Dit gaat inderdaad over de nieuwe Cube. Toen we in de zomer even op vakantie waren, lag het verbruik zonder afname van water rond de 65Wh/dag.Rowwan schreef op donderdag 1 december 2022 @ 19:15:
[...]
Gaat dit over de nieuwe of oude Cube? De nieuwe zou beduidend minder gebruiken (nooit zelf getest)
Grrrr... Mijn Grohe Red boiler is aan het lekken. De klantenservice reis met Grohe ga ik niet voortzetten.
- In 2018 vervangen voor het 'nieuwere model'.
- Begin vorig jaar was de kraan aan het lekken, bekend euvel van Grohe. Daarom ook direct nieuw binnenwerk gekregen en zelf vervangen.
- Begin dit jaar kraan weer aan het lekken.. Grohe bied aan om alles te vervangen (boiler en kraan) voor een gereduceerde prijs (reductie op de adviesprijs dus uiteindelijk nog steeds 600). Dit vond ik onzin, maar nu begrijp ik waarom ze dit aanboden. Uiteindelijk heb ik zelf een nieuwe kraan gekocht en geïnstalleerd (€120 via MP)
- Nu lekkende boiler
... Te vervangen voor 600, nog geen contact gehad met de klantenservice overigens.
Inventum wordt het niet want dit is gewoon Grohe. Selsiuz zijn de ervaringen binnen het keuken topic ook niet te best over, hoewel titanium boiler wel goed klinkt.
Ik ga maar op zoek naar een Quooker deal, want een kokendwaterkraan is essentieel in dit huis.
- In 2018 vervangen voor het 'nieuwere model'.
- Begin vorig jaar was de kraan aan het lekken, bekend euvel van Grohe. Daarom ook direct nieuw binnenwerk gekregen en zelf vervangen.
- Begin dit jaar kraan weer aan het lekken.. Grohe bied aan om alles te vervangen (boiler en kraan) voor een gereduceerde prijs (reductie op de adviesprijs dus uiteindelijk nog steeds 600). Dit vond ik onzin, maar nu begrijp ik waarom ze dit aanboden. Uiteindelijk heb ik zelf een nieuwe kraan gekocht en geïnstalleerd (€120 via MP)
- Nu lekkende boiler

Inventum wordt het niet want dit is gewoon Grohe. Selsiuz zijn de ervaringen binnen het keuken topic ook niet te best over, hoewel titanium boiler wel goed klinkt.
Ik ga maar op zoek naar een Quooker deal, want een kokendwaterkraan is essentieel in dit huis.
Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....
Mijn Grohe Red Duo(nieuwere versie) kraan begon te druppelen. Na wat gekloot werd dat druppelen opeens een straal. Het stopte wel nadat ik de kraan op warm zette in gesloten stand.
Gek genoeg is er weinig te vinden over deze kraan. Voornamelijk over de voorganger waarbij je de inbouwkraan demonteert. Dat is dus bij de nieuwe ietsje anders.
In de handleiding stond gelukig hoe ik mijn kraan kon demonteren. Nou gisteren even de stoute schoenen aan gedaan en aan de slag geweest.
Heb helaas geen fotos.
Hoofdkraan dichtgedraaid en het handvat van de kraan gedemonteerd. Zit een rubbertje die eruit moet en daarna kan je er met een inbus bij.
Nadat dat los zit kan je de bolle metalen ring eruit trekken. Heb je een RVS kraan dan is deze van RVS. Idem voor chroom.
Je ziet daar een plastic blokje met een kruiskop schroefje die los kan om dat blokje los te maken.
Nu kun je bij het kraan element waar een moer op zit. Die zit met dop 28mm vast. Bij mij kwam het druppelen doordat deze moer redelijk los zat.
Voor de zekerheid heb ik hem gedemonteerd en de boel met azijn ontkalkt. Let wel op dat er twee rubbertjes zijn die in de kraan of op het inbouwelement vast zitten. Raak die niet kwijt.
Na het ontkalken en het reinigen van het binnenwerk van de kraan heb ik de twee rubbertjes weer op zijn plek gezet. Vervolgens alle stappen op de omgekeerde volgorde uitvoeren.
Kraan lekte niet meer en voelt nu weer wat "nieuwer" aan.
Gek genoeg is er weinig te vinden over deze kraan. Voornamelijk over de voorganger waarbij je de inbouwkraan demonteert. Dat is dus bij de nieuwe ietsje anders.
In de handleiding stond gelukig hoe ik mijn kraan kon demonteren. Nou gisteren even de stoute schoenen aan gedaan en aan de slag geweest.
Heb helaas geen fotos.
Hoofdkraan dichtgedraaid en het handvat van de kraan gedemonteerd. Zit een rubbertje die eruit moet en daarna kan je er met een inbus bij.
Nadat dat los zit kan je de bolle metalen ring eruit trekken. Heb je een RVS kraan dan is deze van RVS. Idem voor chroom.
Je ziet daar een plastic blokje met een kruiskop schroefje die los kan om dat blokje los te maken.
Nu kun je bij het kraan element waar een moer op zit. Die zit met dop 28mm vast. Bij mij kwam het druppelen doordat deze moer redelijk los zat.
Voor de zekerheid heb ik hem gedemonteerd en de boel met azijn ontkalkt. Let wel op dat er twee rubbertjes zijn die in de kraan of op het inbouwelement vast zitten. Raak die niet kwijt.
Na het ontkalken en het reinigen van het binnenwerk van de kraan heb ik de twee rubbertjes weer op zijn plek gezet. Vervolgens alle stappen op de omgekeerde volgorde uitvoeren.
Kraan lekte niet meer en voelt nu weer wat "nieuwer" aan.
Weet iemand of je een Quooker kraan ook zonder Quooker boiler kan gebruiken?
Mijn vrouw en ik vinden de Quooker messing patina kranen best mooi, en we kunnen via iemand de kraan zonder boiler voor een goede prijs overnemen. We hebben op dit moment geen nood aan de kokendwaterfunctie, gezien we al een fancy waterkoker hebben. Ons plan is om de Quooker kraan te gebruiken samen met onze huidige normale niet-kokende Itho boiler, en als die binnen een paar jaar vervangen moet worden ook een Quooker boiler plaatsen.
Maar weet iemand of de kraan ook aangesloten kan worden op een gewone boiler?
Mijn vrouw en ik vinden de Quooker messing patina kranen best mooi, en we kunnen via iemand de kraan zonder boiler voor een goede prijs overnemen. We hebben op dit moment geen nood aan de kokendwaterfunctie, gezien we al een fancy waterkoker hebben. Ons plan is om de Quooker kraan te gebruiken samen met onze huidige normale niet-kokende Itho boiler, en als die binnen een paar jaar vervangen moet worden ook een Quooker boiler plaatsen.
Maar weet iemand of de kraan ook aangesloten kan worden op een gewone boiler?
Ik denk dat het wellicht afhangt van welk soort kraan je hebt, je hebt ook quooker kranen die echt alleen kokend water doen.
Maar met een fusion kun je volgens mij warm en koud gewoon aansluiten en zal de kraan ook als zodanig werken.
Het kokend water deel reageert en functioneert dan gewoon niet.
Controleer anders de installatiehandleiding van dat type voor de zekerheid.
Maar met een fusion kun je volgens mij warm en koud gewoon aansluiten en zal de kraan ook als zodanig werken.
Het kokend water deel reageert en functioneert dan gewoon niet.
Controleer anders de installatiehandleiding van dat type voor de zekerheid.
Ik heb net contact gehad met iemand van een bekende kokenwaterkranenwebshop, en die bevestigd jouw verhaal. Zou prima moeten kunnen dus!
Ik overweeg op mp een Quooker boiler te kopen, nieuw in doos. Er zit geen bon bij, maar de verkoper geeft aan dat de registratiekaart in de doos zit, en dat je daarmee de boiler kan registreren op de quooker site.
Ik vermoed dat quooker ook zal willen weten waar en wanneer je de boiler gekocht, en eventueel een kopie van de bon zien. Het iemand hier ervaring mee? Vraagt quooker ook details over de aankoop bij registratie op de site?
Ik vermoed dat quooker ook zal willen weten waar en wanneer je de boiler gekocht, en eventueel een kopie van de bon zien. Het iemand hier ervaring mee? Vraagt quooker ook details over de aankoop bij registratie op de site?
Het is alweer 2 jaar geleden, maar ik denk dat ik onze Quooker heb kunnen registreren zonder aankoopbewijs te uploaden op hun website. Inmiddels is dat misschien wel nodig, maar dat weet ik niet.marvel27 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:54:
Ik overweeg op mp een Quooker boiler te kopen, nieuw in doos. Er zit geen bon bij, maar de verkoper geeft aan dat de registratiekaart in de doos zit, en dat je daarmee de boiler kan registreren op de quooker site.
Hier de garantievoorwaarden van Quooker.
Registratie zal wel lukken, maar blijkbaar is toch de bon nodig om garantie te krijgen:
Registratie zal wel lukken, maar blijkbaar is toch de bon nodig om garantie te krijgen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/bM1EaNXLdR8KGqymfN3DcIQg.png?f=user_large)
Iemand ervaringen met een Quooker fusion kraan in combinatie met een cube?
Sinds een maandje of twee hebben we een Quuoker Cube, wat me opviel na gebruik is het volgende:
Activatie van waterstanden verloopt stroef, moet vaak 5 maal proberen vooraleer ik bruiswater krijg. Aan wat zou dit kunnen liggen? Ook voor kokend water moet ik soms meermaals proberen voor hij die functie gebruikt.
Ook merk ik dat bij het tappen van koud water er een héél klein beetje koolzuurgas meekomt in het water. Tegelijkertijd is het bruiswater wat slapper dan verwacht (in vergelijking met de test in de keukenhandel).
Zou dit aan het binnenkraanwerk kunnen liggen?
Sinds een maandje of twee hebben we een Quuoker Cube, wat me opviel na gebruik is het volgende:
Activatie van waterstanden verloopt stroef, moet vaak 5 maal proberen vooraleer ik bruiswater krijg. Aan wat zou dit kunnen liggen? Ook voor kokend water moet ik soms meermaals proberen voor hij die functie gebruikt.
Ook merk ik dat bij het tappen van koud water er een héél klein beetje koolzuurgas meekomt in het water. Tegelijkertijd is het bruiswater wat slapper dan verwacht (in vergelijking met de test in de keukenhandel).
Heb ook de Fusion met Cube. Nooit problemen mee. Wat gebeurt er dan als je drukt en draait (bruiswater). Gebeurt er gewoon helemaal niks?sibren222 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 13:41:
Iemand ervaringen met een Quooker fusion kraan in combinatie met een cube?
De hoeveelheid bruis is persoonlijk. Is niet echt heel veel, maar voor ons zelfs teveel. Wij hebben hem op 50% staan. (Dit kan overigens alleen bij de nieuwe Cube)
[ Voor 8% gewijzigd door Rowwan op 19-02-2023 14:13 ]
Helemaal niets ja, ik heb al gemerkt dat het erger is als de hendel om warm en koud te tappen in een specifieke positie zit, het lijkt me dus hiermee te maken.Rowwan schreef op zondag 19 februari 2023 @ 14:12:
[...]
Heb ook de Fusion met Cube. Nooit problemen mee. Wat gebeurt er dan als je drukt en draait (bruiswater). Gebeurt er gewoon helemaal niks?
De hoeveelheid bruis is persoonlijk. Is niet echt heel veel, maar voor ons zelfs teveel. Wij hebben hem op 50% staan. (Dit kan overigens alleen bij de nieuwe Cube)
Wat het bruis betreft, er is geen verschil tussen 100% en 50% bruis, en het is het nieuwe model Cube.
[ Voor 10% gewijzigd door sibren222 op 19-02-2023 14:28 ]
Dat is raar. Lijkt wel een los contact in de kraan zelf dan. Ik zou service afdeling van Quooker eens mailen, goede ervaringen mee. (Filmpje maken en bijvoegen)
De hendel heeft er niks mee te maken, of zou er in elk geval niks mee te maken moeten hebben.
De hendel heeft er niks mee te maken, of zou er in elk geval niks mee te maken moeten hebben.
Ik overweeg de Quooker flex te kopen, maar vroeg me af van wat voor materiaal de Flex slang gemaakt is, van kunststof denk ik zelf? Op internet kon ik er niets over vinden helaas.
Ik ben niet zo'n voorstander van de combinatie heet water & kunststof. Thee uit plastic bekers drinken is erg slecht ivm de toxische stoffen die vanuit het plastic in het hete water terechtkomen en je dus opdrinkt.
Ik heb daarom al jaren geleden speciaal een waterkoker aangeschaft van RVS zonder dat er kunststof onderdelen inzitten die in contact met het water komen.
En de 'gewone' fusion, die lijkt me wel helemaal vrij van enige vorm van kunststof? Dan zou dat een alternatief voor mij kunnen zijn.
Heeft iemand hier ook al eens over nagedacht en dit uitgezocht?
Alvast bedankt!
Ik ben niet zo'n voorstander van de combinatie heet water & kunststof. Thee uit plastic bekers drinken is erg slecht ivm de toxische stoffen die vanuit het plastic in het hete water terechtkomen en je dus opdrinkt.
Ik heb daarom al jaren geleden speciaal een waterkoker aangeschaft van RVS zonder dat er kunststof onderdelen inzitten die in contact met het water komen.
En de 'gewone' fusion, die lijkt me wel helemaal vrij van enige vorm van kunststof? Dan zou dat een alternatief voor mij kunnen zijn.
Alvast bedankt!
[ Voor 13% gewijzigd door judeflu op 26-02-2023 23:00 ]
Dus... Ik ben een beetje klaar met m'n Quooker combi+.
Afgelopen jaar het reservoir in z'n geheel vervangen door een lekkage. En nu mag de kraan ook vervangen worden.
Krijg toevallig vandaag een melding dat de keuken precies vier jaar geleden geïnstalleerd is. Als dit zogenaamd het topspul is, wil ik niet weten hoe de concurrentie het doet
Afgelopen jaar het reservoir in z'n geheel vervangen door een lekkage. En nu mag de kraan ook vervangen worden.
Krijg toevallig vandaag een melding dat de keuken precies vier jaar geleden geïnstalleerd is. Als dit zogenaamd het topspul is, wil ik niet weten hoe de concurrentie het doet
Kalk?
Alle boilers zijn gevoelig voor kalk aanslag. De Quooker dus ook.
Bij mij is overigens binnen de garantie het binnenwerk in korte tijd 2 keer vervangen (binnen 3 maand na montage). Daarna niet meer. Dus heilig is een Quooker ook weer niet maar blijkbaar doen andere merken het nog minder goed.
Bij mij is overigens binnen de garantie het binnenwerk in korte tijd 2 keer vervangen (binnen 3 maand na montage). Daarna niet meer. Dus heilig is een Quooker ook weer niet maar blijkbaar doen andere merken het nog minder goed.
Ik heb geen kalk...Athome schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 17:48:
Kalk?

Onze Quooker is in 2010 geplaatst, wij hebben in die tijd 1x het binnenwerk vervangen. De reden was dat er met het schoonmaken van het binnenwerk er iets afgebroken was wat eigenlijk niet meer geleverd kon worden (het binnewerk was aangepast nadat we het heben gekocht, wij hadden nog de "oude" versie). Het was toen goedkoper om het hele binnenwerk te vervangen dan om dat ene onderdeel te vervangen. De kraan is nog nooit vervangen (maar wij hebben een aparte kokendwaterkraan).MikeyMan schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:04:
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Quookers gaan gewoon na een paar jaar stuk, zie ookMikeyMan schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:04:
Quooker Combi+ defect 4× knipper reparatie
Hey ter info, Quooker heeft de kraan vervangen voor me, zo te zien had ik nog garantie want op iedere vervangkraan rekenen ze opnieuw de volle twee jaar.Rowwan schreef op zondag 19 februari 2023 @ 14:28:
Dat is raar. Lijkt wel een los contact in de kraan zelf dan. Ik zou service afdeling van Quooker eens mailen, goede ervaringen mee. (Filmpje maken en bijvoegen)
Draai druk knop was vermoedelijk kapot.
Toch is die van ons de eerste 13 jaar niet stuk gegaan. Dus zo'n opmerking slaat nergens op.Wolly schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 07:39:
[...]
Quookers gaan gewoon na een paar jaar stuk, zie ook
Quooker Combi+ defect 4× knipper reparatie
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Uitzondering bevestigt de regelWailing_Banshee schreef op maandag 6 maart 2023 @ 07:45:
[...]
Toch is die van ons de eerste 13 jaar niet stuk gegaan. Dus zo'n opmerking slaat nergens op.
Maar als je dat topic leest kan je best een patroon herkennen, volgens mij vooral met de combi modellen.
Had jij ook een combi of was het zo’n ouder type met apart kraantje voor kokend water?
Het is een combi, maar wij hebben wel een aparte kraan erbij genomen. Dat combi heeft niets met de kraan te maken, maar met waar hij z'n water vandaan haalt. De reden dat wij een aparte kraan erbij genomen hebben is omdat wij een kraan met "douchekop" wilden hebben, die je ook kon uittrekken (dus een flexibele slang erin). En hij moest ook nog laag zijn. Je hebt gewoon meer keuze als je geen kokend water door de kraan laat gaan.Wolly schreef op maandag 6 maart 2023 @ 08:21:
[...]
Uitzondering bevestigt de regel![]()
Maar als je dat topic leest kan je best een patroon herkennen, volgens mij vooral met de combi modellen.
Had jij ook een combi of was het zo’n ouder type met apart kraantje voor kokend water?
Als je dat topic leest zie je dat er nu toch al iets meer dan 10 mensen een probleem melden over de knop op de kraan na 3/4/5 jaar. Als je gaat googlen vind je nog veel meer mensen met het probleem dat de kraan vervangen moet worden na een paar jaar.Wailing_Banshee schreef op maandag 6 maart 2023 @ 08:28:
[...]
Het is een combi, maar wij hebben wel een aparte kraan erbij genomen. Dat combi heeft niets met de kraan te maken, maar met waar hij z'n water vandaan haalt. De reden dat wij een aparte kraan erbij genomen hebben is omdat wij een kraan met "douchekop" wilden hebben, die je ook kon uittrekken (dus een flexibele slang erin). En hij moest ook nog laag zijn. Je hebt gewoon meer keuze als je geen kokend water door de kraan laat gaan.
Dat terwijl Quooker op de website stelde dat de kraan 15 to 20 jaar mee zouden gaan (pagina is inmiddels gewijzigd).
Dus er is wel degelijk een structureel probleem waarbij Quooker kranen binnen genoemde periode defect raken.
Als ik op defecte Quooker-kraan ga zoeken vind ik van alles. Zoals een defecte Franke Quooker of een defecte Bruynzeel Quooker. Dat zegt dus niet zoveel.
De eerste generatie Quookers had een mechanische kraan. De versie met een magneetventiel in het reservoir is een recentere ontwikkeling. Dat betekent dat ze aan productontwikkeling doen.
Beetje kort door de bocht om dan van een structureel probleem te spreken.
Er zullen vast kraanseries zijn die het minder goed doen wat betreft storingen. Dat hoort nu eenmaal bij productontwikkeling.
De eerste generatie Quookers had een mechanische kraan. De versie met een magneetventiel in het reservoir is een recentere ontwikkeling. Dat betekent dat ze aan productontwikkeling doen.
Beetje kort door de bocht om dan van een structureel probleem te spreken.
Er zullen vast kraanseries zijn die het minder goed doen wat betreft storingen. Dat hoort nu eenmaal bij productontwikkeling.
A'dam PVOutput
hallo @Orangelights23 inmiddels is jouw post over de Aqua Hot al zo'n 4 jaar oud. Heb je 'm nog steeds en zo ja: hoe bevalt de kraan je? Geeft-ie toch wel (bijna) kokend water?Orangelights23 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:25:
Wij hebben sinds kort een 10 liter AquaHot 3 in 1 van Inventum (instapmodel, even bekijken of we een kokenwaterkraan fijn vinden). Ze geven aan dat het filter elk jaar vervangen moet worden, stroomverbruik schijnt een stuk lager te zijn dan andere merken. Spettert overigens ook niet. Echter is het water niet kokendheet als we het gebruiken, het is warm en er komt stoom van af, maar we hebben het idee dat het rond de 60 graden is.
Ik ben zelf aan het twijfelen over een Quooker of een ander merk maar voornamelijk vanwege de prijs. De keukenboer raadde ons de Aqua Hot aan maar ik kan er weinig over vinden.
Is er nog iemand anders met een Aqua Hot? Of een Multi tap, want dat lijkt hetzelfde??
Dank voor je te nemen moeite.
Weer of geen weer: ik heb de details
Hier ook aan het oriënteren voor een kokendwaterkraan. In mijn vorige huis had ik een Grohe Red Duo (met kubus boiler, oud model). Nooit problemen mee gehad.
Ik ben een beetje sceptisch voor Quooker.
Er hoeft zeker geen >98°C water uit te komen. Belangrijk is dat het een product is dat lang meegaat. Mijn vrouw wil graag een klassieker kraan. De Classic van Quooker voldoet wel aardig, maar ik ken te veel slechte verhalen over defecte Quookers.
Er hoeft zeker geen >98°C water uit te komen. Belangrijk is dat het een product is dat lang meegaat. Mijn vrouw wil graag een klassieker kraan. De Classic van Quooker voldoet wel aardig, maar ik ken te veel slechte verhalen over defecte Quookers.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Wat voor slechte verhalen? Ken meerdere mensen met een Quooker die niet anders willen. Heb er nu één 6 jaar en in ons volgende huis komt er weer één.timovd schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 21:22:
Hier ook aan het oriënteren voor een kokendwaterkraan. In mijn vorige huis had ik een Grohe Red Duo (met kubus boiler, oud model). Nooit problemen mee gehad.
@Nuevocasa met name over kapotte elektronica.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Ook over Grohe kan je heel veel horror verhalen vinden.
Ik ben voor mijn nieuwe keuken ook aan het kijken voor een kokendwater kraan maar nou las ik dat je ook versies hebt die gekoeld water leveren (~€1000 meerprijs). Nou drink ik best veel water en tja heerlijk als het koud is.
Mensen met ervaring: hoe koud is het water echt. Ik lees hier 4 - 12 graden. Een graad of 4 zou nog wel OK zijn (nu staat er een kan water in de koelkast (en die staat op +2 graden)). Maarja als het eerder richting de 12graden gaat dan is het niks voor mij.
(CO2 boeit me dan weer niet dus zou puur om de koeling gaan).
Mensen met ervaring: hoe koud is het water echt. Ik lees hier 4 - 12 graden. Een graad of 4 zou nog wel OK zijn (nu staat er een kan water in de koelkast (en die staat op +2 graden)). Maarja als het eerder richting de 12graden gaat dan is het niks voor mij.
(CO2 boeit me dan weer niet dus zou puur om de koeling gaan).
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Hier heb ik een Quooker single tap geïnstalleerd naast de bestaande kraan.
Heerlijk. Ik drink lekker veel thee.
Koud water is uit de kraan zelf al 10⁰C, dus neem aan dat het uit die gekoeld water kraan een flink stuk kouder is.
Zelf vind ik het onzin, de koelkast met een grote kan water is daar prima voor.
Koud water is uit de kraan zelf al 10⁰C, dus neem aan dat het uit die gekoeld water kraan een flink stuk kouder is.
Yes ik ben met je eens dat het "onzin" is. Hoewel ze claimen dat het zuiniger is dan een kan in de koelkast (of in elk geval niet onzuiniger).
Maar het is puur gemak eerlijk is eerlijk
Maar het is puur gemak eerlijk is eerlijk
Wij hebben in 2015 een nieuwe keuken geplaatst
met een Franke Plintboiler 5 liter met 3 in 1 kraan.
Franke / Flow / Daalderop gebruikte in 2015 allemaal hetzelfde systeem.
Boiler is 5 keer stuk gegaan in 8 jaar tijd.
3 x kortsluiting
2 x lekkage
De service van Franke was de afgelopen jaren zeer goed (lees kostenloos).
maar aan alles komt een einde, zo ook aan de gratis service (wat ik ook wel begrijp)
Nu verwachten ze dat wij een nieuwe boiler bestellen voor een zeer geringe korting.
mijn vertrouwen in Franke is zeer goed, maar het product wat ze leveren helaas niet....
met een Franke Plintboiler 5 liter met 3 in 1 kraan.
Franke / Flow / Daalderop gebruikte in 2015 allemaal hetzelfde systeem.
Boiler is 5 keer stuk gegaan in 8 jaar tijd.
3 x kortsluiting
2 x lekkage
De service van Franke was de afgelopen jaren zeer goed (lees kostenloos).
maar aan alles komt een einde, zo ook aan de gratis service (wat ik ook wel begrijp)
Nu verwachten ze dat wij een nieuwe boiler bestellen voor een zeer geringe korting.
mijn vertrouwen in Franke is zeer goed, maar het product wat ze leveren helaas niet....
:strip_exif()/f/image/ieEqoYdC4tIRiptw5Tr5yb5B.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3R9ppRyQFZvE84Agw9y9b2xn.jpg?f=fotoalbum_large)
Quooker Combi gekocht. Warm water wordt afgedopt.
Ik heb al een muurplaat met combi-tapkraan (voor koud water en vaatwasser). Kan ik daar onder een T-stuk zetten met het reduceerventiel alleen naar de boiler/inlaatcombi? Dus niet naar de "gewone koudwaterkraan"?
En qua afvoer van de IC, wil ik het tuitje gebruiken dat al op het sifon zit, net als de afvoer van de vaatwasser. Is dat mogelijk, zodat ik niet hoef te boren in de afvoer?
Denk zomaar dat ie inmiddels werkttimovd schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 16:33:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb al een muurplaat met combi-tapkraan (voor koud water en vaatwasser). Kan ik daar onder een T-stuk zetten met het reduceerventiel alleen naar de boiler/inlaatcombi? Dus niet naar de "gewone koudwaterkraan"?
En qua afvoer van de IC, wil ik het tuitje gebruiken dat al op het sifon zit, net als de afvoer van de vaatwasser. Is dat mogelijk, zodat ik niet hoef te boren in de afvoer?
Wat heb je uiteindelijk gedaan met het reduceerventiel?
En met de afvoer van de IK? Aangesloten waar dat rode dopje zit?
Ik lees op diverse plekken dat de afstand tussen de IK en afvoer zo groot mogelijk moet zijn...
EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)
Ik neem aan dat je dode leiding van warmwater ook afgedopt hebt zodat je legionella voorkomt?timovd schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 16:33:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je mag niet meer dat 10cm dode leiding hebben!
@Jlampie warm water is in de kruipruimte afgedopt na een T-stuk.
@henkNL de kraan inmiddels een paar weken geleden geïnstalleerd. Reduceerventiel geïnstalleerd vóór het T-stuk zoals in de beschrijving. De afvoer van de inlaatcombi (typo in het plaatje, had IC moeten zijn) zit op de plek van het rode dopje. Over de afstand tussen de inlaatcombi en afvoer; je moet er voor zorgen dat de slang in een bocht ligt voor een sifonwerking. Wat zou de reden zijn voor een grote afstand?
@henkNL de kraan inmiddels een paar weken geleden geïnstalleerd. Reduceerventiel geïnstalleerd vóór het T-stuk zoals in de beschrijving. De afvoer van de inlaatcombi (typo in het plaatje, had IC moeten zijn) zit op de plek van het rode dopje. Over de afstand tussen de inlaatcombi en afvoer; je moet er voor zorgen dat de slang in een bocht ligt voor een sifonwerking. Wat zou de reden zijn voor een grote afstand?
Ik heb een demomodel pro3-vaq met fusion kraan gekocht, maar nu zag ik dat het reduceerventiel ontbreekt. Dien ik die te vervangen door een originele (online €40 inc verzenden), of weet iemand of dit een generiek item is wat je ook voor €5 bij de warmteservice oid kunt halen?
It's time to play the music, it's time to light the lights
Misschien val snelheid van het water?timovd schreef op zondag 14 mei 2023 @ 22:11:
@henkNL Over de afstand tussen de inlaatcombi en afvoer; je moet er voor zorgen dat de slang in een bocht ligt voor een sifonwerking. Wat zou de reden zijn voor een grote afstand?
Maar goed te weten dat ie op de (vw-aansluiting van de) afvoer van de wasbak ook kan.
EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)
Mijn Quooker gaf eens in de vier tot zes weken een storing aan met 4x knipperen. De stekker eruit en de knop indrukken op het reservoir zorgde ervoor dat alles weer werkte, maar toch vervelend. Zeker omdat ik ‘m zo had ingebouwd dat er een lade, plank en achterwand van een kastje open moest om erbij te kunnen.
Gisteren is er een monteur langs gekomen voor deze storing onder garantie. Het blijkt een software fout te zijn, waardoor de Quooker denkt dat het reservoir lekt. Een update met z’n tablet verhelpt het.
Hij gaf aan dat wereldwijd hier meer dan 100.000 Quookers last van hebben, die allemaal een software update nodig hebben. Dus als je deze storing ook hebt: het kan snel verholpen worden door Quooker.
Gisteren is er een monteur langs gekomen voor deze storing onder garantie. Het blijkt een software fout te zijn, waardoor de Quooker denkt dat het reservoir lekt. Een update met z’n tablet verhelpt het.
Hij gaf aan dat wereldwijd hier meer dan 100.000 Quookers last van hebben, die allemaal een software update nodig hebben. Dus als je deze storing ook hebt: het kan snel verholpen worden door Quooker.
Fijn dat dat snel verholpen kan worden, maar ik draai het graag om: waarom moet een boiler überhaupt iets van 'software' aan boord hebben? Je hebt een thermostaat of pressostaat nodig en eventueel nog een sensor om te voelen of de boel niet droog staat. Qua schakeltechniek is dat allemaal nog veel simpeler dan de elektronica die in mijn espressoapparaat zit. En ook dat is simpele schakeltechniek...orf schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:45:
Dus als je deze storing ook hebt: het kan snel verholpen worden door Quooker.
Dat moet toch allemaal wel zonder software kunnen?
Face it, zonder software had je die hele storing überhaupt niet gehad.
Punctuality is the politeness of kings
Mee eens. Hij kon de meldingen uitlezen en zag hoe vaak de storing was geweest. Blijkbaar geeft een druksensor een waarde door die de software als lek reservoir ziet en er niet meer verwarmd mag worden. Lekkage is al erg genoeg, laat staan kokend water lekkage.dreamscape schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:10:
[...]
Fijn dat dat snel verholpen kan worden, maar ik draai het graag om: waarom moet een boiler überhaupt iets van 'software' aan boord hebben? Je hebt een thermostaat of pressostaat nodig en eventueel nog een sensor om te voelen of de boel niet droog staat. Qua schakeltechniek is dat allemaal nog veel simpeler dan de elektronica die in mijn espressoapparaat zit. En ook dat is simpele schakeltechniek...
Dat moet toch allemaal wel zonder software kunnen?
Face it, zonder software had je die hele storing überhaupt niet gehad.
Mijn Grohe Red Duo is gaan lekken tijdens mijn recente vakantie. Gelukkig kwam er een vriend langs om katten eten te geven en die heeft de aanvoer dichtgedraaid en het ding uitgezet.orf schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:24:
[...]
Mee eens. Hij kon de meldingen uitlezen en zag hoe vaak de storing was geweest. Blijkbaar geeft een druksensor een waarde door die de software als lek reservoir ziet en er niet meer verwarmd mag worden. Lekkage is al erg genoeg, laat staan kokend water lekkage.
De vloer kon het hete water prima hebben. De bodem van het keukenkastje was het er niet helemaal mee eens. Maar koud water, dat was ook niet goed geweest voor zo'n plank spaanplaat met fineer.
Als er nou een magneetventiel in zou zitten, waardoor de software bij zo'n storing gewoon de aanvoer afsluit, dan zie ik er nog wel een voordeel van in. Hoewel ook dat gewoon kan met simpele stuurelektronica zonder software...
Punctuality is the politeness of kings
Iemand ervaring met Howat? Wordt nu bij AH met korting aangeboden
Heb er net één aangesloten thuis. (niet via AH...)thisisjazz schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:05:
Iemand ervaring met Howat? Wordt nu bij AH met korting aangeboden
We hebben op werk een kokend water kraan van Bruynzeel wat volgens mij iets meer een Quooker analogie is dan HOWAT, vergeleken met die is het volume heet water wat er in één keer uit komt wel wat lager dus als je een pannetje vult duurt het wel iets langer.
Maar werkt verder prima tot dusver.
Die van mij lekte wel na installatie, lag uiteindelijk aan een ontbrekend rubbertje in een van de aansluitingen op de kraan, weet daardoor wel dat aftersales ook prima is, krijg in een kwestie van uren (bevredigend) antwoord op mail.
Heb hem zelf geinstalleerd.
[ Voor 5% gewijzigd door Polderviking op 11-07-2023 11:31 ]
Thanks voor je reactie! Kon te weinig echt goede reviews vinden vs quooker. De aanbieding van AH is inmiddels weer voorbij. We hebben besloten er dus toch niet voor te gaan. Denk dat ik toch meer neig naar een QuookerPolderviking schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 11:25:
[...]
Heb er net één aangesloten thuis. (niet via AH...)
We hebben op werk een kokend water kraan van Bruynzeel wat volgens mij iets meer een Quooker analogie is dan HOWAT, vergeleken met die is het volume heet water wat er in één keer uit komt wel wat lager dus als je een pannetje vult duurt het wel iets langer.
Maar werkt verder prima tot dusver.
Die van mij lekte wel na installatie, lag uiteindelijk aan een ontbrekend rubbertje in een van de aansluitingen op de kraan, weet daardoor wel dat aftersales ook prima is, krijg in een kwestie van uren (bevredigend) antwoord op mail.
Heb hem zelf geinstalleerd.
Ik heb de howat via werk gekregen dus bij mij bestond die afweging niet echt.thisisjazz schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:37:
[...]
Thanks voor je reactie! Kon te weinig echt goede reviews vinden vs quooker. De aanbieding van AH is inmiddels weer voorbij. We hebben besloten er dus toch niet voor te gaan. Denk dat ik toch meer neig naar een Quooker
De quookers gaan wel voor 2x waar ze die howat voor verkopen.
Wat deze howat op termijn doet gaat allicht nog wel moeten blijken.
Het is een betrekkelijk nieuw bedrijf.
Maar het is ook een bloedsimpel systeem.
Voor wel iets meer dan 2 x de prijsPolderviking schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 22:18:
[...]
Ik heb de howat via werk gekregen dus bij mij bestond die afweging niet echt.
De quookers gaan wel voor 2x waar ze die howat voor verkopen.
Wat deze howat op termijn doet gaat allicht nog wel moeten blijken.
Het is een betrekkelijk nieuw bedrijf.
Maar het is ook een bloedsimpel systeem.
Ben je inmiddels al wat wijzer geworden? Net de zoekfunctie gebruikt en het verbaasd me dat je op één ander na de enige hier bent die een vraag stelt over toxische stoffen. Onbegrijpelijk!judeflu schreef op zondag 26 februari 2023 @ 20:11:
Ik overweeg de Quooker flex te kopen, maar vroeg me af van wat voor materiaal de Flex slang gemaakt is, van kunststof denk ik zelf? Op internet kon ik er niets over vinden helaas.
Alvast bedankt!
Ik ben dus ook op zoek naar een veilige kokend/bruisend kraan met een filter die veel schadelijke stoffen tegenhoudt. Volgens mij is Quooker de enige die een lijst aan stoffen in haar handleiding zet.
En ben dus net als jij ook erg benieuwd naar welke kokend/bruisend waterkraan vrij zijn van kunststof. Jij intussen of iemand anders die wat meer informatie hierover heeft?
Alvast bedankt!
Een vraagje over mijn Grohe Red duo waar iemand misschien ervaring mee heeft.
De kraan geeft spontaan geen kokend water meer en wanneer ik dit vraag hoor ik alleen een klik in de boiler. Is de boiler kapot? Iemand een idee?
Alvast bedankt!
De kraan geeft spontaan geen kokend water meer en wanneer ik dit vraag hoor ik alleen een klik in de boiler. Is de boiler kapot? Iemand een idee?
Alvast bedankt!
Achteraf had ik de CUBE niet mee willen kopen.Jelte schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 21:18:
Hier heb ik een Quooker single tap geïnstalleerd naast de bestaande kraan.
Ding is om de haverklap aan het blazen om water te koelen wat ik helemaal zo koud niet hoef, en de bubbelgraad (is dit een woord) valt nogal tegen. Spa groen na een paar dagen in de fles in plaats van spa rood uit de Sodastream.
Snap ook echt niet dat je de temperatuur niet kunt aanpassen van dat ding. Het hoeft van mij niet ijskoud, gewoon gekoeld met bubbels had ik prima gevonden.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Het water had van mij nog wel kouder gemogen. Hoe warmer het buiten is, hoe kouder ik mijn drinken graag heb.
Nog niemand die een antwoord hierop heeft? Er moet toch wel een professional hier op tweakers te vinden zijn?Specialsta schreef op zondag 30 juli 2023 @ 15:37:
[...]
Ben je inmiddels al wat wijzer geworden? Net de zoekfunctie gebruikt en het verbaasd me dat je op één ander na de enige hier bent die een vraag stelt over toxische stoffen. Onbegrijpelijk!
