Nee, ik heb een 1 x 32A (de Alfen EVE single pro line kan zowel trifase als monofase worden aangesloten).
Standaard heeft de single pro line een display dat toont tegen welke snelheid je laadt, wat de max laadsnelheid is en hoeveel je geladen hebt. Maar na beëindigen van de laadsessie (bv. als de accu vol is) verdwijnt deze info en er is geen historiek.
Eigenlijk is de paal alleen te bedienen en uit te lezen goed als je hem (via UTP of draadloos met een sim) verbindt en bedient via een softwareplatform. Dan kan je het laden ook op afstand (via pc/laptop/smartphone) starten, onderbreken, herstarten, afsluiten,.... Je hebt dan ook een volledige back up historiek en o.a. een laadoverzicht per 15 min.
Onze laadpaal is draadloos verbonden met een softwareplatform (zelf geschreven bedrijfssoftware dus daar heb je als derde niet veel aan) dat verbinding maakt via 4G via een persoonlijke login.
Gezien ik zelf nog geen digitale meter heb (de uitrol in België is pas gestart op 1 juli 2019 en ik sta de eerstskomende jaren zelfs niet op de planning) kan ik op je laatste vraag niet met zekerheid antwoorden.
Wat ik van de installateur wel onthouden heb is dat je een digitale meter nodig hebt, een UTP verbinding (daarom heb ik een dubbele UTP in wacht gelegd tussen laadpaal en meterkast) en een stroomklem op één van de aders om de stromen te "lezen". Er werd ook gesproken over een "relaiskast" maar ik ben spijtig genoeg vergeten of dat dit nodig was met digimeter of dat dit een optie was om te balanceren zonder digitale meter.
Ik heb het voorlopig ook niet echt nodig gezien ik het AC laden op 4 kW heb ingesteld via de EV (Kona EV) zelf en dit bovdendien beperkt tot de locatie van de thuislaadpaal. Werkt perfect.
Enkele screenshots van de mogelijkheden van een softwareplatform:
En dit zie je op de laadpaal als je geen softwareplatform gebruikt:
[
Voor 27% gewijzigd door
IvoB2 op 31-07-2019 15:21
]