Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 360 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08:56
Ik heb een f30 gekocht net voordat we zwanger bleken te zijn, nu bijna een jaar later. Het past allemaal maar binnen een jaar komt er een station (f31), geen gedoe meer met passen meten maar gewoon in de achterklep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrooding
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:43
Streskip schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:50:
[...]

4 keer terug geweest :o Wel fijn dat het uiteindelijk opgelost is! Als dit met een software fix te verhelpen is laat ik het wel doen bij een beurt. Gegeven dat het probleem zich niet te vaak herhaald natuurlijk!
Ja het was een heuze belevenis.. Ik was enorm blij dat ze mij niet voor gek verklaarde bij BMW. Ik kon namelijk nooit naar de garage toe als het probleem zich ook echt voordeed. Na het vervangen van de head unit (3e bezoek) ging het een maand goed en daarna gebeurde het plots weer. Gelukkig deze keer toen ik 's ochtends in de auto stapte. Toen heb ik meteen BMW gebeld en ben ik langsgeweest en heb ik de motor laten draaien. Dat was wel even een moment van recognision: I'm not crazy 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Fromz schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 06:49:
Ik heb een f30 gekocht net voordat we zwanger bleken te zijn, nu bijna een jaar later. Het past allemaal maar binnen een jaar komt er een station (f31), geen gedoe meer met passen meten maar gewoon in de achterklep.
Een station heeft exact dezelfde afmetingen, op de hogere achterkant na. De vraag is dus of je echt veel meer ruimte zal hebben.

Ik had hiervoor een F30, en die vind ik echt een stuk ruimer dan de F20 die ik nu heb.

[ Voor 3% gewijzigd door MaZo op 19-10-2018 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:30
MaZo schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 08:42:
[...]
Een station heeft exact dezelfde afmetingen, die loopt vanzelfsprekend alleen hoger af aan de achterkant. De vraag is dus of je echt veel meer ruimte zal hebben.

Ik had hiervoor een F30, en die vind ik echt een stuk ruimer dan de F20 die ik nu heb.
Je hebt vooral meer praktische bruikbaarheid met een station. Toch wel handig als je al die zooi van kleine erin moet gooien.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik heb daar 2 BMW's in onderhoud... topbedrijf! En ja, bijna cliché, maar ze denken echt mee en als het goedkoper kan, dan overleggen ze ook.

[ Voor 58% gewijzigd door CreativeS op 19-10-2018 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08:56
[...]
Een station heeft exact dezelfde afmetingen, op de hogere achterkant na. De vraag is dus of je echt veel meer ruimte zal hebben.

Maar je kan makkelijker dingen kwijt door de kont vs achterklep..

Ik hoopte trouwens dat de ruimte wel iets groter was. Ah ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:04

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

???

Sedan

Inhoud laadruimte 480L (https://www.autoweek.nl/auto/70136/bmw-316i/)

Touring

Inhoud laadruimte 495-1500: (https://www.autoweek.nl/auto/71722/bmw-316i-touring/))

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:33
Dat is wat ik bedoel, liters zegt niet zoveel. Leuk dat die sedan 416 liter heeft alleen is die kofferbak zo ongelofelijk onhandig dat je er amper 2 koffers in kwijt kan. Dat lukt in de touring wel doordat de ruimte hoekiger is.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:12
1500L is met de bank plat ;). Echter is 495 volgens mij wel tot het afdekzeil. Maar als je wil kun je tot het plafond volladen. Bovendien kan soms 5cm in de hoogte net het verschil zijn tussen wel en niet meekrijgen. Maar een BMW zal nooit een ruimte wonder worden. Ik stond ervan te kijken hoeveel meer ruimte mijn zwager had in zijn 308SW dan ik met een E91...

BMW: 460-1385L D-segment
Peugeot: 610-1660L C-segment 8)7

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

duderuud schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 23:50:
Air Fuel Ratio.
Standaard loopt een M140i vrij arm (ongeveer 15:1), een goede tuner zorgt ervoor dat een tune een iets rijker mengsel heeft (rond de 13:1) wat gewoon veiliger is, wel handig met 400+pk en 600+Nm.

(Heeft wel als nadeel dat het verbruik wat hoger is. Maar laten we eerlijk zijn, als je een echt laag verbruik wil, koop je geen M140i.)
Ik heb dat niet specifiek op papier.
Hij is zelf helemaal ontwikkeld en er is overal rekening mee gehouden.
De lambda sensor deed wel even 'lastig' maar dat is nu allemaal goed :)

Verbaas mij wel over het feit dat je al snel vol op het gas kan met enkel achterwielaandrijving.
Had ingeschat dat het een stuk lastiger was om te rijden maar valt goed mee!

Wel mooi dat Sportdisplay nu gewoon met PK's is 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3vSNCXdBrOuy5XbOAQJRZukT/full.jpg

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
MrFl0ppY schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:05:
[...]

1500L is met de bank plat ;). Echter is 495 volgens mij wel tot het afdekzeil. Maar als je wil kun je tot het plafond volladen. Bovendien kan soms 5cm in de hoogte net het verschil zijn tussen wel en niet meekrijgen. Maar een BMW zal nooit een ruimte wonder worden. Ik stond ervan te kijken hoeveel meer ruimte mijn zwager had in zijn 308SW dan ik met een E91...

Sterker nog, mijn B-segmenter heeft nog meer ruimte:

Skoda Fabia: 505-1485L B-segment

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Je koopt een BMW toch niet voor de ruimte? Ik niet iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05:44

JoepW

iRacer & Home Assistant

Tylen schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 16:03:
Je koopt een BMW toch niet voor de ruimte? Ik niet iig.
Nee als ik ruimte had gewild had ik wel een skoda superb of een mercedes e station gekocht of zo ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

JoepW schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 16:17:
[...]

Nee als ik ruimte had gewild had ik wel een skoda superb of een mercedes e station gekocht of zo ;)
Nee A6 of Q7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05:44

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ow ja nog erger :X
Q7 lelijk en A6 heb ik gehad... Als ik geen problemen had was dat best een comfortabele auto..... enkel al die storingen aan met name de multitronic electronica, duwbandjes en koppelingen... 8)7

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:05:
[...]

Daar klaagt m'n vader ook over met zn E91... Met schuine kanten in de kofferruimte. Z'n vorige E46 (nu mijn auto) is wat dat betreft veel ruimer en praktischer.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 22:41

Flapmo

and back is gigi!

Achterbak van touring is idd bijna een tent. Op zich past alles van onze kids er prima in maar dat eerste jaar als je nog een grote kinderwagen hebt is het even meten. Ook als je afdekzeil mee hebt mis je een stukje diepte omdat het je hoogte beperkt vlak bij de bank (minder ver doorschuiven). Volgende kan wel eens een 5-serie worden als er nog een derde komt..

Maarja liever een dakkoffer dan een Fabia :w. Wat een gedrocht is dat.. Superb is wel te doen hoor in juiste configuratie maar toch net even stapje minder sportief en meer twee gazelles en een twinnyload.

[ Voor 6% gewijzigd door Flapmo op 19-10-2018 20:20 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Famous schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:59:
[...]

Ik heb dat niet specifiek op papier.
Hij is zelf helemaal ontwikkeld en er is overal rekening mee gehouden.
De lambda sensor deed wel even 'lastig' maar dat is nu allemaal goed :)

Verbaas mij wel over het feit dat je al snel vol op het gas kan met enkel achterwielaandrijving.

[Afbeelding]
0 pk is wel wat weinig 8)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06 00:05

IQM

[...]
Op een gegeven moment gaan de natuurkundige wetten heel erg spelen. Een voorwielaandrijver verliest druk op de aangedreven wielen bij accelereren. Een achterwielaandrijver krijgt bij dezelfde acceleratie alleen maar meer druk op de aangedreven wielen. Totdat er zijdelingse krachten komen en dan breekt hij uit. (maar dat vinden BMW rijders alleen maar leuk.)

Een collega van mij heeft zijn getunede Ford Focus ST ingeruild voor een BMW 335i. Die N54 motor heeft hij ook helemaal aangepast en heeft nu ook dik over de 400pk. Dat is heel andere koek vind hij. :*)
Flapmo schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 20:19:
Superb is wel te doen hoor in juiste configuratie maar toch net even stapje minder sportief en meer twee gazelles en een twinnyload.
Ik heb ook eens gekeken naar een Skoda SuperB en een Ford S-Max. Qua praktische binnenruimte geweldig maar qua rijprestaties... :N

Ter vergelijk: de Skoda SuperB 3,6 V6 is qua prijs en prestaties zeker vergelijkbaar met een F11 528i. De SuperB heeft de motor ver voorin liggen en de rugleuning van de stoel is half zo dun als die in de BMW. Hierdoor kun je met je benen recht vooruit op de achterbank zitten. Om over de 70 liter grotere laadruimte maar te zwijgen.

En toch heb ik bij mijn derdehands BMW F11 535i een totaal ander gevoel dan bij een nieuwe Skoda SuperB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

IQM schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 21:48:
[...]

Op een gegeven moment gaan de natuurkundige wetten heel erg spelen. Een voorwielaandrijver verliest druk op de aangedreven wielen bij accelereren. Een achterwielaandrijver krijgt bij dezelfde acceleratie alleen maar meer druk op de aangedreven wielen. Totdat er zijdelingse krachten komen en dan breekt hij uit. (maar dat vinden BMW rijders alleen maar leuk.)

Een collega van mij heeft zijn getunede Ford Focus ST ingeruild voor een BMW 335i. Die N54 motor heeft hij ook helemaal aangepast en heeft nu ook dik over de 400pk. Dat is heel andere koek vind hij. :*) .
Klopt zeker!
Vergelijking hier was een FWD met 310pk, 4motion met 400+ en dan de BMW met RWD.
Uitbreken doet die niet zolang je niets uitzet, vind hem goed houden, tegen verwachting in.
Eigenlijk stom want heb met een 335i gereden met 440pk en daar was ik ook al verbaasd over de wegligging!

De FWD was af en toe best werken maar niet ervaren met de rwd. Wel wilt de BMW erg graag rechtdoor gaan in een rechte lijn.

@YakuzA hehe :+
Gaat natuurlijk om waar de marking staat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Famous schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 21:59:
[...]
Klopt zeker!
Vergelijking hier was een FWD met 310pk, 4motion met 400+ en dan de BMW met RWD.
Uitbreken doet die niet zolang je niets uitzet, vind hem goed houden, tegen verwachting in.
Eigenlijk stom want heb met een 335i gereden met 440pk en daar was ik ook al verbaasd over de wegligging!

De FWD was af en toe best werken maar niet ervaren met de rwd. Wel wilt de BMW erg graag rechtdoor gaan in een rechte lijn.

De tech werkt wel goed tegen het uitbreken. De 1.9i Z3 die ik had kon als het een beetje nat was al flink kwispelen, met de de moderne esp etc merk je dat in nieuwe rwd’s echt niet meer.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-06 15:46

duderuud

Sliden is koel

Famous schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 21:59:
[...]

Dat is inderdaad een leuke extra. Met een JB4 moet je dat missen.
Maar heb je geen garantie op die auto? Ik durf het niet aan (garantie tot 10-2020).

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:37
[...]

[Afbeelding]
Had je eerst KW dan? Dat kan je gewoon bij instellingen veranderen. Ze hebben wel de meters een groter bereik gegeven voor je zie ik! En 2 seconden voor het maken van de foto heb je nog flink doorgetrokken zo te zien ;)

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

jordy2811 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:06:
[...]

Had je eerst KW dan? Dat kan je gewoon bij instellingen veranderen. Ze hebben wel de meters een groter bereik gegeven voor je zie ik! En 2 seconden voor het maken van de foto heb je nog flink doorgetrokken zo te zien ;)
Ja ik snapte hem ook al niet. Is gewoon een instelling. En die meters zijn toch alleen voor de looks. Lijkt wel alsof hij meeloopt met hoever je het gaspedaal intrapt. Geloof er geen aars van ;)

@Famous die auto is gechipt toch? Is toen het bereik van die meters ook aangepast??

[ Voor 7% gewijzigd door Tylen op 20-10-2018 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:23

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Tylen schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:29:
[...]

Ja ik snapte hem ook al niet. Is gewoon een instelling. En die meters zijn toch alleen voor de looks. Lijkt wel alsof hij meeloopt met hoever je het gaspedaal intrapt.
Dat klopt toch ook wel? Als je geleidelijk je gas indrukt komt er steeds meer vermogen vrij.
Als je ineens je gas vloert moet koppel vrij snel stijgen om dan ongeveer gelijk te blijven en vermogen zal dan ook stijgen met toerental.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 915187

[...]

Ja ik snapte hem ook al niet. Is gewoon een instelling. En die meters zijn toch alleen voor de looks. Lijkt wel alsof hij meeloopt met hoever je het gaspedaal intrapt. Geloof er geen aars van ;)

@Famous die auto is gechipt toch? Is toen het bereik van die meters ook aangepast??
Gezien BMW-turbo motoren vanaf vrij lage toeren een vlakke koppelkromme = lineair stijgend vermogen hebben zou die één-op-één gelijk moeten lopen met de toerenteller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

[...]

Bereik van de meters is inderdaad aangepast.
Chipped inderdaad, 412pk/620nm.

Het was eerst kw of ik hetzelfde kon veranderen in pk? Geen idee ;)
Kreeg hem met pk in elk geval terug.. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Famous op 21-10-2018 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 11:14
Poeh dat is wel serieus zeg. Ik vind de 230 pk van m'n ouwe E46 al snel. Jij hebt gewoon bijna dubbel zoveel _/-\o_
Die meters vind ik overigens wel gay. Power moet je niet op een schempje kijken, gewoon voelen.
Ik speel overigens wel met het idee om er een supercharger ofzo op te zetten. Die kits zijn te koop voor 3-4k. En dan zou ik ergens tussen de 300 en 350 pk uitkomen. Afhankelijk van wat je koopt enzo. Alleen: ik rij een automaat. En alle YouTube filmpjes zijn handbakken. Zou het kunnen?

[ Voor 40% gewijzigd door sig69 op 21-10-2018 02:49 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Famous schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 00:37:
[...]

Bereik van de meters is inderdaad aangepast.
Chipped inderdaad, 412pk/620nm.

Het was eerst kw of ik hetzelfde kon veranderen in pk? Geen idee ;)
Kreeg hem met pk in elk geval terug.. :)
Heeft de chipper die apart aangepst? Of ging dat vanzelf omdat de auto dat voelde? (Ik geloof die meter voor geen meter ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Tylen schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 08:29:
[...]

Heeft de chipper die apart aangepst? Of ging dat vanzelf omdat de auto dat voelde? (Ik geloof die meter voor geen meter ;))
Nee, is aangepast door de tuner.
In het begin kon die niet zo ver en volgens mij toen die “begrenzer” eraf was klopte die niet helemaal.
Er zit heeft best wat werk ingezeten om het goed te krijgen.

Volgens mij zijn er weinig andere die de M140i al chippen in Nederland maar dit is wel een perfectionist ;)
En zoals @sig69 zegt is het zeker te voelen, het vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-06 15:46

duderuud

Sliden is koel

[...]
... Lijkt wel alsof hij meeloopt met hoever je het gaspedaal intrapt. Geloof er geen aars van ;)
Die pk en Nm meter kloppen juist vrij goed, die worden door de ecu berekend adhv veel verschillende variabelen heb ik begrepen.

En omdat de ecu gekraakt is kan je de schaal van die meters ook aanpassen.
Ook handig voor de dealer trouwens bij een garantie claim 🤔

PS. Veel maakt dat eerlijk gezegd niet uit want als er echt een motor of aandrijflijn claim ligt gaat alle ecu data naar München en daar zien ze sowieso dat bepaalde waardes niet de standaard waarde hebben (of hebben gehad).

De dealer kan je nog voor de gek houden, BMW hq zeker niet 😉

[ Voor 23% gewijzigd door duderuud op 21-10-2018 12:15 ]

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 09:47
Weet iemand of er een manier is om keyless entry (softwarematig) uit te zetten?

Mijn G32 is in november 2017 geproduceerd en heeft dus de 'onveilige' keyless entry. Thuis niet zo'n probleem (staat in inpandige garage), en ook in het 'dagelijks' leven heb ik niet zoveel angst dat hij gestolen wordt (weinig voorspelbaarheid).

Maar af en toe staat de wagen een paar dagen bij het vliegveld, en daar wordt het al wat gevaarlijker natuurlijk. Dan zou het wel heel fijn zijn als Keyless entry uit kan worden gezet.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Keyless entry is alleen gevaarlijk als de sleutel in de buurt is. Criminelen gebruiken dan een apparaat om het signaal van de sleutel, die bijvoorbeeld in huis ligt, te versterken en zo de auto te openen en starten.

Als de auto bij het vliegveld geparkeerd staat zal dat niet kunnen.
sig69 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 01:45:
Poeh dat is wel serieus zeg. Ik vind de 230 pk van m'n ouwe E46 al snel. Jij hebt gewoon bijna dubbel zoveel _/-\o_
Die meters vind ik overigens wel gay. Power moet je niet op een schempje kijken, gewoon voelen.
Ik speel overigens wel met het idee om er een supercharger ofzo op te zetten. Die kits zijn te koop voor 3-4k. En dan zou ik ergens tussen de 300 en 350 pk uitkomen. Afhankelijk van wat je koopt enzo. Alleen: ik rij een automaat. En alle YouTube filmpjes zijn handbakken. Zou het kunnen?
De ZF 5HP19 mag maximaal 300nm aan torque hebben, en dat levert de M54B30 al stock. Dus vrees dat dat niet goed gaat.

[ Voor 56% gewijzigd door Radiant op 25-10-2018 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
Ik heb begin dit jaar mijn voorruit laten vervangen. Als onderdeel van de 'service' hebben ze bij Autotaalglas toen mijn auto schoongemaakt. Hierbij hebben ze met een doek ook mijn instrumentenpaneel ' (klokken, semi-digitaal) schoongemaakt'. Later ben ik er achter gekomen dat hierbij allemaal krassen zijn ontstaan die zichtbaar zijn als er zonlicht op valt. Omdat ik niet kan aantonen dat Autotaalglas dit veroorzaakt heeft, heb ik het zo gelaten. Navraag bij dealer over mogelijkheden om het paneel te herstellen leidde ook tot niets.....dat zou alleen aan de aanschaf van een nieuw paneel EUR 750 kosten.

Nu zou ik echter via een vriend aan een nieuw paneel kunnen komen voor EUR 200. Aangezien ik mij nogal erger aan die krassen en ik veel in de auto zit is dit mij het wel waard. Nu zoek ik alleen nog een partij die dit instrumentenpaneel kan plaatsen. Dealer is geen optie in deze.

Weet één van jullie een specialist die een instrumentenpaneel zou kunnen vervangen, zonder hierbij als een beunhaas te werk te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06 22:03

JdM

Humbled

@Beam87 Is polijsten geen optie? Zoals ze bijvoorbeeld ook doffe koplampen weer helder kunnen maken? Want een ander paneel moet ook weer gecodeerd/tellerstand aangepast worden met alle uitdagingen die erbij horen.

[ Voor 35% gewijzigd door JdM op 26-10-2018 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Beam87 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:17:
Ik heb begin dit jaar mijn voorruit laten vervangen. Als onderdeel van de 'service' hebben ze bij Autotaalglas toen mijn auto schoongemaakt. Hierbij hebben ze met een doek ook mijn instrumentenpaneel ' (klokken, semi-digitaal) schoongemaakt'. Later ben ik er achter gekomen dat hierbij allemaal krassen zijn ontstaan die zichtbaar zijn als er zonlicht op valt. Omdat ik niet kan aantonen dat Autotaalglas dit veroorzaakt heeft, heb ik het zo gelaten. Navraag bij dealer over mogelijkheden om het paneel te herstellen leidde ook tot niets.....dat zou alleen aan de aanschaf van een nieuw paneel EUR 750 kosten.

Nu zou ik echter via een vriend aan een nieuw paneel kunnen komen voor EUR 200. Aangezien ik mij nogal erger aan die krassen en ik veel in de auto zit is dit mij het wel waard. Nu zoek ik alleen nog een partij die dit instrumentenpaneel kan plaatsen. Dealer is geen optie in deze.

