Hardlopen - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 100 Laatste
Acties:
  • 475.229 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

kenneth schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 12:48:
[...]
Vanmiddag komt de postbode met de Topo Phantom, die ook een TPU-zool heeft. Als het bevalt, koop ik de Zephyr (TPU + carbon plate) voor wedstrijden en snelle trainingen. Ik laat het je weten :)
Geen Zero-drop? veel demping? Topo, wat doe je! :+

Net tijdens mijn lunchwandelingetje eens een kijkje genomen in de Asics shop op de Lijnbaan. Zit er blijkbaar nu een half jaartje. Grappig gesprek zodra ik mijn Merrels liet zien :P maar lekker even kunnen babbelen over schoenen in het algemeen, carbon plates en hoe het hele idee erachter vérre van nieuw is, de marketingmachine van Nike, de aankomende Olympische Spelen in Tokyo en de bijbehorende collectie waarbij ook extra rekening is gehouden met de hitte in het ontwerp van de schoenen en kleding :)
Leuk, gezellig. Ik hield ook netjes in de gaten of er niet een echte klant binnenkwam :P

Mocht je daar binnenlopen, de wat langere meneer met de donkere krullen houdt wel van een praatje :Y ook als je niks komt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:05

vhal

ಠ_ಠ

Zojuist kwam de pakketbezorger met een paar Hoka's (Gaviota2) in mt44 maar wat vallen die klein zeg... :X Mijn grote teen zat al tegen de voorkant aan terwijl - volgens de maattabel in cm - de schoen vergelijkbaar zou moeten zijn met mijn Saucony Guide.

Overigens vond ik ze qua formaat wel meevallen, ik had ze eigenlijk lomper verwacht.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Roozzz schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 13:07:
[...]

Met een 945 en een bmi waar niet echt iets te winnen valt (175 cm @ 61kg), begrijp ik dat ik die schoenen nu toch echt moet aanschaffen als next step :+

Mijn "terugkeer" begint aardige vormen aan te nemen trouwens. Nu al een week of 10 weer 4x in de week aan het lopen en dat gaat fysiek vrij goed. Duidelijk te merken dat mijn conditie met sprongen vooruit gaat :*)
Over 2 weken de februariloop als eerste echte evenementje in lange tijd, eens kijken hoe dat gaat. Garmin vind alweer een sub 40 10km; maar dat zit er nog even niet in. Sub 50 lijkt me mooi (en haalbaar).
Mooi & heerlijk gevoel is dat he! De eerste keer dat je de veters weer mag strikken en meters mag maken kom je jezelf ontzettend hard tegen! Tempo's die je voorheen zonder enige moeite als warmlooptempo deed voelen ontzettend zwaar, om over de omvang nog maar te zwijgen! En dan naar 2 weken merk je al verschil, je hartslag blijft laag, omvang voelt steeds beter, ademhaling goed onder controle! En na verloop van tijd kun je je bijna niet meer voorstellen waar je vandaan komt!

Aan je opbouw en weken te zien dat je traint zijn wij ongeveer rond dezelfde periode weer begonnen met lopen na een blessure, dus lijkt me veilig te stellen dat we zo ongeveer hetzelfde herstel meemaken :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37
Calitomnication schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 16:03:
Aan je opbouw en weken te zien dat je traint zijn wij ongeveer rond dezelfde periode weer begonnen met lopen na een blessure, dus lijkt me veilig te stellen dat we zo ongeveer hetzelfde herstel meemaken :)
Ik denk dat “blessure” nogal een eufemisme is voor het dal waar @Roozzz uit heeft moeten kruipen. Echt respect voor doorzettingsvermogen en discipline die het gekost moet hebben om dan weer terug op 4x per week trainen te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
@Calitomnication Ken overigens precies wat je bedoeld. Loop dit najaar na een jaar lang eigenlijk altijd met pijn lopen (en rollen/fysio) eindelijk écht weer lekker. Kan nu ook voor het eerst twee of drie dagen achter elkaar lopen zonder problemen en zit weer op 50+km per week. Moet mij inhouden om niet enthousiast voor een april-marathon in te schrijven, maar wil graag eerst nog sterker worden en stabiel minimaal 6 maanden 200+ aftikken icm 4x per week lopen. Als dat lukt dan knallen op een najaarsmarathon. Geeft in voorjaar de kans weer eens de 10km aan te pakken!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19:59
Vanavond weer een lekker rondje gedaan in een rustig tempo. M'n benen hielden het nog goed na een toch wel intensieve interval van gisteren (6*1200/500). Zondag de laatste lange duurloop richting de Asselronde en dan nog een beetje bijhouden daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 19:39
Iemand hier die toevallig al op de Saucony Hurricane 22 rond loopt?
Ben benieuwd hoe deze schoen zich verhoudt met betrekking tot de demping ten opzichte van een Saucony Omni ISO 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Roadman schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 19:50:
Iemand hier die toevallig al op de Saucony Hurricane 22 rond loopt?
Ben benieuwd hoe deze schoen zich verhoudt met betrekking tot de demping ten opzichte van een Saucony Omni ISO 2
Je kan hem vergelijken met de neutrale variant, de Triumph 17. Het komt er op neer dat de nieuwe Pwrrun+ zool wat "softer" is qua demping dan de Everun variant (waarbij de Omni de zool gedeeltelijk voorzien is van dit materiaal). Ik heb zelf o.a. de Omni ISO maar ik vond hem vrij responsief dan wel stugger qua demping. De Guide ISO 2 vind ik prettiger lopen maar de rand van de hielkap mocht wel wat extra vulling gebruiken.

https://www.solereview.com/saucony-triumph-17-review/
https://www.runningshoesg...aucony-triumph-17-review/

[ Voor 13% gewijzigd door vhal op 17-01-2020 20:17 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 19:39
vhal schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 20:12:
[...]

Je kan hem vergelijken met de neutrale variant, de Triumph 17. Het komt er op neer dat de nieuwe Pwrrun+ zool wat "softer" is qua demping dan de Everun variant (waarbij de Omni de zool gedeeltelijk voorzien is van dit materiaal). Ik heb zelf o.a. de Omni ISO maar ik vond hem vrij responsief dan wel stugger qua demping. De Guide ISO 2 vind ik prettiger lopen maar de rand van de hielkap mocht wel wat extra vulling gebruiken.

https://www.solereview.com/saucony-triumph-17-review/
https://www.runningshoesg...aucony-triumph-17-review/
Guide ISO 2 ken ik wel, heb nog 2 paar in de roulatie en 1 afgeschreven ;)
Loop nu ook inmiddels op de Guide 13 rond en heb nog een paar Guide OMNI ISO's maar die zijn wel aan vervanging toe. Dacht dat de Hurricane wat meer demping zou geven maar wellicht toch maar voor de Guide ISO 2 gaan dan. Of maar weer eens na zoveel jaar langs de hardloopspeciaal zaak om wat aan te laten meten.

[ Voor 4% gewijzigd door Roadman op 17-01-2020 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Roadman schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 20:45:
[...]

Guide ISO 2 ken ik wel, heb nog 2 paar in de roulatie en 1 afgeschreven ;)
Loop nu ook inmiddels op de Guide 13 rond en heb nog een paar Guide OMNI ISO's maar die zijn wel aan vervanging toe. Dacht dat de Hurricane wat meer demping zou geven maar wellicht toch maar voor de Guide ISO 2 gaan dan. Of maar weer eens na zoveel jaar langs de hardloopspeciaal zaak om wat aan te laten meten.
Zo ver ik begreep heeft Saucony in de nieuwere versies de PWRRUN en PWRRUN+ zolen. Wellicht een hoop marketinggeneuzel maar de PWRRUN+ variant die in de Triumph/Hurricane zit, wordt qua 'cushioning softness' hoger ingeschaald dan de standaard PWRRUN-variant in de. Ride/Guide. Hoe het zit met de Omni weet ik niet, volgens mij is daar (nog) geen nieuwe versie van.

Ik heb de Hurricane 22 ook overwogen maar ik heb uiteindelijk gekozen voor een equivalent van Hoka. Dat de geleverde schoen eigenlijk te klein is, is een ander verhaal. Inmiddels heb ik een grotere maat besteld maar helaas in een niet al te mooie kleur :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 07:02

Rudedadude

Maybe we were born to run

influenza schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 12:31:
[...]

Stiekem ben ik wel benieuwd hoeveel het mij persoonlijk aan winst zou opleveren (if any). :P
Binnen dit topic heeft alleen @MrAcid volgens mij ervaring met vaporflys en hij heeft er ieg een snelle HM op gelopen. Ik heb meerdere schoenen met diverse 'superfoams' met tpu. Van Altra's ego materiaal ben ik fan (ook Rotterdam mee gelopen) en voor de marathons van dit voorjaar ga ik m'n geluk beproeven op Skechers Razors met het zogeheten hyper burst foam. Nog maar 1 keer opgelopen, maar dat was toen veelbelovend. Schoen is erg licht (rond de 200 gram in mijn maat 46), maar biedt veel demping/ rebound.

De Topo Zephyr lijkt me nog wel interessant, maar al aan de zware kant voor een wedstrijdschoen.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:56
juhet schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 12:38:
Een lid van onze loopvereniging heeft een paar gekocht en het gewoon uitgeprobeerd. Hij is er daadwerkelijk iets sneller mee gaan lopen: http://dorusdriepunter.bl...e-zoom-vaporfly-next.html
Ik heb zelf het geld er niet voor over... ;-)
Ik heb zelf de 1e generatie (4%) dus. Gekocht in de aanbieding voor €120 bij nike zelf.
Afgelopen zondag voor het eerst een wedstrijd meegelopen 10KM.
Ik had een paar dagen daarvoor 5km er mee gelopen waarvan een blok van 2KM op 10K wedstrijdtempo.

Ik vind het moeilijk uit te leggen, maar voor mijn gevoel moest ik meer forceren dan op mijn nike streak om het zelfde tempo te halen.
Het is me nog nooit gelukt een perfecte 10KM te lopen en heb altijd een behoorlijke positieve split.
Nu ook meer maar het verval was minder extreem.
Waar ik met de 4% langzamer(dan de streak) was op de 1e 5km, was ik ietsjes sneller op de 2e 5km.
En normaal ben ik op 6KM best wel op, maar nu was ik nog vrij fris.
Uiteindelijk heeft er geen PR ingezeten, maar zat binnen een paar seconde van mijn tijd op de streak.

Ik moet wel zeggen dat na de wedstrijd veel minder last van pijntjes.

Zelf denk ik dat ik op de 5/10KM liever een flatracer gebruik.
Maar de 15KM+ wedstrijden de 4% wel een voordeel gaan opleveren.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:53

Secsytime

Automagisch

Sinned123 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 23:21:
[...]

Ik heb zelf de 1e generatie (4%) dus. Gekocht in de aanbieding voor €120 bij nike zelf.
Afgelopen zondag voor het eerst een wedstrijd meegelopen 10KM.
Ik had een paar dagen daarvoor 5km er mee gelopen waarvan een blok van 2KM op 10K wedstrijdtempo.

Ik vind het moeilijk uit te leggen, maar voor mijn gevoel moest ik meer forceren dan op mijn nike streak om het zelfde tempo te halen.
Het is me nog nooit gelukt een perfecte 10KM te lopen en heb altijd een behoorlijke positieve split.
Nu ook meer maar het verval was minder extreem.
Waar ik met de 4% langzamer(dan de streak) was op de 1e 5km, was ik ietsjes sneller op de 2e 5km.
En normaal ben ik op 6KM best wel op, maar nu was ik nog vrij fris.
Uiteindelijk heeft er geen PR ingezeten, maar zat binnen een paar seconde van mijn tijd op de streak.

Ik moet wel zeggen dat na de wedstrijd veel minder last van pijntjes.

Zelf denk ik dat ik op de 5/10KM liever een flatracer gebruik.
Maar de 15KM+ wedstrijden de 4% wel een voordeel gaan opleveren.
Is ook geen 5/10k schoen he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinguu
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 01-02-2024
Volgens een interview dat ik gehoord heb is het blijkbaar ook geen zekerheid dat je met die schoenen, waarover er nu zoveel te doen is, sneller loopt. Bij onvoldoende core stability zouden ze zelfs een negatief effect kunnen hebben. Ik heb er zelf nog nooit mee gelopen, dus geen idee of het waar is. Het was een interview met iemand van Runners’ Lab (België), dus wel iemand met vakkennis denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Pinguu op 18-01-2020 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:56
Secsytime schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 08:47:
[...]

Is ook geen 5/10k schoen he..
Daar zijn de meningen over verdeeld.
Ik vertel enkel mijn ervaring.

Het nieuwe wereldrecord op de 10km is in ieder geval op een flatracer (Adidas takumi sen) gelopen.
Nummers 2&3 hadden volgens mij wel een vaporfly aan.

Afbeeldingslocatie: https://www.valenciaciudaddelrunning.com/wp-content/uploads/2019/10/10k3.png
Een plaatje zegt meer dan 100woorden...

[ Voor 16% gewijzigd door Sinned123 op 18-01-2020 10:06 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Sinned123 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 10:01:
[...]

Daar zijn de meningen over verdeeld.
Ik vertel enkel mijn ervaring.

Het nieuwe wereldrecord op de 10km is in ieder geval op een flatracer (Adidas takumi sen) gelopen.
Nummers 2&3 hadden volgens mij wel een vaporfly aan.

[Afbeelding]
Een plaatje zegt meer dan 100woorden...
Valt mee toch? Maar 10.000 € aan Vaporfly's op die foto :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Rudedadude schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 22:59:
[...]

Binnen dit topic heeft alleen @MrAcid volgens mij ervaring met vaporflys en hij heeft er ieg een snelle HM op gelopen. Ik heb meerdere schoenen met diverse 'superfoams' met tpu. Van Altra's ego materiaal ben ik fan (ook Rotterdam mee gelopen) en voor de marathons van dit voorjaar ga ik m'n geluk beproeven op Skechers Razors met het zogeheten hyper burst foam. Nog maar 1 keer opgelopen, maar dat was toen veelbelovend. Schoen is erg licht (rond de 200 gram in mijn maat 46), maar biedt veel demping/ rebound.

De Topo Zephyr lijkt me nog wel interessant, maar al aan de zware kant voor een wedstrijdschoen.
Ik heb er een marathon (eerste model), een halve triathlon en een halve marathon op gelopen. Hele fijne schoen - ik zou een (halve) marathon momenteel nergens anders meer op doen.

Liep alledrie heel sterk, maar was ook heel veel beter getraind dan bij eerdere races. Dus hoeveel kun je toeschrijven aan de schoen en hoeveel aan de training...? Dat is voor n=1 nooit te zeggen (ondanks dat iemand dat hier al wel probeerde met 2 wedstrijden over 10k kort op elkaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Pinguu schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 08:58:
Volgens een interview dat ik gehoord heb is het blijkbaar ook geen zekerheid dat je met die schoenen, waarover er nu zoveel te doen is, sneller loopt. Bij onvoldoende core stability zouden ze zelfs een negatief effect kunnen hebben. Ik heb er zelf nog nooit mee gelopen, dus geen idee of het waar is. Het was een interview met iemand van Runners’ Lab (België), dus wel iemand met vakkennis denk ik.
Geloof ik meteen! Sinds ik core stability oefeningen doe, ben ik veel sneller geworden.. (zonder vaporfly’s)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:21
Wat was het vanochtend lekker weer om te lopen!
Voor het eerst in lange tijd, misschien wel een jaar, meer dan 20 kilometer gelopen, waarvan 93% in zone 1 en 2. Mijn knie voelde ik soms een beetje, maar die spieren heb ik na afloop gerold.
Enig minpunt is dat ik mijn nieuwe loopmuts ben kwijtgeraakt. Goedkope mutsen voor een schedel van 61 cm zijn zeldzaam, dus meteen naar de Lidl gereden en gelukkig hadden ze ze nog. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:36

Roozzz

Plus ultra

Valorian schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 16:23:
[...]

Ik denk dat “blessure” nogal een eufemisme is voor het dal waar @Roozzz uit heeft moeten kruipen. Echt respect voor doorzettingsvermogen en discipline die het gekost moet hebben om dan weer terug op 4x per week trainen te komen.
Och, ik denk dat de gevoelens die ermee gepaard zijn, zoals @Calitomnication beschrijft, zeer vergelijkbaar zijn :) Goed om te horen dat het bij jou ook weer de goede kant op gaat.

Mijn doorzettingsvermogen en discipline zijn in mijn beleving niet heel spannend. Sporten hoort er gewoon een beetje bij in mijn leven, dus dat gaat redelijk vanzelf. Het kostte mij meer energie om heel lang niets te mogen/kunnen. Dat accepteren was een stuk pittiger dan vanaf niets weer beginnen :+
Maar goed, als ik kijk waar ik vandaan kom (letterlijk 3 dagen uitgeschakeld als ik een keer moest niesen bijvoorbeeld), dan heb ik door heel rustig op te bouwen uiteindelijk de boel weer aardig op de rit gekregen. Nog lang niet waar het was, maar het gaat de goede kant op :)

[ Voor 3% gewijzigd door Roozzz op 18-01-2020 22:25 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19:59
Vanochtend m'n laatste echt lange duurloop ter voorbereiding op de Asselronde gedaan. Liep 23km, een afstand die ik nog niet eerder gelopen heb. Lekker ontspannen tempo in super loop weer. Heb er wel vertrouwen in dat ik straks die 25km ga redden en dan hopelijk ook nog onder de twee uur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:14
Totrail schreef op zondag 19 januari 2020 @ 13:42:
Vanochtend m'n laatste echt lange duurloop ter voorbereiding op de Asselronde gedaan. Liep 23km, een afstand die ik nog niet eerder gelopen heb. Lekker ontspannen tempo in super loop weer. Heb er wel vertrouwen in dat ik straks die 25km ga redden en dan hopelijk ook nog onder de twee uur.
Goed bezig! Onder de 2 uur is ook een doel voor mij.

Ik heb vanochtend meegelopen met de testrun voor de Asselronde. Het werd een kleine 24 kilometer uiteindelijk.
Was voorzichtig meegegaan met een 11km/h groepje en dat was prima te doen. De laatste kilometers met een stel wat vooruit gelopen omdat het goed voelde en uiteindelijk binnen in 2.03. Die sub 2 uur moet dus makkelijk haalbaar zijn.

Was in het begin op sommige stukken wel glad trouwens!

Strava: https://strava.app.link/jMbHTDAnn3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:17

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik weet niet helemaal of ie in Het grote sporthorloge met GPS topic. thuishoort, want er zit geen GPS op :P Maar ik wil een (goedkoop) horloge met hartslagmeter (band) kopen. Heeft er iemand ervaring met de https://www.decathlon.nl/...onrhythm-500/_/R-p-171751 ? Kost niet al teveel. Ze hebben ook nog een https://www.decathlon.nl/...n-onrhythm-110/_/R-p-6939 maar ik geloof nooit dat dit iets kan zijn voor dit geld. Tenzij iemand andere ervaringen heeft uiteraard. Ik loop altijd alleen, dus de kans dat ik iemand anders signaal oppik is nul.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:29
Wokschotel schreef op zondag 19 januari 2020 @ 16:54:
Ik loop altijd alleen, dus de kans dat ik iemand anders signaal oppik is nul.
Heb geen ervaring met beide, maar wat bedoel je hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Shinji schreef op zondag 19 januari 2020 @ 20:56:
[...]

Heb geen ervaring met beide, maar wat bedoel je hiermee?
Ik denk dat hij doelt op dat iemand anders met een hartslagband loopt en dat zijn eigen horloge dat signaal oppikt, dus dat hij op zijn horloge de hartslag van een ander persoon ziet omdat die dichtbij hem loopt en sterker signaal uitzend?

Heb nog nooit gehoord dat iemand daar last van heeft, maar als de band verbonden is via een signaal zonder dat de twee apparaten “gepaird” zijn dan kan dat wel denk ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Wokschotel schreef op zondag 19 januari 2020 @ 16:54:
Ik weet niet helemaal of ie in Het grote sporthorloge met GPS topic. thuishoort, want er zit geen GPS op :P Maar ik wil een (goedkoop) horloge met hartslagmeter (band) kopen. Heeft er iemand ervaring met de https://www.decathlon.nl/...onrhythm-500/_/R-p-171751 ? Kost niet al teveel. Ze hebben ook nog een https://www.decathlon.nl/...n-onrhythm-110/_/R-p-6939 maar ik geloof nooit dat dit iets kan zijn voor dit geld. Tenzij iemand andere ervaringen heeft uiteraard. Ik loop altijd alleen, dus de kans dat ik iemand anders signaal oppik is nul.
Waarom wil je geen GPS? Ik vetrouw die el cheapo horloges imho niet, ik denk dat de hartslag waarde gewoon te veel gaat verschillende met een echte sporthorloge. Spaar gewoon wat door en koop een goede, (Garmin, Polar, Suunto etc).

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Valorian schreef op zondag 19 januari 2020 @ 21:18:
[...]

Ik denk dat hij doelt op dat iemand anders met een hartslagband loopt en dat zijn eigen horloge dat signaal oppikt, dus dat hij op zijn horloge de hartslag van een ander persoon ziet omdat die dichtbij hem loopt en sterker signaal uitzend?

Heb nog nooit gehoord dat iemand daar last van heeft, maar als de band verbonden is via een signaal zonder dat de twee apparaten “gepaird” zijn dan kan dat wel denk ik...
Vroeger, toen hartslag horloges nog zo duur waren dat je je niet ervoor moest verkopen, was het signaal tussen de band en de horloge nog wel eens onderhevig aan interventie. Van andere lopers naast je.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 17:28
Bensimpel schreef op zondag 19 januari 2020 @ 21:22:
[...]

Waarom wil je geen GPS? Ik vetrouw die el cheapo horloges imho niet, ik denk dat de hartslag waarde gewoon te veel gaat verschillende met een echte sporthorloge. Spaar gewoon wat door en koop een goede, (Garmin, Polar, Suunto etc).
Nou, da's nogal een verschil, he. twee tientjes voor een Decathlon-horloge of het tienvoudige voor een 'goed' merk. Niet iedereen heeft dat budget/eisenpakket.
En de techniek van die borstbanden is al zo oud en beproefd, dat je je over de kwaliteit van de meting geen zorgen hoeft te maken.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:17

Wokschotel

Op 6 wielen

@Bensimpel, @TheOmen beschrijft het goed. Ik wil alleen hartslagmeting (ok, en tijd), voor de rest heb ik niets nodig. Dan is een Garmin oid veel te duur.

Een hartslagmeting via een op een el cheapo horloge kan nauwkeuriger zijn dan een polsmeting op een duur horloge.

@Shinji op hele goedkope horloges/banden is de signaaluitwisseling tussen band en horloge niet gecodeerd dus daar kun je rare effecten krijgen als er meerdere mensen met dat soort horloges bij elkaar in de buurt lopen :P

[ Voor 29% gewijzigd door Wokschotel op 20-01-2020 08:41 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Laatst online: 14-09 13:28
Als het echt alleen gaat om hartslag en tijd, waarom ga je dan niet voor de 110? Ik heb tijden op de Tacx
getraind met een goedkoop Crest horloge met dito band. Die was 10 jaar geleden al te krijgen voor een paar tientjes en werkte prima. Voordeel van de goedkope band is dat de batterij veel langer meegaat dan de bluetooth (echter wel gecodeerde) band van de van de 500. Dubbelcheck wel even de reviews.

[ Voor 4% gewijzigd door Taigu op 20-01-2020 09:04 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:48

polthemol

Moderator General Chat
een lichte @#$@#$week kunnen afsluiten zaterag/zondag met 2 z2 runnetjes.

Had al een paar weken het idee dat het niet lekker ging, maar had niet echt pijn. In the end, als ik keek naar mijn activiteiten ahd ik al moeten zien dat de prestaties in aan het zakken waren en er kwam toch last in wat pezen. Gestopt met schema en rust ingelast om mijn lijf hersteltijd te geven. Een deel krachttrainingen ook omgezet en veel tijd gespendeed aan yoga om alles maar te rekken.

Zaterdag een voorzichtig z2 loopje gedaan en dat voelde wel ok (5-ish km maar). De dag erna een langere gedaan met een beklimming erin: een 90 minuten in Z2 met een 150 hoogtemeters en de achillespees geeft geen kik meer gelukkig.

Het nadeel is dat dit de 3de week vertraging is, dus de sub 4 uur marathon in april zal ik langzaam uit mijn hoofd moeten zetten. Ik heb toch nog wat te veel last van dingen die ik gewoon de hersteltijd nog moet geven wil ik een hogere belastbaarheid opbouwen, stevige vloek gelaten maar so be it I guess :)

Nog een vraagje voor de renners: ik had als sportdrank 'active root',, maar deze is wat moeilijker te krijgen in NL. Soms stond hij op een webshop, maar die voorraad is zo onbetrouwbaar dat ik er niets mee kan. Ik geen fan van de 'chemische' smaken van SIS/Born/Isostar en consorten. ZIjn er hier nog die iets weten wat op die active root lijkt toevallig? Vooral de sterke gembersmaak vond ik awesome, maar ik heb het idee dat dit de enige sportdrank is die het heeft :( En anders moet ik het zelf maar gaan maken, wat ook altijd een optie is (al is dat niet mijn favoriete :P ).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:01

sebasd

loopt op espresso

Vanochtend vroeg uit de veren (wekker om 5:15) voor een duurloop van 14km. Heerlijk, zo vroeg. Lekker stil en donker nog (met werk en gezin met kleine kinderen zijn dit ongeveer de enige momenten die ik echt voor mezelf heb...)

Wel in de laatste km of zo wat last van de maag. Wel snel wat gegeten en gedronken voor ik op pad ging (groot glas water en ontbijtkoek) dus daar zou het niet aan moeten liggen. Vreemd, nog niet eerder gehad. Nou ja, eens kijken of dat volgende keer ook zo is.

