Acties:
  • 0 Henk 'm!
GentiLi schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 22:47:
[...]

Man, de Note 4 is de beste Note die Samsung ooit heeft gemaakt. Alhoewel dat hoor en lees ik, zelf niet gehad. Ik kan wel over de Note 3 spreken en die werkt nog steeds als een trein, geen vastlopen en dergelijke ooit ervaart. Een tijdje geleden (een jaar of zo) ging hij spontaan uit en weer aan. Geen idee wat het was, maar ik vermoed een app zou de boosdoener zijn geweest, want hij is ook niet meer aanwezig in PlayStore. Na een reset en alle apps opnieuw geïnteresseerd te hebben, geen probleem meer.

Nu weer on topic:
Om eerlijk te zijn, ik haat de langwerpige zooi van tegenwoordig, maar blijkbaar voorlopig moeten we het daar mee doen. :F
Geef me maar de formaat 16:9 terug... :Y

Ik heb de versie met 8GB Ram besteld, maar vraag me nog steeds af hoe groot/merkelijk zou het verschil met de 6GB Ram versie zijn :?
Haha, als de Note 4 de beste is die ooit is gemaakt, dan kan ik beter meteen annuleren 😉

Maar ehm het is/was op zich best een prima telefoon. Verwisselbare accu, geen breekbare achterkant, geen edge scherm. Alleen zat er een lag in die soms zorgde voor een minutenlange freeze waarbij je niks kon. Of wanneer je aan het typen was dat alles vast hing en dan opeens in versneld tempo doorschoot.
Ook is hij in 2 jaar tijd 3x gerepareerd... Twee maal een nieuw moederbord, een nieuw scherm en nieuwe camera.

Ik ben ook nog niet gewend aan het langwerpige design tegenwoordig maar nu je buttons op het scherm zitten vanwege de kleine bezels heft dat wel een beetje de verloren ruimte op. En ja het is gewoon als de megapixel race. Meer inch scherm is beter. Ik kijk liever naar scherm oppervlakte...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:10
GentiLi schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 22:47:
[...]

Man, de Note 4 is de beste Note die Samsung ooit heeft gemaakt. Alhoewel dat hoor en lees ik, zelf niet gehad. Ik kan wel over de Note 3 spreken en die werkt nog steeds als een trein, geen vastlopen en dergelijke ooit ervaart. Een tijdje geleden (een jaar of zo) ging hij spontaan uit en weer aan. Geen idee wat het was, maar ik vermoed een app zou de boosdoener zijn geweest, want hij is ook niet meer aanwezig in PlayStore. Na een reset en alle apps opnieuw geïnteresseerd te hebben, geen probleem meer.

Nu weer on topic:
Om eerlijk te zijn, ik haat de langwerpige zooi van tegenwoordig, maar blijkbaar voorlopig moeten we het daar mee doen. :F
Geef me maar de formaat 16:9 terug... :Y

Ik heb de versie met 8GB Ram besteld, maar vraag me nog steeds af hoe groot/merkelijk zou het verschil met de 6GB Ram versie zijn :?
De Note 1 was 16:10. Een 3:2 format (Ax) zou helemaal mooi zijn voor een toestel met stylus.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nog wat hands-on previews van de Galaxy Note 9:

https://www.theinquirer.n...xy-note-9-hands-on-review
First impressions
While, for a brief time, we were unable to tell the difference between the Note 9 and its predecessor, Samsung's latest flagship does offer some decent upgrades; from its souped-up internals and its bigger screen to its new-and-improved S Pen and camera tweaks.

However, none of these are major improvements, and we're not convinced these somewhat incremental updates are worthy of the handset's £899 starting price. We'll reserve judgement until we've spent some proper time with the smartphone.

https://www.independent.c...specs-price-a8487736.html
It is therefore unsurprising that there is nothing very remarkable about how the new Note looks. Even held in the hand, it is almost indistinguishable from its predecessor – the Galaxy Note 8 – but inside it packs every one of its 201 grams with the power and performance that will probably please every single person who actually does care. And that, so Samsung says, is what matters most.

https://www.tomsguide.com/us/galaxy-note-9,review-5647.html
Where the Note 9 shines is as a high-performance phone. If your productivity depends on a device that has a giant display and the ability to get more work done with the powerful S Pen, Samsung’s latest phone is the one for you. And its ability to connect to an external display with just a cable makes ideal for power users.

The Note 9 is an excellent phone, to be sure, but it’s not breaking any molds. The battery life is good, but not industry-leading. The camera is good, but Google’s 10-month-old Pixel 2 XL is still better. Bixby still needs serious work, though no one is buying a Samsung device for its assistant. For most people, Samsung’s Galaxy S9+ or Google’s Pixel 2 XL deliver most of the features of the Note 9 for a lower price, and if you can stand to wait, the Pixel 3 is right around the corner with Android 9.0 Pie baked in. (The Note 9 is shipping with Android 8.1 Oreo).

So, unless you love the idea of using an S Pen, you may want to wait until this fall to compare all of the latest flagships before you buy-including the expected trio of new iPhones. But if you need a big-screen phone right now, the Note 9 should not disappoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las net ergens dat de Note 9 helemaal geen 5G ondersteunt. Dat zou ik wel kwalijk vinden voor een 1000 euro toestel dat nu nog uitkomt... Zeker aangezien het allemaal al aan het opzetten is wereldwijd.

https://www.cnet.com/news...-2019s-mobile-revolution/

"The most Note-y of the Note users are upgrading every year," Drew Blackard, senior director of marketing for Samsung

Dus ze gaan er al vanuit dat we volgend jaar weer 1000 euro neertikken voor de 5G functie. 8)7 :(

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2018 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 07:36:
Ik las net ergens dat de Note 9 helemaal geen 5G ondersteunt. Dat zou ik wel kwalijk vinden voor een 1000 euro toestel dat nu nog uitkomt... Zeker aangezien het allemaal al aan het opzetten is wereldwijd.

"The most Note-y of the Note users are upgrading every year," Drew Blackard, senior director of marketing for Samsung

Dus ze gaan er al vanuit dat we volgend jaar weer 1000 euro neertikken voor de 5G functie. 8)7 :(
Wanneer denk je dat we hier 5g hebben?
In Nederland is een plan om dat netwerk in 2020 uit te rollen in Amsterdam, ter ondersteuning van het EK.

Vanaf 2025 moeten Europese 5G-netwerken breder worden uitgerold, waardoor ook andere steden en dorpen op termijn dekking moeten krijgen. Al is het nog de vraag of de uitrol volgens plan zal verlopen, gezien de eerder genoemde spionagefrequenties die pas rond 2022 of 2023 beschikbaar komen.
Een van de eerste scratch tests

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 15-08-2018 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Weet jij een andere toestel dan die wel 5G ondersteunt? Van allerlei geruchten horen en lezen we dat de eerste toestellen die 5G ondersteunen in de eerste helft van 2019 komen. In Nederland wordt verwacht dat we er in 2020 pas echt 5G golfen/verbinding krijgen.

