Groepenkast zat er eigenlijk niet in mijn warmte jacht,GMJansen schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 20:37:
[...]
Ik las al eerder je commentaar over je jacht op warmteopwekkers, grappig, maar goed!
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat je het doet. Ik stond er zelf helemaal niet bij stil voordat ik je opmerkingen las, dat de groepenkast ook een belangrijk onderdeel is; naast de inverter/ chargers/ batterijen onderdelen.
Maar ik liep er tegenaan dat 1 Deye 12k dat deze zonder problemen tijdens PV-opwek de kortsluitstroom voor de magnetische afslag van een 16A B-kar op 1 fase kon leveren zonder ondersteuning uit de netaansluiting of wel bijna 12kW
Niet waar ik vanuit uitging en wat ik eerder getest had, was het thermisch afslag na enige tiental seconden goed voor nominaal ~6kW (28-29A/230V)op een fase en ik met twee ineens voorbij de 100A/230V per fase moet kijken, dat is nominaal het dubbele. en ik zag dat andere het ook gevonden hadden (drukke YT)
Ik heb zoiets gezien bij een installatiekast met ventilatie en die was IP42, het is nog , wel zelf te maken, maar nog niet in de EU met CE gezien, want dan is een deel van de puzzel opgelost. Buiten fabrikant specs gebruik is afkeur en kan je nergens op terugvallen..De kasten worden met PV, Laadpalen en nu ook accu, steeds langer/langdurig zwaar belast. Dus je hebt een goed punt.
Had je ook een warmtebeeldcamera die dit laten zien? Dan ben ik wel benieuwd naar wat beelden!
Zou het uitmaken als je wat zorgt voor natuurlijke ventilatie, door aan de onder- en bovenkant van de kast ventilatie roosters aan te brengen, en om de zoveel automaten steeds een module-plek vrij te houden?
Ook niet alle laadpalen komen door een scope inspectie en daarmee de verzekering omdat componenten te warm worden bij normaal gebruik of niet op 80% van nominaal worden gebruikt
Veel componenten hebben max bedrijftemperatuur van 40 graden, zelfs hoofdschakelaars
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant
:strip_exif()/f/image/VrPkUjsiqrbRYhsMsYUmmO11.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ai1GYbFqTmqCBYvd7sU7JPRj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gzIHz70mO4z2jJPVm4kBc4pr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oBLjQfcqZTsBwTPy9iyxjSby.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/viuD40eTnJJRwqXa1trlFViB.jpg?f=user_large)
/f/image/zKN2yr3IoJsYAvDgMJNEk1J2.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nRNDXEcedx6Akx0vAJsJTvIn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Im9AbjqGJc78k8PK9OOLU5oi.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vbIsq8a3364yyHI91kFMU0dl.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/9qetwskVscRa5x6qAQaj91PV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CecLGQ3c1LXlPlujWpSTFcpq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Uw8E4pSYKKfE0HlKAIuWMGuS.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/H7bScyXDVZfWtJtIwqzqzfZ1.png?f=user_large)
/f/image/p2FAvCa3cLiF0QrywlPvf9Kc.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/gHHQTbE0qtEgwjOeNo6pFJxa.png?f=user_large)
/f/image/hO0KGfpcdwERpmjAkgdGCGs3.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/CHduuLkaK4Tq4ylsGBHEoNFL.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/MKJBDVhYXFk5OSlsVqbXNi42.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/kRpFGmQmXfA910UH127S35tX.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yTsqeGlgDKRaRsNnu8CgQali.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/UWj9oApfDZGog2jiwzk3Px3G.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/RRLXKRVOZSpevxDEJtlmyB8M.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3UIxWKfU5Y2utZm2UsS2Dclk.jpg?f=fotoalbum_large)