Dan vliegen we de finish overAlexander6501 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 07:53:
Nog meer dam tot damlopers hier? Pittig weer voorspeld zondag, 40 km/u wind. Wel vanuit het zuiden, laten we hopen dat dat zo blijft...
Je hebt gelijk: weersverwachting nu alweer aangepast naar 20 km/u wind tot 17:00...mrwolf schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:32:
[...]
Gisteren was de voorspelling nog 18-20 graden, sluierbewolking, prima... Nu ineens compleet omgekeerd, ik zie het wel... Morgen zal de voorspelling wel sneeuw zijn, en zondag in de praktijk begint het in Amsterdam pas na 18.00 uur een beetje te druppelen.
Voor wie het nog niet gelezen had.
Artikel in de NY times van afgelopen vrijdag:
Eliud Kipchoge Is the Greatest Marathoner, Ever
En hier nog een leuk 'artikel' als richtlijn voor je eigen (langste) marathontraining, afhankelijk van hoe lang je over de marathon verwacht te doen. Gericht op de langste looptijd ipv de langste afstand die je zou moeten volbrengen.
https://www.mcmillanrunning.com/longest-long-run-marathon/
https://www.mcmillanrunning.com/longest-long-run-marathon/
De inschrijving voor de CPC-loop is (nu al!) open. Thuiswedstrijd dus aanwezig, extra speciaal aangezien het mijn eerste halve marathon wordt. Eindelijk!
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Echt heel leuk om te lezen! Bedankt!Roadman schreef op donderdag 20 september 2018 @ 08:52:
Voor wie het nog niet gelezen had.
Niet? Ik dacht dat jij ook al HM's had gedaan. Streeftijd? 1.20? (als ik zo vrij mag zijn om te schatten op basis van je huidige prestaties).kenneth schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:21:
De inschrijving voor de CPC-loop is (nu al!) open. Thuiswedstrijd dus aanwezig, extra speciaal aangezien het mijn eerste halve marathon wordt. Eindelijk!
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Zojuist hem opgehaald.Galois schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 14:02:
Ja, dat klopt misschien, maar ik vind 42 euro al wat 'aan de prijs' en voor 69 euro ga ik het niet doen...
Heb jij 'm al binnen? Houd ons maar op de hoogte hoeveel je moest 'bijbetalen'.
Extra kosten: niks noppes nada.
Ze hebben er als waarde 33 dollar opgezet en hem als brievenbuspakketje verzonden.
Past alleen niet door de brievenbus dus vandaar het ophalen (bij de Primera/PostNL punt)
Vanavond maar even testen.
Ik heb jarenlang alleen maar gefocust op 5k en 10k, met af en toe uitstapjes naar iets korter en iets langer. Verder dan 10 mijl nooit gelopen in wedstrijdverband.Calitomnication schreef op donderdag 20 september 2018 @ 16:48:
[...]
Niet? Ik dacht dat jij ook al HM's had gedaan. Streeftijd? 1.20? (als ik zo vrij mag zijn om te schatten op basis van je huidige prestaties).
Streeftijd is inderdaad <1h20. Hoewel dat voor een eerste keer misschien wel ambitieus is ga ik er gewoon voor
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Bestel ik gisteren nieuwe schoenen (Saucony Triump Iso 3), krijg ik vandaag een mail dat ze maat 43 niet meer op voorraad hebben. Of ik de in plaats daarvan de 'Iso 4' in maat 46 wil voor maar 30 euro extra.
Hmmm... misschien toch ook maar bestellen! Houd mij op de hoogte hoe hij bevalt! 👍🏻Roadman schreef op donderdag 20 september 2018 @ 16:52:
[...]
Zojuist hem opgehaald.
Extra kosten: niks noppes nada.![]()
Ze hebben er als waarde 33 dollar opgezet en hem als brievenbuspakketje verzonden.
Past alleen niet door de brievenbus dus vandaar het ophalen (bij de Primera/PostNL punt)
Vanavond maar even testen.
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Wiggle heeft ze nog, deze toch?FreeShooter schreef op donderdag 20 september 2018 @ 20:42:
Bestel ik gisteren nieuwe schoenen (Saucony Triump Iso 3), krijg ik vandaag een mail dat ze maat 43 niet meer op voorraad hebben. Of ik de in plaats daarvan de 'Iso 4' in maat 46 wil voor maar 30 euro extra.![]()
http://www.wiggle.nl/sauc...content=Comparison+Engine
Ze zijn echt aan het end of life time.... via Google anders de winkels nalopen wie ze nog heeft.
En let daarbij ... zoals je al tegenkwam op de maten....
Wiggle heeft een andere nummering, ff opletten...
Vanavond mee wezen lopen. Je voelt hem niet. Het is een band, net als een soort borstband voor je hartslag, die je omdoet net onder de borst. Vervolgens stel je de lengte van de slangetjes af zodat het bovenste gedeelte goed op je schouders blijft zitten en gaaaaan. Verschillende kleuren in te stellen, geel, rood, groen, blauw, roze, paars en nog een aantal knipperende disco programma's voor als je helemaal uit je dak wilt gaan.Galois schreef op donderdag 20 september 2018 @ 21:11:
[...]
Hmmm... misschien toch ook maar bestellen! Houd mij op de hoogte hoe hij bevalt! 👍🏻

Ding werkt op batterijen, welke een uurtje of 40 mee zouden moeten gaan. Geen gepriegel met usb kabeltjes dus en op tijd moeten opladen. Gaan 3 AAA penlites in.
Grootste voordeel vind ik, buiten dat ik nu goed zichtbaar ben in de polder en behalve niet met een bouwlamp rond hoef te lopen, is dat er geen irritante loszittende bandjes (zoals bij de kalenji run ligt) mee stuiteren. Die dingen irriteren me toch wel tijdens het lopen. Je valt zeker op met de verlichting aan en daar is het, mij in elk geval, om te doen.
Maar stiekem bedacht ik me tijdens het lopen wel dat 43,19 (was ik kwijt) euro voor dit best aan de prijzige kant is. Het ziet er wel robuust uit (materiaal van 3M) dus ik verwacht er wel een aantal seizoenen mee te kunnen doen. Ik had nog gezocht op AliExpress of er geen Chinees alternatief was maar helaas (nog) niet gevonden.
Al met al wel positief maar qua prijs vind ik het wel op het randje.
Die gaat op het lijstje voor 2019! Lijkt me leuk om aan mee te doen.kenneth schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:21:
Mooi streven!kenneth schreef op donderdag 20 september 2018 @ 19:52:
[...]
Ik heb jarenlang alleen maar gefocust op 5k en 10k, met af en toe uitstapjes naar iets korter en iets langer. Verder dan 10 mijl nooit gelopen in wedstrijdverband.
Streeftijd is inderdaad <1h20. Hoewel dat voor een eerste keer misschien wel ambitieus is ga ik er gewoon voor
Denk dat jouw basis qua snelheid een stukje beter is dan die van mij, en ik ben tot nu toe tot 1:21:02 gekomen. Zou te doen moeten zijn dus!
Goed nieuws in blessureland. Gisteren voor het eerst sinds bijna 2 weken weer op de hardloopschoenen gestaan. Horloge was leeg en dat kwam eigenlijk wel prima uit, want dat maakt het nog makkelijker om echt even op gevoel te gaan.
Vooraf nog even de probleemgebieden gemasseerd en wat gestretched (ja, met een blessure doe ik dat wel eens vooraf) en maar gewoon een beetje gaan dribbelen.
Veel gedribbel en wandelen zodra er een beetje spanning begon te komen, echt een supervoorzichtige warming-up eigenlijk
Zoveel mogelijk gebruik gemaakt van een gezonde dosis verstand en veel luisteren naar het lichaam.
Ik schat dat ik bij elkaar ongeveer een 1,5 á 2 kilometer heb hardgelopen en zeker een kilometer gewandeld.
Achteraf een beetje nastrekken en masseren, warme douche en daarna de koude straal op het been gezet. En nu voelt het stukken beter dan gisteren!
Morgenavond maar eens een "duurloop" van een half uurtje ofzo plannen. Mocht dat superawesomegeweldig gaan doe ik gewoon nog een rondje.
Vooraf nog even de probleemgebieden gemasseerd en wat gestretched (ja, met een blessure doe ik dat wel eens vooraf) en maar gewoon een beetje gaan dribbelen.
Veel gedribbel en wandelen zodra er een beetje spanning begon te komen, echt een supervoorzichtige warming-up eigenlijk

Ik schat dat ik bij elkaar ongeveer een 1,5 á 2 kilometer heb hardgelopen en zeker een kilometer gewandeld.
Achteraf een beetje nastrekken en masseren, warme douche en daarna de koude straal op het been gezet. En nu voelt het stukken beter dan gisteren!
Morgenavond maar eens een "duurloop" van een half uurtje ofzo plannen. Mocht dat superawesomegeweldig gaan doe ik gewoon nog een rondje.
Hier zit ik even in dubio. Afgelopen dinsdag de training afgebroken omdat het gewoon niet ging. Van de 3x 1000 heb i 1x 800 meter kunnen volmaken, daarna stond ik aan de kant. Benen liepen leeg, ademhaling tegen het plafond. Gisteren een training van 11km op 4.35/km afgewerkt en opzich ging het prima, maar merkte wel dat mijn ademhaling hoog zat en diep inademen ging niet zo heel lekker.
Nu zit ik op kantoor met constant een brok in de keel, beetje hees en als ik iets te diep inadem begin ik meteen te hoesten. Zondag staat er eigenlijk een 5k wedstrijd op het programma, maar ik weet niet of het verstandig is om die te gaan lopen. Kijk het nog even een dag aan denk ik, dan maar gevalletje na-inschrijving.
Als ik overigens naar buiten kijk was het gisteren de laatste dag dat ik in singlet heb kunnen trainen
Nu zit ik op kantoor met constant een brok in de keel, beetje hees en als ik iets te diep inadem begin ik meteen te hoesten. Zondag staat er eigenlijk een 5k wedstrijd op het programma, maar ik weet niet of het verstandig is om die te gaan lopen. Kijk het nog even een dag aan denk ik, dan maar gevalletje na-inschrijving.
Als ik overigens naar buiten kijk was het gisteren de laatste dag dat ik in singlet heb kunnen trainen
tips voor New York
@Calitomnication er heerst ook een verkoudheidje op het moment. Misschien ben je ook slachtoffer al heb je het niet door.
@Calitomnication dat klink idd precies als het nazomerverkoudheidje dat op het moment rond gaat. Bij mij op werk loopt de helft ook zo'n beetje droog te hoesten zoals jij omschrijft. Kwestie van uitzitten, gember citroen theetje erbij
Yes metoo (voor de 13e keer)!Alexander6501 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 07:53:
Nog meer dam tot damlopers hier? Pittig weer voorspeld zondag, 40 km/u wind. Wel vanuit het zuiden, laten we hopen dat dat zo blijft...
Het wordt echt rotweer zondag, maar zolang de organisatie niet de handdoek in de ring gooit zal ik gewoon gaan rennen hoor.
Wel heb ik het onderstaande alvast extra in mijn rugtas zitten voor na de finish:
- sokken
- lange trainingsbroek
- sportvest
- shirt
- snickers
- sport drankje
- Geld voor een patatje oorlog bij de Febo
Voor bij de start zal ik gebruik maken van een wegwerp poncho en mogelijk tijdens het rennen
een flinterdun hardloopregen jasje.
PSN: StormFox81
Ik ga na 10 jaar geleden mijn laatste marathon te hebben gelopen de avond run (5 mile) doen. Ben 3 weken geleden begonnen maar begin het ren virus al weer op te pakken. Zal nog wel ff afzien worden maar ga het wel weer serieus oppakken om volgend jaar de 10 mile te doen.Alexander6501 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 07:53:
@Storm-Fox Goede voorbereiding
Van de 8 keer dat ik hem gedaan heb heb ik gelukkig nog nooit regen gehad. Beide 'slechte' jaren tussendoor was ik uitgeloot
[ Voor 14% gewijzigd door DukeBox op 21-09-2018 11:44 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Heb jij last van dikke knopen in jouw kuit?Pathogen schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 09:16:
Ik heb last van stijve hamstrings (gelukkig geen scheur). Dikke knopen vanwege overbelasting/te enthousiaste versnellingen.
Wat bij mij werkt is: rode (infrarood) lamp er op, rollen met foamroller, voorzichtig stretchen. In deze volgorde. (methode goedgekeurd door mijn fysio). Deze methode werkt ook goed bij mijn kuit enkele weken geleden.
Ik kan inmiddels weer 5km lopen op duurlooptempo. Mag geen versnellingen doen om kans op verrekking/scheuring te voorkomen.
Het lijkt erop dat het gaat meevallen. Ik zit driftig alle weersites te verversen maar zoals het er nu voor staat varieert de matige wind van zuidoost tot noordoost. Er zullen best windstoten zijn maar ik denk niet dat het continu hard waait. Neerslag slechts iets van 2mm/u. Geen geweldige dag voor de toeschouwers maar als je eenmaal op gang bent volgens mij prima te doen voor de lopers.Storm-Fox schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:35:
Het wordt echt rotweer zondag, maar zolang de organisatie niet de handdoek in de ring gooit zal ik gewoon gaan rennen hoor.
Aan de andere kant, de verwachting was eerst W5 en hoosbuien, dus er kan komende 48 uur nog wel wat veranderen qua verwachting ...
Goeie tip! Die miste ik nog op m'n checklistWel heb ik het onderstaande alvast extra in mijn rugtas zitten voor na de finish:
- sokken
Dat zijn een beetje de keuzes volgens Weeronline. Het is of wind of regen... Ik denk dat we dat pas zondagochtend echt weten, dus ik bereid me voor op beidenZondag, de start van de astronomische herfst, verloopt onstuimig. Een stormdepressie boven de Britse Eilanden komt onze kant op en de precieze koers van de depressie kan het verschil maken tussen wel of geen storm. Als de depressie vanaf Engeland over de Noordzee in oostelijke richting trekt, ten noorden van ons land langs, krijgen wij met het windveld te maken. In het hele land is dan kans op (zeer) zware windstoten en in de kustgebieden kan het (zwaar) gaan stormen.
Als de depressie met de kern dwars over het land trekt of zelfs ten zuiden van ons land trekt, staat er veel minder wind en valt vooral veel regen. Op sommige plaatsen kan meer dan een halve maandsom aan regen vallen! Er is ook kans op onweer. Er zijn grote temperatuurverschillen. De maxima liggen tussen 14 graden op de Wadden, 18 in het midden van het land en lokaal 20 graden in het zuiden. Langs de Belgische grens wordt het mogelijk nog wat warmer.
En inderdaad, die sokken stonden nog niet op mijn lijstje, thanks! Vanmiddag even een poncho ergens zien te scoren, anders een vuilniszak meenemen.
* Roadman ook extra paar sokken in de tas gooit.
Het is niet zozeer de kuit zelf, maar de peroneus-groep die mij problemen geeft/gaf. Die doet vooral dingen met het kantelen van je voet (pronatie/supinatie).bert74 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:52:
[...]
Heb jij last van dikke knopen in jouw kuit?
Ik heb last van stijve hamstrings (gelukkig geen scheur). Dikke knopen vanwege overbelasting/te enthousiaste versnellingen.
Wat bij mij werkt is: rode (infrarood) lamp er op, rollen met foamroller, voorzichtig stretchen. In deze volgorde. (methode goedgekeurd door mijn fysio). Deze methode werkt ook goed bij mijn kuit enkele weken geleden.
Ik kan inmiddels weer 5km lopen op duurlooptempo. Mag geen versnellingen doen om kans op verrekking/scheuring te voorkomen.
Ik weet nu overigens wel zeker dat het probleem een combinatie is van meer training dan gewend + het uitproberen van een hardere afzet. Lopen en hardlopen met een passief onderbeen en voet gaat prima, zodra ik probeer aan (af) te zetten voel ik het probleemgebied. Niet meteen pijnlijk gelukkig, maar dat moet ik dus gewoon niet doen.
Sustainable slow pace lijkt me het devies voorlopig, plus inderdaad losmaken van de probleemgebieden.
Evt een handoek er nog bij proppen, altijd wel lekker om het ergste nat weg te vegenStorm-Fox schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:35:
[...]
Yes metoo (voor de 13e keer)!
Wel heb ik het onderstaande alvast extra in mijn rugtas zitten voor na de finish:
- sokken
- lange trainingsbroek
- sportvest
- shirt
- snickers
- sport drankje
- Geld voor een patatje frietje oorlog bij de Febo![]()
![]()
Voor bij de start zal ik gebruik maken van een wegwerp poncho en mogelijk tijdens het rennen
een flinterdun hardloopregen jasje.
* Calitomnication heeft altijd een extra paar schoenen mee
tips voor New York
Vers van de pers: Marathon Utrecht gaat naar Golazo, de Belgische reus op evenementengebied die ook evenementen als R'dam Marathon en Eindhoven Marathon exploiteert.
https://www.utrechtmarath...ht-science-park-marathon/
Ik ben benieuwd of de Belgen dit überhaupt rendabel gaan krijgen, of dat ze het een jaartje of 3 proberen en dan hun verlies nemen. Door de 2x 21,1K rondes en een finish op de uithof is het een weinig aantrekkelijke plek om te lopen, en een 'hele ronde' met mooier parcours / meer centrum ligt ook niet voor de hand i.c.m. huidige opstelling gemeente. Verder leunt het evenement vooralsnog erg op vrijwilligers, waarvan ik betwijfel of die net zo hard gaan lopen voor een commerciële partij die hier winst uit wil trekken als voor de lokale organisatie die hun 'fanbase' in jaren hebben opgebouwd via AV's.
https://www.utrechtmarath...ht-science-park-marathon/
Ik ben benieuwd of de Belgen dit überhaupt rendabel gaan krijgen, of dat ze het een jaartje of 3 proberen en dan hun verlies nemen. Door de 2x 21,1K rondes en een finish op de uithof is het een weinig aantrekkelijke plek om te lopen, en een 'hele ronde' met mooier parcours / meer centrum ligt ook niet voor de hand i.c.m. huidige opstelling gemeente. Verder leunt het evenement vooralsnog erg op vrijwilligers, waarvan ik betwijfel of die net zo hard gaan lopen voor een commerciële partij die hier winst uit wil trekken als voor de lokale organisatie die hun 'fanbase' in jaren hebben opgebouwd via AV's.
@Valorian Op zich is een 2 x HM ronde niet eens zo gek idee, er zijn slechtere marathons in NL te vinden waarvan het parcours dodelijk saai is om te hardlopen. Niet uit eigen ervaring maar ik hoorde nogal wat mensen klagen over de Leiden Marathon en met name het gedeelte in de polder. De Spijkenisse Marathon lijkt mij ook zo'n draak maar dat is weer omdat ik daar ben opgegroeid in dit gebied/polder en er weinig te zien is (en Spijkenisse gewoon een lelijke stad is...
).
Maar een finish op de Uithof is niet eens zo gek, parkeergelegenheid is wel in orde en als het mis gaat met een loper, dan kan ie gelijk door naar het UMC Utrecht
Qua ambiance is het natuurlijk wel 3 x niks.
Sinds gisteren ben ik maar eens begonnen met wat 400m souplessetrainingen, de laatste paar maanden waren vooral loopjes met weinig afwisseling
Andere vraag is ook waar ik mij nu op ga richten, die HM in 2:16:xx ligt mij nogal zwaar op de maag (als in: dat kan absoluut beter). Maar ook een 5KM lijkt mij wel eens weer leuk om te lopen.
Maar een finish op de Uithof is niet eens zo gek, parkeergelegenheid is wel in orde en als het mis gaat met een loper, dan kan ie gelijk door naar het UMC Utrecht
Sinds gisteren ben ik maar eens begonnen met wat 400m souplessetrainingen, de laatste paar maanden waren vooral loopjes met weinig afwisseling
[ Voor 5% gewijzigd door vhal op 21-09-2018 15:37 ]
Mjah, het is dat ik woon in Utrecht en werk op de uithof maar anders zou de Utrecht Marathon me ook niet trekken hoor...
Ambiance inderdaad erg matig op de uithof, maar ook de organisatie ben ik meestal niet heel enthousiast over... Beetje rommelig, onduideijk, etc. Parcours voor de halve is leuk (door de stad, wil ik nog steeds een keer doen) maar meestal komt de halve niet uit omdat ik 1 of 2 weken later vaak in Berlijn de halve doe.En daarnaast, om die nou 2x te lopen voor de hele.
Ben benieuwd wat dit gaat worden op de langere termijn, las vorig jaar dat ze grootste ambities hebben maar dan moet er echt heel wat gebeuren nog.
@vhal Het een sluit het ander niet uit he, je kan prima een HM trainen en ondertussen ook de 5km sterk verbeteren
Ik weet dat ik een PR heb gelopen op de 10k toen ik me op mijn marathon aan het voorbereiden was.
Tuurlijk verschilt er wel het een en ander, maar kilometers maken helpt altijd en je kan prima goed hoge tempo trainingen in je HM training verwerken.
Ambiance inderdaad erg matig op de uithof, maar ook de organisatie ben ik meestal niet heel enthousiast over... Beetje rommelig, onduideijk, etc. Parcours voor de halve is leuk (door de stad, wil ik nog steeds een keer doen) maar meestal komt de halve niet uit omdat ik 1 of 2 weken later vaak in Berlijn de halve doe.En daarnaast, om die nou 2x te lopen voor de hele.
Ben benieuwd wat dit gaat worden op de langere termijn, las vorig jaar dat ze grootste ambities hebben maar dan moet er echt heel wat gebeuren nog.
@vhal Het een sluit het ander niet uit he, je kan prima een HM trainen en ondertussen ook de 5km sterk verbeteren
Ik weet dat ik een PR heb gelopen op de 10k toen ik me op mijn marathon aan het voorbereiden was.
Tuurlijk verschilt er wel het een en ander, maar kilometers maken helpt altijd en je kan prima goed hoge tempo trainingen in je HM training verwerken.
[ Voor 22% gewijzigd door m0ridin op 21-09-2018 15:42 ]
Utrecht heb ik ook afgestreept vanwege twee rondes. Mentaal heb ik al een hekel aan 10k-wedstrijden met 2 rondjes: ben je al half stuk, bij de finish, moet je nóg een keer diep gaan!
Zou me niet verbazen als er bij een 2-ronden-marathon significant meer mensen uitstappen (en dan vooral rond 21,1km) dan bij een parcours met een enkele ronde.
@vhal Spijkenisse is mijn "reservemarathon" als Eindhoven niet lukt
Wel een flink stuk kleinschaliger, maar ja. Loop toch het liefst in mijn eentje
Zou me niet verbazen als er bij een 2-ronden-marathon significant meer mensen uitstappen (en dan vooral rond 21,1km) dan bij een parcours met een enkele ronde.
@vhal Spijkenisse is mijn "reservemarathon" als Eindhoven niet lukt
Ik ga aanstaande zondag mijn eerste wedstrijd lopen (5Km bij de Vestingloop in Willemstad).
Nu heb ik echter afgelopen dinsdag voor het laatst kunnen lopen omdat ik de afgelopen dagen geen tijd had.
Nu zou ik morgenochtend nog kunnen lopen maar ben bang dat het te dicht op elkaar is dan.
Of hebben jullie een tip wat ik morgen kan lopen zodat ik Zondag nog voldoende energie heb.
Ik heb de afgelopen 3 keer langere en langzamere rondes gedaan.(7,5 en 10 km met een pace van ca. 6,3)
En liep hiervoor de 5Km met een pace van ca. 5,25.
Nu heb ik echter afgelopen dinsdag voor het laatst kunnen lopen omdat ik de afgelopen dagen geen tijd had.
Nu zou ik morgenochtend nog kunnen lopen maar ben bang dat het te dicht op elkaar is dan.
Of hebben jullie een tip wat ik morgen kan lopen zodat ik Zondag nog voldoende energie heb.
Ik heb de afgelopen 3 keer langere en langzamere rondes gedaan.(7,5 en 10 km met een pace van ca. 6,3)
@Crxtreem waarom wil je nog lopen? Omdat je het leuk vind/tijd hebt. Dan hoeft een kort, rustig rondje geen probleem te zijn. Als extra training voor je loop zondag voegt het weinig tot niets toe en zou het in het slechtste geval zelfs contraproductief kunnen zijn.
Ik zou morgen in de ochtend een loopje doen van zo'n 20 a max 30 minuten met een pace die zo laag ligt dat je er absoluut niet moe van wordt (dus in jouw geval denk ik 6 a 6:30 / km). Puur om alles een beetje los te maken maar dus zonder jezelf te vermoeien.Crxtreem schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 21:45:
Ik ga aanstaande zondag mijn eerste wedstrijd lopen (5Km bij de Vestingloop in Willemstad).
En dan zondag vóór de race een warming up van +/- 1 a 2 km op heel laag tempo aangevuld met wat korte versnellingen (van lantaarnpaal naar lantaarnpaal, en dan weer rustig, om en om). Als je gewend bent aan loopscholing/oefeningen (hakkebil, zijwaartse passen, kruispasjes, skips, etc.) dan is het goed om die er ook aan vast te plakken, maar als je dat normaal nooit doet dan nu vooral ook niet ineens wel
Succes!
Het zou dan inderdaad alleen zijn om op pijl te blijven zodat het lopen goed blijft gaan.
Het is mijn eerste wedstrijd/loop waar ik aan mee gaan doen dus het is allemaal nog nieuw.
Eerst maar proberen om niet te snel te starten.
Parcour is ook veel grind/schelpenpaden en omhoog en omlaag.
Normaal loop ik polderwegen.
Ik ben benieuwd.
Het is mijn eerste wedstrijd/loop waar ik aan mee gaan doen dus het is allemaal nog nieuw.
Eerst maar proberen om niet te snel te starten.
Parcour is ook veel grind/schelpenpaden en omhoog en omlaag.
Normaal loop ik polderwegen.
Ik ben benieuwd.
Ik loop ook de 5km. Kom je uit de buurt?Crxtreem schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 21:45:
Ik zou niet meer lopen, het wordt al zwaar genoeg met de wind en regen die verwacht word.
Ga vooral genieten en wie weet ga je het vaker doen.
Ik vind het verslavend maar mijn eerste was de Singelloop Breda.
Ik ieder geval succes en laat het gewoon gebeuren.
Morgenochtend wordt het toch niet zo slecht? Als hij zin heeft, zou ik gewoon lekker gaan. Maar dan wel zoals @Valorian aangeeft een rondje van twintig tot max dertig minuten in een rustig tempo. Lekker voor het gevoel, benen beetje los lopen en niet moe worden.tlpeter schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 23:03:
[...]
Ik zou niet meer lopen, het wordt al zwaar genoeg met de wind en regen die verwacht word.
De wedstrijd zelf zondag zou ik inderdaad vooral genieten, ervaren hoe het is om een wedstrijd te lopen, maar jezelf ook wel pushen. Daar zijn wedstrijden voor
@lateef morgen weet ik niet. Net nog een enorme hoosbui gehad met flinke windvlagen.
Blij dat ik eind van de middag ben gaan lopen. Het was vanavond goed raak hier met regen, hagel en onweer.
Tussen de weilanden had ik ook wel behoorlijk wat wind vanmiddag, maar was eigenlijk wel lekker.
Tussen de weilanden had ik ook wel behoorlijk wat wind vanmiddag, maar was eigenlijk wel lekker.
Gewoon doen wat je lekker vindt.Crxtreem schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 21:45:
Vind je dat je volume echter nog veel te laag is ivm oa het aantal trainingen per week, dan zou je zaterdag rust kunnen nemen. Anders gewoon max 30 minuten, maar dan ook puur loslopen, nog niet eens rustige duurloop, dus langzamer, echt relaxt wat de benen strekken, meer echt niet.
Bij twijfel ... rust nemen, want anders had je die inschatting heus wel kunnen maken.
Die laatste "training", die doet het hem echt niet... het werk moet echt al gedaan zijn....
Succes zondag!
[ Voor 14% gewijzigd door route99 op 22-09-2018 04:34 ]
Deze discussie is al een aantal keer voorbij gekomen. Eerder in dit topic schreef @kenneth dit:
Edit / Ik bedenk me nu dat het morgen al zondag is. Daar heb je dus niet zoveel meer aankenneth schreef op zondag 9 september 2018 @ 16:28:
Dat laatste rustige loopje (ik zou hem de dag ervoor doen maar niet doen als je niet gewend bent om twee dagen achter elkaar te lopen) voeg je wat versnellingen toe. Voor zo'n korte afstand wil je wat hogere spierspanning dus dan moet je in de week ernaartoe wat kort maar pittig werk toevoegen om dat te bereiken. Bijvoorbeeld (ik noem maar wat) een half uur rustig met in de laatste vijf minuten elke minuut twintig seconden gecontroleerd hard, veertig seconden dribbelen.
[ Voor 6% gewijzigd door FreeShooter op 22-09-2018 21:22 ]
Startte ik ook maar om 11 uur...ik vind dat de recreanten toch wel heel erg achtergesteld worden ten opzichte van de businesslopertjes.
Uiteindelijk sta je als snelle recreant weer te wachten achter de slome businesslopers die elkaar op lopen te fokken mee te gaan maar er eigenlijk weinig van kunnen.
Uiteindelijk sta je als snelle recreant weer te wachten achter de slome businesslopers die elkaar op lopen te fokken mee te gaan maar er eigenlijk weinig van kunnen.
Keep dreamingmrwolf schreef op zondag 23 september 2018 @ 08:42:
Alle Dam tot Damlopers succes! Ik start om 11.00 uur, zou zo maar droog kunnen blijven
De regen hangt nu nog boven de UK maar komt erg snel hier heen.
Ik heb mij voorgenomen om van de regen te genieten. Tijd was toch al onbelangrijk en ik heb geen zin in nieuwe blessures.
Als je regelmatig grote wedstrijden loopt is dat natuurlijk een goede reden voor een wedstrijdlicentieDrawer schreef op zondag 23 september 2018 @ 08:45:
Startte ik ook maar om 11 uur...ik vind dat de recreanten toch wel heel erg achtergesteld worden ten opzichte van de businesslopertjes.
Ik zit ergens tussen Leiden en Amsterdam, in een trein die steeds meer hardlopers herbergt. Ik heb er zin in, nog tachtig minuten tot het startschot!
Wordt een natte middag inderdaad
Ben er nog steeds niet over uit of het handig is om een jasje (dat precies 30 seconden waterdicht is) aan te doen of niet.
Verder ben ik sowieso benieuwd hoe het zal gaan; ik heb precies nu de verkoudheid te pakken waar de rest van het gezin al de week mee worstelt..
Verder ben ik sowieso benieuwd hoe het zal gaan; ik heb precies nu de verkoudheid te pakken waar de rest van het gezin al de week mee worstelt..
Flickr PSN ID= cheironnl
Succes DtD-lopers! Probeer er van te genieten ook al giet het.
Ik heb de afgelopen week steeds wel/niet/wel/niet lekker gelopen - naast ongesteld ook een beginnende verkoudheid lijkt het. Geweldige week dus. Maar goed, die zijn er ook
Vorige week zondag bij een lokale loop 7e Vsen geworden met mijn 25:01 5-km. Heel blij - de laatste km ging voor geen meter want ik had mezelf in de eerste mee laten slepen in een te hoog tempo (het was smal en bochtig na de start...).
Ik heb de afgelopen week steeds wel/niet/wel/niet lekker gelopen - naast ongesteld ook een beginnende verkoudheid lijkt het. Geweldige week dus. Maar goed, die zijn er ook
Vorige week zondag bij een lokale loop 7e Vsen geworden met mijn 25:01 5-km. Heel blij - de laatste km ging voor geen meter want ik had mezelf in de eerste mee laten slepen in een te hoog tempo (het was smal en bochtig na de start...).
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Ik ga voor de poncho in het startvak en verder gewoon standaard hardloopgear.cheiron schreef op zondag 23 september 2018 @ 09:41:
Wordt een natte middag inderdaadBen er nog steeds niet over uit of het handig is om een jasje (dat precies 30 seconden waterdicht is) aan te doen of niet.
Let wel op met dit weer met een schurend shirt en je tepels...;) Twee pleistertjes kunnen geen kwaad.
Zo, dat was een mooie natte interval vanochtend. Heerlijk gelopen!
Nu al een tijdje voor de buis de DtD loop kijken. Al best wat bekenden gespot
Ik ken alleen geen hardlopende tweakers.
Nu al een tijdje voor de buis de DtD loop kijken. Al best wat bekenden gespot
Ik ken alleen geen hardlopende tweakers.
Was een redelijke race, niet super. Ben tevreden gezien het feit dat ik mezelf niet aan gort heb gelopen en behoorlijk constant heb gelopen. Eindtijd 61'04 waar met zes weken doortrainen nog wel een hele hap uit moet kunnen.
Er was trouwens helemaal niets over van de DtD-entourage dankzij het belabberde weer
uitgestorven straten, grijze lucht en alleen af en toe wat harde muziek.
Er was trouwens helemaal niets over van de DtD-entourage dankzij het belabberde weer
Heb ook de Damloop gelopen, last minute met een overgenomen nummer ! Eindtijd 1u6 min, en ik kon de laatste kms nog versnellen, dus zeer tevreden.
Het was alleen even spannend toen bleek dat mijn startgroep pas om 14.20 zou starten, ik stond om 10.19 al klaar om te starten.. Ik begreep al niet dat ik mijn tasje tot 15u kon inleveren
Dus rugzak in een kluisje op CS gestopt en ben met de menigte mee een van de eerste startvakken ingedoken
.
Heb regelmatig "grote" lopen gedaan, maar nooit eerder gehad dat er de hele dag gestart wordt.
Het was alleen even spannend toen bleek dat mijn startgroep pas om 14.20 zou starten, ik stond om 10.19 al klaar om te starten.. Ik begreep al niet dat ik mijn tasje tot 15u kon inleveren
Dus rugzak in een kluisje op CS gestopt en ben met de menigte mee een van de eerste startvakken ingedoken
Heb regelmatig "grote" lopen gedaan, maar nooit eerder gehad dat er de hele dag gestart wordt.
[ Voor 27% gewijzigd door Sport_Life op 23-09-2018 13:35 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Na maandenlang nagenoeg niets hebben kunnen doen, ben ik nu heel zachtjes aan weer begonnen met lopen. Gevalletje maar eens kijken of en hoe dat alweer gaat. Conclusie is verrassend goed! Voornaamste dingetje is dat mijn hoofd het nog minder leuk vind om even snel links-rechts te kijken bij het oversteken... Dus we gaan maar proberen om heel rustig op te bouwen
Vandaag het 3e loopje, easy peasy 2 min lopen, 1 min wandelen x10 (Strava).
Stiekem valt het verlies in conditie me nog mee na maanden niets doen.
Voorzichtig aan maar eens een plannetje smeden om dit de komende weken uit te gaan bouwen naar 3-5-10 en uiteindelijk 30 min aaneengesloten lopen. Normaal gesproken draai ik daar mijn hand niet voor om, maar gezien mijn hoofd (hersenschudding) en nek/rug (whiplash) nog steeds niet op orde zijn ga ik maar uit van uiterst voorzichtig. Ik heb namelijk geen flauw idee of en wanneer ik ergens last van krijg.
Zijn er hier toevallig ervaringsdeskundigen?
Voorzichtig aan maar eens een plannetje smeden om dit de komende weken uit te gaan bouwen naar 3-5-10 en uiteindelijk 30 min aaneengesloten lopen. Normaal gesproken draai ik daar mijn hand niet voor om, maar gezien mijn hoofd (hersenschudding) en nek/rug (whiplash) nog steeds niet op orde zijn ga ik maar uit van uiterst voorzichtig. Ik heb namelijk geen flauw idee of en wanneer ik ergens last van krijg.
If you can see, look. If you can look, observe
Succes! Ik zie dat je al een aardig niveau had, ik kan me voorstellen dat het frustrerend is om het opnieuw op te bouwen. Bravo voor je optimisme!Roozzz schreef op zondag 23 september 2018 @ 13:23:
Na maandenlang nagenoeg niets hebben kunnen doen, ben ik nu heel zachtjes aan weer begonnen met lopen. Gevalletje maar eens kijken of en hoe dat alweer gaat. Conclusie is verrassend goed! Voornaamste dingetje is dat mijn hoofd het nog minder leuk vind om even snel links-rechts te kijken bij het oversteken... Dus we gaan maar proberen om heel rustig op te bouwen![]()
Zelf vandaag met een kennis gelopen die zich voorbereid op de ultra trail 'Saintélyon' (81km). Ik had hem van te voren al gewaarschuwd dat we verre van hetzelfde niveau hebben, aangezien ik pas twee keer een 10KM loop heb gedaan in 55 minuten. Eenmaal aan het lopen schroef hij het tempo toch flink op. Ik had natuurlijk gewoon lekker mijn eigen tempo aan kunnen houden, maar een dosis testosteron en stukje oergedrag zorgen er dan toch voor dat je je niet wil laten kennen.
Uiteindelijk met 7 minuten mijn 10K PR verbeterd naar 48 minuten...
Op dit moment ben ik vooral heel blij dat ik weer kán lopenFreeShooter schreef op zondag 23 september 2018 @ 14:00:
[...]
Succes! Ik zie dat je al een aardig niveau had, ik kan me voorstellen dat het frustrerend is om het opnieuw op te bouwen. Bravo voor je optimisme!
Maar inderdaad, het voelt ergens wel vreemd om zo onzettend voorzichtig op te bouwen, als je bij wezen van spreken voorheen je hand niet omdraaide voor een marathon. Stiekem ben ik alweer op zoek naar een mooie 100+ bergtrail voor komende zomer
Mooi werk, zo zie je maar wat er kan gebeuren als je iemand hebt om je in vast te bijtenZelf vandaag met een kennis gelopen die zich voorbereid op de ultra trail 'Saintélyon' (81km). Ik had hem van te voren al gewaarschuwd dat we verre van hetzelfde niveau hebben, aangezien ik pas twee keer een 10KM loop heb gedaan in 55 minuten. Eenmaal aan het lopen schroef hij het tempo toch flink op. Ik had natuurlijk gewoon lekker mijn eigen tempo aan kunnen houden, maar een dosis testosteron en stukje oergedrag zorgen er dan toch voor dat je je niet wil laten kennen.
Uiteindelijk met 7 minuten mijn 10K PR verbeterd naar 48 minuten...Wel echt heerlijk om zo los te gaan. Komende paar loopjes wel wat rustiger aan om blessures te voorkomen.
If you can see, look. If you can look, observe
Ook de Damloop gelopen. De traditie met de Damloop voortgezet en wederom onder een andere naam gelopen. Had wel een startbewijs op eigen naam maar die was pas ergens laat in de middag en daar had ik niet zo veel zin in. Moest bovendien op tijd thuis zijn voor PSV - Ajax.
Gisteren dus nog even een startnummertje op de kop getikt en opgehaald in de buurt met een vroege starttijd (10:45). Uiteindelijk gestart om 11:15 omdat een van de jongens de mini-damloop liep.
Van de entourage bleef inderdaad, zoals kenneth al zei helemaal niks over. Maar ik vind die regen wel enorm lekker in te lopen. Regen en nog weinig wind, klein stukje maar wind tegen gehad. Ideaal. Ik mikte op een tijd rond de 1 uur 15 maar het belangrijkste was heel blijven met het oog op de Marathon in Amsterdam volgende maand. Na de tunnel in een lekker tempo gekomen en enorm lekker gelopen. Alle drankposten overgeslagen. Als je dorst hebt en het regent...dan doe je je mond maar open en focus focus focus. Uiteindelijk over de finish in 1:11:29. Een dik nieuw PR. Maar niet alleen op de 10 EM, ook op de 15K, 10K en 5K
Na de Marathon in Amsterdam maar eens gericht een 5K en een 10K wedstrijd uitzoeken om te kijken of het nog scherper kan dit jaar.
Mijn vriendin thuis appte al, je bent blijkbaar een slecht weer loper. Daarvan akte.
Van de entourage bleef inderdaad, zoals kenneth al zei helemaal niks over. Maar ik vind die regen wel enorm lekker in te lopen. Regen en nog weinig wind, klein stukje maar wind tegen gehad. Ideaal. Ik mikte op een tijd rond de 1 uur 15 maar het belangrijkste was heel blijven met het oog op de Marathon in Amsterdam volgende maand. Na de tunnel in een lekker tempo gekomen en enorm lekker gelopen. Alle drankposten overgeslagen. Als je dorst hebt en het regent...dan doe je je mond maar open en focus focus focus. Uiteindelijk over de finish in 1:11:29. Een dik nieuw PR. Maar niet alleen op de 10 EM, ook op de 15K, 10K en 5K
Na de Marathon in Amsterdam maar eens gericht een 5K en een 10K wedstrijd uitzoeken om te kijken of het nog scherper kan dit jaar.
Mijn vriendin thuis appte al, je bent blijkbaar een slecht weer loper. Daarvan akte.
Ik zou met dit weer ook lekker binnen blijven met een warme chocolademelkkenneth schreef op zondag 23 september 2018 @ 13:05:
Er was trouwens helemaal niets over van de DtD-entourage dankzij het belabberde weeruitgestorven straten, grijze lucht en alleen af en toe wat harde muziek.
* vhal moet vandaag nog eigenlijk de deur uit voor een loopje...

[ Voor 7% gewijzigd door vhal op 23-09-2018 14:44 ]
Ik heb vandaag meegedaan met een lokaal loopje. Hiervoor had ik mij al in het voorjaar voor ingeschreven.
Ik had vooraf geen doel en ben rustiger van start gedaan dan wat ik normaal doe (veel te hard)
Toch kreeg ik steken in mijn zij en ben ik bij de waterpost even stil blijven staan. Daarna lekker achter iemand blijven hangen maar ook die liep uiteindelijk langzaam bij mij weg. Bijna op het einde kon ik weer aanhaken en in de laatste bocht ben ik er voorbij gegaan. Toch nog iets meer dan 28minuten gedaan over 5km wat dan nog meevalt.
Het was koud, guur en erg nat. Tijdens het inlopen was mijn jas al doorweekt dus die heb ik maar uitgedaan en lekker in een t-shirt gelopen.
Ik had vooraf geen doel en ben rustiger van start gedaan dan wat ik normaal doe (veel te hard)
Toch kreeg ik steken in mijn zij en ben ik bij de waterpost even stil blijven staan. Daarna lekker achter iemand blijven hangen maar ook die liep uiteindelijk langzaam bij mij weg. Bijna op het einde kon ik weer aanhaken en in de laatste bocht ben ik er voorbij gegaan. Toch nog iets meer dan 28minuten gedaan over 5km wat dan nog meevalt.
Het was koud, guur en erg nat. Tijdens het inlopen was mijn jas al doorweekt dus die heb ik maar uitgedaan en lekker in een t-shirt gelopen.
Heb vandaag ook meegedaan met de Dam tot Damloop. Was de eerste keer dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Liep heerlijk in de regen en bijbehorende temperatuur. Eindtijd was 1:24:28 en dat was volgens plan.
Volgend jaar zeker weer!!
Volgend jaar zeker weer!!
Vestingloop in Willemstad gedaan.
5Km in 25,52 met een gemiddelde pace van 5,11.
Ging wel lekker.
Volgens mijn Garmin was het echter maar 4,86Km
Maar voor een eerste echte loop best tevreden.
Ging wel lekker.
Zo ook weer meegedaan met de DtD businessloop. Gestart om 11.45u dus het was heerlijk nat 
Vorig jaar 1:30 en een beetje gelopen en nu 1:22:37. Erg happy om er zomaar 8 minuten eraf te lopen. Ben benieuwd wat ik er volgend jaar af ga lopen...
Vorig jaar 1:30 en een beetje gelopen en nu 1:22:37. Erg happy om er zomaar 8 minuten eraf te lopen. Ben benieuwd wat ik er volgend jaar af ga lopen...
[ Voor 0% gewijzigd door Miki op 23-09-2018 17:49 . Reden: iOS toetsenbord :+ ]
Bij mij ook exact 4,86kmCrxtreem schreef op zondag 23 september 2018 @ 16:28:
Vestingloop in Willemstad gedaan.
Ging wel lekker.
Nette tijd voor een eerste keer hoor.
Voor mij viel de DtD behoorlijk tegen. Na 11 km werden m'n benen enorm stijf en kon ik m'n gewenste tempo niet volhouden. Uiteindelijk dezelfde tijd als vorig jaar gerend, wat toch wel teleurstellend is.
Voordeel: geen moment m'n schenen gevoeld ondanks dat ik daar snel last van heb
Voordeel: geen moment m'n schenen gevoeld ondanks dat ik daar snel last van heb
Flickr PSN ID= cheironnl
Ik heb vandaag ook mijn eerste(en wellicht laatste) DtD loop gedaan.
Mijn start was pas om 13:45
Ik was om 12:40 aangekomen en voelde een wc-moment nr2 aankomen.
Ik naar buiten gehold naar de dixies, in die paar minuten het voor elkaar gekregen om beide voeten vol in een plas te duwen, nou droge voeten ging vandaag dus al niet meer lukken.
Voor mijn gevoel hoosde het non-stop tot ongeveer de start en daarna bleef het wel regenen maar minder fel.
Mijn (officiele) pr is 1:11:24, maar heb tijdens een HM ook een keer 1:10:17 gelopen.
Door een blessure(gekneusde teen) en vakantie periode heb ik tussen half juni en eind juli nauwelijks gelopen.
En ik wist dus best dat een 1:10 er eigenlijk niet in zat.
Tijdens de loop kreeg ik verrassend genoeg echter positieve feedback, ik zat continu een seconde of 10-20 onder de 1:10 te lopen.
Al viel wel op dat de KM bordjes steeds later kwamen.
Als er op een gegeven moment meer dan een minuut tussen zit, dan weet je wel genoeg....
Horloge gaf dus verkeerde pacing aan.
Uiteindelijk op 16,46KM en 1:11:18 binnen gekomen, maar ondanks de verbetering niet tevreden.
Zeker niet nu strava met allemaal PR's loopt te schermen op alles tussen 2mijl en 10mijl
Na de race, was het gewoon drama.
En vandaar mijn gereserveerdheid of ik hem ooit nog ga lopen.
Ik kwam doorweekt binnen om 14:58
En ik kon mijn tas pas om 15:52 in ontvangst nemen.
De eerste 10min gaan nog wel, maar daarna werd het toch wel erg koud.
Het rodekruis deelde eerst thermodekens uit, maar iedereen van onze vrachtwagen(12) probeerde een deken te scoren. Je zult begrijpen dat ze geen 3500 van die dekens mee hebben.
En mensen met onderkoeling hebben er wellicht ook 1 nodig.
Wat betreft de veel te lange afstand..
Ik heb een stryd gekoppeld aan een fenix 5plus.
Hiervoor hing hij aan aan fenix3 HR en klopte de afstand eigenlijk altijd wel.
Ik denk een combinatie met een verkeerde correctie factor (ik had nu 100, op de fenix 98)
Wellicht had ik afstand alleen op indoor moeten zetten.
En ik heb vast wat extra meters gemaakt (maar echt geen 350meter)
Nu ik eenmaal thuis ben, ben ik iets minder teruggesteld dan direct na de race.
We hadden wind(ik schat 3 of 4) tegen en ik ben er toch 6weken uitgeweest.
Straavaatje ter bevestiging.
https://www.strava.com/activities/1860583895
Mijn start was pas om 13:45
Ik was om 12:40 aangekomen en voelde een wc-moment nr2 aankomen.
Ik naar buiten gehold naar de dixies, in die paar minuten het voor elkaar gekregen om beide voeten vol in een plas te duwen, nou droge voeten ging vandaag dus al niet meer lukken.
Voor mijn gevoel hoosde het non-stop tot ongeveer de start en daarna bleef het wel regenen maar minder fel.
Mijn (officiele) pr is 1:11:24, maar heb tijdens een HM ook een keer 1:10:17 gelopen.
Door een blessure(gekneusde teen) en vakantie periode heb ik tussen half juni en eind juli nauwelijks gelopen.
En ik wist dus best dat een 1:10 er eigenlijk niet in zat.
Tijdens de loop kreeg ik verrassend genoeg echter positieve feedback, ik zat continu een seconde of 10-20 onder de 1:10 te lopen.
Al viel wel op dat de KM bordjes steeds later kwamen.
Als er op een gegeven moment meer dan een minuut tussen zit, dan weet je wel genoeg....
Horloge gaf dus verkeerde pacing aan.
Uiteindelijk op 16,46KM en 1:11:18 binnen gekomen, maar ondanks de verbetering niet tevreden.
Zeker niet nu strava met allemaal PR's loopt te schermen op alles tussen 2mijl en 10mijl
Na de race, was het gewoon drama.
En vandaar mijn gereserveerdheid of ik hem ooit nog ga lopen.
Ik kwam doorweekt binnen om 14:58
En ik kon mijn tas pas om 15:52 in ontvangst nemen.
De eerste 10min gaan nog wel, maar daarna werd het toch wel erg koud.
Het rodekruis deelde eerst thermodekens uit, maar iedereen van onze vrachtwagen(12) probeerde een deken te scoren. Je zult begrijpen dat ze geen 3500 van die dekens mee hebben.
En mensen met onderkoeling hebben er wellicht ook 1 nodig.
Ik denk een combinatie met een verkeerde correctie factor (ik had nu 100, op de fenix 98)
En ik heb vast wat extra meters gemaakt (maar echt geen 350meter)
Nu ik eenmaal thuis ben, ben ik iets minder teruggesteld dan direct na de race.
We hadden wind(ik schat 3 of 4) tegen en ik ben er toch 6weken uitgeweest.
Had hetzelfde met mijn Forerunner 735XT. Had volgens mijn eindtijd 16.43km gelopen. Zag iedere km een lap time terwijl de km borden veel later kwamen.Sinned123 schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:47:
En ik heb vast wat extra meters gemaakt (maar echt geen 350meter
Verder ontzettend moeizaam gelopen. Vorige week 15K gelopen wat een stuk vlotter ging, maar kwam nu echt op het tandvlees over de finish. Aan de andere kant mag ik niet mopperen, langste afstand ooit en een jaar geleden kon ik niet eens 5 minuten lopen zonder buiten adem te zijn, dus al te ontevreden mag ik niet zijn.
"Better ask questions before you shoot"
Mijn Garmin week gelukkig weinig af ondanks dat ik geen fix direct bij de start had. 1:22:37 om 1:22:36.
De borden met afstanden kwamen redelijk overeen, een seconde of 10 a 15 voordat ik er onder door liep.
Verder blijf ik het een erg goed georganiseerd evenement vinden. De wijze hoe de tas worden ingenomen, bezorgd en inzet van pendelbussen is top.
Oh ja en zodra je de IJtunnel in loopt en die drumband gaat los, dan geeft me dat wel een boost
De borden met afstanden kwamen redelijk overeen, een seconde of 10 a 15 voordat ik er onder door liep.
Verder blijf ik het een erg goed georganiseerd evenement vinden. De wijze hoe de tas worden ingenomen, bezorgd en inzet van pendelbussen is top.
Oh ja en zodra je de IJtunnel in loopt en die drumband gaat los, dan geeft me dat wel een boost
Hier ook Dam tot Dam loop gelopen zoals zovelen. Was een goed succes voor mij. De entourage was inderdaad niet echt heel leuk door het weer, iedereen wachtte tot vlak van tevoren om het startvak in te gaan. Doel was sub 5:00/km te lopen maar na de start zat ik al snel op 4:40. Goed vol kunnen houden, rond km 8 wat steken en daar 1km 5:00 gelopen, maar daarna weer steeds versneld naar de 4:40. Laatste kms nog iets sneller kunnen lopen maar zat wel redelijk tegen het limiet aan. Eindtijd 1:16:03 waar mn pr 1:20:02 was! Dik tevreden dus 
Borden met afstanden klopten goed op mijn FR235, al had ik gedacht dat het in de tunnel wel fout zou lopen (wat niet zo was). Alleen bij km11 (volgensmij) kwam het bord veel te laat, maar bij km 13 liep hij weer goed bij mij.
https://www.strava.com/activities/1860694742
Borden met afstanden klopten goed op mijn FR235, al had ik gedacht dat het in de tunnel wel fout zou lopen (wat niet zo was). Alleen bij km11 (volgensmij) kwam het bord veel te laat, maar bij km 13 liep hij weer goed bij mij.
https://www.strava.com/activities/1860694742
Qua netto-TIJD gaat een horloge natuurlijk nooit meer afwijken dan de secondes die je hem te vroeg of te laat aan en uitzet, dat heeft weinig met GPS-fix, slalommen, etc. te makenMiki schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:38:
Mijn Garmin week gelukkig weinig af ondanks dat ik geen fix direct bij de start had. 1:22:37 om 1:22:36.
Ik heb op het moment een beetje een gekleurde mening, omdat ik een uur heb staan blauwbekken voor ik mijn tas kreeg.Miki schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:38:
Gelukkig heb ik wel wat vet op de botten, de snellere dames/heren waren echter echt heel zielig.
Verder,
+Tas inname op Amsterdam CS top
+Dixies bij de start en echt overal onderweg, ook top.
+Veel posten voor een 16km, 4of5 ben even de tel kwijt.
+Goede duiding waar je moest wezen zowel in Amsterdam als Zaandam (behalve de pendelbussen die ik heb gemist)
-pendelbussen? ze waren er vast maar wist niet waar ik zijn moest.
-vak1 recreanten samen met laatste businesslopers
-uur wachten op tas (ik heb echter verhalen gehoord dat het normaal gesproken instant krijgt). vrijwilligers massaal afgehaakt vanwege het weer?
-geen publiek (wellicht door het weer?)
+- startnummer via de post is altijd goed, maar kon er echt geen boekje bij?
+- parcours.. ijtunnel is wel gaaf, zaandam ook prima. Maar de rest van het parcours sprak niet echt tot de verbeelding. En lopen op kinderkopjes is nooit fijn.
Al met al wel een voldoende, maar vraag me nog steeds af waarom dit nou net de grootste loop van Nederland is.
Zelf vind ik alles van de Zevenheuvelenloop beter en dat met een fantastisch parcours.
Ik snap je frustratie wel maar wat je zelf schreef is ook meteen het antwoord: het is een groot evenement met als tamelijk unieke feature dat de start en finish ver uit elkaar liggen. Er moet dus heel erg veel verplaatst worden en er zijn veel mensen nodig om dit af te handelen. Toch zijn de prijzen hetzelfde als bij andere wedstrijden. Het evenement lijdt wel een beetje onder zijn eigen succes, denk ik.Sinned123 schreef op zondag 23 september 2018 @ 21:56:
[...]
Al met al wel een voldoende, maar vraag me nog steeds af waarom dit nou net de grootste loop van Nederland is.
Zelf vind ik alles van de Zevenheuvelenloop beter en dat met een fantastisch parcours.
Wat een tijden trouwens van iedereen hier! Ik dacht dat ik al vlot was met mijn 1:15:34 (mijn horloge klokte 1:15:36 met precies 16,1km op de finishlijn, TomTom FTW
Dixies en waterposten waren idd top. Ik heb nogal eens de neiging minder te drinken omdat ik niet met een (half)volle blaas kan lopen (en ook liever niet een boom aan het parcours pak).Sinned123 schreef op zondag 23 september 2018 @ 21:56:
[...]
Ik heb op het moment een beetje een gekleurde mening, omdat ik een uur heb staan blauwbekken voor ik mijn tas kreeg.
Gelukkig heb ik wel wat vet op de botten, de snellere dames/heren waren echter echt heel zielig.
Verder,
+Tas inname op Amsterdam CS top
+Dixies bij de start en echt overal onderweg, ook top.
+Veel posten voor een 16km, 4of5 ben even de tel kwijt.
+Goede duiding waar je moest wezen zowel in Amsterdam als Zaandam (behalve de pendelbussen die ik heb gemist)
-pendelbussen? ze waren er vast maar wist niet waar ik zijn moest.
-vak1 recreanten samen met laatste businesslopers
-uur wachten op tas (ik heb echter verhalen gehoord dat het normaal gesproken instant krijgt). vrijwilligers massaal afgehaakt vanwege het weer?
-geen publiek (wellicht door het weer?)
+- startnummer via de post is altijd goed, maar kon er echt geen boekje bij?
+- parcours.. ijtunnel is wel gaaf, zaandam ook prima. Maar de rest van het parcours sprak niet echt tot de verbeelding. En lopen op kinderkopjes is nooit fijn.
En verder is het OV in NL eigenlijk ook wel fijn, zo'n OV chipkaart werkt echt uitstekend. Was vanaf Zaandam via Amsterdam (tas ophalen) in no-time thuis.
7H loop sla ik dit jaar voor het eerst misschien over, vanaf het westen toch altijd een behoorlijk eind rijden voor een uurtje rennen en ik vind het leuker om eens wat nieuwe loopjes te doen
Oh ja en ik heb me ingeschreven voor de halve marathon van Lisboa

[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 23-09-2018 22:18 ]
Ik heb vandaag mijn tweede en voorlopig laatste Dam tot damloop gelopen. Waar het twee jaar geleden perfect geregeld was, was het nu bij het ophalen van de tassen een drama.
Net als @Sinned123 lag mijn tas in vrachtwagen 12. Starttijd 13:45, 1:15:22 gelopen, kwartiertje lopen naar het tassenuitgiftepunt en vervolgens een uur bij 11 graden in de regen moeten wachten op mijn tas. De vrachtwagens stonden er, maar er waren èn te weinig vrijwilligers, èn alles ging op z'n dooie gemakkie. Daarnaast stonden de vrachtwagens ook zeer onbandig waardoor er maar weing ruimte was mensen elkaar begonnen weg te duwen. Uiteindelijk maar met de meute mee het hek doorgegaan om mijn tas zelf te pakken, anders had het nog een half uur geduurd. Dit doe ik voorlopig niet meer. Een groot evenement als dit zou beter moeten presteren. Ik ga in ieder geval komende jaren op zoek naar andere runs.
Het Parool heeft er ook een paar woorden over geschreven.
Net als @Sinned123 lag mijn tas in vrachtwagen 12. Starttijd 13:45, 1:15:22 gelopen, kwartiertje lopen naar het tassenuitgiftepunt en vervolgens een uur bij 11 graden in de regen moeten wachten op mijn tas. De vrachtwagens stonden er, maar er waren èn te weinig vrijwilligers, èn alles ging op z'n dooie gemakkie. Daarnaast stonden de vrachtwagens ook zeer onbandig waardoor er maar weing ruimte was mensen elkaar begonnen weg te duwen. Uiteindelijk maar met de meute mee het hek doorgegaan om mijn tas zelf te pakken, anders had het nog een half uur geduurd. Dit doe ik voorlopig niet meer. Een groot evenement als dit zou beter moeten presteren. Ik ga in ieder geval komende jaren op zoek naar andere runs.
Je kunt je tas ook (vooraf) droppen in de sporthal in Zaandam, wellicht een idee voor volgend jaar als het weer regent?Thy... schreef op zondag 23 september 2018 @ 22:33:
Ik heb vandaag mijn tweede en voorlopig laatste Dam tot damloop gelopen. Waar het twee jaar geleden perfect geregeld was, was het nu bij het ophalen van de tassen een drama.
Of in Amsterdam CS in een kluisje, ging prima
Waar afgelopen weekend velen van hier een uitdaging zochten bij de DtD loop, heb ik mijzelf weer eens uitgedaagd om het principe 80/20 weer aan te gaan. Een laaaaangzaaaaaame duurloop, met iets minder doelen op het programma.
1. Laaaaangzaaaam
2. Rustaaagh
Dus zaterdagmiddag de sportschoenen aan, een route in mijn hoofd en lekkere muziek op. Allereerst dient te vermelden dat mijn shirt (net iets te koud was), maar ach na 5 km ging het wel.
Tempo ging ook wel, redelijk rond de 5:50 - 6:00 geschommeld (ik kan me er niet toe zetten langzamer te lopen). Na 9 km begon het een beetje te regenen, ach, ik vind het niet erg, een beetje is wel lekker.
Na 15 km, ik was een beetje achteraf (als in geen schuiling), begon het te hozen, meteen doorweekt tot het ondergoed en sokken. Dat loopt toch wel minder.
Ik heb de shortcut naar huis maar genomen en 17 km in totaal gelopen.
Samengevat: 17 km, doorweekt, 60% in zone 2 gelopen, 30 % in zone 3 en 10 % in zone 1. Al met al, lekker gelopen, maar tepels zijn er vanaf geschuurd.....
(Wat doen jullie daar tegen?)
1. Laaaaangzaaaam
2. Rustaaagh
Dus zaterdagmiddag de sportschoenen aan, een route in mijn hoofd en lekkere muziek op. Allereerst dient te vermelden dat mijn shirt (net iets te koud was), maar ach na 5 km ging het wel.
Tempo ging ook wel, redelijk rond de 5:50 - 6:00 geschommeld (ik kan me er niet toe zetten langzamer te lopen). Na 9 km begon het een beetje te regenen, ach, ik vind het niet erg, een beetje is wel lekker.
Na 15 km, ik was een beetje achteraf (als in geen schuiling), begon het te hozen, meteen doorweekt tot het ondergoed en sokken. Dat loopt toch wel minder.
Ik heb de shortcut naar huis maar genomen en 17 km in totaal gelopen.
Samengevat: 17 km, doorweekt, 60% in zone 2 gelopen, 30 % in zone 3 en 10 % in zone 1. Al met al, lekker gelopen, maar tepels zijn er vanaf geschuurd.....
Urban Trail 's Hertogenbosch gelopen afgelopen zaterdag. Na de epische sneeuwtocht van Urban Trail Eindhoven afgelopen december, was dit toch een minder spectaculaire ervaring.
Ik vond het startterrein en de organisatie daaromheen erg sfeerloos en ook van de tocht zelf had ik me in een prachtstad als Den Bosch veel meer voorgesteld. Afgaande op de Urban Trail zou je bijna gaan denken dat Eindhoven de mooiere stad is.
Maar het aller, allerergste waren de wandelaars. Urban Trail op zaterdagavond is al een uitdaging als je langs uitgaansgelegenheden loopt, maar als de organisatie dan ook nog wandelaars toelaat, dan is de ellende wel compleet.
Natuurlijk loop je een UT niet voor de tijd, maar het is wel lekker als je een beetje door kunt lopen. En dat ging dus niet. Steeds inhouden voor groepjes beppende obesitas tantes.
Dit was voor mij denk ik de laatste urban trail. Het evenement is stuk.
Ik vond het startterrein en de organisatie daaromheen erg sfeerloos en ook van de tocht zelf had ik me in een prachtstad als Den Bosch veel meer voorgesteld. Afgaande op de Urban Trail zou je bijna gaan denken dat Eindhoven de mooiere stad is.
Maar het aller, allerergste waren de wandelaars. Urban Trail op zaterdagavond is al een uitdaging als je langs uitgaansgelegenheden loopt, maar als de organisatie dan ook nog wandelaars toelaat, dan is de ellende wel compleet.
Natuurlijk loop je een UT niet voor de tijd, maar het is wel lekker als je een beetje door kunt lopen. En dat ging dus niet. Steeds inhouden voor groepjes beppende obesitas tantes.
Dit was voor mij denk ik de laatste urban trail. Het evenement is stuk.
Laatst nieuw hardloopshirt gehaald bij decathlon, stond bij vermeld dat deze van 'anti tepel schuur' stof was gemaakt. Was niet specifiek de reden om dit shirt te kopen maar nu ik er bij stil sta heb ik daar met dit shirt idd weinig tot geen last van.JMaster schreef op maandag 24 september 2018 @ 07:27:
Al met al, lekker gelopen, maar tepels zijn er vanaf geschuurd.....
https://www.decathlon.nl/...heren-kiprun/_/R-p-121425
Ik had een mooi Nike dri run shirt waar ik nooit problemen mee heb gehad maar 16km stampen in de regen heeft wel voor een gevoelige linker tepel gezorgd 
Anyway sudo crème van de jongste gejat en mezelf een kleine nipple rub gegeven.
Anyway sudo crème van de jongste gejat en mezelf een kleine nipple rub gegeven.
[ Voor 21% gewijzigd door Miki op 24-09-2018 08:20 ]
Heb hier ook een pot sudo creme staan daarvoor. Werkt prima! @JMaster.
Wow, DtD heeft best goeie tijden opgeleverd! Proficiat allemaal.
@Hoppa! : daarom laat ik ze nu ook links liggen. En omdat ze na een tijdje ook niet meer zo speciaal zijn. Sommige steden slagen er wel beter in om zich mooi voor te stellen, Mechelen vind ik zo altijd heel mooi hier. Maar misschien is dat ook omdat die ‘S avonds in december doorgaat, dan komt de sfeerverlichting goed tot zijn recht.
Zelf vrijdag voor het eerst een Zoladz test gedaan. Best pittig (zeker met de windstoten)! Resultaat verbaasde me niet, ik ben een beetje “overtraind” in de laagste zone en ondertraind in zone 5. Zone 2-3-4 zaten mooi op een lijn.
Ik blijf het moeilijk vonden om zone 5 te trainen. Niet dat ik er nooit kom, maar wel heel zelden (train min of meer souplesse methode).
Ah ja, de vorm zit wel goed (die plotse 10 graden minder zijn een verademing). De dag voordien evenaarde ik op souplesse mijn 1k PR (ik was stomverbaasd, HR zat onder LTR dus zeker niet te hard), en tijdens de zoladz test ook mijn 1EM PR geëvenaard. Zondag loop ik een 5k wedstrijd, hopelijk zie ik daar iets van terug...
@Hoppa! : daarom laat ik ze nu ook links liggen. En omdat ze na een tijdje ook niet meer zo speciaal zijn. Sommige steden slagen er wel beter in om zich mooi voor te stellen, Mechelen vind ik zo altijd heel mooi hier. Maar misschien is dat ook omdat die ‘S avonds in december doorgaat, dan komt de sfeerverlichting goed tot zijn recht.
Zelf vrijdag voor het eerst een Zoladz test gedaan. Best pittig (zeker met de windstoten)! Resultaat verbaasde me niet, ik ben een beetje “overtraind” in de laagste zone en ondertraind in zone 5. Zone 2-3-4 zaten mooi op een lijn.
Ik blijf het moeilijk vonden om zone 5 te trainen. Niet dat ik er nooit kom, maar wel heel zelden (train min of meer souplesse methode).
Ah ja, de vorm zit wel goed (die plotse 10 graden minder zijn een verademing). De dag voordien evenaarde ik op souplesse mijn 1k PR (ik was stomverbaasd, HR zat onder LTR dus zeker niet te hard), en tijdens de zoladz test ook mijn 1EM PR geëvenaard. Zondag loop ik een 5k wedstrijd, hopelijk zie ik daar iets van terug...
Een strak zittend ondershirt werkt bij mij goed, anders heb je van die mooie ronde pleisters. Preventief smeren met vaseline werkt ook goed maar dat wil wel eens vlekken geven.JMaster schreef op maandag 24 september 2018 @ 07:27:
maar tepels zijn er vanaf geschuurd.....
Of gewoon niet lopen in de regen
https://www.strava.com/activities/1861408889vhal schreef op zondag 23 september 2018 @ 14:43:
* vhal moet vandaag nog eigenlijk de deur uit voor een loopje...
Eerste 4 KM hoosbuien, daarna bleef het droog...
[ Voor 32% gewijzigd door vhal op 24-09-2018 08:53 ]
Ik heb gisteren ook de Dam-tot-Damloop gelopen en tot mijn grote verbazing veel sneller
gerend dan dat ik had verwacht: 1:10 (4:24 min/km).
Ondanks dat het met bakken uit de hemel kwam en iedereen met kippenvel bij de de start stond,
was de sfeer uitermate goed. Ik heb nu 13 keer de damloop gerend en dit was zeker de zwaarste ooit, maar je moet gewoon de knop omschakelen en de omstandigheden accepteren.
Sommige mensen hebben inderdaad lang moeten wachten op hun tas en als je drijfnat staat te
klappertanden dan gaat de tijd tergend langzaam. Toch heb ik ontzettend veel respect voor de vele vrijwilligers
die daar een halve dag in de kou staan, terwijl ik binnen 2 uur weer naar huis kon.
Ik ben zeer blij dat ik tijdens het rennen geen last kreeg van mijn achillespeesblessures en kijk nu al enorm uit naar de volgende runs als ik nog een startnummer kan scoren:
28 sept zuidas Run 10km
14 okt Sloterplasloop 10km
21 okt halve marathon amsterdam 22km
28 okt middenmeerloop 10km
gerend dan dat ik had verwacht: 1:10 (4:24 min/km).
Ondanks dat het met bakken uit de hemel kwam en iedereen met kippenvel bij de de start stond,
was de sfeer uitermate goed. Ik heb nu 13 keer de damloop gerend en dit was zeker de zwaarste ooit, maar je moet gewoon de knop omschakelen en de omstandigheden accepteren.
Sommige mensen hebben inderdaad lang moeten wachten op hun tas en als je drijfnat staat te
klappertanden dan gaat de tijd tergend langzaam. Toch heb ik ontzettend veel respect voor de vele vrijwilligers
die daar een halve dag in de kou staan, terwijl ik binnen 2 uur weer naar huis kon.
Ik ben zeer blij dat ik tijdens het rennen geen last kreeg van mijn achillespeesblessures en kijk nu al enorm uit naar de volgende runs als ik nog een startnummer kan scoren:
28 sept zuidas Run 10km
14 okt Sloterplasloop 10km
21 okt halve marathon amsterdam 22km
28 okt middenmeerloop 10km
PSN: StormFox81
Zo, auw, ik ben blauw.
Na het "succes" van donderdag (vrijdag voelde alles weer een stuk beter) ben ik zaterdag voor de "duurloop" gegaan. Lopen + hardlopen en stoppen als het niet goed voelt, maar dan met de intentie/hoop om minimaal een uur de deur uit te kunnen blijven.
Dat was een teleurstellende training. Slechts 55 minuten ben ik buiten geweest, en niets van dat alles was écht pijnloos te noemen. Ik denk dat ik bijna de helft van die tijd gewandeld heb.
Het lekkerste stuk was eigenlijk nog toen het gevoel van de klappen op mijn kuiten het gevoel van de blessure overstemde
Tot ik na de kilometernotificatie 5:13 zag, veel sneller dan ik had gepland, en ik meteen weer ben gaan wandelen.
Afijn, zondagochtend voelde het minder goed dan de dagen ervoor. Tijd om aan de bel te trekken dus. Wonderwel kon ik vanochtend vroeg al meteen terecht bij de fysio
Aldaar even een korte analyse, bekken wat losgemaakt zodat ik wat rechter stond en toen was het tijd voor een martelsessie voor de spierknoopverzameling die ik blijkbaar ook heb opgebouwd. Zowel vlak naast het pijnlijkste stukje als zo'n beetje elke vezel in de soleus.
Vandaag even herstellen hiervan, morgen een testloopje. Kort samengevat: als dit het niet verhelpt kan ik mijn Eindhoven startnummer beter proberen te verkopen. Dan is het waarschijnlijk (ook) een probleem met de aanhechting en dan ben ik gewoon verder van huis.
Na het "succes" van donderdag (vrijdag voelde alles weer een stuk beter) ben ik zaterdag voor de "duurloop" gegaan. Lopen + hardlopen en stoppen als het niet goed voelt, maar dan met de intentie/hoop om minimaal een uur de deur uit te kunnen blijven.
Dat was een teleurstellende training. Slechts 55 minuten ben ik buiten geweest, en niets van dat alles was écht pijnloos te noemen. Ik denk dat ik bijna de helft van die tijd gewandeld heb.
Het lekkerste stuk was eigenlijk nog toen het gevoel van de klappen op mijn kuiten het gevoel van de blessure overstemde
Afijn, zondagochtend voelde het minder goed dan de dagen ervoor. Tijd om aan de bel te trekken dus. Wonderwel kon ik vanochtend vroeg al meteen terecht bij de fysio

Aldaar even een korte analyse, bekken wat losgemaakt zodat ik wat rechter stond en toen was het tijd voor een martelsessie voor de spierknoopverzameling die ik blijkbaar ook heb opgebouwd. Zowel vlak naast het pijnlijkste stukje als zo'n beetje elke vezel in de soleus.
Vandaag even herstellen hiervan, morgen een testloopje. Kort samengevat: als dit het niet verhelpt kan ik mijn Eindhoven startnummer beter proberen te verkopen. Dan is het waarschijnlijk (ook) een probleem met de aanhechting en dan ben ik gewoon verder van huis.
Een ondershirtje van Decathlon. https://www.decathlon.nl/...rshirt-heren/_/R-p-169218.JMaster schreef op maandag 24 september 2018 @ 07:27:
. Al met al, lekker gelopen, maar tepels zijn er vanaf geschuurd.....
Afgelopen zaterdag ook tijdens de slagregen naar buiten geweest. T-shirt en Salomon jasje. Was prima om de regen en wind tegen te houden. Helaas, aan het eind van de run jasje open gedaan en toen begon het toch te schuren, dus de volgende keer toch ook maar weer dat ondershirt aan.
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Na een 13km training op vrijdag met wat heuvels had ik toch weer last van mijn knie met heuvel af gaan . Dit is begonnen tijdens de laatste kilometers van de Freedomtrail en na bijna 2 weken dus nog niet weg. Ook voelde ik mijn achillespees aan het zelfde been nog opspelen.
Woensdag heeft de fysio een inloopavond, even buurten voor wat professioneel advies over mijn knie. Daarna door naar de sportmassage voor mijn achillespees. Een jong ding (25) die die me de vorige keer flink pijn heeft gedaan.
Woensdag heeft de fysio een inloopavond, even buurten voor wat professioneel advies over mijn knie. Daarna door naar de sportmassage voor mijn achillespees. Een jong ding (25) die die me de vorige keer flink pijn heeft gedaan.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Ik heb ook erg schuurgevoelige tepeltjesJMaster schreef op maandag 24 september 2018 @ 07:27:
<knip>
tepels zijn er vanaf geschuurd.....

Voor mij werken een paar dingen:
- een strak ondershirt (al wordt dat snel te warm)
- sporttape van de action
- trailvest, werkt als een soort man-bra door mijn shirt netjes op zijn plek te houden. Geen beweging = geen geschuur.
@Rudedadude stond de tepelschuurdiscussie in het lijstje?
Ik heb er alleen last van bij bepaalde shirtjes, bij (dure) Nike Dry shirtjes geen last.
ik heb altijd een strak ondershirt aan, ook bij 30+ graden. Nooit te warm voor mij en bijkomend voordeel: nooit last van m'n tepels
Dat had ik ook, tot ongeveer anderhalf uur lopen. Langer dan dat is elk shirt gewoon hopeloos irritant.Sport_Life schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:59:
Ik heb er alleen last van bij bepaalde shirtjes, bij (dure) Nike Dry shirtjes geen last.
Ik loop eigenlijk altijd met een ondershirt. Zo'n strak mouwloos ding. Heb er meerdere: van Odlo, Craft, Falke, ...
Vind het niet te warm en bovendien een stuk beter dan kleddernat van het zweet zo'n plakkerig shirt als je geen ondershirt aan hebt. Eigenlijk loop ik alleen in de zomer, als het warm is en ik met singlets loop, zonder ondershirt.
Vind het niet te warm en bovendien een stuk beter dan kleddernat van het zweet zo'n plakkerig shirt als je geen ondershirt aan hebt. Eigenlijk loop ik alleen in de zomer, als het warm is en ik met singlets loop, zonder ondershirt.
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Ik quote mezelf hier nog maar eens.Drawer schreef op zondag 23 september 2018 @ 09:50:
[...]
Ik ga voor de poncho in het startvak en verder gewoon standaard hardloopgear.
Let wel op met dit weer met een schurend shirt en je tepels...;) Twee pleistertjes kunnen geen kwaad.
Gewoon 2 pleisters op je mannentepels en that's it. Werkt voor mij iedere keer. Geen speciale shirts, gewoon cheap ass multifunctionele pleisters.
En elke keer pleisters plakken... irritant hoor 
Als het alleen hoeft tijdens wedstrijden: prima. Maar bij elke duurloop... pfff...
Bovendien is voor mij het voordeel van een ondershirt het op een prettige manier af kunnen voeren van mijn zweet en in mindere mate die tepels
Als het alleen hoeft tijdens wedstrijden: prima. Maar bij elke duurloop... pfff...
Bovendien is voor mij het voordeel van een ondershirt het op een prettige manier af kunnen voeren van mijn zweet en in mindere mate die tepels
Hah, iets waar ik dankzij de eerder genoemde sportbh's geen last van heb, schurende tepels
Binnenkant is van een soort hele zachte microvezeldoekjesstof en nooit last ergens van.
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Bij mij hangt het af van het shirt. Als ik een grofmazig shirt heb dan heb ik het sneller dan bij een fijnmazig shirt.
Mooie prestaties allemaal lees ik! Ik heb in mijn dorp een PR op de 5K gelopen. Tijdens de cityrun Nijverdal liep ik 2 seconden sneller dan mijn PR waardoor hij nu op 24.21 staat.
Mooie prestaties allemaal lees ik! Ik heb in mijn dorp een PR op de 5K gelopen. Tijdens de cityrun Nijverdal liep ik 2 seconden sneller dan mijn PR waardoor hij nu op 24.21 staat.
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
Hier ook, standaard 2 kleine stukjes Leukoplast, en gaan. Niets zo vervelend als bij iedere stap zo'n schurend gevoel te hebben, doet gewoon echt zeer.Drawer schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:37:
[...]
Ik quote mezelf hier nog maar eens.
Gewoon 2 pleisters op je mannentepels en that's it. Werkt voor mij iedere keer. Geen speciale shirts, gewoon cheap ass multifunctionele pleisters.
Voor mij was het niet zo'n sportief weekend.
- Zaterdag een duurloop van 12 kilometer gehad. Doel was om deze op 80% te lopen, dwz 5.30/km. Ik weet niet waar ik "last" van had, maar het lukte mij gewoon niet om dit te doen. Het rare is echter dat ik overal te snel liep. Voor mijn gevoel liep ik heel langzaam, maar volgens mijn horloge liep ik dan 5.00/km. Liet ik mij dan terugzakken, zat ik ineens op 5.50/km. Het lijkt wel alsof mijn metronoom stuk is
- Zondag was hier een lokale 10/km wedstrijd, maar had de voor- & na-inschrijving gemist, enige optie was nog inschrijven op locatie, maar dan moest je zoveel van te voren aanwezig zijn. Gezien het pokkeweer kon ik me niet motiveren om 10km door de regen te fietsen, in te schrijven, warm te lopen, om te kleden, te verkleumen in het startvak en 10km op een nietszeggend, nat en uitgestorven parcours lopen. Eigenlijk een foute mindset, i know. Maar had ik me van te voren ingeschreven had ik er gewoon gestaan, maar zag er het nut echt niet van in
Tot ik op Facebook de resultaten van mijn teamgenoten (die daar wel aan de start hebben gestaan) voorbij zag komen, toen voelde ik me natuurlijk meteen schuldig
tips voor New York
Herfst is nu definitief ingetreden. Tijd voor trails dus
.. En een beetje asfalt.
Mijn wish-list voor de komende tijd:
- 7 oktober Devils Trail Doorn (Daar wil ik echt even knallen op de 16km)
- Optie - 14 oktober Devils Trail Drunen (als ik fit genoeg uit Doorn kom, afstand n.t.b. (11 of 22 of 33)
- Optie - 28 oktober Devils Trail Nijmegen (ook nog even aankijken..)
- 2 november - Bergrace Wageningen-Rhenen 11,6km
- 18 november - 7 heuvelen 15km Nijmegen
- Opties - 2 dec - Bruggenloop of Montferlandrun 15km
- 22 dec - Linschotenloop 21,1km
Mijn voorjaarsdoel:
- City Marathon Vienna 42,195m
Zomerplan:
- Als ik heel blijf: weer een skyrun. Toevallig net het fraaie fotoboek "Beyond Running" van Ian Corless gekregen. Geeft veel inspiratie (al is het meeste daarin nog net een tandje te zwaar). Een die hoog op het lijstje staat is de Matterhorn Ultraks 46K...
Mijn wish-list voor de komende tijd:
- 7 oktober Devils Trail Doorn (Daar wil ik echt even knallen op de 16km)
- Optie - 14 oktober Devils Trail Drunen (als ik fit genoeg uit Doorn kom, afstand n.t.b. (11 of 22 of 33)
- Optie - 28 oktober Devils Trail Nijmegen (ook nog even aankijken..)
- 2 november - Bergrace Wageningen-Rhenen 11,6km
- 18 november - 7 heuvelen 15km Nijmegen
- Opties - 2 dec - Bruggenloop of Montferlandrun 15km
- 22 dec - Linschotenloop 21,1km
Mijn voorjaarsdoel:
- City Marathon Vienna 42,195m
Zomerplan:
- Als ik heel blijf: weer een skyrun. Toevallig net het fraaie fotoboek "Beyond Running" van Ian Corless gekregen. Geeft veel inspiratie (al is het meeste daarin nog net een tandje te zwaar). Een die hoog op het lijstje staat is de Matterhorn Ultraks 46K...
Heb ik ook speciaal tegen het tepelschuren gehaald. Nu al weer half? Jaartje geen last meer van pijnlijke tepels. Shirt werkt bij mij perfectTweakarim schreef op maandag 24 september 2018 @ 08:08:
[...]
Laatst nieuw hardloopshirt gehaald bij decathlon, stond bij vermeld dat deze van 'anti tepel schuur' stof was gemaakt. Was niet specifiek de reden om dit shirt te kopen maar nu ik er bij stil sta heb ik daar met dit shirt idd weinig tot geen last van.
https://www.decathlon.nl/...heren-kiprun/_/R-p-121425
Om mn doelstelling van 5km binnen 25min te bereiken vandaag begonnen met het intermitted fasting dieet: alleen eten tussen 12:00 en 20:00 uur. Niet dat ik nou echt dik ben maar met mn 89.5kg kan er zeker nog een kilo of 5 vanaf waarmee ik automatisch sneller moet worden. Tevens begonnen met intervallen te lopen op het beoogde tempo. Al met al moet dit er toe leiden voor het einde van het jaar de 5km binnen 25min te lopen. Huidige tijd is 26"41.
Dat moet zonder het dieet ook wel lukkenTweakarim schreef op maandag 24 september 2018 @ 20:05:
Om mn doelstelling van 5km binnen 25min te bereiken vandaag begonnen met het intermitted fasting dieet: alleen eten tussen 12:00 en 20:00 uur. Niet dat ik nou echt dik ben maar met mn 89.5kg kan er zeker nog een kilo of 5 vanaf waarmee ik automatisch sneller moet worden. Tevens begonnen met intervallen te lopen op het beoogde tempo. Al met al moet dit er toe leiden voor het einde van het jaar de 5km binnen 25min te lopen. Huidige tijd is 26"41.
Voor het mooie mag er bij mij ook wel wat kilo’s af maar ja....de decembermaand is weer in aantocht

Interessant concept. Ik ben er van overtuigd dat het werkt mits je je eraan houdt. Dat geldt namelijk voor 9 v/d 10 dieten. Alleen die discipline om niet af te wijken is zo lastig heTweakarim schreef op maandag 24 september 2018 @ 20:05:
@vhal Ik denk dat je zonder overgewicht prima een snelle loper kan worden, maar dat betekent ook dat je met iets gewichtsverlies nóg sneller zou moeten kunnen worden
[ Voor 17% gewijzigd door Valorian op 24-09-2018 20:58 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2