En weer terug van weg geweest.
Inmiddels verhuisd naar BE en eindelijk weer de tijd gehad om mijn 1F Victron op te bouwen.
Venus OS van 3.42 naar 3.72 geupdate, wat een verschil

. Gelijk ook maar de MP2 FW geupdate, liep inmiddels ook 3 jaar achter.
Cellen nu in een batterij box geplaatst, valt niet mee want ze zijn bol en pasten er niet meer in zonder aanpassen. Zit ruim een cm of 2 verschil tussen

.
Niet gedacht dat cellen zoveel uit zouden zetten, ondanks dat ik ervoor ook compressie had toegepast maar waarbij wel de eind "planken" gebroken zijn door de druk (kwam ik pas achter bij het demonteren bij verhuizing).
Van 18S terug naar 16S want 18S batterij boxen zijn er praktisch niet.
Kwam goed uit want bij het inbouwen is een cell op zijn kop op de grond gevallen met als gevolg dat bij de polen de cell is gaan scheuren, schrik moment maar zoals men zegt fikt de cell niet

.
Alles nu netjes in een 19" Rack gemonteerd op wielen, erg fijn aangezien vaste installatie nog moet komen.
Geen "Precharge" button meer, de nieuwe JK BMS v19 doet prima "Prechargen", erg fijn !
Aangezien salderen in BE al enige tijd niet meer bestaat en je nog maar iets van 2-5ct terug krijgt gaan we voor zoveel mogelijk eigen gebruik.
Victron ESS peakshaving is wat vewarrend of ik doe iets fout. Wil gewoon peakshaving wanneer vebruik >= 2.5kW is alleen zie ik die optie nergens in Venus, kan wel per fase instellen maar dat wil ik niet.
Dit ivm capaciteit tarief dat hier in BE actief is, en dat hakt er behoorlijk in met hoogvebruikers

.
Dus dan maar handmatig via NodeRed aansturen, deed ik 3jr geleden ook al maar blijkbaar blijft dat voor mijn situatie nog altijd het beste

.