Hunkaroglu schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 17:39:
Hoi allemaal.. Net nieuw hier. Ben benieuwd welke pas jullie gebruiken voor openbare laadpalen en voor fastned. Zelf heb ik een laadpas van eflux met abonnement 1.95 p/m en geen starttarief. En daarnaast de gebruikelijke tarieven bij de laadpalen zonder opslag. Ik lees dat Maingau ook veel wordt gebruikt. Is dat voor Fastned alleen? Go charge schijnt ook 0.29 cent te zijn bij Fastned. Ik hoor graag jullie reacties. Ik heb al gezocht op laadpas maar kreeg teveel resultaten om dat allemaal 1 voor 1 te lezen. Mijn excuses als dit al eerder gevraagd is.
GET-CHARGE is 29 cent per kWh voor AC, 39 cent voor DC, maar addertje is dat ze niet met alle palen werken (voorkeursnetwerken voor eerder genoemd tarief, andere netwerken 89 cent per kWh).
MainGau is altijd 35 cent per kWh (DC én AC), maar met een opslag per minuut als je te lang staat, DC na een uur en AC na twee of vier uur (was eerst twee uur, maar zou gewijzigd zijn?). In de buurt bij je auto blijven en verplaatsen als die bijna vol is dus.
NewMotion zit iets scherper dan MainGau voor AC (maar naait je soms als er lagere CPO tarieven zijn, 33 of 34 cent, maar met starttarief tot maximaal 7.50 euro per maand).
Ecotap of één van de andere LMS passen is scherp, en eerlijk (CPO met opslag van 1 cent per kWh) en geen starttarief als ik me niet vergis (vooral in DH of Rotterdam staan aantal Ecotap palen waar je daar heel goedkoop mee kan laden).
VanDeBron is maandtarief maar krijg je de meest eerlijke prijs zonder starttarief en geen eigen opslag (+korting op maandtarief als je al VanDeBron energieklant bent)
Voor de rest: Hachy's
www.laadpastop10.nl
[
Voor 20% gewijzigd door
nannoe op 13-10-2019 18:33
]