Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• dkawa
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:47
Thanks voor de duidelijke uitleg @Propane

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:51

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Iemand als een data only esim in zin xs zitten?

https://www.t-mobile.nl/z...1&pr=FOR07,TFB72,27508002

Op de website staat dat het alleen voor ipad’s is. Maar dat geloof ik niet.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• harveydwijs2
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22:27
Tylen schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:43:
Iemand als een data only esim in zin xs zitten?

https://www.t-mobile.nl/z...1&pr=FOR07,TFB72,27508002

Op de website staat dat het alleen voor ipad’s is. Maar dat geloof ik niet.
Maat van mij heeft eSIM op zijn XS Max. Zou volgens mij gewoon moeten werken

• Theo74
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 16:55
Propane schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 16:50:
[...]

Ik zou ze maar niet met die nieuwe kennis terugbellen, want dan sta je een beetje voor lul. Dual sim dual standby wil enkel zeggen dat je op beide nummers bereikbaar bent, totdat je een gesprek start op één van de sims. Op dat moment gaan inkomende gesprekken op de andere sim inderdaad naar voicemail. Voor dual sim waarbij je op beide sims "tegelijk" gesprekken kan voeren heb je juist dual sim dual active nodig. In dat geval krijg je bij een inkomend gesprek terwijl je al aan de telefoon hangt de keuze om je huidige gesprek in de wacht te zetten bijvoorbeeld.

[...]
Bron: https://support.apple.com/en-us/HT209044
Helemaal gelijk, mijn fout. Ik dacht te lezen dat er maar 1 telefoonnummer actief stand-by was maar het gaat om bellen waarbij het andere nummer inactief wordt.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:51

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

harveydwijs2 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:51:
[...]

Maat van mij heeft eSIM op zijn XS Max. Zou volgens mij gewoon moeten werken
Ik heb het over een data only esim. Tmoble zegt op de site dat die alleen voor ipads is. Maar dat geloof ik niet echt ;).

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Shizzel
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19-10 21:31
Propane schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 16:50:
[...]

Ik zou ze maar niet met die nieuwe kennis terugbellen, want dan sta je een beetje voor lul. Dual sim dual standby wil enkel zeggen dat je op beide nummers bereikbaar bent, totdat je een gesprek start op één van de sims. Op dat moment gaan inkomende gesprekken op de andere sim inderdaad naar voicemail. Voor dual sim waarbij je op beide sims "tegelijk" gesprekken kan voeren heb je juist dual sim dual active nodig. In dat geval krijg je bij een inkomend gesprek terwijl je al aan de telefoon hangt de keuze om je huidige gesprek in de wacht te zetten bijvoorbeeld.

[...]
Bron: https://support.apple.com/en-us/HT209044
Enig idee of dat ook gebeurt als je vowifi gebruikt en met wifi verbonden bent? Heb je uberhaupt ook zoiets als dual vowifi bij 2 sims?
Ik heb zelf kpn dus kan het niet controleren, maar zou voor de zakelijkgebruiker op kantoor een oplossing kunnen zijn.

• Mglange
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 16-10 08:02
996 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 15:00:
[...]

Erg vervelend, hopelijk vallen de kosten mee. Heb je ook geen Apple Care?
Hou ons hier op het forum op de hoogte aub.
Was het bijna vergeten maar telefoon is omgeruild voor een nieuwe. Kosten: €642 en wat centen. Gelukkig dekt inboedel verzekering dit....

• Sunri5e
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 21:02
Ik zit er over te denken om van een Android telefoon over te stappen naar een iPhone. Ik heb thuis al een iPad en Macbook. Mij lijkt dat dit naadloos samen moet kunnen werken. Nu twijfel ik of ik een 64 of 128gb moet nemen. Ik heb een onbeperkt data abonnement dus ik stream muziek en films. Dus mijn grootste opslag zou zijn voor foto's en video's. Kun je op de iPhone op een of andere manier instellen dat hij foto's en video's automatisch naar de iCloud of Google foto's upload en ze daarna verwijderd van de iPhone? En zo ja, kun je op je telefoon makkelijk door de iCloud of Google foto's heen kijken?

• RigolleM
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 23:44
[Nu twijfel ik of ik een 64 of 128gb moet nemen.
XS (Max) is 64, 256 of 512Gb.
Kun je op de iPhone op een of andere manier instellen dat hij foto's en video's automatisch naar de iCloud of Google foto's upload en ze daarna verwijderd van de iPhone?
Affirmatief
En zo ja, kun je op je telefoon makkelijk door de iCloud of Google foto's heen kijken?
Affirmatief

MS SP3 i5/8Gb/256Gb - Fujifilm X-T1/X70

• Sunri5e
RigolleM schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:45:
[...]

XS (Max) is 64, 256 of 512Gb.

[...]

Affirmatief

[...]

Affirmatief
Thnx! Als het zo makkelijk werkt zal 64gb dus voldoende moeten zijn.

• mr.JamesBond
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 22:59
Sunri5e schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:37:
Ik zit er over te denken om van een Android telefoon over te stappen naar een iPhone. Ik heb thuis al een iPad en Macbook. Mij lijkt dat dit naadloos samen moet kunnen werken. Nu twijfel ik of ik een 64 of 128gb moet nemen. Ik heb een onbeperkt data abonnement dus ik stream muziek en films. Dus mijn grootste opslag zou zijn voor foto's en video's. Kun je op de iPhone op een of andere manier instellen dat hij foto's en video's automatisch naar de iCloud of Google foto's upload en ze daarna verwijderd van de iPhone? En zo ja, kun je op je telefoon makkelijk door de iCloud of Google foto's heen kijken?
Hier een MacBook Pro en iPhone en kan het je echt aanraden. Werkt ontzettend fijn samen

iPhone 11 Pro Max | MacBook Pro 2017 | Apple Watch Series 4 44mm

• PsKid
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 31-08 13:37
Hoi goeiedag,

Ik heb nu een Iphone xs voor meer dan 6 maanden. 3-4 maanden terug begon mijn toestel snel warm te worden en kreeg ik constant lag met alles maar vooral gamen, dus was ik naar de apple store en kreeg ik een nieuwe. Afgelopen week begon mijn huidige xs ook heel hard te laggen en snel warm te worden en begrijp gewoon niet waarom..

Iemand enige idee ?

Groetjes

• mr.JamesBond
PsKid schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 19:35:
Hoi goeiedag,

Ik heb nu een Iphone xs voor meer dan 6 maanden. 3-4 maanden terug begon mijn toestel snel warm te worden en kreeg ik constant lag met alles maar vooral gamen, dus was ik naar de apple store en kreeg ik een nieuwe. Afgelopen week begon mijn huidige xs ook heel hard te laggen en snel warm te worden en begrijp gewoon niet waarom..

Iemand enige idee ?

Groetjes
Bij mij heeft Support online een test gedaan waaruit bleek (volgens hun systemen) dat hij niet ‘buitensporig’ warm werd. In de Apple Store te Amsterdam gaf de medewerker aan dat het normaal is als hij een beetje warm wordt, aangezien de achterkant van glas is en aan de andere kant van het glas de batterij is.

• PsKid
Was het maar een beetje, ik kan er zo een ei op bakken :D

• mr.JamesBond
In de Agenda-app heb ik meerdere agenda’s staan. Ik wil dat de app alle activiteiten van één app een pushnotificatie geeft. Is dit in te stellen, of moet ik per activiteit dit instellen?

PsKid schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 19:35:
Hoi goeiedag,

Iemand enige idee ?

Groetjes
Al eens gekeken bij je accuverbruik? Iets belast je CPU heel zwaar.
Als je de beta draait is het normaal overigens.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• PsKid
Accu is nog 100%, na de itunes reset doet ie het iets beter maar nog steeds niet hoe het hoort.

• dglavimans
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 01-10 20:06
PsKid schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:13:
Was het maar een beetje, ik kan er zo een ei op bakken :D
Mijn telefoon heeft precies dit! Het is dat ik eigenlijk niet in de buurt van een Apple store woon maar ook hier is die echt te warm soms om vast te houden. Gebruik zelf alleen maar Instagram en safari etc dus van gamen is her ook niet..

Batterij is ook een aardige domper hier komend van de iPhone 8 plus maar ik vermoed eigenlijk dat die hitte de foon ook niet goed doet..

Vraag is ga je ervoor naar de winkel en een reperatie/vervanging proberen in gang te zetten?

• PsKid
Ik was een paar maanden geleden geweest bij de apple store and na een uur wachten (had een afspraak maar was super druk) en na een gesprek van een half uur kreeg ik wel een nieuwe toestel. Morgen ook een afspraak daar en ga ik dus zien dat ik een nieuwe krijg of weg naar huis ga zonder een nieuwe...

• dglavimans
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 01-10 20:06
PsKid schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 08:54:
Ik was een paar maanden geleden geweest bij de apple store and na een uur wachten (had een afspraak maar was super druk) en na een gesprek van een half uur kreeg ik wel een nieuwe toestel. Morgen ook een afspraak daar en ga ik dus zien dat ik een nieuwe krijg of weg naar huis ga zonder een nieuwe...
Laat het zeker even weten anders is het voor mij misschien wel de moeite om eens richting Amsterdam te treinen!

Het is voor mij ook de eerste iPhone ooit waar ik 'spijt' heb dat ik hem gekocht heb en niet voor zijn grotere broer ben gegaan. Moet het ding zo vaak opladen en ik was juist gewend telefoons aan het eind van de dag 1x in de lader te doen

• MisterMarcFR
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 18-10 20:26
Kun je de XS zonder hoesje gebruiken? In de zin van is hij gevoelig voor krassen ja of nee?

• cctl01
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 19:35
MisterMarcFR schreef op zondag 1 september 2019 @ 13:38:
Kun je de XS zonder hoesje gebruiken? In de zin van is hij gevoelig voor krassen ja of nee?
Krassen is 1 ding. Die camera bump is voor mij een extra reden om er lekker een hoesje om te doen en plat op tafel te kunnen liggen.

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:34

Donstil

Grab them by the 🐈.

MisterMarcFR schreef op zondag 1 september 2019 @ 13:38:
Ja hoor dat kan. Ik heb mijn Xs Max nu een jaar zonder hoesje gebruikt en zit er prima uit. Geen diepe krassen op het scherm. Achterop wat haar krasjes maar niet storend. De rvs band (ik heb de zilveren) poets ik zo nu en dan zodat hij mooi blijft.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• MisterMarcFR
Donstil schreef op zondag 1 september 2019 @ 15:32:
[...]

Ja hoor dat kan. Ik heb mijn Xs Max nu een jaar zonder hoesje gebruikt en zit er prima uit. Geen diepe krassen op het scherm. Achterop wat haar krasjes maar niet storend. De rvs band (ik heb de zilveren) poets ik zo nu en dan zodat hij mooi blijft.
Duidelijk! Aan de voorkant wil ik wel een screenprotector doen.

• dafmay
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 21:57
Ik zag deze link geplaatst in het XS momentary stuttering topic op het Macrumors forum.

Het werkt echt. In alle apps is scrollen nu veel soepeler. De moeite waard. (y)

https://www.reddit.com/r/...stuttersframe_drop_on_xs/

• pdavie2311
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 20-10 20:26

pdavie2311

Live life to the fullest..

dafmay schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 19:35:
Ik zag deze link geplaatst in het XS momentary stuttering topic op het Macrumors forum.

Het werkt echt. In alle apps is scrollen nu veel soepeler. De moeite waard. (y)

https://www.reddit.com/r/...stuttersframe_drop_on_xs/
Top tip! Ik ergerde mij hier ook aan...

MacBook Pro early 2011 256GB SSD 8GB 1600Mhz - Dell Latitude E7470 - iPad 3 - iPad 2017 32GB - Apple TV - iPhone 11 Pro 64GB SG - Apple Watch Series 5 44mm Nike+

• mike30
  • Laatst online: 15-10 03:27
Ik heb nu sinds vandaag toch maar een iphone xs in gebruik. Kreeg een deal van vodafone waarbij ik goedkoper uitwas dan met m'n huidige abbo. Alleen nu is er een ding wat me al mateloos irriteert. Normaal als ik apps sloot drukte ik 2x snel op de homeknop en kon ik de apps gaan sluiten. Nu moet ik vanaf de onderkant van het scherm naar boven swipen. Maar ik krijg het idee dat dit voor geen meter werkt. Ik moet het langzaam doen en dan nog werkt het vaak niet. Ik heb wat filmpjes op youtube hierover opgezocht maar ik doe toch echt hetzelfde.

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:16
mike30 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 02:32:
Ik heb nu sinds vandaag toch maar een iphone xs in gebruik. Kreeg een deal van vodafone waarbij ik goedkoper uitwas dan met m'n huidige abbo. Alleen nu is er een ding wat me al mateloos irriteert. Normaal als ik apps sloot drukte ik 2x snel op de homeknop en kon ik de apps gaan sluiten. Nu moet ik vanaf de onderkant van het scherm naar boven swipen. Maar ik krijg het idee dat dit voor geen meter werkt. Ik moet het langzaam doen en dan nog werkt het vaak niet. Ik heb wat filmpjes op youtube hierover opgezocht maar ik doe toch echt hetzelfde.
Valt weinig aan te doen, behalve oefenen. Went verder vanzelf, over een paar dagen/een week weet je waarschijnlijk niet beter meer ;)

The devil is in the details.

• mike30
Het gaat nu al wat beter. Ik zat met m'n ADHD gedrag als een bezetene te swipen en schijnt dat het rustig moet en zodra je die app drawer ziet kan je loslaten. Maar zoals ik al zei m'n ADHD/ADD werken niet mee. Wilde die XS na 5 minuten alweer in z'n verpakking doen en op marktplaats zetten :)

• the_cyberspace
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Je bent niet de enige @mike30, ik moest er ook enorm aan wennen en inmiddels ben ik er aan gewend en gaat het nog snel ook! Veel plezier met je XS :)

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

• mike30
@the_cyberspace Ja moet er erg aan wennen helemaal geen knop te hebben. Kreeg hem eerst ook niet uit omdat m'n powerknop eerst alleen siri deed. Maar vol up/down en de zijknop en dan pas uitschakelen. Wordt er niet echt makkelijker op maar zo vaak hoeft die telefoon gelukkig niet uit :) Ben wel benieuwd naar hoelang de batterij het uithoud. Kom van een 8plus af en die heeft volgens mij een grotere batterij net als de xs max die heeft.

• AntonyterHorst
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 21:35

AntonyterHorst

Apple Maniak

mike30 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 02:32:
Omhoog en naar rechts swipen, dan kan het wat sneller. Als je recht omhoog swiped moet je inderdaad tot de helft van het scherm swipen en langzaam loslaten. Omhoog -> rechts is net wat sneller.

Man man man

MisterMarcFR schreef op zondag 1 september 2019 @ 21:52:
[...]

Duidelijk! Aan de voorkant wil ik wel een screenprotector doen.
Ik heb op de achterkant ook een protector zitten. De enige momenten dat ie een hoesje heeft (en meteen een dikke ook) is bij outdoor activiteiten. (Mountainbiken, rotsklimmen, dat soort shit.)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• TheRaven123
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 19:48
Ik kan bij een aantal particuliere telefoon winkeltjes een iPhone Xs kopen voor +- 800 euro.
Een aantal bekenden hebben dit ook al gedaan en hebben hier geen nadelige ervaringen mee.

Hetgeen ik me afvraag is : ze geven aan dat er 2 jaar garantie op het toestel zit.

Voor zover ik weet kan ik in jaar 1 bij apple terecht voor garantie, maar verleent apple zelf geen 2 jaar garantie. klopt dit? of kan ik 2 jaar bij apple terecht?

• Dawid127
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 20:50
Verwachten jullie trouwens dat de face-ID op de XS ooit ook horizontaal gaat werken?

Dawid127 wijzigde deze reactie 10-09-2019 16:14 (4%)

• nivvle
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 29-09 14:16
*snip* dit is meer iets voor V&A

Daedalus wijzigde deze reactie 10-09-2019 20:21 (90%)

• Jordy_413
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 16:06
TheRaven123 schreef op zondag 8 september 2019 @ 13:04:
Ik kan bij een aantal particuliere telefoon winkeltjes een iPhone Xs kopen voor +- 800 euro.
Een aantal bekenden hebben dit ook al gedaan en hebben hier geen nadelige ervaringen mee.

Hetgeen ik me afvraag is : ze geven aan dat er 2 jaar garantie op het toestel zit.

Voor zover ik weet kan ik in jaar 1 bij apple terecht voor garantie, maar verleent apple zelf geen 2 jaar garantie. klopt dit? of kan ik 2 jaar bij apple terecht?
Kan inderdaad een beetje verwarrend zijn.
Apple geeft aan dat je inderdaad 1 jaar garantie hebt maar als je het toestel in Europa hebt gekocht dan heb je 2 jaar, want ja Europese wetgeving.

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:01
Jordy_413 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:17:
[...]

Apple geeft aan dat je inderdaad 1 jaar garantie hebt maar als je het toestel in Europa hebt gekocht dan heb je 2 jaar, want ja Europese wetgeving.
Mits bij Apple zelf aangeschaft. Apple geeft 1 jaar fabrieksgarantie op producten die niet direct zijn verkocht via Apple.
nivvle schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:14:
Ik zoek nog mensen die de 11 als eerste gaan halen en die voor me willen testen en reviewen :)
Ik zal je m'n IBAN doorgeven, zodra ik het geld ontvangen heb, koop ik de nieuwe iPhone 11.
Daarna zal ik een super uitgebreide review voor je schrijven...maar dan alleen speciaal voor jou!

• Mozart
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17:59
Jordy_413 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:17:
[...]

Als je je iPhone rechtstreeks bij Apple koopt in Nederland dan kun je 2 jaar bij Apple terecht voor garantie. Koop je je telefoon bij een ander bedrijf dan kun je het 1e jaar bij Apple terecht en het 2e jaar bij de verkoper.

PSN: PcDCch

• nivvle
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 29-09 14:16
Geert1976 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:19:
[...]

Ik zal je m'n IBAN doorgeven, zodra ik het geld ontvangen heb, koop ik de nieuwe iPhone 11.
Daarna zal ik een super uitgebreide review voor je schrijven...maar dan alleen speciaal voor jou!
Ik bedoel alleen over die case en lightning cable. Maar als je geen interesse hebt mag je m'n berichten ook gewoon negeren..

• TheRaven123
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 19:48
ik hoopte dat de XS zou zakken in prijs na de bekendmaking van de iPhone 11 gisteren.
Echter zie ik dat deze uit de verkoop is.

Heeft iemand een inschatting wat er met de prijs van de overige aanbieders (coolblue / bol etc) gebeurt?
Er staan al behoorlijk veel Xs en Xs Max-en in V&A.
Als je nog over een weekje een kleine €750 voor je Xs Max kan krijgen mag je in je handjes klappen, lijkt me.

Geert1976 wijzigde deze reactie 11-09-2019 07:48 (4%)

• Sunri5e
Tsja, ik weet niet goed of ik nu voor de iPhone XS of voor de iPhone 11 moet gaan. Wat is jullie mening?

• Dawid127
Ik vond het nieuwe spul een beetje tegenvallen, de nieuwe iPhone, maar zeker ook de Watch. Zou zeker voor de XS gaan!

- Het verschil in snelheid zal 99% van de gebruikers niet merken. Of je moet echt volop met VR werken..
- De achterkant ziet er met die derde camera toch niet uit?? De superwide lens is wel grappig maar om nou te spreken van een grensverleggende vernieuwing... De twee camera's van de XS zijn ook echt goed.

Dit is weer zo'n jaar dat het vooral vermakelijk was om te zien hoe ze marginale verbeteringen wisten te presenteren alszijnde 'grensverleggend'. Dit jaar moesten ze volgens mij wel iets meer aanspraak maken op hun acteer- skills.

• extreme8eight
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 20:28
Vraagje aan de XS gebruikers:
Hoe zit dat met mobiel bereik, is dit beter dan de X aangezien de Xs meer antennes bevat?

PSN: extreme8eight

• MisterMarcFR
TheRaven123 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 07:02:
ik hoopte dat de XS zou zakken in prijs na de bekendmaking van de iPhone 11 gisteren.

Heeft iemand een inschatting wat er met de prijs van de overige aanbieders (coolblue / bol etc) gebeurt?
Zat ik ook op te wachten inderdaad, maar qua prijs niet veranderd.

Misschien vanaf de 20e?

• harm12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 21:56
Op basis van de iPhone X vorig jaar ben ik bang dat er weinig gebeurd. Hij wordt juist zeldzamer terwijl de vraag nog redelijk aanwezig is.

Tip voor de leren apple case: deze al er ook uit gaan dus scoor er nog 1 als backup nu het kan. Ik had hier grote moeite mee met mijn X :)

©2004

• ro3lie
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 00:05
Sunri5e schreef op woensdag 11 september 2019 @ 08:26:
Tsja, ik weet niet goed of ik nu voor de iPhone XS of voor de iPhone 11 moet gaan. Wat is jullie mening?
Aantal weken terug had ik gekozen voor de XR, deze heb ik als vrij snel geretourneed (te groot).
Hierna besloten te wachten tot gisteren m.b.t. release.

Nu deze is geweest weet ik zeker dat ik kies voor de XS i.p.v. de iPhone 11 Pro.
iPhone 11 Pro heeft geen 3D Touch meer (Haptic Touch) en voegt verder niet heel veel toe (m.u.v. camera).

Alle andere zaken is hetzelfde als vorige keren, beter scherm, batterij, CPU/GPU, etc.. :+

Nu hoop ik alleen nog dat providers de XS gereduceerd willen weg doen met een abonnement. Tot nu toe zie ik nog geen prijsdaling, echter zijn we pas 1 dag verder.

How to install: HomeBridge on a UniFi CloudKey Gen1

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
TheRaven123 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 07:02:

Ik heb Coolblue net gesproken. Hun prijzen voor de Xs zijn blijkbaar al gezakt. Dus een significante verlaging zal waarschijnlijk nog maanden op zich laten wachten, vermoed ik. De iPhone X (niet meer voorradig) staat ook nog steeds op hun site voor € 1100,-. Dus als je niet per se een OLED scherm wilt, kan je het beste voor de 11 gaan.

• Dawid127
En toch is ie zojuist met 30 euro gezakt van 1239 naar 1209 (de 256gb versie).

• RBN026
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 22:29
Dawid127 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:48:
En toch is ie zojuist met 30 euro gezakt van 1239 naar 1209 (de 256gb versie).
Haha bedoel je dit cynisch?

https://www.userbenchmark.com/UserRun/20200462 This PC is likely operated by a technical master!

• Dawid127
RBN026 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:51:
[...]

Haha bedoel je dit cynisch?
hehe nee serieus.. M'n vriendin heeft vorige week de XS gekocht bij Coolblue. Bij een prijsdaling binnen een maand krijg je het verschil terug, dus ik hou de prijs in de gaten.

Hij is vandaag 30 euro gezakt ;P

• DeNachtwacht
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22:37
TheRaven123 schreef op zondag 8 september 2019 @ 13:04:

Ik heb er zelf vandaag 1 gekocht bij zo'n shop voor €845. Ben ook heel benieuwd maar moet zeggen dat de service tot nu toe goed is. Tracking nummer kreeg ik direct en werd na een vraag ook vrij snel weer terug gebeld en kreeg op de koop toe te horen dat ik er een gratis screenprotector en hoesje bij kreeg. Verzending bleek ook al verzekerd te zijn. Logisch natuurlijk maar dat ze dat bij zo'n shop standaard doen bij de gratis verzending zegt toch ook wel wat. Nu maar hopen dat t verder goed komt inderdaad, maar ik heb toch het idee dat het wel goed zit.
ro3lie schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:26:
Nu deze is geweest weet ik zeker dat ik kies voor de XS i.p.v. de iPhone 11 Pro.
iPhone 11 Pro heeft geen 3D Touch meer (Haptic Touch) en voegt verder niet heel veel toe (m.u.v. camera).

Alle andere zaken is hetzelfde als vorige keren, beter scherm, batterij, CPU/GPU, etc.. :+
Eens, ik vond de upgrades van de 11 Pro ook te weinig en dus voor een Xs gegaan. Maar ik denk dat uit de reviews binnenkort wel gaat blijken dat de accuduur van de 11 Pro flink is verbeterd, Apple claimt tot 4 uur extra accuduur en ik gok met de grotere batterij dat dat weleens zou kunnen kloppen. Maar inderdaad, ik vind €300 meer (ten opzichte dus van zo'n goedkope particuliere verkoper) voor alleen wat langere batterijduur inderdaad een te fors verschil. Leuk, maar zo'n camera doe ik verder weinig mee dus dat die ook beter is boeit me weinig.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@bram1984
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/59975452

Die willen je liever nu een Xs verkopen en vertellen je daarom dit verhaal

Hackus wijzigde deze reactie 11-09-2019 20:09 (92%)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• MisterMarcFR
Hackus schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:07:
@bram1984

Jij verwacht nog wel een daling van de XS?

• DeNachtwacht
Inderdaad, dat dus. Als je een beetje logisch nadenkt is de Xs een apparaat dat in allerlei opzichten meer waard moet blijven dan de iPhone 11 (niet pro versie dus). Die gaat voor €809, dus als je een beetje normaal in kan schatten zou rond de €925-950 een mooie spot zijn om een Xs nieuw bij de coolblues te krijgen. Zoals hier boven net gezegd heb ik hem voor 845 nieuw bij een particulier winkeltje, zoals ik her en der lees zitten die al een tijdje op dit prijspunt. Maar €1029 voor een Xs is natuurlijk een erg klein prijsverschil. Als ik zelf bij Coolblue zou kopen zou ik dan die extra 100 ook nog wel uitgeven en voor een 11 pro gaan.

Maar; de schaarste gaat binnenkort natuurlijk ook een rol spelen inderdaad.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

MisterMarcFR schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:13:
[...]

Die zit nu al onder €1200,- wat @bram1984 beweerd (256GB) en zal nog wat dalen zoals gewoonlijk. zeker met concurrerende prijzen van de 11, 11 Pro.
11:
809 euro, 64GB
859 euro, 128GB
979 euro, 256GB
11-Pro
1159 euro, 64GB
1329 euro, 256GB
1599 euro, 512GB

• bram1984
Hackus schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:07:
@bram1984

Die moet je even uitleggen want met dit verhaal verkopen ze mij zeker geen Xs.
MisterMarcFR schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:13:
[...]

Hij is dus al gedaald bij Coolblue. Ze gaven vanmiddag aan dat dit voorlopig de prijs blijft.
DeNachtwacht schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:18:
Inderdaad, dat dus. Als je een beetje logisch nadenkt is de Xs een apparaat dat in allerlei opzichten meer waard moet blijven dan de iPhone 11 (niet pro versie dus). Die gaat voor €809, dus als je een beetje normaal in kan schatten zou rond de €925-950 een mooie spot zijn om een Xs nieuw bij de coolblues te krijgen. Zoals hier boven net gezegd heb ik hem voor 845 nieuw bij een particulier winkeltje, zoals ik her en der lees zitten die al een tijdje op dit prijspunt. Maar €1029 voor een Xs is natuurlijk een erg klein prijsverschil. Als ik zelf bij Coolblue zou kopen zou ik dan die extra 100 ook nog wel uitgeven en voor een 11 pro gaan.

Maar; de schaarste gaat binnenkort natuurlijk ook een rol spelen inderdaad.
Ja ik ga dus niet voor een Pro maar een gewone 11. Ik wilde even kijken of ik én meer opslag dan 64GB kon krijgen met als bonus een OLED display, maar dan voor een "normale" prijs zonder functies die ik toch niet ga gebruiken. Dat lijkt schier onmogelijk.
Hackus schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:22:
[...]

Die zit nu al onder €1200,- wat @bram1984 beweerd (256GB) en zal nog wat dalen zoals gewoonlijk. zeker met concurrerende prijzen van de 11, 11 Pro.
11:
809 euro, 64GB
859 euro, 128GB
979 euro, 256GB
11-Pro
1159 euro, 64GB
1329 euro, 256GB
1599 euro, 512GB
De komende maanden gaat die zeer zeker wel dalen, maar de 256GB zal nooit in de buurt komen van de 128GB iPhone 11. Dus dan maar geen OLED. :)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@bram1984 Je praat van één naar ander uiterste. XS 256GB nu ineens 11 128GB ?
Men wil je nu wijsmaken dat je beter nu kunt kopen, want de prijs zakt niet. dus daar hoef je niet op te wachten(volgens CB)

• DeNachtwacht
bram1984 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:25:
Ja ik ga dus niet voor een Pro maar een gewone 11. Ik wilde even kijken of ik én meer opslag dan 64GB kon krijgen met als bonus een OLED display, maar dan voor een "normale" prijs zonder functies die ik toch niet ga gebruiken. Dat lijkt schier onmogelijk.
Zou voor mij ook interessant zijn, maar helaas kom ik van een SE en vind ik een iphone Xs eigenlijk al net een maatje te groot. Een 11 is dus voor mij echt te fors. Ik baal ook wel dat die SE het gewoon geen jaar meer gaat trekken, ben zelf erg benieuwd of de geruchten van een 5.4" iPhone in een X design dus met de maat van (bijna) een SE(!).

Maar ja, nu dus (hopelijk) drie jaar gaan uitzingen met een Xs.

DeNachtwacht wijzigde deze reactie 11-09-2019 20:34 (18%)

• bram1984
Hackus schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:28:
@bram1984 Je praat van één naar ander uiterste. XS 256GB nu ineens 11 128GB ?
Men wil je nu wijsmaken dat je beter nu kunt kopen, want de prijs zakt niet. dus daar hoef je niet op te wachten(volgens CB)
Ja de Xs is er niet in 128GB. Maar dan koop ik dus geen Xs, want ik vind het te duur voor alleen een OLED die qua scherm ook nog eens kleiner is en een langzamere chip heeft. Dan is de 11 echt veel meer bang for the buck.

• pdavie2311

pdavie2311

bram1984 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:45:
[...]

Ja de Xs is er niet in 128GB. Maar dan koop ik dus geen Xs, want ik vind het te duur voor alleen een OLED die qua scherm ook nog eens kleiner is en een langzamere chip heeft. Dan is de 11 echt veel meer bang for the buck.
Dat is allemaal persoonlijk! Ik heb liever OLED en dan maar een “langzamere” chip..Dat langzaam merk ik in praktijk echt niet. Maar de schermkwaliteit merk ik wel dagelijks!

MacBook Pro early 2011 256GB SSD 8GB 1600Mhz - Dell Latitude E7470 - iPad 3 - iPad 2017 32GB - Apple TV - iPhone 11 Pro 64GB SG - Apple Watch Series 5 44mm Nike+

• bram1984
pdavie2311 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:57:
[...]

Dat is allemaal persoonlijk! Ik heb liever OLED en dan maar een “langzamere” chip..Dat langzaam merk ik in praktijk echt niet. Maar de schermkwaliteit merk ik wel dagelijks!
Klopt, daarom staat er ook "ik vind" in mijn post. ;)

• pdavie2311

pdavie2311

bram1984 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 21:06:
[...]

Klopt, daarom staat er ook "ik vind" in mijn post. ;)
Ik doelde meer op deze zin...

Dan is de 11 echt veel meer bang for the buck.

• bram1984
pdavie2311 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 21:23:
[...]

Ik doelde meer op deze zin...

Dan is de 11 echt veel meer bang for the buck.
Ja sorry, maar even begrijpend lezen kan op zich geen kwaad. Ik borduur duidelijk voort op de zin ervoor ('want ik vind het te duur voor alleen een OLED die qua scherm ook nog eens kleiner is en een langzamere chip heeft'), vandaar ook het woordje "Dan". Of moet ik nu achter ieder zinnetje "ik vind" zetten?

• pdavie2311

pdavie2311

bram1984 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 21:32:
[...]

Ja sorry, maar even begrijpend lezen kan op zich geen kwaad. Ik borduur duidelijk voort op de zin ervoor ('want ik vind het te duur voor alleen een OLED die qua scherm ook nog eens kleiner is en een langzamere chip heeft'), vandaar ook het woordje "Dan". Of moet ik nu achter ieder zinnetje "ik vind" zetten?
Begrijpend lezen of lezen wat er staat? Maakt ook niet uit. Ik zei alleen dat het persoonlijk is voor een ieder. Als jij vervolgens mij ervan beticht om niet begrijpend te kunnen lezen, prima! Jouw laatste zin kwam bij mij over als een statement. Maar hey, ik kan dan ook niet begrijpend lezen... :+

• Hoedje
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 23:19

Hoedje

Moderator Apple Talk
Voor de iPhone 11 zijn er andere topics, graag hier weer ontopic over de iPhone XS.

• multipasser
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21-10 00:45

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik merk dat de prijs van de omruiling van een XS max ook aangepast is. Van 679euro naar 641euro.
Dat is voor een XS die stuk is buiten garantie of door iets als waterschade, wat niet gedekt is.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

bram1984 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:45:
[...]

Dus is je verhaal vrij nutteloos, want je wilt iets vergelijken wat er niet is. Dat CB zegt dat een prijs niet daalt zegt ook niets. Dat er geen Xs in 128GB is weet je al een jaar.

• bram1984
Hackus schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:56:
[...]

Dus is je verhaal vrij nutteloos, want je wilt iets vergelijken wat er niet is. Dat CB zegt dat een prijs niet daalt zegt ook niets. Dat er geen Xs in 128GB is weet je al een jaar.
Sorry maar wat wil je nu precies? Ik geef alleen maar aan dat ik twijfel tussen een aantal toestellen en de reden voor die twijfel en de overwegingen die ik maak. :)

Concreet gezegd is mijn ideale toestel (iPhone, OLED, nieuwste chip, geen camera poespas, 128GB) niet verkrijgbaar.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

bram1984 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:42:
[...]

Sorry maar wat wil je nu precies? Ik geef alleen maar aan dat ik twijfel tussen een aantal toestellen en de reden voor die twijfel en de overwegingen die ik maak. :)

Concreet gezegd is mijn ideale toestel (iPhone, OLED, nieuwste chip, geen camera poespas, 128GB) niet verkrijgbaar.
Het gaat er om dat je iets beweert wat niet waar is, en iets wilt vergelijken wat er niet is. oftewel niet bestaat.
(zoals je zelf nu toegeeft)
Nogmaals, Dat CB jou een verhaaltje opspeld dat de Xs niet in prijs zal dalen is complete onzin !

• bram1984
Hackus schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:15:
[...]

Het gaat er om dat je iets beweert wat niet waar is, en iets wilt vergelijken wat er niet is. oftewel niet bestaat.
(zoals je zelf nu toegeeft)
Nogmaals, Dat CB jou een verhaaltje opspeld dat de Xs niet in prijs zal dalen is complete onzin !
(y)

• MrRobers
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 18-10 12:19
Als je naar de prijsontwikkeling kijkt van de X dan zie je dat de prijs bij de XS release flink daalt en blijft dalen tot ongeveer november.

<- SE gebruiker die ook een keer wil upgraden.

• Chiii
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21-10 05:59
Nu ben ik op zoek naar een goede 2ehands XS (of 'n X). Meeste zijn optisch in goede staat. De vermelde batterijstatus in de advertenties valt wel tegen zeg. De meeste van rond de 10 maanden oud zitten rond de 88%. Tegen de 80% zijn ze meestal al aardig op.

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:56
Chiii schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:57:
Nu ben ik op zoek naar een goede 2ehands XS (of 'n X). Meeste zijn optisch in goede staat. De vermelde batterijstatus in de advertenties valt wel tegen zeg. De meeste van rond de 10 maanden oud zitten rond de 88%. Tegen de 80% zijn ze meestal al aardig op.
Mijn XS max had na 8 maanden nog 100% 8)7

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22:38
Chiii schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:57:
Mijn X is van ong oktober 2017 (iig de allereerste levering) en zit nog op 92%. Elke nacht standaard in de lader gehad, draadloos opladen en gebruik ook afentoe een snellader.

• DeNachtwacht
Scrtz schreef op donderdag 12 september 2019 @ 16:10:
[...]

Mijn X is van ong oktober 2017 (iig de allereerste levering) en zit nog op 92%. Elke nacht standaard in de lader gehad, draadloos opladen en gebruik ook afentoe een snellader.
Hoe bedoel je precies, je laadt hem snachts altijd draadloos op, of doe je naast het laden 's nachts hem soms ook overdag aan de lader.

• Scrtz
DeNachtwacht schreef op donderdag 12 september 2019 @ 18:57:
[...]

Hoe bedoel je precies, je laadt hem snachts altijd draadloos op, of doe je naast het laden 's nachts hem soms ook overdag aan de lader.
Laadt hem s'nachts standaard op (je hebt mensen die zich continu met de optimale percentages bezig houden en dan pas opladen, vandaar dat ik het benoem) en tegenwoordig draadloos ja (las ook weer iets van dat dat invloed kon hebben op de batterij) en inderdaad gewoon wanneer ik extra prik nodig heb voor de rest van de dag.

• DeNachtwacht
Thanks. En dan met het gewone oplaadblokje van Apple?

• Black-Death
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 21-10 11:32
Iemand enig idee/vermoeden hoeveel de XS goedkoper gaat worden nu de 11 eraan komt?

• mr3000
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 12-10 12:11
Even benieuwd wat jullie wireless charging ervaringen zijn.
Vanwege de chaos aan kabels naast mijn bed (airpods, watch, iphone en soms nog een ipad)

heb ik een stand gekocht om precies te zijn deze: https://www.coolblue.nl/p...ze-oplader-10w-zwart.html

Watch werkt perfect, pods volgens mij ook wel aardig. maar de iPhone is 9 van de 10 keer half leeg als ik wakker wordt. Terwijl ik goed controleer voor ik ga slapen of de charge icon in beeld is.

Andere ook dit probleem. volgens mij moet hij echt perfect liggen.
Kortom wireless charge is echt use-less.

2x 1Dx | 1DxII | 24 f1.4 | 16-35 f4 | 70-200 2.8 is II | 400 2.8 IS | 85 1.4 is | Sport fotografie & Magento 2 Developer

• Scrtz
Black-Death schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:40:
Iemand enig idee/vermoeden hoeveel de XS goedkoper gaat worden nu de 11 eraan komt?
De X was vorig jaar na de introductie van de XS verkrijgbaar voor 950-1000 en een aantal maanden later eens in de aanbieding voor 900 bij mediamarkt kan ik mij herinneren. Niet heel speciaals, standaard bij Apple producten. Als ik jou was zou ik lekker de 11 Pro halen, die 100-150 maken dan denk ik ook niet meer het verschil..
DeNachtwacht schreef op donderdag 12 september 2019 @ 19:30:
Thanks. En dan met het gewone oplaadblokje van Apple?
Jep. En afentoe snelladen met een volgens mij 25 watt adapter met usb C

• Black-Death
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 21-10 11:32
Scrtz schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:46:
[...]

De X was vorig jaar na de introductie van de XS verkrijgbaar voor 950-1000 en een aantal maanden later eens in de aanbieding voor 900 bij mediamarkt kan ik mij herinneren. Niet heel speciaals, standaard bij Apple producten. Als ik jou was zou ik lekker de 11 Pro halen, die 100-150 maken dan denk ik ook niet meer het verschil..
Thnx. Je hebt wel een punt met dat laaste..

• bibi2205
  • Laatst online: 00:38
mr3000 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:43:
Vanwege de chaos aan kabels naast mijn bed (airpods, watch, iphone en soms nog een ipad)

heb ik een stand gekocht om precies te zijn deze: https://www.coolblue.nl/p...ze-oplader-10w-zwart.html

Watch werkt perfect, pods volgens mij ook wel aardig. maar de iPhone is 9 van de 10 keer half leeg als ik wakker wordt. Terwijl ik goed controleer voor ik ga slapen of de charge icon in beeld is.

Leg je hem naakt op de wireless charger of gebruik je een case? Ik heb met mijn iPhone X en XS gemerkt dat ik echt de case er rond moet houden om hem heel de nacht te laten opladen.. Zonder case schuift hij (vermoedelijk) heel traagjes weg van het laadpunt totdat hij dus geen stroom meer krijgt met als gevolg een half-lege batterij 's ochtends. Ik ben intussen gewoon terug een kabeltje aan het gebruiken. ;)

Mac Pro (Mid 2010) - Intel Xeon 6-Core 3.33GHz : 24GB DDR3 ECC : 256GB SSD, 1TB SSD & 2x2TB HDD : GeForce GT120 + GTX1080 //\\ 13" Macbook Pro Retina (Late 2013) - Intel Core i5-4258U 2.4GHz : 8GB DDR3 : 256GB : Intel Iris

• mr3000
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 12-10 12:11
bibi2205 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:49:
[...]

Leg je hem naakt op de wireless charger of gebruik je een case? Ik heb met mijn iPhone X en XS gemerkt dat ik echt de case er rond moet houden om hem heel de nacht te laten opladen.. Zonder case schuift hij (vermoedelijk) heel traagjes weg van het laadpunt totdat hij dus geen stroom meer krijgt met als gevolg een half-lege batterij 's ochtends. Ik ben intussen gewoon terug een kabeltje aan het gebruiken. ;)
Naakt indd.
ik heb wel zo'n plaatje (ijzer plaatje) voor mijn autohouder Maar die zit ver boven het laadpunt.
En de charger is plat dus hij schuift niet.

Ben ook bang dat het weer een kabeltje wordt.

2x 1Dx | 1DxII | 24 f1.4 | 16-35 f4 | 70-200 2.8 is II | 400 2.8 IS | 85 1.4 is | Sport fotografie & Magento 2 Developer

• dasystemcheck
  • Laatst online: 21-10 12:18
mr3000 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:43:

Exact dezelfde ervaring. Kan het nog niet verklaren.

• Scrtz
dasystemcheck schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:04:
[...]

Exact dezelfde ervaring. Kan het nog niet verklaren.
Wat voor lader en hoesje(s) gebruiken jullie? @mr3000 Ik heb zo'n Belkin Qi lader en nergens last van met transparant hoesje om iPhone X. Vriendin heeft echter zo'n dik lederen hoesje zie ze ook helemaal perfect moet neerleggen.

• mr.JamesBond
-Verkeerde topic-

mr.JamesBond wijzigde deze reactie 13-09-2019 11:53 (89%)

• bibi2205
  • Laatst online: 00:38
mr3000 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:46:
[...]
En de charger is plat dus hij schuift niet.
Mijn Anker wireless charger is ook plat maar toch.. :) Hij schuift er ook niet helemaal af maar net ver genoeg opzij zodat hij niet meer wil laden.. Met een (in mijn geval) Apple leather case blijft hij perfect liggen/laden heel de nacht.

Mac Pro (Mid 2010) - Intel Xeon 6-Core 3.33GHz : 24GB DDR3 ECC : 256GB SSD, 1TB SSD & 2x2TB HDD : GeForce GT120 + GTX1080 //\\ 13" Macbook Pro Retina (Late 2013) - Intel Core i5-4258U 2.4GHz : 8GB DDR3 : 256GB : Intel Iris

• dasystemcheck
Scrtz schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:06:
[...]
Wat voor lader en hoesje(s) gebruiken jullie?
Ik gebruik een transparant hoesje met bumper..

• walletje-w
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:53
Ik was er al bang voor dat Apple bepaalde software functionaliteiten niet ook gaat toepassen in de iPhone XS. Zeker de Night Mode lijkt me prima toe te passen op dit model maar dat doen ze dus niet. Ik vroeg me af of mensen ergens al een initiatief voorbij hebben zien komen om Apple te pushen om dit ook op oudere modellen uit te brengen?

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22:08

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

walletje-w schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 14:06:
Ik was er al bang voor dat Apple bepaalde software functionaliteiten niet ook gaat toepassen in de iPhone XS. Zeker de Night Mode lijkt me prima toe te passen op dit model maar dat doen ze dus niet. Ik vroeg me af of mensen ergens al een initiatief voorbij hebben zien komen om Apple te pushen om dit ook op oudere modellen uit te brengen?
En anders komt dit toch wel via een 3rd party app naar oudere toestellen indien het vooral een softwarematige truc blijkt te zijn (en daar zijn aanwijzingen voor in ios 13.1b beta)..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Dawid127
Wat bedoel je precies? De Night mode zit gewoon in IOS13, en die komt gewoon naar de XS.
Ik heb de beta geïnstalleerd en heb hem al op nightmode staan.

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Dawid127 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 16:42:
[...]

Wat bedoel je precies? De Night mode zit gewoon in IOS13, en die komt gewoon naar de XS.
Jij hebt t over dark mode denk ik? Dat is iets anders

Is het al bijna vrijdag?

• walletje-w
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:53
Dawid127 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 16:42:
[...]

Ik denk dat je dark mode bedoeld? Waarbij de interface van kleur veranderd?
Ik heb het over night mode waarbij de camera softwarematige trucs toepast om in het donker betere foto's te kunnen maken. Een functie die al een aantal jaar beschikbaar is op android alternatieven. https://www.macrumors.com...ight-mode-iphone-11-demo/

• DeNachtwacht
Gaan ze nooit doen. Zelfde met Apple Watch series 5, via redding blijkt dat paneel exact hetzelfde is als series 4, en always on scherm zomaar gewoon via een software update zou kunnen.

Zo is dat helaas als sinds jaar en dag bij Apple, zul je nooit veranderen. Ze leveren de beste hardware en software, maar ze weten ook hoe ze er geld mee moeten verdienen. De klant accepteert dit, dus doen ze het zo, en deels kunnen ze juist door deze grote budgetten echt nieuwe innovaties ontwikkelen (denk aan medisch onderzoek met Apple Watch)

• Dawid127
walletje-w schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 16:50:
[...]

Ik denk dat je dark mode bedoeld? Waarbij de interface van kleur veranderd?
Ik heb het over night mode waarbij de camera softwarematige trucs toepast om in het donker betere foto's te kunnen maken. Een functie die al een aantal jaar beschikbaar is op android alternatieven. https://www.macrumors.com...ight-mode-iphone-11-demo/
Ah inderdaad, sorry verkeerd begrepen. Tja ze proberen de verkoop via onderscheid in software op te krikken, omdat ze zelf ook weten dat sinds de X er hardwarematig weinig is verbeterd.

Vind het meest irritante nog dat je niet horizontaal kan unlocken.

• MisterMarcFR
iPhone XS vandaag gekocht bij Vodafone.

Batterij was helemaal leeg toen ik hem aan wilde doen. Is het sowieso verstandig om de telefoon de eerste keer volledig op te laden (100%)?

• dasystemcheck
MisterMarcFR schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 17:04:
iPhone XS vandaag gekocht bij Vodafone.

Batterij was helemaal leeg toen ik hem aan wilde doen. Is het sowieso verstandig om de telefoon de eerste keer volledig op te laden (100%)?
Voor je gevoel wel (ik moet er nog steeds aan wennen), maar effectief schijnt het beter te zijn om 'm niet onder de 40% en niet hoger dan 80% te laten komen bij het chargen.
(google maar eens, kan zijn dat ik de percentages mis heb).
In de praktijk schijnt het geen probleem te zijn als je gewoon oplaad wanneer je kunt.
In iOS 13 schijnt een 'slimme' laadmethode te zitten, die zorgt dat 'ie weet wanneer het beste moment is om de laatste percentages bij te laden vóór je 'm gaat gebruiken.
Pagina: 1 ... 36 37 38 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True