Buitenlandse TV Series 2018-2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste
Acties:
  • 145.876 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

1337aldi schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 19:13:
Bosch S05 is sinds vrijdag begonnen. Alle afleveringen zijn tegelijk gereleased (Amazon).
Vond het een matig seizoen, was altijd al een "oke" serie, maar vorig seizoen had wat mij betreft een mooie afsluiter kunnen zijn.

Weet niet echt precies waar het nu nog naar toe moet en zo heel interresant zijn de cliffhangers niet.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Bosch S05 is sinds vrijdag begonnen. Alle afleveringen zijn tegelijk gereleased (Amazon).
Alleen in Nederland nog niet te zien via Prime. Je zou toch verwachten dat hun eigen series meteen overal beschikbaar zijn. Op de documentaire van McLaren moest je ook wachten. -O-

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:58
The 100 is renewed for season 7 :) Ik gok dat Jason Rothenberg dat al wist en er rekening mee heeft kunnen houden bij het uitwerken/opnemen van de finale van s6.
Er was al speculatie dat ze early renewal kregen omdat seizoen 7 dan het laatste seizoen zou worden,
maar daar is niks over bekend gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Gisteren aan Showtime’s Black Monday begonnen.
Tot nu toe een aardige serie over de beurs crash in de jaren 80.

Voelt een beetje als een Mix van Wolf of Wallstreet en House of Lies.

Aanrader wat mij betreft. Zeker als je eens geen Politie/FBI/CIA of Tieners met superkrachten wilt zien van de kabel kanalen.

Afbeeldingslocatie: https://www.gstatic.com/tv/thumb/tvbanners/16306714/p16306714_b_v8_aa.jpg
zeroday schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 16:55:
De serie waarvan je denkt, what the f****ck wat slecht ..

'Now Apocalypse'...

;)
Afgezet na 15 minuten. Zou niemand het aanraden er aan te beginnen.

[ Voor 47% gewijzigd door Donstil op 24-04-2019 23:45 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:42

zeroday

There is no alternative!

Donstil schreef op woensdag 24 april 2019 @ 23:40:

Now apocalypse

[...]

Afgezet na 15 minuten. Zou niemand het aanraden er aan te beginnen.
alleen als je tieten wilt zien ok ;)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
zeroday schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:05:
[...]

alleen als je tieten wilt zien ok ;)
Ik ben voor functioneel naakt hoor maar als ik echt alleen tieten wil zien zijn daar veel betere media bronnen voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:49
Compleet gekeken in een paar dagen.

Erg goede serie, ook de vorige seizoenen.

Aanrader !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
JohanKupers schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 20:03:
[...]

Alleen in Nederland nog niet te zien via Prime. Je zou toch verwachten dat hun eigen series meteen overal beschikbaar zijn. Op de documentaire van McLaren moest je ook wachten. -O-
Waardeloos inderdaad. Ik snap de meerwaarde van dat hele Prime niet op deze manier.

Heb de serie nu op een "alternatieve" manier bekeken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:27
Het is een film, maar hoort bij de series ;) Vanaf 31 mei
[YouTube: Deadwood: The Movie (2019) | Official Trailer | HBO]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:04
Noppesnada schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:01:
[...]

Waardeloos inderdaad. Ik snap de meerwaarde van dat hele Prime niet op deze manier.

Heb de serie nu op een "alternatieve" manier bekeken.
Een serie die ik graag opnieuw wou zien staat op Prime. Dus abbo genomen, prime aan, serie niet te vinden in Nederland. Kansloos. Uiteindelijk maar The Widow, Hanna en laatste seizoen van The Expanse gekeken en nog wat films, en weer abbo gestopt.

Hadden ze die oudere series nu wel beschikbaar gehad in onze regio, had ik zo het hele jaar kunnen vullen met Prime.

[ Voor 10% gewijzigd door xoniq op 25-04-2019 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Een van de beste series die ik ooit heb gezien !
Goed dat ze er nu tenminste een film van hebben gemaakt

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Eerste paar afleveringen van 'The Enemy Within' gezien. Plot is okay-ish, beetje wat je er van verwacht. Ik vond vooral Jennifer Carpenter er positief uitspringen qua acteerwerk. De serie zelf... denk dat die het niet gaan redden tenzij het geheel snel beter wordt.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noppesnada
ijdod schreef op zondag 28 april 2019 @ 11:12:
Eerste paar afleveringen van 'The Enemy Within' gezien. Plot is okay-ish, beetje wat je er van verwacht. Ik vond vooral Jennifer Carpenter er positief uitspringen qua acteerwerk. De serie zelf... denk dat die het niet gaan redden tenzij het geheel snel beter wordt.
Beetje een dertien in dozijn serie. Niet echt heel boeiend vond ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Noppesnada schreef op zondag 28 april 2019 @ 13:15:
[...]

Beetje een dertien in dozijn serie. Niet echt heel boeiend vond ik.
Dat dus inderdaad.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

JohanKupers schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 20:03:
[...]

Vreemd, ik heb het gewoon kunnen kijken via Prime (op de Shield + tv)
Via de browser ook te benaderen en te bekijken. Hij is wel als apart gelist, misschien dat het daaraan ligt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eYczVbmmp90CC2lxMEhCQejv/full.png

[ Voor 5% gewijzigd door Nitai op 29-04-2019 08:22 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Nitai schreef op maandag 29 april 2019 @ 08:21:
[...]

Vreemd, ik heb het gewoon kunnen kijken via Prime (op de Shield + tv)
Via de browser ook te benaderen en te bekijken. Hij is wel als apart gelist, misschien dat het daaraan ligt?

