Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• zeroday
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 12:38

zeroday

Dream within a dream

Noppesnada schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:31:
[...]

Vond dit maar een zeer matige aflevering.
Mja .. toch waren er een paar dingen die best wel belangrijk zijn. Relatie tussen Bjorn, Rollo en Lathartha werd meer uitgediept, Rollo en onze nieuwe koning .. etc.
Kijk al die gevechten hebben we zo langzamerhand wel een keer gezien, ik vond het best wel een sterke aflevering die goed gebruikt kon worden om zo het eerste deel van het seizoen en het tweede deel aan elkaar te verbinden.

USG, 2x Unifi AP-LR, 1x Unifi Pro, 4x HP Microserver Gen8 (1x Vmware) 3x OpenMediavault. (en nog veel meer andere meuk)

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nu maar wachten op april....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Robtimus
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 14:28

Robtimus

me Robtimus no like you

Op 14 december komt een holiday special uit, dat verzacht de pijn een beetje.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
Vroeger IceManX | system specs

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

* Raven doet Crikey! It’s the Irwins S01E01 Steve's Legacy Continues kijken :)
't begint met terugblikken van Steve ;( , wel mooi dat hij eerder dit jaar een ster op de Hollywood walk of fame heeft gekregen :D

Raven wijzigde deze reactie 03-12-2018 17:45 (35%)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• zeroday

zeroday

Dream within a dream

mensen die naar 'Dirty John' kijken?

creeepy guy ;)

en de eerste aflevering van NIghtflyer bekeken .. (syfy)
op naar aflevering 2 ;)

zeroday wijzigde deze reactie 04-12-2018 22:12 (44%)

USG, 2x Unifi AP-LR, 1x Unifi Pro, 4x HP Microserver Gen8 (1x Vmware) 3x OpenMediavault. (en nog veel meer andere meuk)

• Hobbykok
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 15:34
Raven schreef op maandag 3 december 2018 @ 17:11:
* Raven doet Crikey! It’s the Irwins S01E01 Steve's Legacy Continues kijken :)
Hoe beviel die verder?

Zijn zoon is wel een soort 1 op 1 copy van zijn vader zeg :o
De moeite waard om mee te pakken? Ik zit persoonlijk niet zo op sentimenteel gedoe te wachten en zijn zus en moeder zo erbij lijkt me niet heel aantrekkelijk of valt het mee en is het wel een stoere show?

Boeken slijpen de geest zoals de slijpsteen het zwaard

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wel kijkbaar :)
Hobbykok schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:44:
Zijn zoon is wel een soort 1 op 1 copy van zijn vader zeg :o
Toen hij voor 't eerst een croc voerde zeiden ze dat in de serie, de manier waarop deed ze aan Steve denken.
Hobbykok schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:44:
De moeite waard om mee te pakken? Ik zit persoonlijk niet zo op sentimenteel gedoe te wachten en zijn zus en moeder zo erbij lijkt me niet heel aantrekkelijk of valt het mee en is het wel een stoere show?
Ja hoor, het sentimentele valt gelukkig mee, af en toe wat herinneringen ophalen maar verder hoe ze de zoo beheren en de dieren verzorgen, zoals Steve het wilde :)

Moest tijd terug wel lachen om Bindi, die griet heeft eens aan DWTS meegedaan (kwam ik toevallig tegen), gaat ze d'r danspartner opwachten terwijl ze een of andere grote slang aan het knuffelen is, het gezicht van die knul _O- en zij maar lachen :+

Raven wijzigde deze reactie 05-12-2018 10:18 (9%)

Oscar Wilde

• Coenen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19-01 21:03

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Berlin Station is weer begonnen. Het seizoen moet nog opgang komen, maar de eerste aflevering was al weer lekker. Ik heb er zin in. Al weer veel mooie beelden.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Robtimus schreef op zondag 2 december 2018 @ 18:20:
Op 14 december komt een holiday special uit, dat verzacht de pijn een beetje.

:D

Oscar Wilde

• vandermark
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 17:13
Coenen schreef op donderdag 6 december 2018 @ 07:56:
Berlin Station is weer begonnen. Het seizoen moet nog opgang komen, maar de eerste aflevering was al weer lekker. Ik heb er zin in. Al weer veel mooie beelden.
Heerlijke serie! Ik heb flink genoten van seizoen 1 en 2 :)

Maar wat een heftig einde van S03E02 :X :X :X

spoiler:
Is Daniel Miller nu inderdaad gewoon dood! Lijkt me wel gezien wat er gebeurde...

Trouwfotograaf: https://www.bartvandermark.nl

• Mandrake466
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 13-01 11:28
Wat een heerlijke (onheilspellende) bass heeft Counterpart en deze week gaat seizoen 2 van start!

Mandrake466 wijzigde deze reactie 06-12-2018 18:31 (21%)

Windows 10 Pro x64, SSD Samsung 830 256GB, Intel Core i7-3770K, Corsair Vengeance LP 16GB, Asus P8Z77-V LE, MSI GTX 770, Fractal Design Define R3, Noctua NF-P12 PWM, Seasonic X Series 560W, Scythe Mugen 2 Rev.B

• Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

xoniq schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 12:42:
Wat ik vandaag las, en heel jammer vond:

Daredevil is 'gecancelled'

Gelukkig wel een goed einde bij S3, maar wel jammer.
Ik vind het beleid (t.a.v. de Marvel series op Netflix) echt tamelijk kansloos.

Populaire series cancellen, hoe krijg je je userbase ooit nog warm lopend voor nieuwe dingen?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Nitai
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 00:23

Nitai

Feels good man

Ramzzz schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:51:
[...]

Ik vind het beleid (t.a.v. de Marvel series op Netflix) echt tamelijk kansloos.

Populaire series cancellen, hoe krijg je je userbase ooit nog warm lopend voor nieuwe dingen?
Er zijn geruchten dat het te maken heeft met Disney die een eigen streaming dienst gaat starten. Disney is eigenaar van Marvel. Ze ontkennen het zelf dat ze geen invloed hebben op Marvel series op Netflix, maar tsja. volgens mij is het gewoon business waar wij de dupe van zijn.
grinch mode on
Enige wat jammer is dat het maar 1 special is :'(

Wij willen meer!
grinch mode off

Nitai wijzigde deze reactie 06-12-2018 19:33 (25%)

Vinnu#2173 | Thats all folks!

• Coenen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19-01 21:03

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

vandermark schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:17:
[...]

Heerlijke serie! Ik heb flink genoten van seizoen 1 en 2 :)

Maar wat een heftig einde van S03E02 :X :X :X

spoiler:
Is Daniel Miller nu inderdaad gewoon dood! Lijkt me wel gezien wat er gebeurde...
spoiler:
Dan zou ie wel snel klaar zijn dit seizoen, wie weet vindt hij nog uitweg. :)

Volgt iemand FBI, vind ik ook wel lekker weg kijken.

• RiCk
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 15:52
Coenen schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:59:
[...]

Volgt iemand FBI, vind ik ook wel lekker weg kijken.
:w
Het kijkt wel lekker weg, zeker.
Heb inmiddels 4 afleveringen gezien. Elke aflevering hadden ze over meerdere kunnen/moeten uitsmeren, het gaat allemaal zo makkelijk en snel 8)7

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11:22
Kijken er mensen van hier 'The Rookie'? Vind het een frisse serie. kijk er graag naar.

Dacuuu wijzigde deze reactie 08-12-2018 11:23 (15%)

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• sig69
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online
RiCk schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 10:58:
[...]

:w
Het kijkt wel lekker weg, zeker.
Heb inmiddels 4 afleveringen gezien. Elke aflevering hadden ze over meerdere kunnen/moeten uitsmeren, het gaat allemaal zo makkelijk en snel 8)7
Mee eens. Ik vind alleen die vent in het hoofdkantoor met z'n oortje in irritant, maar die heeft maar een klein rolletje gelukkig.

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 15:58

Martinspire

Awesomeness

Dacuuu schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 11:23:
Kijken er mensen van hier 'The Rookie'? Vind het een frisse serie. kijk er graag naar.
[Afbeelding]
Bedankt voor het melden, was hem vergeten mee te nemen. Ziet er interessant uit.

Martinspire - PC, PS4, X1

• algalid
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 14:57
Ziet er tof uit, met vele steracteurs: Ellen Page, Mary J. Blige, Cameron Britton, Tom Hopper, David Castañeda, John Magaro, Ashley Madekwe, Kate Walsh. Verwacht op 15/02/2019:

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Net NCIS LA gezien, weet iemand toevallig wat Deeks bedoelde met "You're never gonna believe this" nadat ze vlak voor het einde in het busje keken? :?

Oscar Wilde

• Kenhas
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 19-01 08:32
[Afbeelding]
Is eigenlijk bijna exact hetzelfde als Castle, wat daarom niet slecht is. Had ie een aan lager wal geraakte schrijver gespeeld, na de laatste aflevering van Castle, zijn fortuin en vrouw was kwijt geraakt, het klopte ook met de verhaallijn nu.

Vind het ook wel aangenaam om kijken. Castle was indertijd één van mijn "guilty pleasures" (samen met Bones, Mentalist, ...) en dit neemt mooi die plaats in.
Er mag wel nog zo'n serie'tje verschijnen

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19-01 13:34

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Eerlijk gezegd durf ik haast niet aan deze serie te beginnen omdat ik een matig aftreksel van Castle verwacht. Nathan Fillion is een aangename persoonlijkheid, maar het moet niet alleen om zijn knuffelbaarheid gaan. Castle vond ik al wat veel die kant op gaan, en Rookie lijkt helemaal te zijn geschreven als vehicel om NF in beeld te brengen.
Ik ga het wel kijken, maar verwacht er niet zo veel van.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Unidentified
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

[Afbeelding]
Pff, de eerste episode ging nog, maar na de 2de was ik er klaar mee.

Wat een helden weer, 20 misdaden op een dag opgelost. Totaal geen diepgang op het detective front enkel het persoonlijke "mysterie".

Geef mij maar series als The Wire, The Shield en True Detective op dit gebied.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Net de pilot gekeken, maar ik had moeite om er door te komen. Wat een oppervlakkig niemendalletje. Goed, het was de eerste aflevering, dus het mag nog even rustig beginnen, maar er zat geen moment in dat me greep of naar meer deed snakken. Ik was blij toen het af was.

Ik heb een hekel aan series die niet doen wat ze beloven, zoals "The last man on earth" die aan het einde van de eerste seizoen al niet meer de "the last man on earth" was. Of Dexter dat over een gewetenloze moordenaar zou gaan, maar in praktijk juist over het geweten van Dexter gaat.

Ik vrees dat "The Rookie" ook in die categorie valt, in deze pilot is het hele "rookie" gebeuren niet meer dan wat franje. Je hoeft niks aan de serie te veranderen om hem te vervangen door een agent met 20 jaar ervaring die verhuisd of promotie maakt. Misschien dat het nog een echte rol gaat spelen, maar ik verwacht eigenlijk niet meer dan af en toe een flauwe grap over leeftijd of een geforceerd conflict tussen een betweterige rookie en een ervaren rouwdouwer (waarbij die laatste uiteraard altijd ongelijk heeft).

Dusver lijkt het eigenlijk precies hetzelfde scenario als Castle. Fillion speelt een soort-van-maar-niet-helemaal politieagent die zaken creatief oplost met zijn charisma, maar moeite heeft om zich aan de regels te houden en daardoor in conflict komt met collega's die zich wel aan het boekje houden of zich bedreigd voelen door zijn succes. Ik hoop dat deel twee mij ongelijk geeft.

• Pompi
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 13:00
Wist niet dat de Erasmus Universiteit in Amsterdam ligt, weer wat geleerd vandaag 8)7 :X. Bedankt FBI voor dit feitje haha

• Kenhas
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 19-01 08:32
@CAPSLOCK2000 eigenlijk net hetzelfde als wat ik een paar posts erboven vertelde. Maar mij stoort het niet echt. Deze valt in de categorie "om samen te kijken met moeder de vrouw tot ze in slaap valt en ik kan kijken naar wat ik echt wil zien" ;)

Er moeten geen tien dergelijke series zijn maar ah, nu en dan eens zo'n afleveringetje kan nu ook geen kwaad

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 14:52
Ik heb nu twee afleveringen van Nightflyers gezien. Er is genoeg mysterie om mij geboeid te houden en de setting spreekt me zeker aan. Als het niet al te horror wordt, is dit voor mij een van de betere scifi series. iig een stuk beter dan *jumpscare-galore* Origin.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-230

• zeroday

zeroday

Dream within a dream

LA-384 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 22:44:
Ik heb nu twee afleveringen van Nightflyers gezien. Er is genoeg mysterie om mij geboeid te houden en de setting spreekt me zeker aan. Als het niet al te horror wordt, is dit voor mij een van de betere scifi series. iig een stuk beter dan *jumpscare-galore* Origin.
neuh niet al te horrorachtig, ik ben wat verder in de serie, moet de laatste aflevering van afgelopen week nog kijken). Ik heb de novelle niet gelezen en moet nog achter wat dingen komen hoe bepaalde dingen kunnen (al vraag ik me af of dat nog duidelijk wordt). Gezien de eerste aflevering weet je welke kant het op gaat .. .dus ben benieuwd. Vond ook één of twee afleveringen wat minder, maar dat lag meer op de manier hoe in het verhaal verteld wordt wie het schip bestuurt en hoe ermee gecommuniceerd wordt. (zoiets als een seizoen met de AI van 'The 100' .. ) maar goed .. ;)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Sabrina's special en Fuller House S4 zijn te vinden :D

Oscar Wilde

• zeroday

zeroday

Dream within a dream

Raven schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:55:
Sabrina's special en Fuller House S4 zijn te vinden :D
Ik ben blijer dat nu Travelers S3 te vinden is ;)

• Nitai
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 00:23

Nitai

Feels good man

[Afbeelding]
Wij kijken er naar, het is een luchtigere variant op Rookie Blue, Chicago PD, Blue Bloods, dus we vinden het wel grappig als je niet een serie wilt waar je op moet concentreren. Mercedes Mason is ook leuk O+ Al heeft ze niet een heel grote rol.

@CAPSLOCK2000 Het klopt wel wat je zegt dat het voornamelijk over NF gaat, hij is ook de producer van de serie ;)

Nitai wijzigde deze reactie 14-12-2018 15:07 (9%)

Vinnu#2173 | Thats all folks!

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 15:41
LA-384 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 22:44:
Directed by Paul w. Anderson. Dan krijg je dat. Ik ben nog steeds fan van zijn Resident Evil werk maar dat trucje wat jij noemt begint wel te vervelen onderhand inderdaad.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Nitai schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 15:04:
@CAPSLOCK2000 Het klopt wel wat je zegt dat het voornamelijk over NF gaat, hij is ook de producer van de serie ;)
Misschien is dat ook wel het manco, dat hij te lief voor zichzelf is. Er zit geen enkele spanning in en het karakter is intern tegenstrijdig. Van de ene kant buigt hij als een knipmes voor z'n trainers en superieuren. Hij is super beleefd, onderdanig en welwillend. En opeens krijgt hij het in z'n kop en gaat lijnrecht tegen alle regels in om z'n onderbuik te volgen. Is hij nou een huichelachtige hypocriet, te dom om z'n eigen handelen te overzien, of een opportunistische slapjanus met de aandachtsboog van een goudvis?

Ergens snap ik het wel. Een serie over een brave agent die saai parkeerbonnen schrijft is niet interessant. De verbitterde rouwdouwer die zich niet aan de regels houdt hebben we ook wel weer gezien, los van de vraag waarom zo iemand nog niet is ontslagen. "Schrijver" of "Journalist", "Prive detective" of "Psych" zijn dan excuses om iemand bij de politie rond te laten lopen die zich niet aan de regels houdt, maar dan zou het wel helemaal Castle 2 zijn. Dus is het 'groentje' geworden.

De oplettende lezer beseft dat ik deze kritiek niet zou kunnen geven als ik niet nog een paar afleveringen had gekeken ;)
Bij dit soort series wil ik ze toch de kans geven om een groter verhaal op te zetten na de eerste afleveringen ter introductie, maar eigenlijk denk ik niet dat dat het gaat komen.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 15:29:
[...]

Misschien is dat ook wel het manco, dat hij te lief voor zichzelf is. Er zit geen enkele spanning in en het karakter is intern tegenstrijdig. Van de ene kant buigt hij als een knipmes voor z'n trainers en superieuren. Hij is super beleefd, onderdanig en welwillend. En opeens krijgt hij het in z'n kop en gaat lijnrecht tegen alle regels in om z'n onderbuik te volgen. Is hij nou een huichelachtige hypocriet, te dom om z'n eigen handelen te overzien, of een opportunistische slapjanus met de aandachtsboog van een goudvis?

Ergens snap ik het wel. Een serie over een brave agent die saai parkeerbonnen schrijft is niet interessant. De verbitterde rouwdouwer die zich niet aan de regels houdt hebben we ook wel weer gezien, los van de vraag waarom zo iemand nog niet is ontslagen. "Schrijver" of "Journalist", "Prive detective" of "Psych" zijn dan excuses om iemand bij de politie rond te laten lopen die zich niet aan de regels houdt, maar dan zou het wel helemaal Castle 2 zijn. Dus is het 'groentje' geworden.

De oplettende lezer beseft dat ik deze kritiek niet zou kunnen geven als ik niet nog een paar afleveringen had gekeken ;)
Bij dit soort series wil ik ze toch de kans geven om een groter verhaal op te zetten na de eerste afleveringen ter introductie, maar eigenlijk denk ik niet dat dat het gaat komen.
Volgens mij maakt de serie het vrij duidelijk dat ie dergelijke dingen doet omdat het ingeroeste instincten zijn. Mensen helpen die hij eigenlijk niet zo moeten helpen, niet ingaan op bepaalde zaken of juist weer wel waar een groentje dat niet zou doen. En volgens mij maakt hem dat ook wat speciaal ten opzichte van de rest, het feit dat hij zijn levenservaring meeneemt heeft goede en slechte invloed op zijn werkzaamheden. Of ie dat goed vertolkt of dat het goed geschreven is, is een tweede, maar volgens mij is dat het punt wat ze willen maken.

Ik ben alleen benieuwd hoe ze verder gaan zodra de honeymoon-fase van de serie klaar is (dat het niet meer nieuw is voor de rookies en ze wat meer ervaring hebben). Gaan ze hem dan langzamerhand ook detective e.d. maken of gaan ze ook na een seizoen nog doen alsof alles helemaal nieuw voor hem is?

Overigens vind ik de verhalen prima om te volgen ongeacht welke personen erin mee spelen. En de rest van de cast vind ik eigenlijk ook wel goed passen

• The_Worst
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 19-01 23:19
Afgelopen 4 dagen The Nightflyer gezien maar ik had toch moeten stoppen na het SyFy logo. Eerste 2 afleveringen waren wel goed maar daarna ging het snel bergafwaarts. Onbegrijpelijke keuzes door de karakters, rare plotwendingen, 0,0 backstory en een belachelijk eind. Typisch SyFy. 8)7

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• zeroday

zeroday

Dream within a dream

The_Worst schreef op maandag 17 december 2018 @ 15:05:
Afgelopen 4 dagen The Nightflyer gezien maar ik had toch moeten stoppen na het SyFy logo. Eerste 2 afleveringen waren wel goed maar daarna ging het snel bergafwaarts. Onbegrijpelijke keuzes door de karakters, rare plotwendingen, 0,0 backstory en een belachelijk eind. Typisch SyFy. 8)7
je weet dat het voortkomt uit een boek hé? Dat er wordt afgeweken wordt van het boek heb je vaak en tsja het boek was 20.000 tot 23.000 woorden ..
Het kon in ieder geval de goedkeuring van George krijgen ;)
enneuh niets verklappen van het belachelijk eind, want ik moet nog 1 of 2 afleveringen l)

• wiemelen
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 12:22
Ik heb net aflevering 5 gezien ... maar heb het al moeilijk om mijn aandacht te houden.
Wordt er zo te horen niet beter op :S

• Paulus07
  • Niet online
Nog meer mensen benieuwd naar deze nieuwe serie?

IMDB: Brexit (TV Movie 2019)
Brexit: The Uncivil War

Was weer flinke discussie op social media met mensen die over de serie vallen dat het te vroeg is, hele gebeuren rondom brexit nog loopt etc.

http://www.aquablog.nl | Alles over aquascaping

• xoniq
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 18-01 11:39
Dus... Ik heb Travelers gister uitgekeken. Pff wat een sterk seizoen. Er gebeurt veel, veel diepgang tegenover seizoen 2, en dan is het ineens voorbij. Hoop dat ze met een seizoen 4 op de proppen komen. Ook een bijzonder einde, met veel nadenk puntjes.

 iPhone 7 128GB |  Retina MacBook Pro 13 (2014) |  Apple TV 4K |  Airport Extreme

• zeroday

zeroday

Dream within a dream

xoniq schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:25:
Dus... Ik heb Travelers gister uitgekeken. Pff wat een sterk seizoen. Er gebeurt veel, veel diepgang tegenover seizoen 2, en dan is het ineens voorbij. Hoop dat ze met een seizoen 4 op de proppen komen. Ook een bijzonder einde, met veel nadenk puntjes.
Elke aflevering (ben nu bij ik geloof 4) op een dusdanige andere manier dat je moet denken: heb ik wat gemist .. ? en dan kijk je wel of het de juiste aflevering is na diegene die je daarvoor hebt gekeken en dan klopt het wel ;)
af en toe wel lastig ;) maar ben fan van de serie.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Chilling Adventures of Sabrina krijgt derde en vierde seizoen *O*
De Netflix-serie Chilling Adventures of Sabrina krijgt een derde en een vierde seizoen. Er komen zestien nieuwe afleveringen die worden opgesplitst in twee seizoenen.

Het nieuws komt enkele maanden voordat het tweede seizoen terugkeert, weet The Hollywood Reporter. De eerste twee seizoenen bestonden in totaal uit twintig afleveringen.

Chilling Adventures of Sabrina is net als de populaire Netflix-serie Riverdale gebaseerd op de Archie-stripboeken en gaat over Sabrina Spellman, die half als heks en half als sterfelijk wezen door het leven gaat. Ze probeert haar magische gaven te combineren met het leven als een 'gewoon' meisje.

De hoofdrollen worden gespeeld door Kiernan Shipka (Sabrina Spellman), Ross Lynch (Harvey Kinkle, Sabrina's vriendje) en Lucy Davis (Hila Spellman, één van de twee tantes van Sabrina).

Nieuwe gezichten in seizoen drie en vier worden Jedidiah Goodacre en Alexis Denisof (bekend van Buffy the Vampire Slayer).

Oscar Wilde

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Korte serie: IMDB: Hunting ISIS (TV Series 2018)

Wat mij betreft een korte maar zeer schokkende serie rondom het "bestrijden" van IS in Noord-Syrie. Niet direct een spoiler maar het is non-censored beeld uit de frontlinies maar wel op een neutrale manier gebracht (geen interviewer / suggestieve vragen).

Add and message me on XBL for FM7 or FH4: OctagonQontrol

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wat is het deze week een dooie boel op de (Amerikaanse) buis zeg :/

Oscar Wilde

• Tijntje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 11:50

Tijntje

Hello?!

Paulus07 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:39:
Nog meer mensen benieuwd naar deze nieuwe serie?

IMDB: Brexit (TV Movie 2019)
Brexit: The Uncivil War

[YouTube: Brexit (2019) | Official Trailer | HBO]

Was weer flinke discussie op social media met mensen die over de serie vallen dat het te vroeg is, hele gebeuren rondom brexit nog loopt etc.
Mijn interesse heeft het, al vermoed ik dat het een film is.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Tijntje schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 09:22:
[...]

Mijn interesse heeft het, al vermoed ik dat het een film is.
Het is ook een film ;)

https://www.hbo.com/movies/brexit

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• LA-384
Smaken verschillen, ik vond het eigenlijk best wel het kijken waard. Ik heb 1 aflevering per dag gekeken, behalve de laatste 2,die heb ik direct na elkaar gekeken. Het einde had anders gekund, dat ben ik met je eens, het lijkt nu sterk op een bekende film en is daarmee minder sci-fi-achtig. Desondanks vond ik de afleveringen daarvoor gewoon wel prima sci-fi. Er zijn ook nog diverse open verhaallijnen, waardoor een 2e seizoen mogelijk is.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-230

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
zeroday schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:45:
[...]

Elke aflevering (ben nu bij ik geloof 4) op een dusdanige andere manier dat je moet denken: heb ik wat gemist .. ? en dan kijk je wel of het de juiste aflevering is na diegene die je daarvoor hebt gekeken en dan klopt het wel ;)
af en toe wel lastig ;) maar ben fan van de serie.
Ik kwam hem vorige week tegen ( Netflix aanrader )
En bij de eerste aflevering al wel geinteresseerd.
Grappig hoe de personages evolueren, Marcy die van minder-valide naar een sexy chick is gekomen.
( van kinderachtige kleding, naar steeds 'uitdagender')

• zeroday

zeroday

Dream within a dream

xoniq schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:25:
Moet zeggen dat de laatste 2 afleveringen erg sterk en goed zijn met een mooi einde ..
stop het dan stop het dan kunnen we gaan nadenken ;) gaan we door dan gaan we zien wat er verder gaat gebeuren ..

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

zeroday schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 08:28:
[...]

Moet zeggen dat de laatste 2 afleveringen erg sterk en goed zijn met een mooi einde ..
stop het dan stop het dan kunnen we gaan nadenken ;) gaan we door dan gaan we zien wat er verder gaat gebeuren ..
spoiler:
Het is heel slim een einde als dit; je kan namelijk het als einde zien maar als er toch een nieuw seizoen komt, gaan ze verder met Traveler V2.0.

Hoewel ik moeilijk kan zien hoe ze dat vorm gaan geven. Immers is Mac de enige die de oude 'multi verse' versie nog herinnert. Zijn team bestaat in de nieuwe aftakking niet. Nu zouden ze wel dezelfde mensen(hosts) kunnen gebruiken, maar dan zouden de persoonlijkheden anders moeten zijn. En ik weet niet of dat nou de serie goed zou doen.

Ik heb er vrede mee als dit het zou zijn, hoewel ik het als serie geweldig vind

• zeroday

zeroday

Dream within a dream

Nightflyer vond ik toch tegenvallen nadat ik het gehele seizoen gezien had.

nu even kjiken naar Tidelanders .. apart..

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Er komt een 2e seizoen van
:o _O-

Oscar Wilde

• slooffmaster
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 19-01 20:36
Iemand al "The ABC Murders" gezien? Is gebaseerd op verhalen van Agatha Christie met John Malkovich in de rol van Hercule Poirot.

Moet zelf nog gaan kijken maar klinkt veelbelovend...

slooffmaster wijzigde deze reactie 29-12-2018 12:42 (4%)

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
slooffmaster schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 12:42:
Iemand al "The ABC Murders" gezien? Is gebaseerd op verhalen van Agatha Christie met John Malkovich in de rol van Hercule Poirot.

[YouTube: The ABC Murders - Official Trailer | Prime Video]
BBC First is hier handig voor, daar komt het vanaf 6 januari.
Een dag eerder begint Luther seizoen 5.

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

slooffmaster schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 12:42:

[YouTube: The ABC Murders - Official Trailer | Prime Video]
Net gelijk binnen gehengeld, eens kijken of het wat is.
Deze ook in de wachtrij staan, helaas is hij nog niet compleet te krijgen in de kwaliteit die ik graag binnen haal.

Tijntje wijzigde deze reactie 29-12-2018 14:43 (42%)

• Dacuuu
  • Laatst online: 11:22
Tijntje schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:40:
[...]

Net gelijk binnen gehengeld, eens kijken of het wat is.

[...]

Deze ook in de wachtrij staan, helaas is hij voor mij nog niet compleet te krijgen in de kwaliteit die ik graag binnen haal.
Edited for you. :9

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• slooffmaster
sambalbaj schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 13:22:
[...]

BBC First is hier handig voor, daar komt het vanaf 6 januari.
Een dag eerder begint Luther seizoen 5.
Ahh, Luther S5 :) Ga ik graag weer kijken, vond de eerdere seizoenen echt top! _/-\o_

• slooffmaster

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Er stond toch ook >:) ;)
Deze ook in de wachtrij staan, helaas is hij nog niet compleet te krijgen in de kwaliteit die ik graag binnen haal.

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17-01 22:11

Deathchant

Don't intend. Do!

Nou ik ben inmiddels klaar met Outlander.
spoiler:
In het huidige season is een aflevering met slaven. En er wordt een slaaf bruut behandeld met een vleeshaak, sterft uiteindelijk en wordt dan door haters over de grond gesleurd alsof 't een beest is. Echt verschrikkelijk hard. Ik hield 't niet droog en toen zei ik tegen mezelf dat zou stoppen als er nog eens zoiets gruwelijk zou komen, en jawel hoor. Afgelopen aflevering werd Brianna bruut verkracht. Ik kan er niet meer tegen, kep er slecht van geslapen dus ragequit.

De schrijfster heeft écht een rape-fetish.

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Carryspeed FS-PRO

• zeroday

zeroday

Dream within a dream

Deathchant schreef op zondag 30 december 2018 @ 13:04:
spoiler:
Nou er werd weinig tot helemaal niets in beeld gebracht. Je moest je verbeelding (als je dat al zou kunnen hebben) er goed bij gebruiken. maw het speelde achter een deur af .. maar dat er wat gebeurde dat weet je natuurlijk wel.

Heb echt genoten vandaag van de volgende aflevering .. en we hebben straks nog 2 extra seizoenen ;)

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

zeroday schreef op zondag 30 december 2018 @ 19:48:
[...]

Nou er werd weinig tot helemaal niets in beeld gebracht. Je moest je verbeelding (als je dat al zou kunnen hebben) er goed bij gebruiken. maw het speelde achter een deur af .. maar dat er wat gebeurde dat weet je natuurlijk wel.
spoiler:
Wat doet dat af aan het feit dat de schrijfster overduidelijk een rape-fetish heeft? Dat heeft ze gewoon, er moet altijd wel iemand verkracht of bruut gemarteld worden onder het mom van historical accuracy....want tijdreizen door stenen is dat natuurlijk ook :F
Nee, dit soort scenes zijn gewoon nergens voor nodig en brengt 't verhaal niet verder. Ookal zag je bij deze scene niks, vond ik het des te harder aankomen dat je alleen de geluiden hoort en die effing lachende kerels rond die pokertafel ziet.

Maar goed, in ieder geval vind ik het welletjes geweest.

• zeroday

zeroday

Dream within a dream

[quote]Deathchant schreef op zondag 30 december 2018 @ 21:44:
[...]
ik respecteer natuurlijk je eigen keuze ;) echter wat er gebeurd is in het verdere verhaal wel ietwat belangrijk daarbij 200 jaar geleden .... volgens mij was het best wel ruig .. ik heb helaas geen edelstenen om dat zelf te controleren maar anders zou ik eens een kijkje gaan nemen.. In ieder geval was het moraal wel anders dan wat er nu allemaal speelt hedentendaage.

hier staat wel iets meer uitgelegd:
https://www.hollywoodrepo...oryline-explained-1096775
(note: alleen lezen als je de aflevering van vorige week heb gezien).

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

The Orville S2 is begonnen :D

Oscar Wilde

• sambalbaj
  • Niet online
Ik heb bij Outlander eigenlijk meer moeite met de wekelijkse verplichtte seksscène.
Was het eerst Claire en Jamie, dat is na 2 seksloze aflevering nu naar Brianna en Roger gegaan. Niet die vast functionele verkrachting waar je niks van zag maar die tenenkrommende ontmaagding was pas ergerlijk.
Overigens is Claire dit seizoen een stuk minder een zeikwijf, zal wel door minder seks komen.
Vond die serie eigenlijk in Schotland op z'n sterkst, naar Frankrijk vond ik al minder en nu een grote reünie in de VS.

Little Drummer Girl is inderdaad een aanrader, net als Killing Eve.
Ben benieuwd naar de Doctor Who nieuwjaarsspecial. Beetje er op of er onder na een slecht seizoen wat niet echt aan de vrouwelijke doctor lag.

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Aah shit ik zie ineens dat morgen Luther weer begint. Leuk cadeautje zo, alle afleveringen deze week.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• zeroday

zeroday

Dream within a dream

Iemand Escape at Dannemora gezien? Geweldige korte serie ..
In een notedop: verhaal gaat over 2 gevangenen die willen ontsnappen en daarvoor wat hulp krijgen.
Je krijgt 'gevoelens' voor de 2 gevangenen en diegene die 'helpt' en dan .. .denk je er anders over ..

Regisseur: Ben Stiller .. wat ie heeft gedaan is top !!

Oh en SyFy heeft weer een nieuwe serie (andere Genre: Deadly Class) .. ook interessant..

Andere interessante series: Pine Gap (Netflix Original)
en Tidelands

• Unidentified
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

Donstil schreef op maandag 31 december 2018 @ 18:19:
Aah shit ik zie ineens dat morgen Luther weer begint. Leuk cadeautje zo, alle afleveringen deze week.
Zag het ook ineens, maar omdat het bijna 5 jaar geleden is ben ik er echt helemaal uit. Voel me bijna verplicht om alles weer opnieuw te kijken.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Wat een aflevering. Nu al meteen filler als eerste. Je mist werkelijk niets als je hem overslaat. Belooft niet veel goeds voor de rest van het seizoen.

Gelukkig nog wel wat andere series, maar het is jammer dat ze met zo'n soap-in-space-aflevering beginnen.

The Rookie bevalt me eigenlijk wel prima. FBI is ook wel een aanrader en ik zag dat die het in de VS echt heel goed lijkt te doen.

Martinspire wijzigde deze reactie 01-01-2019 02:01 (14%)

• chielmi
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 16:50
Afgelopen dagen The little drummer girl gezien. Miniserie die in de reply's hierboven ook geregeld terug komt.
Erg leuke serie! Speelt zich af in Europa, fijn als afwisseling op de meeste series die ik kijk en in de US worden geproduceerd.

Krijgt op IMDB (maar) een 7,4. Ik vind een 8+ gerechtvaardigd ;)

chielmi wijzigde deze reactie 01-01-2019 10:56 (10%)

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

zeroday schreef op maandag 31 december 2018 @ 20:20:
Iemand Escape at Dannemora gezien? Geweldige korte serie ..
In een notedop: verhaal gaat over 2 gevangenen die willen ontsnappen en daarvoor wat hulp krijgen.
Je krijgt 'gevoelens' voor de 2 gevangenen en diegene die 'helpt' en dan .. .denk je er anders over ..

Regisseur: Ben Stiller .. wat ie heeft gedaan is top !!

Oh en SyFy heeft weer een nieuwe serie (andere Genre: Deadly Class) .. ook interessant..

Andere interessante series: Pine Gap (Netflix Original)
en Tidelands
Dank je, heb net Escape at Dannemora er bij gezet!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Had iemand IMDB: The Innocent Man (TV Series 2018– ) al gekeken; een verfilming van een boek van John Grisham wat weer geschreven is op basis van waargebeurde events omtrent 2 moorden in een mini-dorpje ergens weggefrommeld in een achterhoek van Oklahoma, USA?

spoiler:
Ik kreeg niet de indruk dat het verhaal goed tot uiting kwam. Een soort van halfzacht aftreksel van IMDB: Making a Murderer (TV Series 2015– ) maar zonder echt diepgaande bewijzen, conclusies of opvolging

Add and message me on XBL for FM7 or FH4: OctagonQontrol

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

MAX3400 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 11:29:
Had iemand IMDB: The Innocent Man (TV Series 2018– ) al gekeken; een verfilming van een boek van John Grisham wat weer geschreven is op basis van waargebeurde events omtrent 2 moorden in een mini-dorpje ergens weggefrommeld in een achterhoek van Oklahoma, USA?

spoiler:
Ik kreeg niet de indruk dat het verhaal goed tot uiting kwam. Een soort van halfzacht aftreksel van IMDB: Making a Murderer (TV Series 2015– ) maar zonder echt diepgaande bewijzen, conclusies of opvolging
Heb vroeger het boek gelezen voor mijn Engelse boekenlijst en vond het een geweldig boek.
Zet hem er bij, kijken wat het is.

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

He bah, net S02E09 gekeken van Mignight, Texas en blijkbaar is dit de laatste aflevering. S03 komt er niet aldus NBC, hoewel Universal de show wel aanbiedt bij andere kanalen.

Jammer, vond het een simpele doch vermakelijke serie. Heb ik wel weer meer ruimte voor nieuwe series :+

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De series beginnen weer een beetje op gang te komen, straks Lethal Weapon en The Gifted kijken :)

Oscar Wilde

• arsimo
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19-01 22:14
Deathchant schreef op zondag 30 december 2018 @ 13:04:
spoiler:
In het huidige season is een aflevering met slaven. En er wordt een slaaf bruut behandeld met een vleeshaak, sterft uiteindelijk en wordt dan door haters over de grond gesleurd alsof 't een beest is. Echt verschrikkelijk hard. Ik hield 't niet droog en toen zei ik tegen mezelf dat zou stoppen als er nog eens zoiets gruwelijk zou komen, en jawel hoor. Afgelopen aflevering werd Brianna bruut verkracht. Ik kan er niet meer tegen, kep er slecht van geslapen dus ragequit.

Vind juist een sterk punt van de serie dat deze dit soort gruwelijkheden die toen geregeld plaatsvonden - overigens nu ook nog, alleen niet meer overal zo sterk - in het verhaal gebruikt en ook sleutelmomenten blijken voor het verloop en de ontwikkeling van de personages. Als het alleen maar zoete rozegeur etc zou zijn was ik allang afgehaakt. Nu is het een echt boeiende serie.

Overigens heb ik de boeken ook gelezen, althans ik lees tot een boek verder dan waar de serie op dat moment is. Outlander is een van de zeldzame series/films die in bepaalde opzichten beter is dan het oorspronkelijke werk. De seriemakers hebben natuurlijk ook de kans om te bekijken hoe ze e.e.a. anders/beter zouden kunnen vertellen - het is soort v2.0 van hetzelfde verhaal. Zaken in beeld brengen is bovendien een andere manier van vertellen dan in een boek en de makers gebruiken de hun geboden mogelijkheden dan ook. De meeste van hun keuzes om het soms net even anders te doen vind ik echt heel goed.

• The_Worst
Martinspire schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 02:01:
[...]

Wat een aflevering. Nu al meteen filler als eerste. Je mist werkelijk niets als je hem overslaat. Belooft niet veel goeds voor de rest van het seizoen.
Voor een eerste aflevering een zeer grote tegenvaller inderdaad. Er schijnt flink wat beloofd te worden voor The Orville S2 maar om dan met zo'n aflevering te beginnen jammer. Ik keek er erg naar uit. :-(

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Terranova
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online
The_Worst schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:56:
[...]

Voor een eerste aflevering een zeer grote tegenvaller inderdaad. Er schijnt flink wat beloofd te worden voor The Orville S2 maar om dan met zo'n aflevering te beginnen jammer. Ik keek er erg naar uit. :-(
Ik weet dat ze vorig seizoen een aflevering hebben gecancelled/verplaatst omdat ze een 2e seizoen kregen. Misschien dat het deze was en het daarom nog niet bij de beloftes past.

Ik hoop van wel natuurlijk

• The_Worst
Terranova schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 15:01:
[...]

Ik weet dat ze vorig seizoen een aflevering hebben gecancelled/verplaatst omdat ze een 2e seizoen kregen. Misschien dat het deze was en het daarom nog niet bij de beloftes past.

Ik hoop van wel natuurlijk
Zoiets las ik ook op Reddit inderdaad. De volgende aflevering zou het officiële einde van seizoen 1 zijn. Weet niet of het waar is.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

arsimo schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 11:14:
[...]

Vind juist een sterk punt van de serie dat deze dit soort gruwelijkheden die toen geregeld plaatsvonden - overigens nu ook nog, alleen niet meer overal zo sterk - in het verhaal gebruikt en ook sleutelmomenten blijken voor het verloop en de ontwikkeling van de personages. Als het alleen maar zoete rozegeur etc zou zijn was ik allang afgehaakt. Nu is het een echt boeiende serie.
Dan verschillen we fundamenteel van mening ;) Ik denk ook hetzelfde over dit soort dingen bij Game of Thrones. Al die martelingen, verkrachtingen e.d...als je dat een keer laat zien om aan te geven hoe het was, al gooi je idd het argument "historical accuracy" er tegenaan, prima, maar het is gewoon overduidelijk dat zowel de Game of Thrones schrijvers als de Outlander schrijvers er zelf geen genoeg van kunnen krijgen; té veel geweld, torture en rape. Ik vind het daardoor niet ineens "nu echt boeiend". Als je dat soort elementen perse nodig hebt om een verhaal voort te brengen, laat staan hoe dom ze Brianna nu neerzetten
spoiler:
slechts 1 boterham meenemen, niet genoeg proviand, kleding en medicijnen, 2x de fout laten maken om toch met Roger in zee te gaan ondanks ze echt goed in woorden van zich af bijt, gewoon met zo'n piraten-kerel meegaan omdat ze goedgelovig is dat ze een ring kan kopen met geld, haar enkel enorm verstuiken en niet eerst terug door de stenen gaan om thuis te herstellen, dit soort dingen)
, dan ben je wat mij betreft wel een luie schrijver die het er gewoon om doet.

• arsimo
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19-01 22:14
Deathchant schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 15:41:
[...]

Dan verschillen we fundamenteel van mening ;) Ik denk ook hetzelfde over dit soort dingen bij Game of Thrones. Al die martelingen, verkrachtingen e.d...als je dat een keer laat zien om aan te geven hoe het was, al gooi je idd het argument "historical accuracy" er tegenaan, prima, maar het is gewoon overduidelijk dat zowel de Game of Thrones schrijvers als de Outlander schrijvers er zelf geen genoeg van kunnen krijgen; té veel geweld, torture en rape. Ik vind het daardoor niet ineens "nu echt boeiend".
Het wordt niet ineens boeiend door het geweld an sich, maar doordat de protagonisten tegenslagen moeten zien te overwinnen, zichzelf moeten ontwikkelen tegen/door/met ellende, fouten, blunders, onrecht, rampspoed, tegenstanders e.d. in. Als het allemaal zoetjes en makkelijk zou gaan is een verhaal helemaal niets aan. Conflict is story telling 101. Met "historical accuracy" heeft eigenlijk niet eens zo veel te maken - al moet men daar uiteraard wel rekening mee houden om het verhaal geloofwaardig te houden.

Of Outlander met geweld te ver of niet te ver gaat is persoonlijk, maar erotiek in brede zin speelt een hoofdrol in Outlander en dat zowel in positieve als negatieve zin - niet alleen in de vorm van sexueel geweld maar ook bijvoorbeeld als handelsobject: prostitutie komt ook geregeld in diverse vormen aan bod, zelfs de twee hoofdpersonen leveren beide(!) in een eerder seizoen al dan niet gedwongen een sexuele dienst om zijn of haar geliefde te redden

Zowel de boeken als de serie maken daar geen geheim van - dat is geen kwestie van luiheid maar van een manier van een verhaal vertellen. En als je dat niet ligt of boeit, prima, dat mag, dan is die serie simpelweg niets voor jou. Ook dat is prima, maar dat kan je zo'n serie dan niet verwijten.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Zo geweldadig vind ik Outlander niet, niet in vergelijking met wat ik langs zie komen in de wat meer op actie gerichte series. Ik vond de verkrachting juist heel integer gebracht, je ziet namelijk helemaal niks. Je hoort alleen wat gebonk en geschreeuw op de achtergrond, als kijker kun je raden wat er aan het gebeuren is, maar er is eigenlijk niks te zien.

Geweld hoort helaas bij de wereld, en Outlander pakt het behoorlijk realistisch aan. Zelf denk ik juist dat het ingetogenheid van deze serie het hard doet aankomen. Dit is geen hollywood-geweld maar realistisch geweld. Na 1 goede klap blijven mensen liggen en is het gedaan. Het geweld zit veel meer in de keiharde opstelling van de mensen dan in de hoeveelheid klappen die wordt uitgedeeld.

CAPSLOCK2000 wijzigde deze reactie 02-01-2019 20:13 (27%)

• zeroday

zeroday

Dream within a dream

Gezien je spoiler verhaal vraag ik me af of je het verhaal an sich slecht vind of de tv serie?
Outlander is gebaseerd op boeken die geschreven zijn/worden. Ik heb ze niet gelezen die boeken maar als Brianna proviand meeneemt en ze laten op TV zien dat ze een boterham eet dan zou je ook kunnen indenken dat er in de tas wellicht nog een 2e boterham zit. Als in het boek geschreven staat dat ze haar voet verstuikt en je weet dat ze een 'deadline' te halen heeft om haar ouders te bereiken dan kun je ook er vrede mee hebben dat ze niet weer terug door de stenen gaat.

Daarnaast wijken de boeken op bepaalde onderdelen af van de TV serie. Dat doen ze bewust omdat dat in de verhaal telling op TV dan bijvoorbeeld beter naar voren komt. Denk aan bijvoorbeeld de Beer scene, die is in het boek anders (nogmaals: ik heb de boeken niet gelezen, maar lees her en der op het net wel backstories).

Of in sommige gevallen wordt een personage in het boek op TV vervangen voor een ander personage. Zolang het goed gebeurd kun je daar dus vrede mee hebben.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Gotham S5 is begonnen :)

Oscar Wilde

• CCJJVV
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 16:02
The BlackList season 6 is begonnen *O* oOo

Acties:
  • +6Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Nu online
Als je een beetje van Westworld, Trumanshow, Mr Robot, Blacklist, X-Files e,d, houdt is Homecoming (een Prime Original) echt een aanradertje!

Good intentions. Erratic bosses. Mounting paranoia. Unforeseen consequences spiraling out of control. Heidi (Julia Roberts) works at Homecoming, a facility helping soldiers transition to civilian life. Years later she has started a new life, when the Department of Defense questions why she left Homecoming. Heidi realizes there's a whole other story behind the one she's been telling herself.
Ik ben niet zo snel 'hooked' op een serie maar afl 1 t/m 3 gelijk gebinge watched!

