[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 104 Laatste
Acties:
  • 564.544 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:34

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

evtje schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 10:27:
[...]

https://www.eins.de/priva...taet/oeffentliches-laden/

https://www.naturstrom.de
Edit
Naturstrom.de kunnen we vergeten, dat is alleen voor klanten lijkt het.
Dank! Inmiddels heb ik een account aangemaakt en een kaart aangevraagd. Hoop dat die op tijd komt, voordat we op 19 augustus voor een paar dagen naar Luxemburg gaan. Zeker nu Maingau de tarieven verhoogd heeft is dit een welkome nieuweling.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mar.tin schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 14:06:
Je zou het zo zeggen, voorlopig ben ik gelukkig dat er na bijna 3 maanden eindelijk überhaupt een bord staat. De totale score om compleet te geraken staat dan al bijna op 1 jaar namelijk.. :+
Ja, ik snap wel dat je blij bent met het feit dat er nu eindelijk een bord is. Maar eerlijk gezegd is het mij nu dus niet duidelijk welke parkeerplek ze precies bedoelen. Bedoelen ze nu het parkeervak links of rechts van de paal?

Als je buren nu al zo knurfterig zijn om naast een laadpaal te parkeren en jou niet de gelegenheid geven om te laden dan zie ik het in ieder geval gewoon gebeuren dat de eigenaar van de auto links roept dat het bord voor de parkeerplaats rechts is en omgekeerd.

Wel lekker ruime parkeerplekken trouwens, ik zie ook wel eens een laadpaal bij een klein parkeervak staan waarbij aan beide kanten dan een auto zo dicht op de streep staat (of er net iets overheen) dat je op de laadplek zelf eigenlijk niet meer kan parkeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 25-09 14:31

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Kuo schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 13:24:
[...]

Het lukt mij niet om te laden met de Eins app. Ik kan wel laadpalen vinden, maar als ik probeer te starten via de app, krijg ik de foutmelding: 'Ladepunkt-ID bei Roaming-Plattform unbekannt (Hubject)'.
https://www.dropbox.com/s...loud.einsenergie.png?dl=0

Zijn er al mensen, die succesvol hebben geladen met de Eins app?
Wil je eens proberen bij een Allego? Het kan ook dat je te snel bent, kan tot 48h duren vanaf account creatie voordat de ID's met alle laadpaal databases gesynced zijn.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:51
JeroenE schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 14:51:
[...]
Ja, ik snap wel dat je blij bent met het feit dat er nu eindelijk een bord is. Maar eerlijk gezegd is het mij nu dus niet duidelijk welke parkeerplek ze precies bedoelen. Bedoelen ze nu het parkeervak links of rechts van de paal?

Als je buren nu al zo knurfterig zijn om naast een laadpaal te parkeren en jou niet de gelegenheid geven om te laden dan zie ik het in ieder geval gewoon gebeuren dat de eigenaar van de auto links roept dat het bord voor de parkeerplaats rechts is en omgekeerd.

Wel lekker ruime parkeerplekken trouwens, ik zie ook wel eens een laadpaal bij een klein parkeervak staan waarbij aan beide kanten dan een auto zo dicht op de streep staat (of er net iets overheen) dat je op de laadplek zelf eigenlijk niet meer kan parkeren.
Hij is voor het vak in de hoek. Ik geef niet alleen mijn buren de schuld, maar ook dat ik boven een fors winkelcentrum woon, met bijbehorende parking. Dus die vakken zijn wel lekker in de luwte. Toen ik nog geen EV had stond ik er ook graag, en de Taxibus meneer die zijn bus daar neerzet past ook eigenlijk alleen maar in zo'n vak. (waar er nog 3 van zijn aan de overzijde van de parking.)

Nu er een bord sta kan ik een poging doen om te laten handhaven, of in geval van nood parkeer ik gewoon naast de vervelend persoon die er staat te parkeren en stekker ik in.

Die boete wil ik wel aanvechten :9

Het busje links op de foto zijn de gemeentemeneren die hem neergezet hebben.

Edit: Situatie, bij de rode pijlen staat de paal.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6RFxdCj.png

Ik hoor uit betrouwbare bron (mijn moedertje die mijn voordeur even aan het witten is O+ O+ ) dat de plekken nu leeg zijn. Benieuwd of het zo blijft.

[ Voor 6% gewijzigd door Mar.tin op 26-07-2019 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

cacofant schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 09:48:
ik bedoel daarmee dat zelfs 0,35 nog een schijntje is voor snelladen.. wat wil men dan, helemaal gratis EV rijden !? Ik geeft toe dat het wel steeds "duurder" wordt ten opzichte van een jaar geleden. Maar voor mij nog steeds erg goedkoop ten opzichte van een ICE.
Dat is niet voor snelden toch? Daarbij kan ik alleen A-C laden.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 14:27
Iemand enig idee of ik de 99 minuten stroom nog kan gebruiken van Telekom laden? Ik heb net m'n auto en nog geen pas van de baas 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoade75
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 26-11-2024
paQ schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 16:45:
[...]

Dat is niet voor snelden toch? Daarbij kan ik alleen A-C laden.
Is ook voor DC snelladen.
_-= Erikje =-_ schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:34:
Iemand enig idee of ik de 99 minuten stroom nog kan gebruiken van Telekom laden? Ik heb net m'n auto en nog geen pas van de baas 😇
Nee, kan al lang niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Yoade75 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 18:54:
[...]

Is ook voor DC snelladen.

[...]

Nee, kan al lang niet meer.
Ok, dus die bestaande tegoeden zijn allemaal vervallen? Ik heb er verder niet echt een mailtje van gehad oid :) naja voor nood kan ik met maingau bij fastened terecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:09
Wie heeft ervaring met Steiermark? https://laadpastop10.nl/l...eiermark%20SuperFlat%20AC

Lijkt mij wel aardige optie om ongeveer 1/3e van mijn laadbehoefte te dekken. Laadpaal voor de deur
2.800KWh voor nog geen 12cent/kwh

(en de rest zal ik zelf met eigen laadpaal op de oprit moeten laden; grotendeels eigen zonnestroom).

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yoade75
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 26-11-2024
_-= Erikje =-_ schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 19:33:
[...]

Ok, dus die bestaande tegoeden zijn allemaal vervallen? Ik heb er verder niet echt een mailtje van gehad oid :) naja voor nood kan ik met maingau bij fastened terecht
Dat was maar een beperkte periode geldig namelijk het eerste kwartaal.
Toen het nog € 0,02 per minuut kostte.
Stond vermeld bij de registratie en op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Aah ok, naja prima toch? Voor niets gaat de zon op :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietje NL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:00
Jep hier tot volle tevredenheid, bijna alleen maar Allego palen in de buurt. Helaas geen eigen oprit, plus dat het zo zelfs goedkoper is dan thuis laden a 22cent/kWh.

Je moet wel even bijhouden of je bijna aan die 2800kWh zit want dit kan je niet in de app terug vinden helaas.

Let wel even op dat het AC is, DC zijn extra kosten aan verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _V_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 17:55

_V_

eltron schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 19:42:
Wie heeft ervaring met Steiermark? https://laadpastop10.nl/l...eiermark%20SuperFlat%20AC

Lijkt mij wel aardige optie om ongeveer 1/3e van mijn laadbehoefte te dekken. Laadpaal voor de deur

(en de rest zal ik zelf met eigen laadpaal op de oprit moeten laden; grotendeels eigen zonnestroom).
Geen ervaring. Maar houdt er rekening mee dat ze wellicht niet met elke laadpaalaanbieder een roaming-overeenkomst hebben. Volgens @Pietje NL en goingelectric blijkbaar wel met Allego.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• denheer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 04:30
Thanx!

Eergisteren app gedownload, account geregistreerd en betaalmethode aangemaakt (bankrekeningnummer voor SEPA).