[Afbeelding]
Klopt, enige dagen later was die wel beschikbaar.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

JohanKupers schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:42:
[...]

Klopt, enige dagen later was die wel beschikbaar.
Ah, waren ze zeker druk in de weer met vertalingen ofzo.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Nitai schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:56:
[...]

Ah, waren ze zeker druk in de weer met vertalingen ofzo.
Hoop het, ik heb laatst de serie De drie drinkers doen Schotse whisky gekeken, maar daar was de vertaling door Google Translate gedaan.

'The notes of the whisky' werd bijvoorbeeld vertaald als 'De bankbiljetten van de whiskey' 8)7

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Kudo's voor Killing Eve s02e04 :)

spoiler:
Speelt in Amsterdam, en dan niet gedaan alsof maar op de grachten, de Wallen en in het Rijksmuseum. Alle Nederlanders ook gespeeld door Nederlanders dus niet met een of ander half Amerikaans of Duits accent en zelfs Nederlandse muziek van Rudi Carell en Willeke Alberti.

Wil best wat gezichten van Amerikanen zien als ze denken Angel of the Morning van Juice Newton denken te horen terwijl het eigenlijk Vlinder van de Morgen is :)

En het onhandig een boterham met hagelslag eten is erg herkenbaar :+

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
The 100 S6 is begonnen.... Tering wat is Raven een bitch geworden zeg. Octavia is wederom een geval apart. Murphy wel weer heerlijk zichzelf, zo tegendraads als maar kan. Ik weet dat de eerste 2 afleveringen al gelekt waren, maar ik kijk ze netjes wanneer ze uitkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noppesnada
Blerp schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:33:

spoiler:
Speelt in Amsterdam, en dan niet gedaan alsof maar op de grachten, de Wallen en in het Rijksmuseum. Alle Nederlanders ook gespeeld door Nederlanders dus niet met een of ander half Amerikaans of Duits accent en zelfs Nederlandse muziek van Rudi Carell en Willeke Alberti.

Wil best wat gezichten van Amerikanen zien als ze denken Angel of the Morning van Juice Newton denken te horen terwijl het eigenlijk Vlinder van de Morgen is :)

Yep, dat was heel leuk en herkenbaar.

Ook leuk dat het "echt" Nederlands was en geen rare versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

:D

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Terug in juni (toch in Amerika, een datum in onze regio weet ik niet):
[YouTube: The Handmaid's Tale: Season 3 Trailer (Official) • A Hulu Original]
En een kopie van Black Mirror (3 mei):

[ Voor 30% gewijzigd door algalid op 01-05-2019 23:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Blerp schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:33:

spoiler:

spoiler:
De actrice die Ghost speelt is ook Nederlands, Jun Sun den Hollander, we gaan misschien nog wel meer van de AIVD zien.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

AcidBurn schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:07:
The 100 S6 is begonnen.... Tering wat is Raven een bitch geworden zeg. Octavia is wederom een geval apart. Murphy wel weer heerlijk zichzelf, zo tegendraads als maar kan. Ik weet dat de eerste 2 afleveringen al gelekt waren, maar ik kijk ze netjes wanneer ze uitkomen.
Mja, ik keek weer uit naar het nieuwe seizoen maar tjee wat slecht.... Ik kan best door wat onvolkomenheden heen kijken maar dit sloeg alles..
spoiler:
We zijn aangekomen in een nieuw zonnestelsel met 5 bewoonbare planeten... weet je wat we pakken deze we zijn er nu toch...zou de atmosfeer goed zijn ? weet je wat we doen gewoon het luik open dat zien we het wel. Hey, dat lijkt op water... we gaan lekker zwemmen. Owjee ze jatten onze shuttle, die we ergens argeloos hebben geparkeerd en de sleutels erin hebben laten zitten enz enz enz. Ow en het belangrijkste, we hebben de grootste ramp in de geschiedenis overleefd laten we lekker tegen elkaar blijven bitchen....

Ik kijk nog 1 aflevering als het dit niveau blijft dan haak ik toch echt af

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Caveman schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:28:
Tsja, dit seizoen is een 'reboot' m.i. wordt dit verhaal echt uitgemolken en had van mij ook al mogen stoppen. Ik ga ook nog heel even afwachten wat er gaat gebeuren. Ik heb nog genoeg op de plank liggen waar ik eventueel aan kan beginnen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Caveman schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:28:
[...]
Mja, ik keek weer uit naar het nieuwe seizoen maar tjee wat slecht.... Ik kan best door wat onvolkomenheden heen kijken maar dit sloeg alles..
spoiler:
We zijn aangekomen in een nieuw zonnestelsel met 5 bewoonbare planeten... weet je wat we pakken deze we zijn er nu toch...zou de atmosfeer goed zijn ? weet je wat we doen gewoon het luik open dat zien we het wel. Hey, dat lijkt op water... we gaan lekker zwemmen. Owjee ze jatten onze shuttle, die we ergens argeloos hebben geparkeerd en de sleutels erin hebben laten zitten enz enz enz. Ow en het belangrijkste, we hebben de grootste ramp in de geschiedenis overleefd laten we lekker tegen elkaar blijven bitchen....

reactie op je spoiler aanmerkingen:
spoiler:
Het luik opendoen zonder enige test: Dat was een domme actie. Werd door Bellamy in de eerste aflevering opgelost met de zin: If the air is toxic, we're all dead anyway, en daar had hij toen gelijk in.
Maar deze keer - met meer opties - is het inderdaad erg dom.

Het zwemmen was Murphy's spontane actie. Jackson zei nog: We haven't tested it.
Maar dat is typisch Murphy, die heeft schijt aan alles.

Hoe dat schip gestolen kon worden is een goede vraag, lijkt me sterk dat Shaw dat ding niet heeft vergrendeld. Ja, hij stond open en bloot geparkeerd. Maar hoe kwam de vreemdeling binnen?

Het onderlinge bitchen ben ik met je eens, ook al is het deels verklaarbaar.
Octavia kijkt vaak niet naar het grote geheel, ziet bijna alles als persoonlijke aanval en houdt wrok heel lang vast. Raven is altijd al direct en confronterend geweest, maar nu is ze wel erg aan het zeiken.
Wat mij het meest irriteerde: Hoe iedereen op Clarke aan het zeiken was. Ja, ze heeft slechte keuzes gemaakt vorig seizoen. Maar degene voor wie dat de meeste gevolgen had (Bellamy), is de enige die haar nu steunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Hoe refereer jij dit in hemelsnaam naar Black Mirror... Black Mirror zijn verschillende verhalen die in de nabije toekomst kunnen afspelen (sommige dan).

Dit is puur een thriller, dat 1 verhaal verteld, en niks te maken heeft met de filosofie van Black Mirror.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

xoniq schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 23:14:
[...]

Hoe refereer jij dit in hemelsnaam naar Black Mirror... Black Mirror zijn verschillende verhalen die in de nabije toekomst kunnen afspelen (sommige dan).

Dit is puur een thriller, dat 1 verhaal verteld, en niks te maken heeft met de filosofie van Black Mirror.
Zit toevallig nu de 2e episode te kijken. Het is inderdaad geen Black Mirror, maar best wel goed :)

Insert vies grapje hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Chernobyl is vannacht begonnen :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Raven schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:54:
Chernobyl is vannacht begonnen :)
Ik zie hem nog niet op Ziggo staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Cyb schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:08:
[...]

Ik zie hem nog niet op Ziggo staan.
Niet iedereen wacht tot series (misschien) in NL worden uitgebracht ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Raven schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 18:04:
[...]Niet iedereen wacht tot series (misschien) in NL worden uitgebracht ;)
Hij komt vandaag op Ziggo, zei Ziggo gisteren:
https://twitter.com/Markkeijzer91/status/1125423136466440194
https://www.ziggo.nl/ente...vies-series/hbo/chernobyl
https://community.ziggo.n...movies-en-series-xl-39888

Update, voor de wachtende Ziggo kijkers:
https://community.ziggo.n...movies-en-series-xl-39888
RM71:
Dacht al dat het aan mij lag. Gisteravond speciaal een XL abo afgesloten zodat ik vanavond zeker kon kijken, maar vandaag nog niks. Klantenservice gebeld dat ik hem na 24 uur nog steeds niet zag. Blijkt nu dat ze hem nog niet eens vrijgegeven hebben. Echt slécht. Trailer nog maar een keer bekijken dan "All the good we did, it doesn't matter..." ☺️

[ Voor 46% gewijzigd door Cyb op 07-05-2019 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ah, maar daar heb ik 'm in ieder geval niet bekeken :P

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
HBO is begonnen met Chernobyl, een reeks in 5 delen. Uiteraard zijn er geen spoilers te geven, we weten allemaal wat er gebeurd is ;) Hallucinant is de opeenstapeling van fouten voor, tijdens en na de ramp. Vele onnodige slachtoffers van de ergste nucleaire meltdown (wel vooral explosie) ooit.

Normaal gezien elke dinsdag beschikbaar. Niet aan te raden voor de gevoelige kijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
algalid schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 20:56:
HBO is begonnen met Chernobyl, een reeks in 5 delen. Uiteraard zijn er geen spoilers te geven, we weten allemaal wat er gebeurd is ;) Hallucinant is de opeenstapeling van fouten voor, tijdens en na de ramp. Vele onnodige slachtoffers van de ergste nucleaire meltdown (wel vooral explosie) ooit.

Normaal gezien elke dinsdag beschikbaar. Niet aan te raden voor de gevoelige kijker!
Ah! Daar zat ik al op te wachten. Was al even vergeten dat het vandaag was, had wel 'deze week' in m'n hoofd. Zal 'm vanavond even gaan kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Hier een handige website waar je van alle series die in de VS uitkomen of draaien de datum en respectievelijke aflevering kunt terugzoeken of zien wanneer de volgende aflevering gepland staat.
Handig om te weten want een behoorlijk aantal series komen dan later terug op bijvoorbeeld Netflix.

https://next-episode.net/

[ Voor 8% gewijzigd door snah001 op 07-05-2019 22:58 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

snah001 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 22:57:
Hier een handige website waar je van alle series die in de VS uitkomen of draaien de datum en respectievelijke aflevering kunt terugzoeken of zien wanneer de volgende aflevering gepland staat.
Handig om te weten want een behoorlijk aantal series komen dan later terug op bijvoorbeeld Netflix.

https://next-episode.net/
ik zoek nog steeds een tool waarmee ik alle nieuwe series kan vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik kijk regelmatig op https://trakt.tv/shows/anticipated of er nieuwe series zijn. Voor Britse series is het helaas wat minder bruikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heplam
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 10:37
zeroday schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 07:57:
[...]

ik zoek nog steeds een tool waarmee ik alle nieuwe series kan vinden ;)
Via www.mijnserie.nl staat op de main page een lijst met alle nieuwe te starten series voor de komende 30 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

algalid schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 20:56:

Waren het wel fouten? Het leek mij meer op bewust de situatie minder erg voordoen dan het daadwerkelijk was (kijkend naar die hoge piefjes). Overigens, die slomo van de neerdwarrelende as op de nietsvermoedende toeschouwers :X

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:20
Qua bijhouden van afleveringen en zien of er nieuwe zijn gebruik ik deze:
TV Series op Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Raven schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:22:
[...]

Waren het wel fouten? Het leek mij meer op bewust de situatie minder erg voordoen dan het daadwerkelijk was (kijkend naar die hoge piefjes). Overigens, die slomo van de neerdwarrelende as op de nietsvermoedende toeschouwers :X
Als je leest in hoe het in het echt ging dan was men er 1000% zeker van dat een RBMK reactor als Chernobyl niet kon ontploffen. De baas van de centrale was in de dagen erna druk bezig met het voorbereiden van de herstart van de reactor die er niet meer was en pas toen iemand hoger dan hij zelf in de rangorde ook hem vertelde dat de reactor in duizend stukken lag legde hij zich erbij neer. Het is niet dat hij dom is, juist omdat hij een expert is kan hij niet accepteren dat wat hij weet verkeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IJzerlijm schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:55:
[...]

Als je leest in hoe het in het echt ging dan was men er 1000% zeker van dat een RBMK reactor als Chernobyl niet kon ontploffen. De baas van de centrale was in de dagen erna druk bezig met het voorbereiden van de herstart van de reactor die er niet meer was en pas toen iemand hoger dan hij zelf in de rangorde ook hem vertelde dat de reactor in duizend stukken lag legde hij zich erbij neer. Het is niet dat hij dom is, juist omdat hij een expert is kan hij niet accepteren dat wat hij weet verkeerd is.
Toch een vorm van cognitieve dissonantie. Eerste aflevering gezien kwalitatief erg goed en voor de kijker erg wreed zeker, als je voorkennis hebt. Laat staan, dat jezelf in die positie stond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Arunia schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:27:
Qua bijhouden van afleveringen en zien of er nieuwe zijn gebruik ik deze:
TV Series op Android.
Heb hier iphone, maar het gaat me er echt om, om alleen maar nieuwe aangekondigde series te zien.
Of er een aflevering al is uitgezonden boeit me niet zo. maar ik wil bijv. weten
welke series in 2019 zijn met S1 gestart of worden gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Raven schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:22:
Overigens, die slomo van de neerdwarrelende as op de nietsvermoedende toeschouwers :X
Het is verschrikkelijk. Al die nietsvermoedende werknemers, brandweerlui en gewone burgers sterven allemaal als ze metaal in hun mond proeven.

De laatste scène met de bekende brug: die is later omgedoopt tot "Bridge of Death" dus ik vrees dat we ze in de komende afleveringen vooral in het ziekenhuis gaan zien. En op het einde zien we dat mooie bos met een gele strip onder de radio-actieve wolken, dat is de Red Forest, de bomen waren er quasi onmiddellijk aan.

Na die ramp is het ondenkbaar dat gewone mensen nog naar het schouwspel gaan staren. De nucleaire industrie is er nooit echt van bovenop gekomen. Er staan overigens nog RBMK reactoren te bollen in Kursk en Leningrad (een van de control rooms is gebruikt voor een eerdere film), maar er zijn extra veiligheidsmaatregelen geïmplementeerd. Psychologisch blijft het toch zorgen baren :X

[ Voor 10% gewijzigd door algalid op 08-05-2019 11:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

zeroday schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:48:
[...]

ik wil bijv. weten
https://www.metacritic.com/feature/tv-premiere-dates

Het paarse NEW logo zijn dus nieuwe series, inclusief trailer + netwerk

En hier iets meer grafisch

https://www.metacritic.co...series/date?view=detailed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:12
Nieuw seizoen Lucifer is gereleased! *O*

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Laatst online: 08-09 08:47
Joarie schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:54:
Das grappig; ik lees je reactie en precies op dat moment krijg ik een bericht op mijn ipad en iphone dat ik lucifer seizoen 4 op netflix staat!

Ik ben benieuwd. ga het kijken, maar seizoen 3 was toch wel de minste tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
algalid schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:01:
[...]

Het is verschrikkelijk. Al die nietsvermoedende werknemers, brandweerlui en gewone burgers sterven allemaal als ze metaal in hun mond proeven.

De laatste scène met de bekende brug: die is later omgedoopt tot "Bridge of Death" dus ik vrees dat we ze in de komende afleveringen vooral in het ziekenhuis gaan zien. En op het einde zien we dat mooie bos met een gele strip onder de radio-actieve wolken, dat is de Red Forest, de bomen waren er quasi onmiddellijk aan.

Na die ramp is het ondenkbaar dat gewone mensen nog naar het schouwspel gaan staren. De nucleaire industrie is er nooit echt van bovenop gekomen. Er staan overigens nog RBMK reactoren te bollen in Kursk en Leningrad (een van de control rooms is gebruikt voor een eerdere film), maar er zijn extra veiligheidsmaatregelen geïmplementeerd. Psychologisch blijft het toch zorgen baren :X
Dat stukje op die brug dat die moeder nog die baby uit de wagen haalt, in dat zelfde slow-motion stukje, bah, heb zelf een kind, was even een naar stukje.

Ook die brandweerman die dat stuk grafiet op pakt, en niet snapt wat het was, en daarna z'n hand van binnenuit kookt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Joarie schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:54:
*O*
Afgelopen herfst heb ik bij toeval nog even over de sets heen gelopen bij de WB Studio's in LA, erg leuk om nu het nieuwe seizoen echt te zien :) Je kijkt er dan toch met iets andere ogen naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Heb de eerste 4 afleveringen van Lucifer S4 inmiddels gehad. Deels wel weer het oude vertrouwde gevoel. Weer typisch Lucifer, die nog steeds briljant gespeeld wordt door Tom Ellis.
Maar ik ben het "will they/won't they" en elke keer de telefoon als plot device op belangrijke momenten tussen Lucifer en Chloe nu echt compleet zat. Ze blijven die relatie maar overhoop gooien/resetten en er zoveel mogelijk drama ingooien voor de drama. Get on with it, or move on and get over it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Net begonnen aan 'Warrior' van Cinemax (die ook de fantastische serie 'Banshee' geproduceerd hebben)

Eerste episode is lekker binnenkomen; je ziet goed de invloeden van Banshee oOo

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spoilers?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2019 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 23:05

The_Worst

Unox

@Verwijderd Als je denkt dat het een spoiler is, quote het vooral. :P

Daarnaast is het een waargebeurd verhaal en de afloop algemeen bekend en daarnaast is het ook geen belangrijk element uit het verhaal.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Worst schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 22:44:
@Verwijderd Als je denkt dat het een spoiler is, quote het vooral. :P

Daarnaast is het een waargebeurd verhaal en de afloop algemeen bekend en daarnaast is het ook geen belangrijk element uit het verhaal.
Tja, wat ik wel of niet belangrijk vind is nog altijd aan mijzelf. Spoiler blijft een spoiler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Verwijderd schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 22:46:
[...]

Tja, wat ik wel of niet belangrijk vind is nog altijd aan mijzelf. Spoiler blijft een spoiler.
Een brandweerman benoemen die iets oppakt is een spoiler? Of een vrouw die een kind uit de kinderwagen pakt om dr vast te klampen? Bijzonder.

Of doel je op het benoemen van een ontplofte reactor van Tsjernobyl? Dat soort dingen is common knowledge, staat zelfs in geschiedenisboeken op school.

Dat is hetzelfde als benoemen dat in een serie over een seriemoordenaar, er mensen vermoord worden.

Of dat in Game of Thrones zwaarden worden gebruikt.

[ Voor 13% gewijzigd door xoniq op 08-05-2019 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Chernobyl is een van de weinige series waar je met "spoilers" de impact op de kijkervaring vergroot. Het minimaliseren van radio-activiteit, die mensen zomaar laten rond lopen. Omdat je weet wat er komt gaan de rillingen over je rug. En je wilt de hele tijd tegen het scherm te roepen "Stop stop" of "neen, niet doen".

Aan de recensies te zien is het ook de bedoeling van de makers dat je de grote lijnen weet van het gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
xoniq schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:16:

Of doel je op het benoemen van een ontplofte reactor van Tsjernobyl? Dat soort dingen is common knowledge, staat zelfs in geschiedenisboeken op school.
In de praktijk waren het meerdere explosies. Dat is wel common knowledge, maar volgens mij geen basisschoolniveau. Als je de Wikipedia erop naleest is het overigens veel gedetailleerder dan de HBO episode.

Heb de episode ook gekeken en het geeft wel een beeld van de situatie terwijl een lijstje met feiten dat minder doet. Wat dat betreft denk ik het beste (qua kijkervaring / beleving) om de twee te combineren, stukjes Wikipedia kennis aangevuld met de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:10
Chernobyl, oef.. Best wel indrukwekkend. Ik weet al dat er geen happy and komt natuurlijk maar deze blijf ik wel kijken. Ze hebben het qua sfeer enzo goed gedaan.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

xoniq schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:16:

Of dat in Game of Thrones zwaarden worden gebruikt.
Vergeet de Starbucksbeker niet :+

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Raven schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:05:
[...]

Vergeet de Starbucksbeker niet :+
Oh shit, nu heb jij het gedaan. Dat is echt een major spoiler, als je nog niet op Facebook, Reddit of welke nieuws site dan ook hebt gekeken :+. (Starbucks was wel heel blij met deze major gratis reclame storm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

xoniq schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:06:
[...]

Oh shit, nu heb jij het gedaan. Dat is echt een major spoiler, als je nog niet op Facebook, Reddit of welke nieuws site dan ook hebt gekeken :+. (Starbucks was wel heel blij met deze major gratis reclame storm)
iedereen die nu nog moet kijken zal dit niet meer zien, ze schijnen een schoonmaakster langsgestuurd te hebben die het bekertje van tafel heeft geruimd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
zeroday schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:01:
[...]

iedereen die nu nog moet kijken zal dit niet meer zien, ze schijnen een schoonmaakster langsgestuurd te hebben die het bekertje van tafel heeft geruimd.
Lijkt me ook wel het beste, mede vanwege de box-sets straks, daar willen ze dit opgeruimd hebben. (Eerder in de serie was ook een serie dat Sir Jorah een kopje in de hand had, maar dat was minder opzichtig dan deze keer (hoorde je ook niemand over, deze scene met Daenerys kwam zelfs in RTL Boulevard :+.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
zeroday schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:48:
[...]

Heb hier iphone, maar het gaat me er echt om, om alleen maar nieuwe aangekondigde series te zien.
Of er een aflevering al is uitgezonden boeit me niet zo. maar ik wil bijv. weten
Die zou ik ook graag willen waar dat handig te zien is. Ik gebruikte altijd dit (en voorgaande topics) welke nieuwe series uitkwamen en wanneer als handig overzicht.

Voor de series die ik volg, gebruik ik de simpele en daardoor voor mij super fijne overzichtelijke site myepisodes.com

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Laatste episode van Into the Badlands net gekeken.

Waarom ze deze show de nek omgedraaid hebben met zo een einde; ik weet het niet hoor. Eeuwig zonde; heb genoten van S03. Het einde van S03 ging er duidelijk niet vanuit dat de serie gecancelled zou worden. Beetje nare nasmaak zo :N

Nu maar weer verder met Warrior

[ Voor 20% gewijzigd door Notna op 09-05-2019 17:40 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Notna schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 22:37:
Net begonnen aan 'Warrior' van Cinemax (die ook de fantastische serie 'Banshee' geproduceerd hebben)

Eerste episode is lekker binnenkomen; je ziet goed de invloeden van Banshee oOo
Aangzien het gebasseerd was op een concept van Bruce Lee trok het mij erg aan en is tot nu toe (5 episodes) zeker niet tegengevallen. Kijkt lekker weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Greatsword schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:59:
[...]

Aangzien het gebasseerd was op een concept van Bruce Lee trok het mij erg aan en is tot nu toe (5 episodes) zeker niet tegengevallen. Kijkt lekker weg.
Laatste aflevering was er wel een van .. die kun je ook rustig missen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
zeroday schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:24:
[...]

Laatste aflevering was er wel een van .. die kun je ook rustig missen ;)
Nadat Itchy Onion en zijn holmaat de gewapende bandieten hadden neerge-kungfud was het voor mij over.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

sig69 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 02:35:
Chernobyl, oef.. Best wel indrukwekkend. Ik weet al dat er geen happy and komt natuurlijk maar deze blijf ik wel kijken. Ze hebben het qua sfeer enzo goed gedaan.
Inderdaad! Prachtig neergezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Voor de herfst, de eerste superhero series van HBO (en Ziggo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Wat vinden we van het nieuwe seizoen van Lucifer? Ik vind het tot nou toe nog niet veel. Ik hekel de schrijvers die er alweer eens voor gekozen hebben om het hele seizoen een will-they-wont-they trope te hanteren, waarbij de karakters weer zich out-of-character gedragen en domme keuzes maken....Maar goed, ik ben pas bij aflevering 5, misschien wordt het nog beter.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10:02
Notna schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:39:
Laatste episode van Into the Badlands net gekeken.

Waarom ze deze show de nek omgedraaid hebben met zo een einde; ik weet het niet hoor. Eeuwig zonde; heb genoten van S03. Het einde van S03 ging er duidelijk niet vanuit dat de serie gecancelled zou worden. Beetje nare nasmaak zo :N

Nu maar weer verder met Warrior
Keek prima weg inderdaad. Was me ook alweer ontschoten dat het geannuleerd was. Het eindigde inderdaad ook met een enorme cliffhanger.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Deathchant schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 19:09:
Wat vinden we van het nieuwe seizoen van Lucifer? Ik vind het tot nou toe nog niet veel. Ik hekel de schrijvers die er alweer eens voor gekozen hebben om het hele seizoen een will-they-wont-they trope te hanteren, waarbij de karakters weer zich out-of-character gedragen en domme keuzes maken....Maar goed, ik ben pas bij aflevering 5, misschien wordt het nog beter.
Aflevering 3 halverwege afgezet, had nog wat anders. Maar het is idd. "same old, same old" en de eerste aflevering was wel erg slecht(schrijfwerk, acteerwerk)
Maar toch maar verder kijken, bij gebrek aan........

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Deathchant schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 19:09:
Ik vond het verhaal naar het einde van het seizoen beter worden. Maar ik werd de will-they-wont-they halverwege (waar jij dus nu bent) ook behoorlijk zat.
Nu ik het hele seizoen heb gezien denk ik dat ze dit ook prima een paar afleveringen hadden kunnen inkorten qua verhaal (lees: zeven à acht afleveringen was voldoende geweest). Ik vermoed echter dat Netflix tien afleveringen wilde en dat er daarom wat extra opvulling, etc. in de eerste paar afleveringen gestopt is.

[ Voor 3% gewijzigd door MatHack op 11-05-2019 21:52 ]

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:05

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Holy shit! in 2 avonden het hele seizoen van Lucifer gekeken. Beste seizoen tot nu toe!

Beter fixt netflix een seizoen 5.

Mijn bedoeling was van te voren 1 episode per week kijken zodat ik er niet zo snel doorheen zou zijn maar compleet gefaalt blijkbaar dus.

Super tof hoe meer ze hebben laten zien van zijn supernatural.

[ Voor 11% gewijzigd door Ricmaniac op 12-05-2019 01:55 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

jmk

Er komt een nieuw 3e Seizoen van The Orville! Een beetje met de hakken over de sloot, de kijkcijfers waren niet al te best.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:05
Mooi, ik vind the Orville leuk. Prima serie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Lees net dat Blindspot renewed is voor een ingekort vijfde seizoen om het verhaal netjes af te sluiten.
Zal wel 12 of 13 afleveringen worden, zodat ze aan de 100 afleveringen komen.

The 100 is al renewed voor een zevende seizoen. Nu nog hopen dat Netflix Lucifer renewed voor een vijfde seizoen en dan ben ik happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:44
Ga zometeen aan Chernobyl S01E01 beginnen. Ben benieuwd.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Wat een zieke serie die Chernobyl. Durf amper voortkijken. Niet omdat het slecht is, integendeel. Zo gruwelijk verfilmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

(Nog een) blast from the past in NCIS LA :o
spoiler:
Harmon Rabb, als in JAG

[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 13-05-2019 20:04 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Tomski1986 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 18:43:
Wat een zieke serie die Chernobyl. Durf amper voortkijken. Niet omdat het slecht is, integendeel. Zo gruwelijk verfilmd.
En het wordt alleen maar nog erger.

Het lijkt wel alsof HBO een bepaalde hoeveelheid kwaliteit heeft liggen en om Chernobyl zo goed te maken is alles van GoT afgepakt. Het acteren, het script, de special effects, de enorme moeite om authentiek jaren '80 spul te gebruiken, alles aan Chernobyl is absoluut eerste klas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 09:20
Ik ben Man in the high castle seizoen 2 aan het kijken, ben zowat halverwege maar in wat is dit een groot contrast met het eerste seizoen zeg. Na het voortreffelijke eerste seizoen had ik toch wat meer verwacht dan uitgesponnen en inspiratieloze episodes.

Wordt het nog wat met dit seizoen of moet ik maar gelijk naar seizoen 3 overschakelen ? In de veronderstelling dat seizoen 3 zich dan terug herpakt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mypos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21-07-2024
jos707 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:14:
Ik ben Man in the high castle seizoen 2 aan het kijken, ben zowat halverwege maar in wat is dit een groot contrast met het eerste seizoen zeg. Na het voortreffelijke eerste seizoen had ik toch wat meer verwacht dan uitgesponnen en inspiratieloze episodes.

Wordt het nog wat met dit seizoen of moet ik maar gelijk naar seizoen 3 overschakelen ? In de veronderstelling dat seizoen 3 zich dan terug herpakt natuurlijk.
Ik vond persoonlijk alle drie de seizoenen geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

He jammer, incomplete subs bij Chernobyl, de (gesproken) oost-Europese talen zijn niet vertaald :/ Al is er voor de evacuatieaankondiging niet een vertaling nodig...

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:31
Wat is Chernobyl knap gemaakt zeg. Als die serie geen prijzen pakt weet ik het ook niet meer. Elke seconde is (imho) interessant.

(tot nu toe*) ;)

[ Voor 7% gewijzigd door rejer op 14-05-2019 19:15 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:29
Kijkt er hier iemand naar de HBO serie Barry. Die vind ik namelijk tamelijk brilliant. Comedy, drama en crime samengemixt en fantastische acteerprestaties van alle acteurs. Bill Hader (voornamelijk bekend van comedies) is echt een held en verdiend zoveel lof voor deze serie. Vreemd dat je er hier niks over leest want de serie is GE-WEL-DIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grindtegel schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 19:37:
Kijkt er hier iemand naar de HBO serie Barry. Die vind ik namelijk tamelijk brilliant. Comedy, drama en crime samengemixt en fantastische acteerprestaties van alle acteurs. Bill Hader (voornamelijk bekend van comedies) is echt een held en verdiend zoveel lof voor deze serie. Vreemd dat je er hier niks over leest want de serie is GE-WEL-DIG
Ja eens, maar seizoen 2 is net gestart en ik heb zelf nu via vpn hbo now, maar voor de rest is volgens mij de hbo doelgroep vrij klein ivm het exclusieve ziggo recht.

Moet zelf nog met deel 2 beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:22

Mr. Freeze

¡GO!

rejer schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 19:12:
Wat is Chernobyl knap gemaakt zeg. Als die serie geen prijzen pakt weet ik het ook niet meer. Elke seconde is (imho) interessant.

(tot nu toe*) ;)
Ook mooi in deze serie zijn de details, sommige heb ik de eerste keer echt overheen gekeken, zoals zakdoekje met bloed op tafel gelijk in begin. Nu voor de derde keer de 1ste aflevering voordat ik aan de tweede ga beginnen.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
algalid schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 18:18:
Voor de herfst, de eerste superhero series van HBO (en Ziggo)
[YouTube: Watchmen | Official Tease | HBO]
En ziggo? Heeft Ziggo hier aan meegewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
@Donstil Neen eerder dat het daarop zal verschijnen. En op Telenet Play in Vlaanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
algalid schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:54:
@Donstil Neen eerder dat het daarop zal verschijnen. En op Telenet Play in Vlaanderen.
Ooh zo. Dacht misschien gefinancierd ofz.
Ziet er verder wel tof uit. Stond al een tijdje op de shortlist hier maar is een aantal keer verplaatst dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
Mr. Freeze schreef op Tuesday 14 May 2019 @ 20:22:
[...]

Ook mooi in deze serie zijn de details, sommige heb ik de eerste keer echt overheen gekeken, zoals zakdoekje met bloed op tafel gelijk in begin. Nu voor de derde keer de 1ste aflevering voordat ik aan de tweede ga beginnen.
Ja, inderdaad BIZARRE serie.

spoiler:
Hoe die KGB generaal ook probeert Gorbachev te overtuigen dat het allemaal wel mee valt. Wat een zieke gasten ook...WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
JackSparrow schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 23:01:
[...]

Ja, inderdaad BIZARRE serie. Hoe die KGB generaal ook probeert Gorbachev te overtuigen dat het allemaal wel mee valt. Wat een zieke gasten ook...WTF
De laatste aflevering, met name de laatste minuut,
spoiler:
waar de geigerteller steeds intenser en harder ging, en dan abrupt stopt was ook even een naar moment. Ze wouden daar niet eens zijn, maar moest wel, om een nog veel grotere catastrofe te voorkomen. Aangezien ze geen zand op die reactor hadden mogen gooien zonder alle feiten te kennen (de volle water tanks die voor een thermal explosion kunnen zorgen). Maar snap die man ook wel dat ie dit overhaast besloten heeft, onder druk gezet door de oudere man, die pas onlangs leerde dat de core wel degelijk open was, terwijl iedereen zat te focussen op die verdomde 3.5 waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
xoniq schreef op Wednesday 15 May 2019 @ 09:38:
[...]

De laatste aflevering, met name de laatste minuut,
spoiler:
waar de geigerteller steeds intenser en harder ging, en dan abrupt stopt was ook even een naar moment. Ze wouden daar niet eens zijn, maar moest wel, om een nog veel grotere catastrofe te voorkomen. Aangezien ze geen zand op die reactor hadden mogen gooien zonder alle feiten te kennen (de volle water tanks die voor een thermal explosion kunnen zorgen). Maar snap die man ook wel dat ie dit overhaast besloten heeft, onder druk gezet door de oudere man, die pas onlangs leerde dat de core wel degelijk open was, terwijl iedereen zat te focussen op die verdomde 3.5 waarde.
Ik heb hem toen uitgezet.....vond het te intens...

spoiler:
Ja, bizar hoe die oude man liep door te drammen. Ook om in eerste instantie over de reactor te vliegen en te dreigen de piloot de kogel te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
JackSparrow schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:48:
[...]

Ik heb hem toen uitgezet.....vond het te intens...

spoiler:
Ja, bizar hoe die oude man liep door te drammen. Ook om in eerste instantie over de reactor te vliegen en te dreigen de piloot de kogel te geven.
Op dat moment is het besef even helemaal weg dat dit een authentiek waargebeurd verhaal is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Jammer dat de serie Chernobyl weinig kijkers heeft, de eerste 2 afleveringen zijn idd bloedstollend. Hopelijk krijgt het wat meer erkenning als de reeks op "gewone" zenders komt. Het Vlaamse Canvas pikt regelmatig wel HBO reeksen op, weliswaar 6-12 maanden na uitzending.

spoiler:
Ik denk dat de helicopter crash pas later kwam, doordat een van de toestellen een kabel raakte en niet door de hevige straling. Natuurlijk is boven de reactor vliegen niet bevorderlijk voor de gezondheid, dus het is wel te begrijpen dat ze het zo in beeld brachten:
http://www.collectivemag.com/chernobyl-helicopters/

[ Voor 38% gewijzigd door algalid op 15-05-2019 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:46

Tijntje

Hello?!

Grindtegel schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 19:37:
Bedankt, die gaat op het lijstje mee. Ziet er goed uit.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
algalid schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:04:
Jammer dat de serie Chernobyl weinig kijkers heeft, de eerste 2 afleveringen zijn idd bloedstollend. Hopelijk krijgt het wat meer erkenning als de reeks op "gewone" zenders komt. Het Vlaamse Canvas pikt regelmatig wel HBO reeksen op, weliswaar 6-12 maanden na uitzending.

spoiler:
Ik denk dat de helicopter crash pas later kwam, doordat een van de toestellen een kabel raakte en niet door de hevige straling. Natuurlijk is boven de reactor vliegen niet bevorderlijk voor de gezondheid, dus het is wel te begrijpen dat ze het zo in beeld brachten:
http://www.collectivemag.com/chernobyl-helicopters/
Ik denk dat het iets anders ligt..
spoiler:
Ik vermoed dat de piloot een dusdanige klap straling heeft gekregen dat deze er even vanaf was, en niet meer reëel kon vliegen, en daardoor een fout maakte waardoor ie de heli niet meer onder controle had.

Je ziet ook hoe snel dat ging met die brandweermannen die t niet meer aankonden bij dat grafiet aanraken, hier ga je met een helicopter dwars door een radioactieve wolk, dat ga je ongetwijfeld wel merken.

Volgens mij hebben ze daarom die combinatie gemaakt qua weergave, hij kwam te dichtbij, en crashte. Daarnaast zag je ook dat die 3 mannen aan het einde problemen kregen met de elektronica in hun zaklampen toen ze daar beneden waren, dus ook dat kan een dingetje zijn in die heli, dat de elektronica op hol sloeg of bepaalde systemen uitvielen waardoor ie onbestuurbaar werd.

Deze beelden zijn ook gemaakt aan de hand van de bandjes die in het begin van de serie werden verstopt in de toekomst, en ze hebben ook laten zien dat die man die het verhaal verteld op de bandjes, ook zelf bij deze heli crash aanwezig was. Daardoor lijkt het mij wel plausibel.

Uiteraard blijven alle opties open, ik was er niet bij. Ik bestond nog niet eens toen dit gebeurde.

[ Voor 10% gewijzigd door xoniq op 15-05-2019 11:15 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
POST GEEN SPOILERS!

In dit topic wordt over veel verschillende series gepraat, en er zijn altijd lezers die de serie waarover je post nog niet gezien hebben. Post daarom in dit topic dus geen spoilers, ook niet als je ze "netjes" in spoilertags zet.

Als je dieper op een serie wil ingaan en ook discussiëren over zaken die spoilers zijn voor mensen die de serie nog niet gezien hebben, doe dat dan in het topic specifiek voor die serie - en als die er nog niet is, dan kan je die natuurlijk maken.