Hardlopen - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 90 ... 100 Laatste
Acties:
  • 475.228 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Echt heel bizar om dat gewoon even in een training te lopen @chris. Klasse hoor! Zeker gezien de enorme omvang die jij momenteel maakt (150km per week, halleluja!). Ik moet steeds echt wel bijkomen van de dinsdag-woensdag-donderdag trainingen die ik nu achter elkaar loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:55
Die snelheid op die afstanden hoop ik ook nog is ooit te halen :) zou denk ik nu 3:50 8km vol kunnen houden.
Echter denk ik dat ik sneller word als ik overstap op voor/midden voet landing. maar ga daar pas mee oefenen na de marathon over 2 weken, aangezien alle spieren / gewrichten op hak landing getraind zijn.
Maar als iemand nog tips heeft hoe je het beste kan omschakelen dan hoor ik ze graag.
Wokker schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 07:54:
[...]

Zelf heb ik ook een iPhone. Kan je vertellen hoe je dat in elkaar hebt gezet?
Ik gebruik de app "healthfit", maar ik bedenk me nu dat die alleen met een apple watch werkt...

Misschien zo nog even mijn 5km tijd onder de 19 minuten te krijgen, begint toch te kriebelen met de tempo's hier :P

[ Voor 8% gewijzigd door Tinusvolkel op 24-01-2020 09:21 ]

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Gister dus bij de fysio geweest en mijn linkerknie is lichtelijk geirriteerd / overbelast. Moet dus inderdaad wat rust houden, nieuwe schoenen halen (moest sowieso al, zijn echt te oud) en in ieder geval week lang wat oefeningen om wat meer op de buitenkant van mijn voet te gaan lopen, links zakt te veel door naar binnen waardoor er teveel druk op de binnenkant van mijn knie komt.

Gelukkig hebben we afgelopen week een crosstrainer via marktplaats op de kop weten te tikken en dat mocht wel zolang ik mijn voeten goed op de plankjes hield. Blijft mijn conditie in ieder geval een beetje op peil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Tinusvolkel schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 09:16:

Ik gebruik de app "healthfit", maar ik bedenk me nu dat die alleen met een apple watch werkt...
Die werkt met alles dat workouts opslaat in Health. Niet per se alleen met de watch dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Zr40 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 10:17:
[...]

Die werkt met alles dat workouts opslaat in Health. Niet per se alleen met de watch dus.
Aha dat wist ik niet, dacht dat je een Apple watch moest hebben om het workout gedeelte te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Gisteren had ik voor de leuk een slowmotion filmpje gemaakt van de passen die ik maakte.
Ik schrok me wezenloos toen ik mijn rechter enkel zag, wat moet die een klappen krijgen zeg.

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen ? En wat ik hier aan zou kunnen verbeteren ?

https://imgur.com/a/Vc7aScU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:31

Tazzios

..

@DateTime.Now
Je rechtervoet krijgt dezelfde klap als je linker voet. Met je rechter land je in beginsel meer op de buitenkant van je voet dan links.
afhankelijk van in hoeverre je met je spieren de beweging opvangt mogelijk is dit iets zwaarder voor de spieren maar het voordeel daarvan is dat je landingsimpact meer is verspreid.

Zolang je geen last of beperking van heb zou ik mij er niet druk om maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

@DateTime.Now Het lijkt erop dat je rechtervoet meer naar buiten zwaait waardoor deze zich moet corrigeren bij de landing. Je zou dit kunnen verbeteren door techniek training te gaan doen. Hier leer je bijvoorbeeld om de voet recht onder je lichaam te laten landen.

Even een algemene gewetensvraag. In onze trainingsgroep zit een jongen, ik noem hem voor het gemak Henk. Henk wil altijd vooraan lopen en het tempo altijd opvoeren, maar zodra het tempo te hard gaat heeft Henk ineens last van een blessure en gaat hij langzamer lopen of roept dat wij langzamer moeten omdat we te hard gaan. Daarnaast heeft Henk nogal de neiging om tijdens het lopen van links naar rechts te zweven. je kunt er geen pijl op trekken en moet dus constant opletten wat hij doet.

Gisteren bestond de totale omvang uit 17km, waarvan 12km op 90% inspanningsniveau. Voor mij komt dat uit op 4.30/km. Omdat de training in het donker was, met veel donkere stukken en ik nog panisch ben om weer door de enkel te gaan (die nog steeds niet op volle sterkte is) start ik de training bewust helemaal achteraan in de groep. Mijn idee is dat de snellere lopers dan al weg zijn zodat ik in alle rust kan focussen op pasfrequentie en het donkere parcours. Langzaam loop de hele meute dan voorbij om meestal vooraan te eindigen.

Zo ook Henk, die schoot met de kopgroep als een dolle weg en het ging natuurlijk veel te hard. Op ongeveer 8km in het tempo moeten we een brug op. De kopgroep heeft zich stukgelopen en doordat ik vrij constant loop, ga ik ze op de brug voorbij. Dit triggert Henk meteen en hij vraagt welk in tempo ik loop. Ik roep m'n tempo en loop door in de hoop de afstand snel groter te maken zodat hij niet met me meetrekt. In eerste instantie lijkt dit plan te werken, maar na ongeveer 100 meter hoor ik toch dat Henk een versnelling heeft ingezet en roept dat hij naast me komt lopen omdat het gezelliger voor me is. Ik geef Henk echter te kennen dat ik liever alleen verder loop en niet wil dat hij kort naast me komt lopen. In eerste instantie denkt Henk dat ik een grapje maak, maar geeft het nogmaals aan en hij druipt weer af.

Van mijn teamgenoten heb ik daarna vernomen dat Henk een beetje geïrriteerd was dat ik 'm afwees. Na de training heb ik Henk nog uit proberen te leggen wat de reden is voor het feit dat ik alleen wil lopen, herstel enkel, geen onverwachtse bewegingen, 100% controle over m'n eigen tempo, 100% controle over m'n eigen looplijn en dat ik niet hoef op te letten wat er naast me gebeurd. Maar Henk scheen dit niet te begrijpen en was nog steeds geïrriteerd.

Nu is de vraag; had ik niets moeten zeggen en Henk laten meeliften, is dat het sociaal wenselijk gedrag van trainen in een loopgroep, of moet Henk zich niet zo aanstellen en accepteren dat ik nu voor m'n eigen herstel en niet voor gezelligheid?

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris
  • Laatst online: 11-03-2022
MrAcid schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 09:04:
Echt heel bizar om dat gewoon even in een training te lopen @chris. Klasse hoor! Zeker gezien de enorme omvang die jij momenteel maakt (150km per week, halleluja!). Ik moet steeds echt wel bijkomen van de dinsdag-woensdag-donderdag trainingen die ik nu achter elkaar loop.
Ja, aan het twee keer per dag trainen moest ik ook wennen, maar dat voelt nu normaal (het kost vooral veel tijd en ik moet veel wassen). Een groot verschil tussen ons is dat jouw trainingen meestal duidelijk sneller zijn: ik loop veel op 5:00/km, en jij veel meer op 4:30/km. En mijn lange duurloop is volgens mij juist weer wat sneller dan de jouwe. Ik geloof er wel in dat de gemiddelde snelheid en volume beide sterk meespelen: hoe harder je loopt, hoe minder kilometers je hoeft te maken voor 't zelfde effect...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Calitomnication schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:11:
Nu is de vraag; had ik niets moeten zeggen en Henk laten meeliften, is dat het sociaal wenselijk gedrag van trainen in een loopgroep, of moet Henk zich niet zo aanstellen en accepteren dat ik nu voor m'n eigen herstel en niet voor gezelligheid?
Op Henks gedrag heb je maar beperkt invloed. Wat je zelf beter had kunnen doen is tijdens de training al uitleggen dat het niet vanwege hem was maar jouw specifieke situatie. Goed, op 4'30/km heb je misschien weinig trek in een compleet requisitoir, maar dat heb je achteraf alsnog netjes gedaan. Voor een volwassen persoon is daarmee de kous af.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik denk dat je bij jezelf moet nagaan in hoeverre je waarde wilt hechten aan wat Henk ervan vindt, met het perspectief dat Henk er weinig waarde aan lijkt te hechten wat jij belangrijk vindt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:16
Als je samen met iemand wilt lopen, zul je altijd concessies moeten doen op tempo, afstand, route, looplijn etc. Die consessies neem je voor lief als je iemand graag mag en jij daar dus plezier en gezelligheid voor terug krijgt. Dat lijkt me in dit geval niet op gaan.

Ik kwakkel nog steeds met mijn liesblessure. Een echo van de adducteur laat zien dat er geen scheurtje is. Fysio zegt rekken en masseren maar dat lijkt vooralsnog weinig verbetering te brengen. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Pathogen schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 12:27:
Ik denk dat je bij jezelf moet nagaan in hoeverre je waarde wilt hechten aan wat Henk ervan vindt, met het perspectief dat Henk er weinig waarde aan lijkt te hechten wat jij belangrijk vindt.
Oef, die is wel heel diep voor een vrijdagmiddag *;

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Tinusvolkel schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 09:16:
Misschien zo nog even mijn 5km tijd onder de 19 minuten te krijgen, begint toch te kriebelen met de tempo's hier :P
Done

Een halve minuut eraf naar 18:34 (dus tempo van 3:43 zonder Vaporfly's >:) ) dus een nieuw onofficieel PR *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Calitomnication schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 13:07:
[...]

Oef, die is wel heel diep voor een vrijdagmiddag *;
I know, right! Beetje mijn state of mind de laatste tijd :P

Voor mij vandaag een rondje makkie, beetje sightseeing en een paar straatjes ingedoken waar ik nooit ben geweest. Was wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 12:44
Tinusvolkel schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 13:47:
[...]

Done

Een halve minuut eraf naar 18:34 (dus tempo van 3:43 zonder Vaporfly's >:) ) dus een nieuw onofficieel PR *O*
lekkerrrr. Gelijk door naar de sub 18! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
influenza schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:10:
[...]

lekkerrrr. Gelijk door naar de sub 18! ;)
Haha niet te gek doen, moet binnenkort nog een marathon lopen :) maar hoogste hartslag was 162 terwijl mijn max op 188 zit, dus er zit nog meer in :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

[...]

Done

Zo maar even in een training? Doe je goed!
Nu een keer meedoen in een wedstrijdje en je zit spontaan onder de 18 :>

Wat is je streeftijd op die marathon? Want je hartslag doet vermoeden dat er nog wel wat meer in het vat zit...

Pathogen schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 12:27:
Ik zou hem lekker in zijn sop gaar laten koken :+

[ Voor 24% gewijzigd door Roozzz op 24-01-2020 14:58 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Roozzz schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:56:
[...]

Zo maar even in een training? Doe je goed!
Nu een keer meedoen in een wedstrijdje en je zit spontaan onder de 18 :>

Wat is je streeftijd op die marathon? Want je hartslag doet vermoeden dat er nog wel wat meer in het vat zit...

[...]

Ik zou hem lekker in zijn sop gaar laten koken :+
Tja vind een 5km te kort voor een wedstrijd, beetje veel gedoe voor nog geen 20 minuten ;) 5km is meer leuk voor even tussendoor.
Maar wil wel meer 10km wedstrijden doen dit jaar, doe nu al 10km cross wedstrijden maar dat is toch wel zwaarder.

Verder is de streeftijd voor de marathon 3:20 maar ik zie wel hoe het loopt, uitlopen is iig belangerijker want dat is de vorige keer niet gelukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:05

vhal

ಠ_ಠ

chris schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 07:11:
De Vaporfly's lijken te werken. Ik liep gisteren een 10km threshold loopje (met vooraf natuurlijk in- en achteraf uitlopen). Vorige week gingen met moeite 8km in 3:40/km, nu ging 't met duidelijk minder moeite (en Vaporflys dus) in 3:33/km. Ik heb hard getraind en ben goed in vorm, maar ik denk dat 't ook aan de schoenen ligt ;).
Volgens mij moet ik iemand maar eens volgen op Strava, voor zover je Strava hebt :P

Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bigm1990
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-04 10:28
Ik meld mij ook maar weer eens in het topic voor wat steun en uitlaatklep. 2019 was op hardloopgebied een bijzonder onprettig jaar met 6 maanden niet kunnen lopen door uiteenlopende blessures. In de afgelopen jaren sowieso regelmatig geblesseerd geweest. Dit gebeurde steeds bij 70-80km per week hardlopen.

Na mijn laatste blessure besloten een ander pad te gaan bewandelen. Ik heb een racefiets gekocht en ben naar mijn werk gaan fietsen. Dit is 20km heen en ook weer 20km terug en dit doe ik 4 keer per week. Deze inspanning gebruik ik nu met name als aerobische basis. Daarnaast ben ik langzaam het hardlopen gaan opbouwen en heb nu eindelijk het gevoel weer in het ritme te komen. Ik loop 4 keer per week met als streven voor nu rond de 40km per week te lopen. Tot nu toe gaat het erg goed en merk ook dat de basisconditie stevig is door het fietsen. Dit geeft mij vertrouwen voor de komende lente!

Doelen voor de lente:
Heel blijven!!
PR 5k lopen (huidig PR 17:22)
PR 10k lopen (nooit 10k gelopen in wedstrijd, tijdens training 37:30).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:14
Tinusvolkel schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:06:
[...]

Tja vind een 5km te kort voor een wedstrijd, beetje veel gedoe voor nog geen 20 minuten ;) 5km is meer leuk voor even tussendoor.
Maar wil wel meer 10km wedstrijden doen dit jaar, doe nu al 10km cross wedstrijden maar dat is toch wel zwaarder.
Er zijn vast wel leuke kleinschalige 5km wedstrijdjes te vinden in de buurt :)

Maar mooie tijd hoor! Zou me niet lukken tijdens een een training (tijdens een wedstrijd ook niet trouwens) _/-\o_

Vandaag lag het startnummer voor de Asselronde in de bus! Nu kan ik niet meer terug! Wil ik ook niet, want ik ben er wel klaar voor :)

[ Voor 10% gewijzigd door InZane op 24-01-2020 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:52

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

InZane schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:25:
[...]
Vandaag lag het startnummer voor de Asselronde in de bus! Nu kan ik niet meer terug! Wil ik ook niet, want ik ben er wel klaar voor :)
Leuk! Ik doe ook mee met als insteek de eerste testloop voor de marathon in Rotterdam.
Weet nog niet helemaal hoe ik van plan ben om hem te gaan lopen.
Wellicht als progressieve duurloop want als ik hem ga benaderen als een 'iets langere HM' en dus als 'wedstrijd', dan loop ik mezelf waarschijnlijk flink stuk met als resultaat waarschijnlijk een mooie tijd.. maar dit gaat echter voor m'n gevoel weinig representatief zijn voor m'n marathon pace.
HM tijd 1:31:47 = 4:21
Verwachting marathon pace: 4:50 (als schema goed uitpakt wellicht) 4:40

Iedereen zegt altijd dat dit zo'n perfecte loop is qua voorbereiding, maar hoe dien je hem dan te lopen?
Tips?

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
dreameater schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:37:
[...]

Leuk! Ik doe ook mee met als insteek de eerste testloop voor de marathon in Rotterdam.
Wellicht als progressieve duurloop want als ik hem ga benaderen als een 'iets langere HM' en dus als 'wedstrijd', dan loop ik mezelf waarschijnlijk flink stuk met als resultaat waarschijnlijk een mooie tijd.. maar dit gaat echter voor m'n gevoel weinig representatief zijn voor m'n marathon pace.

Iedereen zegt altijd dat dit zo'n perfecte loop is qua voorbereiding, maar hoe dien je hem dan te lopen?
Tips?
Ha dat is een goeie ja. Ik heb zelf nog nooit een marathon gelopen, maar ik wil hierna wel doortrainen richting een marathon. Nu nog zien welke..
Ik streef ernaar om die 25km binnen de 2 uur te lopen. Tempo zal dus tussen de 4.45 en 4.50 liggen ongeveer als alles goed gaat.

Dit is trouwens mijn testrun van afgelopen zondag: https://www.strava.com/activities/3024121730

Als je naar het hoogteprofiel kijkt raad ik (en anderen roepen dat ook) om rustig te beginnen, want het loopt stiekem aardig omhoog de eerste kilometers. Let ook op kilometer 14. Dat is ook nog een gemeen stukje. Daarna kan de fun beginnen, want dan gaat het hoofdzakelijk naar beneden. Verkijk je trouwens niet op het laatste stukje Loolaan richting de finish. Dat is langer dan je misschien denkt (de testrun startte daar niet btw).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:33
[...]

Done

Ik zag het op Strava passeren, moet ik dringend er ook weer eentje gaan doen om onze (onofficiële) PRs gelijk te houden :+ .

Jij traint verdorie wel hard, niet? Ik zag ook al 300jes passeren deze week die ik je niet direct nadoe (<2'50/km). Ga jij dan zo diep op training of waar gaat het dan "mis" op wedstrijden dat je uiteindelijk niet beduidend sneller bent dan mij? Met die tempo's zou ik een 16' of zo verwachten op de 5km.

Ik deed bijvoorbeeld mijn 200jes vandaag op 3'20-3'30/km en die zijn eigenlijk al snel zat met een PR van net onder de 19' op de 5km (souplessemethode), maar ik loop ze op het "gevoel" dat ik dit 5km kan volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
nokie schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 16:22:
[...]

Ik zag het op Strava passeren, moet ik dringend er ook weer eentje gaan doen om onze (onofficiële) PRs gelijk te houden :+ .
>:)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jzSI1mV.jpg
4 maanden geleden.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BgywfJm.png
Nu.
Maar jou laatste regel doet mijn betere tijden weer teniet :)
Jij traint verdorie wel hard, niet? Ik zag ook al 300jes passeren deze week die ik je niet direct nadoe (<2'50/km). Ga jij dan zo diep op training of waar gaat het dan "mis" op wedstrijden dat je uiteindelijk niet beduidend sneller bent dan mij? Met die tempo's zou ik een 16' of zo verwachten op de 5km.

Ik deed bijvoorbeeld mijn 200jes vandaag op 3'20-3'30/km en die zijn eigenlijk al snel zat met een PR van net onder de 19' op de 5km (souplessemethode), maar ik loop ze op het "gevoel" dat ik dit 5km kan volhouden.
Ze waren rond de 3'00/km, maar ben lekker in vorm op het moment en wil er denk ik iets teveel uithalen (moet wel goed uitkijken voor blessures...)

Verder zat er toen in Eindhoven een griepje dwars (die er een paar dagen later uitkwam) wat icm het warme weer mij funest werd...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• InZane
Tinusvolkel schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 16:36:
[...]

>:)
[Afbeelding]
4 maanden geleden.
[Afbeelding]
Nu.
Maar jou laatste regel doet mijn betere tijden weer teniet :)

[...]

Ze waren rond de 3'00/km, maar ben lekker in vorm op het moment en wil er denk ik iets teveel uithalen (moet wel goed uitkijken voor blessures...)

Verder zat er toen in Eindhoven een griepje dwars (die er een paar dagen later uitkwam) wat icm het warme weer mij funest werd...
Ik heb eens iemand horen zeggen dat je met minder dan 60km in de week geen gevorderde loper bent. Ik noem verder geen namen (@kenneth) :+

Oh wacht, jullie zitten nu wel boven die 60 :O

3:19 op de kilometer heb ik ook gehaald trouwens *O* De rest kom ik bij lange na niet in de buurt -O-

[ Voor 9% gewijzigd door InZane op 24-01-2020 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
@Tinusvolkel mooi rijtje. Maar gezien jullie beide 10k’s onder de 40min zouden die HM’s ook wel eens o der de 1:30 mogen duiken. Bij mij is het juist andersom, 10k staat nog op 40:48 maar HM op 1:27:40. Dus over twee welen in Schoorl die PR ook maar eens aanvallen en onder de 40 proberen te krijgen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:33
@Tinusvolkel ik ben nog altijd sneller op de 10k :P Ik blijf erbij dat jij sneller bent, hoor. Eindhoven was inderdaad gewoon pech, die 3u20 moet jij makkelijk kunnen lopen.

@InZane In de voorbereiding voor Eindhoven inderdaad boven de 60km/week, maar nu niet meer. In de winter leg ik ook graag een bredere basis met wat meer afwisselen (fietsen, krachtoefeningen, etc.). Hoewel ik sowieso eerder weken heb van 40-50km dan erboven, zo erg vind ik dat niet om niet tot het clubje der gevorderden te behoren (en ik denk ook niet dat het zo bedoeld was).

@Valorian Helemaal juist van die HM. Dat is dus ook mijn doel voor dit jaar. Ik hoop stilletjes op 1u25 maar we zullen wel zien. Met jouw vorm zou sub40 inderdaad toch ook doenbaar moeten zijn (ik herinner me dat wij een aantal jaar geleden ook al gelijkaardige tempo's liepen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• influenza
[...]

Verder is de streeftijd voor de marathon 3:20 maar ik zie wel hoe het loopt, uitlopen is iig belangerijker want dat is de vorige keer niet gelukt...
Met deze snelheid moet 3:20 echt een makkie zijn. Richting de 3:00-3:05 zou een wat uitdagender (en nog steeds realistische) doelstelling zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
InZane schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 16:40:
[...]

Ik heb eens iemand horen zeggen dat je met minder dan 60km in de week geen gevorderde loper bent. Ik noem verder geen namen (@kenneth) :+

Oh wacht, jullie zitten nu wel boven die 60 :O
Zit idd de laatste tijd weer regelmatig boven de 60 :)
3:19 op de kilometer heb ik ook gehaald trouwens *O* De rest kom ik bij lange na niet in de buurt -O-
Goed dat je mij eraan herinnerd, die moet eigenlijk ook is een keer naar de 3:00 >:)
Valorian schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 17:08:
@Tinusvolkel mooi rijtje. Maar gezien jullie beide 10k’s onder de 40min zouden die HM’s ook wel eens o der de 1:30 mogen duiken. Bij mij is het juist andersom, 10k staat nog op 40:48 maar HM op 1:27:40. Dus over twee welen in Schoorl die PR ook maar eens aanvallen en onder de 40 proberen te krijgen :)
Heb nog nooit een HM wedstrijd gelopen, en dit PR van een week of 3 terug was van een training met het laatste stuk wind tegen wat icm vermoeidheid mij te zwaar werd. Maar ik ben aan het denken om met de Stevensloop mee te doen. Maar succes met het de <40 maar dat moet wel lukken met de HM
nokie schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 17:23:
@Tinusvolkel ik ben nog altijd sneller op de 10k :P Ik blijf erbij dat jij sneller bent, hoor. Eindhoven was inderdaad gewoon pech, die 3u20 moet jij makkelijk kunnen lopen.
Haha een <39 ga ik dit jaar ook nog wel proberen :) En ik hoop dat het gewoon pech was en dat het gaat lukken.

Maar volgens deze calculator zou er al een < 3 uur in moeten zitten :9 alleen dit doel bewaar ik voor een andere marathon.
influenza schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 17:25:
[...]

Met deze snelheid moet 3:20 echt een makkie zijn. Richting de 3:00-3:05 zou een wat uitdagender (en nog steeds realistische) doelstelling zijn.
Nee ik laat mij niet verleiden en ga sowieso tot 35km niet sneller als een sub 3:20 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
Valorian schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 17:08:
Het is natuurlijk maar net wat je vaak loopt. Maar zo dramatisch ver ligt dat ook weer niet uit elkaar. Je zou obv je halve wel iets onder de 40 moeten kunnen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris
vhal schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:16:
[...]

Volgens mij moet ik iemand maar eens volgen op Strava, voor zover je Strava hebt :P
Heb ik.
dreameater schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:37:
[...]

Tips?
Ik zou denken dat 4:40/km ook goed haalbaar is als je goed op de marathon voorbereid bent. Hoe vaak / hoe lang zijn je duurlopen?

Je zou de 25km ofwel als wedstrijd kunnen gaan lopen (misschien 4:30-4:25/km beginnen)? Of je doet de eerste 15km met de handrem erop (b.v. 4:40/km) en dan geef je gas (4:25/km). Dat laatste is wel een beetje een marathonsimulatie (de laatste 10km doen het meest pijn). En voor je gevoel/zelfvertrouwen kan het heel lekker zijn om snel met de handrem te lopen, en dan te merken dat 't echt harder kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• influenza
Tinusvolkel schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 17:34:
[...]

Nee ik laat mij niet verleiden en ga sowieso tot 35km niet sneller als een sub 3:20 :*)
Ja als je zo behoudend begint zit er geen top tijd meer in natuurlijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
influenza schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 17:39:
[...]

Ja als je zo behoudend begint zit er geen top tijd meer in natuurlijk ;)
Ik kom pas net kijken (jaartje bezig) in het hardloopwereldje dus nog tijd zat (hoop ik met m'n 31 jaren oud) om een < 3 uur te lopen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• influenza
Tinusvolkel schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 17:40:
[...]

Ik kom pas net kijken (jaartje bezig) in het hardloopwereldje dus nog tijd zat (hoop ik met m'n 31 jaren oud) om een < 3 uur te lopen :)
o nog piep jong :P Beetje behoudend zijn kan zeker geen kwaad ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:42
[...]

Tja vind een 5km te kort voor een wedstrijd, beetje veel gedoe voor nog geen 20 minuten ;) 5km is meer leuk voor even tussendoor
Je kunt natuurlijk een 10 lopen van twee ronden van 5. Met een aflopend schema kun je dan drie pr's in een lopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Pssst, je zit bijna op de all-time 20.000 km!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 11:51
Ah lekker man, braaf 5 km gelopen net, maar over het tempo had m'n wonderdokter niks gezegd 8)

Niet te idioot weer beginnen naturellement, maar ruim onder 5 min/km was het wel. Belangrijker was dat ik heerlijk pijnvrij genoten heb van weer kunnen lopen. Ik ga morgen gewoon weer, maar dan rustig duurtempo, wel weer 5 km.

Overigens wel het gevoel dat de landing en afwikkeling van de linkervoet beter gaat, maar dat kan ook suggestie zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Frenz64 op 24-01-2020 18:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
influenza schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 17:35:
[...]

Het is natuurlijk maar net wat je vaak loopt. Maar zo dramatisch ver ligt dat ook weer niet uit elkaar. Je zou obv je halve wel iets onder de 40 moeten kunnen lopen.
Ja dat denk ik ook. Merk vooral dat ik heel veel progressie geboekt heb op alle afstanden de afgelopen 2 jaar. Maar heb al meer dan 2 jaar geen 10k meer op race-tempo gedaan, dus sowieso tijd om die weer eens scherp te zetten. Een PR zou sowieso moeten kunnen (bij de 10EM een paar weken geleden was mijn doorlooptijd op de 10km al bijna een PR) en onder 40 is het streven. En lukt dat niet dan ook geen ramp, dan ga ik in het voorjaar nog een stuk of 3 10km’s doen we en kijken of het dan wel lukt ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
Zo, gelijk maar even de schoenen gehaald!

Schoenen

Saucony Echelon 7

Nu wachten tot ik weer mag van de fysio..... Duurt lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 19:39
Shinji schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 19:19:
Zo, gelijk maar even de schoenen gehaald!

[Afbeelding: Schoenen]

Saucony Echelon 7

Nu wachten tot ik weer mag van de fysio..... Duurt lang...
Klein maatje, of niet? :)

Vandaag voor het eerst van werk terug naar huis gelopen, net geen 18 km. Feestverlichting mee in een trailvest en ongeveer halverwege om en aan gedaan. Expres wat meer rust gepakt deze week omdat er wat stijfheid in de spieren zat van de rechterbil en rechterheup. Voelde tijdens het lopen zelf nog wel het een en ander dus ben benieuwd morgen. Mocht het goed voelen dan lekker de duinen bij Schoorl in voor een duurloopje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
Roadman schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 20:03:
[...]

Klein maatje, of niet? :)

Vandaag voor het eerst van werk terug naar huis gelopen, net geen 18 km. Feestverlichting mee in een trailvest en ongeveer halverwege om en aan gedaan. Expres wat meer rust gepakt deze week omdat er wat stijfheid in de spieren zat van de rechterbil en rechterheup. Voelde tijdens het lopen zelf nog wel het een en ander dus ben benieuwd morgen. Mocht het goed voelen dan lekker de duinen bij Schoorl in voor een duurloopje :9
Ik heb 43 maar ze zijn 45, dus voor mij absoluut niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Shinji schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 20:06:
[...]

Ik heb 43 maar ze zijn 45, dus voor mij absoluut niet :)
Ah dan valt het wel mee, ik loop zelf op maat 47 van Saucony terwijl ik normaal 45 heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
nokie schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 17:23:

@InZane In de voorbereiding voor Eindhoven inderdaad boven de 60km/week, maar nu niet meer. In de winter leg ik ook graag een bredere basis met wat meer afwisselen (fietsen, krachtoefeningen, etc.). Hoewel ik sowieso eerder weken heb van 40-50km dan erboven, zo erg vind ik dat niet om niet tot het clubje der gevorderden te behoren (en ik denk ook niet dat het zo bedoeld was).

@Valorian Helemaal juist van die HM. Dat is dus ook mijn doel voor dit jaar. Ik hoop stilletjes op 1u25 maar we zullen wel zien. Met jouw vorm zou sub40 inderdaad toch ook doenbaar moeten zijn (ik herinner me dat wij een aantal jaar geleden ook al gelijkaardige tempo's liepen).
Ha ja klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

chris schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 17:37:
[...]

Heb ik.

[...]

Ik zou denken dat 4:40/km ook goed haalbaar is als je goed op de marathon voorbereid bent. Hoe vaak / hoe lang zijn je duurlopen?

Je zou de 25km ofwel als wedstrijd kunnen gaan lopen (misschien 4:30-4:25/km beginnen)? Of je doet de eerste 15km met de handrem erop (b.v. 4:40/km) en dan geef je gas (4:25/km). Dat laatste is wel een beetje een marathonsimulatie (de laatste 10km doen het meest pijn). En voor je gevoel/zelfvertrouwen kan het heel lekker zijn om snel met de handrem te lopen, en dan te merken dat 't echt harder kan.
M'n reguliere duurlopen zijn nu zo rond de 15 tot 20 km (1x per week). Loop nu strak een schema van runinfo.nl (https://www.runinfo.nl/schema42kmhalfgevorderd.htm) en daar worden vanaf volgende week de duurlopen per week langer. Verder weet ik dat doordat ik in december twee flinke test lopen heb gedaan dat m'n basis redelijk op orde is. Éentje was 29 km verhard en ééntje was 36 km crosscountry overal doorheen 95% onverhard). Daar heb ik ook goed leren bij eten en drinken.

De tweede strategie die je aanhaalt lijkt me wel een mooie om te proberen, en relatief veilig natuurlijk. Als het niet lukt dan kan ik altijd zeggen dat ik hem op marathon pace wilde lopen :*) O-)

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frenz64
No offence to degenen die met C25K en dergelijke programma's bezig zijn, goed bezig, maar 5 km max als je je hartstikke goed voelt en gewend bent weken van 40-45 km te doen in 3 trainingen is wel afzien hoor, andersom afzien dan. Ik mis de endorfine, de heerlijke cadans boven 15 km, km na km wegsjouwen. Oké, beheers je, wel net weer gelopen, dan maar elke dag 5 km.

Iets anders, velen van jullie zijn met voeding bezig, ik ben zelf semi-flexitarier of hoe die hippe term ook is. Bewust minder vlees, maar heb nogal eens last van een terugvalletje O-) . Zijn er bewuste vegetariers of veganisten hier die het uit oogpunt van prestaties doen? En zo ja. merk je dat? U raadt het al, ik heb net The Game Changers gekeken. Er zijn eigenlijk heel veel goed redenen om het vlees af te zweren, zeker als je ook nog sneller van wordt, maar geen kaas enzo voelt nog als een brug te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:56

Sport_Life

Solvitur ambulando

Inmiddels heb ik m'n schema ook weer opgepakt :) (na een flinke griep). Vanmorgen 5km joggen en vanmiddag 8x1000m intervallen (totaal 5 + 20km).

Ik moet zeggen dat ik het schema best begin te begrijpen, eerst volgde ik gewoon de trainingen, maar ik kom er nu achter dat een 5km loopje op het juiste moment (dag na zware intervallen) heel goed is voor herstel. En de rustdag komt ook altijd op het perfecte moment :P. Vond 5km loopjes altijd onzinnig, maar het heeft zeker een doel.

Liep gisteren 15km, vandaag dus 25km joggen /intervallen , morgen een duurloop van 20km en maandag rust. Weet inmiddels dat ik dit zonder pijntjes kan afronden.

Volgens garmin is de prognose 2u40 op de marathon, zelf denk ik dat het nog een behoorlijke stap is onder de 3u, maargoed doel is uitlopen ;) O-)

[ Voor 21% gewijzigd door Sport_Life op 25-01-2020 17:58 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Frenz64 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 17:12:
Iets anders, velen van jullie zijn met voeding bezig, ik ben zelf semi-flexitarier of hoe die hippe term ook is. Bewust minder vlees, maar heb nogal eens last van een terugvalletje O-) . Zijn er bewuste vegetariers of veganisten hier die het uit oogpunt van prestaties doen? En zo ja. merk je dat? U raadt het al, ik heb net The Game Changers gekeken. Er zijn eigenlijk heel veel goed redenen om het vlees af te zweren, zeker als je ook nog sneller van wordt, maar geen kaas enzo voelt nog als een brug te ver.
The Game Changers is ook een paar bruggen te ver. Daarin is zeer selectief wetenschappelijk onderzoek aangehaald om de vegan-propaganda een nieuwe boost te geven (HARDERE ERECTIES!1!1!!!).

Anyway, ik eet sinds 2 jaar amper vlees (wel vis) ivm impact op het milieu en dat bevalt me prima. Heb er qua (sport/bed) prestaties niks van gemerkt tov wél bijna dagelijks vlees eten.

Nabrander:
https://www.menshealth.co...hangers-movie-fact-check/

Er is géén wetenschappelijke consensus over wat (alles/vegetarisch/vegan) het beste dieet is. Mensen die met (veel) wetenschappelijk bewijs gaan verkondigen dat één van deze diëten slecht/goed is dus zeer sceptisch behandelen.

[ Voor 14% gewijzigd door MrAcid op 25-01-2020 18:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Sport_Life schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 17:54:
Inmiddels heb ik m'n schema ook weer opgepakt :) (na een flinke griep). Vanmorgen 5km joggen en vanmiddag 8x1000m intervallen (totaal 5 + 20km).

Ik moet zeggen dat ik het schema best begin te begrijpen, eerst volgde ik gewoon de trainingen, maar ik kom er nu achter dat een 5km loopje op het juiste moment (dag na zware intervallen) heel goed is voor herstel. En de rustdag komt ook altijd op het perfecte moment :P. Vond 5km loopjes altijd onzinnig, maar het heeft zeker een doel.

Liep gisteren 15km, vandaag dus 25km joggen /intervallen , morgen een duurloop van 20km en maandag rust. Weet inmiddels dat ik dit zonder pijntjes kan afronden.

Volgens garmin is de prognose 2u40 op de marathon, zelf denk ik dat het nog een behoorlijke stap is onder de 3u, maargoed doel is uitlopen ;) O-)
Goed bezig (y) ik zou zo’n schema er bij de vrouw nooit doorheen krijgen 8)7 maar hoe doe jij dat? Jij hebt het toch ook een gezin?

Maar vanmiddag kreeg ik tijd om mijn laatste duurloopje te doen voor de marathon. De planning was rond de 5:27 te lopen maar ben door de kou maar harder gaan lopen want een hartslag van <125 kreeg mijn lichaam niet warm hoewel ik mij toch goed had aangekleed.

Voor de afleiding en om een doel te hebben maar naar het loopgebied van een collega / loopmaatje gegaan om daar een segment te pakken >:)

Verder heb ik mijn marathontijd gelopen vandaag alleen een km of 3 minder, maar het was wel saai zo een kleine 3.5 uur alleen lopen...

Nu 2 weken wat rustiger aan hoewel er volgende week nog een cross gepland staat van net geen 10KM...

[ Voor 4% gewijzigd door Tinusvolkel op 25-01-2020 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
MrAcid schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 18:06:
[...]

...... (HARDERE ERECTIES!1!1!!!)....
Absoluut mijn hoofddoel, hey, de jaren gaan ook daar tellen hè 8)

Maar ik geef je gelijk hoor, het is alleen dat ik het idee heb dat ik best nog te winnen heb op de dagelijkse kost. Geen alcohol vorig jaar voor driekwart jaar beviel erg goed (inmiddels weer droog sinds 1 jan.). Ik wil dat doortrekken naar veel minder vlees en gezondere dingen. Het is alleen lastig nowadays om erachter te komen wat wel en wat niet goed is. Iets wat eindigt op -ist ga ik sowieso niet worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ik heb ook nieuwe schoentjes gekocht vandaag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/B5U78dGTKt5N2AeHFy5KWWBC/thumb.jpg

Vanaf 2 feb gaan we de hoogte in, in Mexico. Ben benieuwd hoe dit gaat :)
Sowieso stukkie (20+ graden) warmer, dus lekker in korte broek en shirt en gaan.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:26

Secsytime

Automagisch

Bensimpel schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 20:16:
Ik heb ook nieuwe schoentjes gekocht vandaag.

[Afbeelding]

Vanaf 2 feb gaan we de hoogte in, in Mexico. Ben benieuwd hoe dit gaat :)
Sowieso stukkie (20+ graden) warmer, dus lekker in korte broek en shirt en gaan.
Loop nu ook nog in korte broek en shirt hoor (al is het met lange mouwen).. moet wel onder 0 graden celsius zijn wil ik een lange broek aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Laatst online: 19:42
Tinusvolkel schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 19:20:
[...]

De planning was rond de 5:27 te lopen maar ben door de kou maar harder gaan lopen want een hartslag van <125 kreeg mijn lichaam niet warm hoewel ik mij toch goed had aangekleed.
Die kou viel mij ook op. Met lange broek, lange mouwen, muts en handschoenen was het maar net te doen met een hartslag <123.
Overigens lukt het me steeds beter om mijn hartslag zo laag te houden. Vorige week 20 KM gelopen, 3% in zone 1 en 90% in zone 2.

Afgelopen woensdag gaf mijn Garmin Forerunner 935 na de intervaltraining een nieuwe lactaatdrempel aan, die ik heb geaccepteerd. Vervolgens de vraag of mijn hartslagzones op die drempel moeten worden gebaseerd. Doe maar, dacht ik.

Vandaag 26 KM gelopen met eenzelfde hartslag als vorige week gelopen. Nu ineens 95% in zone 1 en 1% in zone 2. Kennelijk zijn die zones flink verschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:56

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

Goed bezig (y) ik zou zo’n schema er bij de vrouw nooit doorheen krijgen 8)7 maar hoe doe jij dat? Jij hebt het toch ook een gezin?
Ik heb overlegd of ze het een goed idee vond dat ik 4 maanden ging trainen voor de marathon, en neem af en toe het schema door. In overleg is veel mogelijk ;). We hebben beide zo onze hobbys. Zij heeft weer een drukke baan met veel avond werk. Meestal loop ik als de kinderen op bed liggen.
Met als gevolg dat ik vandaag om 22u nog 20km duurloop ga doen! En tijdens een etentje met vrienden geen biertje drink.

En haar familie is/was ook fanatiek hardloper, dus krijg altijd veel support (en gezeur als ik weer eens nieuwe schoenen koop, vroeger liep men ook gewoon 3000km op 1 paar totdat de tenen erdoor kwamen :+)
Maar vanmiddag kreeg ik tijd om mijn laatste duurloopje te doen voor de marathon. De planning was rond de 5:27 te lopen maar ben door de kou maar harder gaan lopen want een hartslag van <125 kreeg mijn lichaam niet warm hoewel ik mij toch goed had aangekleed.

Voor de afleiding en om een doel te hebben maar naar het loopgebied van een collega / loopmaatje gegaan om daar een segment te pakken >:)

Verder heb ik mijn marathontijd gelopen vandaag alleen een km of 3 minder, maar het was wel saai zo een kleine 3.5 uur alleen lopen...

Nu 2 weken wat rustiger aan hoewel er volgende week nog een cross gepland staat van net geen 10KM...
d:)b
Ik vind het juist heerlijk om even alleen te zijn, weg van drukte op kantoor en thuis :P. Niet iedere dag hoor ;)
Overigens is mijn hartslag deze dagen ook wat lager, maar krijg het wel snel warm.

[ Voor 12% gewijzigd door Sport_Life op 26-01-2020 10:06 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Sport_Life schreef op zondag 26 januari 2020 @ 09:56:
[...]

Ik heb overlegd of ze het een goed idee vond dat ik 4 maanden ging trainen voor de marathon, en neem af en toe het schema door. In overleg is veel mogelijk ;). We hebben beide zo onze hobbys. Zij heeft weer een drukke baan met veel avond werk. Meestal loop ik als de kinderen op bed liggen.
Hier ook veel in overleg maar ben meer een ochtend mens dus ik mocht gisteren rennen dan mocht zij vandaag uitslapen :)
Met als gevolg dat ik vandaag om 22u nog 20km duurloop ga doen! En tijdens een etentje met vrienden geen biertje drink.
22u nog lopen.. dan slaap ik meestal al :) moet toch voldoende rusten...
En haar familie is/was ook fanatiek hardloper, dus krijg altijd veel support (en gezeur als ik weer eens nieuwe schoenen koop, vroeger liep men ook gewoon 3000km op 1 paar totdat de tenen erdoor kwamen :+)
Hier komen de tenen er al doorheen met nog geen 500km op de teller :/ :P
[...]

d:)b
Ik vind het juist heerlijk om even alleen te zijn, weg van drukte op kantoor en thuis :P. Niet iedere dag hoor ;)
Overigens is mijn hartslag deze dagen ook wat lager, maar krijg het wel snel warm.
Een uur of 2 vind ik prima maar 3.5 uur is wel wat lang, en de route was gister toch wat saai met veel lange rechte stukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris
[...]

Ik heb ook een dochter van bijna twee, en het is wel behoorlijk plannen maar te doen. Ze gaat iedere ochtend naar de opvang, dus ik loop vaak als ze daar is. Als ik 's middags loop is het of tijdens haar middagsslaapje, of ik doe een kort loopje als m'n vrouw thuis is. En soms 's avonds een nadat ze slaapt, maar dat is altijd wat lastig timen qua eten/m'n eigen slaap.

In het weekend doe ik regelmatig een loopje met de buggy (wij hebben zo'n Thule Glide), dat vind iedereen leuk: soms slaapt Ida, soms kletsen we wat, en m'n vrouw heeft ook een uurtje rust. Ik zou ook wel graag zo'n KidRunner willen kopen, maar 1100 USD vind ik toch een beetje te duur... Na m'n lange duurloop doen we vaak samen rekken/strekken/foam rollen...

Toen m'n vrouw zwanger was zei ik: dit is het eind van m'n loopcarriere (qua topprestaties). Maar het blijkt echt heel goed te combineren, vooral doordat ik minder werk ;). En ik denk/hoop dat ze het heel leuk gaat vinden om mee te fietsen als ze wat ouder is. Mocht er een tweede kind komen dan zullen we wel weer verder zien. Zoveel km's maken als nu lijkt me niet realistisch.

[ Voor 4% gewijzigd door chris op 26-01-2020 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
chris schreef op zondag 26 januari 2020 @ 12:25:
[...]

Ik heb ook een dochter van bijna twee, en het is wel behoorlijk plannen maar te doen. Ze gaat iedere ochtend naar de opvang, dus ik loop vaak als ze daar is. Als ik 's middags loop is het of tijdens haar middagsslaapje, of ik doe een kort loopje als m'n vrouw thuis is. En soms 's avonds een nadat ze slaapt, maar dat is altijd wat lastig timen qua eten/m'n eigen slaap.

In het weekend doe ik regelmatig een loopje met de buggy (wij hebben zo'n Thule Glide), dat vind iedereen leuk: soms slaapt Ida, soms kletsen we wat, en m'n vrouw heeft ook een uurtje rust. Ik zou ook wel graag zo'n KidRunner willen kopen, maar 1100 USD vind ik toch een beetje te duur... Na m'n lange duurloop doen we vaak samen rekken/strekken/foam rollen...

Toen m'n vrouw zwanger was zei ik: dit is het eind van m'n loopcarriere (qua topprestaties). Maar het blijkt echt heel goed te combineren, vooral doordat ik minder werk ;). En ik denk/hoop dat ze het heel leuk gaat vinden om mee te fietsen als ze wat ouder is. Mocht er een tweede kind komen dan zullen we wel weer verder zien. Zoveel km's maken als nu lijkt me niet realistisch.
Goed bezig, had even op Strava gekeken maar 150km per week 8)7 Ik zit deze week op de helft en vind dat al veel :)

Verder krijg ik m’n 3 kinderen nog niet in een karretje gepropt :P en ze fietsen nog niet snel genoeg om mee te mogen, maar dit komt denk ik wel goed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19:59
Vandaag m'n laatste rustige duurloop (70min) voor de Asselronde van volgende week. Begint toch wel een beetje te kriebelen en natuurlijk de weersverwachting goed in de gaten houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:02

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Ingeschreven voor de Antwerp 10 Miles. Dit jaar zit de vakantie niet in de weg.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
[...]

Ik heb ooit via marktplaats een babyjogger gekocht voor 150€ oid en ook weer voor dat bedrag verkocht. Loopt super relaxed en de kinderen vonden het allebei erg leuk. Zelfs nog wat wedstrijdjes mee gelopen. Super leuk de hele weg door aanmoedigingen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
[...]
Ik zou ook wel graag zo'n KidRunner willen kopen, maar 1100 USD vind ik toch een beetje te duur...
Damn, duur maar wel ideaal lijkt me...!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Ben nu sinds begin januari weer in training voor de marathon van Wenen. Net terug van een progression run, met een "Best estimated 5k & 10k effort" (18:38 & 37:47). Aangezien ik nooit 5k of 10k wedstrijden oid loop is het toch mooi om te zien dat er progressie in zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
Secsytime schreef op zondag 26 januari 2020 @ 17:05:
Ben nu sinds begin januari weer in training voor de marathon van Wenen. Net terug van een progression run, met een "Best estimated 5k & 10k effort" (18:38 & 37:47). Aangezien ik nooit 5k of 10k wedstrijden oid loop is het toch mooi om te zien dat er progressie in zit!
Gaaf! Die heb ik vorig jaar gelopen, erg leuke run!

Ga je voor een sub 3 uur 😬?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Valorian schreef op zondag 26 januari 2020 @ 18:57:
[...]

Gaaf! Die heb ik vorig jaar gelopen, erg leuke run!

Ga je voor een sub 3 uur 😬?
Ga het wel proberen.. moet haalbaar zijn toch? Volgende week maar ff Vaporfly’s bestellen dan xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:35
Iemand nog tips voor een goede Nederlandse hardloopblogs die lekker weg lezen?

[ Voor 28% gewijzigd door Roodey op 26-01-2020 19:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chris
MrAcid schreef op zondag 26 januari 2020 @ 16:55:
[...]

Damn, duur maar wel ideaal lijkt me...!
Ja, ik had ze een berichtje gestuurd. Ze zijn blijkbaar nu ergens in Duitsland op een beurs, en kunnen een of andere korting geven. Ben benieuwd. Als 't niet honderden dollars verzendkosten zijn ga ik er goed over nadenken, want je kan er blijkbaar prima tot een jaar of zes in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:05

vhal

ಠ_ಠ

chris schreef op zondag 26 januari 2020 @ 20:40:
[...]
Ja, ik had ze een berichtje gestuurd. Ze zijn blijkbaar nu ergens in Duitsland op een beurs, en kunnen een of andere korting geven. Ben benieuwd. Als 't niet honderden dollars verzendkosten zijn ga ik er goed over nadenken, want je kan er blijkbaar prima tot een jaar of zes in zitten.
Je zou denken dat je liever een kar wil duwen dan trekken, zeker met een zesjarige die al richting de 20-25kg gaat. Vraag mij af hoe dat heuvel af gaat... :X

Daarnaast vraag ik mij af hoe je wendbaarheid zal zijn met een “aanhanger” :+

[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 26-01-2020 21:11 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Totrail schreef op zondag 26 januari 2020 @ 14:16:
Vandaag m'n laatste rustige duurloop (70min) voor de Asselronde van volgende week. Begint toch wel een beetje te kriebelen en natuurlijk de weersverwachting goed in de gaten houden.
11 graden en wat regen volgens buienradar. Had wat kouder en droger mogen zijn naar mijn mening.

Ik heb gisteren 15.4km door het bos en Hoog Soeren gelopen met de AV. Veel mooie onverharde bospaadjes en heuveltjes gepakt. Het valt echt wel op hoeveel lopers je ineens tegenkomt. Zou er binnenkort een wedstrijd zijn ofzo? :+

Vanochtend met de loopgroep wezen intervallen. Ik was al wat eerder gaan inlopen, dus ik had al een goeie 5km gehad toen ik bij de verzamelplaats kwam. Vervolgens wezen intervallen (6 series van 100,200,300m, 400m rust tussen de series) en daarna uitgelopen. Bij thuiskomst had ik er toch weer 21.7km op zitten. Iets meer dan gepland, maar het was gezellig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
vhal schreef op zondag 26 januari 2020 @ 21:10:
[...]

Je zou denken dat je liever een kar wil duwen dan trekken, zeker met een zesjarige die al richting de 20-25kg gaat. Vraag mij af hoe dat heuvel af gaat... :X

Daarnaast vraag ik mij af hoe je wendbaarheid zal zijn met een “aanhanger” :+
Ik heb gene ervaring met trekken, wel met duwen. Duwen gaat prima, hoewel je maar 1 hand vrij hebt en met trekken 2. Alleen zie ik liever wat er voor me gebeurt en dan lijkt duwen me toch makkelijker. Overigens heb je er niet super veel last van, want zo'n kar loopt echt super licht. Alleen als je flink wind tegen hebt is het wel een beetje aanpoten. Heb er wel wat wedstrijdjes mee gelopen en ik denk dat het uiteindelijk zo'n 20 seconden per kilometer scheelde in tempo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Totrail schreef op zondag 26 januari 2020 @ 14:16:
Ik ga vanavond mijn laatste duurloop rondje lopen, denk 15~16km, dan woensdag nog een kortrondje en dan ben ik klaar voor de Asselronde. Nu het weer nog, hopelijk blijft het droog en wordt het nog iets kouder dan nu voorspelt is.

Al merk ik wel dat ik toch wel een beetje zenuwen begin te krijgen. Dit wordt de eerste keer dat ik meer dan 16km ga lopen tijdens een evenement en ik merk dat ik niet helemaal ben waar ik had willen zijn qua conditie.

Mag ik vragen hoeveel je gelopen hebt in de 70min?
InZane schreef op zondag 26 januari 2020 @ 21:58:
[...]Ik heb gisteren 15.4km door het bos en Hoog Soeren gelopen met de AV. Veel mooie onverharde bospaadjes en heuveltjes gepakt. Het valt echt wel op hoeveel lopers je ineens tegenkomt. Zou er binnenkort een wedstrijd zijn ofzo? :+
Ik loop vaak de Amersfoortseweg vanaf de Naald, lekker heuvelig al is het bij de Juliana Toren omhoog soms goed aanpoten, en het valt mij ieder jaar weer op dat het zo rond januari een stuk drukker is dan elders in het jaar. Vraag mij altijd af hoeveel mensen er lopen als goede voornemen en hoeveel er mee gaan doen met de midwinter. Na deze week zal het wel weer lekker rustig zijn :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Dit loopforum overweegt een doorstart lees ik net, er was al sprake van een spoedige sluiting oa wegens sterk dalende bezoeken/deelneming..
http://www.chatnrun.nl/mo...cac28e65cc91b53d63cd1efa7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:16
Ik loop ook af en toe met onze fietskar, een Thule Coaster XT. Voor mijn niveau en op de afstanden die ik doe werkt dat prima. Daarnaast is het dus ook een fietskar, waar wij hem voornamelijk voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
route99 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 10:16:
[...]
Dit loopforum overweegt een doorstart lees ik net, er was al sprake van een spoedige sluiting oa wegens sterk dalende bezoeken/deelneming..
http://www.chatnrun.nl/mo...cac28e65cc91b53d63cd1efa7
Lees eigenlijk helemaal nooit op dat forum (heb al moeite om tweakers bij te houden :P )
Maar vind de calculators op die site wel goed werken :)

Maar hopen dat de site wel gewoon blijft bestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik heb m wel vaker genoemd, maar wij hebben een BOB:

https://www.littlebabygea...-utility-stroller-review/

- loopt licht
- vast voorwiel (niet de hele tijd met sturen bezig)
- kindjes kunnen er prima in van 1,5-5,5 jaar (oudere kinderen heb ik nog niet, dan moet je even wachten)

Ik heb er één keer mee gelopen in een wedstrijd. Dat zou ik overigens niet zonder overleg met de organisatie doen, want het is een redelijk lange unit en men wil uiteraard niet dat je een val veroorzaakt. Met trainingsrondjes scheelt het al snel 15s/km, maar het gaat prima. Beetje weerstandstraining :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• influenza
Pathogen schreef op maandag 27 januari 2020 @ 10:28:
Ik heb m wel vaker genoemd, maar wij hebben een BOB:

https://www.littlebabygea...-utility-stroller-review/

- loopt licht
- vast voorwiel (niet de hele tijd met sturen bezig)
- kindjes kunnen er prima in van 1,5-5,5 jaar (oudere kinderen heb ik nog niet, dan moet je even wachten)

Ik heb er één keer mee gelopen in een wedstrijd. Dat zou ik overigens niet zonder overleg met de organisatie doen, want het is een redelijk lange unit en men wil uiteraard niet dat je een val veroorzaakt. Met trainingsrondjes scheelt het al snel 15s/km, maar het gaat prima. Beetje weerstandstraining :P
Zeker waar. Heb het alleen bij kleine lokale wedstrijdjes gedaan. Maar dan nog blijft het lastig. Ik ben (met kar) sneller dan 80-90% van de deelnemers, maar om nou vooraan te gaan staan met die kar is ook wat. En als je helemaal achteraan staat moet je enorm veel inhalen. Dus een beetje breed parkoers is wel zo makkelijk. Meestal enorm veel positieve reacties, af en toe een zeurpiet die het niet kan hebben dat hij wordt ingehaald door loper met kar. Kan natuurlijk ook het commentaar zijn geweest van mijn zoontje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ingehaald worden door iemand met een kar/rolstoel voor zich voelt wel enorm knullig. Een paar jaar geleden ben ik tijdens het omhooglopen op een heuvel ingehaald door een hardloper met een rolstoel waarin (het leek alsof) een volwassen persoon zat. Ik kan er wel om lachen dat je op zo'n manier ingehaald wordt maar knullig voelde het zeker.

Aan de andere kant kom ik zo nu en dan ook wel eens fietser tegen die ik er heuvel op uitloop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

influenza schreef op maandag 27 januari 2020 @ 10:36:
[...]
Zeker waar. Heb het alleen bij kleine lokale wedstrijdjes gedaan. Maar dan nog blijft het lastig. Ik ben (met kar) sneller dan 80-90% van de deelnemers, maar om nou vooraan te gaan staan met die kar is ook wat. En als je helemaal achteraan staat moet je enorm veel inhalen. Dus een beetje breed parkoers is wel zo makkelijk. Meestal enorm veel positieve reacties, af en toe een zeurpiet die het niet kan hebben dat hij wordt ingehaald door loper met kar. Kan natuurlijk ook het commentaar zijn geweest van mijn zoontje :P
Ik vergeet nooit meer de blikken van de andere deelnemers toen een maatje van mij met kar (en 4-jarig kind) meedeed aan een bosloop (10km; 250d+). Zoals je zegt vooraan staan is een beetje vreemd. Maar was achteraf misschien wel goed geweest...
Onderweg zijn dochtertje vol enthousiasme papa aanmoedigend "harder papa, harder:", "nu die inhalen", "ja, nog eentje" etc en zwaaiend met "hup, hup, harder" naar alle andere deelnemers. Vervolgens liep ie ruim in de top 10 (<40 min geloof ik). De verbijstering bij iedereen onderweg en achteraf was fantastisch :+ Maar gelukkig kon eigenlijk iedereen er wel hard om lachen.

Ik zou het niet doen bij een grote wedstrijd waar iedereen zich heel serieus neemt, maar bij wat kleinere loopjes kan dit inderdaad prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Caayn schreef op maandag 27 januari 2020 @ 10:05:
Ik loop vaak de Amersfoortseweg vanaf de Naald, lekker heuvelig al is het bij de Juliana Toren omhoog soms goed aanpoten, en het valt mij ieder jaar weer op dat het zo rond januari een stuk drukker is dan elders in het jaar. Vraag mij altijd af hoeveel mensen er lopen als goede voornemen en hoeveel er mee gaan doen met de midwinter. Na deze week zal het wel weer lekker rustig zijn :9
Zo ben ik inderdaad ook weleens gelopen. Bij de Naald de Amersfoortseweg op, verderop linksaf naar Hoog Soeren en dan via de Soerenseweg terug naar Apeldoorn. Aangezien ik in Woudhuis woon, heb ik bij thuiskomst dan ook wel een dikke 20+ km gedraaid.
Heb de laatste tijd ook een paar keer op zaterdagochtend met AV Veluwe meegelopen. Die doen op zaterdagochtend altijd duurlopen vanuit Orderbos met lekker veel heuveltjes enzo. Ik merk dat ik daar wel profijt van heb. En het is ook gewoon gezellig natuurlijk :)

Het zal na deze week vast wel weer een stuk rustiger zijn ja. Dan is het weer afgelopen met de 8km beginnersgroepjes :+
Caayn schreef op maandag 27 januari 2020 @ 10:55:
Ingehaald worden door iemand met een kar/rolstoel voor zich voelt wel enorm knullig. Een paar jaar geleden ben ik tijdens het omhooglopen op een heuvel ingehaald door een hardloper met een rolstoel waarin (het leek alsof) een volwassen persoon zat. Ik kan er wel om lachen dat je op zo'n manier ingehaald wordt maar knullig voelde het zeker.
Ik ben tijdens een trail eens ingehaald door iemand op blote voeten 7(8)7

[ Voor 18% gewijzigd door InZane op 27-01-2020 11:07 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:00
Zaterdag de 30km grens voor het eerst doorgegaan in een heerlijke duurloop :) vanaf stap 1 al in de zone, soms heb je dat. Deze route zat al een tijdje in m'n hoofd: de deur uit, lopend de duinen in naar Wijk aan Zee en dan via Castricum terug naar huis. Mooie combo van verhard / onverhard, die echt erg goed is bevallen. Vanaf km 30 begonnen de benen wel wat te voelen maar niets ernstigs. Uiteindelijk thuis in 2u55, zeer tevreden mee. Moet voor dit soort loopjes wel beter over eten onderweg gaan nadenken merk ik.
De benen zijn alweer aardig opgeknapt, zondagochtend waren de eerste stappen uit bed wat lastig maar spieren zijn erg goed losgekomen. Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

InZane schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:06:

[...]

Ik ben tijdens een trail eens ingehaald door iemand op blote voeten 7(8)7
Dat vind ik dan weer niet zo vreemd :P Er is een aardig groepje blotenvoetenlopers in Nederland, die ook nog redelijk wat evenementjes lopen. Trails in Nederland zijn daar behoorlijk geschikt voor. En daar zitten zeker enkele snellere mannen (en dames) bij, die rustig bij de eerste 10-20% lopen.
Misschien dat ik ze vanaf de organiserende kant wat meer langs zie komen dan dat als je zelf loopt. Eerste keer valt het op, daarna zijn het gewoon deelnemers :P

Ik ga pas gekker kijken als ik ze zie bij bergtrails 8)7 Kennisje liep de Eiger 51 km in Zwitserland op zijn blote voeten. Daar liggen nogal wat rotsen en stenen... Hard ging het niet, maar het kan wel (en je wordt er ook niet laatste mee :+ )

Mijn "garmin-coach Greg" heeft besloten dat ik moet taperen voor mijn wedstrijd. Ffs het is een 10k, laat mij lekker doortrainen. Afgelopen week duidelijk een rustweekje, komende week een typische taperweek (intensiteit wilt wel, maar alles korter). Ik zoek nu al een uitlaatklep :D

[ Voor 13% gewijzigd door Roozzz op 27-01-2020 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Dit is trouwens wel een mooi contrast (vorig jaar was ik geblesseerd).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BHsvzyVn8eNsMrBSpmqe1UAx/full.png

Als ik heel blijf gaat dit een heel mooi jaar worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Frenz64 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 17:12:
No offence to degenen die met C25K en dergelijke programma's bezig zijn, goed bezig, maar 5 km max als je je hartstikke goed voelt en gewend bent weken van 40-45 km te doen in 3 trainingen is wel afzien hoor, andersom afzien dan. Ik mis de endorfine, de heerlijke cadans boven 15 km, km na km wegsjouwen. Oké, beheers je, wel net weer gelopen, dan maar elke dag 5 km.

Mede-flexi hier. "Het beste dieet is een gevarieerd dieet" wat mij betreft, iets uitsluiten dat eigenlijk prima eet- en verteerbaar is lijkt me zo onlogisch. Vroegâh joeg en verzamelde men ook alles bij elkaar wat er te vinden viel.
Mijn vleesconsumptie blijft over het algemeen beperkt tot een incidentele snackbarsnack, pizza waar toevallig vlees op zit en een stukje lékker klaargemaakt vlees in een goed restaurant.

Daarnaast probéér ik wel plantaardige varianten. Gebruik havermelk ook gewoon om bijvoorbeeld pannenkoeken mee te bakken, gaat echt prima. Zo los melk drinken doe ik sowieso amper, maar de koeienversie hebben we al jaren niet meer in huis gehad. Een goede plantaardige kaasvervanger heb ik nog niet kunnen vinden. Het smaakt me gewoon niet, en het is baggerduur, dus budgettair echt niet te doen voor de hoeveelheid kaas die wij vreten thuis.

Ik denk niet dat het invloed heeft op mijn prestaties, ook al kan ik het verschil soms echt wel merken als ik op de pot zit :P
Met mijn bedprestaties zit het sowieso wel snor (al snurk ik wel): ik slaap meestal gewoon binnen 5-10 minuten in, tot aan de wekker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

InZane schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:29:

[Afbeelding]

Euhm, niets ten nadele van je prestaties, maar waarom was je toen geblesseerd? Pas je wel op dat je niet te hard van stapel loopt? Met 2x zo'n 80km in een jaar en nu opeens 200+km in een maand...

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Poekie schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:24:
[...]

Euhm, niets ten nadele van je prestaties, maar waarom was je toen geblesseerd? Pas je wel op dat je niet te hard van stapel loopt? Met 2x zo'n 80km in een jaar en nu opeens 200+km in een maand...
80km in een jaar? Waar zie je dat? Het zijn het aantal kilometer vanaf het begin van dit jaar t/m vandaag vs de km's tot dezelfde datum van afgelopen X jaar.

Maar de meeste kilometers zijn wel rustige kilometers hoor. Ik doe geen pogingen om een PR te lopen tijdens een training.

[ Voor 11% gewijzigd door InZane op 27-01-2020 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:48
InZane schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:28:
[...]

80km in een jaar? Waar zie je dat? Het zijn het aantal kilometer vanaf het begin van dit jaar t/m vandaag vs de km's tot dezelfde datum van afgelopen X jaar.

Maar de meeste kilometers zijn wel rustige kilometers hoor. Ik doe geen pogingen om een PR te lopen tijdens een training.
In je eigen overzicht? :P Inderdaad oppassen voor blessures!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

InZane schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:28:
[...]

Ik heb je figuurtje slecht geïnterpreteerd dan (er miste even dat het 't/m 26 januari 20xx' was).

Enigszins interessant artikel over hydratatie - we drinken echt wel genoeg en dorst is echt pas je graadmeter ('drinken als je dorst hebt is te laat' is dus echt onzin). En alcohol is lang niet zo slecht als je denkt.
https://www.theguardian.c...ht-glasses-of-water-a-day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
dat is het YTD overzicht van Elevate, daar zie je mooi de verschillen per jaar tot en met dezelfde (huidige) datum

[ Voor 8% gewijzigd door Frenz64 op 27-01-2020 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
[...]
Ik ga vanavond mijn laatste duurloop rondje lopen, denk 15~16km, dan woensdag nog een kortrondje en dan ben ik klaar voor de Asselronde. Nu het weer nog, hopelijk blijft het droog en wordt het nog iets kouder dan nu voorspelt is.

Al merk ik wel dat ik toch wel een beetje zenuwen begin te krijgen. Dit wordt de eerste keer dat ik meer dan 16km ga lopen tijdens een evenement en ik merk dat ik niet helemaal ben waar ik had willen zijn qua conditie.

Dat mag :) Ik kwam uit op 12,7 km. Rustige duurloop. Deze week nog een vaartspel en wat rustiger loopje en dan klaar voor zondag waar ik onder de 2uur wil lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Poekie schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:09:
[...]

Ik heb je figuurtje slecht geïnterpreteerd dan (er miste even dat het 't/m 26 januari 20xx' was).
Volgens mij volg mij ook op Strava. Dan weet je toch dat ik wel meer dan 27km heb gelopen afgelopen jaar? ;)
maussert schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:42:
[...]

In je eigen overzicht? :P Inderdaad oppassen voor blessures!
Komt goed. Ik doe deze week toch kalm an, want zondag wedstrijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 19:37
Net ingeschreven voor de CPC loop (halve marathon). Ook de eerste keer dat ik in aanmerking kom voor een 'snel startvak'. Je moest een sub 1:40 tijd insturen wil je daarvoor in aanmerking komen. Ik ga voor een sub 1:35 (en het liefst een 1:33) in ieder geval dus ben benieuwd!

Gister nog weer een loopje van het Zorg en Zekerheid Circuit gehad in Uithoorn (10EM). Na een volledige week skieen waren de benen nog niet optimaal, na 9km waren de benen wel leeg. Toch nog een redelijk goede tijd kunnen lopen (1:10:58) maar dat moet zeker nog wel sneller kunnen. Leuke loop overigens, het eerste en laatste gedeelde is wat saai door woonwijken heen maar er zit zeker een mooi stuk in!

Strava: https://www.strava.com/activities/3044782377

[ Voor 45% gewijzigd door Bartske op 27-01-2020 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Gisteren ook m'n laatste duurloop gedaan voor de Asselronde van a.s zondag.
Op advies van velen én de tip van @chris om zondag behouden te starten en later wat gas te geven een progressieve duurloop gedaan.

Eerste 12 km ongeveer 5:00m/km gelopen en de laatste 4 < 4:30m/km. Voelde goed, kon m'n hartslag nog redelijk goed 5 slagen onder m'n LT houden. Benieuwd of ik zondag dezelfde strategie kan hanteren.

Vervolgens onder de 2:00:00 finishen zou mooi zijn.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jory
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:33
Poekie schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:09:
[...]
En alcohol is lang niet zo slecht als je denkt.
En toch ging het hardlopen gisteren maar belabberd (en dat was 100% te wijten aan de bierconsumptie van de avond/nacht ervoor). :+

Maar inderdaad, "drinken wanneer je dorst hebt" werkt in het dagelijkse leven prima. Wanneer je met een intensieve activiteit bezig bent en uit ervaring weet dat je dorst gaat krijgen kan het best zinnig zijn om preventief wat te drinken (maar dan is dat dus gebaseerd op kennis over je eigen lichaam, niet op generieke "regeltjes").

Ik vind het wel ironisch dat het hele artikel neerkomt op "hoeveel water je nodig hebt is afhankelijk van allerlei factoren, dus harde regels zijn onzin", om vervolgens af te sluiten met "als je genoeg drinkt moet je zo'n 5 tot 7 keer per dag naar het toilet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris
dreameater schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:28:
Gisteren ook m'n laatste duurloop gedaan voor de Asselronde van a.s zondag.
Op advies van velen én de tip van @chris om zondag behouden te starten en later wat gas te geven een progressieve duurloop gedaan.

Eerste 12 km ongeveer 5:00m/km gelopen en de laatste 4 < 4:30m/km. Voelde goed, kon m'n hartslag nog redelijk goed 5 slagen onder m'n LT houden. Benieuwd of ik zondag dezelfde strategie kan hanteren.

Vervolgens onder de 2:00:00 finishen zou mooi zijn.
Lekker! Success met de wedstrijd!

Ik had zaterdag tijdens m'n duurloop helaas het omgekeerde :X. De tweede helft ging duidelijk langzamer. Ik had best harder gekund, maar na twee goede sessies vorige week had ik niet helemaal de motivatie om harder te lopen... maar komende zondag tijdens de duurloop sluit ik af met marathontempo, dus daar kan ik 't weer goed maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

InZane schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:29:

[Afbeelding]

Mooi overzichtje zo :)

Ik zie bij mijzelf een vergelijkbaar beeld. Year to date bijna net zo veel gelopen als in dezelfde periode in 2016 en 2017. Zeg maar voordat de problemen begonnen. Motiveert wel om te weten dat het weer de goede kant op gaat :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

InZane schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:23:
[...]

Volgens mij volg mij ook op Strava. Dan weet je toch dat ik wel meer dan 27km heb gelopen afgelopen jaar? ;)
Dan moet ik onthouden welke username bij welke irlname hoort.... -O- hahaha.
@Jory
Ik vind het wel ironisch dat het hele artikel neerkomt op "hoeveel water je nodig hebt is afhankelijk van allerlei factoren, dus harde regels zijn onzin", om vervolgens af te sluiten met "als je genoeg drinkt moet je zo'n 5 tot 7 keer per dag naar het toilet".
Als je veel minder naar de wc moet heb je te weinig vocht tot je genomen. Moet je veel vaker heb je te veel vocht tot je genomen. Maar omdat je moeilijk je input kan sturen omdat je output dus afhankelijk is van meer dan alleen je directe vloeistofinname (er staat ingests, dus ook vloeistof uit eten) is een harde regel van zoveel glazen water per dag niet nuttig, waar zulke harde richtlijnen meestal op uitkomen (en die zeggen vaak dat bijv. koffie/thee niet telt).
Enhet is wel weer een mooie tegenhanger van 'als je pas drinkt als je dorst hebt ben je te laat' wat ik echt nog vaak tegenkom en dus dikke onzin is.

Ik moet zeggen dat ik na een avondje cidertjes maar wel enigszins op tijd te bed best prima loop - waarschijnlijk omdat het ook een mooie manier is van carbloading haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totrail
[...]

Dat mag :) Ik kwam uit op 12,7 km. Rustige duurloop. Deze week nog een vaartspel en wat rustiger loopje en dan klaar voor zondag waar ik onder de 2uur wil lopen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

chris schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:56:
[...]

Lekker! Success met de wedstrijd!

Ik had zaterdag tijdens m'n duurloop helaas het omgekeerde :X. De tweede helft ging duidelijk langzamer. Ik had best harder gekund, maar na twee goede sessies vorige week had ik niet helemaal de motivatie om harder te lopen... maar komende zondag tijdens de duurloop sluit ik af met marathontempo, dus daar kan ik 't weer goed maken.
Thx! Boog kan niet altijd gespannen staan hè ! Vooral niet als je zo'n bizar volume loopt als jij

Net een looptraining bij de vereniging afgerond.
Ging eigenlijk iets te gek voor na m'n training van gisteren. Maar als je dan met een groep loopt buffel je je er toch wel doorheen . 2 x (7 x 300) in 59' met 60' rust tussen elke herhaling en een sp van 4 minuten.
Bovenbenen totaal naar de ratten, laatste prikkel voor zondag. Nu rusten en beetje loslopen deze week.

Nog meer asselronde lopers hier? Iemand advies over het vervoer? Is auto te doen of is het zo massaal zoals de 7H ? Dan pak ik mooi de trein vanuit Enschede. 8)7

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
dreameater schreef op maandag 27 januari 2020 @ 21:44:
[...]

Nog meer asselronde lopers hier? Iemand advies over het vervoer? Is auto te doen of is het zo massaal zoals de 7H ? Dan pak ik mooi de trein vanuit Enschede. 8)7
De start/finish is midden in het centrum en reken maar dat het druk wordt. Parkeren zal wel een uitdaging worden verwacht ik. Ik zou zelf lekker met het OV gaan, als ik niet in Apeldoorn zou wonen tenminste :+
Ik ga zelf met de trapfiets.

Er zijn trouwens wel 2 transferiums: https://www.midwintermara...aarheid-2/bereikbaarheid/

[ Voor 9% gewijzigd door InZane op 27-01-2020 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Poekie schreef op maandag 27 januari 2020 @ 15:26:
[...]

Dan moet ik onthouden welke username bij welke irlname hoort.... -O- hahaha.

[...]

Als je veel minder naar de wc moet heb je te weinig vocht tot je genomen. Moet je veel vaker heb je te veel vocht tot je genomen. Maar omdat je moeilijk je input kan sturen omdat je output dus afhankelijk is van meer dan alleen je directe vloeistofinname (er staat ingests, dus ook vloeistof uit eten) is een harde regel van zoveel glazen water per dag niet nuttig, waar zulke harde richtlijnen meestal op uitkomen (en die zeggen vaak dat bijv. koffie/thee niet telt).
Is het niet andersom? Je kunt prima je input sturen, alleen je output is afhankelijk van veel meer factoren dan alleen je input (zweet, verdamping, vocht vasthouden door het lichaam, etc.)
Enhet is wel weer een mooie tegenhanger van 'als je pas drinkt als je dorst hebt ben je te laat' wat ik echt nog vaak tegenkom en dus dikke onzin is.
Hoezo is het dikke onzin? Dorst is toch het eerste symptoom van uitdroging?
Pagina: 1 ... 90 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2