Weet één van jullie een specialist die een instrumentenpaneel zou kunnen vervangen, zonder hierbij als een beunhaas te werk te gaan?
In welke regio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
JdM schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:23:
@Beam87 Is polijsten geen optie? Zoals ze bijvoorbeeld ook doffe koplampen weer helder kunnen maken? Want een ander paneel moet ook weer gecodeerd/tellerstand aangepast worden met alle uitdagingen die erbij horen.
Klopt, dat coderen is precies het klusje inderdaad. Het bevestigen zelf is op zich niet heel ingewikkeld, maar coderen lijkt me dingetje.
Polijsten is geen optie denk ik. Het betreft geen plastic plaat, maar zo'n soort LCD-scherm (net als TV).

@Radiant: regio is Utrecht

[ Voor 9% gewijzigd door Beam87 op 26-10-2018 13:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:55
AlexV schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:24:
Binnenkort mag ik me ook weer in dit topic melden als trotse bezitter van een knalrode BMW 120iA (modeljaar 2019), met de volgende specs:

Standaard opties
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
    No.     Description 
    205     Automatische transmissie
    249     Multifunctioneel stuurwiel
    2VB     Bandenspanningsweergavesysteem
    2VC     Banden reparatieset
    423     Velours matten
    428     Gevarendriehoek en verbanddoos
    493     Opbergpakket
    4AE     Middenarmsteun voor, verschuifbaar
    521     Regen- en lichtsensor
    548     Kilometertacho
    5DA     Deactivering passagiersairbag
    5DC     Buitenste hoofdsteunen achter neerklapbaar
    698     Regiocodering voor DVD
    6AC     Emergency Call
    6AE     TeleServices
    6AK     ConnectedDrive Services inclusief BMW Online
    6AP     Remote Services
    6NH     Basis bluetooth telefoonvoorbereiding en USB-aansluiting
    845     Akoestische waarschuwing veiligheidsgordel
    868     Nederlandse taalversie
    886     Boordliteratuur Nederlands
    8KA     Condition Based Service
    8R9     Koudemiddel
    8S3     Automatische vergrendeling tijdens rijden (Intern)

Toegevoegde pakketten en opties
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
    No.     Description 
    320     Levering zonder typeaanduiding
    420     Extra getint glas achter
    459     Elektrisch verstelbare voorstoelen
    488     Elektrisch verstelbare lendensteun voorstoelen
    674     Harman-Kardon sound system
    8TH     Speed Limit Info
    2PA     Slotbouten voor LM wielen
    2VL     Variable Sport Steering
    8TH     Speed Limit Info
    8S2     Alarmsignaal (Intern)

ZE6     Executive
    302     Alarmsysteem klasse 3
    534     2-zone aut.airconditioning
    552     Adaptieve LED koplampen
    5A1     LED-mistlampen voor
    5AC     High-beam assistant
    5DF     Active Cruise Control met Stop en Go functie
    609     Navigatiesysteem Professional
    6WA     Uitbreiding instrumentencluster

ZC5     Comfort Pack
    431     Automatische dimmende binnenspiegel
    465     In delen neerklapbare achterbankleuning
    494     Elektrisch verwarmde voorstoelen

ZP5     Parking Pack
    508     Park Distance Control voor/achter (PDC)
    3AG     Achteruitrijcamera
    5DP     Park Assistant

ZS5     Safety Pack
    430     Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel bestuurderzijde
    5AS     Driving Assistant

7LD     Model Sport Line
    563     Lichtpakket
    255     Sportstuurwiel met leer bekleed
    2DR     16 inch Sterspaak (styling 376)
    481     Sportstoelen voor
    4LV     Interieurlijsten Schwarz hoogglans + accentlijsten Korallrot mat
    A75     Melbourne Rot metallic
    CCL2    Stof 'Corner' Anthrazit/accent Rot

Zo goed als alles erop en eraan, alleen geen zaken van het M-pakket, wat online diensten weggelaten (Google Maps is toch beter dan RTTI) en helaas geen dakraam (maarja duur). Bewust geen leer gekozen, aangezien ik dat zelf niet lekker vind zitten. Helaas is de egaal zwarte stof niet meer verkrijgbaar, dus maar voor een alternatief gekozen. Nu kan het wachten beginnen :'(
Na enkele maanden wachten ben ik sinds gister ook weer officieel lid van dit topic :). De eerste 150 km zit erop en man wat rijdt dit weer lekker. De ConnectedDrive werkt perfect, Spotify integratie heeft nog geen enkele keer gehaperd en de automaat is geweldig. Ik ben tevreden.

Pics or it didn't happen:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/OB7sdbfffYwtGFMKbaW1_l-mviZUV_lEB8DgSDfCjFvo-5S9GbMeV8cqx3cEZu58_ZkmPwxtulTntSxFqrd9aiYEFigcsSbds6ddfmDVtlPLJkOSAS1LQbSmRfdB8cro7xT28KcEVtdJJebkor1DWpINg7TJhM7dPm0VoN8kQgzL-XJ2lhCyhm0icVbhcp_YBmgjUArl2jzf7wKJU_N9YlvwU-oMyZyUyZfnWvzz4MezoJJ1G1-3mmIe5aHdWxV3DCLHfc2pyL2liEWRRclVWUPIaq7K6jk2fuZyK3h3tgdMrzh9mBNG_l8DGQvDxMQU0hLqhrkR0ghApgzlWEoEwMmI1OF5M_-Uo3-qYThzstvorOe6ThMJkxOnE3Wfjmzn3MF0asZbDh_cRuwQQ6asaHMSn0sbdHYaHbOKYqBTqTWvuvK6IO9reWlLONhAFoNNfAs5vdM0dWGewPCy0APoZFhr0MqNsLwhO1u7Jexumu-QFOseKwIzT3lYy6obcxtEODn8Sf-Yen-Kd4-Krv81U61gWkw2Tdc8bvmDHAC9IUrdLmIK4APmscqg1FsMfbyiJSBPbXEteiaLIulQ__MTdXX8UqNn5-VahyXXQtL_QX5ccu1SoFXd12zlYaJ2Or3wdN0wTb42X-tMlPr2taJLjlwnjw=w1239-h929-no

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
Radiant schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:29:

De ZF 5HP19 mag maximaal 300nm aan torque hebben, en dat levert de M54B30 al stock. Dus vrees dat dat niet goed gaat.
Ah dat is slecht nieuws (maar goed nieuws voor m'n portemonnee :) )

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-06 16:44
Mijn M140i (LCI2) is nu 13/14 maanden oud (5 Sept 2017 nieuw bij dealer opgehaald) maar ik heb 'm zeker niet gechipt. Ik heb niet het geval dat ik met 340PK tekort kom.

Maar nice dat het mogelijk is @Famous ! Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Idutchman schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:56:
Mijn M140i (LCI2) is nu 13/14 maanden oud (5 Sept 2017 nieuw bij dealer opgehaald) maar ik heb 'm zeker niet gechipt. Ik heb niet het geval dat ik met 340PK tekort kom.

Maar nice dat het mogelijk is @Famous ! Enjoy!
Nodig.. nodig...

Wel lekker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 22:20
xileS schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 12:56:
[...]

Hmm. Ik rij ook al best lang met koelvloeistoflekkage rond. Ik had al een keer mijn auto ter reparatie gebracht, wat uiteindelijk verspilde tijd was. Ik heb namelijk mijn auto de volgende dag ongeprepareerd opgehaald. Ze hadden opeens geen tijd voor de koelvoeistoflek reparatie. En sindsdien heb ik nog nergens een afspraak gemaakt, omdat het niet heel ernstig klonk. Als ik het goed begrepen moet het watermondje vervangen worden aan de achterkant van de pomp ofzo en dit kost waarschijnlijk veel tijd.

Ik dacht zelf eerst voorlopig nog even ermee rond te rijden en af en toe koelvoeistof bijvullen, tot de volgende beurt. Wellicht is het misschien toch slimmer om het eerder te laten fixen..
Ik had begin dit jaar koelvloeistof verlies (staat volgens mij in #13). Had het laten bijvullen en niets meer mee gedaan. Nu staat mijn auto al meer dan 6 weken te koop bij een specialist, die had hem nog even helemaal nagekeken en ontdekte lekkende ERG koeler. €530 voor de koeler, ex BTW. Had het nog niet laten repareren omdat de wagen nog niet verkocht was. Nu lees ik afgelopen week over de terugroepactie, blijkt mijn auto er ook onder te vallen! Wordt het gratis gerepareerd :)

Misschien heb je hetzelfde probleem: https://www.autoweek.nl/n...pt-fiks-meer-autos-terug/

Als het een diesel betreft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
The_MAN schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:20:
[...]

Ik had begin dit jaar koelvloeistof verlies (staat volgens mij in #13). Had het laten bijvullen en niets meer mee gedaan. Nu staat mijn auto al meer dan 6 weken te koop bij een specialist, die had hem nog even helemaal nagekeken en ontdekte lekkende ERG koeler. €530 voor de koeler, ex BTW. Had het nog niet laten repareren omdat de wagen nog niet verkocht was. Nu lees ik afgelopen week over de terugroepactie, blijkt mijn auto er ook onder te vallen! Wordt het gratis gerepareerd :)

Misschien heb je hetzelfde probleem: https://www.autoweek.nl/n...pt-fiks-meer-autos-terug/

Als het een diesel betreft...
Ja ik kan deel 13 nog herinneren idd, toen begon ik ook last van koelvloeistof lekkage te hebben.

Thanks, maar het is geen diesel auto. De kosten waren bij de diagnose geschat op 500 euro. Ze zeiden dat een watermondje vervangen moet worden. Wat dat precies is, weet ik niet. Het klinkt wel als een goedkoop onderdeel, maar de hoge kosten zullen vast de arbeidskosten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwammen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-06 22:55
Kun je ergens de terugroepacties bekijken op basis van VIN nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Dat kan de dealer opzoeken. Bij de RDW kan het op basis van kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Radiant schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:39:
Dat kan de dealer opzoeken. Bij de RDW kan het op basis van kenteken.
Die van mij was bij de RDW niet bekend. De dealer wist het inderdaad wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:28
yosh1 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:12:
Kun je ergens de terugroepacties bekijken op basis van VIN nummer?
Als je mij je laatste 7 tekens van je chassisnummer geeft kan ik dit zo voor je checken.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwammen
Morpheusk schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 21:36:
[...]

Als je mij je laatste 7 tekens van je chassisnummer geeft kan ik dit zo voor je checken.
Thanks! j413338

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
De laatste 4 zijn je meldcode toch? Zou dat zelf niet zo open posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwammen
In België kennen we geen meldcodes :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
yosh1 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 23:36:
In België kennen we geen meldcodes :p
Is t juust?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwammen
tè juste!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

418O2 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 23:35:
[...]

De laatste 4 zijn je meldcode toch? Zou dat zelf niet zo open posten
Bij heel veel auto's staat het chassisnummer publiekelijk onder de voorruit geschreven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:33
Iemand hier ervaring met een 120i en 120i coupe? Ben in beide auto’s geintresseerd echter is een coupe een stuk duurder. Kan echter niet echt vinden of deze anders rijd oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:28
Staat geen actie voor open :)

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwammen
Morpheusk schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:48:
[...]

Staat geen actie voor open :)
Bedankt voor de check!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

sjaak81 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 07:37:
Iemand hier ervaring met een 120i en 120i coupe? Ben in beide auto’s geintresseerd echter is een coupe een stuk duurder. Kan echter niet echt vinden of deze anders rijd oid
Ik denk dat je moet beginnen om beide auto's proef te rijden. En wellicht ook meerdere exemplaren. Mijn persoonlijke ervaring met BMW is dat 2 bijna identiek auto's nog steeds totaal verschillend kunnen rijden. Als je een gericht antwoord wilt dan zal je toch specifieker moeten zijn. Geef op zijn minst een bouwjaar, bouwserie of motortype aan.

Bedoel je met een 120i coupé een E82? En met een 120i een E87?
Gaat het om de N43B20 motor met 150pk of de latere 170pk?
Of toch de nieuwere F20 met N13 of B48 motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-06 21:37
IQM schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:35:
[...]
Geef op zijn minst een bouwjaar, bouwserie of motortype aan.

Bedoel je met een 120i coupé een E82? En met een 120i een E87?
Gaat het om de N43B20 motor met 150pk of de latere 170pk?
Of toch de nieuwere F20 met N13 of B48 motor.
Hij geeft toch aan 120i coupé, oftewel E82 170pk. En daarvan dus ook de hatchback E87/E81 tegenhanger.

[ Voor 12% gewijzigd door Het Fantoom op 30-10-2018 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:12
Die coupé's blijven inderdaad flink waarde houden! De 1 serie coupé is overigens wel oneindig veel mooier dan de normale 1 serie van die serie. Heb ooit gekeken als eventuele 2e auto maar toen ik die prijzen zag was ik snel overtuigd van het feit dat ik dat thuis never nooit niet door de commissie zou loodsen :+.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:33
ja idd, coupe is wel een erg leuk auto en heeft ook wel iets weg van m'n huidige auto (e36 coupe) qua afmetingen etc. Prijzen zijn echter wel heel erg veel hoger tov de 1 hatchback terwijl ze zo op het eerste gezicht niet heel veel meer bieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Na een hoop gezeur in de eerste 1.5 jaar kwam de E39 zonder opmerkingen door de keuring. Na aankoop zeker 2000+ euro geïnvesteerd in dat ding

*O*

Maar nu een ander probleem... Mijn garagist (een vriend, BMW specialist) heeft een E39 1999 535i automaat staan. Leren sportstoelen, m onderstel, dsp audio, elektrisch zonnescherm, alles origineel... Hij heeft hem helemaal nagekeken en veel vervangen. Enige 'nadeel' is dat het een sedan is. Mijn vriendin wil de touring die we nu hebben niet kwijt. Misschien die 535i maar zakelijk kopen en die 523i er naast houden voor de vrouw.

