Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1 2018] Race 21 - GP van Abu Dhabi + testdagen. Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 17 18 19 Laatste
Acties:
  • 58.404 views

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 00:15

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Komt de supersoft volgend jaar te vervallen? Dus een compound minder?

En verder geen wezenlijke wijziging?

• HeAdWaVe74
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 13-11 10:21
AzzKickah schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:26:
Waarom moest HUL's auto dan eerst rechtop gekwakt worden?

https://www.autosport.com...ise-hulkenberg-extraction

Ik snap niet hoe Charlie Whiting dit kan zeggen.
Lekker ook als je een nek fractuur heb..

iRacing Profiel

• Arjan90
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 23:20
DaniëlWW2 schreef op maandag 26 november 2018 @ 17:22:
Kimi was teleurgesteld in Max...
[Embed: title]
https://streamable.com/pakqa

Want nu moet Kimi naar het FIA gala. Geen enkele coureur heeft daar ook zin in, en ze schuiven het niet eens onder stoelen of banken. _O-
Waar zijn de beelden van RAI die OCO duwt? :+

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:45
HeAdWaVe74 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 07:24:
[...]

Lekker ook als je een nek fractuur heb..
Na een crash zou de FIA meteen de boordradio ontvangen (buiten dat ze daar überhaupt toegang toe hebben). Daarnaast heeft de dokter ook onder de auto gelegen voordat iemand eraan zat. Ze wisten dus dat er in principe niks zou zijn met Hulkenberg waardoor ze de auto konden omdraaien. Als Hulkenberg of over de boordradio of bij de dokter zou aangeven dat hij ergens last van had zal de extractie waarschijnlijk dus ook wel anders zijn gelopen.

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:49
Hey. Ik dacht dat we voor volgend jaar qua kleuren en aanduiding naar een soft-medium-hard systeem zouden gaan, waarbij de feitelijke invulling van die types van circuit tot circuit zou verschillen.

Toch niet goed opgelet blijkbaar :)

iRacing Profiel

• RobertMe
alexbl69 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 07:53:
[...]

Hey. Ik dacht dat we voor volgend jaar qua kleuren en aanduiding naar een soft-medium-hard systeem zouden gaan, waarbij de feitelijke invulling van die types van circuit tot circuit zou verschillen.

Kan ook zijn dat ze nu nog de oude kleurstelling hanteren zodat voor iedereen duidelijk is op welke banden er gereden wordt. Ze zullen de banden nu wel een kleur willen geven om ze te onderscheiden. Maar aangezien volgend jaar de "soft" de ene race de "hard" en de andere race de "soft" kan zijn is het dus nogal moeilijk om daar voor nu een/de vaste kleur op te zetten (want er is geen eenduidige kleur meer behorende tot de onderliggende compount).

• Spotmatic
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22:16
[...]

Nee, ik dacht dat ook. Of beter: ik weet het wel zeker. Die compoundnummers zijn voor de teams, maar de kleuren kunnen per race verschillen.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 00:47

Leoon.

waka waka hey hey

[...]

Volgens mij heb je gelijk dat dacht ik ook. Een soft medium en hard voor elke race maar welke compound er onder zit verschilt. Meen ik toch te herinneren.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• basvn
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 20:29

Kimi in zijn nieuwe auto

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• basvn
[...]

Dacht ik ook.. blijkbaar niet..
naja prima zo denk :)

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• LopendeVogel
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 23:31
MikeyMan schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 07:13:
Komt de supersoft volgend jaar te vervallen? Dus een compound minder?

En verder geen wezenlijke wijziging?
Nou volgens mij wordt het vreemde de regel over compound 4 onderaan de afbeelding. Maar ik dacht dat ze gewoon elke race met 2 of 3 kleuren kwamen, waarbij er elke keer weer een totaal andere compound achter de kleur zou zitten. Dit lijkt nu niet helemaal te gebeuren.
Hoewel het voor mij (of komt dit doordat het 8:00 is?) onduidelijk is wat ze nu bedoelen met de ''backup'' van compound #4..

Haleluja, ineens tig reacties verder |:( jep het is 8:00..

LopendeVogel wijzigde deze reactie 27-11-2018 08:05 (5%)

• pilskes
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18:12

• RobertMe
LopendeVogel schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 08:04:
Hoewel het voor mij (of komt dit doordat het 8:00 is?) onduidelijk is wat ze nu bedoelen met de ''backup'' van compound #4..
Ze zullen wel 2 verschillende compounts hebben voor de ultrasoft. Die wat ze nu ultrasoft noemen en de paarse kleur hebben zal van Pirelli ook wel de "voorkeur" hebben / zo als het er nu naar uit ziet de ultrasoft worden. Maar als blijkt dat die band niet goed is (teveel tegen de hypersoft of soft aan zit? Gewoon slecht an zich?) hebben ze dus nog een alternatief. Vandaag en morgen zal er dan ook wel op beide compounts gereden worden lijkt mij, en als daaruit blijkt dat de backup beter past in wat Pirelli wil zal dat de ultrasoft worden, anders blijft die wat ze nu als ultrasoft gemarkeerd hebben de ultrasoft.

• Jelte,89
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 19:54

Jelte,89

Woodworking

Dat verhaal kan toch nog steeds?

Ze noemen het nu gewoon compound 1 t/m 5, want er is nu geen race, Race x gebruiken ze compound 3/4/5 en noemen deze dan voor/tijdens de race respectievelijk soft/medium/hard, en race y is compound 1/2/3 soft/medium/hard

Revive the guild!

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jelte,89 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:07:
Dat verhaal kan toch nog steeds?

