Het werkt exact hetzelfde als bij Microsoft. Het wordt eerst gefaseerd uitgerold en daarna beslis je zelf om het in te schakelen (of niet).Samueldw schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:55:
Wat ik altijd wel waardeer is als ik zelf kan aangeven dat ik de 'update' wil. Daarmee geef je de tweaker de mogelijkheid het product te testen en dat hoeft de uitrol naar normale gebruikers niet in de weg te zitten. Microsoft doet dat wel netjes met grote updates. Zodra daar de uitrol begint kun je meteen aangeven dat je je pc wilt upgraden. Of je wacht en dan komt de uitrol vanzelf na een paar dagen/weken.
Dat is wat mij betreft de ideale oplossing.
Niet helemaal, wanneer je je pc automatisch laat zoeken naar updates zal je inderdaad gefaseerd de grote updates krijgen... Maar wanneer je zelf op de update-knop drukt zal je hem gelijk krijgen.
Zou een mooi systeem zijn voor Google
Zou een mooi systeem zijn voor Google
Alleen zit er een verschil in keuzemogelijkheid. Zodra de uitrol start kun je bij Microsoft kiezen om het meteen te ontvangen. Doe je niets, dan krijg je de update zodra Microsoft vindt dat je er klaar voor bent.Zapato schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 18:37:
[...]
Het werkt exact hetzelfde als bij Microsoft. Het wordt eerst gefaseerd uitgerold en daarna beslis je zelf om het in te schakelen (of niet).
Bij Google kun je niet kiezen en is het gewoon wachten geblazen.
Bron. Het gaat hierbij natuurlijk om een heel ander soort update/product, maar dit principe werkt naar mijn mening gewoon goed.
Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8
En zo hebben iPhone gebruiker in ene eerder Google Assistent dan Android gebruikers ...
https://www.iculture.nl/a...istent-nederlands-review/
... meh ...
... meh ...
Ik ben benieuwd of pa hem wel op zijn telefoon heeft. Echter ligt zijn telefoon nog op zijn werk.
Op mijn Galaxy S7 telefoon nog steeds niks, en een hoop grijze opties.
Op mijn Galaxy S7 telefoon nog steeds niks, en een hoop grijze opties.
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
Niet het idee dat er vandaag iets gebeurd is. 10 % in 6 dagen.... Da's dan wel heul druppelsgewijs...
Daarvoor moet je wel uit de USA store laden, dus een amerikaans account aanmaken.^LuKKie^ schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 20:30:
En zo hebben iPhone gebruiker in ene eerder Google Assistent dan Android gebruikers ...
... meh ...
Hij is dus officieel ook nog niet voor de iDevices te downloaden.
Morgen is het 1 Augustus, ik gok dat om een uurtje of 9 of 10 in de ochtend de echte rolout zal zijn.
Behalve NL krijgen ook een aantal andere landen de assitant.
Dit is een vermoeden he, het is nergens op gebaseerd.
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
Serieus
?

Geweldig antwoord helaas nog niks hier..... En ik wil mijn toon bedienen..... (niet nu hoor het is nog warm zat)
Welke Toon??Gandalf68 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:34:
Geweldig antwoord helaas nog niks hier..... En ik wil mijn toon bedienen..... (niet nu hoor het is nog warm zat)
Hij staat niet meer in de playstore of bij jullie wel? Vreemd. Heb hem al een paar x geïnstalleerd maar gaf aan nog niet geschikt te zijn
Is nu niet meer te installeren
Toch geinig dat mijn zoontje hem op zijn S4 al wel binnen heeft en ik met mijn S8 nog niks. Even geduld dus nog
Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4
Hij is bij mij te vinden in de Playstore met Google Assistent, maar met Google Assistant vind ik hem niet.bruce the boss schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 22:24:
Hij staat niet meer in de playstore of bij jullie wel? Vreemd. Heb hem al een paar x geïnstalleerd maar gaf aan nog niet geschikt te zijn
Dag 6 is bijna voorbij en helaas nog niks.
Iemand met een OP6 die hem al wel heeft?
Bij mij helemaal niet meer. Alleen de Google app komt er.Zapato schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 22:30:
[...]
Hij is bij mij te vinden in de Playstore met Google Assistent, maar met Google Assistant vind ik hem niet.
Xiaomi Redmi 5 hier, met Nederlands als taal maar regio staat op België.
Ik zie de Assistent instellingen wel maar alles is in het grijs. Wij Belgen krijgen die update toch ook?
Ik zie de Assistent instellingen wel maar alles is in het grijs. Wij Belgen krijgen die update toch ook?
Nee. Zie het filmpje van AW_bos een paar reacties terug.user549890 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 23:00:
Xiaomi Redmi 5 hier, met Nederlands als taal maar regio staat op België.
Het lijkt er op dat de 'strategische uitrol' van Google juist zeer succesvol is gegaan. Zoals bijna iedereen hier al aangeeft, zijn er weinig technische redenen te verzinnen waardoor een bedrijf als Google deze update niet kan pushen.
Ik vermoed dat ze tegen een bug aangelopen zijn waardoor de rest van de uitrol vertraagd is/was.
Ik vermoed dat ze tegen een bug aangelopen zijn waardoor de rest van de uitrol vertraagd is/was.
Ik las net wel op een site dat de uitrol voor de iPhone "on hold" staat. Hij heeft blijkbaar gisteren even online gestaan. Na een uurtje kreeg men een witte scherm te zien als er op de directe link klikte, die naar de store voor google assistent ging.
Hopelijk wordt het snel aangepast. ik gebruik een Sony z5 en een iPhone se en ik ben vooral nieuwsgierig waar ik hem eerder kan downloaden.
(je moet iets in je vakantie te doen hebben
)
Hopelijk wordt het snel aangepast. ik gebruik een Sony z5 en een iPhone se en ik ben vooral nieuwsgierig waar ik hem eerder kan downloaden.
(je moet iets in je vakantie te doen hebben
Ik heb de OP6 maar ook nog geen Assistant.Scheeringa schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 22:49:
Dag 6 is bijna voorbij en helaas nog niks.
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Laatste dag is ingegaan ;-). maar denk dat er vertraging is opgelopen en dat het niet voor morgen uitgerold is.
Ik heb een pixel 2xl en de assistent is inmiddels in het Nederlands beschikbaar voor mij.
Pixel 2 hier, maar heb nog geen melding ontvangen. Ook bij de settings van de assistant is alles grayed out. Ben benieuwd of het vandaag dan toch eindelijk gaat gebeuren...
Sinds vandaag? Of al eerder? Ik ook pixel 2 XL maar helaas nog niet beschikbaar. Draai beta P, weet niet of dat nog uit maakt.z0rk0l schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:18:
Ik heb een pixel 2xl en de assistent is inmiddels in het Nederlands beschikbaar voor mij.
[ Voor 7% gewijzigd door T-bone88 op 01-08-2018 08:27 ]
*knip*. Offtopic.
Voor wie benieuwd is: ik kan Assistant prima downloaden, maar Nederlands verstaat ie nog niet. Dus ook die variant kan nog prima.
Even geduld nog dus...
Voor wie benieuwd is: ik kan Assistant prima downloaden, maar Nederlands verstaat ie nog niet. Dus ook die variant kan nog prima.
Even geduld nog dus...
[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 01-08-2018 11:07 ]
sinds gisteren al. Ja heb ook de beta draaien, k kneep in mijn tel en ineens deed ie hetT-bone88 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:26:
[...]
Sinds vandaag? Of al eerder? Ik ook pixel 2 XL maar helaas nog niet beschikbaar. Draai beta P, weet niet of dat nog uit maakt.
*knip*. Offtopic.
Ik zie graag hier (je zal het niet geloven in deze tread...) wat de ervaringen zijn van de Nederlandse Assistant. Welke bedrijven (AH, PTTpost, etc.) werkt hartstikke goed samen en waar moet nog aan gewerkt worden.
Of wat zijn de easters eggs die er bij ons ingestopt zitten (zoals de palingen voor Volendam). En daar zie ik wel graag discussie van
Ik zie graag hier (je zal het niet geloven in deze tread...) wat de ervaringen zijn van de Nederlandse Assistant. Welke bedrijven (AH, PTTpost, etc.) werkt hartstikke goed samen en waar moet nog aan gewerkt worden.
Of wat zijn de easters eggs die er bij ons ingestopt zitten (zoals de palingen voor Volendam). En daar zie ik wel graag discussie van
[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 01-08-2018 11:08 ]
Jammer dat Google niet zoals destijds met Google Plus en Google Wave laat intekenen en in die volgorde releast..
Schat in dat nu veel mensen iets hebben, die daar geeneens op zitten te wachten, terwijl anderen al dagen een paar keer per dag checken of hun toestel al "terugpraat".. ;-))
Schat in dat nu veel mensen iets hebben, die daar geeneens op zitten te wachten, terwijl anderen al dagen een paar keer per dag checken of hun toestel al "terugpraat".. ;-))
Kijk dit filmpje nu eens daar krijgen jullie antwoorden op al die vragen die hier gesteld worden.
Waarom het zo lang duurt en waarom niet in belgie bijvoorbeeld.
Kan dit niet als sticky?
Je kunt het filmpje in de TS zetten ?Artwido schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:12:
[video]
Kijk dit filmpje nu eens daar krijgen jullie antwoorden op al die vragen die hier gesteld worden.
Waarom het zo lang duurt en waarom niet in belgie bijvoorbeeld.
Kan dit niet als sticky?
Misschien is het sowieso een idee de TS wat aan te passen / aan te vullen
[ Voor 8% gewijzigd door ImNotnoa op 01-08-2018 10:19 ]
Try SCE to Aux
DoneImnoa schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:14:
[...]
Je kunt het filmpje in de TS zetten ?
Misschien is het sowieso een idee de TS wat aan te passen / aan te vullen
Zoveel word er niet duidelijk gemaakt in dat filmpje van wat nog niet bekend was.
*knip*. Offtopic.
*knip*. Offtopic.
[ Voor 45% gewijzigd door rens-br op 01-08-2018 11:09 ]
Mijn ervaring is: Dat het jammer is dat sommige mensen zo lang moeten wachten. Bijna op elke tv zender en krant stond het wel. Maar op de dag vandaag zegt Google Assistent: Dat ze nog niet wordt ondersteund.
@rens-br Best wel bizar dit he, De topic was begonnen met de vraag wie heeft google Assistant al. Vervolgens wordt het: [Google Assistent] Ervaringen & Discussie.
En vervolgens mogen we niet meer zeggen dat we de Assistent niet hebben, en dat we maar geduld moeten hebben. Logisch toch dat we geduld moeten hebben. Maar dan mag dat het toch nog wel benieuwd worden dat we de Assistent nog niet hebben? Want ook dat is een ervaring / Discussiepunt.
@rens-br Best wel bizar dit he, De topic was begonnen met de vraag wie heeft google Assistant al. Vervolgens wordt het: [Google Assistent] Ervaringen & Discussie.
En vervolgens mogen we niet meer zeggen dat we de Assistent niet hebben, en dat we maar geduld moeten hebben. Logisch toch dat we geduld moeten hebben. Maar dan mag dat het toch nog wel benieuwd worden dat we de Assistent nog niet hebben? Want ook dat is een ervaring / Discussiepunt.
De website van Google Assistant wordt nog continue geüpdate met nieuwe mogelijkheden. Ik heb sterk het gevoel dat het allemaal nog niet helemaal klaar voor de release is(/was).
Zitten wel een paar leuke tussen, ik denk dat er de komende periode nog veel meer bij komenBazB schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:36:
De website van Google Assistant wordt nog continue geüpdate met nieuwe mogelijkheden. Ik heb sterk het gevoel dat het allemaal nog niet helemaal klaar voor de release is(/was).
Als ik deze lijst zie, ben ik toch best wel benieuwd waarover je kan praten met "Ken je kat"
.
Ook was ik benieuwd of er al wat inhoudelijk informatie is over het maken van een chatbot.
Dit zou misschien wel interessant kunnen zijn voor mijn site. Mogelijk dat nu alleen de grotere partijen dit kunnen gebruiken, maar wat inhoudelijke informatie om me alvast voor te bereiden, moet toch wel kunnen, lijkt mij.
Ook was ik benieuwd of er al wat inhoudelijk informatie is over het maken van een chatbot.
Dit zou misschien wel interessant kunnen zijn voor mijn site. Mogelijk dat nu alleen de grotere partijen dit kunnen gebruiken, maar wat inhoudelijke informatie om me alvast voor te bereiden, moet toch wel kunnen, lijkt mij.
[ Voor 20% gewijzigd door AW_Bos op 01-08-2018 12:10 ]
Zoals overal op Tweakers zijn de zo genoemde 'ik ook' topics niet toegestaan. Het voegt echt niks toe om met zijn alle te roepen dat je iets nog niet hebt. Dat is geen ervaring met het product en er valt al helemaal niet over te discussiëren.Microburst schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:22:
Maar zoals ik eerder al aangaf. Is de discussie hier offtopic en mocht je er nog meer over kwijt, dan verwijs ik je graag door naar: Ideeën- & Feedbacktopic voor Tablets & Telefoons.
[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 01-08-2018 12:26 ]
*knip*. Dubbel met: appiepp in "[Google Assistent] Ervaringen & Discussie".
[ Voor 86% gewijzigd door rens-br op 01-08-2018 13:24 ]
Is er iemand die de NL'se Assistent al heeft en die hem (nog steeds) gekoppeld heeft met Logitech Harmony? Ik neem aan dat je hem niet kan koppelen met de NL'se Assistent, maar wellicht werkt het wél als je Harmony vooraf al gekoppeld was met de Engelse variant?
Wat mij opvalt is dat de Nederlandse asistant meer moeite heeft met mij te verstaan dan google now.
Google now weet heel vaak precies wat ik zeg, zelfs als ik lastige woorden gebruik. De assistant daarentegen begrijpt het vaak niet en maakt er dan maar wat van.
Ook de Engelse assistant begrijpt veel meer dan de Nederlandse.
Mijn dochter zegt: Play kiki do you love me (on youtube) en hij speelt In my feelings van Drake (waarna ik het zo snel mogelijk uit zet)
Vraag het aan de Nederlandse assistant en dan werkt het niet (altijd)
Waar dat precies in zit weet ik niet.
Verder heb ik niet zo veel aan de assitent, ik gebruik de home best veel, tv aan/uit,
Zie ik een leuke film op Netflix zonder trailer zeg ik: Play "xxxxx" movie trailer on youtube dan start hij netjes de trailer waarna ik weer terug keer naar Netflix (op mijn Shield)
Ik regel alle lampen, de airco, het zonnescherm etc met google home (via controllicz en ifttt) en dat gaat allemaal nog niet met de nederlandse assistent.
Vertel me een mop en zing een liedje, can you beatbox? dat soort dingen gaan snel vervelen.
Boodschappenlijtje van Jumbo is leuk, maar onhandig. Vraag om half volkoren, krijg ik 3 opties witbrood.
Het werkt maar het is nog lang niet op niveau.
Ow, en Deezer wordt niet ondersteund, waar ik van baal, in een Google video zei men van wel....
Google now weet heel vaak precies wat ik zeg, zelfs als ik lastige woorden gebruik. De assistant daarentegen begrijpt het vaak niet en maakt er dan maar wat van.
Mijn dochter zegt: Play kiki do you love me (on youtube) en hij speelt In my feelings van Drake (waarna ik het zo snel mogelijk uit zet)
Verder heb ik niet zo veel aan de assitent, ik gebruik de home best veel, tv aan/uit,
Zie ik een leuke film op Netflix zonder trailer zeg ik: Play "xxxxx" movie trailer on youtube dan start hij netjes de trailer waarna ik weer terug keer naar Netflix (op mijn Shield)
Ik regel alle lampen, de airco, het zonnescherm etc met google home (via controllicz en ifttt) en dat gaat allemaal nog niet met de nederlandse assistent.
Vertel me een mop en zing een liedje, can you beatbox? dat soort dingen gaan snel vervelen.
Boodschappenlijtje van Jumbo is leuk, maar onhandig. Vraag om half volkoren, krijg ik 3 opties witbrood.
Het werkt maar het is nog lang niet op niveau.
Ow, en Deezer wordt niet ondersteund, waar ik van baal, in een Google video zei men van wel....
[ Voor 3% gewijzigd door Philos31 op 01-08-2018 13:36 . Reden: Deezer opmerking toegevoegd. ]
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
Dat is duidelijk een context gerelateerd probleem. Volgens mij is context gebaseerd op land of taal, dus ik kan mij voorstellen dat de assistent dat niet begrijpt.Philos31 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:31:
Wat mij opvalt is dat de Nederlandse asistant meer moeite heeft met mij te verstaan dan google now.
Voor degene die het niet helemaal begrijpen. 'Kiki do you love me' is een line uit 'In My Feelings' van Drake.
Dat denk ik ook, ik denk ook dat de uitrol daarom zo ontzettend lang duurt. Vraag me ook af waarop dat gebaseerd is. Ik had eigenlijk verwacht hem als een van de eerste te krijgen, omdat ik zovaak zoek (via Google) naar de Assistent in het Nederlands enzo. Maar helaas, contextgebaseerde uitrol doet Google (nog) niet.BazB schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:36:
[ Voor 25% gewijzigd door OmgItsKoen op 01-08-2018 13:43 ]
Maar dit is toch niet echt taalgerelateerd? Het is immers gewoon een deel uit de lyrics. Dat zou Google ondanks taal toch moeten kunnen herkennen? "Speel" of "Play", dan weet Google dat het over muziek gaat, dus dan is zoeken in lyrics vrij logisch lijkt me.OmgItsKoen schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:38:
[...]
Dat is duidelijk een context gerelateerd probleem. Volgens mij is context gebaseerd op land of taal, dus ik kan mij voorstellen dat de assistent dat niet begrijpt.
Al begrijp ik goed dat die Assistent Drake helemaal niet wilt kennen...
Ik moest inderdaad even Googlen voordat ik hem begreep...Voor degene die het niet helemaal begrijpen. 'Kiki do you love me' is een line uit 'In My Feelings' van Drake.
[...]
Sinds vorige week vrijdag had ik Google Assistent beschikbaar op mijn Pixel 2. Vandaag wilde ik hem gebruiken, toen de app crashte. Na opnieuw opstarten kreeg ik de melding dat Assistent nog niet beschikbaar was in het Nederlands, en sindsdien ben ik Assistent kwijt. Iemand anders hier ook last van?
Te veel problemen waardoor de uitrol teruggedraaid wordt?
Actions for the Google AssistantAW_Bos schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:09:
Zou goed kunnen aangezien bijna niemand het nog heeft. Anders had je hier wel meer meldingen gehad van : ik heb hem!francoski schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:11:
Niet helemaal waar. Google heeft geen reactie gegeven. (Edit gedeelte) over de manier van uitrollen (/Edit gedeelte))mregeling schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:39:
https://www.androidplanet...rlandse-google-assistent/
Zie hier reactie van Google
"Hoewel Google ons geen details kon geven over het uitrolproces..."
Android planet vermoed dat het zo gaat omdat in het verleden vaker ook zo (soak test) ging.
[ Voor 6% gewijzigd door streamnl op 01-08-2018 16:44 ]
Dit is wel degelijk een reactie van Google uit die link:streamnl schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:49:
[...]
Niet helemaal waar. Google heeft geen reactie gegeven.
"Hoewel Google ons geen details kon geven over het uitrolproces..."
Android planet vermoed dat het zo gaat omdat in het verleden vaker ook zo (soak test) ging.
Volgens een woordvoerder van Google Nederland verloopt de uitrol dan ook nog altijd volgens planning. “De uitrol van de Nederlandse Google Assistent is afgelopen donderdag begonnen. Zoals vorige week aangekondigd, verwachten we een aantal dagen nodig te hebben om de Assistent naar de meeste Android-gebruikers te brengen,” aldus de woordvoerder. “Wat ons betreft gebeurt er nu niet iets anders dan we bij lancering hebben aangekondigd.”
Wat ik wel wil weten: hoe kun je erachter komen of de Nederlandse versie bij jou beschikbaar is, wanneer je hoofdtaal op Engels staat?
Even Nederlands als hoofdtaal instellen en kijk in de Google app of 'ie beschikbaar is en dan weer in 't Engels zetten als hoofdtaal.deejaylethal schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 17:37:
Wat ik wel wil weten: hoe kun je erachter komen of de Nederlandse versie bij jou beschikbaar is, wanneer je hoofdtaal op Engels staat?
Een belangrijk punt in dat artikel is juist dat het niet oploopt van 0% tot 100% maar op deze manier:Scheeringa schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 17:35:
[...]
Prima logisch verhaal maar de week is nagenoeg voorbij. We zouden dan nu al op 90% moeten zitten en mijn OP6 heeft echt nog niks hoor.
Dus het kan goed zijn dat opeens iedereen de assistent heeft.Eerst rolt een feature of app uit naar 1 procent van alle gebruikers, vervolgens naar 10 tot 20 procent, en daarna is in één keer iedereen aan de beurt.
Stomme vraag, maar op mijn note8, heb ik de hele optie niet binnen de settings voir "assistent". Installeer ik assistent los, meld deze dat "assistent niet beschikbaar op dit apparaat" . Dus niet dat het land nog niet beschikbaar is.
Op mijn oude note 4 heb ik de opties wel.
Draai op beide Google beta. Ook eraf halen cache legen en opnieuw instaleren geeft mij niet de optie assistent in Google.
Enig idee?
Draai op beide Google beta. Ook eraf halen cache legen en opnieuw instaleren geeft mij niet de optie assistent in Google.
Enig idee?
Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build
Hoe zit het eigenlijk met IFTTT, als Nederlands effectief uitgerold is, zou daar dan NL automatisch toegevoegd worden? Zou hij de lookup doen van beschikbare talen via een API?
Ik heb dit ook op mijn S9 Plus
MikeDASpike schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 06:42:
Stomme vraag, maar op mijn note8, heb ik de hele optie niet binnen de settings voir "assistent". Installeer ik assistent los, meld deze dat "assistent niet beschikbaar op dit apparaat" . Dus niet dat het land nog niet beschikbaar is.
Enig idee?
Ik heb het geprobeerd op me oude Nexus 6p. daar staat het ook niet in de instelling, aparte app zegt dat nog niet beschikbaar is in het nederlands.
Op me pixel 2 xl doet de aparte app het helemaal niet, als ik die open krijg ik alleen een zwartscherm met rechtsboven in "zoeken".
Net een update van de Google app krijgen uit de Play store. Toch geen Nederlandse assistant beschikbaar. Jammer dat Google niks van zich laat horen.
Zal ook geen apk zijn die je vanuit de app store kan installeren.Joramk schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:58:
Net een update van de Google app krijgen uit de Play store. Toch geen Nederlandse assistant beschikbaar. Jammer dat Google niks van zich laat horen.
Ook hier nog niks helaas op mijn OP6.
Ze hadden inderdaad nu na meer dan 1 week wel eens wat van zich mogen laten horen, misschien wordt het tijd dat Tweakers eens pols hoogte gaat halen bij Google over dit onderwerp wat echt bij heel veel mensen vragen geeft. Of zullen die ook geen info krijgen van Google over dit onderwerp ?Joramk schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:58:
Jammer dat Google niks van zich laat horen.
[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 02-08-2018 11:13 ]
Waarom valt België er eigenlijk weer buiten?Het is nu niet dat de assistent Vlaams of Nederlands spreekt.
Ook leuk als je als bedrijf tijd en moeite in de integratie hebt gestoken, dit trots met de wereld deelt en vervolgens niemand het kan gebruiken...
Waarom zou belgie er buiten vallen, als je de Nederlandse Assistent op je telefoon wilt gebruiken dan zet je gewoon de taal op Nederlands, en dan krijg je "straks" gewoon de Nederlandse Assistent waar je ook op de wereld bent. Hij zal alleen moeite hebben om Vlaams te verstaan, en veel antwoorden zijn op Nederland gericht, dus vraag je bijvoorbeeld om een mop dan is de kans groot dat je die als belg niet altijd leuk zal vinden...stijn014 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 10:24:
Waarom valt België er eigenlijk weer buiten?Het is nu niet dat de assistent Vlaams of Nederlands spreekt.
[ Voor 26% gewijzigd door DON PAPA op 02-08-2018 10:42 ]
ben ik de enige die stiekem moet lachten als de assistent om 23:59 voor iedereen beschikbaar komt?
En waarom zou je dan moeten lachen ? Google deed de aankondiging over de Nederlandse Assistent op woensdag 25 Juli op Youtube dus als je op die één week doelde dan zijn ze nu al te laat hoor, of heeft een week meer dan 7 dagen bij jouw ?jaydenjarno schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 10:47:ben ik de enige die stiekem moet lachten als de assistent om 23:59 voor iedereen beschikbaar komt?
[ Voor 31% gewijzigd door DON PAPA op 02-08-2018 11:21 ]
Ik snap niet dat tweakers dit niet oppakt en gaat uitzoeken wat er nou aan de hand is. Blijkbaar speelt deze vertraagde uitlevering bij veel lezers.
"veel beloven, weinig geven..."
"veel beloven, weinig geven..."
lachen omdat ze dan gewoon voldoen aan wat ze hebben gezegd. en stiekem omdat mijn lach veel leuker klinkt als ik die stiekem doe...
Weet je, het kan mij niet heel veel schelen dat het wat langer duurt. Waar ik mij meer zorgen om maak is de onbetrouwbaarheid en het gebrek aan communicatie van dit soort bedrijven. Waarom zou ik andere berichtgeving over privacy en delen van info nu eigenlijk wel geloven. Onbetrouwbaarheid is het nieuwe normaal.
Misschien tot de uitrol wat gedachten uitwisselen wat je ervan verwacht mee te doen, ikzelf zie in de auto wel een meerwaarde, maar thuis zit ik nog leeg.
In de auto weet ik niet, misschien Whatsapp berichten voor laten lezen en beantwoorden via speech.Sa.Tan schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 12:13:
wat je ervan verwacht mee te doen, ikzelf zie in de auto wel een meerwaarde, maar thuis zit ik nog leeg.
Thuis zoek ik juist héél vaak dingen snel op. Zoals openingstijden, locaties, prijzen, etc. Die zou ik echt graag simpeler via Google Assistant doen. En nieuwe dingen zodra ik ze ontdek, zoals boodschappenlijst opmaken of herinneringen en afspraken plannen. Hopelijk gaat mijn vrouw overstag en gooit ze die papieren agenda eruit. Dan hoef ik niet meer te wachten tot ik bij die papieren agenda kan om een afspraak te plannen. Met het risico iets dubbel te plannen.
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
Volgens mij heeft België al een jaar de Google Assistant.stijn014 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 10:24:
https://assistant.google.com/intl/fr_fr/#?modal_active=none
Ik heb de nederlandse Assistent nu een paar dagen. Het is even een leuk nieuwigheidje maar echt meerwaarde zie ik nog niet.
In de auto kan het wellicht handig zijn maar thuis zie ik nog niet de voordelen.
Nu heb ik sowieso geen Internet of Things apparaten in huis maar heb ook begrepen dat Assistent deze nog nauwelijks ondersteund.
Met een goede afstandsbedienings-app kun je meer en is gemakkelijker.
Zaken zoals een film op netflix starten, of een nummer afspelen op spotify werkt allemaal wel met Assistent maar gaat net zo snel als je even zo de app opent.
Het nadeel van Assistent vind ik dat ik mijn opdracht moet uitspreken en huisgenoten verbaasd vragen: "zei je wat? "
Okee, even een timer zetten ging sneller met Assistent dan mijn wekker-app eerst openen.
In de auto kan het wellicht handig zijn maar thuis zie ik nog niet de voordelen.
Nu heb ik sowieso geen Internet of Things apparaten in huis maar heb ook begrepen dat Assistent deze nog nauwelijks ondersteund.
Met een goede afstandsbedienings-app kun je meer en is gemakkelijker.
Zaken zoals een film op netflix starten, of een nummer afspelen op spotify werkt allemaal wel met Assistent maar gaat net zo snel als je even zo de app opent.
Het nadeel van Assistent vind ik dat ik mijn opdracht moet uitspreken en huisgenoten verbaasd vragen: "zei je wat? "
Okee, even een timer zetten ging sneller met Assistent dan mijn wekker-app eerst openen.
[ Voor 31% gewijzigd door Artwido op 02-08-2018 12:40 ]
Ik zie steeds meer meerwaarde in de Assistent. Maar dan wel via m'n Google Home. En dan met name voor het bedienen van lichten/TV/etc.. Vragen stellen aan Google is op zich handig, maar waarom moet ik daar anderen om me heen mee lastig vallen? Als ik met mijn vrouw een film kijk en ik wil weten in welke films de actrice speelde, dan roep ik niet tegen mijn Home of telefoon: in welke films speelde die chick ook alweer??
Ook bij wat andere praktische zaken zie ik meerwaarde: agenda, timer, dat soort zaken. Maar ook daar voel ik me soms wat bezwaard wanneer er anderen om me heen zijn (meer op bijv. kantoor dan thuis). Ik zou me persoonlijk ook kapot irriteren als iemand naast me de godganse dag tegen z'n telefoon zat te praten. Wellicht moet ik daar gewoon nog aan wennen (vanuit zowel mezelf als vanuit anderen).
Ook bij wat andere praktische zaken zie ik meerwaarde: agenda, timer, dat soort zaken. Maar ook daar voel ik me soms wat bezwaard wanneer er anderen om me heen zijn (meer op bijv. kantoor dan thuis). Ik zou me persoonlijk ook kapot irriteren als iemand naast me de godganse dag tegen z'n telefoon zat te praten. Wellicht moet ik daar gewoon nog aan wennen (vanuit zowel mezelf als vanuit anderen).
Je hoeft er niet tegen te praten he. Dat kan.barrymossel schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 12:40:
Ik zie steeds meer meerwaarde in de Assistent. Maar dan wel via m'n Google Home. En dan met name voor het bedienen van lichten/TV/etc.. Vragen stellen aan Google is op zich handig, maar waarom moet ik daar anderen om me heen mee lastig vallen? Als ik met mijn vrouw een film kijk en ik wil weten in welke films de actrice speelde, dan roep ik niet tegen mijn Home of telefoon: in welke films speelde die chick ook alweer??
Klopt, je kunt ook gewoon typen. En Google lens is ook geintergreerd.
Klopt, maar dan zie ik dus nog minder de meerwaarde. Google Assistant openen en "what's the weather" tikken, of naar m'n startscherm kijken en/of op de weer-widget tikken levert dan hetzelfde op. Of de IMDB app openen en de naam van de actrice intikken levert me ook de gewenste informatie op. En daarbij krijg ik direct nog meer relevante informatie over het weer of die actrice.RensJ schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:15:
[...]
Je hoeft er niet tegen te praten he. Dat kan.
Voor mij is de meerwaarde dat ik de telefoon niet hoef te pakken, te ontgrendelen en hoef te typen. Maar dan moet dat zo min mogelijk anderen storen (en wellicht wat meer geaccepteerd zijn).
Ik heb hem een tijdje in het Engels geprobeerd en vindt de ' good morning Google' wel handig, maar dan wel in het Nederlands.
Even aan het begin van de dag het weer, agenda en nieuws horen. Dat zijn toch de dingen die ik als eerste die in de ochtend. Van mij mogen ze de assistent wel live zetten
Even aan het begin van de dag het weer, agenda en nieuws horen. Dat zijn toch de dingen die ik als eerste die in de ochtend. Van mij mogen ze de assistent wel live zetten
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
En ik geef toe dat Google wel heel erg veel weet. Zoals van een van mijn favoriete Vlaamse boekschrijfster Elise de Rijck, weet Google zonder problemen haar leeftijd van te noemen 
En voor zover ik weet heeft ze geen Wikipedia-page waar dat uit geëxtraheerd wordt o.i.d..
Ook de leeftijd van 'Koning Pils' kan je vragen..
En voor zover ik weet heeft ze geen Wikipedia-page waar dat uit geëxtraheerd wordt o.i.d..
Ook de leeftijd van 'Koning Pils' kan je vragen..
[ Voor 31% gewijzigd door AW_Bos op 02-08-2018 15:42 ]
Good morning is zeker handig. Bij mij gaat ook de TV aan op RTL 4 (nieuws) en indien nodig de lamp aan. En nieuws heb ik momenteel uit staan (omdat het nieuws toch op wordt gezet, maar vooral ook omdat er geen NL nieuwsbronnen kunnen worden gekozen).janvanduschoten schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:34:
Ik heb hem een tijdje in het Engels geprobeerd en vindt de ' good morning Google' wel handig, maar dan wel in het Nederlands.
Met name het ontbreken van nl nieuws vond ik erg jammer, maar daar komt dus verandering in.barrymossel schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:47:
[...]
Good morning is zeker handig. Bij mij gaat ook de TV aan op RTL 4 (nieuws) en indien nodig de lamp aan. En nieuws heb ik momenteel uit staan (omdat het nieuws toch op wordt gezet, maar vooral ook omdat er geen NL nieuwsbronnen kunnen worden gekozen).
Hoe doe je dat met het automatisch tv aanzetten op een bepaald kanaal? Ga ik waarschijnlijk niet gebruiken, maar zeker wel geïnteresseerd in hoe je dat kunt regelen.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Het bedienen van apparaten wordt, als ik het goed zeg, pas later dit jaar ondersteund. (Ik kan het helaas zelf niet bekijken, want...janvanduschoten schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:52:
[...]
Hoe doe je dat met het automatisch tv aanzetten op een bepaald kanaal? Ga ik waarschijnlijk niet gebruiken, maar zeker wel geïnteresseerd in hoe je dat kunt regelen.

Eigenlijk wordt de assistent pas aan het einde van het jaar echt een beetje slim en handig. Zijn de gebruikers die hem nu al hebben het daar mee eens als ik het zo zou concluderen?
Nee hoor ik gebruik de Google home al een jaar, eerst in Engels en sinds ik beta tester ben van de Nederlandse Google Assistent ook in het Nederlands, werkt het niet dan vraag ik het in het Engels. Ik bijvoorbeeld het licht aan en uitdoen in z'n Nederlands net als het instellen van mijn Nest thermostaat, ook worden mijn vragen regelmatig goed beantwoord, maar helaas kan ze me ook vaak niet helpen in het Nederlands, vraag je het in z'n Engels dat gaat het veel beter.xFeverr schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:57:
[...]
Het bedienen van apparaten wordt, als ik het goed zeg, pas later dit jaar ondersteund. (Ik kan het helaas zelf niet bekijken, want...)
Eigenlijk wordt de assistent pas aan het einde van het jaar echt een beetje slim en handig. Zijn de gebruikers die hem nu al hebben het daar mee eens als ik het zo zou concluderen?
Ik ben eigenlijk nog steeds benieuwd waarom sommige mensen de instellingen van de Assistent nog niet hebben, ook al staat het gebruik nog uit.
Mijn vader's telefoon met de nieuwste Android op zijn Samsung S6 heeft nergens in de Google-app de Assistent instellingen bovenaan staan. Terwijl ik op mijn Samsung S7 telefoon deze wel weer heb? Uiteraard snap ik dat het nog uitstaat, en uitgerold moet worden, maar waar zit verschil er nou eigenlijk in?
De versies van de Google-app zijn gelijk.
Of heeft dit ook met de uitrol te maken? En dat Google sommige mensen alvast de instellingen voor de Assistent inmiddels geven, hoewel het product zelf nog uitstaat.
Mijn vader's telefoon met de nieuwste Android op zijn Samsung S6 heeft nergens in de Google-app de Assistent instellingen bovenaan staan. Terwijl ik op mijn Samsung S7 telefoon deze wel weer heb? Uiteraard snap ik dat het nog uitstaat, en uitgerold moet worden, maar waar zit verschil er nou eigenlijk in?
Of heeft dit ook met de uitrol te maken? En dat Google sommige mensen alvast de instellingen voor de Assistent inmiddels geven, hoewel het product zelf nog uitstaat.
[ Voor 14% gewijzigd door AW_Bos op 02-08-2018 18:16 ]
Ik had een Google Home aangeschaft als hebbeding. Bijvoorbeeld voor lichten enzo. Maar toen ik merkte dat via de Chromecast de TV uit kon enzo zag ik meer mogelijkheden. Alleen werkt de KPN STB natuurlijk niet met Google Assistent. Dus... heb ik een Logitech Harmony aangeschaft. En daarmee kun je vrijwel alles aan apparatuur aansturen. En met wat moeite ook via Google Assistent.janvanduschoten schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:52:
[...]
Met name het ontbreken van nl nieuws vond ik erg jammer, maar daar komt dus verandering in.
Maar als je geen STB hebt en een wat nieuwere TV hebt moet er wel het e.e.a. mogelijk zijn via een Domotica systeem. Met mijn Panasonic kan het in ieder geval, maar dus die verrekte STB...
Heb je ook de aparte Google Assistant app geïnstalleerd? Zelf heb ik deze erop gezet en merk twee verschillende vormen van gedrag. Origineel gaf deze aan "niet beschikbaar op dit toestel" en zie ik in de Google app de instellingen voor Assistant ook niet. Pas ik vervolgens de taal aan naar Engels (dan werkt Assistant) en dan weer terug naar Nederlands dan geeft de Assistant app aan "niet beschikbaar in het Nederlands" en zie ik de instellingen wel in de Google app. Afhankelijk van de reden waarom het niet werkt (toestel niet ondersteund vs taal niet ondersteund) lijkt het dus of de instellingen van Assistant wel of niet beschikbaar zijn. Verwijder ik vervolgens alle opslag van de Google app en Google Play Services dan begin ik weer van vooraf aan en krijg ik de "niet beschikbaar op dit toestel" error en zijn de instellingen in de Google app ook weer weg.AW_Bos schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 18:14:
Ik ben eigenlijk nog steeds benieuwd waarom sommige mensen de instellingen van de Assistent nog niet hebben, ook al staat het gebruik nog uit.
Heb ook taal naar Engeks gezet, maar blijft zeggen dat mijn toestel niet geschikt is.RobertMe schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 18:30:
[...]
Heb je ook de aparte Google Assistant app geïnstalleerd? Zelf heb ik deze erop gezet en merk twee verschillende vormen van gedrag. Origineel gaf deze aan "niet beschikbaar op dit toestel" en zie ik in de Google app de instellingen voor Assistant ook niet. Pas ik vervolgens de taal aan naar Engels (dan werkt Assistant) en dan weer terug naar Nederlands dan geeft de Assistant app aan "niet beschikbaar in het Nederlands" en zie ik de instellingen wel in de Google app. Afhankelijk van de reden waarom het niet werkt (toestel niet ondersteund vs taal niet ondersteund) lijkt het dus of de instellingen van Assistant wel of niet beschikbaar zijn. Verwijder ik vervolgens alle opslag van de Google app en Google Play Services dan begin ik weer van vooraf aan en krijg ik de "niet beschikbaar op dit toestel" error en zijn de instellingen in de Google app ook weer weg.
Wachten het maat af....
Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build
Voldoe je wel aan de eisen? HD scherm en min. 2 GB RAM (je systeem reserveert meestal ook nog enkele honderden MB's.)MikeDASpike schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 19:00:
[...]
Heb ook taal naar Engeks gezet, maar blijft zeggen dat mijn toestel niet geschikt is.
Wachten het maat af....
Ik heb het nog niet uitgeprobeerd maar Assistent en chromecast moeten toch ook samenwerken?
Moet je tv dan al aanstaan? Of kan chromecast de tv aanschakelen wanneer deze op standby staat?
Moet je tv dan al aanstaan? Of kan chromecast de tv aanschakelen wanneer deze op standby staat?
De Engelse Assistant in ieder geval wel. Of de CC je TV kan bedienen hangt af van het feit of je HDMI-CEC op je TV hebt. En om je TV aan te kunnen zetten moet die CEC functie beschikbaar zijn in je TV, bijvoorbeeld door hem niet in volledige standby te zetten (bij Panasonic in ieder geval).Artwido schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 19:15:
Ik heb het nog niet uitgeprobeerd maar Assistent en chromecast moeten toch ook samenwerken?
Lang verhaal kort: ligt aan je TV.
Of dit met je telefoon kan weet ik niet maar met een Google home kan dit wel.Artwido schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 19:15:
Als je tv stand by staat dan kan je zeggen of Google Assistent de tv aan kan doen en dan gebeurt dat, mits je tv HDMI CEC heeft. Je kan zelfs nog verder gaan en zeggen dat die iets op YouTube, Netflix, Spotify of TuneIn aandoet.
Edit: ooh. Boven al een reactie. Je was me ervoor lol.
[ Voor 4% gewijzigd door polopolo150 op 02-08-2018 19:28 ]
Mits je chromecast dus aangesloten is op netstroom. Als je de USB van je tv gebruikt om hem van stroom te voorzien dan werkt dit niet.polopolo150 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 19:28:
[...]
Of dit met je telefoon kan weet ik niet maar met een Google home kan dit wel.
Als je tv stand by staat dan kan je zeggen of Google Assistent de tv aan kan doen en dan gebeurt dat, mits je tv HDMI CEC heeft. Je kan zelfs nog verder gaan en zeggen dat die iets op YouTube, Netflix, Spotify of TuneIn aandoet.
Edit: ooh. Boven al een reactie. Je was me ervoor lol.
Dan ben ik benieuwd. Ga dat zeker binnenkort uitproberen.
Ik heb boven twee verschillende tv's met chromecast een Sony Bravia en een TV van OK.
Beneden heb ik een Samsung Smart TV maar ik zou niet weten hoe ik die zou moeten matchen.
Ik heb boven twee verschillende tv's met chromecast een Sony Bravia en een TV van OK.
Beneden heb ik een Samsung Smart TV maar ik zou niet weten hoe ik die zou moeten matchen.
Ja snap ik. Want met usb is de spanning weg wanneer de tv uitstaat.Montaner schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 19:31:
[...]
Mits je chromecast dus aangesloten is op netstroom. Als je de USB van je tv gebruikt om hem van stroom te voorzien dan werkt dit niet.
Hm... Nee. Maar die kan ik niet meer vinden.RobertMe schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 18:30:
[...]
Heb je ook de aparte Google Assistant app geïnstalleerd? Zelf heb ik deze erop gezet en merk twee verschillende vormen van gedrag.
Here you go: https://play.google.com/s...roid.apps.googleassistantAW_Bos schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 20:29:
[...]
Hm... Nee. Maar die kan ik niet meer vinden.
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Anoniem: 624290
Zijn er toevallig ook tweakers die de Nederlandse Google Assistant hebben en een Bose qc35ii. Ben benieuwd of de assistant nu ook op de Bose werkt en of dit te zien in in de app van Bose
Wat zijn de ervaringen met de Assistent in samenwerking met Android Auto?
De huidige samenwerking met Google Now loopt goed, wat mij betreft (sms-jes en WhatsApp-jes voorlezen en zelf dicteren, Spotify-nummers opvragen, bestemmingen opgeven,...)
Ik las hier van één medetweaker dat de functionaliteit van de NL Assistent precies wat minder is bij Android Auto.
Andere ervaringen?
De huidige samenwerking met Google Now loopt goed, wat mij betreft (sms-jes en WhatsApp-jes voorlezen en zelf dicteren, Spotify-nummers opvragen, bestemmingen opgeven,...)
Ik las hier van één medetweaker dat de functionaliteit van de NL Assistent precies wat minder is bij Android Auto.
Andere ervaringen?