Was inderdaad Kimi en ik vond het zelf ook prachtig om te horen. Super serieuze vraag en Lewis keek hem aan zo van ben je nou sarcastisch of vraag je het echt

leekers schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 06:24:
Toch blijft het natuurlijk een uiterst triest verhaal dat je in de huidige F1 kan starten als nr 15 en dan op de 2e plaats kan eindigen .
Toont wel heel goed aan dat de competitie helemaal is verdwenen en dat er drastische maatregelen moeten worden genomen om te voorkomen dat de gehele F1 binnen enkele jaren in zijn geheel verdwijnt !
Ik snap wel wat je bedoelt met het snelheidsverschil etc.
Maar, aan de andere kant vind ik het ook dubbel want we zien ook graag inhaalacties. Er wordt vaak gezegd dat er tegenwoordig te weinig ingehaald kan worden... en nu gebeurt het en dan zeg je dat het triest is
Het enige wat dus nóg mooier zou zijn als meer teams dichter op elkaar zitten zodat er nog meer ingehaald kan worden hehe
Betreft de
banden:
Max had volgens mij in de race al vrij snel door dat de Softs niet geweldig waren. Heeft hij ook gezegd over de boordradio. Dat hij daarna zo lang op de SuperSofts kon rijden is dan wel erg knap bandenmanagement van hem, maar ik denk dat ook geholpen heeft dat deze banden gisteren gewoon beter waren.
Volgens bovenstaand plaatje heeft verder ook niemand in de top 10 op de supers uitgereden... goede call/gok van Max en RedBull.
Sidenote: wel mooi dat je soms hoort, ook van sommige coureurs, dat de trainingen te lang zijn of 3 trainingen te veel... maar nu blijkt wel dat ze het toch nodig hebben

één dag slecht weer en ze komen toch data te kort.
Dan de
race:
Wat een prachtige race was het gisteren! Er gebeurde veel, het was leuk om te zien en spannend tot het eind!
Met een eerste ronde waarin zo veel gebeurde dat de FIA maar even melding maakte "incident
s are under investigation".
Een Vettel die weer eens ongeduldig was. Na zijn spin werd het wel beter.
En ook een Hamilton die een beetje de zenuwen had, al deed hij het op de start na natuurlijk ook helemaal niet slecht.
Max Verstappen met een epische inhaalrace. Hij had er ook zomaar af kunnen vliegen in ronde 1. Maar dat gebeurde gelukkig niet en kwam hij al snel tot P5. Helaas ging RIC eraf, maar dat hielp Max wel weer een plek verder en wat secondes dichterbij... met daarna ook nog een goede strategie. Het bleef spannend met Hamilton maar toch P2 kunnen houden dankzij die geweldige acties op het eind.
RAI die dankzij zijn goede start en steady racing weer eens wint, prachtig !
Een race zoals gisteren maakt de sport zo mooi. Vooraf wordt er veel gepraat maar eigenlijk is een groot deel niet te voorspellen.