Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Hier via youtuber Jasper Verkuijl (cycling fanatics) een bril van siroko. Prima lenzen, pasvorm. Moeite waard om eens te bekijken, ik draag model k3smvds schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:06:
Heeft er iemand ervaring met een fietsbril op sterkte? Welke opties zijn er qua aanbieders? Ofwel, waar heb je de bril gekocht, wat was je ongeveer kwijt en hoe bevalt hij?
Ik zie verschillende aanbieders op internet die de meest flitsende modellen aanbieden, maar ik vind het al snel te duur worden. €150 Voor een bril vind ik oke (tot max €250), maar wanneer je dan kiest om de bril op sterkte te nemen, dan zit het ineens op €500 voor een standaard bril en dat vind ik echt te gek. Ga je voor opties dan zit je nog hoger.
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Nice! Voor de klikkers: https://www.siroko.comNielsTn schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 21:30:
[...]
Hier via youtuber Jasper Verkuijl (cycling fanatics) een bril van siroko. Prima lenzen, pasvorm. Moeite waard om eens te bekijken, ik draag model k3s
Geen slechte prijzen en ook wat leuker model dan de BBB's. Worden die ook nog ergens in NL verkocht ivm terugsturen bij slechte pasvorm oid?
Nee ik heb ze 'rechtstreeks' bij Siroko besteld (Spanje?), en ze kwamen met de post binnen 4-5 werkdagen aan. Wel helaas met DPD, dus de koerier belde niet aan, maar dumpte het pakket ongevraagd op het afhaaldepot....Sander schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 04:51:
[...]
Nice! Voor de klikkers: https://www.siroko.com
Geen slechte prijzen en ook wat leuker model dan de BBB's. Worden die ook nog ergens in NL verkocht ivm terugsturen bij slechte pasvorm oid?
Die zien er goed uit! Ik zou ze wel een keer willen proberen, jammer dat dat lastig gaat. Ik heb nogal een groot hoofd en veel brillen sluiten niet goed aan waardoor juist het effect wat ik wil bereiken (geen wind/regen/zooi in de ogen) dan verloren gaat.NielsTn schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 21:30:
[...]
Hier via youtuber Jasper Verkuijl (cycling fanatics) een bril van siroko. Prima lenzen, pasvorm. Moeite waard om eens te bekijken, ik draag model k3s
Heb jij toevallig de kleurende glazen? Ik zag bij de beschrijving (van de K3 overigens) het volgende;NielsTn schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:00:
[...]
Nee ik heb ze 'rechtstreeks' bij Siroko besteld (Spanje?), en ze kwamen met de post binnen 4-5 werkdagen aan. Wel helaas met DPD, dus de koerier belde niet aan, maar dumpte het pakket ongevraagd op het afhaaldepot....Klagen bij DPD heeft geen zin, schijnt structureel te zijn
En mijn vraag is dan, kunnen ze niet verder terug dan categorie 2? Is het dus altijd een zonnebril die van 42% tot 11% lichtdoorlatendheid kan, of kunnen ze ook gewoon helder worden en hoger dan die 42% doorlatendheid gaan? (hoeft niet 100% te zijn, maar ruim boven de 80% zou toch wel fijn zijn.controleren autonoom de lichtdoorlatendheid en gaan van Categorie 2 (42% lichttransmissie) naar Categorie 3 (11% lichttransmissie) in minder dan zestig seconden
Hoe is de kwaliteit van deze brillen?mvds schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:39:
Effe voor de liefhebbers van fietsbrillen... Siroko heeft een sale, 50% korting voor de meeste (misschien zelfs alle) brillen
Kek fietstie hoor! Alleen nog even je stuurpen slammenretlaw schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:32:
[...]
Eens! Sinds kort heb ik ook een (voor mij) nieuwe fiets. Erg blij mee!
[Afbeelding]
https://imgur.com/ShAYQum
Afgelopen zaterdag de Joop Zoetemelk Classic gereden en het rijdt top! Op naar de omloop van Zandvoort komende zondag!
Hier zijn de Siroko brillen, na een kleine week, binnen! Ziet er gelikt uit en ze voelen solide. Van het weekend maar eens testen.
Hier idem. Ik heb de K3 besteld met kleurende lens en daarbij los nog een heldere en een gele lens en het ziet er allemaal goed afgewerkt uit. Pasvorm is prima en de bril is erg licht in tegenstelling tot de BBB bril die ik heb geprobeerd. Die vond ik erg zwaar aanvoelen. Ik moet nog even wachten met uitproberen omdat ik nog even de inzet op sterkte moet laten slijpen.Noxa schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:40:
[...]
Hier zijn de Siroko brillen, na een kleine week, binnen! Ziet er gelikt uit en ze voelen solide. Van het weekend maar eens testen.
De opbergdoos waar je behalve de bril ook nog twee losse lenzen in krijg kan vind ik ook fijn. Zo heb je alles bij elkaar. De lensen zitten goed in foam geklemd dus ze zullen niet zo snel rond gaan zwerven door de doos waarbij je kans hebt op beschadigingen. En je hebt ook een simpel tasje waar je alleen de bril in kan opbergen.
Vul eerst je gegevens in tot aan de bevestiging van de betaling, maar betaal nog niet. Ik deed dat vandaag (was even mijn PayPal gegevens vergeten) en kreeg na een paar uur een bericht van Siroko:
Toch mooi weer 15% bespaard.Je hebt je winkelwagen achtergelaten! Sinds je geen beslissing hebt kunnen maken krijg je VANDAAG 15% extra korting!
[ Voor 3% gewijzigd door Sjurm op 08-04-2019 20:08 ]
Dit is de reden dat ik er voor gekozen heb om een Siroko bril met voorzetlens te kopen. Bril kostte me 60 euro en het laten slijpen van de voorzetlens nog eens 55 euro. Ik heb echter nog steeds elke paar jaar een net iets andere sterkte (kwartje erbij, halfje eraf), wat buiten de prijs een tweede belemmering is om voor zo'n bril met geslepen glazen te gaan.Amras schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:55:
[...]
Schoonderwoerd kreeg ik inderdaad aangeboden als mogelijke opticien in de buurt. Was er al bang voor dat het flink in de papieren zou lopen, 400 euro is een hoop geld en de hobby is al niet bepaald goedkoop.![]()
Prima investering als je er jaren mee doet natuurlijk, maar toch. Ik ga er maar even langs voor wat advies. Thanks!
Mocht je er wel voor kiezen, overweeg dan ook meteen of je een meekleurend glas wilt. Weer iets duurder, maar het is zonde dat je alsnog een probleem hebt wanneer je met je geslepen zonneglazen de schemering in rijdt, of met je heldere glazen last hebt van de zon.
Ik heb een zelfkleurende van Siroko met inzet en die bevalt erg goed! Donker genoeg voor echt zonnige dagen en licht genoeg wanneer er een wolk voor de zon zit. Ik heb er wel een heldere en een gele lens bij gekocht maar ik verwacht die niet nodig te gaan hebben.coelho schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:16:
[...]
Dit is de reden dat ik er voor gekozen heb om een Siroko bril met voorzetlens te kopen. Bril kostte me 60 euro en het laten slijpen van de voorzetlens nog eens 55 euro. Ik heb echter nog steeds elke paar jaar een net iets andere sterkte (kwartje erbij, halfje eraf), wat buiten de prijs een tweede belemmering is om voor zo'n bril met geslepen glazen te gaan.
Mocht je er wel voor kiezen, overweeg dan ook meteen of je een meekleurend glas wilt. Weer iets duurder, maar het is zonde dat je alsnog een probleem hebt wanneer je met je geslepen zonneglazen de schemering in rijdt, of met je heldere glazen last hebt van de zon.
Ben zelf al een tijdje op zoek en Siroko klinkt wel interessant. Ik neem aan dat je gewoon een bril kiest en dan los de inset erbij, bijvoorbeeld:mvds schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:19:
[...]
Ik heb een zelfkleurende van Siroko met inzet en die bevalt erg goed! Donker genoeg voor echt zonnige dagen en licht genoeg wanneer er een wolk voor de zon zit. Ik heb er wel een heldere en een gele lens bij gekocht maar ik verwacht die niet nodig te gaan hebben.
https://www.siroko.com/pr...es-k3s-photochromic-black
https://www.siroko.com/pr...h-k3-opticlip-clip-optico
Vervolgens ga je met die inset langs de opticien om hem te laten slijpen; kan dat bij elke opticien (zeg de Pearl) of alleen bij bepaalde zaken?
Dat klopt helemaalMorrar schreef op zondag 5 mei 2019 @ 21:25:
[...]
Ben zelf al een tijdje op zoek en Siroko klinkt wel interessant. Ik neem aan dat je gewoon een bril kiest en dan los de inset erbij, bijvoorbeeld:
https://www.siroko.com/pr...es-k3s-photochromic-black
https://www.siroko.com/pr...h-k3-opticlip-clip-optico
Vervolgens ga je met die inset langs de opticien om hem te laten slijpen; kan dat bij elke opticien (zeg de Pearl) of alleen bij bepaalde zaken?
Voordeel van deze bril (ik heb de K3) is dat hij erg licht is (veel lichter dan de BBB fietsbril die voor brildragers geschikt is), dat er een mooie (en stevige) opbergdoos bij zit (en een simpel tasje) en je ook reserve onderdelen erbij krijgt (neussteun en de sleeves die je om de pootjes schuift)
Wel zijn de uiteindes van de pootjes vrij klein waardoor ze veel druk op een hele kleine oppervlakte kunnen uitoefenen op je hoofd/huid wanneer de helm er tegenaan drukt. Die hadden van mij wat ronder en breder mogen zijn.
Nadeel van elke fietsbril bij mij is dat de glazen vies worden door zweetdruppels. Ondanks de keurige instructie die je van Siroko krijgt over het in- en uitklikken van de lens kreeg ik het voor elkaar om een zijde van de neusbrug af te breken
Siroko gemaild met foto's en de open vraag gesteld of ze iets voor me konden doen. De bril is 3 maanden oud maar omdat het hier om mijn eigen fout ging gevraagd of ze wellicht een los frame konden aanbieden tegen een mooie prijs.
Zojuist de reactie ontvangen dat ze dit nog niet eerder gezien hadden en dat ze me, ondanks dat de schade niet onder de garantie valt, een nieuwe bril gaan toesturen.
De reden dat ik dit met jullie deel is omdat ik wil laten weten dat het met de aftersales wel goed zit bij Siroko! Ik ben daar zelf nog wel eens huiverig voor bij internetaankopen in het buitenland.
Tip: Een klein beetje vaseline op de wenkbrauwen doet wonderen!coelho schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 12:31:
Nadeel van elke fietsbril bij mij is dat de glazen vies worden door zweetdruppels. Ondanks de keurige instructie die je van Siroko krijgt over het in- en uitklikken van de lens kreeg ik het voor elkaar om een zijde van de neusbrug af te breken
Overigens hebben ze bij Siroko altijd deze kortingen, dus die brillen kosten gewoon dit.
[ Voor 11% gewijzigd door SirLenncelot op 03-07-2019 18:20 ]
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Qua comfort zou ik hem een 7,5 geven in vergelijking met de niet (zonne)sportbril.
Dit komt voornamelijk omdat ik bij andere brillen gewent ben om deze aan te drukken tegen mijn hoofd. Wanneer ik dat met deze bril doe komen mijn wimpers tot ongeveer mijn oogleden tegen het opzet stuk.
Het is wel zo dat wanneer ik hier rekening mee hou de bril netjes op de neus blijft zitten.
Ander nadeel in combi met het inzet stuk is het schoonmaken van de binnenkant van de bril. Om het goed schoon te kunnen maken moet het inzet stuk er uit. En om dit te doen de hele lens.
Het is een hoog plastic gehalte, dus hoevaak je dit kan doen moet ik nog ondervinden.
Voordeel ++ de prijs.
En een tip. Ik heb de glazen laten slijpen bij Pearl voor 20 euro.
Edit:
En niet te vergeten geen traan ogen meer die ik normaal al had bij 10km/h
[ Voor 4% gewijzigd door bazzard op 03-07-2019 22:55 ]
Die clip..Zou je daar is wat foto's van kunnen plaatsen? Ik heb een tijdje terug een aantal clips besteld in China voor een Foakley..bleken niet de goede te zijn maar als ik zo het plaatje kijk, lijken ze er wel een heleboel op. ALs ik 14 eu kan besparen is dat altijd leuk natuurlijkbazzard schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:41:
Sinds het weekend rij ik met deze Siroko bril icm een inzetstuk zodat deze op sterkte is.
Qua comfort zou ik hem een 7,5 geven in vergelijking met de niet (zonne)sportbril.
Hoe werkt dat met zo'n frame voor glazen op sterkte? Is dat een universele frame en past op elke fietsbril? En de glazen heb je laten slijpen bij Pearl; maken zij de glazen voor een specifieke frame? Of is dat allemaal standaard formaat?bazzard schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:41:
Sinds het weekend rij ik met deze Siroko bril icm een inzetstuk zodat deze op sterkte is.
Dit komt voornamelijk omdat ik bij andere brillen gewent ben om deze aan te drukken tegen mijn hoofd. Wanneer ik dat met deze bril doe komen mijn wimpers tot ongeveer mijn oogleden tegen het opzet stuk.
Het is wel zo dat wanneer ik hier rekening mee hou de bril netjes op de neus blijft zitten.
Ander nadeel in combi met het inzet stuk is het schoonmaken van de binnenkant van de bril. Om het goed schoon te kunnen maken moet het inzet stuk er uit. En om dit te doen de hele lens.
Het is een hoog plastic gehalte, dus hoevaak je dit kan doen moet ik nog ondervinden.
Voordeel ++ de prijs.
En een tip. Ik heb de glazen laten slijpen bij Pearl voor 20 euro.
Edit:
En niet te vergeten geen traan ogen meer die ik normaal al had bij 10km/h
Hebben jullie toevallig nog wat (Strava) ritjes waar ik kan spieken? Zit zuid-oosten van Perigueux.. Heb uiteraard ook even op RouteYou gegeken, maar vind ervaring van jullie net zo handig
Oja, kon het toch niet laten om een Siroko te bestellen, eens kijken of het wat is. Kan er niet echt een breuk aan vallen volgens mij. @jekker bedankt voor de code, scheelt bijna de verzendkosten
Zover ik weet en getest heb is het inzet stuk alleen toepasbaar voor dit merk/type: zie :https://www.siroko.com/pr...h-k3-opticlip-clip-opticoPerzikvrucht schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 08:39:
[...]
Hoe werkt dat met zo'n frame voor glazen op sterkte? Is dat een universele frame en past op elke fietsbril? En de glazen heb je laten slijpen bij Pearl; maken zij de glazen voor een specifieke frame? Of is dat allemaal standaard formaat?
Vanavond maak ik voor @McMiGHtY nog een paar foto's misschien kan hij aangeven of dit ook voor Siroko is of voor een ander merkbril.
Om ze te laten slijpen ga je naar de opticien met het inzetstuk, laat je ogen meten en zij zullen dan zorgen dat de geslepen glazen netjes in dit frame komen te zitten.
Ik verwacht zeker niet dat het allemaal standaard zal zijn, it almost never is.
En als je wilt, even de groote van de ruimte tussen de clip zeg maarbazzard schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:35:
[...]
Zover ik weet en getest heb is het inzet stuk alleen toepasbaar voor dit merk/type: zie :https://www.siroko.com/pr...h-k3-opticlip-clip-optico
Vanavond maak ik voor @McMiGHtY nog een paar foto's misschien kan hij aangeven of dit ook voor Siroko is of voor een ander merkbril.
Om ze te laten slijpen ga je naar de opticien met het inzetstuk, laat je ogen meten en zij zullen dan zorgen dat de geslepen glazen netjes in dit frame komen te zitten.
Ik verwacht zeker niet dat het allemaal standaard zal zijn, it almost never is.
Afgelopen week nog mee gefietst en met photochromo lens er in is het in deze tijd waarin het opeens toch nog een beetje donker kan worden begin van de avond een heerlijk brilletje.
Toen ik een tijd terug de oakley winkel binnenstapte voor advies..zou er voor een stukje opsterkte gelijk 200 eu bijkomen,,,toen ben ik weer weggelopen,
Ik wou heel graag een Oakley maar een op sterkte is veels te duur. Meesten wordt de lens op sterkte en er permanent in gegraveerd en dan zit je vast aan 1 soort kleur lens. Dat werd mij te gek. (Zonnebrillen zijn het enige moment dat ik het vervelend vind dat ik een bril nodig hebMcMiGHtY schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:30:
Ik heb een Siroko gekocht vorig jaar, ik heb een insert op sterkte nodig en dit is van de brillen waar dat mogelijk is en die ik er ook nog een beetje uit vind zien.
Afgelopen week nog mee gefietst en met photochromo lens er in is het in deze tijd waarin het opeens toch nog een beetje donker kan worden begin van de avond een heerlijk brilletje.
Toen ik een tijd terug de oakley winkel binnenstapte voor advies..zou er voor een stukje opsterkte gelijk 200 eu bijkomen,,,toen ben ik weer weggelopen,
Ik ben uiteindelijk gegaan voor een Adidas Evil Eye met een losse insert. Dan kan ik nog wel wisselen met de kleur van de lenzen. Deze waren ook niet goedkoop, maar ik fiets er nu al een paar jaar tevreden mee rond.
Dit inderdaad. Ik heb ook een Siroko met opzet. Bril was 26 euro geloof ik, insert 12. Pearle rekent 30 euro voor het op sterkte maken van de insert. Het is even wennen omdat de insert een stuk kleiner is dan de bril zelf, maar gezien de kostenbesparing ten opzichte van een Oakley op sterke, kan ik er niet mee zitten. Voor iemand die alles kwijt of kapotmaakt, is een Oakley op sterkte niet verstandigMcMiGHtY schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:30:
Ik heb een Siroko gekocht vorig jaar, ik heb een insert op sterkte nodig en dit is van de brillen waar dat mogelijk is en die ik er ook nog een beetje uit vind zien.
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Ik ben ook aan het kijken naar een insert, fiets nu met mijn normale bril maar vind ik niet echt top.Stufferdt schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:01:
[...]
Dit inderdaad. Ik heb ook een Siroko met opzet. Bril was 26 euro geloof ik, insert 12. Pearle rekent 30 euro voor het op sterkte maken van de insert. Het is even wennen omdat de insert een stuk kleiner is dan de bril zelf, maar gezien de kostenbesparing ten opzichte van een Oakley op sterke, kan ik er niet mee zitten. Voor iemand die alles kwijt of kapotmaakt, is een Oakley op sterkte niet verstandig
Ik zie dat Siroko ook die opticlips heeft... Ben je met de betreffende opticlip naar pearle geweest voor het op sterkte maken?
Ik heb de pearle gebeld of ze het deden, toen die ja riepen heb ik de bri bij elkaar geklikt en nadat die binnen was even binnen gelopen bij ze, paar tientjes afgetikt en een paar dagen later weer opgehaald.Pctje91 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:52:
[...]
Ik ben ook aan het kijken naar een insert, fiets nu met mijn normale bril maar vind ik niet echt top.
Ik zie dat Siroko ook die opticlips heeft... Ben je met de betreffende opticlip naar pearle geweest voor het op sterkte maken?
Dus de totaalprijs is 26 + 12 + 30 = 68 Euro? Begrijp ik het zo goed?Stufferdt schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:01:
[...]
Dit inderdaad. Ik heb ook een Siroko met opzet. Bril was 26 euro geloof ik, insert 12. Pearle rekent 30 euro voor het op sterkte maken van de insert.
Zijn die dingen ook ergens te passen? Ben ook nog naar zoiets op zoek; maar weet liever wel dat het fatsoenlijk zit voor ik mijn geld er tegen aan gooi. Met -6 heb je namelijk al snel een behoorlijk gewicht op je hoofd.McMiGHtY schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:30:
Yep. En zij zetten er dan glazen op jouw sterkte in. Duurde een werkweek geloof ik. Bij Eyewish begonnen ze er niet aan en kost een insert op sterkte 100 euro vertelden ze.Pctje91 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:52:
[...]
Ik ben ook aan het kijken naar een insert, fiets nu met mijn normale bril maar vind ik niet echt top.
Ja, klopt wel ongeveer. Ik heb de K3 riedberg voor 26 euro, de insert voor 11 euro (altijd in de aanbieding volgens mij) en nagezocht in mijn internetbankieren, op sterkte maken kost zelfs 20 euro (dat heb ik in ieder geval gepind ervoor). Dus dan kom je uit op 57 euro, afhankelijk van welke bril je kiestnogeeninlog schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 13:45:
[...]
Dus de totaalprijs is 26 + 12 + 30 = 68 Euro? Begrijp ik het zo goed?
[ Voor 38% gewijzigd door Stufferdt op 11-04-2020 19:44 ]
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Pearle kan deze dus zonder al teveel problemen slijpen? Te gek als dat €20 kost. Nog nooit van Siroko gehoord maar in mijn oude BBB bril had ik ook een insert, werkte prima. Ga eens naar die Siroko brillen kijken.Stufferdt schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 19:39:
[...]
Yep. En zij zetten er dan glazen op jouw sterkte in. Duurde een werkweek geloof ik. Bij Eyewish begonnen ze er niet aan en kost een insert op sterkte 100 euro vertelden ze.
[...]
Ja, klopt wel ongeveer. Ik heb de K3 riedberg voor 26 euro, de insert voor 11 euro (altijd in de aanbieding volgens mij) en nagezocht in mijn internetbankieren, op sterkte maken kost zelfs 20 euro (dat heb ik in ieder geval gepind ervoor). Dus dan kom je uit op 57 euro, afhankelijk van welke bril je kiest
Edit: die bril lijkt me best breed?
Ik heb deze nu, bevalt stiekem heel goed. Zit ook een insert bij voor brildragers. Is er ook in andere montuur kleuren trouwens.Eoghlear schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 22:43:
[...]
Pearle kan deze dus zonder al teveel problemen slijpen? Te gek als dat €20 kost. Nog nooit van Siroko gehoord maar in mijn oude BBB bril had ik ook een insert, werkte prima. Ga eens naar die Siroko brillen kijken.
https://www.ebay.com/itm/...es-Black-Red/400342773968
[ Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 13-04-2020 00:29 ]
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Valt mee.Eoghlear schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 22:43:
[...]
Pearle kan deze dus zonder al teveel problemen slijpen? Te gek als dat €20 kost. Nog nooit van Siroko gehoord maar in mijn oude BBB bril had ik ook een insert, werkte prima. Ga eens naar die Siroko brillen kijken.

En bij Pearle vonden ze het geen gekke vraag ofzo, ze snapten meteen wat ik bedoelde
edit:
Dragen jullie trouwens iets onder je helm? Zo'n skullcap bijvoorbeeld? Ik ben bang dat ik nog eens ga verbranden op mijn hoofdhuid.
[ Voor 10% gewijzigd door Stufferdt op 14-04-2020 12:36 ]
Ik heb zo'n cap van Castelli, alleen ik zweet als een otter en dat ding begint na een kilometer of 25 toch te druppelen. De gouden vinding daarvoor heb ik nog niet. Hier al wel eens de tip gekregen om vaseline als een streep boven de wenkbrauwen te zetten, zodat in ieder geval mijn bril (Siroko met insert op sterkte, om maar direct aan te haken op een paar posts hierboven), geen druppelvorming krijgt. Vorig jaar een paar keer geprobeerd, maar als het echt gaat stromen dan helpt er nog maar weinig, hooguit koude tegenwind zoals gisteren overdag...steviewonder23 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 12:53:
[...]
Ik gebruik een gripgrab summer skullcap omdat anders het zweet langs mijn hoofd loopt. Daarna heb ik op alie-express voor enkele euro's ook van die skullcaps gekocht werkt voor mij net zo goed.
Probeerde geen garantie te claimen, want, door eigen fout stuk gegaan. Heb ik ook heel duidelijk gezegd. Krijg gratis een nieuwe toegestuurd! Ondanks dat het mijn eigen (nou ja, mijn zoons dan) schuld was.
[ Voor 10% gewijzigd door mvds op 03-06-2020 20:44 ]
Ikzelf rijd met Siroko. Prima brilletjes, zitten fijn (vind ik) en niet al te duur. Klantenservice is ook erg goed.Waus26 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:45:
Hoe zit het met brillen? Heb in het verleden wel Agu brillen gehad, maar sinds een jaar of twee draag ik (fake merk) brillen uit China. Is de prijs voor bijvoorbeeld een 100%/Oakley bril (130+ €) te rechtvaardigen ten opzichte van bijvoorbeeld een bril van 4-5 tientjes?
Hoe verhoudt een lens zich? En wat kan je verwachten qua robuustheid van lens en frame?
Edit: Heb op internet wel eea gevonden, ook reviews enzo. Maar vooral benieuwd naar praktijkervaringen.
Eens met @NielsD91. Prijs/kwaliteit van Siroko helemaal prima. Even zoeken in dit topic en je komt voldoende informatie tegen denk ikWaus26 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:45:
Hoe zit het met brillen? Heb in het verleden wel Agu brillen gehad, maar sinds een jaar of twee draag ik (fake merk) brillen uit China. Is de prijs voor bijvoorbeeld een 100%/Oakley bril (130+ €) te rechtvaardigen ten opzichte van bijvoorbeeld een bril van 4-5 tientjes?
Hoe verhoudt een lens zich? En wat kan je verwachten qua robuustheid van lens en frame?
Edit: Heb op internet wel eea gevonden, ook reviews enzo. Maar vooral benieuwd naar praktijkervaringen.
Ik heb dus ook een Oakley Radar kopie en een 100% Speedtrap kopie, beide van Ali. Zit op zich prima. Siroko heb ik vorig jaar eens besteld maar retour gestuurd, zat niet lekker op mijn hoofd en vond het wat minder qua model...Willem30 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:23:
[...]
Voor de gein heb ik een keer 5 van die nep Oakleys gekocht voor paar euro per stuk.![]()
De lens filtert bij de ene bril niet goed en bij de andere juist heel goed. Bij die laatste lijkt het bij veel zon zelfs donker buiten.![]()
Het frame lijkt wat meer flexibel doordat het misschien wat dunner is dan een echte. Een bril sneuvelde door frame breuk na ongeveer driekwart jaar 3x per week te hebben gebruikt. De andere vier doen het nog prima.
Zal bij de LBS eens de Agu Bold checken. Zag ook een Bollé (Light) Shifter als mogelijke optie, iemand daar ervaring mee?
En bij Sport4it.com is een een 20% kortingscode (20xtra) waardoor de 100% Speedcraft of Speedtrap nu 108/142€ is. Twijfel of dat de meerprijs waard is. Een Radar kost op z'n goedkoopst ook zo'n €130/135 euro...
Na alle aanprijzingen in deze thread heb ik ook een Siroko bril besteld. Mijn keuze is gevallen op de K3s PhotoChromic La Palma met insert. Het duurde een weekje voordat de bril binnen was en vervolgens duurde het nog meer dan een maand voordat ik de lenzen voor de insert kon laten maken, want ik was een beetje ziek.Stufferdt schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:01:
[...]
Ik heb ook een Siroko met opzet. Bril was 26 euro geloof ik, insert 12. Pearle rekent 30 euro voor het op sterkte maken van de insert.
Sinds 1 juni weet ik dat ik weer beter ben, dus kon ik weer de straat op en de bril testen.
De bril is zeer comfortabel en blijft goed zitten. Zicht is heel goed; welke kant ik ook op kijk, ik heb geen last van het montuur. Ook tegen vliegjes lijkt de bril een goede bescherming te bieden. Deze week fietste ik langs de Loosdrechtse Plassen door vele zwermen vliegjes. Slechts 1 vliegje leek achter mijn bril te komen, maar niet in mijn oog en daar gaat het om.
Bij Pearle heb ik de lenzen laten slijpen en dat kan inderdaad voor 20 Euro, als je afziet van coating en krasbescherming. Probleem is wel dat ze de insert hebben beschadigd. Dat hebben ze gelijmd, maar het is wel duidelijk te zien. Kennelijk was de lens iets te groot. gelukkig zit de beschadiging onderin en merk ik er niets van. De insert zit gelukkig redelijk hoog, zodat ik er doorheen kijk wanneer ik over het stuur heen buig.
Kan die insert gebruikt worden als leesbril, of is het juist bedoeld voor ver weg? Ik zoek naar een oplossing om de kleine lettertjes op m'n fietscomputer te kunnen lezen. Voor zicht verder weg heb ik juist geen versterking nodig (ik ben dus verziend). Ik zat ook naar die Siroko te kijken, maar ik vind de insert zo hoog zitten en ik vind het lastig dat ik de bril niet kan uitproberen.nogeeninlog schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:20:
[...]
Na alle aanprijzingen in deze thread heb ik ook een Siroko bril besteld. Mijn keuze is gevallen op de K3s PhotoChromic La Palma met insert.
...
De insert zit gelukkig redelijk hoog, zodat ik er doorheen kijk wanneer ik over het stuur heen buig.
De insert is juist bedoeld voor ver weg.nomar109 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 10:03:
[...]
Kan die insert gebruikt worden als leesbril, of is het juist bedoeld voor ver weg?
In het hardlooptopic heb ik een paar maanden geleden nog gepost over een sportbril op Aliexpress:
nogeeninlog in "Hardlopen - deel 9"
De varifocale bril die ik daar heb gekocht is naar mijn mening niet geschikt voor fietsen, anders had ik die Siroko niet hoeven kopen. Dit is slechts om een idee te geven. Maar je kunt daar dus varifocale en multifocale sportbrillen kopen, misschien hebben ze daar ook fietsbrillen. Dan laat je alleen het leesgedeelte op scherpte slijpen. De varifocale bril die ik daar heb gekocht bevalt mij goed.
Grab shell dude!
Nou, de knoop doorgehakt en een Speedtrap gekocht met de kortingscode. Zoek de verschillen met de Ali lookalike:Waus26 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:59:
[...]
Ik heb dus ook een Oakley Radar kopie en een 100% Speedtrap kopie, beide van Ali. Zit op zich prima. Siroko heb ik vorig jaar eens besteld maar retour gestuurd, zat niet lekker op mijn hoofd en vond het wat minder qua model...
Zal bij de LBS eens de Agu Bold checken. Zag ook een Bollé (Light) Shifter als mogelijke optie, iemand daar ervaring mee?
En bij Sport4it.com is een een 20% kortingscode (20xtra) waardoor de 100% Speedcraft of Speedtrap nu 108/142€ is. Twijfel of dat de meerprijs waard is. Een Radar kost op z'n goedkoopst ook zo'n €130/135 euro...
:strip_exif()/f/image/DiIskFQB0jzcUsvcvVqnRr0l.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor het blote oog amper verschillen... De bouwkwaliteit van het Chinese frame is best goed, verder zit er vooral verschil in de lens. Vanavond maar een rit maken om te kijken hoe de HiPer lens het doet.
Ik ben ook maar weer aan het rond kijken. Tijd geleden een Siroko via internet gekocht maar de bouwkwaliteit, comfort en pasvorm vallen mij dusdanig tegen dan ik iets anders wil proberen. Ga nu wel echt ergens eerst passen want ben er nu wel uit dat ik niet het makkelijkste hoofd heb wat brillen betreft.
Betere (photochromische) lens dan de Prizm en niet het uiterlijk van een laskap.GWBoes schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:41:
Verbaas me elke keer van de prijs van die futurum huismerk brillen. Duurder dan een Oakley Sutro met Prizm lenzen in hun eigen shop. Ze zullen vast goed zijn maar het lijkt wel raar.
