Door de ijle lucht in Mexico stad is motorvermogen minder, dus zullen ze minder last hebben van het minder vermogen van de B spec(stel je verliest 10% vermogen door de ijle lucht dan verliezen Merc en Ferrari meer waardoor de verhoudingen dichter bij elkaar liggen).Destruction schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:27:
HAM wordt gewoon WDC, hopelijk kunnen de RB's het podium pakken hier, al vraag ik het me af. Met de C-spec kunnen ze al redelijk vooraan meedoen, maar ze moeten in Mexico dus weer terug naar de B-spec..
Ik hoop zeker dat Max weer een seconde sneller is dan Ric in de kwalifiatcie, dat is geen enkel sarcasme, maar mocht dat zo zijn, dan zullen ze internationaal weer forums volkalken over hoe die arme Ric dit jaar wordt gesaboteerd door redbull want dat is de enige redden dat Max hem kan verslaan volgens veel van die Ham/Ric fans.
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat Max veel sneller is dan Ricciardo.
Hopelijk ben je nu wel sure het was sarcasm.
een treffende spreuk
Ziggo Promo:
https://dms.licdn.com/pla...RyLVLbT7ANjJVgqUGiwxwZD7E
+ start vorig jaar
YouTube: Verstappen, Vettel And Hamilton Clash In Mexico | 2017 Mexico Grand ...
https://dms.licdn.com/pla...RyLVLbT7ANjJVgqUGiwxwZD7E
+ start vorig jaar
YouTube: Verstappen, Vettel And Hamilton Clash In Mexico | 2017 Mexico Grand ...
[ Voor 40% gewijzigd door kevlar01 op 24-10-2018 11:20 ]
Aan de andere kant heeft Red Bull ook meer downforce dan andere teams. Ook daar verlies je procentueel en komen de waardes dus dichter bij mekaarMartin0 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:54:
[...]
Door de ijle lucht in Mexico stad is motorvermogen minder, dus zullen ze minder last hebben van het minder vermogen van de B spec(stel je verliest 10% vermogen door de ijle lucht dan verliezen Merc en Ferrari meer waardoor de verhoudingen dichter bij elkaar liggen).
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Die promo is wel heel slecht hoor, damn... Maxico..

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ik ga er vanuit dat Verstappen dit keer uitgenodigd gaat worden voor de Drivers Press bijeenkomst?
Dan nog even dit.
MEXICO - free digital race programme
To check out the digital version of the programme available to race goers at this weekend's Formula 1 Gran Premio de Mexico 2018... Click here...
Dan nog even dit.
To check out the digital version of the programme available to race goers at this weekend's Formula 1 Gran Premio de Mexico 2018... Click here...
[ Voor 74% gewijzigd door hardware-lover op 24-10-2018 15:47 ]
Testing, one, two ...
Zo werkt het niet helemaal denk ik. Bij een ijlere minder dichte lucht zou je verwachten dat mechanische grip ten opzichte van grip veroorzaakt door aerodynamica belangrijker wordt. RBR bewijst keer op keer dat het wel goed zit met hun mechanische grip op circuits als Monaco. Dus ik denk dat dat een zwaar wegende troef is voor een circuit op hoogte zoals in Mexico. Maar goed, ik ben verder geen expert.Kenhas schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:41:
[...]
Aan de andere kant heeft Red Bull ook meer downforce dan andere teams. Ook daar verlies je procentueel en komen de waardes dus dichter bij mekaar
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Ik denk dat jullie beiden gelijk hebbenBansheeben schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:37:
[...]
Zo werkt het niet helemaal denk ik. Bij een ijlere minder dichte lucht zou je verwachten dat mechanische grip ten opzichte van grip veroorzaakt door aerodynamica belangrijker wordt. RBR bewijst keer op keer dat het wel goed zit met hun mechanische grip op circuits als Monaco. Dus ik denk dat dat een zwaar wegende troef is voor een circuit op hoogte zoals in Mexico. Maar goed, ik ben verder geen expert.
Door de ijle lucht in Mexico grijpt iedereen dus terug op een high downforce setup terwijl puur naar de layout kijkende het geen high downforce circuit is (lange start/finish, achterkant met die snelle bochten, ...). Red Bull heeft daarbij dus als voordeel dat ze op hun auto die al veel downforce genereert dus nog meer downforce kunnen genereren, waar anderen anderen al eerder aan de limiet zitten.
Volgens mij is de RBR wagen niet enkel 'non Aero' mechanische grip, de hoge rake die ze rijden is altijd hun 'signature' geweest, maar heeft ook zeker minder effect op een mexico. Al hebben ze nu wel aantal races al laten zien, max lijkt wel beetje meester van bandenmanagement te zijn, maak daar een 3 combo van en de mogelijkheden op 1ste plek zijn aardig aanwezig. Zeker nu een Hamilton de race moet uitrijden, net als vorig jaar, kans groot dat ze die motor voor hem terugschroeven tot 'save zone'. Heb je enkel nog Vettel die dus een all-or-nothing gaat doen, dat wordt max z'n enige uitdaging.Bansheeben schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:37:
[...]
Zo werkt het niet helemaal denk ik. Bij een ijlere minder dichte lucht zou je verwachten dat mechanische grip ten opzichte van grip veroorzaakt door aerodynamica belangrijker wordt. RBR bewijst keer op keer dat het wel goed zit met hun mechanische grip op circuits als Monaco. Dus ik denk dat dat een zwaar wegende troef is voor een circuit op hoogte zoals in Mexico. Maar goed, ik ben verder geen expert.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Wat is de uitdaging aan een alles-of-niets van Vettel? Voordat Vettel bij Verstappen in de buurt komt is ie al lang tegen iemand anders aangereden en kan die weer van achteraan beginnenSinergyX schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:44:
[...]
Volgens mij is de RBR wagen niet enkel 'non Aero' mechanische grip, de hoge rake die ze rijden is altijd hun 'signature' geweest, maar heeft ook zeker minder effect op een mexico. Al hebben ze nu wel aantal races al laten zien, max lijkt wel beetje meester van bandenmanagement te zijn, maak daar een 3 combo van en de mogelijkheden op 1ste plek zijn aardig aanwezig. Zeker nu een Hamilton de race moet uitrijden, net als vorig jaar, kans groot dat ze die motor voor hem terugschroeven tot 'save zone'. Heb je enkel nog Vettel die dus een all-or-nothing gaat doen, dat wordt max z'n enige uitdaging.
True, en hij moet nu toch bij 5 van de 6x weten, het loopt voor hem altijd slecht afRobertMe schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:49:
[...]
Wat is de uitdaging aan een alles-of-niets van Vettel? Voordat Vettel bij Verstappen in de buurt komt is ie al lang tegen iemand anders aangereden en kan die weer van achteraan beginnen
Toch wel benieuwd wat RBR gaat doen als ze een 1/2 hebben, laten vechten? Mazzeltje geven aan 1 van de 2? Merc is duidelijk, Ham voor Bot, Fer zal ws kans op Vet wel houden mits het toelaat qua tijden/snelheid, maar RBR ben ik toch benieuwd.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Mjah, natuurlijk halen ze een hoop uit hun rake, maar dat zal nu niet plotseling anders zijn. Tenslotte verandert er juist procentueel heel weinig ten opzichte van andere auto's op aero gebied. Misschien in absolute zin wel. Anyway als je dan de koning bent van de mechanische grip (de hairpin @ monaco) en dat gewoon constant blijft, dan lijkt me dat dat wel de nodige voordelen oplevert. Maar dat is dus puur geredeneerd vanuit mijn beperkte begrip van mechanica.SinergyX schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:44:
[...]
Volgens mij is de RBR wagen niet enkel 'non Aero' mechanische grip, de hoge rake die ze rijden is altijd hun 'signature' geweest, maar heeft ook zeker minder effect op een mexico. Al hebben ze nu wel aantal races al laten zien, max lijkt wel beetje meester van bandenmanagement te zijn, maak daar een 3 combo van en de mogelijkheden op 1ste plek zijn aardig aanwezig. Zeker nu een Hamilton de race moet uitrijden, net als vorig jaar, kans groot dat ze die motor voor hem terugschroeven tot 'save zone'. Heb je enkel nog Vettel die dus een all-or-nothing gaat doen, dat wordt max z'n enige uitdaging.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
De downforce, gemaakt door rake, wordt ook gemaakt door de lucht die onder de vloer gaat. Aangezien de lucht ijler is -> minder lucht onder de auto -> minder downforceRobertMe schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:42:
[...]
...Dat Red Bull veel downforce heeft komt door de rake, die relatief veel downforce genereert zonder dat het veel drag kost. ...
met mijn simpel boereverstand
@Bansheeben de hairpin is niet enkel door mechanische grip maar ook door de kortere wielbasis, dacht ik
[ Voor 10% gewijzigd door Kenhas op 24-10-2018 15:53 ]
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Echt laten vechten verwacht ik niet (na Baku), maar als er een duidelijke kans is denk ik dat ze daar wel voor mogen gaan. Als in "keep it clean". Zoals ook in Maleisië 2016 toen ze een aantal bochten clean naast elkaar reden.SinergyX schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:51:
Toch wel benieuwd wat RBR gaat doen als ze een 1/2 hebben, laten vechten? Mazzeltje geven aan 1 van de 2? Merc is duidelijk, Ham voor Bot, Fer zal ws kans op Vet wel houden mits het toelaat qua tijden/snelheid, maar RBR ben ik toch benieuwd.
Uiteraard leveren ze ook in op downforce gegenereerd door de rake. Maar normaliter rijden ze met minder vleugel dan andere teams omdat ze de downforce uit de vloer halen. Als ze in Mexico vervolgens met net zo veel vleugel rijden als de rest hebben ze dus alsnog meer downforce.Kenhas schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:52:
[...]
De downforce, gemaakt door rake, wordt ook gemaakt door de lucht die onder de vloer gaat. Aangezien de lucht ijler is -> minder lucht onder de auto -> minder downforce
Als ik de weerberichten voor zaterdag bekijk kon de 3e vrije training wel eens nat worden.
Er was volgens mij nog niks over het weer gepost?
Er was volgens mij nog niks over het weer gepost?
"When you grow up your heart dies"

(aldus http://www.myweather2.com...guez/14-Day-Forecast.aspx)
Ofwel: waarschijnlijk geen regen tijdens de sessies. Wellicht wel een beetje in de nachten er tussenin, maar ook niet om over naar huis te schrijven.
[ Voor 29% gewijzigd door ATS op 24-10-2018 17:05 ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Schijnbaar hebben we vorig jaar een aero update gemist als ik het boek mag gelovenhardware-lover schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:31:
Ik ga er vanuit dat Verstappen dit keer uitgenodigd gaat worden voor de Drivers Press bijeenkomst?
Dan nog even dit.

Zo werkt het idd niet, want mechanische grip bestaat niet.Bansheeben schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:37:
[...]
Alle grip komt van frictie (neerwaartse druk) en de banden (temperatuur).
Die laatste zou je kunnen kwalificeren als mechanische grip, maar die banden zijn voor iedereen gelijk.
Het is niet dat een auto grip toevoegt. Hooguit kan je stellen dat een bepaalde auto beter is in het managen van de bandentemperatuur en daardoor dus meer uit de banden haalt.
Dat Red Bull op Monaco zo goed gaat heeft puur te maken met dat ze meer neerwaartse kracht weten te genereren dan de rest (de kortere wielbasis zal ook helpen).
Met de motoren is het een beetje hetzelfde. Die ijle lucht is geen "equalizer", elke auto wordt evenredig getroffen door die ijle lucht. Dat maakt geen verschil.
Het zorgt er alleen voor dat Mercedes en Ferrari hun partymodi niet kunnen gebruiken. Door de ijle lucht kunnen ze niet de vereiste turbodruk halen. (Dat is waarschijnlijk ook de reden dat de C-spec van Renault niet ingezet wordt in Mexico). Dat is de grote 'winst' van Red Bull tov Ferrari en Mercedes komend weekend.
mechanische grip bestaat zeker wel, denk bijvoorbeeld aan hoe de vering e.d. werkt.P.K. schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 18:56:
[...]
Zo werkt het idd niet, want mechanische grip bestaat niet.![]()
Alle grip komt van frictie (neerwaartse druk) en de banden (temperatuur).
Die laatste zou je kunnen kwalificeren als mechanische grip, maar die banden zijn voor iedereen gelijk.
Het is niet dat een auto grip toevoegt. Hooguit kan je stellen dat een bepaalde auto beter is in het managen van de bandentemperatuur en daardoor dus meer uit de banden haalt.
Dat Red Bull op Monaco zo goed gaat heeft puur te maken met dat ze meer neerwaartse kracht weten te genereren dan de rest (de kortere wielbasis zal ook helpen).
Met de motoren is het een beetje hetzelfde. Die ijle lucht is geen "equalizer", elke auto wordt evenredig getroffen door die ijle lucht. Dat maakt geen verschil.
Het zorgt er alleen voor dat Mercedes en Ferrari hun partymodi niet kunnen gebruiken. Door de ijle lucht kunnen ze niet de vereiste turbodruk halen. (Dat is waarschijnlijk ook de reden dat de C-spec van Renault niet ingezet wordt in Mexico). Dat is de grote 'winst' van Red Bull tov Ferrari en Mercedes komend weekend.
dat heeft ook allemaal effect op de grip.
Nee het bestaat niet.Denniz0229 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:03:
[...]
mechanische grip bestaat zeker wel, denk bijvoorbeeld aan hoe de vering e.d. werkt.
dat heeft ook allemaal effect op de grip.
Dat voegt namelijk geen grip toe, het genereert niks.
Het zorgt er hooguit voor dat er minder grip verloren gaat over kerbs bijvoorbeeld.
dus als ik mijn vering aanpas en daardoor 10% sneller de bocht door kom dan heb ik geen grip gewonnen daarmee?P.K. schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:05:
[...]
Nee het bestaat niet.
Het zorgt er hooguit voor dat er minder grip verloren gaat over kerbs bijvoorbeeld.
Nee.. minder verloren.. (al klinkt dat beetje gek..)Denniz0229 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:07:
[...]
dus als ik mijn vering aanpas en daardoor 10% sneller de bocht door kom dan heb ik geen grip gewonnen daarmee?
vaak niet meer als 3, nu zelfs 5!

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Volgens die redenering bestaat dan ook geen aero grip, bij een wrijvingscoefficent van 1 is er geen beweging mogelijk tussen auto en asfalt en dus maximale grip. Je kan hoogstens verlies beperken ongeacht mechanisch/aero/etc.
Dat doet downforce ook, een band op X temperatuur met Y vlak heeft max Z grip, downforce/rake kan je het maximale halen, de rest doe je met ophanging en vering.P.K. schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:05:
[...]
Nee het bestaat niet.
Aero grip bestaat zo ook niet nee, aero zorgt voor een hoger gewicht van je auto waardoor uiteindelijk de maximale wrijvingskracht die je bandjes kunnen handlen hoger wordt (omdat die van de normaalkracht afhangt), terwijl je grip eigenlijk het beste aan de wrijvingsconstante kunt linken.Razkin schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:19:
Volgens die redenering bestaat dan ook geen aero grip, bij een wrijvingscoefficent van 1 is er geen beweging mogelijk tussen auto en asfalt en dus maximale grip. Je kan hoogstens verlies beperken ongeacht mechanisch/aero/etc.
Zou ik niet zo snel weten. Downforce door vleugels wordt minder doordat er minder lucht moleculen tegenaan botsen. Maar of minder lucht moleculen veel invloed heeft op de expansion rate in de diffusers zou ik niet weten.Kenhas schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:52:
[...]
De downforce, gemaakt door rake, wordt ook gemaakt door de lucht die onder de vloer gaat. Aangezien de lucht ijler is -> minder lucht onder de auto -> minder downforce
@Bansheeben de hairpin is niet enkel door mechanische grip maar ook door de kortere wielbasis, dacht ik
Na de dubbele diffuser, nu de dubbele wing-endplateDaMarcus schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 17:29:
[...]
Schijnbaar hebben we vorig jaar een aero update gemist als ik het boek mag geloven
[Afbeelding]
[ Voor 20% gewijzigd door YakuzA op 24-10-2018 19:45 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Een belangrijk aeroeffect van op grotere hoogte rijden is dat het reynoldsgetal verandert met de hoogte. Dat getal vertelt je wanneer een laminaire stroming over gaat in een turbulente stroming. Dat heeft nogal gevolgen voor de zeer complexe aero van F1 auto’s. Welke precies? Geen idee. Ik ben geen aeroengineer 
Edit: hier iets meer info. Lees downforce voor lift ;-)
[ Voor 24% gewijzigd door ATS op 25-10-2018 07:28 ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Vroeger waren het er altijd 6 toch?
yep, toen 4, toen weer 5...
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
https://es.motorsport.com...3-0-williams-lance-stroll

Beelden die de rijders voorstellen, (LEC, RIC, MAG, VET)(anderen in de link)

[ Voor 6% gewijzigd door nachtnet op 25-10-2018 09:03 ]
Cool, maar zet dan tenminste ook die van Max (niet de mooiste, wat mij betreft) er bij:nachtnet schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:02:
https://es.motorsport.com...3-0-williams-lance-stroll[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Zeker ook even naar de rest gaan kijken! Mijn favorieten zijn HAM, OCO, GAS, MAG en VET.
[ Voor 6% gewijzigd door ATS op 25-10-2018 09:25 ]
@ATS jaja, plaatjes posten vanaf een telefoon is nog niet zo makkelijk…
Vanaf 18:00 uur zal het wel weer los gaan. Of Red Bull moet nog weer een leuke video klaar hebben staan.
https://gfycat.com/FreePerfectGnatcatcher
LOL, Hamilton als Mexican wrestler.

Senna in Mexico in 1987

Ferrari blok in Mexico

Senna in Mexico in 1987

Ferrari blok in Mexico
[ Voor 63% gewijzigd door kevlar01 op 25-10-2018 12:28 ]
Was alweer even geleden, 2015kevlar01 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:25:
https://gfycat.com/FreePerfectGnatcatcher
YouTube: Lewis Hamilton in the wrestling ring
Deze ook
Claire Williams tells Raikkonen to 'F**k off'
Claire Williams tells Raikkonen to 'F**k off'
[ Voor 28% gewijzigd door hardware-lover op 25-10-2018 14:11 ]
Testing, one, two ...
¡Arriba, arriba! ¡Ándale, ándale!, Fuerza Ferrari

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Nee. Gewoon MaxicoHackus schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 17:00:
¡Arriba, arriba! ¡Ándale, ándale!, Fuerza Ferrari
Nee, nu is zelfs het narrative dat het sabotage is van RBR. Ongelovelijk wat je online voor een achterbakse idioten aantreft, maar wij nederlandse Max fans zijn de gekkies volgens deze zelfde horde. Ik stoor me mateloos aan sommige van die sluwe draaikonten die gewoon bij hun volle verstand dit soort trolling maar gewoon doorzetten.albino71 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:20:
[...]
Wel een goeie, want dat was inderdaad de discussie toen Max vaak uitviel. Nu niet wanneer het RIC betreft. Apart....
Gelukkig hier niet, en hier is het ook echt geen echo chamber van Max fans, hier is weldegelijk ruimte voor meerdere gezichtpunten en respect naar een ander. Fijn F1 forum! Grappen en Grollen maar ook open discussie met interessante info en gevrijwaard van alu hoedjes. Genieten!
een treffende spreuk
Bensimpel
Positieve meneer
Nee hoor, alles uber maxpro_6or schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 17:06:
[...]
Nee, nu is zelfs het narrative dat het sabotage is van RBR. Ongelovelijk wat je online voor een achterbakse idioten aantreft, maar wij nederlandse Max fans zijn de gekkies volgens deze zelfde horde. Ik stoor me mateloos aan sommige van die sluwe draaikonten die gewoon bij hun volle verstand dit soort trolling maar gewoon doorzetten.
Gelukkig hier niet, en hier is het ook echt geen echo chamber van Max fans, hier is weldegelijk ruimte voor meerdere gezichtpunten en respect naar een ander. Fijn F1 forum! Grappen en Grollen maar ook open discussie met interessante info en gevrijwaard van alu hoedjes. Genieten!
😆 - Denk ook eens om ;)
Formule 1= formax 1 ! Haha nee je hebt wel gelijk nu ric vaak problemen heeft met de rb14, dat dat niet in twijfel getrokken wordt met zijn rijstijl oid. Gewoon pech! Denk dat rbr die punten graag wilt hebben
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Gebruikte onderdelen voor de GP van Maexico
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Zou Toro Rosso nog de 10 halen bij de diverse onderdelen, gezien het aantal races dat er nog zijn moet het mogelijk zijn.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Heb er weer zin in! Vorig jaar was natuurlijk een spektakelstuk van jewelste! Ik ben reuze benieuwd wat Max in de Q kan doen dit jaar!
20.10 is toch best een fijne tijd, kan ik de middag mooi met wat vrienden iets doen, beetje kanen en dan F1!
Heeft het vrouwtje ook een keer een vrije middag........
20.10 is toch best een fijne tijd, kan ik de middag mooi met wat vrienden iets doen, beetje kanen en dan F1!
Heeft het vrouwtje ook een keer een vrije middag........
Red Bull brought a new floor to Mexico. Same concept as what has been revealed by Ferrari a week ago at Austin. What a coincidence. 🤔 pic.twitter.com/7bmE2EzurD
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) 25 oktober 2018
Kopieren gaat snel tegenwoordig.
Die van Ferrari zijn geïntegreerd. Die van RB lijken wel met lijm te zijn vast gezet
Ik wist voor die van Ferrari ook niet dat zulke opstaande dingen op de vloer zijn toegestaan.
Mogen ze voor het achterwiel geen enorme vleugel plaatsen?
[ Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 25-10-2018 20:07 ]
PSN
[YouTube: Cricket sound and moon animation]
Rustig hier. Is iedereen Red Dead Redemption 2 aan spelen/kijken?
Het is pas donderdag
. Zondagavond heeft dit topic wel weer 90+ pagina's.
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Die komt om 00:00 pas uit, dus misschien is iedereen aan het voor slapensjaool schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 20:57:
[YouTube: Cricket sound and moon animation]
Maar er komt ook nog weinig nieuws uit Mexico verder.
Alleen dat Russell nu in Williams-kleding rondloopt.

-
@Edd Ik las ergens dat Nyk de Vries ook in beeld is bij Williams.
Al gevonden dat was in de nieuwsbrief van Grandprix Radio.
Al gevonden dat was in de nieuwsbrief van Grandprix Radio.
[ Voor 57% gewijzigd door sjaool op 25-10-2018 21:18 ]
Om hier nog even op terug te komen: de nieuwe vlog van Mark Priestley die hier op in gaat deze keer:ATS schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:55:
Een belangrijk aeroeffect van op grotere hoogte rijden is dat het reynoldsgetal verandert met de hoogte. Dat getal vertelt je wanneer een laminaire stroming over gaat in een turbulente stroming. Dat heeft nogal gevolgen voor de zeer complexe aero van F1 auto’s. Welke precies? Geen idee. Ik ben geen aeroengineer
@sjaool Klopt, heb ik vanmiddag ook gelezen. Volgens mij hier of het centrale topic met ondersteuning van Jumbo.. Ik zie ze al gaan als gele banaan
-
13:01 Amsterdam tijd, om precies te zijn...Edd schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 21:11:
[...]
Die komt om 00:00 pas uit, dus misschien is iedereen aan het voor slapen
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Geweldig, Max in die persconferentie op de vraag of Seb het kampioenschap heeft vergooit: I can only look at myself you know and uh I think it makes no sense to comment for another driver so I don't want to piss anyone off
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
@Soggney Max is in de leer geweest bij Kimi leek het wel. Hij was de hele persconferentie zo. 
Sky F1 Welcome to the Weekend preshow live op Facebook.
Sky F1 Welcome to the Weekend preshow live op Facebook.
[ Voor 50% gewijzigd door sjaool op 25-10-2018 23:16 ]
Ze zijn er ook gewoonweg simpel op geplakt en zitten blijkbaar maar op 1 auto. Puur om te testen wat het brengt. Aldus Tobi Grüner.YakuzA schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 20:05:
[...]
Die van Ferrari zijn geïntegreerd. Die van RB lijken wel met lijm te zijn vast gezet
After taking a closer look at the new Red Bull floor I'm not so sure they haven't copied Ferrari. Those fins have simply been attached to the old floor. CFD, production & shipping could have been done within a week. Only one car fitted with it. Maybe only to gather data. #AMuS
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) 25 oktober 2018
-
Ricciardo heeft dit weekend wel een heel fout Mexicaans snorretje...
Audio is wel beroerd deze keer helaas.
Intussen niet veel veranderd aan de voorspelling. Will heeft het over regen, maar de voorspelling zegt nog altijd dat die niet tijdens de sessies gaat vallen:

[ Voor 32% gewijzigd door ATS op 26-10-2018 06:39 ]
Naar voor Red Bull, maar niet heel gek het is een legaal en prachtig stukje ingenieurswerk.pilskes schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 06:59:
En Mercedes mag de nieuwe velgen gebruiken dit weekend! Zullen ze erg blij mee zijn
[YouTube: Mercedes' wheels: legal or not? F1 update - Peter Windsor]
Weet iemand of Bottas Vettel nog kan inhalen? Een Mercedes "formation lap" in Abu Dahbi zoals in Monza zou ik wel mooi vinden.
| live and give like no one else |
Ik snap er niets meer van. Eerst mag het, dan mag het niet in Austin, en nu mag het weer wel? Geen bandenproblemen voor Mercedes meer dit seizoen dus.
Het heeft altijd gemogen.ATS schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 07:25:
Ik snap er niets meer van. Eerst mag het, dan mag het niet in Austin, en nu mag het weer wel? Geen bandenproblemen voor Mercedes meer dit seizoen dus.
Alleen dat was een tijdje onzeker.
Omdat het onzeker was, en Mercedes niet wilde dat ze mogelijk uit de uitslag van GP-USA geschrapt werden, hebben ze gekozen daar met volgespoten wielen te rijden.
| live and give like no one else |
Ben benieuwdpilskes schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 06:59:
En Mercedes mag de nieuwe velgen gebruiken dit weekend! Zullen ze erg blij mee zijn
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
En de volgende race volgt RBR en consorten?
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Die hebben volgens mij sowieso minder issues met bandenmanagement, dus ik weet niet of het ze veel brengt. Maar, F1 gaat over hele kleine verbeteringen, dus als het 0,05% scheelt dan gaan ze er waarschijnlijk voor.Spotmatic schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:01:
[...]
En de volgende race volgt RBR en consorten?
Precies dat inderdaad. Just to be safe.3x3 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 07:33:
[...]
Het heeft altijd gemogen.
Alleen dat was een tijdje onzeker.
Omdat het onzeker was, en Mercedes niet wilde dat ze mogelijk uit de uitslag van GP-USA geschrapt werden, hebben ze gekozen daar met volgespoten wielen te rijden.
Ik kon alleen niet geloven dat ze, heel simpel, die gaten vol hadden gespoten met siliconenkit om de boel af te dichten. Natuurlijk een prima, makkelijke en goedkope oplossing.
Maar in een sport waar het in de kleinste details zit vroeg ik mij af of dit niet net voor teveel onbalans in de velgen zou kunnen zorgen plus bijbehorende nadelen etc.
Is natuurlijk ook weer te balanceren (banden zijn immers ook nooit gelijk), dus gewoon een stukje plaklood er op?
J-B Weld natuurlijk!B-Real schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:56:
[...]
Precies dat inderdaad. Just to be safe.
Ik kon alleen niet geloven dat ze, heel simpel, die gaten vol hadden gespoten met siliconenkit om de boel af te dichten. Natuurlijk een prima, makkelijke en goedkope oplossing.
Maar in een sport waar het in de kleinste details zit vroeg ik mij af of dit niet net voor teveel onbalans in de velgen zou kunnen zorgen plus bijbehorende nadelen etc.
Is natuurlijk ook weer te balanceren (banden zijn immers ook nooit gelijk), dus gewoon een stukje plaklood er op?
Voor wie geen genoeg kan krijgen van Olav en Jack hebben ze iets nieuws...
De Donderdag in...
[YouTube: Voorbeschouwing | F1: De Donderdag in Mexico | 26/10/2018]
De Donderdag in...
-
Prima toch! Ze krijgen blijkbaar wat meer de ruimte. Nu nog elke race een coureur naast Olav, en we komen er uiteindelijk wel.Edd schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:30:
Voor wie geen genoeg kan krijgen van Olav en Jack hebben ze iets nieuws...
De Donderdag in...
Kan het niet kijken, maar zit hier Carlos - La Simmarilia in als achtergrond muziek? Zo nee, dan kijk ik niet hoor
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Het lijkt erop dat de kwalificatie niet droog gaat verlopen. Dat wordt dan weer een leuke tombola.
Waar ik VER na de race van Amerika heel volwassen vond ogen, zie ik hier weer de jongen die zo het lijkt in de schoolbanken zit. Bij elke vraag of opmerking contact zoeken met GAS, iets wat sommige kinderen in de klas ook doen. Erg irritant. Hij lijkt een beetje stoer te willen doen voor GAS of iets.
Verder nietszeggende persconferentie. Vooral die vraag over leeftijd. Kom op zeg. Iedereen weet wat de antwoorden zijn en iedereen weet hoe dat je beïnvloedt. De vraag heeft totaal geen waarde en zou iets meer waarde hebben als je aan RAI zou vragen of zijn leeftijd ervoor zorgt dat het meer moeite kost om tot een overwinning te komen. En wist niet dat ALO ook al journalist is..
Toch wel apart dat Ricciardo niet in deze video zit. Of vonden ze dat hij al een goede vuistslag had?
[ Voor 27% gewijzigd door Leviathius op 26-10-2018 10:51 ]
Wat is eigenlijk de meerwaarde van een persconferentie VOOR een wedstrijd? Echt geforceerd media aandacht momentje.Tarabass schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:48:
[...]
Waar ik VER na de race van Amerika heel volwassen vond ogen, zie ik hier weer de jongen die zo het lijkt in de schoolbanken zit. Bij elke vraag of opmerking contact zoeken met GAS, iets wat sommige kinderen in de klas ook doen. Erg irritant. Hij lijkt een beetje stoer te willen doen voor GAS of iets.
Verder nietszeggende persconferentie. Vooral die vraag over leeftijd. Kom op zeg. Iedereen weet wat de antwoorden zijn en iedereen weet hoe dat je beïnvloedt. De vraag heeft totaal geen waarde en zou iets meer waarde hebben als je aan RAI zou vragen of zijn leeftijd ervoor zorgt dat het meer moeite kost om tot een overwinning te komen. En wist niet dat ALO ook al journalist is..
alles kan off-topic
Misschien omdat VER na de race nog volledig in focus mode is, en er op donderdag nog tijd en ruimte zat is voor een grapje hier en daarTarabass schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:48:
[...]

Ricciardo traint op de deuren van het motorhomeLeviathius schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:50:
[YouTube: Max Verstappen gets some boxing tips from World Champ Jorge Arce in Mexico City]
Toch wel apart dat Ricciardo niet in deze video zit. Of vonden ze dat hij al een goede vuistslag had?
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Nabespreken van de vorige race en gewoon de coureurs vragen naar de verwachtingen voor de komende race. De persconferenties zijn ook bedoelt voor de schrijvende pers en het is alleen maar mooi dat wij mee mogen kijken.Ankona schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:51:
[...]
Wat is eigenlijk de meerwaarde van een persconferentie VOOR een wedstrijd? Echt geforceerd media aandacht momentje.
Geen idee, maar aangezien het bij (bijna) elke sport gebeurt vind ik het niet zo raar.Ankona schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:51:
[...]
Wat is eigenlijk de meerwaarde van een persconferentie VOOR een wedstrijd? Echt geforceerd media aandacht momentje.
PSN
Is RIC ook al uit de media machine gehaaldLeviathius schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:50:
[YouTube: Max Verstappen gets some boxing tips from World Champ Jorge Arce in Mexico City]

Momentje om de lokale held even naar voren te halen (ook als die geen kans maakt op een podium). Sowieso is het leuk om eens van anderen te horen dan alleen de usual suspects. Anders krijg je alleen de rijders van de top teams daar.Ankona schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:51:
[...]
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
It is happening.
Kimi Raïkkonen bij True or False vanavond.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
True or False or Bwoah dusDaniëlWW2 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:27:
It is happening.![]()
PSN

Hee psst... er zit een gat in je vloer
Doen ze bij Ziggo toch wel iets goed. Vorige week een leuk interview met Vettel, deze weel een True/False/Bwoah met Raikkonen.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:27:
It is happening.![]()
Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)
Raikkönen heeft toch een speciale band met Jack ofzo?walteij schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:38:
[...]
Doen ze bij Ziggo toch wel iets goed. Vorige week een leuk interview met Vettel, deze weel een True/False/Bwoah met Raikkonen.
Is die FI nu ergens tegen aan gereden, of hoort die sidepod zo?
Hoe zit dat met Ziggo YouTube-filmpjes? Ik kan ze niet kijken (vanuit Indonesië). Ligt dat aan het land of moet je NL-Ziggo-abonnee zijn of zo?
Zeer irritant.
Verder zin in de race dit weekeinde, al is het wel weer volop 's nachts.
@pinda powerrr Uiteindelijk toch de race gekeken vorige week, tegen beter weten in.
Alleen vielen de streams (allen) uit tijdens de laatste vier ronden...dat was echt balen, wat een anticlimax.
Maar "alles" kunnen zien in de volgende dagen.
Wat een prachtige race was het zeg, van begin tot eind!
Zeer irritant.
Verder zin in de race dit weekeinde, al is het wel weer volop 's nachts.
@pinda powerrr Uiteindelijk toch de race gekeken vorige week, tegen beter weten in.
Alleen vielen de streams (allen) uit tijdens de laatste vier ronden...dat was echt balen, wat een anticlimax.
Maar "alles" kunnen zien in de volgende dagen.
Wat een prachtige race was het zeg, van begin tot eind!
Eat the bugs, live in a pod
Ik verwacht meer een Bwoah or Bwoaaah, maar goed, we gaan het zien.walteij schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:38:
[...]
Doen ze bij Ziggo toch wel iets goed. Vorige week een leuk interview met Vettel, deze weel een True/False/Bwoah met Raikkonen.
Maar ik kom niet meer bij als hij ineens enorm op zijn praatstoel zit en overal een verhaal bij af wil gaan steken.
[ Voor 15% gewijzigd door ATS op 26-10-2018 15:01 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 2 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1