Hardlopen - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 100 Laatste
Acties:
  • 475.226 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:27

Secsytime

Automagisch

Roadman schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 07:26:
[...]

Is het niet andersom? Je kunt prima je input sturen, alleen je output is afhankelijk van veel meer factoren dan alleen je input (zweet, verdamping, vocht vasthouden door het lichaam, etc.)

[...]

Hoezo is het dikke onzin? Dorst is toch het eerste symptoom van uitdroging?
Nee volgens mij is dit niet zo simpel. Voor zover ik weet is er een maximum aan vocht wat je lichaam kan absorberen in een uur. Waardoor het zinloos is om meer te drinken dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 19:39
Secsytime schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 07:31:
[...]

Nee volgens mij is dit niet zo simpel. Voor zover ik weet is er een maximum aan vocht wat je lichaam kan absorberen in een uur. Waardoor het zinloos is om meer te drinken dan dat.
Dat is niet wat ik bedoel. Ik heb controle over de input, niet (of minder) over de output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:04
Eens met @Roadman , sommige mensen moeten nu eenmaal standaard al veel vaker naar wc dan anderen, los van exacte vochtinname. Daar kan je geen “standaard”’ op loslaten. En zou je dat wel willlen doen dan wordt het ook ingewikkeld met verschillende staffels per geslacht en leeftijd oo basis van gemiddelden die enorm uiteenlopen. Net zo zinloos mijns inziens als hier roepen wat een gemiddelde hartslag-max zou moeten zijn ;)

@Poekie Inmiddels ook het artikel gelezen. Best interessant, maar jammer dat het erg aan de opppervlakte blijft. Ben meestal wel fan van Guardian longreads, maar vindt deze wat summier. Zo wordt er wel genoemd dat alcohol ook als “fluid intake” gerekend mag worden, maar niet stilgestaan bij het feit (toch?) dat de alcohol zelf juist
weer voor uitdroging zorgt. Tenzij deze wetenschapper daar nu écht een andere visie op heeft (die de algemene consensus in maatschappij en wetenschap tegenspreekt) maar in dat geval blijft ie er wel nonchalant kort bij stilstaan. Mijn n=1 ervaring is nog steeds dat ik hoofdpijn krijg na alcohol en dat hoe meer alcohol betekentnhoe meer hoofdpijn, en hoe meer water tussendoor hoe minder. Uitgaand van dát die hoofdpijn een teken is van uitdroging spreekt dat die opmerking over “alcohol tellen als vocht” toch enigszins tegen. Maar goed, ik ben geen wetenschapper ;)

Waar ik het wel mee eens ben is dat de hoeveelheid water die je nodig hebt vaak compleet ononderbouwd is. Die “2 liter per dag” is een mooi getal en makkelijk te onthouden, maar weinig bewezen effectief.

[ Voor 56% gewijzigd door Valorian op 28-01-2020 08:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Roadman schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 07:26:
[...]
Hoezo is het dikke onzin? Dorst is toch het eerste symptoom van uitdroging?
Dat je te laat bent is onzin - dorst is het teken dat je vocht nodig hebt. Het is niet t teken dat je anderhalf uur geleden vocht nodig had maar nu nóg meer omdat je het toen niet dronk. Veel artikelen schrijven 'wacht niet met drinken tot je dorst hebt want dan ben je te laat' en dit juist voor sporters. En dat is dus gewoon niet waar. Als je dorst hebt moet je drinken. Meer (lees: eerder) dan dat kan, maar is waarschijnlijk niet nodig - lichaam kan maar een gedeelte bewaren en een groot gedeelte plas je gewoon weer uit. En hier komt van de zomer weer het 'hoeveel moet ik drinken zonder kapot te gaan in de hitte' verhaal waarbij meestal wel een onderzoek of wat mee komt waaruit blijkt dat mensen meestal eerder te veel drinken dan te weinig, soms tot het gevaarlijke toe. En 'drinken voordat je dorst hebt' is daar dus de oorzaak van.

@Valorian ik denk dat als je alcohol drinkt, je meestal nog steeds meer vocht tot je neemt dan je lichaam daadwerkelijk nodig heeft - zeker in Engeland is een avondje pub niet veel meer dan een beetje hangen en drinken, met halve liters tegelijk. Zodra je daarbij gaat dansen is het waarschijnlijk al weer een ander verhaal en als je overdag te weinig hebt gedronken (wat mensen dus schijnen te doen zodat ze niet naar de wc hoeven op cruciale punten op de dag) ook. Ook hier dus weer, als je al te weinig moest gaan plassen had je dus meer vocht nodig overdag. Interessant experiment :P
Mijn n=1 ervaring klopt hier ook mee, als ik genoeg thee op kantoor heb gedronken is een avondje pints geen probleem, als ik de hele zaterdag in een stad heb gelopen en dus weinig heb gedronken moet ik voorzichtig doen met een glas alcohol bij het eten omdat ik anders de volgende dag inderdaad koppijn heb.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:00
Staan er nog Tweakers aan de start bij de Twiskemolenloop of de RunX Haarlem Zaanland Cross a.s. Zondag? Ik kijk het weer nog even aan maar wil wel ergens (proberen te) knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Poekie schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 09:28:
[...]

Dat je te laat bent is onzin - dorst is het teken dat je vocht nodig hebt. Het is niet t teken dat je anderhalf uur geleden vocht nodig had maar nu nóg meer omdat je het toen niet dronk.
Dus het klopt dat dorst het eerste symptoom van uitdroging is.
Meer (lees: eerder) dan dat kan, maar is waarschijnlijk niet nodig - lichaam kan maar een gedeelte bewaren en een groot gedeelte plas je gewoon weer uit. En hier komt van de zomer weer het 'hoeveel moet ik drinken zonder kapot te gaan in de hitte' verhaal waarbij meestal wel een onderzoek of wat mee komt waaruit blijkt dat mensen meestal eerder te veel drinken dan te weinig, soms tot het gevaarlijke toe. En 'drinken voordat je dorst hebt' is daar dus de oorzaak van.
Dus de strekking van het verhaal is, drinken voordat je dorst krijgt moet je ook met mate doen.
Gaargod schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 09:44:
Staan er nog Tweakers aan de start bij de Twiskemolenloop of de RunX Haarlem Zaanland Cross a.s. Zondag? Ik kijk het weer nog even aan maar wil wel ergens (proberen te) knallen.
Jep, Twiskemolenloop 10 EM staat op de planning (als progressieve duurloop) mits het weer een beetje noraal doet.

[ Voor 17% gewijzigd door Roadman op 28-01-2020 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Poekie schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 09:28:
[...]

@Valorian ik denk dat als je alcohol drinkt, je meestal nog steeds meer vocht tot je neemt dan je lichaam daadwerkelijk nodig heeft - zeker in Engeland is een avondje pub niet veel meer dan een beetje hangen en drinken, met halve liters tegelijk. Zodra je daarbij gaat dansen is het waarschijnlijk al weer een ander verhaal en als je overdag te weinig hebt gedronken (wat mensen dus schijnen te doen zodat ze niet naar de wc hoeven op cruciale punten op de dag) ook. Ook hier dus weer, als je al te weinig moest gaan plassen had je dus meer vocht nodig overdag. Interessant experiment :P
Mijn n=1 ervaring klopt hier ook mee, als ik genoeg thee op kantoor heb gedronken is een avondje pints geen probleem, als ik de hele zaterdag in een stad heb gelopen en dus weinig heb gedronken moet ik voorzichtig doen met een glas alcohol bij het eten omdat ik anders de volgende dag inderdaad koppijn heb.
Helder verhaal waar ik het onmogelijk niet mee eens kan zijn. Meer gedronken hebben voor je aan alcohol gaat zorgt er logischerwijs voor dat je meer alcohol kan drinken voor je uitdroogt. Maar mijns inziens werkt élk glas alcoholhoudende* drank uiteindelijk naar uitdroging toe. Ben je goed gehyrdrateerd (zoals in je thee-op-kantoor-voorbeeld) dan zal het langer duren voor je dat punt bereikt en met hoofdpijn eindigt (dezelfde avond of de volgende dag), en ben je slecht gehydrateerd (zoals de call-center medewerkers in het voorbeeld) dan zal dat uitdrogingspunt sneller komen. Maar hoe dan ook werkt alcohol uitdroging in de hand (en dus hoofdpijn) en is het mijns inziens daarom foutief om te benoemen dat je "dat als vocht mag meetellen". Maar goed, nogmaals, ben geen wetenschapper en reageeer ook maar op basis van algemene ontwikkeling + persoonlijke n=1 ervaring, dus aggree to disaggree vind ik ook prima ;)

*met alcoholhoudende drank bedoel ik drank met minimaal een procent of 4-5 aan alcohol. Ga je voor de échte minimale percentages, zoals 0,5% bier, dan zal wellicht de hoeveelheid vocht het positieve hydraterende effect van het uitdrogen door alcohol overstijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Valorian op 28-01-2020 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Alcohol zelf droogt het lichaam niet uit.

De verwerking van alcohol in je lichaam, je nieren die dit (gif) weg moeten werken, zorgen ervoor dat je meer gaat urineren. Dit heeft tot gevolg dat je meer vocht kwijtraakt dan normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 17:28
InZane schreef op maandag 27 januari 2020 @ 23:12:
[...]

De start/finish is midden in het centrum en reken maar dat het druk wordt. Parkeren zal wel een uitdaging worden verwacht ik. Ik zou zelf lekker met het OV gaan, als ik niet in Apeldoorn zou wonen tenminste :+
Ik ga zelf met de trapfiets.

Er zijn trouwens wel 2 transferiums: https://www.midwintermara...aarheid-2/bereikbaarheid/
Die transferia werken ideaal. Er rijden bijna constant bussen van die parkeerplaatsen naar de start.
Heb een aantal maal gebruik gemaakt van Transferium Ordenbos. Ter plekke is het een stukje wandelen, het terrein is nogal langgerekt. Houd dus wat tijd extra.

Zelf helaas mijn startbewijs moeten overdragen aan een collega. Een blessure die al sinds de VZT van afgelopen zomer af en aan opspeelt heeft me niet het trainingsvolume gegeven om vol vertrouwen aan de start te kunnen staan. Donderdag fysio, eens zien of die wat voor me kan betekenen.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Gisteravond nog even lekker iets minder dan anderhalf uur gelopen, woensdag nog een kort rondje heuvels en dan rusten voor zondag.

Weet iemand trouwens hoe het precies zit met het graveren van je medaille bij de midwinter? Dit heb ik tot nu toe altijd direct na de finish gedaan maar dit jaar zou ik het eventueel later op de dag willen laten doen omdat mijn vriendin de 8km gaat lopen.
InZane schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:06:
[...]
Zo ben ik inderdaad ook weleens gelopen. Bij de Naald de Amersfoortseweg op, verderop linksaf naar Hoog Soeren en dan via de Soerenseweg terug naar Apeldoorn. Aangezien ik in Woudhuis woon, heb ik bij thuiskomst dan ook wel een dikke 20+ km gedraaid.
Heb de laatste tijd ook een paar keer op zaterdagochtend met AV Veluwe meegelopen. Die doen op zaterdagochtend altijd duurlopen vanuit Orderbos met lekker veel heuveltjes enzo. Ik merk dat ik daar wel profijt van heb. En het is ook gewoon gezellig natuurlijk :)
Kijk. Ik woon in Kerschoten waardoor het voor mij al snel een blokje om is :) Dit jaar wil ik ook meer in de heuvels gaan trainen. Ik merk dat het een positief effect heeft op mijn tempo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Secsytime schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 10:32:
Alcohol zelf droogt het lichaam niet uit.

De verwerking van alcohol in je lichaam, je nieren die dit (gif) weg moeten werken, zorgen ervoor dat je meer gaat urineren. Dit heeft tot gevolg dat je meer vocht kwijtraakt dan normaal.
Ok, kan ik weinig tegenin brengen. Maar bottomline is dat je uitgedroogd raakt door het drinken van alcohol en dat dat effect bij meer alcohol verder toeneemt. Welke organen dan wat doen vind ik niet zo interessant ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:00
@Roadman nice, wat houdt dat in qua (verwachte) eindtijd voor je dan op een 10EM?

Ik wil zelf eigenlijk voor een 10K gaan maar als jij een mooi doel hebt voor de 10EM sluit ik me wellicht wel aan. In afwachting van het weer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Valorian schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:12:
[...]

Ok, kan ik weinig tegenin brengen. Maar bottomline is dat je uitgedroogd raakt door het drinken van alcohol en dat dat effect bij meer alcohol verder toeneemt. Welke organen dan wat doen vind ik niet zo interessant ;)
Dus als je overdadig veel alcohol wilt nuttigen. De avond ervoor even aan de elektrolyten en zorgen dat je extra vocht binnen krijgt :P

Tijdens het volgens van een trainingsschema ben ik zelf alcoholvrij, waarom opbouwen als je het met alcohol toch kapot maakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Secsytime schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:20:
[...]

Tijdens het volgens van een trainingsschema ben ik zelf alcoholvrij, waarom opbouwen als je het met alcohol toch kapot maakt?
Same here. Op dit moment alles opzij gezet om op de NK in Schoorl voor het eerst onder de 40min te duiken op de 10K. Ben in januari nagenoeg alcoholvrij, alleen met wintersport paar biertjes gehad maar dat mag geen naam hebben (ben meer van lange ski-dagen dan van apres-ski en uitslapen ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
Gaargod schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:14:
@Roadman nice, wat houdt dat in qua (verwachte) eindtijd voor je dan op een 10EM?

Ik wil zelf eigenlijk voor een 10K gaan maar als jij een mooi doel hebt voor de 10EM sluit ik me wellicht wel aan. In afwachting van het weer
Dacht zelf aan blokken van 3 keer 5 km op 4:50 min/km, 4:30 min/km, 4:10 min/km. Kom je geloof ik rond de 1 uur 12 minuten uit.
Voor mij niet echt een doel behalve niet te gek doen (bewaar ik wel voor in Schoorl) maar gewoon een fijne trainingsprikkel.
Valorian schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:53:
[...]

Same here. Op dit moment alles opzij gezet om op de NK in Schoorl voor het eerst onder de 40min te duiken op de 10K.
Mooi doel!
Wil zelf in Schoorl voor het eerst onder de 90 minuten duiken op de halve.

[ Voor 21% gewijzigd door Roadman op 28-01-2020 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Roadman schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 10:16:
[...]

Dus het klopt dat dorst het eerste symptoom van uitdroging is.
Dat heb ik toch ook geen onzin genoemd? Alleen dat je te laat zou zijn als je pas drinkt als je dorst hebt. Je bent dan gewoon op tijd, niet te laat. Je lichaam heeft dorst als signalering dat er meer vocht nodig is. Niet dat je op dat moment te laat zou zijn om je vochttekort aan te vullen.
En dit artikel heeft het er als een van de weinige over dat koffie en thee - die diuretisch werken, net als acohol - óók gewoon tellen als vocht, dus als je dorst hebt kun je prima koffie of thee drinken zonder dat je daardoor uitdroogt.
Dus de strekking van het verhaal is, drinken voordat je dorst krijgt moet je ook met mate doen.
Ja, inderdaad, daarom vonden ze die meldingen van 'minstens x bekers water per dag' onzin, omdat je dan waarschijnlijk te veel drinkt. En je hoeft niet per se alleen water te drinken om niet uit te drogen, melk, koffie, thee en in zekere mate alcohol helpen allemaal mee.

Waarschijnlijk zit er in bier/wijn/cider te weinig alcohol om het vocht dat je er ook mee binnen krijgt te niet te doen, tenzij je op zo'n tempo aan het zuipen bent dat het vocht je lichaam te snel verlaat (omdat je te veel drinkt) en dan gaat het lichaam water uit andere stukken lichaam halen dan uit je spijsverteringsstelsel waar je meestal een redelijke reserve hebt.
En daarom gaven ze aan dat je naar de wc gaan beter als graadmeter kan gebruiken of je genoeg drinkt dan star vasthouden aan x liter per dag drinken - ga je te vaak naar de wc moet je minder drinken. En ik denk dat dat ook geldt voor de zaterdagavond :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maikelonline
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-04 17:09
Zullen we eens de experts aan het woord laten? https://www.trainingpeaks...irst-hydration-endurance/

[ Voor 0% gewijzigd door maikelonline op 28-01-2020 14:11 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:03
Secsytime schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:20:
[...]

Dus als je overdadig veel alcohol wilt nuttigen. De avond ervoor even aan de elektrolyten en zorgen dat je extra vocht binnen krijgt :P

Omdat ik geen professional ben en ik een biertje te veel kan waarderen? ;)

Ik loop omdat ik het lekker en fijn vind om te doen en om mijn grenzen te verleggen... maar ik vind lekkere dingen (bier, koeken, chocola, chips) ook fijn (gelukkig kan ik dat combineren met hardlopen, houdt het nog een beetje werkbaar :p) ).

Hoewel ik ook tijdelijk kan geheelonthouden als ik echt ergens naartoe werk (bijv de maand voor een marathon, 2 weken voor de halve, een (halve) week voor de 5 of 10k) denk ik niet tijdens de rest van de trainingstijd af en toe een biertje nou echt effect heeft.

En zo wel, so be it... consessies doen dan maar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

m0ridin schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:20:
[...]

Omdat ik geen professional ben en ik een biertje te veel kan waarderen? ;)

Ik loop omdat ik het lekker en fijn vind om te doen en om mijn grenzen te verleggen... maar ik vind lekkere dingen (bier, koeken, chocola, chips) ook fijn (gelukkig kan ik dat combineren met hardlopen, houdt het nog een beetje werkbaar :p) ).

Hoewel ik ook tijdelijk kan geheelonthouden als ik echt ergens naartoe werk (bijv de maand voor een marathon, 2 weken voor de halve, een (halve) week voor de 5 of 10k) denk ik niet tijdens de rest van de trainingstijd af en toe een biertje nou echt effect heeft.

En zo wel, so be it... consessies doen dan maar ;)
Is toch ook prima, ik zeg nergens dat je dat niet mag doen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Secsytime schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:22:
[...]

Haha, en cheers to that ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Bensimpel schreef op woensdag 25 december 2019 @ 16:06:
[...]

Nouja, zomaar uit het niets een Ultrarun winnen? Als je al 3 wedstrijden hebt gewonnen dan ben je geen amateur meer en mag je jezelf inderdaad maar eens aan de doping regels gaan houden. Vooral om de sport eerlijk te houden.

Cannabis is gewoon tegen de regels in,

[...]

https://www.dopingwaaier.nl/desktop

Aka, ze heeft gewoon niet eerlijk meegedaan en is daarvoor (terecht) gestraft). (Of dat nou in wedstrijdverband of niet was, maakt niet uit. Het zat in haar bloed).

Nog meer info:
https://www.dopingautorit...categorieen/cannabinoiden

Pro renners gebruiken dan ook geen cannabis. Juist om deze reden. Ik tel Hinke als een pro renner, als je wedstrijden kan winnen ben je gewoon een pro.

https://www.runnersworld....ns-24-uurs-race-deventer/
Niet eerlijk mee gedaan... Voor de duidelijkheid: het gaat om een middel dat je buiten wedstrijdverband (tot 12 uur voor aanvang van de wedstrijd mag innemen. Hoe moet ik dan weten dat je dan alsnog strafbaar bent als je het vier dagen voor de wedstrijd in neemt? Het medicijn is dan al 3.5 dagen uitgewerkt dus als je er al voordeel van had, dan is dat na 4 dagen wel weg. En voor de duidelijkheid: de meesten met een wedstrijdlicentie zijn gewoon recreanten en die zijn ook niet op de hoogte van de exacte dopingregels. Dat daar nooit iets 'mis' gaat zoals nu, is omdat die recreanten normaal gesproken gewoon niet gecontroleerd worden en dat is heel bewust gedaan. Het idee is dat alleen mensen gecontroleerd worden die voorlichting hebben gehad, zoals ook in de NDR staat. Dat is omdat de dopingwetgeving toch wel heel veel meer is dan alleen de dopingwaaier. Ik had zelf nog nooit gehoord van dispensatie- misschien had ik dat op moeten zoeken, maar ik was nooit met doping bezig, het lag niet in mijn belevingswereld - doping is iets voor wielrenners of topsporters.
Maar goed, het is allemaal ook weer niet het einde van de wereld. Juist omdat ik geen pro ben overleef ik ook wel zonder wedstrijden. Ik voel er heel weinig voor om als topsporter door het leven te gaan terwijl ik ook nog een full time baan heb en een andere hobby die altijd meer tijd kost dan het hardlopen, en ik voel er weinig voor om bij elk medicijn dat ik ooit ga nemen me af te vragen of dat wel mag vanwege het hardlopen.
Waar ik ook niet heel blij van werd is at ik zoveel tijd kwijt was met deze zaak en dat dit ten koste ging van mijn werk en prive en het kost mij wellicht ook nog mijn andere hobby (paardrijden). Ik had meteen bij het horen van de uitslag me af moeten keren van de zaak, en vier jaar moeten accepteren maar het gevoel van onrechtvaardigheid zorgde ervoor dat ik er toch een tijd lang continu, elke dag, mee bezig was. Maar goed, achteraf is makkelijk praten. En niemand kan mij verbieden voor mezelf te blijven hardlopen, ik ben alweer begonnen met af en toe een rondje te rennen, gewoon in mijn eentje voor mezelf.

@secsytime ben je zelf ook hardloper? Ik snap je manier van reageren, het is soms lekker om ergens met gestrekt been in te gaan maar het kan af en toe ook best zinvol zijn om dingen niet alleen vanuit je eigen perspectief te zien en je proberen te verplaatsen in anderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Secsytime schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:22:
[...]

Dat kun je juist heel goed met elkaar combineren- ongegeneerd veel vreten en hardlopen. En hoe meer je hardloopt hoe meer je mag vreten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
@Verwijderd dubbel posten is tegen de regels >:) :+
Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen. Als je iets nieuws toe te voegen hebt aan je topic binnen die 24 uur en je bent zelf de laatste poster, dan kun je je post bewerken.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tinusvolkel schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 17:41:
@Verwijderd dubbel posten is tegen de regels >:) :+

[...]
Eh.. Hoe heb ik hier nou weer de regels overtreden? Ik reageer toch gewoon op iemand?

Even terug komend op het geheel onthouden voor wedstrijden: ik drink zelf niet maar weet dat sommige ultralopers zweren bij bier drinken tijdens het lopen. Zie bijv. ultraloper Camille Herron. Ik zou het gewoon eens proberen!

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2020 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 17:18:
[...]

Niet eerlijk mee gedaan... Voor de duidelijkheid: het gaat om een middel dat je buiten wedstrijdverband (tot 12 uur voor aanvang van de wedstrijd mag innemen. Hoe moet ik dan weten dat je dan alsnog strafbaar bent als je het vier dagen voor de wedstrijd in neemt? Het medicijn is dan al 3.5 dagen uitgewerkt dus als je er al voordeel van had, dan is dat na 4 dagen wel weg. En voor de duidelijkheid: de meesten met een wedstrijdlicentie zijn gewoon recreanten en die zijn ook niet op de hoogte van de exacte dopingregels. Dat daar nooit iets 'mis' gaat zoals nu, is omdat die recreanten normaal gesproken gewoon niet gecontroleerd worden en dat is heel bewust gedaan. Het idee is dat alleen mensen gecontroleerd worden die voorlichting hebben gehad, zoals ook in de NDR staat. Dat is omdat de dopingwetgeving toch wel heel veel meer is dan alleen de dopingwaaier. Ik had zelf nog nooit gehoord van dispensatie- misschien had ik dat op moeten zoeken, maar ik was nooit met doping bezig, het lag niet in mijn belevingswereld - doping is iets voor wielrenners of topsporters.
Maar goed, het is allemaal ook weer niet het einde van de wereld. Juist omdat ik geen pro ben overleef ik ook wel zonder wedstrijden. Ik voel er heel weinig voor om als topsporter door het leven te gaan terwijl ik ook nog een full time baan heb en een andere hobby die altijd meer tijd kost dan het hardlopen, en ik voel er weinig voor om bij elk medicijn dat ik ooit ga nemen me af te vragen of dat wel mag vanwege het hardlopen.
Waar ik ook niet heel blij van werd is at ik zoveel tijd kwijt was met deze zaak en dat dit ten koste ging van mijn werk en prive en het kost mij wellicht ook nog mijn andere hobby (paardrijden). Ik had meteen bij het horen van de uitslag me af moeten keren van de zaak, en vier jaar moeten accepteren maar het gevoel van onrechtvaardigheid zorgde ervoor dat ik er toch een tijd lang continu, elke dag, mee bezig was. Maar goed, achteraf is makkelijk praten. En niemand kan mij verbieden voor mezelf te blijven hardlopen, ik ben alweer begonnen met af en toe een rondje te rennen, gewoon in mijn eentje voor mezelf.

@secsytime ben je zelf ook hardloper? Ik snap je manier van reageren, het is soms lekker om ergens met gestrekt been in te gaan maar het kan af en toe ook best zinvol zijn om dingen niet alleen vanuit je eigen perspectief te zien en je proberen te verplaatsen in anderen.
Zodra je wedstrijden wint, ben je gewoon een pro. Dan gelden er andere regels voor jou en daar moet je je gewoon aan houden. Je kunt je daar niet onder gaan schuilen van ik wist het niet. Als je wedstrijden wilt winnen moet je gewoon de regels begrijpen en je daar aan houden. De topwereld is hard.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Valorian
@Verwijderd Zoals je ziet zijn er hier mensen die begrip hebben voor jouw verhaal en standpunt, en mensen die er een andere mening op na houden. En bij die laatste groep kom je dan vervolgens weer mensen tegen die die mening met gestrekt been etaleren en mensen met iets meer diplomatieke reacties. Denk dat verder discussieren in ieder geval snel betekent in cirkels praten, en zou die energie in andere zaken stoppen. Maar dat laat ik aan jou over.

Wat ik zelf veel interessanter vind dan semantische discussies over wat een pro-loper is is dat we met jouw komst hier nu een hele goede loper in ons midden hebben. Niet alleen zijn er in dit topic maar een handjevol ultra-lopers (waarvan er maar enkele de 100K grens hebben doorbroken) , maar je tempo's en opbouw van 10 a 20 km naar die 100 is denk ik ook ongevenaard. Ik heb je podcast (op Runnersworld denk ik ?) geluisterd over je eerste 100km, vond het een erg inspirerend verhaal. Wat ik mij nu vooral afvraag: ben je van plan dat talent opzij te zetten of wil je de komende jaren meer ultra's gaan lopen (buiten KNAU verband, zelfstandig, in het buitenland,etc.)? En zou je bijvoorbeeld wel een berg-trail mogen doen of zitten die in dezelfde hoek qua regels en geldt daar je 'verbod' ook op?

Gezien de leeftijden van ultralopers in de top kan ik mij voorstellen dat als je zelfstandig doortraint je over 4 jaar zeker weer een gooi naar de top kan doen. Of – als je van bergen houdt – eens kan kijken of je de nieuwe Ragna Debats kan worden :)

@Secsytime @Bensimpel Ik denk dat jullie haar posts niet goed lezen of niet willen lezen. Ze geeft heel duidelijk aan niet op de hoogte te zijn geweest van de spelregels. Dat is heel iets anders dan "je er niet aan willen houden" of "bewust niet eerlijk gespeeld hebben". Of ze de waarheid spreekt is een tweede, dat weet ik ook niet, maar dat staat er los van. Wel weet ik dat de KNAU maar weinig doet om mensen goed voor te lichten op dit punt, dus kan mij best voorstellen dat haar standpunt gewoon klopt. Draai het eens om: als ze écht wist wat ze fout deed, zou ze dan het risico nemen bij een NK , in de wetenschap dat er géén voordeel aan zit (want niet prestatiebevorderend)?

[ Voor 27% gewijzigd door Valorian op 28-01-2020 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Bensimpel schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 18:14:
[...]

Zodra je wedstrijden wint, ben je gewoon een pro. Dan gelden er andere regels voor jou en daar moet je je gewoon aan houden. Je kunt je daar niet onder gaan schuilen van ik wist het niet. Als je wedstrijden wilt winnen moet je gewoon de regels begrijpen en je daar aan houden. De topwereld is hard.
+1

@Verwijderd niks geen gestrekt been, zijn gewoon spelregels (waarvan jij vindt dat je je niet aan hoeft te houden). Je hoger beroep zal weinig uitmaken (verwacht ik), want het gaat dan jurisprudentie creëren die zeer onwenselijk is.

@Valorian ”ik wist het niet” is een non-argument. Je hebt een wedstrijd licentie, dan hoor je jezelf in te lezen. Dit is HAAR eigen verantwoordelijkheid, die van niemand anders. Als je zegt: “ik wist het niet”, leg je de verantwoordelijkheid buiten jezelf. Niemand heeft haar gedwongen een licentie te nemen.

[ Voor 19% gewijzigd door Secsytime op 28-01-2020 18:37 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Valorian
Secsytime schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 18:30:
[...]

+1

@Verwijderd niks geen gestrekt been, zijn gewoon spelregels (waarvan jij vindt dat je je niet aan hoeft te houden). Je hoger beroep zal weinig uitmaken (verwacht ik), want het gaat dan jurisprudentie creëren die zeer onwenselijk is.

@Valorian ”ik wist het niet” is een non-argument. Je hebt een wedstrijd licentie, dan hoor je jezelf in te lezen. Dit is HAAR eigen verantwoordelijkheid, die van niemand anders. Als je zegt: “ik wist het niet”, leg je de verantwoordelijkheid buiten jezelf. Niemand heeft haar gedwongen een licentie te nemen.
Dat klopt, niemand heeft haar gedwongen om zo'n licentie te nemen. Maar waarschijnlijk heeft ook niemand haar bij het nemen van die licentie aangegeven wat de bijkomende regels zijn. Ik heb ook een wedstrijdlicentie: de aanvraag bestond uit een mail naar mijn AV met één zin: Hallo AV, ik wil graag een licentie. Vervolgens was het geregeld en werden er een paar tientjes afgeschreven voor een jaar. Geen linkje met "lees wel even deze regels" of uberhaupt ook maar een vorm van waarschuwingen over wat er verder bij komt kijken. Stel dat ik nu morgen 60 zou worden en nog een hele vlotte loper blijk te zijn. Dan zou ik mij best kunnen voorstellen dat een trainer op de baan zegt "joh, doe eens mee met de NK in jou leeftijdscategorie, je zou best kans maken" .. Dan zou ik ook niet automatisch eerst gaan google'n over of er in mijn gebruik van genotsmiddelen of medicatie niet iets verstopt zit wat op de dopinglijst staat. Maar zou ik winnen en gecontroleerd worden dan dus wel 4 jaar niet mogen sporten in verenigingsverband. Misschien gezien mijn tijden geen logisch voorbeeld, maar ik geef hem even in de hoop dat mensen zich misschien kunnen inleven in de situatie van @Verwijderd .. Er is een verschil tussen schuldig bevonden worden en zodanig bewust een fout maken dat dat natrappen op een forum verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Valorian schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 18:48:
[...]

Dat klopt, niemand heeft haar gedwongen om zo'n licentie te nemen. Maar waarschijnlijk heeft ook niemand haar bij het nemen van die licentie aangegeven wat de bijkomende regels zijn. Ik heb ook een wedstrijdlicentie: de aanvraag bestond uit een mail naar mijn AV met één zin: Hallo AV, ik wil graag een licentie. Vervolgens was het geregeld en werden er een paar tientjes afgeschreven voor een jaar. Geen linkje met "lees wel even deze regels" of uberhaupt ook maar een vorm van waarschuwingen over wat er verder bij komt kijken. Stel dat ik nu morgen 60 zou worden en nog een hele vlotte loper blijk te zijn. Dan zou ik mij best kunnen voorstellen dat een trainer op de baan zegt "joh, doe eens mee met de NK in jou leeftijdscategorie, je zou best kans maken" .. Dan zou ik ook niet automatisch eerst gaan google'n over of er in mijn gebruik van genotsmiddelen of medicatie niet iets verstopt zit wat op de dopinglijst staat. Maar zou ik winnen en gecontroleerd worden dan dus wel 4 jaar niet mogen sporten in verenigingsverband. Misschien gezien mijn tijden geen logisch voorbeeld, maar ik geef hem even in de hoop dat mensen zich misschien kunnen inleven in de situatie van @Verwijderd .. Er is een verschil tussen schuldig bevonden worden en zodanig bewust een fout maken dat dat natrappen op een forum verdient.
Intentie is irrelevant.

Je neemt een licentie zodat het jaar erop je NL record wel wordt erkend. Dat is nogal een verschil met jouw situatie. Dit mag je echt wel van de individu verwachten.

Edit:
Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 17:18:
[...]
Deze gaat natuurlijk ook voor jezelf op. Hou jezelf even de spiegel voor.

[ Voor 12% gewijzigd door Secsytime op 28-01-2020 19:05 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Dus de echte "aan de spelregelhouder" hier houden zich ook voor echt 100% helemaal zuiver volgens de wet aan de verkeersregels want dat is het gevolg van op rijexamen gaan =om een licentie voor auto of motor rijden te realiseren / te behalen en je weet waar je voor tekent. Wat een voorbeeldig volk zijn we toch.... O-)

Of mag dat weer niet vergeleken worden... helaas heb ik al een paar bekeuringen voor iets te hard rijden en zo... foei/shit... Autorijden is blijkbaar toch echt topsport... anders had ik die fouten niet gemaakt... :(

Gelukkig heb ik bij de diverse NK Masters de mazzel gehad dat ik geen medicijnen gebruik..... oei de ijzertabletten vergeten te checken of die niet op de dopinglijst stonden, immers dat geeft toch een boost aan het lichaam...... shit toch nog een foutje gemaakt... had daar niet bij stil gestaan.... gelukkig ben ik niet gepakt....mazzel gehad... :+
Gelukkig heb ik des al niettemin zo wie zo op een NK nooit een medaille in hoeven te leveren... die is er geloof ik nl voor een 4e plaats niet .... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

route99 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 19:25:
Dus de echte "aan de spelregelhouder" hier houden zich ook voor echt 100% helemaal zuiver volgens de wet aan de verkeersregels want dat is het gevolg van op rijexamen gaan =om een licentie voor auto of motor rijden te realiseren / te behalen en je weet waar je voor tekent. Wat een voorbeeldig volk zijn we toch.... O-)

Of mag dat weer niet vergeleken worden... helaas heb ik al een paar bekeuringen voor iets te hard rijden en zo... foei/shit... Autorijden is blijkbaar toch echt topsport... anders had ik die fouten niet gemaakt... :(

Gelukkig heb ik bij de diverse NK Masters de mazzel gehad dat ik geen medicijnen gebruik..... oei de ijzertabletten vergeten te checken of die niet op de dopinglijst stonden, immers dat geeft toch een boost aan het lichaam...... shit toch nog een foutje gemaakt... had daar niet bij stil gestaan.... gelukkig ben ik niet gepakt....mazzel gehad... :+
Gelukkig heb ik des al niettemin zo wie zo op een NK nooit een medaille in hoeven te leveren... die is er geloof ik nl voor een 4e plaats niet .... 8)7
Dit is echt een vergelijking die nergens op slaat.

De correcte vergelijking zou zijn:
Aangehouden worden door een agent, of een boete krijgen en dan zeggen "ja maar ik wist niet dat dat niet mocht"!!! En dan de boete aanvechten met ditzelfde argument.

En de vergelijking met supplementen slaat ook nergens op. Het gaat hier om medicijnen, die invloed hebben op de performance. Elke ADHD'er weet echt wel wat zijn medicijnen doen. Het is niet alsof het pilletjes van A. Vogel zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Kies gerust de vergelijking die "past", een goed recht... ik heb mijn keuze gemaakt, ook een goed recht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
Secsytime schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 19:40:
[...]

Dit is echt een vergelijking die nergens op slaat.

De correcte vergelijking zou zijn:
Aangehouden worden door een agent, of een boete krijgen en dan zeggen "ja maar ik wist niet dat dat niet mocht"!!! En dan de boete aanvechten met ditzelfde argument.

En de vergelijking met supplementen slaat ook nergens op. Het gaat hier om medicijnen, die invloed hebben op de performance. Elke ADHD'er weet echt wel wat zijn medicijnen doen. Het is niet alsof het pilletjes van A. Vogel zijn.
Van ADHD medicatie ga je als ADHD'er echt niet harder/langer lopen hoor. Vandaar dat er ook gewoon dispensatie aangevraagd had kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

route99 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 19:49:
Kies gerust de vergelijking die "past", een goed recht... ik heb mijn keuze gemaakt, ook een goed recht.
Als je je rijbewijs hebt opgehaald, wordt er ook gewoon verwacht dat je je automatisch aan de regels houdt.. (en dat je ze ALLEMAAL kent) ;) Of je dat doet is een tweede, maar dan moet je niet gaan "klagen" als je daarvoor bestrafd wordt.
Roadman schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 19:58:
[...]

Van ADHD medicatie ga je als ADHD'er echt niet harder/langer lopen hoor. Vandaar dat er ook gewoon dispensatie aangevraagd had kunnen worden.
Dat klopt, maar op mensen die geen ADHD hebben heeft het een ander effect. Dus had je kunnen weten dat dit onder de categorie doping valt. Als je dispensatie had gewild, moest je dat gewoon even aanvragen. Dit doe je vooraf, niet achteraf.

Ieder zijn mening, dat is toch prima?

Ze heeft zich niet aan de regels gehouden. Iedereen kan fouten maken, maar doe niet alsof je "onrecht" is aangedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roadman
Secsytime schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 20:05:
[...]

Als je je rijbewijs hebt opgehaald, wordt er ook gewoon verwacht dat je je automatisch aan de regels houdt.. (en dat je ze ALLEMAAL kent) ;) Of je dat doet is een tweede, maar dan moet je niet gaan "klagen" als je daarvoor bestrafd wordt.
Alleen heeft Hinke nu net niet het stukje theorie- en rijles gehad maar haar rijbewijs zo gekregen. Hier, ga maar rijden. Zo klopt de vergelijking tenminste.
Dat klopt, maar op mensen die geen ADHD hebben heeft het een ander effect. Dus had je kunnen weten dat dit onder de categorie doping valt. Als je dispensatie had gewild, moest je dat gewoon even aanvragen. Dit doe je vooraf, niet achteraf.

Ieder zijn mening, dat is toch prima?

Ze heeft zich niet aan de regels gehouden. Iedereen kan fouten maken, maar doe niet alsof je "onrecht" is aangedaan.
Dat klopt, dat hoor je vooraf te doen.
Maar jij brengt het nu dat ze willens en wetens de dopingvoorwaarden heeft overtreden. Dat ligt imho een stuk genuanceerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Roadman schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 20:12:
[...]

Alleen heeft Hinke nu net niet het stukje theorie- en rijles gehad maar haar rijbewijs zo gekregen. Hier, ga maar rijden. Zo klopt de vergelijking tenminste.

[...]

Dat klopt, dat hoor je vooraf te doen.
Maar jij brengt het nu dat ze willens en wetens de dopingvoorwaarden heeft overtreden. Dat ligt imho een stuk genuanceerder.
Ja, maar het is HAAR verantwoordelijkheid dat ze die dan krijgt, of zelf uitzoekt hoe het zit. Dit is ook met een rijbewijs niet anders.

Het lijkt me nogal logisch, dat als je een NL record hebt gelopen het jaar ervoor, maar deze niet is erkend omdat je geen licentie hebt. Het jaar erop heb je wel een licentie en loop je er weer één, dat je aan de dopingwet moet voldoen.

Dit is geen rocket science.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@Roadman Juist... en daarom heb ik het maar eens zo strak neer gezet, zonder nuances.... en even in de spiegel gekeken.....
Dank voor de aanvulling...ook ten behoeve van de "echte "aan de spelregelhouders"....

[ Voor 30% gewijzigd door route99 op 28-01-2020 20:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roadman
Secsytime schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 20:17:
[...]

Ja, maar het is HAAR verantwoordelijkheid dat ze die dan krijgt, of zelf uitzoekt hoe het zit. Dit is ook met een rijbewijs niet anders.
Je vergelijking gaat mank. Met een rijbewijs word je eerst getoetst voordat je een licentie krijgt. Bij een wedstrijdlicentie dus niet. Nee, schijnbaar krijg je zoals meerdere voorbeelden hier aangeven er 0,0 informatie dan wel begeleiding bij. Ik ben van mening dat een organisatie niet alleen volstaan met het uitdelen van licenties maar dat daar ook een stukje zorgplicht aan vast zit.

En ja, aan de andere kant had zij wellicht zichzelf ook beter moeten laten informeren.
Maar nogmaals, nuance...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Roadman schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 20:35:
[...]

Je vergelijking gaat mank. Met een rijbewijs word je eerst getoetst voordat je een licentie krijgt. Bij een wedstrijdlicentie dus niet. Nee, schijnbaar krijg je zoals meerdere voorbeelden hier aangeven er 0,0 informatie dan wel begeleiding bij. Ik ben van mening dat een organisatie niet alleen volstaan met het uitdelen van licenties maar dat daar ook een stukje zorgplicht aan vast zit.

En ja, aan de andere kant had zij wellicht zichzelf ook beter moeten laten informeren.
Maar nogmaals, nuance...
Er zit geen nuance in, je haalt feiten en gevoelens door elkaar.

Laten we de regels aan gaan passen voor één incident, omdat een naief "vrouwtje" geen moeite heeft gedaan om zich in te lezen in de regels waar ze zich aan moet houden...

Maar het is toch prima om hier verschillende meningen over te hebben? Ik deel die van de Atletiek Unie, jullie die van het "slachtoffer".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Secsytime schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 20:40:
[...]

Er zit geen nuance in, je haalt feiten en gevoelens door elkaar.

Laten we de regels aan gaan passen voor één incident, omdat een naief "vrouwtje" geen moeite heeft gedaan om zich in te lezen in de regels waar ze zich aan moet houden...

Maar het is toch prima om hier verschillende meningen over te hebben? Ik deel die van de Atletiek Unie, jullie die van het "slachtoffer".
Zeker, en laten we het daar ook maar verder bij houden.
We wachten een eventuele uitspraak wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

En vanaf nu geen km te hard rijden met de auto waar het niet mag..... :+

[ Voor 15% gewijzigd door route99 op 28-01-2020 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

route99 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 21:01:
En vanaf nu geen km te hard rijden met de auto waar het niet mag..... :+
Als ik een verkeerswet overtreed, betaal ik de boete met alle liefde, mij hoor je niet klagen als ik "gepakt" word. Jouw vrouw (blijkbaar) daarentegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Die laatste "conclusie" daar haal je de rest van je verhaal alleen maar mee omlaag.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Je bent zo fel aan het verdedigen.

Het betekent overigens niet dat ik het geen vervelende situatie voor haar vind. Dit gun je natuurlijk niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Wacht even.. als je denkt dat het mijn vrouw betreft die ik verdedig,zo komt het binnen?
Dan sla je nog een keer de plank mis? Maar mss zit ik er naast. Zal wel....
Joh ik ben Master 60+ en mijn vrouw loopt niet hard en is bijna net zo oud... _/-\o_

En het was helemaal geen verdedigen, ik heb dit puur als een reflectie grap opgeschreven...vanuit mijn jarenlange loop ervaring op best een leuk Masters niveau.

Sterkte ermee, wist niet dat de kater zo groot was... sorry hoor, je hebt het helemaal verkeerd begrepen.

[ Voor 8% gewijzigd door route99 op 28-01-2020 22:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:49

Roozzz

Plus ultra

Volgens mij ben jij juist degene die het verkeerd begrijpt.

Kunnen we anders weer terug naar een overwegend leuk gezellig hardlooptopic? Het is nogal zuur hier en gezien het inmiddels op de persoon gaat, gaat het ook niet beter worden.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Als er zo fel op een reflectie grap gereageerd wordt, dat was totaal niet op een persoon... maar juist het reflectiemoment. Waar ik bezwaar tegen heb dat er publiekelijk zo iemand afgebrand dreigt te worden.
Tuurlijk hoor je de dopingregels te kennen en je er aan te houden, maar er waren ook best serieuze nuances las ik links en rechts, maar moet dit echt zo.... daarom het over de top reflectie moment... tja ...
Als je dan op mijn over de top stukje in gaat... met de verkeersovertredingen en de driver licence... tja...

[ Voor 7% gewijzigd door route99 op 28-01-2020 22:25 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Nog mensen hardgelopen afgelopen dagen? ;)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:49

Roozzz

Plus ultra

Sport_Life schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 22:33:
Helaas niet gelopen vandaag, afscheidsborrel van een collega vanavond gehad. Dus de training maar even een dagje doorgeschoven. Zonde, want had wel zin om even lekker wat tempo's tegen de wind in te lopen :+

Mijn taperperiode duurt me alweer iets te lang :P

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Ben op het moment jammer genoeg niet aan het lopen door een kuitblessure (maar Januari was sowieso al gedacht als rust maand), maar heb wel even tijd gemaakt om een run analyze te doen, uitkomst: over-pronatie, maak mijn stappen niet helemaal af, en loop teveel op mijn voorvoet waardoor mijn kuit meer moet werken. Heb een paar instructies voor het lopen meegekregen en wat oefeningen voor in de sportschool.

Vraagje voor de mensen hier; die analyze werd gedaan op een loopband en niet buiten. Ik heb het gevoel dat buiten lopen echt nog anders is dan op de loopband. Iemand ervaring mee?

Ik vraag omdat ik zelf het gevoel heb dat dit zo is, en mijn physio zei hetzelfde en die doet ook vrijblijvend wat analyzes voor het lopen. Die heeft dan ook vanochtend voor mij gekeken en vertelde nog wat andere dingen waar ik op moet letten.

Do what you love, do it often

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Vanwege de wind kon ik niet de geplande 10x200m doen, dus heb ik maar 10x30" gedaan zonder tempodoel. De langzaamste ging op 3'05/km, de rest allemaal sneller dan 3'/km. En dat was lang niet allemaal met wind mee :p

Het gaat de goede kant op. Komende tijd wel wat meer richten op lactaatwerk met de CPC die eraan komt.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NyceNL
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-09 15:17
Nope, ik heb besloten om het hardlopen tijdelijk uit te stellen. Ik probeer eerst de nodige kilo's er af te werken voordat ik het weer ga proberen ;) Ik wil niet mn knieen kapot lopen..

Val nu netjes tussen de halve kilo / kilo per week af. Hopen dat ik dit door kan zetten en dan over een aantal maanden rustig met mn c25k kan beginnen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:16
Gisteren na 200m omgedraaid. Zit nochtans in een goeie flow de laatste weken maar had een onaangenaam gevoel in mijn linkerhamstring. Als alternatief dan maar een uurtje gezwift. Het blijft me verbazen hoe je op 20 minuten kan sterven op een fiets terwijl je op dezelfde hartslag een marathon kan lopen.

@macciez ik vind een loopband ook onnatuurlijk, dat de band je voet naar achter “trekt” in plaats van dat jij jezelf vooruitduwt. Niet iedereen zal er evenveel last van hebben, maar ik doe ook liever/vertrouw meer een test op een baan dan op de loopband...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

nokie schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 07:23:
[...]
@macciez ik vind een loopband ook onnatuurlijk, dat de band je voet naar achter “trekt” in plaats van dat jij jezelf vooruitduwt.
Toch is het dat niet. Je beweegt je relatief aan de ondergrond, dat die ondergrond toevallig achteruit gaat maakt voor de loopbeweging niet uit zolang de snelheid van de ondergrond maar constant is. De aarde draait ook met enorme snelheid om de zon en om zijn eigen as. Daar merk je tijdens het lopen ook niets van :)

Hooguit is het voor de hersenen vreemd; de omgeving lijkt niet dichterbij te komen terwijl je wel de loopbeweging maakt.
Zeker! Zondag per ongeluk een halve marathon gelopen. :P Had 19 km gepland, maar ergens halverwege ben ik verkeerd gelopen. Volgens Strava heb ik een paar nieuwe PR's (inclusief even stil staan om de route terug te vinden), maar dat is ook niet vreemd aangezien dit pas mijn tweede 21km is geweest, de eerste was Egmond :P

[ Voor 63% gewijzigd door Zr40 op 29-01-2020 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMaster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 11:14
Gisteravond een interval training gepland 12 x 400 en 8 x 200. Eerst een ouderavond van school (van 19:00 - 19:30) en daarna aan de slag. Echter, duurde de ouderavond tot 20:15, en tot overmaat van ramp lag er een lading natte sneeuw op de weg, 1 grote blubberbende.
Dus om 20:30 besloten om de training te laten voor wat het is, en te verschuiven naar vandaag. Met de hoop dat het weer iets beter is, in ieder geval het wegdek.
Misschien zelfs overwegen om te kijken of de baan open is van de loopgroep, en te kijken of ik hier mag lopen tijdens de training van een andere groep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:10

polthemol

Moderator General Chat
Valorian schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 18:28:

@Secsytime @Bensimpel Ik denk dat jullie haar posts niet goed lezen of niet willen lezen. Ze geeft heel duidelijk aan niet op de hoogte te zijn geweest van de spelregels. Dat is heel iets anders dan "je er niet aan willen houden" of "bewust niet eerlijk gespeeld hebben". Of ze de waarheid spreekt is een tweede, dat weet ik ook niet, maar dat staat er los van. Wel weet ik dat de KNAU maar weinig doet om mensen goed voor te lichten op dit punt, dus kan mij best voorstellen dat haar standpunt gewoon klopt. Draai het eens om: als ze écht wist wat ze fout deed, zou ze dan het risico nemen bij een NK , in de wetenschap dat er géén voordeel aan zit (want niet prestatiebevorderend)?
dat is allemaal niet relevant, ook niet of het wel of niet doping was of dat het zinnig was of niet. Als je mee rent met de wedstrijdlopers, met een wedstrijdlicentie, heb je je te houden aan dopingregels. It's that easy. Overtreed je die omdat je ze niet kende, jammer dan, eigen fout. Wil je dat gedoe allemaal niet? Dan neem deel zonder wedstrijdlicentie. Die dingen hangen verplichtingen aan (en dat het gros van amateurlopers het misschien niet weet is gewoonweg geen argument, als je wordt gesnaaid heb je prijs, it's that easy, dat is wat aan die wedstrijdlicentie hangt qua verplichtingen).

@Sport_Life yes! Vorige week rust gepakt omdat allerlei pezen begonnen te protesteren. Deze week alles netjes compleet opgepakt zoals het hoorde. Focus in de trainingen is nu meer van het opbouwen van afstand, aan het gaan naar het consistent rennen van mijn beoogde marathonpace (5:40 zal dit zijn, maar ik train op 5:30, onder het mom van train hard, fight easy).

Tevens nu wat meer intervallen erin aan het doen en van het weekend weer wat heuveltrainingen, gezien mijn z2-base de laatste maanden vrij stevig is geworden, nu wat snelheid zaaien en hopelijk oogsten in april :D

[ Voor 17% gewijzigd door polthemol op 29-01-2020 09:19 . Reden: aanvulling ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-09 15:15
@polthemol ik wilde aanvankelijk ook nog reageren, maar ik denk dat er (meer) dan genoeg over dit onderwerp gezegd is...
Maandag een rondje van 12,3 gedaan en vanavond weer, kan niet wachten om op mijn gisteren geleverde NB 1080v10 te gaan lopen. :)

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Laatste wat ik erover zeg.

Dat ze dispensatie aan had kunnen vragen, betekent niet dat ze het ook had gekregen! In het verleden is vaak de diagnose ADHD veels te makkelijk gesteld, daarom zijn ze hier ook extra voorzichtig mee.

Daarnaast heeft deze mevrouw een (medische) PhD, je mag echt wel van iemand met dit opleidingsniveau verwachten dat ze begrijpt dat met rechten ook plichten komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

De trainingen gaan hier gewoon door, met de carnavalsactiviteiten moet ik soms extra vroeg uit de veren om te kunnen lopen en weinig tijd om berichten te posten.

Afgelopen zondag ging om 6.30 de wekker, om 7.30 was ik onderweg voor een DL van 24km. Op voorhand wist ik echter al dat deze omvang voor nu nog te groot is, dus probeerde zo ver te komen als mogelijk. Op de 17km stopte de teller, kreeg last van mijn achillespees en de rechtervoet begon af te hangen, bochten naar rechts waren niet meer comfortabel en moest de voet heel geforceerd neerzetten. Besloten om maar terug naar huis te gaan.

Gisteravond was het een compleet andere beleving op de training. Interval (1000. 800. 600) van 23"/100m, wat neerkomt op 3.50/km. Het liep zo ontzettend makkelijk dat ik niet eens het gevoel had dat we best hard gingen. Al met al lijk ik conditioneel weer bijna terug op niveau te zijn, het is nu puur het herstel van de enkel dat er op sommige momenten voor zorgt dat een bepaalde training niet volledig kan worden afgerond. Met de week merk ik dat de pijn minder wordt. Loop nu al volledig pijnvrij waar dit tot 3 weken geleden nog regelmatig aanwezig was.
Eind maart staat er een HM op het programma, dan zijn we nu dik 2.5 maand verder en verwacht ik eigenlijk dat de enkel weer op volle sterkte is. :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Gisteren een langzaam duurloopje gedaan van 15km met collega's, volgens smashrun mijn laagste max hartslag ooit :) (de max was 138 en gem 127 (mijn max hartslag is 188) Dus met een gemiddeld tempo van 5:18 mag ik niet klagen.

Verder is mijn rust hartslag inmiddels gedaald naar 37, maar wat is de rusthartslag van andere sporters hier? Want wat ik lees op internet is er niks aan de hand, maar de mensen om mij heen vinden dit toch wel laag :)
nokie schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 07:23:
[...]

Gisteren na 200m omgedraaid. Zit nochtans in een goeie flow de laatste weken maar had een onaangenaam gevoel in mijn linkerhamstring. Als alternatief dan maar een uurtje gezwift. Het blijft me verbazen hoe je op 20 minuten kan sterven op een fiets terwijl je op dezelfde hartslag een marathon kan lopen.

@macciez ik vind een loopband ook onnatuurlijk, dat de band je voet naar achter “trekt” in plaats van dat jij jezelf vooruitduwt. Niet iedereen zal er evenveel last van hebben, maar ik doe ook liever/vertrouw meer een test op een baan dan op de loopband...
Ik probeer ook elke vrijdag te gaan spinnen, maar dag ik ook helemaal kapot met een hartslag van net over de 150.

En lopen op de loopband vind ik ook niks, maar als training voor de 7 heuvelen loop vond ik het nog wel redelijk werken aangezien hier een beetje weinig heuvels zijn.
Tim_W schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 08:40:
@polthemol ik wilde aanvankelijk ook nog reageren, maar ik denk dat er (meer) dan genoeg over dit onderwerp gezegd is...

[...]

Maandag een rondje van 12,3 gedaan en vanavond weer, kan niet wachten om op mijn gisteren geleverde NB 1080v10 te gaan lopen. :)
Inmiddels al weer ruim 100km gelopen op deze schoen en ze lopen heerlijk :) ik loop er vanzelf op en ga sneller dan dat het aanvoelt.

Maar zo om 11uur weer een tempo rondje (niet op de 1080v10 maar op de lichtere boston 8 ) met de snellere collega's :) heb er zin in.
Het zal wel weer een km of 12 worden met een snelheid van tegen de 15 per uur. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• influenza
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 12:44
Tinusvolkel schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 09:25:
[...]

Gisteren een langzaam duurloopje gedaan van 15km met collega's, volgens smashrun mijn laagste max hartslag ooit :) (de max was 138 en gem 127 (mijn max hartslag is 188) Dus met een gemiddeld tempo van 5:18 mag ik niet klagen.

Verder is mijn rust hartslag inmiddels gedaald naar 37, maar wat is de rusthartslag van andere sporters hier? Want wat ik lees op internet is er niks aan de hand, maar de mensen om mij heen vinden dit toch wel laag :)

[...]
Ja ik ken het ;). Bij de zeer weinige keren dat ik bij de huisarts kom kijkt hij ook altijd heel zorgelijk als mijn hartslag blijft steken op 37-38. Ik ben niet anders gewend is mijn hele leven al laag geweest in rust. Bij mijn moeder ook overigens. Mijn max ligt nog (ruim) boven de 200. loop niet altijd met band, maar vorig jaar paar wedstrijdjes gedaan met band om, met als hoogst gemeten waarde 208. Leeftijd is 45 overigens.

Gisteren ook een loopje gedaan met een collega. Lekker rustig praattempo van 4:55/km bij een gemiddelde hartslag van 145. heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jory
  • Laatst online: 13:33
Gisteren 10x400m gelopen. Het doel tempo was 3:33/km, in de praktijk zat alles tussen de 3:23 en 3:36 dus wat mij betreft goed genoeg.

Voor morgen twijfel ik nog een beetje tussen weer wat snelheid of een rustige loop.

Dit weekend een feestjes op de planning dus maar eens proberen om m'n record "langste afstand" weer wat te verleggen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Vorige week op wintersport geweest. 7 dagen op de ski's. Had mijn hardloopschoenen bij mij maar heb daar niet meer gelopen. Afgelopen zondag na deel twee van de autorit (had overnachting in DL) besloten maar meteen weer te gaan lopen en 15km afgetikt op 4:40. Was even wennen na 7 dagen benen in ski-stand en daarna 2 dagdelen in auto-stand. Maar na eerste paar onwennige kilometers al snel in de flow dus kwam allemaal goed.

Maandag een rustig 10km loopje gedaan. Loop ma-avonden vaak met anderen van AV die toevallig ook nog eens om de hoek wonen. Voordeel is dat het tempo dan beperkt is en ik dus ook meteen mijn lage-hartslag loopje van de week erbij heb zitten.

Gisteren rust. En vanavond de zwaarste training van de week (de woensdag-interval-op-de-baan). Die bestaat voor mij eigenlijk altijd uit:
- 40 minuten inlopen lang rondje vanuit huis naar baan op laag tempo (km of 6-7)
- loopscholing, soms wat kracht
- kern (verschilt per week, deze week 2x* of 3x* 1600m+800m+400m , waarbij de 1600 op halve-marathon tempo, de 800 op 10km tempo en de 400 op 5km tempo (tempo's dus de tempo's die je op een race van die lengte zou aanhouden, of net iets sneller als dat lukt). In praktijk probeer ik dan de 1600 op 4:05/km, de 800 op 3:55/km en de 400m op 3:45/km te lopen.
- uitlopen naar huis +/- 3km

In totaal tik ik meestal een kleine 20km af op woensdagavond na werk.

*2x voor diegenen die voor een 10km trainen, 3x voor diegenen die voor een HM of verder aan het trainen zijn.

Morgen klimmen (even andere spieren in beweging zetten) en vrijdag optioneel nog een10km rustig rondje.

Had eigenlijk gehoopt de Strava Distance Challenge van 200km in januari nog te halen ondanks dat ik een weekje miste ivm skiën, maar vrees dat ik op 190 blijf steken deze maand ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Calitomnication schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 09:07:
[...]

De trainingen gaan hier gewoon door, met de carnavalsactiviteiten moet ik soms extra vroeg uit de veren om te kunnen lopen en weinig tijd om berichten te posten.

Afgelopen zondag ging om 6.30 de wekker, om 7.30 was ik onderweg voor een DL van 24km. Op voorhand wist ik echter al dat deze omvang voor nu nog te groot is, dus probeerde zo ver te komen als mogelijk. Op de 17km stopte de teller, kreeg last van mijn achillespees en de rechtervoet begon af te hangen, bochten naar rechts waren niet meer comfortabel en moest de voet heel geforceerd neerzetten. Besloten om maar terug naar huis te gaan.

Gisteravond was het een compleet andere beleving op de training. Interval (1000. 800. 600) van 23"/100m, wat neerkomt op 3.50/km. Het liep zo ontzettend makkelijk dat ik niet eens het gevoel had dat we best hard gingen. Al met al lijk ik conditioneel weer bijna terug op niveau te zijn, het is nu puur het herstel van de enkel dat er op sommige momenten voor zorgt dat een bepaalde training niet volledig kan worden afgerond. Met de week merk ik dat de pijn minder wordt. Loop nu al volledig pijnvrij waar dit tot 3 weken geleden nog regelmatig aanwezig was.
Eind maart staat er een HM op het programma, dan zijn we nu dik 2.5 maand verder en verwacht ik eigenlijk dat de enkel weer op volle sterkte is. :)
Dus Henk liep deze keer niet in de weg? of hoe is dat afgelopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 18:47
Hier gaat het sinds ik de nieuwe schoenen heb gekocht begin december hier een stuk beter: wel wat irritatie op de knie vanuit de oude schoenen maar het wordt niet erger. Sterker nog, de laatste twee weken lijkt het langzaam wat beter te worden. In 2019 ben ik geëindigd op iets meer dan 320 kilometer, doel voor dit jaar is minimaal 1.000 kilometer en in januari heb ik inmiddels iets meer dan 80 kilometer op de klok staan, a.s. vrijdag nog zo'n 9 kilometer erbij en dan kom ik uit op 90 kilometer. En gezien we de kilometers per week aan het opvoeren zijn, verwacht ik dat die 90 kilometer elke maand minimaal gelijk blijft. Het lijkt er zelfs op dat ik, eindelijk, 3 keer per week kan trainen (lukte voorheen niet omdat het gestel te lang moest herstellen met de andere schoenen). Afgelopen maandag bijna 12 kilometer gelopen op de baan bij een 6x1000m training met 400m dribbel er tussen en ik heb steeds meer het gevoel voor het tempo wat ik loop en ik was echt niet gesloopt na de training dus de conditie is in basis goed. Het nieuwe horloge werkt ook erg goed om het goede tempo aan te houden.

Focus ligt nu vooral op de looptechniek: ik loop teveel op mijn hak en moet mijn cadans wat omhoog krijgen. Ik merk ook dat als ik ga dribbelen mijn cadans vertraagt. Trainer helpt hier ook mee en elke training doe ik meer series op de voorvoet (niet op de tenen, die neiging heb ik dan nog wel eens als overcompensatie), maar het loopt nu allemaal nog erg onwennig. Maar dit is investeren in een betere techniek zodat ik met minder moeite ga lopen en daardoor ook snelheid kan opvoeren. Daarna focus op meer kilometers maken en hartslag lager krijgen. Misschien dat we dan na de zomer wel een halve marathon gaan lopen samen. Lopen er nog mensen in Apeldoorn dit weekend? Vrouwlief loopt de 25km, lijkt wel een pittige loop!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 11:51
Grrrrrr, ben ik op de goede weg met m'n rug, pijnvrij enzo, hoopvol over de ontwikkeling van m'n klapvoet en drie dagen achter elkaar braaf 5 km gelopen neem ik een verboden middel en word ik geschorst grapje, (@Secsytime je hebt gelijk, maar waarom zo rechtlijnig: #doeslief, de campagne is voorbij, maar mag nog steeds hoor), word 's nachts wakker en stommel de trap af om te plassen en zwik m'n enkel en pleur een stukje trap af. Los van een zwaar gedeukt ego klapte m'n rechterknie goed dubbel en voelde ik knak, auw. Nu al twee dagen redelijk stijve en beetje pijnlijke knie, maar niks stuk gelukkig. Tijd geven maar weer, de chiropractor (gisteren weer geweest) zegt dat ik nog 1 keer langs moet en mag daarna weer doen wat ik wil qua squashen, surfen en vooral hardlopen. Die afspraak is volgende week, dus tot die tijd de rem erop en hopen dat de knie goed herstelt. 2020 begint nogal dubieus, zo ga ik achterlopen op 2019, op zich geen doel, maar ik mis m'n looproutine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Arjan90 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 09:58:
Hier gaat het sinds ik de nieuwe schoenen heb gekocht begin december hier een stuk beter: wel wat irritatie op de knie vanuit de oude schoenen maar het wordt niet erger. Sterker nog, de laatste twee weken lijkt het langzaam wat beter te worden. In 2019 ben ik geëindigd op iets meer dan 320 kilometer, doel voor dit jaar is minimaal 1.000 kilometer en in januari heb ik inmiddels iets meer dan 80 kilometer op de klok staan, a.s. vrijdag nog zo'n 9 kilometer erbij en dan kom ik uit op 90 kilometer. En gezien we de kilometers per week aan het opvoeren zijn, verwacht ik dat die 90 kilometer elke maand minimaal gelijk blijft. Het lijkt er zelfs op dat ik, eindelijk, 3 keer per week kan trainen (lukte voorheen niet omdat het gestel te lang moest herstellen met de andere schoenen). Afgelopen maandag bijna 12 kilometer gelopen op de baan bij een 6x1000m training met 400m dribbel er tussen en ik heb steeds meer het gevoel voor het tempo wat ik loop en ik was echt niet gesloopt na de training dus de conditie is in basis goed. Het nieuwe horloge werkt ook erg goed om het goede tempo aan te houden.
Goed bezig! Als je deze progressie (een verdrievoudiging van je volume t.o.v. 2019) kan volhouden én niet geblesseerd raakt zul je dat zeer zeker terug gaan zien in zowel duurconditie als al je tijden in wedstrijden.

Kunst is overigens niet om je volume op te hogen of meer keer per week te gaan lopen, dat lukt vrijwel iedereen wel zolang je nergens last van krijgt. Kunst is vooral om dat vervolgens ook consistent vol te houden en maand in maand uit te blijven doen. Om ook als het straks lente wordt en de terrassen weer op straat staan je avondloopjes te blijven doen, om in de zomer als het 30 graden is je duurlopen te doen, om als de zachte winter nog een plaagstoot uitdeelt met wat hele koude en natte dagen je loopjes te doen, etc. Maar goed, je start is er dus hou vooral vol zou ik zeggen!

Zelf zit ik vanaf november op een 3-4x per week schema met een fors (maar haalbaar) volume. Mijn doel is dit ten minste 9 maanden vol te houden zonder al te gekke dingen tussendoor (dus geen voorjaarsmarathon). Daarmee hoop ik de kans op blessurevrij lopen te vergroten en zo min mogelijk hersteltijd nodig te hebben (wat ik persoonlijk na een marathon meestal wel heb). Ben erg benieuwd of ik dan in najaar 2020 écht weer een stap kan zetten op de HM en Marathon.

Maar eerst de 10KM aanpakken, zal wennen worden want lang geleden, maar ik ga er vol voor over 2 weken + voorjaarsopties.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:05

vhal

ಠ_ಠ

Soms heb je van die dagen dat je absoluut geen zin hebt om te gaan lopen. Gisteren was zo'n dag, het was nat, koud en er stond weer eens een straffe ZW-wind. Uiteindelijk heeft mijn vrouw mij het huis uitgeschopt en heb ik een klein rondje gelopen van 6KM. Uiteindelijk voelde dit wel goed maar eigenlijk ben ik die wintermaanden spuugzat :r

Wel heb ik voor het eerst met HOKA (Gaviota 2) gelopen. Ik ben er nog niet helemaal over uit van wat ik er van vind. Ze zitten wat strak bij mijn wreef waardoor ik na 5KM last kreeg van tintelende voeten. Ik heb ze nu even wat anders geveterd, afwachten of dit helpt. Qua demping is het een groot verschil met mijn Saucony Guide, alsof je op kussens loopt maar met behoud van gevoel. Qua stabiliteit merk ik rechtuit weinig verschil maar de haakse bochten zijn een ander verhaal. Het is dan wat instabiel en is het net alsof je met een Cadillac Deville de bocht om gaat :X Wel viel het mij op dat je ‘sneller’ kan doorlopen zonder dat je benen echt vermoeid raken. Komende tijd wil ik een wat langere afstand afleggen met deze schoen.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
Valorian schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:46:
[...]
Kunst is overigens niet om je volume op te hogen of meer keer per week te gaan lopen, dat lukt vrijwel iedereen wel zolang je nergens last van krijgt. Kunst is vooral om dat vervolgens ook consistent vol te houden en maand in maand uit te blijven doen. Om ook als het straks lente wordt en de terrassen weer op straat staan je avondloopjes te blijven doen, om in de zomer als het 30 graden is je duurlopen te doen, om als de zachte winter nog een plaagstoot uitdeelt met wat hele koude en natte dagen je loopjes te doen, etc. Maar goed, je start is er dus hou vooral vol zou ik zeggen!
Met het volhouden onder weersomstandigheden heb ik gelukkig weinig moeite, vorig jaar vanaf het begin ook al een paar keer in de stromende regen gelopen. Ik vind het eigenlijk wel lekker :D Vaak zat om half 10 nog even een rondje gedaan, maar dan was het wel vaak een stukje van 20 a 30 minuten. De hitte is inderdaad wel een ding en toen het zo heet was heb ik zeker niet zo intensief getraind, maar ik ging wel gewoon door. Dan maar wat extra drinken en afkoelen tussendoor! Ik moet zeggen dat het ook helpt dat we standaard al op maandag op de baan en vrijdag op de straat training. Die "commitment" heb ik naar de groep toe om aanwezig te zijn en ik ga altijd met mijn vrouw, dus we slepen elkaar ook mee als het nodig is. Thanks voor je tips en oppepper!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

vhal schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:49:
Uiteindelijk voelde dit wel goed maar eigenlijk ben ik die wintermaanden spuugzat :r
Opvallend veel mensen deze winter die klagen. Ik hoor trouwens ook bij de club hoor. Zelfs nu ik in een goede flow zit kost het me enorm veel moeite om mezelf de deur uit te schoppen, en dat is tien keer zo moeilijk als het donker is. Alsof de duisternis deze winter extra aanwezig is 8)7 Aftellen naar eind maart ...

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Het is mij deze winter tot nu toe iedere week gelukt om volgens planning te lopen. En dat 4x per week :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:06
Pff, zondag de Asselronde en wie wordt er nog even strontverkouden? :/
Nu maar duimen dat er geen koorts bij komt kijken. M'n rusthartslag zit wel netjes op 45, dus dat is (nog?) wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Soms heb je van die dagen dat je absoluut geen zin hebt om te gaan lopen. Gisteren was zo'n dag, het was nat, koud en er stond weer eens een straffe ZW-wind. ]
Herkenbaar, had ik vanmorgen last van!
Toch maar gegaan voor een 10 * 400 meter interval sessie op souplesse. Eerst 5 met wind tegen waardoor ik mijn doeltempo's al niet ging halen, daarna 5 met wind mee waardoor het eigenlijk weer te snel ging. Maar goed, uiteindelijk wel een voldaan gevoel en de kilometers weer in de benen. En achteraf ben ik wel weer altijd blij dat ik gegaan ben.

En dat het met deze winter extra moeite kost snap ik heel goed. Ik mis vooral die grote gele bol in de lucht. :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Roadman op 29-01-2020 11:20 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik heb meestal niet zo'n probleem met in de regen lopen, maar ik was gisteren al natgeregend op de fiets terug naar huis, toen omgekleed voor even lopen, en toen na vijf minuten begon het ook nog te hagelen. Ik had het even helemaal gehad :P
Maar wel gelopen! :) Vanavond weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

kenneth schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:11:
[...]
Opvallend veel mensen deze winter die klagen. Ik hoor trouwens ook bij de club hoor. Zelfs nu ik in een goede flow zit kost het me enorm veel moeite om mezelf de deur uit te schoppen, en dat is tien keer zo moeilijk als het donker is. Alsof de duisternis deze winter extra aanwezig is 8)7 Aftellen naar eind maart ...
Ik heb ook regelmatig een winterdipje, maar dit jaar juist geen last van. Ik loop liever in de zomermaanden en lopen in het donker en/of kou heeft uiteraard niet mijn voorkeur, maar ben gewoon weer blij dat ik uberhaupt hardloop.

Na anderhalf jaar eindelijk weer blessurevrij aan het hardlopen, 3 keer per week, sterker nog waar ik vroeger in een piekmaand op 80km totaal zat, haal ik al 3 maanden op rij de 100+ km en ben aan het trainen om in april een HM onder het 2 uur te lopen (laatste PR 2 weken geleden 2:06:20, net boven het 10km/u, maar was onbedoeld tijdens een training).

Wel verscheidene zaken die mogelijkerwijs aan bijgedragen hebben:
  • Ik ben ook 3 dagen aan het flextarien/vegatarisch aan het eten (op die dagen probeer ik ook te trainen (de documentaire Gamechangers heeft me geinspireerd :) )
  • Slik wel vitamine D & B12
  • Heb fors geminderd met suikerhoudende dranken
  • Ben ook heel blij met m'n aanschaf van de Garmin Forerunner 245 (incl. trainingprogramma), de accu van m'n TomTom, was ik ook heel tevreden mee, begon EoL te geraken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Heh, hier ook een dipper...

Normaal gesproken nooit zo'n proibleem mee, maar sinds de feestdagen heb ik moeite de motivatie te vinden (alles lijkt net wat lastiger te plannen en combineren). Maar over ruim 2 maanden weer de halve marathon van Berlijn dus de knop om aan het zetten en me ertoe aan het zetten weer in het ritme van 3x per week te komen!

Weet ook wel dat als ik weer de smaak te pakken heb het allemaal weer wat makkelijker gaat dus een beetje een wisselwerking. Neemt niet weg dat ik VEEL liever lekker in de zomer rondhobbel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigm1990
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-04 10:28
Ik heb er deze winter ook meer last van... Het komt bij mij vooral doordat het deze winter meer herfst is dan winter. Regen, tegenwind etcetera heb ik meer last van dan heldere koude dagen. Hopelijk snel weer droge en zonnige dagen. Ik heb ook altijd het gevoel meer blessures te hebben in de winter door koude spieren/kuiten. Iemand hier ook ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Toch is de zomer ook wel heel warm hoor, het zonnetje vind ik echt heerlijk maar alles boven de 25 graden is wel snel erg warm (ik kan wat minder tegen warmte). Ik zweet me dan ook helemaal kapot, vind het wel lekker dat ik nu niet drijfnat van het zweet thuiskom :+ Het liefste loop ik rond de 15 graden met een lekker gloeiend zonnetje en een zacht briesje, heerlijk is dat!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Vind het anders nog prima weer om te lopen deze winter. Niet te warm, niet te koud, in een korte broek loopt het nog steeds prima :) Al krijg ik er nog wel eens leuke blikken van door tegemoet komende mensen die helemaal ingepakt zijn.

Ik heb veel liever dit weer dan 20+ met de volle zon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• influenza
kenneth schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:11:
[...]
In het donker lopen (alleen) vind ik enorm demotiverend. Dus ik loop een rondje op het werk doordeweeks. toch weinig te beleven hier in de pauze :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
Caayn schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:59:
Vind het anders nog prima weer om te lopen deze winter. Niet te warm, niet te koud, in een korte broek loopt het nog steeds prima :) Al krijg ik er nog wel eens leuke blikken van door tegemoet komende mensen die helemaal ingepakt zijn.

Ik heb veel liever dit weer dan 20+ met de volle zon.
Ik loop ook nog overwegend in korte broek, maar 's avonds nu wel vaak een shirt met lange mouwen. Inderdaad wel grappig die reacties die je soms krijgt, de meeste verklaren je voor gek dat je daar in je korte broek loopt. :*)

Het is verder allemaal erg persoonlijk natuurlijk, de 1 heeft het gewoon sneller koud/warm dan de ander.

Ik loop eigenlijk vrijwel net zo makkelijk in dit weer als in 20+ graden. Ik heb het eigenlijk alleen niet zo erg op (harde) wind en/of harde regen. Een miezerbuitje vindt ik dan wel weer best lekker eigenlijk. :)

Strava Garmin 265

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Tinusvolkel schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 09:51:
[...]

Dus Henk liep deze keer niet in de weg? of hoe is dat afgelopen?
Henk was niet aanwezig op de training. Henk loopt de kantjes er vaker vanaf, te snel/te langzaam of "even de veters strikken of plassen" als wij gaan lussen om de rest op te halen. Op een baan val je dan door de mand, dus die trainingen worden (afhankelijk van het duur (en vooral intensiteit)) nog wel eens overgeslagen. ;)
Los daarvan loopt Henk op de baan een tempogroep lager, dus heb er dan geen last van.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Het weer maakt mij niet heel veel uit, loop de tempo / interval loopjes nu nog gewoon in kort / kort, verder loop ik veel in de ochtend, dus vind het over een paar weekjes wel weer mooi als de zon opkomt tijdens het lopen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik had net heel even de balen in dat het zo mooi zonnig en koud was en ik binnen zat. En toen bedacht ik me dat ik best even vrij kon nemen om daar dan ook in te kunnen lopen. En dat was een goede beslissing want het was ondanks de straffe wind echt heel fijn zo in het zonnetje. Nu is t weer even minder erg als het de rest van de week weer alleen grijs en regenachtig is. En dat ik dit überhaupt bedacht en ook deed betekent dat ik echt wat geleerd heb van m'n depressie/burn out behandeling. En dat is dan ook weer een opsteker :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 07:02

Rudedadude

Maybe we were born to run

Uiteindelijk heeft mijn vrouw mij het huis uitgeschopt en heb ik een klein rondje gelopen van 6KM.
De kudo's waren voor je vrouw ;)

Hier nog een klager. Ik zit overigens al wel op de 280km deze maand, dus ik laat me er niet door tegenhouden. Maar omdat ik ook alweer een tijdje bezig ben met voorzichtig wat grammen kwijt te raken (in dat tempo gaat het voor mijn gevoel) zijn de dagen soms dubbel afzien. Maar als ik een kans heb om overdag te lopen doe ik het, zoals afgelopen zaterdag toen ik in de buurt van Assel (van de ronde ja) lekker 32km kon traillopen.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Nvm...

[ Voor 95% gewijzigd door Tinusvolkel op 29-01-2020 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:41

Rhapsody

In Metal We Trust

Al die winterdippers.... ik wil graag maar ben te grieperig :-(
Tinusvolkel schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 19:57:
Strava IOS vraagje:

Was net even lid van de tweakers Strava club maar kon toen mijn andere club waar ik lid van ben niet meer zien... dus hoe wissel je tussen clubs? De hele app afgespeurd maar niks gevonden.
Ik heb Android, maar daar kun je op het derde tabblad "clubs" staat bovenaan een dropdownlist met clubs. Is dat bij iOS anders?

[ Voor 78% gewijzigd door Rhapsody op 29-01-2020 20:02 ]

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frenz64
Poekie schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:43:
...... En dat ik dit überhaupt bedacht en ook deed betekent dat ik echt wat geleerd heb van m'n depressie/burn out behandeling. En dat is dan ook weer een opsteker :)
Zeker, ik vind die Bever sport reclame ook zo mooi: Buiten begint bij je voordeur.

Regelmatig buiten zijn, (nog niet eens hardlopen. hoewel dat voor mij nog beter werkt) houdt je stabiel en gezond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Rhapsody schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 19:59:
Al die winterdippers.... ik wil graag maar ben te grieperig :-(

[...]

Ik heb Android, maar daar kun je op het derde tabblad "clubs" staat bovenaan een dropdownlist met clubs. Is dat bij iOS anders?
M’n ninja edit was niet zo snel als het rondje van vanmiddag >:) maar heb het al gevonden, is idd een pulldownlist net als bij Android.

Maar vanmiddag lekker met ruim 15 kmph over zandpaden gecrosst 8) hoewel stukken drassig gras toch flink afremde aangezien het vrij glad was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Tinusvolkel schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 09:25:
[...]

Volgens Garmin is mijn gemiddelde rusthartslag tegenwoordig 40, maar gemeten met een kastje van de cardioloog heb ik vorig jaar de 35 aangetikt. De cardioloog vond dat geen enkel probleem.
20-25 jaar geleden was mijn rusthartslag 38 volgens mijn toenmalige hartslagmeter.
Maandag een tempoloop van 8 km gedaan. Helaas is de pijn in rechter voet, die mij vorig jaar heeft geteisterd, weer teruggekomen bij mijn lange duurloop van zaterdag. :( Dus sla ik vanavond de intervaltraining op de baan over.

Mijn plan was om in april een marathon te gaan lopen, bij voorkeur Rotterdam. Dan zou ik op mijn 50e de 40e marathon van Rotterdam lopen in 2020, met een streeftijd van 3:30. Zo'n mathematische esthetiek kon ik niet laten schieten. :) Maar ik vrees dat ik dit plan moet laten varen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
nogeeninlog schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 20:54:
[...]

Volgens Garmin is mijn gemiddelde rusthartslag tegenwoordig 40, maar gemeten met een kastje van de cardioloog heb ik vorig jaar de 35 aangetikt. De cardioloog vond dat geen enkel probleem.
20-25 jaar geleden was mijn rusthartslag 38 volgens mijn toenmalige hartslagmeter.
Goed om te horen :) ik mag nog verder zakken :P
[...]

Maandag een tempoloop van 8 km gedaan. Helaas is de pijn in rechter voet, die mij vorig jaar heeft geteisterd, weer teruggekomen bij mijn lange duurloop van zaterdag. :( Dus sla ik vanavond de intervaltraining op de baan over.

Mijn plan was om in april een marathon te gaan lopen, bij voorkeur Rotterdam. Dan zou ik op mijn 50e de 40e marathon van Rotterdam lopen in 2020, met een streeftijd van 3:30. Zo'n mathematische esthetiek kon ik niet laten schieten. :) Maar ik vrees dat ik dit plan moet laten varen.
Aj balen succes met het herstel.

En @Sport_Life is al vaak gequote, maar heeft ie zelf ook nog gelopen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valorian
Frenz64 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 20:24:
[...]

Zeker, ik vind die Bever sport reclame ook zo mooi: Buiten begint bij je voordeur.

Regelmatig buiten zijn, (nog niet eens hardlopen. hoewel dat voor mij nog beter werkt) houdt je stabiel en gezond.
Klopt. Mijn beste beslissing dit najaar qua gezondheid is geweest om de auto de deur uit te doen en met OV naar werk te gaan.

Heb nu dagelijks met dezelfde totale reistijd “gratis” opgeteld 20min fietstijd + 30min wandeltijd + 10 verdiepingen traplopen. En ik vind het heerlijk! Normaal was mij dagelijkse schema óf kantoorwerk + sporten óf kantoorwerk + niets doen en dus ook nauwelijks beweging. Nu is zelfs elke niets-dag op zijn minst gevuld met een basis aan buitenlucht en beweging 🎉

Denk dat wandelen en rustig fietsen ook beter herstel in de hand werkt na een zware trainingsdag dan een dag niet of nauwelijks bewegen.

[ Voor 7% gewijzigd door Valorian op 29-01-2020 21:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-09 21:45

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Gisteren mijn tweede intervaltraining van de week gelopen. Had weinig zin, maar het ging niet verkeerd.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:46

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Nee. :X
Half januari zat ik een lang weekend in Spanje en heb daar 2x 3km met een groepje bij zonsopgang op het strand gelopen en 1x 8km alleen op het strand op tempo. Het voelde zwaar aan en 8k was genoeg. Maar het was een zwaar weekend (3 dgn vergaderen) dus ik gaf daar de schuld aan.

Maar thuis liep ik ook als een natte dweil en afgelopen zondag wist ik na 3 van de 30km al dat het niet goed zat en heb mijn vrouw doorgestuurd en ben zelf na 11km weer bij de auto uitgekomen. Deze week naar de huisarts gegaan en meteen bloed mogen geven voor onderzoek want mijn algemene vermoeidheid en vooral bij hardlopen vertrouwt hij niet. Maandag de uitslag. En ik mis nu dus de 42k Texeltrail marathon, ik ben omlaag naar 24k gegaan maar of dat zelfs haalbaar is... Mijn hamstringblessure was zelfs beter te verteren dan dit, hoe/wat/waardoor... :F
En het is nog maar afwachten wat dit voor mijn revanche op de Vuurtorentrail 60k gaat doen.
Pathogen schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 12:27:
Ik denk dat je bij jezelf moet nagaan in hoeverre je waarde wilt hechten aan wat Henk ervan vindt, met het perspectief dat Henk er weinig waarde aan lijkt te hechten wat jij belangrijk vindt.
Ik ken lopers als Henk denk ik. Ik noem ze zelf "domme lopers" en zou niet zoveel vinden van hun mening. Je kan er energie insteken natuurlijk en misschien dat Henk het uiteindelijk snapt maar waarschijnlijk is het gewoon een "domme loper".

Hoi @Verwijderd ! :w Ik had het verhaal over je eerste ultra eerder meegekregen, wat een mooi en tegelijkertijd bizar verhaal.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chris
  • Laatst online: 11-03-2022
Arjan90 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 09:58:
Het lijkt er zelfs op dat ik, eindelijk, 3 keer per week kan trainen (lukte voorheen niet omdat het gestel te lang moest herstellen met de andere schoenen).
Lekker rustig aan opbouwen. Ik kon jarenlang echt maar om de dag hardlopen, bij twee dagen na elkaar begon meteen alles pijn te doen. Heb lang gedacht dat ik niet voor veel lopen gemaakt was, maar nu ik zo'n 12 jaar lang redelijk serieus loop, blijk ik dus wél veel vaker te kunnen trainen (2x per dag is helemaal geen probleem). Denk dat het ligt aan de trainingsleeftijd en de core/krachttraining die ik er nu naast doe. Gewoon af en toe proberen een klein beetje meer te doen (en dan goed luisteren naar je lichaam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Hier ook een winterklager hoor... Zelfs met overdag lopen is het echt mezelf uit het warme kantoor slepen. Helpt niet mee om in tochtgat Rotterdam te werken

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Valorian
Voor alle winterklagers: man up! Wat we in december en januari ervaren kan je toch überhaupt geen winter noemen.

Ter info:
- We hebben deze winter één dag gehad waarop het (de hele dag) vroor
- Op de Hellmanschaal staat deze winter tot nu toe op 0,1 Hellmannpunt. Een normale winter heeft er 40 tot 100 en een zachte winter 20 tot 40.
- De gemiddelde temperatuur in januari is normaal 3,1 graden, tot nu toe (2020) is dit 6,1 graden

Bron: https://www.rtlnieuws.nl/...vriezen-regen-temperatuur

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frenz64
+1

Denk eens al al diegenen die willen lopen, maar niet kunnen als je zit te miepen bij de kachel.

Hup, gaan, binnen de 5 minuten heeft je interne kachel het overgenomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• influenza
Pathogen schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 08:45:
Hier ook een winterklager hoor... Zelfs met overdag lopen is het echt mezelf uit het warme kantoor slepen. Helpt niet mee om in tochtgat Rotterdam te werken
Ik werk ook in Rotterdam, maar vind het wel heerlijk om een rondje langs het water te lopen. Alleen in de regen lopen vind ik niks.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tim_W
Gisteren mijn langste duurloopje ooit verlengd van 17 naar 18 km. HS mooi laag kunnen houden, af en toe een straf windje, maar verder heerlijk gelopen. :)

Strava Garmin 265

Pagina: 1 ... 91 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2