Ervaringen met kokendwaterkranen

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:24
@ericplan Thanks! De afstand tussen de WP en de keukenkraan zal een meter of 7-8 aan leiding zijn en het duurt zo'n 15 seconden voordat ik de maximale temperatuur uit de kraan heb lopen. Het is inderdaad niet heel veel water wat er wordt getapt, hoogstens een keer een emmer van 5 liter of een bak water om wat dingen af te wassen. Dan is een Combi waarschijnlijk wel het meest praktisch, ook vanwege de lagere inbouwhoogte. En mocht dat dan toch niet genoeg zijn, dan is hij altijd nog voor 20 euro om te bouwen naar Combi+. Al is een Combi+ zo te zien ook eenvoudig als Combi te plaatsen en dan heb ik die set al liggen... Wat is wijsheid?

Geldt dat probleem van die constructie trouwens enkel voor de Flex, of voor alle gecombineerde kranen?

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-05 13:30
Het zeeppompje gaat niet passen in een bestaand gat. Het gat wat het zeeppompje nodig heeft is veel kleiner. De buitendiameter van het zeeppompje kan maar zo gelijk zijn aan de gebruikelijke diameter van een kraan.

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:21

ericplan

5180 Wp PV

Aziraphale schreef op donderdag 14 december 2023 @ 15:28:
[...]
Geldt dat probleem van die constructie trouwens enkel voor de Flex, of voor alle gecombineerde kranen?
Ik ben geen product-deskundige, maar ik verwacht dat de verschillende types gecombineerde kranen vooral in "design" verschillen, maar in de basis dezelfde opbouw hebben.

A'dam PVOutput

• Aziraphale
ericplan schreef op donderdag 14 december 2023 @ 19:06:
[...]

Ik ben geen product-deskundige, maar ik verwacht dat de verschillende types gecombineerde kranen vooral in "design" verschillen, maar in de basis dezelfde opbouw hebben.
Dat vermoed ik zelf ook en daarom spreekt me de Twintaps wel aan, maar sprak vanmiddag de buurvrouw die een paar jaar terug voor dezelfde keuze stond. Zij hebben toen een Fusion in het ene gat gezet en een willekeurige verchroomde zeepdispenser in het andere. Is ook wat voor te zeggen vanwege minder zooi op het aanrecht, maar een vrouw met een redelijke angst om haar vingers te verbranden pleit weer iets meer voor de dubbele kranen.

Heb jij hem trouwens zelf geplaatst of laten installeren? Installatie is nu via Quooker gratis, maar de boel aanschaffen via een dozenschuiver is dik 350 euro goedkoper.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Laten installeren, vooral vanwege garantie en service. Ik ben wat ouder en heb niet het eeuwige leven. Dan is het voor de achterblijver handig om ergens op terug te kunnen vallen. (En Houdini spelen in een keukenkastje is ook niet m'n hobby)

A'dam PVOutput

• Athome
Vooral dat laatste is het meest lastige van het aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luc vdb
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 03-05 22:37
Goede tip,
Enkel voor de professionele doe het zelvers .
had onlangs een grohe red kraan die lekte
reden :keramische cartouche die niet meer lekvrij afsloot ,(kokend water)
je kan natuurlijk bij grohe een nieuwe bestellen ,maar je kan ook op Ali expres aan nog geen 5 euro thuis geleverd kopen ,mits wat kleine aanpassingen.
en die zijn , er een moer van 5mm dikte erbij op solderen (is enkel om je knop met veer retour te bevestigen.
(dit kan je afzagen van je lekkende grohe cartouche )
en inwendig in je kraan een kanaaltje met je Dremel wat uit te ruimen omdat de cartouche van Ali ietsje dikker
is ,om geen debiet in water te moeten inboeten.
werkt perfect ,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EvCrr9GXQO8gUwGy6dXDyqvi1l0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CN3DKBEO5TtdJhXKUo71qKtK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-05 12:55

Wailing_Banshee

You're Next

Aziraphale schreef op donderdag 14 december 2023 @ 13:17:
@Wailing_Banshee Ik snap je redenatie, maar het comfort van altijd warm water hebben vind ik ook wel wat waard. Ik vul dan wel (bijna) nooit een 10 liter emmer met warm water, maar als een Combi+ niets meer kost... En hotfill vanaf de WP zal ook weer stroom schelen, lijkt me.
Bij ons was de keuze simpel. De leidingen moest opnieuw gelegd worden omdat de hele keuken verplaatst is (echt naar een ander deel van de keukenruimte). De warmwater leiding is toen wel gelegd, maar nooit aangesloten op de ketel. De afstand tussen de kraan en de ketel is maximaal 4 meter, dus veel verlies zouden wij niet hebben gehad. En het is tot nu toe maar 1 keer gebeurt dat we geen warm water in de keuken hadden, en dat was omdat "vreemden" dachten dat ze wel even onder warm stromend water konden afwassen :p
En er komt (al lezende) weer een andere vraag bij: Hij komt op een groep waar nu alleen de vaatwasser op zit. Is dan zo'n stroomverdeler noodzakelijk of is het geen issue?
Ik zou zeggen noodzakelijk, want je weet niet wanneer de Quooker aan gaat.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Ik ben er inmiddels wel uit en heb een Flex met Combi+ besteld. Die leiding ligt er toch, dus dan kan ik hem net zo goed aansluiten. En de Nordic TwinTaps werden als "vreselijk lelijk" afgeserveerd. Nu even afwachten tot de dealer contact opneemt over de montage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-05 08:36
Hallo, ik ben mij aan het oriënteren op een warm/kokend water kraan ter vervanging van de huidige kraan in de keuken.

Huidige kraan in de keuken heeft koud water aansluiting en warm water via de centrale combiketel-CV (op zolder). Voor warm water (dat je hand er niet meer onder kan) moeten we 40sec het laten doorlopen. Dit kost dus naast heel veel water ook veel gas. Water koken doen we nu of met de waterkoker voor thee, of via het gasfornuis voor bv pasta/eieren etc.

Ik denk dat een kokend water kraan daarom best wel snel een gunstige besparing oplevert qua gas/water verbruik. Het verbruik van elektriciteit valt weg door de aanwezige zonnepanelen.

Nu kwam ik via Google uit op een Howat 3-in-1 kraan voor een aantrekkelijke prijs, maar kan daar nog weinig info over vinden.
https://howat.nl/product/3-in-1-kokend-water-kraan-rvs/ anders dan de reviews op de site zelf daar.

Installatie ziet er ook wel vrij gemakkelijk uit:
Afbeeldingslocatie: https://howat.nl/wp-content/uploads/2019/07/Aansluiting_HOWAT111.jpg

Koud water aansluiting op de koudwater aansluiting en warmwater aansluiting op de warmwateraanvoer vanuit de CV. En dan nog wat aansluiten op filter en boiler. Er zit ook al een vrij stopcontact onder het aanrecht.

Iemand hier ervaringen met Howat ? of specifieke redenen om naar een heel ander merk of oplossing te kijken? Budget ligt rond de eur 500-600

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeVv
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:06
Chris12 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:20:
Hallo, ik ben mij aan het oriënteren op een warm/kokend water kraan ter vervanging van de huidige kraan in de keuken.

Huidige kraan in de keuken heeft koud water aansluiting en warm water via de centrale combiketel-CV (op zolder). Voor warm water (dat je hand er niet meer onder kan) moeten we 40sec het laten doorlopen. Dit kost dus naast heel veel water ook veel gas. Water koken doen we nu of met de waterkoker voor thee, of via het gasfornuis voor bv pasta/eieren etc.

Ik denk dat een kokend water kraan daarom best wel snel een gunstige besparing oplevert qua gas/water verbruik. Het verbruik van elektriciteit valt weg door de aanwezige zonnepanelen.

Nu kwam ik via Google uit op een Howat 3-in-1 kraan voor een aantrekkelijke prijs, maar kan daar nog weinig info over vinden.
https://howat.nl/product/3-in-1-kokend-water-kraan-rvs/ anders dan de reviews op de site zelf daar.

Installatie ziet er ook wel vrij gemakkelijk uit:
[Afbeelding]

Koud water aansluiting op de koudwater aansluiting en warmwater aansluiting op de warmwateraanvoer vanuit de CV. En dan nog wat aansluiten op filter en boiler. Er zit ook al een vrij stopcontact onder het aanrecht.

Iemand hier ervaringen met Howat ? of specifieke redenen om naar een heel ander merk of oplossing te kijken? Budget ligt rond de eur 500-600
toon volledige bericht
Volgens mij doet dat ding alleen maar kokend water, geen warm water. Zie ook de FAQ:

Kan ik de kraan ook gebruiken zonder warm waterleiding?
Dat kan, de kraan kan worden aangesloten wanneer u geen beschikking heeft over een warm waterleiding. U kunt deze aansluiting dan afdoppen. Er komt dan geen warm water uit de kraan, enkel koud en gefilterd kokend water.

Warm water zal dus nog steeds net zoals bij de huidige situatie uit je CV ketel komen, met bijbehorende lange wachttijd en gasverbruik.

Daarnaast heeft dit ding per 6 maanden een nieuw filter nodig à €69,00 voor twee stuks. Waarschijnlijk zal er ergens in de garantiebepaling staan dat de garantie alleen geldt als je facturen van de filters kan overhandigen, al kan ik dat zo 1, 2, 3 niet op de site vinden. Veel budget-kokendwaterkranen hebben zo'n voorwaarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
Je zal met kokend waterkranen in de praktijk niet tot nauwelijks wat besparen. Ja, wat minder water/gas Maar daarvoor heb je wel een apparaat van ca. 1.000 euro erbij die ook telkens aanspringt om de boel op temperatuur te houden. Na een jaar of 10 is inwendig het beste er wel af van de meeste systemen en kan je aan vervanging gaan denken.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Señor Sjon schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:35:
Na een jaar of 10 is inwendig het beste er wel af van de meeste systemen en kan je aan vervanging gaan denken.
Geldt dat ook wanneer je hem regelmatig onderhoudt en ontkalkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-05 08:36
PeeVv schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:10:
[...]

Volgens mij doet dat ding alleen maar kokend water, geen warm water. Zie ook de FAQ:

Kan ik de kraan ook gebruiken zonder warm waterleiding?
Dat kan, de kraan kan worden aangesloten wanneer u geen beschikking heeft over een warm waterleiding. U kunt deze aansluiting dan afdoppen. Er komt dan geen warm water uit de kraan, enkel koud en gefilterd kokend water.

Warm water zal dus nog steeds net zoals bij de huidige situatie uit je CV ketel komen, met bijbehorende lange wachttijd en gasverbruik.

Daarnaast heeft dit ding per 6 maanden een nieuw filter nodig à €69,00 voor twee stuks. Waarschijnlijk zal er ergens in de garantiebepaling staan dat de garantie alleen geldt als je facturen van de filters kan overhandigen, al kan ik dat zo 1, 2, 3 niet op de site vinden. Veel budget-kokendwaterkranen hebben zo'n voorwaarde.
Is die passage uit de FAQ niet voor situaties waarbij er alleen een koud water leiding is (bv. in een schuur ofzo) ?
Of bedoel je dat het warme water niet gemixed wordt met het boiler water om zo voor warm water te zorgen?

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
Geen idee, hier was ie stuk na een jaar of 8 nadat het kookdeel al jaren eerder niks meer deed. Denk dat de slijtage een stuk heviger is als je hem ook voor warm water gebruikt ipv enkel kokend water.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeeVv
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:06
Chris12 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:47:
[...]

Is die passage uit de FAQ niet voor situaties waarbij er alleen een koud water leiding is (bv. in een schuur ofzo) ?
Of bedoel je dat het warme water niet gemixed wordt met het boiler water om zo voor warm water te zorgen?
De warmwateraansluiting van de kraan komt direct van de CV ketel, die gaat niet via de boiler. De boiler zorgt alleen voor kokend water.
Huidige kraan in de keuken heeft koud water aansluiting en warm water via de centrale combiketel-CV (op zolder). Voor warm water (dat je hand er niet meer onder kan) moeten we 40sec het laten doorlopen.
Dit zal dus niet veranderen met deze boiler erbij, warm water blijft nog steeds uit je CV ketel komen zonder via de boiler te lopen.

Bij veel kokendwaterkranen heb je er nog een mengventiel bij dat het kokende water mengt met koud water om zo warm water te maken. Dan heb je dus alleen een koudwateraansluiting nodig en heb je zowel koud, warm als kokend water. Je CV ketel levert dan helemaal geen warm water meer, dus hoef je ook geen gas meer te gebruiken of te wachten op warm water. Dit systeem heeft er zo te zien geen mengventiel bij.

Hier heb ik overigens een ondertussen al bijna 15 jaar oude Quooker. Voordeel van die dingen is dat je ze compleet uit elkaar kan halen en losse onderdelen kan vervangen. Binnenwerk en kap met aansturingsprint zijn hier met tweedehands materialen al een keer vervangen voor een paar tientjes, ding wordt nog steeds dagelijks vrij veel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-05 11:01

PnD

like in Pinda ^_^

Onlangs mijn franke3in1 boiler helemaal ontkalkt. Had last ervan dat er constant water wegloopt via het overdruk mechanisme(noem je dat zo?)

Dacht dat het hiermee verholpen was, maar zie nu dat het nog steeds weg loopt. Iemand een idee hoe dit komt en hoe het te verhelpen is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eRLc3sx3efBlgcOBD0dyyA3muXo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q54BDIiCypNI9KaBvgMbeGOU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

PeeVv schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 14:05:
[...]
Hier heb ik overigens een ondertussen al bijna 15 jaar oude Quooker. Voordeel van die dingen is dat je ze compleet uit elkaar kan halen en losse onderdelen kan vervangen. Binnenwerk en kap met aansturingsprint zijn hier met tweedehands materialen al een keer vervangen voor een paar tientjes, ding wordt nog steeds dagelijks vrij veel gebruikt.
Idem hier. Geen warm water uit de ketel, alles gaat via de Quooker, Ding wordt dagelijks gebruikt voor warm water en kokend water.

Die van ons is in oktober 2010 geplaatst, en in 2015 hebben we er wat problemen mee gehad (iets met het filter). Omdat die van ons van voor 2013 was, moest bijna het hele ding vervangen worden (practisch alles, behalve het omhulsel, het filter, het binnenwerk, slangen, etc.) Alles opgezonden, voor 125 euro. Sindsdien hebben we er geen problemen meer mee gehad.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

PnD schreef op maandag 8 januari 2024 @ 21:33:
Onlangs mijn franke3in1 boiler helemaal ontkalkt. Had last ervan dat er constant water wegloopt via het overdruk mechanisme(noem je dat zo?)

Dacht dat het hiermee verholpen was, maar zie nu dat het nog steeds weg loopt. Iemand een idee hoe dit komt en hoe het te verhelpen is?

[Afbeelding]
Lekkende inlaatcombinatie. In theorie zijn die dingen te demonteren en schoon te maken. In de praktijk worden ze meestal vervangen, want minder werk en ze zijn niet echt duur, circa €25,-

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

ericplan schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:26:
[...]

Lekkende inlaatcombinatie. In theorie zijn die dingen te demonteren en schoon te maken. In de praktijk worden ze meestal vervangen, want minder werk en ze zijn niet echt duur, circa €25,-
Ik kan hem vrij eenvoudig demonteren. Is het dan gewoon verkalking wat voor de lekkage zorgt?
Of moet die inlaatcombinatie zelf echt uit elkaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

PnD schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 19:45:
[...]
Ik kan hem vrij eenvoudig demonteren. Is het dan gewoon verkalking wat voor de lekkage zorgt?
Ik ken dit type niet precies, maar onder het zwarte dopje zit meestal een rubber klepje met een veertje. Er komt wel eens een flinke zandkorrel tussen het klepje en dan blijft hij lekken. Het is de koudwaterleiding, dus kalk kan maar is minder waarschijnlijk.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Bij het opwarmen moet er trouwens wat water uitkomen, anders werkt deze beveiliging niet. Maar dat zijn druppels, geen constante stroom.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03 10:55
PnD schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 19:45:
[...]

Vraagje, ik heb hetzelfde probleem, afgelopen nacht ongeveer ±24 liter water er uit gelekt. Dus wordt hoog tijd om wat aan te doen. Vroeg me af of het schoonmaken effect had of dat je een nieuwe hebt gekocht.
Als je een nieuwe hebt gekocht vraag ik me nog af of je een "officiele" moet hebben van 60-70 euro of dat een inlatacombinatie van de hornbach a 25e net zo goed is.

Learn to forget...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

martieadams schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 07:55:
[...]

Vraagje, ik heb hetzelfde probleem, afgelopen nacht ongeveer ±24 liter water er uit gelekt. Dus wordt hoog tijd om wat aan te doen. Vroeg me af of het schoonmaken effect had of dat je een nieuwe hebt gekocht.
Als je een nieuwe hebt gekocht vraag ik me nog af of je een "officiele" moet hebben van 60-70 euro of dat een inlatacombinatie van de hornbach a 25e net zo goed is.
De originele inlaatcombinatie heeft een kogelkraan, de goedkopere versie bij de Hornbach een klassieke stopkraan. Ik zou gaan voor een versie met kogelkraan(zoeken op flamco prescor), dan heb je visuele controle of de kraan open of dicht staat. Neem aan dat Quooker ook gewoon de 8 bar versie gebruikt.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

martieadams schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 07:55:
[...]

Ik heb een aanbod van mijn keukenboer om het voor 100 euro te vervangen. Ik ga dit weekend even kijken of ik het zelf uit elkaar krijg en evt met schoonmaken op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
IK heb een Franke zwarte composiet bak met chrome accenten.
Het composiet gaat (tot nu toe) super met een Quooker kraan. De bak is nu 3 jaar oud.

Ik wilde ook zwarte i.p.v chrome accenten maar destijds was dat zeer lastig leverbaar (Corona tijd). Daarom voor de chrome accenten gegaan. Achteraf geen spijt. De zwarte accenten schijnen i.c.m een Quooker (of andere kokend waterkraan) er langzaam af te bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doogster
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Lucas keuken schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 08:33:
Hoi allemaal,

nu was ik zelf ook aan het kijken naar een Quooker en kwam ik deze tegen op onderstaande pagina:

https://spoelbakhuis.com/kokend-water-kranen/quooker/

iemand ervaring met deze webwinkel?
Geen ervaring met die webwinkel. Ik heb sinds vorige week een Quooker in mijn keuken. Besteld en laten installeren door een bedrijf die dit veel doet. Erg tevreden over het bestelproces en installatie.

Wij hebben gekozen voor een Combi+ boiler zodat we direct warm water hebben en minder water verspillen (cv hangt op tweede verdieping dus warm water liet altijd lang op zich wachten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03 10:55
PnD schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 20:15:
[...]

Ik heb een aanbod van mijn keukenboer om het voor 100 euro te vervangen. Ik ga dit weekend even kijken of ik het zelf uit elkaar krijg en evt met schoonmaken op te lossen is.
Ik heb afgelopen maandag inlaatcombinatie er tussen uit gehaald, proberen schoon te maken met borsteltjes en even in bakje azijn maar helaas bleef het probleem bestaan. Ik vond de inlaatcombinatie er eigenlijk niet vies uitzien maar goed .

Toen dus een nieuwe inlaatcombinatie besteld (itho daalderop) en het probleem was verholpen. Erg blij mee want ik was al beetje bang dat er misschien toch wat anders aan de hand zou zijn.

Dit was trouwens een franke kraan van 2017.

Learn to forget...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-05 23:31
Na dik 3,5 jaar is het min of meer gedaan met mijn Selsiuz kokendwaterkraan. Het kokend water was al een maand niet meer echt kokend water, dus dat was het eerste verschijnsel. Nu is van de week lekkage ontstaan aan de koppeling van de warmwateraansluiting van de kraan. Mijn voorlopige conclusie is dat door verkalking de druk dermate is toegenomen, dat het op de koppeling is gaan lekken. De boiler heb ik losgehaald en voor zover mogelijk uit elkaar. Het is een vrij eenvoudig apparaat en volgens mij zonder ingewikkelde elektrische aansturing. Er zit in ieder geval maar een stroomaansluiting aan, een koudwaterslang en een kokendwaterslang. De Selsiuz levert kokend water en dat vloeit samen met koud water naar de warmwaterleiding van de kraan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D1wJuxv_Jp3ykDGKv-VRUXWbqhs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M9U1M2rHhluCWuzAhiyu9KZK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tWIBv_xhnc6tL105G3DZsoWPIpo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S5q4QG7jr8PXX6biWaL7yhUH.jpg?f=fotoalbum_large

De koudwaterslang heb ik van het boilervat gehaald en door die opening ben ik steeds bezig om ontkalker met wat heet water naar binnen te gieten, tijdje laten staan en dan weer legen. Zo krijg ik de meeste kalk er wel uit. Dat gaat op zich wel maar ik heb niet veel vertrouwen in dit apparaat.

Is er een type Quooker dat deze Selsiuz zou kunnen vervangen? Dus alleen kokend water geeft en geen aparte aansturing van een kraan krijgt. Ik ben er bekend mee dat er verloopjes zijn om Quooker op andere merken kranen aan te sluiten maar weet dus niet welke Quooker ik moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vweereld
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-04 15:10
Na ruim 5 jaar tot volle tevredenheid een Grohe Red te hebben gebruikt staat er nu een plasje water onder de boiler. Ik heb de boiler aan de onderzijde open geschroefd. Het lek komt uit de aansluiting van de kokend water leiding bij de aansluiting op de boiler. Zie foto.

Vraag 1: is dit een vaker voorkomend probleem en is dit te repareren?
Vraag 2: kan ik de boiler verwijderen en de Grohe kraan tijdelijk als normale kraan gaan aansluiten en gebruiken? (uiteraard dan geen kokend water)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rf2ZUAx.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Yg6WDgE.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door vweereld op 05-02-2024 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Herkent iemand onderstaande lekkage rondom een Quooker? Het is niet veel, nog geen liter per paar dagen, maar elke druppel is één te veel natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ZcyegtLRDvgI1o88Aa8N2voZ18=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IbBwqOS3ix02lEnjqyvq6Ncw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:35
@JBS lekt er niet simpelweg wat water uit het opvangbakje van het overdrukventiel?

Beetje schoonmaken/rechthangen en slang er weer goed indrukken zou wel moeten helpen, schat ik in.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• koenster
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:19
Crosspost uit een ander topic, maar ik denk ook zeker interessant voor hier:

Vandaag best een handig trucje uitgehaald, met (ga ik vanuit) ook stroombesparing als gevolg!

Situatie was dat wij een 7L Quooker Combi hadden welke alleen op de koudwaterleiding was gemonteerd. Wij zijn met twee en gebruiken derhalve echt nooit 7L kokend water achter elkaar. Hierom wilde ik eigenlijk een 3L variant, maar die bestaan niet met alleen de koud waterleiding aansluiting. Mijn partner wilde wel een Quooker kraan, want mooi (vond ik eigenlijk ook wel ;)).

Nu; de 7L boiler verbruikt zo'n 0.25kWh per dag, als er geen heet water wordt gevraagd. Opzich al heel netjes, maar het idee dat er 7L kokend water in mijn keukenkastje staat vond ik niet juist voelen.

Vandaar op onderzoek uitgegaan. Ik zag dat de HiTac filters verwisselbaar en compatibel zijn met 7L en 3L modellen. Hier zit ook een teflon ring bij, welke dus ook op de 7L en 3L past. Dit betekent dus dat de schijf met 8 moergaten dus (waarschijnlijk) ook dezelfde maatvoering heeft.

Ik heb dus een 3L vat gekocht en daar het binnenwerk uitgehaald. Deze vergeleken met het 7L binnenwerk, die een extra slang heeft waar altijd kokend water uit kan komen (die is dus verbonden met het mengventiel). Hierna heb ik het warmte-element, de sensoren en de koudwatertoevoer overgezet van het 3L binnenwerk naar het 7L binnenwerk en het hele binnenwerk in het 3L reservoir gezet. Na aansluiten van de kap even gecheckt of niks lekte, maar nee. Super! Getest en nu komt er koud- warm- en kokend water uit de Fusion kraan. Heel tevree :)
  • Wat je dus kunt doen als je de 7L wilt omzetten naar 3L is:
  • 7L (E, met solenoïde) binnenwerk bemachtigen, mag defect zijn, gaat alleen om de ronde bovenplaat
  • 3L (E, met solenoïde) reservoir kopen, met werkend binnenwerk (let op dat het reservoir koud blijft van buiten, anders is het vacuüm lek).
  • Verwarmingselement, koudwatertoevoer en sensoren overzetten van 7L naar 3L ronde bovenplaat (hiervoor moeten wat stekkertjes losgemaakt worden, anders gaan ze niet door de moertjes. Beetje geduld en wat priegelwerk benodigd)
  • Boel vastzetten in het 3L reservoir en even testen met de kap er half op (om te zien of het lekt)
  • Hierna reservoir leegmaken en isolatie terugplaatsen
  • Kap terug en aansluiten maar!
Let erop dat je dus nog wel een mengventiel (van 100*C + koud naar warm water) moet hebben. Deze kosten bij Quooker bijna 100EU, maar er zijn ook andere merken te vinden. Let wel op dat ze ook 100*C water aankunnen, anders zullen ze snel slijten.

Hopelijk heb ik wat mensen geïnspireerd om dit ook te doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Raymond schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 09:33:
@JBS lekt er niet simpelweg wat water uit het opvangbakje van het overdrukventiel?

Beetje schoonmaken/rechthangen en slang er weer goed indrukken zou wel moeten helpen, schat ik in.
Goed punt. Heb er zojuist even naar gekeken, en de draairing waarmee de zwarte leiding aan het opvangbakje vast zit, zat erg los. Die vastgedraaid, en kan me inderdaad zomaar voorstellen dat 't hiermee al is opgelost. Ik heb er een droge handdoek onder gelegd, en ga het in de gaten houden. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenster
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:19
-dubbel-

[ Voor 97% gewijzigd door koenster op 13-02-2024 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV1979
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:42
Wij hebben sinds 2016 een floww combi XL kokend water kraan en die geeft sinds een tijd warm water dat veel te warm is (te heet om aan te raken; bijna zo heet als het kokende water). Heeft iemand een idee waar dat van kan komen en hoe ik dit zou kunnen verhelpen?

Bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maarten_NL
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:25
RvV1979 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 20:59:
Wij hebben sinds 2016 een floww combi XL kokend water kraan en die geeft sinds een tijd warm water dat veel te warm is (te heet om aan te raken; bijna zo heet als het kokende water). Heeft iemand een idee waar dat van kan komen en hoe ik dit zou kunnen verhelpen?

Bedankt
Als het vroeger wel werkte en nu niet meer dan is denk ik het thermostatisch mengventiel kapot. Die mengt kokend water met koud water om tot de warmwater temperatuur te komen.

Vaillant AroTHERM+ WP - 1.8kWp W + 11.6kWp Z + 2.7kWp O PV - Kona EV + Kia ev3 - ESP8266 FTW!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-05 10:45

charrel

Cortisol4life..

GodDamage schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 23:17:
Na dik 3,5 jaar is het min of meer gedaan met mijn Selsiuz kokendwaterkraan. Het kokend water was al een maand niet meer echt kokend water, dus dat was het eerste verschijnsel. Nu is van de week lekkage ontstaan aan de koppeling van de warmwateraansluiting van de kraan. Mijn voorlopige conclusie is dat door verkalking de druk dermate is toegenomen, dat het op de koppeling is gaan lekken. De boiler heb ik losgehaald en voor zover mogelijk uit elkaar. Het is een vrij eenvoudig apparaat en volgens mij zonder ingewikkelde elektrische aansturing. Er zit in ieder geval maar een stroomaansluiting aan, een koudwaterslang en een kokendwaterslang. De Selsiuz levert kokend water en dat vloeit samen met koud water naar de warmwaterleiding van de kraan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De koudwaterslang heb ik van het boilervat gehaald en door die opening ben ik steeds bezig om ontkalker met wat heet water naar binnen te gieten, tijdje laten staan en dan weer legen. Zo krijg ik de meeste kalk er wel uit. Dat gaat op zich wel maar ik heb niet veel vertrouwen in dit apparaat.

Is er een type Quooker dat deze Selsiuz zou kunnen vervangen? Dus alleen kokend water geeft en geen aparte aansturing van een kraan krijgt. Ik ben er bekend mee dat er verloopjes zijn om Quooker op andere merken kranen aan te sluiten maar weet dus niet welke Quooker ik moet hebben.
toon volledige bericht
Ik vermoed dat hier hetzelfde gebeurt, water kookt niet echt meer. Doet nog net zeer aan je vinger. Boiler is in '22 nog vervangen. Ga ook maar is even kijken. Contact met selsiuz gehad, lijkt erop dat de mengverdeler blijft hangen. Ze bieden wel een leuke coulance/ korting als je die aanschaft/ een boiler aanschaft, wat denk ik ook terecht is. ;)

@GodDamage Hier net het mengventiel vervangen, in overleg met selzius voor een aangepast prijs kunnen aanschaffen. Het water kookt hier nu weer heerlijk uit de kraan. Oude mengventiel zat compleet vast, bleef koud water mengen. Er is nu dus ook een nieuwe versie van.

[ Voor 8% gewijzigd door charrel op 20-03-2024 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattihafler
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-11-2024
Wij hebben in 2018 een Floww kraan aangeschaft.
Netjes op tijd destijds het filter vervangen.

Maar voordat het filter vervangen moest worden hadden een ander probleem wat maar lastig te verklaren is.

Ik kan op een gegeven moment het kokend water niet meer activeren.
normaal gesproken geef je een druk op de knop aan de linkerzijde en draai je de knop totdat de ledring rood wordt.
Maar ik kan drukken en draaien wat ik wil maar de ledring gaat niet op rood.

Als ik dan de kraan een flink tijd van het stroom haal (en de boiler ook).
Dan doet ie t meestal de eerste paar keer wel weer...maar uiteindelijk lukt het dan niet meer om de kokend water stand te activeren.

Gaat om Floww Combi L.

Iemand daar ervaring mee toevallig?

Hebben contact opgenomen met Franke (een aangesloten service monteur) en die willen wel langskomen om naar het probleem te kijken...
Maar ze geven aan geen kranen of onderdelen hiervan meer te kunnen leveren.
Dus dat wordt mogelijk 115 euro voorrijkosten en geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-05 23:31
charrel schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:31:
[...]

Ik vermoed dat hier hetzelfde gebeurt, water kookt niet echt meer. Doet nog net zeer aan je vinger. Boiler is in '22 nog vervangen. Ga ook maar is even kijken. Contact met selsiuz gehad, lijkt erop dat de mengverdeler blijft hangen. Ze bieden wel een leuke coulance/ korting als je die aanschaft/ een boiler aanschaft, wat denk ik ook terecht is. ;)

@GodDamage Hier net het mengventiel vervangen, in overleg met selzius voor een aangepast prijs kunnen aanschaffen. Het water kookt hier nu weer heerlijk uit de kraan. Oude mengventiel zat compleet vast, bleef koud water mengen. Er is nu dus ook een nieuwe versie van.
Zou kunnen dat hier hetzelfde is gebeurd. Ik heb nu alweer enige tijd het normale warm water van de c.v. weer aangesloten en de kokend waterkraan wordt wel gemist. De boiler is inmiddels zo goed als kalkvrij en misschien waag ik wel weer een poging om het aan te sluiten met een nieuwe mengverdeler. Hoeveel kostte die bij Selsiuz?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 12-05 10:45

charrel

Cortisol4life..

GodDamage schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:00:
[...]

Zou kunnen dat hier hetzelfde is gebeurd. Ik heb nu alweer enige tijd het normale warm water van de c.v. weer aangesloten en de kokend waterkraan wordt wel gemist. De boiler is inmiddels zo goed als kalkvrij en misschien waag ik wel weer een poging om het aan te sluiten met een nieuwe mengverdeler. Hoeveel kostte die bij Selsiuz?
89€ met nieuwe aansluitkit, even heen en weer gemaild toen kreeg ik een 45% kortingscode toegestuurd. Was wel even puzzelen, zit nu iets anders aangesloten.

https://www.selsiuz.com/combi-extra-mengventiel.html

[ Voor 4% gewijzigd door charrel op 21-03-2024 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:09
Klopt het dat Quooker de Hitac filters niet meer los verkoopt? Ik zie alleen een heel vervangend binnenwerk van 180 euro of een swap reservoir. Ik heb 5 jaar terug dat filter al eens vervangen en dat was een paar tientjes. Wil ik nu dus weer doen maar ik vind die filters nergens. Iemand een idee?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05:43
Mijn Quooker combi + met bruiswater functie geeft weinig druk, het moment dat je de kraan uitzet dan komt er meer druk uit. Iemand? De garantie is inmiddels verlopen en de keukenboer was vanaf het moment dat de keuken betaald was nauwelijks aan te spreken… het filter is inmiddels vervangen en de fles/cartridge ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 22-04 19:31

Sa1

In mijn huis, gekocht ~4 jaar terug, zit een Grohe Red. Een oud model, omdat hij een vierkante boiler heeft. Sinds enige tijd staat hij telkens uit. Als ik dan de zekering indruk op de achterkant, dan gaat hij weer aan. Hij warmt dat weer op en geeft ook weer kokend water.

Echter, na een aantal uren is hij weer uit en begint eea weer van voor af aan.

Heeft iemand een idee wat ik kan controleren om dit te verhelpen? Of te weten wat er aan de hand is?

Kan het bijv verkalking oid zijn? Sinds 4 jaar ook een waterontharder, maar daarvoor zat die er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanIJ
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik heb een Grohe Red in 2020 gekocht. Werkte tot na de afloop van de garantieperiode goed. Voor de langere termijn is het echter een waardeloos product. Er kan totaal geen onderhoud/reparatie aan uitgevoerd worden. Bij een (klein) defect is de enige mogelijkheid om een compleet nieuw systeem aan te schaffen, inclusief (dure?) kraan. Google maar even en het wemelt van o.a. lekkende slangen, waar geen nieuwe voor te krijgen zijn. Helaas passen standaard slangen meestal niet.
Bij mij was kalkafzetting de boosdoener. Een losse boiler, zonder kraan, inlaatcombinatie, mengventiel en slangen is niet te krijgen. Alleen alles opnieuw kopen was de enige optie. Ik ben hem toen gaan demonteren en heb hem handmatig ontkalkt. Bij demontage en daarna montage zie je pas hoe slecht dat ding in elkaar zit. Het elektrisch gedeelte/printplaatje zit zonder enige afscherming naast de wateraansluitingen. Die wateraansluitingen zijn een verhaal apart. Een taps toelopende dop met waterslang zit op een taps toelopend buisje op de boiler gemonteerd. De afsluiting wordt bereikt met een rubber ringetje. Is een mogelijkheid, maar bij een systeem, dat onder druk komt te staan moet je dat wel stevig borgen. Dat is bij de Grohe Red gedaan met een klemring van heel goedkoop metaal die grip moet hebben op een minimale ronde ribbel. Na de eerste keer loshalen is die ring zijn grip al kwijt en als het systeem onder druk komt te staan wordt die klemring over die ribbel heen gedrukt. Met als gevolg, dat het hele elektrische gedeelte kletsnat werd. Waarom geen gewone schroefaansluitingen met standaardmaten? Ik heb een en ander weer in orde kunnen brengen, maar om de paar maanden moest het ding weer uit elkaar voor een storing. Ik geef het nu op en ga een Hotto kopen. Veel goedkoper, degelijk van constructie en bijna alle onderdelen los verkrijgbaar. Dat systeem van de verlichte heetwaterkraan bij Grohe is wel leuk, maar ook storingsgevoelig. Het elektrische signaal moet omgezet worden in een mechanische “kraan”, die – je raad het al – binnen in de boiler bij alle elektra en wateraansluitingen zit. Met alle storingsmogelijkheden. Bij de Hotto is het gewoon een mechanische kraan en alles zit zo veel mogelijk buiten de boiler. Geen storingsgevoelige franje.
Conclusie: ik zou zeker geen boiler van Grohe kopen en ik begin me ook af te vragen of de andere producten van dit merk met toch een “degelijke Duitse uitstraling” even gammel in elkaar zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 12-05 14:24
HanIJ schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 12:23:
Ik heb een Grohe Red in 2020 gekocht. Werkte tot na de afloop van de garantieperiode goed. Voor de langere termijn is het echter een waardeloos product. Er kan totaal geen onderhoud/reparatie aan uitgevoerd worden. Bij een (klein) defect is de enige mogelijkheid om een compleet nieuw systeem aan te schaffen, inclusief (dure?) kraan. Google maar even en het wemelt van o.a. lekkende slangen, waar geen nieuwe voor te krijgen zijn. Helaas passen standaard slangen meestal niet.
Hmm, ik heb die ervaringen niet.

Bij de mijne (aanschaf eind 2016) ging in 2022 het mengventiel kapot. Ik wilde een extern mengventiel van Quooker monteren, maar zag daarna een goedkope variant bij Warmteservice. Toen ik mijn Grohe Red uit elkaar haalde, zag ik dat dit hetzelfde mengventiel is, op kleine details na. De draaiknop is iets anders van vorm, en de uitgang voor gemengd warm water heeft een schroefaansluiting. Ik heb nu dus een andere knop aan de voorzijde. Op de schroefaansluiting kon ik de slang voor warm water direct aansluiten.

In 2023 ging het apparaat lekken. Wat blijkt: mijn idee om die slang direct aan te sluiten en hem daarna een scherpe hoek te laten maken, was niet zo slim. Vervangen door een koperen leiding met knelkoppelingen (wederom standaard) en de slangaansluiting van het apparaat weer naar buiten gebracht. En die lekkage telt dus eigenlijk niet mee, want die had ik zelf veroorzaakt.

Eerder dit jaar bleef de kraan druppelen. Bovendeel van de kokendwaterkraan vervangen en hij kan weer door.

Maar in mijn geval vind ik 70 euro uitgeven aan (deels standaard) onderdelen niet zo'n enorm issue op zo'n apparaat dat al vele jaren meegaat en ook al vele jaren buiten de garantie is. En hij heeft me destijds 550 euro gekost, via iBood. Een ietwat andere prijs dan een Quooker.

Verder heb je wel een punt dat de boiler - en de manier waarop elektronica nauwelijks afgeschermd er onderin bungelt - tamelijk simpel is. Grohe koopt het spul gewoon elders in en plakt er hun naam op. Of ze daarmee de naam van Grohe (toch een kwaliteitsmerk in mijn beleving) te grabbel gooien, dat durf ik niet zomaar te stellen.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biglia
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-04 09:04
No Hands schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 20:36:
Klopt het dat Quooker de Hitac filters niet meer los verkoopt? Ik zie alleen een heel vervangend binnenwerk van 180 euro of een swap reservoir. Ik heb 5 jaar terug dat filter al eens vervangen en dat was een paar tientjes. Wil ik nu dus weer doen maar ik vind die filters nergens. Iemand een idee?
Ik ben er ook wel benieuwd en op zoek naar. Dat is een heel hoge kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

dreamscape schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 13:13:
[...]

Bij de mijne (aanschaf eind 2016) ging in 2022 het mengventiel kapot.
<snip>
In 2023 ging het apparaat lekken.
<snip>
Eerder dit jaar bleef de kraan druppelen. Bovendeel van de kokendwaterkraan vervangen en hij kan weer door.

Maar in mijn geval vind ik 70 euro uitgeven aan (deels standaard) onderdelen niet zo'n enorm issue op zo'n apparaat dat al vele jaren meegaat en ook al vele jaren buiten de garantie is. En hij heeft me destijds 550 euro gekost, via iBood. Een ietwat andere prijs dan een Quooker.
Wij hebben onze Quooker in 2010 gekocht. In 2015 ging er iets stuk (een sluitring, waarmee het binnenwerk vast wordt gehouden, brak af toen we hem wilden ontkalken). Quooker gebeld, voor 125 euro een onderhoudspakket gekocht, waarmee het hele binnenwerk, slangen, etc. vervangen werd. Omdat ze in 2013 daar blijkbaar zoveel aan veranderd hebben dat de oude modellen niet met de nieuwe onderdelen gerepareerd kunnen worden. Daarna nooit meer problemen mee gehad.

En als ik prijzen vergelijk tussen een Quooker en een Grohe Red is dat verschil niet zo heel groot hoor. Ja, via Ibood kan het behoorlijk schelen, maar dat zijn dan ook aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Wailing_Banshee schreef op woensdag 17 april 2024 @ 07:28:
[...]

Wij hebben onze Quooker in 2010 gekocht. In 2015 ging er iets stuk (een sluitring, waarmee het binnenwerk vast wordt gehouden, brak af toen we hem wilden ontkalken). Quooker gebeld, voor 125 euro een onderhoudspakket gekocht, waarmee het hele binnenwerk, slangen, etc. vervangen werd. Omdat ze in 2013 daar blijkbaar zoveel aan veranderd hebben dat de oude modellen niet met de nieuwe onderdelen gerepareerd kunnen worden. Daarna nooit meer problemen mee gehad.

En als ik prijzen vergelijk tussen een Quooker en een Grohe Red is dat verschil niet zo heel groot hoor. Ja, via Ibood kan het behoorlijk schelen, maar dat zijn dan ook aanbiedingen.
Oh, gezien de issues die ik er mee heb gehad (en die ongetwijfeld ook nog gaan komen), heb ik wel bedacht dat een volgende kokendwaterkraan een Quooker mag worden. Daarvan lees ik ook verhalen over defecten, maar ook over goede service. Tegenwoordig heb ik namelijk niet zoveel zin meer om daar zelf aan te klussen en bel ik liever een monteur. Dat is bij Quooker volgens mij behoorlijk goed geregeld.

En tegenwoordig kost zo'n Grohe ook de hoofdprijs, zag ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:02
Zou een ontkalker van je gehele water nog een optie zijn? Ik hoor echt van heel veel mensen dat hun kokend waterkranen etc. naar de kl... gaan van kalk.. maarja om dan voor 2,5 k een unit te laten plaatsen met zout installatie etc. vind ik ook wel weer wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-05 18:13
dfbt schreef op woensdag 17 april 2024 @ 14:51:
Zou een ontkalker van je gehele water nog een optie zijn? Ik hoor echt van heel veel mensen dat hun kokend waterkranen etc. naar de kl... gaan van kalk.. maarja om dan voor 2,5 k een unit te laten plaatsen met zout installatie etc. vind ik ook wel weer wat..
Die ontharder levert je natuurlijk wel meer op dan alleen een quooker die langer meegaat.
Ook je wasmachine, cv-ketel en vaatwasser zullen blij zijn. Degene die de wastafel en de tegels in de badkamer poetst ook trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-05 14:59
dfbt schreef op woensdag 17 april 2024 @ 14:51:
Laten installeren kon ik een jaar geleden voor 1650. Ik heb het zelf geinstalleerd en was inclusief wat losse materialen 825 kwijt. Past er gewoon bij in de meterkast. Geen seconde spijt van gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:02
cvanatten schreef op woensdag 17 april 2024 @ 21:50:
[...]

Laten installeren kon ik een jaar geleden voor 1650. Ik heb het zelf geinstalleerd en was inclusief wat losse materialen 825 kwijt. Past er gewoon bij in de meterkast. Geen seconde spijt van gehad
Wat voor merk heb je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
@dfbt voor onder de 1k moet je prima kunnen slagen. Bijv bij Aqmos of WTR
Zie ook het topic er over :)

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: HW - 2,7kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Vraagje waarvan ik hoop dat ik die hier mag stellen.

Tijdje geleden hebben wij onze nieuwe keuken opgeleverd gekregen icm een quooker pro 3 flex (Heeft dus een eigen warm en koudwater aansluiting)

Nu valt het ons op dat de waterdruk (zowel warm als koud) een stuk lager is dan in onze vorige keuken uit deze kraan. Heeft iemand hier een verklaring voor? Lijkt me toch niet dat dit inherent is aan de kraan zelf?

De stopkraan welke aan de muur gemonteerd zit waar de quooker op aangesloten zit heeft mega veel druk, dus daar ligt het niet aan.

[ Voor 20% gewijzigd door Imperium op 17-04-2024 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:10
dreamscape schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 13:13:
[...]
Hmm, ik heb die ervaringen niet.

Bij de mijne (aanschaf eind 2016) ging in 2022 het mengventiel kapot. Ik wilde een extern mengventiel van Quooker monteren, maar zag daarna een goedkope variant bij Warmteservice.
[...]

Herkenbaar verhaal, neem aan dat je ook de vierkante OG Grohe Red Duo hebt met de plastic verchroomde knop aan de voorkant die afknapt door de warmte :D. Bij die van ons ging de kraan ook druppen, dat lag idd aan het bovendeel voor het kokend water (heb ik vervangen). Weet je nog welk mengventiel je hebt gehaald? :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
Puch-Maxi schreef op woensdag 17 april 2024 @ 23:17:
[...]

Herkenbaar verhaal, neem aan dat je ook de vierkante OG Grohe Red Duo hebt met de plastic verchroomde knop aan de voorkant die afknapt door de warmte :D. Bij die van ons ging de kraan ook druppen, dat lag idd aan het bovendeel voor het kokend water (heb ik vervangen). Weet je nog welk mengventiel je hebt gehaald? :)
Inderdaad, die oude vierkante versie. Bij mij was de knop nog niet versleten, maar was het mengventiel intern niet in orde. Daardoor kwam er ook bijna kokend heet water uit de warme kraan en dat leek me niet zo heel veilig... ;)

Dit is het mengventiel dat ik erin gezet heb:
https://www.warmteservice...g-3-x-15-mm-knel/p/L15120

Heeft op de uitgang een knelkoppeling waar het origineel anders is aangesloten, en de knop is dus anders. Ik heb met een ronde gatenzaag de voorkant van de behuizing een klein beejte gemodificeerd om deze erdoorheen te kunnen steken. Bij de originele kan de knop eraf en bij deze niet.

En in eerste instantie had ik de slang voor warm water (die is behoorlijk lang) direct hierop aangesloten, maar de krappe haakse bocht was geen goed idee. Na reparatie nummer twee is dit het resultaat:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RzEXLltP0V7Ej0n-_ihU8cgMZig=/800x/filters:strip_exif()/f/image/w0IHgTaxcs2zIuTh4HnSruXl.png?f=fotoalbum_large
Voor 35 euro aan materiaal weer een werkende (en niet incontinente) kokendwaterkraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:10
@dreamscape
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Bij ons is het mengventiel namelijk ook defect, de temperatuur van het warme water is niet meer te regelen en is erg heet. Goed om te lezen dat het wel is te repareren, creatief opgelost! d:)b

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:09
biglia schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 14:19:
[...]

Ik ben er ook wel benieuwd en op zoek naar. Dat is een heel hoge kost.
Ik heb er net 1 gekocht, https://www.ebay.com/itm/...xh%7Ctkp%3ABk9SR_KV9bHkYw

Het lijkt er iig exact op.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocket23
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-05 18:19
Onze Grohe Red knippert sedert vandaag paars op het handvat.

We kunnen wel nog gewoon kokend water tapen, iemand een idee wat dit zou veroorzaken?

Stroom afhalen heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Imperium schreef op woensdag 17 april 2024 @ 22:54:
Tijdje geleden hebben wij onze nieuwe keuken opgeleverd gekregen icm een quooker pro 3 flex (Heeft dus een eigen warm en koudwater aansluiting)

Nu valt het ons op dat de waterdruk (zowel warm als koud) een stuk lager is dan in onze vorige keuken uit deze kraan. Heeft iemand hier een verklaring voor? Lijkt me toch niet dat dit inherent is aan de kraan zelf?
Zit het reduceerventiel er soms tussen?
Zo ja, verwijder die.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
DJMaze schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 21:27:
[...]

Zit het reduceerventiel er soms tussen?
Zo ja, verwijder die.
Dank voor je reactie. Deze zit er niet tussen. Hoeft schijnbaar niet bij de nieuwste types.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-05 13:13
Wij zijn nu aan het kijken om de Quooker uit te breiden met de Cube. Quooker en vaatwasser zit allebei op eigen groep maar heb geen stopcontact meer over daar voor de Cube. Kan ik de Quooker en cube dan gewoon samen op een normale stekkerdoos samen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Quooker levert een speciale stekker doos om de vaatwasser, Quooker en Qube toch op 1 groep kwijt te kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eddje1983
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-05 16:32
Nicklazzz schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 18:02:
Mijn Quooker combi + met bruiswater functie geeft weinig druk, het moment dat je de kraan uitzet dan komt er meer druk uit. Iemand? De garantie is inmiddels verlopen en de keukenboer was vanaf het moment dat de keuken betaald was nauwelijks aan te spreken… het filter is inmiddels vervangen en de fles/cartridge ook.
Ik heb het zelfde probleem gehad. Bleek uiteindelijk het reduceerventiel te zijn. Deze vervangen op aanraden van de Quooker klantenservice en heb weer goed werkende kraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-05 13:13
Athome schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:54:
Quooker levert een speciale stekker doos om de vaatwasser, Quooker en Qube toch op 1 groep kwijt te kunnen.
Ja.. maar mijn vaatwasser heeft wel al een eigen groep. Gaat dus puur over Quooker en Cube op 1groep/wcd met stekkerdoos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Facerafter schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 21:18:
[...]

Ja.. maar mijn vaatwasser heeft wel al een eigen groep. Gaat dus puur over Quooker en Cube op 1groep/wcd met stekkerdoos
Ik lees op https://www.quooker.nl/cube dat het ding een vermogen heeft van 100W. Als ik me niet vergis is het vermogen van de Quooker zelf 2200W. Dat kan dus prima samen op een groep en op dat ene stopcontact. Als het even kan zou ik de wcd vervangen door een dubbele en niet met een stekkerdoos werken. Maar ik kan natuurlijk niet in jouw keukenkastje kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:33
Hoi allen,

2 vraagjes over mijn Grohe Red. Deze is van 2016.

1. de knop voorop om de temperatuur te regelen is afgebroken. Daaronder zit gewoon een metalen pin die je normaal met de kunstof knop kunt draaien. Maar deze zit helemaal vast. Kan deze met een tang niet draaien.
Het water voor "gewoon" warm water is veel te warm (81 graden) en kan ik nu niet meer aanpassen.

2. Ik zie dat mijn Grohe Red constant grote pieken in mijn verbruik oplevert. Dit is bijv van 29mei op 30 mei.
Zoals je ziet zorgt het de hele nacht voor allerlei stroompieken. Is dit wel normaal?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YGNXiALYB83rz-kTOqt4XakmsuE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9MseMSjtKg8edjgcTc9TwA4z.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-05 17:06
Ik heb 3 maanden een HOWAT.
Wat mij nu opvalt dat deze nu al minder heet water geeft. en bij het opwarmen soms wat heet water uit de kraan komt. ik vind dit wel snel,alles geplaatst met nieuwe filter. woon in NH . qua hardheid water is niet extreem hoog..

[ Voor 9% gewijzigd door simonj op 02-06-2024 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppaulv
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-02 13:11
We zijn voor ons nieuwe huis op zoek naar een kokend water kraan maar absoluut géén Quooker. Die hebben we nu namelijk en vinden het gespetter vreselijk en ook gevaarlijk (na enkele brandwonden).
Van andere merken zie ik ook allerlei ellende voorbij komen dus ik weet het even niet meer.
Iemand al enige tijd ervaring met Hotto wat hierboven genoemd wordt?
Of een andere betrouwbare niet spetterende kraan?

One cookie a day keeps the doctor away !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

@ppaulv Misschien toch een twin tap? Die is in hoogte verstelbaar en dat spettert echt véél minder. Ik vind het zelf handiger en dat is voor mij het belangrijkste. Dan maar iets minder strak.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mfx66FYF_hcIImYDtx636MnnZAI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GDSkwBFiS4lreE9aMnJtskzO.jpg?f=fotoalbum_large

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gj9LANSGynAqJl3_WMSPAADTvTE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eGbVSxmww35gqo7BBMvjhtiR.jpg?f=fotoalbum_large

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppaulv
Nee is geen verbetering, blijft spetteren als je een mok of pan gaat vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppaulv
Nu is mij verteld (door een service monteur) dat in de eerste modellen de mogelijkheid bestond de temperatuur te regelen met een draaiknop. Maar dat dat in de nieuwere modellen niet meer bestaat.
Totaal onbegrijpelijk waarom ze zo zoiets nuttigs hebben verwijderd. Als dat er nog zou zijn geweest zou ik heel tevreden zijn geweest met Quaooker. Maar nu absoluut niet. Nooit zal ik er nog een aanschaffen (tenzij ze dat knopje terugzetten ;-) ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

ppaulv schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:35:
Nee is geen verbetering, blijft spetteren als je een mok of pan gaat vullen.
Heb je soms een hoge waterdruk in huis? Hier is de druk circa 1,8 bar en de Quooker spettert wel iets, maar niet hinderlijk. Voor zover ik weet is Quooker de enige met echt kokend water, de rest zit (net) onder het kookpunt.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppaulv
Quooker heeft het water op 110 graden wat dus spontaan in stoom verandert als het uit de kraan komt. Die andere merken houden het op een lagere temperatuur maar nog steeds ongeveer 100 graden. En nee, geen bijzonder hoge druk hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GORby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 11:40
Flappie schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 11:46:
Hoi allen,

2 vraagjes over mijn Grohe Red. Deze is van 2016.

2. Ik zie dat mijn Grohe Red constant grote pieken in mijn verbruik oplevert. Dit is bijv van 29mei op 30 mei.
Zoals je ziet zorgt het de hele nacht voor allerlei stroompieken. Is dit wel normaal?
[Afbeelding]
Over de knop kan ik niets zeggen, maar die pieken zijn perfect normaal. Die kokendwaterkranen hebben een aan uit sturing voor hun verwarming, en om de temperatuur te houden, gaat die af en toe even aan. Dat is maa enkele seconden, maar zorgt wel voor een korte gebruikspiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-05 14:38
Ik heb het volgende euvel al eerder voorbij zien komen in dit topic, maar in de zwarte bus van de inlaatcombinatie naar de afvoer blijft water tot aan de rand staan, met lekkage tot gevolg. Ik heb de buis inmiddels losgemaakt en doorgeblazen en daar kwam idd wat rotzooi uit, maar inmiddels staat het water alweer tot de rand (nog geen 2 dagen later).

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Kan de afvoer zelf verstopt zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B90SxYI3EVrG1xBpfyI79aXP8jo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m8VUa2KQ9Zb6cB36QXtCDKOR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:31

timovd

Voorsprong door techniek

@goldmemberf1 heb je een foto van het geheel? Kan het zijn dat je ergens vacuüm creëert en dat het water daardoor niet verder kan stromen?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

goldmemberf1 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:05:

Wij hebben ook zoiets gehad: water stroomde terug via dat pijpje. Bleek gewoon een verstopping verderop te zijn.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DailySpecial
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-02 14:02
Ik heb een uitdaging...

Ik heb een Itho Daaldrop floww combi-l met chiller. (volgens mij hetzelde als de Perfect 4 Chilled van Franke) In verband met een verbouwing van de keuken heb ik deze een tijdje opgeslagen. Nu blijkt tijdens het opslaan een kabeltje verloren te zijn gegaan. Het gaat om het kabeltje van de chiller unit naar de Hub. Aan de chiller kant van de kabel zit een soort MOLEX achtig iets en aan de hub kant een mini jack.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-htn0EH1-9L3OB2cEsT7-WDdc-U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yLrsE1P8eN4LjJV8eUpVVjjL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p2wRBc56wWF68HbCOkX5h673nPg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4qAbM8ouhIk5zX0uAgnvf6SL.jpg?f=fotoalbum_large

Nu blijkt dat kabeltje los niet te krijgen te zijn. De klantenservice van Franke kan het niet los leveren en hele nieuwe chiller op een kraan van die leeftijd vind ik wat te gortig.

Zo ingewikkeld kan dat kabeltje niet zijn. Ik soldeer dat met liefde zelf in elkaar. Alleen ben ik wat huiverig om de polariteit te gokken. Het lijkt me niet meer dan een signaal kabeltje maar toch..

Ik hoop dat iemand die de Itho Daaldrop Floww Combi-I Chilled of de Franke Perfect 4 chilled heeft en dat kabeltje voor me zou willen doorfluiten??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:40
Kun je de chiller niet openmaken en op die manier de polariteit reverse engineren?

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DailySpecial
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-02 14:02
Ben bang van niet. Krijg die chiller wel open maar dan weet ik nog de polariteit op de hub niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
DailySpecial schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:21:
Ben bang van niet. Krijg die chiller wel open maar dan weet ik nog de polariteit op de hub niet...
Sleeve is bijna altijd GND (want is zo bij audio). Je zou m kunnen gokken met Sleeve GND en Tip signaal.

[ Voor 9% gewijzigd door big bang op 21-06-2024 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMailman
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:59
Hier krijgen we in september een nieuwe keuken, en bij nader inzien willen we daar toch een kokend+warm waterkraan in.
Maar zoveel keus...
- 3 liter
- koud, warm en kokend water uit 1 flexkraan
- inlaat komt aan de warmwaterleiding vanaf de warmtepompboiler
- A-merk, maar hoeft geen Quooker te zijn

Is er 1 die voldoet aan bovenstaande?
De Quooker Flex (kraan) icm Quooker Combi (maar das 7 liter) komt het meest in de buurt lijkt het.
Of de Pro3 boiler, maar die lijkt weer geen warm water (alleen kokend) te geven. Of mengt de kraan dat bij tot warm?

[ Voor 15% gewijzigd door MisterMailman op 06-07-2024 09:33 ]

Panasonic WH-MDC05J3E5 | Atlantic Explorer V4 270 | 2800Wp | Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

@MisterMailman Zou een Quooker Combi nemen en alleen aansluiten op koud water. Warmwaterleiding afdoppen bij het begin of zelfs helemaal niet laten aanleggen. Nauwelijks energie-winst te behalen door aansluiting op warme leiding en de warmptepompboiler blijft beter op temperatuur omdat er minder stroming in de boiler is van kleine beetjes water tappen.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMailman
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:59
ericplan schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 09:35:
@MisterMailman Zou een Quooker Combi nemen en alleen aansluiten op koud water. Warmwaterleiding afdoppen bij het begin of zelfs helemaal niet laten aanleggen. Nauwelijks energie-winst te behalen door aansluiting op warme leiding en de warmptepompboiler blijft beter op temperatuur omdat er minder stroming in de boiler is van kleine beetjes water tappen.
Ja idealiter zou ik dat ook willen. Maar de warmwaterleiding ligt er al, en die kan ik niet afdoppen bij het begin (want ergens splitsing naar badkamer).
Dus om een doodlopend stuk warmwaterleiding te voorkomen, wil ik de boiler aan de warmwaterleiding (zodat die doorspoelt bij tappen).

Panasonic WH-MDC05J3E5 | Atlantic Explorer V4 270 | 2800Wp | Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:37
Ik heb het volgende euvel al eerder voorbij zien komen in dit topic, maar in de zwarte bus van de inlaatcombinatie naar de afvoer blijft water tot aan de rand staan, met lekkage tot gevolg. Ik heb de buis inmiddels losgemaakt en doorgeblazen en daar kwam idd wat rotzooi uit, maar inmiddels staat het water alweer tot de rand (nog geen 2 dagen later).

[Afbeelding]
Vaak zit je dan met een te korte hoogte. Hier ook problemen mee gehad en nu ondervangen met een terugslagklep van Quooker, onderdeel 3120700. Niet goedkoop maar geen waterballet is ook wat waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:20
MisterMailman schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 09:38:
[...]

Ja idealiter zou ik dat ook willen. Maar de warmwaterleiding ligt er al, en die kan ik niet afdoppen bij het begin (want ergens splitsing naar badkamer).
Dus om een doodlopend stuk warmwaterleiding te voorkomen, wil ik de boiler aan de warmwaterleiding (zodat die doorspoelt bij tappen).
Zelfde situatie hier, en ik ben gegaan voor de Quooker Combi+, koud en warm aangesloten vanwegen dezelfde reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb de buis inmiddels losgemaakt en doorgeblazen en daar kwam idd wat rotzooi uit,
volledig losgemaakt, dus ook aan de kant waar die op de afvoer zit?
Want dan moest je ook het tuutje aan de afvoer even doorprikken.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenPH
  • Laatst online: 08-05 21:35
voor mijn nieuwe keuken zou ik graag een Quooker Combi willen plaatsen, want geen warm water leiding in de keuken + waterkoker kan weg.
Direct achter de achterwand van de keuken zit de bijkeuken (met gootsteen), hier is ook geen warm water beschikbaar.

Mijn vraag is: kan ik de warmwater toevoer van de Quooker ook voor een 2e kraan toepassen (dus niet het kokend water).
Op het schema ziet het er uit alsof dat simpel kan: T-stukje na het mengventiel, ene kant naar de Quooker warmwater, andere kant naar bijkeukenkraan warmwater:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M0xte4jmZYlDaP2OLbW7F_mAnVg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XK2A1Ca4Yvk4j94uEkLTdjXz.png?f=fotoalbum_large

Oja; Quooker zegt: nee, kan niet en je garantie vervalt als je het wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

StevenPH schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 17:35:
voor mijn nieuwe keuken zou ik graag een Quooker Combi willen plaatsen, want geen warm water leiding in de keuken + waterkoker kan weg.
Direct achter de achterwand van de keuken zit de bijkeuken (met gootsteen), hier is ook geen warm water beschikbaar.

Mijn vraag is: kan ik de warmwater toevoer van de Quooker ook voor een 2e kraan toepassen (dus niet het kokend water).
Op het schema ziet het er uit alsof dat simpel kan: T-stukje na het mengventiel, ene kant naar de Quooker warmwater, andere kant naar bijkeukenkraan warmwater:
[Afbeelding]

Zou het kunnen dat de afstand tussen de Quooker en de kraan te groot wordt? (dat Quooker daarom zegt dat het niet kan?) Je kunt zo'n T-stuk natuurlijk overal in die leiding van de Quooker naar je kraan kunnen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
StevenPH schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 17:35:

Nein, mag niet! Je moet een extra Quooker kopen, aldus WC-eendQuooker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenPH
  • Laatst online: 08-05 21:35
Wailing_Banshee schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 07:06:
[...]

Zou het kunnen dat de afstand tussen de Quooker en de kraan te groot wordt? (dat Quooker daarom zegt dat het niet kan?) Je kunt zo'n T-stuk natuurlijk overal in die leiding van de Quooker naar je kraan kunnen doen...
Toevallig komt het na onze verbouwing zo uit dat de gootsteen vd keuken en gootsteen vd bijkeuken, met de rug tegen elkaar staan (enkel het wandje er tussen), dus de afstand van de 2e kraan zal nog ruim binnen de maximum lengte vd leiding vallen.
big bang schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 13:49:
[...]

Nein, mag niet! Je moet een extra Quooker kopen, aldus WC-eendQuooker.
Maar is dat omdat het technisch niet kan of enkel daarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itaalol
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-09-2024
ppaulv schreef op maandag 3 juni 2024 @ 07:41:
We zijn voor ons nieuwe huis op zoek naar een kokend water kraan maar absoluut géén Quooker. Die hebben we nu namelijk en vinden het gespetter vreselijk en ook gevaarlijk (na enkele brandwonden).
Van andere merken zie ik ook allerlei ellende voorbij komen dus ik weet het even niet meer.
Vind het heel knap hoe je dit voor elkaar krijgt, haha. Ik heb inmiddels 2 jaar een Quooker en nog nooit een spetter op me gehad (pak bijna dagelijks kokend water). Pot/ketel/mok hoger houden en klaar. ;)

Welk alternatief is het geworden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

itaalol schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:42:
[...]

Vind het heel knap hoe je dit voor elkaar krijgt, haha. Ik heb inmiddels 2 jaar een Quooker en nog nooit een spetter op me gehad (pak bijna dagelijks kokend water). Pot/ketel/mok hoger houden en klaar. ;)

Welk alternatief is het geworden?
Wij hebben hem nu al een jaar of 13, en ook nog nooit een spetter gepakt (dagelijks meerdere keren kokend water...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-05 18:13
ppaulv schreef op maandag 3 juni 2024 @ 07:41:
Ja, ik heb ervaring met een Hotto, en ik kan het je niet aanbevelen.
Meerdere redenen: Het spettert zeker wel (meer dan bij alle 'echte' quookers die ik bij vrienden gezien heb). De kwaliteit is echt matig, kraan blijft altijd een poosje nadruppelen wat gezien wordt als "normaal". Twee jaar geleden lekkage gehad (was net 3 jaar oud), kreeg de keuze repareren, of nieuwe hotto laten plaatsen tegen flinke korting. Heb toen serieus nog 200 euro extra korting weten af te dwingen met de opmerking "als jullie liever een nieuwe plaatsen dan nog garantie leveren op deze oude, dan weten jullie dus ook dat het echt pruts-kwaliteit is"...

De nieuwe is wel iets beter, maar druppelt nog steeds. Als de garantie verlopen is en ik heb er weer problemen mee ga ik echt wel voor een echte quooker en niet meer geld besparen voor een net-niet exemplaar.

--edit-- ik bedenk me nog een reden: wij hebben oorspronkelijk de Hotto genomen omdat onze keuken-leverancier die mee kon leveren. Maar sindsdien zijn zij ook overgestapt op het leveren van Quoteer wegens teveel problemen met Hotto's.

[ Voor 7% gewijzigd door Vloris op 30-07-2024 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppaulv
Dank voor je reactie @Vloris. Hebben zelf besloten ondanks alles toch een quooker te gaan kopen. Kwalitatief gewoon de beste als ik alle reacties kan geloven. En uitkijken met dat gespetter, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-05 20:34
Ik heb een Quooker Flex en de uitloop van de kraan zit erg los in de behuizing. Het gevolg hiervan is dat door de weerstand van de slang en bal die onderaan hangen, de kraan uitzichzelf weer terugslaat. Duw ik de uitloop bijvoorbeeld helemaal naar links, dan draait de uitloop vanzelf weer terug naar voren. Erg onhandig als je de aardappels wil afgieten zeg maar.

Ik heb weleens een andere Quooker Flex bij vrienden bediend en die liep heel stroef en bleef dus gewoon op de positie staan waarop je de uitloop neer zet.

Ik vermoed dat er te veel vet oid in het mechanisme zit. Garantie is al lang verlopen. Herkent iemand dit probleem en is het wellicht gelukt om dit op te lossen door de kraan open te maken en op enige manier stroever te laten draaien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7QXYPJK34ICK3sWkN5I2m6pqKNA=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/nzVcCiGxFrXyKi34TTiPWgyq.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambond
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:54
@No Hands was het door jou bestelde filter inderdaad een goede? Ik kom er nu ook achter dat Quooker de hitac filter onderhoudsets niet meer los verkoopt dus ben op zoek waar ze nog te krijgen zijn. Het alternatief (binnenwerk vervangen of swap set) kost een veelvoud :/
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste