Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Veel lopers hebben de neiging om naar voren te gaan hangen als ze gaan versnellen. Vergelijk het met een sprinter of voetballer, hangen iets voorover, andere houding. Voor een duurloper is het juist belangrijk dat je netjes en correct blijft lopen. Er is verschil.slow whoop schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 10:46:
OK, maar "bewust letten op" lijkt me voornamelijk iets dat in je hoofd afspeelt. Voor je lichaam is er toch niet zo veel verschil tussen "versnellen op techniek" en "als een dolle wegstuiven"? In beide gevallen ga je gewoon harder lopen.
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Vanuit krachtsport ben ik gewend dat je in principe vrij lang door kunt gaan, tenzij het herstel in de klem gaat komen. Maar bij hardlopen is gaat wellicht anders, of precies hetzelfde.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik zou hier wel rekening mee houden. Bij een verkoudheid kun je uiteraard gewoon je ding doen.Gonadan schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:44:
Wat doen jullie bij verslapping door griep en/of verkoudheid? Train je dan niet, op beperkte intensiteit of gewoon vol gas?
Vanuit krachtsport ben ik gewend dat je in principe vrij lang door kunt gaan, tenzij het herstel in de klem gaat komen. Maar bij hardlopen is gaat wellicht anders, of precies hetzelfde.
Bij griep verschijnselen / koorts is je lichaam al dusdanig 'aan het werk' dat trainen vaak niet eens heel veel zin heeft.
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Mijn ervaring is dat voorafgaand aan de griep of verkoudheid mijn VO2 een enorme dip maakt, dus 1 a 2 weken van te voren kan ik zien dat er iets aan zit te komen. Tijdens een verkoudheid kun je in principe doorlopen, maar je kunt het wel merken aan je ademhaling & uithoudingsvermogen.Gonadan schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:44:
Wat doen jullie bij verslapping door griep en/of verkoudheid? Train je dan niet, op beperkte intensiteit of gewoon vol gas?
Lopen met een (beginnende) griep heeft totaal geen zin, hoewel je hier in de duurloop doorgaans nog weinig van merkt. Pas wanneer je met een (beginnende) griep heel intensief gaat trainen (bijvoorbeeld baanwerk) zul je heel snel merken dat het foute boel is
tips voor New York
Ik loop over het algemeen door als ik verkouden of niet helemaal lekker ben, maar hou er wel rekening mee. Speelt natuurlijk ook mee dat ik als ik me brak voel sowieso minder kan geven...
Ik voel me een stuk brakker dan gewoon een snotkoker, jammer want dat is juist wel lekker om eruit te lopen. Het lijkt mij alleen niet zo tof om op m'n wenkbrauwen terug te komen en dan alles behalve progressie maken.
Inderdaad, ik heb ook gewoon geen zin nu.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nou, rust nemen kan sowieso geen kwaad dus ik denk dat je hierboven het antwoord al geeft... Sla lekker ff 1 of 2 keer over tot je je weer wat beter voelt.Gonadan schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:39:
Zelf heb ik pas sinds een aantal weken een moderne variant van een sporthorloge en ben juist mijn conditie weer aan het opbouwen dus heb helaas nog geen betrouwbare trends qua VO2max of rusthartslag.
Ik voel me een stuk brakker dan gewoon een snotkoker, jammer want dat is juist wel lekker om eruit te lopen. Het lijkt mij alleen niet zo tof om op m'n wenkbrauwen terug te komen en dan alles behalve progressie maken.
offtopic:
Inderdaad, ik heb ook gewoon geen zin nu.
Als alles in je lichaam zegt 'nu even niet' dan is het helemaal niet zo raar daar naar te luisteren
In principe waar, maar een lui lichaam zegt al vrij snel 'nu even niet'. Ik heb wel de ervaring dat op sommige momenten gewoon even doorzetten juist positief kan uitpakken. Alleen heb ik met hardlopen op dat vlak nog niet zoveel ervaring.m0ridin schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:43:
Als alles in je lichaam zegt 'nu even niet' dan is het helemaal niet zo raar daar naar te luisteren
Zeiss Distagon 21 f/2.8
1. Strava zal sponsored content aan activiteiten toevoegen.
2. Je zult die sponsored content zien in jouw feed zolang de maker van de activiteit sponsored content niet uitzet.
3. Het is een opt-out, maar je kunt niet opt-out doen voor alles. Alleen per sponsor. En daar is nu nog geen lijst van, dus er valt nog niks te disablen.
4. Oh, en de opt-out werkt alleen op de app. Voor de verandering eens een feature die juist niet exclusief op de website aanwezig is, maar compleet andersom.
5. Ohja, het maakt geen zak uit of je betaalt.
Dit kan wel eens de reden zijn voor mij om Strava de deur uit te doen. Schaamteloze cashgrab met een enorm onduidelijke opt-out-methode.
Klinkt erg vreemd, maar wat is 'sponsored content'? Een reclamebanner of een nep-activity zoals 'Kijk, je had ook deze tijden kunnen lopen tijdens je laatste run als je onze schoenen had gekocht'? Dat maakt nogal uit.Pathogen schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:04:
Zeg, wat vinden jullie van het geweldige nieuwe sponsorbeleid dat Strava aankondigt?
1. Strava zal sponsored content aan activiteiten toevoegen.
2. Je zult die sponsored content zien in jouw feed zolang de maker van de activiteit sponsored content niet uitzet.
3. Het is een opt-out, maar je kunt niet opt-out doen voor alles. Alleen per sponsor. En daar is nu nog geen lijst van, dus er valt nog niks te disablen.
4. Oh, en de opt-out werkt alleen op de app. Voor de verandering eens een feature die juist niet exclusief op de website aanwezig is, maar compleet andersom.
5. Ohja, het maakt geen zak uit of je betaalt.
Dit kan wel eens de reden zijn voor mij om Strava de deur uit te doen. Schaamteloze cashgrab met een enorm onduidelijke opt-out-methode.
Het opt-out systeem is natuurlijk belachelijk, en ook dat je als betalende user dus blijkbaar ook die zooi krijgt. Dit kon inderdaad weleens een dealbreaker worden.
Tja, ik gebruik vooral strava omdat de meeste actieve kennissen het ook gebruiken en het daarnaast redelijk gebruiksvriendelijk en clean is. Ik wacht rustig af hoe erg het allemaal gaat zijn, maar grote kans dat ik denk 'bah wat irritant!' om uiteindeijk niet echt iets te doen als iedereen er op blijft zitten..
Ja, daar zijn ze erg vaag over... Het is in ieder geval iets dat aan je activiteit wordt toegevoegd. Kan natuurlijk variëren van een Asics banner als je op Asics schoenen hebt gelopen, reclame voor runs in de buurt (wat natuurlijk dan het hele land betekent vanuit de US gezien) of whatever.mrwolf schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:11:
[...]
Klinkt erg vreemd, maar wat is 'sponsored content'? Een reclamebanner of een nep-activity zoals 'Kijk, je had ook deze tijden kunnen lopen tijdens je laatste run als je onze schoenen had gekocht'? Dat maakt nogal uit.
Het opt-out systeem is natuurlijk belachelijk, en ook dat je als betalende user dus blijkbaar ook die zooi krijgt. Dit kon inderdaad weleens een dealbreaker worden.
Mijn data zit in Garmin Connect, daar zit hij prima
tips voor New York

Strava vervulde die behoefte aardig goed met wat diepgang per activiteit, sociale dingen, segmenten
RunKeeper... is blijven steken in de 00's of op zijn minst 2011.
Smashrun is een leuk hobbyproject maar mist m.i. diepgang per activiteit. Under Armour krijgt mijn data niet en Endomondo vind ik by far het minst aantrekkelijk qua website.
Dus wat blijft er dan nog over?
Wat betreft sponsored content, ik zag toevallig een collega met ws zon sponsored content ding in de app "blablabla heeft gereden met een Wahoo ELEMNT BOLT" met een kleine banner voor 'meer informatie' wat dus een link is naar de site van Wahoo
Je zou eens kunnen kijken naar Trainingpeaks (online) of evt Golden Cheetah (offline). Maar beiden zijn behoorlijk serieuze analysetools met een leercurve en minder/niet gefocust op het sociale aspect.Pathogen schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 15:24:
True, al zou ik liever een platform hebben dat ook niet gebonden is aan de hardware die ik gebruik
Strava vervulde die behoefte aardig goed met wat diepgang per activiteit, sociale dingen, segmenten
RunKeeper... is blijven steken in de 00's of op zijn minst 2011.
Smashrun is een leuk hobbyproject maar mist m.i. diepgang per activiteit. Under Armour krijgt mijn data niet en Endomondo vind ik by far het minst aantrekkelijk qua website.
Dus wat blijft er dan nog over?
Ik heb Trainingpeaks een tijdje gebruikt, maar om eerlijk te zijn al enkele jaren niet naar gekeken. Synct wel prima maar iets teveel van het goede voor mij
If you can see, look. If you can look, observe
Zag de mail gisteren ook voorbijkomen en met enigzins opgetrokken wenkbrauwen zitten lezen wat voor vaag verhaal het is. Maar even afwachten hoe het eruit gaat zien voor ik een beslissing maak.Pathogen schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:04:
Zeg, wat vinden jullie van het geweldige nieuwe sponsorbeleid dat Strava aankondigt?
Wie weet wordt het wat drukker in de Garmin Connect app / Tweakers groep, en krijgen we meer deelnemers in onze weekly challenges
(Wist trouwens niet van de tweakers hardloop groep, grappig... ook maar eens aanvragen
[ Voor 19% gewijzigd door m0ridin op 11-10-2018 15:58 ]
Strava... blijft nog even totdat ik merk dat het vervelend wordt. Maar ik heb wel meteen mijn privacy dichtgeschroefd.
Kun je doen, maar alleen mensen die een liedje zingen (kun je uploaden naar YouTube en hier embedden) krijgen goedkeuringm0ridin schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 15:56:
Endomondo en Runtastic heb ik ook nog wel gebruikt... Maar ik gebruik strava vooral vanwege het sociale aspect. Voor echt in detail naar mijn activiteiten kijken duik ik toch gewoon in garmin connect.
(Wist trouwens niet van de tweakers hardloop groep, grappig... ook maar eens aanvragen)
tips voor New York
Calitomnication schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:20:
[...]
Kun je doen, maar alleen mensen die een liedje zingen (kun je uploaden naar YouTube en hier embedden) krijgen goedkeuring
Nadeel van GC is dat ik niet weet wie wie is, behalve @Calitomnication en @Pathogen weet ik eigenlijk geen namen dus dat is wel weer iets jammer
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Klopt, ik heb daar eens een Pushbericht over gestuurd, maar dat leest dus niemandPoekie schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:22:
[...]
nieuw beleid?
Nadeel van GC is dat ik niet weet wie wie is, behalve @Calitomnication en @Pathogen weet ik eigenlijk geen namen dus dat is wel weer iets jammer
@m0ridin n, welkom
tips voor New York
Lol, als je mijn zangkunsten zou kennen zou de enige juiste voorwaarde zijn wanneer ik dit NIET doeCalitomnication schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:20:
[...]
Kun je doen, maar alleen mensen die een liedje zingen (kun je uploaden naar YouTube en hier embedden) krijgen goedkeuring
Thanks!Calitomnication schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:24:
[...]
Klopt, ik heb daar eens een Pushbericht over gestuurd, maar dat leest dus niemand
@m0ridin n, welkom
Zie het trouwens nog niet in connect, kan de groep wel weer zoeken en nogmaals aanvragen... misschien ff wachten en is het een sync-dingetje. Anders probeer ik het later vanavond nog wel een keertje.
[ Voor 13% gewijzigd door m0ridin op 11-10-2018 16:31 ]
Zou kunnen dat je het niet zag.. ik had er 1 goedgekeurd, dacht dat jij het was.. Maar schijnbaar stonden er een paar in de wachtrij, maar je kunt ze maar per 1 zien (en goedkeuren)m0ridin schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:30:
[...]
Lol, als je mijn zangkunsten zou kennen zou de enige juiste voorwaarde zijn wanneer ik dit NIET doe
[...]
Thanks!Haal ik mn youtube video snel weer offline...
Zie het trouwens nog niet in connect, kan de groep wel weer zoeken en nogmaals aanvragen... misschien ff wachten en is het een sync-dingetje. Anders probeer ik het later vanavond nog wel een keertje.

Wachtrij is nu leeg
tips voor New York
Ik had me ook net aangemeld. Dank voor goedkeuring!Calitomnication schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:35:
[...]
Zou kunnen dat je het niet zag.. ik had er 1 goedgekeurd, dacht dat jij het was.. Maar schijnbaar stonden er een paar in de wachtrij, maar je kunt ze maar per 1 zien (en goedkeuren)![]()
Wachtrij is nu leeg
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
tips voor New York
Dat heeft daar in gestaan, maar leest niemandPathogen schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:46:
Zet het in de Group Announcement?
Zal het nog 1x proberen.
tips voor New York
Nee hoor, er staat er weer 1 in de wachtrijCalitomnication schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:35:
[...]
Zou kunnen dat je het niet zag.. ik had er 1 goedgekeurd, dacht dat jij het was.. Maar schijnbaar stonden er een paar in de wachtrij, maar je kunt ze maar per 1 zien (en goedkeuren)![]()
Wachtrij is nu leeg
Maar mi scusa, leek iets fout te zijn aan mijn kant... Ik kon de aanvraag nog steeds indienen en nu zie ik de status idd aangepast naar 'aanvraag verzonden'... Vreemd want kreeg netjes de vervolgschermen wat betreft toegang tot de activiteiten ed na mijn eerste aanvraag...
Heb geen mail van Strava gehad, misschien hebben ze mij gespaard
Eigenlijk moet het er een keer van komen. Populair platform met veel gebruikers is altijd aantrekkelijk.
Doordat veel calculatoren en percentages per website verschillen heb ik er eentje genomen die ook voor mijn gevoel aansluit.

Aanvullend is mijn rusthartslag 48, max 192 en drempel (volgens mijn Fenix5) 171.
Ik heb dan bovenstaande 5 zones in GC staan. Herstel - D1 t/m D3 - Weerstand (Interval).
Dat maakt dat mijn langzame duurloop nu tot max 137 gaat ipv eerder 145.
Edit: oeps dubbelpost.
Ik weet alleen niet hoe ik dat binnen GC doeCalitomnication schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:48:
[...]
Dat heeft daar in gestaan, maar leest niemand
Zal het nog 1x proberen.
Ik doe het hier wel even :Peter_Ista
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Miki schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 19:48:
Zometeen mijn nieuwe kalenji runlight uittesten. Erg benieuwd naar de lichtopbrengst in een niet verlicht park

So true

Opbrengst is fantastisch en eigenlijk is de eerste stand als voldoende. Op 250 lumen heb ik zojuist iemand las ogen bezorgd. Die ziet waarschijnlijk nog mijn lampje vannacht
Anyway ook dit had ik al 4 jaar geleden moeten hebben.
Mijn vriendin is heel serieus bezig en kan ontzettend hard rennen en dat lang volhouden. Ze wilde dit keer met mij mee rennen. Een persoonlijke coach en haas helpt erg goed om een mooie tijd neer te zetten. Uiteindelijk naar 45.36 min gerend. Vorige PR was ergens in de 49 minuten. Heel tevreden dus
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Rudedadude schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 23:09:
Wat? krijgt @Calitomnication alsnog z'n zin met dat Garmin ConnectGelukkig is op GC mijn naam gelijk als op tweakers
edit: weer 3 verzoeken goedgekeurd, we hebben nu dus al 28 leden
Gisteren heeft onze trainer de gehele training met de Arion Smart insole gelopen. Na het bekijken van de video dacht ik in eerste instantie dat de blauwe lampen erin waren gemonteerd om de techniek te accentueren, maar in real life zie je die dus ook. Ziet er best wel vreemd uit, een donkere weg en dan 2 van die blauwe leds die op en neer gaan
[ Voor 49% gewijzigd door Calitomnication op 12-10-2018 08:21 ]
tips voor New York
Zie hier: https://support.strava.com/hc/en-us/articles/360015573312Aghanim schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 17:15:
Ook zojuist op GC aangemeld!
Heb geen mail van Strava gehad, misschien hebben ze mij gespaardBen net met Summit/premium gestopt maar als ik daar advertentie vrij kan blijven schaf ik het direct weer aan.
Eigenlijk moet het er een keer van komen. Populair platform met veel gebruikers is altijd aantrekkelijk.
Helaas geen GC hier, want ik loop (nog steeds?) met een TomTom klokje.
Wel leuk om jouw min en max hartslag te zien trouwens. Zit heel dichtbij die van mij. Mijn rusthartslag zit rond de 45 en max op 189

Toch zou ik het best interessant vinden, bijvoorbeeld om te zien hoe mijn belasting en landing verandert gedurende een duurloop.

Al moet ik zeggen dat ik GC tot nu toe nauwelijks gebruikte. Daar staan allerlei activiteiten met hun standaard naam en er zijn geen spullen aan gekoppeld zoals bij Strava. Maar voor analyse (goh, hoe hard ging ik eigenlijk bij dat ene sprintje?) is het net wat uitgebreider dan Strava.
Wellicht is deze move van Strava een reden om GC wat meer te gebruiken.
Punctuality is the politeness of kings

Als men die feature nou eens aan zou passen, zodat je kunt invoeren hoeveel km je tot nu toe op de schoenen hebt gelopen, dan kun je vanaf dat punt verder tellen... Zou niet moeilijk moeten zijn.
Toen ik stopte met Strava premium miste ik de interval tijden. Sinds ik die in GC heb gevonden gebruik ik de app ook vaker. Blijf het alleen wel onoverzichtelijk vinden. Ik kom nog steeds nieuwe features en overzichten tegen.dreamscape schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 08:43:
Hier ook maar aangemeld voor de GC club. Zit daar wel onder mijn echte AFK naam: tonheijnen. Geen idee eigenlijk, wellicht was dreamscape al bezet...
Al moet ik zeggen dat ik GC tot nu toe nauwelijks gebruikte. Daar staan allerlei activiteiten met hun standaard naam en er zijn geen spullen aan gekoppeld zoals bij Strava. Maar voor analyse (goh, hoe hard ging ik eigenlijk bij dat ene sprintje?) is het net wat uitgebreider dan Strava.
Wellicht is deze move van Strava een reden om GC wat meer te gebruiken.
@InZane komen jouw zones ook overeen met die van mij hierboven?
[ Voor 8% gewijzigd door Miki op 12-10-2018 09:48 ]
Die zitten daar wel redelijk in de buurt ja, maar ik moet zeggen ik dat niet zo'n hartslagzone loper ben.Aghanim schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:10:
@InZane komen jouw zones ook overeen met die van mij hierboven?
Morgen trouwens mijn eerste trail (10km), maar de weersvooruitzichten zijn wel behoorlijk.. uhh.. warm. Gelukkig is het wel veel onder de bomen als ik de route zo bekijk.
Uiteraard afgelopen weekend iets te fanatiek geweest met intervallen en nu al de hele week wat last van m'n (vermoedelijk) kleermakersspier in m'n rechterbeen. Daardoor ook maar 1 keer een rondje gelopen afgelopen dinsdagavond en verder de boel maar met rust gelaten. Merk wel verbetering, maar ik ben benieuwd hoe het morgen gaat.
Hee die uitnodigingen krijg ik nou nooitMiki schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:43:
Ik heb strava eruit getrapt na de zoveelste schaarsgeklede dame die me uitnodigde met een obscure urls. Achteraf bleek GC gratis al veel meer inzicht te geven dat ik het prima vond om daar te blijven plakken. Inmiddels ook een verzoek ingediend
Geloof dat ik ook maar aan de Forerunner moet als het zo allemaal lees hierboven.

Jammer, ik was net op zoek naar een excuus om aan de Garmin te gaanPathogen schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:25:
@InZane volgens mij kun je met Tapiriik ook naar GC toe synchroniseren, heb je niet per sé een Garmin toestel nodig
Maar even serieus: Ik ga het eens bekijken!
Edit: Werkt inderdaad! Het is wel wat omslachtig zo, maar het is een begin.
[ Voor 10% gewijzigd door InZane op 12-10-2018 10:39 ]
Niet luisteren naar @Pathogen, je hebt 100% een Garmin nodigInZane schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:27:
[...]
Jammer, ik was net op zoek naar een excuus om aan de Garmin te gaan
Maar even serieus: Ik ga het eens bekijken!
tips voor New York
* Pathogen loopt ook al jaren met Garmin
Het grote Sporthorloge met GPS topic
Afgelopen zondag Singelloop. Dat was een prima loopje, vind het altijd een leuk parcours. Beetje lopen kloten met mijn Apple Watch want die ging niet meteen aan toen ik hem aan had gezet.
Hoe dan ook, 200 meter voor de finish had ik al 10k gelopen volgens mij Watch, dus uit gezet. Dacht: zal wel te maken hebben met wanneer ik hem aan heb gezet. Binnen in 44.39, dik tevreden want maar 10 seconden onder mijn PR. Zie ik op de officiele tijd staan: 46.06. Echt wel een flink verschil, dat had ik me niet gerealiseerd.
Meteen na de loop zo ziek als een hond geworden, nu nog steeds snotverkouden, maar dat terzijde.
Ten eerste is een apple watch misschien wat minder nauwkeurig qua gps, dus meer meters. Daarnaast gok ik dat je nogal wat mensen in hebt moeten halen en dus niet 'de meest optimale route' hebt gelopen, dus meer meters.KaiseRRuby schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:56:
Toch wel wat verbaasd.
Afgelopen zondag Singelloop. Dat was een prima loopje, vind het altijd een leuk parcours. Beetje lopen kloten met mijn Apple Watch want die ging niet meteen aan toen ik hem aan had gezet.
Hoe dan ook, 200 meter voor de finish had ik al 10k gelopen volgens mij Watch, dus uit gezet. Dacht: zal wel te maken hebben met wanneer ik hem aan heb gezet. Binnen in 44.39, dik tevreden want maar 10 seconden onder mijn PR. Zie ik op de officiele tijd staan: 46.06. Echt wel een flink verschil, dat had ik me niet gerealiseerd.
Meteen na de loop zo ziek als een hond geworden, nu nog steeds snotverkouden, maar dat terzijde.
De uitslagen zijn trouwens gerangschikt op de bruto tijden he, de 2e kolom zijn de netto tijden geloof ik.
Uiteindelijk zijn de tijden die je in zo'n (officiele) loop hebt gelopen de enige echte geldige PR's omdat zo'n parcours uitgemeten en dus gegarandeerd 10k is... Als je puur op basis van je gps metingen zoiets baseert zit je altijd met de variatie en onnauwkeurigheid van de GPS zelf.
Alleen jammer dat er in de app niets mogelijk is qua posten in de groep. Daarvoor moet je dan toch weer naar de website, of zie ik iets over het hoofd?
Mijn bruto en netto tijd zijn exact hetzelfde, dat vind ik ook zo vreemd. Heb ik normaal nooit.m0ridin schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:01:
[...]
Ten eerste is een apple watch misschien wat minder nauwkeurig qua gps, dus meer meters. Daarnaast gok ik dat je nogal wat mensen in hebt moeten halen en dus niet 'de meest optimale route' hebt gelopen, dus meer meters.
De uitslagen zijn trouwens gerangschikt op de bruto tijden he, de 2e kolom zijn de netto tijden geloof ik.
Uiteindelijk zijn de tijden die je in zo'n (officiele) loop hebt gelopen de enige echte geldige PR's omdat zo'n parcours uitgemeten en dus gegarandeerd 10k is... Als je puur op basis van je gps metingen zoiets baseert zit je altijd met de variatie en onnauwkeurigheid van de GPS zelf.
* Roozzz is niet bepaald enthousiast over dit platform, maar zijn ervaringen zijn wel enkele jaren oud.
In mijn optiek is het echt ondermaats voor een grootmacht als Garmin
Zou even een berichtje naar de org sturen, soms worden dat soort gevallen naderhand nog bijgewerkt.
Euh, tenzij je als wedstrijdloper helemaal vooraan stond is dat inderdaad vrij onmogelijk...KaiseRRuby schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:03:
[...]
Mijn bruto en netto tijd zijn exact hetzelfde, dat vind ik ook zo vreemd. Heb ik normaal nooit.
Hoewel ik nu zie dat er bij mij ook maar 2 seconden tussen zit en zo snel na het startschot was ik nou ook niet weg (stond wel vooraan in wave 1, maar het was zeker niet binnen 2 seconden dat ik over de start ging).
Hmmm, vreemd... geen idee hoe ze dat dan precies hebben gemeten/berekend. Misschien heb ik ook het verkeerde ingeschat als start (mijn geklokte tijd was ook 5 seconden korten dan de netto tijd op de site, en ik kwam ~20m tekort)KaiseRRuby schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:05:
[...]
Ik stond helemaal vooraan, maar in wave 4. Ah, ja, we liepen helemaal naar voren dus ik startte we praktisch op die zwarte bult..
[ Voor 56% gewijzigd door m0ridin op 12-10-2018 11:07 ]
Ik stond helemaal vooraan, maar in wave 4. Ah, ja, we liepen helemaal naar voren dus ik startte we praktisch op die zwarte bult..m0ridin schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:04:
[...]
Euh, tenzij je als wedstrijdloper helemaal vooraan stond is dat inderdaad vrij onmogelijk...
Dan klopt het dus welKaiseRRuby schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:05:
[...]
Ik stond helemaal vooraan, maar in wave 4. Ah, ja, we liepen helemaal naar voren dus ik startte we praktisch op die zwarte bult..
Mjah, blijft vreemd. Meestal is bruto de tijd vanaf het algemene startschot tot je eigen finish en netto de tijd van over startmat tot finish.
En zo'n groot verschil in gemeten tijd is ook wel apart.
[ Voor 9% gewijzigd door m0ridin op 12-10-2018 11:09 ]
Teveel toch? Want je had hem eerder uitgezet, 200m eerder... Maar zoals ik zei, dat kan onnauwkeurigheid van de AW (en helemaal als hij pas kort aanstond toen je startte, dan is het signaal nog onnauwkeuriger) icm inhalen/niet efficiente route zijn.KaiseRRuby schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:09:
Maar, dan heeft mijn AW dus gewoon 200m te weinig geregistreerd?
Eerlijk gezegd ook een beetje raar om hem voor de officiele finish al uit te zetten
Nou ja, ik heb met regelmaat te ver gelopen tijdens dit soort evenementen omdat je dan al een flink stuk voor de startmat je horloge aan zet. Nu niet bij stil gestaan dat ik dus op de startmat gestart ben.m0ridin schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:12:
[...]
Teveel toch? Want je had hem eerder uitgezet, 200m eerder... Maar zoals ik zei, dat kan onnauwkeurigheid van de AW (en helemaal als hij pas kort aanstond toen je startte, dan is het signaal nog onnauwkeuriger) icm inhalen/niet efficiente route zijn.
Eerlijk gezegd ook een beetje raar om hem voor de officiele finish al uit te zetten
Maar jullie hebben gelijk, hij heeft 200m teveel geregistreerd. En dat zou kunnen door de niet efficiente route, heb inderdaad veel ingehaald.
Dat ligt aan degene die de timing regelt. Bij iets groots (DtD ofzo) kan ik me prima voorstellen dat je hem door laat lopen. Maar voor kleinere evenementen is het een kleine moeite om dit per startgroep te fiksen, letterlijk een druk op de knop. Bij "onze" trails is dit standaard.m0ridin schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:08:
[...]
Mjah, blijft vreemd. Meestal is bruto de tijd vanaf het algemene startschot tot je eigen finish en netto de tijd van over startmat tot finish.
En zo'n groot verschil in gemeten tijd is ook wel apart.
Verschil in gemeten tijd is niet zo vreemd. @KaiseRRuby geeft aan dat hij zijn tijd heeft gestopt toen zijn horloge 10k aangaf. Misschien niet helemaal logisch om te doen, maar wel de verklaring
Klinkt als een storm in een glas water, maar ik val dan ook overduidelijk in categorie B (en betaal niet voor Strava):
De implementatie is wel wat twijfelachtig gezien alleen de plaatser de advertentie kan uitzetten, maar ik ga ervan uit dat dat snel genoeg aangepast wordt.In general the opinion is split between:
A) WTF is wrong with Strava!?!?
Shrug…swipe.
Wat is daar precies de gedachte achter, want ik begrijp hem niet?KaiseRRuby schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:56:
Toch wel wat verbaasd.
Hoe dan ook, 200 meter voor de finish had ik al 10k gelopen volgens mij Watch, dus uit gezet.
Overigens snap ik ook niet helemaal waarom je sowieso al ruim voor de start de knop indrukt, of heb je bij jou horloge dan een probleem met de GPS fix die dan pas gedaan gaat worden door het horloge ipv 1 stapje eerder?
Ja, nu je het zo zegt begrijp ik het zelf ook niet precies. Ik liep, zag dat ik 10k had gelopen en ik dacht: zet hem uit. Staat hij mooi op de 10 vast en dan kan ik dat eens vergelijken met de officiële tijd. Plus ook omdat ik in het begin hem al even aan had staan, maar toen stond ik stil dus dat zou ook niet heel veel uit moeten maken.P.O. Box schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:40:
[...]
Wat is daar precies de gedachte achter, want ik begrijp hem niet?
Overigens snap ik ook niet helemaal waarom je sowieso al ruim voor de start de knop indrukt, of heb je bij jou horloge dan een probleem met de GPS fix die dan pas gedaan gaat worden door het horloge ipv 1 stapje eerder?
Moment van onbedachtzaamheid gewoon.
Maar toch.
Het parcours is gemeten op 10km, maar dat is de ideale looplijn neem ik dan aan. Dus, kunnen we zeggen dat ik ipv die 10k iets van 10,2k heb gelopen door die niet ideale looplijn?
En dat dus mijn AW het goed heeft gemeten maar dat ik gewoon langer heb gelopen dan die 10k?
Maar goed, dat is ook giswerk.
En ik nu ook.JMaster schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:15:
Ook maar even aangemeld...
[ Voor 14% gewijzigd door fjorden op 12-10-2018 12:23 ]
Niet gerealiseerd dat er een Tweakers groep zou kunnen bestaan.JMaster schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:15:
Ook maar even aangemeld...
Verzoek verzonden.
[ Voor 19% gewijzigd door W.Wonderland op 12-10-2018 12:55 ]
Denk er ook aan dat GPS geen 100% nauwkeurigheid heeft. Tussen gebouwen en bomen gaat het vrij hard. Op de baan (volledig vrj veld) merk je ook dat het niet 100% nauwkeurig is. Soms wijkt de GPS 20 meter af, terwijl ik er toch wel zeker van ben dat een rondje echt 400 meter isKaiseRRuby schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:50:
[...]
Ja, nu je het zo zegt begrijp ik het zelf ook niet precies. Ik liep, zag dat ik 10k had gelopen en ik dacht: zet hem uit. Staat hij mooi op de 10 vast en dan kan ik dat eens vergelijken met de officiële tijd. Plus ook omdat ik in het begin hem al even aan had staan, maar toen stond ik stil dus dat zou ook niet heel veel uit moeten maken.
Moment van onbedachtzaamheid gewoon.
Maar toch.
Het parcours is gemeten op 10km, maar dat is de ideale looplijn neem ik dan aan. Dus, kunnen we zeggen dat ik ipv die 10k iets van 10,2k heb gelopen door die niet ideale looplijn?
En dat dus mijn AW het goed heeft gemeten maar dat ik gewoon langer heb gelopen dan die 10k?
Wat is de afwijking van een GPS?
tips voor New York
Ik weet niet welke singelloop je zondag liep (Utrecht was zondag ook geloof ik), maar ik kwam in Breda ook iets te ver uit, ongeveer 40m. En dat terwijl ik mijn tracker ook pas iets later heb aangezet omdat ik me meende te herinneren dat de "startlijn" niet het daadwerkelijke 0 punt was omdat dat een trechter is waar iedereen maar net boven wandelsnelheid zit - maar toen ik na ~100m nog steeds niet de "echte start" zoals die er volgens mij eerdere jaren was had gezien toch maar op de start knop van m'n horloge gedrukt.KaiseRRuby schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:50:
Dus ik heb ongeveer 140m teveel gelopen volgens mijn horloge (Forerunner 235). Aangezien ze er bij het uitzetten vast geen rekening mee gehouden hebben dat je soms flink moet slingeren om mensen in te halen (tenzij je vooraan start natuurlijk, maar ik vind mezelf niet snel genoeg om vooraan in het startvak te gaan staan) lijkt dat me niet zo gek.
Bij mij is de netto meting overigens wel goed gegaan - netto 47:37 (wat op die 100m na klopt met mijn horloge) terwijl de bruto tijd 51:03 of zo was.
Met 47:37 heb ik zo'n minuut onder mijn PR gelopen (en dat na 3 maanden van weinig training, net terug van 3 weken vakantie, zaterdag avond 8~10 bier + 1:30 naar bed, 7:00 uit bed voor F1), dus wat mij betreft een geslaagde race.
Nou, ik ook dan maar:fjorden schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 12:23:
[...]
En ik nu ook.
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Ik ben op zoek naar nieuwe doelen aangezien over 9 dagen de HM Amsterdam voorbij is. Dat wordt mijn 4e HM en ik verwacht onder de 1.45 te gaan.
Doorbouwen richting de 25km of wellicht zelfs 30km lijkt me wel wat.
En gevoelsmatig moet de stap naar 25 best snel te maken zijn. Beetje hersteltijd, 4x een week met 5% afstand uitbreiden en rustigere weken tussendoor.
Zeg totaal 2-3 maanden.
Hoe schatten jullie dat in / wie heeft hier ervaring mee?
Ik train overigens 2x per week. Zondag de ldl (15-18 km) en elke woensdag 8-14 km. Soms interval, soms wedstrijd tempo, soms hobbelen
Moet makkelijk kunnen. Kun je mooi meedoen met https://www.midwintermarathon.nl/afstanden/asselronde/Stefangrp schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:44:
Vraagje.
Ik ben op zoek naar nieuwe doelen aangezien over 9 dagen de HM Amsterdam voorbij is. Dat wordt mijn 4e HM en ik verwacht onder de 1.45 te gaan.
Doorbouwen richting de 25km of wellicht zelfs 30km lijkt me wel wat.
En gevoelsmatig moet de stap naar 25 best snel te maken zijn. Beetje hersteltijd, 4x een week met 5% afstand uitbreiden en rustigere weken tussendoor.
Zeg totaal 2-3 maanden.
Hoe schatten jullie dat in / wie heeft hier ervaring mee?
Ik train overigens 2x per week. Zondag de ldl (15-18 km) en elke woensdag 8-14 km. Soms interval, soms wedstrijd tempo, soms hobbelen
Ik twijfel nog of ik weer de 10em of toch de 25 km ga doen.
Optie 2 is sneller worden op de HM maar verbetering zal hierna maar in kleine stapjes zijn. Geeft minder voldoening.
Optie 3 is chillen. Vind mijn vriendin gezelliger..
En anders de 30 KM tijdens de Groet uit Schoorl run in februari.InZane schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 17:33:
[...]
Moet makkelijk kunnen. Kun je mooi meedoen met https://www.midwintermarathon.nl/afstanden/asselronde/
Ik twijfel nog of ik weer de 10em of toch de 25 km ga doen.
Loop sinds dit voorjaar hard, en loop vandaag 10km cityrun in ehv. Dat was ook het begin en einde van een door mijn werkgever betaald trainingstraject met een coach.
Nu ben ik dus op zoek naar nieuwe doelstellingen en een beetje structuur om te blijven hardlopen. Dit topic heb ik al een tijdje gevolgd zonder te posten maar nu we toch allemaal aan het kennismaken zijn zal ik even meedoen.
Nieuwe doelstellingen liggen voor mij in het met plezier blijven lopen en het vergroten van de afstand. Ga nu naar een HM toe trainen en loop het liefst trails, dat is voor mij mooi te combineren in lange duur lopen in het weekend.
Voor de 10km plan ik om die vanavond binnen 50 min te lopen en daarmee mij pr van 50:40 te verbeteren.
Asselronde is echt heel mooi! Aanrader. De loop in Schoorl kan ik niets over zeggen maar die is ook populair dus is vast ook heel leuk!Stefangrp schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 17:41:
Dat is precies degene waar ik aan zit te denken
Optie 2 is sneller worden op de HM maar verbetering zal hierna maar in kleine stapjes zijn. Geeft minder voldoening.
Optie 3 is chillen. Vind mijn vriendin gezelliger..
[ Voor 60% gewijzigd door Poekie op 13-10-2018 10:40 ]
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
De 10km is inderdaad een avondloop. Vorig jaar gelopen, maar was slecht georganiseerd. Onverlichte wegen, parcours in het centrum niet afgezet en aangegeven. Eindstreep niet herkenbaar (sommige lopers kwamen over de eindstreep en liepen doorPoekie schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:37:
Succes aan alle Eindhovenlopers vandaag/morgen! Hopelijk is het weer vandaag niet te veel een domper op de loopvreugde (maar de 10km is een avondloop toch?)
[...]
Asselronde is echt heel mooi! Aanrader. De loop in Schoorl kan ik niets over zeggen maar die is ook populair dus is vast ook heel leuk!
Desalniettemin, voor iedereen die vanavond de 10 lopen, succes!!!
tips voor New York
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Focus minder op een pr lopen.j00han schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 08:35:
Ik heb me ook aangemeld voor de GC groep.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Loop sinds dit voorjaar hard, en loop vandaag 10km cityrun in ehv. Dat was ook het begin en einde van een door mijn werkgever betaald trainingstraject met een coach.
Nu ben ik dus op zoek naar nieuwe doelstellingen en een beetje structuur om te blijven hardlopen. Dit topic heb ik al een tijdje gevolgd zonder te posten maar nu we toch allemaal aan het kennismaken zijn zal ik even meedoen.
Nieuwe doelstellingen liggen voor mij in het met plezier blijven lopen en het vergroten van de afstand. Ga nu naar een HM toe trainen en loop het liefst trails, dat is voor mij mooi te combineren in lange duur lopen in het weekend.
Voor de 10km plan ik om die vanavond binnen 50 min te lopen en daarmee mij pr van 50:40 te verbeteren.
Juist rustig aan lopen zorgt er voor dat je beter en sneller wordt.
Lijkt me nogal een irritante onderbreking van je duurloop, bezweet een supermarkt inlopen.Sport_Life schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:39:
Ik wil vanmiddag 30km gaan lopen, plan dan wel van tevoren "drankposten" (supermarkt) in.
Ik heb daar niet zoveel moeite mee. Het is beter dan uitdrogenRoadman schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 18:38:
[...]
Lijkt me nogal een irritante onderbreking van je duurloop, bezweet een supermarkt inlopen.
Uiteindelijk 28km gelopen vanmiddag.
Waarom neem je dan niet gewoon een trailvest mee? Kun je drinken wanneer je wilt en kom je ook nog eens buiten bebouwd gebied.Sport_Life schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 18:40:
[...]
Ik heb daar niet zoveel moeite mee. Het is beter dan uitdrogen.
Uiteindelijk 28km gelopen vanmiddag.
[ Voor 12% gewijzigd door Roadman op 13-10-2018 18:42 ]
Zo'n ding heb ik (nog) niet. Maar ivm marathon training wil ik er wel 1.Roadman schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 18:41:
[...]
Waarom neem je dan niet gewoon een trailvest mee? Kun je drinken wanneer je wilt en kom je ook nog eens buiten bebouwd gebied.
Overigens loop ik altijd door de duinen, maar woon in de stad dus kom altijd wel langs een supermarkt. Het was vandaag te heet om alleen te drinken uit de kraantjes in de duinen.
Veel steile klimmetjes, mul zand, 3 keer spreng/beekje over springen. Maar daarvoor moest je iedere keer een steile helling af, dan over het water springen en aan de andere kant weer naar boven klimmen.. pfff. En toen zat het venijn nog in de staart in de vorm van een helling waar ik en vele anderen ook echt niet meer tegenop konden rennen.
Blijken we achteraf ook nog eens met een hele club verkeerd te hebben gelopen waardoor we maar op een goeie 8,5km uitkwamen in plaats van 10
Uiteindelijke tijd was 56 nogwat. Niet echt vlot te noemen, maar gezien de omstandigheden (parcours en weer) ben ik wel tevreden met m'n eerste trail
Edit: Zojuist gelezen dat er met de route markeringen is gerommeld waardoor we dus verkeerd zijn gelopen
[ Voor 6% gewijzigd door InZane op 13-10-2018 20:25 ]
Dit topic is gesloten.
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2