Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 381 382 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-12 11:03
Touring 530e is altijd LCI, dat scheelt :)
En inderdaad, ze zitten in Duitsland goed in de opties. Al zie ik daar ook wel de schraapexemplaren met stoffen bekleding en dergelijke. Dat doet zo'n afbreuk...

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:39
Zeker! Als ik dan toch een bak geld ga uitgeven, dan maar gelijk goed.

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-12 11:52

Eagle Creek

Breathing security

BigEagle schreef op zondag 7 december 2025 @ 08:53:
[...]

Daarnaast speelde het budget ook mee. :P
Scheelt dat inclusief import en al het geregel nu echt serieus geld?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
IQM schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 21:38:
Oke, Berchtesgaden... jij wint. _/-\o_
Het gaat mij niet om het winnen, het gaat mij wel om correcte informatie.

En toevallig is mijn auto in Berchtesgaden de dealer uitgerold.

Leebmann in Passau stuurt wel veel pakketten deze kant op. Fijn bedrijf.

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Pannencouque schreef op zondag 7 december 2025 @ 11:03:
Al zie ik daar ook wel de schraapexemplaren met stoffen bekleding en dergelijke. Dat doet zo'n afbreuk...
Er zijn ook mensen die helemaal niets met leder hebben hè?

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:48
Eagle Creek schreef op zondag 7 december 2025 @ 11:51:
[...]

Natuurlijk, waarom zou je anders een auto importeren, vooral een hybride.

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-12 15:48
DeBaroN schreef op zondag 7 december 2025 @ 15:00:
[...]

Natuurlijk, waarom zou je anders een auto importeren, vooral een hybride.
Persoonlijk zou ik het -zelfs al scheelt het niet veel- ook overwegen als ik een heel specifieke uitvoering en/of motorisering zoek die zeldzaam is in NL. Je vergroot daarmee je zoekgebied.

• pietr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:43
Ik rijd sinds 2018 BMW (320i touring - 330i sedan). De beste, fijnste auto’s die ik ooit heb gereden. Ik ben sinds mei op zoek naar een opvolger, maar het is me nog niet gelukt om een handtekening te zetten. Het liefst zou ik weer een BMW rijden, maar verschillende redenen verhinderen dat.
1. Ik zoek een auto met trekhaak met min. 1600 (liefst 1700) kg trekgewicht.
2. Liefst geen phev.
3. Liefst niet minder vermogen/trekkracht dan mijn huidige 330i.
4. X3 30e: fantastisch voorstel gehad van de dealer, maar eerlijk gezegd vind ik ‘m niet echt mooi.
5. Heb mooi voorstel gekregen voor een X1 23i met bijna alle opties. Ook hier twijfels: andere versnellingsbak, acc op basis van camera ipv radar etc.
6. Alternatief: Volvo V60 T8 Ultra Dark. Fijne auto, maar is al van 2017 ong. en ook phev.
7. BMW 5-serie is toch wel errug lang.

Mis ik een model, of een auto van ander merk?

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:56

IQM

pietr schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:13:
Ik rijd sinds 2018 BMW (320i touring - 330i sedan). De beste, fijnste auto’s die ik ooit heb gereden. Ik ben sinds mei op zoek naar een opvolger, maar het is me nog niet gelukt om een handtekening te zetten. Het liefst zou ik weer een BMW rijden, maar verschillende redenen verhinderen dat.
2. Liefst geen phev.
4. X3 30e: fantastisch voorstel gehad van de dealer, maar eerlijk gezegd vind ik ‘m niet echt mooi.
5. Heb mooi voorstel gekregen voor een X1 23i met bijna alle opties. Ook hier twijfels: andere versnellingsbak, acc op basis van camera ipv radar etc.
6. Alternatief: Volvo V60 T8 Ultra Dark. Fijne auto, maar is al van 2017 ong. en ook phev.

Lang verhaal kort: Wat is er mis met een nieuwere 330i? Volgens mij voldoet die aan alle genoemde voorwaarden en hij bevalt je uitstekend.

Zo ben ik al aan mijn 3e 5 serie bezig. Heb echt serieus gekeken bij andere modellen maar ik kom toch altijd bij de opvolger van mijn oude uit. Vind je het echt een probleem dat een 5 serie langer is? Als je wilt driften is een 5 trickier dan een 3 maar op lange afstanden is hij comfortabeler.

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:46
2. Liefst geen phev.

Ik zou zeggen gewoon een G20 330i.

Budget? Leeftijd? Kilometerstand?

• pietr
IQM schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:33:
[...]

Lang verhaal kort: Wat is er mis met een nieuwere 330i? Volgens mij voldoet die aan alle genoemde voorwaarden en hij bevalt je uitstekend.