Ik ben dus ook op zoek naar een veilige kokend/bruisend kraan met een filter die veel schadelijke stoffen tegenhoudt. Volgens mij is Quooker de enige die een lijst aan stoffen in haar handleiding zet.
En ben dus net als jij ook erg benieuwd naar welke kokend/bruisend waterkraan vrij zijn van kunststof. Jij intussen of iemand anders die wat meer informatie hierover heeft?
Alvast bedankt!
Heb je de "oude" of de nieuwe Cube? Ben zelf aan het kijken of ik er een wil naast mijn Quooker. Maar wil wel graag veel "prik" op mijn water.Jeroenneman schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 18:51:
[...]
Achteraf had ik de CUBE niet mee willen kopen.
Ding is om de haverklap aan het blazen om water te koelen wat ik helemaal zo koud niet hoef, en de bubbelgraad (is dit een woord) valt nogal tegen. Spa groen na een paar dagen in de fles in plaats van spa rood uit de Sodastream.
Snap ook echt niet dat je de temperatuur niet kunt aanpassen van dat ding. Het hoeft van mij niet ijskoud, gewoon gekoeld met bubbels had ik prima gevonden.
De nieuwste versie die ze in juli hadden.sbin schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:06:
[...]
Heb je de "oude" of de nieuwe Cube? Ben zelf aan het kijken of ik er een wil naast mijn Quooker. Maar wil wel graag veel "prik" op mijn water.
Misschien moet ik er nog aan wennen, maar ik vind het geen aanwinst. De PRO-3 is stil, en zorgt voor kokend water. Doet dus wat het moet doen.
De Cube maakt om het uur lawaai, water bruist matig, en je kunt het water niet van ijskoud naar koud zetten.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Kort vraagje. Ik zoek denk ik verkeerd, want ik vind geen berichten met hetzelfde euvel.
Wij hebben een cube. En vandaag is de straal met bruisend water nog maar een ieniminie pisstraaltje. Veel minder dan het niet-bruisende gekoelde water.
Enig idee hoe dat kan? De cilinder is volgens de info op het schermpje nog niet leeg. Het is nog de eerste cilinder, de cube is in juni oid geplaatst.
Is dit een teken dat de co2 op is, of kan er wat anders zijn?
Wij hebben een cube. En vandaag is de straal met bruisend water nog maar een ieniminie pisstraaltje. Veel minder dan het niet-bruisende gekoelde water.
Enig idee hoe dat kan? De cilinder is volgens de info op het schermpje nog niet leeg. Het is nog de eerste cilinder, de cube is in juni oid geplaatst.
Ja, nieuwe co2 tank aankoppelen!Raymond schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 20:07:
Kort vraagje. Ik zoek denk ik verkeerd, want ik vind geen berichten met hetzelfde euvel.
Geen professional hier en de ene flex slang is de andere niet. Maar volgens mij zijn de slangen gemaakt van rvs omvlochten EPDM. EPDM is drinkwater veilig en geschikt voor temperaturen tot boven 120 graden.Specialsta schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:08:
[...]
Nog niemand die een antwoord hierop heeft? Er moet toch wel een professional hier op tweakers te vinden zijn?
Heet water in plastic bekers is voornamelijk een probleem met weekmakers, BPA. Volgens mij is epdm daar vrij van. Ook zijn er wel meer kunststoffen bpa vrij tegenwoordig.
Dank voor je antwoord. Dat stelt al wat meer gerust. En de tank/boiler waarin het water zit van bv Quooker, weet je ,of iemand anders, toevallig van welk materiaal dat gemaakt is?Dogooder schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:46:
[...]
Geen professional hier en de ene flex slang is de andere niet. Maar volgens mij zijn de slangen gemaakt van rvs omvlochten EPDM. EPDM is drinkwater veilig en geschikt voor temperaturen tot boven 120 graden.
Heet water in plastic bekers is voornamelijk een probleem met weekmakers, BPA. Volgens mij is epdm daar vrij van. Ook zijn er wel meer kunststoffen bpa vrij tegenwoordig.
De tank van de Quooker is RVS.Specialsta schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:09:
[...]
Dank voor je antwoord. Dat stelt al wat meer gerust. En de tank/boiler waarin het water zit van bv Quooker, weet je ,of iemand anders, toevallig van welk materiaal dat gemaakt is?
A'dam PVOutput
Goedemorgen, dank voor je reply. Geldt dit ook voor de binnenkant van de tank, is deze geheel RVS en vrij van kunststof ed?
Wellicht een stomme vraag, maar bij deze:
We hebben nu een losse close in boiler (een jaar oud ongeveer en nog meer dan prima!).
Ivm een nieuwe keuken waarbij een quooker aangeboden wordt vroegen wij ons af of de close in bloiler te combineren is met de quooker?
Lijkt mij van wel aangezien de boiler aangesloten kan worden op de warm water aansluiting van de quooker.
Ja, er is een quooker combi(+) maar daar zit een aanzienlijk prijsverschil tussen de gewone quooker t.o.v. de com i(+) en onze huidige boiler is nog zo goed als nieuw en werkt naar volle tevredenheid. Zonde van het geld
Vandaar de vraag
We hebben nu een losse close in boiler (een jaar oud ongeveer en nog meer dan prima!).
Ivm een nieuwe keuken waarbij een quooker aangeboden wordt vroegen wij ons af of de close in bloiler te combineren is met de quooker?
Lijkt mij van wel aangezien de boiler aangesloten kan worden op de warm water aansluiting van de quooker.
Ja, er is een quooker combi(+) maar daar zit een aanzienlijk prijsverschil tussen de gewone quooker t.o.v. de com i(+) en onze huidige boiler is nog zo goed als nieuw en werkt naar volle tevredenheid. Zonde van het geld
Vandaar de vraag
Het lijkt me van niet: een gewone close in boiler geeft geen (bijna) kokend water en dat is waar je de quooker voor koopt. Bovendien, zelfs als het technisch mogelijk is, verwacht ik niet dat Quooker ermee akkoord gaat: ze verkopen een kokend-water-systeem en geen losse kraan. Ze zullen daar geen verantwoordelijkheid voor willen nemen.ymaenhout schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 13:36:
Ja, er is een quooker combi(+) maar daar zit een aanzienlijk prijsverschil tussen de gewone quooker t.o.v. de combi(+) en onze huidige boiler is nog zo goed als nieuw en werkt naar volle tevredenheid. Zonde van het geld
Vandaar de vraag
Je keuken leverancier zal deze vraag ook zeker kunnen beantwoorden.
Wij hebben onze close in boiler in de bijkeuken geplaatst en daar doet-ie ‘t ook prima.
Weer of geen weer: ik heb de details
Dan heb je twee apparaten die beide stilstandsverliezen hebben. Ik zou gaan voor de Quooker Combi+. De Quooker is beter geïsoleerd.ymaenhout schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 13:36:
Vandaar de vraag
A'dam PVOutput
@ymaenhout
Je kan idd een gewone kraan plaatsen, gekoppeld aan je boiler. En een losse quooker kokendwaterkraan.
Soms kan dat prettig zijn, ivm gebruiksgemak (mijn schoonmoeder lukt het na 6mnd nog steeds niet om de combikraan te begrijpen en tapt "theewater" met de warmwaterhendel).
Maar je hebt dan wel 2 boilers in je keukenkastje, met bijbehorend elektraverbruik en ruimtegebruik (in het kastje en kranen op je aanrecht).
Ikzelf zou afscheid nemen van je boiler en lekker voor een combiquooker gaan
Je kan idd een gewone kraan plaatsen, gekoppeld aan je boiler. En een losse quooker kokendwaterkraan.
Soms kan dat prettig zijn, ivm gebruiksgemak (mijn schoonmoeder lukt het na 6mnd nog steeds niet om de combikraan te begrijpen en tapt "theewater" met de warmwaterhendel).
Maar je hebt dan wel 2 boilers in je keukenkastje, met bijbehorend elektraverbruik en ruimtegebruik (in het kastje en kranen op je aanrecht).
Ikzelf zou afscheid nemen van je boiler en lekker voor een combiquooker gaan
Dank voor je reactie!Curtain schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 14:46:
[...]
Het lijkt me van niet: een gewone close in boiler geeft geen (bijna) kokend water en dat is waar je de quooker voor koopt. Bovendien, zelfs als het technisch mogelijk is, verwacht ik niet dat Quooker ermee akkoord gaat: ze verkopen een kokend-water-systeem en geen losse kraan. Ze zullen daar geen verantwoordelijkheid voor willen nemen.
Je keuken leverancier zal deze vraag ook zeker kunnen beantwoorden.
Wij hebben onze close in boiler in de bijkeuken geplaatst en daar doet-ie ‘t ook prima.
Ter verduidelijking;
Voor zover ik het begrijp sluit je de quooker kraan aan op koud water (voor koud water), op warm water (voor warm water) en heeft deze een apart reservoir voor kokend water.
Mijn gedachte was de boiler uitlaat aan te sluiten op de warm water intake van de quooker kraan.
Vandaar dus de vraag
De Quooker Combi(+) heeft één vat van 7 liter met water van iets boven 100 graden. Dat water wordt met koud water gemengd voor warm water. De warmwater aansluiting op de + versie zorgt ervoor dat je onbeperkt warmwater hebt. Bij de gewone combi is het water op na het tappen van een emmer heet water en moet de Quooker eerst weer opwarmen.ymaenhout schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 20:37:
[...]
Dank voor je reactie!
Ter verduidelijking;
Voor zover ik het begrijp sluit je de quooker kraan aan op koud water (voor koud water), op warm water (voor warm water) en heeft deze een apart reservoir voor kokend water.
Mijn gedachte was de boiler uitlaat aan te sluiten op de warm water intake van de quooker kraan.
Vandaar dus de vraag
A'dam PVOutput
Ik vind dat sowieso wel een vreemde constructie. Ja je hebt onbeperkt heet water, maar als je maar een beetje nodig hebt springt toch je CV aan. Leuker zou het zijn als je dat kan automatiseren. Een knopje (hey ik heb nu veel nodig) of een timertje (xx liter is warm dus xx tijd heb ik) die dan pas je CV aan zet.
Maar dat is ook een persoonlijke keuze natuurlijk
Normaal gezien wel, maar de boiler is enkel aangesloten op koud water, anders springt de CV als nog elke keer aan voor bij te vullenMattie112 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 11:00:
Ik vind dat sowieso wel een vreemde constructie. Ja je hebt onbeperkt heet water, maar als je maar een beetje nodig hebt springt toch je CV aan. Leuker zou het zijn als je dat kan automatiseren. Een knopje (hey ik heb nu veel nodig) of een timertje (xx liter is warm dus xx tijd heb ik) die dan pas je CV aan zet.

Ik neig dan toch maar naar de quooker fusion combi (enkel koud water aanvoer), de combi + heeft wel een warm water aanvoer (nodig).
Nou kan dat met de combi + ook wel, is alleen een extra mengventiel wat er bij zit. Maar als je het toch niet gebruikt (en inderdaad ik doe dat ook niet) dan is de gewone wel zo logischymaenhout schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 11:26:
[...]
Normaal gezien wel, maar de boiler is enkel aangesloten op koud water, anders springt de CV als nog elke keer aan voor bij te vullen![]()
![]()
Ik neig dan toch maar naar de quooker fusion combi (enkel koud water aanvoer), de combi + heeft wel een warm water aanvoer (nodig).bedankt voor het advies heren!
Ik zit ook te twijfelen tussen de combi en de combi+. Ik zat te denken om een klep/kraan op de wwleiding te zetten ism de combi+. Die zet ik dan alleen open als ik veel wat water nodig hen (en om te spoelen voor legionella). Kan dit met een combi+, of moet er daadwerkelijk water uit de wwleiding komen?
Edit. Inmiddels aangesloten, heeft warmwater nodig.
Edit. Inmiddels aangesloten, heeft warmwater nodig.
[ Voor 19% gewijzigd door llpineapple op 28-10-2023 22:11 ]
Je vraag kan ik niet beantwoorden maar: let je op dat je dan (veel) stilstaand water hebt. Hoe vaak gaat er van komen om de boel door te spoelen (en dus de kraan open te draaien?)llpineapple schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 07:43:
Ik zit ook te twijfelen tussen de combi en de combi+. Ik zat te denken om een klep/kraan op de wwleiding te zetten ism de combi+. Die zet ik dan alleen open als ik veel wat water nodig hen (en om te spoelen voor legionella). Kan dit met een combi+, of moet er daadwerkelijk water uit de wwleiding komen?
"Een regel die gehanteerd moet worden bij afdoppen van een waterleiding, is dat het afdoppen altijd zo dicht mogelijk bij de hoofdleiding moet gebeuren. Maximaal mag de waterleiding nog 5 lengtes die gelijk staan aan de diameter van de hoofdleiding doorlopen."
(https://loodgietersleeuwa...oppen-van-de-waterleiding)
Mijn Franke 3in1 is langzaam aan het overlijden. Begon met heel veel gespetter bij het pakken van kokend water. Steeds schoonmaken van het metalen filtertje in de kraan helpt steeds wel iets. Daar zitten dan steeds grijze kalkresten in.
Ook zit er een inlaatcombinatie en een soort overdruk ventiel. Hieruit loopt echt vrijwel continu een stroom water weg.
Vermoedelijk is de boiler en/of kraan aan het verkalken. Is hier zelf nog wat aan te doen? Boel loskoppelen en zelf ontkalken bijv?
Ook zit er een inlaatcombinatie en een soort overdruk ventiel. Hieruit loopt echt vrijwel continu een stroom water weg.
Vermoedelijk is de boiler en/of kraan aan het verkalken. Is hier zelf nog wat aan te doen? Boel loskoppelen en zelf ontkalken bijv?
![]() | ![]() |
Het lijkt met de dag slechter te gaan met de kraan.
Ik zit eraan te denken om de boiler los te koppelen en er wat ontkalker in te mikken en het zo een paar keer door te spoelen. Iemand dat wel eens gedaan?
Ik zit eraan te denken om de boiler los te koppelen en er wat ontkalker in te mikken en het zo een paar keer door te spoelen. Iemand dat wel eens gedaan?
Misschien eerst je inlaatcombi eens schoonmaken / bekijken? Als daar een klep open blijft dan geeft dat misschien problemen?
Ik er even vanuit dat het reservoir een vergelijkbare opbouw heeft als die van Quooker. Daar heeft een beetje ontkalker ook geen zin.
Het reservoir moet gewoon uit elkaar gehaald worden en dan al het kalk verwijderen.
Het reservoir moet gewoon uit elkaar gehaald worden en dan al het kalk verwijderen.
Dat is niet het geval en is juist het probleem. De Franke boiler is gewoon een veredelde warmwaterboiler en kan je waarschijnlijk gewoon afschrijven.Athome schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:28:
Ik er even vanuit dat het reservoir een vergelijkbare opbouw heeft als die van Quooker. Daar heeft een beetje ontkalker ook geen zin.
Untappd: Kapitein_Merijn
Badderbeest, je hebt me honderden euro's terugverdient met het delen van jouw ervaring! Ik stond op het punt een vervangende boiler van Grohe te kopen. Na het lezen van jouw post toch even de schroevendraaier gepakt en jawel: een paar stukjes wit schuimplastic van hoogstens een paar millimeter waren de boosdoener van het blokkeren van de magneetklep! Klein beetje kalk gevonden, maar dat was makkelijk schoon te maken.Badderbeest schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:10:
Wij hebben een Grohe Red Duo New L-size (fantastische naam!) die hebben we nu 3 jaar en twee weken. Eigenlijk al vanaf het begin wat de kokend waterstraal heel soms (1 x per 3 maanden ofzo) niet zo krachtig als normaal. Maar dan deed ie het na een paar kopjes thee weer als normaal. Afgelopen paar weken werd dat opeens frequent en heb ik de perlator ontkalkt. Die bevatte maar weinig vervuiling en dat hielp derhalve ook niet. Gisterenochtend kwam er in het geheel geen kokend water meer uit de kraan en nog maar een héel klein straaltje warm water.
Gisterenavond heb ik mij daarom maar verdiept in de garantieperiode, die bleek net twee weken geleden te zijn verlopen. Omdat ik een verstopping door kalk vermoedde heb ik gisterenavond de boiler uitgebouwd en afgetapt. Ik kon nergens kalkafzetting ontdekken. De slangen waren niet verstopt, het zeefje in de filterstopkraan was brandschoon en de aansluitingen bevatten in het geheel geen kalkafzetting.
Dus de boiler maar weer ingebouwd, ontlucht en opgestart. Zoals verwacht geen effect. Bij het proberen van tappen van kokend water hoorde ik het magneetventiel wel tikken, maar er kwam geen water. Een defecte magneetklep dacht ik toen. Dus dat ding weer uitgebouwd en de bodem van de boiler verwijderd. De magneetklep zag ik verder niets aan, maar helaas bevatte deze ook geen enkel opschrift aan de zijde die zichtbaar was. Dus het internet geraadpleegd op zoek naar een vervangend exemplaar. Helaas is Grohe niet scheutig met gegevens en blijkbaar ziet Grohe de boiler in het geheel als "een onderdeel" die je als geheel moet vervangen bij problemen. Ook is dat "onderdeel" niet goed verkrijgbaar en kost een vervangende ongeveer 650-750 euro. Daar worden we niet blij van!
Dus dan misschien maar een serviceverzoek aanvragen? 80 euro voorrijdkosten plus 92 euro per uur plus onderdelen.... Tsja... Als je dan pech hebt wordt het vanzelf een dure aangelegenheid.
Dus besloot ik de magneetklep maar uit te bouwen in de hoop dat er aan de achterkant wel een opschrift op zou staan zodat ik een juiste zou kunnen bestellen.
Wat bleek.
tussen de boiler en de magneetklep zit een verdeelkamertje. Die heeft een uitgang richting het mengventiel voor warm water en die heeft een door de magneetklep bediende uitgang richting de kokendwaterkraan. Daar zat een wit brokje. KALK! (dacht ik)
Maar nee, na een beetje poeren en pulken met een tandenstokertje bleek het brokje zacht te zijn. Na verwijdering en nadere inspectie heb ik kunnen vaststellen dat het het één of ander stukje isolatiemateriaal of schuimrubberen pakking moet zijn geweest. Dat moet er al vanaf de fabriek van Grohe in hebben gezeten, immers is het geen materiaal dat voorkomt in de diverse inbouw/aansluitmaterialen, heb ik filterstopkranen gemonteerd waardoor het niet uit mijn huisinstallatie kon komen en heb ik eigenlijk al jaren enige onverklaarbare onderbrekingen gehad in de flow.
Dus ik alles weer droog gemaakt, opnieuw gemonteerd, afgesloten, ingebouwd, ontlucht en opgewarmd.
en... Eureka! De kraan werkt weer als vanouds en naar behoren
Terug alles in elkaar gezet en: het werkt letterlijk beter dan ooit tevoren! Er komt veel meer water uit dan voorheen, dus het lijkt alsof dat schuimplastic altijd al ergens heeft zitten blokkeren in mindere mate.
Ik moet zeggen dat de constructie en gebruikt materiaal kwalitatief goed lijken te zijn; het ziet er allemaal degelijk uit. De repareerbaarheid is ook erg goed, dus ik vond het een zeer slechte zaak dat Grohe deze boilers (met titanium binnenwerk(!) ) als een geheel ziet en daardoor niet reparabel. Afgezien van kosten voor de consument, slecht voor de milieulast!
Al met al ben ik blij! En nogmaals bedankt voor het delen van jouw oplossing.
Tweakers op z'n best! Top!Mont2uk schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 15:55:
[...]
Badderbeest, je hebt me honderden euro's terugverdient met het delen van jouw ervaring! Ik stond op het punt een vervangende boiler van Grohe te kopen. Na het lezen van jouw post toch even de schroevendraaier gepakt en jawel: een paar stukjes wit schuimplastic van hoogstens een paar millimeter waren de boosdoener van het blokkeren van de magneetklep! Klein beetje kalk gevonden, maar dat was makkelijk schoon te maken.
Terug alles in elkaar gezet en: het werkt letterlijk beter dan ooit tevoren! Er komt veel meer water uit dan voorheen, dus het lijkt alsof dat schuimplastic altijd al ergens heeft zitten blokkeren in mindere mate.
Ik moet zeggen dat de constructie en gebruikt materiaal kwalitatief goed lijken te zijn; het ziet er allemaal degelijk uit. De repareerbaarheid is ook erg goed, dus ik vond het een zeer slechte zaak dat Grohe deze boilers (met titanium binnenwerk(!) ) als een geheel ziet en daardoor niet reparabel. Afgezien van kosten voor de consument, slecht voor de milieulast!
Al met al ben ik blij! En nogmaals bedankt voor het delen van jouw oplossing.
De enige echte
Ik heb een grohe red m boiler (de ronde) en sinds vandaag doet die niets meer. Lampje op de voorkant (aan, uit vakantie) brandt niet. Uiteraard stekkers nagekeken, maar dat was het probleem niet.
Is er iemand bekend met dit probleem (en de mogelijke oplossing). Helaas net 4 jaar oud en geen garantie meer. Heb nog geen contact gezocht met Grohe zelf, maar als ik de verhalen lees wordt dit een lastig verhaal.
Misschien dat jij iets hebt gezien @Mont2uk nu je alles net open hebt gehad.
Is er iemand bekend met dit probleem (en de mogelijke oplossing). Helaas net 4 jaar oud en geen garantie meer. Heb nog geen contact gezocht met Grohe zelf, maar als ik de verhalen lees wordt dit een lastig verhaal.
Misschien dat jij iets hebt gezien @Mont2uk nu je alles net open hebt gehad.
[ Voor 9% gewijzigd door philippevk op 05-11-2023 15:15 ]
Hi @philippevk , ik heb er niet specifiek op gelet, maar het zou goed kunnen zijn dat er een (thermische) zekering zit verstopt ergens. Die kan je soms terugdrukken.
De boiler open maken is een kwestie van 4 torx schroefjes los maken. Dan kan je de PCB al optillen en de componenten inspecteren.
Het zwarte stekkertje naar de kraan zit goed in de boiler vast? Dat kan anders ook nog wel eens problemen geven.
De boiler open maken is een kwestie van 4 torx schroefjes los maken. Dan kan je de PCB al optillen en de componenten inspecteren.
Het zwarte stekkertje naar de kraan zit goed in de boiler vast? Dat kan anders ook nog wel eens problemen geven.
Ik zal even kijken. Maar dan zouden lampjes op de boiler het nog wel moeten doen verwacht ik. Nu nog even uitvogelen hoe ik het water eruit krijg. (Deze was alleen voor kokend water dus geen extra mengkraan).Mont2uk schreef op zondag 5 november 2023 @ 22:18:
Hi @philippevk , ik heb er niet specifiek op gelet, maar het zou goed kunnen zijn dat er een (thermische) zekering zit verstopt ergens. Die kan je soms terugdrukken.
Edit. Ziet er simper uit, maar gaat mijn kennis te boven.
:strip_exif()/f/image/HdAHqYdlKYKClEl9TLjpnHKx.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 23% gewijzigd door philippevk op 05-11-2023 22:49 ]
Zo te zien geen zekering op het PCB die te resetten is. Ik heb verder ook niet voldoende kennis van elektrotechniek om je de goede kant op te wijzen.
Is er iets van rook / chemische lucht te ruiken aan het PCB, dat zou kunnen duiden dat er iets mis is aan het PCB? En bij het inpluggen van de stekker is geen tikkend geluid te horen uit de boiler, van een relais bijvoorbeeld?
Is er iets van rook / chemische lucht te ruiken aan het PCB, dat zou kunnen duiden dat er iets mis is aan het PCB? En bij het inpluggen van de stekker is geen tikkend geluid te horen uit de boiler, van een relais bijvoorbeeld?
Nope.Mont2uk schreef op zondag 5 november 2023 @ 23:00:
Zo te zien geen zekering op het PCB die te resetten is. Ik heb verder ook niet voldoende kennis van elektrotechniek om je de goede kant op te wijzen.
Zie nu wel iets op het pcb bij de U3
:strip_exif()/f/image/PN37jx5rAAVbIrs26mwhNTdh.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door philippevk op 05-11-2023 23:05 ]
Ai ja daar lijkt wel iets verbrand te zijn. Misschien is het PCB als los onderdeel te krijgen of uit een oude boiler van iemand, je kan op onderdeel- / typenummer zoeken van de PCB. Soms zijn die dingen los ter krijgen, is vriendelijker geprijsd dan een hele nieuwe boiler.
Sta op het punt een Quooker Combi+ Fusion Round Zwart aan te schaffen en twijfel waar ik dat het beste kan doen.
De keukenboer waar we ook onze keuken kopen biedt hem aan voor ongeveer 1650 euro.
Maar op van die specialistische sites staan hij voor 1400 of minder.
https://www.keukenspeciaa...wart-met-Combi-reservoir/
https://www.123spoelbak.n...wart-black-119215904.html
https://spoelbakhuis.com/quooker-combi-plus-fusion-round/
Volgens onze keukenboer krijg je daar geen/mindere service bij gebreken. Waar zij beweren directe dealer van Quooker te zijn, wat betekent dat je bij een gebrek de volgende dag iemand voor de deur hebt staan om het te fixen.
Is dit non-sense en kan je het niet zo goed bij die websites hierboven bestellen?
De keukenboer waar we ook onze keuken kopen biedt hem aan voor ongeveer 1650 euro.
Maar op van die specialistische sites staan hij voor 1400 of minder.
https://www.keukenspeciaa...wart-met-Combi-reservoir/
https://www.123spoelbak.n...wart-black-119215904.html
https://spoelbakhuis.com/quooker-combi-plus-fusion-round/
Volgens onze keukenboer krijg je daar geen/mindere service bij gebreken. Waar zij beweren directe dealer van Quooker te zijn, wat betekent dat je bij een gebrek de volgende dag iemand voor de deur hebt staan om het te fixen.
Is dit non-sense en kan je het niet zo goed bij die websites hierboven bestellen?
@MailMan
Als het bij die keukenboer onderdeel is van je gehele keuken, dan lekker bij die dude bestellen. Je krijgt anders gegarandeerd gezeik als er een keer wat met je keuken is.
Maar verder: ik geloof er geen ruk van dat je via hem meer service krijgt vanuit quooker. Het installatiewerk zal eerder service nodig hebben dan die quooker. En zo spannend is dat allemaal niet. Dan zit je ff 3dg zonder kokendwaterkraan. 1st world problem.
Als je toch al van plan was alles zelf te plaatsen en alles overal koopt: lekker online kopen. Of nog beter: laat die keukenboer ff extra korting geven.
Als het bij die keukenboer onderdeel is van je gehele keuken, dan lekker bij die dude bestellen. Je krijgt anders gegarandeerd gezeik als er een keer wat met je keuken is.
Maar verder: ik geloof er geen ruk van dat je via hem meer service krijgt vanuit quooker. Het installatiewerk zal eerder service nodig hebben dan die quooker. En zo spannend is dat allemaal niet. Dan zit je ff 3dg zonder kokendwaterkraan. 1st world problem.
Als je toch al van plan was alles zelf te plaatsen en alles overal koopt: lekker online kopen. Of nog beter: laat die keukenboer ff extra korting geven.
Ik zeg keukenboer, maar deze levert alleen custom frontjesRaymond schreef op zondag 3 december 2023 @ 21:36:
@MailMan
Maar vind het wel bijzonder hoe enorm de prijzen kunnen verschillen. Van 2000 euro bij Quooker zelf, naar 1650 bij de meeste winkels, naar 1380 bij een paar specialistische webwinkels.
Als je er 250€ extra aan verdient, dan ben je vast ook bereid om mooie verhalen te vertellen hoeveel beter je service wel is...
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Momenteel heb ik een hippe Boretti kraan die twee gaten in het aanrecht gebruikt. Nu wil ik die graag vervangen door een Quooker, maar is dan de Nordic Twin Taps de enige zinnige optie? Of kan de zeepdispenser ook in een gewoon kraangat passen?
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.