Ik hou echt van de 523i, rijdt heerlijk. Inline 6 is ook prachtig, maar een beetje meer power is ook niet verkeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 31-10-2018 22:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_MAN
Mijn F11 530d is eindelijk verkocht, maar ik ben zeker niet blij… 5 jaar oud, LCI, 190k km op de teller en kreeg er maar €15.000 voor... de specialist vertelde dat het slim is hem echt weg te doen nu, want hij had meerdere handelaren er naar laten kijken en er was er maar 1 die een bod deed. En in 2 maand tijd geen enkel bod van een particulier gehad! Wat mis ik die auto... Heb een 535i op het oog als vervanging. Ook uit 2013, maar geen LCI jammer genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Die eerste jaren hakken er in en dikke diesels liggen niet zo goed in de markt meer gok ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
418O2 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:22:
Die eerste jaren hakken er in en dikke diesels liggen niet zo goed in de markt meer gok ik?
Hele diesel markt is naar de kloten zeiden ze… Het is niet anders. Kan er niets aan doen. Verlies nemen en doorgaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IQM

IQM

The_MAN schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:21:
Mijn F11 530d is eindelijk verkocht, maar ik ben zeker niet blij… 5 jaar oud, LCI, 190k km op de teller en kreeg er maar €15.000 voor... de specialist vertelde dat het slim is hem echt weg te doen nu, want hij had meerdere handelaren er naar laten kijken en er was er maar 1 die een bod deed. En in 2 maand tijd geen enkel bod van een particulier gehad! Wat mis ik die auto... Heb een 535i op het oog als vervanging. Ook uit 2013, maar geen LCI jammer genoeg...
Ik weet hoe geweldig een BWM diesel rijdt maar ben achteraf toch blij dat ik een F11 535i heb. Wat dat betreft kan ik je de nieuwe auto die je op het oog hebt zeker aanbevelen. Ik heb ook geen LCI maar daar heb ik qua rijden nooit iets van gemerkt. De N55 is een heerlijke motor en tot nu toe ook redelijk betrouwbaar gebleken. Er zit bij mij na bijna 2 ton alleen wel een nieuwe catalysator aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
The_MAN schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:21:
Pfff. Dat is wel heel laag... Kreeg voor m'n F10 528i (2011) eind vorig jaar 24K bij de dealer.

Diesel ligt echt in de goot.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:11

Typhone

Who Dares Wins

Ik heb vorige week weer eens wat proefritten gemaakt:

CLS63 AMG Shooting Brake
BMW M5 F10
Alpina B3

Allemaal heel erg leuk om te rijden maar met name de M5 en de CLS63 AMG (wat een geluid, damn) sprongen er bovenuit. Grote probleem is de emotie vs ratio die nu om de hoek komen kijken. Ze zijn flink snel maar ook meteen buitensporig als je - zelf, privé- voor de mogelijke issues moet gaan opdragen. Omdat ik het persoonlijk niet trek als ik een auto niet vertrouw eens even zitten kijken wat er sowieso aan kosten gaat aankomen maar dat cirkelt rond de 10.000 euro. Daar gaat vriendinlief niet mee akkoord (wat ik begrijpen kan, lol).

Ergo nu weer de zoektocht geopend naar een 535i, 335i (beide touring) met de volgende eisen:
- NBT iDrive
- Leer + maximale stoelopties, nappa een grote pré
- M-pakket
- Variable steering assistance
- HUD
- Uitgebreid of volledig digitaal display (niet op de 3-series gezien, wel op de 5-series)
- Alle kleuren behalve wit

In de Mercedes voelde het toch allemaal wat onwennig aan als je zoveel BMW's gehad hebt en gewend bent.

Overigens hebben we ook ultra rationeel gedaan: gereden in een Toyota Auris ST, Toyota C-HR, nieuwe Focus, oudere Focus ST Wagon en als duveltje uit een doosje staat er zaterdag een Panamera Hybrid op de rol. Die Toyota dingen zijn de moeite om te beschrijven niet eens waard. Wie wil weten hoe dat voelt: neem een M135i, rij hem kapot op de Nordschleife en rij vervolgens naar huis. Daar heb je de Toyota experience. Wat gechargeerd gezegd uiteraard maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
Heeft één van jullie wel eens van tikkende geluiden uit B/C-stijlen gehoord als gevolg van puntlassen (dat is althans wat dealer zegt)? Ik heb dit in mijn C-stijl gehad toen de auto een maand oud was en nu heb ik het weer in zowel de B als C-stijl. Het is mateloos irritant als je over oneffen wegen of putdeksels rijdt. Het lijkt dan net alsof er in de stijl twee stukken metaal tegen elkaar aan tikken. Er is een PUMA-melding van gemaakt destijds.

Naast de krakende deurrubbers, het windgeruis en de roestende remschijven vind ik dat er best wel wat mankementen aan de 1 Serie zitten eerlijk gezegd. Terwijl ik er heel zuinig mee om ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
The_MAN schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:27:
[...]

Hele diesel markt is naar de kloten zeiden ze… Het is niet anders. Kan er niets aan doen. Verlies nemen en doorgaan!
Of juist voor een zacht prijsje een diesel op de kop tikken en die afrijden. Als ik in de markt was voor een nieuwe auto wist ik het wel.
418O2 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:46:
Na een hoop gezeur in de eerste 1.5 jaar kwam de E39 zonder opmerkingen door de keuring. Na aankoop zeker 2000+ euro geïnvesteerd in dat ding

*O*

Maar nu een ander probleem... Mijn garagist (een vriend, BMW specialist) heeft een E39 1999 535i automaat staan. Leren sportstoelen, m onderstel, dsp audio, elektrisch zonnescherm, alles origineel... Hij heeft hem helemaal nagekeken en veel vervangen. Enige 'nadeel' is dat het een sedan is. Mijn vriendin wil de touring die we nu hebben niet kwijt. Misschien die 535i maar zakelijk kopen en die 523i er naast houden voor de vrouw.

Ik hou echt van de 523i, rijdt heerlijk. Inline 6 is ook prachtig, maar een beetje meer power is ook niet verkeerd.
Is een E39 535i een V8? Dacht dat het beide 6 in lijns waren. Ik vind de Touring eigenlijk ook mooier, heeft je touring die opties niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IQM

IQM

Typhone schreef op donderdag 1 november 2018 @ 08:27:
Ergo nu weer de zoektocht geopend naar een 535i, 335i (beide touring) met de volgende eisen:
- NBT iDrive
- Leer + maximale stoelopties, nappa een grote pré
- M-pakket
- Variable steering assistance
- HUD
- Uitgebreid of volledig digitaal display (niet op de 3-series gezien, wel op de 5-series)
- Alle kleuren behalve wit

In de Mercedes voelde het toch allemaal wat onwennig aan als je zoveel BMW's gehad hebt en gewend bent.
Als je maximale stoelopties wilt dan kom je automatisch bij een 5 serie uit. De comfortstoelen zul je niet in een 3 serie tegenkomen. Ik heb in mijn F11 535i bijna alle opties maar ik moet zeggen dat ik de massage functie echt nooit gebruik.

Het uitgebreide instrumentencluster is per serie verschillend. Wat in de 1 serie de uitgebreide variant is, is in de 5 serie de meest basic. Het instrumentencluster is achteraf te retrofitten maar optie 6WB kost dan € 1.200,-

Ik weet niet of je met Variabele Steering assistance optie 2VH Integral Active Front Steering bedoeld?
Daarbij sturen de achterwielen tegen of mee afhankelijk van de snelheid. Deze optie kan ik je zeker aanraden. Ook zou ik als ik jou was optie 677 HiFi systeem Professional DSP of beter nemen. Het standaard geluid is om te :'( En active cruise control is ook super, net als Surround View. Maar dan heb je wel zo'n beetje de belangrijkste opties gehad denk ik.
Knul schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:32:
Is een E39 535i een V8? Dacht dat het beide 6 in lijns waren. Ik vind de Touring eigenlijk ook mooier, heeft je touring die opties niet?
Jazeker! In de E39 5 serie nog wel. Je had dezelfde motor ook in de 735i. Pas later werden het 6 pitters met turbo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
[...]

Ik vind de touring ook mooier, maar deze auto is heel netjes en is echt goed onder handen genomen. En ik merk gewoon dat ik af en toe wat extra vermogen zou willen. En ik vind de v8 gewoon wel heel tof. Daarbij wil ik ook gewoon een keer een onverstandige auto :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-06 09:52

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Of juist voor een zacht prijsje een diesel op de kop tikken en die afrijden. Als ik in de markt was voor een nieuwe auto wist ik het wel.
Dat wist ik vorig jaar, mijn 730d nog geen drie en een half jaar oud, van 120k nieuw voor 37k met winterwielen en 2 jaar premium selectie garantie.
Geen seconde spijt van.

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
[...]

[...]
Geloof me, ik wou de auto helemaal niet weg doen! Maar ik kon hem niet meer verhuizen naar de VS. Er staat Europese software op waar ze in de VS helemaal niets mee kunnen. Ook rijden hier geen 5-serie stations, dus denk niet dat hij type goedgekeurd zou zijn. Ik heb nog even overwogen hem hier heen te laten verschepen. Maar was het gedoe niet waard.

Denk dat het deze gaat worden: https://www.bmwsanluisobi...o-ca-id-wbafr7c5xdc824461

Geen HUD helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-06 09:52

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Mooie auto The_MAN, lijkt mij geen slechte deal.

Met de wisselkoers van vandaag is 17k dollar gelijk aan 15k euro.

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Benzine en sedan, dan ga je er tweemaal op voorruit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-06 13:25

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

8 Series cabrio (Convertible) *O*

Afbeeldingslocatie: https://mediapool.bmwgroup.com/cache/P9/201810/P90327621/P90327621-the-new-bmw-8-series-convertible-in-colour-dravit-grey-metallic-and-20-m-wheels-multi-spoke-729-m-bi-600px.jpg

Afbeeldingslocatie: https://mediapool.bmwgroup.com/cache/P9/201810/P90327622/P90327622-the-new-bmw-8-series-convertible-in-colour-dravit-grey-metallic-and-20-m-wheels-multi-spoke-729-m-bi-600px.jpg

https://www.press.bmwgrou...-bmw-8-series-convertible

Voor alle mooie high res plaatjes, kon ze helaas niet hier uploaden vanwege de 5MB max upload limit.

[ Voor 78% gewijzigd door TVH7 op 02-11-2018 00:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_MAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Nog meer foto's en specs: https://f92.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1550844

Wat een enorm bruut ding zeg :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Zo, die is wel heel fraai. Veel mooier dan de dichte versie imho. Vooral aan de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-06 00:21
Ik bezit een BMW 1-serie bouwjaar 2005. Mijn linker koplamp ziet er gebarsten uit, maar het zijn geen echte barsten. Ik heb voor een heel zacht prijsje een OEM koplamp links weten te vinden. Deze wil ik uiteraard zelf gaan monteren, zo handig ben ik wel, zo niet dan heb ik altijd nog hulp beschikbaar van een vriend (maar hij zal natuurlijk ook tijd vrij moeten maken ervoor).

Er is alleen één probleem en mijn antwoord kan ik helaas niet op internet vinden. Is er iemand die enig idee heeft of het nodig is om de voorbumper te demonteren om een koplamp te kunnen demonteren? Waarom wil ik dit weten? Ik heb niet alle benodigde gereedschap thuis, dus mocht dit nodig zijn dan kan ik hier tenminste aan beginnen zonder dat ik voor een tweede keer gereedschap zal moeten regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
LostInNight schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 21:15:
Is er iemand die enig idee heeft of het nodig is om de voorbumper te demonteren om een koplamp te kunnen demonteren? Waarom wil ik dit weten? Ik heb niet alle benodigde gereedschap thuis, dus mocht dit nodig zijn dan kan ik hier tenminste aan beginnen zonder dat ik voor een tweede keer gereedschap zal moeten regelen.
Ik heb het even voor je nagevraagd bij Edd China. Uit zijn antwoord begrijp ik, dat het niet nodig is, om de voorbumper te verwijderen. De juiste procedure is als volgt:
Verwijder de cardanas. Verwijder motor en versnellingsbak. Vervang de koplamp en monteer alles in omgekeerde volgorde van demontage. Fluitje van een cent. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik bezit een BMW 1-serie bouwjaar 2005. Mijn linker koplamp ziet er gebarsten uit, maar het zijn geen echte barsten. Ik heb voor een heel zacht prijsje een OEM koplamp links weten te vinden. Deze wil ik uiteraard zelf gaan monteren, zo handig ben ik wel, zo niet dan heb ik altijd nog hulp beschikbaar van een vriend (maar hij zal natuurlijk ook tijd vrij moeten maken ervoor).

Er is alleen één probleem en mijn antwoord kan ik helaas niet op internet vinden. Is er iemand die enig idee heeft of het nodig is om de voorbumper te demonteren om een koplamp te kunnen demonteren? Waarom wil ik dit weten? Ik heb niet alle benodigde gereedschap thuis, dus mocht dit nodig zijn dan kan ik hier tenminste aan beginnen zonder dat ik voor een tweede keer gereedschap zal moeten regelen.
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/

Even beter zoeken, want het internet staat vol met dit soort sites!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
IQM schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:58:
[...]
Jazeker! In de E39 5 serie nog wel. Je had dezelfde motor ook in de 735i. Pas later werden het 6 pitters met turbo.
Mooie motor is dat. Ik heb in een 750LI van een vriend van me gereden. Niet normaal hoe snel die ruim 2 ton van z'n plek komt >:)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mijn weten moet die eraf, maar zijn er wel trucjes met bijvoorbeeld enkel de zijkant losmaken en een beetje pielen. Overigens is het een BMW dus zo'n beetje de hele auto kun je met dezelfde sleutel en schroevendraaier loshalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
Toch goed om te zien dat ik niet de enige BMW rijder ben met een parkeer ‘tik’..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dgVu0hf_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
VidaR-9 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 14:29:
Toch goed om te zien dat ik niet de enige BMW rijder ben met een parkeer ‘tik’..

[Afbeelding]
En wat is hier dan de BMW-rijders-parkeer-tik? (Ik kan hem even niet uit plaatje halen :o )

>> Signature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
ChiLLeR schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 16:42:
[...]

En wat is hier dan de BMW-rijders-parkeer-tik? (Ik kan hem even niet uit plaatje halen :o )
Daar parkeren waar het lekker veilig is en geen andere randdebielen deuren tegen je auto kunnen gooien.

Doe ik ook altijd. Of ik parkeer hem langs de duurste auto als daar plaats is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
BFmango schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 16:50:
[...]

Daar parkeren waar het lekker veilig is en geen andere randdebielen deuren tegen je auto kunnen gooien.

Doe ik ook altijd. Of ik parkeer hem langs de duurste auto als daar plaats is.
Ah ja, die tik heb ik ook :D En heeft mijn vriendin inmiddels overgenomen.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Die parkeer tik heb ik ook ;)

[ Voor 75% gewijzigd door Tylen op 03-11-2018 18:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
ChiLLeR schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 17:08:
[...]

Ah ja, die tik heb ik ook :D En heeft mijn vriendin inmiddels overgenomen.
Heb ik ook... maar af en toe helpt het niet...

De parkeerplaats van de Makro. Ongeveer 1000 parkeerplaatsen waarvan amper 10% bezet is. Allemaal uiteraard zo dicht mogelijk bij de in-/uitgang.

Zet mijn auto circa 7 lege plaatsen verder weg. Dus ver van alle 'gevaar'. Maakt mij wat uit dat ik 20 meter extra moet lopen...

Kom ik terug. Ja hoor, heeft de één of andere randdebiel zijn auto op circa 20cm naast die van mij gezet. Tussen die auto en de 'rest' gapen 6 lege plekken 8)7 . Onvoorstelbaar.

Dan een parkeergarage. Alle auto's zo dicht mogelijk bij de lift. Ik rij naar het bovenste dek en zet de auto in het woud van lege plekken neer. Zo ver mogelijk van de lift af.

Kom ik terug, heeft iemand zijn auto zo krap naast mij geparkeerd dat ik - voor het eerst - de auto op afstand uit het vak moet laten rijden om überhaupt in te kunnen stappen. Links en rechts naast ons wel 10 lege plekken.

Kan iemand mij uitleggen waar dit gedrag vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:30

vhal

ಠ_ಠ

Misschien om te trollen?

Gewoon zonder gekheid, ik doe het soms ook. Anders staat je BMW ook zo moederziel alleen. :+ Met als verschil dat ik ook gewoon uitkijk met mijn deuren en er geen 20 cm tussen laat :P Want ik heb ook een hekel aan deurdeuken

[ Voor 8% gewijzigd door vhal op 03-11-2018 19:46 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
@alexbl69 Mensen parkeren fijner in naast auto, weten dat ze in een vak staan ipv 2 vakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:44
Als er geen lege plaatsen zijn zet ik d'r meestal naast een andere BMW in de parkeergarage, ik denk, die zijn net zoals ik en voorzichtig :-)

Maar wel een week of drie geleden weer een kras in de deur (niet naast een BMW geparkeerd)... ik denk dat mensen met dikke jassen of tassen zich ertussen wringen :( Misschien de boel maar riggen dat er 20 kV opstaat ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 968351

durian schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 19:59:
Als er geen lege plaatsen zijn zet ik d'r meestal naast een andere BMW in de parkeergarage, ik denk, die zijn net zoals ik en voorzichtig :-)
Genoeg BMW's die geleased worden, en dan boeit een krasje meer of minder niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:50
Haha die parkeertik heb ik ook ja en ergert vrouwlief zich mateloos aan, geef er geen zak om. Als het dan wel vrij vol is zoek ik iig altijd een plek uit langs 'fatsoenlijke' auto's en geen krakbak die al onder de deuken en krassen zit want dan weet je ook al genoeg over het type persoon dat er in rijdt..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
Anoniem: 968351 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 20:08:
[...]

Ho ho. Mijne is ook een lease, maar ben er toch echt wel zuiniger op dan > 95% van de prive auto’s. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
alexbl69 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 19:09:
[...]

Heb ik ook... maar af en toe helpt het niet...

De parkeerplaats van de Makro. Ongeveer 1000 parkeerplaatsen waarvan amper 10% bezet is. Allemaal uiteraard zo dicht mogelijk bij de in-/uitgang.

Zet mijn auto circa 7 lege plaatsen verder weg. Dus ver van alle 'gevaar'. Maakt mij wat uit dat ik 20 meter extra moet lopen...

Kom ik terug. Ja hoor, heeft de één of andere randdebiel zijn auto op circa 20cm naast die van mij gezet. Tussen die auto en de 'rest' gapen 6 lege plekken 8)7 . Onvoorstelbaar.

Dan een parkeergarage. Alle auto's zo dicht mogelijk bij de lift. Ik rij naar het bovenste dek en zet de auto in het woud van lege plekken neer. Zo ver mogelijk van de lift af.

Kom ik terug, heeft iemand zijn auto zo krap naast mij geparkeerd dat ik - voor het eerst - de auto op afstand uit het vak moet laten rijden om überhaupt in te kunnen stappen. Links en rechts naast ons wel 10 lege plekken.

Kan iemand mij uitleggen waar dit gedrag vandaan komt?
Herkenbaar!

Ik vind het zelf altijd wel mooi als ik een auto tactisch geparkeerd zie staan (vaak toch wel duidelijk nette auto’s), om er dan ook in de buurt te staan.

Laatst op Schiphol stond er een Giulia QV achteraf. Toen in mijn eigen zoektocht de auto twee plekken verder kunnen zetten. Ik vind het wel leuk die mensen die net zo voorzichtig zijn als ikzelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:44
Anoniem: 968351 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 20:08:
[...]

Dat is blijkbaar de mentaliteit tegenwoordig :? terwijl je toch dingen die niet van jezelf zijn ook netjes kunt behandelen... ik word oud blijkbaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
Ik sta elke dag in een parkeergarage waar niemand weet dat je ook naar boven kan. Beneden staat bomvol, boven staan meestal maar 4 auto's. Een Cayenne turbo, een 911, een i6 en die van mij. Iedereen z'n eigen plekje elke dag d:)b

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

sig69 schreef op zondag 4 november 2018 @ 12:19:
Ik sta elke dag in een parkeergarage waar niemand weet dat je ook naar boven kan. Beneden staat bomvol, boven staan meestal maar 4 auto's. Een Cayenne turbo, een 911, een i6 en die van mij. Iedereen z'n eigen plekje elke dag d:)b
Wat is een i6? Heb ik een modelletje gemist :?

Pagina: 1 ... 6 ... 360 Laatste