Zo ben ik al aan mijn 3e 5 serie bezig. Heb echt serieus gekeken bij andere modellen maar ik kom toch altijd bij de opvolger van mijn oude uit. Vind je het echt een probleem dat een 5 serie langer is? Als je wilt driften is een 5 trickier dan een 3 maar op lange afstanden is hij comfortabeler.
Ik kom ook weer op een 330i uit, maar dat wordt dan een import (zoek er een uit 2025, heel misschien 2024), maar de beschikbare 330i’s hebben niet alle opties die ik wil. Ik weet het: een luxeprobleem. De nieuwe 5xx is meer dan 5 meter, voor mijn gevoel net te lang. Ik had ooit een Mondeo die de 5 meter niet aantikte en die vond mijn vrouw best groot.

• pietr
VidaR-9 schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:14:
[...]

Ik zou zeggen gewoon een G20 330i.

Budget? Leeftijd? Kilometerstand?
Ik heb nu ook een G20. Bevalt meer dan goed.
Budget zo’n 70-75K (is incl. inruil).
Bj. 2025 of 2024 met heel weinig km.

Ik heb bij bmw NL gekeken maar niet de juiste gezien. Ook bij Dasimport en enkele autobedrijven nog niet de juiste gezien. Het lijkt erop dat ze vooral SUV’s importeren. Zal wel met vraag en aanbod te maken hebben.

• ErnstvV
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online

V60 is ook te koop zonder PHEV in vorm van T4 of B4/B5 voor de wat nieuwere modeljaren. Misschien is dat nog een optie?

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:46
pietr schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:22:
[...]
Ik heb nu ook een G20. Bevalt meer dan goed.
Budget zo’n 70-75K (is incl. inruil).
Bj. 2025 of 2024 met heel weinig km.

Ik heb bij bmw NL gekeken maar niet de juiste gezien. Ook bij Dasimport en enkele autobedrijven nog niet de juiste gezien. Het lijkt erop dat ze vooral SUV’s importeren. Zal wel met vraag en aanbod te maken hebben.
En een 340i? Dan heb je echt wel een andere auto dan je huidige.

En anders zou ik zelf misschien overwegen toch door te rijden. Ik vind zelf het pre LCI interieur een stuk mooier.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:06

_Arthur

blub

Zoiets dan; budget iets omhoog en wat onderhandelen over de prijs :) Ik vermoed dat het een dealer demo is geweest, gezien eind 2024 geleverd, echter pas in maart op kenteken. Heeft nu 30k afschrijving op 25k km.

https://occasions.bmw.nl/...aten/details/id/191806649

(Als je op het groene "contact dealer" klikt, zie je het chassisnummer).

[ Voor 11% gewijzigd door _Arthur op 07-12-2025 19:55 ]

• pietr
VidaR-9 schreef op zondag 7 december 2025 @ 18:44:
[...]

En een 340i? Dan heb je echt wel een andere auto dan je huidige.

En anders zou ik zelf misschien overwegen toch door te rijden. Ik vind zelf het pre LCI interieur een stuk mooier.
De 340i was de eerste auto tijdens mijn zoektocht waarmee ik een proefrit maakte deze zomer. Beviel meer dan goed, maar ik vond dat ik te veel moest bijleggen. Ik besloot er een paar dagen over na te denken. De andere dag was ie verkocht. 🤷🏼‍♂️☹️ Doorrijden is een serieuze optie. Mijn oudste zoon ziet dat het liefst, zodat hij hem over anderhalf, twee jaar kan overnemen.

[ Voor 10% gewijzigd door pietr op 07-12-2025 19:58 ]

• pietr
_Arthur schreef op zondag 7 december 2025 @ 19:54:
Zoiets dan; budget iets omhoog en wat onderhandelen over de prijs :) Ik vermoed dat het een dealer demo is geweest, gezien eind 2024 geleverd, echter pas in maart op kenteken. Heeft nu 30k afschrijving op 25k km.

https://occasions.bmw.nl/...aten/details/id/191806649

(Als je op het groene "contact dealer" klikt, zie je het chassisnummer).
Staat al bij mijn favorieten. 👍🏼

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:06

_Arthur

blub

pietr schreef op zondag 7 december 2025 @ 19:57:
De 340i was de eerste auto tijdens mijn zoektocht waarmee ik een proefrit maakte deze zomer. Beviel meer dan goed, maar ik vond dat ik te veel moest bijleggen. Ik besloot er een paar dagen over na te denken. De andere dag was ie verkocht. 🤷🏼‍♂️☹️
Haha ja. Heb je zelf net een keuze gemaakt, pis je net naast de pot.

Maar een M340ix is echt een hele andere auto dan een 330i. Heb nu een G21 M340ix en hiervoor een G21 330i pre-facelift. Stap elke dag met een smile in de auto.

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:39
Eagle Creek schreef op zondag 7 december 2025 @ 11:51:
[...]

Ja, en zoals hierboven ook al aangegeven: meer keuze in DE en de BMW's zijn rijker uitgerust.

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Pagina: 1 ... 381 382 Laatste