Toon posts:

Ervaringen met kokendwaterkranen

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste
Acties:

• GORby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-06 19:33
Rowwan schreef op donderdag 1 december 2022 @ 19:15:
[...]

Gaat dit over de nieuwe of oude Cube? De nieuwe zou beduidend minder gebruiken (nooit zelf getest)
Dit gaat inderdaad over de nieuwe Cube. Toen we in de zomer even op vakantie waren, lag het verbruik zonder afname van water rond de 65Wh/dag.

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:09
Grrrr... Mijn Grohe Red boiler is aan het lekken. De klantenservice reis met Grohe ga ik niet voortzetten.

- In 2018 vervangen voor het 'nieuwere model'.
- Begin vorig jaar was de kraan aan het lekken, bekend euvel van Grohe. Daarom ook direct nieuw binnenwerk gekregen en zelf vervangen.
- Begin dit jaar kraan weer aan het lekken.. Grohe bied aan om alles te vervangen (boiler en kraan) voor een gereduceerde prijs (reductie op de adviesprijs dus uiteindelijk nog steeds 600). Dit vond ik onzin, maar nu begrijp ik waarom ze dit aanboden. Uiteindelijk heb ik zelf een nieuwe kraan gekocht en geïnstalleerd (€120 via MP)
- Nu lekkende boiler 8)7... Te vervangen voor 600, nog geen contact gehad met de klantenservice overigens.

Inventum wordt het niet want dit is gewoon Grohe. Selsiuz zijn de ervaringen binnen het keuken topic ook niet te best over, hoewel titanium boiler wel goed klinkt.

Ik ga maar op zoek naar een Quooker deal, want een kokendwaterkraan is essentieel in dit huis.

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:42
Mijn Grohe Red Duo(nieuwere versie) kraan begon te druppelen. Na wat gekloot werd dat druppelen opeens een straal. Het stopte wel nadat ik de kraan op warm zette in gesloten stand.

Gek genoeg is er weinig te vinden over deze kraan. Voornamelijk over de voorganger waarbij je de inbouwkraan demonteert. Dat is dus bij de nieuwe ietsje anders.

In de handleiding stond gelukig hoe ik mijn kraan kon demonteren. Nou gisteren even de stoute schoenen aan gedaan en aan de slag geweest.
Heb helaas geen fotos.

Hoofdkraan dichtgedraaid en het handvat van de kraan gedemonteerd. Zit een rubbertje die eruit moet en daarna kan je er met een inbus bij.
Nadat dat los zit kan je de bolle metalen ring eruit trekken. Heb je een RVS kraan dan is deze van RVS. Idem voor chroom.
Je ziet daar een plastic blokje met een kruiskop schroefje die los kan om dat blokje los te maken.
Nu kun je bij het kraan element waar een moer op zit. Die zit met dop 28mm vast. Bij mij kwam het druppelen doordat deze moer redelijk los zat.
Voor de zekerheid heb ik hem gedemonteerd en de boel met azijn ontkalkt. Let wel op dat er twee rubbertjes zijn die in de kraan of op het inbouwelement vast zitten. Raak die niet kwijt.

Na het ontkalken en het reinigen van het binnenwerk van de kraan heb ik de twee rubbertjes weer op zijn plek gezet. Vervolgens alle stappen op de omgekeerde volgorde uitvoeren.
Kraan lekte niet meer en voelt nu weer wat "nieuwer" aan.

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-06 12:59
Weet iemand of je een Quooker kraan ook zonder Quooker boiler kan gebruiken?

Mijn vrouw en ik vinden de Quooker messing patina kranen best mooi, en we kunnen via iemand de kraan zonder boiler voor een goede prijs overnemen. We hebben op dit moment geen nood aan de kokendwaterfunctie, gezien we al een fancy waterkoker hebben. Ons plan is om de Quooker kraan te gebruiken samen met onze huidige normale niet-kokende Itho boiler, en als die binnen een paar jaar vervangen moet worden ook een Quooker boiler plaatsen.