Haalt hoge scores op Rottentomatoes ook: https://www.rottentomatoes.com/tv/homecoming/s01/

CyberMania wijzigde deze reactie 06-01-2019 19:26 (82%)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

NCIS LA, The Simpsons en Family Guy zijn weer begonnen :)

Oscar Wilde

• Terranova
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online
Raven schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:00:
NCIS LA, The Simpsons en Family Guy zijn weer begonnen :)
Gelukkig, 't begon al weer saai te worden zonder series

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Terranova schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:06:
[...]

Gelukkig, 't begon al weer saai te worden zonder series
:Y , daarom zat ik tussendoor CSI Miami te herkijken O-)

Oscar Wilde

• Unidentified
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

CyberMania schreef op zondag 6 januari 2019 @ 19:15:
Als je een beetje van Westworld, Trumanshow, Mr Robot, Blacklist, X-Files e,d, houdt is Homecoming (een Prime Original) echt een aanradertje!

[Afbeelding]

[...]

Ik ben niet zo snel 'hooked' op een serie maar afl 1 t/m 3 gelijk gebinge watched!

Haalt hoge scores op Rottentomatoes ook: https://www.rottentomatoes.com/tv/homecoming/s01/
Bedankt voor de Tip, deze stond nog niet op mijn radar, het zijn korte afleveringen dus ik heb 1/tm7 er vannacht door heen gejaagd. Edit: Inmiddels de laatste 3 ook gezien.

Sterke cast overigens!

Liefhebbers van Boardwalk Empire zullen wellicht ook blij zijn, Bobby Cannavale en Shea Whigham zitten er namelijk ook in (Eli en Gyp Rosetti)

Voor iedereen die de serie nog gaat kijken, er is een After Credit scene bij de laatste episode, dus niet vergeten alles af te kijken.

Na die scene had ik nog wel wat vraagtekens, maar onderstaand artikel was zeker interresant (pas lezen als je de serie af hebt gekeken).

Unidentified wijzigde deze reactie 08-01-2019 01:26 (20%)

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Afgelopen week IMDB: The Haunting of Hill House (TV Series 2018– ) er door heen gejaagd en vond het een leuke serie met een behoorlijke spanningsopbouw.
Zaten ook echt een aantal momenten in dat ik rechtop in de bank schoot.

• xoniq
Tijntje schreef op maandag 7 januari 2019 @ 17:56:
Afgelopen week IMDB: The Haunting of Hill House (TV Series 2018– ) er door heen gejaagd en vond het een leuke serie met een behoorlijke spanningsopbouw.
Zaten ook echt een aantal momenten in dat ik rechtop in de bank schoot.
En het is een serie die tenminste niet afsluit met 10.000 vragen. Ze leggen een hoop uit.
Raven schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:20:
[...]

:Y , daarom zat ik tussendoor CSI Miami te herkijken O-)
Waar kijk je dat? Ik heb momenteel Netflix, Videoland, Amazon Prime, NLZIET, etc. etc, maar ik kan NERGENS CSI Miami kijken. <knip>

Ramzzz wijzigde deze reactie 08-01-2019 19:39 (7%)

 iPhone 7 128GB |  Retina MacBook Pro 13 (2014) |  Apple TV 4K |  Airport Extreme

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

xoniq schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:55:
[...]

En het is een serie die tenminste niet afsluit met 10.000 vragen. Ze leggen een hoop uit.

[...]

Waar kijk je dat? Ik heb momenteel Netflix, Videoland, Amazon Prime, NLZIET, etc. etc, maar ik kan NERGENS CSI Miami kijken. Enige optie is downloaden, maar heb alleen S01 in een beetje kwaliteit, kan nergens de serie vinden met een beetje kwaliteit.
Mam had toevallig vandaag RTL Crime aan staan waar het werd uitgezonden volgens mij. Of het was New York :P

• xoniq
Martinspire schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:56:
[...]

Mam had toevallig vandaag RTL Crime aan staan waar het werd uitgezonden volgens mij. Of het was New York :P
Oh ja daar is het wel eens op inderdaad, twee afleveringen achter elkaar. (Ik kijk RTL Crime via NLZIET)
Heb pas op Videoland CSI (originele) helemaal gekeken, maar Miami is echt nergens legaal te kijken.

• LA-384
CCJJVV schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:20:
The BlackList season 6 is begonnen *O* oOo
Is dat nog wel leuk om te kijken? Ik had sterk de indruk (net als bij het/de laatste seizoen(en) van Elementary) dat er weinig budget is of zo.

Bij elementary had ik vooral het idee dat er bezuinigd werd op bijrollen. Meer dan eens kwam het voor dat contact met bepaalde hoofdkarakters enkel telefonisch verliep (zonder beide kanten van de lijn in beeld te brengen), of dat bepaalde bijrollen die wel van belang waren voor het plot, geen tekst hadden. Enkel het stuk na de zogenaamde ondervraging werd dan in beeld gebracht.

Bij the Blacklist merkte ik vooral een achteruitgang? in kwaliteit van actiescènes. Veel shakycam en slecht acteren. Het viel me iig storend op, terwijl ik dat bij de eerste seizoenen niet had.

Merken jullie dat ook? Of vergis ik mij.

• algalid
Mss is het maar goed dat het eindigt, seizoen 5 ging in een waze roes voorbij en toen zag ik dat het seizoen kort was ipv de lange 20+ afleveringen.

In ander nieuws is er de trailer van HBO voor 2019:

Uiteraard GoT (april), True Detective (deze maand nog) en waar ik persoonlijk naar uitkijk Watchmen, Chernobyl en Catherine the Great. The Deuce komt ook weer.

• odan
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 18-01 21:54

odan

The dark side is within all!

algalid schreef op maandag 7 januari 2019 @ 22:40:
[...]

Mss is het maar goed dat het eindigt, seizoen 5 ging in een waze roes voorbij en toen zag ik dat het seizoen kort was ipv de lange 20+ afleveringen.
aflevering 16 is afgelopen week uitgezonden :+

Pulse mee voor GoT!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

xoniq schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:55:
[...]

Waar kijk je dat? Ik heb momenteel Netflix, Videoland, Amazon Prime, NLZIET, etc. etc, maar ik kan NERGENS CSI Miami kijken. <knip>
Niet bij een online dienst die hier genoemd mag worden :+

Ramzzz wijzigde deze reactie 08-01-2019 19:40 (17%)

Oscar Wilde

• algalid
odan schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 07:23:
aflevering 16 is afgelopen week uitgezonden :+
Ah, ik zie idd 20 afleveringen. Dat wordt dan toch door ploeteren...
Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True