Hardlopen - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 100 Laatste
Acties:
  • 476.710 views

Onderwerpen

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:44

Roozzz

Plus ultra

power_user schreef op donderdag 12 december 2019 @ 19:04:
Iemand ervaring met een racevest? Het gaat mij erom dat ik onderweg kan drinken uit een zak van 1 a 1.5 liter met zo'n slangetje. Ik zag dat Decathlon een vrij goedkoop alternatief heeft maar ook camelbak heeft een aantal varianten waarvan de meeste voor fietsers bedoeld zijn volgens mij. Alle persoonlijke ervaringen zijn welkom :)
Ik loop al jaren naar volle tevredenheid met Salomon racevesten (en eentje van Nathan), maar er zijn tal van goede opties beschikbaar afhankelijk van wensen en budget. Het formaat is vooral afhankelijk van wat je mee wilt nemen. Als dat puur is voor een beetje water dan kan je met de kleintjes prima toe. Wil je meer meenemen voor langere tochtjes zou ik naar een liter of 5 kijken. Wil je self-supported tochtjes in de bergen lopen met de nodige extra spullen (jasje, regenbroek, ehbo-setje, eten, etc) dan is 10-12l meestal de sweetspot.

Het is wel typisch zo'n dingetje waarbij pasvorm erg belangrijk is, dus ik zou altijd gaan passen ergens (bij voorkeur waar ze een wat ruimer assortiment hebben). Anders loop je het risico dat ie niet lekker zit, gaat stuiteren bij het lopen of schuurplekken veroorzaakt :X

Varianten die bedoeld zijn voor fietsers zijn meestal voor lopen minder geschikt: deze stuiteren teveel. Andersom werkt wel, een loopvest is prima om mee te fietsen :P

If you can see, look. If you can look, observe

• BernieW
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20-12 10:48
Hoe een getalenteerde amateur vastloopt:
https://www.rtvnoord.nl/n...gens-dopinggebruik-update

En haar eigen verhaal: https://hinkeschokker.com/2019/12/12/het-einde/

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-12 18:55

Secsytime

Automagisch

Tsjah, daar is dopingcontrole voor uitgevonden toch?

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-10 14:26
Maar wat heeft ze nou verkeerd gedaan dan? Ik lees er of overheen of het staat nergens.

Heel verhaal over hoe zielig en onterecht het is maar wat dat dan is kan ik niet echt vinden.

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-12 17:07
The_Ghost16 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:19:
[...]
Heel verhaal over hoe zielig en onterecht het is maar wat dat dan is kan ik niet echt vinden.
Het stuk in de Leeuwarder courant geeft wat meer info. Het is een medicijn geweest dat op de verboden lijst staat en dat ze (al jaren) gebruikte.
Tja, als je in de top meedraait en niet bekend bent met de doping-regels.....ik vindt het een vreemd verhaal.
En het wordt er niet duidelijker op omdat ze niet wil aangeven om welk medicijn het gaat.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 23:44

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik vind het sowieso een vreemd verhaal dat je uit het niks ineens héél goed blijkt te zijn in ultralopen.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Daarnaast, als je een wedstrijd licentie hebt.. dan ben je geen amateur meer, en moet je aan de regels voldoen. Anders moet je gewoon geen licentie halen?

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-12 07:31

KnOeFz

no comment...

Pathogen schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:50:
Ik vind het sowieso een vreemd verhaal dat je uit het niks ineens héél goed blijkt te zijn in ultralopen.
Tja, maar van doping alleen ga je niet hard lopen, je zult toch de nodige km's moeten maken en training arbeid verrichten. Niet dat ik doping gebruik wil goed praten hoor. Maar ik kan me voorstellen dat met weinig begeleiding en wel veel succes in een korte tijd dingen wel een verkeerd kunnen 'lopen'.
Secsytime schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:03:
Daarnaast, als je een wedstrijd licentie hebt.. dan ben je geen amateur meer, en moet je aan de regels voldoen. Anders moet je gewoon geen licentie halen?
Volgens mij (en wiki) ben je amateur zolang je niet betaald wordt ;) Alnders hebben we best wel wat professionals bij onze AV ;)

[ Voor 8% gewijzigd door KnOeFz op 13-12-2019 11:11 ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-12 15:15

polthemol

Moderator General Chat
Secsytime schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:03:
heb even een paar van haar blogposts gelezen, maar ze doet me hopeloos naiëf aan. De kans lijkt me aanwezig dat ze oprecht geen flauw benul had (al is de schorsing dan nog altijd terecht, je hebt dit te checken).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• johan_L
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-12 11:01
power_user schreef op donderdag 12 december 2019 @ 19:04:
Iemand ervaring met een racevest? Het gaat mij erom dat ik onderweg kan drinken uit een zak van 1 a 1.5 liter met zo'n slangetje. Ik zag dat Decathlon een vrij goedkoop alternatief heeft maar ook camelbak heeft een aantal varianten waarvan de meeste voor fietsers bedoeld zijn volgens mij. Alle persoonlijke ervaringen zijn welkom :)
Ik heb er een van Salomon (12L) voor trails waarbij de lijst met verplichte spullen wat langer is, en een Aoniji van 5L (Aliexpress, voor net iets meer dan 2 tientjes). Bevallen allebei prima.
Let wel op dat de rugzakjes voor fietsers vaak geen heupband hebben, dat gaat al lopend erg op en neer.
Spul van Decathlon is over het algemeen ook prima en niet duur.

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Oh ja en eindejaarslijstjes! :D

10 juni dit jaar gestart met mijn hardloopavontuur: pakje sigaretten aan de kant, hardloopschoenen aan en gas! Doel was om fit genoeg te worden zodat ik in april 2020 de marathon in Noord-Korea zou kunnen rennen (sub 4 uur moet je dan halen).

In de tussentijd:
- 535.84 kilometers gemaakt, de 600 ga ik zeker redden
- 5k: 26:36 (niet tijdens wedstrijd, was gevoelsloop)
- 10k: 55:21 (niet tijdens wedstrijd, was gevoelsloop)
- verste afstand: 15.53: trailrun wedstrijd
- 5kg gewicht kwijt
- 5 dagen per week aan het sporten

Komende zondag heb ik mijn 3de wedstrijd die ik waarschijnlijk wel voluit ga proberen te rennen. Al heb ik Noord-Korea doorgeschoven naar 2021 (ik merk ook dat mijn lichaam er met momenten moeite mee heeft om op tijd te herstellen end at het soms stagneert qua progressie), in April ga ik in ieder geval wel een marathon doen, die van Maastricht waarschijnlijk. Daarna hoop ik in 2020 door te groeien met langere trails en heel misschien stiekem een ultratrail mee te pakken (mijn liefde voor modder is echt vele malen groter dan rennen op asfalt :) Hoe rottiger het weer is, hoe natter het parcours, hoe groter mijn grijns).

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:51

Wmm

polthemol schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:11:
[...]

heb even een paar van haar blogposts gelezen, maar ze doet me hopeloos naiëf aan. De kans lijkt me aanwezig dat ze oprecht geen flauw benul had (al is de schorsing dan nog altijd terecht, je hebt dit te checken).
Iedereen die een beetje sport volgt, weet dat de dopingregels streng zijn en dat een simpel medicijn voor (bv) astma je al problemen op kan leveren. Tenminste, ik als amateur maar sportliefhebber weet dat. Dan moet iemand die ultralopen loopt in een NL record dat toch ook weten lijkt mij? Ze is dus idd ontzettend naiëf en het is gewoon haar eigen schuld. Ik erger me er ook aan dat ze wel de schuld legt bij een medicijn maar dan niet verteld wat het is. Ik snap dat dat een prive iets is, maar in het kader van transparantie (die nu half is) lijkt het me wel verstandig dit te melden. Het zal vast niet voor een ernstige ziekte oid zijn, anders win je geen ultralopen.

Dit valt een beetje onder het kopje "ik heb de doping per ongeluk ingenomen bij een besmet stukje vlees ergens in een restaurant". Aka: ik gebruik gewoon doping en ik ben nu dus betrapt.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

KnOeFz schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:09:
[...]

Tja, maar van doping alleen ga je niet hard lopen, je zult toch de nodige km's moeten maken en training arbeid verrichten. Niet dat ik doping gebruik wil goed praten hoor. Maar ik kan me voorstellen dat met weinig begeleiding en wel veel succes in een korte tijd dingen wel een verkeerd kunnen 'lopen'.

[...]

Volgens mij (en wiki) ben je amateur zolang je niet betaald wordt ;) Alnders hebben we best wel wat professionals bij onze AV ;)
Prima, ze is een amateur. Echter heb je je wel te houden aan dezelfde regels die ook voor de professionals gelden, waaronder dus verboden middelen. Wil je dit niet, prima, neem dan geen wedstrijdlicentie. Dan zal je record alleen niet erkend worden, wat logisch is, want je wil niet voldoen aan de eisen.

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-12 19:27

m-vw

Dus?

NoepZor schreef op donderdag 12 december 2019 @ 15:32:
Ik ben inmiddels een tijdje aan het lopen, meestal samen met een tweetal vrienden met een sporthorloge die makkelijk de tijd kunnen checken. Ik heb zelf altijd de telefoon mee. Daar op aansluitend heb ik een vraag: Bestaat er een app waarin je een schema kunt instellen (bijvoorbeeld 6 x 4 minuten hard, 1 wandel) en dat deze dan middels een alert/trilsignaal aangeeft dat het blokje er op zit? Ik kom zo alleen maar trackers tegen.
Ik heb diverse apps geprobeerd, maar Impetus is mij eigenlijk als enige goed bevallen.

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:57
Wmm schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:11:
[...]
Ik erger me er ook aan dat ze wel de schuld legt bij een medicijn maar dan niet verteld wat het is. Ik snap dat dat een prive iets is, maar in het kader van transparantie (die nu half is) lijkt het me wel verstandig dit te melden. Het zal vast niet voor een ernstige ziekte oid zijn, anders win je geen ultralopen.

Dit valt een beetje onder het kopje "ik heb de doping per ongeluk ingenomen bij een besmet stukje vlees ergens in een restaurant". Aka: ik gebruik gewoon doping en ik ben nu dus betrapt.
Of ze heeft een aandoening waarvan ze echt niet wil dat die in de krant kom. Dat is gewoon echt privé-info en ik zou het eerlijk gezegd net schandalig vinden als het straks zomaar tegen haar wil in de media komt.

Op één of andere manier denk ik dat dat haar reactie drijft (alles zetten op het niet publiceren, en dan uiteindelijk toch zelf komen maar die info weglaten).

Mij lijkt dat ze ook niet echt goed begeleid wordt/werd (door haar advocaat en arts) in deze. En ja, uiteindelijk draagt ze de verantwoordelijkheid, dat zal ze ondertussen wel doorhebben. Ik heb er geen medelijden mee en de AU kan niet veel anders doen, maar veel verhalen hoeven niet zo zwart-wit te zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door nokie op 13-12-2019 13:41 ]

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Eergisteren een Salomon 5l trailvest gekocht. In de winkel (mudsweattrails) voelde het prima. Dag erna een rondje gelopen met volle flasks en vond het wél teveel schudden (verticaal) wat herrie maakt, schuurplekken gaat geven en niet lekker is. Morgen een rondje doen en ietsje strakker trekken. Iemand eventueel een tip?

Winkel beviel ook goed, alleen jammer dat ze dag erna 20 euro goedkoper zijn...

En in 2019 vooral op mn holliebollie gezeten, dus in 2020 mezelf weer eens een schop geven.
Morgen de Midwintertrail (16km) in regio Egmond. Eind deze maand de Wisenttrail (23km) en de Brabantse Kluis (20km) om mee te beginnen.

Dan in Feb de Petzl night trail, dus ook meteen een petzl Swift RL 900 hoodlampje gescoord.

Al met al veel zin in!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-12 18:45
Bedankt @Blomminator voor het noemen van de Midwinterduinloop!! Die pak ik misschien wel even mee morgen, past prima in mijn schema én is voor mij naast de deur :)

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:30
Wat ik raar vind is dat je niet meer in verenigingsverband zou mogen sporten? Dat je niet meer aan wedstrijden mag deelnemen, of dat je tijd niet meetelt, daar kan ik inkomen (nog even los van de vraag of ze echt doping heeft gebruikt), maar mag je dan direct ook niet meer recreatief lopen bij de plaatselijke AV?

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-12 12:17
Gaargod schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:50:
Bedankt @Blomminator voor het noemen van de Midwinterduinloop!! Die pak ik misschien wel even mee morgen, past prima in mijn schema én is voor mij naast de deur :)
Goeie dit.
Ik kom ook (y)

Vandaag weinig zin om buiten te gaan lopen. Dus maar naar de sportschool op de loopband.
Daar was ik na 5 km ook wel weer klaar mee. Volgende keer toch maar minder miepen en gewoon naar buiten gaan >:)

[ Voor 25% gewijzigd door Roadman op 13-12-2019 17:18 ]

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07:30
Roadman schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:17:
[...]

Goeie dit.
Ik kom ook (y)

Vandaag weinig zin om buiten te gaan lopen. Dus maar naar de sportschool op de loopband.
Daar was ik na 5 km ook wel weer klaar mee. Volgende keer toch maar minder miepen en gewoon naar buiten gaan >:)
Hier vandaag wel een langzaam :O duurloopje gedaan in de regen / miezer :| Aangezien ik eergisteren al een tempoloop (4:24) van 18 km gedaan heb waarbij ik door een militair met mitrailleur vriendelijk verzocht werd om niet langs de hekken van vliegbasis Volkel te lopen omdat ze kernwapens aan het wisselen zijn een oefening aan het doen zijn. >:)

Maar moest mij er vandaag mentaal doorheen slaan want gemiddeld tempo is uitgekomen op 5:49 omdat ik onder een hartslag van 130 (vooraan zone 2) wou uitkomen. Dus bijna 2.5 uur gelopen over 25km. Volgende keer maar weer intervallen om wakker te blijven :*)

[ Voor 23% gewijzigd door Tinusvolkel op 13-12-2019 17:57 ]

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• Blomminator
  • Niet online
@Gaargod Lekker, ik moet er dik uur voor rijden... Maar ja, past wel mooi in het schema en het is leuker dan alleen over de dijk hobbelen.
@Roadman Ja, ik moest eigenlijk gisteren in m'n schema, maar door een uitlopende vergadering en file kwam t niet meer. En vandaag geen motivatie. Morgen buiten in weer en wind alles geven.

NU heel veel zin in, vraag mij af hoe dat morgen voelt met de regen onder de startboog...

• Roadman
Blomminator schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 18:14:
@Gaargod Lekker, ik moet er dik uur voor rijden... Maar ja, past wel mooi in het schema en het is leuker dan alleen over de dijk hobbelen.
@Roadman Ja, ik moest eigenlijk gisteren in m'n schema, maar door een uitlopende vergadering en file kwam t niet meer. En vandaag geen motivatie. Morgen buiten in weer en wind alles geven.

NU heel veel zin in, vraag mij af hoe dat morgen voelt met de regen onder de startboog...
Normaal heb ik altijd wel zin en in de regen is ook nooit een probleem.
Maar vandaag gewoon echt geen zin om de kou in te gaan. Ook met het oog op taperen voor volgende week zaterdag. De halve marathon van Linschoten. Ga daarom ook morgen niet voluit ofzo, probeer er een mooie progressieve trainingsloop van te maken.

• Blomminator
  • Niet online
@Roadman Oh, Linschoten woont mn zusje. Misschien leuke om mee te doen + combineren met familiebezoek! Eens zien of dat kan.
Thnx voor de reminder!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12 22:22

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Gisteravond geboulderd en wat pijntjes in spieren gekregen. Daarna het weekend ingeluid met een nazit bij de bar. Daarna te kort geslapen, lichaam is gewend om 05.15 wakker te worden, met als gevolg; brakjes.

Ach, na een afspraak in de vroege ochtend wat klusjes gedaan en uiteindelijk om 12 uur een lunchloopje gedaan. Heerlijk, lekker een tempoloopje richting de weilanden onder Arnhem. Op één plek had ik eigenlijk mijn trailschoenen aan moeten hebben wat grote plassen op het pad en modderig gras er naast.

Ik ben best tevreden met de training want ik probeer weer wat snellere trainingen te doen. En 13.37km. :+

Net even gekeken met mijn Tracer360 bestelling, ineens een lading meldingen maar volgens mij is hij gisteren vanuit Den Haag verzonden. Vandaag niks gekregen, misschien morgen maar dan ben ik niet thuis. Weekendje Rotterdam want mijn vrouw heeft kaartjes Blof gewonnen in Ahoy. En hopelijk samen nog even een stukje hardlopen in 010.
Poekie schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:12:
Voor alle hoogbejaarden hier (ik ben volgende week over de helft van mijn 30s)
streaken = elke dag minstens 1 mijl lopen (of in andere context naakt rondlopen maar ik heb écht gewoon kleren aan) - zie ook https://www.runeveryday.com/int-active-streaks.php
marcothon = elke dag in december minstens 25 min of 5km lopen (whichever's first)
jinx = ongeluk afroepen over (dus dat het faliekant misgaat).

:*
Ik meld mij even met mijn 46 jaar.
  • streaken doe je zonder kleding
  • marcothon, ik ken marco niet maar goed...
  • jinx, dat is gelukkig plain English

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:12
Blomminator schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 18:14:

Moest eigenlijk ook gisteren, maar door uitlopende vergadering en borrel niks van gekomen. Vandaag ook niet gelopen, want werk en morgenochtend ook al een loopje met lokale AV staan, geen wedstrijd maar duurloop.. gelukkig. En zondagochtend weer intervallen. Voelt wel raar om 2 dagen niet te lopen en die geplande 60km+ zal het deze week ook wel niet worden.
Nou ja, volgende week beter :)

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-12 19:27
Eindejaarslijstje, hmmmm

Teller staat nu op 1391 km, daarmee ga ik mijn beste hardloopjaar (2016) met een factor 2 verbeteren.

Voor 2020:

1. Blessurevrij blijven (pijn rechterknie is bijna weg)
2. Blessurevrij blijven
3. Regelmaat terug (per 1 januari woon ik weer op 1 adres, dat gaat helpen)
4. Proberen weg te blijven bij PR denken
5. Marathon 3:30 - 3:45
6. had ik al gezegd blessurevrij blijven?
7. 1500 km als globale target (indien blessurevrij)
8. Meer Trails lopen (in 2019 eentje, moet lukken)
9. Na de marathon (gepland ergens eind Q1) fietsen toevoegen en (buiten) zwemmen in de zomer
10. Wanneer het waait windsurfen (mag ten koste van lopen)
11. Die 1500 is mss wat te ambitieus
12. gewicht op peil houden (dus weer een kilo of 4 eraf na 1 januari)

• Xaverius

Xaverius

Als je denkt dat er bijna elk weekend wel een trail georganiseerd wordt moet één trail in 2020 wel lukken @Frenz64 . :Y

Edit: Ik ben overigens nu met Citystrides bezig. Je loopt dan de straten in je gemeente. Inmiddels zit ik op iets van 36% van de straten in Arnhem.

[ Voor 43% gewijzigd door Xaverius op 13-12-2019 22:04 ]

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• Frenz64
Grappig @Xaverius , ik dacht eerst dat Breukelen er niet bij stond, maar het gaat om de gemeente en dat is Stichtse Vecht, veel gaver, want 25 km van Oud-Zuilen tot Nigtevegt, Ik ga me meteen aanmelden.....hmm, invalid credentials. Blijkbaar geneuzel met de API van Strava.

Tot hoe ver terug synct de website, weet je dat?

Ik moet wel twee (2!) trails lopen hè, targetwise

@Poekie Hij is nu wel begonnen, zal ff duren, Strava gaat terug tot 2012, ben wel benieuwd naar die map

[ Voor 20% gewijzigd door Frenz64 op 13-12-2019 22:46 ]

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Xaverius schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 22:03:
Ik ben overigens nu met Citystrides bezig. Je loopt dan de straten in je gemeente. Inmiddels zit ik op iets van 36% van de straten in Arnhem.
Ik kwam na m'n loopje van vanavond op 89.95% van Hengelo :/ dat vond ik nou net jammer. Maar woensdag biiiiiijna de lokale bloemkoolwijk verslagen en vandaag een gebouw waar straten doorheen lopen (de Kasbah van Piet Blom) waar mijn vorige Garmin nogal moeite mee had. Het is wel een mooie manier om echt je stad te leren kennen.

Edit: @Frenz64 hij synct in batches je hele (openbare) historie dacht ik, omdat de Strava API maar een beperkt aantal requests per uur toelaat. Kan een aantal uren tot dagen duren afhankelijk van hoe groot je geschiedenis is.

[ Voor 14% gewijzigd door Poekie op 13-12-2019 22:36 ]

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
migchiell schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:11:
[...]

Wat ik raar vind is dat je niet meer in verenigingsverband zou mogen sporten? Dat je niet meer aan wedstrijden mag deelnemen, of dat je tijd niet meetelt, daar kan ik inkomen (nog even los van de vraag of ze echt doping heeft gebruikt), maar mag je dan direct ook niet meer recreatief lopen bij de plaatselijke AV?
Ik vind het niet ze vreemd, de atletiekunie wil graag voorkomen dat de hele sport “besmet” wordt, zoals dat in het verleden met de wielersport gebeurd is. En waar een iemand doping bemachtigd en gebruikt kan dan natuurlijk snel overslaan op anderen en “normaal” worden. Een AV wil die gebruikers daarom het liefst in zijn geheel niet in de buurt hebben.

Daarom straffen ze hard, kan ik mij zo voorstellen. Een soort one-strike-your-out. Of dat in haar geval terecht is (andere woorden: of hard genoeg gemaakt kan worden dat ze doping heeft gebruikt) is natuurlijk een tweede, daar heb ik ook geen zicht op.

Hoe dan ook een tragisch verhaal. En zelfs áls ze gebruikt heeft kan je je inderdaad afvragen of de sancties (in praktijk: iemands hobby afnemen) in verhouding staan tot de daad.

• Xaverius

Xaverius

@Frenz64 Zoals @Poekie al zei pakt de website als het goed is je hele profiel. Ik ben sinds dit jaar lid (en sinds deze week voor 2 maanden supporter) maar mijn loopje op Stromboli uit juni 2012 staat er gewoon op.

Je komt door deze website er wel achter dat Arnhem veel vreselijke wijkindelingen heeft qua straten. Maar in een maand of twee tijd heb ik wel 10% er bij weten te lopen. Het scheelt dat ik niet meer bij een loopgroep train en dus nu zelf mijn routes bepaal. :)

Stop de verwelking!

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:59
Net ook aangemeld voor citystrides. Heb binnen delfzijl bijna alles al wel gelopen denk ik maar hij pakt de hele gemeente dus dat gaat tegen vallen :| nouja mooi doel voor volgend jaar >:)

• InZane
Samoht93 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 23:07:
Net ook aangemeld voor citystrides. Heb binnen delfzijl bijna alles al wel gelopen denk ik maar hij pakt de hele gemeente dus dat gaat tegen vallen :| nouja mooi doel voor volgend jaar >:)
Zal me ook eens aanmelden. Kende het nog niet :)
Woon in gemeente Apeldoorn. Die is wat oppervlakte betreft behoorlijk groot :X

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Wat leuk dat ik niet meer de enige ben die idiote routes door haar eigen stad loopt om maar die laatste paar nodes te krijgen in dat ene stukje doodlopende straat *O* Ik ben nu iets van 4 jaar bezig.

• Frenz64
Frenz64 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 21:54:
Eindejaarslijstje, hmmmm

Teller staat nu op 1391 km, daarmee ga ik mijn beste hardloopjaar (2016) met een factor 2 verbeteren.

Voor 2020:

1. Blessurevrij blijven (pijn rechterknie is bijna weg)
2. Blessurevrij blijven
3. Regelmaat terug (per 1 januari woon ik weer op 1 adres, dat gaat helpen)
4. Proberen weg te blijven bij PR denken
5. Marathon 3:30 - 3:45
6. had ik al gezegd blessurevrij blijven?
7. 1500 km als globale target (indien blessurevrij)
8. Meer Trails lopen (in 2019 eentje, moet lukken)
9. Na de marathon (gepland ergens eind Q1) fietsen toevoegen en (buiten) zwemmen in de zomer
10. Wanneer het waait windsurfen (mag ten koste van lopen)
11. Die 1500 is mss wat te ambitieus
12. gewicht op peil houden (dus weer een kilo of 4 eraf na 1 januari)
13. Citystrides target toevoegen als ik een idee heb hoe snel ik straten ga verzamelen :+

• Xaverius

Xaverius

@Poekie Mijn kerstboomroute deze week was dus eigenlijk een wijk op 100% zetten. 😇

Stop de verwelking!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:47

vhal

ಠ_ಠ

@Poekie @Xaverius waarom moet ik dit nou net weer zien. Ik vroeg mij al af waarom jullie die maffe routes op strava lopen maar de neuroot in mij zegt nu ook "doen!" :P

* vhal maakt maar een profiel aan

Strava

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Xaverius schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 09:39:
@Poekie Mijn kerstboomroute deze week was dus eigenlijk een wijk op 100% zetten. 😇
Ik had al zo'n idee.

@Frenz64 zeker in het begin gaat t vrij hard met straten, maar het stagneert bij mij af en toe omdat ik dus één wijk echt verschrikkelijk vind om in te lopen. Woensdag had ik 12 straten compleet maar daarmee maar 2% - de percentages zijn namelijk gebaseerd op het aantal nodes in je hele gemeente. En als je dan al 10 van de 12 nodes had schiet dat percentage niet op ondanks dat je wel een straat compleet hebt.

@vhal succes :* het kan hele mooie routes opleveren - ik heb echt stukken Hengelo ontdekt waar ik anders niet zo snel zou zijn gekomen maar mijn hardgrondige hekel aan bloemkoolwijken is alleen maar erger geworden :')

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04:57
Begonnen vanochtend met wat last in mijn heup maar dat ging na een tijdje vanzelf weg gelukkig, de maaltijd van gister lag ook nog wat zwaar op de maag maar het ging toch best lekker. 11,76km gelopen (persoonlijk record). Terugweg wel volle bak wind tegen. Maar toch nog 5:58/km gemiddeld :)

Ik vroeg me onderweg wel heel de tijd of er nou echt geen consensus is over links of rechts lopen. Denk dat ik ongeveer 50/50 ben tegen gekomen. Ik wissel dan af om een botsing te voorkomen ;)

https://strava.app.link/mJdoJSOsp2

[ Voor 28% gewijzigd door Shinji op 14-12-2019 11:59 ]

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

@Poekie het enige wat vrij gaar werkt is het inloggen, als dat überhaupt al lukt. Schijnbaar mag CS een beperkt aantal API-verzoeken versturen om de boel te syncen

Strava

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Shinji schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 11:25:
Ik vroeg me onderweg wel heel de tijd of er nou echt geen consensus is over links of rechts lopen. Denk dat ik ongeveer 50/50 ben tegen gekomen. Ik wissel dan af om een botsing te voorkomen ;)
De wet stelt dat je "de uiterste zijde van de rijbaan" moet gebruiken als er geen voetpad is. Ik loop wel liever tegen het verkeer in zodat ik mensen zie aankomen, maar als er gescheiden fietspaden zijn loop ik liever met het verkeer mee omdat het snelheidsverschil dan niet zo groot is.

Edit:
Pffff ik kan wel merken dat jullie opeens allemaal geschiedenis aan het synchroniseren zijn bij citystrides haha. Dikke achterstand met synchroniseren.

[ Voor 11% gewijzigd door Poekie op 14-12-2019 13:00 ]

• InZane
Poekie schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 12:49:
[...]

De wet stelt dat je "de uiterste zijde van de rijbaan" moet gebruiken als er geen voetpad is. Ik loop wel liever tegen het verkeer in zodat ik mensen zie aankomen, maar als er gescheiden fietspaden zijn loop ik liever met het verkeer mee omdat het snelheidsverschil dan niet zo groot is.
Wat zij zegt ^

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:06

Galois

1811 - 1832

Ik loop bij gescheiden fietspaden of op voetpaden (in het bos bv) altijd gewoon rechts. Soms kom ik een andere loper tegen die dan perse links wil lopen, dan ga ik aan de kant. Vind het nooit erg om mij aan te passen aan een ander :)

Over de lijstjes die de afgelopen tijd voorbij komen en die nog allemaal gaan komen de komende twee weken... ik gebruik de Chrome extensie 'elevate' die de gegevens van Strava plukt. Zo zie ik dat ik dit jaar de 1000 km helaas niet ga redden. In een jaar waar ik desondanks het weinige lopen, toch een PR op de 15k en een PR op de 5k heb neergezet.

Ben veel veel meer gaan sporten, triatlon trainingen, veel gefietst en gezwommen. In mijn 'beste' jaar had ik 2500 km hardgelopen en 240 uren. Dit jaar zit ik nu al op bijna 300 uren.

Ik was verbaasd dat ondanks dat ik veel minder ben gaan hardlopen (en die tijd dus besteed heb aan zwemmen en fietsen) dat ik toch twee PR's gelopen heb. Mijn fysio had het erover dat het ongetwijfeld kwam omdat mijn core sterker was geworden en ik cardiovasculair ook flink vooruit was gegaan...

Doel voor in mei 2020: ook een PR op de 10k (ergens in de 36:xx lopen). Ben wel van plan om de eerste paar maanden van 2020 wel meer en gerichter te gaan hardlopen om dit doel te behalen... Daarnaast lopen ook andere doelen mbt triatlons. Genoeg uitdagingen... :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Rudedadude
  • Laatst online: 19-12 22:15

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ah men, city strides per gemeente. Dat is leuk, eer ik van mijn huis in Garderen ben, heb ik al meer dan 15km gelopen. En Zwartebroek is 15km weer de andere kant op. Maar ok, als je in Ede of Apeldoorn woont heb je pas echt een probleem. En Rotterdam doet het vast ook goed met Rozenburg en Hoek van Holland erbij....

Over dat doping verhaal van Hinke Schokker: een sport waar ze niet van kan leven, als amateur beoefent en waarbij je voor je lol 100km hardloopt. Impact en gevolgen in verhouding tot het vermeende vergrijp klinken niet als in balans. We hebben het hier niet over de finale van de champions league in 1996 ofzo.

Ik heb vandaag m'n 8ste marathon of meer afstand gelopen van 2019: Runforestrun Dwingelderveld. Zo als gebruikelijk wat optimistisch gestart en dan zijn alle kronkelige bospaadjes met allemaal hoogteverschilletjes best killing voor je tempo na zo'n 30-35 km. Met zicht op de finish kreeg ik rond km 40 weer nieuwe energie en heb ik het laatste stuk nog kunnen versnellen. Waarschijnlijk ben ik net wel / net niet tijdsnelste geworden in 3:35 over volgens de gpx 43,9 km. Het was weer goed om even te voelen wat zo'n afstand fysiek en mentaal met je doet. Blijft lastig. Ik heb me wel keurig aan m'n eet en drinkschema gehouden en daar heb ik volgens mij wel baat bij gehad.

edit: iemand al vanaf black friday zo'n noxgear binnengekregen? Ik had hem besteld voor de wederhelft en heb ook geen trackingcode gekregen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Rudedadude op 14-12-2019 17:43 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Roadman
Rudedadude schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 17:27:

Over dat doping verhaal van Hinke Schokker: een sport waar ze niet van kan leven, als amateur beoefent en waarbij je voor je lol 100km hardloopt. Impact en gevolgen in verhouding tot het vermeende vergrijp klinken niet als in balans. We hebben het hier niet over de finale van de champions league in 1996 ofzo.
Schijnt om een ADHD gerelateerd medicijn te zijn aldus: https://www.dvhn.nl/sport...r-te-gooien-25140607.html De uitgedeelde straf lijkt me ook nogal overdreven gezien je hiervoor gewoon dispensatie kunt krijgen.

Anyway, vandaag na een tip hier van @Gaargod meegedaan aan de Midwinterduinloop in Egmond. Voor mij een trainingsloopje voor de halve van Linschoten volgende week zaterdag. Het weer van vandaag baarde me wel een beetje zorgen. Zou misschien extra buffelen worden met die harde wind en eigenlijk had ik niet heel veel zin om veel energie te verspillen. Maar lopen in de duinen en bossen van Egmond, dan zijn er altijd wel delen beschut en gelukkig stond de wind maar op een bepaald deel van de route pal in den bakkes. Dus het viel wel mee. En stiekem is een beetje windbeuken ook wel leuk.

Ergens bij km 11/12 kwam @Gaargod me nog voorbij zeilen. Volgende keer meer vooraan starten ;) Vroeg nog of ik wilde aanhaken maar besloot niet diep te gaan en lekker mijn eigen tempo te lopen. Uiteindelijk 16,45 km op de GPS in 1:13:45 Nu een weekje taperen en zien wat er dit jaar nog op de HM mogelijk is.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Vroeger was het zo dat links lopen wanneer een voetpad ontbrak verplicht was. Wat in de meeste gevallen logisch is, want dan kun je het verkeer zien aankomen en reageren als ze jou niet zien. Alleen omdat het niet in alle situaties veiliger is, is deze wet gewijzigd.

Hier ben ik het ook mee eens, ik ben verantwoordelijk voor mijn veiligheid, niet iemand anders. Daarnaast komt het nog regelmatig voor dat fietsers toch nog verdwaald zijn op hun telefoon, en mij niet zien.. Dan anticipeer ik daar liever zelf op, dan dat ze me in de rug fietsen :P.

Uiteindelijk valt de "schade" voor Hinke Schokker wel mee toch? Ze had geen advocaat in de hand hoeven nemen, hier heeft ze zelf voor gekozen (en dus deze 15k € aan kosten). Anders was het "maar" een schorsing.. Ze heeft er zelf voor gekozen om een wedstrijdlicentie te nemen.. Zoals een wijze oude man in een stripboek ooit zei: "With great power, comes great responsibility".

Natuurlijk is het vervelend voor haar dat ze misschien dispensatie had kunnen krijgen, maar dit vraag je vooraf aan, niet achteraf. Je hebt je gewoon aan de regels te houden, net als alle anderen. Wil je dit niet, prima, neem dan geen wedstrijdlicentie :+

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

edit: iemand al vanaf black friday zo'n noxgear binnengekregen? Ik had hem besteld voor de wederhelft en heb ook geen trackingcode gekregen :)
Mail ze even voor de tracking code. Er blijken een hele hoop mails niet verstuurd te zijn.

Die van mij is inmiddels ergens in Den Haag aangekomen afgelopen woensdag, althans volgens de tracking van Globegistics. PostNL herkent de code nog niet.

• Frenz64
Da's de straf voor dat je zo landelijk woont @Rudedadude

Ik wilde eigenlijk gaan surfen vandaag, maar het takkeweer vanochtend hield me tegen. Een beetje landerig hing ik op de bank tot ik door de Citystrides virus gegrepen werd: ik ga lopen!

Toch weer regen, getver, maar uiteindelijk het weer getrotseerd, nat geworden, maar wel een hele wijk toegevoegd (oké, oké, twee stukjes gemist) : https://www.strava.com/activities/2932554621

• Blomminator
  • Niet online
De Midwinterduinloop was prima. 6 euro startgeld . Medaille, drankje en powerbar bij de finish. 16.8km en 1.32 over gedaan. Lekker rustig loopje. Goed georganiseerd. Fijn! Morgen 45 minuutjes uitlopen en die conditie en kracht komt in 2020 wel goed.

• Tinusvolkel
Net de knoop doorgehakt en mij ingeschreven voor de two rivers marathon op 9 februari :*) De laatste dagen dat ie nog een 10tje afgeprijsd was...

Dus hopelijk gaat dit mijn 1ste marathon worden die ik uitloop :/

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:23

Niku

Alagaesii

Tinusvolkel schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:59:
Hoeveelste poging?

• Frenz64
Tinusvolkel schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:59:
Net de knoop doorgehakt en mij ingeschreven voor de two rivers marathon op 9 februari :*) De laatste dagen dat ie nog een 10tje afgeprijsd was...

Heb deze ook overwogen, maar hij komt te vroeg voor mij. Moet eerst weer opbouwen naar 45 km/week, vertrouwen krijgen en dan een schema uitkiezen als ik heel blijf.

• Tinusvolkel
2de, 1ste was eindhoven afgelopen jaar maar door hitte en aankomend griepje bij 30km neer en uit gevallen.

• Niku

Niku

Alagaesii

Tinusvolkel schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 22:40:
[...]

2de, 1ste was eindhoven afgelopen jaar maar door hitte en aankomend griepje bij 30km neer en uit gevallen.
Oja, dat verhaal heb ik gelezen (toch?). Hopelijk gaat het deze keer beter :)

• Tinusvolkel
Niku schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 23:22:
[...]

Oja, dat verhaal heb ik gelezen (toch?). Hopelijk gaat het deze keer beter :)
Klopt, verhaal heeft hier gestaan.
En hoop dat het ook beter gaat, maar kans op hoge temperaturen is iig klein :) daarom deze ook gekozen.

Qua lange afstanden gaat het de laatste tijd wel lekker. Deze week 18 en 25km en de week daarvoor 32 en 33.

Nu weer de snelheid wat opkrikken aangezien er volgende week een lokaal 10KM wedstrijd gepland staat.

[ Voor 10% gewijzigd door Tinusvolkel op 15-12-2019 08:31 ]

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-12 18:45
@Blomminator, nogmaals thanks voor je tip hier in het topic vd week. Ik heb genoten van de Midwinterduinloop gisteren!

Het was aan het begin best even fris in kort / kort, dus ik stond helemaal achteraan opgesteld bij de start omdat ik daar in de beschutting van een soort heg stond. Van tevoren had ik me geen tijdsdoel gesteld, ik had een erg drukke week achter de rug (laatste loop was zelfs van afgelopen Zondag, daartussen slechts 1x wat gewandeld) dus was wel toe aan wat kilometers! De eerste 3km was het zigzaggen en veel mensen voorbij, daarna tempo gevonden en heerlijke loop gehad. @Roadman kwam ik zoals gezegd tegen rond km11/12, ik zat in een fijne flow dus gauw door oOo .
Toen ik op m'n Garmin de 14km melding kreeg en zag dat ik op 1u1.xx zat wist ik dat een pr erin zat, dus doorgestoomd en er 2 rappe kilometers uitgegooid.
Uiteindelijk (volgens Strava) de 16.1km in 1:9:49 volbracht, en doel van onder de 1u10 daarmee gehaald!
Eindtijd van de loop kwam bij mij op 16,54km in 1:12:12.

Nu op naar de 17km Winterduintrail in Bergen a.s. Zaterdag :)

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
gisteren de Mescherloop in Eijsden gedaan, 16km 15km ;) en het was erhm leerzaam? :')

1:41:beetje over de finish gekomen, maar het was duwen. Ik had lang niet genoeg hoogtemeters in de benen zitten voor dit parcours en liet me bij de afdalingen steeds verleiden om te hard te gaan waardoor mijn hartslag natuurlijk door het dak ging.

Het parcours was ook zeiknat door de regen van de dagen ervoor, samen met de kleigrond betekend dat dat je na een paar km klompen aan had.

Bij de verzorging dacht ik dat er iets van winegums ed. zou liggen zoals ik gewend ben, maar helaasch, alleen drop en wat pepermuntjes, geen dingen waar ik op kan rennen. Gevolg was dat ik rond km12 / 13 ergens een lege accu had: ik was van het ene op het andere moment helemaal leeg gewoon en geloof dat ik in mijn klasse (M35) ergens 3 plekken voor de laatste ben geeindigd.

Een beetje een dubbel gevoel nu: een flink stuk van de route voelde goed aan en ik had me voorgenomen deze te kijken hoever ik nu stond met mijn trainingen om uiteindelijk te sneuvelen op een stupid fout van niet genoeg gegeten te hebben / niets bij te hebben voor onderweg.

En de strava-link :)
https://www.strava.com/activities/2934643456

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ik krijg helemaal de zenuwen van mijn huidige BT-oordopjes van QCY (Aliexpress) die regelmatig uit mijn oren vallen doordat de bijgeleverde dopjes te groot/klein zijn en de afstandbediening in de kabel heen en weer zwabbert. Daarnaast vind ik het ‘afgesloten’ gevoel tijdens lopen niet fijn en ben ik daarom eens gaan kijken naar een boneconducting variant van Aftershokz nu ook een nieuw hardloophorloge heb met Spotify en BT-audio. Wat ik veelal lees is dat de bass minder is dan bij in-ears/over-ears, voor mijn keuze qua audio (podcasts) is dit niet perse een nadeel maar continue ‘hoog’ lijkt mij op een gegeven moment ook vermoeiend. Daarnaast zit er nogal wat prijsverschil tussen de verschillende modellen. Zo heb je er één voor ongeveer 75 euro (Trekz) maar ook voor 155 euro (Aeroplex) waarbij de laatste verbeterd lijkt te zijn qua bass en geluidskwaliteit.

https://safesporten.nl/af...ershokz-trekz-air-review/

Zijn er mensen hier ze gebruiken?

[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 16-12-2019 08:58 ]

Strava

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-12 08:29
@vhal Ik gebruik de trekz air op het moment. Hiervoor de trekz titanium gebruikt maar die ging stuk omdat ik m regelmatig afspoelde. Dat kon hij blijkbaar niet hebben :)
Verder is het een geweldig apparaat die ik dagelijks gebruik. In het begin kunnen ze wel wat irriteren op het plek dat ze contact maken met je huid/bot. Want hij zit er best wel strak op.

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:44

Roozzz

Plus ultra

@polthemol De meest leerzame loopjes zijn loopjes waar het niet volgens plan gaat. Hier ga je later profijt van hebben. Dus weg met dat dubbele gevoel en zie het maar als een wijze les voor de volgende keer. Deze fouten maak je in ieder geval niet nog een keer :)

@vhal Ik geloof dat dit recent ook hier besproken is. Even terugzoeken voor details, maar hier werken ze probleemloos.

If you can see, look. If you can look, observe

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Roozzz schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:01:
@polthemol De meest leerzame loopjes zijn loopjes waar het niet volgens plan gaat. Hier ga je later profijt van hebben. Dus weg met dat dubbele gevoel en zie het maar als een wijze les voor de volgende keer. Deze fouten maak je in ieder geval niet nog een keer :)
oh nee, de volgende keer vliegen er standaard wat winegums mee in een zakje en ik ga toch wat heuvel/klimsessies voor komend jaar inbouwen in mijn trainingsschema. Als je alleen al bij een stevig hellingspercentage in een redelijk tempo kunt blijven doorlopen pak je al veel tijdswinst ipv dat het stop and go is minutenlang.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:17
vhal schreef op maandag 16 december 2019 @ 08:57:
Ik krijg helemaal de zenuwen van mijn huidige BT-oordopjes van QCY (Aliexpress) die regelmatig uit mijn oren vallen doordat de bijgeleverde dopjes te groot/klein zijn en de afstandbediening in de kabel heen en weer zwabbert. Daarnaast vind ik het ‘afgesloten’ gevoel tijdens lopen niet fijn en ben ik daarom eens gaan kijken naar een boneconducting variant van Aftershokz nu ook een nieuw hardloophorloge heb met Spotify en BT-audio. Wat ik veelal lees is dat de bass minder is dan bij in-ears/over-ears, voor mijn keuze qua audio (podcasts) is dit niet perse een nadeel maar continue ‘hoog’ lijkt mij op een gegeven moment ook vermoeiend. Daarnaast zit er nogal wat prijsverschil tussen de verschillende modellen. Zo heb je er één voor ongeveer 75 euro (Trekz) maar ook voor 155 euro (Aeroplex) waarbij de laatste verbeterd lijkt te zijn qua bass en geluidskwaliteit.

product: Jabra Elite Active 65t

Dit zijn gewone doppen maar ze zitten perfect, ze hebben ook een 'hearthrough' functie die het afgesloten gevoel moet verminderen. Die gebruik ik zelf niet tijdens het lopen want loop vaak maar met 1 dopje in. Maar ik heb nog nooit dopjes gehad die zo goed en zo vast zitten, die krijg je echt met geen mogelijkheid met schudden met je hoofd eruit.

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-12 15:46
Gisteren de 15km Haarrijnse Wintertrail gelopen. Soms zakte je tot je knieën weg in de modder. Glibberen, koud, regen, nat, harde wind.

Vond het erg leuk maar bij mij was ook de accu op rond 13km. Zin in eten en last van de benen. Toch een stuk zwaarder met deze weersomstandigheden.

Binnen in 1.25 denk ik, maar weet het niet zeker.

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
KaiseRRuby schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:19:
maar je weet wel zeker dat je bent gefinished of twijfel je daar ook over? ;P

• KaiseRRuby
polthemol schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:23:
[...]

maar je weet wel zeker dat je bent gefinished of twijfel je daar ook over? ;P
Haha, dat weet ik heel zeker.

Er is geen officiele tijdmeting daar, heb wel een horloge/band om die mijn afstanden en tijd meet maar ik ben vergeten daarop te kijken toen ik binnen kwam.

Loop normaal altijd zonder zo'n ding maar nu vond ik het wel fijn om te weten hoe ver ik nog moest. Dat ding synct met de telefoon van mijn vriendin dus zal vanavond eens vragen hoe snel ik gelopen heb. :+

Bensimpel

Positieve meneer

Haha dat citystrides is wel leuk, merk dat ik vaak wel apart loop van waar ik eerder heb gelopen, Misschien eens proberen om alles netjes te verbinden :+

😆 - Denk ook eens om ;)

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Trekz Titanium. M'n twee enige hobby's (lezen en hardlopen) combineren dankzij een coole gadget: beste aankoop van het jaar.

Muziekkwaliteit is bedenkelijk maar daar gebruik ik hem toch niet voor.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-12 23:15

product: Skullcandy Ink'd 2.0 Wireless

Ik gebruik de skullcandy. Liggen stabiel op je schouders en de draadjes zijn op precies in de goede maat. Geluidskwaliteit ook meer dan prima voor hardlopen / sporten en ze zijn mij nog niet uitgevallen in de paar keer dat ik gelopen heb (max 1 uur).

• InZane
Nope, ik hou sowieso niet van muziek op m'n hoofd tijdens het lopen.

Nou, het was wat kilometers betreft weer een geslaagd weekend. Zaterdagochtend (als niet-lid) meegelopen met de Kerstkransloop van een lokale AV. Er was verder geen wedstrijdelement, maar 't was gewoon een leuke duurloop. Je kunt gerust trail zeggen, want 99% was onverhard door bos en hei. Besloot maar mee te gaan met de snelste/langste afstand groep, want 15 a 16km @ 11km/h moest wel te doen zijn en dat ging ook prima. Uiteindelijk is het 18.4km geworden vanwege een afgesloten pad. Aansluitend was er warme chocomel en kerstbrood :9 Prima geregeld!
Mijn schoenen liggen nog ergens in de garage te wachten tot ik ze van de meegenomen Veluwe modder kom ontdoen :+

Gisterochtend, zoals altijd, wezen intervallen met m'n vaste clubje. Het werd 6 x 200m, 300m rust, 200m, 300m rust 6 maal 200m, 300m rust, 300m, 200m rust. Daarna met enkele idioten liefhebbers de wind getrotseerd en extra uitgelopen. Uiteindelijk stond m'n horloge op 19.7km toen ik thuis kwam. Niet slecht!

Vandaag rust en morgen baanloop in Epe. Zit alleen nog te twijfelen tussen 1000m of 5km :/

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Afgelopen week netjes aan mijn doel gewerkt van 2x per week lopen in december :Y
De onregelmatige werkdagen in de afgelopen maanden maakten het moeilijk om weer vaste tijden te plannen, maar het is toch gelukt.
Deze week nog maar een keer :)

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

De track&trace voor de Noxgear is inmiddels zichtbaar bij PostNL. Ik mag morgen naar het postkantoor om inklaringskosten te betalen... :P

• Roadman
InZane schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:51:
[...]

Het werd 6 x 200m, 300m rust, 200m, 300m rust.
Dus gewoon 12 x 200 m met 300 m rust? ;)

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:17
Zr40 schreef op maandag 16 december 2019 @ 15:31:
De track&trace voor de Noxgear is inmiddels zichtbaar bij PostNL. Ik mag morgen naar het postkantoor om inklaringskosten te betalen... :P
Ik heb ze ook gemaild en heb nu ook een tracking code (begint met UM eindigd op US). Ik zie dat hij indd vorige week in den haag is aangekomen maar sindsdien niks meer. Als ik op de final mile klink kom ik bij een andere pagina die tot 8 december updates geeft... Hoe heb jij het postnl tracking nummer gekregen dan?

Iets te snel geplaatst, blijkbaar op https://www.internationalparceltracking.com/ kan je hem wel tracken..

[ Voor 8% gewijzigd door Bartske op 16-12-2019 16:10 ]

• InZane
Roadman schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:07:
[...]

Dus gewoon 12 x 200 m met 300 m rust? ;)
Oh foutje :+

Het was 6 maal 200m, 300m rust, 300m, 200m rust

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@Bartske Je kan de code gewoon invullen bij de track&trace van PostNL. Hij werkt alleen pas wanneer hij in het sorteercentrum terecht is gekomen. Net zoals gewone binnenlandse pakketten trouwens.

Hier doet 'ie het sinds ongeveer 13:45. Gaat morgen direct naar het postkantoor.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Zr40 schreef op maandag 16 december 2019 @ 15:31:
Dus 21% BTW plus invoerrechten? Maakt ‘m gelijk stukje duurder en onaantrekkelijker (maar altijd nog goedkoper dan de Europese tak van Noxgear, bijzondere prijzen daar... noxgear.at).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@Galois € 19,27 om precies te zijn. Vind het nog wel meevallen in totaal :)

• KaiseRRuby
KaiseRRuby schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:19:
Gisteren de 15km Haarrijnse Wintertrail gelopen. Soms zakte je tot je knieën weg in de modder. Glibberen, koud, regen, nat, harde wind.

Vond het erg leuk maar bij mij was ook de accu op rond 13km. Zin in eten en last van de benen. Toch een stuk zwaarder met deze weersomstandigheden.

Nou ja, maar even op terugkomen dan. Ik had 2,5 week niet gelopen vanwege een reis. Was niet extreem fit. Cijfers volgens mijn band (voor wat het waard is):

Aeroob Trainingseffect: 5.0 (overmatig)
VO2Max: 4,7 (zeer goed)
Hersteltijd: 96 uur

Afstand: 15km
Tijd: 1.31

Heel stabiel gelopen, alles rond de 6.00min/km

Nu flinke spierpijn maar wel tevreden. Besloten het hardlopen meer aandacht te geven en weer beter in vorm te raken.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Zr40 schreef op maandag 16 december 2019 @ 19:46:
@Galois € 19,27 om precies te zijn. Vind het nog wel meevallen in totaal :)
40$ (aanbieding?) plus 20€ vind ik relatief veel...

Ik heb vorig jaar geluk gehad: geen invoeringskosten :)
(net zoals veel hier, lijkt pech/geluk te zijn...)

• Niku

Niku

Alagaesii

Gisteren een chille duurloop gedaan. Het lukt me steeds beter om op een lager tempo en met een lagere hartslag te lopen. Resulteerde in 15k met een gemiddelde hartslag van 154, tempo 6:30 per kilometer. Kon 15k lang de oren van het hoofd van mijn metgezel praten, dus dat was prima. Totaal niet vermoeid. Nog niet eerder gelukt om zo rustig een duurloop te doen, voor mijn gevoel heb ik de juiste trainingsvorm (80/20 idee) steeds meer te pakken.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Galois schreef op maandag 16 december 2019 @ 20:16:
[...]
Een beetje hardloopschoen kost meer, en dat is een verbruiksartikel ;)

• InZane
KaiseRRuby schreef op maandag 16 december 2019 @ 19:59:
[...]

Nou ja, maar even op terugkomen dan. Ik had 2,5 week niet gelopen vanwege een reis. Was niet extreem fit. Cijfers volgens mijn band (voor wat het waard is):

Aeroob Trainingseffect: 5.0 (overmatig)
VO2Max: 4,7 (zeer goed)
Hersteltijd: 96 uur

Afstand: 15km
Tijd: 1.31

Heel stabiel gelopen, alles rond de 6.00min/km

Nu flinke spierpijn maar wel tevreden. Besloten het hardlopen meer aandacht te geven en weer beter in vorm te raken.
Zo te zien ben je wel wat te diep gegaan, er vanuit gaande dat de gegevens kloppen. Trainingseffect van 5 moet je in ieder geval niet te vaak doen.

• Niku

Niku

Alagaesii

vhal schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:44:
Gewoon een korte broek (zonder binnenbroek) dragen op je tight :P
Precies mijn oplossing.

• Shinji
Aanstaande vrijdag laatst dag bij klant en heb het plan opgevat om naar huis te hardlopen op die laatste dag.

Wordt dan wel de langste afstand die ik ooit heb gelopen 14/15km, wil het rustig aan doen, mik op iets langer dan anderhalf uur maar ga me verder niet haasten. Gaat dwars door Rotterdam heen dus is wel even wat anders dan wat ik gewend ben. Heb tot nu toe nooit stoplichten gehad etc bij hardlopen en één rustige autoweg die ik wel eens oversteek. Voor de rest is alles fiets/voetpad.

Hopen op beetje goed weer en dat ik laptoptas aan collega kan meegeven :)

• InZane
Je reageert op een bericht uit 2018 ;)

Maar als je je ongemakkelijk voelt in een lange tight, dan kun je er inderdaad een korte broek overheen doen.
Mij boeit het verder niet. Ik ben aan het hardlopen en niet een of andere modeshow aan het lopen.

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-12 09:43
Galois schreef op maandag 16 december 2019 @ 20:16:
[...]

Ik heb vorig jaar geluk gehad: geen invoeringskosten :)
(net zoals veel hier, lijkt pech/geluk te zijn...)
Lijkt inderdaad een gevalletje geluk/pech, hier de Noxgear inmiddels een maand in bezit en (nog) geen invoer/BTW naheffing gezien. *O*

Strava Garmin 265

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Shinji schreef op maandag 16 december 2019 @ 22:07:
Aanstaande vrijdag laatst dag bij klant en heb het plan opgevat om naar huis te hardlopen op die laatste dag.

Wordt dan wel de langste afstand die ik ooit heb gelopen 14/15km, wil het rustig aan doen, mik op iets langer dan anderhalf uur maar ga me verder niet haasten. Gaat dwars door Rotterdam heen dus is wel even wat anders dan wat ik gewend ben. Heb tot nu toe nooit stoplichten gehad etc bij hardlopen en één rustige autoweg die ik wel eens oversteek. Voor de rest is alles fiets/voetpad.

Hopen op beetje goed weer en dat ik laptoptas aan collega kan meegeven :)
Ik zie toevallig mijn woonplaats in jouw profiel staan en heb ook een paar keer de route gedaan naar mijn werk op de Blaak. Hoe leuk het wordt is ook een beetje afhankelijk van waar je precies woont :P Ik woon tegenwoordig in Holy-Noord en dan is het grootste deel van de route gewoon lekker over een fietspad te doen. De laatste keer ben ik pas ten hoogte van Blijdorp de snelweg onderdoor gegaan, dan hield ik zo min mogelijk binnenstad over :Y

Heb het ook een paar keer vanaf de VOP gedaan (ongeveer ten hoogte van Leen Bakker) en dan "moet" je over Vijfsluizen, door Schiedam (wel te doen) en is de binnenstad niet echt te ontwijken.

Stuur een DM als je meer wilt weten! Dan zoek ik mijn activiteiten eens op.

• Niku

Niku

Alagaesii

InZane schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:00:
[...]

Je reageert op een bericht uit 2018 ;)
Wtf. Hoe dan :F

• Xaverius

Xaverius

Ah men, city strides per gemeente. Dat is leuk, eer ik van mijn huis in Garderen ben, heb ik al meer dan 15km gelopen. En Zwartebroek is 15km weer de andere kant op. Maar ok, als je in Ede of Apeldoorn woont heb je pas echt een probleem. En Rotterdam doet het vast ook goed met Rozenburg en Hoek van Holland erbij....

1. Toevallig net mijn eerste meters dit weekend in Rotterdam vastgelegd, 0.19% geloof ik. Het was maar krap 7km want we moesten nog uitchecken in het hotel maar wel eerst kunnen douchen.

2. Ik kreeg gisteren mail dat mijn Tracer360 verstuurd is. Volgens de tracker was hij 13 december in Den Haag (Foreign receipt).

Overigens is er nog een website waarbij je je activiteiten kan loggen, die kijkt puur of je in een bepaalde gemeente gelopen hebt. Maar die heb ik thuis in mijn browser staan dus ik kan even niet zeggen welke het is. Hij is fietsgericht maar prima werkbaar omdat hij ook "multisport" ondersteund.
/edit: gevonden via google: https://www.longtermnlchallenge.nl/

Stop de verwelking!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-12 12:33
Heb me ook eens ingeschreven voor mijn eerste trailrun.
Crêtes de Spa in België op 28/03/2020 (21km).

Door een langdurige blessure is mijn fysiek wel niet meer wat het moet zijn, maar ben terug aan het opbouwen.

Ik loop soms in de bossen en ook wel eens op mijnterrils voor te trainen op hoogtes. ;-)
Echter doe ik dit op gewone loopschoenen. (Brooks Adrenaline)
Dit gaat me goed af. Nog nooit uitgeschoven en heb een goede grip.
Maar het merendeel loop ik wel op de weg of op finsepistes.

Is het écht noodzakelijk om trails te lopen met trailschoenen of is dit meer iets voor de echte trailrunners die in competitieverband lopen?

• Shinji
Xaverius schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:55:
[...]

1. Toevallig net mijn eerste meters dit weekend in Rotterdam vastgelegd, 0.19% geloof ik. Het was maar krap 7km want we moesten nog uitchecken in het hotel maar wel eerst kunnen douchen.

2. Ik kreeg gisteren mail dat mijn Tracer360 verstuurd is. Volgens de tracker was hij 13 december in Den Haag (Foreign receipt).

Overigens is er nog een website waarbij je je activiteiten kan loggen, die kijkt puur of je in een bepaalde gemeente gelopen hebt. Maar die heb ik thuis in mijn browser staan dus ik kan even niet zeggen welke het is. Hij is fietsgericht maar prima werkbaar omdat hij ook "multisport" ondersteund.
/edit: gevonden via google: https://www.longtermnlchallenge.nl/
Volgens mij is dat een melding dat hij nog niet in Den Haag is maar dat er een bonnetje aangemaakt is en dat ze hem verwachten. Hij zit in het systeem zeg maar.

Ik had een shipment mail op 5 december:
We wanted to let you know that your order (#00025XXXXX) is packed and Ready to Ship! It will be shipped via Globegistics on 12/3/2019. You can track your package using the link below.

Please Note: Due to the Holidays, Carriers may take more than 48 Hours to update the Tracking Status of your package. But rest assured, your shipment is well on its way!
Gister kreeg ik exact hetzelfde mailtje nog een keer. Laatste melding is van 13 december "Foreign receipt" in Den Haag. Als ik op internationalparceltracking.com "Netherlands", mijn postcode en het UM nummer invul kan hij nog niks vinden in ieder geval. Ik denk dat hij pas echt in NL is als hij op die site staat dat hij in NL is.
Pathogen schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:06:
[...]

Ik zie toevallig mijn woonplaats in jouw profiel staan en heb ook een paar keer de route gedaan naar mijn werk op de Blaak. Hoe leuk het wordt is ook een beetje afhankelijk van waar je precies woont :P Ik woon tegenwoordig in Holy-Noord en dan is het grootste deel van de route gewoon lekker over een fietspad te doen. De laatste keer ben ik pas ten hoogte van Blijdorp de snelweg onderdoor gegaan, dan hield ik zo min mogelijk binnenstad over :Y

Heb het ook een paar keer vanaf de VOP gedaan (ongeveer ten hoogte van Leen Bakker) en dan "moet" je over Vijfsluizen, door Schiedam (wel te doen) en is de binnenstad niet echt te ontwijken.

Stuur een DM als je meer wilt weten! Dan zoek ik mijn activiteiten eens op.
Vanaf de Erasmus Universiteit naar Vlaardings Geluk :) Dus mijn route had ik bedacht langs de maasboulevard en dan naar Schiedamsedijk, door centrum van Schiedam en dan bij park Nieuwland de snelweg over. Is niet de snelste route maar denk ik wel het leukst om te lopen.

Bensimpel

Positieve meneer

Ik heb mij ingeschreven voor de Rock 'n Roll Half Marathon in Dublin op 8 augustus 2020! :D

Zal mijn eerste wedstrijd buiten Nederland worden, ik heb Dublin gekozen omdat ik daar in het verleden al 2 jaar heb gewoond, heerlijk om dus een weekendje in bekend gebied te hardlopen en daarna natuurlijk heerlijk genieten van een Guinness :)

Dit motiveert mij intens om lekker te knallen in het nieuwe jaar.

😆 - Denk ook eens om ;)

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Shinji schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:12:
[...]
Gister kreeg ik exact hetzelfde mailtje nog een keer. Laatste melding is van 13 december "Foreign receipt" in Den Haag. Als ik op internationalparceltracking.com "Netherlands", mijn postcode en het UM nummer invul kan hij nog niks vinden in ieder geval. Ik denk dat hij pas echt in NL is als hij op die site staat dat hij in NL is.
Foreign receipt houdt in dat hij ergens in NL is gescand voor binnenkomst. Maar op dat moment zit hij nog niet in het sorteerproces van PostNL. Pas wanneer dat gebeurd is, zal de track&trace van PostNL het nummer herkennen.

Jouw foreign receipt is 2 dagen later dan die van mij, dus waarschijnlijk zal track&trace vanaf morgenmiddag of overmorgen moeten gaan werken.

• Rudedadude

Rudedadude

frye schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:11:

Door een langdurige blessure is mijn fysiek wel niet meer wat het moet zijn, maar ben terug aan het opbouwen.

Ik loop soms in de bossen en ook wel eens op mijnterrils voor te trainen op hoogtes. ;-)

Is het écht noodzakelijk om trails te lopen met trailschoenen of is dit meer iets voor de echte trailrunners die in competitieverband lopen?
Mijn ervaring deze en vorige zomer bij de Trail des Fantomes 50K was dat mijn reguliere trailschoenen nog niet voldoende waren en ik wel wat agressievers kon gebruiken dan de 4mm noppen. Ik zie trouwens dat je je met de 21 km hebt ingeschreven voor de run, niet de trail, dus dan zal het zeker lukken. Voor een trail in de Ardennen zou ik zeker trailschoenen aanbevelen.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• frye
Rudedadude schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:22:
[...]

Mijn ervaring deze en vorige zomer bij de Trail des Fantomes 50K was dat mijn reguliere trailschoenen nog niet voldoende waren en ik wel wat agressievers kon gebruiken dan de 4mm noppen. Ik zie trouwens dat je je met de 21 km hebt ingeschreven voor de run, niet de trail, dus dan zal het zeker lukken. Voor een trail in de Ardennen zou ik zeker trailschoenen aanbevelen.
Klopt, het is eigenlijk onder de categorie van "run". Maar aangezien ze spreken over: "(25% verhard en 75% onverharde paden) - positieve hoogtemeters: 600m"

Kan ik het zien als een soort van beginnende trail? ;)
Denk dat ik toch eens ga kijken voor trailschoenen, misschien na die run om te kijken als het mij bevalt.

• Rudedadude

Rudedadude

frye schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:29:
[...]

Klopt, het is eigenlijk onder de categorie van "run". Maar aangezien ze spreken over: "(25% verhard en 75% onverharde paden) - positieve hoogtemeters: 600m"

Kan ik het zien als een soort van beginnende trail? ;)
Denk dat ik toch eens ga kijken voor trailschoenen, misschien na die run om te kijken als het mij bevalt.
Ik verwacht dan hooguit grond en bospaden, maar niet alle andere ongein aan paadjes, schuine heuvels e.d. die je in de Ardennen kunt tegenkomen. En als je vaker onverhard e.d. loopt kunnen trailschoenen alleen al handig zijn omdat je ze makkelijker schoon kunt maken en er minder modder e.d. naar binnen kan komen tijdens het lopen. Voor de aanvullende grip heb ik ze in Nederland niet zo heel vaak nodig.

• Frenz64
Ik heb voor mijn eerste (devil's) trail ook schoenen aangeschaft @frye en dat was zeker niet overbodig. Elk duintje omhoog (en dat waren er nogal wat op Schermonnikoog) kon je de loopschoenen eruit pikken, die glibberden en slipten omhoog, terwijl ik er makkelijk tegenop liep met grip.

Voor €60-70 heb je bij Decathlon prima schoenen (Kiprun Trail XT7 in mijn geval)

• frye
Merci voor de tips! Inderdaad eens rondkijken voor trailschoenen.

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
frye schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:11:

ik heb een paar trailschoenen en de zolen zijn steviger, demping wat minder, veel meer profiel en de schoen zelf is harder/ondersteunt meer.

Bij de 'wildere' trails merk je dit wel allemaal en vind ik het de moeite waard. Het is ook afhbankelijk van hoe vaak je trails doet natuurlijk.

(let trouwens ook op hoe het terrein is / de omstandigheden als je gaat rennen: ik ren hier met trainen ook wel vaker onverhard en als het zwaar geregent heeft, hebik een betere grip met mijn normale hardloopschoenen, omdat er minder modder in het profiel blijft hangen. De trailschoenen zitten dan helemaal vol na een km en hebben minder grip. Met wedstrijden neem ik in het algemeen dan ook zowel mijn gewone harldoopschoenen mee als mijn trailschoenen en ik kijk op voorhand even op de site / youtube wat de route grofweg is :) ).

[ Voor 20% gewijzigd door polthemol op 17-12-2019 13:33 ]

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:57
@frye De 21km is de originele crêtes bij mijn weten. Wel echt een trailrun, alleen niet superlang. Ik heb de 21 en de 33 gedaan, en grote stukken van het parcours zijn gelijk.

De skipiste bergop zit wel in het parcours (dus bij sneeuw magisch maar ook wel glibberig) en er zitten ook wat paden in die helemaal stuk zijn gereden door tractoren, dus als het dooit/veel geregend heeft, durven die wel eens in een modderpoel veranderen. Op de 33 was er een stuk waar ik tot mijn knieën in het water/de modder zat.

Dat gezegd zijnde, de fantomes is wel wat uitdagender qua ondergrond. Maar ik zou toch een paar trailschoenen aanraden (zijn nooit verkeerd gekocht, want daarna wil je toch alleen maar meer :) ).

Terloops: het voorbije weekend de Mechelen Urban Trail gelopen met mijn vrouw en de buurvrouw. Blijft een leuke funrun. Op het einde dacht ik mijn gezelschap voor te zijn om een finishfoto te nemen. Ik versnel een beetje, begint er een jong gastje “tegen mij” te sprinten.

Uiteraard krijg ik dan onmiddellijk last van testosteron. Heb hem eraf gelopen >:) Zag achteraf dat ik volgens Garmin bijna 26km/u liep.

Nog 78km dit jaar.
Pagina: 1 ... 80 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2