@
Jesaul
Er zit al een soort gelijk product in de Yixiang V2 box, maar in basis is blussing van een accu brand zo goed als onmogelijk. Maar baat het niet dan schaadt het niet.
Zijn meerdere van dit soort blus producten die je kunt kopen. maar ik denk dat het bij een accu weinig uithaalt.
(Brandweer blust elektrische auto's door ze
in een container met water te plaatsen om je een idee te geven waarom ik dat dus denk).
MAAR
@
Q
Maakt hier een zeer terechte opmerking, als je accu's roken of aan het ontgassen zijn wil je NIET in die ruimte zijn. Dan ist simpel z.s.m. naar buiten, ruimte afsluiten (om zoveel mogelijk zuurstof toevoer te voorkomen), 112 bellen en de stroom toevoer afsluiten.
In basis ben ik het geheel eens met Q hier.
Waar ik op doel is een gecontroleerde situatie waarbij ik de boel toch niet helemaal vertrouw.
Niet als er al brand of überhaupt al rook te zien is. Als er rook is zijn er giftige gassen en ga ik die ruimte niet meer in. Ben gekke Henkie niet :-)
Als ik ook maar 1 seconde twijfel of de boel al dan niet in orde is ga ik de garage niet meer in, schakel ik de boel af en kijk ik door het raam wel wat er gebeurd.
Brand doodt geen mensen, dat doen de giftige gassen en rook die je vaak niet kunt zien en of ruiken, volledig valide punt wat je maakt.
Neu hoor mijn garage is prima geïsoleerd en ik ga mijn accu's niet verder dan op 0,2P laden en of ontladen hetgeen koeling niet nodig is. In de winter is het nooit kouder dan een graad 10 in mijn garage.
[
Voor 24% gewijzigd door
cyclone op 13-05-2025 13:35
]
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...