Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote HR +++ glas en kozijn topic

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:

• Eskimootje
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online
marcel87 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:09:

6.) Zijn er hier al ervaringen met vacuümgetrokken Fineo glas? Ik vraag me af of ik dat niet beter kan gaan gebruiken voor kozijnen die ik niet wil laten vervangen. Dikte van dubbelglas, prestaties van triple en beter.
Reken op ruim 2a3 keer de prijs van HR++ glas. Dan lijkt kozijnen vervangen en energiezuiniger maken ivm de subsidie toch gunstiger ivm de geldende subsidie.

[Voor 0% gewijzigd door Eskimootje op 07-02-2020 17:30. Reden: A3]

• Shocked
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 15:30
duimp schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 08:32:
los van het comfort wat zo'n skylux window of een novolux glasraam op zal leveren, hoeveel zal het besparen aan gas?
ik weet dat daar berekeningen voor zijn maar die snap ik niet helemaal :|

En natuurlijk comfort is heel wat waard maar ik blijf een nederlander en ben benieuwd wat het bespaart qua gasverbruik
Daar heb ik afgelopen week ook naar zitten kijken, maar warmteberekeningen voor een lichtkoepel is vrij moeilijk als je het grondig wilt doen. Uiteindelijk heb ik gewoon de aanname gedaan voor "enkel" glas.
Weliswaar heb ik een dubbelwandige koepel, maar die is dun en verder op elkaar gezet met een tochtbandje en zeker niet gevuld met gas. Er zit gewoon lucht tussen in een minimaal spouwtje.

Dus voorzichtige nogal positieve gasbesparings-aanname is enkel glas naar HR++ / m2 :

Enkel glas -
Dubbel glas 13
HR++ glas 23
Triple glas 25

Theoretisch zou je dus 23 m3 gas per m2 kunnen besparen. Zoiets dan.
Als zuinige Hollander zie je al snel dat bij 1 lichtkoepel van 1 m2 je 23 m3 = (23 x 0,77 gasprijs) = 17,71 euro per jaar bespaart. De investering van pakweg 500 euro voor een renovatiekoepel HR++ ga je er nooit uithalen. Een voorzetplaat is daarom rendabeler. Maar mij ging het in eerste instantie om het comfort en tegengaan van koude convectiestromen.

Sony55AF9 - Dynaudio M10 - Dali || 3,2 kW Qcell + SolarEdge : plat dak met 3 oost en 7 zuid-west

• route99
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 13:25
HR++ ben je voor 1x1 m ca 7 tientjes kwijt (ex verzenden), prijzen van de glas gigant site.
Omschrijving:
Dubbel Glas HR++ Gelaagd
Aantal: 1
Samenstelling: 4 - 15 - #33.1
U-waarde: 1.1 W/(m²K)
HR: HR++
BxH 1000 x 1000 mm
Oppervlakte: 1.00 m²
Prijsoverzicht
Totaal excl. btw € 59,67
btw 21%€ 12,53
Totaal incl. btw € 72,20
(Stuksprijs incl. btw € 72,20)
Dubbel polycarbonaat of plexiglas is wrs iets goedkoper (zelf als dubbel monteren met spouw), maar geen schokkend lager bedrag...

• Shocked
route99 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:51:
HR++ ben je voor 1x1 m ca 7 tientjes kwijt (ex verzenden), prijzen van de glas gigant site.
Ja, daar ga ik ook even naar kijken. Of ik zelf niet op de opstand een HR++ raam kan leggen en daar weer op de koepel schroeven. Als er genoeg speelruimte is, is dat zeker een optie. Ik ga morgen even meten hoe dat zit. Bij een "renovatie" koepel verhogen ze de opstand ietwat waarop weer de originele koepel geschroefd wordt om water en vuil te weren. Deze chique oplossing is wel een vrij dure.

Intussen ben ik aan het wachten voor offertes voor het vervangen van de voordeur. Daar hangt het een beetje om hoeveel budget er over blijft.

Sony55AF9 - Dynaudio M10 - Dali || 3,2 kW Qcell + SolarEdge : plat dak met 3 oost en 7 zuid-west

• route99
Shocked schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 12:10:
[...]Intussen ben ik aan het wachten voor offertes voor het vervangen van de voordeur. Daar hangt het een beetje om hoeveel budget er over blijft.
Heb het zelf gedaan... HR++ ingezet met 15 mm spouw.
Kan dat bij jou met de "oude" buitendeur?
Bij glas gigant: Kosten glas + plastic blokjes/wigjes + een bovenraam:
Eindtotaal (incl. BTW): € 157,06.
Komen de glaslatten + kit + verf nog bij.
Dik onder de 250 euro klaar (verf had ik ook voor andere deuren nodig)

• Shocked
route99 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 12:18:
[...]

Kan dat bij jou met de "oude" buitendeur?
Ja, zou kunnen maar die fase ben ik inmiddels voorbij. De deur stamt nog uit 1977 en is zo krom dat ik zelfs met renovatierubbers de kieren niet dicht krijg. De deur kan niet op de clips e.d. De onderkant heeft een kier van 1,5 cm en blijft ondanks tochtstrips en ander geneuzel flink tochten. De gang is altijd ijs en ijskoud.

• route99
Das niks meer , erg jammer.. deur is best duur...zeker met triple glas helemaal

Onze deur was uit '82 en goed te sluiten, mazzel gehad....
Wat pictures, zo goed als klaar.
https://i.ibb.co/WfMmSRh/1-Klein.jpg https://i.ibb.co/rs084hr/2-Klein.jpg https://i.ibb.co/VgfjssR/3-Klein.jpg

• Shocked
@route99
Ja, zo'n deur heb ik dan ook, maar dan met hout erin. Mijn deur heb ik afgeschreven na verwoede pogingen om hem kierdicht te krijgen. -O-

• route99
Som kun je geluk hebben op Marktplaats... maar er komt ook veel bagger daar te staan is mijn ervaring bij het rondkijken. En het moet ook nog een beetje in de buurt zijn...
Je kunt dus geluk hebben...

@Shocked
edit: dus mijn schuurdeur heb ik bij de deur gigant gekocht, prima en toen iig veel voordeliger dan anderen.

voordeuren:
https://www.deurengigant.nl/voordeuren

[Voor 31% gewijzigd door route99 op 07-02-2020 13:02]

• marcel87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 04:56

marcel87

editmaster

jerh schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 17:45:
[...]
In mijn vorige huis heeft Wanders een nieuwe voordeur, kozijn daarvoor en bovenraam geplaatst. Hebben ze heel keurig gedaan. Daar heb ik van hun padk beslag bijgekregen op het raam, is mij zo goed bevallen dat ik het in mijn nieuwbouw huis ook hebben laten monteren. Je hebt dan geen roosters meer nodig.

Ik heb zelf te veel ellende gelezen over wtw, dus hier gewoon ventilatie type c en slapen met open ramen. Ik kan me nog wel voorstellen dat je op slaapkamers waar veel geluid van buiten komt, decentrale wtw neemt.
Nog bedankt voor je reactie. :)
Ellende als in? Vwb de voordeur vroeg ik me nog af hoe die dorpel dan was uitgevoerd en of het wel robuust was?

-----------------------------------------------------------------------

De andere vragen waarop geen reactie is gekomen herhaal ik nog even. Ik hoop dat iemand hier nog wat op weet.
1.) leverancier 1 levert standaard alles met Renolit houtnerffolie. Leverancier 2 stelt dat bij lange lengten (>2m) in donkere RAL kleuren de Renolit folie sneller verweerd en door uitzetting/krimp op termijn mogelijk kan scheuren. leverancier 1 zegt hier niets over. Wat is waar?

2.) leverancier 2 levert binnen zijn Finstral assortiment tegenwoordig vooral nog met aluminium overzet schillen. De basis is dus een 5 of 6 kunststofkamerprofiel, daarover heen komt een voorgevormd en in gewenste kleur alu profiel. Mijn vraag is: hoe verschillend werkt alu tov kunststof als dit over elkaar zit? En kan alu wel verweren als het ene deel achter een rolluik zit en het voorste deel niet?

3.) leverancier 1 zegt dat blokprofielen (90graden aansluitingen) niet veel gebruikt wordt en een nieuwe techniek is. Leverancier 2 zegt dat blokprofielen juist een ouderwetse techniek is en daarom zelden gebruikt. Beiden kunnen het niet leveren. Wat is waar? Zijn er hier mensen die een Duitse leverancier hebben die kozijnen met 90graden aansluiting leveren?

4.) leverancier 1 levert bij voordeur standaard een kunststofprofiel met simpele aluminium dorpel over het kunststof. Leverancier 2 leek hier enkel aluminium te gebruiken. Beiden zijn onbekend met een zwarte kunststof onderdorpel zoals DTS/AHA/Bluestone/Isostone. Is dit onverstandig en welke is het meest slecht qua isolatiewaarde en robuustheid?

V&A T.net || V&A Marktplaats

• Gasschuif
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 14:02

Gasschuif

6,7 kWp, 3 L/LWPs, Houtkachel

marcel87 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:22:
[...]

Nog bedankt voor je reactie. :)
Ellende als in? Vwb de voordeur vroeg ik me nog af hoe die dorpel dan was uitgevoerd en of het wel robuust was?

-----------------------------------------------------------------------

3.) leverancier 1 zegt dat blokprofielen (90graden aansluitingen) niet veel gebruikt wordt en een nieuwe techniek is. Leverancier 2 zegt dat blokprofielen juist een ouderwetse techniek is en daarom zelden gebruikt. Beiden kunnen het niet leveren. Wat is waar? Zijn er hier mensen die een Duitse leverancier hebben die kozijnen met 90graden aansluiting leveren?

4.) leverancier 1 levert bij voordeur standaard een kunststofprofiel met simpele aluminium dorpel over het kunststof. Leverancier 2 leek hier enkel aluminium te gebruiken. Beiden zijn onbekend met een zwarte kunststof onderdorpel zoals DTS/AHA/Bluestone/Isostone. Is dit onverstandig en welke is het meest slecht qua isolatiewaarde en robuustheid?
Hier deuren en ramen van Gayko Type Roal 116 met haaks profiel.
https://i.imgur.com/BnW0ckD.png

Deuren zijn standaard voorzien van zwarte isostone drempels, mooi en heel goed isolerend. Al met al zeer tevreden over (28 ramen en 2 deuren) Alle glas Triple U=0,6. Had ik achteraf natuurlijk veel eerder moeten doen...

Als je nergens aan begint zijn de gevolgen niet te overzien. PVoutput Officieel gasloos sinds 04-2016. 8kW VAA Zubadan (met 92L buffervat/hydraulische scheiding) voor de CV met 9 radiatoren.

• D-190
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 20-03 13:16
Een vraag even tussendoor.

Hoe kan je er achter komen of een raam binnenste buiten is geplaatst? Ik heb zwarte afstandshouders en het is lastig te zien hoe de tekst moet staat. De sticker wat op het raam zat toen hij geplaatst werd zat bij beide ramen aan de binnenkant.

Ik heb het wel op een raam kunnen zien wat open kan, en als je vanaf buiten kijkt lees je de tekst op de normale manier.

De hele dag is het koud in huis, pas als mijn rolluik dicht is wordt het pas warm in huis. Om het maar even heel zwart wit te zeggen. Het verschil is zeer duidelijk merkbaar, maar wil de aannemer niet voor niets laten komen

• marcel87

marcel87

editmaster

Misschien kan je achterhalen op welke positie de folie zitten op de glasbladen. Meest voorkomend is bij triple glas volgens mij positie 2 en 5, dus van beide buitenste glasplaten aan de binnenzijde van de spouw. Soms heb je ook 3 en 5 heb ik gelezen, dan zal het uitmaken hoe het geplaatst is. Hiervoor heb je het type wel nodig om ff te googlen.
Wanneer geen sprake van pos 3 en 5 is, zou ik denken dat het glas symmetrisch is opgebouwd en dus plaatsing niet veel uitmaakt. Dan is er wellicht verschil te merken doordat je oude glas geen folie had of maar 1 kant op oid.

Verder heb je nieuwe roosters? Wanneer ja, dan zitten die vast achter de rolluik als je hem dicht doet. Of de aansluiting is rondom wellicht niet luchtdicht. (deze opmerking is nvt als je alleen nieuw glas hebt laten plaatsen)
Gasschuif schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:23:
[...]
Hier deuren en ramen van Gayko Type Roal 116 met haaks profiel.
[Afbeelding]

Deuren zijn standaard voorzien van zwarte isostone drempels, mooi en heel goed isolerend. Al met al zeer tevreden over (28 ramen en 2 deuren) Alle glas Triple U=0,6. Had ik achteraf natuurlijk veel eerder moeten doen...
Wel triple? Profiel laat op Gayko zelf alleen HR++ zien, alleen Duitse blokprofielen met triple.

Vanmorgen Siegers over de vloer gehad. Kort wat conclusies:
- Andere massieve kunststofdrempels konden ze toch leveren volgens de bazin. Dat is mooi!
- Itt het eerdere verhaal kan Siegers geen PDAK (Winkhaus) beslag leveren voor een comfortstand, zij hanteren enkel een zomer- (17cm kiep) en winterstand (3cm kiep). Vond ik wel een tegenvaller.
- Nog wel wat voorbeelden gezien en ook op internet gevonden van loslatende, gescheurde of geblaarde Renolit folies. Komt het altijd voor? vast niet, kans is aanwezig. Meeste kans bij donkere kleuren, lange lengten, vooral gevels op zuid. Maar ze had ook foto's van een lang profiel met dakkapel in kleur wit op noord. Openbaart meestal pas na 10-15 jaar. Profielen zijn dan nog goed, folie kapot.
- Nog gevraagd over de werking onderling tussen een alu schil en kunststofbasisprofiel. Zij zei dat kunststof harder uitzet dan aluminium. Omdat alu bovenop zit zorgt dit voor mindere temperatuurstijging kunststof en dus minder uitzetting basisprofiel. daarnaast vervormingen worden nog opgevangen door stalen profiel binnenin.

----------------------------------------------------

Verbaasd mij dat er een hoop horrorverhalen over triple glas de ronde doen.
1.) meest opvallend: vrijwel alle leveranciers die we hebben gesproken meestal triple glas in bestaande woningen afraden, ook nu weer. Het verhaal is dan dat er schimmel in de spouw/muur zou kunnen komen, omdat de ramen+kozijnen beter geisoleerd zijn dan de spouw.
De spouw is hier Rd=1,5 en een gemiddelde U-waarde voor het totale raam (glas=0,7+kozijn=1,2) komt uit op 1,0-1,1 ongeveer. Omgerekend is dat Rd;raam=1/U= 0,92 tot 1. Dus Rd;raam (1) blijft kleiner dan Rd;spouw (1,5). Komt nog bij dat we willen investeren in een betere spouw en ventilatie.

Nu ben ik onzeker of ik met de vuistregel de U-waarde op deze manier mag omrekenen naar R om zodoende een vergelijking te maken obv dezelfde eenheid. Zie ik wat over het hoofd of klopt het? En als het klopt, dan is toch correct dat condensatie eerder komt door te weinig ventilatie dan door sterk verbeterd glas?

2.) triple glas zou meer last hebben van ruitbreuk bij plaatsing en bij gebruik. De vraag is dan, ligt dat aan het glas, keuze van type glas op X positie, onjuiste manier van plaatsing of de manier waarop mensen leven (zonwering half ervoor = verschil in opwarming)? daar heb ik niet veel duidelijkheid over gekregen. Enige concrete wat ik heb gevonden is de isochore druk bij triple glas. Hierbij zou het nodig zijn om de spouwen zo klein mogelijk te houden en bij 1 dikker glasblad deze in het midden te nemen ipv binnen/buitenblad. Dit ivm betere vervorming tijdens uitzetten en krimpen spouwen. Maar wat als de leverancier alleen een dikkere plaat levert aan de binnen/buitenzijde, betekent dat die leverancier dan niet erg slim is of is de isochore druk toch niet zo belangrijk?! 8)7

3.) triple glas zou vaker onvergoed worden door verzekeraars. Komt dit door je type verzekering, door exotische schaden en/of dat triple glas in NL nog in opkomst is > kortom blijft dit altijd een risico-afweging in de toekomst bij een verzekeraar of alleen nu? Nog maar even contact opgenomen met de verzekeraar. Het staat inderdaad nergens heel duidelijk in de voorwaarden, maar in de mail bevestigd gekregen dat het gelijk is verzekerd aan HR++ glas. Zal dan wel goed zijn.

[Voor 25% gewijzigd door marcel87 op 12-02-2020 02:02]

• Gasschuif
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 14:02

Gasschuif

6,7 kWp, 3 L/LWPs, Houtkachel

marcel87 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 01:12:

Wel triple? Profiel laat op Gayko zelf alleen HR++ zien, alleen Duitse blokprofielen met triple.
Op het plaatje een ander type, met dunnere glaslatten waardoor je een een triple ruit in kunt zetten.

https://i.imgur.com/SfaPigW.png

Ook met de Royal 116 serie kan dit toegepast worden zoals hier thuis.

Mijn ramen en (tevens glas) leverancier was in eerste instantie niet positief op mijn plannen om triple te plaatsen.
Na doorvragen kwam de aap uit de mouw... 50 % zwaarder. De zwaarste ruit hier is bijna 160 kilo. Dit vereist meer mensen met horizontaal en verticaal transport, of soms een hijskraan op e.e.a op bestemming te krijgen.
Daar hebben ze niet altijd zin in of komt slecht uit met de planning/bezetting. Toen ik liet doorschemeren dat ik dan geen opdracht zou geven kon het alsnog en is met 4 man (bijna) probleemloos gebeurt.

Zelf denk ik dat al die "horror verhalen" over triple te maken hebben met het feit dat er meer moeite gedaan moet worden om het op locatie te zetten. Ik ben vaak in Noorwegen geweest, daar zie je zeer veel triple. Ook in Duitsland trouwens.

Klein nadeel van triple is in de morgen (als de WP zijn werk aan het doen is bij opstart) dat er condensatie plaats vindt op de buitenzijde. Dit is normaal en verdwijnt na een tijdje. Komt door de zeer goede isolatie waardoor de buitenzijde koud blijft. Hangt af van het dauwpunt van de buitenlucht natuurlijk. Hoe vochtiger buiten hoe meer kans.

Een kennis hier in een de buurt gaat van oud dubbelglas U=3 naar renovatie dubbelglas U=0,8. Bijna 4 keer beter isolerend. Het is mij een raadsel waarom mensen geen triple plaatsen (als het technisch kan) Met een U=0,6 hier (Rc=1,66) kom ik een beetje in de buurt van onze na-geïsoleerde muren.
Met een Rc van ongeveer 2,5.

Maximum haalbaar momenteel is U=0,4 levert Rc =2,5 Ongeveer een na-geïsoleerde muur.

[Voor 33% gewijzigd door Gasschuif op 12-02-2020 12:18]

Als je nergens aan begint zijn de gevolgen niet te overzien. PVoutput Officieel gasloos sinds 04-2016. 8kW VAA Zubadan (met 92L buffervat/hydraulische scheiding) voor de CV met 9 radiatoren.

• marcel87

marcel87

editmaster

Gasschuif schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:08:
[...]
Op het plaatje een ander type, met dunnere glaslatten waardoor je een een triple ruit in kunt zetten.

[Afbeelding]

Ook met de Royal 116 serie kan dit toegepast worden zoals hier thuis.
Aha oké, dank voor de info. Vreemd dat ik het niet kon vinden. 8)7
Zelf denk ik dat al die "horror verhalen" over triple te maken hebben met het feit dat er meer moeite gedaan moet worden om het op locatie te zetten. Ik ben vaak in Noorwegen geweest, daar zie je zeer veel triple. Ook in Duitsland trouwens.
Klopt maar alle leveranciers waarvan we nu een offerte hebben zitten in Duitsland. Dat vind ik daarom het meest opvallend dat zij bij renovatie het afraden, terwijl het grootste deel in hun thuisland triple wordt geplaatst. De verhalen mbt glasbreuk en verzekering komen dan weer uit NL, meer van horen zeggen ipv directe ervaringen.
Klein nadeel van triple is in de morgen (als de WP zijn werk aan het doen is bij opstart) dat er condensatie plaats vindt op de buitenzijde. Dit is normaal en verdwijnt na een tijdje. Komt door de zeer goede isolatie waardoor de buitenzijde koud blijft. Hangt af van het dauwpunt van de buitenlucht natuurlijk. Hoe vochtiger buiten hoe meer kans.
Je kunt natuurlijk wel stellen dat als glas en spouw qua isolatiewaarde gelijk is, er theoretisch gezien met dit voorbeeld (condensatie op glas) dan ook de spouw condenseert. En aangezien het niet direct grenst aan buitenlucht, waardoor opwarming en verdamping beperkt is, het dan tot schimmel kan leiden.
Anderzijds denk ik dan weer juist omdat het niet direct aan buitenlucht grenst, is er minder vochtige lucht dat afkoelt in de spouw. Er zit een beetje een laminaire luchtlaag die meestal juist warmer is dan buiten. Dat is anders bij een raam, daar zit meer turbulente luchtstroming. Daarom is het risico op schimmel wellicht maar beperkt. Feit blijft spouw beter geïsoleerd, risico=vermeden.

Vwb condensatie op glas heb ik gelezen dus dat je evt. als technische oplossing hiervoor glas met zelfreinigende coating kunt gebruiken. Dan vloeit het vanzelf af en blijft het zicht goed. Er zijn wel voorbeeldplaatjes op internet met verschillen. Wellicht dat een nauwkeurig handmatig aangebrachte glas(nano)coating zoals bij auto's ook wel kan werken. Default aanwezig is praktischer (je hoeft het nooit te herhalen) en werkt altijd/jarenlang.

Overigens ook opvallend is dat kozijnboeren vaak onduidelijk zijn over de glaskeuze. Alsof het glas bijzaak is voor de verkoop. Uiteraard, kozijnen is hun corebusiness maar glas is meestal 1 vd de hoofdredenen voor aanpassing en levert ook de meeste energiewinst. Je zou dus denken dat een goede advisering en het geven van info (brochures/linkje) minstens zo belangrijk voor ze moet zijn als ze hun werk serieus nemen. Ik heb o.a. gevraagd naar keuzes of typen, maar keuzes krijg je niet of je krijgt een antwoord "dat bepaalt de glasboer". Niet zo informatief. :+
Ik weet dat ik soms erg kritisch ben, maar ik vind het een hoop geld voor als je niet weet wat je precies krijgt. Aanpassen doe je later waarschijnlijk niet meer. Nog maar eens proberen of ik meer duidelijkheid kan eisen voordat ik akkoord ga. Ze mogen er wel wat moeite voor doen. Het zijn m.i. geen exotische vragen, maar iets wat ze makkelijk moeten kunnen aanleveren. Anders lijkt het me een teken dat ze zelf niet weten wat ze plaatsen. :)

[Voor 16% gewijzigd door marcel87 op 16-02-2020 23:32]

• Slarno
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 13:23
Vandaag hebben we onze voordeur uit 1964 laten vervangen voor een kunststof voordeur. Wat een gigantisch verschil in comfort!

Eerst twijfelde ik nog wel even of ik niet liever het raam in de woonkamer wilde doen, maar nu de deur er in zit ben ik echt mega blij met deze stap.

We komen van een 60 jaar oude deur met enkel glas waar het aan alle kanten langs tochtte. In de winter kwam er heel erg veel kou van af. Nu een deur volgens 2020 isolatie standaarden en dat is te merken. We hebben HR++ glas, dat vind ik voldoende voor een gang.

Afbeelding]

[Voor 4% gewijzigd door Slarno op 22-02-2020 20:46]

• route99
Mooi...
Je kunt nog altijd wat met het raam in de kamer doen?
Kon wel jouw verhaal over de offerte in september terugvinden.

Het kamerraam: Wat heb je en wat zou je alsnog willen?
Wat zijn de zelfdoe opties (bijv bij HR++, bij triple moet soms een ander kozijn geplaatst worden, is een andere orde en reken ook veel meer gewicht...)

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 13:43

sapphire

Die-hard pruts0r

Wij zijn bij ons huis ook aan het kijken naar isolatie n verduurzaming/wooncomfort.

Nieuwe kozijnen/glas zijn ook langsgekomen alleen word denk nogal een uitdaging en duur grapje. Ons huis bestaat namelijk uit 2 stenen muren en de rest is hout/gips :+ Ofwel de volledige voor en achterzijde zijn in principe een groot kozijn (2x2 stuks ivm een dragend frame in het midden). Binnenkort een offerte opvragen, wordt iig een leuke uitdaging voor de kozijnen boer omdat het 6 meter breed is en 5,5m hoog ofzo :+

Gabriël Ryzen

• Slarno
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 13:23
route99 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 20:56:
Mooi...
Je kunt nog altijd wat met het raam in de kamer doen?
Kon wel jouw verhaal over de offerte in september terugvinden.

Het kamerraam: Wat heb je en wat zou je alsnog willen?
Wat zijn de zelfdoe opties (bijv bij HR++, bij triple moet soms een ander kozijn geplaatst worden, is een andere orde en reken ook veel meer gewicht...)
Ja klopt, in september zijn we begonnen met oriënteren naar de mogelijkheden en eventuele leveranciers. De partij die de vorige bewoners hebben ingeschakeld voor alle kozijnen boven hebben we natuurlijk benaderd, maar die viel al snel af. Het contact vond ik niet prettig.

Uiteindelijk heeft Serku uit Haaksbergen de boel gisteren gemonteerd. Het contact met hen beviel me goed, de verkoper gaf direct aan langs te willen komen om te zien wat het beste zou passen in onze situatie en gaf goed advies.

Het raam in de woonkamer is oud dubbel glas en daar zit nog een uitzet raam in met enkel glas. Als we daar wat aan gaan doen dan wordt het een nieuw kunststof kozijn met triple glas. Dat vinden we toch een stuk mooier dan de huidige houten kozijnen. Nu nog even sparen tot we het budget er voor hebben.
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True