Om heel eerlijk te zijn heb ik ook zo niet een oplossing. Het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit of de slijtage komt door harder rijden, al ze daar denk ik al wel hard genoeg voor rijden, of dat het komt uit 'slechtere' banden. Ik denk dat het mij vooral stoort dat bijna elk team met gemak op dezelfde strategie rijdt in de top en dat het verschil eigenlijk gemaakt wordt door hoe goed je hebt kunnen sparen. Het sparen is overigens een kunst van zowel de rijder als chassis en moet absoluut blijven. Ik denk dan ook dat het verschil tussen de banden al kleiner zal worden als de teams meer moeten vechten zoals je nu al in het middenveld ziet. Toegegeven... we hebben Mercedes dit jaar al een paar keer iets hogere slijtage zien hebben dan ze zelf verwacht hadden.TheBrut3 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 19:50:
[...]
Had inderdaad gekund. Maar wat zou jij als oplossing voorstellen? Tijdens de race rijden ze langzamer om een stop uit te sparen, dus eigenlijk zou men 2x moeten stoppen als ze gas geven. Is nog beter voor de motor ook.
Ik vermoed, maar dat is een aanname, dat Pirelli de banden ontwerpt op 100% vermogen. Op dit moment rijdt men dat niet in de race, dus hopelijk zullen we meer variatie zien als het brandstoflimiet wordt opgerekt (of als de motoren zuiniger worden
Met een maximaal aantal rondes haal je juist het voordeel weg van de rijders en teams welke goed met de banden omgaan. De pitstopdelta zal naar alle waarschijnlijkheid elk voordeel van vaker wisselen teniet doen; zelfs met een korte(re) pitstraat.RocketKoen schreef op donderdag 29 november 2018 @ 00:07:
[...]
De huidige banden wissel regels schrappen en iedere compound een absoluut maximum aantal rondes geven. Rij je langer door dan krijg je iedere ronde 5s tijdstraf ofzo. Maar je mag dan wel 3x soft nemen of de hele race uitrijden op hard bijvoorbeeld.
In combinatie met het schrappen van de brandstof beperkingen. Je mag zoveel brandstof meenemen als je wilt. Maar je mag na het uitrijden van de pitstraat in Q1 niet meer tanken.
En de beperkingen op motor onderdelen een stuk soepeler. Net als bij de gearbox ofzo. Je krijgt 5 plaatsen straf als je een motor moet vervangen die nog geen 5 weekenden oud is. Behalve als je de vorige race bent uitgevallen.
Aangaande de brandstof denk ik dat het al wel zal schelen als de auto's dichter richting de 100% gaan rijden. Ik verwacht dan geen Q-snelheden, maar zeker ook niet zo'n groot gat als er nu is in de race met de Q. Verder heb ik dit hierboven al aangehaald en zijn er al meerdere mensen op ingegaan. Qua tanken in Q en race zit het wel goed. De Q moet gaan om alles op maximaal, ook om 'hoe weinig brandstof neem ik mee'.
De huidige motorformule had als doel een 'groenere' sport creëren en daarom wordt herhaaldelijk dezelfde motor gebruiken gestimuleerd. Ik vind je laatste opmerking overigens interessant, want hiermee voorkom je 'pechstraffen'. Ik denk alleen wel dat de teams die de zaken voor elkaar hebben zich benadeeld gaan voelen, omdat zij wel hun motor moeten 'sparen'. In theorie zou een team dan om de race met een nieuwe motor kunnen rijden welke ze dan niet hoeven te sparen. Al ik met dat laatste wel vermoed dat dit niet op zal wegen tegen continu punten scoren, maar daarmee kan het wel veel effect hebben op de puntenstand in het middenveld.