Is het bekend of Samsung dit nog gaat fixen of een andere manier om die pro functie terug te krijgen bij de videopname in Pie?henklbr schreef op maandag 17 juni 2019 @ 09:05:
[...]
In "Video-recording" klopt, maar dat was niet je vraag (niet aangegeven)
De "Camera" PRO-mode is namelijk nog steeds aanwezig...
Kan ieder geval bevestigen dat het alleen bij 22-25+ graden gebeurt bij mij. Het is voor mij geen issue waarvoor ik de telefoon kan en wil missen, dus wacht ik even af tot ik de Note 10 heb en dan gaat deze voor reparatie weg en daarna in de verkoop of als backup telefoon.gerardlv schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:47:
[...]
Ook hier en blijkbaar ook alleen op warme dagen. Nu nergens last van maar gisteren bleef de camera maar trillen bij inzoomen en live focus. Zoom werkte wel maar foto's vertonen een enorme blur.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 17 Jun 19
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!
Flashen is op eigen risico!
What's new:
* June security patches (Samsung Android Security Updates)
* Improved performance. - Camera (QR-code, Night Mode, Live Focus)
* Camera Firmware updated
* The security of your device has been improved.
Model SM-N960F
Model name Galaxy Note9
Country Multi-CSC OXM
Version Android 9
Changelist 16141281
Build date Wed, 12 Jun 2019 04:16:49 +0000
Security Patch Level 2019-06-01
Product code PHN
PDA N960FXXU3CSF9
CSC N960FOXM3CSF9
Details for download with SamFirm:

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.13.1; USE HOME_CSC_OXM !
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Hier komt de update nu ook OTA ! 703.93MB
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Update ook geïnstalleerd. Duidelijke verbetering met camera! Eindelijk.
Wel heb ik iets irritants op dit moment, is dit ook t geval bij de rest? De navigatie balk bij bepaalde apps is zwart blurry tekst, zie screenshot
https://imgur.com/a/7nK4FrW
Ugh, nevermind. Reboot heeft gewerkt
ws was dit het resultaat van de update installeren met dark mode aan
Wel heb ik iets irritants op dit moment, is dit ook t geval bij de rest? De navigatie balk bij bepaalde apps is zwart blurry tekst, zie screenshot

Ugh, nevermind. Reboot heeft gewerkt
[ Voor 23% gewijzigd door SYQ op 21-06-2019 10:51 ]
Weet iemand hoe je dat ok Google detectie uit kan zetten? Vind op internet alleen guides van oude versies. Ik heb ook geprobeerd de hele assistent uit te zetten maar dat lukte me ook al niet...
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Iemand hier welke EAN: 8801643486242 heeft?
Bovenstaande artikel is een Samsung Galaxy Note 9 512GB Ocean Blue bestemt voor de nederlandse markt ook is een "ouder type: 8801643476762" in omloop.
Weet iemand wat het verschil is tussen die 2 "identieke" producten en waarom Samsung ervoor heeft gekozen twee verschillende uit te brengen in nederland?
Bovenstaande artikel is een Samsung Galaxy Note 9 512GB Ocean Blue bestemt voor de nederlandse markt ook is een "ouder type: 8801643476762" in omloop.
Weet iemand wat het verschil is tussen die 2 "identieke" producten en waarom Samsung ervoor heeft gekozen twee verschillende uit te brengen in nederland?
Speedtouch freak
Waarom neem je geen contact op met Samsung NL zelf?lSltAlKeR schreef op maandag 1 juli 2019 @ 18:22:
Iemand hier welke EAN: 8801643486242 heeft?
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Gedaan.... maar ik werd daar van kastje naar de muur gestuurd en konden mij het niet vertellen....henklbr schreef op maandag 1 juli 2019 @ 19:27:
[...]
Waarom neem je geen contact op met Samsung NL zelf?
Kreeg eerst afdeling Technische dienst... toen de sales die me ook weer naar de technische dienst doorverbond.....
Speedtouch freak
Net even gegoogeld (voor je): in 1x gevonden!lSltAlKeR schreef op maandag 1 juli 2019 @ 19:29:
[...]
Gedaan.... maar ik werd daar van kastje naar de muur gestuurd en konden mij het niet vertellen....
Kreeg eerst afdeling Technische dienst... toen de sales die me ook weer naar de technische dienst doorverbond.....
8801643486242 is voor de Duitse markt (DBT)
Tnx !henklbr schreef op maandag 1 juli 2019 @ 19:33:
[...]
Net even gegoogeld (voor je): in 1x gevonden!
8801643486242 is voor de Duitse markt (DBT)
Je hebt gelijk! Was in de veronderstelling dat het 2x PHN versie was....SM-N960FZBHDBT
Had Samsung mij dus ook wel kunnen corrigeren aan de phone.
Speedtouch freak
En wat is de verbetering aan de camera?SYQ schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:45:
Update ook geïnstalleerd. Duidelijke verbetering met camera! Eindelijk.
[Afbeelding] https://imgur.com/a/7nK4FrW
Ugh, nevermind. Reboot heeft gewerktws was dit het resultaat van de update installeren met dark mode aan
Die moet je wel even aanzetten. Je kan niet zoomen en hij gebruikt een hele lange sluitertijd, daar even rekening mee houdenSYQ schreef op maandag 1 juli 2019 @ 23:35:
[...]
Minder snel wazig foto en nieuwe mode erbij "night mode"
Juli security patch beschikbaar voor de UN-branded (PHN) Note9
Ik lees op galaxy club.nl dat er problemen zijn met deze update, iemand anders daar last van?
https://www.galaxyclub.nl...xy-note-9/#comment-143315
Geen last van...jelleeelco schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 16:40:
Ik lees op galaxy club.nl dat er problemen zijn met deze update, iemand anders daar last van?
HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022
Hier ook nergens last van.jelleeelco schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 16:40:
Ik lees 2 mensen dei reageren 1 over app's die na 5 seconde zich sluiten en 1 waarvan batterij na een halve dag leeg zou zijn.
Waarschijnlijk helpt opnieuw opstarten?
Ik heb hem nog niet geinstalleerd, heb sinds vandaag de Note 9 pas. Kreeg gelijk allerlei updates en heb alles geinstalleerd, behalve de laatste.
Ook de Spigen Tough Armor en de Moloco gekocht waar hier over gesproken wordt, laatste krijg ik morgen binnen. Heb sterk getwijfeld tussen de OnePlus 7 Pro (heb nu de OnePlus 6) en deze Galaxy Note 9 (ik heb de 8gb/512gb gekocht). Tot dusver geen spijt
Had hiervoor de K20 Pro (Xiaomi toestel) met een SD855; dit is wel een stukje langzamer. Maar scherm is ongelooflijk mooi en ik mezelf die S-pen wel gebruiken.
Ook de Spigen Tough Armor en de Moloco gekocht waar hier over gesproken wordt, laatste krijg ik morgen binnen. Heb sterk getwijfeld tussen de OnePlus 7 Pro (heb nu de OnePlus 6) en deze Galaxy Note 9 (ik heb de 8gb/512gb gekocht). Tot dusver geen spijt
Had hiervoor de K20 Pro (Xiaomi toestel) met een SD855; dit is wel een stukje langzamer. Maar scherm is ongelooflijk mooi en ik mezelf die S-pen wel gebruiken.
Er is bovendien alweer een nieuwere ROM uit...jelleeelco schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 16:40:
https://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=79914261
HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022
Excuses...dit was de Rom die ik bedoelde waar issues mee waren volgens twee mensen. Ik draai hem nu en nog niets aan problemen gezien. Ik heb hem nog niet volledig in gebruik (ik wacht op de screenprotector).wiz schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 19:56:
[...]
Er is bovendien alweer een nieuwere ROM uit...
https://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=79914261
Maar wat een mooi toestel zeg... Ok, allemaal wel wat langzamer en minder vloeiend dan de oneplus 6 die ik heb (zit ook een wat langzamere processor in de Samsung). Maar het ongelooflijk mooie scherm (met prachtig, heel verfijnde curves - dit in tegenstelling tot de OnePlus 7Pro die volgens mij nog schuiner is dan de S7 Edge was), s-pen, waterdicht, draadloos laden... man wat een feest. En na al die jaren weggeweest te zijn bij Samsung, wat me nu weer opvalt: ALLES WERKT... in 1 keer... en goed.
Nog maar niet te spreken over camera, wat een genot om weer een camera in de telefoon te hebben waar je volledig op kan vertrouwen. Dan kon bij OnePlus nooit (en nu ook niet heb ik begrepen uit diverse fora). Ook de K20 Pro die ik hiervoor had (slechts paar weken), buiten dat het verder een waanzinnig toestel was, is de camera te wisselvallig - zondag met kids naar binnenspeeltuin gegaan, en achteraf waren zeker 40% van de foto's gewoon echt teleurstellend.....
Erg blij met dit mooie toestel!
Tip zet de Animatieschaal overgang op 0x dan voelt hij een stuk sneller.jelleeelco schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:39:
[...]
(........)
Excuses...dit was de Rom die ik bedoelde waar issues mee waren volgens twee mensen. Ik draai hem nu en nog niets aan problemen gezien. Ik heb hem nog niet volledig in gebruik (ik wacht op de screenprotector).
(.........)
Maar wat een mooi toestel zeg... Ok, allemaal wel wat langzamer en minder vloeiend dan de oneplus 6 die ik heb (zit ook een wat langzamere processor in de Samsung).
(.........)
Nou: deze ROM is nooit uitgebracht in Nederland, onmogelijk dus...jelleeelco schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:39:
[...]
Excuses...dit was de Rom die ik bedoelde waar issues mee waren volgens twee mensen. Ik draai hem nu en nog niets aan problemen gezien. Ik heb hem nog niet volledig in gebruik (ik wacht op de screenprotector).
Oh ok! Heb nog een hoop te leren zie ik alhenklbr schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:31:
[...]
Nou: deze ROM is nooit uitgebracht in Nederland, onmogelijk dus...
De Note 9 is uitgebracht met Android Oreo terwijl Android Pie al uit was. Enigszins belachelijk voor de duurste Android telefoon op de markt dat je tijdens release al een versie achter loopt.
Maar zodra de Note 9 dan de Android Pie update krijgt (wat na mijn mening een inhaalslag is) dan heb je als gebruiker je eerste van de twee OS updates al gehad.
Op dat gebied wordt je dan toch ontzettend genaaid. De S9 serie die ruim een half jaar eerder zijn uitgebracht ook met Oreo krijgen net zolang updates als de Note 9. Maar toen de S9 uitkwam was Oreo ook de meest recente versie van Android. Samsung belooft 2 jaar updates voor z'n high end segment dus als de Note 9 is geïntroduceerd in de tijd dat Pie al uit was hoort de update cyclus te eindigen bij Android 11 of Android R niet bij Android Q. Dus ter conclusie; de Note 9 zou in dit geval 3 OS updates moeten krijgen IPV 2. Met de Note 8 is dit ook zo gegaan.
Maar zodra de Note 9 dan de Android Pie update krijgt (wat na mijn mening een inhaalslag is) dan heb je als gebruiker je eerste van de twee OS updates al gehad.
Op dat gebied wordt je dan toch ontzettend genaaid. De S9 serie die ruim een half jaar eerder zijn uitgebracht ook met Oreo krijgen net zolang updates als de Note 9. Maar toen de S9 uitkwam was Oreo ook de meest recente versie van Android. Samsung belooft 2 jaar updates voor z'n high end segment dus als de Note 9 is geïntroduceerd in de tijd dat Pie al uit was hoort de update cyclus te eindigen bij Android 11 of Android R niet bij Android Q. Dus ter conclusie; de Note 9 zou in dit geval 3 OS updates moeten krijgen IPV 2. Met de Note 8 is dit ook zo gegaan.
Wat bedoel je met: "Met de Note 8 is dit ook zo gegaan."?wilp85 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 08:29:
De Note 9 is uitgebracht met Android Oreo terwijl Android Pie al uit was. Enigszins belachelijk voor de duurste Android telefoon op de markt dat je tijdens release al een versie achter loopt.
Note8 is uitgekomen met Android 7.1.1, heeft in maart 2018 Android 8.0.0 gehad en in februari 2019 Android 9.
Ik zou zeggen: doe je "beklag" rechtstreeks aan Samsung in de Samsung Members app, misschien dat ze er iets mee doen...
Ik heb hier helaas wel last van. Met hetzelfde gebruik ben ik rond 16.00 nu dus helemaal erdoor heen.
How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...
Toen de note 8 uitkwam met android 7.1.1. Was android 8 ook al uit.henklbr schreef op zondag 21 juli 2019 @ 10:19:
[...]
Wat bedoel je met: "Met de Note 8 is dit ook zo gegaan."?
Note8 is uitgekomen met Android 7.1.1, heeft in maart 2018 Android 8.0.0 gehad en in februari 2019 Android 9.
Ik zou zeggen: doe je "beklag" rechtstreeks aan Samsung in de Samsung Members app, misschien dat ze er iets mee doen...
Nog meer mensen met battery drain na de laatste update? Gisteravond vol van de lader gehaald (01:30). Gaan slapen, en vanmorgen (6 uur later) 78%... dus 22% in 6 uur standby drain, vind ik best veel...
Hier 4% a 5%,en bij vliegtuig stand 2%. Alles aan.
Dit klinkt een beetje ironisch... hoe krijg je het voor mekaar om in vliegtuig stand te hebben en toch alles aan?andremichel schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 17:33:
Hier 4% a 5%,en bij vliegtuig stand 2%. Alles aan.

Maar verder bij mij ook niet zo erg verschil na de laatste update, gewoon de hele dag op één lading, met nog 30% over na behoorlijk gebruik. Ik heb wel een hard reset toendertijd bij de update naar Android 9 gedaan.
[ Voor 31% gewijzigd door GentiLi op 25-07-2019 00:08 ]
Hij schrijft juist 4-5% met alles aan, en 2% op vliegtuigstand...GentiLi schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 00:02:
[...]
Dit klinkt een beetje ironisch... hoe krijg je het voor mekaar om in vliegtuig stand te hebben en toch alles aan?
Maar verder bij mij ook niet zo erg verschil na de laatste update, gewoon de hele dag op één lading, met nog 30% over na behoorlijk gebruik. Ik heb wel een hard reset toendertijd bij de update naar Android 9 gedaan.
Vannacht telefoon geladen tot 100%, telefoon opnieuw opgestart en van de lader gehaald. Van 23:00 - 07:30 gezakt naar 82%... wederom 18% in een paar uur. Snap er niets van.
EDIT: en telefoon is nieuw geinstalleerd na alle updates (ik heb de telefoon net). Als dit zo blijft gaat hij weer terug helaas...
[ Voor 8% gewijzigd door jelleeelco op 25-07-2019 05:10 ]

Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 26 Jul 19
What's new:
* July security patches (Samsung Android Security Updates)
Model SM-N960F
Model name Galaxy Note9
Country Multi-CSC OXM
Version Android 9
Changelist 16141281
Build date Mon, 15 Jul 2019 10:10:07 +0000
Security Patch Level 2019-07-01
Product code PHN
PDA N960FXXU3CSG3
CSC N960FOXM3CSG3
Details for download with Frija:

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.13.1; USE HOME_CSC_OXM !
[ Voor 18% gewijzigd door henklbr op 29-07-2019 08:42 ]
Hier ook, gaat niet best hopelijk snel een update
jelleeelco schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 16:49:
Nog meer mensen met battery drain na de laatste update? Gisteravond vol van de lader gehaald (01:30). Gaan slapen, en vanmorgen (6 uur later) 78%... dus 22% in 6 uur standby drain, vind ik best veel...
Heb nergens last van zit nu op 51% met moderate gebruik vandaag 
Mac-Mar schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 20:52:
Hier ook, gaat niet best hopelijk snel een update
[...]
Om een of andere reden is het batterij verbruik opeens veel beter geworden. Het lijkt wel alsof de eerste 20% heel hard gaan, daarna heel langzaam.
Zit nu op 18uur na charge, 3 uur SOT, en nog 55% over. Da's toch prima...
Wordt steeds enthousiaster over de telefoon. Had hiervoor de K20 Pro en die is qua accu verbruik (en snelheid) echt onverslaanbaar, maar het beeldscherm, stereo speakers, haptic feedback en de software van de Samsung zijn werkelijk fenomenaal...
Pennetje gebruik ik ook steeds vaker, met name voor notes tijdens vergaderingen...
Zit nu op 18uur na charge, 3 uur SOT, en nog 55% over. Da's toch prima...
Wordt steeds enthousiaster over de telefoon. Had hiervoor de K20 Pro en die is qua accu verbruik (en snelheid) echt onverslaanbaar, maar het beeldscherm, stereo speakers, haptic feedback en de software van de Samsung zijn werkelijk fenomenaal...
Pennetje gebruik ik ook steeds vaker, met name voor notes tijdens vergaderingen...
Jep. Normaal gebruik tegenwoordig van 100% om 5.30u, als ik hem van de lader haal, naar ca. 10-20% rond een uur of 20 's avonds.jelleeelco schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 16:49:
Maar goed moet hem toch in september opsturen zodra ik een nieuwe telefoon heb vanwege de kapotte camera.
Begrijp ik het goed dat dit soort updates ook op een gegeven moment OTA komen? Hoelang zit daar normaal tussen?henklbr schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 12:53:
[Afbeelding][Afbeelding]
Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 26 Jul 19
Odin 3.13.1; USE HOME_CSC_OXM !
Deze update is nu beschikbaar via Smart Switch; verwacht komende week ook via OTA...jelleeelco schreef op zondag 28 juli 2019 @ 09:59:
[...]
Begrijp ik het goed dat dit soort updates ook op een gegeven moment OTA komen? Hoelang zit daar normaal tussen?
En waarom doe je dat nu niet? 1u service bij een Samsung Service Point...Phusebox schreef op zondag 28 juli 2019 @ 09:58:
[...]
Maar goed moet hem toch in september opsturen zodra ik een nieuwe telefoon heb vanwege de kapotte camera.
Zijn hier nergens in de buurt afaik, zal het eens opzoeken. Maar mocht ik er verder voor willen rijden, ben ik dan mijn data kwijt?henklbr schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:44:
[...]
[...]
En waarom doe je dat nu niet? 1u service bij een Samsung Service Point...
Edit: nope, kan alleen Amsterdam, Rotterdam of Utrecht kiezen.
En de 24 uurs service van Dynafix is een lachertje, want dat duurde vorige keer 3 weken.
[ Voor 19% gewijzigd door Phusebox op 28-07-2019 13:46 ]
Die kans is aanwezig...Phusebox schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:41:
[...]
Zijn hier nergens in de buurt afaik, zal het eens opzoeken. Maar mocht ik er verder voor willen rijden, ben ik dan mijn data kwijt?
Edit: nope, kan alleen Amsterdam, Rotterdam of Utrecht kiezen.
En de 24 uurs service van Dynafix is een lachertje, want dat duurde vorige keer 3 weken.
Klopt, security patch level: 1 July 2019. Maar ook "improved performance - Camera", 255,55MBhenklbr schreef op maandag 29 juli 2019 @ 08:41:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/59528406
Deze update is nu OTA beschikbaar...

[ Voor 28% gewijzigd door Stormtrooper op 29-07-2019 10:53 ]
Bij mijn laatste Exynos toestellen, zo ook de Note 9 en s9+, heb ik altijd issues met de Play Store en het updaten van apps. Dit gaat altijd zeer langzaam, met name bij veel updates blijft het proces hangen op 100% downloaden en vervolgens minuten lang geen actie meer richting installeren.
Bij mijn andere toestellen met bijvoorbeeld een Kirin of Snapdragon processor loop ik nooit tegen deze issues aan (Oneplus 6 en 6T, Huawei P30 pro en Mate 20 lite) en worden de toestellen ook echt lang niet zo warm.
Is dit bij jullie ook bekend wellicht?
Bij mijn andere toestellen met bijvoorbeeld een Kirin of Snapdragon processor loop ik nooit tegen deze issues aan (Oneplus 6 en 6T, Huawei P30 pro en Mate 20 lite) en worden de toestellen ook echt lang niet zo warm.
Zo zo: iedere dag een "ander" toestel in gebruik?WhateverSuitsU schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:53:
Bij mijn laatste Exynos toestellen, zo ook de Note 9 en s9+, heb ik altijd issues met de Play Store en het updaten van apps. Dit gaat altijd zeer langzaam, met name bij veel updates blijft het proces hangen op 100% downloaden en vervolgens minuten lang geen actie meer richting installeren.
Nee, heb wel een 'daily driver', maar ik wissel vaak voor de lolhenklbr schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:25:
[...]
Zo zo: iedere dag een "ander" toestel in gebruik?
Oepsie...dubbele post.
[ Voor 90% gewijzigd door jelleeelco op 30-07-2019 07:47 ]
Na de laatste update voelt alles wel wat stroperiger aan.
Vertragingen in google maps. Vertragingen met apps openen. Toestel wat ineens onverklaarbaar warm is. Alsof er op de achtergrond iets actief is.
Vertragingen in google maps. Vertragingen met apps openen. Toestel wat ineens onverklaarbaar warm is. Alsof er op de achtergrond iets actief is.
Al duidelijk wat er verbeterd is aan de camera? Ze sleutelen aardig aan de camera bij de Note9 want er zijn best al wat updates met verbetering voor de camera.Stormtrooper schreef op maandag 29 juli 2019 @ 10:40:
[...]
Klopt, security patch level: 1 July 2019. Maar ook "improved performance - Camera", 255,55MB
[Afbeelding: Note 9 update 29 jul 2019]
En om nou te zeggen dat het nodig is: de camera vind ik echt één van de grote pluspunten van de note 9. Echt iedere foto is mooi...bij de K20 Pro (main camera is best goed) faalde toch 30-40%....cassiekai schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 00:20:
[...]
Al duidelijk wat er verbeterd is aan de camera? Ze sleutelen aardig aan de camera bij de Note9 want er zijn best al wat updates met verbetering voor de camera.
Overigens hier geen last van battery drain meer, ook niet na laatste update. Denk dat het kwam door met twee Sims op roaming te zitten (Vietnam).
Verwijderd
Als je dit soort zaken ervaart is het misschien handig een keer een factory reset te doen.Sosua schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:45:
Na de laatste update voelt alles wel wat stroperiger aan.
Dit lost in de meeste gevallen dit soort problemen op.
Wanneer ik de zoom/gele camera gebruik, gebeurt het regelmatig dat deze begint te trillen en heel wazig wordt. Je kunt dan je vinger op de camera leggen, deze wordt dan soms weer rustig en je kunt weer een ingezoomde foto maken. Maar ja, het moment is dan meestal wel voorbij, bovendien hoort het natuurlijk niet.
Cache van camera legen helpt niet. Heb er op gegoogled en meer mensen schijnen er last van te hebben. Zelfs mensen die de camera hebben laten vervangen, meldden dat ze daarna hetzelfde probleem weer tegenkwamen.
Zou het probleem dan toch software-matig zijn?
Hebben jullie dit probleem ook? Een belangrijk natuurlijk: weet iemand een oplossing?
Cache van camera legen helpt niet. Heb er op gegoogled en meer mensen schijnen er last van te hebben. Zelfs mensen die de camera hebben laten vervangen, meldden dat ze daarna hetzelfde probleem weer tegenkwamen.
Hebben jullie dit probleem ook? Een belangrijk natuurlijk: weet iemand een oplossing?
Ik heb dit probleem ook regelmatig. Heel vervelend. Lijkt alsof er een motortje hapert. Het wordt inderdaad wazig maar heb de indruk dat hardwarematige scherpstelling niet lukt of zo. Camerapp afsluiten en opnieuw starten verhelpt het probleem wel maar fotomoment is dan wel weg.heutsm schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 08:57:
Wanneer ik de zoom/gele camera gebruik, gebeurt het regelmatig dat deze begint te trillen en heel wazig wordt. Je kunt dan je vinger op de camera leggen, deze wordt dan soms weer rustig en je kunt weer een ingezoomde foto maken. Maar ja, het moment is dan meestal wel voorbij, bovendien hoort het natuurlijk niet.
Erg irritant en ik hoop maar dat het software is.
Als ik mijn note 9 via bt aansluit op mijn carkit in mijn auto (Renault Radiosat Bluetooth) heb ik iets raars. Dit is de 3e telefoon die hieraan hangt. Alle 3 deze telefoon hebben ongeveer dezelfde instellingen en ongeveer dezelfde apps. Geen verzekeringsapp / rijveiligheidsapp o.i.d. geinstalleerd, in ieder geval niet bewust.
Maar de note9 is de enige die het volgende gedrag vertoont:
Als ik gebeld wordt krijgt de beller een vrouwenstem te horen met de volgende mededeling:
"Degene die u wilt spreken is momenteel met de auto onderweg. Wacht u alstublieft."
Ik kan niet opnemen dan, zwaar irritant.
Iemand enig idee hoe ik hier vanaf kom? Google helpt me niet verder
Maar de note9 is de enige die het volgende gedrag vertoont:
Als ik gebeld wordt krijgt de beller een vrouwenstem te horen met de volgende mededeling:
"Degene die u wilt spreken is momenteel met de auto onderweg. Wacht u alstublieft."
Ik kan niet opnemen dan, zwaar irritant.
Iemand enig idee hoe ik hier vanaf kom? Google helpt me niet verder
Ik vermoed dat je het moet zoeken in de BT-instellingen van
R-link van Renault.
BronNog een aardigheidje, als iemand mij belt als ik in de auto zit wordt de telefoon door de carkit aangenomen (ik krijg op het display en via een geluidje te horen dat er iemand belt.) met de melding: De persoon die U probeerd te bellen is momenteel met de auto onderweg, een ogenblik geduld a.u.b. Ik kan zelf bepalen wanneer ik aanneem. Deze optie is ook uit te schakelen.
Nieuwe update OTA: security update augustus, 144MB.
Hebben jullie enig idee hoe ik het volgende kan oplossen?
De laatste tijd komen mijn Telegram/Whatsapp/sms/enzovoorts pas binnen als ik mijn Note van de lockscreen afgaat. Zo kan bijvoorbeeld berichten binnenkomen die al 3 uur eerder waren verstuurd.
Telefoongesprekken komen wel binnen. Volgens mij ook notificaties van de AD-app, maar dit zeg ik even onder voorbehoud.
KPN zegt dat de oorzaak in de settings van de telefoon zit en niet in hun mobiele dienst.
Uiteraard gaat mijn voorkeur uit naar een oplossing zonder factory reset of iets dergelijks.
De laatste tijd komen mijn Telegram/Whatsapp/sms/enzovoorts pas binnen als ik mijn Note van de lockscreen afgaat. Zo kan bijvoorbeeld berichten binnenkomen die al 3 uur eerder waren verstuurd.
Telefoongesprekken komen wel binnen. Volgens mij ook notificaties van de AD-app, maar dit zeg ik even onder voorbehoud.
KPN zegt dat de oorzaak in de settings van de telefoon zit en niet in hun mobiele dienst.
Uiteraard gaat mijn voorkeur uit naar een oplossing zonder factory reset of iets dergelijks.
Hier ook. Ik heb Simpel. Ligt dus idd aan telefoon denk ik...Oemfoefoe schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 18:18:
Kijk eens naar je energiebesparende instellingen .. als daarbij ingesteld staat dat er geen dataverkeer meer mag plaatsvinden in standby kan dat wel eens je probleem zijn. Je kunt die profielen dan aanpassen en dataverkeer in standby toelaten ..Oemfoefoe schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 18:18:
@wiz, ik heb het volgende gevonden. In dit rijtje stonden inderdaad Telegram en Whatsapp aangevinkt. Hopelijk is dit de oplossing. De tijd zal het leren. In ieder geval bedankt voor de tip!

Ah, kende deze functie niet. Ik had gezeur dat Gmail geen notificaties gaf, hoop dat dit het oplostOemfoefoe schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 00:35:
@wiz, ik heb het volgende gevonden. In dit rijtje stonden inderdaad Telegram en Whatsapp aangevinkt. Hopelijk is dit de oplossing. De tijd zal het leren. In ieder geval bedankt voor de tip!![]()
[Afbeelding]
De Note 9 exynos versie blijkt Fortnite niet eens op 60 FPS te kunnen draaien itt tot de snapdragon versie. Maar uitgebreid promotie maken kunnen ze bij Samsung wel heeeeeeel goed.wilp85 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 08:29:
Dus we worden dubbel genaaid
Ik heb serieus overwogen een (refurbished) Snapdragon versie te kopen. Toch maar niet gedaan omdat ik hier een mooie kon aanschaffen voor een goede prijs, en het gedoe en eventuele garantie-problemen niet wou hebben.
Moet zeggen dat ik er niet echt rouwig over ben, ik heb hem nu een paar weken, en bevalt prima. Accuduur is prima, en andere belangrijke dingen als geluid, scherm, camera, Spen, storage, etc zijn toch hetzelfde. Dex draait ook prima. En firmware updates en rooten (mocht je dat willen) is weer beter bij de Exynos versie.
Ik heb wel begrepen dat foto's soms anders zijn dan bij de SD versie maar dat kan na verschillende firmware updates ook alweer anders zijn.
Moet zeggen dat ik er niet echt rouwig over ben, ik heb hem nu een paar weken, en bevalt prima. Accuduur is prima, en andere belangrijke dingen als geluid, scherm, camera, Spen, storage, etc zijn toch hetzelfde. Dex draait ook prima. En firmware updates en rooten (mocht je dat willen) is weer beter bij de Exynos versie.
Ik heb wel begrepen dat foto's soms anders zijn dan bij de SD versie maar dat kan na verschillende firmware updates ook alweer anders zijn.
Als ik mijn Note 9 in Dex mode gebruik, en hem daarna afkoppel, gaat de lock screen optie 'hide content' aan. Die heb ik graag aan, dus dat is lastig. Iemand daar ook last van gehad, en wellicht opgelost?
Op mijn Note 8 had ik er geen last van.
Op mijn Note 8 had ik er geen last van.

Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 16 Sep 19
What's new:
* September security patches (Samsung Android Security Updates)
* Improved Performance. - Camera
Model SM-N960F
Model name Galaxy Note9
Country Multi-CSC OXM
Version Android 9
Changelist 16685647
Build date Thu, 05 Sep 2019 04:51:03 +0000
Security Patch Level 2019-09-01
Product code PHN
PDA N960FXXU3CSI3
CSC N960FOXM3CSI1

Afgelopen vrijdag de maandelijkse update binnengehaald. Het was een behoorlijke grote met goed 600MB. Er zat natuurlijk een security update in, maar er zouden ook aan aantal andere zaken in moeten zitten. Weet iemand wat deze update allemaal voor verbeteringen zou moeten brengen en of dit ook merkbaar is?
Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 07 Oct 19
What's new:
* October security patches (Samsung Android Security Updates)
Model SM-N960F
Model name Galaxy Note9
Country Multi-CSC OXM
Version Android 9
Changelist 16685647
Build date Mon, 23 Sep 2019 04:58:33 +0000
Security Patch Level 2019-10-01
Product code PHN
PDA N960FXXS3CSI5
CSC N960FOXM3CSI1

What's new:
Model SM-N960F
Model name Galaxy Note9
Country Multi-CSC OXM
Version Android 9
Changelist 16685647
Product code PHN
PDA N960FXXS3CSI5
CSC N960FOXM3CSI1

Verwijderd
Geflashed. Ik ben niks anders nog tegengekomen dan de aangegeven nieuwigheden.henklbr schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 12:28:
Model SM-N960F
Model name Galaxy Note9
Country Multi-CSC OXM
Version Android 9
Changelist 16685647
Product code PHN
PDA N960FXXS3CSI5
CSC N960FOXM3CSI1
Wie weet is dit de laatste update voor de vrijgave van Android 10.
Maar eerlijk gezegd verwacht ik die niet voor februari, kijkend naar alle signalen.
Feest, gebruik ik ook eens 1x de Samsung Smart Switch software. Backup van mijn Note 9 gemaakt, vervolgens wilde ik updaten, blijft hangen op 70%... emergency recovery: blijft hangen op 70%.
Fijn dat Samsung haar eigen telefoons bricked met brakke software. Nieuwe tactiek om verkopen te stimuleren?
Nogmaals emergency recovery geprobeerd: niks.
Opstarten in download mode gaat ook niet, ik blijf alleen maar dat blauwe scherm krijgen met "an error has occurred"...
ODIN gestart met de juiste instellingen en bestanden; je raad het al: ook die blijft hangen. Wat een crap soft- en hardware is het toch. Echt helemaal klaar mee.
Fijn dat Samsung haar eigen telefoons bricked met brakke software. Nieuwe tactiek om verkopen te stimuleren?
Opstarten in download mode gaat ook niet, ik blijf alleen maar dat blauwe scherm krijgen met "an error has occurred"...
ODIN gestart met de juiste instellingen en bestanden; je raad het al: ook die blijft hangen. Wat een crap soft- en hardware is het toch. Echt helemaal klaar mee.
[ Voor 36% gewijzigd door Phusebox op 14-10-2019 10:51 ]
Verwijderd
Tja, Misschien moet je het ook niet op je Huawei toestel proberen. Of gewoon ergens anders gaan trollen.Phusebox schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:10:
Feest, gebruik ik ook eens 1x de Samsung Smart Switch software. Backup van mijn Note 9 gemaakt, vervolgens wilde ik updaten, blijft hangen op 70%... emergency recovery: blijft hangen op 70%.
Of heb je een Note 10+ (productreview: Samsung Galaxy Note 10+ 512GB Zwart review door Phusebox)
.Eerste korte ervaring; mooi toestel, kleine evolutie van de Note 9 die ik had, maar door enkele bugs nog niet de ervaring die ik hoopte.
In deze review schrijf je dat je een Note 9 had dus misschien zit je ook in het verkeerde forum.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2019 14:38 ]
Nee hoor, heb beide toestellen. Maar heb de Note 9 aangemeld voor reparatie, moest toch weg vanwege kapotte camera dus dan mogen ze de update/firmware ook even fixen.Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:35:
[...]
Tja, Misschien moet je het ook niet op je Huawei toestel proberen. Of gewoon ergens anders gaan trollen.
Of heb je een Note 10+ (productreview: Samsung Galaxy Note 10+ 512GB Zwart review door Phusebox)
[...]
.
In deze review schrijf je dat je een Note 9 had dus misschien zit je ook in het verkeerde forum.
[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 14-10-2019 15:43 ]
Net binnenhenklbr schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 12:28:
What's new:
Model SM-N960F
Model name Galaxy Note9
Country Multi-CSC OXM
Version Android 9
Changelist 16685647
Product code PHN
PDA N960FXXS3CSI5
CSC N960FOXM3CSI1
[Afbeelding]

Eindelijk mijn Duo Sim binnen... vanavond is het zover en ga mijn note 9 welke ik vorige week via BelSimpel heb gekocht installeren.
Maak er maar vanavond van
Nu heb ik een italiaanse versie via BelSimpel verkregen (ITV)
Kan iemand mij vertellen of het nog uit maakt of ik nu een PHN versie flash https://www.sammobile.com...oad/N960FXXS3CSI5/297124/
of dat ik de OTA (ITV) gewoon binnen laat komen en of hier nog verschil in zit?
Of maakt dat niet veel uit?
Maak er maar vanavond van
Nu heb ik een italiaanse versie via BelSimpel verkregen (ITV)
Kan iemand mij vertellen of het nog uit maakt of ik nu een PHN versie flash https://www.sammobile.com...oad/N960FXXS3CSI5/297124/
of dat ik de OTA (ITV) gewoon binnen laat komen en of hier nog verschil in zit?
Of maakt dat niet veel uit?

edit:
Heb zowel N960FXXS3CSI5_N960FOXM3CSI1_ITV.zip als N960FXXS3CSI5_N960FOXM3CSI1_PHN.zip gedownload en wat blijkt..... exact identieke inhoud met (MD5 hash) ....
Weten we dat ook weer.... las al iets over Multi-CSC OXM... is in verdiepen....
Heb zowel N960FXXS3CSI5_N960FOXM3CSI1_ITV.zip als N960FXXS3CSI5_N960FOXM3CSI1_PHN.zip gedownload en wat blijkt..... exact identieke inhoud met (MD5 hash) ....
Weten we dat ook weer.... las al iets over Multi-CSC OXM... is in verdiepen....

[ Voor 24% gewijzigd door lSltAlKeR op 13-11-2019 20:15 . Reden: Luie tweaker welke voorgelezen wil worden :) ]
Speedtouch freak
Vandaag heb ik N960FXXU2CSA2 geinstalleerd, welke OTA is gepushed.
Android-versie : Pie(Android 9)Uitgiftedatum : 2019-01-19Niveau beveiligingspatch : 2019-01-01
Nu hier achteraan komt ineens de laatste update:
Buildnummer : N960FXXS3CSI5 Android-versie : Pie(Android 9)Uitgiftedatum : 2019-10-23Niveau beveiligingspatch : 2019-10-01
Terwijl voorheen in android 8 elke maandelijkse update afzonderlijk nog werd gepushed.
Wie kan bevestigen of in deze laatste update N960FXXU2CSA2 dan ook de camara fixes zitten van mei juni juli en september? Resp: N960FXXU2CSDE N960FXXU3CSF9 N960FXXU3CSG3 N960FXXU3CSI3
Dat staat namelijk niet op https://doc.samsungmobile.com/SM-N960F/PHN/doc.html aangegeven dat hier dan ook weer de camera fix in zit.
Of kan ik toch even beter met ODIN flashen?
Vanmiddag dus de N960FXXS3CSI5 update geinstalleerd welke OTA was binnengekomen.
Ontplooien ging goed... maar vervolgens na het rebooten van de phone bleef het groen blauwe slotje een tijdje hangen....
Telefoon rebooten uit zichzelf na een aantal minuten en zag ook niet meer dat de apps worden geoptimaliseerd wat je normaal ziet tijdens een software update....
Nu heb ik een aantal keer de Note 9 nog een aantal keer opgestart.... maar blijft dit zelfde gedrag vertonen.... Hij gaat weer lekker met samsung... waarschijnlijk is er een bug in geslopen....
Wordt dus zeker met ODIN flashen....
wordt vervolgt.....
Vind het echt weer jammer toch maar naar me collega moeten luisteren die me in een Google pixel 3 of 4 had geadviseerd.....
Android-versie : Pie(Android 9)Uitgiftedatum : 2019-01-19Niveau beveiligingspatch : 2019-01-01
Nu hier achteraan komt ineens de laatste update:
Buildnummer : N960FXXS3CSI5 Android-versie : Pie(Android 9)Uitgiftedatum : 2019-10-23Niveau beveiligingspatch : 2019-10-01
Terwijl voorheen in android 8 elke maandelijkse update afzonderlijk nog werd gepushed.
Wie kan bevestigen of in deze laatste update N960FXXU2CSA2 dan ook de camara fixes zitten van mei juni juli en september? Resp: N960FXXU2CSDE N960FXXU3CSF9 N960FXXU3CSG3 N960FXXU3CSI3
Dat staat namelijk niet op https://doc.samsungmobile.com/SM-N960F/PHN/doc.html aangegeven dat hier dan ook weer de camera fix in zit.
Of kan ik toch even beter met ODIN flashen?
edit:
EDIT
EDIT
Vanmiddag dus de N960FXXS3CSI5 update geinstalleerd welke OTA was binnengekomen.
Ontplooien ging goed... maar vervolgens na het rebooten van de phone bleef het groen blauwe slotje een tijdje hangen....
Telefoon rebooten uit zichzelf na een aantal minuten en zag ook niet meer dat de apps worden geoptimaliseerd wat je normaal ziet tijdens een software update....
Nu heb ik een aantal keer de Note 9 nog een aantal keer opgestart.... maar blijft dit zelfde gedrag vertonen.... Hij gaat weer lekker met samsung... waarschijnlijk is er een bug in geslopen....
wordt vervolgt.....
Vind het echt weer jammer toch maar naar me collega moeten luisteren die me in een Google pixel 3 of 4 had geadviseerd.....
[ Voor 32% gewijzigd door lSltAlKeR op 16-11-2019 19:33 ]
Speedtouch freak
Hier ook. Update duurde overigens best lang deze keer.
Bericht dat Android 10 beta komende week uit gaat komen voor de note! Kan niet wachten op de nieuwe gesture animations !
Bron sammobile
Bron sammobile
[ Voor 6% gewijzigd door SYQ op 18-11-2019 21:56 ]
Nog gelukt allemaal?lSltAlKeR schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 15:02:
Vandaag heb ik N960FXXU2CSA2 geinstalleerd, welke OTA is gepushed.
[....]
wordt vervolgt.....![]()
Ik moet zeggen dat ik over het algemeen weinig problemen heb gehad, ook niet met vorige Notes. Tot en met de Note 4 ook wel eens custom roms geflasht, of geroot, ging eigenlijk altijd goed, (in ieder geval altijd op te lossen ;-)
@SYQ Goed nieuws! Ik wacht meer op Dex for Windows. Ik heb nog een Windows 10 2 in 1 (Asus Aspire Switch), lijkt me een mooie lap dock
Verwijderd
Hou er wel rekening mee dat Linux On Dex verdwijnt in Android 10.SYQ schreef op maandag 18 november 2019 @ 21:56:
Bericht dat Android 10 beta komende week uit gaat komen voor de note! Kan niet wachten op de nieuwe gesture animations !
Bron sammobile
Dus mocht je daar liefhebber van zijn dan ....
Nog niet... ik heb vanavond de update ook voorgeschoteld gekregen. Ligt nu aan de oplader. Ga hem zo in laden. Kijken of het werkt.
Ik moet zeggen ook, dat de batterij erg snel op is. Heb ook nog een Samsung TAB A en die gebruik ik toch wel dagelijks ff en die gaat toch bijna een week mee en met de Note 9 heb ik nog niet veel meer gedaan dan play store updates en OTA upgrades laden en voor me gevoel gaat hij het nog geen kwart van de dag volhouden.... als ik ook nog een veel ga bellen ermee....
Ik heb hem bewust ook nog niet ingericht met what's app etc.

Voor me gevoel is er iets goed mis doordat de op ena laatste push van update N960FXXS3CSI5 niet goed is gegaan... deze was dan wel een dikke gig groot en heb nog steeds niet de bevestiging of alle tussenliggende update van februari t/m september hier ook in zaten. Maar die update ging bij mij dus ook niet lekker.
Eerst ga ik nu deze laatste nog eens pushen. Mocht dat geen verbetering leveren. Back up ik de data en gaat die in factory reset... en test ik nog is ff... en dan flash ik hem nog een keer opnieuw met ODIN met N960FXXS3CSI5 en dan hoop ik ook de laatste push te krijgen
edit:
Nu ik er eens in duik zou het inderdaad fout zijn gegaan met mijn update op 16 november.
Op 14 november was klaarblijkelijk N960FXXS4CSJ1 al op de update servers van samsung gereed maar werd nog niet uitgerold..... pas vandaag is dat gebeurd. Bad luck perhaps?
edit:
Update in geladen...
Apps geüpdatet odex dalvik wat ik de laatste keer niet had gezien door de spontane reboot....
Wat wel opvallend was dat het van 180 naar iets 345 apps was gegaan terwijl ik niet veel meer apps heb geïnstalleerd..... toch nog maar eens factor resetten binnenkort...
[ Voor 17% gewijzigd door lSltAlKeR op 20-11-2019 05:19 ]
Speedtouch freak
Bij de update naar N960FXXS4CSJ1 had ik ook 351 apps, terwijl ik ook niet veel apps heb geinstalleerd. Is misschien normaal?
Beta is beschikbaar voor Note9!
https://redd.it/dz0s8f
Mooie verbetering qua gestures! Verder nog niet echt verdiept in de nieuwigheden
https://redd.it/dz0s8f
Mooie verbetering qua gestures! Verder nog niet echt verdiept in de nieuwigheden
Ik kan ook niet wachten. Hoe lang nog tot de release denk je?
Iemand die weet hoe je de melding "oproep doorgeschakeld" langer in beeld kan laten houden staan indien er iemand belt waarbij ze bellen naar het zakelijke nummer?
Dit verdwijnt veel te snel.
Wat houd ik toch van mijn Nokia N73
Kan je tenminste ook nog normaal een call log aanleggen naar csv met de note is het allemaal nog zoeken....
Dit verdwijnt veel te snel.
Wat houd ik toch van mijn Nokia N73
Speedtouch freak
Geen flauw ideeGalaxyNote schreef op woensdag 20 november 2019 @ 22:38:
Ik draai al een tijdje de bèta, en bevalt goed.
Lijkt ook wat vloeiender te draaien (met bèta 3 in ieder geval), al is dat altijd lastig vergelijken.
Dex for Windows werkt ook, de framerate is wel iets lager dan via een adapter. En op een oude Windows 2 in 1 (Acer aspire switch 10) is het nog veel langzamer, en wat onstabiel. Dus helaas geen optie als goedkoop lap dock.
Lijkt ook wat vloeiender te draaien (met bèta 3 in ieder geval), al is dat altijd lastig vergelijken.
Dex for Windows werkt ook, de framerate is wel iets lager dan via een adapter. En op een oude Windows 2 in 1 (Acer aspire switch 10) is het nog veel langzamer, en wat onstabiel. Dus helaas geen optie als goedkoop lap dock.
Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 02 Jan 20
What's new:
* December security patches (Samsung Android Security Updates)
* Android 10 / OneUI 2.0
Model SM-N960F
Model name Galaxy Note9
Country Multi-CSC OXM
Version Android 10
Changelist 17594460
Build date Fri, 20 Dec 2019 10:46:08 +0000
Security Patch Level 2019-12-01
Product code PHN
PDA N960FXXU4DSLB
CSC N960FOXM4DSLA

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.14.1; USE HOME_CSC_OXM !
What's new:
* December security patches (Samsung Android Security Updates)
* Android 10 / OneUI 2.0
Model SM-N960F
Model name Galaxy Note9
Country Multi-CSC OXM
Version Android 10
Changelist 17594460
Build date Fri, 20 Dec 2019 10:46:08 +0000
Security Patch Level 2019-12-01
Product code PHN
PDA N960FXXU4DSLB
CSC N960FOXM4DSLA

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.14.1; USE HOME_CSC_OXM !
Ik zit op beta 5 (via adb). Kan ik dit zonder problemen flsshen? Of moet ik hem eerst terugzetten op Android 9. Ik heb thuis trouwens alleen macOS, dat gaat hem niet worden toch?henklbr schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 10:25:
Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 02 Jan 20
Misschien dat deze links nog werken...SYQ schreef op zondag 5 januari 2020 @ 20:28:
[...]
Ik zit op beta 5 (via adb). Kan ik dit zonder problemen flsshen? Of moet ik hem eerst terugzetten op Android 9. Ik heb thuis trouwens alleen macOS, dat gaat hem niet worden toch?
https://forum.xda-develop...hp?p=80955297&postcount=1
Update naar Android 10 komt nu OTA binnen! incl. security update van 1 december. Size 1894,60 MB
Hij is nu bezig met installeren hier ,ben benieuwd 
Stormtrooper schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:04:
Update naar Android 10 komt nu OTA binnen! incl. security update van 1 december. Size 1894,60 MB
Hier ook binnen en alvast gedownload, maar omdat ik geen tijd heb ga hem zondag installeren, wil liever een backup eerst doen en dan pas aan de slagStormtrooper schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:04:
Een heleboel vernieuwingen iig volgens de beschrijving.

[ Voor 11% gewijzigd door GentiLi op 18-01-2020 00:05 ]
Gisteren heb ik de update geinstalleerd via Smartswitch. Ging probleemloos.
Daarna even de cache geleegd.
Belangrijkste verbetering voor mij is dat darkmode nu overal is doorgevoerd. Met name heeft Gmail nu een dark theme. In mijn ogen is het echter donkergrijs.
Ook gezichtherkenning (mét en zonder bril) kan worden ingesteld.
Verder viel me op dat Voicematch (in de Nederlandse taal) niet meer greyed-out is. Dus ik heb hoopvol “Ok Google” geroepen. Maar het weigert nog steeds dienst bij mij.
Belangrijkste verbetering voor mij is dat darkmode nu overal is doorgevoerd. Met name heeft Gmail nu een dark theme. In mijn ogen is het echter donkergrijs.
Verder viel me op dat Voicematch (in de Nederlandse taal) niet meer greyed-out is. Dus ik heb hoopvol “Ok Google” geroepen. Maar het weigert nog steeds dienst bij mij.
1e irrietatie punt weet iemand hoe ik de notificatie meldingen weer donker krijg ?
bij mij zijn deze nu wit geworden ipv zwart wat het voorheen was??
Frup schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 10:02:
Gisteren heb ik de update geinstalleerd via Smartswitch. Ging probleemloos.
Bij mij zijn ze zwart. Kan het iets met je launcher te maken hebben?diquan2001 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 10:20:
1e irrietatie punt weet iemand hoe ik de notificatie meldingen weer donker krijg ?
[...]
3th party launchers zijn gedeeltelijk onklaar gemaakt met Android 10.
Nova launcher gaf de melding dat men hoopt weer toegang te krijgen met Android 11.
Nova launcher gaf de melding dat men hoopt weer toegang te krijgen met Android 11.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Unlocken, Rooten, custom ROM's: [Samsung Galaxy Note 9] Rooten & Custom ROM's
- Hoesjes, cases, protectors, e.d.: [Samsung Galaxy Note 9] Accessoires
- Levertijden, aanbiedingen, winkels en prijzen: [Samsung Galaxy Note 9] Levertijden & Prijzen
- Afhandeling inruilactie: [Samsung Galaxy Note 9] Afhandeling Inruilactie
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
- Nieuwe regel, persoonlijke vergelijkingen tussen ecosystemen doen we hier niet meer, we laten de Android v.s. iPhone vergelijkingen bijdeze achterwege.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Unlocken, Rooten, custom ROM's: [Samsung Galaxy Note 9] Rooten & Custom ROM's
- Hoesjes, cases, protectors, e.d.: [Samsung Galaxy Note 9] Accessoires
- Levertijden, aanbiedingen, winkels en prijzen: [Samsung Galaxy Note 9] Levertijden & Prijzen
- Afhandeling inruilactie: [Samsung Galaxy Note 9] Afhandeling Inruilactie
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
- Nieuwe regel, persoonlijke vergelijkingen tussen ecosystemen doen we hier niet meer, we laten de Android v.s. iPhone vergelijkingen bijdeze achterwege.