Hangt erg van je gebruiksdoel af. Wij hebben een losse Nordic single tap en een ander merk keukenkraan. Losse Quookerkraan bevalt erg goed omdat we (erg) veel koffie en thee zetten. Theepot op het aanrecht, Quooker erboven draaien. Pour over coffee, hippe naam voor filterkoffie, idem. Pan met kokend water voor de pasta idem. Daarmee blijft de gootsteen vrij voor al het andere. En de gootsteen is natuurlijk altijd een beetje vies,Aziraphale schreef op woensdag 13 december 2023 @ 19:18:
Momenteel heb ik een hippe Boretti kraan die twee gaten in het aanrecht gebruikt. Nu wil ik die graag vervangen door een Quooker, maar is dan de Nordic Twin Taps de enige zinnige optie? Of kan de zeepdispenser ook in een gewoon kraangat passen?
A'dam PVOutput
Dat plus dat wij een douchekraan met uittrekbare slang wilden voor de gewone kraan. Geen idee of dat ondertussen ook voor kokendwaterkranen mogelijk is, maar toen wij dat ding aanschaften in ieder geval niet...ericplan schreef op woensdag 13 december 2023 @ 20:20:
[...]
Hangt erg van je gebruiksdoel af. Wij hebben een losse Nordic single tap en een ander merk keukenkraan. Losse Quookerkraan bevalt erg goed omdat we (erg) veel koffie en thee zetten. Theepot op het aanrecht, Quooker erboven draaien. Pour over coffee, hippe naam voor filterkoffie, idem. Pan met kokend water voor de pasta idem. Daarmee blijft de gootsteen vrij voor al het andere. En de gootsteen is natuurlijk altijd een beetje vies,
Dat kan nu met de Quooker Flex, maar let op: geen kokend water bij uitgetrokken slang. Je moet dus je theeglas vasthouden onder de kraan voor een kopje thee. Anders gespetter.Wailing_Banshee schreef op donderdag 14 december 2023 @ 07:43:
[...]
Dat plus dat wij een douchekraan met uittrekbare slang wilden voor de gewone kraan. Geen idee of dat ondertussen ook voor kokendwaterkranen mogelijk is, maar toen wij dat ding aanschaften in ieder geval niet...
De Nordic single tap is altijd doorlopend in hoogte verstelbaar van 7-27 cm boven het aanrecht.
A'dam PVOutput
Het punt voor mij is dat ik eigenlijk graag naar een Quooker wil, maar dus twee gaten in mijn aanrecht heb zitten. De Flex vind ik een mooie oplossing, maar dan hou ik dus een gat in mijn aanrecht over en dat is nou net niet wat ik wil en dichtmaken in een natuurstenen blad gat wordt hem ook niet.
Een losse kraan van een ander merk er naast is een idee, maar krijg je dan geen groot verschil in uitstraling? Vrouwlief wil uiteraard dat alles netje op elkaar afgestemd is en ik denk dat er wel discussie gaat komen als ik voorstel om twee verschillende modellen te plaatsen. Vandaar dat ik dacht aan de Twintaps of zo'n zeeppompje, maar van beide kan ik niet goed de voor- en nadelen vinden.
En nog een andere vraag: Momenteel krijg ik het sww uit mijn warmtepomp en dat is maximaal zo'n 50-52 graden. Voor afwassen en schooonmaken vind ik dat wat te koud en ik zou dus ook water uit het Quooker systeem daarvoor willen gebruiken. Welk reservoir zou dan aan te raden zijn? De PRO3 en dan zelf bijmengen, of toch een Combi of Combi+?
Een losse kraan van een ander merk er naast is een idee, maar krijg je dan geen groot verschil in uitstraling? Vrouwlief wil uiteraard dat alles netje op elkaar afgestemd is en ik denk dat er wel discussie gaat komen als ik voorstel om twee verschillende modellen te plaatsen. Vandaar dat ik dacht aan de Twintaps of zo'n zeeppompje, maar van beide kan ik niet goed de voor- en nadelen vinden.
En nog een andere vraag: Momenteel krijg ik het sww uit mijn warmtepomp en dat is maximaal zo'n 50-52 graden. Voor afwassen en schooonmaken vind ik dat wat te koud en ik zou dus ook water uit het Quooker systeem daarvoor willen gebruiken. Welk reservoir zou dan aan te raden zijn? De PRO3 en dan zelf bijmengen, of toch een Combi of Combi+?
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.
@Aziraphale Waar gaat die Quooker voor gebruikt worden, dat is de vraag. Als je vrouw een echte theeliefhebber is, dan zal ze de theepot graag op het aanrecht zetten voor het maken van een pot thee. Anders moet je die pot veel te lang onder de kraan houden. Zelfde geldt voor het vullen van een pan met kokend water voor de pasta. Een Quooker tapt niet zo snel als de koudwaterkraan.
Verder is de Flex gevoeliger voor storingen met de bedieningsring. De single tap heeft daar geen last van omdat de constructie heel anders is.
De single tap in chroom is best neutraal in uitstraling, daar past in mijn ogen alles bij.
Wat betreft je laatste vraag. Hangt af van de leidinglengte, maar ik zou gaan voor een Combi en als je veel heet water in de keuken gebruikt een Combi+
Verder is de Flex gevoeliger voor storingen met de bedieningsring. De single tap heeft daar geen last van omdat de constructie heel anders is.
De single tap in chroom is best neutraal in uitstraling, daar past in mijn ogen alles bij.
Wat betreft je laatste vraag. Hangt af van de leidinglengte, maar ik zou gaan voor een Combi en als je veel heet water in de keuken gebruikt een Combi+
A'dam PVOutput
Wij hebben een Combi, er loopt geen warmwater (loze leiding) naar onze kraan. Het nadeel is dat je maar een maximum hoeveelheid water hebt. Als het warme water op is, is het op en moet je echt wachten tot hij weer warm is. Het voordeel is dat je maar een maximum hoeveelheid water hebtAziraphale schreef op donderdag 14 december 2023 @ 12:48:
@ericplan Thee gaat hier per kop, dus daarvoor is de Quooker heel geschikt en voor een pan kan ik de kraan draaien om hem te vullen of desnoods in de gootsteen zetten. Maar als de ring op die Flex gevoelig is dan valt hij voor mij af. Ik wil graag de meest degelijke oplossing, want het is toch best een investering.
Qua reservoir ga ik dan, denk ik, voor de Combi+ omdat dit net zo duur is als de gewone Combi en ik niet ineens geen warm water meer wil hebben. Maar je noemt de leidinglengte, hoe bedoel je dat? Het reservoir komt toch gewoon in het kastje onder de kraan te staan?
@Wailing_Banshee Ik snap je redenatie, maar het comfort van altijd warm water hebben vind ik ook wel wat waard. Ik vul dan wel (bijna) nooit een 10 liter emmer met warm water, maar als een Combi+ niets meer kost... En hotfill vanaf de WP zal ook weer stroom schelen, lijkt me.
En er komt (al lezende) weer een andere vraag bij: Hij komt op een groep waar nu alleen de vaatwasser op zit. Is dan zo'n stroomverdeler noodzakelijk of is het geen issue?
Qua reservoir ga ik dan, denk ik, voor de Combi+ omdat dit net zo duur is als de gewone Combi en ik niet ineens geen warm water meer wil hebben. Maar je noemt de leidinglengte, hoe bedoel je dat? Het reservoir komt toch gewoon in het kastje onder de kraan te staan?
@Wailing_Banshee Ik snap je redenatie, maar het comfort van altijd warm water hebben vind ik ook wel wat waard. Ik vul dan wel (bijna) nooit een 10 liter emmer met warm water, maar als een Combi+ niets meer kost... En hotfill vanaf de WP zal ook weer stroom schelen, lijkt me.
En er komt (al lezende) weer een andere vraag bij: Hij komt op een groep waar nu alleen de vaatwasser op zit. Is dan zo'n stroomverdeler noodzakelijk of is het geen issue?
Hier een video van het probleem bij de flex:
Chrizz in "Quooker Fusion dubbeldruk-knop werkt slecht"
/f/image/ZOP59n1jJ3D2mKddnfSKDN9t.png?f=fotoalbum_large)
Als de o-ringen van de gewone kraan gaan lekken komt er water bij de bedieningsring. Bij de single tap komt hier helemaal geen water, de buis loopt zonder onderbreking door tot onder het aanrecht.
Wat betreft leidinglengte: keukengebruik is vaak weinig water tappen. Met een Combi+ krijg je bij lange leidingen dan wel koud water in je warmtepomp-opslagvat, maar je quooker heeft er niets aan. Dat is dus niet zo handig. Wat betreft zonder warm water zitten, dat gebeurt niet zo snel. Wel met kokend water, dat duurt iets langer.
Chrizz in "Quooker Fusion dubbeldruk-knop werkt slecht"
/f/image/ZOP59n1jJ3D2mKddnfSKDN9t.png?f=fotoalbum_large)
Als de o-ringen van de gewone kraan gaan lekken komt er water bij de bedieningsring. Bij de single tap komt hier helemaal geen water, de buis loopt zonder onderbreking door tot onder het aanrecht.
Wat betreft leidinglengte: keukengebruik is vaak weinig water tappen. Met een Combi+ krijg je bij lange leidingen dan wel koud water in je warmtepomp-opslagvat, maar je quooker heeft er niets aan. Dat is dus niet zo handig. Wat betreft zonder warm water zitten, dat gebeurt niet zo snel. Wel met kokend water, dat duurt iets langer.
A'dam PVOutput
Het kan zijn dat de constructie inmiddels iets beter is
A'dam PVOutput