Ik ben ook maar weer aan het rond kijken. Tijd geleden een Siroko via internet gekocht maar de bouwkwaliteit, comfort en pasvorm vallen mij dusdanig tegen dan ik iets anders wil proberen. Ga nu wel echt ergens eerst passen want ben er nu wel uit dat ik niet het makkelijkste hoofd heb wat brillen betreft.
Jajajajajaja daar issie dan, het look pakje in volle glorie! Prima kleurtjes hoor.Grin schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:20:
Gisteren teruggekomen uit de Eifel, er zitten dus weer wat hoogtemeters in de benen. De woensdag was een zware rit: 28-29 graden, 123 kilometer en 2761 hoogtemeters. Ook nog mechanische problemen gehad met de achterderailleur, hij ging na de eerste 2-3 klimmen niet meer op het lichtste verzet dus moest ik daarna rijden met 39-25 als lichtste optie... Laten we zeggen: een stevige training...
Donderdag even uitfietsen met iets meer dan 80 KM en beduidend minder HM, toch weer 200 KM in de benen.
Nu ik de tweede foto zie schiet me nog even iets te binnen... <rant mode> De meesten van jullie weten wel dat ik merktrouw ben; onderdeel XYZ 'moet' gewoon van merk ABC zijn. Want: beste, mooiste, koelste, whatever. Zo ook met sportzonnebrillen en Oakley. Al het andere is het gewoon (net) niet. Nu dacht ik enkele weken geleden: ik ga een poging wagen met de Prizm lenzen. Ik heb eigenlijk alleen de Prizm Road lens (Jawbreaker en Sutro) en die draag ik alleen tijdens avondritten of met zware bewolking. Dus vol goede moed een Prizm Black Polarized (11% lichtdoorlatendheid) gekocht voor m'n Jawbreaker om dit toch eens te proberen. Net iets lichter dan mijn Black Iridium Polarized (9%) maar iets donkerder dan de Ruby Iridium Polarized (14%).
Man man man wat is die Prizm Black Polarized een schijtlens. Er zit een onrustige flikkering in de lens waar ik kriegelig van wordt. Als ze hadden gezegd dat deze lens 16-20% lichtdoorlatend zou zij, zou ik ze ook geloven. Voor mij geen aanrader en ga ik dus niet meer dragen op extreem zonnige dagen. Was blij dat ik die lens niet ophad op de woensdag, maar op de relatief korte rit van donderdag.
Ohja, de foto's...
[Afbeelding] [Afbeelding]
Qua brillen / lenzen; voor brildragers is Oakley sowieso niet te betalen... Dus geen ervaring. Heb een Siroko met inset, maar rijdt eigenlijk meestal met m'n gewone bril op. Zo'n inset is gedoe met schoonmaken en het kijkt opzij ook niet fantastisch...
Ik heb een Siroko K3 en ik heb hem zo goed als altijd op. Ik ga eerst andere dingen proberen voordat ik naar zonnebril kijk, ik vind ze vaak vrij prijzigNiconing schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 22:21:
[...]
Drinken is natuurlijk belangrijk maar een goede zonnebril kan ook hoofdpijn voorkomen. Heel soms rijd ik zonder bril terwijl dat eigenlijk net niet kan (wel bewolkt maar de zon komt er soms doorheen) dan krijg ik ook wel eens bijna misselijk makende hoofdpijn. Daar zou je dus ook naar kunnen kijken.
Over de juiste zonnebril kunnen anderen je dan weer adviseren. Het lijkt soms wel of sommige meer brillen hebben dan de gemiddelde opticien 😁
Ik denk hier van tijd tot tijd ook nog wel eens over na maar heb besloten het gewoon niet te doen. Heb zulke behaarde benen dat ik juist daarom ze vertik te scheren aangezien het er dan bizar uit ziet zonder broek aan. Dan gaat de vrouw er ook iets van vindenGrin schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:44:
[...]
Maar mochten er goede redenen zijn om toch je benen te scheren, ik hoor het graag. Ik kan wel wat extra excuses gebruiken...
Van het weekend m'n Siroko bril voor het eerst uitgeprobeerd, beviel eigenlijk wel prima. Zit iets strak, maar de meekleurende glazen werken wel lekker.
[ Voor 12% gewijzigd door Southern Sun op 16-02-2021 14:30 ]
Zelf geen ervaring met lenzen tijdens het fietsen, ik draag enkel nog een bril tegenwoordig. Overweeg wel goedkope daglenzen eens te proberen, maar kans dat een lens halverwege kwijtraakt en ik halfblind stilsta houd me tegen.rolandos582 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 00:21:
[...]
Puur informatie, draag pas 2 jaar een bril en ben opzoek naar een oplossing voor mijn "probleem" gezien steeds meer mensen brillen/lenzen dragen dacht ik, ik informeer eens. Moet sowieso nog lenzen laten opmeten en kijken of dat überhaupt wat is voor mij. Maar voor ik aan die rodeo begin, eerst goed informatie opdoen naar mogelijke problemen
Droge ogen lijkt me namelijk heel hinderlijk en bijvoorbeeld een oakley jawbreaker op sterkte praat je al snel over €400-500,- en als je dan ook nog een extra set glazen wil...
Ik heb een Siroko met inserts, werkt prima. Je moet wel even wennen dat je je hoofd mee moet draaien tijdens het kijken omdat de inserts niet je hele gezichtsveld bedekken.
Stufferdt schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:01:
[...]
Dit inderdaad. Ik heb ook een Siroko met opzet. Bril was 26 euro geloof ik, insert 12. Pearle rekent 30 euro voor het op sterkte maken van de insert. Het is even wennen omdat de insert een stuk kleiner is dan de bril zelf, maar gezien de kostenbesparing ten opzichte van een Oakley op sterke, kan ik er niet mee zitten. Voor iemand die alles kwijt of kapotmaakt, is een Oakley op sterkte niet verstandig
Heb ik ook. De insert zit wel dicht tegen mijn wimpers aan en mijn Garmin horloge aflezen is niet goed mogelijk, maar het is te doen en niet duur. En ik kan niet heel aerodynamisch zitten, omdat ik dan niet door de insert kijk, maar tegen de bovenrand ervan.Stufferdt schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 08:19:
[...]
Ik heb een Siroko met inserts, werkt prima. Je moet wel even wennen dat je je hoofd mee moet draaien tijdens het kijken omdat de inserts niet je hele gezichtsveld bedekken.
Hier tevreden met siroko (siroko.com). Prijs is altijd met 70% korting dus ~€35 is de gangbare prijs. Kwaliteit van de glazen kan ik niks over zeggen (geen vergelijkingsmateriaal) maar nooit problemen met felle zon of juist te weinig licht.Tinusvolkel schreef op donderdag 1 april 2021 @ 08:40:
Iemand tips voor een betaalbare fietsbril? En tips waar je op moet letten bij het uitzoeken van een bril.
En zijn er ook brillen die de zon tegen houden en waar je ook nog in het donker redelijk goed zicht hebt, of moet je dan sowieso 2 brillen hebben.
Gisteravond namelijk begonnen in het licht en gestopt in het donker.
Verder was het gisteren ideaal fietsweermerk dat de benen toch wat sterker aan het worden zijn want kon het tempo ritje prima vol houden. Lekker over de dijken (1/4 deel van de route) om en om op kop en daarbuiten nog prima kunnen buurten met mijn mede fietser.
Hier ook een Siroko en voor het geld wel tevreden. Maar verwacht er niet te veel van, vooral van het frame, ze zijn niet voor niks altijd in de "aanbieding" .Tinusvolkel schreef op donderdag 1 april 2021 @ 08:40:
Iemand tips voor een betaalbare fietsbril? En tips waar je op moet letten bij het uitzoeken van een bril.
En zijn er ook brillen die de zon tegen houden en waar je ook nog in het donker redelijk goed zicht hebt, of moet je dan sowieso 2 brillen hebben.
Gisteravond namelijk begonnen in het licht en gestopt in het donker.
Verder was het gisteren ideaal fietsweermerk dat de benen toch wat sterker aan het worden zijn want kon het tempo ritje prima vol houden. Lekker over de dijken (1/4 deel van de route) om en om op kop en daarbuiten nog prima kunnen buurten met mijn mede fietser.
Glazen zijn naar mijn beleving erg duurzaam, al een keer een boom gekopt met 20+ vol op het glas. Paar krasjes maar weer in het frame klikken en gebruik die lens nog steeds. Scherpte en flares geef ik ook een voldoende, niet te vergelijken met bijvoorbeeld high end glazen brillen maar zolang ze schoon zijn heb ik er geen last van. Ik gebruik vooral de fotochromische lens omdat ik veel afwisselend in het bos en open veld fiets en ook vaak tegen de avond, pas als ik de verlichting moet aanzetten gaat die af. Daarnaast nog een donkere lens voor de echt zonnige dagen.
Pasvorm moet je natuurlijk wel zitten. Dat is voor mij de reden naar iets anders te zoeken zodra de winkels weer een beetje normaal open zijn.
Afgelopen tijd ging het toch weer kriebelen, deed weinig meer aan (semi) intensief sporten en ben me vervolgens weer gaan oriënteren op de markt. Wat een mooi spul is er te krijgen tegenwoordig. Dat was 15 jaar wel anders voor mijn gevoel. Op steenworp afstand zit hier een Wilier dealer en daar heb ik een nieuwe (vorige “lijn” weliswaar) GTR Team met schijfremmen, matte paint zwart/wit op de kop kunnen tikken. Dat carbon is wel even een verschil met waar ik vroeger op reed, heel vet! Hoop spullen had ik nog liggen, maar toch wat nieuwe kleding gekocht van Siroko, heb me nog ingehouden.
Vanochtend de eerste rit van 40 kilometer, rustig opbouwen dus

Nu nog op zoek naar een redelijke fietscomputer met hartslagmeter. Zit een beetje in de hoek van de Garmin 130 Plus, daar kan ik me denk ik geen buil aan vallen?
Zeker! Siroko heeft mooie dingen! Ik was aangenaam verrast in ieder geval, daar ga ik meer spul halen in de toekomst. Ze hebben nu ook aanbiedingen en misschien kan je via “jasper verkuijl” op youtube nog eens extra korting krijgenEkkeHH schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:46:
Heeft iemand aanraders voor shirts met lange mouwen (herfst) voor een lang persoon en smal postuur?
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
Even aangepast. Ik heb namelijk nog steeds niet gezien dat ze geen "aanbiedingen" haddenstevens20 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 00:45:
[...]
Zeker! Siroko heeft mooie dingen! Ik was aangenaam verrast in ieder geval, daar ga ik meer spul halen in de toekomst. Ze hebben nu ook altijd aanbiedingen en misschien kan je via “jasper verkuijl” op youtube nog eens extra korting krijgen
Wordt het echt veel kouder dan kan ik ook ipv armstukken en jersey een Gorewear jas erover doen en heb nog zo'n nekkraag gebeuren van fleece of evt een mutsje. Maar het is ook een beetje inderdaad van wat ga je doen. Als ik op zaterdag met mijn zoon meerij in de veldrijtraining dan is het erheen fietsen en soms over het parcours op redelijk lage intensiteit, dan zou ik wat sneller warmer aankleden. Zou ik zelf gaan voor een wat intensievere rit, dan blijft vaak het mutsje of kraag wel thuis.
En afhankelijk van de pokkeheid van het weer kan ik nog overschoenen er overheen knallen. Bij vrieskou eigenlijk altijd wel, of het dan nat is of niet voor de warmte. Overigens heb ik alleen zomerschoenen waarvan ik 1 paar (voor de racefiets dan) ooit eens de binnenkant de ventilatiegaten dichtgeplakt heb met ductape, ook de onderkant onder de zool. Dat helpt ook nog wel iets. Mijn andere raceschoenen zijn nog veel dunner en luchtiger en gebruik ik echt voor wedstrijdjes.
@Ypuh Had jij nou pas nieuwe buitenbanden gekocht vna ik meen Schwalbe die lekvrij zouden moeten blijven? Kon je post ff niet zo snel vinden maar was even benieuwd naar welke dat precies zijn. Mijn stadsfietsbanden beginnen rood te worden
[ Voor 11% gewijzigd door orange.x op 29-11-2023 10:08 ]
Zelf rijstcakes maken?luuk66 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 16:18:
Heeft er iemand nog tips met betrekking tot voeding? Heb binnenkort meerdaagse tocht gepland staan wil mijn bidons vullen met isostar. Maar daarnaast ook nog de koolhydraten aanvullen met vaste voeding. Nu vind ik gelletjes of repen opzich geen probleem maar ben ook wel benieuwd naar andere tips en ervaringen. Zat zelf te denken aan banenbrood, peperkoek en winegums. Maar ben benieuwd naar jullie favorieten!
https://www.siroko.com/bl...hoe-je-ze-in-kunt-pakken/
Prijsverschil is verwaarloosbaar hoor (https://www.wielerkoopjes...lle-gt-fietsbroek-c2.html). een Assos Mille GT C2 zit in dezelfde prijsklasse als een Castelli met de beste zeem bijv. Alleen de GTO versie is extra duurRamon 73 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:25:
[...]
Assos is ietwat speciaal, denk eraan dat die Mille GT C2 een keer of 6-7 de prijs van je Decathlon bib kost. Maar het zit fantastisch, rijdt geweldig. Maar als je geen lange ritten maakt en niet vaker rijdt dan 2-3x in de week dan is zo'n dure broek een klein beetje zonder van het geld. Zolang je geen zitproblemen hebt, ben je prima af met een Castelli/Sprotful/Craft oid broek van €70-€100.
Decathlon is een prima winkel als je net begint met fietsen en nog alles moet aanschaffen. Als je net begint, ben je daar prima bediend voor schappelijke prijzen. Ga je wat vaker fietsen merk je al snel dat de pasvorm en draagcomfort niet geweldig is.
Anyhow, ik zou op broek nooit bezuiningen. Shirtjes kun je best wat rondshoppen, ik vind Siroko daar ook een hele goede prijs/kwaliteitsverhouding hebben.
[ Voor 7% gewijzigd door Davidshadow13 op 15-08-2024 10:28 ]
HD4Life @ Full-HD
Ik zou zeker niet op de broek bezuinigen, toch zou ik denk ik 'nooit' een broek van €300,- halen (bv de GTO)Davidshadow13 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:28:
[...]
Prijsverschil is verwaarloosbaar hoor (https://www.wielerkoopjes...lle-gt-fietsbroek-c2.html). een Assos Mille GT C2 zit in dezelfde prijsklasse als een Castelli met de beste zeem bijv. Alleen de GTO versie is extra duur
Anyhow, ik zou op broek nooit bezuiningen. Shirtjes kun je best wat rondshoppen, ik vind Siroko daar ook een hele goede prijs/kwaliteitsverhouding hebben.
Maar ik ga zaterdag iig de GT C2 testen, en qua prijs vind ik die genoeg 'in de buurt' zitten van de Castelli en de Craft broekjes. Voor de winter heb ik ook nog een lange van Le Col, dat is voor mij nog mijn fijnste broek maar ik lees dat die Assos Mille GT C2 meestal als nog wat fijner in dezelfde prijsklasse ervaren wordt.
Voor shirtjes, idd Siroko is ideaal - daarnaast Bioracer, soms Castelli shirtjes in de aanbieding. Enige waar je op moet letten zijn de verschillende pasvormen (Bioracer voor mij XL, Siroko ook, Castelli heb ik écht een XXL nodig - 1,87m en ~87kg)
PS4 PSN: Dazzler2120
Pssst, €249,- bij SaldenDazzler2120 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:39:
[...]
Ik zou zeker niet op de broek bezuinigen, toch zou ik denk ik 'nooit' een broek van €300,- halen (bv de GTO)![]()
Enige waar je op moet letten zijn de verschillende pasvormen (Bioracer voor mij XL, Siroko ook, Castelli heb ik écht een XXL nodig - 1,87m en ~87kg)
Bij Assos is een L prima voor mij, 1m94 @ ±80kg
Ik heb geen ervaring met de echt duurdere brillen, maar hiervoor had ik een Siroko bril, en dan vind ik de PPEEQQ wel beter (maar vooral vanwege hoe die me past eigenlijk). Krasvast issie dus niet. Daarvoor had ik een Decathlon brilletje, en daarvoor BBB. Ik vind het daar best vergelijkbaar mee allemaal, maar wat hipper. Meer uitgeven zie ik zelf niet zitten omdat ik brillen regelmatig stuk maak of kwijt raak, maar betere optische kwaliteit zou ik best voor in zijn.guapper schreef op donderdag 24 april 2025 @ 12:01:
[...]
Kun je de kwaliteit van zo'n bril ook vergelijken met / afzetten tegen een soortgelijk ding van zeg €10,- a € 20,- uit China? Wat maakt een PPEEQQ of Oakley dan beter?
Is dat de (on)breekbaarheid of krasbestendigheid van de lens?
Fietsbrillen gaan bij niet lang mee, zijn snel voorzien van een paar gezellige krassen op de lens en zo als ze eens vallen of in een tas gezeten hebben.
Ik ben nieuwsgierig naar jullie ervaringen met de Merkbrillen die wat meer kosten.
Hoe is het bereik van de lens van die PPEEQQ? Dat was voor mij het grootste pluspunt met de overstap van een Siroko naar Oakley met extra photochromische lens. De oakley is helder genoeg om in het donker mee te fietsen en ook in de zon donker genoeg, de Siroko was meer 50 tinten (donker)grijs.Gurby schreef op donderdag 24 april 2025 @ 11:29:
[...]
Ik heb er een (photochromic). Voldoet prima, maar ik heb twee minpuntjes: ik heb wat krassen op de buitenkant (ik denk vanwege poetsen, ze zijn allemaal horizontaal). Als ik hem opheb zie ik ze verder niet. Verder heb ik bij koplampen van tegenliggers (of de zon) wel last van interne reflecties of zo, waardoor je naast de lichtbron nog twee kopieën ziet (rood in mijn geval, dus het zal vast met het spiegeloppervlak te maken hebben).
Ook is de lens naar mijn gevoel scherper en geeft een veel fijner beeld.
Bij de Siroko had ik een photochromatische lens en een spiegelende voor beter weer. Ik denk dat ik er wel hetzelfde mee had als jij inderdaad: bij donker weer was de Siroko te donker, bij zonnig weer gebruikte ik de andere lens.GWBoes schreef op donderdag 24 april 2025 @ 14:22:
[...]
Hoe is het bereik van de lens van die PPEEQQ? Dat was voor mij het grootste pluspunt met de overstap van een Siroko naar Oakley met extra photochromische lens. De oakley is helder genoeg om in het donker mee te fietsen en ook in de zon donker genoeg, de Siroko was meer 50 tinten (donker)grijs.
Ook is de lens naar mijn gevoel scherper en geeft een veel fijner beeld.
De PPEEQQ heb ik maar één lens bij (potochromatisch dus), en dat is tot dusver eigenlijk in alle omstandigheden wel beter. Misschien dat ie nog wat donkerder had gemogen bij volle zon, maar het is OK. In schemer hou ik hem nog best lang op eigenlijk; ik zet eerder m'n koplamp aan dan de bril af.
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
- Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic - Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic - Voor alles rondom bikepacking: Het grote Bikepacking Topic
- Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
- Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht:
Het grote fietskleding topic