zo'n accu is ook totaal niet geschikt voor dit soort toepassingen ondanks the bizarre marketing van die dingen. een reguliere lithiumaccu is goekoper, compactier, lichter, duurzamer en kan VEEL meer vemogen leveren.vincenttor schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:53:
[...]
De gene waar ik het over heb wel.
zoek maar eens op de zoutwater accu's die nu te koop zijn.
behalve dat ze niet echt betaalbaar genoeg voor mij zijn nemen ze ook nog eens 1m3 ongeveer in per accu.
Ah zegt geen hol over de capaciteit van een accu. Wh is de vakterm die je zoekt. Ah is namelijk afhankelijk van voltage, Wh is een daadwerkelijke metriek voor energie waar je iets mee kan.Wiebooke schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:47:
[...]
Waar heb ik het in mijn post over vermogen? Volgens mij is Ah de dag van vandaag nog steeds de capaciteit...
En over dat "fikken", hoeveel gsm's laptops, tesla's, etc... zijn er al in brand gevlogen door een foutieve lading? (te hoge temperatuur of overladen) en hoeveel loodaccu's? Bij overladen gaat een Lithium accu 100% in de fik, loodaccu's produceren dan knalgas, hetgeen geen probleem is als je ze volgens de regels in een geventileerde ruimte plaatst.
Nja, je moet het natuurlijk zelf weten wat je kiest, maar een metaalbrand in huis; daar staat de brandweer machteloos tegen...
ik kan een accu maken voor je met maar 1Ah maar die jij niet kan tillen. is dan wel een accu die 50.000V geeft. een 1Ah accu kan een lithiumaccu zijn van wel 13888 cellen en weegt meer dan 700kg. en deze accu kan dan nog steeds maar 2~3A geven. maar wel bij 50kV, dus 150kW komt er door die 3A.
Ah heeft geen plaats in praten over accus zolang je niet allemaal over hetzelfde voltage praat. en met dit soort toepassingen als die hier besproken worden is dat verschillend afhanelijk van diverse factoren. dus Ah is een term die niet gebruikt moet worden. Wh is de norm en maakt het voor iedereen duidelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door flippy op 26-02-2020 08:57 ]
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen