Kale meerprijs moet zo rond de 50-75 euro / m2 glas liggen voor verschil tussen standaard (meest voorkomend) HR++ en HR+++. Althans bij laten zetten. Dit had ik eens ergens gelezen. Bij onze offerte klopte dit met best goed met €50/m2 verschil... zal vast nog liggen waarmee je vergelijkt en prijs/marge leverancier.grote_oever schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 09:37:
[...]
Voor mij is het nieuwbouw en zit het in de basiswoning. Dus wat de meerpijs is weet ik niet. Upgrade naar hr+++ glas was voor mij te verwaarlozen. 3 ramen voorkant, terrasdeuren + 2 zijlichten, en 3x dakkapelraam voor meeprijs van 500 euro. Wat bedoel je precies met "warme kante"? Want wat zou hier anders kunnen?
Wat zijn nu de verschillen en daarmee toepassing tussen de diverse 40mm triple glas uit je tabel? Want allemaal even dik, zelfde spouw, zelfde afzonderlijke glasplaatdikten, allen Argon gas, etc. Lijkt erop dat het verschil van U=0,6 naar U=0,7 alleen te maken met de G-waarde (=energie van buiten naar binnen) icm lichtreflectie.
Zou je dan kunnen stellen dat het glas van U=0,7 niet per se slecht is in geval van ramen op zuid, omdat je hier nog enige instralingswarmte door de zon meepakt? Icm rolluiken kan dit dan gunstig uitpakken, want:
- niet te veel instraling (=warmte) in de zomer door zonwering/rolluik
- mogelijkheid tot wat extra warmte (je gestelde 16%) mee te pakken in lente-herfst mits zonwering omhoog
- de gestelde 16% minder isolerend van binnen naar buiten, maar tevens verminderd door rolluik (lamellen zijn standaard namelijk ook opgebouwd uit alu met PUR erin)
Correct?