In de aanbieding.
Twee dakkapellen van 5.5meter breed met jaren zestig dubbel glas, twee lekke ramen en een draairaam wat niet meer open gaat. lol, het is toch eigenlijk triest dat ik dit lachend aan het typen ben
5 vaste ramen totaal c.a. 6m2 en 4 draairamen totaal c.a. 4m2 (Even uit mijn hoofd). Laten we het afronden op 10m2 want 6+4 = 10
Wij hebben dus houten kozijnen waarvan ik eigenlijk de ver verkleurde groene verf van wilde vervangen maar, lekke ramen, maar enkele rotte neuslatten, maar raam van ongebruikte kamer gaat niet meer open (een hoekijzer van het raamkozijn is verroest en gebroken).
Ik ben dan niet iemand die twee ramen vervangt, het liefst de ramen, het lood, windveren en de kleine wangen van buitenaf isoleren, wellicht nog wat extra op het dak van buitenaf.
Anyway.
De vaste ramen en de latten zitten nu
in het kozijn. Als ik er glas met een dikke spouw in zet, ligt het glas (nagenoeg) gelijk met de kozijnen en kan ik er "speciale" latten overheen zetten toch?
Voor de draairamen is de situatie echter al zo, als ik daar dikker glas in zet steekt het glas over het kozijn heen.
Kan ik dan een extra plank op het kozijn schroeven, daar het glas in zetten, en daar nog een lat over, of gaat dat niet uit zien?
Of zal ik nieuwe dikkere kozijnen laten maken voor de draairamen?
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de U-waarde die jullie zouden nemen en de dikte van het glas/ de glazen.
Ik zat zelf te denken aan een u-waarde van ~1.2 en de dikte van het glas vind ik lastig, zijn daar nog regels voor? Ik zat zelf te denken aan 4-4 omdat de oppervlaktes net 1.2m2 zijn.
[
Voor 10% gewijzigd door
Amtelode op 25-08-2022 21:08
]