misterbenz schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 23:54:
Ik vind het leuk om wat met een thuis accu te doen ,gebruik lithium accu van 60 volt en 40 amp. meerdere 5 st parallel geschakeld. 5 keer 2500 watt.
Werkt perfect met een omvormer van alie die de meter zoveel mogelijk de hele dag op 0 watt houd.
Dagen bij dat ik nog geen 100 of 200 watt gebruik van het net. kosten zijn minder dan een home wizard thuis accu?????
ben eigenlijk benieuwd wat er van binnen allemaal in de home wizard accu zit.
ik heb mijn eigen systeem gebouwd, en zo gouw er 1000 wat aan overtollige spanning is gaat het de accus in,enz.
nu wil ik zon accu van 60v 40amp ( kleine 2500 watt ) ook zo maken als de home wizard accu.
is hier een hobbyist, met de zelfde hobby,zo dat we elkaar kunnen helpen.
Ik wil geen dure componenten gebruiken.
jammer dat er gen reacties komen op mijn vraag, zie alleen overal dat mensen duizenden euro uitgeven aan accus,wat ik niet gedaan heb,en nog meer KW in huis heb dan de gemiddelde
Ik denk dat je dat beter kunt vragen in het andere topic over eenvoudige thuisaccus
Eenvoudige thuisaccu samenstellen
Daar staan nette oplossingen die veiliger zijn en misschien zelfs nog minder kosten.
Zeker mee eens dat voor een hoop mensen het genoeg is om een 12/24v lfp acccu te kopen met een omvormer en lader.
Ik zou vooral nog even goed nadenken voor de risico’s die je neemt met de “goedkope” componenten.
Lithium accu’s wil je echt niet in huis
AliExpress omvormer heb ik ook weinig vertrouwen in
Ik ben begonnen met een simpele opstelling en ook goedkope omvormer van AliExpress etc. Maar goedkoop is duurkoop
Dat ding was binnen een week door gebrand
Refund, andere gekocht en die heeft het een maand volgehouden
Nog los van de ongelofelijk herrie dat dat ding maakte
Victron mag dan duurder zijn, het verdient zich terug door betere efficiëntie en een veel veilig gevoel.
All electric | 6500Wp zon | 15kWh accu | 54 kWh E-2008 | 3x MP2 3000 | Hewalex & spaarpomp | Hewalex 300L Boiler | Proxmox & Home automation