alles kan off-topic
Pole position, en dan bij de start meteen de hele grid onder de rookAnkona schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:39:
[...]
Na de finish tijdens het donuts draaien op de motor in de plof stand zetten.
[YouTube: Metals Shredding: Transmissions & Engine Block (P)]
Met vlak achter hen rijdend Ocon, dik in de punten, die daardoor niks meer ziet en buiten de baan ergens vast komt te staan en niet meer verder kan.B-Real schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:56:
[...]
Een ouderwetse blow-up lijkt me wel wat.
Daniel en Max slipstreamend over het rechte stuk op P1 en P2 en vervolgens gelijktijdig bij beide een enorme vuurbal waarbij je de onderdelen over het asfalt gespoten ziet worden
Zou een waardig afscheid van Renault zijn
Is dat metaal?? Dat lijkt wel alsof het een blok plastic is...jip_86 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:43:
Gewoon een shredder regelen voor die Renault onderdelen
[YouTube: Metals Shredding: Transmissions & Engine Block (P)]
Lijkt er wel op ja. Bij het grote blok loopt hij wel een paar keer vast dat die andersom gaat draaien.Stoelpoot schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:49:
[...]
Is dat metaal?? Dat lijkt wel alsof het een blok plastic is...
Dan nog, dat is geen dun metaal. Ik kan me werkelijk geen voorstelling maken van de kracht die daarop staat.jip_86 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:52:
[...]
Lijkt er wel op ja. Bij het grote blok loopt hij wel een paar keer vast dat die andersom gaat draaien.
Zou inderdaad een mooi afscheid zijn voor de Franse Unité de puissance
Misschien kunnen ze je volgend jaar in de topicstart vermeldenpinda powerrr schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:39:
Hallo, ik mis de melding van @nachtnet @naitsoezn en @Jasphur ! Kan ik weer vijf pagina's gaan bijlezen![]()
je gaat er aan wennen, zeg maar![]()
Ach, we zijn er weer bij! Klaar voor de plof start
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Dat hadden ze een paar races geleden al gedaanbasvn schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:44:
[...]
Misschien kunnen ze je volgend jaar in de topicstart vermelden
/me is af en toe een warhoofd
Waiting on the world to change
Op zich wel een logische keuze: Ocon verlaat de F1 en Max wordt volgend jaar wereldkampioenSir_Lion schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:23:
Ojee, Max en Ocon aan dezelfde tafel.
De sessie met Cyril en Christian [edit] en Otmar [/ edit], wordt vast ook gezellig
[ Voor 3% gewijzigd door KillerBee op 20-11-2018 16:05 ]
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Ze hebben dus 2 keuzes: of een gridstraf, of een race rijden met de kans op een geplofte motor. Hoop dat ze het risico nemen, is eigenlijk wel spannender.
VER zal zich wss wel inhouden in de persco en OCO houdt zich van de domme.KillerBee schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:03:
[...]
Op zich wel een logische keuze: Ocon verlaat de F1 en Max wordt volgend jaar wereldkampioen(u heeft het hier als eerste gelezen
).
De sessie met Cyril en Christian [edit] en Otmar [/ edit], wordt vast ook gezellig
Cyril en Christian kunnen nog wel eens wat modder gaan gooien
Net zo veel kans op regen als dat Horner & Abiteboul niet met modder gaan gooien 0%.
Zo toch een @pinda powerrr verwerkt in dit topic, ook al is dat later dan Pinda nodig had..
Je bedoelt deze aankondiging?pinda powerrr schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:39:
Hallo, ik mis de melding van @nachtnet @naitsoezn en @Jasphur ! Kan ik weer vijf pagina's gaan bijlezen![]()
je gaat er aan wennen, zeg maar![]()
Ach, we zijn er weer bij! Klaar voor de plof start
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Nee
Zet me maar in [small] in elke TS
Als je er met de muis overheen gaat, dan staat er: "deze post is gepinned". Zal wel een modjes ding zijn om snel iets terug te vinden (???).Arjantje72 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:59:
Wat betekent die rode vlag achter een duimpje?
Ach zo, dat zie ik niet op mijn tabletpinda powerrr schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 17:14:
[...]
Als je er met de muis overheen gaat, dan staat er: "deze post is gepinned". Zal wel een modjes ding zijn om snel iets terug te vinden (???).
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
Je zit me gewoon te snobben ja.pinda powerrr schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:53:
[...]
Nee![]()
Zet me maar in [small] in elke TS
Dat is een nieuwe feature die gedeeltelijk uitgerold gaat worden. Machtsmisbruikers Forumcrew met rechten alsmede topicstarters en mede auteurs kunnen bepaalde reacties gaan markeren als deze het waard zijn om uitgelicht te worden. Later komt er een speciale zoekfunctie voor deze reacties. Is een oud verzoek dat ingevoerd gaat worden.Arjantje72 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:59:
Wat betekent die rode vlag achter een duimpje?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
En daarom ben ik al een tijdje in gesprek met de FIA om Brazilllie en Abu om te draaien. In mn hoofd.DaniëlWW2 schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:04:
[...]
Ik vind het gewoon een ongelofelijk saaie prutbaan. Waardeloze seizoensafsluiter en deze keer is die helemaal zinloos omdat vrijwel alles al is beslist.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Oh wait, geen alcohol in abu dhabi, dus ook geen martini...
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Hamilton heeft zich ook eens laten unlappen in Abu Dhabi, dat liep toch wat anders af dan Max/Ocon...
Haha, prachtig even dat vingertjekevlar01 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 00:15:
https://streamable.com/2yxfz
Hamilton heeft zich ook eens laten unlappen in Abu Dhabi, dat liep toch wat anders af dan Max/Ocon...
Ik volg weer mee, jammer dat het alweer de laatste race van het seizoen is!
En mee eens dat dit nou niet het perfecte laatste-race-van-het-seizoen-circuit is
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Teams hebben al aardig wat info over de Hypers op deze baan want die hebben ze hier na het eind van vorig seizoen getest. Ik denk inderdaad dat het een vrij gemakkelijke 1-stop wordt, voor Red Bull is het wellicht mogelijk om een 1-stop Hypersoft-Ultrasoft strategie te doen gezien hun bandenmanagement dit jaar.TrekDr0p schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:39:
De grote vraag, hoelang gaan de Hypers het volhouden?
En zullen de grote 3 op Ultra's proberen te starten?
Om daarna een 1 stopper naar de Super's?
Owja en ik doe ook mee zondag
met kijken dan he:+
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Misschien is een hobbel te hiig geworden, en hebben mensen geklaagd. Dan moet hij weg henachtnet schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:09:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
beetje laat om nu nog iets aan het asfalt te doen.. Het is toch niet dat ze pas sinds gisteren weten dat er een race komt?
Dit inderdaad. FIA doet zelf ook een inspectie en ik denk dat een aantal FIA leden pas bij de baan komen als er een race is. Maar het had wel wat eerder gemogen inderdaad.TrekDr0p schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:23:
[...]
Misschien is een hobbel te hiig geworden, en hebben mensen geklaagd. Dan moet hij weg he
A #funky stat for you ahead of the weekend: As we approach the final race of his second stint at Ferrari, Kimi Raikkonen is currently Ferrari's most recent world champion, race winner, pole position and podium sitter.
— Nate Saunders (@natesaundersF1) 21 november 2018
Grappig wanneer je bedenkt wie er weg gaat/moet bij Ferrari en wie blijft
Ik ga ze niet zoeken, maar er zijn vast wat stats van Vettel te plaatsen die de keuze rechtvaardigen.EvilWhiteDragon schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:26:
[...]
Grappig wanneer je bedenkt wie er weg gaat/moet bij Ferrari en wie blijft
Want? Het is vrijdag niet klaar?Martinspire schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:50:
[...]
Dit inderdaad. FIA doet zelf ook een inspectie en ik denk dat een aantal FIA leden pas bij de baan komen als er een race is. Maar het had wel wat eerder gemogen inderdaad.
De foto is hooguit van vandaag, dus ze zijn toch ruim op tijd voordat de eerste auto's gaan rijden?
Dat kleine stukje asfalt inrijden is niet nodig en was anders ook niet gelukt als ze het twee weken eerder hadden vervangen.
Misschien moeten ze er nog even gele borden neer zetten met "Let op nieuw wegdek, langere remweg" en deze de komende drie GP's in Abu Dhabi laten staan (a la Nederlandse wegwerkzaamheden).
Valt mee denk ik. Zo slecht is RAI niet in mijn ogen....albino71 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:57:
[...]
Ik ga ze niet zoeken, maar er zijn vast wat stats van Vettel te plaatsen die de keuze rechtvaardigen.
Stats
Ja dat lijkt mij ook een stuk beter (niet in mn hoofd dan uiteraard) want dan moeten ze vanaf Amerika naar de andere kant van de wereld en gelijk weer terug naar AmerikaJasphur schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 18:32:
[...]
En daarom ben ik al een tijdje in gesprek met de FIA om Brazilllie en Abu om te draaien. In mn hoofd.
@Jasphur denkt: oja..
[ Voor 3% gewijzigd door LopendeVogel op 21-11-2018 12:17 ]
Verwijderd
- DaniëlWW2
- Niet online
En twee extra DNF's heeft.Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:23:
Vergeet niet dat Raikkonen tweede viool speelt bij Ferrari. Als ze echt gelijkwaardig mochten racen vraag ik mij af wie dit seizoen beter geweest zou zijn.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik dacht, laat ik die race nog eens in zijn geheel bekijken om te zien hoe dat in zijn werk ging met Hamilton. Maar het werd tijdens de race ook enkel als herhaling getoond, je wordt er dus niet veel wijzer van dan wat er via de link te zien valt. Behalve dat Hamilton zich niet liet werkelijk liet unlappen (buiten die uitrem-actie), en hij Barrichello even duidelijk maakte wie er numero uno waskevlar01 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 00:15:
https://streamable.com/2yxfz
Overigens was 2011 een redelijk fucked_up jaar voor Hamilton waarin ie regelmatig met (vooral) Massa (en zichzelf) in de clinch lag. Een soort van Eerste6racesVerstappen2018 jaar zeg maar, en dat in zijn 5e seizoen in deze klasse.
Testing, one, two ...
Ik dacht dat na al die jaren al duidelijk is dat Raikkonen wel goed aan een stuur kan draaien, maar dat Vettel dat toch nog een stukje beter kan. Een vlugge blik op echte statistieken zou dat duidelijk moeten maken.
Ik vind dat daar wel een groot verschil is met Max-Ocon. Hamilton lijkt niet mee te gaan in het uitrem spelletje (om de banden niet om zeep te helpen?), maar beseft dat hij hem toch weer zal inhalen later (of dat nu in de bocht daarna, of 3 ronden daarna gebeurd maakt in feite niet eens zoveel uit).hardware-lover schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:01:
[...]
Behalve dat Hamilton zich niet liet werkelijk liet unlappen (buiten die uitrem-actie), en Barrichello even duidelijk maakte wie er numero uno was
Ook dat vingertje lijkt me vrij beheerst van Hamilton, met eerst dat handje om de aandacht te trekken. Dat doet uitschijnen dat Hamilton heel goed weet dat hij zich door zoiets niet moet laten opjagen.
Dat in tegenstelling bij Max, waar precies een soort van automatisch verdedigingsmechanisme in werking trad toen Ocon zich ernaast zette. Juist die automatismen zouden in de komende jaren plaats moeten maken voor strategisch inzicht.
Als je het 2011 seizoen van Hamilton in zijn geheel bekijkt, dan is dit verre van beheerst geweest, en dat spreekt ie zelf ook uit voorafgaande aan die race in Abu Dhabi. Ik denk wel dat ook hij ervan geleerd heeft dat jaar. Het blijft een leerproces, tot je laatste race in deze klasse.Giesber schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:17:
[knip]
Ik vind dat daar wel een groot verschil is met Max-Ocon. Hamilton lijkt niet mee te gaan in het uitrem spelletje (om de banden niet om zeep te helpen?), maar beseft dat hij hem toch weer zal inhalen later (of dat nu in de bocht daarna, of 3 ronden daarna gebeurd maakt in feite niet eens zoveel uit).
Ook dat vingertje lijkt me vrij beheerst van Hamilton, met eerst dat handje om de aandacht te trekken. Dat doet uitschijnen dat Hamilton heel goed weet dat hij zich door zoiets niet moet laten opjagen.
Dat in tegenstelling bij Max, waar precies een soort van automatisch verdedigingsmechanisme in werking trad toen Ocon zich ernaast zette. Juist die automatismen zouden in de komende jaren plaats moeten maken voor strategisch inzicht.
Testing, one, two ...
Verwijderd
Vettel was en is beter, end of discussion 😀Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:23:
Vergeet niet dat Raikkonen tweede viool speelt bij Ferrari. Als ze echt gelijkwaardig mochten racen vraag ik mij af wie dit seizoen beter geweest zou zijn.
- DaniëlWW2
- Niet online
Uitstekende match dus
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Doet me hier aan denken
nu nog een matchende snelheid
[ Voor 8% gewijzigd door kevlar01 op 21-11-2018 14:17 ]
In de eerste rondedr.lowtune schreef op woensdag 21 november 2018 @ 14:21:
Zal je zien, z'n laatste race klapt de Renault motor.
FTFY
een treffende spreuk
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 20:55
- DaniëlWW2
- Niet online
Zou zuur zijn voor Renault, weer een team beter dan het eigen fabrieksteamDaniëlWW2 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:09:
Verder zie ik McLaren volgend haar gewoon "best of the rest" zijn, want Alonso vertrok.
Dus ik hoop het!
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Zouden RBR, Renault en Ferrari nog wat in petto hebben voor hun vertrekkende rijders? (RIC, SAI & RAI)
RBR wel denk ik, dat is 1 grote marketing machine.nachtnet schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:30:
nog 1tje voor de liefhebbers..
[Afbeelding]
Zouden RBR, Renault en Ferrari nog wat in petto hebben voor hun vertrekkende rijders? (RIC, SAI & RAI)
mwah, ik denk een openstaande achterdeurBastie-88 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:39:
[...]
RBR wel denk ik, dat is 1 grote marketing machine.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Je vind soms reacties leuk, maar ik ben niet iemand die snel glimlacht/hardop lacht om een post. Ik moest nu toch echt glimlachen terwijl ik net een slok cappuccino had genomendr.lowtune schreef op woensdag 21 november 2018 @ 14:21:
Zal je zien, z'n laatste race klapt de Renault motor.
Comisarios para el #AbuDhabiGP
— MotorLat (@motorlat) 21 november 2018
Garry Connelly
Dennis Dean
Felipe Giaffone
📸 @fia pic.twitter.com/ShrB63lWCx
No Comment

1e DRS is 120 m langer, 2e ook langer maar niet bekend hoeveel...
Op naar de testdagen dan maar
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
We moeten maar eens gaan lobbyen voor een back-to-back seasonDamian schreef op woensdag 21 november 2018 @ 16:31:
laatste race alweer dit jaar...
Op naar de testdagen dan maar
Ach we hebben altijd de Formule E nogThomasG schreef op woensdag 21 november 2018 @ 16:35:
[...]
We moeten maar eens gaan lobbyen voor een back-to-back season
- DaniëlWW2
- Niet online
We weten dus nu al dat iedereen een tijdstraf zal krijgen. Max krijgt ook nog twee extra dagen taakstraf van de FIA. Hij gaat namelijk een steward knock-out slaan.
Stiekem is het gewoon een grote Max fan. Als hij nu veel penalties uitdeelt kan hij geen beschuldigingen van partijdigheid krijgen als hij tijdens Max zijn WDC seizoen alles toelaatDaniëlWW2 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 16:45:
[...]
We weten dus nu al dat iedereen een gridstraf zal krijgen. Max krijgt ook nog twee extra dagen taakstraf van de FIA. Hij gaat namelijk een steward knock out slaan.![]()
Heeft 1 van jullie wel is een teambericht van SIR gehoord?
Team radio tijdens de race?basvn schreef op woensdag 21 november 2018 @ 17:01:
Even een willekeurig vraagje
Misschien een enkele keer maar was niet echt memorabel iig
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dus.....basvn schreef op woensdag 21 november 2018 @ 17:01:
Even een willekeurig vraagje
Testing, one, two ...
De FOM moet alle Kurva! en Rush B eruit filteren, en dan blijft er niet veel overYakuzA schreef op woensdag 21 november 2018 @ 17:07:
[...]
Team radio tijdens de race?
Misschien een enkele keer maar was niet echt memorabel iig
Daniel's livery wordt Renault geel.Bastie-88 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:39:
[...]
RBR wel denk ik, dat is 1 grote marketing machine.
"When you grow up your heart dies"
En, hoeveel van de liefhebbers hier, hebben dit plaatje nu als hun bureaublad?nachtnet schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:30:
nog 1tje voor de liefhebbers..
[Afbeelding]
Kurva is pools, Russen roepen eerder blyat.ThomasG schreef op woensdag 21 november 2018 @ 18:12:
[...]
De FOM moet alle Kurva! en Rush B eruit filteren, en dan blijft er niet veel over
Ik hou het bij mijn babi pangang achtergrondpinda powerrr schreef op woensdag 21 november 2018 @ 18:43:
[...]
En, hoeveel van de liefhebbers hier, hebben dit plaatje nu als hun bureaublad?
Gevolgd door "suka".mark-k schreef op woensdag 21 november 2018 @ 19:23:
[...]
Kurva is pools, Russen roepen eerder blyat.
je bedoelt voorafgegaand met "cyka"?
Misschien wel een idee, zodat je er langer van kan genieten. Hij zal wel uitvallen...pinda powerrr schreef op woensdag 21 november 2018 @ 18:43:
[...]
En, hoeveel van de liefhebbers hier, hebben dit plaatje nu als hun bureaublad?
Basement Bios ---- Exo-S
Jasphur denkt dat dat nou niet perse een dingetje is in de F1 en Abu kan eventueel ook nog wel voor AustinLopendeVogel schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:16:
[...]
Ja dat lijkt mij ook een stuk beter (niet in mn hoofd dan uiteraard) want dan moeten ze vanaf Amerika naar de andere kant van de wereld en gelijk weer terug naar Amerika
@Jasphur denkt: oja..
Bizar dat ze daar in "no time" een circuit van maken. Tuurlijk zit daar zoveel geld en ruimte maar wij doen moeilijk over een toegangsweg/ontsluiting voor Zandvoort...nachtnet schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:51:
[Afbeelding]
tIen jaar geleden nog een echte zandbak.
Moet je eens cota opzoeken en de eerste ronde daar van DCTakeAway schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:02:
[...]
Bizar dat ze daar in "no time" een circuit van maken. Tuurlijk zit daar zoveel geld en ruimte maar wij doen moeilijk over een toegangsweg/ontsluiting voor Zandvoort...
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Tja het is ook niet alsof die arabieren ook maar enigszins iets geven om iets anders dan hun hobby, veiligheid, humane werkomstandigheden, mileuvriendelijkheid, etc hebben ze daar allemaal nog nooit van gehoord.TakeAway schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:02:
[...]
Bizar dat ze daar in "no time" een circuit van maken. Tuurlijk zit daar zoveel geld en ruimte maar wij doen moeilijk over een toegangsweg/ontsluiting voor Zandvoort...
Is dat abu dhabi? Daar zijn ze toch niet zo nauw met arbowetten etc?nachtnet schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:51:
[Afbeelding]
Ik dacht dat dit van de week nog was.nachtnet schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:51:
[Afbeelding]
Ze zijn er inderdaad net weg met de asfalteerder
Revive the guild!
Klopt. In dat pretpark heeft Ferrari wat geld gestopt en ik moet zeggen dat het best wel een netjes winkelcentrum is.RocketKoen schreef op donderdag 22 november 2018 @ 00:44:
En ze hebben er ook maar meteen een pretpark en een enorm winkelcentrum naast gebouwd.
1) Als je enorm veel geld ertegenaan kunt smijten, dan kun je vrij snel iets gebouwd krijgenTakeAway schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:02:
[...]
2) Als je geen of weinig regelgeving hebt mbt veiligheid, kwaliteit, werkomstandigheden etc, dan staat zo'n baan en faciliteiten een stuk sneller.
3) Volgens mij vergeet iedereen dat het proces ervoor best jaren geduurd kan hebben, maar dat toen de schop de grond in ging, je ook niet zo heel veel meer hoeft te doen op organisatorisch vlak. De deal met FIA/FOM was binnen, het ontwerp van de baan was er, de locatie was gekozen en de aannemer(s) aangenomen. Als bij een huis eenmaal wordt begonnen met de fundering, gaat het ook vrij hard. En het is niet alsof zo'n baan nou extreem lastig is. Tribunes en asfalt zijn niet bepaald heel denderend. Enige lastige was het hotel en de pits, maar daar draaien de grote aannemers zich niet voor om.
Het pretpark ernaast vind ik eerder een knappere prestatie dan de baan zelf.
Overigens kunnen er 50.000 bezoekers overdekt zitten en zitten er naast de baan nog 6 hotels (7 totaal dus), een jachthaven en het themapark van Ferrari ernaast. Laten we ook niet vergeten dat het vliegveld tussen 2007 en 2017 met 1,479% gegroeid is. Er komt nog een nieuwe terminal bij in 2019 met 65 gates welke 3 miljard heeft gekost en hem waarschijnlijk in de top 10 van drukste vliegvelden gaat brengen.
En Etihad Airways financiert deze GP gewoon volledig, mede ook om te tonen hoe goed hun Abu Dhabi hub is en om dus wat bobo's te trakteren op een verzorgde reis. De kans dat deze de komende 10 jaar niet op de F1 kalender staat, lijkt me dus vrij klein. Ik hoop alleen wel dat ze hem niet meer als afsluiter doen, want daar heeft het gewoon de aantrekkingskracht niet voor. Of nouja, "waarschijnlijk"™ niet (weet nog niet wat de race gaat brengen tenslotte)
Gebaseerd op mijn mening van races uit het verleden... Zal deze race ook niet erg 'edge of your seat' worden.Martinspire schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:22:
[...]
Of nouja, "waarschijnlijk"™ niet (weet nog niet wat de race gaat brengen tenslotte)
Er waren dit jaar meer races waarvan we dachten dit word niks, die toch wel leuk waren!Jasphur schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:30:
[...]
Gebaseerd op mijn mening van races uit het verleden... Zal deze race ook niet erg 'edge of your seat' worden.
Precies. Ze hebben daar geld en de mensen met geld hebben het voor het zeggen. Dus als vandaag het plan klaar is wordt er morgen gestart met de bouw.Martinspire schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:22:
[...]
1) Als je enorm veel geld ertegenaan kunt smijten, dan kun je vrij snel iets gebouwd krijgen
2) Als je geen of weinig regelgeving hebt mbt veiligheid, kwaliteit, werkomstandigheden etc, dan staat zo'n baan en faciliteiten een stuk sneller.
3) Volgens mij vergeet iedereen dat het proces ervoor best jaren geduurd kan hebben, maar dat toen de schop de grond in ging, je ook niet zo heel veel meer hoeft te doen op organisatorisch vlak. De deal met FIA/FOM was binnen, het ontwerp van de baan was er, de locatie was gekozen en de aannemer(s) aangenomen. Als bij een huis eenmaal wordt begonnen met de fundering, gaat het ook vrij hard. En het is niet alsof zo'n baan nou extreem lastig is. Tribunes en asfalt zijn niet bepaald heel denderend. Enige lastige was het hotel en de pits, maar daar draaien de grote aannemers zich niet voor om.
Het pretpark ernaast vind ik eerder een knappere prestatie dan de baan zelf.
Overigens kunnen er 50.000 bezoekers overdekt zitten en zitten er naast de baan nog 6 hotels (7 totaal dus), een jachthaven en het themapark van Ferrari ernaast. Laten we ook niet vergeten dat het vliegveld tussen 2007 en 2017 met 1,479% gegroeid is. Er komt nog een nieuwe terminal bij in 2019 met 65 gates welke 3 miljard heeft gekost en hem waarschijnlijk in de top 10 van drukste vliegvelden gaat brengen.
En Etihad Airways financiert deze GP gewoon volledig, mede ook om te tonen hoe goed hun Abu Dhabi hub is en om dus wat bobo's te trakteren op een verzorgde reis. De kans dat deze de komende 10 jaar niet op de F1 kalender staat, lijkt me dus vrij klein. Ik hoop alleen wel dat ze hem niet meer als afsluiter doen, want daar heeft het gewoon de aantrekkingskracht niet voor. Of nouja, "waarschijnlijk"™ niet (weet nog niet wat de race gaat brengen tenslotte)
Geen jarenlange procedures van omwonende, want plek zat daar en anders spuiten ze een stuk land in de zee. Geen jarenlange procedures omdat er toevallig een kolonie (zand)kevers woont.
Veiligheid en werkomstandigheden maakt ook niet heel veel uit, ze halen ze met vliegtuigen vol tegelijk uit minder bedeelde landen.
Kwaliteit is vaak wel een dingetje, alles is pracht en praal en bezuinigt wordt er niet snel. Maar ik weet van bijv. Dubai met hun Palm Island dat de woningen daar verzakken.
Van Oord, heb bedrijf die die eilanden heeft opgespoten, heeft aangegeven dat de grond eerst een tijd moet inzakken/inklinken voordat er gebouwd kon worden. Natuurlijk proces, waar zelfs met heel veel geld niets aan te doen is.
De sjeiks hebben dat in de wind geslagen en hebben in no-time het nieuwe stuk land volgebouwd, daar ondervinden ze nu de problemen van doordat delen beginnen te verzakken.
Mee eens! Overigens heb ik Abu Dabi precies op mijn eigen verjaardagsfeestje gepland. Dus de TV gaat lekker aanbasvn schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:38:
[...]
Er waren dit jaar meer races waarvan we dachten dit word niks, die toch wel leuk waren!
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Ik weet nog de brandplekken op de McLaren bij de testdagen, waar ze vervolgens de livery op hebben aangepast (zwarte achterkant ipv ook oranje).. ben benieuwd of we die brandplekken weer gaan zien.
dit dus:
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Het is de bedoeling dat hij al brandend over de finish komtKorras schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:55:
[...]
Ik weet nog de brandplekken op de McLaren bij de testdagen, waar ze vervolgens de livery op hebben aangepast (zwarte achterkant ipv ook oranje).. ben benieuwd of we die brandplekken weer gaan zien.![]()
dit dus:
[Afbeelding]
2001-2018. Thanks @BellRacingEU for this special helmet . Very proud to partner with the best 👌💙❤️💛. #bell #bellhelmets pic.twitter.com/2T8aMHtEEN
— Fernando Alonso (@alo_oficial) 22 november 2018
vind hem niet echt bijzonderDaMarcus schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:27:
Alonso heeft ook een bijpassende livery op z'n helm
[Twitter]
[Afbeelding]
Beetje Toro Rosso kleurtje, alsof hij de Honda toch mist met die Franse troep achterin.
Dit topic is gesloten.
![]()
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 2 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1