Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote BMW-topic #14 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 ... 59 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 28-01 16:26

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Enorme neus en enorme kont zijn beter bedoel je? ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Moshi
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 07-03-2019
Die nieuwe 3 eerst maar eens in het echt zien. Al te vaak een BMW als lelijk bestempeld die dan een paar maanden na introductie toch prima te pruimen bleek.

• wjjkoevoets
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 01:24

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

GforceNL schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 22:29:
[...]

Heb een 440i waar volgens mij het zelfde blok in hangt. Kom met een stage 1 op 360pk/500nm.

Beek auto Racing kan sinds kort wel met de ecu aan de slag(als een van de weinige die ik gevraagd heb) maar die durfte geen cijfers te noemen.
Laat je niet gek maken door de genoemde getallen. Op wat voor rollerbank is het vermogen gemeten? Er kunnen soms tientallen pks/NMs verschil in zitten. Vliegwiel pks of wiel pks? Welke correctiefactor is er gebruikt? Het wordt al gauw appels met peren vergelijken en sommige tuners adverteren met mooie cijfers, maar het zegt vaak niets. Quater mile trap speeds zijn vaak een stuk eerlijker.

Ik heb nog ergens een plot liggen dat mijn onaangepaste auto 320pk op de wielen zou uitpersen. If only :+

415pk met enkel software aanpassingen klinkt als gunstige rollerbank en/of vliegwiel pks. De B58 laat zich beter kietelen dan de N55 via alleen de software, maar nou ook niet meteen zo veel.

---

Overigens is bootmod3 voor de N55 een mooie oplossing met aangepaste maps. Flashen via OBD. Er zijn ook off-the-shelf maps die ook wel redelijk zijn. Voor de B58 is er mFlasher, maar het is duur en erg beperkt in de mogelijkheden.

Let us die young or let us live forever!

• duderuud
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 00:29

duderuud

Sliden is koel

GforceNL schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 22:29:
[...]

Heb een 440i waar volgens mij het zelfde blok in hangt. Kom met een stage 1 op 360pk/500nm.

Beek auto Racing kan sinds kort wel met de ecu aan de slag(als een van de weinige die ik gevraagd heb) maar die durfte geen cijfers te noemen.
B58 in de M140i doet op papier 340pk/500nm (in de praktijk 350+pk).

Hier wat meer info over de Mflash tune van Mission Performance voor een Mlite.

Wel mooi dat het op afstand kan. Laptop, Eset kabel en klaar is Kees. Niet goedkoop idd maar wel een tune op maat.

Motor-Forum.nl

• Divak
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 21:36
Wat mij betreft 1:1 kopie van een Lexus IS 300h. Zowel van voren en zeker weten van achteren.

Divak wijzigde deze reactie 02-10-2018 08:05 (7%)

• Cyb
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
En nu live!
BMW op Paris Motor Show 2018:
http://www.live.bmwgroup.com/en/live-streaming/

Update: net afgelopen. Ik had eigenlijk wat screenshots moeten maken....

Cyb wijzigde deze reactie 02-10-2018 09:18 (29%)

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Cyb schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:01:
En nu live!
BMW op Paris Motor Show 2018:
http://www.live.bmwgroup.com/en/live-streaming/

Update: net afgelopen. Ik had eigenlijk wat screenshots moeten maken....
Geen 3 serie toch? Althans, bij de samenvatting staat hier niks over, buiten 3 regels tekst.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• Cyb
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:19:
[...]

Geen 3 serie toch? Althans, bij de samenvatting staat hier niks over, buiten 3 regels tekst.
De 3 serie G20 had de primeur, ze lieten drie exemplaren zien.

Bimmerpost heeft nu net ook een video geupload. (Deze video kwam niet in de live stream voor.)
https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1540476

• Phusebox
  • Niet online
Cyb schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:22:
[...]

De 3 serie G20 had de primeur, ze lieten drie exemplaren zien.

Bimmerpost heeft nu net ook een video geupload. (Deze video kwam niet in de live stream voor.)
https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1540476

[YouTube: Presenting the all-new 2019 BMW 3 Series (G20)!]
Ai ai ai, die textuur in het interieur is lelijk zeg. En die chromen strip om de grille... mag het wat minder?

• algalid
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 23:47
Ik dacht eerst dat het een grap was dat ze enkel 15 minuten gingen spreken maar het was idd een afrateling van een press release, de 3 kreeg amper 2 minuten spreektijd.

De renders zonder versnellingspook waren dus verkeerd, weten we ook weer wat die waard zijn. Ik vraag me af wat al die "cijfertoetsen" daar nog zitten te doen bij een complete redesign. Wie gebruikt die nog of zijn er fervente radioluisteraars die constant van zender switchen?

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22:06

Famous

R 400+

wjjkoevoets schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 01:36:
[...]

Laat je niet gek maken door de genoemde getallen. Op wat voor rollerbank is het vermogen gemeten? Er kunnen soms tientallen pks/NMs verschil in zitten. Vliegwiel pks of wiel pks? Welke correctiefactor is er gebruikt? Het wordt al gauw appels met peren vergelijken en sommige tuners adverteren met mooie cijfers, maar het zegt vaak niets. Quater mile trap speeds zijn vaak een stuk eerlijker.
Het is een op maat tuning, de bank staat lichter afgesteld dan de beruchte JD bank.

Het hangt natuurlijk van veel af, weersomstandigheden, koeling, tank je 95 of 102?
Dat laatste scheelde bij mijn Golfje bijvoorbeeld erg veel.

En of het nou 400, 410 of 420 is, allemaal lekker :)

Xbox live: Ghesous

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Het lijkt wel een Peugeot dash. :X

• Phusebox
  • Niet online
algalid schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:31:
Ik dacht eerst dat het een grap was dat ze enkel 15 minuten gingen spreken maar het was idd een afrateling van een press release, de 3 kreeg amper 2 minuten spreektijd.

De renders zonder versnellingspook waren dus verkeerd, weten we ook weer wat die waard zijn. Ik vraag me af wat al die "cijfertoetsen" daar nog zitten te doen bij een complete redesign. Wie gebruikt die nog of zijn er fervente radioluisteraars die constant van zender switchen?
Die cijfers zijn zo'n beetje de enige knoppen die ik gebruik, shortcuts om mensen te bellen, Spotify te openen (in de 20% van de gevallen dat Spotify werkt) etc.

Ik heb eerder een afkeer van al die touch screen interfaces in een auto, is gewoon totaal niet gebruiksvriendelijk.

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:44
Moshi schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 00:10:
Die nieuwe 3 eerst maar eens in het echt zien. Al te vaak een BMW als lelijk bestempeld die dan een paar maanden na introductie toch prima te pruimen bleek.
Inderdaad.

Was zelf ook niet zo enthousiast over de beelden, maar de ervaring heeft me inmiddels geleerd dat die eerste indruk niet altijd de juiste is.

Sterker; als ik nu op de site van BMW de configurator van de huidige 3-serie start bekruipt me het gevoel dat deze inderdaad aan vervanging toe is. Een gevoel dat ik tot een paar weken geleden niet had.

Heb zelf een 6-serie (G32) aangeschaft, mede omdat ik de 'nieuwe' 5 (G30) te weinig vernieuwend vond. En de eerste keren dat ik de G30 'in het wild' zag werd ik er ook nog niet echt enthousiast van. Maar inmiddels is dat wel veranderd; de nieuwe 5 is zeer herkenbaar en modern terwijl de F10 er gedateerd uit begint te zien.

Maar goed, daarom heeft BMW ook goedbetaalde designers in dienst en heb ik een ander beroep :).

iRacing Profiel

• Phusebox
  • Niet online
Ach nee he, zie ik hier nu ook soft touch knoppen?

En die reflectors daar op de zijkant :X

Ik zie nog steeds wel potentie, maar andere interieurlijsten ipv die geribbelde plastic metallic look; die happen uit de bumper voor en achter wijzigen voor de mistlampen/reflectoren en het is al stukken beter.
Oh ja en een wat rustiger design voor het dashboard overall, ziet er erg druk uit IMHO.

Phusebox wijzigde deze reactie 02-10-2018 09:45 (52%)

• Spollie
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:35
Die reflectors zijn US spec, dat ga je in Europa niet zien.

• Phusebox
  • Niet online
robpol schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:47:
Die reflectors zijn US spec, dat ga je in Europa niet zien.
Ah ik dacht al... My bad. |:(

• MaZo
  • Niet online
Prachtauto! Heb de 335i xDrive in juni ingeruild voor een M140i xDrive, maar heb nu al het gevoel dat deze volgend jaar weer ingeruild gaat worden voor een 340i xDrive mét - best onverwacht - een 6-cilinder!

• wjjkoevoets
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 01:24

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Famous schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:32:
[...]

Het is een op maat tuning, de bank staat lichter afgesteld dan de beruchte JD bank.

Het hangt natuurlijk van veel af, weersomstandigheden, koeling, tank je 95 of 102?
Dat laatste scheelde bij mijn Golfje bijvoorbeeld erg veel.

En of het nou 400, 410 of 420 is, allemaal lekker :)
Uiteraard, afstelling op octaangehalte maakt natuurlijk ook uit alsmede de andere factoren die je noemt.

Oh begrijp me niet verkeerd hoor, standaard of met flinke tune/aanpassingen, B58 is een krachtpatser en is sowieso leuk :Y)

Let us die young or let us live forever!

• Zeara
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21:16
NDA is afgelopen blijkbaar en er zijn wat filmpjes op youtube verschenen.

YouTube: Eerste kennismaking BMW 3-serie - AutoWeek special
YouTube: All-new BMW 3 Series 2019 - see why it's the most high tech BMW ...

Ik moet zeggen, op de filmpjes ziet er toch echt een stuk beter uit.

• Jolly_Jumper
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21:18
Eindelijk hebben ze de ‘ouderwetse’ handrem eruit gelaten :).

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik vind het een geslaagde bak! Mooie opfrissing van het interieur ook

Gaafste aan de buitenkant vind ik de unieke look van de achterlichten.

• Tortelli
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23:13

Tortelli

mixing gas and haulin ass

MaZo schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:04:
Prachtauto! Heb de 335i xDrive in juni ingeruild voor een M140i xDrive, maar heb nu al het gevoel dat deze volgend jaar weer ingeruild gaat worden voor een 340i xDrive mét - best onverwacht - een 6-cilinder!
Ik was bang dat ze met andere motoren zouden komen (met als de X2 35i met een 2.0 4 cilinder), maar voorlopig zijn het de bestaande motoren die geleverd gaan worden volgens mij.
Wat mij betreft is dat goed nieuws.

i9 9900k @ 5,0Ghz | Asus XI HERO | GTX 1080 TI Gaming X | Corsair 32G | Asus MG279Q | Corsair RM750 | Synology DS1817+

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:25

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Phusebox schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:41:
Ach nee he, zie ik hier nu ook soft touch knoppen?
Mooi toch juist?

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Cyb
  • Niet online
Alleen als er genoeg fysieke feedback is.
Veel merken Porsch, Audi, Tesla etc slaan door in het verwijderen van fysieke knoppen, en ze vervolgens door touchgevoelige oppervlakten. Ziet er misschien cosmetisch mooier uit, maar het haalt wel de praktische bruikbaarheid enorm omlaag. (Form over function, de Apple filosofie.) BMW staat meestal wel een beetje bekend om praktische bruikbaarheid voorop te stellen (Form follows function).

• Arjant2
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 23:19
Moet wel zeggen dat de nieuwe 3 serie van binnen wat moderner oogt, iets wat ik bij de nieuwe 5 serie niet echt heb.

• Mauritio
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 25-01 17:09
Ik kan mij hier ook melden, een nieuwe Mini Countryman Cooper SE ALL4 besteld als nieuw zakelijk hok!

Moonwalk Grey met standaard 17" Imprint Spoke wielen.

Opties:
  • 2QB 17" LM wielen Imprint Spoke
  • 2XC John Cooper Works met leer bekleed sportstuurwiel
  • 3AA Dakdraagsysteem zwart
  • 3AG Achteruitrijcamera
  • 402 Glazen panoramadak
  • 431 Automatische dimmende binnenspiegel
  • 494 Elektrisch verwarmde voorstoelen
  • 4AA Hemelbekleding Anthrazit
  • 4V9 MINI Excitement Pakket
  • 534 2-zone aut.airconditioning
  • 541 Active Cruise Control (ACC)
  • 563 Lichtpakket
  • 5AS Driving Assistant
  • 6AD MINI Head-Up Display
  • ZB8 Serious Business
Kortom bommetje vol (op leder, DAB, en JCW exterieur na). Bijtelling zal even slikken worden met €47.251 maar plezier in het rijden mag voor mij dan ook wel wat kosten :D. Nog even wachten op laatste interne goedkeur en dan hopelijk snel gefabriceerd!

• Orac
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 22:26

Orac

Ik mis je papa.

WTF hebben ze met de C-stijl gedaan? -O- Weg Hofmeister-knik. Lelijk! :(

• Phusebox
  • Niet online
Nee dus, want je moet kijken waar je drukt, plus je mist meestal de feedback.

• Silversin
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 19:41
Vind de voorkant wat rommelig ogen. Voor de rest wel een prima bak. Benieuwd naar de prijzen, en vooral of ze weer met 3 cilinder motoren gaan komen :r

• ChiLLeR
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19:28
Mauritio schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:50:
Ik kan mij hier ook melden, een nieuwe Mini Countryman Cooper SE ALL4 besteld als nieuw zakelijk hok!

Moonwalk Grey met standaard 17" Imprint Spoke wielen.

Opties:
  • 2QB 17" LM wielen Imprint Spoke
  • 2XC John Cooper Works met leer bekleed sportstuurwiel
  • 3AA Dakdraagsysteem zwart
  • 3AG Achteruitrijcamera
  • 402 Glazen panoramadak
  • 431 Automatische dimmende binnenspiegel
  • 494 Elektrisch verwarmde voorstoelen
  • 4AA Hemelbekleding Anthrazit
  • 4V9 MINI Excitement Pakket
  • 534 2-zone aut.airconditioning
  • 541 Active Cruise Control (ACC)
  • 563 Lichtpakket
  • 5AS Driving Assistant
  • 6AD MINI Head-Up Display
  • ZB8 Serious Business
Kortom bommetje vol (op leder, DAB, en JCW exterieur na). Bijtelling zal even slikken worden met €47.251 maar plezier in het rijden mag voor mij dan ook wel wat kosten :D. Nog even wachten op laatste interne goedkeur en dan hopelijk snel gefabriceerd!
Mooie kleur en leuke lijst met opties, ik vind het shadow exterieur pakket wel erg mooi trouwens maar dat is mijn mening.

>> Signature?

• ChiLLeR
elmerblues schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:11:
Wat zou dat knopje MENU A/C zijn? Als ik google kom ik uit op AC restaurants _O-

Jammer dat ze het paneel er onder (mediacenter) niet voorzien hebben van een chroomstrippie, het panel valt helemaal weg tegen de (te) dikke sierstrippen van de ventilatieunit.

En idd weer geen synchro toets, ik mis ook de a/m mode op de recirculatie maar wellicht zit die op een duurdere uitvoering.
Heb ik in mijn X3 ook, kom je in het menu voor ventilatie daar kan je de oude 'warm/koud' switch bedienen waarmee je kan bepalen of er warme of koude lucht uit de middelste roosters komt. Is geen fysieke draaiknop meer helaas.

>> Signature?

• IQM
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23-01 13:05
Silversin schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:24:
Vind de voorkant wat rommelig ogen. Voor de rest wel een prima bak. Benieuwd naar de prijzen, en vooral of ze weer met 3 cilinder motoren gaan komen :r
Waarom zouden ze voor de persintroductie toch altijd een 340i nemen? Geen idee 8)7
Reken er maar op dat alle huidige 3-pitters gebleven zijn en de 2.0 wordt op termijn ook vervangen door een 3 cilinder.
ChiLLeR schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:36:
Heb ik in mijn X3 ook, kom je in het menu voor ventilatie daar kan je de oude 'warm/koud' switch bedienen waarmee je kan bepalen of er warme of koude lucht uit de middelste roosters komt. Is geen fysieke draaiknop meer helaas.
Zo'n menu had mijn E61 ook maar ik ben heel blij dat mijn huidige F11 toch weer een gewone draaiknop heeft. Dat is veel praktischer.

Bij de nieuwe 3 zit de startknop op de middenconsole. Dat zal ook wel even wennen zijn. Maar ik vind de nieuwe G20 sowieso niet zo mooi. Qua lijnenspel, de achterlichten en lage kont en ook het centrale bedieningspaneel in het midden vindt ik erg klein. Ben dan toch meer fan van de nieuwe G30/31. :P

IQM wijzigde deze reactie 02-10-2018 13:00 (23%)

• Silversin
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 19:41
IQM schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:57:
[...]

Waarom zouden ze voor de persintroductie toch altijd een 340i nemen? Geen idee 8)7
Reken er maar op dat alle huidige 3-pitters gebleven zijn en de 2.0 wordt op termijn ook vervangen door een 3 cilinder.
Leuk voorbeeldje upselling dan :P
Een 3 cilinder 130pk motor voor een auto dat vanaf 38k(?) gaat beginnen. Weet niet wie daar blij van gaat worden.

Silversin wijzigde deze reactie 02-10-2018 13:06 (4%)

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 21:16
Hoe vaker ik hem zie, hoe gaver hij wordt. Het is geen natuurlijke schoonheid en ook wel erg grof, maartoch.. Hij heeft wel wat.

BMW F31 330i M Sport Shadow '18 - Yamaha MT-09 SP '19

• Pauperesk
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 28-01 11:56
Silversin schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:05:
[...]

Een 3 cilinder 130pk motor voor een auto dat vanaf 38k(?) gaat beginnen. Weet niet wie daar blij van gaat worden.
De nieuwe 318 gaat heus niet op 38k beginnen. Ik denk dat een vanaf van 42,5k realistischer is. Zou mij niet eens verbazen als hij zelfs nog duurder gaat worden.

• SniperGuy
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 28-01 15:19
Silversin schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:05:
[...]

Kan je wel zeggen dat je premium BMW rijdt, mensen die meer waar voor hun euro's willen rijden andere merken :)
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:08:
Ik vind het een geslaagde bak! Mooie opfrissing van het interieur ook

[YouTube: Eerste kennismaking BMW 3-serie - AutoWeek special]

Gaafste aan de buitenkant vind ik de unieke look van de achterlichten.
Ik ben benieuwd of het (digitale) dashboard nog gecustomized kan worden.
Want een toerenteller die A, niet in het midden staat en B, ook nogeens counterclockwise draait is voor mij altijd een no-go

SniperGuy wijzigde deze reactie 02-10-2018 14:35 (42%)

• MrFl0ppY
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:47
Op de echte beelden is ie gelukkig mooier dan in de eerste gelekte renders. De M-sport bumper kan mij nog niet bekoren; veel te lomp. De sportline ziet er dan wel weer mooi uit. Interieur is ook prima. Vooral top dat ze niet gekozen hebben voor een "losse" tablet als scherm en geen luchtroosters aan de zijkant zoals de 4 en 5 serie bijvoorbeeld.

Maar het allermooiste nieuws is toch wel dat de "in delen neerklapbare achterbank" nu eindelijk standaard is op een auto van 40k+ :D.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• MaZo
  • Niet online
Tortelli schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:22:
[...]

Ik was bang dat ze met andere motoren zouden komen (met als de X2 35i met een 2.0 4 cilinder), maar voorlopig zijn het de bestaande motoren die geleverd gaan worden volgens mij.
Wat mij betreft is dat goed nieuws.
Ja, exact wat ik bedoel. Ik dacht hetzelfde na de X2 35i gezien te hebben.

• Inflatable
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 28-01 05:27
Nieuwe 3-serie G20 en Z4 G29 lijken qua interieur best veel op elkaar.. Verder vind ik vooral de nieuwe 3 serie erg geslaagd qua uiterlijk.. De nieuwe Z4 ben ik nog niet zeker van, maar ga ik ook zeker bekijken en mee proefrijden als hij bij de dealers staat begin volgend jaar.. Ik rij nu een Z4 E89 30i (met atmosferische 3.0L 6-cylinder), m'n mooiste en beste auto ooit tot nu toe.. Elke rit is genieten..

• Cyb
  • Niet online
Nog even eerste blik door Autovisie (NL). Gaat iets meer in op het uiterlijk:

• Phusebox
  • Niet online
Die chromen rand om de nieren is echt too much.

• Snake
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 01:20

Snake

Los Angeles, CA, USA

Jolly_Jumper schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:44:
Eindelijk hebben ze de ‘ouderwetse’ handrem eruit gelaten :).
En dus eindelijk Auto-H!
Inflatable schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:09:
Nieuwe 3-serie G20 en Z4 G29 lijken qua interieur best veel op elkaar.. Verder vind ik vooral de nieuwe 3 serie erg geslaagd qua uiterlijk.. De nieuwe Z4 ben ik nog niet zeker van, maar ga ik ook zeker bekijken en mee proefrijden als hij bij de dealers staat begin volgend jaar.. Ik rij nu een Z4 E89 30i (met atmosferische 3.0L 6-cylinder), m'n mooiste en beste auto ooit tot nu toe.. Elke rit is genieten..
Als die bij de dealer staat moet ik eens gaan kijken qua koffer-ruimte, zeker omdat ie een soft-top heeft. De huidge Z4 heeft te weinig ruimte.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Cyb
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:19:
Dat vond ik in het begin bij de nieuwe 5 serie ook, maar als je het een paar keer in het echt ziet, begin je het te waarderen. Beetje zoals @alexbl69 een paar posts hierboven ook zegt.

• Phusebox
  • Niet online
Ik vind het oude interieur voor het overgrote deel mooier. Zelfs het stuur is druk en lelijk geworden.

• BMW_M3
  • Registratie: september 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Ik ben benieuwd hoe die in het echt is straks, is vaak een positiever beeld in vergelijking met foto's. Ben er nu niet echt weg van. Voorlopig houd ik het liever bij mn F30.

BMW_M3 wijzigde deze reactie 02-10-2018 20:48 (11%)

Signature

• alexbl69
Vind de cockpit ook wel snel weer veranderd. Heb nu de G32 (cockpit gelijk aan de G30). Deze is toch pas bij de huidige 7 geïntroduceerd?

Dat de temperatuur nu met + en - knoppen gereguleerd wordt in plaats van met een draaiknop vind ik een regelrechte misser. Daarnaast zijn de luchtuitstroomopeningen een stuk kleiner geworden. Ook is de mediabediening naar beneden verplaatst ten faveure van de klimaatcontrole. Ook niet logisch, media gebruik je vaker dan klimaat.

Verder vind ik de nieuwe snelheidsmeter/toerenteller verschrikkelijk. De toerenteller gaat nu tegen de klok in 8)7. Maar wellicht is dat persoonlijk. En misschien is het ook wel aan te passen, hoewel het me niet logisch lijkt dat de toerenteller in de ene layout tegen de klok in, en met de andere layout met de klok mee draait.

iRacing Profiel

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 21:40
Die lampen van de nieuwe 3 serie lijken wel heel erg veel van Audi imo, vooral door die DRL strip. Iets meer BMW vorm had daar nog wel ingemogen imo

Enne @Famous heb jij een BMW gekocht?

• Phyc
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 19:21
alexbl69 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:23:
Vind de cockpit ook wel snel weer veranderd. Heb nu de G32 (cockpit gelijk aan de G30). Deze is toch pas bij de huidige 7 geïntroduceerd?

[Afbeelding]

Dat de temperatuur nu met + en - knoppen gereguleerd wordt in plaats van met een draaiknop vind ik een regelrechte misser. Daarnaast zijn de luchtuitstroomopeningen een stuk kleiner geworden. Ook is de mediabediening naar beneden verplaatst ten faveure van de klimaatcontrole. Ook niet logisch, media gebruik je vaker dan klimaat.

Verder vind ik de nieuwe snelheidsmeter/toerenteller verschrikkelijk. De toerenteller gaat nu tegen de klok in 8)7. Maar wellicht is dat persoonlijk. En misschien is het ook wel aan te passen, hoewel het me niet logisch lijkt dat de toerenteller in de ene layout tegen de klok in, en met de andere layout met de klok mee draait.
Valt wel mee geloof ik? Huidige 7-serie gaat mee sinds 2015, dus een nieuw interieur na 3 jaar lijkt me niet gek.

Daarbij heeft de nieuwe/gefacelifte X5 ook hetzelfde interieur als de 3-serie gekregen: https://www.autoweek.nl/v...w-x5-parijs-2018-special/

Vooral daar ziet het er wel erg minimalistisch uit wat mij betreft, maar dat grote scherm is wel erg mooi!

• sjolmers
  • Laatst online: 22-01 17:28

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Phusebox schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:10:
Bij mijn 1 serie staat nu ook "REMOTE 3DVIEW" als boekbare dienst... maar dat kan toch helemaal niet?
Dat is raar, je bent in ieder geval niet de enige. Mijn vrouw heeft, bij haar cameraloze 3'er uit 2015 dezelfde optie plotseling als boekbare dienst 8)7 .
Het kan natuurlijk zijn dat een stel BMW engineers 's nachts stiekem vanuit München naar ons is gekomen en er toen camera's in gezet heeft ;)

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• elmerblues
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 16:43
Phusebox schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:19:
Bij de F3x serie is het vervangen van de chromen nieren door zwart glanzende (M performance) exemplaren behoorlijk populair.

Bij de g20 zou het dan als volgt worden:

Wel een aardig alternatief IMHO

elmerblues wijzigde deze reactie 03-10-2018 10:29 (3%)

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

• Mauritio
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 25-01 17:09
ChiLLeR schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:34:
[...]
Mooie kleur en leuke lijst met opties, ik vind het shadow exterieur pakket wel erg mooi trouwens maar dat is mijn mening.
Hmm geen shadow exterieur pakket gezien in de optielijst (of bedoel je zwart dak + rails)?
Nu achteraf spijt dat ik niet de zwarte bonnet striping heb genomen maar wellicht kan de dealer dat achteraf nog fixen :)

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ik vind die zwarte nieren juist een afknapper. :X Ik zie dat zwart maken van logo's bij verschillende auto's en vind het eigenlijk geen gezicht.

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22:06

Famous

R 400+

Nee, en dat zal niet snel gebeuren ook :+

Xbox live: Ghesous

• ChiLLeR
Mauritio schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:54:
[...]

Hmm geen shadow exterieur pakket gezien in de optielijst (of bedoel je zwart dak + rails)?
Nu achteraf spijt dat ik niet de zwarte bonnet striping heb genomen maar wellicht kan de dealer dat achteraf nog fixen :)
De optie heet 'Piano Black Exterior Pack' (€120). Dan worden alle chrome delen (je grille bijv.) ook zwart.

>> Signature?

• Strider
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 18:41
Ik ben al een tijdje naar een andere auto aan het kijken, nu kom ik toevallig deze BMW 3 Serie 320i tegen.

Zijn dit auto's die redelijk onderhoudsvrij zijn, of moet je met een KM stand van 90K toch wel uitkijken? :)

https://www.alphabetoccas...-executive-upgrade-9sbh93
Scrtz schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 15:07:
[...]

Heb je nu ook al het BMW topic gevonden..

Heb je zelf ook al het een en ander rond gezocht op internet? bij een benzine is alles onder de 200k niet schrikbarend, zeker onder de 100k zul je niet veel meer hoeven te verwachten dan standaard onderhoud, uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd, of eerder gezegd, 'pechgevallen'.
Ga aub iemand anders lastig vallen.

Strider wijzigde deze reactie 03-10-2018 15:26 (42%)

BlaBlaBla

• Scrtz
Strider schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 14:53:
Ik ben al een tijdje naar een andere auto aan het kijken, nu kom ik toevallig deze BMW 3 Serie 320i tegen.

Zijn dit auto's die redelijk onderhoudsvrij zijn, of moet je met een KM stand van 90K toch wel uitkijken? :)

https://www.alphabetoccas...executive-upgrade-9sbh93/

Heb je zelf ook al het een en ander rond gezocht op internet? bij een benzine is alles onder de 200k niet schrikbarend, zeker onder de 100k zul je niet veel meer hoeven te verwachten dan standaard onderhoud, uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd, of eerder gezegd, 'pechgevallen'.

• Spollie
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:35
Scrtz schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 15:07:
[...]

Dan zou ik maar niet gaan googelen op 'BMW N20 timing chain'. Genoeg mensen bij wie de motor in de soep is gelopen, ook bij minder dan 100k. In 2015 is er een redesign gekomen van de distributieketting/geleiders, die schijnt minder problematisch te zijn.

• Scrtz
robpol schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 15:56:
[...]

Dan zou ik maar niet gaan googelen op 'BMW N20 timing chain'. Genoeg mensen bij wie de motor in de soep is gelopen, ook bij minder dan 100k. In 2015 is er een redesign gekomen van de distributieketting/geleiders, die schijnt minder problematisch te zijn.
Achja, bij VAG heb je hetzelfde met de distributiekettingen en je hoort/leest altijd alleen maar de rampverhalen, ik ben er nooit zo bang voor. Het voordeel is weer dat als het na bijna 100k nog niet is gebeurd het waarschijnlijk wel goed zit, of reeds al iets aan gedaan is.

• sneaky88
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 17:09
medetweakers, ik heb zojuist een bmw420d (F31) gekocht uit 2014 is er toevallig iemand die deze kan coderen? start stop uitzetten en bluetooth audio?

• CreativeS
  • Registratie: juli 2010
  • Niet online
F31 420d?

Iets klopt niet ;)

• Beam87
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 18:39
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet echt geslaagd vind die nieuwe 3er...waarom al die lijnen, ook aan de zijkant, waarom die vreselijk lelijke lichte achterlampen (waarom niet gewoon zoals het was), waarom het interieur niet zoals in de nieuwe 5 (dat oogt nog wel tikje moderner, chiquer), waarom niet de digitale tellers die ook in de 1 Serie LCI zitten, waarom die grille die steeds groter wordt, waarom die drukke voorbumper bij met name M-Sport modellen, waarom die Hofmeister-knik op deze manier, waarom die knik in de koplampen,

Hoop dat het net als bij de vorige modellen in het echt toch nog meevalt, maar ik vind het voor nu vooral jammer en niet geslaagd.

• Tortelli

Tortelli

robpol schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 15:56:
[...]

De 320i EDE (met 170pk in plaats van 184pk welke de normaler 320i levert) is de 1.6 motor. Heeft voor zover ik weet geen ketting issue?. Nadeel van de EDE's is dat ze zeer lelijke velgen hebben imo.
Strider schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 14:53:

https://www.alphabetoccas...-executive-upgrade-9sbh93
Zoals al genoemd hebben bepaalde motoren distributieketting problemen. Er is geen garantie dat je dit probleem hebt of krijg, maar er is een mogelijkheid met de 320i/328i (de N20/N26 184/245pk motoren). Feitelijk zijn dit wel de fijnere motoren om te hebben dan de 1.6, simpelweg omdat ze sneller zijn ;).
De 1.6 is volgens mij de Peugeot motor die ook in de oudere Mini's te vinden is. Volgens mij zijn die ook niet probleemloos??

Heb zelf nu 4 jaar een 320iA uit 2012 die (op de distributieketting na...die is vervangen bij 93.000km, dit is een zeer duur geintje :| ) eigenlijk probleemloos is. Klein rammeltje bij het interieur gehad (gratis gemaakt) en een kapot lampje bij de portiergreep welke onder garantie vervangen is.

Zoals ik een weekje geleden Tortelli in "Het grote BMW-topic #14" ook al poste zijn de onderhoudsintervallen vrij lang waardoor ik ongeveer iedere 1,5 jaar bij de dealer sta voor onderhoud. Beurtje kost zonder slijtage delen ~€350 bij de officiële dealer. Aangezien je relatief weinig onderhoud hebt is dat geen gekke prijs imo.

Slijtagedelen zijn niet exorbitant duur, hou er wel rekening mee dat remschijven bij een automaat wat harder slijten aangezien je wat minder op de motor zult remmen. Je moet natuurlijk wel rekening houden dat onderdelen prijzen passen bij een auto met een nieuwwaarde van >€40k en niet de aanschaf waarde.

Autoblog heeft een jaartje geleden ook eens een video gemaakt over de F30/F31: https://www.autoblog.nl/n...video-aankoopadvies-98198

Zou bij dit soort auto's toch minimaal een halfjaar garantie willen hebben, hiermee koop je de grootste risico's af.

Tortelli wijzigde deze reactie 03-10-2018 20:31 (75%)

i9 9900k @ 5,0Ghz | Asus XI HERO | GTX 1080 TI Gaming X | Corsair 32G | Asus MG279Q | Corsair RM750 | Synology DS1817+

• sneaky88
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 17:09
Je bent scherp! F32 haha
Typo

• Toff
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 00:40
https://www.ad.nl/auto/to...s-royce-en-mini~ac7a245b/

Actuelere kaarten, weergave plaatselijke max snelheid en hopelijk free lifetime updates. Misschien wordt het nog wel wat, al ben ik bang dat het voor bestaande systemen niet zal gaan werken.

Het is dat zo'n zuignap op je display zo'n rotgezicht is, maar mijn bijna antieke Tomtom loopt nog steeds rondjes om de nav van BMW.

Toff wijzigde deze reactie 03-10-2018 23:24 (20%)

• alexbl69
Toff schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 23:22:
https://www.ad.nl/auto/to...s-royce-en-mini~ac7a245b/

Actuelere kaarten, weergave plaatselijke max snelheid en hopelijk free lifetime updates. Misschien wordt het nog wel wat, al ben ik bang dat het voor bestaande systemen niet zal gaan werken.

Het is dat zo'n zuignap op je display zo'n rotgezicht is, maar mijn bijna antieke Tomtom loopt nog steeds rondjes om de nav van BMW.
Denk dat na dat debacle van vorige week BMW een (voor hun) hele goede deal met Tomtom heeft kunnen sluiten.

Ben op zich wel tevreden met de navigatie in mijn auto, maar kaartupdates heb ik nog niet voorbij zien komen. Wagen is van begin dit jaar, maar mis nu al wegen. Dacht dat die updates nu OTA kwamen, maar daar is de air alhier blijkbaar niet geschikt voor. Ook in het ConnectedDrive portaal staat helemaal niets over updates.

Google Maps is veel accurater en uitgebreider, maar helaas heeft BMW het niet zo op Android/Google.

iRacing Profiel

• Phusebox
  • Niet online
alexbl69 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 08:00:
[...]

Denk dat na dat debacle van vorige week BMW een (voor hun) hele goede deal met Tomtom heeft kunnen sluiten.

Ben op zich wel tevreden met de navigatie in mijn auto, maar kaartupdates heb ik nog niet voorbij zien komen. Wagen is van begin dit jaar, maar mis nu al wegen. Dacht dat die updates nu OTA kwamen, maar daar is de air alhier blijkbaar niet geschikt voor. Ook in het ConnectedDrive portaal staat helemaal niets over updates.

Google Maps is veel accurater en uitgebreider, maar helaas heeft BMW het niet zo op Android/Google.
Mijn auto van mei heeft vorige week wel de eerste OTA navigatie update gehad. Ook kon ik 30 GB downloaden voor de volledige update (OTA is alleen Benelux geloof ik).

Qua Android/Google, blijf ik het gek vinden dat ze dan in de eerste reclame/teaser van de 8 serie mensen met een Android telefoon gebruiken om het Connected systeem te demonstreren. Ik heb nu al weken weer geen Spotify meer aan de gang kunnen krijgen.

Phusebox wijzigde deze reactie 04-10-2018 08:22 (12%)

• Strider
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 18:41
Tortelli schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:13:
[...]

De 320i EDE (met 170pk in plaats van 184pk welke de normaler 320i levert) is de 1.6 motor. Heeft voor zover ik weet geen ketting issue?. Nadeel van de EDE's is dat ze zeer lelijke velgen hebben imo.

[...]

Zoals al genoemd hebben bepaalde motoren distributieketting problemen. Er is geen garantie dat je dit probleem hebt of krijg, maar er is een mogelijkheid met de 320i/328i (de N20/N26 184/245pk motoren). Feitelijk zijn dit wel de fijnere motoren om te hebben dan de 1.6, simpelweg omdat ze sneller zijn ;).
De 1.6 is volgens mij de Peugeot motor die ook in de oudere Mini's te vinden is. Volgens mij zijn die ook niet probleemloos??

Heb zelf nu 4 jaar een 320iA uit 2012 die (op de distributieketting na...die is vervangen bij 93.000km, dit is een zeer duur geintje :| ) eigenlijk probleemloos is. Klein rammeltje bij het interieur gehad (gratis gemaakt) en een kapot lampje bij de portiergreep welke onder garantie vervangen is.

Zoals ik een weekje geleden Tortelli in "Het grote BMW-topic #14" ook al poste zijn de onderhoudsintervallen vrij lang waardoor ik ongeveer iedere 1,5 jaar bij de dealer sta voor onderhoud. Beurtje kost zonder slijtage delen ~€350 bij de officiële dealer. Aangezien je relatief weinig onderhoud hebt is dat geen gekke prijs imo.

Slijtagedelen zijn niet exorbitant duur, hou er wel rekening mee dat remschijven bij een automaat wat harder slijten aangezien je wat minder op de motor zult remmen. Je moet natuurlijk wel rekening houden dat onderdelen prijzen passen bij een auto met een nieuwwaarde van >€40k en niet de aanschaf waarde.

Autoblog heeft een jaartje geleden ook eens een video gemaakt over de F30/F31: https://www.autoblog.nl/n...video-aankoopadvies-98198

Zou bij dit soort auto's toch minimaal een halfjaar garantie willen hebben, hiermee koop je de grootste risico's af.
Thanks! :)
Hoe is het eigenlijk het geluidssysteem in een 320i? Ik kan me nog wel herinneren dat dit vroeger niet al te best was. Bluetooth audio streaming blijkt ook iets te zijn wat niet standaard is.

BlaBlaBla

• _Arthur
  • Laatst online: 24-01 17:29
maar helaas heeft BMW het niet zo op Android/Google.
Niet alleen BMW, ik ook niet. Dus er zijn genoeg mensen die dat geen enkel probleem vinden 8)

• alexbl69
Phusebox schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 08:21:
[...]
Mijn auto van mei heeft vorige week wel de eerste OTA navigatie update gehad. Ook kon ik 30 GB downloaden voor de volledige update (OTA is alleen Benelux geloof ik).
Hoe heb je dat gedaan? Ging dat vanzelf?

iRacing Profiel

• Phusebox
  • Niet online
alexbl69 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:01:
[...]

Hoe heb je dat gedaan? Ging dat vanzelf?
Ja ging vanzelf kapot... :+

Oh je bedoelt de updates; ja ook dat ging vanzelf. Kreeg een melding dat er een update was en of ik deze meteen wilde gebruiken (herstart van systeem) of dat het bij de eerst volgende keer gebeurde wanneer ik de auto weer startte.

• YakuzA
  • Laatst online: 22:32

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Wel een raar nieuwsbericht, aangezien TomTom navigatie die is ingebouwd in de Renaults etc ook op Android draait :)
Het nieuwsbericht brengt dat als super nieuwe feature dat Google in de Renaults etc Android gaat gebruiken :P

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• elmerblues
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 16:43
Voor de liefhebbers: de nieuwe 3 (G20) is te configureren op http://bmw.de, nog niet op bmw.nl.

Eerste indrukken: behoorlijk aan de prijs, duur M pakketje, dure digitale cockpit, Alpine wit (uni) kost 300 euri extra, dakota leder verdwijnt.

elmerblues wijzigde deze reactie 04-10-2018 13:09 (15%)

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

• _Arthur
  • Laatst online: 24-01 17:29
Hihi, mooi model-studie-ding-grafbak heeft BMW.

• Tortelli

Tortelli

Strider schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:57:
[...]

Thanks! :)
Hoe is het eigenlijk het geluidssysteem in een 320i? Ik kan me nog wel herinneren dat dit vroeger niet al te best was. Bluetooth audio streaming blijkt ook iets te zijn wat niet standaard is.
Bluetooth audiostreaming is niet standaard. Ik heb alleen concrete ervaring met het premium audio systeem in mijn vader zijn 4 serie (wat feitelijk een Harman Kardon is) en mijn Harmon Kardon systeem.

Zowel het (~€500 optionele) Premium systeem als het Harmon Kardon systeem (~€1000?) klinken prima. De H&K heeft een duidelijk zwaardere subwoofer en kan gewoon harder. Sub is dusdanig overheersend dat ik de lagere frequenties in de equalizer (die mist in de premium versie) zelfs wat terug gedraaid heb.
Beide systemen ondersteunen audio streaming, de basis audio ondersteund dit niet voor zover ik weet.
elmerblues schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 12:11:
Voor de liefhebbers: de nieuwe 3 (G20) is te configureren op http://bmw.de, nog niet op bmw.nl.

Eerste indrukken: behoorlijk aan de prijs, duur M pakketje, dure digitale cockpit, Alpine wit (uni) kost 300 euri extra, dakota leder verdwijnt.
Prijzen zijn best fors inderdaad, M pakket (waar wel veel opties in zitten die je wilt natuurlijk) kost €6100.
Elektronische differentieel is juist relatief goedkoop (€1400).

Tortelli wijzigde deze reactie 04-10-2018 13:51 (22%)

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23:17
_Arthur schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:08:
Hihi, mooi model-studie-ding-grafbak heeft BMW.

[Afbeelding]
Lijkt op een Chinese kopie van een i3.

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
https://www.bmw.de/conten...f.asset.1538385016656.pdf

320i wordt net zo duur als de 330i was. Dat is wel een flinke prijsstijging. Ik geloof dat de standaarduitrusting wel beter is geworden, maar dan nog.

• ChiLLeR
elmerblues schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 12:11:

Ter info vergelijking Dakota leer vs het nieuwe Vernasca Leer https://x3.xbimmers.com/forums/showthread.php?t=1430718

Ik vind het mooier dan het vorige Dakota, het voelt wat zachter/fijner dan Dakota maar die had weer meer structuur erin zitten.

>> Signature?

• Tortelli

Tortelli

Valt me ook op dat de optie: Variable Sportlenkung std bij een M pakket zit. Zelf geen groot liefhebber hiervan, ooit met een X5 gereden met deze optie [is wel een poos geleden].

Kwam na wat configureren op een €60k uit, en dan heb ik nog nieteens de (volgens mij vrij beperkte?) zelf rijdende functies genomen :P.
Zal in Nederland met e WTPL etc meerekenende wel een krappe €70k zijn dus :o.

Tortelli wijzigde deze reactie 04-10-2018 16:40 (38%)

• ChiLLeR
Tortelli schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 16:26:
Valt me ook op dat de optie: Variable Sportlenkung std bij een M pakket zit. Zelf geen groot liefhebber hiervan, ooit met een X5 gereden met deze optie ~~~[is wel een poos geleden].

Kwam na wat configureren op een €60k uit, en dan heb ik nog nieteens de (volgens mij vrij beperkte?) zelf rijdende functies genomen :P.
Zal in Nederland met e WTPL etc meerekenende wel een krappe €70k zijn dus :o.
Yep, maar dat is vergelijkbaar met Audi, Mercedes en de andere BMW modellen. Ga maar eens zoeken naar een premium Duitser met > 180pk en wat opties onder de €65k, dat is vrijwel niet te vinden. Prijzen voor auto's in Nederland zijn bizar hoog. Mini Cooper S met wat opties, zit je zo op €48k etc.

>> Signature?

• Moshi
Z___Z schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:07:
https://www.bmw.de/conten...f.asset.1538385016656.pdf

320i wordt net zo duur als de 330i was. Dat is wel een flinke prijsstijging. Ik geloof dat de standaarduitrusting wel beter is geworden, maar dan nog.
Standaard automaat om mee te beginnen.

Daarbij zijn de crisistijden voorbij dus ze kunnen vragen wat ze willen.

Moshi wijzigde deze reactie 04-10-2018 18:46 (7%)

• Phusebox
  • Niet online
ChiLLeR schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 17:05:
[...]

Yep, maar dat is vergelijkbaar met Audi, Mercedes en de andere BMW modellen. Ga maar eens zoeken naar een premium Duitser met > 180pk en wat opties onder de €65k, dat is vrijwel niet te vinden. Prijzen voor auto's in Nederland zijn bizar hoog. Mini Cooper S met wat opties, zit je zo op €48k etc.
Fixed it for you

• jordy2811
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 18:50
sneaky88 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 16:44:
medetweakers, ik heb zojuist een bmw420d (F31) gekocht uit 2014 is er toevallig iemand die deze kan coderen? start stop uitzetten en bluetooth audio?
Ik heb wel een obd Bluetooth module en de bimmercode app om te coderen. Woon net onder Eindhoven. Start stop doe ik zo voor je, Bluetooth audio moet je zelf even uitzoeken hoe te coderen maar kan ook via de bimmercode app mits je de benodigde hardware in je auto hebt.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 28-01 08:53
Zojuist de 5GT verkocht. Koper persoonlijk meegenomen en alles verteld en laten zien. Geen gehannes en gedoe en de voordelen van een rijk uitgeruste auto met nette behandeling betaalden zich direct uit.

Al met al exact 3 weken te koop gestaan :). Op naar de volgende waarvan de M5 F10 morgen als eerste op het menu staat om te bekijken.

• Jolly_Jumper
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21:18
Z___Z schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:07:
Ik geloof dat de standaarduitrusting wel beter is geworden, maar dan nog.
Zoiets zien we tegenwoordig inderdaad wel vaker, waardoor de vanafprijzen inderdaad wel fors zijn. Bij de nieuwe 5er ook het geval, die bijvoorbeeld ook al standaard het Executive pakket en standaard automaat heeft. Daardoor verdwijnen wel de kalere BMW’s uit het straatbeeld (bijv. zonder xenon of led tegenwoordig maar een lullig geel halogeentje als dagrijverlichting ;w |:(.

• Upbeat78
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 26-12-2019
Ik ben druk aan het zoeken naar een andere gebruikte auto voor komend jaar. Dit jaar wil ik een wat luxere auto kopen en heb de volvo v70 (saai), Audi (onbetrouwbaar: zuipt olie), Mercedes C (occasion prijzig) bekeken. En dan kom ik uit bij de 3 serie van BMW.

Wat zijn de verschillende namen van uitvoeringen en wat zijn de meest complete uitvoeringen. Dit helpt mij om mijn zoekactie nog specifieker te maken.
Bij de Ford is/was het zo dat een completere Ford Focus een andere kleur grille heeft. Ik rij nu (nog) een Focus. Kan mij voorstellen dat het bij andere merken dit op een andere manier zichtbaar is.

• Moshi
Typhone schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 23:29:
Zojuist de 5GT verkocht. Koper persoonlijk meegenomen en alles verteld en laten zien. Geen gehannes en gedoe en de voordelen van een rijk uitgeruste auto met nette behandeling betaalden zich direct uit.

Al met al exact 3 weken te koop gestaan :). Op naar de volgende waarvan de M5 F10 morgen als eerste op het menu staat om te bekijken.
Weet je het zeker? 1,5 maand geleden was je short-list heel anders :o
- Toyota C-HR (vanwege het hybride)
- Toyota Auris Sport Tourer Hybride (vanwege het hybride)
- Lexus CT200-h (vanwege het hybride)
- Skoda Octavia RS (kan ik in onderhoud houden bij mijn BMW specialist en dat is me veel waard)
- BMW 528i (met de 6-in-lijn)

• Tylen

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Upbeat78 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 10:52:
Ik ben druk aan het zoeken naar een andere gebruikte auto voor komend jaar. Dit jaar wil ik een wat luxere auto kopen en heb de volvo v70 (saai), Audi (onbetrouwbaar: zuipt olie), Mercedes C (occasion prijzig) bekeken. En dan kom ik uit bij de 3 serie van BMW.

Wat zijn de verschillende namen van uitvoeringen en wat zijn de meest complete uitvoeringen. Dit helpt mij om mijn zoekactie nog specifieker te maken.
Bij de Ford is/was het zo dat een completere Ford Focus een andere kleur grille heeft. Ik rij nu (nog) een Focus. Kan mij voorstellen dat het bij andere merken dit op een andere manier zichtbaar is.
Audi onbetrouwbaar, zuipt olie???? Hoe kom je daar nou bij. Dat was vroeger bij een bepaald type motor. Als je zo een heel merk afschrijft kan je dat okk voor BMW doen. Want die heeft ketting problemen....

• Theimon
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 18:51

Theimon

Snapte!?

Grootste probleem bij Audis zijn de automaten. Versnellingen die er na 2 ton mee kappen. Rammelende drukgroepen.
De motorblokken vallen wel mee.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

• Wimo.
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23:32

Wimo.

Shake and Bake!

Zal wel over de TFSI motoren gaan. Terecht dat die onbetrouwbaar worden genoemd. Dat vag er ooit mee weg is gekomen vele jaren van die troep te leveren is ongekend. In mijn omgeving alleen al ken ik drie mensen die een 1.8 of 2.0 hebben laten reviseren. 0 antwoord van pon. T/m 2014 is die meuk gebruikt in Audi/VW/Skoda etc...

Wimo. wijzigde deze reactie 06-10-2018 11:47 (9%)

• pwillemske
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 18:59
@Wimo. Ik heb ook zo'n 2.0TSI motor (kettingmotor) in mijn 2010 Scirocco liggen, en die lustte ook wel wat olie toen ik hem kocht. Ik tank standaard Shell VPower (98) en het probleem is een heel stuk minder geworden. Ik zeg niet dat deze mensen dat niet deden, maar mijn ervaring is dat het heel veel scheelt.

Ik kon eerst iedere 1000km 0,3 liter bijvullen, nu is dat ongeveer iedere 3-4000km, met name op de korte ritjes lust ie wel wat, met vakantie verbruikt ie praktisch niks (lange afstand rijden).

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Wimo.
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23:32

Wimo.

Shake and Bake!

Het ligt ook aan de km stand uiteraard.. het is een slijtage onderdeel wat het probleem veroorzaakt.

• pwillemske
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 18:59
Zit nu op/rond de 140.000km, geen idee eigenlijk wat normaal voor zo'n motor is, of wat ie mee moet kunnen gaan. Zover ik altijd begrepen heb komt het door vuil in de olieschraapveer, met 98 heb je minder vuil dus een schonere olieschraapveer. Als deze vol zit kan deze niet meer goed "schrapen" waardoor er teveel olie aan de cilinderwand blijft hangen en dus verbrand wordt. Daarom heeft Hartog Tuning een revisieset met een olieschraapveer van 3mm dik ipv de standaard 1,5mm.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Typhone
Moshi schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 10:56:
[...]

Weet je het zeker? 1,5 maand geleden was je short-list heel anders :o

[...]
Hahahaha ja. De eisen van vriendinlief waren wat bijgedraaid en die vond na twee hybride testritten het he-le-maal niks. Trage rotzooi. Nu gaan we een goedkopere touring erbij halen (oude 330i e90 pre facelift zonder directe injectie) en een powerhouse sedan.

• Tomatoman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 00:07

Tomatoman

Fulltime prutser

Je ziet het bij BMW aan de lengte van de optielijst.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• Moshi
Toen ik mijn F20 kocht had ik met mijzelf afgesproken dat hij de deur uitgaat bij 6 jaar of 180.000km. April volgend jaar is het zover dus zo langzaamaan ben ik op zoek naar iets anders, maar de zoektocht is wel lastig.

Geen optie zijn:
- Een F20 LCI is geen optie, want 3 cilinder en einde levensduur.
- Een F30 is geen optie, want ik woon in de stad en ik wil geen langere auto.
- Opvolger 1-serie geen optie, want voorwielaandrijver en dan valt het grootste voordeel van BMW weg en zijn er beter alternatieven. Eigenlijk wil ik wachten tot de auto echt aangekondigd wordt, want ik heb nog een klein hoopje...

Eventueel
- A3 (sedan), mooie auto's maar ik heb er jaren geleden een keer in proefgereden en het onderstel was extreem oncomfortabel en niet sportief. Dus ik twijfel of proefrijden überhaupt wel zin heeft.

Op de shortlist-
A-Klasse, ben net bij de dealer geweest en dat is echt een hele mooie auto met echt een topinterieur.. Eventueel als sedan die volgend jaar wordt geïntroduceerd. Wordt wel een hoop uitleggen in de familie, want de mijn ouders en al mijn ooms en tantes en neven en nichten rijden BMW....

Besluit voor nu is in ieder geval doorrijden tot de 180.000 en dat is over ongeveer 17 maanden het geval.

• Typhone

Even hard gezegd:

- High executive wil je hebben
- altijd de navigatie professional. Die variant met navigatie business is BMW onwaardig (zo’n mini scherm in een groter geheel)
- motorenkeuze is belangrijk: van redelijk tokkelen tot serieus snel zijn alles is mogelijk.

Complete uitvoeringen bestaan niet bij BMW. Opties als navigatie, stoelverwarming, climate control vind ik redelijk standaard op de meeste modellen maar zit toch niet overal op. Als je het over specifieke dingen gaat hebben dan denk ik aan head up display, nappa/merino leer, stuurverwarming, nightvision, standkachel maar dat is afhankelijk van het model wat je kiest.

De meest gekozen opties zijn tegenwoordig helaas allemaal op het niveau ‘de buurvrouw moet onder de indruk zijn’ met dingen als gelakte remklauwen, m sport opties, stoere rode lijnen in het interieur met een rood stiksel en dat soort dingen meer. Altijd jammer als er dan zo’n navigatie business met cic ipv nbt inzit :O

Maar dat is mijn mening hè :). Elke BMW rijder is er één die geen Audi of Mercedes rijdt dus smaak heeft >:)

• NickvB
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 27-01 22:04

NickvB

Web/App Developer

Moshi schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 13:17:
Toen ik mijn F20 kocht had ik met mijzelf afgesproken dat hij de deur uitgaat bij 6 jaar of 180.000km. April volgend jaar is het zover dus zo langzaamaan ben ik op zoek naar iets anders, maar de zoektocht is wel lastig.

Geen optie zijn:
- Een F20 LCI is geen optie, want 3 cilinder en einde levensduur.
- Een F30 is geen optie, want ik woon in de stad en ik wil geen langere auto.
- Opvolger 1-serie geen optie, want voorwielaandrijver en dan valt het grootste voordeel van BMW weg en zijn er beter alternatieven. Eigenlijk wil ik wachten tot de auto echt aangekondigd wordt, want ik heb nog een klein hoopje...

...
2 serie misschien?

Of wat denk je van een Alfa Romeo Giulietta?

A-klasse is een fijne auto maar zelf mis ik het sportieve erin.

• Het Fantoom
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 24-01 20:24
Moshi schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 13:17:
Waarom die afspraak? Als die F20 bevalt hou je hem toch lekker?
Facelift F20 is overigens ook met 2 liter leverbaar, 125i. En ziet er een stuk beter uit qua front dan de pre-facelift.
Verder Golf GTI, Mazda 3? Als is die Mazda wel een stuk langzamer.

Het Fantoom wijzigde deze reactie 06-10-2018 14:05 (11%)

• Tylen

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Typhone schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 13:48:
[...]

Even hard gezegd:

- High executive wil je hebben
- altijd de navigatie professional. Die variant met navigatie business is BMW onwaardig (zo’n mini scherm in een groter geheel)
- motorenkeuze is belangrijk: van redelijk tokkelen tot serieus snel zijn alles is mogelijk.

Complete uitvoeringen bestaan niet bij BMW. Opties als navigatie, stoelverwarming, climate control vind ik redelijk standaard op de meeste modellen maar zit toch niet overal op. Als je het over specifieke dingen gaat hebben dan denk ik aan head up display, nappa/merino leer, stuurverwarming, nightvision, standkachel maar dat is afhankelijk van het model wat je kiest.

De meest gekozen opties zijn tegenwoordig helaas allemaal op het niveau ‘de buurvrouw moet onder de indruk zijn’ met dingen als gelakte remklauwen, m sport opties, stoere rode lijnen in het interieur met een rood stiksel en dat soort dingen meer. Altijd jammer als er dan zo’n navigatie business met cic ipv nbt inzit :O

Maar dat is mijn mening hè :). Elke BMW rijder is er één die geen Audi of Mercedes rijdt dus smaak heeft >:)
😔😔😔😔

Pagina: 1 2 3 ... 59 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True