Je kan ook zeggen:
'-dan wacht ik ff af tot volgend jaar'.
Dat kan, maar dan zal er de jaar er op weer een nieuwtje zijn, en dus moet je weer een jaartje wachten, ezf...

.
Waardeloos dit, ronde gereedschappen die hij op het scherm tikt.
En met dat mes?!!! Ik kan dat precies op mijn huid doen zonder geen enkel kras te krijgen, lol!

[ Voor 14% gewijzigd door GentiLi op 15-08-2018 08:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Samsung Galaxy Note 9 breekt records bij scherm test
bron: Displaymate
Record Very High Absolute Color Accuracy (0.5 JNCD) that is Visually Indistinguishable From Perfect, and almost certainly considerably better than your existing Smartphone, UHD TV, Tablet, Laptop, and computer monitor.
Record Peak Luminance that is Independent of the on-screen Image Content APL.
Record Color Accuracy and Intensity Scales that are Independent of the Image Content APL.
Record High Brightness Mode with Full Screen Peak Display Brightness of 710 nits, which is 27 percent higher than the Galaxy Note8, and significantly improves screen visibility in very high Ambient Light, and also provides the high screen Brightness needed for HDR.
Record Small Color Shifts and Brightness Shifts with Viewing Angle, including White, which is the most used background color.

GentiLi schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 08:23:
[...]

En met dat mes?!!! Ik kan dat precies op mijn huid doen zonder geen enkel kras te krijgen, lol!
True, het is nog wachten op JerryRigEverything uiteraard.

En wat betreft wachten op features... tja dat blijf je inderdaad altijd houden, met alles waar iets van techniek en innovatie in zit. Het is wachten op de DNA unlock.

[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 15-08-2018 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GentiLi schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 08:23:
[...]

Weet jij een andere toestel dan die wel 5G ondersteunt? Van allerlei geruchten horen en lezen we dat de eerste toestellen die 5G ondersteunen in de eerste helft van 2019 komen. In Nederland wordt verwacht dat we er in 2020 pas echt 5G golfen/verbinding krijgen.

Je kan ook zeggen:
'-dan wacht ik ff af tot volgend jaar'.
Dat kan, maar dan zal er de jaar er op weer een nieuwtje zijn, en dus moet je weer een jaartje wachten, ezf...

.

[...]

Nee maar ik ga er toch wel vanuit dat ik een toestel +- 2 jaar kan. Bij een toestel van deze prijsklasse toch wel 3 jaar. En 2020 is al over minder dan 1.5 jaar. Juist 5G was een extra optie die eenvoudig was toe te voegen en meerwaarde zou bieden tegenover een S9.

Bij de Note 3 hebben ze destijds ook 4G toegevoegd, terwijl de S3 het niet had. Als ik me niet vergis. Juist deze toevoegingen gaven de note series altijd wat extra's tegenover de S series.

Als je dan leest dat Samsung er vanuit gaat dat we volgend jaar massaal overstappen op de Note 10, dan lijkt het erop dat ze net als Apple, technologieën achterhouden omdat ze anders voor de nieuwe generaties geen extraatjes meer kunnen bedenken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2018 09:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 10:28
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 09:06:
[...]

Nee maar ik ga er toch wel vanuit dat ik een toestel +- 2 jaar kan. Bij een toestel van deze prijsklasse toch wel 3 jaar. En 2020 is al over minder dan 1.5 jaar. Juist 5G was een extra optie die eenvoudig was toe te voegen en meerwaarde zou bieden tegenover een S9.

Bij de Note 3 hebben ze destijds ook 4G toegevoegd, terwijl de S3 het niet had. Als ik me niet vergis. Juist deze toevoegingen gaven de note series altijd wat extra's tegenover de S series.

Als je dan leest dat Samsung er vanuit gaat dat we volgend jaar massaal overstappen op de Note 10, dan lijkt het erop dat ze net als Apple, technologieën achterhouden omdat ze anders voor de nieuwe generaties geen extraatjes meer kunnen bedenken.
Makkelijk toevoegen? Volgens mij is dat volledig afhankelijk van modems en radio's die qualcomm of anderen maken. In het geval van Qualcomm heeft deze zijn 5G modem korter dan een maand geleden gepresenteerd. Het lijkt mij compleet onhaalbaar voor Samsung om die modem dan al in zn tel te hebben. Te meer dat ze na het Note 7 fiasco wel uitkijken met dingen die misschien te gehaast worden geïntroduceerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 09:06:
[...]
...

...
Erg offtopic dit:
Ik weet niet of de 4G op de S3 stond, maar toen de Note 3 uit kwam was de S3 al 1.5 jaar oud ;)
Maar je hebt gelijk, in vergelijking met de S4 van hetzelfde jaar had de Note 3 veel meer verbeteringen, met als hoogtepunt het scherm. Dat is één van de redenen waarom Note-bezitters het meest ergeren.
Er zijn er geruchten trouwens dat de komende S10 ook geen 5G ondersteuning zou hebben.

Van eigen ervaring kan ik zeggen dat ik een paar toestellen overgeslagen heb omdat ze nog niet hadden wat er verwacht werd. Maar ja, ergens moet je beginnen hè! De Note 9 met de 8GB Ram en 512 Rom was voor mij de doorslag :Y

[ Voor 31% gewijzigd door GentiLi op 15-08-2018 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 08:40:
Samsung Galaxy Note 9 breekt records bij scherm test
bron: Displaymate

[...]

[...]

True, het is nog wachten op JerryRigEverything uiteraard.

En wat betreft wachten op features... tja dat blijf je inderdaad altijd houden, met alles waar iets van techniek en innovatie in zit. Het is wachten op de DNA unlock.
Mooi dat ze het nog feller hebben gemaakt. Buiten in de felle zon is dat wel nodig gebleken op de Note 8.

Het enige nadeel vind ik dat ze hem niet gewoon wat compacter hebben gemaakt. Na Note 8 ben ik wel weer toe aan een compacte telefoon zoals de S9. Maar ja, de s9 is 585 euro en de Note 9 na cashback 500. Dan is die keus snel gemaakt en gaan we gewoon weer met die maat verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:13:
[...]

Mooi dat ze het nog feller hebben gemaakt. Buiten in de felle zon is dat wel nodig gebleken op de Note 8.
Really? Met een iPhone 7 nooit last van gehad... even opgezocht en die scoort inderdaad 30% hoger qua brightness. Hmm, had ik niet verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Phusebox schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 05:18:
[...]

Haha, als de Note 4 de beste is die ooit is gemaakt, dan kan ik beter meteen annuleren 😉

Maar ehm het is/was op zich best een prima telefoon. Verwisselbare accu, geen breekbare achterkant, geen edge scherm. Alleen zat er een lag in die soms zorgde voor een minutenlange freeze waarbij je niks kon. Of wanneer je aan het typen was dat alles vast hing en dan opeens in versneld tempo doorschoot.
Ook is hij in 2 jaar tijd 3x gerepareerd... Twee maal een nieuw moederbord, een nieuw scherm en nieuwe camera.
Hier hebben we het al vaker over gehad, is hier ook off-topic. Maar de problemen die jij beschrijft waren exemplarisch, vooral bij jou exemplaar dus. Ik en anderen hebben er bij de Note 4 totaal geen last van gehad...… Misschien was het wel een software dingentje, bepaalde slecht geprogrammeerde apps. Afijn, off-topic hier en gaan we ook niet op door.
Ik ben ook nog niet gewend aan het langwerpige design tegenwoordig maar nu je buttons op het scherm zitten vanwege de kleine bezels heft dat wel een beetje de verloren ruimte op. En ja het is gewoon als de megapixel race. Meer inch scherm is beter. Ik kijk liever naar scherm oppervlakte...
Dan laat je de buttons toch verdwijnen? heb je maximale scherm oppervlakte/ruimte en de buttons alleen in het zicht als je ze nodig hebt. Je hebt de Note 9 nog niet eens vast gehad en je zoekt nu al een reden waarom je er maar niet beter aan kan beginnen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:28:
[...]

Dan laat je de buttons toch verdwijnen? heb je maximale scherm oppervlakte/ruimte en de buttons alleen in het zicht als je ze nodig hebt. Je hebt de Note 9 nog niet eens vast gehad en je zoekt nu al een reden waarom je er maar niet beter aan kan beginnen.
Waar in die quote zeg ik dat dit een reden is om er niet aan te beginnen? Helaas is vrijwel alles nu 18:9-ish dus heb ik daar maar mee te leven.

En een hidden navigatie is wel het irritantste wat er bestaat, in mijn ogen.

Jullie lezen ook wat jullie willen lezen, maar goed daar zal ik dan maar niet verder op in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blijft bizar dat Samsung niet direct iets bekend heeft gemaakt over Android Pie. Hij draait prima op Oreo hoor, maar ik wil gewoon snel naar de laatste versie. maar dat zal nog wel tot begin 2019 duren :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:13:
[...]

Het enige nadeel vind ik dat ze hem niet gewoon wat compacter hebben gemaakt. Na Note 8 ben ik wel weer toe aan een compacte telefoon zoals de S9. Maar ja, de s9 is 585 euro en de Note 9 na cashback 500. Dan is die keus snel gemaakt en gaan we gewoon weer met die maat verder.
Heb jij klachten over de helderheid bij zonlicht bij de Note 8 dan? Komende vanaf een Note 4 ik namelijk helemaal niet. De Note 8 heeft een scherm wat naar mijn mening veelmeer licht uit komt dat de Note 4 (ook geen wonder gezien de generatie verschillen).

Dat het beter kan zal best, maar voor de Note 8 is het voor mij geen punt eigenlijk, mooi dat de Note 9 nog helderder kan... Vraag me alleen af wat dit voor de warmteproductie/accuduur betekend.

Qua maat, de Note 9 is bijna zo groot als de Note 8, die was mij zeker niet te groot, heb liever dit formaat telefoon dat kleiner zoals de S9 zonder plus serie ;). Nu weet ik ook wel, we hebben niet allemaal de zelfde lengte of broekmaat... Maar in gebruik kan voor mij een 6.3/6.4 scherm prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DennusB schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:34:
Blijft bizar dat Samsung niet direct iets bekend heeft gemaakt over Android Pie. Hij draait prima op Oreo hoor, maar ik wil gewoon snel naar de laatste versie. maar dat zal nog wel tot begin 2019 duren :(
Denk dat de tijd dat het bij de Note8 duurde een goede indicatie is voor de 9. Zal inderdaad wel Q1 2019 worden verwacht ik. Maar goed of het echt veel meerwaarde biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

DennusB schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:34:
Liever een stabiele Oreo dan een brakke Pie…. Samsung ziet de Note 8 als zakelijke telefoon, daar hoort ook een rustig update schema bij. Van noodzakelijke beveiligingupdates kan je natuurlijk nooit genoeg krijgen.

Maar een nieuwe versie van Android, laten ze die maar goed testen en langzaam brengen... Voor snelle updates moet je bij een Chinees merk zijn.... Te snelle updates is namelijk helemaal niet premium!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bullet NL schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:37:
[...]

Liever een stabiele Oreo dan een brakke Pie…. Samsung ziet de Note 8 als zakelijke telefoon, daar hoort ook een rustig update schema bij. Van noodzakelijke beveiligingupdates kan je natuurlijk nooit genoeg krijgen.

Maar een nieuwe versie van Android, laten ze die maar goed testen en langzaam brengen... Voor snelle updates moet je bij een Chinees merk zijn.... Te snelle updates is namelijk helemaal niet premium!
Ben ik niet helemaal met je eens. Zeker niet met Project Treble.... moet een stuk vlotter kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
DennusB schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:39:
[...]

Ben ik niet helemaal met je eens. Zeker niet met Project Treble.... moet een stuk vlotter kunnen.
Met de skin van Samsung erop vraag ik mij af welke elementen ze daadwerkelijk gaan overnemen en welke achterwege blijven.

De navigatiestijl van Android Pie vind ik wel fijn maar of Samsung die overneemt....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

DennusB schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:39:
[...]

Ho! Stop....

Ik schrijf niet dat Pie niet naar de Note's zou moeten komen, maar heb liever een rustig update schema, betrouwbaar.... Zonder update op update op update omdat er maar een update moet worden uitgebracht.

Natuurlijk wil ik ook uiteindelijk naar Pie toe, maar wel op een manier dat ik direct goede software krijg.

Bekijk een updateschema wat meer zakelijk als ware. Betrouwbaarheid gaat mij voor de wens om snel maar een versie nummer hoger te hebben (incl. alle mogelijke verbeteringen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon

1) Hoeveel toestellen hebben 5G? Het is nog niet eens een filter in de Pricewatch.
2) Als hij 5G heeft, wanneer staat het 5G netwerk aan?
3) Als het aanstaat, is het dan ook gelijk landelijk dekkend?

Oftewel, pas bij de Note 11 heb je iets aan 5G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ouch, het is nog erger dan mijn voorzichtige aanname:

Oreo aankondiging: 21 augustus 2017
Oreo update Note 8 in Nederland: 9 april 2018

Dat is 0,63 jaar... Dus ben bang dat Android Pie voor de Note 9 er pas is tegen de tijd dat de S10 er al lang is.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 15-08-2018 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:34
Phusebox schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:32:

Dat is 0,63 jaar... Dus ben bang dat Android Pie voor de Note 9 er pas is tegen de tijd dat de S10 er al lang is.
Dat weet je natuurlijk niet, want de Note 8 had geen Treble, en de Note 9 wel. Maar zolang men niet weet wat de strategie van Samsung is, is het vooral koffiedik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:56
Phusebox schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:28:
[...]

Really? Met een iPhone 7 nooit last van gehad... even opgezocht en die scoort inderdaad 30% hoger qua brightness. Hmm, had ik niet verwacht.
Huh?

Volgens display Mate heeft de iPhone 7 een " Peak Brightness of 705" en de Samsung Galaxy Note 8 "Peak Display Brightness of over 1,200 nits".

Ow en over de Note 9 " Record Setting Display Performance Improvements for the Galaxy Note9"
Phusebox schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:32:

Ben het eens met @Bullet NL , Android Pie komt wel. Liever goed dan quick and dirty. Het maakt de Note 9 niet minder.

[ Voor 7% gewijzigd door GroeneThee op 15-08-2018 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021

Wat heb je aan een toestel wat 5g ondersteund terwijl er nog geen 5g netwerk is???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Heet van de pers

nieuws: Samsung introduceert Exynos-modem op basis van nieuwste 5g-standaard

Kortom, 5G modems komen nu pas los, de Note 9 is natuurlijk al een jaar in ontwikkeling....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm ik lees het in meer reviews maar de camera van de Note 9 lijkt niet "het beste van het beste" te zijn momenteel. Eerlijk gezegd had ik daar wel meer van verwacht.

Dit is wel een mooie vergelijking:
https://www.tomsguide.com...x-camera,review-5660.html

Het enige gebied waar de Note 9 echt punten pakt is bij weinig licht, verder is het een prima camera maar geen USP voor deze telefoon. Jammer, zeker gezien de andere modellen in deze vergelijking bijna een jaar oud zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chengbondkwok
Phusebox schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:20:
Hmm ik lees het in meer reviews maar de camera van de Note 9 lijkt niet "het beste van het beste" te zijn momenteel. Eerlijk gezegd had ik daar wel meer van verwacht.

Het enige gebied waar de Note 9 echt punten pakt is bij weinig licht, verder is het een prima camera maar geen USP voor deze telefoon. Jammer, zeker gezien de andere modellen in deze vergelijking bijna een jaar oud zijn.
Vond de review van tomsguide vrij snel en afgeraffeld overkomen. Ook het stukje over de blur vond ik opvallend dat alleen de 2XL het goed had:
When it came to the background blur, though, only the Pixel got it right. The iPhone strangely blurred out Caitlin's hair, while the Note 9 mostly fared better but preserved the pillar to the left perfectly in focus.
Als je kijkt naar het stukje bij haar schouder, dan gaat dat ook niet goed. Ik wacht nog even op de reviews van TheVerge, MKBHD, MrMobile en ArsTechnica. En stiekem kan ik ook de benchmarks van Tweakers in de gaten houden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chengbondkwok schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:24:
[...]

Vond de review van tomsguide vrij snel en afgeraffeld overkomen. Ook het stukje over de blur vond ik opvallend dat alleen de 2XL het goed had:

[...]

Als je kijkt naar het stukje bij haar schouder, dan gaat dat ook niet goed. Ik wacht nog even op de reviews van TheVerge, MKBHD, MrMobile en ArsTechnica. En stiekem kan ik ook de benchmarks van Tweakers in de gaten houden >:)
Nee 1 review zegt nog niks, dat ben ik met je eens. Er verschijnen komende week vast meer en zeker betere reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:20:

Welk toestel heb je nu dan, dat je zo kritisch bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Doe dit nou niet, is off-topic

[ Voor 87% gewijzigd door Bullet NL op 15-08-2018 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Phusebox schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:29:
[...]

Nee 1 review zegt nog niks, dat ben ik met je eens. Er verschijnen komende week vast meer en zeker betere reviews.
Ik verwacht niet dat er veel verschil zal zijn met de S9+. Het is allemaal ook maar een kwestie van smaak. Ikzelf heb nu de S9 en ga wss binnenkort voor de Note 9. Ik vind de foto's van mijn S9 prachtig en ga er alleen maar op vooruit met de Note 9...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:00:
[...]

Welk toestel heb je nu dan, dat je zo kritisch bent?
iPhone 7 Plus, als ik die vergelijk met de S8+ van mijn vrouw dan zijn haar foto's vaak onnatuurlijk (oververzadigde en koelere kleuren) maar maakt zelfs die wel al veel betere foto's met weinig licht.

Dus voor mij zal de Note 9 een gevalletje "you win some, you lose some" zijn verwacht ik. Beter met minder licht, maar over het algemeen minder natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Phusebox schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:55:
[...]

iPhone 7 Plus, als ik die vergelijk met de S8+ van mijn vrouw dan zijn haar foto's vaak onnatuurlijk (oververzadigde en koelere kleuren) maar maakt zelfs die wel al veel betere foto's met weinig licht.

Dus voor mij zal de Note 9 een gevalletje "you win some, you lose some" zijn verwacht ik. Beter met minder licht, maar over het algemeen minder natuurlijk.
Bekijk je de foto's op het toestel zelf of op dezelfde monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chengbondkwok schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:56:
[...]

Bekijk je de foto's op het toestel zelf of op dezelfde monitor?
Beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Op een telefoon kan het nog aan de schermkalibratie liggen (by default staat die van de Galaxy telefoons op Adaptive. Basic geeft de kleuren natuurgetrouw eer.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Modbreak:Vanaf nu gaan we hier geen Note's meer met iPhones vergelijken, inmiddels hebben de meeste mensen wel een voorkeur voor ecosysteem. Nietszeggende persoonlijke vergelijkingen komen het topic niet ten goede. Daarom laten we het vanaf nu achterwege.

Note 9 = Ja.... Persoonlijke meningen m.b.t. iPhone's = Nee!

[ Voor 81% gewijzigd door Bullet NL op 15-08-2018 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Phusebox schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:14:

Heb je het artikel van display mate gelezen?

[ Voor 49% gewijzigd door Bullet NL op 15-08-2018 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GroeneThee schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 18:41:
[...]

Gelukkig heb ik door dat bij jou het glas vaak half leeg is :)

Heb je het artikel van display mate gelezen?
Dat het scherm super nauwkeurig kan zijn wil niet zeggen dat de foto's die je maakt dat ook zijn.

Wellicht dat een andere camera app daarbij kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Phusebox schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 18:50:
[...]

Dat het scherm super nauwkeurig kan zijn wil niet zeggen dat de foto's die je maakt dat ook zijn.

Wellicht dat een andere camera app daarbij kan helpen.
Als ik de DXomark ontlopen de iphone 7 en Galaxy S8 elkaar niet echt veel. De Galaxy S9+ daarentegen presteert vele malen beter. Ik verwacht net als @Limbeckx dat de Note 9 gelijk of iets beter zal presteren. Dus dan zou je er sowieso enorm op vooruit gaan. Dat gecombineerd met het uitstekende scherm zal het niet zozeer een gevalletje "you win some, you lose some" zijn maar eerder een winst partij.
Dit tezamen met alle extra's welke de Note 9 biedt tov de iphone 7 zou het gevoel toch echt wel positiever mogen zijn. If there only would be a alcantara cover..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik waar ik wel benieuwd naar ben, welke kleur heeft jullie voorkeur?

Poll: Welke kleur Note 9 kies jij?
Black
Lilac Purple
Ocean Blue
Weet het nog niet
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=400845&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Ik vind de blauwe kleur zo in de video's erg mooi. Alleen bang dat het met een leren case, vooral bruine, niet mooi uit gaat zien. Zwart vind ik los niet mooi maar met een case waarschijnlijk wel het makkelijkste te matchen.

[ Voor 16% gewijzigd door Phusebox op 15-08-2018 20:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Phusebox schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 21:49:
[...]

Ja ik twijfel ook nog steeds. Maar ja voor 550 euro durf ik de gok misschien wel te nemen. Verkoop hem wel weer als het niks is.
Hoezo "twijfel" je nog steeds? In een eerdere post meldde je dat je je order had "geannuleerd"...

Wordt dit weel hetzelfde als in de andere "Samsung"-topics met je welles/nietes berichten?

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henklbr schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 20:46:
[...]

Hoezo "twijfel" je nog steeds? In een eerdere post meldde je dat je je order had "geannuleerd"...

Wordt dit weel hetzelfde als in de andere "Samsung"-topics met je welles/nietes berichten?
Je had ook kunnen lezen dat ik mijn order heb laten staan voorlopig... (Of ja eigenlijk heb ik een nieuwe order aangemaakt maar wilde niet daar zo diep op ingaan). Terug sturen kan altijd nog.

En ja wel/niet is wel een beetje inherent aan twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 03-09 12:51
Voor iedereen die zich afvraagt hoe de batterij van de Note 9 is.... de eerste echte test die ik zie is bijzonder indrukwekkend :)

Zie hier:
YouTube: Samsung Note 9 vs S9+ / iPhone X / OnePlus 6 Battery Life DRAIN TEST

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Theratron schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 21:39:
Voor iedereen die zich afvraagt hoe de batterij van de Note 9 is.... de eerste echte test die ik zie is bijzonder indrukwekkend :)

Zie hier:
YouTube: Samsung Note 9 vs S9+ / iPhone X / OnePlus 6 Battery Life DRAIN TEST
Alles devices even oud en evenveel laadcycli? Zal nog wel iets uitmaken.
Evengoed een prima resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 03-09 12:51
Phusebox schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 21:52:
[...]

Alles devices even oud en evenveel laadcycli? Zal nog wel iets uitmaken.
Evengoed een prima resultaat.
Hij zegt in de video dat geen van de telefoons vaker is opgeladen dan 50 keer, dus de batterij van alle devices zou nog zo goed als de volledige capaciteit moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Theratron schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 21:58:
[...]

Hij zegt in de video dat geen van de telefoons vaker is opgeladen dan 50 keer, dus de batterij van alle devices zou nog zo goed als de volledige capaciteit moeten hebben.
Ah dat heb ik gemist. Thanks voor de verduidelijking.

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
chengbondkwok schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:05:
[...]

Op een telefoon kan het nog aan de schermkalibratie liggen (by default staat die van de Galaxy telefoons op Adaptive. Basic geeft de kleuren natuurgetrouw eer.)
Ik weet dat iPhones los van elkaar vanuit de fabriek worden gekalibreerd.
Van Samsung weet ik het niet, met de S7 in ieder geval niet. Ongeacht of je de scherm settings aanpast.
Reviews:

Engadget review

en video review

Gizmodo review

Berlinetta schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 07:34:
[...]

Ik weet dat iPhones los van elkaar vanuit de fabriek worden gekalibreerd.
Van Samsung weet ik het niet, met de S7 in ieder geval niet. Ongeacht of je de scherm settings aanpast.
Zijn er eigenlijk apps of is er hardware om mobiele devices te calibreren? Zou ik wel overwegen als eenmalige investering.

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 16-08-2018 08:25 ]

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik wil upgraden vanaf m'n S8+ maar ik denk dat ik toch maar op de S10 wacht, zitten meer mensen in hetzelfde schuitje?

• GroeneThee
Jackson6 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 08:26:
Ik wil upgraden vanaf m'n S8+ maar ik denk dat ik toch maar op de S10 wacht, zitten meer mensen in hetzelfde schuitje?
Wat is de reden dat je wil upgraden? Krijg zelf ook altijd de kriebels als de nieuwe telefoons worden aangekondigd. Maar als ik dan even over de hype heen stap, zijn de verbeteringen vaak niet genoeg en voldoet mijn huidige tel (Nexus 6P) nog wel even.

Maar nu is het wel langzaam tijd geworden en gaat de 6P richting mijn dochter. De Note een verdomd complete telefoon. Wacht nog heel even op de Google Pixel 3 XL en hak dan de knoop door. Verwacht niet dat ik kan wachten op de Galaxy S10 :)

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 08:22:
Reviews:

Engadget review

en video review
[video]

Gizmodo review

[...]

Zijn er eigenlijk apps of is er hardware om mobiele devices te calibreren? Zou ik wel overwegen als eenmalige investering.
Niet dat ik weet, je kan zelf het scherm wat koeler of warmer zetten in de instellingen.

• Despen
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
GroeneThee schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 08:47:
[...]
Wat is de reden dat je wil upgraden?
Betere camera? Grotere batterij? Meer geheugen? Meer opslag? Dual speakers? Betere fingerprint locatie? S-pen? Groter scherm?

Om een paar zaken te noemen :)

Ik heb zelf ook de S8+ maar had hiervoor Samsung Notes. Ik hoopte toch met deze note op een fingterprint scanner onder het scherm te vinden en een wide angle lens camera en misschien een IR blaster, zeker voor die prijs. Ik vind het ook echt jammer dat Amerika zulke goeie pre-order deals krijgt en wij niet, dus mocht ik voor deze gaan dan zal het wel over een paar maanden zijn als de prijs goed gezakt is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ondertussen loop ik al weer een week rond met de Note 9. Hoewel het in het begin echt wennen was begin ik er nu wel vrolijk van te worden.
Voor iedereen die het interessant vind : Ik gok Maandag of Dinsdag m'n complete review op Tweakers te plaatsen!

Verwijderd

DennusB schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 12:42:
Ondertussen loop ik al weer een week rond met de Note 9. Hoewel het in het begin echt wennen was begin ik er nu wel vrolijk van te worden.
Voor iedereen die het interessant vind : Ik gok Maandag of Dinsdag m'n complete review op Tweakers te plaatsen!
Kan je even niet om de hete brij heen draaien en vertellen hoelang de batterij meegaat op een volle accu? :P Ik las 5.5 uur met intensief gebruik, klopt dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 12:48:
[...]

Kan je even niet om de hete brij heen draaien en vertellen hoelang de batterij meegaat op een volle accu? :P Ik las 5.5 uur met intensief gebruik, klopt dat?
Ja, waar ik m'n iPhone X nog op moest laden gedurende de dag hoeft dat met de Note 9 echt niet. Makkelijk nog 40% over na een volledige dag van 07:00 tot 23:00.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

DennusB schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 12:42:
Is het al bijna maandag? >:)

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Ik ben nog aan het wachten op reviews van de performance met de exynos. Uit de review van anandtech bleek dat de cpu een stuk sneller was maar dat de scheduler en de drivers/software niet zo goed zijn ingesteld door samsung wat hij uiteindelijk wel heeft kunnen verbeteren.

https://www.anandtech.com/show/12520/the-galaxy-s9-review
https://www.anandtech.com...nos-9810-galaxy-s9-part-1

heeft de note 9 trouwens ook de bloeddruksensor zoals de S9?
Nutral schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 13:03:
Ik ben nog aan het wachten op reviews van de performance met de exynos. Uit de review van anandtech bleek dat de cpu een stuk sneller was maar dat de scheduler en de drivers/software niet zo goed zijn ingesteld door samsung wat hij uiteindelijk wel heeft kunnen verbeteren.

https://www.anandtech.com/show/12520/the-galaxy-s9-review
https://www.anandtech.com...nos-9810-galaxy-s9-part-1

heeft de note 9 trouwens ook de bloeddruksensor zoals de S9?
Zoiets zoek je?
Samsung Galaxy Note9 performance compared to Galaxy S9+ and Note8

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 16-08-2018 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:09

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Verwijderd

De 512gb versie komt niet in het blauw uit, in Amerika wel,iemand enig idee of dat later hier ook wordt toegevoegd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:12:
De 512gb versie komt niet in het blauw uit, in Amerika wel,iemand enig idee of dat later hier ook wordt toegevoegd?
In Amerika hebben ze weer geen zwart (of bruin, wat wij ook niet hebben). Samsung kiest er altijd voor om bepaalde kleuren te reserveren voor een specifieke markt, in veel gevallen is dat tijdelijk en komen die kleuren alsnog overal beschikbaar.

De S9+ is hier ook maar in beperkte kleuren beschikbaar in de 256 GB versie, dus ik zou er op dit moment niet van uit gaan. Maar niemand die dit denk ik met zekerheid kan zeggen.

Verwijderd

Bizar dat de batterij overal maar marginaal beter presteert dan de Note 8.
Dat terwijl deze een stuk groter is.
Ik vraag me af of dit een bug / drain is.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2018 15:31 ]

• chengbondkwok
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:30:
Bizar dat de batterij overal maar marginaal beter presteert dan de Note 8.
Dat terwijl deze een stuk groter is.
Ik vraag me af of dit een bug / drain is.
Volgens mij werd het aangehaald bij de review van Anandtech; de Exynos processor is een stuk minder zuinig dan de Snapdragon variant en minder zuinig dan de Exynos 8895 van vorig jaar.
This is such a terrible battery performance of the Exynos 9810 variant that it again puts even more clout into the new SoC. My theory as to why this happens is that not only do the higher frequency state require more energy per work done than competing SoCs – because this is a big CPU complex there’s also lots of leakage at play. The DVFS system being so slow might actually be bad for energy here as we might be seeing the opposite of race-to-sleep, walk-to-waste. The fact that Apple’s SoCs don’t have any issues with battery life in this test showcases that it’s not an inherent problem of having a high-power micro-architecture, but rather something specific to the Exynos 9810.

Verwijderd

chengbondkwok schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:39:
[...]

Volgens mij werd het aangehaald bij de review van Anandtech; de Exynos processor is een stuk minder zuinig dan de Snapdragon variant en minder zuinig dan de Exynos 8895 van vorig jaar.

[...]
Hmm dat is wel klote dan. Ik snap niet alles wat er staat, maar ik vraag me af of dit nog met een update te verhelpen is. Dus een Note 9 met de Note 8 soc had waarschijnlijk een enorme batterij winst gehad :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:48:
[...]

Hmm dat is wel klote dan. Ik snap niet alles wat er staat, maar ik vraag me af of dit nog met een update te verhelpen is. Dus een Note 9 met de Note 8 soc had waarschijnlijk een enorme batterij winst gehad :P
Plus dat de cpu in de Note 9 ook nog minder hoeft te throttlen door de nieuwe koeling en vrolijk door de batterij heen blijft branden..

• GroeneThee
chengbondkwok schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:39:
[...]

[...]
Het is nog een theorie maar ik wacht zeker nog wel even af. Kloppen de waardes van de andere telefoons wel?

[ Voor 4% gewijzigd door GroeneThee op 16-08-2018 15:58 ]

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

op de review van displaymate is ook te zien dat het scherm van de note 9 meer energie verbruikt, volgens mij 1.25w vs 1.2w van de note 8. kan bijdragen aan het verbruik.

Ik denk zoals ze bij anandtech zeiden, het niet zo geoptimaliseerd is. Ik ben de reviews aan het afwachten.

• Limbeckx
Is het in Europa mogelijk om een galaxy n9 te kopen met Snapdragon? Of zit je dat met 4g banden enzo die niet kloppen? Het is echt heel raar eigenlijk om 1 product uit te brengen die zo anders zijn uiteindelijk... mindere accuduur en mindere prestaties...
Limbeckx schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 18:40:
Is het in Europa mogelijk om een galaxy n9 te kopen met Snapdragon? Of zit je dat met 4g banden enzo die niet kloppen? Het is echt heel raar eigenlijk om 1 product uit te brengen die zo anders zijn uiteindelijk... mindere accuduur en mindere prestaties...
Ik dacht dat de Exynos juist beter presteerde?

• GroeneThee

• Limbeckx
Phusebox schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 19:06:
[...]

Ik dacht dat de Exynos juist beter presteerde?
Ja ik lees het helemaal verkeerd. De exynos die in de note 9 zit, zit ook in de s9 en s9+. Volgens mij was daar een firmware probleem mee en is zowel batterijduur als prestatie verbeterd. Ik heb zelf de s9 en merk iig geen performance issues ofzo echte drain
Voor mij is de enige reden dat ik terug naar een Note ga de S pen... Moet de rest natuurlijk wel kloppen. Vooralsnog ben ik gematigd positief afgaande op alles dat ik heb gezien. Het is geen revolutie maar ja dat hoeven we tegenwoordig ook niet meer te verwachten.

[ Voor 155% gewijzigd door Phusebox op 17-08-2018 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Modbreak:Weer diverse reacties die niet met het topic te maken hebben verplaatst naar de trashcan….

Geen off-topic reacties op elkaar!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
Een review van een die hard iOS gebruiker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
En wat zegt ie zonder tig minuten video te moeten kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Señor Sjon schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:11:
En wat zegt ie zonder tig minuten video te moeten kijken?
Quick & dirty
De iOS Guy is onder indruk van de Note 9 (op de selfie camera na) maar ook van Android.

Van de video's van @henklbr heb ik vooralsnog alleen de eerste bekeken en kort door de bocht; het verschil is best groot tussen de twee toestellen in het voordeel van de Note 9. Vooral de stabilisatie van de Note 9 is echt een stuk beter bij gelijke resolutie. Wel valt op dat bij 1440p video de stabilisatie van de Note een stuk minder wordt. De foto's met de front camera van de iPhone x MET een flitser zijn ook een stuk beter dan de Note 9. Overal heeft voor mij de iPhone X minder scherpe platen met een neutrale kleurstelling.

Disclaimer: Dit alles beoordeeld via YouTube in de aangeboden footage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GroeneThee schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:23:
[...]

Van de video's van @henklbr heb ik vooralsnog alleen de eerste bekeken en kort door de bocht; het verschil is best groot tussen de twee toestellen in het voordeel van de Note 9. Vooral de stabilisatie van de Note 9 is echt een stuk beter bij gelijke resolutie. Wel valt op dat bij 1440p video de stabilisatie van de Note een stuk minder wordt. De foto's met de front camera van de iPhone x MET een flitser zijn ook een stuk beter dan de Note 9. Overal heeft voor mij de iPhone X minder scherpe platen met een neutrale kleurstelling.
Dat kan ik wel bevestigen. De rear camera op de Note 9 is echt bijzonder als het aankomt op scherpte, hij schiet echt makkelijk hele mooie platen, met goed licht, of met weinig licht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren een vergelijkingsvideo van Casey Neistat bekeken op een 4K OLED tv waarbij de Note 9 met een ander topmodel vergeleken wordt qua video kwaliteit; conclusie de telefoons ontlopen elkaar niet veel, wat wel jammer is aangezien we weer bijna een jaar verder zijn. Wat me opvalt; stabilisatie op de Note 9 lijkt ook op 4K beter, af en toe lijkt het beeld scherper en vooral in low-light is hij beter. Maar, de andere telefoon scoort beter voor mij als het aankomt op kleuren en dynamisch bereik (althans de schaduwpartijen tonen meer detail). Is ook een kwestie van smaak wat je mooi vindt uiteraard.

[ Voor 17% gewijzigd door Phusebox op 17-08-2018 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6EWSnAGRGEEzEn373VgxWTLt/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uQeUZevahOPhL49jVoMy6GNm/thumb.jpg

Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 17 aug 18
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Flashen is op eigen risico!

What's new:
* August security patches (Samsung Android Security Updates)
* A feature to select the recording time for Single-take in Super Slow Motion has been added. (0.2s,0.4s)

Model SM-N960F
Model name Galaxy Note9
Country Multi-CSC OXM
Version Android 8.1.0
Changelist 14091311-QB19265703
Build date Tue, 07 Aug 2018 19:24:11 +0000
Security Patch Level 2018-08-01
Product code PHN
PDA N960FXXU1ARH5
CSC N960FOXM1ARGD
Details for download with SamFirm: Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/800x600q90/922/TzeXKe.png

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.13.1; USE HOME_CSC_OXM !

Source: First Galaxy Note 9 update adds toggle for 0.2s and 0.4s Super Slow-mo recording

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb geen ervaring met de Super Slow-mo maar is het een beetje te doen om juist die 0,2 of nu 0,4 sec te capturen? Is toch bijna niet te timen wanneer je iets dat juist snel beweegt wil vastleggen?

Waarschijnlijk een kwestie van oefenen. De tijd van de normale slow-mo is wel onbeperkt of ook maar kort?

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 17-08-2018 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Phusebox schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:55:
[...]

Ik heb geen ervaring met de Super Slow-mo maar is het een beetje te doen om juist die 0,2 of nu 0,4 sec te capturen? Is toch bijna niet te timen wanneer je iets dat juist snel beweegt wil vastleggen?

Waarschijnlijk een kwestie van oefenen. De tijd van de normale slow-mo is wel onbeperkt of ook maar kort?
Op mijn S9 is het wel te doen. Je hoeft het niet te timen omdat de camera app beweging detecteert en daarna zelf in super slo-mo mode gaat. Maar de kwaliteit van je video gaat wel omlaag dus voor mij is het ook een beetje gimmicky...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Limbeckx schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:59:
[...]

Op mijn S9 is het wel te doen. Je hoeft het niet te timen omdat de camera app beweging detecteert en daarna zelf in super slo-mo mode gaat. Maar de kwaliteit van je video gaat wel omlaag dus voor mij is het ook een beetje gimmicky...
Ah thanks voor de opheldering.In1080p kan je op 240fps opnemen toch als ik het goed heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Phusebox schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:03:
[...]

Ah thanks voor de opheldering.In1080p kan je op 240fps opnemen toch als ik het goed heb?
Volgens mij is 240fps op 1080p en 960fps op 720p. Volgens mij heeft het ook iets met licht te maken. Je hebt meer licht nodig volgens mij om op 720p 960 frames te schieten dus met hetzelfde licht wordt je beeld korreliger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Limbeckx schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:05:
[...]

Volgens mij is 240fps op 1080p en 960fps op 720p. Volgens mij heeft het ook iets met licht te maken. Je hebt meer licht nodig volgens mij om op 720p 960 frames te schieten dus met hetzelfde licht wordt je beeld korreliger...
Makes sense aangezien je voor 960 frames per seconde een kortere belichtingstijd hebt en dus meer grain. In sommige situaties lijkt het me wel een leuke feature om te hebben, maar het is inderdaad een gimmick, ook voor mijn gevoel.

Qua kleur voor het toestel zelf ben ik er nog steeds niet over uit: steeds als ik denk "ja het wordt blauw", dan probeer ik me dat voor te stellen in een zwarte of bruine case en dan ziet dat er niet uit. Als ik dan de zwarte zie denk ik: "bah, die is echt saai en plat qua kleur". 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Phusebox op 17-08-2018 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff..ik word gek van al die reviews links en rechts terwijl de telefoon pas de 24ste uitkomt en waarschijnlijk pas 27ste in handen.

Ik snap wel dat de tussenpoos van twee weken een marketingstrategie is, bedoeld om de wereld lekker te maken zodat mensen massaal gaan pre-orderen, maar toch, het begint inmiddels ouderwets aan te voelen dat er twee hele weken tussen moeten zitten.

Als Samsung echt met de tijd wil meegaan, moet het toestel gewoon de dag na aankondiging verkrijgbaar zijn. En het concept pre-order kunnen ze net zo goed opheffen aangezien het tegenwoordig nauwelijks nog de moeite waard is.

Vandaag aankondigen en morgen uitbrengen, dat zou de nieuwe trend moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:54:
Pff..ik word gek van al die reviews links en rechts terwijl de telefoon pas de 24ste uitkomt en waarschijnlijk pas 27ste in handen.

Ik snap wel dat de tussenpoos van twee weken een marketingstrategie is, bedoeld om de wereld lekker te maken zodat mensen massaal gaan pre-orderen, maar toch, het begint inmiddels ouderwets aan te voelen dat er twee hele weken tussen moeten zitten.

Als Samsung echt met de tijd wil meegaan, moet het toestel gewoon de dag na aankondiging verkrijgbaar zijn. En het concept pre-order kunnen ze net zo goed opheffen aangezien het tegenwoordig nauwelijks nog de moeite waard is.

Vandaag aankondigen en morgen uitbrengen, dat zou de nieuwe trend moeten worden.
Ik vind het juist wel fijn, dan kun je nog even de kat uit de boom kijken en annuleren mocht het tegenvallen qua reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:09

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Phusebox schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 12:08:
[...]

Ik vind het juist wel fijn, dan kun je nog even de kat uit de boom kijken en annuleren mocht het tegenvallen qua reviews.
Vind ik ook. Moet toch wachten op het toestel, dan is het alleen maar prettig reviews te lezen en mijn mening echt te vormen voordat ik de telefoon definitief bestel.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
Phusebox schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:53:
Deze video gisteren bekeken op een 4K OLED tv en de telefoons ontlopen elkaar niet veel, wat wel jammer is aangezien we weer bijna een jaar verder zijn. Wat me opvalt; stabilisatie op de Note 9 lijkt ook op 4K beter, af en toe lijkt het beeld scherper en vooral in low-light is hij beter. Maar, de andere telefoon scoort beter voor mij als het aankomt op kleuren en dynamisch bereik (althans de schaduwpartijen tonen meer detail). Is ook een kwestie van smaak wat je mooi vindt uiteraard.

[video]
Neem even aan dat je het hebt over de video in je post. Het dynamisch bereik van de Note 9 is juist groter dan dat van "de andere telefoon". Dat is juist erg goed te zien in bijvoorbeeld het skatepark gedeelte. Vroeger had Samsung meer saturatie maar tegenwoordig is het gewoon meer contrast.

De telefoon verschillen in mijn mening juist best veel van elkaar en in dit geval in het voordeel van de Note.

[ Voor 5% gewijzigd door GroeneThee op 17-08-2018 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GroeneThee schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:24:
[...]

Neem even aan dat je het hebt over de video in je post. Het dynamisch bereik van de Note 9 is juist groter dan dat van "de andere telefoon". Dat is juist erg goed te zien in bijvoorbeeld het skatepark gedeelte. Vroeger had Samsung meer saturatie maar tegenwoordig is het gewoon meer contrast.

De telefoon verschillen in mijn mening juist best veel van elkaar en in dit geval in het voordeel van de Note.
En je hebt dit bekeken op een 'fatsoenlijk' beeldscherm?
Ik mis gewoon details in de schaduwdelen bij de Note 9. Waarschijnlijk dan door het hogere contrast dat jij noemt.

Desalniettemin zou ik met beide kunnen leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Phusebox schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:52:
[...]

En je hebt dit bekeken op een 'fatsoenlijk' beeldscherm?
Ik mis gewoon details in de schaduwdelen bij de Note 9. Waarschijnlijk dan door het hogere contrast dat jij noemt.

Desalniettemin zou ik met beide kunnen leven.
Slechts op mijn gecalibreerde Eizo en net nog even op mijn telefoon om te zoeken naar een stukje met weinig details in de schaduwdelen. Heb het niet echt gevonden als je ook de andere telefoon in ogenschouw neemt. Sowieso heeft het beeld van de Note 9 veel minder donkere delen in vergelijking met de andere telefoon door het dynamische bereik.

Ben het met je eens dat beide mee te leven valt, het is een stap omhoog van wat ik nu heb. Ga zo maar eens weekend vieren en langs de Mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
- verwijderd -

[ Voor 110% gewijzigd door Phusebox op 17-08-2018 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
*weg* Hier hebben we de topicreport knop voor

[ Voor 88% gewijzigd door Bullet NL op 17-08-2018 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*weg*, niet relevant voor het topic.

[ Voor 101% gewijzigd door Bullet NL op 17-08-2018 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Phusebox schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:29:
[...]

Hmm ga het vanavond nog eens bekijken. Misschien heb ik met mijn vermoeide ogen scheef gekeken.
Hier vind ik het beeld van de Note 9 toch wat te donker uitvallen YouTube: Galaxy Note 9 VS iPhone X - ULTIMATE VIDEO CAMERA COMPARISON

Anyhoo, prima kwaliteit voor een telefoon.
Je ziet hier dat de Note 9 opnieuw aan het focussen door de beweging maar niet de lucht compleet wil uit bijten.
Wellicht overbodig maar dynamisch bereik is het verschil tussen de lichtste en donkerste delen in een foto/video.
En uitgebeten stukken kan je nooit meer corrigeren achteraf.

Ok, net in de Mediamarkt geweest(technisch gezien nog steeds) en ze hebben de Note 9 niet op display. De Samsung medewerker wist mij te vertellen dat deze wel aanwezig zijn in Eindhoven, duiven, Amsterdam.

Hij had wel de Note 9 bij zich die hij van de week heeft gekregen na een training. Holy smack, het toestel heeft mij verrast. Ligt erg goed in de hand, de vingerafdruk scanner is goed te bereiken en qua formaat en gewicht is er weinig verschil met de Note 8.

De camera is goed en snel, wat ik zo snel kon testen. Mocht geen foto's maken maar erg content met wat ik zag. De cashback geld overigens ook zonder dat je een toestel inlevert maar dan nog is de mobiel.nl/Tele2 optie goedkoper.

Nu tijd voor een biertje op het terras 8)

[ Voor 33% gewijzigd door GroeneThee op 17-08-2018 16:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThaBilly
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-06 22:14
psssst, de eerste review staat online. Ik hoop dat ik een aantal vragen heb kunnen beantwoorden :9

Review note 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deleted

[ Voor 97% gewijzigd door henklbr op 17-08-2018 19:11 ]

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Unlocken, Rooten, custom ROM's: [Samsung Galaxy Note 9] Rooten & Custom ROM's
- Hoesjes, cases, protectors, e.d.: [Samsung Galaxy Note 9] Accessoires
- Levertijden, aanbiedingen, winkels en prijzen: [Samsung Galaxy Note 9] Levertijden & Prijzen
- Afhandeling inruilactie: [Samsung Galaxy Note 9] Afhandeling Inruilactie
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support

- Nieuwe regel, persoonlijke vergelijkingen tussen ecosystemen doen we hier niet meer, we laten de Android v.s. iPhone vergelijkingen bijdeze achterwege.