1-0-Ed schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:04:
[...]
Ah ok! In dat geval moet de sessie van Malarky idd een gevalletje 'offline' zijn geweest van de Laadpaal.
Alles bij elkaar is het me de afgelopen 4 maanden erg duidelijk geworden hoe groot de voorsprong van Tesla is met hun laadnetwerk.
Leasemij had nog nooit van Ionity gehoord, dus hij moet wel offline zijn geweest. Ik ga snel weer langs. Dit weet ik wel:
- Tesla superchargers: zover mogelijk wordt opladen van mijn eigen referral tegoed afgeschreven. Daarna worden de kosten direct van de creditcard afgeschreven die ik zelf heb toegevoegd in mijn Tesla account. Laden zonder creditcard in je account kan sinds vorige week maandag niet meer bij Tesla. Dus die kosten komen wel degelijk bij mij terecht (die ik uiteraard weer declareer). Werkgever en leasemij vinden beiden Tesla ook amateuristisch dat dit niet op een andere manier kan worden geregeld.
- Fastned: gewoon te koppelen aan druppel/pas van meeste EV aanbieders. In mijn geval gaan kosten automatisch van EV-Box account af die volledig via werkgever loopt. Ook prettig dat je bij Fastned sinds enige tijd enkel eenmalig hoeft te autoriseren en daarna volledig automatisch je auto herkent.
- Ionity: je kan er ook een account aanmaken en daar je eigen creditcard invoeren. Ze ondersteunen daarnaast laadpassen van een aantal providers (waaronder The New Motion), waardoor een en ander direct weer zou lopen via werkgever. Helaas nog geen EVBox ondersteuning. Dus ik ga voortaan denk ik voor creditcard in account methode, in plaats van op locatie pinnen.
- Allego snelladers: nog niet geweest, maar ik zie dat je danwel ter plaatse kan pinnen of via de Smoov app je laadpas kan toevoegen. Kan niet zo snel zien welke laadpassen worden ondersteund, maar zou fijn zijn als dat ook direct via werkgever kan.
Omdat ik zo'n 55.000 km per jaar rij (grotendeels in Nederland) kom ik wel eens een snellader tegen. Superchargers doen tot nu toe 120KW stabiel, Fastned 140KW-150KW redelijk lang, Ionity 190KW maar daarna zakt het in.
[
Voor 11% gewijzigd door
Malarky op 24-06-2019 15:23
]