Maar weet iemand of de kraan ook aangesloten kan worden op een gewone boiler?

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:13
Ik denk dat het wellicht afhangt van welk soort kraan je hebt, je hebt ook quooker kranen die echt alleen kokend water doen.
Maar met een fusion kun je volgens mij warm en koud gewoon aansluiten en zal de kraan ook als zodanig werken.
Het kokend water deel reageert en functioneert dan gewoon niet.
Controleer anders de installatiehandleiding van dat type voor de zekerheid.

• marvel27
Ik heb net contact gehad met iemand van een bekende kokenwaterkranenwebshop, en die bevestigd jouw verhaal. Zou prima moeten kunnen dus!

• marvel27
Ik overweeg op mp een Quooker boiler te kopen, nieuw in doos. Er zit geen bon bij, maar de verkoper geeft aan dat de registratiekaart in de doos zit, en dat je daarmee de boiler kan registreren op de quooker site.

Ik vermoed dat quooker ook zal willen weten waar en wanneer je de boiler gekocht, en eventueel een kopie van de bon zien. Het iemand hier ervaring mee? Vraagt quooker ook details over de aankoop bij registratie op de site?

• Matomatisch
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-06 15:26
marvel27 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:54:
Ik overweeg op mp een Quooker boiler te kopen, nieuw in doos. Er zit geen bon bij, maar de verkoper geeft aan dat de registratiekaart in de doos zit, en dat je daarmee de boiler kan registreren op de quooker site.

Ik vermoed dat quooker ook zal willen weten waar en wanneer je de boiler gekocht, en eventueel een kopie van de bon zien. Het iemand hier ervaring mee? Vraagt quooker ook details over de aankoop bij registratie op de site?
Het is alweer 2 jaar geleden, maar ik denk dat ik onze Quooker heb kunnen registreren zonder aankoopbewijs te uploaden op hun website. Inmiddels is dat misschien wel nodig, maar dat weet ik niet.

• marvel27
Hier de garantievoorwaarden van Quooker.

Registratie zal wel lukken, maar blijkbaar is toch de bon nodig om garantie te krijgen:

• sibren222
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-05 21:49
Iemand ervaringen met een Quooker fusion kraan in combinatie met een cube?
Sinds een maandje of twee hebben we een Quuoker Cube, wat me opviel na gebruik is het volgende:

Activatie van waterstanden verloopt stroef, moet vaak 5 maal proberen vooraleer ik bruiswater krijg. Aan wat zou dit kunnen liggen? Ook voor kokend water moet ik soms meermaals proberen voor hij die functie gebruikt.

Ook merk ik dat bij het tappen van koud water er een héél klein beetje koolzuurgas meekomt in het water. Tegelijkertijd is het bruiswater wat slapper dan verwacht (in vergelijking met de test in de keukenhandel).

Zou dit aan het binnenkraanwerk kunnen liggen?

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:57
sibren222 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 13:41:
Iemand ervaringen met een Quooker fusion kraan in combinatie met een cube?
Sinds een maandje of twee hebben we een Quuoker Cube, wat me opviel na gebruik is het volgende:

Activatie van waterstanden verloopt stroef, moet vaak 5 maal proberen vooraleer ik bruiswater krijg. Aan wat zou dit kunnen liggen? Ook voor kokend water moet ik soms meermaals proberen voor hij die functie gebruikt.

Ook merk ik dat bij het tappen van koud water er een héél klein beetje koolzuurgas meekomt in het water. Tegelijkertijd is het bruiswater wat slapper dan verwacht (in vergelijking met de test in de keukenhandel).

Zou dit aan het binnenkraanwerk kunnen liggen?
Heb ook de Fusion met Cube. Nooit problemen mee. Wat gebeurt er dan als je drukt en draait (bruiswater). Gebeurt er gewoon helemaal niks?

De hoeveelheid bruis is persoonlijk. Is niet echt heel veel, maar voor ons zelfs teveel. Wij hebben hem op 50% staan. (Dit kan overigens alleen bij de nieuwe Cube)

[Voor 8% gewijzigd door Rowwan op 19-02-2023 14:13]

• sibren222
Rowwan schreef op zondag 19 februari 2023 @ 14:12:
[...]

Heb ook de Fusion met Cube. Nooit problemen mee. Wat gebeurt er dan als je drukt en draait (bruiswater). Gebeurt er gewoon helemaal niks?

De hoeveelheid bruis is persoonlijk. Is niet echt heel veel, maar voor ons zelfs teveel. Wij hebben hem op 50% staan. (Dit kan overigens alleen bij de nieuwe Cube)
Helemaal niets ja, ik heb al gemerkt dat het erger is als de hendel om warm en koud te tappen in een specifieke positie zit, het lijkt me dus hiermee te maken.

Wat het bruis betreft, er is geen verschil tussen 100% en 50% bruis, en het is het nieuwe model Cube.

[Voor 10% gewijzigd door sibren222 op 19-02-2023 14:28]

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:57
Dat is raar. Lijkt wel een los contact in de kraan zelf dan. Ik zou service afdeling van Quooker eens mailen, goede ervaringen mee. (Filmpje maken en bijvoegen)

De hendel heeft er niks mee te maken, of zou er in elk geval niks mee te maken moeten hebben.

• judeflu
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-04 09:39
Ik overweeg de Quooker flex te kopen, maar vroeg me af van wat voor materiaal de Flex slang gemaakt is, van kunststof denk ik zelf? Op internet kon ik er niets over vinden helaas.

Ik ben niet zo'n voorstander van de combinatie heet water & kunststof. Thee uit plastic bekers drinken is erg slecht ivm de toxische stoffen die vanuit het plastic in het hete water terechtkomen en je dus opdrinkt.
Ik heb daarom al jaren geleden speciaal een waterkoker aangeschaft van RVS zonder dat er kunststof onderdelen inzitten die in contact met het water komen.
En de 'gewone' fusion, die lijkt me wel helemaal vrij van enige vorm van kunststof? Dan zou dat een alternatief voor mij kunnen zijn.

Heeft iemand hier ook al eens over nagedacht en dit uitgezocht?

Alvast bedankt!

[Voor 13% gewijzigd door judeflu op 26-02-2023 23:00]

• MikeyMan
  • Laatst online: 19:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dus... Ik ben een beetje klaar met m'n Quooker combi+.

Afgelopen jaar het reservoir in z'n geheel vervangen door een lekkage. En nu mag de kraan ook vervangen worden.

Krijg toevallig vandaag een melding dat de keuken precies vier jaar geleden geïnstalleerd is. Als dit zogenaamd het topspul is, wil ik niet weten hoe de concurrentie het doet :(

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:23
Kalk?
Alle boilers zijn gevoelig voor kalk aanslag. De Quooker dus ook.
Bij mij is overigens binnen de garantie het binnenwerk in korte tijd 2 keer vervangen (binnen 3 maand na montage). Daarna niet meer. Dus heilig is een Quooker ook weer niet maar blijkbaar doen andere merken het nog minder goed.

• MikeyMan
  • Laatst online: 19:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Athome schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 17:48:
Kalk?
Alle boilers zijn gevoelig voor kalk aanslag. De Quooker dus ook.
Bij mij is overigens binnen de garantie het binnenwerk in korte tijd 2 keer vervangen (binnen 3 maand na montage). Daarna niet meer. Dus heilig is een Quooker ook weer niet maar blijkbaar doen andere merken het nog minder goed.
Ik heb geen kalk... :/

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:29

Wailing_Banshee

You're Next

MikeyMan schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:04:

Afgelopen jaar het reservoir in z'n geheel vervangen door een lekkage. En nu mag de kraan ook vervangen worden.

Krijg toevallig vandaag een melding dat de keuken precies vier jaar geleden geïnstalleerd is. Als dit zogenaamd het topspul is, wil ik niet weten hoe de concurrentie het doet :(
Onze Quooker is in 2010 geplaatst, wij hebben in die tijd 1x het binnenwerk vervangen. De reden was dat er met het schoonmaken van het binnenwerk er iets afgebroken was wat eigenlijk niet meer geleverd kon worden (het binnewerk was aangepast nadat we het heben gekocht, wij hadden nog de "oude" versie). Het was toen goedkoper om het hele binnenwerk te vervangen dan om dat ene onderdeel te vervangen. De kraan is nog nooit vervangen (maar wij hebben een aparte kokendwaterkraan).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:04:

Quookers gaan gewoon na een paar jaar stuk, zie ook
Quooker Combi+ defect 4× knipper reparatie

• sibren222
Rowwan schreef op zondag 19 februari 2023 @ 14:28:
Dat is raar. Lijkt wel een los contact in de kraan zelf dan. Ik zou service afdeling van Quooker eens mailen, goede ervaringen mee. (Filmpje maken en bijvoegen)

De hendel heeft er niks mee te maken, of zou er in elk geval niks mee te maken moeten hebben.
Hey ter info, Quooker heeft de kraan vervangen voor me, zo te zien had ik nog garantie want op iedere vervangkraan rekenen ze opnieuw de volle twee jaar.

Draai druk knop was vermoedelijk kapot.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Wolly schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 07:39:
[...]

Quookers gaan gewoon na een paar jaar stuk, zie ook
Quooker Combi+ defect 4× knipper reparatie
Toch is die van ons de eerste 13 jaar niet stuk gegaan. Dus zo'n opmerking slaat nergens op.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Wolly
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op maandag 6 maart 2023 @ 07:45:
[...]

Toch is die van ons de eerste 13 jaar niet stuk gegaan. Dus zo'n opmerking slaat nergens op.
Uitzondering bevestigt de regel :>

Maar als je dat topic leest kan je best een patroon herkennen, volgens mij vooral met de combi modellen.

Had jij ook een combi of was het zo’n ouder type met apart kraantje voor kokend water?

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Wolly schreef op maandag 6 maart 2023 @ 08:21:
[...]

Uitzondering bevestigt de regel :>

Maar als je dat topic leest kan je best een patroon herkennen, volgens mij vooral met de combi modellen.

Had jij ook een combi of was het zo’n ouder type met apart kraantje voor kokend water?
Het is een combi, maar wij hebben wel een aparte kraan erbij genomen. Dat combi heeft niets met de kraan te maken, maar met waar hij z'n water vandaan haalt. De reden dat wij een aparte kraan erbij genomen hebben is omdat wij een kraan met "douchekop" wilden hebben, die je ook kon uittrekken (dus een flexibele slang erin). En hij moest ook nog laag zijn. Je hebt gewoon meer keuze als je geen kokend water door de kraan laat gaan.

• Wolly
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op maandag 6 maart 2023 @ 08:28:
[...]

Het is een combi, maar wij hebben wel een aparte kraan erbij genomen. Dat combi heeft niets met de kraan te maken, maar met waar hij z'n water vandaan haalt. De reden dat wij een aparte kraan erbij genomen hebben is omdat wij een kraan met "douchekop" wilden hebben, die je ook kon uittrekken (dus een flexibele slang erin). En hij moest ook nog laag zijn. Je hebt gewoon meer keuze als je geen kokend water door de kraan laat gaan.
Als je dat topic leest zie je dat er nu toch al iets meer dan 10 mensen een probleem melden over de knop op de kraan na 3/4/5 jaar. Als je gaat googlen vind je nog veel meer mensen met het probleem dat de kraan vervangen moet worden na een paar jaar.

Dat terwijl Quooker op de website stelde dat de kraan 15 to 20 jaar mee zouden gaan (pagina is inmiddels gewijzigd).

Dus er is wel degelijk een structureel probleem waarbij Quooker kranen binnen genoemde periode defect raken.

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:49

ericplan

5180 Wp PV

Als ik op defecte Quooker-kraan ga zoeken vind ik van alles. Zoals een defecte Franke Quooker of een defecte Bruynzeel Quooker. Dat zegt dus niet zoveel.

De eerste generatie Quookers had een mechanische kraan. De versie met een magneetventiel in het reservoir is een recentere ontwikkeling. Dat betekent dat ze aan productontwikkeling doen.
Beetje kort door de bocht om dan van een structureel probleem te spreken.
Er zullen vast kraanseries zijn die het minder goed doen wat betreft storingen. Dat hoort nu eenmaal bij productontwikkeling.

A'dam ZonPHP PVOutput

• Curtain
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12:50

Curtain

Plannen en Organiseren

Orangelights23 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:25:
Wij hebben sinds kort een 10 liter AquaHot 3 in 1 van Inventum (instapmodel, even bekijken of we een kokenwaterkraan fijn vinden). Ze geven aan dat het filter elk jaar vervangen moet worden, stroomverbruik schijnt een stuk lager te zijn dan andere merken. Spettert overigens ook niet. Echter is het water niet kokendheet als we het gebruiken, het is warm en er komt stoom van af, maar we hebben het idee dat het rond de 60 graden is.
hallo @Orangelights23 inmiddels is jouw post over de Aqua Hot al zo'n 4 jaar oud. Heb je 'm nog steeds en zo ja: hoe bevalt de kraan je? Geeft-ie toch wel (bijna) kokend water?
Ik ben zelf aan het twijfelen over een Quooker of een ander merk maar voornamelijk vanwege de prijs. De keukenboer raadde ons de Aqua Hot aan maar ik kan er weinig over vinden.
Is er nog iemand anders met een Aqua Hot? Of een Multi tap, want dat lijkt hetzelfde??
Dank voor je te nemen moeite.

Weer of geen weer: ik heb de details

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:48

timovd

Voorsprong door techniek

Hier ook aan het oriënteren voor een kokendwaterkraan. In mijn vorige huis had ik een Grohe Red Duo (met kubus boiler, oud model). Nooit problemen mee gehad.
Ik ben een beetje sceptisch voor Quooker.

Er hoeft zeker geen >98°C water uit te komen. Belangrijk is dat het een product is dat lang meegaat. Mijn vrouw wil graag een klassieker kraan. De Classic van Quooker voldoet wel aardig, maar ik ken te veel slechte verhalen over defecte Quookers.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | todo: SMA 3 fasen + APS micro's

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:47
timovd schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 21:22:
Hier ook aan het oriënteren voor een kokendwaterkraan. In mijn vorige huis had ik een Grohe Red Duo (met kubus boiler, oud model). Nooit problemen mee gehad.
Ik ben een beetje sceptisch voor Quooker.

Er hoeft zeker geen >98°C water uit te komen. Belangrijk is dat het een product is dat lang meegaat. Mijn vrouw wil graag een klassieker kraan. De Classic van Quooker voldoet wel aardig, maar ik ken te veel slechte verhalen over defecte Quookers.
Wat voor slechte verhalen? Ken meerdere mensen met een Quooker die niet anders willen. Heb er nu één 6 jaar en in ons volgende huis komt er weer één.

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@Nuevocasa met name over kapotte elektronica.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | todo: SMA 3 fasen + APS micro's

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:23
Ook over Grohe kan je heel veel horror verhalen vinden.

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-06 12:38

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Ik ben voor mijn nieuwe keuken ook aan het kijken voor een kokendwater kraan maar nou las ik dat je ook versies hebt die gekoeld water leveren (~€1000 meerprijs). Nou drink ik best veel water en tja heerlijk als het koud is.

Mensen met ervaring: hoe koud is het water echt. Ik lees hier 4 - 12 graden. Een graad of 4 zou nog wel OK zijn (nu staat er een kan water in de koelkast (en die staat op +2 graden)). Maarja als het eerder richting de 12graden gaat dan is het niks voor mij.

(CO2 boeit me dan weer niet dus zou puur om de koeling gaan).

My Youtube Channel

• Jeltel
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier heb ik een Quooker single tap geïnstalleerd naast de bestaande kraan.

Heerlijk. Ik drink lekker veel thee.

Koud water is uit de kraan zelf al 10⁰C, dus neem aan dat het uit die gekoeld water kraan een flink stuk kouder is.
Zelf vind ik het onzin, de koelkast met een grote kan water is daar prima voor.

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-06 12:38

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Yes ik ben met je eens dat het "onzin" is. Hoewel ze claimen dat het zuiniger is dan een kan in de koelkast (of in elk geval niet onzuiniger).

Maar het is puur gemak eerlijk is eerlijk :)

My Youtube Channel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JJQRood
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22-04 20:51
Wij hebben in 2015 een nieuwe keuken geplaatst
met een Franke Plintboiler 5 liter met 3 in 1 kraan.
Franke / Flow / Daalderop gebruikte in 2015 allemaal hetzelfde systeem.

Boiler is 5 keer stuk gegaan in 8 jaar tijd.
3 x kortsluiting
2 x lekkage

De service van Franke was de afgelopen jaren zeer goed (lees kostenloos).
maar aan alles komt een einde, zo ook aan de gratis service (wat ik ook wel begrijp)
Nu verwachten ze dat wij een nieuwe boiler bestellen voor een zeer geringe korting.

mijn vertrouwen in Franke is zeer goed, maar het product wat ze leveren helaas niet....

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Quooker Combi gekocht. Warm water wordt afgedopt.
Ik heb al een muurplaat met combi-tapkraan (voor koud water en vaatwasser). Kan ik daar onder een T-stuk zetten met het reduceerventiel alleen naar de boiler/inlaatcombi? Dus niet naar de "gewone koudwaterkraan"?
En qua afvoer van de IC, wil ik het tuitje gebruiken dat al op het sifon zit, net als de afvoer van de vaatwasser. Is dat mogelijk, zodat ik niet hoef te boren in de afvoer?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
timovd schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 16:33:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb al een muurplaat met combi-tapkraan (voor koud water en vaatwasser). Kan ik daar onder een T-stuk zetten met het reduceerventiel alleen naar de boiler/inlaatcombi? Dus niet naar de "gewone koudwaterkraan"?
En qua afvoer van de IC, wil ik het tuitje gebruiken dat al op het sifon zit, net als de afvoer van de vaatwasser. Is dat mogelijk, zodat ik niet hoef te boren in de afvoer?
Denk zomaar dat ie inmiddels werkt :)
Wat heb je uiteindelijk gedaan met het reduceerventiel?
En met de afvoer van de IK? Aangesloten waar dat rode dopje zit?
Ik lees op diverse plekken dat de afstand tussen de IK en afvoer zo groot mogelijk moet zijn...

EV: Kia e-Niro my19 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | OTGW | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | OPNSense: Qotom Q515G6 | Ontharder: 15L

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jlampie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-06 13:03
timovd schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 16:33:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik neem aan dat je dode leiding van warmwater ook afgedopt hebt zodat je legionella voorkomt?
Je mag niet meer dat 10cm dode leiding hebben!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@Jlampie warm water is in de kruipruimte afgedopt na een T-stuk.
@henkNL de kraan inmiddels een paar weken geleden geïnstalleerd. Reduceerventiel geïnstalleerd vóór het T-stuk zoals in de beschrijving. De afvoer van de inlaatcombi (typo in het plaatje, had IC moeten zijn) zit op de plek van het rode dopje. Over de afstand tussen de inlaatcombi en afvoer; je moet er voor zorgen dat de slang in een bocht ligt voor een sifonwerking. Wat zou de reden zijn voor een grote afstand?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:04
Ik heb een demomodel pro3-vaq met fusion kraan gekocht, maar nu zag ik dat het reduceerventiel ontbreekt. Dien ik die te vervangen door een originele (online €40 inc verzenden), of weet iemand of dit een generiek item is wat je ook voor €5 bij de warmteservice oid kunt halen?

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
timovd schreef op zondag 14 mei 2023 @ 22:11:
@henkNL Over de afstand tussen de inlaatcombi en afvoer; je moet er voor zorgen dat de slang in een bocht ligt voor een sifonwerking. Wat zou de reden zijn voor een grote afstand?
Misschien val snelheid van het water?
Maar goed te weten dat ie op de (vw-aansluiting van de) afvoer van de wasbak ook kan.

EV: Kia e-Niro my19 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | OTGW | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | OPNSense: Qotom Q515G6 | Ontharder: 15L

Acties:
  • +4Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Mijn Quooker gaf eens in de vier tot zes weken een storing aan met 4x knipperen. De stekker eruit en de knop indrukken op het reservoir zorgde ervoor dat alles weer werkte, maar toch vervelend. Zeker omdat ik ‘m zo had ingebouwd dat er een lade, plank en achterwand van een kastje open moest om erbij te kunnen.

Gisteren is er een monteur langs gekomen voor deze storing onder garantie. Het blijkt een software fout te zijn, waardoor de Quooker denkt dat het reservoir lekt. Een update met z’n tablet verhelpt het.

Hij gaf aan dat wereldwijd hier meer dan 100.000 Quookers last van hebben, die allemaal een software update nodig hebben. Dus als je deze storing ook hebt: het kan snel verholpen worden door Quooker.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:05
orf schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:45:
Dus als je deze storing ook hebt: het kan snel verholpen worden door Quooker.
Fijn dat dat snel verholpen kan worden, maar ik draai het graag om: waarom moet een boiler überhaupt iets van 'software' aan boord hebben? Je hebt een thermostaat of pressostaat nodig en eventueel nog een sensor om te voelen of de boel niet droog staat. Qua schakeltechniek is dat allemaal nog veel simpeler dan de elektronica die in mijn espressoapparaat zit. En ook dat is simpele schakeltechniek...

Dat moet toch allemaal wel zonder software kunnen?
Face it, zonder software had je die hele storing überhaupt niet gehad. ;)

Punctuality is the politeness of kings

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
dreamscape schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:10:
[...]

Fijn dat dat snel verholpen kan worden, maar ik draai het graag om: waarom moet een boiler überhaupt iets van 'software' aan boord hebben? Je hebt een thermostaat of pressostaat nodig en eventueel nog een sensor om te voelen of de boel niet droog staat. Qua schakeltechniek is dat allemaal nog veel simpeler dan de elektronica die in mijn espressoapparaat zit. En ook dat is simpele schakeltechniek...

Dat moet toch allemaal wel zonder software kunnen?
Face it, zonder software had je die hele storing überhaupt niet gehad. ;)
Mee eens. Hij kon de meldingen uitlezen en zag hoe vaak de storing was geweest. Blijkbaar geeft een druksensor een waarde door die de software als lek reservoir ziet en er niet meer verwarmd mag worden. Lekkage is al erg genoeg, laat staan kokend water lekkage.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:05
orf schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:24:
[...]

Mee eens. Hij kon de meldingen uitlezen en zag hoe vaak de storing was geweest. Blijkbaar geeft een druksensor een waarde door die de software als lek reservoir ziet en er niet meer verwarmd mag worden. Lekkage is al erg genoeg, laat staan kokend water lekkage.
Mijn Grohe Red Duo is gaan lekken tijdens mijn recente vakantie. Gelukkig kwam er een vriend langs om katten eten te geven en die heeft de aanvoer dichtgedraaid en het ding uitgezet.
De vloer kon het hete water prima hebben. De bodem van het keukenkastje was het er niet helemaal mee eens. Maar koud water, dat was ook niet goed geweest voor zo'n plank spaanplaat met fineer.

Als er nou een magneetventiel in zou zitten, waardoor de software bij zo'n storing gewoon de aanvoer afsluit, dan zie ik er nog wel een voordeel van in. Hoewel ook dat gewoon kan met simpele stuurelektronica zonder software...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:22
Iemand ervaring met Howat? Wordt nu bij AH met korting aangeboden
Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee