Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1 2018] Race 21 - GP van Abu Dhabi + testdagen. Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 17 18 19 Laatste
Acties:
  • 58.403 views

• Just_I
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 14-11 22:01

Just_I

What did you just say?

Heb niet het hele topic gelezen dus geen idee of dit al eens geopperd is.

Zou het kunnen dat BOT expres achter RIC is weggehaald door Mercedes om hem een afgang te besparen, lees: op achterstand worden gereden terwijl teamgenoot met twee vingers in de neus wint?

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:45
Just_I schreef op zondag 25 november 2018 @ 23:30:
Heb niet het hele topic gelezen dus geen idee of dit al eens geopperd is.

Zou het kunnen dat BOT expres achter RIC is weggehaald door Mercedes om hem een afgang te besparen, lees: op achterstand worden gereden terwijl teamgenoot met twee vingers in de neus wint?
Afgang besparen? Je bedoelt een nóg grotere afgang besparen :+. Die twee keer dat hij zich verremde waren al afgangen.

• wowly
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 00:06
Wat een mooie race is dit nog geworden. Ik heb echt G E N O T E N dit seizoen. Wil de mod echt super bedanken dat hier zo'n mooie community wordt behouden; Dank je Wel!!!

En om het met Max zijn allermooiste en meest recente uitspraak te eindigen: Laat ze maar Lullen!!!!!! hahahahaha

• miekol
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20:12
Woudloper schreef op zondag 25 november 2018 @ 22:25:
[...]

Charlie Whiting heeft inmiddels toegegeven dat dit komt omdat Bottos een joker heeft gekregen. Ze vergelijken het met dezelfde situatie als Verstappen tijdens de Italiaanse GP waar Verstappen een joker heeft gekregen.

Ik lees dit toch als dat bij de wedstrijdleiding Verstappen altijd met 1-0 achter staat. Psychologisch zou ik zeggen dat de self-serving-bias niet goed zit. Ze mogen zich echt achter de oren gaan krabben om objectiever te gaan beoordelen.
Saillant detail is dat die Gary Connolly (hoop dat je zijn naam zo spelt) gisteren weer 1 van de Marshalls was (zelfde marshall als van de Austin - Kimi penalty). Vrijwel iedereen lijkt direct 5 seconde penalty te krijgen voor zelfde vergrijp, Bottas maakte het in mijn ogen nog wel wat bonter en sneed de baan echt royaal af en benadeelde daarmee Verstappen...niet eens under investigation? Wel erg willekeurig weer allemaal.

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 17:29
Bottas had geen voordeel, hij miste het nadeel van een rempunt compleet missen. Misschien waren die grndbakken zo slecht nog niet, die waren vrij consequent.

alles kan off-topic

• Gé Brander
  • Laatst online: 23:57

Gé Brander

MS SQL Server

Ankona schreef op maandag 26 november 2018 @ 07:33:
Bottas had geen voordeel, hij miste het nadeel van een rempunt compleet missen. Misschien waren die grndbakken zo slecht nog niet, die waren vrij consequent.
Inderdaad, grindbakken zijn veel beter in het afstraffen van even van de baan gaan. Al dat asfalt geeft teveel mogelijkheid tot variaties in winst bij afsnijden.

Echter zijn grindbakken ook weer gevaarlijker, zijdelings erin en de kans op een rol is groter.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• miekol
  • Laatst online: 20:12
Hier wordt een en ander nog wat duidelijker uitgelegd door Charlie Whiting mbt Bottas/Max > https://www.racefans.net/...k-in-front-of-verstappen/

• RiCk
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23:32
Is er eigenlijk al ergens een schema verschenen van wie nou gaat testen morgen en woensdag?
Overal worden wat namen bevestigd inclusief dus die Strolliebollie @ RPFI.

• Spotmatic
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22:16
RobertMe schreef op zondag 25 november 2018 @ 23:36:
[...]
Afgang besparen? Je bedoelt een nóg grotere afgang besparen :+. Die twee keer dat hij zich verremde waren al afgangen.
Ik zei het al tegen mijn maten naast mij op de bank, toen VER en RIC in de buurt van BOT kwamen: let maar op, nu begint BOT remfouten te maken... En ziedaar, hij heeft me daarin niet teleurgesteld. :P

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• DJTimo
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:24
Misschien moeten ze voor het Yas Marina circuit ook van die stroeve verf overwegen (zoiets op Paul Ricard, maar dan een tikje extremer), dat als je er overheen rijdt je banden gelijk hun toplaag kwijt zijn. Helaas heb je ivm veiligheid soms gewoon wat meer uitloopruimte nodig, dus die grote lege vlakte snap ik an sich wel. Grind wordt vaak ook weer mee terug de baan op genomen wat potentieel andere rijders benadeeld. Een muur kan natuurlijk ook, maar dat weerhoudt misschien coureurs ervan een moedige uitrempoging te wagen, omdat er geen marge voor fouten is.

Enfin, al met al was de race vermakelijker geworden dan ik vooraf had gedacht. Al was het ook zeker geen seizoenstopper. Heb als geheel wel een leuk seizoen gezien. Hopelijk volgend jaar alles nog wat dichter op elkaar :)

• Tleilaxu
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online
miekol schreef op maandag 26 november 2018 @ 07:27:
[...]

Saillant detail is dat die Gary Connolly (hoop dat je zijn naam zo spelt) gisteren weer 1 van de Marshalls was (zelfde marshall als van de Austin - Kimi penalty). Vrijwel iedereen lijkt direct 5 seconde penalty te krijgen voor zelfde vergrijp, Bottas maakte het in mijn ogen nog wel wat bonter en sneed de baan echt royaal af en benadeelde daarmee Verstappen...niet eens under investigation? Wel erg willekeurig weer allemaal.
Ga alstjeblieft niet mee in de waanbeelden van Olav Mol.

• RobertMe
DJTimo schreef op maandag 26 november 2018 @ 08:09:
Misschien moeten ze voor het Yas Marina circuit ook van die stroeve verf overwegen (zoiets op Paul Ricard, maar dan een tikje extremer), dat als je er overheen rijdt je banden gelijk hun toplaag kwijt zijn. Helaas heb je ivm veiligheid soms gewoon wat meer uitloopruimte nodig, dus die grote lege vlakte snap ik an sich wel. Grind wordt vaak ook weer mee terug de baan op genomen wat potentieel andere rijders benadeeld. Een muur kan natuurlijk ook, maar dat weerhoudt misschien coureurs ervan een moedige uitrempoging te wagen, omdat er geen marge voor fouten is.
Gewoon een paaltje zetten waar ze omheen moeten rijden, zoals bij het missen van T1 in Spanje. Evt ook nog wat drempels wat verder van het circuit af leggen, ook zoals T1 Spanje. Of een andere vorm van een hindernisbaan, zoals bv als je rechtdoor schiet in T1 in Monza.

• DJTimo
RobertMe schreef op maandag 26 november 2018 @ 08:25:
[...]

Gewoon een paaltje zetten waar ze omheen moeten rijden, zoals bij het missen van T1 in Spanje. Evt ook nog wat drempels wat verder van het circuit af leggen, ook zoals T1 Spanje. Of een andere vorm van een hindernisbaan, zoals bv als je rechtdoor schiet in T1 in Monza.
Kortom, oplossingen genoeg te bedenken die veilig èn eerlijk zijn. :)

• De_Bastaard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:38

De_Bastaard

Bastaardicious - FinFleet

Wie is de interviewer van deze stukken met Max? Niet Louis Dekker toch?

https://nos.nl/artikel/22...n-we-nog-wat-inhalen.html

• Divak
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 00:04
Dat ze Bottas hebben weggehaald heeft hem alleen maar een grotere afgang gegeven. Hij ging naar binnen onder het mom van een mogelijk probleem aan de banden, op dat moment was hij net gepasseerd door Ricciardo. Pit entry en exit was 21 seconden, en uiteindelijk finish Bottas op 32 seconden van Ricciardo op zijn nieuwe banden.

Wat betreft de straffen vind ik het wel erg raar. Als Alonso het 2-3 achter elkaar doet is dat terecht, maar van Ocon vind ik hier dan weer helemaal niet bij passen. Ocon lag ook overduidelijk voor met volgende marge, en schoot er aan de buitenkant vanaf (dus geen afsnijden). Na zijn fout had hij ook niet direct Vandoorne in zijn versnellingsbak zitten. Ik vond het een erg vreemde straf.

Dat men nu opeens weer over jokers spreekt is al een grap op zich. Verwerk het dan gelijk goed in de reglementen zodat je dit gezeur over wel of geen jokers niet meer hebt.

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
Het zit er op, nu een aantal lange maanden wachten tot Melbourne.

Ik vond het een tof seizoen, de strijd tussen Hamilton en Vettel was mooi om te zien. De Ferrari die een deel van het seizoen toch echt de snellere auto leek te zijn, Vettel die lang zicht had op de titel maar het (misschien) heeft weggegooid met een aantal cruciale fouten.
Tja en cruciale fouten moet je niet maken bij de nagenoeg foutloze Hamilton. Dat is hoe je kampioen wordt, altijd optimaal scoren en presteren. Natuurlijk was de Mercedes absoluut niet slecht, maar hij is in verhouding de afgelopen jaren ook wel eens beter geweest.

Best of the rest was Red Bull waarbij het elke GP maar weer afwachten was welke wonderen ze konden verrichten in de race, mits ze niet uitvielen. Dat heeft toch voor een aantal interessante races gezorgd.

Strijd in het middenveld kwam lang niet altijd goed in beeld, maar was minstens net zo leuk om te volgen.

Ik heb genoten :)

• Spotmatic
De cooldown lap van Max. Je kunt goed zien hoeveel olie (van de TR van GAS) er overal op de auto zit...

https://streamable.com/uxa2h

• RobertMe
Spotmatic schreef op maandag 26 november 2018 @ 08:55:
De cooldown lap van Max. Je kunt goed zien hoeveel olie (van de TR van GAS) er overal op de auto zit...

Zelfs nog brandstof sparen na de race door geen donuts te maken.... Maar als ik die Renault überhaupt zo hoor pruttelen vraag ik mij af of die donuts überhaupt wel zouden lukken.

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:49
Divak schreef op maandag 26 november 2018 @ 08:43:
Dat ze Bottas hebben weggehaald heeft hem alleen maar een grotere afgang gegeven. Hij ging naar binnen onder het mom van een mogelijk probleem aan de banden, op dat moment was hij net gepasseerd door Ricciardo. Pit entry en exit was 21 seconden, en uiteindelijk finish Bottas op 32 seconden van Ricciardo op zijn nieuwe banden.

Wat betreft de straffen vind ik het wel erg raar. Als Alonso het 2-3 achter elkaar doet is dat terecht, maar van Ocon vind ik hier dan weer helemaal niet bij passen. Ocon lag ook overduidelijk voor met volgende marge, en schoot er aan de buitenkant vanaf (dus geen afsnijden). Na zijn fout had hij ook niet direct Vandoorne in zijn versnellingsbak zitten. Ik vond het een erg vreemde straf.

Dat men nu opeens weer over jokers spreekt is al een grap op zich. Verwerk het dan gelijk goed in de reglementen zodat je dit gezeur over wel of geen jokers niet meer hebt.
Bij Alonso was het geen optelsom, hij is daadwerkelijk 3 keer bestraft met een 5 seconden penalty (en nog een paar penalty points, boeie).

Blijft inderdaad een vreemd verhaal dat Bottas niet bestraft, en zelfs niet 'under investigation' is geweest. Hoewel dat laatste natuurlijk automatisch een straf zou hebben betekend, dus dat was wel consequent.

Dat hele verhaal over jokers is m.i. bull, dat is om achteraf zaken recht proberen te kletsen die krom zijn.

Een chique oplossing zou zijn om - zoals hierboven ook geopperd - een bollard dusdanig te plaatsen dat doorschieten per definitie tijdverlies betekent. Veilig, lekker duidelijk, en geen geneuzel over straffen.

Dat gezegd hebbende... Bottas zit op dit moment in the lowest of lows. Wat hij nog aan zelfvertrouwen over had is gisteren als sneeuw voor de zon verdwenen. Fair and square verslagen door al je directe concurrenten, in een auto die 'eigenlijk' beter is.

Heeft mijn inziens alles te maken met hoe Mercedes met hem omgaat. Hij weet dat als hij een goede dag heeft hij terug gefloten wordt door het team. En dan lijkt het me welhaast onmogelijk om alle fysieke en mentale opofferingen die je moet doorstaan om aan de top te blijven te kunnen blijven geven.

Waarom jezelf die extra uren afmatten in de sportschool voor net dat laatste procentje als je toch weet dat dat procentje je - als puntje bij paaltje komt - van hogerhand af wordt gepakt? Dan maar niet die extra uren, het maakt toch geen verschil. Behalve dat je toch verslapt, en door de rest wordt bijgehaald. Maar ik kan het me wel degelijk voorstellen dat de mentale en fysieke kracht langzaam uit hem vloeit.

iRacing Profiel

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19:17

Pierre

Zucht

De_Bastaard schreef op maandag 26 november 2018 @ 08:34:
Wie is de interviewer van deze stukken met Max? Niet Louis Dekker toch?

https://nos.nl/artikel/22...n-we-nog-wat-inhalen.html
Ja dat is Louis Dekker.

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• Kenhas
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 10-11 14:54
alexbl69 schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:18:
[...]
Blijft inderdaad een vreemd verhaal dat Bottas niet bestraft, en zelfs niet 'under investigation' is geweest. Hoewel dat laatste natuurlijk automatisch een straf zou hebben betekend, dus dat was wel consequent.
Het enigste dat kon bestraft worden, is "leaving the track and gaining a lasting advantage" en dat was er niet.
Bottas zat er nog altijd voor en heeft de voorsprong weer laten gaan door Verstappen weer te laten terugkomen.
Kernwoord, en dat vergeten velen, is "lasting". Dat woordje is echt cruciaal

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 23:25

Equator

Admin Internet & Netwerken

Bowmore & Laphroaig fan

Is daar eigenlijk nog wat van gezegd? Ik vond het nou niet echt netjes van Gasly/TR om zo lang door te rijden, en ook nog op de racelijn.
Had zelfs gevaarlijk kunnen worden.

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• SnowDude
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17:14
Kenhas schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:45:
[...]

Het enigste dat kon bestraft worden, is "leaving the track and gaining a lasting advantage" en dat was er niet.
Bottas zat er nog altijd voor en heeft de voorsprong weer laten gaan door Verstappen weer te laten terugkomen.
Volgens mij wordt het "advantage" deel gemeten aan de hand van sectortijden.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• MikeyMan
  • Laatst online: 00:15

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Equator schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:57:
[...]

Is daar eigenlijk nog wat van gezegd? Ik vond het nou niet echt netjes van Gasly/TR om zo lang door te rijden, en ook nog op de racelijn.
Had zelfs gevaarlijk kunnen worden.
Vroeg me sowieso af waarom max nog zo lang achter Gasly bleef hangen.

Leek wel of dat het oude adagium ‘voor het ploffen loopt ie harder’ bij gasly.

MikeyMan wijzigde deze reactie 26-11-2018 10:07 (11%)

• P.O. Box
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 00:50
nee, volgens mij is het Martin Vriesema

• Equator

Equator

Bowmore & Laphroaig fan

MikeyMan schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:59:
[...]

Vroeg me sowieso af waarom max nog zo lang achter Gasly bleef hangen.

Leek wel of dat het oude adagium ‘voor het ploffen loopt ie harder’ bij gasly.
Nou, later bleek dat Max dus last had van de olie van GAS op zijn vizier. Met slecht zicht zou ik ook niet gaan inhalen.

Vragen/opmerkingen

• HyperTrophy
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:19
toch vraag ik me af hoeveel last hij heeft kunnen hebben, ze hebben toch een aantal strips folie over het vizier die ze tijdens de race eraf kunnen trekken om weer schoon zicht te hebben?

• Equator

Equator

Bowmore & Laphroaig fan

HyperTrophy schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:18:
toch vraag ik me af hoeveel last hij heeft kunnen hebben, ze hebben toch een aantal strips folie over het vizier die ze tijdens de race eraf kunnen trekken om weer schoon zicht te hebben?
Maar geen oneindig aantal :)

Ze waren op bij Max begreep ik.

Vragen/opmerkingen

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• De_Bastaard
  • Registratie: oktober 2001

De_Bastaard

Bastaardicious - FinFleet

Had al zo'n vermoeden vanwege de domme vraag in filmpje 1, maar stem kwam niet echt overeen :+

• B-Real
Haha ja, mooie reactie van Alonso over de boordradio. Team geeft aan dat er nog een puntje mogelijk is en dat hij het volle vermogen mag gebruiken. Alonso die daar kalm op reageert dat hij al 1.800 punten heeft en het met andere woorden allemaal wel best vind :P
(zelfs mijn vriendin moest er, zonder uitleg van mijn zijde, om lachen O+ )

Ohja en Bottas, die gaat een ellendige winter tegemoet. Je wil het seizoen graag positief eindigen en deze flow meenemen in de winter en uiteindelijk het volgende seizoen weer net zo starten.
Het optreden van Bottas was de afgelopen GP's en zeker die van gisteren, echt belabberd. Die heeft mentaal wel een deukje opgelopen vrees ik.

Maar dat is niet gek, Bottas is geen potentiële wereldkampioen en hij denkt van wel. Dan kom je uiteindelijk dus van een koude kermis thuis als Hamilton je teamgenoot is. Als Bottas zich er nou eens bij neerlegt dat hij een prima coureur is, prima races kan winnen en leuk mee kan doen in het kampioenschap maar nooit kampioen gaat worden. Dan wordt zijn leven al een stuk makkelijker gok ik :)

• ThomasG
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 14-11 21:03
[...]

Maar het was toch echt en "lasting" advantage. Als er een obstakel had gestaan, had Bottas dus moeten proberen de bocht te halen en dan was Verstappen er zeker voorbij gekomen. Door nu de bocht af te snijden bleef hij er voor. Ja, Bottas had iets afgeremd zodat hij geen grote voorsprong had, maar nog steeds een "lasting advantage".

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 00:42

Martinspire

Awesomeness

[...]

Volgens mij hebben ze Ocon en Alonso toch bestraft over het missen van de bocht? Leaving the track and gaining an advantage is als je bv wel met de bocht mee gaat, maar naast de baan komt en daardoor bv eerder op je gas kunt gaan. Sainz in USA bv.

Martinspire - PC, PS4, X1

• pro_6or
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23:09

pro_6or

amateur_60r

[...]

Luister, Als Hij nadat hij zich verremde de chicane nog had proberen te halen (wat eigenlijk wel moet) dan was Max er right there and than voorbij geweest. Nu niet. Dat is dus wel een lasting advantage. Maar maar 2 rondes (dus ook weer niet erg lasting _/-\o_ ):

Nu kon max weer 2 ronden in zijn turbelentie spenderen (dag bandjes en hallo Ricciardo) om hem bij te halen en dan pas in gaan halen.

een treffende spreuk

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
[...]

Er is een reden dat hij de bocht mist, hij ging te hard. Door rechtuit te gaan, kan je dus zonder risico (blijkbaar) verdedigen.

Stel dat daar gewoon een grindbak lag of een barrier was, had hij wel moeten remmen om de bocht te halen en wel op een manier dat zowel VER als RIC er langs waren gegaan.

Rechtdoor was voor hem de enige manier om te verdedigen en in die zin is het natuurlijk wel lasting.

• Bansheeben
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 16:45

Bansheeben

There never was any cake...

Tleilaxu schreef op maandag 26 november 2018 @ 08:14:
[...]

Ga alstjeblieft niet mee in de waanbeelden van Olav Mol.
Waanbeelden? Het feit dat Bottas daar niets voor heeft gekregen vind ik bijzonder kwalijk eerlijk gezegd. Max is een podium ontnomen voor minder op COTA in 2017.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• freaky35
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 15-11 09:55
Bansheeben schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:16:
[...]

Waanbeelden? Het feit dat Bottas daar niets voor heeft gekregen vind ik bijzonder kwalijk eerlijk gezegd. Max is een podium ontnomen voor minder op COTA in 2017.
Ze zijn gewoon niet consequent.

en het is voor de kijker toch niet te volgen,waarom bv nou Alonso wel een straf kreeg en Bottas niet,
voor mij in elk geval niet.

• woess
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 15-11 13:48
Als je Bottas vergelijkt met Sainz (bocht 1 USA) snap je er toch helemaal niets van... Enorme willekeur en waar was de joker van Sainz dan, die won ook geen plek, notabene bocht 1 ronde 1.

Bottas had hier gewoon een straf voor moeten krijgen, omdat ze Ocon ook al gestraft hadden. Waar was zijn 'joker'??

• demo31051987
  • Laatst online: 21:07

demo31051987

a.k.a. Extigo

freaky35 schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:22:
[...]

Ze zijn gewoon niet consequent.

en het is voor de kijker toch niet te volgen,waarom bv nou Alonso wel een straf kreeg en Bottas niet,
voor mij in elk geval niet.
Alonso kreeg de straf omdat hij niet eens probeerde te remmen en Bottas wel. In COTA had Max wel een ' lasting advantage', namelijk de plek op Raikkonen. Bottas had in mijn ogen geen lasting advantage, dus geen straf nodig.

Steam

• FunkyTrip
  • Laatst online: 00:46

FunkyTrip

Funky vidi vici!

DJTimo schreef op maandag 26 november 2018 @ 08:09:
Ze kunnen natuurlijk die grote ruimte ook weer voorzien van een zigzag route terug of speedbumps of iets dergelijks, zodat je nooit met advantage terug kan komen omdat je een paar secondes verliest door zigzaggen.

Dit dus.

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21:52
Precies, zet er een muur neer en je moet er omheen wat tijd kost.
nu geven ze zelfs vol gas en snijden de boel af.

• demo31051987

demo31051987

a.k.a. Extigo

FunkyTrip schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:28:
[...]

Ze kunnen natuurlijk die grote ruimte ook weer voorzien van een zigzag route terug of speedbumps of iets dergelijks, zodat je nooit met advantage terug kan komen omdat je een paar secondes verliest door zigzaggen.
Dat is een goed idee. Een beetje zoals de chicane in Spa (Les Combes?) aan het einde van het rechte stuk.

Steam

• herofruit
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 13-11 12:18
demo31051987 schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:31:
[...]

Dat is een goed idee. Een beetje zoals de chicane in Spa (Les Combes?) aan het einde van het rechte stuk.
Rechte stuk van Monza is een goed voorbeeld. Mis je tijdens een gevecht je rempunt, dan ben je het bokje.

4800wp zuid - pvoutput.org

• Bansheeben
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 16:45

Bansheeben

There never was any cake...

demo31051987 schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:24:
[...]

Alonso kreeg de straf omdat hij niet eens probeerde te remmen en Bottas wel. In COTA had Max wel een ' lasting advantage', namelijk de plek op Raikkonen. Bottas had in mijn ogen geen lasting advantage, dus geen straf nodig.
Bottas had absoluut een lasting advantage. Hij verremde zich volledig en was z'n plek al lang kwijt geweest als ie niet rechtdoor was gegaan. Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer belachelijk ik de hele actie en het gebrek aan sancties ga vinden.

Bansheeben wijzigde deze reactie 26-11-2018 11:55 (22%)

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Zou me niks verbazen als Bottas van de winter of voorjaar al zijn stoeltje kwijt raakt aan Ocon.

• TrekDr0p
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20:35

TrekDr0p

QR niet scannen

Equator schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:20:
[...]

Maar geen oneindig aantal :)

Ze waren op bij Max begreep ik.
MAX gaf aan aan HAM dat zijn tearoffs op waren, terwijl hij normaal genoeg over hield.
Maar de baan en de voorgangers lieten veel troep los waardoor hij daar al zonder kwam te zitten en toen plofte de motor van GAS.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Voor Bottas die de bocht afsnijdt, geen straf krijgt, is dit eigenlijk de enige correcte reactie. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• TrasherNL
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22:07
Toto Wolff na teamorder in de Russische GP: "At the end, if five points or three points are missing then you are the biggest idiot on the planet ...".

Goed, dit was met betrekking tot evt. mislopen van het kampioenschap, maar achteraf gezien is het dus Bottas die dankzij de zeven punten die van hem zijn gestolen vijfde in plaats van derde is. Dus Toto, inderdaad: at the end five (voor 3e plaats) or three (voor 4e plaats) points are missing.

Ondertussen is Hamilton kampioen met een confortable 88 punten voorsprong. Voor vrijwel iedereen was eind september toch wel duidelijk dat Hamilton met zijn vingers in de neus de rest van het seizoen top 6 zou kunnen rijden, eventueel twee keer DNF, en alsnog ruim kampioen kon worden?

Mijn conclusie is dus: Toto Wolff is de idioot.

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 15-11 15:13
TrasherNL schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:03:
Toto Wolff na teamorder in de Russische GP: "At the end, if five points or three points are missing then you are the biggest idiot on the planet ...".

Goed, dit was met betrekking tot evt. mislopen van het kampioenschap, maar achteraf gezien is het dus Bottas die dankzij de zeven punten die van hem zijn gestolen vijfde in plaats van derde is. Dus Toto, inderdaad: at the end five (voor 3e plaats) or three (voor 4e plaats) points are missing.

Ondertussen is Hamilton kampioen met een confortable 88 punten voorsprong. Voor vrijwel iedereen was eind september toch wel duidelijk dat Hamilton met zijn vingers in de neus de rest van het seizoen top 6 zou kunnen rijden, eventueel twee keer DNF, en alsnog ruim kampioen kon worden?

Mijn conclusie is dus: Toto Wolff is de idioot.
Alleen boeit het team die 2e plek of hogerlager volledig niet. Dat zetten ze niet in de prijzenkast.

• kevz
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 03:26
hjs schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:24:
Zou me niks verbazen als Bottas van de winter of voorjaar al zijn stoeltje kwijt raakt aan Ocon.
Mja, Bottas word door Merc wel een oor aan genaaid. De keren dat hij het goed voor elkaar had mocht hij doodleuk wachten op Lewis, of ze gaven hem een alternatieve strategie die alleen maar goed is in anderen ophouden. Zelf heeft hij ook wat te veel foutjes gemaakt, dat waren vaak lockups waardoor zijn banden het niet uithouden tot het eind. Dit alles kost ook veel zelfvertrouwen in een coureur, en ik heb het idee dat Bottas daar wel gevoelig voor is.
Dat Bottas niet zo goed uit de verf komt is voor de helft te wijten aan Mercedes, en voor de helft aan zichzelf denk ik dan.

Zou ik het erg vinden als hij vervangen word? Hmmmm, waarschijnlijk niet. Maar tis jammer dat mensen soms zo extreem negatief over hem zijn.

Mijn YouTube

• SinergyX
  • Laatst online: 00:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

kevz schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:08:
[...]
Zou ik het erg vinden als hij vervangen word? Hmmmm, waarschijnlijk niet. Maar tis jammer dat mensen soms zo extreem negatief over hem zijn.
Hoe Toto praatte over Ocon, moet Bottas wel weten dat hij nog 1 jaartje mag en dan exit is.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• kevz
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 03:26
SinergyX schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:16:
[...]

Hoe Toto praatte over Ocon, moet Bottas wel weten dat hij nog 1 jaartje mag en dan exit is.
Dat geloof ik ook wel. Maar ik denk dat dat eerder komt omdat ze een nieuwe Lewis aan het zoeken zijn. Bottas paste perfect bij Merc om iedereen achter Lewis op te houden, maar zo'n persoon hebben ze alleen tijdelijk nodig. Dus of Bottas veranderd van state of mind en word meer aggressief terwijl hij minder fouten maakt, of hij word vervangen voor een future-champion.

Mijn YouTube

• Korras
  • Laatst online: 16:51
SinergyX schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:16:
[...]

volgens mij zei hij bijna letterlijk tijdens de persco voor de race afgelopen vrijdag dat Ocon in 2020 bij Mercedes rijdt: "have him ready for a seat in 2020"

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

• YakuzA
  • Laatst online: 22:18

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Korras schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:24:
[...]

volgens mij zei hij bijna letterlijk tijdens de persco voor de race afgelopen vrijdag dat Ocon in 2020 bij Mercedes rijdt: "have him ready for a seat in 2020"

[Streamable: HornerFlags]
"a seat" kan net zogoed een stoeltje bij Williams/FI zijn, afhankelijk van hoe Russell het doet.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Sniffels
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 15-11 07:43
Dit jaar alle wedstrijden live kunnen zien, en zeker 19 van de 21 quali's, en stuk of 10 vrije trainingen.

Steeds alles er omheen kunnen plannen.

vind het een mooie persoonlijke score ;)

• HeAdWaVe74
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 13-11 10:21
hjs schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:24:
zo'n gevoel heb ik ook.

er zijn immers elders nog wel wat stoeltjes open.

( niet dat ik Bottas er in zou zetten, maar als je niets anders heb ! )

iRacing Profiel

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 15-11 09:03
Helmpje wissel

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• DJTimo
Gisteren wilde HAM al shirtje wisselen, maar daar paste VET voor. :X

• robin_sf
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 12-03 15:22
nog vier helmpjes die gewisseld zijn.

• HeAdWaVe74
DJTimo schreef op maandag 26 november 2018 @ 14:29:
[...]
Gisteren wilde HAM al shirtje wisselen, maar daar paste VET voor. :X
zou hij nog een boete krijgen. in de voet#$%ij wel iig . :+

iRacing Profiel

• HeAdWaVe74
nou, ik dan maar

iRacing Profiel

• YakuzA

YakuzA

HeAdWaVe74 schreef op maandag 26 november 2018 @ 14:10:
[...]
zo'n gevoel heb ik ook.

er zijn immers elders nog wel wat stoeltjes open.

( niet dat ik Bottas er in zou zetten, maar als je niets anders heb ! )
Er is geen enkel stoeltje open voor zover bekend.

FI -> Stroll (die mag al 2 testdagen rijden nu, maar nog niet officieel aangekondigd)
TR -> Albon (die heeft zijn Nissan contract naar verluid net afgekocht, maar nog niet officieel aangekondigd)

PSN

• basvn
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 20:29
YakuzA schreef op maandag 26 november 2018 @ 14:48:
[...]

FI -> Stroll (die mag al 2 testdagen rijden nu, maar nog niet officieel aangekondigd)
TR -> Albon (die heeft zijn Nissan contract naar verluid net afgekocht, maar nog niet officieel aangekondigd)
Stroll in de mercedes en Bottas in de Toro Rosso dus? :+

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• demo31051987

demo31051987

a.k.a. Extigo

YakuzA schreef op maandag 26 november 2018 @ 14:48:
[...]

Nope: https://www.gpupdate.net/...lbon-voor-komend-seizoen/

Steam

• YakuzA

YakuzA

Lekker nuttige reactie.

Nope: https://www.motorsport.co...rosso-drive-2019/4304510/
en https://www.motorsport.co...split-toro-rosso/4304581/
Aldus eerder door mij aangegeven dat er niet officieel getekend is 7(8)7

YakuzA wijzigde deze reactie 26-11-2018 15:38 (18%)

PSN

• Destruction
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 00:17

Destruction

(ex-)Automonteur

FabianGTI schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:28:
Ugh, die Coronel over de halo, mensen kinderen, leg je er nou toch eens bij neer dat die dingen erop zitten
Dat dus. Al zou men imo nog wel eens goed moeten bekijken hoe ze ervoor kunnen zorgen dat de HALO in zo'n geval geen belemmering meer hoeft op te leveren.

Om maar wat te roepen, misschien moet er een systeem komen dat in zo'n geval van de HALO een soort krik kan maken, waardoor de auto opgetild wordt en er ruimte ontstaat voor de coureur om te ontsnappen.

Ford Focus Wagon 1.6 16v '03 | Honda CBR600F '91 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Razr
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
Destruction schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:56:
[...]

Om maar wat te roepen, misschien moet er een systeem komen dat in zo'n geval van de HALO een soort krik kan maken, waardoor de auto opgetild wordt en er ruimte ontstaat voor de coureur om te ontsnappen.

• alexbl69
  • Laatst online: 23:49
Destruction schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:56:
[...]

Dat dus. Al zou men imo nog wel eens goed moeten bekijken hoe ze ervoor kunnen zorgen dat de HALO in zo'n geval geen belemmering meer hoeft op te leveren.

Ben bang dat zo'n constructie moeilijk gecombineerd kan worden met de vereisten voor de krachten die de Halo moet kunnen doorstaan.

Wat mij betreft kunnen we de discussie laten rusten. Zelfs in het geval dat de wagen van Hülkenberg gisteren volledig in de brand was gevlogen zou hij er nog zonder kleerscheuren vanaf zijn gekomen. Hoewel, misschien had hij z'n ondergoed moeten verschonen :).

Het is niet meer zoals 40 jaar geleden dat een auto in de fik vliegt en de coureur ernstig verwond raakt of zelfs sterft. Ze hebben kleding aan die 11 seconden een brand van 840°C kan weerstaan. Binnen die tijd is het vuur wel weer geblust.

Vind de Halo ook een onding, het ziet er niet uit. Maar qua veiligheid is het absoluut een vooruitgang.

iRacing Profiel

• B-Real
Tja, of de HALO gisteren nou in het nadeel was voor Hulkenberg of niet is een lastige. Let wel, ik heb het alleen over het uit de auto kruipen, niet over de crash zelf!

Iedereen roept direct dat de HALO dit bemoeilijkt heeft, volgens mij zei Hulkenberg zelf dat het niet heel veel uitmaakte. De FIA heeft dit al veelvuldig getest en zal dit n.a.v. gisteren vast een vervolg geven.

Ik dacht ook gelijk "Zie je nou wel, die HALO is niks waard in dit geval". Ik moest hierbij direct aan de crash van Alonso in Melbourne denken waarbij hij wél zelf uit de auto kon kruipen. Foto echter even opgezocht en daarbij is te zien dat Alonso wel iets meer ruimte had als Hulkenberg gisteren.

Kortom, domme pech voor Hulkenberg gisteren.

• AzzKickah
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15-11 02:35

AzzKickah

06-CENSORED

Waarom moest HUL's auto dan eerst rechtop gekwakt worden?

https://www.autosport.com...ise-hulkenberg-extraction

Ik snap niet hoe Charlie Whiting dit kan zeggen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

B-Real schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:16:
Tja, of de HALO gisteren nou in het nadeel was voor Hulkenberg of niet is een lastige. Let wel, ik heb het alleen over het uit de auto kruipen, niet over de crash zelf!

Iedereen roept direct dat de HALO dit bemoeilijkt heeft, volgens mij zei Hulkenberg zelf dat het niet heel veel uitmaakte. De FIA heeft dit al veelvuldig getest en zal dit n.a.v. gisteren vast een vervolg geven.

Ik dacht ook gelijk "Zie je nou wel, die HALO is niks waard in dit geval". Ik moest hierbij direct aan de crash van Alonso in Melbourne denken waarbij hij wél zelf uit de auto kon kruipen. Foto echter even opgezocht en daarbij is te zien dat Alonso wel iets meer ruimte had als Hulkenberg gisteren.

Kortom, domme pech voor Hulkenberg gisteren.

[Afbeelding]
Volgens mij doelde Hulkenberg erop dat het met Halo bij zo'n ongeluk als gisteren niet veel uit zou maken als extra bescherming. Hij had het dacht ik niet over het uit de cockpit komen dat dit geen verschil zou maken? Sterker, hij zegt dat het misschien slechter was, maar hij weet het niet zeker.

hardware-lover wijzigde deze reactie 26-11-2018 16:38 (8%)
Reden: Video toegevoegd..

A smile a day....

• Moofnor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 00:34

Moofnor

King of my castle

AzzKickah schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:26:
Waarom moest HUL's auto dan eerst rechtop gekwakt worden?

https://www.autosport.com...ise-hulkenberg-extraction

Ik snap niet hoe Charlie Whiting dit kan zeggen.
Het staat zelfs tweemaal in je gelinkte artikel waarom de auto eerst rechtop werd gezet :F

• B-Real
Oh, dat zou ook goed kunnen inderdaad. Heb het interview niet meer helemaal helder voor de bril.

Volgens mij, als ik het mij goed herinner, raakte de HALO de grond ook niet bij zo'n koprol en absorbeerde de T-Bar de impact van de koprol (net als voorheen zonder HALO).

Logisch ook overigens, de HALO is er om rijders te beschermen als ze onder bijv. een bandenstapel of andere auto schuiven en niet zozeer voor dit soort ongelukken.

• RobertMe
Het enige wat de halo gisteren gehad kan hebben is als bescherming tegen de "muur" toen die op de kop lag. Het is nu namelijk al zo dat er een diagonaal is van de rollbar (in de luchtinlaat) naar een punt op de neus (ter hoogte van de knieën zoiets) waar niks bovenuit mag steken. Onder normale omstandigheden als de auto op de kop ligt/over de kop gaat kan de coureur/helm dus nooit aan de grond komen. Enige ding is dat de auto nu op z'n kop op de muur kwam. En daarbij vraag ik me af of de halo en muur tegen elkaar lagen en de halo dus voorkwam dat Hulkenberg de muur raakte. Dit zou dus kunnen doordat de airbox/rollbar ook weer vrij smal is en als de rollbar tegen/langs de muur ligt heb je dus ook niet die vrije ruimte van rollbar tot "knieën".

Edit:
Nog even foto uit bovenstaande artikel bekeken (had die ook niet meer helder) en de auto ligt juist helemaal naast de muur, hoogstens dat een achterwiel boven de muur hangt. Dus de halo heeft in dit geval hoogstwaarschijnlijk niet geholpen.

RobertMe wijzigde deze reactie 26-11-2018 16:41 (14%)

• AzzKickah
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15-11 02:35

AzzKickah

06-CENSORED

Moofnor schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:38:
[...]