Ze noemen het nu gewoon compound 1 t/m 5, want er is nu geen race, Race x gebruiken ze compound 3/4/5 en noemen deze dan voor/tijdens de race respectievelijk soft/medium/hard, en race y is compound 1/2/3 soft/medium/hard
De vraag is of die compound 3/4/5 Paars/Rood/Geel wordt en een race later de compount 1/2/3 de Paars/Rood/Geel wordt

(dus elke race is de zachtste band tijdens die race paars, ongeacht of dat compound 1 of 3 is).

Ik dacht ook dat ze met drie vaste kleuren zouden gaan werken (en dus gewoon een soft / medium / hard met altijd dezelfde kleur en een wisselende compound).s

JvS wijzigde deze reactie 27-11-2018 09:44 (11%)

• Sniffels
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 15-11 07:43
Beetje noob vraag eigenlijk: wat testen ze deze week? nieuwe voor/achtervleugel? nieuwe inch banden? nieuwe honda-motor?

lijkt mij allemaal wat snel

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

JvS schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:43:
[...]

De vraag is of die compound 3/4/5 Paars/Rood/Geel wordt en een race later de compount 1/2/3 de Paars/Rood/Geel wordt

(dus elke race is de zachtste band tijdens die race paars, ongeacht of dat compound 1 of 3 is).

Ik dacht ook dat ze met drie vaste kleuren zouden gaan werken (en dus gewoon een soft / medium / hard met altijd dezelfde kleur en een wisselende compound).s
Ah, op die manier had ik het niet bekeken/begrepen! Dank!

Revive the guild!

• ATS
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15-11 15:46
Sniffels schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:46:
Beetje noob vraag eigenlijk: wat testen ze deze week? nieuwe voor/achtervleugel? nieuwe inch banden? nieuwe honda-motor?

Het is een bandentest. Ze mogen geen onderdelen op de auto hebben die ze niet al gebruikt hebben in een race. Mercedes heeft daarom de laatste race met extra sensoren gereden zodat ze die tijdens deze test mogen gebruiken.

Zie rijtje pitotbuisjes op de vloer voor het achterwiel.

De nieuwe 18" velgen komen pas vanaf 2021.

ATS wijzigde deze reactie 27-11-2018 09:54 (17%)

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• RobertMe
Sniffels schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:46:

Het is puur een banden tests. Teams mogen alleen rijden met een auto waarmee ze ook hebben geraced. Mercedes is daarbij zo slim geweest om de auto van Hamilton uit te rusten met wat extra sensoren om de effecten van de achterbanden op de luchtstromen te plaatsen. Daardoor mag Mercedes dus ook de tests doen met die sensoren op de auto.

Voorgaande jaren was dit volgens mij wel een volledig vrije tests waarbij teams dus zelf bepaalden wat ze deden testen en dus ook met andere vleugels, vloeren, ... rijden, maar dat mag dit jaar dus niet.

• pro_6or
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23:09

pro_6or

amateur_60r

Zoals ik het begrepen heb zijn er inderdaad elke race 3 compounds beschikbaar (net als nu) en die heten dan altijd Soft - Medium - Hard en zijn altijd Rood - Geel - Wit.

De huidige compounds blijven gewoon bestaan en krijgen ieder een apart nummer 1 t/m 9 en welke compounds beschikbaar zijn per race deelt de Fia dan mede, dus 9 7 en 6 bij de ene race 7 6 5 bij de andere etc. en de zachtste is dan rood de middelste geel en de hardste wit. Maar welk compound (nummer) dat dan precies is verschilt dus per race en alleen de die hards willen dan weten welke compounds dat zijn (en met name, of er een gat tussen de zachtheid schalen zit, zoals we dat dit jaar ook een paar keer gehad hebben). Maar we gaan dus voor het oog naar een simpelere structuur.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Jackson6
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
pro_6or schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:55:
Zoals ik het begrepen heb zijn er inderdaad elke race 3 compounds beschikbaar (net als nu) en die heten dan altijd Soft - Medium - Hard en zijn altijd Rood - Geel - Wit.

De huidige compounds blijven gewoon bestaan en krijgen ieder een apart nummer 1 t/m 9 en welke compounds beschikbaar zijn per race deelt de Fia dan mede, dus 9 7 en 6 bij de ene race 7 6 5 bij de andere etc. en de zachtste is dan rood de middelste geel en de hardste wit. Maar welk compound (nummer) dat dan precies is verschilt dus per race en alleen de die hards willen dan weten welke compounds dat zijn (en met name, of er een gat tussen de zachtheid schalen zit, zoals we dat dit jaar ook een paar keer gehad hebben). Maar we gaan dus voor het oog naar een simpelere structuur.
Ik vind het wel goed, voor de diehards gewoon die nummers doorgeven en voor Truus gewoon soft - medium - hard, ik heb de laatste race met een groep gekeken en driekwart begreep er helemaal niks van met al die banden.

Maar voor ons wordt het dus:
1 hypersoft
2 ultrasoft
3 supersoft
4 soft
5 medium
6 hard
7 superhard
8 intermediate
9 wet

Superhard wordt niet gebruikt en hard hebben we dit jaar alleen op Silverstone gezien?

Jackson6 wijzigde deze reactie 27-11-2018 10:08 (3%)

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

pro_6or schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:55:

Is dat productietechnisch niet lastig? Ze moeten nu bijvoorbeeld de (compound 4) soft mogelijk in 3 kleuren produceren?

Ik weet dat de teams hun keuzes wel ver van te voren moeten doorgeven maar dit lijkt me problemen op te kunnen leveren... Even een kort-door-de-bocht scenario, Stage lopert bij Pirelli verstuurt de verkeerde rode band naar het circuit?!

Revive the guild!

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22:38
Nu noem ik mijzelf een redelijk die-hard F1 fan/volger, maar ik ben ook blij dat ze ophouden met tig bandensoorten. Tijdens de race hebben ze drie compounds en dus feitelijk hard/medium/zacht en dat is wat voor mij telt.

Welk kleurtje of welke naam deze dan hebben zal me een zorg zijn.
Is dat productietechnisch niet lastig? Ze moeten nu bijvoorbeeld de (compound 4) soft mogelijk in 3 kleuren produceren?
Valt mee. De banden worden speciaal voor een GP gelijktijdig geproduceerd, ongebruikte banden worden na een GP weekend vernietigd.
Dit wordt gedaan om te zorgen dat alle banden gelijk zijn en sommige banden niet net een paar weken ouder en daarmee andere prestaties leveren.

Drie verschillende kleuren voor één compound maakt dus niet zoveel uit ;)

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Jackson6 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:07:
[...]

Ik vind het wel goed, voor de diehards gewoon die nummers doorgeven en voor Truus gewoon soft - medium - hard, ik heb de laatste race met een groep gekeken en driekwart begreep er helemaal niks van met al die banden.

Maar voor ons wordt het dus:
1 hypersoft
2 ultrasoft
3 supersoft
4 soft
5 medium
6 hard
7 superhard
8 intermediate
9 wet

Superhard wordt niet gebruikt en hard hebben we dit jaar alleen op Silverstone gezien?
Juist andersom dan toch ?
(0 Superhard)
1 Hard
2 Medium
3 Soft
etc

PC Specs-Gallery
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | MSI 1080Ti Gaming X | Crucial M500 240GB SATA | BenQ XL2730Z 1440p 144Hz| Corsair AX760 |

• ATS
Help!!!! schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:20:
[...]

[...]

(0 Superhard)
1 Hard
2 Medium
3 Soft
etc
De verwarring begint nu al :F

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 00:38
Jelte,89 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:36:
[...]

Ik weet dat de teams hun keuzes wel ver van te voren moeten doorgeven maar dit lijkt me problemen op te kunnen leveren... Even een kort-door-de-bocht scenario, Stage lopert bij Pirelli verstuurt de verkeerde rode band naar het circuit?!
Dat kleurtje wordt er, volgens mij, niet tijdens productie op gespoten, maar op een later tijdstip. Misschien tijdens het monteren op de velgen van de teams? M.i. heeft dat 'kleurtje aanbrengen' dan ook niet zoveel invloed op het huidige productieproces. Zeker weten doe ik dat echter niet :)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• Jackson6
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
Help!!!! schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:20:
[...]

[...]

(0 Superhard)
1 Hard
2 Medium
3 Soft
etc
Klopt, ik zie trouwens dat SS er helemaal uit gaat?

• TheBrut3
  • Laatst online: 22:43
Edit: Is dit racetopic degene met de minste reacties van het jaar? :+
Want vanaf nu gaat het over 2019 banden tests en niet meer over de race/2018.
Jelte,89 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:36:
Even een kort-door-de-bocht scenario, Stage lopert bij Pirelli verstuurt de verkeerde rode band naar het circuit?!
Pirelli maakt per race een batch. Dat zullen ze dus echt niet verkeerd doen en er is weinig anders dan nu. Nu moeten ze alleen over dezelfde compound steeds dezelfde verfroller halen, straks is dan 1 van de 5 verfrollers.

TheBrut3 wijzigde deze reactie 27-11-2018 11:25 (14%)

• alesandro_46
  • Laatst online: 00:38
TheBrut3 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:23:
Edit: Is dit racetopic degene met de minste reacties van het jaar? :+
Want vanaf nu gaat het over 2019 banden tests en niet meer over de race/2018.

[...]

Pirelli maakt per race een batch. Dat zullen ze dus echt niet verkeerd doen en er is weinig anders dan nu. Nu moeten ze alleen over dezelfde compound steeds dezelfde verfroller halen, straks is dan 1 van de 5 verfrollers.
De GP van Bahrein had schijnbaar nog minder reacties (1608) :o Dit topic staat nu op 1727+1 (nog steeds minder dan het puntentotaal van Alonso ;)
Zie hier: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Arjan90 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 07:45:
[...]

Waar zijn de beelden van RAI die OCO duwt? :+
Voor straf moet Kimi de komende twee jaar ook naar het FIA gala. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Joris748
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 19:51
B-Real schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:42:
Nu noem ik mijzelf een redelijk die-hard F1 fan/volger, maar ik ben ook blij dat ze ophouden met tig bandensoorten. Tijdens de race hebben ze drie compounds en dus feitelijk hard/medium/zacht en dat is wat voor mij telt.

Welk kleurtje of welke naam deze dan hebben zal me een zorg zijn.

[...]

Valt mee. De banden worden speciaal voor een GP gelijktijdig geproduceerd, ongebruikte banden worden na een GP weekend vernietigd.
Dit wordt gedaan om te zorgen dat alle banden gelijk zijn en sommige banden niet net een paar weken ouder en daarmee andere prestaties leveren.

Drie verschillende kleuren voor één compound maakt dus niet zoveel uit ;)
Het onderscheid hard/medium/soft is voor mij ook voldoende. Het gaat mij met name om de verschillen tijdens een GP weekend. Dat compound 5 op circuit A medium is en op circuit B soft is, is leuk voor de experts in de studio.

• Lasmibalsingh
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 02:18
Vettel heeft vandaag weer kennis gemaakt met de techpro barriers: https://twitter.com/Frank...tatus/1067330186423795712

Kimi met de ex-race engineer van Max bij Sauber:

PSN: KADR777

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Deze actie m.b.t. de banden voor 2019 is er dus om het voor de doorsnee kijker overzichtelijker te maken. Moet de doorsnee kijker zich echter wel beperken tot de race en niet de interviews en het commentaar achteraf gaan beluisteren, want dan snappen ze er mogelijk nog steeds niets van (en de meer dan gemiddelde kijker misschien ook wel niet).

Race A 2019: Max, dat ging lekker vandaag? Ja, de rode band ging heel erg goed onder onze auto.
Race B 2019: Max, het liep niet zo vandaag? Nee, allemaal kloten, die rode band werkt gewoon niet onder onze auto.

Dezelfde kleuren met verschillende nummers op de band moet het voor de gevorderde kijker toch overzichtelijk houden. Wordt misschien toch wel wat meer uitdaging. Misschien ook wel voor Pirelli. Straks vergissen ze zich in de fabriek en krijgt het ene team een andere rode band dan het andere team, mensen maken tenslotte....

A smile a day....

• RobertMe
hardware-lover schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:20:
Deze actie m.b.t. de banden voor 2019 is er dus om het voor de doorsnee kijker overzichtelijker te maken. Moet de doorsnee kijker zicht echter wel beperken tot de race en niet de interviews en het commentaar achteraf gaan beluisteren, want dan snappen ze er mogelijk nog steeds niets van (en de meer dan gemiddelde kijker misschien ook wel niet).

Race A 2019: Max, dat ging lekker vandaag? Ja, de rode band ging heel erg goed onder onze auto.
Race B 2019: Max, het liep niet zo vandaag? Nee, allemaal kloten, die rode band werkt gewoon niet onder onze auto.

Dezelfde kleuren met verschillende nummers op de band moet het voor de gevorderde kijker toch overzichtelijk houden. Wordt misschien toch wel wat meer uitdaging. Misschien ook wel voor Pirelli. Straks vergissen ze zich in de fabriek en krijgt het ene team een andere rode band dan het andere team, mensen maken tenslotte....
Dat heb je nu toch net zo goed? Dat de soft nu overal dezelfde soft is betekend niet dat het circuit en het asfalt geen invloed hebben op de werking van de band. Ook nu kan het dus zo zijn dat op circuit A band X het goed doet maar op circuit B diezelfde band X voor geen meter werkt.

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

hardware-lover schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:20:

Straks vergissen ze zich in de fabriek en krijgt het ene team een andere rode band dan het andere team, mensen maken tenslotte....
Inderdaad,
TheBrut3 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:23:

[...]

Precies! Nu moeten ze elke keer dezelfde eroverheen halen 0% kans op fouten... straks 1 van de 5...80% kans dat je de verkeerde pakt...

Er zijn wel lastigere zaken in de F1 dan deze paar compounds...

Revive the guild!

• HeAdWaVe74
Ik was eigenlijk op zoek of RAI een betere tijd rijdt dan zijn voorganger / vervanger. in de Sauber.

Of is dit niet te vergelijken in deze sessies ?

iRacing Profiel

• RobertMe
HeAdWaVe74 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:39:
Ik was eigenlijk op zoek of RAI een betere tijd rijdt dan zijn voorganger / vervanger. in de Sauber.

Of is dit niet te vergelijken in deze sessies ?
Vergelijken is sowieso lastig. Ten eerste heb je al de invloed van de nieuwe banden en andere omgeving (temperatuur etc). Daarnaast weten wij wel veel meer niet (maar het team dan wel). Hoe zit het met het gewicht van de auto/hoeveelheid brandstof? Wat is de afstelling van de auto? En zo zijn er nog wel meer dingen die invloed hebben op de ronde tijden.
Ik denk in ieder geval dat Kimi sneller zal zijn dan Ericson, en mogelijk (waarschijnlijk?) ook dan Leclerc. In het hypothetische geval dat je een op een kunt vergelijken dus.

• warp
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
HeAdWaVe74 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:39:

Of is dit niet te vergelijken in deze sessies?
Niet echt, want dat hangt van te veel variabelen af. Denk aan het type band, de hoeveelheid brandstof, etc, etc.

Edit: /spuit11 ... ik moet vaker refreshen.

Zie ook het uitgebreidere antwoord van Robert hierboven.

warp wijzigde deze reactie 27-11-2018 12:47 (13%)

• Sir_Lion
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 22:33
Kunnen we dan wel de vergelijking trekken tussen de auto's? Immers, rijdt Kimi ongeveer dezelfde tijden als Vettel, dus hiermee zouden we misschien wel kunnen zien hoe groot de verschillen onderling daadwerkelijk zijn.

• RobertMe
Sir_Lion schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:47:
Kunnen we dan wel de vergelijking trekken tussen de auto's? Immers, rijdt Kimi ongeveer dezelfde tijden als Vettel, dus hiermee zouden we misschien wel kunnen zien hoe groot de verschillen onderling daadwerkelijk zijn.
Hoe bedoel je? Dat afgelopen seizoen Vettel en Raikonnen om en nabij dezelfde tijden reden en we daardoor nu beter kunnen vergelijken? Ook dat zegt niet zo veel, om dezelfde reden. Als je nu een tijd van Vettel in een low fuel run vergelijkt met een tijd van Kimi in een high fuel run denk je ook dat de Sauber een vele malen langzamere auto is. Draai je het om (Vettel high fuel en Kimi low fuel) lijkt het ineens alsof de Sauber eigenlijk een snellere auto dan de Ferrari is.

• pilskes
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18:12

• michaeltjeh1
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 15-11 11:48
Stroll P5 :P
http://i68.tinypic.com/wa54pe.jpg

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 27-11-2018 16:13 (13%)

• TheBrut3
Sir_Lion schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:47:
Kunnen we dan wel de vergelijking trekken tussen de auto's?
Nee, je (wij) kan niks met deze dagen.
Tijdens de tests in Barcelona kan je een beetje zien waar de teams staan, maar pas tijdens/na de eerste race kan je echt vergelijken en conclusies trekken.

• Leviathius
  • Laatst online: 23:07
Live timings zijn ook hier te zien: http://directo.soymotor.com/

YouTube: MotorcycleGeek

• ATS
Wat is die V in de laatste kolom? Aantal rondes?

Edit: Lijkt er wel op. De V zal wel voor "Vueltas" (rondes) staan, en het komt aardig overeen met wat ik kan lezen op die andere foto's erboven.

ATS wijzigde deze reactie 27-11-2018 13:27 (24%)
Reden: Never mind, ik snap het al.

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:37
TheBrut3 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:10:
[...]

Nee, je (wij) kan niks met deze dagen.
Tijdens de tests in Barcelona kan je een beetje zien waar de teams staan, maar pas tijdens/na de eerste race kan je echt vergelijken en conclusies trekken.
Het zijn ook de 'oude' 2018 wagens en niet de nieuwe voor 2019 toch? Er mag sowieso nog helemaal niet getest worden met de nieuwe neus/vleugel.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Leviathius
  • Laatst online: 23:07
ATS schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:22:
[...]

Wat is die V in de laatste kolom? Aantal rondes?

Edit: Lijkt er wel op. De V zal wel voor "Vueltas" (rondes) staan, en het komt aardig overeen met wat ik kan lezen op die andere foto's erboven.
Yep, staat voor 'Vuelta' volgens mij. (net als de ronde van Italië Spanje de Vuelta heet)

Ah, je bericht is geëdit :P

Oops, ronde van Spanje natuurlijk!

Leviathius wijzigde deze reactie 27-11-2018 13:36 (10%)

YouTube: MotorcycleGeek

• ATS
Chiron schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:25:
[...]

Het zijn ook de 'oude' 2018 wagens en niet de nieuwe voor 2019 toch? Er mag sowieso nog helemaal niet getest worden met de nieuwe neus/vleugel.
Ja, klopt. Zie boven.

• The Legend
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 00:09
Leviathius schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:28:
[...]

Yep, staat voor 'Vuelta' volgens mij. (net als de ronde van Italië Spanje de Vuelta heet)

Ah, je bericht is geëdit :P
O-)

Ik ben toch malle pietje niet!

• RobertMe
RobertMe schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:50:
[...]

Hoe bedoel je? Dat afgelopen seizoen Vettel en Raikonnen om en nabij dezelfde tijden reden en we daardoor nu beter kunnen vergelijken? Ook dat zegt niet zo veel, om dezelfde reden. Als je nu een tijd van Vettel in een low fuel run vergelijkt met een tijd van Kimi in een high fuel run denk je ook dat de Sauber een vele malen langzamere auto is. Draai je het om (Vettel high fuel en Kimi low fuel) lijkt het ineens alsof de Sauber eigenlijk een snellere auto dan de Ferrari is.
Zie je nu wel, die Sauber is een waardeloze auto en 4 seconden langzamer dan de Ferrari :+

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 14-11 16:02
Joris748 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:01:
[...]

Het onderscheid hard/medium/soft is voor mij ook voldoende. Het gaat mij met name om de verschillen tijdens een GP weekend. Dat compound 5 op circuit A medium is en op circuit B soft is, is leuk voor de experts in de studio.
Dit dus. Het is misschien zelfs wel duidelijker aangezien het dan de soft/zachte band voor dát circuit gaat worden. Dat deden ze nu ook wel, maar dan door andere kleuren mee te nemen.

• basvn
Albon’s confirmation means Toro Rosso has signed a driver Red Bull previously dropped in place of a driver Red Bull previously dropped, to be the teammate of a driver Red Bull previously dropped
:+

• RobertMe
Was Hartley niet de "opvolger" van Kvyat? Dat maakt het nog ingewikkelder/langer :P

• basvn
RobertMe schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:04:
[...]

Was Hartley niet de "opvolger" van Kvyat? Dat maakt het nog ingewikkelder/langer :P
Volgens mij van Sainz, want Kvyat kwam nog 1x terug toen Gasly de laatste race voor de Superformula moest racen

• RobertMe
basvn schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:19:
[...]

Volgens mij van Sainz, want Kvyat kwam nog 1x terug toen Gasly de laatste race voor de Superformula moest racen
Ik meen juist dat Kvyat toen in de andere auto/andere kant van garage reed.
Ben ook even aan het denken wat het eerste gebeurde, Sainz naar Renault of Kvyat helemaal weg. Gasly was er in ieder geval eerst.

Reed Verstappen toentertijd niet met de zwarte T-cam en Sainz met de gele? Vervolgens is Kvyat in de auto van Verstappen gekomen. En nu rijdt Hartley met de zwarte T-cam. Dus ik vermoed dat Hartley in de plaats van Kvyat is gekomen toentertijd. En Sainz dus i.p.v. Gasly.

• basvn

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vond dat pornosnorretje echt niet staan bij daniel :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• ATS
SinergyX schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:45:
Vond dat pornosnorretje echt niet staan bij daniel :P
Bij Stroll dan met die halve poging voor een baardje? _O-

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ATS schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:48:
[...]

Bij Stroll dan met die halve poging voor een baardje? _O-
Maar die ziet er überhaupt niet uit, maar gasley mist nog wel beetje degelijke snor, misschien moeten ze wat onderling verwisselen buiten de auto's :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• TrekDr0p
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20:35

TrekDr0p

QR niet scannen

Kubica gewoon 2 tiende sneller dan Russel, ik zeg Kubica WDC 2019 :+

• basvn

• ThomasG
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 14-11 21:03
SinergyX schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:49:
[...]

Maar die ziet er überhaupt niet uit, maar gasley mist nog wel beetje degelijke snor, misschien moeten ze wat onderling verwisselen buiten de auto's :P

• pro_6or
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23:09

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:43:
[...]

Vergelijken is sowieso lastig. Ten eerste heb je al de invloed van de nieuwe banden en andere omgeving (temperatuur etc). Daarnaast weten wij wel veel meer niet (maar het team dan wel). Hoe zit het met het gewicht van de auto/hoeveelheid brandstof? Wat is de afstelling van de auto? En zo zijn er nog wel meer dingen die invloed hebben op de ronde tijden.
Ik denk in ieder geval dat Kimi sneller zal zijn dan Ericson, en mogelijk (waarschijnlijk?) ook dan Leclerc. In het hypothetische geval dat je een op een kunt vergelijken dus.
Maar Kimi rijd in de Sauber toch, een auto die Leclerc al door en door kent. Ik denk dus juist (inderdaad voor zover je kan verglijken) dat Leclerc sneller zal zijn. Leclerc Is imho erg snel.

een treffende spreuk

• RobertMe
pro_6or schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:34:
[...]

Maar Kimi rijd in de Sauber toch, een auto die Leclerc al door en door kent. Ik denk dus juist (inderdaad voor zover je kan verglijken) dat Leclerc sneller zal zijn. Leclerc Is imho erg snel.
Schijnt tegelijkertijd dat het niet veel uit maakt of je Kimi een slechte/slecht afgestelde auto geeft. Hij rijdt veel makkelijker om het probleem heen. Mogelijk dat hij daardoor dus wel weer snel "settled in" is in een nieuwe auto. Als hij vervolgens iets sneller/beter als Leclerc is kan het al snel zijn dat hij net zo snel of sneller dan Leclerc is.

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• basvn

basvn wijzigde deze reactie 27-11-2018 15:55 (40%)

• YakuzA
  • Laatst online: 22:18

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RobertMe schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:55:
[...]

Schijnt tegelijkertijd dat het niet veel uit maakt of je Kimi een slechte/slecht afgestelde auto geeft. Hij rijdt veel makkelijker om het probleem heen. Mogelijk dat hij daardoor dus wel weer snel "settled in" is in een nieuwe auto. Als hij vervolgens iets sneller/beter als Leclerc is kan het al snel zijn dat hij net zo snel of sneller dan Leclerc is.
Kimi rijdt goed zodra de voorkant van de auto goed reageert op zijn input.
Hij had de laatste jaren wat last bij de Ferrari dat de voorkant niet 'pointy' genoeg was, waardoor het zijn rijstijl niet ten goede kwam.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Ja... Maar... :?

Wat is nu het verschil tussen compound 5 en de hypers dan? 8)7

Revive the guild!

• AzzKickah
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15-11 02:35

AzzKickah

06-CENSORED

In 2019 geen 'rode' band meer? :?

• Stoelpoot
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
Jelte,89 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 16:13:
[...]

Dat 3, 4 en 5 niet zo synoniem aan elkaar zijn als super, hyper en ultra :+ Op zich vind im het een goede ontwikkeling, als ik het als doorgewinterd fan maar uit kan vinden welke compounds nou echt worden gebruikt.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Snap dat qua kleurkeuze dan niet, roze/paars zit toch dichter op elkaar dan rood. Of ze zijn een herindeling aan het maken op basis van de huidige banden, waar dus compound 5 de test is voor hyper/ultra's.

Of sloop gewoon die hard eruit, die is afaik nooit gebruikt en is imho al voor wets (intermediate groen toch?).
[...]

Nog zachter, megasoft :P En op Monaco gaan we nog 1 verder 'OVER 9000!!!'soft :P

Imho, hele zooitje weer terugschuiven vanaf hard, en maximaal 4 banden (hard, medium, soft, supersoft). Dat overdrijven aan de soft kant terwijl de hard kant nog gebruikt wordt heb ik nooit begrepen.

SinergyX wijzigde deze reactie 27-11-2018 16:21 (11%)

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Stoelpoot schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 16:18:
[...]

Dat 3, 4 en 5 niet zo synoniem aan elkaar zijn als super, hyper en ultra :+ Op zich vind im het een goede ontwikkeling, als ik het als doorgewinterd fan maar uit kan vinden welke compounds nou echt worden gebruikt.
Jawel, maar nu word het ook niet duidelijker... Hyper is hetzelfde als compound 5... en op dat plaatje van @basvn gebruiken ze nog beide termen. Doe dat dan ook niet denk ik dan.

Revive the guild!

• Pascalito
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22:21

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

[...]

Ik snap er werkelijk geen ene zak meer van....

Echt, waarom een eeuwenoud systeem zo verkloten/onduidelijker maken.

Reisblog: Pascal and Andrea.com - Lees nu over het kleurrijke Mexico! - Zwem met dolfijnen!

• ThomasG
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 14-11 21:03
Rainbow_Dash schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 16:25:
[...]

Ik snap er werkelijk geen ene zak meer van....

Echt, waarom een eeuwenoud systeem zo verkloten/onduidelijker maken.
Het maakt niet uit hoe ze nu heten, tijdens de GP worden ze toch hernoemt naar soft, medium, hard. 8)7

Acties:
  • +13Henk 'm!
  • Pinned

• Resurrect1
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 20:27
Aangaande vele vragen over de banden:

https://www.racefans.net/...w-f1-tyre-range-for-2019/

Kort samengevat:
  • Hard --> zacht = 1 --> 5
  • Huidige SOFT (#3) is ongewijzigd volgend jaar. Overige banden krijgen grotere delta t.o.v. elkaar
  • Hard en medium (1 en 2) worden iets 'zachter'
  • De supersoft (huidige rode band) komt te vervallen om compound 4 en 5 meer bandbreedte ( :+ ) te geven
  • De huidige hypersoft is bijna gelijk met compound 5 qua performance, maar moet minder graining gaan krijgen zodat hij iets langer mee kan (On a personal note: |:( )
  • Het blijft mogelijk om compounds 'over te slaan' voor Pirelli, bijv. 1/2/4 of 2/4/5 i.p.v. opvolgend.
  • 06-12 wordt voor de eerste GP's voor 2019 de bandenkeuze van Pirelli bekend gemaakt. De teams hebben vanaf dan een week om hun keuze te maken.
  • Oh ja... in de race is het natuurlijk voor de 3 gekozen compounds gewoon HARD, MEDIUM en SOFT oftewel wit, geel, rood
  • Edit: Ik lees net dat alle banden volgend jaar het 'dunne' loopvlak krijgen wat dit jaar al eens aan paar keer gebruikt is

Resurrect1 wijzigde deze reactie 27-11-2018 17:07 (11%)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Nog even wat er met Gasly gebeurde. Het was een olielek vanuit de kant van Honda. :)
https://en.hondaracingf1....-prix.html?tab=racereview

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• AzzKickah
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15-11 02:35

AzzKickah

06-CENSORED

Foto van vandaag.

Vanwaar flow-viz alléén op de T-cam..? :? Iemand?

• Heatonme
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online

Heatonme

Nick not weather related

@AzzKickah Ze mogen de 2019 cam alvast testen op airflow?
Gok maar wat...

Cyanide & Happiness - Facebook & Privacy - Wear Sunscreen!

• APClll
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:51

APClll

[DPC] Team Grazzie

Om te maskeren dat 't effectief niet om de T-cam gaat, maar een zone daar vlak voor/onder/achter, zoals de voorkant van de sharkfin of bovenkant van de airbox?

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• YakuzA

YakuzA

AzzKickah schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 20:03:
[Afbeelding]
Foto van vandaag.

Ziet er uit dat ze willen weten wat de t-cam doet met de flow op de achtervleugel.?
Volgend jaar gaat de achtervleugel 5 cm omhoog, dus die zal dan meer invloed krijgen?
En waarschijnlijk wat de regengoot op de bovenkant doet.

YakuzA wijzigde deze reactie 27-11-2018 20:55 (5%)

PSN

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 00:42

Martinspire

Awesomeness

Lijkt mij eerder hoe de Halo de flow verder beinvloed. T-cam zelf is niet zo heel spannend

Martinspire - PC, PS4, X1

• Traguardo
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 21:43
Was gister even op circuit. Grappig om Raikonnen te zien met het probleem aan het eind van de sessie. Veel rook uit de auto. Waarschijnlijk op de boordradio: " Fire extiguisher, where is the fire extinguisher.... Give me the fire extinguisher". Duurde een tijdje voor ze er waren. Daarna de blusser uit de handen van de marshall rukken en voorzichtig het vuur gedoofd.

• HeAdWaVe74
131 ronden voor VER.. zonder motor wissel.. kijk eens aan !

Ze kunnen toch een betrouwbare motor maken en dat na 3 seizoenen

edit ( VES = VER )

HeAdWaVe74 wijzigde deze reactie 28-11-2018 08:52 (9%)

iRacing Profiel

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 15-11 09:03
SAI in de McLaren vandaag en LEC in de Ferrari.

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• Zahariac
  • Laatst online: 15-11 14:54
HeAdWaVe74 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 07:27:
131 ronden voor VES.. zonder motor wissel.. kijk eens aan !

Ze kunnen toch een betrouwbare motor maken en dat na 3 seizoenen
Gelael heeft er met de STR 150 gereden met die onbetrouwbare honda.

• Ari Gold
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 01:43
[Afbeelding]
Foto van vandaag.

Heeft ie niet gewoon een vogel geraakt? :+

Edit: crappy screenshot gemaakt.

Ari Gold wijzigde deze reactie 28-11-2018 09:40 (11%)

fool me once, strike one. but fool me twice…strike three.

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

Traguardo schreef op woensdag 28 november 2018 @ 07:16:
Was gister even op circuit. Grappig om Raikonnen te zien met het probleem aan het eind van de sessie. Veel rook uit de auto. Waarschijnlijk op de boordradio: " Fire extiguisher, where is the fire extinguisher.... Give me the fire extinguisher". Duurde een tijdje voor ze er waren. Daarna de blusser uit de handen van de marshall rukken en voorzichtig het vuur gedoofd.
Dat kun je wel aan Kimi overlaten. :+

Aan de beelden van gisteren te zien zit hij behoorlijk goed in zijn vel en heeft hij volgens mij ontzettend veel zin om bij Sauber te gaan rijden. Eindelijk weer eens echt racen in het middenveld en misschien ook nog wel wat verder naar voren.

sjaool wijzigde deze reactie 28-11-2018 10:39 (19%)

"When you grow up your heart dies"

• Arrne
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:36
[Afbeelding]
Foto van vandaag.

De FIA zal dan waarschijnlijk data voor de (2019?) T-cam willen hebben lijkt me. Deze testdagen zijn voor de FIA/Pirelli, de teams mogen zelf dan ook geen sensoren plaatsen die er met de race niet al op zaten dus daar zal flow-vis ook onder vallen. Ik neem aan dat de teams ook geen eigen testprogramma rijden, maar dat gewoon aangeleverd krijgen.

• ProudElm
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 15-11 15:09
Toch handig z'n extra gratis wen dag voor de nieuwe rijders binnen de teams.. :-) Slim bekeken. Ik ga er vanuit daar mee wel dat ze natuurlijk niet meer mogen rijden tot de testen volgend jaar?

• RobertMe
ProudElm schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:04:
Toch handig z'n extra gratis wen dag voor de nieuwe rijders binnen de teams.. :-) Slim bekeken. Ik ga er vanuit daar mee wel dat ze natuurlijk niet meer mogen rijden tot de testen volgend jaar?
De meeste teams hebben ook nog een filmdag voor de wintertests. Maar die zijn hevig beperkt (maximaal aantal kilometers, maximale snelheid, ...).

Die filmdag wordt dan ook door de meeste teams ingezet als een eerste "shakedown". Probleempjes die daar optreden kunnen ze dan nog oplossen voor de wintertests i.p.v. dat ze meteen de eerste dag van de wintertests kwijt zijn aan "onbenulligheden".

• ProudElm
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 15-11 15:09
ja dat wist ik, maar zoveel laps als vandaag gaan ze daar inderdaad niet halen. Dus top zo ;-)

• Joris748
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 19:51
Resurrect1 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 16:57:
Aangaande vele vragen over de banden:

https://www.racefans.net/...w-f1-tyre-range-for-2019/

Kort samengevat:

*knip*
  • Oh ja... in de race is het natuurlijk voor de 3 gekozen compounds gewoon HARD, MEDIUM en SOFT oftewel wit, geel, rood
*knip*
Thx, voor de samenvatting

Voor de kijkers wordt het in ieder geval een stuk gemakkelijker door bovenstaande.

• YakuzA

YakuzA

Joris748 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:12:
[...]

Thx, voor de samenvatting

Voor de kijkers wordt het in ieder geval een stuk gemakkelijker door bovenstaande.
Ze hebben nu idd dieptenivo’s voor verschillend publiek. In de normale berichten gaat het de gele soft, en hier hebben we het over compound 5 aka de ultrasoft die vandaag een geel randje heeft :)

PSN

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22:38
ProudElm schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:04:
Het is met name een bandentest voor Pirelli, de teams mogen geen onderdelen testen voor volgend jaar en moeten rijden met een auto/onderdelen waarmee dit seizoen ook is geracet.

Het is dus vooral in het belang van Pirelli, wat niet wegneemt dat de teams altijd data vergaren en een aantal teams idd alvast hun nieuwe coureur in de auto kunnen/mogen zetten.

• Resurrect1
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 20:27
YakuzA schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:09:
[...]

Ze hebben nu idd dieptenivo’s voor verschillend publiek. In de normale berichten gaat het de gele soft, en hier hebben we het over compound 5 4 aka de ultrasoft die vandaag een geel randje heeft :)
FTFY O-)

Ik verwacht overigens wel dat compound 4, welke het dichtst bij ultrasoft zou moeten zitten, iets meer richting de supersoft zal schuiven. Dat is althans de theorie... Ik hoop iig dat ze niet te ver doorslaan met de levensduur van de banden. Dit jaar waren er voor mijn gevoel al nulstoppers mogelijk geweest als de regels dat hadden toegelaten.

We kunnen er wel overigens wel zeker van zijn dat compound 5, a.k.a. hypersoft, wel altijd de rode rand zal hebben als hij mee doet. :+

• asing
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:24
Is Williams nou aan het sandbaggen met de snelheid van Robert Kubica? Hij was lekker aan het cruisen zo lijkt het.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• TheBrut3
Resurrect1 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 18:23:
Ik hoop iig dat ze niet te ver doorslaan met de levensduur van de banden. Dit jaar waren er voor mijn gevoel al nulstoppers mogelijk geweest als de regels dat hadden toegelaten.
Had inderdaad gekund. Maar wat zou jij als oplossing voorstellen? Tijdens de race rijden ze langzamer om een stop uit te sparen, dus eigenlijk zou men 2x moeten stoppen als ze gas geven. Is nog beter voor de motor ook.
* nachtnet maakt nieuw mapje aan op desktop'gp topics 2019 concept'

* nachtnet zet voor 15 januari een deadline/herinnering in de agenda.

nachtnet zonder hoofdletter

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 14-11 20:22
TheBrut3 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 19:50:
[...]

Had inderdaad gekund. Maar wat zou jij als oplossing voorstellen? Tijdens de race rijden ze langzamer om een stop uit te sparen, dus eigenlijk zou men 2x moeten stoppen als ze gas geven. Is nog beter voor de motor ook.
De huidige banden wissel regels schrappen en iedere compound een absoluut maximum aantal rondes geven. Rij je langer door dan krijg je iedere ronde 5s tijdstraf ofzo. Maar je mag dan wel 3x soft nemen of de hele race uitrijden op hard bijvoorbeeld.

In combinatie met het schrappen van de brandstof beperkingen. Je mag zoveel brandstof meenemen als je wilt. Maar je mag na het uitrijden van de pitstraat in Q1 niet meer tanken.

En de beperkingen op motor onderdelen een stuk soepeler. Net als bij de gearbox ofzo. Je krijgt 5 plaatsen straf als je een motor moet vervangen die nog geen 5 weekenden oud is. Behalve als je de vorige race bent uitgevallen.

TheS4ndm4n#1919

• demonic
  • Laatst online: 23:01
RocketKoen schreef op donderdag 29 november 2018 @ 00:07:
[...]
In combinatie met het schrappen van de brandstof beperkingen. Je mag zoveel brandstof meenemen als je wilt. Maar je mag na het uitrijden van de pitstraat in Q1 niet meer tanken.
Ik zie niet in hoe dit ooit zou helpen. Of geldt dit alleen voor de Q?
Als je je race brandstof namelijk ook mee moet nemen tijdens de Q dan moet iedereen wel sparen omdat je anders geen brandstof hebt tijdens de race.

• ATS
demonic schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:03:
[...]

Ik zie niet in hoe dit ooit zou helpen. Of geldt dit alleen voor de Q?
Als je je race brandstof namelijk ook mee moet nemen tijdens de Q dan moet iedereen wel sparen omdat je anders geen brandstof hebt tijdens de race.
Valt wel mee. Er is eerder een tijd geweest dat je moest kwalificeren met de brandstof waarmee je ging racen. Het maakt weinig uit, behalve dat de toptijden tijdens de race met weinig brandstof en niet meer in de qualli gereden worden.

Pagina: 1 ... 17 18 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True