Ook meteen maar even preventieve afspraak voor massage bij de sportfysio gemaakt, kuitblessure is gelukkig nog niet terug maar het voelt af en toe wel alsof er spanning op staat... Het gaat nu net weer zo lekker, wil ik graag zo houden en eens serieus iets opbouwen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Gisteren weer de tot nu toe langste duurloop na mijn blessure aangetikt. 21km (en een beetje) in een progressieve duurloop van 12km op 80%, 6km op 85% en 3km op 95% (5.05, 4.50 & 4.30/km). Voor de zekerheid wel nog een brace om m'n enkel omdat ik met name na lange een duurloop of intensieve heuveltraining merk dat de pezen gevoelig zijn.

Waar ik voorafgaand aan de training twijfelde of de omvang icm trainingsvorm van in 3 blokken versnellen niet te veel van het goede was, had ik hier tijdens de loop helemaal geen last van. Hartslag goed onder controle, pasfrequentie vrij stabiel. Wel merk ik vooral bij scherpe bochten naar rechts dat de voet nog iets dikker is waardoor het minder soepel gaat. Al met al zeer tevreden :)

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nogeeninlog
Zwerver schreef op maandag 20 januari 2020 @ 00:34:
[...]

Vroeger, toen hartslag horloges nog zo duur waren dat je je niet ervoor moest verkopen, was het signaal tussen de band en de horloge nog wel eens onderhevig aan interventie. Van andere lopers naast je.
Destijds had je heel dure van Polar, en minder dure van (ik geloof) Cardio Sport. Die laatste had ik en gebruikten een analoog signaal. In het fitnesscentrum stond ik eens naast iemand met hetzelfde horloge en mijn horloge gaf het totaal aan van onze hartslagen. Dus ik heb haar maar gezegd dat mijn hart van haar op hol sloeg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 11:51
Vandaag bij een chiropractor geweest, brain & spine stond er op haar bordje....hmmm. Mijn vriendin loopt structureel bij haar (ivm scoleose) en zei me dat het wel wat raar kon zijn, dat ik me ervoor moest openstellen. Oké, sinds het weekend was de zenuwpijn/uitstraling eigenlijk grotendeels weg, maar de rug zat nog wel behoorlijk vast. Ik mijn verhaal gedaan, zware hernia in 2004 blablabla en ze begon vervolgens aan een reeks tests. Ogentest en evenwichtstest, heel apart. Ik moest ook op een plaat staan, ogen open en daarna ogen dicht, op een kussen idem dito. Daaruit bleek dat mijn kleine hersenen een soort van afwijking naar rechts voor hebben. Daardoor compenseren mijn rugspieren links achter dat en is dat mede een oorzaak van mijn rugklachten. Ze liet me voelen hoe hard de spieren daar waren en deed een oefening met mijn rechterbeen terwijl ik op m'n rug lag. Opnieuw die spieren in de rug en op onverklaarbare wijze, voor mij dan, waren die veel en veel soepeler geworden. Ze vertelde dat ze twijfelde aan het feit of ik wel een hernia had, de disbalans kon ook een oorzaak zijn.

Heel aparte ervaring, ik moet oefeningen doen (met rechts) en donderdag gaat ze verder. Tot mijn verbazing kreeg ik ook te horen dat die klapvoet, oftewel de zenuwbaan die sinds 2004 niet meer werkt, ook mogelijk nog terug kan komen. Hardlopen en fietsen (als in wielrennen) mag ik nog niet, maar op termijn zeker wel. Heel spannend. Onvoorstelbaar wat je ogen en je kleine hersenen voor impact hebben op je balans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Loop ook al wat jaartjes bij de chiropractor en voel me naderhand echt een flink stuk sterker. Verbaas me ook altijd over het effect van een behandeling. Misschien zit het tussen de oren, maar heb er wel flink baat bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:01

tuinïnen

Eventus stultorum magister

pjlgt schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:38:
Misschien zit het tussen de oren,
Dat is wel belangrijk om te vermelden voordat iedereen naar (alternatieve) middelen als chiropraxie gaat grijpen. Medisch blijven de resultaten daarvan slecht onderbouwd en zijn er mogelijk bijkomende risico's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Ik had er zo'n cliché beeld bij van iemand die je wervels met geweld je wervels terug ramt, oké ook wat over the top neergezet, maar mijn ervaring vandaag is anders. Ja, het is in Nederland een pseudowetenschap, maar het effect dat de behandeling had was dermate effectief dat ik het voorlopig het voordeel van de twijfel geef. Het scheelt natuurlijk ook dat de aanbeveling kwam van iemand die er al jaren baat bij heeft, mijn grondhouding tov kwakzalverij pseudowetenschap is ietwat negatief.

Bovendien, als ze suggereert dat ik misschien af kan komen van die klapvoet, na er 16 jaar last van hebben gehad, dat wil ik dat wel proberen. Geen valse hoop, ik acht de kans zeer klein, we'll see....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:25
Ik ben zelf al een paar keer door een chiropractor behandeld en dat heeft elke keer positief resultaat gehad. Dat zat zeker niet tussen de oren.
Chiropractoren volgen een gedegen universitaire opleiding. Blijkbaar is er in Nederland iets tegen chiropractoren.
Terwijl er hier wel(ook dit forum) voor elk wissewasje naar de fysio wordt verwezen. En ik heb zelf het idee dat een fysio vaak niet het gewenste resultaat opleveren.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-09 15:15
Gisteren mijn langste duurloopje ooit gedaan, 17km, Wat kan lopen toch lekker zijn. Verstand op nul en km's wegtikken in de polder.

Hiermee meteen de 1e 100km van 2020 afgetikt, er zullen er ongetwijfeld nog veel volgen. :*)

https://www.strava.com/activities/3028265056

[ Voor 18% gewijzigd door Tim_W op 21-01-2020 08:54 ]

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:10

Niku

Alagaesii

Tim_W schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 07:52:
Gisteren mijn langste duurloopje ooit gedaan, 17km, Wat kan lopen toch lekker zijn. Verstand op nul en km's wegtikken in de polder.

Hiermee meteen de 1e 100km van 2020 afgetikt, er zullen er ongetwijfeld nog veel volgen. :*)

https://www.strava.com/activities/3028265056
Goed bezig! Niet de angst dat je jezelf gaat overbelasten met een sprong naar dik 100k per maand?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Och, mijn fysio is tegenwoordig volledig gediplomeerd osteopaat en heeft mij toch echt behoorlijk geholpen met haar behandelwijze. Ik kan je vertellen dat daar verrot weinig generiek fysiowerk in zat.

Je kunt het begrijp fysio best ruim zien, in wezen is het iemand die kijkt naar je fysiek en probeert verbeteringen aan te brengen. Wat dat betreft is een chiropractor ook een fysiotherapeut, maar dan een gespecialiseerde.

Chiropraxie afdoen als kwakzalverij is veel te kort door de bocht, maar het is een specialistische aanpak die niet voor elk probleem van nut zal zijn, niet een cookie cutter allesoplossing.
Ik denk (en hoop!) dat de situatie van @Frenz64 mogelijk best nut kan hebben bij een chiropractische aanpak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Vanochtend tijdens mijn duurloop (19,7km) redelijk aan het einde even een wat andere houding geprobeerd. Nu loop ik al bijna een jaar met de Zoom Fly 3 (2e paar), maar had ik nog nooit het "afstapje" gevoel gehad waar veel mensen het over hebben. Nu ik qua houding wat meer naar voren ben gaan hangen merk ik echt de sensatie van constant down hill lopen.. heel bijzonder.. De perceived effort was opeens heel anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maikelonline
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-04 17:09
Pathogen schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:23:
Och, mijn fysio is tegenwoordig volledig gediplomeerd osteopaat en heeft mij toch echt behoorlijk geholpen met haar behandelwijze. Ik kan je vertellen dat daar verrot weinig generiek fysiowerk in zat.

Je kunt het begrijp fysio best ruim zien, in wezen is het iemand die kijkt naar je fysiek en probeert verbeteringen aan te brengen. Wat dat betreft is een chiropractor ook een fysiotherapeut, maar dan een gespecialiseerde.

Chiropraxie afdoen als kwakzalverij is veel te kort door de bocht, maar het is een specialistische aanpak die niet voor elk probleem van nut zal zijn, niet een cookie cutter allesoplossing.
Ik denk (en hoop!) dat de situatie van @Frenz64 mogelijk best nut kan hebben bij een chiropractische aanpak.
Medici zijn er over uit hoor. Chiropraxie is kwakzalverij en kent dodelijke incidenten bij minderjarigen. Zelfs een hele Zembla aflevering over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Medici die een oordeel vellen over chiropraxie klinkt als een WC-eend verhaal. Dodelijke incidenten komen in de reguliere medische wereld ook gewoon voor, dus dat is een beetje een apart argument.

Is het probleem dan chiropraxie? Of is het probleem dat bij het uitblijven van regulering en erkenning iedere Jan Doedel een bordje "Chiropractor" op mag hangen, ook als-ie 2 linkerhanden heeft en totaal geen oog voor de patiënt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maikelonline
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-04 17:09
Erkenning kan je niet krijgen als het niet op empirische basis te bewijzen valt en ja, als oud persoon die werkte in de zorg ben ik daar heel makkelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
Niku schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:13:
[...]

Goed bezig! Niet de angst dat je jezelf gaat overbelasten met een sprong naar dik 100k per maand?
De meningen zullen vast verdeeld zijn over hoe snel je mag opbouwen qua snelheid/afstand, maar ik heb niet het idee dat het te veel is. Het voelt gewoon ontzettend goed, geen pijntjes of stijve spieren de volgende dag.

Mede dankzij dit forum geleerd om niet te hard van stapel te lopen en goed naar je lichaam te luisteren en dat doe ik (inmiddels) dan ook. :)

Strava Garmin 265

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

maikelonline schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:21:
Erkenning kan je niet krijgen als het niet op empirische basis te bewijzen valt en ja, als oud persoon die werkte in de zorg ben ik daar heel makkelijk in.
Tsja, ik kan alleen voor mijn eigen ervaring spreken:
- ik had pijn en liep scheef
- ik kreeg osteopathische behandeling
- de pijn was minder en ik liep rechter

Het alternatieve circuit heeft ook een beetje last van het kip-ei probleem hier. Er wordt weinig gedegen onderzoek gedaan omdat de behandeling "vaag" is en het meten van succes eigenlijk alleen kan gebeuren bij monde van de patiënt. Hierdoor blijft er een tekort aan gedegen onderzoek en blijft het een "vaag" circuit.

Hoe dan ook, ik ben geen behandelaar, heb geen persoonlijke of zakelijke band met behandelaars en heb er op die manier dan ook geen baat bij om iemand te verwijzen naar een chiropractor, osteopaat of andere alternatieve behandelaar. Neem mijn ervaring voor wat het is: een ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Tim_W schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:21:
[...]

De meningen zullen vast verdeeld zijn over hoe snel je mag opbouwen qua snelheid/afstand, maar ik heb niet het idee dat het te veel is. Het voelt gewoon ontzettend goed, geen pijntjes of stijve spieren de volgende dag.

Mede dankzij dit forum geleerd om niet te hard van stapel te lopen en goed naar je lichaam te luisteren en dat doe ik (inmiddels) dan ook. :)
Zag daarna trouwens dat je al sinds (vrijwel) je eerste maand deze omvang draait. Dan is januari specifiek niet meer zo bijzonder.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Zullen we weer terug naar hardlopen, in plaats van een discussie over chiropraxie hier te voeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Ja maar, ik mag nog niet hardlopen :|

More seriously, gegeven de veelheid aan blessures en behandelingen die hier voorbij komen zijn een paar posts gewijd aan alternatieven (zolang je je idd maar realiseert dat het alternatief is) best relevant.

Ook mijn n=1 is voorlopig positief en vond het interessant om te delen. En wetenschap, tja, medische wetenschap is een van de zachtere wetenschappen, waarbij aangetoond is dat geloof in de behandeling bij elke vorm invloed heeft. Bovendien is het in NL niet erkend, maar in veel ons omringende landen wel.

Gevoelsmatig zou ik alweer een paar kilometertjes willen lopen, doe'k nie, niet verstandig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Mag je wel wat anders? Baantje zwemmen misschien? Niet dat ik dat zelf dan zou doen, maar hey :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Afgelopen zondag 10KM gerend, wat sneller dan normaal om weer voor de 1/2 marathon te trainen. Echter heb ik nu sinds gisteren einde middag erg last van mijn enkel terwijl ik niks geks gedaan heb. Heb deze enkel wel een paar keer verzwikt maar dat is al een paar jaar geleden en ook gisteren heb ik m niet verzwikt of iets dergelijks.

Komt dit door overbelasting van het hardlopen? Er zaten 5 dagen rust tussen de vorige keer lopen

En had ik er dan maandag ochtend al last van moeten hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Frenz64 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:44:
Ja maar, ik mag nog niet hardlopen :|
Veel plezier in 'Bankzittopic - Deel 8' dan.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit jaar ben ik weer veel onderweg met de auto voor mijn werk, vorig jaar kon ik veel met de fiets doen, en ik merk dat dit effect heeft op mijn looppas. Zo voelen mijn enkels (met name de rechter) stijver aan tijdens het hardlopen als ik die dag ook heb gereden. Heeft er iemand tips hoe ik hiermee om kan gaan?
Roozzz schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:23:
Zullen we weer terug naar hardlopen, in plaats van een discussie over chiropraxie hier te voeren?
Toch jammer dat je er geen inkoppertje van maakt "Zullen wij hard weg lopen van de discussie over chiropraxie" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Laatst online: 22:29
Ik merk toch dat ik echt wel wat last blijf houden van mijn linker knie, dus even rustig aan doen, vanavond misschien even indoor roeien bij mijn schoonvader om wel actief te blijven. Donderdag heb ik een afspraak staan bij de fysio. Eens kijken wat daar uit komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Pathogen schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:47:
Mag je wel wat anders? Baantje zwemmen misschien? Niet dat ik dat zelf dan zou doen, maar hey :P
(nog) niet fietsen iig, het krachtzetten in gebogen houding (lees: fietsen) is nog taboe. Even helemaal tot rust komen is ook wel eens goed (als je graag tegen de gordijnen op gaat 8)7 )

En zwemmen in een zwembad vind ik mehh, ik zwem (heel) graag in de zomer in natuurwater en duik er elke vrijdagochtend in, qua frisse duik, maar baantjes in het chloor, nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Caayn schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:53:
Dit jaar ben ik weer veel onderweg met de auto voor mijn werk, vorig jaar kon ik veel met de fiets doen, en ik merk dat dit effect heeft op mijn looppas. Zo voelen mijn enkels (met name de rechter) stijver aan tijdens het hardlopen als ik die dag ook heb gereden. Heeft er iemand tips hoe ik hiermee om kan gaan?
Sowieso goed losmaken meteen na een lange rit, schudden, draaien etc :Y en proberen dat vaker op de dag te doen. Niet overmatig strekken en vooral niet vlak voordat je gaat lopen.

Oh en cruise control vragen aan je baas :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Pathogen schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:52:
[...]

Sowieso goed losmaken meteen na een lange rit, schudden, draaien etc :Y en proberen dat vaker op de dag te doen. Niet overmatig strekken en vooral niet vlak voordat je gaat lopen.
Dank voor de tip, zal het deze week gelijk als huiswerk meenemen :) Maar hoezo niet strekken voor het lopen? Of bedoel je puur niet overmatig strekken voor het lopen?
Oh en cruise control vragen aan je baas :D
Die zit er op en maak ik veel gebruik van :Y Maar dan nog merk ik dat ik mijn enkel, waarschijnlijk doordat ik mijn voet paraat hou om direct te kunnen reageren als het wat drukker is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:27
Caayn schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:54:
[...]
Dank voor de tip, zal het deze week gelijk als huiswerk meenemen :) Maar hoezo niet strekken voor het lopen? Of bedoel je puur niet overmatig strekken voor het lopen?
[...]
Rekken met koude spieren is sowieso niet aan te raken en levert meer schade op dan voordeel.
Ik rek van tevoren bijna niet meer en zorg dat ik met lopen de eerste kilometer rustig aan warm word voordat ik harder ga lopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Martiveen op 21-01-2020 15:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nogeeninlog
bluek schreef op maandag 20 januari 2020 @ 22:23:
Ik ben zelf al een paar keer door een chiropractor behandeld en dat heeft elke keer positief resultaat gehad. Dat zat zeker niet tussen de oren.
Chiropractoren volgen een gedegen universitaire opleiding. Blijkbaar is er in Nederland iets tegen chiropractoren.
chiropraxie wordt vaak verwisseld met manuele therapie, omdat je bij beide therapieën wordt gekraakt. Manueel therapeuten worden daardoor vaak onterecht chiropractor genoemd.

Mijn simplistische onderscheid:
Een manueel therapeut kraakt je rug om je van je rugpijn (of nekpijn) af te helpen.
Een chiropractor kraakt je rug om je van je verkoudheid af te helpen.

Een chiropractor kan je vast wel van je rugpijn (of nekpijn etc.) afhelpen, maar een verkoudheid ziek ik liever uit (of leg ik voor aan mijn huisarts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:58
Kan koud en mistig weer (zoals de afgelopen dagen) een impact hebben op mijn loopprestaties? Ik loop gemiddeld 10 à 12 km, een keer of 3-4 per week. Meestal trail met wat hoogteverschil. De laatste 3 sessies gaan moeizamer dan normaal, ik heb het gevoel dat ik 20% minder zuurstof binnen trek. Meestal loop ik deze afstanden uit gewoonte, nu moet ik echt mezelf er doorheen motiveren.

De enige factor die me anders lijkt is dus het weer, of misschien een verdoken verkoudheid?

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twan0
  • Laatst online: 30-08-2023
Darks schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 23:00:
Kan koud en mistig weer (zoals de afgelopen dagen) een impact hebben op mijn loopprestaties? Ik loop gemiddeld 10 à 12 km, een keer of 3-4 per week. Meestal trail met wat hoogteverschil. De laatste 3 sessies gaan moeizamer dan normaal, ik heb het gevoel dat ik 20% minder zuurstof binnen trek. Meestal loop ik deze afstanden uit gewoonte, nu moet ik echt mezelf er doorheen motiveren.

De enige factor die me anders lijkt is dus het weer, of misschien een verdoken verkoudheid?
Ben hier ook benieuwd naar, ik merk het zelfde de laatste paar loopjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim_W

In theorie kan er marginaal minder zuurstof in de lucht zitten bij mist, maar dit is volgens mij te verwaarlozen.

Ik vermoed een onderdrukt virusje o.i.d.. Ik had dat begin December, ik was niet ziek, maar mijn HS was ineens ruim 10 slagen hoger bij hetzelfde tempo, hier had ik een week of 2 last van en ineens was het weer over.

Strava Garmin 265

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Het is natuurlijk ook het de “blue Monday” tijd van het jaar. Dit zou mentaal wat kunnen doen. De luchtdruk was kennelijk erg hoog de afgelopen dagen. Mist kan zorgen voor slechtere luchtkwaliteit door meer fijn stof en dergelijk. Misschien dat al die kleine zaken opgeteld iets kunnen betekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chris
  • Laatst online: 11-03-2022

Of het klopt weet ik niet, maar ik had er toevallig ook last van op maandag (intervallen die zo mistig waren dat ik na 100m m'n bril eigenlijk al moest poetsen). Het kostte me ook een beetje meer moeite dan normaal. Maar ik had ook last van stijve spieren (na m'n lange duurloop van zaterdag).

Ik loop nog steeds hoog volume, en het bevalt goed. Wel wat meer last van pijntjes hier en daar. Geen serieuze blessures. In 't begin sliep ik wat slechter van de vele km's, inmiddels een stuk beter. Helaas slaapt nu m'n 2-jarige dochter wat slechter, dus ben ik alsnog een paar keer per nacht wakker om haar weer te laten slapen 🙃.

Ik heb voor m'n volgende marathon ook Vaporfly's gekocht (zodat ik hopelijk niet al te ver achter @MrAcid eindig). Ga morgen m'n eerste sessie doen (16k met 10k op threshold tempo) en volgende week een lange duurloop (32k met 19k op marathontempo). Ben heel benieuwd. Zat ook te kijken naar de Hoka CarbonX als trainingsschoen, maar die lijkt hier (Duitsland) uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane

Ik heb nergens last van eigenlijk. Zondagochtend nog een heerlijke 24km gelopen en maandagavond een herstelloopje gedaan van 10km. Ging gewoon prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
chris schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 08:45:
[...]

Ik heb voor m'n volgende marathon ook Vaporfly's gekocht (zodat ik hopelijk niet al te ver achter @MrAcid eindig). Ga morgen m'n eerste sessie doen (16k met 10k op threshold tempo) en volgende week een lange duurloop (32k met 19k op marathontempo). Ben heel benieuwd. Zat ook te kijken naar de Hoka CarbonX als trainingsschoen, maar die lijkt hier (Duitsland) uitverkocht.
Grappenmaker.

Ik heb morgen ook een harde tempo-sessie gepland staan, misschien dat ik die ook op de Vaporfly's doe. Of juist niet, en dan 'bewaar' ik die boost écht alleen voor de wedstrijden.

De zolen slijten ook wel als een gek bij die Vaporfly's trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

GrooV schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:56:
Afgelopen zondag 10KM gerend, wat sneller dan normaal om weer voor de 1/2 marathon te trainen. Echter heb ik nu sinds gisteren einde middag erg last van mijn enkel terwijl ik niks geks gedaan heb. Heb deze enkel wel een paar keer verzwikt maar dat is al een paar jaar geleden en ook gisteren heb ik m niet verzwikt of iets dergelijks.

Komt dit door overbelasting van het hardlopen? Er zaten 5 dagen rust tussen de vorige keer lopen

En had ik er dan maandag ochtend al last van moeten hebben?
Hmm, lastig om dat van hieruit te beoordelen. Het zou zomaar kunnen zijn dat je met koude spieren te snel & te hard van start bent gegaan. Bijvoorbeeld deur dichttrekken en meteen gas erop. Dan zou het zomaar kunnen dat je icm de koudere dagen last van je gewrichten gaat krijgen.
Mocht mijn analyse kloppen, dan kan ik je aanraden om rustig van start te gaan 1 a 2 km rustig duurlopen waarna je geleidelijk overgaat in het tempo dat je eigenlijk moet lopen. Los van het feit dat je spieren de kans krijgen om warm te worden, ben je je lichaam ook aan het voorbereiden op het intensievere gedeelte van de training.

@MrAcid Hoewel ik een fan ben van Nike schoenen en een paar keer op het punt heb gestaan om de VaporFly's te bestellen ben ik nog altijd door mijn verstand teruggefloten. Maar toch zou ik die schoenen zo graag eens proberen! Maar het is wat je zelf zegt... de zolen slijten als een malle, wat grofweg neerkomt op E1.10 per kilometer :X

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

MrAcid schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:30:
[...]

Grappenmaker.

Ik heb morgen ook een harde tempo-sessie gepland staan, misschien dat ik die ook op de Vaporfly's doe. Of juist niet, en dan 'bewaar' ik die boost écht alleen voor de wedstrijden.

De zolen slijten ook wel als een gek bij die Vaporfly's trouwens.
Na 250km zijn die vapor's inderdaad klaar, 1 Euro per KM :o

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
Raar idee, heb je 10 km gelopen, tientje verder en had je goedkoper met de bus of zelfs met de auto kunnen gaan |:(

Ga je mee hardlopen? Nee, kan het niet betalen. Dat zet barefoot running toch in een ander daglicht

Aan de andere kant, reken je met 750 km en een schoen van zeg €125, dan zit je ook nog dicht bij de maximaal onbelaste km vergoeding (€0,19/km) en dan nog allerlei sensoren en meetapparatuur, kleding, minstens 1000 Lumen in de winter, pfff, elitesport dat hardlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:55
chris schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 08:45:
[...]

Of het klopt weet ik niet, maar ik had er toevallig ook last van op maandag (intervallen die zo mistig waren dat ik na 100m m'n bril eigenlijk al moest poetsen). Het kostte me ook een beetje meer moeite dan normaal. Maar ik had ook last van stijve spieren (na m'n lange duurloop van zaterdag).
Hier nergens last van, het lijkt of mijn hartslag zelfs lager is met de kou.
Ik loop nog steeds hoog volume, en het bevalt goed. Wel wat meer last van pijntjes hier en daar. Geen serieuze blessures. In 't begin sliep ik wat slechter van de vele km's, inmiddels een stuk beter. Helaas slaapt nu m'n 2-jarige dochter wat slechter, dus ben ik alsnog een paar keer per nacht wakker om haar weer te laten slapen 🙃.
Hier ook lekker weken aan het draaien van 60km+ en nergens last van :*) maar hoe gaat het met @Sport_Life ? die heeft volgens mij door al zijn kilometers geen tijd meer om hier wat te posten :P
Laatst bij runnersworld even over deze schoen gepraat, maar volgens de medewerker liep ik niet stabiel genoeg voor de schoenen dus dan zou het averechts werken. (maar ik was ook niet van plan om ze te kopen )
Verder verbaast het mij hoeveel schoenen doen op mijn niveau, ik loop namelijk sinds kort op NB1080V10 en daarop loop ik veel makkelijker op een hoger tempo, gisteren de NB1080V9 nog even aan en het voelt al meteen veel zwaarder, marja wil daar toch nog wat km op maken, dus doe daar mijn rustige "kortere" loopjes op.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Laatst online: 23:58
Dank voor de feedback,

Ik ga het even opvolgen de komende dagen, want ik kan me eigenlijk ook herinneren dat ik vroeger altijd graag ging lopen bij winterweer.

Een hartslagmeter is een van mijn toekomstige investeringen dan kan ik ook beter mezelf monitoren.

Wat doen jullie in zo een geval van loop malaise, paar dagen rust, frequentie aanpassen? ..

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Lastig, soms is het goed om er doorheen te lopen en je achteraf goed te voelen dat je toch gegaan bent, soms is goed luisteren naar je lijf beter en het kalmer aan doen. Dat laatste meer als je pijntjes hebt, lichter programma kan altijd. Wat ik vaak doe is tijdens het lopen besluiten of ik meer of minder km's ga doen dan gepland. 9 van de 10 keer loop ik toch de geplande afstand of meer.

(commentaar vanaf de reservebank overigens, ik zou willen dat ik weer zou mogen lopen, zelfs in dit weer)

[ Voor 12% gewijzigd door Frenz64 op 22-01-2020 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Bensimpel schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:46:
[...]

Na 250km zijn die vapor's inderdaad klaar, 1 Euro per KM :o
Oh joy, dat is 1 maand lopen :/

Oke oke, ik snap wel dat je niet alleen maar op die Vaporfly schoenen loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik heb er nu 78km op gelopen en ik heb ze 2 jaar. Kwestie van niet al teveel wegwedstrijden lopen.

Overigens denk ik wel dat ze langer meegaan dan 250km, de slijtage zit vooral 'naast' de verharde rubber stukken bij de hak, dus dat maakt ze alleen maar lichter. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:20

Sport_Life

Solvitur ambulando

Tinusvolkel schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:59:
[...]

Hier nergens last van, het lijkt of mijn hartslag zelfs lager is met de kou.

[...]

Hier ook lekker weken aan het draaien van 60km+ en nergens last van :*) maar hoe gaat het met @Sport_Life ? die heeft volgens mij door al zijn kilometers geen tijd meer om hier wat te posten :P

[...]

Laatst bij runnersworld even over deze schoen gepraat, maar volgens de medewerker liep ik niet stabiel genoeg voor de schoenen dus dan zou het averechts werken. (maar ik was ook niet van plan om ze te kopen )
Verder verbaast het mij hoeveel schoenen doen op mijn niveau, ik loop namelijk sinds kort op NB1080V10 en daarop loop ik veel makkelijker op een hoger tempo, gisteren de NB1080V9 nog even aan en het voelt al meteen veel zwaarder, marja wil daar toch nog wat km op maken, dus doe daar mijn rustige "kortere" loopjes op.
Ik zat tot afgelopen donderdag goed op schema (~75 km per week), ben helaas daarna ziek geworden dus dit weekend niet kunnen trainen en ook de Halve Marathon is niet doorgegaan. Enorm balen. Ben nu weer iets beter dus ik ga vanavond weer rustig een rondje lopen en vanaf volgende week 70km +.

Qua blessures heb ik nergens last van (gehad).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Frenz64 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:58:
Raar idee, heb je 10 km gelopen, tientje verder en had je goedkoper met de bus of zelfs met de auto kunnen gaan |:(

Ga je mee hardlopen? Nee, kan het niet betalen. Dat zet barefoot running toch in een ander daglicht

Aan de andere kant, reken je met 750 km en een schoen van zeg €125, dan zit je ook nog dicht bij de maximaal onbelaste km vergoeding (€0,19/km) en dan nog allerlei sensoren en meetapparatuur, kleding, minstens 1000 Lumen in de winter, pfff, elitesport dat hardlopen
Pro worden, dan krijg je dat soort spul allemaal gesponsord :+

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Bensimpel schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:53:
[...]

Pro worden, dan krijg je dat soort spul allemaal gesponsord :+
Of werken aan een langere paslengte = minder grondcontact = minder slijtage :+

tips voor New York

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Volgens mij hebben die Vaporfly-achtige schoenen alleen 'nut' als je echt hard loopt, ik denk dat met ‘langzamere’ snelheden ( > 4:30) de carbon plaat eerder remmend werkt. Volgens mij gaf die gast van het AD (Pim Bijl) dat ook onlangs aan in zijn podcast (De Pacer)

Trouwens, ik heb nu 8 weken op rij 3 keer in de week gelopen, voor mij toch wel een verbetering. Ook haal ik makkelijker de 30-35km in de week waar ik voorheen toch wel moeite had om dit te halen :) Uiteraard zijn dit getallen die in het niet vallen bij anderen maar desondanks ben ik wel blij met de progressie.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

vhal schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:47:
Volgens mij hebben die Vaporfly-achtige schoenen alleen 'nut' als je echt hard loopt, ik denk dat met ‘langzamere’ snelheden ( > 4:30) de carbon plaat eerder remmend werkt. Volgens mij gaf die gast van het AD (Pim Bijl) dat ook onlangs aan in zijn podcast (De Pacer)
Klopt, die schoenen zijn totaal niet gemaakt om 'langzaam' op te lopen. Dan is het vooral geldverspilling. Begint volgens mij pas echt wat te doen < 4:00/km.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:01

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Ben ook weer lekker bezig al zeg ik het zelf, wel op minimaal niveau met opbouwende afstand. Zit nu aan runs van 4,5 km op een tempo rond de 7:00/km. Het zou allemaal wat harder kunnen misschien, maar na een goed jaar stilgezeten te hebben ben ik vanaf november weer aan het opbouwen.

Afgelopen zondag wel een fout gemaakt. Dit was de 3e run van de week en voelde mijn kuiten verkrampen. Toch nog doorgelopen met alle gevolgen van dien, nu al 3 dagen spierpijn hiervan. Nu kan ik dus mijn beoogde loopjes niet halen deze week.

Mijn eigen stelregel is minimaal een dag zonder spierpijn voordat ik weer ga lopen. Is dit iets wat vanuit jullie kan worden beaamd of ben ik te voorzichtig en zijn er hier die ook gewoon met spierpijn in de benen weer een run doen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Sport_Life schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:53:
[...]

Ik zat tot afgelopen donderdag goed op schema (~75 km per week), ben helaas daarna ziek geworden dus dit weekend niet kunnen trainen en ook de Halve Marathon is niet doorgegaan. Enorm balen. Ben nu weer iets beter dus ik ga vanavond weer rustig een rondje lopen en vanaf volgende week 70km +.

Qua blessures heb ik nergens last van (gehad).
Aj balen :/ Maar met die zware trainingen ben je (schijnbaar) wel meer vatbaar voor ziektes, tenminste dit koste mij mijn 1ste marathon ook... maar ben nu weer lekker in vorm :) net weer een lekker rondje van 12km gemaakt met 4:04 gemiddeld met stukken los zand en nog een sprint van een km op 3:30. hopelijk kan ik deze vorm nog 2.5week vasthouden tot de two rivers marathon.
tuinïnen schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:30:
Mijn eigen stelregel is minimaal een dag zonder spierpijn voordat ik weer ga lopen. Is dit iets wat vanuit jullie kan worden beaamd of ben ik te voorzichtig en zijn er hier die ook gewoon met spierpijn in de benen weer een run doen?
Hier eigenlijk nooit last van spierpijn door het lopen, meestal komt die van de krachttraining of de spinning, maar die spierpijn probeer ik er meestal uit te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Laatst online: 19-09 19:20

Wokker

De avond wokkel

Sinds 1,5 maand train ik mee bij de bij de lokale atletiek verenging. Elke maand krijgen we een trianingschema en wekelijks krijgen we op individueel de verwachte looptijden bij de diverse intervals. Om dit correct af te stemmen vragen de trainers om feedback op het schema. Ik houd hiervoor naast Strava en Garmin connect nog handmatig een logboek bij die ik dan deel met de trainers. Maar zat te denken of dit nog makkelijker kan zodat ik met een druk op de knop vanuit strava of garmin connect een export kan maken van de activiteiten van de afgelopen week inclusief mijn opmerkingen daarbij. Iemand een idee dit slim te doen?

Het oneindige X 0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Wokker schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 17:12:
Sinds 1,5 maand train ik mee bij de bij de lokale atletiek verenging. Elke maand krijgen we een trianingschema en wekelijks krijgen we op individueel de verwachte looptijden bij de diverse intervals. Om dit correct af te stemmen vragen de trainers om feedback op het schema. Ik houd hiervoor naast Strava en Garmin connect nog handmatig een logboek bij die ik dan deel met de trainers. Maar zat te denken of dit nog makkelijker kan zodat ik met een druk op de knop vanuit strava of garmin connect een export kan maken van de activiteiten van de afgelopen week inclusief mijn opmerkingen daarbij. Iemand een idee dit slim te doen?
Mijn iPhone synchroniseert alles met Google sheets, dus misschien is voor jou telefoon ook wel zoiets mogelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Wokker schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 17:12:
Trainingpeaks is in principe exact wat jij zoekt. Maar dan moet jouw trainer daar ook mee werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:20

Sport_Life

Solvitur ambulando

Tinusvolkel schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:52:
[...]

Aj balen :/ Maar met die zware trainingen ben je (schijnbaar) wel meer vatbaar voor ziektes, tenminste dit koste mij mijn 1ste marathon ook... maar ben nu weer lekker in vorm :) net weer een lekker rondje van 12km gemaakt met 4:04 gemiddeld met stukken los zand en nog een sprint van een km op 3:30. hopelijk kan ik deze vorm nog 2.5week vasthouden tot de two rivers marathon.

[...]

Hier eigenlijk nooit last van spierpijn door het lopen, meestal komt die van de krachttraining of de spinning, maar die spierpijn probeer ik er meestal uit te lopen.
Ik zal idd vatbaarder zijn, maar 2 kinderen op de creche helpt ook niet echt mee om beter te blijven :P.

Vanavond een rondje van 5km gedaan, ging nog best moeizaam. Wel heerlijk om weer ff te rennen!

Over 3 weken schoorl dan eens kijken hoe alles ervoor staat :). Misschien daarvoor nog een HM.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Frenz64 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:58:

Dit is waarom ik schoenen nooit meer voor full price koop, maar altijd ergens in een aanbieding. €100+ voor een paar schoenen vind ik gewoon teveel geld!
Al kun je met een Vaporfly niet anders natuurlijk, tenzij er een paar op Marktplaats te vinden is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Pathogen schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 12:21:
[...]

Dit is waarom ik schoenen nooit meer voor full price koop, maar altijd ergens in een aanbieding. €100+ voor een paar schoenen vind ik gewoon teveel geld!
Al kun je met een Vaporfly niet anders natuurlijk, tenzij er een paar op Marktplaats te vinden is...
De Vaporfly's de op Marktplaats of Ebay eindigen zullen nooit onder retail worden verkocht. Meestal vliegen de schoenen rond maatvoering 9 de deur uit om daarna met flinke marge te worden doorverkocht.

Mocht je in bezit zijn van een paar Vaporfly's, willen weten hoe ze er van binnen uitzien maar kan het niet over je hart verkrijgen om ze open te snijden. Even E 275 open snijden 8)7 :X

tips voor New York

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Frenz64
Twee keer goed nieuws & food for thought

Allereerst mag ik weer gaan lopen! (mits rug geen pijn doet en dat doetie niet)

Ten tweede en dat is echt wel spectaculair, na 15 jaar klapvoet, vruchteloos oefenen met m'n linkervoet om te heffen en een kuitomvang van 1,5 cm minder links dan rechts heb ik na twee behandelingen significant meer kracht in die voet. Praktische neurologie werkt bij mij dus, ze is niet alleen chiropractor (alleen chiropraxie gelooft ze zelf niet in), maar combineert het met stimuleren van de hersenen en zenuwbanen. Ik heb/had verkrampingen en blokkades links onderin de rug. De oorzaak daarvan is niet helemaal duidelijk, maar de manier om het zaakje los te krijgen werkt verbazingwekkend. Niks kraken, bewegingen en zichtoefeningen, als ik het verschil niet zo duidelijk zou merken zou ik het pure suggestie noemen.

Maar hoezo food for thought dan? Ik mag dus weer gaan hardlopen, maar toen ik vroeg hoeveel dan, kreeg ik als antwoord: niet te veel. Uhh, 10 km? Nou nee, 5, meer dan 5 km is te belastend, sowieso. Onverantwoorde slijtage. Oké, haar mening en toen ik zei dat ik nog een marathon wilde lopen en dat gaat niet echt met max 5 km trainen, haalde ze haar schouders op: jouw lichaam. Hmmmmm

Niet mijn bedoeling om een discussie te starten of hardlopen nou wel zo goed is of niet, het zet me wel aan het denken. Afijn, vanavond de loopschoenen weer aan, yaaaayyyyy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Gefeliciteerd @Frenz64!
Bedoelde je chiropractor nu dat alle afstanden groter dan 5km te belastend zijn voor het menselijk lichaam of voor jou specifiek? Want anders zouden er een hele hoop kreupele oud-(ultra)marathonlopers zijn. En voor zover ik weet zijn die er niet in zulke mate.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Ik zie haar dinsdag weer, zal het vragen. Ik denk dat ze sowieso mij specifiek bedoelde, maar ik geloof niet dat ze een vurige pleitbezorger is voor ultrarunners, nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Goed nieuws @Frenz64, gefeliciteerd *O*
[vadermodus] (8>
En probeer je ook echt aan die 5km te houden en probeer niet te snel de grenzen te verleggen
[/vadermodus]

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Vreemd rondje vandaag gelopen. Na een te lang dagje kantoor toch wel zin om te rennen. Maar eenmaal buiten was ik niet vooruit te branden, cadans hopeloos, geen enkele souplesse te vinden en het voelde als hard werken.
Drie kwartier later weer terug en garmin roept vrolijk onproductief. Blik op de stats en blijkt dat ik amper uit mijn herstel zone ben gekomen 8)7
Het is vrij zeldzaam dat mijn beleving zo erg afwijkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24
Frenz64 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 15:53:
Twee keer goed nieuws & food for thought

Allereerst mag ik weer gaan lopen! (mits rug geen pijn doet en dat doetie niet)

Ten tweede en dat is echt wel spectaculair, na 15 jaar klapvoet, vruchteloos oefenen met m'n linkervoet om te heffen en een kuitomvang van 1,5 cm minder links dan rechts heb ik na twee behandelingen significant meer kracht in die voet. Praktische neurologie werkt bij mij dus, ze is niet alleen chiropractor (alleen chiropraxie gelooft ze zelf niet in), maar combineert het met stimuleren van de hersenen en zenuwbanen. Ik heb/had verkrampingen en blokkades links onderin de rug. De oorzaak daarvan is niet helemaal duidelijk, maar de manier om het zaakje los te krijgen werkt verbazingwekkend. Niks kraken, bewegingen en zichtoefeningen, als ik het verschil niet zo duidelijk zou merken zou ik het pure suggestie noemen.

Maar hoezo food for thought dan? Ik mag dus weer gaan hardlopen, maar toen ik vroeg hoeveel dan, kreeg ik als antwoord: niet te veel. Uhh, 10 km? Nou nee, 5, meer dan 5 km is te belastend, sowieso. Onverantwoorde slijtage. Oké, haar mening en toen ik zei dat ik nog een marathon wilde lopen en dat gaat niet echt met max 5 km trainen, haalde ze haar schouders op: jouw lichaam. Hmmmmm

Niet mijn bedoeling om een discussie te starten of hardlopen nou wel zo goed is of niet, het zet me wel aan het denken. Afijn, vanavond de loopschoenen weer aan, yaaaayyyyy
Ik heb hetzelfde gehad over belastbaarheid. Misschien doe je teveel waardoor je geblesseerd raakt.
Maakt niet uit wat je doet, meer wordt het niet (kwam het op neer bij mij)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chris
De Vaporfly's lijken te werken. Ik liep gisteren een 10km threshold loopje (met vooraf natuurlijk in- en achteraf uitlopen). Vorige week gingen met moeite 8km in 3:40/km, nu ging 't met duidelijk minder moeite (en Vaporflys dus) in 3:33/km. Ik heb hard getraind en ben goed in vorm, maar ik denk dat 't ook aan de schoenen ligt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Laatst online: 19-09 19:20

Wokker

De avond wokkel

Tinusvolkel schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 17:19:
[...]

Mijn iPhone synchroniseert alles met Google sheets, dus misschien is voor jou telefoon ook wel zoiets mogelijk
Zelf heb ik ook een iPhone. Kan je vertellen hoe je dat in elkaar hebt gezet?

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:30
chris schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 07:11:
De Vaporfly's lijken te werken. Ik liep gisteren een 10km threshold loopje (met vooraf natuurlijk in- en achteraf uitlopen). Vorige week gingen met moeite 8km in 3:40/km, nu ging 't met duidelijk minder moeite (en Vaporflys dus) in 3:33/km. Ik heb hard getraind en ben goed in vorm, maar ik denk dat 't ook aan de schoenen ligt ;).
Soms is denken alleen al genoeg ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

chris schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 07:11:
Mooi tempo hoor _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris
Cranzai schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 08:09:
[...]

Soms is denken alleen al genoeg ;) :+
Haha ja, maar toch heb ik 't gevoel dat 't op m'n Hoka's een beetje langzamer was gegaan...

De schoenen zijn wel echt raar trouwens. Vooral het inlopen/uitlopen (op langzaam tempo) vond ik bijna ongemakkelijk. Op een hoog tempo is het juist wel lekker. Maar ik ga er zeker nog een duurloop op doen voor de marathon om te kijken hoe dat gaat. Ik zou ze ook ergens heel graag willen "bewaren" voor de wedstrijden, zoals @MrAcid, maar dat durf ik niet echt aan.
Pagina: 1 ... 89 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2