Het staat zelfs tweemaal in je gelinkte artikel waarom de auto eerst rechtop werd gezet :F
Maar dat bestempel ik als onzin.

Ik heb nog nooit eerder gezien in mijn 21 jaar F1 dat een auto na een crash met de coureur er nog in rechtop gekwakt werd. Never.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Heb me weer prima vermaakt deze race :) Het was wel even flink schrikken toen ik HUL een salto zag maken, gelukkig is-ie OK :) RBR op p3 en p4, boven verwachting, maar ook geholpen door het uitvallen van RAI. Waar ik overigens wel van baalde, zijn allerlaatste F1 race in een auto waarmee hij om bokalen kon vechten, en dan eindig je zo :/

Die boordradio van ALO was prachtig "Ik heb al 1.800 punten", maw: Ik vindt het allemaal wel best :+
Zertaxka schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:52:
[...]

Niet dat ik het Ocon gun maar [mbr]Bottas[/] heeft stiekem toch gewoon een heel slecht seizoen gedraaid.
Denk dat ze zich nog wel achter de oren krabben bij Mercedes waarom ze hem een contract verlenging hebben gegeven met Ocon in huis. Zal wel zijn omdat hij de beste Wingman voor Lewis is :P
Maar inderdaad als Bottas niet presteert in de eerste races dan zie ik het wel gebeuren dat ze hem vervangen met het oog op de constructeurs kampioenschap.
Bottas heeft het laten liggen dit seizoen, en publiekelijk als "best wingman" neergezet worden helpt niet als je jezelf probeert te herpakken. Eigenlijk was van te voren wel duidelijk dat Bottas naar Mercedes gehaald werd, slechts om de b*tch van HAM te zijn. Een 2e viool die best af en toe een race mag winnen, maar serieus voor het WK meedoen? Nee, Mercedes heeft geleerd van HAM vs ROS.

Ik denk ook dat ze hoofdpijn krijgen als ze Ocon naast Hamilton in de Mercedes zetten, OCO gaat echt niet luisteren naar evt. teamorders. Ik vraag me dat laatste trouwens ook af bij GAS, die gisteren met z'n olie sproeiende Honda gewoon door bleef rijden, ondanks meerdere verzoeken van zijn team om de auto stil te zetten.. Dat wordt nog wat bij RBR volgend jaar :X
AGee wijzigde deze reactie 25-11-2018 19:54 (0%)
Reden: Geen naamsverbasteringen
In principe begrijp ik dat je dit doet, maar ik kom van jou zelf overal posts tegen waar je Honda schrijft als Hondo. Mag dat dan wel :? Het komt een beetje vreemd over, laat ik het zo verwoorden. Als je het anderen wil verbieden om verbasteringen of afkortingen te gebruiken, doe dat dan zelf ook niet. Just my 2 cents :)

Ford Focus Wagon 1.6 16v '03 | Honda CBR600F '91 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Robertdj
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
Indien mogelijk lijkt het me wel een veiligere manier om uit te stappen. Lomp je gordel losmaken terwijl je ondersteboven hangt kan resulteren in een gebroken nek.

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
Destruction schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:42:
In principe begrijp ik dat je dit doet, maar ik kom van jou zelf overal posts tegen waar je Honda schrijft als Hondo. Mag dat dan wel :? Het komt een beetje vreemd over, laat ik het zo verwoorden. Als je het anderen wil verbieden om verbasteringen of afkortingen te gebruiken, doe dat dan zelf ook niet. Just my 2 cents :)
Dat waren typo's

AGee in "[F1] Seizoen 2018 - deel 2"

;)

Te koop....

• RobertMe
AzzKickah schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:41:
[...]

Ik heb nog nooit eerder gezien in mijn 21 jaar F1 dat een auto na een crash met de coureur er nog in rechtop gekwakt werd. Never.
Het komt ook vrij zelden (tot nooit) voor dat een auto vrijwel letterlijk op z'n kop staat. Normaliter zal die omvallen een van beide kanten op en dus scheef liggen, zoals bv bij Alonso. Nu leunde de auto denk ik nog met een kant op de muur waardoor deze een stuk "rechter" lag. En zoals @Robertdj al aangeeft wil je dan juist niet de gordel los maken en vervolgens bij wijze van je nek breken.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Robertdj schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:43:
Indien mogelijk lijkt het me wel een veiligere manier om uit te stappen. Lomp je gordel losmaken terwijl je ondersteboven hangt kan resulteren in een gebroken nek.
Als je letterlijk in de gordel hangt, zal hij nooit open gaan. Je moet jezelf afzetten om de gordel los te kunnen maken, daarna kun je jezelf gecontroleerd naar beneden laten zakken :)

Mits je de ruimte hebt om vervolgens weg te kruipen :P Zelfs in het geval van ALO in Melbourne vraag ik het me af, als je de foto ziet waar hij naast/onder de McLaren zit en daar dan nog een HALO bij bedenkt, kom je al vrij snel tot de conclusie dat ALO daar nooit uitgekomen zou zijn zonder hulp.

Daarmee pleit ik niet voor een vertrek van de halo, ondanks het feit dat ik 't een lelijk onding vindt. Maar ik zou wel pleiten voor een nader onderzoek naar de halo :)

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

albino71 wijzigde deze reactie 26-11-2018 17:04 (56%)

Te koop....

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Kimi was teleurgesteld in Max...

https://streamable.com/pakqa

Want nu moet Kimi naar het FIA gala. Geen enkele coureur heeft daar ook zin in, en ze schuiven het niet eens onder stoelen of banken. _O-

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 26-11-2018 17:22 (4%)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]

Ik word altijd getriggerd door woorden zoals "nooit / never" ;)

Het eerste wat mij te binnen schoot was Wehrlein Monaco 2017. Ook daar werd de auto eerst op zijn 4 wielen gezet voordat de coureur uit de auto kwam. Niet kwakken natuurlijk, neergezet, al heb ik geen video gevonden waarin het neerzetten te zien was. Heb ik trouwens ook niet bij Hulkenberg gezien, dus "kwakken" kan zeker nog wel aan de orde zijn (denkutnie).

A smile a day....

• RobertMe
hardware-lover schreef op maandag 26 november 2018 @ 17:47:
[...]