Vandaag voor het eerst geladen bij Ionity in Denemarken (via de app van Eins) en dat ging prima.

Morgen zal ik de app wederom gebruiken bij Ionity en Allego snelladers in Duitsland.

5,- euro per snellaadsessie voelt prima. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 18:40
Kort geleden is door Newmotion een laadpaal neergezet in de tuin met een traject grondkabel van 22meter. Het viel mij op dat hiervoor een 5x4mm2 kabel werd gebruikt. Ik had liever gezien dat dit een 6mm2 kabel zou zijn.
Echter de beste man had geen 6mm2 in zijn bus en was ondertussen ook al halverwege het aanleggen. Daarnaast verzekerde hij mij dat al dit soort installaties op deze manier worden uitgevoerd en dat dit voldoende is voor een 1 fase max 32 A laad situatie.

De laad inrichting ter plaatse is een 1fase x35A huisaansluiting met dus een Newmotion advanced laadpaal die middels een 5x4mm2 is aangesloten waarbij 2 fase draden dus nu niet in gebruik zijn.(toekomst voorbereid 3fasen). Er zit ook een P1 unit in de meterkast die de paal terug regelt adhv het afgenomen huisvermogen.

Ik blijf erbij dat ik toch liever 6mm2 in de grond had liggen. Aldus speelt nog steeds de vraag wat ik er hier nu bij inschiet als bij 4 vs 6mm2?
Had het niet handiger geweest om beschikbare draadparen (nul/fase1) en (fase2/fase3) bij elkaar te pakken om zo veel dikkere aders te verkrijgen? Het is immers nu geen 3fasen gebruik.
Is die 4mm2 nu eigenlijk wel in gangbaar met de lengte van 22 meter. Ik kan dit wel googlen maar ik weet namelijk niet of je bij de lengtebepaling nu uit moet gaan van de traject lengte(meterkast <->paal) of moet je dit maal 2 rekenen (heen en terug de aders door de kabel) ?
En dan komt er nog bij dat er aan de paal zelf nog een flex kabel hangt met vaste stekker van 8 meter.

Everything has Pro's & Con's.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Het samenvoegen van aders zal ongetwijfeld niet mogen van de netcode, de kleurcodes worden dan verkeerd. Bovendien moet dan ook de nulleider worden verdubbeld, en die heeft dan echt de verkeerde kleurcode. Goede monteurs zullen dat niet toelaten.

Heb je niet van te voren aangegeven dat je 6 mm2 wilde? De meeste monteurs hebben inderdaad standaard 4 mm2 bij zich.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NielsOo
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:13
eltron schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 19:42:

Hier ook tevreden gebruiker. Als het goed is krijg je meldingen bij iets van 75 en 100% van de 2800kWh gebruikt (zit zelf nu rond de 900kWh)... Moet eerlijk zeggen dat ik er ook een excelletje voor bijhoud.

Heb als feedback op de app gegeven dat het totaalverbruik wel handig zou zijn, misschien dat meer mensen dat kunnen doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internet4me
  • Laatst online: 10-10 11:49
Electrons schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 09:55:
Kort geleden is door Newmotion een laadpaal neergezet in de tuin met een traject grondkabel van 22meter. Het viel mij op dat hiervoor een 5x4mm2 kabel werd gebruikt. Ik had liever gezien dat dit een 6mm2 kabel zou zijn.
Echter de beste man had geen 6mm2 in zijn bus en was ondertussen ook al halverwege het aanleggen. Daarnaast verzekerde hij mij dat al dit soort installaties op deze manier worden uitgevoerd en dat dit voldoende is voor een 1 fase max 32 A laad situatie.

De laad inrichting ter plaatse is een 1fase x35A huisaansluiting met dus een Newmotion advanced laadpaal die middels een 5x4mm2 is aangesloten waarbij 2 fase draden dus nu niet in gebruik zijn.(toekomst voorbereid 3fasen). Er zit ook een P1 unit in de meterkast die de paal terug regelt adhv het afgenomen huisvermogen.

Ik blijf erbij dat ik toch liever 6mm2 in de grond had liggen. Aldus speelt nog steeds de vraag wat ik er hier nu bij inschiet als bij 4 vs 6mm2?
Had het niet handiger geweest om beschikbare draadparen (nul/fase1) en (fase2/fase3) bij elkaar te pakken om zo veel dikkere aders te verkrijgen? Het is immers nu geen 3fasen gebruik.
Is die 4mm2 nu eigenlijk wel in gangbaar met de lengte van 22 meter. Ik kan dit wel googlen maar ik weet namelijk niet of je bij de lengtebepaling nu uit moet gaan van de traject lengte(meterkast <->paal) of moet je dit maal 2 rekenen (heen en terug de aders door de kabel) ?
En dan komt er nog bij dat er aan de paal zelf nog een flex kabel hangt met vaste stekker van 8 meter.
Dat is onvoldoende. Ik heb het zelfde gehad met NewMotion. Uiteindelijk heeft NewMotion zonder veel gezeur de kabel vervangen. Met 6mm. Zie ook mijn test resultaten (in april) met laden op 32A.

Link: internet4me in "[EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:34

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Electrons schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 09:55:

Kijk hier eens naar:
https://larsboelen.nl/kabelkeuzetool/
Het gaat om de kabellengte, dus je hoeft het niet x2 te doen.

En aders samenvoegen mag niet. Als één van de twee dan een iets lagere weerstand heeft, dan gaat (bijna) alle stroom alsnog door die ene ader. Niet echt geschikt dus. Bovendien: zo zou je dan de fase en de nul kunnen verdubbelen, maar de aarde niet? Dat zou je al helemaal niet moeten willen.... 8)7

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
internet4me schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 10:50:
[...]

Dat is onvoldoende. Ik heb het zelfde gehad met NewMotion. Uiteindelijk heeft NewMotion zonder veel gezeur de kabel vervangen. Met 6mm. Zie ook mijn test resultaten (in april) met laden op 32A.

Link: internet4me in "[EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen"
Ok. Als er zulke warmte ontwikkeling ontstaat dan hebben ze een probleem bij newmotion. Bedankt voor info ik ga er een (dwingende ) melding van maken bij New motion. Ondertussen ligt het allemaal onder de grond al en een stukje kruipruimte erbij. Niet handig. Eens kijken wat ze in stelling brengen om het probleem weg te bagatelliseren of dat ze meewerkend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De totale lengte van de grondkabel is 22 meter? Of nog wel iets langer? Dan is 4mm voor 32a wel op de limiet. Vanaf 25 moet men sowieso 6mm gebruiken.

Nu zal de installateur waarschijnlijk ook gewoon uitgeknepen worden door NM net als dat een LM dat met de garages doet. Dus dan pakt hij liever een wat goedkopere kabel om nog wat marge over te houden.

[ Voor 40% gewijzigd door Inspired op 27-07-2019 14:07 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
Inspired schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 14:01:
De totale lengte van de grondkabel is 22 meter? Of nog wel iets langer? Dan is 4mm voor 32a wel op de limiet. Vanaf 25 moet men sowieso 6mm gebruiken.

Nu zal de installateur waarschijnlijk ook gewoon uitgeknepen worden door NM net als dat een LM dat met de garages doet. Dus dan pakt hij liever een wat goedkopere kabel om nog wat marge over te houden.
De prijs vanuit vanuit New motion was niet mals 2900 euro. Mijn inschatting is 22 meter maar dat is exclusief die 8 meter die aan de paal nog vast zit.
En zo exorbitant verschil zit er nu ook weer niet tussen 4 en 6mm2 qua prijs. Ik ga er zowiezo werk van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:09
_V_ schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 22:37:
[...]

Geen ervaring. Maar houdt er rekening mee dat ze wellicht niet met elke laadpaalaanbieder een roaming-overeenkomst hebben. Volgens @Pietje NL en goingelectric blijkbaar wel met Allego.
Ja, Allego had ik ook gezien en staat gelukkig bij mij voor de deur.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
cacofant schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:25:
[...]

Ja en de gemeente handhaaft toch niet, dus laden kun je nog steeds vergeten als je pech hebt !
Onze gemeente handhaaft wel kan ik je uit betrouwbare bron vertellen. Kabel niet aangesloten of ICE is onherroepelijk een boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Ik kan jullie allen een beetje gerust stellen @cacofant @Hachy , ik heb vandaag de gehele dag geen ICE (helaas ook geen EV) op de plek gezien.

Toch wel bijzonder gezien het feit dat bij vlagen de rest van de parking vol was.

Laadplek is links in beeld, links van de witte bus.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TR8Uk8Q.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2019 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Electrons schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 13:30:
[...]

Ok. Als er zulke warmte ontwikkeling ontstaat dan hebben ze een probleem bij newmotion. Bedankt voor info ik ga er een (dwingende ) melding van maken bij New motion. Ondertussen ligt het allemaal onder de grond al en een stukje kruipruimte erbij. Niet handig. Eens kijken wat ze in stelling brengen om het probleem weg te bagatelliseren of dat ze meewerkend zijn.
Ik ben benieuwd of de kabeldikte op de offerte stond?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-10 12:00
Vraag, wat is de goedkoopste aanbieder mbt ac laden? Krijg vandaag vrienden op bezoek die willen laden bij ons in de straat maar ik zie even door de bomen het bos niet meer. Newmotion lijkt duur met 0,34 per kwh.. laadpastop10 kun je niet zoeken op puur kwh prijs..

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
cacofant schreef op zondag 28 juli 2019 @ 08:36:
Vraag, wat is de goedkoopste aanbieder mbt ac laden? Krijg vandaag vrienden op bezoek die willen laden bij ons in de straat maar ik zie even door de bomen het bos niet meer. Newmotion lijkt duur met 0,34 per kwh.. laadpastop10 kun je niet zoeken op puur kwh prijs..
Momenteel, met een grotere accu, is het volgens mij de eins E-mobil met een vaste prijs van €5 per sessie

Mocht je zo'n paal hebben uit een nieuwe aanbesteding (Allego) Dan kost het volgens mij met alle reguliere passen op NewMotion na, €0,185 per kWh, daar kan weinig tegenaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mar.tin schreef op zondag 28 juli 2019 @ 08:47:
[...]

Momenteel, met een grotere accu, is het volgens mij de eins E-mobil met een vaste prijs van €5 per sessie

Mocht je zo'n paal hebben uit een nieuwe aanbesteding (Allego) Dan kost het volgens mij met alle reguliere passen op NewMotion na, €0,185 per kWh, daar kan weinig tegenaan :+
Maar die eins werkt nog lang niet overal in NL toch? En een pas ga je vandaag niet meer krijgen dus neem aan dat ze moeten gebruiken wat ze hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
Inspired schreef op zondag 28 juli 2019 @ 08:53:
[...]

Maar die eins werkt nog lang niet overal in NL toch? En een pas ga je vandaag niet meer krijgen dus neem aan dat ze moeten gebruiken wat ze hebben.
Ik heb iets voorkennis over de woonplaats van @cacofant en weet dat er in Apeldoorn eigenlijk alleen maar Allego palen staan :+

De eins E-mobil is (ook) een app dus een accountje is zo gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Klopt. Ik heb de eins mobile app. Echter kan geen prijzen zien. 5 euro per sessie is voor mijn ioniq goedkoop, m'n vriend heeft een eerste model ampera dus daar kan veel minder in. Dan is 5 euro duur denk ik

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Mar.tin schreef op zondag 28 juli 2019 @ 08:47:
[...]

Welke pas rekent masr 0,185 dan? Dat is redelijk goedkoop

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
cacofant schreef op zondag 28 juli 2019 @ 10:10:
[...]

Welke pas rekent masr 0,185 dan? Dat is redelijk goedkoop
In principe alle passen die (zeggen) gewoon de paal-prijs door te rekenen, alleen TNM rekent het verschil niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Je hebt geen namen? In alle andere apps anders dan newmotion zie ik geen prijzen :-(

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
cacofant schreef op zondag 28 juli 2019 @ 10:20:
Je hebt geen namen? In alle andere apps anders dan newmotion zie ik geen prijzen :-(
Je moet me maar even op mijn bruine ogen vertrouwen :*

Zoek anders even een artikeltje terug van @Hachy die heeft er wat over geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
Erasmo schreef op zondag 28 juli 2019 @ 00:02:
[...]

Offerte loopt onderling via LM en fleet management van mijn werkgever. Ik had hier niet eens een afschrift van gekregen. Inmiddels deze achterhaald en een kopie gevraagd. En nee er staat niets gespecificeerd over aderdiktes. In de lijn der verwachting.

Maar zoiets als fleet management slaat hier dus ook niet op aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Ik geloof je. Maar Maingau is niet goedkoop, tmobile niet, dew niet.. dus vandaar

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Wat zijn de Allego laadtarieven?
Standaardtarief openbaar laden (Laadsnelheid tot 22 kW)
€ 0,34 per kWh incl. BTW

Dit tarief is van toepassing op ca. 80% van de Allego laadpunten in Nederland.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Electrons schreef op zondag 28 juli 2019 @ 10:26:
[...]

Offerte loopt onderling via LM en fleet management van mijn werkgever. Ik had hier niet eens een afschrift van gekregen. Inmiddels deze achterhaald en een kopie gevraagd. En nee er staat niets gespecificeerd over aderdiktes. In de lijn der verwachting.

Maar zoiets als fleet management slaat hier dus ook niet op aan?
Geen nood. In de eigen (installatie) documentatie van NewMotion staan de minimale aderdiktes beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
Erasmo schreef op zondag 28 juli 2019 @ 00:02:
[...]

Nope. Inmiddels achterhaald zie latere post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Alleen de smoov app geeft aan: 0,182 per kWh en startkosten van 0.25. Dat lijkt dan de goedkoopste.
Alleen dan wel starten met de app denk ik, want als ik pas van newmotion ga koppelen en daarmee ga laden, betaal ik vast het newmotion tarief

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
cacofant schreef op zondag 28 juli 2019 @ 10:26:
Ik geloof je. Maar Maingau is niet goedkoop, tmobile niet, dew niet.. dus vandaar
Plugsharing, vandebron,

Ergo: Alle passen / aanbieders zonder vast tariefplan. In principe zou TNM daar ook onder moeten vallen maar die houden zich er niet aan.
cacofant schreef op zondag 28 juli 2019 @ 10:29:
Wat zijn de Allego laadtarieven?
Standaardtarief openbaar laden (Laadsnelheid tot 22 kW)
€ 0,34 per kWh incl. BTW

Dit tarief is van toepassing op ca. 80% van de Allego laadpunten in Nederland.
Voor de "oude" palen wel.

https://goedkoperrijden.b...-duur-bij-voordelige.html
Als je paal in de afgelopen 3 maanden geplaatst is grofweg geldt daar een tarief van 18,5 cent.

[ Voor 42% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2019 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
internet4me schreef op zondag 28 juli 2019 @ 10:29:
[...]

Geen nood. In de eigen (installatie) documentatie van NewMotion staan de minimale aderdiktes beschreven.
Staat die online bij Newmotion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Yep. Deze heb ik ook eens in deze groep geplaatst. In het verleden.

Edit.
https://assets.ctfassets....lation_Manual_DIGITAL.pdf

Nu staat er.
“De installateur is altijd verantwoordelijk voor het selecteren van een kabeldikte die geschikt is voor de specifieke situatie en voldoet aan de voorschriften“

Bekabelingsadvies*
- Houd bij het aanleggen van bedrading altijd het maximale ampèrage van de hardware bij continue belasting aan.
- Berekenen met een COS-Phi van 0,8
- Berekenen met een maximaal toelaatbare spanningsverlies over de kabel van 2% - Gebruik voor ondergrondse bedrading een afgeschermde kabel

Als je bij een goede kabelboer controleert wat je dan moet hebben. Zoals tkf, die ERG goed is en die met veel zaken rekening houdt. Dan kom je uit op minimaal 6mm. Maar dat wist je al.
https://www.tkf.nl/nl/ser...elberekening-laagspanning

[ Voor 91% gewijzigd door internet4me op 28-07-2019 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
internet4me schreef op zondag 28 juli 2019 @ 10:40:
Yep. Deze heb ik ook eens in deze groep geplaatst. In het verleden.

Edit.
https://assets.ctfassets....lation_Manual_DIGITAL.pdf

Nu staat er.
“De installateur is altijd verantwoordelijk voor het selecteren van een kabeldikte die geschikt is voor de specifieke situatie en voldoet aan de voorschriften“

Bekabelingsadvies*
- Houd bij het aanleggen van bedrading altijd het maximale ampèrage van de hardware bij continue belasting aan.
- Berekenen met een COS-Phi van 0,8
- Berekenen met een maximaal toelaatbare spanningsverlies over de kabel van 2% - Gebruik voor ondergrondse bedrading een afgeschermde kabel

Als je bij een goede kabelboer controleert wat je dan moet hebben. Zoals tkf, die ERG goed is en die met veel zaken rekening houdt. Dan kom je uit op minimaal 6mm. Maar dat wist je al.
https://www.tkf.nl/nl/ser...elberekening-laagspanning
Ja ik had 1 minuut hiervoor eenzelfde PDF gedownload maar oudere versie. De deugnieten hebben het zodanig aangepast dat ze zich eruit kunnen draaien want in de oudere versie staat klip en klaar 6mm2 voor mijn situatie.

We gaan eens kijken of hoe ze omgaan met een toegestuurde aansprakelijkheidsstelling tav gevolgschade aan opstal en eigendommen indien de kabel toch van eitjes bakken houdt.
Ik had een laadpaal product verwacht om de auto op een veilige manier te laden. Ik zat niet te wachten op tuinpad verwarming in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Mar.tin schreef op zondag 28 juli 2019 @ 10:34:
[...]

Plugsharing, vandebron,

Ergo: Alle passen / aanbieders zonder vast tariefplan. In principe zou TNM daar ook onder moeten vallen maar die houden zich er niet aan.

[...]

Voor de "oude" palen wel.

https://goedkoperrijden.b...-duur-bij-voordelige.html
Als je paal in de afgelopen 3 maanden geplaatst is grofweg geldt daar een tarief van 18,5 cent.
De paal is hier half mei operationeel gegaan.
Volgens mij ben ik het veiligste als ik laad met de smoov app en betaal met een creditcard ofzo.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-10 09:36

--MeAngry--

aka Qonstrukt

En toch heb je ook geen bal aan de Smoov app. Hoeveel palen ik wel niet aantik waar dan bij staat “Geen prijzen beschikbaar”. Wat moet je daar nou mee? Ik twijfel om m’n TNM pas in te wisselen voor een Vandebron kaart, ik ben er toch al klant dus €1,50 is niets. Maar ik zie helemaal nergens, ook niet in hun app, of ik dan per kWh dus voordeliger uit ben dan bij TNM. Ronduit achterlijk dat ik dat soort info op het laadpastop10 blog moet lezen en nergens anders gebruiksvriendelijk kan vinden.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
In de smoov app staan juist de goedkope prijzen voor deze laadpaal ;-)

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Net 20 minuten in de wacht gestaan bij EVNet, omdat 1 van hun paaltjes de laadkabel van de Renault Zoe vasthield.

Ligt dit aan de Zoe? Ik heb bijv. al geleerd dat je de Zoe niet aan Lolo laadpunten moet hangen. Moeten er nog meer laadpalen op m'n shitlist?

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
Inspired schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 14:01:

Ik heb het prijs verschil gegoogled. 80-85cent verschil de meter tussen 4mm2 en 6mm2. Dus voor een bedrag van 22 maal bovenstaand bedrag gaat een installateur mij opzadelen met een te dunne kabel en zichzelf maar liefst 18,50 euro uitkeren.
Ik probeer de logica te begrijpen maar het lukt me niet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Electrons schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:29:
[...]

Ik heb het prijs verschil gegoogled. 80-85cent verschil de meter tussen 4mm2 en 6mm2. Dus voor een bedrag van 22 maal bovenstaand bedrag gaat een installateur mij opzadelen met een te dunne kabel en zichzelf maar liefst 18,50 euro uitkeren.
Ik probeer de logica te begrijpen maar het lukt me niet. 8)7
Het zal bij een kwaliteitskabel wellicht iets meer zijn en bij 5 adressen per week toch weer EUR 100,-. Praat het niet goed maar dit krijg je bij dat uitknijpwerk van ZZPers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-10 10:55
Beste mensen, ik heb iets raars meegemaakt. Ik heb vrijdagavond geladen in Willingen (Sauerland) bij een SUN Stadtwerke laadpaal (valt onder de paraplu van Ladenetz) (deze: https://www.goingelectric...rmation-Am-Hagen-10/9205/).

Ik heb daar om 20.32u ingeplugd en met de Maingau pas vrijgeschakeld. Om 23.59u was de accu vol, 19,24 kWh geladen). Aangezien ik toen al op één oor lag heb ik de auto tot 's ochtends 7.59u laten staan en toen afgekoppeld. Ik dacht dat het boete tarief van 10 ct/min alleen geldt voor tijdens het laden, niet voor de tijd na het laden. Dat bleek dus niet zo te zijn, zie onderstaande screenshot in de app:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dMYxQGqTm0CPxbqKJP0UryDd/medium.jpg

Echter, om 00.32u zou het boetetarief in moeten gaan, dus 7,5 uur 10 ct/min = €45,00!
Toen naar de specificatie van de parkeerkosten gekeken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HoowXQcKhykQzLHKdOKHeZPv/medium.jpg

Dus van 00.00-04.00u was parkeren gratis. Van 04.01-07.59u was het 10 ct/min, dus €23,80
Dus tot 4 uur na het einde van het laden betaal je niks, daarna opeens wel.
Is het inderdaad zo dat je ook voor parkeren betaalt bij Maingau? Zo had ik het niet begrepen.
Iemand ervaring daarmee?

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik denk dat je mazzel hebt gehad en dat de teller van 4u per dag opnieuw begint. Dus vanaf 12u ‘s nachts begon de laadduur weer opnieuw zogezegd. Ik heb altijd begrepen dat je per minuut gaat betalen ongeacht of je aan het laden bent.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20:05
Het kan geen kwaad Maingau een e-mail te sturen met de vraag of dit wel klopt. Het is toch merkwaardig dat als je ergens 's nachts oplaadt, je met een zeer duur parkeertarief wordt geconfronteerd. Dat kan toch niet de bedoeling zijn. Ik snap dat men laadpaalkleven wil tegengaan, maar 's nachts opladen, moet daar niet onder vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:51
Bet de maingau factuur gehad. Sommige Fastned sessies 0,25 p kWh maar de meeste 0,30

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Harvest2002 Het enige wat ik merkwaardig vind is dat ze om middernacht opnieuw begonnen zijn met tellen voor de eerste 240 minuten waar je geen extra tarief moet betalen. Ik denk dat @pmiddeld geluk heeft dat ze dit hebben gedaan want het scheelt hem 24 euro. Maar knullig is het natuurlijk wel als je dit niet goed gelezen had.

In ieder geval is dit juist de reden waarom je de Maingau pas nooit moet gebruiken voor lange sessies laden maar alleen voor (relatief) korte sessies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

--MeAngry-- schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:56:
En toch heb je ook geen bal aan de Smoov app. Hoeveel palen ik wel niet aantik waar dan bij staat “Geen prijzen beschikbaar”. Wat moet je daar nou mee? Ik twijfel om m’n TNM pas in te wisselen voor een Vandebron kaart, ik ben er toch al klant dus €1,50 is niets. Maar ik zie helemaal nergens, ook niet in hun app, of ik dan per kWh dus voordeliger uit ben dan bij TNM. Ronduit achterlijk dat ik dat soort info op het laadpastop10 blog moet lezen en nergens anders gebruiksvriendelijk kan vinden.
Vandebron is goedkoper en je bent dan gelijk geen klant meer van Shell, win-win in mijn boekje. TNM rekent nog wel eens 35 cent(iirc) terwijl de paal zelf goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
BarryH schreef op zondag 28 juli 2019 @ 17:07:
Bet de maingau factuur gehad. Sommige Fastned sessies 0,25 p kWh maar de meeste 0,30
Heb jij even geluk. Bij mij staan ze allemaal 30 cent .

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Ik heb al een paar jaar een pasje van EV Company die rekend z.n 15 cent service kosten en de laadpaal kosten dat is het. Kijk maar een op laadpas top 10 wat die er over zegt.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harvest2002
JeroenE schreef op zondag 28 juli 2019 @ 17:35:
@Harvest2002 Het enige wat ik merkwaardig vind is dat ze om middernacht opnieuw begonnen zijn met tellen voor de eerste 240 minuten waar je geen extra tarief moet betalen. Ik denk dat @pmiddeld geluk heeft dat ze dit hebben gedaan want het scheelt hem 24 euro. Maar knullig is het natuurlijk wel als je dit niet goed gelezen had.

In ieder geval is dit juist de reden waarom je de Maingau pas nooit moet gebruiken voor lange sessies laden maar alleen voor (relatief) korte sessies.
Voor mij is het een reden om Maingau even een e-mailtje te sturen en hen te vragen hun beleid te heroverwegen.

Ik juich hun policy om laadpaalkleven tegen te gaan maar m.i. schieten ze hun doel voorbij.

Als ik om 10 uur 's avonds mijn auto op een AC lader aansluit, omdat ik de volgende dag een lange rit voor de boeg heb en met een 100% volle accu wil vertrekken, en het opladen duurt 6 tot 7 uur, dan kan het niet de bedoeling zijn dat ik om 2 's nachts de wekker moet zetten om mijn auto te verplaatsen of anders vanaf uur 2 ’s nachts 6 euro per uur extra moet betalen. Als de parkeerplaats of garage dat tarief voor parkeren ook hanteert, prima, maar dan betaal ik dat parkeertarief (naar alle waarschijnlijkheid) ook al tijdens de uren dat ik oplaad.

Mijn voorstel zou dan ook zijn om dat extra tarief van 10 ct per minuut voor AC laden alleen overdag toe te passen, zeg van 8 uur tot 22 uur. En verder de gebruiker van de laadpaal de normale parkeertarieven te laten betalen als hij ’s nachts oplaadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Harvest2002 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:45:
Ik juich hun policy om laadpaalkleven tegen te gaan maar m.i. schieten ze hun doel voorbij.
Als je de mailtjes van Maingau had gelezen dan leggen ze uit waarom ze dat doen. Laadpaalkleven staat daar niet bij.

Ik vind het verder ook geen logisch verhaal, maar blijkbaar wordt in Duitsland door de laadpaalbeheerder voornamelijk per tijdseenheid gefaktureerd aan Maingau en zij belasten dat dus door. Beetje in data gekeken, gesprekjes gehad met (waarschijnlijk Duitse) klanten en voila: na 4 uur moet je betalen omdat de meeste laadsessies minder dan 4 uur duren.

Ik ben geen Duitse EV-rijder dus ik heb geen idee of dit voor de meeste Duitsers juist wel een logisch verhaal is. Misschien laden ze daar 's nachts nooit op juist vanwege de reden dat ze daar overal per minuut moeten betalen en geen zin hebben om midden in de nacht de EV te verzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
BarryH schreef op zondag 28 juli 2019 @ 17:07:
Ook net eerste rekening van Maingau voor 2 FastNed ladingen gehad: allebei 30 ct per kWh. Allebei waren in NL. Misschien was FastNed in Duitsland 25 ct?

Verder viel me op dat ik bij alle laadsessies 20% reductie krijg vanwege 'Wandlungsverluste aufgrund des Einsatzes von AC ­Messgeräten in DC-Ladeeinrichtungen', maar niet bij de FastNed sessies. Gebruikt FastNed meer accurate Messgeräten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Neem een pas die alleen CPO rekent zoals E-flux, Vandebron, Justplugin. Voor normale Allego palen gebruik Telekom dat is 29 cent. Heb je geen Telekom laadpas gebruik dan Maingau tot volgende week donderdag, ze rekenen in juli nog €0,30 / kWh, per 1-8 dus €0,35

Voor lichtgrijze Allego/Ecotap palen in Gelderland, Overijssel, Drenthe of Groingen gebruik een CPO pas voor het laagste tarief, respectievelijk 18,2, 18,2, 29 en 29 cent per kWh. Óf gebruik Eins als je boven de €5 uitkomt.
Mar.tin schreef op zondag 28 juli 2019 @ 08:54:
Ik heb iets voorkennis over de woonplaats van @cacofant en weet dat er in Apeldoorn eigenlijk alleen maar Allego palen staan :+
Ongeveer 40% is nu Allego. De rest EV-box / Engie / TNM / EVnet
cacofant schreef op zondag 28 juli 2019 @ 10:34:
Alleen de smoov app geeft aan: 0,182 per kWh en startkosten van 0.25. Dat lijkt dan de goedkoopste.
Alleen dan wel starten met de app denk ik, want als ik pas van newmotion ga koppelen en daarmee ga laden, betaal ik vast het newmotion tarief
Dat is dus zo'n lichtgrijze. TNM rekent daar gewoon €0,35 terwijl het CPO tarief €0,182 per kWh is.
--MeAngry-- schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:56:
En toch heb je ook geen bal aan de Smoov app. Hoeveel palen ik wel niet aantik waar dan bij staat “Geen prijzen beschikbaar”. Wat moet je daar nou mee? Ik twijfel om m’n TNM pas in te wisselen voor een Vandebron kaart, ik ben er toch al klant dus €1,50 is niets. Maar ik zie helemaal nergens, ook niet in hun app, of ik dan per kWh dus voordeliger uit ben dan bij TNM.
Je bent met VDB zeker voordeliger uit dan bij TNM. behalve bij hun eigen lolo's. Zeker als je meer dan 5x per maand laadt, dan bespaar je al 5x€0,35 starttarief. (€1,75)

Aan de oplossing wordt gewerkt, ik ben bezig met een kaart met alle CPO tarieven.
Ronduit achterlijk dat ik dat soort info op het laadpastop10 blog moet lezen en nergens anders gebruiksvriendelijk kan vinden.
Graag gedaan verder :> I rest my case.
TucanoItaly schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:35:
Net 20 minuten in de wacht gestaan bij EVNet, omdat 1 van hun paaltjes de laadkabel van de Renault Zoe vasthield.

Ligt dit aan de Zoe? Ik heb bijv. al geleerd dat je de Zoe niet aan Lolo laadpunten moet hangen. Moeten er nog meer laadpalen op m'n shitlist?
Nee, dat gebeurt iedereen wel eens geloof ik. Lolo geldt alleen voor hele oude types, geplaatst in 2012 of 2013 die met een klein automaatje werden afgezekerd.
Harvest2002 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:45:
[...]

Voor mij is het een reden om Maingau even een e-mailtje te sturen en hen te vragen hun beleid te heroverwegen.

