Ik heb het stuk prima gelezen hoor. Maar een accu is geen condensator. En een dikke condensator past niet in een Victron. Die zitten er wel in en om die reden is het beter om niet de accu rechstreeks aan te sluiten, maar dit via een weerstand te doen. Min of meer het zelfde probleem, maar dan voorspelbaar.cyclone schreef op donderdag 13 november 2025 @ 09:54:
[...]
Ja dat is toch precies wat je doet met je accu bank ? Dus vandaar dus de factor 1.0 regel.
Wellicht heb ik het mis, maar krijg het gevoel dat je de Victron stuk hierover niet goed gelezen hebt want daar wordt het echt klip en klaar uitgelegd.
(En denk je zelf ook niet dat als Victron dit met een simpele condensator had kunnen oplossen dit allang gedaan zou hebben ? )
Maar het probleem speelt dan ook alleen als je off-grid wilt. En als je off-grid wilt, wil je ook een grote(re) accu. Het Victron advies is dan verder ook gewoon logisch. Voor mij is dat nog even een afweging. Wat is de kans dat de stroom uitvalt en welk bedrag heb ik dan over omdat te tackelen middels een noodstroomvoorziening. Daar komt iets meer bij kijken, dan ik eerst in gedachten had.
/f/image/BDNNYySrZpYmBMeXuA2pw7Ke.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/bIBm3bLNDlQbrahG9vs0bhJP.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ljgg5qoGh9jgeYFf5V9ix5Il.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HHq19qNhpKi6JZrpAIpyItIO.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/WzcbRqsbA1zqou74gsiNsIY5.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XC8ko4NtGVLrCqwi3SdyaRrj.png?f=user_large)
/f/image/XxKfxWhoGTOCpPwsOZbtuHNO.png?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_exif()/f/image/0HgABnm75GmTMv3cKt6kNemq.webp?f=user_large)
/f/image/EmgJrXRBwimLhk4dxMk27CMY.webp?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NGuETBu6fTSHvNMPzK8BpUaC.jpg?f=fotoalbum_large)