Het eerste wat mij te binnen schoot was Wehrlein Monaco 2017. Ook daar werd de auto eerst op zijn 4 wielen gezet voordat de coureur uit de auto kwam. Niet kwakken natuurlijk, neergezet, al heb ik geen video gevonden waarin het neerzetten te zien was. Heb ik trouwens ook niet bij Hulkenberg gezien, dus "kwakken" kan zeker nog wel aan de orde zijn (denkutnie).
M.b.t. Hulkenberg. We hebben inderdaad niet gezien hoe ze hem neerzette, maar wel hoe ze hem van op de kop tot op z'n zijkant draaien. Wat an zich vrij rustig ging. Lijkt me dus sterk dat ze hem de laatste 90º zo om hebben laten vallen :P

• Just_I
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 14-11 22:01

Just_I

What did you just say?

hardware-lover schreef op maandag 26 november 2018 @ 17:47:
[...]

Voor zover ik me kan herinneren stond WER op zijn kant in de bandstapels, hij kon er hoe dan ook niet uit zonder dat de auto verplaatst moest worden.

YouTube: F1 Monaco 2017 - Pascal Wehrlein Headfirst Crash into wall!

Just_I wijzigde deze reactie 26-11-2018 19:05 (7%)

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• Tommy The Cat
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:32

Je zou denken dat er dan ook olie op zijn banden terecht is gekomen. Maar ik heb ‘m niet zien glijden.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Just_I schreef op maandag 26 november 2018 @ 19:03:
[...]
Voor zover ik me kan herinneren stond WER op zijn kant in de bandstapels, hij kon er hoe dan ook niet uit zonder dat de auto verplaatst moest worden.

YouTube: F1 Monaco 2017 - Pascal Wehrlein Headfirst Crash into wall!
You are missing the point there 😏 Maar ze hadden de bolide met al die Monaco mennekes (het stikt er altijd van daar), ook opzij kunnen schuiven zodat Wehrlein er mooi zijdelings uit had kunnen vallen 😉
Gebeurde echter niet, werd eerst op zijn 4 wielen gezet.

Ik heb er overigens een hard hoofd in dat Hulkenberg er zonder hulp zou zijn uitgekomen zo ondersteboven hangend.

A smile a day....

• RobertMe
hardware-lover schreef op maandag 26 november 2018 @ 19:45:
Ik heb er overigens een hard hoofd in dat Hulkenberg er zonder hulp zou zijn uitgekomen zo ondersteboven hangend.
Ach niet zo pessimistisch, gordel los en gaan :+ Of het verstandig is om je zo naar beneden te laten donderen is natuurlijk een ander verhaal

• Edd
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 20:27
Laatste van het seizoen.. ;(

Steam: Thndr,PSN: ThunderStore, Battle.Net: THNDR#2975

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Topicstarter
[...]

Het eerste wat ik ook zei toen ik ze zag worstelen om hem rechtop te krijgen, is: Goeie actie als er wel ergens een breukje oid zit :X Nou was dit een crash met lage snelheid, maar er had maar zo iets scheef kunnen zitten wat niet geholpen zou zijn geweest bij zo'n actie om die auto recht te duwen....
Edit: Die eerste quote icm met de start gisteren :+

AGee wijzigde deze reactie 26-11-2018 20:09 (20%)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• The Legend
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 00:09
The Legend schreef op zondag 25 november 2018 @ 15:49:
GianPiero tegen Max: talking about iT won’t make it better. Don’t tell me to listen, you know I listen.

Padum tss :+
De quote was dus net wat anders :p

MV: Mate, listen, listen! I have weird engine braking.
GP: Well going up on torque is only going to help that. And I am listening, you don’t need to tell me to listen mate.

Ik ben toch malle pietje niet!

• Spotmatic
Die van GRO en donuts draaien is ook goud. 😂

• The Legend
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 00:09
Spotmatic schreef op maandag 26 november 2018 @ 20:12:
Die van GRO en donuts draaien is ook goud. 😂
Toch humor die Fransman :+

GRO: Are we allowed to do doughnuts?
Engineer: Ehh, pitwall says no.
GRO: ...and what does that mean?
Engineer: I don’t know, pitwall says no.
* Fransman doet doughnut

AGee wijzigde deze reactie 26-11-2018 20:25 (5%)
Reden: Nee, dat is geen normaal woord om te gebruiken

Ik ben toch malle pietje niet!

• sjaool
  • Laatst online: 19:37

sjaool

Every life should have 9 cats

TrekDr0p schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:47:
[...]

MAX gaf aan aan HAM dat zijn tearoffs op waren, terwijl hij normaal genoeg over hield.
Maar de baan en de voorgangers lieten veel troep los waardoor hij daar al zonder kwam te zitten en toen plofte de motor van GAS.
Volgens directeur Tanabe van Honda was het geen geplofte motor maar een olielek.
Tanabe vervolgt: “Het is heel teleurstellend om het seizoen op deze wijze af te sluiten. Pierre viel uit met een olielek waar we de oorzaak nog van moeten achterhalen
Bron

"When you grow up your heart dies"

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 00:42

Martinspire

Awesomeness

sjaool schreef op maandag 26 november 2018 @ 21:08:
[...]

Volgens directeur Tanabe van Honda was het geen geplofte motor maar een olielek.

[...]

Bron
Technisch gezien lekken ze dan allebei olie :P

Martinspire - PC, PS4, X1

• sjaool

sjaool

Martinspire schreef op maandag 26 november 2018 @ 21:44:
[...]

Technisch gezien lekken ze dan allebei olie :P
Toch is er wel een wezenlijk verschil. De motor van Gasly functioneerde nog wel goed want die was dus niet geploft. De rook kwam dus van de olie op het blok. Jammer genoeg vond Piere het nodig om voor Max te gaan rijden. Dat moet hij volgend jaar niet flikken want dan kan hij op wat douwtjes rekenen... :P

Ik moet echt nog zien of Gasly Max een beetje bij kan benen.

• warp
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
sjaool schreef op maandag 26 november 2018 @ 21:59:
Toch is er wel een wezenlijk verschil. De motor van Gasly functioneerde nog wel goed want die was dus niet geploft. De rook kwam dus van de olie op het blok. Jammer genoeg vond Piere het nodig om voor Max te gaan rijden. Dat moet hij volgend jaar niet flikken want dan kan hij op wat douwtjes rekenen... :P

Ik moet echt nog zien of Gasly Max een beetje bij kan benen.
Het zou leuk zijn maar ik betwijfel het.

• sjaool

sjaool

De komende weken komen ze met 4 afleveringen over de carrière van Michael Schumacher (zie einde video).

• Ari Gold
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 01:43

fool me once, strike one. but fool me twice…strike three.

• basvn
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 20:29

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Pagina: 1 ... 17 18 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True