16S waarschijnlijk niet, ik heb wel 13S & 14S NMC al setups voorbij zien komen en zelfs met LTO.
Wat ik zelf een sterk punt vindt van Vitron is de smart shunt, maar vanwege prijs ben ik andere richting opgegaan
Voor Deye is het op moment nog wat meer ontdekken, ik probeer op het moment zoveel mogelijk nu te doen met 1 12k Deye hybride, maar zal wel moeten uitbreiden naar een 2e 12k hybride voor lokaal 3x35A net met 3x25A net aansluiting en als ik dat vergelijk met Vitron is prijskaartje een wel een heel stuk gunstiger.
Ik heb dan misschien geen heel typisch NL situatie met geen gebrek aan dakruimte voor panelen dit jaar is een volgende hellende dakvlak aanbod voor renovatie en ik denk heel hard erover om ook vol te leggen met panelen, (daarmee heb ik een mix van 5 verschillende type panelen van klassieke M6 tot transparante (verschillende Voc's en orientaties)
:fill(white):strip_exif()/f/image/iNLa5cX0lxM9Vu82sY2VcjA9.png?f=user_large)
)
Dan moet je het gaan vergelijken met 6x Victron Multiplus II 5000 48/35-32 ; 3x Victron MPPT Smartsolar RS450/200; Victron Cerbo X ESS Controller ; Victron Touchscreen HDMI 50; ET340; Smart Shunt 1000A en heb je volgens mij niet voor onder 10k met alle aansluit spullen
15kWh accumodule ontlopen elkaar niet veel voor beide, wat betreft strings voor panelen ontloopt het ook niet veel,
Voor Deye dien je ook met relatief kleine strings te werken van max Voc 450V en 3250Wp als je met zero export funtie werkt.
Datasheet zegt wel iets anders, maar daar lijk ik tegen aangelopen zijn met bijna 20% hogere eigenverbruik voor Januari tov December.
Twee 12k Deye hebben maar ruimte voor slechts 6 strings, de rest komt op twee kleine grid-tie 3fase 6kW omvormers en paar kleine 1f grid-tie (laatste specifiek voor (semi) transparante glas/glas mogelijk dunne film panelen, mijn partner is nog niet uit die keuze) Ipv grid-tie omvormers had ik ook voor microinverters, maar 24-26st voor 4 panelen elk zijn ook niet zo goedkoop en nog niet zo eenvoudig te verkrijgen.
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant