Zie een paar berichten hierboven, functie blijft gewoon werken. Alleen mocht je zo ongelukkig zijn een ongeluk krijgen en stroom naar de ATM valt uit, dan gaat de de SOS-call natuurlijk niet meer.
Edit; Kleine nuance; ligt er ook aan hoe je hem code. Code je de SOS functie uit dan gaat niet op natuurlijk. Onderdruk je enkel de foutmelding in het cluster blijft deze soort van werken, minus dus als de stroom naar de ATM wegvalt door de crash.
SPee schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:23:
[...]
Volgens mijn dealer was het (iig die melding) een APK afkeur item.
Maar ik vraag me wel af of ik straks een (andere) foutmelding krijg als alle 2G en 3G netwerken uit de lucht zijn. Dan kan de auto geeneens meer verbinding maken en dus niet meer die noodoproep doen.
Volgens de dealer heeft die batterij een "lifetime levensduur", maar hun zien ook de lifetime van hun auto's als 10 jaar. Die batterij ging (bij mij) ook zo lang mee. Die is vorig jaar vervangen, maar dit jaar kreeg ik die melding weer. Gelukkig is die onder garantie vervangen.
Foutmelding in cluster = APK afkeur

Dat er een foutmelding in het geheugen ligt is niet APK afkeur per se.
Ga je naar een generieke garage voor APK weten ze echt niet dat er normaal gesproken een dashboard melding aan deze foutmelding gekoppeld zit.
Motorlampje is ook altijd APK-afkeur.
[
Voor 7% gewijzigd door
Mr Pingu op 01-12-2025 23:32
]