Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 379 380 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Denniz0229 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:00:
maar stel; je loopt een keer in de nacht op straat en je ziet boefjes een auto openbreken, ga jij er wat van zeggen?
ik ga echt het risico niet lopen om een ander zijn auto te redden met de kans op letsel voor mij.
mensen die namelijk midden op straat een auto openbreken hebben vaak namelijk al heel veel schijt.
Het eerste wat je doet is natuurlijk 112 bellen...

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 16:21
Knul schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:13:
[...]

Ontopic: zijn er hier ervaringen met Bilstein setjes? De schokdemper linksvoor van mijn E36 lekt, dat mag ook wel na 30 jaar en 190k km's. Achterste dempers zijn van Monroe, dus die waren al afgeschreven toen ze uit de fabriek kwamen :+ Bovendien is de auto voorzien van verlagingsveren, maar hij ligt nu wel érg laag. Sommige drempels zijn een uitdaging. Nu lijkt een B12 setje mij een ideale oplossing, heb ik gelijk alles nieuw. Het is een cabrio, dus het mag wel stevig zijn, maar enig comfort is wel prettig.

Zou dit wat zijn of kan ik beter een setje (OEM) Sachs dempers en originele veren halen?

Plaatjes zijn altijd leuk:

[Afbeelding]
B12 is wel stug hoor. Toen ik proefritje reed met een E46 met B12 vond ik het te. Vooral op de snelle demperbewegingen, dus kleine oneffenheden zoals een klinkerweg. Ben toen voor B8 gegaan. Net een tikje stugger, maar nog zeker comfortabel.

@DetailingBySmotske

• CreativeS
  • Niet online
Smotske schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:08:
B12 is wel stug hoor. Toen ik proefritje reed met een E46 met B12 vond ik het te. Vooral op de snelle demperbewegingen, dus kleine oneffenheden zoals een klinkerweg. Ben toen voor B8 gegaan. Net een tikje stugger, maar nog zeker comfortabel.
B12 = B6 (sportdemper) of B8 (verkorte sportdemper)... alleen dan met verlagingsveren van Eibach of H&R.
Bilstein B4 is equivalent van origineel.

De Bilstein schroefsets beginnen zijn B14 en B16, clubsport en dan komen de Evo schokdempersets voor de racerij.

Dan nog B1 voor de onderdelen zaosl afdekkingen, toplagers, et cetera. B3 voor luchtveringen en spiraalveren... vrij uitgebreid :)

[ Voor 86% gewijzigd door CreativeS op 21-11-2025 16:16 ]

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 16:21
Hmm,.. dan bij mij de veer het verschil gemaakt hebben. Ik had B8 met H&R veren, op de kleur van de veer afgaande.

@DetailingBySmotske

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:08

Mr Pingu

Professioneel Prutser

B12 is per definitie B8 met Eibach veren.
Hier is een mooi overzicht: https://www.bilstein-shoc...sed-bilstein-buying-guide

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

• CreativeS
  • Niet online
Smotske schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:21:
Hmm,.. dan bij mij de veer het verschil gemaakt hebben. Ik had B8 met H&R veren, op de kleur van de veer afgaande.
Eibach rood is Sportline, Eibach zwart is Pro-Kit en H&R is blauw voor alles :)
Met dien verstande dat Eibach Sportline lager gaat (gelijke wheelgap voor en achter) dan de Pro-Kit.
In principe is B6 voldoende voor de Pro-Kit want de verlaging is niet meer dan 35mm. B8 wordt eigenlijk pas aangeraden bij een verlaging van meer dan 40mm.

En in aanvulling op @Mr Pingu zijn bericht nog een overzicht van alle schokdempers van Bilstein :)

https://bilstein.com/de/produkte/

[ Voor 59% gewijzigd door CreativeS op 21-11-2025 16:45 ]

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:15

_Arthur

blub

Puf schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 15:07:
Tip voor alle rubbers: Nextzett Gummi Pflege.
Alleen in Duitsland te vinden zo te zien?
Pagina: 1 ... 379 380 Laatste