Als ik om 10 uur 's avonds mijn auto op een AC lader aansluit, omdat ik de volgende dag een lange rit voor de boeg heb en met een 100% volle accu wil vertrekken, en het opladen duurt 6 tot 7 uur, dan kan het niet de bedoeling zijn dat ik om 2 's nachts de wekker moet zetten om mijn auto te verplaatsen of anders vanaf uur 2 ’s nachts 6 euro per uur extra moet betalen. Als de parkeerplaats of garage dat tarief voor parkeren ook hanteert, prima, maar dan betaal ik dat parkeertarief (naar alle waarschijnlijkheid) ook al tijdens de uren dat ik oplaad.

Mijn voorstel zou dan ook zijn om dat extra tarief van 10 ct per minuut voor AC laden alleen overdag toe te passen, zeg van 8 uur tot 22 uur. En verder de gebruiker van de laadpaal de normale parkeertarieven te laten betalen als hij ’s nachts oplaadt.
Als het opladen 6 tot 7 uur duurt moet je sowieso geen Maingau gebruiken. De timer voor het boetetarief start bij minuut 1 van het laden, dus na 241 minuten ben je al de sjaak. Daar is Maingau altijd duidelijk over geweest en zo heb ik dat ook in de Top 10 gezet. Maargoed vragen kan altijd al denk ik dat het nog te complex is voor ze om technisch in te regelen (Maingau is maar een kleine partij)
Verder viel me op dat ik bij alle laadsessies 20% reductie krijg vanwege 'Wandlungsverluste aufgrund des Einsatzes von AC ­Messgeräten in DC-Ladeeinrichtungen', maar niet bij de FastNed sessies. Gebruikt FastNed meer accurate Messgeräten?
Is een Duits juridisch dingetje om gezeik rondom de Eichwet voor te zijn. Bij Fastned niet komt denk ik doordat Fastned onder de Nederlandse wetgeving valt.

[ Voor 4% gewijzigd door Hachy op 28-07-2019 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:44

Osxy

Holy crap on a cracker

Hachy schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:14:
[...]

[...]

Is een Duits juridisch dingetje om gezeik rondom de Eichwet voor te zijn. Bij Fastned niet komt denk ik doordat Fastned onder de Nederlandse wetgeving valt.
Grappig alle FastNed acties van Mei en Juni zijn eindelijk aangekomen. Bij mij is wel bij alle laadbeurten 20% afgetrokken (op 1 AC laadactie na).

Betekend stiekem wel dat het niet 30 cent is maar 24 cent (en niet 35 cent wordt maar 28 cent).

[ Voor 10% gewijzigd door Osxy op 28-07-2019 21:49 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• denheer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 04:30
denheer schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 00:12:
Morgen zal ik de app wederom gebruiken bij Ionity en Allego snelladers in Duitsland.
Ook hier ging alles prima met de Eins E-Mobil app.

Nu nog kijken of het ook bij de Allego laadpaal bij ons in de straat werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:30
Nadeel van Maingau voor de kleine zelfstandige is dat ze Duitse BTW rekenen. Alleen als je meer dan €50 Duitse BTW in een jaar betaalt mag je die terugvorderen bij de fiscus. Dat vorderen is overigens best een administratief gedoetje.

[ Voor 3% gewijzigd door joepie de p op 28-07-2019 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:42
Mar.tin schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 15:01:
[...]

Edit: Situatie, bij de rode pijlen staat de paal.

[Afbeelding]

Ik hoor uit betrouwbare bron (mijn moedertje die mijn voordeur even aan het witten is O+ O+ ) dat de plekken nu leeg zijn. Benieuwd of het zo blijft.
Altijd een crime om op die parkeerplaats te parkeren als ik boodschappen ga doen. Nu ik weet dat 'jouw' laadpaal daar staat zal ik in ieder geval niet daar gaan parkeren :)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
PASware schreef op zondag 28 juli 2019 @ 23:08:
[...]

Altijd een crime om op die parkeerplaats te parkeren als ik boodschappen ga doen. Nu ik weet dat 'jouw' laadpaal daar staat zal ik in ieder geval niet daar gaan parkeren :)
Als je maar laadt, anders stuur ik de BOA's op je af >:) :>
Ik sta er zelf trouwens niet zo vaak, maar het is fijn dat het nu wel kan. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2019 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
JeroenE schreef op zondag 28 juli 2019 @ 17:35:
@Harvest2002 Maar knullig is het natuurlijk wel als je dit niet goed gelezen had.
Waar lees je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Als het opladen 6 tot 7 uur duurt moet je sowieso geen Maingau gebruiken. De timer voor het boetetarief start bij minuut 1 van het laden, dus na 241 minuten ben je al de sjaak. Daar is Maingau altijd duidelijk over geweest.
Ik was vóór minuut 241 klaar met laden maar wel nog ingeplugd. Daarna hoefde ik 4 uur niks te betalen en daarna 4 uur wel. Ik heb de vraag over het boetetarief tijdens "ingeplugd maar niet ladend" uitstaan bij de helpdesk. Over mijn specifieke laadbeurt heb ik maar geen vraag gesteld. Straks moet ik die eerste 4 uur OK nog betalen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:42
Mar.tin schreef op zondag 28 juli 2019 @ 23:11:
[...]

Als je maar laadt, anders stuur ik de BOA's op je af >:) :>
Ik sta er zelf trouwens niet zo vaak, maar het is fijn dat het nu wel kan. :)
Ohjaa boetes, hehe, goed dat ze in onze gemeente hier streng in zijn!
Als toekomstige EV rijder kan ik het natuurlijk niet maken om te ice'en

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

[...]

Je bent met VDB zeker voordeliger uit dan bij TNM. behalve bij hun eigen lolo's. Zeker als je meer dan 5x per maand laadt, dan bespaar je al 5x€0,35 starttarief. (€1,75)

Aan de oplossing wordt gewerkt, ik ben bezig met een kaart met alle CPO tarieven.

[...]

Graag gedaan verder :> I rest my case.

[...]
Ik gebruik eigenlijk altijd m’n Steiermark Flat AC kaart, en gebruik nu Maingau voor korte (vooral DC) sessies, en TNM voor langere sessies bij niet-Allego palen. En voor het geval Steiermark het af laat weten of ik richting m’n limiet van 2800kWh ga.

Nu toch maar VDB aangevraagd. Die €1,50 per maand zal ik niet missen en ze komen een stuk transparanter op me over.

Heel fijn overigens als je aan zo’n overzicht gaat werken. Ik wil me best vrijwillig aanmelden om ooit mee te ontwikkelen mocht je dat fijn vinden. Ben al 15 jaar web developer in allerlei talen en frameworks, van back- to frontend. Dus wellicht leuk om eens contact te hebben. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Ik heb op 2 mei een mailtje van Maingau gehad. Jij niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cacofant
Uiteindelijk maar gewoon laten laden bij mijn eigen laadpaal, we hadden geluk m'n buurman ging net weg en er kwam een parkeerplaats vrij vlak achter mijn eigen laadpaal... ;-)

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
cacofant schreef op maandag 29 juli 2019 @ 07:00:
Uiteindelijk maar gewoon laten laden bij mijn eigen laadpaal, we hadden geluk m'n buurman ging net weg en er kwam een parkeerplaats vrij vlak achter mijn eigen laadpaal... ;-)
Al die moeite voor... NIETS :* :9

[grapje]De goedkoopste manier om bezoek te laten laden is natuurlijk om ze met de pas van de baas aan te koppelen op de paal waarop je een paar cent per kWh verdient [/grapje]

[ Voor 21% gewijzigd door Mar.tin op 29-07-2019 07:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:52

Crazy D

I think we should take a look.

Alleen aan een app gedacht waarin je via een wizard kan aangeven wat je hebt, waar je staat, welke passen je beschikbaar hebt, wat de kleur van de laadpaal is, wat de windrichting en de stand van de zon t.o.v. de maan is, en waar dan uitrolt met welke pas je het beste kunt laden? 8)7

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:17
Crazy D schreef op maandag 29 juli 2019 @ 08:05:
[...]

Alleen aan een app gedacht waarin je via een wizard kan aangeven wat je hebt, waar je staat, welke passen je beschikbaar hebt, wat de kleur van de laadpaal is, wat de windrichting en de stand van de zon t.o.v. de maan is, en waar dan uitrolt met welke pas je het beste kunt laden? 8)7
Met goingelectric.de kan je al de laadpassen zien per paal en met chargeprice kan je zien wat een aantal kWh kost per pas. Echter het is momenteel enkel afgestemd voor DE gebruikers.
Enkele apps maken gebruik van dezelfde database.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cacofant
Mar.tin schreef op maandag 29 juli 2019 @ 07:53:
[...]

Al die moeite voor... NIETS :* :9

[grapje]De goedkoopste manier om bezoek te laten laden is natuurlijk om ze met de pas van de baas aan te koppelen op de paal waarop je een paar cent per kWh verdient [/grapje]
Geen enkele pas van "de baas", niet bij mij, niet bij die vrienden.. alles prive ;-)

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Nee, dat gebeurt iedereen wel eens geloof ik. Lolo geldt alleen voor hele oude types, geplaatst in 2012 of 2013 die met een klein automaatje werden afgezekerd.
Ik had er zoeentje te pakken in Amsterdam in een parkeergarage. Ze hangen her en der nog steeds :/

Anyway, mijn pech slaat wederom toe met de Renault Zoe, want ik stond vanochtend te klooien bij de Vandebron lader aan de A12 (Utrecht -> Gouda) bij Harmelen. Wilde stug niet laden.

Gelukkig had ik ruime marge gehouden en aan de andere kant van de snelweg zit een Fastned. Duur maar tot nu toe kan ik er van op aan. Kwartiertje bijgeplust en doorgereden -- kom ik aan bij de klant, is het laadpaaltje van Engie daar in storing. WTF! Nou ken ik de buurt daar wel, dus naar een ander paaltje gereden, gelukkig op loopafstand.

Dit is echt een week dat mij doet denken: wat een gedoe met die Zoe c.q. dit elektrisch rijden. Terwijl ik normaal echt wel positief ben. Goddank is de dichtheid qua laadpalen zodanig dat de volgende niet ver is. Maar dit is me het weekje wel.

[ Voor 29% gewijzigd door TucanoItaly op 29-07-2019 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cacofant
Was een van de redenen dat ik de Zoe verkocht heb.. zooo onbetrouwbaar qua laden. Was altijd maar de vraag of ie het wel ging doen. Meerdere malen echt problemen gehad om thuis te komen..

De Ioniq is echt een hele verademing nu :-)

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
TucanoItaly schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:39:
[...]
Anyway, mijn pech slaat wederom toe met de Renault Zoe, want ik stond vanochtend te klooien bij de Vandebron lader aan de A12 (Utrecht -> Gouda) bij Harmelen. Wilde stug niet laden.
Van deze paal is helaas al jaren bekend dat hij niet goed AC kan laden (zie chargemap), maar gelukkig staan er ook 2 Shell Recharge palen op hetzelfde station, die het wel goed doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yongshi
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14:08
[...]

Ik had er zoeentje te pakken in Amsterdam in een parkeergarage. Ze hangen her en der nog steeds :/

Gelukkig had ik ruime marge gehouden en aan de andere kant van de snelweg zit een Fastned. Duur maar tot nu toe kan ik er van op aan. Kwartiertje bijgeplust en doorgereden -- kom ik aan bij de klant, is het laadpaaltje van Engie daar in storing. WTF! Nou ken ik de buurt daar wel, dus naar een ander paaltje gereden, gelukkig op loopafstand.

Dit is echt een week dat mij doet denken: wat een gedoe met die Zoe c.q. dit elektrisch rijden. Terwijl ik normaal echt wel positief ben. Goddank is de dichtheid qua laadpalen zodanig dat de volgende niet ver is. Maar dit is me het weekje wel.
Toevallig daar ook van het weekend gestaan en kon niet laden met mijn Zoe. Vandaar dat ik ten alle tijden Fastneds opzoek als het kan, ik heb nog nooit bij Fastned gestaan en helemaal neit kunnen laden, enkele keer bij storing aan een andere lader en meteen gaan.

Maar het is wel gedoe en zorgt ervoor dat je met ruimere marges moet meten dan met een andere auto, wat de zoe minder praktisch maakt. Helemaal als je maar 22kWh hebt zoals ik, dan wordt het wel een stuk lastiger (helemaal rond utrecht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:06
Ik ga Tesla model 3 leasen met laadpaal in tuin (opgehangen aan muur).

Kan ik gewoon willekeurig via de leasemaatschappij een 3 fasen laadpaal leasen? of moet ik specifiek ergens op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
TweakerVincent schreef op maandag 29 juli 2019 @ 10:40:
Ik ga Tesla model 3 leasen met laadpaal in tuin (opgehangen aan muur).

Kan ik gewoon willekeurig via de leasemaatschappij een 3 fasen laadpaal leasen? of moet ik specifiek ergens op letten?
Via de LM is dit vaak een stuk duurder dan zelf regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben1987
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-07 12:00
Had dit in het Kia Eniro topic gepost. Ik lees hier nu ook een en ander over Frankrijk. Wij zijn zonder moeite heen en terug gegaan in mei, maar voor straks in het hoogseizoen wilde ik wat meer voorbereiden. Ik heb een lijst voor heen (zie hieronder) en terug (indien iemand hem wilt post ik die later wel, geen idee of iemand dit handig vind) gemaakt met alle laders en de coördinaten. Natuurlijk kan je alles onderweg online vinden, ben zelf ook handig genoeg, maar tóch vind ik het prettiger om dit op papier alvast bij ons te hebben. Ik heb elke snellaadmogelijkheid vermeld en de afstand ertussen. Wellicht voor een klein aantal mensen bruikbaar. Niet alle websites met laders geven ook daadwerkelijk alle laders weer. Heeft best wel wat tijd gekost om in elkaar te flansen ;)
Coördinaten invullen gaat heel makkelijk trouwens in je navi.

Vanaf de Drechtsteden.

Na 215 km:
1. Ionity met 4 laders, net voor de grens van FR, E42, 7503 Doornik, België: 50.61958 3.33892

Na 145 km:
2. (voor Parijs) A1, 60162 Ressons-sur-Matz, Frankrijk 49.52020 2.72011 – eventueel staat aan de andere kant van de rijksweg ook een paal, eenvoudig te bereiken***
****49.52413 2.72221

Na 54.1 km:
3. Nét voor Parijs 1 corridoor lader: Autoroute du Nord Station Service Total, Autoroute A1 - Aire de Vemars Ouest, 95470 Vémars, Frankrijk 49.072683, 2.551670

Na 64.5 km:
4. Nét na Parijs,, 2 Corri Door laders: 48.636017, 2.146769. TOEVOEGING: er zijn 4 nieuwe laders op bijna dezelfde locatie geplaatst: Total HPC 175kW - Aire de Service de Limours A10 Quest -Janvry. Actief sinds midden juli 2019

Niet op de route maar voor degene die naar het westen gaan:
(net voor Chatres) L'Océane, 28300 Coltainville, Frankrijk 48.46865, 1.57984. 5 Ionity laders

Na 51.5 km:
5. 48.275301, 1.854985 Corri Door lader
Een kwartier verder en kwartier terug, kom je aan de andere kant uit met 1 lader: 48.271027, 1.855836. Om weer terug te komen is het een kwartier terug en kwartier heen, dus een uur omrijden.

Na 33.6 km:
6. 2 Corri Door laders: 47.977848, 1.857993 .

Na 11.4 km:
7.
Laden bij de Lidl, is maar tot 19:30 uur open: 2 laders: 47.901802, 1.857125
Laden bij Auchan, zou 24/24 moten kunnen, 1 lader: 47.903740, 1.862425
In Orleans (wij overnacht daar):
Laden bij een parkeergarage dicht bij het centrum, 2 laders: 1"E Rue des 7 Dormants, 45000 Orléans, Frankrijk

Na 47.3 km:
8. 1 Corri Door lader: 47.665462, 1.386812

Na 35.8 km:
9. 1 Vitra Global charging station: 47.542552, 0.984044 hier zit alleen een wc en tolovergang

Na 18.4 km:
10. (net voor Tours) Autoroute A10 Aire de service de Tours la Longue Vue, 37380 Monnaie, Frankrijk [Ionity]: 47.47574, 0.77677

Na 28 km:
11. 1 Vitra Global charging station: 47.254384, 0.671420
Is op een afrit, net na de tol.

Na 12.4 km:
12. 1 Corri Door lader: 47.167225, 0.630489

Na 59.3 km:
13. Aire de Poitiers Jaunay Clan [Corri-Door] 46.70088, 0.36679

Na 14.4 km:
14. 2 palen: 40kwh, Intermarche 6 Rue de la Demi Lune 86000 Poitiers 46.59885, 0.32267

Na 54.7 km. deze wijkt van ONZE route af! 20 min en 9 km omrijden. Qua aantal “na km’s” gaan we van nr 14 naar nr 16 en slaan we deze over in de telling. Soort noodlader dus.
15. 1 Lader: 46.408306, -0.223300

NA 69.9 km:
16. 1 lader: 46.296567, -0.378627

Na 84.1 km:
17. 8 min en 10 km omrijden, een laatste snellader: 1 lader: 45.612214, -0.603255

hierna zijn wij op bestemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
midego schreef op maandag 29 juli 2019 @ 10:49:
[...]
Via de LM is dit vaak een stuk duurder dan zelf regelen.
Ik heb een offerte opgevraagd een tijd terug maar schrok van het bedrag. Ze vroegen 3200 euro netto.

Veel te veel imo. Kan je dat eigenlijk fiscaal terugkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Tovallig vanochtend ook gestaan, maar ChaDeMo deed het wel. Ik kom hier bijna nooit. Een handige plek vind ik het niet want de lader staat in het midden van de parkeerplek en je moet dus eigenlijk altijd uitsteken en/of een strakke kabel naar je auto toe.
Maar dit is me het weekje wel.
Zo lang je maar niet roept dat het niet slechter kan worden, want dan komt Murphy om de hoek kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Crazy D schreef op maandag 29 juli 2019 @ 08:05:
[...]

Hollands' laden. Je moet er wat voor over hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
TweakerVincent schreef op maandag 29 juli 2019 @ 10:55:
[...]

Ik heb een offerte opgevraagd een tijd terug maar schrok van het bedrag. Ze vroegen 3200 euro netto.

Veel te veel imo. Kan je dat eigenlijk fiscaal terugkrijgen?
De MIA kan gebruikt worden voor de laadpaal, echter zijn er wel goedkopere adressen als je direct een monteur benaderd in plaats van met 3 á 4 tussenpersonen.

Edit: De MIA is te beperkt voor de laadpaal...

[ Voor 33% gewijzigd door Deveon op 29-07-2019 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
[...]

Heb je een klacht ingediend bij Allego? De AC kant van die snellader werkt al jaren niet , heeft het nog nooit gedaan. Allego heeft dit al ruim 2 jaar in behandeling.

Allego weet ervan, netbeheerder ook, is een eeuwige discussie tussen grondeigenaar, netbeheerder, VDB en Allego over een aardingsprobleem en wie dat gaat oplossen ofzoiets.

Ligt dus zeker niet aan je Zoe. Geen idee waarom het nog steeds niet wordt opgelost.

Ik heb er maar even een nieuw tweetje aan gewijd, zal mij benieuwen.

[ Voor 6% gewijzigd door Hachy op 29-07-2019 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

cacofant schreef op maandag 29 juli 2019 @ 10:24:
De Ioniq is echt een hele verademing nu
Hmmm, dat klinkt interessant. Op papier is de range van de Zoe overigens een stuk beter dan de Ioniq. Wat merk je hiervan in de praktijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cacofant
Stuk beter van de Zoe?
Nou ik had de 22kWh Q210 versie (met snellader), range was na 130-150 km echt op.
Ioniq heeft een 28kWh, zomer en winter is 200 km makkelijk te halen, nu met de huidige temperaturen haal ik 230-240 kilometer.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Ja, die Ioniq is echt behoorlijk zuinig. Met de 41kWh haal ik 280 km als ik rustig aan doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Hachy schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:32:
Heb je een klacht ingediend bij Allego?
Zojuist gedaan. Helpdesk pipo zegt: "hmm ja, er staat inderdaad bij dat de Zoe niet werkt". Dus ik vraag: "oh?! van wanneer is die opmerking dan?" Dat wist hij niet, maar dat zal wel heel recent zijn. Had ik de app gecheckt? Ik installeer onder het praten even de app, waar uiteraard niks staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yongshi
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14:08
cacofant schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:47:
Stuk beter van de Zoe?
Nou ik had de 22kWh Q210 versie (met snellader), range was na 130-150 km echt op.
Ioniq heeft een 28kWh, zomer en winter is 200 km makkelijk te halen, nu met de huidige temperaturen haal ik 230-240 kilometer.
Wow ik haal echt niet meer dan 110 - 130 in de zomer en dat is met max 100...
Hoe haal je de 150 km met zo een kleine accu? Alleen maar achter vrachtwagens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Hoorn- den Haag en terug met de ioniq zonder laden snelheid aan houden van de wegen en niet achter een vrachtwagen is gewoon te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-10 13:59
Vraag over de EVSE-IDs van laadpalen: de meeste laadpalen hebben een linker- en rechterstekker. In sommige apps moet je de juiste stekker selecteren om te starten met laden. Je hebt dan nummer 1 en 2. Is het altijd zo dat links 1 is en rechts 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-10 10:28

Sr_Ogel

Klop klop klop

BounceCloud schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:24:
Vraag over de EVSE-IDs van laadpalen: de meeste laadpalen hebben een linker- en rechterstekker. In sommige apps moet je de juiste stekker selecteren om te starten met laden. Je hebt dan nummer 1 en 2. Is het altijd zo dat links 1 is en rechts 2?
Ik kan je garanderen met n=1 dat dit niet altijd zo is. De allego paal bij mij in de straat is precies andersom. Dit werd door de technische helpdesk wel aangemerkt als fout. Dus kennelijk zou jouw redenatie wel moeten kloppen maar is niet altijd zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik krijg een laadpaal in mijn tuin. Hoe diep gaat die kabel de grond in? Hopelijk niet een meter want ik heb weinig zin in een complete verbouwing van mijn tuin. Mag wat mij betreft gewoon 30 cm of max. liever minder.

3 fasen kabel.

En kan ik een elektrische scooter ook op deze 3 fasen aansluiten en zo snel opladen? (heb die nog niet maar mss koop ik die wel later een keer?)

[ Voor 23% gewijzigd door TweakerVincent op 29-07-2019 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

cacofant schreef op maandag 29 juli 2019 @ 10:24:
Was een van de redenen dat ik de Zoe verkocht heb.. zooo onbetrouwbaar qua laden. Was altijd maar de vraag of ie het wel ging doen. Meerdere malen echt problemen gehad om thuis te komen..

De Ioniq is echt een hele verademing nu :-)
Gelukkig heeft de nieuwe Zoe CCS, en kan ook nog steeds stevig doorladen op de AC.

Pagina: 1 ... 51 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussie over thuis laden? Het grote "thuis laden van je EV" topic.