![]() Formula 1 Seizoen 2018 - GP-Topic Race 18
|
[ Voor 0% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-10-2018 18:04 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
![]() Formula 1 Seizoen 2018 - GP-Topic Race 18
|
[ Voor 0% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-10-2018 18:04 ]
[ Voor 22% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-10-2018 14:29 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
[ Voor 10% gewijzigd door Barfman op 16-10-2018 08:22 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
2015: Wikipedia: Grand Prix Formule 1 van de Verenigde Staten 2015Humma Kavula schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:32:
Hebben we al wel eens een natte race in Austin gehad?
Ja het inhalen was beter, maar wat waren die achtervleugels lelijk zegDaniëlWW2 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 14:28:
Twee jaar geleden, toen McLaren nog niet waardeloos was en je nog kon inhalen. Was een mooie van Button.
Nee, op het filmpje drukken werkt niet. Je moet de link hebben.
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Alleen op vrijdag is het nat volgens mijn weersvoorspelling. Het zal dus wel weer net na de race naar beneden vallen.Spotmatic schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:26:
Zo aan het weerbericht te zien blijft het allesbehalve droog...
"When you grow up your heart dies"
poeh..dat ziet er nog ernstiger uit dan ik dacht.... Vet moet nu al 2e worden om uberhaupt nog kans te hebben....
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
VET moet winnen wil hij een kans maken, blijft het gat gelijk of wordt het groter wordt het alleen nog theoretischer qua mogelijkheden.Snowhite0901 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:16:
[...]
poeh..dat ziet er nog ernstiger uit dan ik dacht.... Vet moet nu al 2e worden om uberhaupt nog kans te hebben....
ik snap ook dat hij beter moet winnen, maar zelfs voor de theoretische kans mag hij op zijn laagste als 2e eindigen... En heel eerlijk de kans dat vet beter is dan ham in de regen acht ik ook niet erg hoog.Suicyder schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:19:
[...]
VET moet winnen wil hij een kans maken, blijft het gat gelijk of wordt het groter wordt het alleen nog theoretischer qua mogelijkheden.
Ik denk echter dat Mercedes hier sterker voor de dag gaat komen en dat het gek moet lopen (regen svp!!!) dat ze geen 1-2 pakken. Ferrari mist het gewoon sinds Spa.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
[ Voor 12% gewijzigd door nachtnet op 16-10-2018 09:31 ]
[ Voor 16% gewijzigd door vhal op 16-10-2018 09:24 ]
Regen is HAM kampioen, want beste regenrijder.Suicyder schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:19:
[...]
VET moet winnen wil hij een kans maken, blijft het gat gelijk of wordt het groter wordt het alleen nog theoretischer qua mogelijkheden.
Ik denk echter dat Mercedes hier sterker voor de dag gaat komen en dat het gek moet lopen (regen svp!!!) dat ze geen 1-2 pakken. Ferrari mist het gewoon sinds Spa.
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
& Britneyvhal schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:22:
Wat een tijd voor de Q zeg...pfff...Welke B-artiest mag er tussentijds optreden?
edit: blijkbaar Bruno Mars
[..]
[ Voor 6% gewijzigd door Ari Gold op 16-10-2018 09:41 ]
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Thanks! En gelijk een tvp, dan vergeet ik het topic tenminste niet
Waiting on the world to change
Snacks kunnen altijd! ook in australie en japan!pinda powerrr schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 10:16:
[...]
Thanks! En gelijk een tvp, dan vergeet ik het topic tenminste niet![]()
Zin in! Lekkere tijd, kunnen we een keer snacks bij de race zetten ipv ontbijt
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
een treffende spreuk
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
FTFYRoamor schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 10:06:
Red Bull wel redelijk conservatief met de ultrasofts. Maar als het toch gaat regenen maakt dat niet veel uit. De 2015 race was echt genieten; jammer dat Max daar net het podium misliep van het podium werd afgetrokken.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Wat een ontzettend brute openingsronde van Button! Bizar ook om te zien hoe weinig grip er is naast de ideale lijn... check die Renault links van 'm na 20 secDaniëlWW2 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 14:28:
Twee jaar geleden, toen McLaren nog niet waardeloos was en je nog kon inhalen. Was een mooie van Button.
[Embed: title]
Nee, op het filmpje drukken werkt niet. Je moet de link hebben.![]()
https://streamable.com/tloch
"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein
Dan gaat het er misschien zo uitzien:nachtnet schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:09:
De line-up bij de persco om lokaal (Amerika) aandacht te krijgen.
Als ALO indy'19 gaat doen is dit ook wel het moment om dat aan te kondigen.
Tunnel 2 is overigens niet veel droger
[Afbeelding]
[ Voor 16% gewijzigd door kevlar01 op 16-10-2018 12:11 ]
Hopelijk dan zo;nachtnet schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:09:
De line-up bij de persco om lokaal (Amerika) aandacht te krijgen.
Als ALO indy'19 gaat doen is dit ook wel het moment om dat aan te kondigen.
You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.
Chicken, lots of chicken....Ari Gold schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:10:
Sean Gelael rijdt FP1 voor Toro Rosso.
Testing, one, two ...
Gun ze het wel, maar verwacht het absoluut niet.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
& Nicholas Latifi (Force India)Ari Gold schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:10:
Sean Galael rijdt FP1 voor Toro Rosso.
[ Voor 4% gewijzigd door naitsoezn op 16-10-2018 15:59 . Reden: Laat de naamsverbasteringen achterwege ajb ]
Ongelovelijk dat dat nog maar twee jaar geleden is... Ik had het gevoel dat het veel langer was inmiddels. Wat is dat team afgezakt...DaniëlWW2 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 14:28:
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
In 2015 was McLaren voorlaatste in het constructeurskampioenschap. Ze zijn toch al niet verder weggezaktATS schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:44:
[...]
Ongelovelijk dat dat nog maar twee jaar geleden is... Ik had het gevoel dat het veel langer was inmiddels. Wat is dat team afgezakt...
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Je mag toch wel verwachten dat daar na vorig jaar duidelijke regels en afspraken over bekend zijn gemaaktSinergyX schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:16:
Gaan ze nu meteen vanaf FP1 die tracklimit bij eerste bocht na start/finish aanhouden?
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Ik verwacht bij de FIA helemaal niets aan consistent en logisch gedragGekkenhuis schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:37:
[...]
Je mag toch wel verwachten dat daar na vorig jaar duidelijke regels en afspraken over bekend zijn gemaakt
Zeg je nou FIA en consistent in één zin?SinergyX schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:58:
[...]
Ik verwacht bij de FIA helemaal niets aan consistent en logisch gedrag
Alleen voor bocht 1?SinergyX schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:16:
Gaan ze nu meteen vanaf FP1 die tracklimit bij eerste bocht na start/finish aanhouden?
Testing, one, two ...
Australie 2014, dubbel podium met Button en MagnussenGiesber schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:02:
[...]
(zelfs geen podium meer sinds 2013?). Het is daar al jaren kommer en kwel, en de move weg van Mercedes heeft niet geholpen...
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Ik denk dat ze tegen het eind van de ronde ook wel ergens een tracklimit hebben bij een bepaalde binnenbocht.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Heerlijk! Stuk beter dan die Japan-race om belachelijk vroeg in de morgenpilskes schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 20:31:
Heb er zin in, maar de tijden van komende GP's zijn ruk! De quali tijd is helemaal niet fijn, de race is rond een uurtje of 22.00 klaar, en de wekker gaat weer om 5.30...
Van mij mag het naar een uurtje of 19.00 voor de race & quali
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Prima tijden op prime time in de avond!pilskes schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 20:31:
Heb er zin in, maar de tijden van komende GP's zijn ruk! De quali tijd is helemaal niet fijn, de race is rond een uurtje of 22.00 klaar, en de wekker gaat weer om 5.30...
Van mij mag het naar een uurtje of 19.00 voor de race & quali
Basement Bios ---- Exo-S
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Omdat Liberty Media een Amerikaans bedrijf isATS schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 06:24:
Waarom is die qualli eigenlijk zo laat? 16 uur locale tijd en dan de race om 13:10? Normaal zijn race en qualli toch ongeveer op dezelfde tijd?
Met een voorspelde natte Q lijkt me dat ze juist op vrijdag gaan rijden. Oefenen voor rijden op de natte baan en als je de auto op vrijdag in de kreukels rijdt is er nog voldoende tijd om te repareren.Anyway: de qualli wordt terugkijken dus, en de vrije trainingen ga ik ook missen. Als het inderdaad zo gaat regenen mus je daar ook niet veel aan natuurlijk: de teams blijven toch veel binnen staan. Ze leren er niet veel van, hebben niet genoeg regenbanden voor een heel weekend nat en willen de auto niet in de kreukels hebben als er toch een glijpartij van komt.
ja voor! 20:10 is perfect, kids op bed en race on! :-)Paulus07 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:13:
eigenlijk wel weer lekker een race in de avond voor ons. Overdag mooi tijd voor andere dingen en dan savonds na het eten voor de tv hangen
[ Voor 70% gewijzigd door ATS op 17-10-2018 09:49 ]
En met boer zoekt vrouw..Ryur schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:43:
Ik vind qua tijd het eigenlijk wel prettig.
Alleen jammer dat het nu conflicteert (net zoals volgende week in Mexico) met NASCAR
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Wie kijkt dat nou weer dan?
"When you grow up your heart dies"
Je ziet meteen de progressie die Renault heeft gemaakt terugDaniëlWW2 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 14:28:
[ Voor 10% gewijzigd door JB op 17-10-2018 11:29 ]
Mijn boefje is liev!
Binnenbochten zijn sowieso tracklimits. Je mag niet inhalen door een korter stuk af te leggen, zelfde als bij een chicane overslaan en daardoor plaatsen winnen. Tracklimits die aangewezen worden zijn over het algemeen buitenbochten waar winst behaald kan worden door buiten de witte lijntjes te kleuren.JohanKupers schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 20:38:
Ik denk dat ze tegen het eind van de ronde ook wel ergens een tracklimit hebben bij een bepaalde binnenbocht.
Het mocht misschien niet maar bocht 6 was favoriet afsnijbochtje van een RB13 vorig jaar in een bepaald moment in de race (toen er op korte afstand voor hem zo'n zilver gekleurde bolide in beeld zat), en deze droeg niet het nummer 33TheBrut3 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:32:
[...]
Binnenbochten zijn sowieso tracklimits. Je mag niet inhalen door een korter stuk af te leggen, zelfde als bij een chicane overslaan en daardoor plaatsen winnen. Tracklimits die aangewezen worden zijn over het algemeen buitenbochten waar winst behaald kan worden door buiten de witte lijntjes te kleuren.
Testing, one, two ...
Dat had ik door. Ik dacht dat je doelde op Max RAI in T17 in de laatste ronde.hardware-lover schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:21:
Ik heb het dus niet over een uitrempoging in bocht 1, die mislukte.
Ahead of this weekend’s United States Grand Prix, the FIA has confirmed that two major new kerbs are to be fitted at the location.
The new kerbs, which are two metres long, one metre wide and 50mm high, have been installed behind the apex kerbs at Turns 16 and 17.
The FIA has also added new kerbs at the exit of Turn 1 in a bid to deter drivers from running wide there. The new bumps are similar to those that have been used at Turns 11, 15 and 19.
Je was me net te snel af
Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)
Krijgen we die discussie weerkevlar01 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:58:
Het stomme in die race van vorig jaar was dat er aan de lopende band door allerlei rijders de track limits werden geschonden, en alleen VER er voor is bestraft.
Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)
Britney Spears Bruno Mars treed op na Q en Bruno Mars Britney Spears na de race. Er zit veel tijd tussen FP3 en de Q omdat er veel andere activiteiten te doen zijn op het circuit, en het is een Amerikaanse race. Dus het draait dat weekend in Austin niet alleen om F1.RobertMe schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 06:46:
[...]
Omdat Liberty Media een Amerikaans bedrijf is
Tussen FP3 en Q denk ik (of direct aansluitend na de Q?) zijn er optredens van schijnbaar Bruno Mars en Britney Spears. Vorig jaar hebben ze toen paar weken van tevoren de Q een uur later gezet, nu hebben ze de hele dag aangepast.
[ Voor 3% gewijzigd door Nogne op 17-10-2018 17:52 . Reden: Verkeerde volgorde van concerten ]
PS/XBL: Nogne
Als je ronde na ronde een bocht afsteekt heb je ook een voordeel. Je rijdt immers een snellere rondetijd. Dat iedereen het doet en dan dus geen voordeel meer zou zijn, vind ik geen geldig argument. Track limits zijn track limits.... Daarbij meen ik me te herinneren dat een andere rijder ook buiten de track limits ingehaald had (Sainz?). En die werd niet bestraft. Verstappen overschreed de track limits bij het inhalen, dus in dat opzicht was de penalty terecht. Maar het blijft vreemd dat ze de rest allemaal lieten gaan en uitgerekend Verstappen wel eruit pikten om een penalty te geven.walteij schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:01:
[...]
Krijgen we die discussie weer![]()
Verstappen had een direct voordeel bij het overschrijden van de track limits op dat punt, hij haalde namelijk zijn voorligger in door deze actie. Hoe gaaf de actie ook was, het was niet conform het regelement.
Iedereen die bij het opkomen van het rechte stuk de lijn overschreed (wat officieel wel een track limit is), kon daardoor geen direct voordeel behalen, want je eventuele voorligger deed exact hetzelfde, dus inhalen op dat punt was gewoon niet zomaar mogelijk.
Gary Connelly was daar 1 van de stewards.Tomcatter_31 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:37:
[...]
Maar het blijft vreemd dat ze de rest allemaal lieten gaan en uitgerekend Verstappen wel eruit pikten om een penalty te geven.
Is hij er dit jaar weer bij eigenlijk? Voor de nodige spanning, zeg maarAzzKickah schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:50:
[...]
Gary Connelly was daar 1 van de stewards.
Zal morgen wel te vinden zijn in onderstaande link.pinda powerrr schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 16:28:
Is hij er dit jaar weer bij eigenlijk? Voor de nodige spanning, zeg maar
[ Voor 25% gewijzigd door TheBrut3 op 17-10-2018 17:55 ]
Precies andersom als ik het schema mag geloven.Nogne schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:04:
[...]
Britney Spears treed op na Q en Bruna Mars na de race. Er zit veel tijd tussen FP3 en de Q omdat er veel andere activiteiten te doen zijn op het circuit, en het is een Amerikaanse race. Dus het draait dat weekend in Austin niet alleen om F1.
Whoops, je hebt helemaal gelijk. Beide zijn niet echt mijn favoriete artiesten, maar ben wel benieuwd naar het optreden.Fuwor schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 17:45:
[...]
Precies andersom als ik het schema mag geloven.
Wat heerlijk Amerikaans trouwens al die activiteiten rond het circuit. Je kan er zip linen en er is in ieder geval genoeg te eten.![]()
[Afbeelding]
PS/XBL: Nogne
[ Voor 21% gewijzigd door Jasphur op 17-10-2018 19:36 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
En terechtJasphur schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 19:34:
Een VER RAI scenario word harder bestraft, al op de baan zelf.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die rook mag wel uit de motor gaan komen zondag....
Anoniem: 324818
En duur is het daar ook! Een biertje kostte vorig jaar $10, eten rond de $20 voor een hotdog. Ga toch liever naar een ander circuit de volgende keer!Fuwor schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 17:45:
[...]
Precies andersom als ik het schema mag geloven.
Wat heerlijk Amerikaans trouwens al die activiteiten rond het circuit. Je kan er zip linen en er is in ieder geval genoeg te eten.![]()
[Afbeelding]
Maar Max is als Nederlander natuurlijk wel gewend aan verkeersdrempelsJasphur schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 19:34:
Vier pagina’s maar??!
Een VER RAI scenario word harder bestraft, al op de baan zelf.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Evenals wijdgaan bij de uitgang van T1. Maar die zijn er alleen voor de Q.
[Afbeelding]
People as things, that’s where it starts.
En met zijn ervaringen in Belgie zal hij zich gewoon op de snelweg wanenRobinHood schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 20:15:
[...]
Maar Max is als Nederlander natuurlijk wel gewend aan verkeersdrempels
Beter goed gejat dan slecht bedacht. Van mij mogen legendarische bochten wel vaker gecopieerd worden. Al zijn legendarische bochten vaak op circuits waar het landschap de bocht bepaald. Eau Rouge/Raidillon, Padock Hill Bend, Senna S, Corkscrew.vhal schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:22:
Austin blijft wel een leuk circuit met zijn 'gejatte' bochten van de andere circuits (Silverstone-Maggots-Beckets, Instanbul-Turn 8 e.d.)
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq