Ik loop al jaren naar volle tevredenheid met Salomon racevesten (en eentje van Nathan), maar er zijn tal van goede opties beschikbaar afhankelijk van wensen en budget. Het formaat is vooral afhankelijk van wat je mee wilt nemen. Als dat puur is voor een beetje water dan kan je met de kleintjes prima toe. Wil je meer meenemen voor langere tochtjes zou ik naar een liter of 5 kijken. Wil je self-supported tochtjes in de bergen lopen met de nodige extra spullen (jasje, regenbroek, ehbo-setje, eten, etc) dan is 10-12l meestal de sweetspot.power_user schreef op donderdag 12 december 2019 @ 19:04:
Iemand ervaring met een racevest? Het gaat mij erom dat ik onderweg kan drinken uit een zak van 1 a 1.5 liter met zo'n slangetje. Ik zag dat Decathlon een vrij goedkoop alternatief heeft maar ook camelbak heeft een aantal varianten waarvan de meeste voor fietsers bedoeld zijn volgens mij. Alle persoonlijke ervaringen zijn welkom
Het is wel typisch zo'n dingetje waarbij pasvorm erg belangrijk is, dus ik zou altijd gaan passen ergens (bij voorkeur waar ze een wat ruimer assortiment hebben). Anders loop je het risico dat ie niet lekker zit, gaat stuiteren bij het lopen of schuurplekken veroorzaakt
Varianten die bedoeld zijn voor fietsers zijn meestal voor lopen minder geschikt: deze stuiteren teveel. Andersom werkt wel, een loopvest is prima om mee te fietsen
If you can see, look. If you can look, observe