"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën
Niks, want dit is de android GO versie, zijn nog nauwelijks toestellen met Android GO.AW_Bos schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 20:43:
[...]
Huh?
"Je apparaat is niet compatibel met deze versie"
Ik heb hem gewoon in mijn Google app staan maar hij is enkel alleen nog grijs en dus nog niet geactiveerd.Hmm?
Eens kijken wat dit op de S6 doet...
Ah, vandaarScheeringa schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 20:49:
[...]
Niks, want dit is de android GO versie, zijn nog nauwelijks toestellen met Android GO.
"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën
https://play.google.com/s...roid.apps.googleassistantAW_Bos schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 20:29:
[...]Hm... Nee. Maar die kan ik niet meer vinden.
"Dit item is niet beschikbaar in je land".
Afwachten dus op de S6. Op de S7 heb ik die wel.
Ik heb de nederlandse assistent maar als ik naar die link ga van jou dan kan ik hem installeren. Wat is de meerwaarde van deze app?
Zelfde, ben ik ook erg benieuwd naar hoe dit gaat werken. Eveneens met Toon en Google Auto.Verwijderd schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 20:36:
Zijn er toevallig ook tweakers die de Nederlandse Google Assistant hebben en een Bose qc35ii. Ben benieuwd of de assistant nu ook op de Bose werkt en of dit te zien in in de app van Bose
Optimisten zijn slecht geïnformeerde pessimisten.
Bij de informatie van de app staat:Artwido schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 21:07:
[...]
Ik heb de nederlandse assistent maar als ik naar die link ga van jou dan kan ik hem installeren. Wat is de meerwaarde van deze app?
De Google Assistent-app biedt een andere manier om de Assistent te starten die al beschikbaar is op je telefoon. Zo krijg je met één tik snel toegang tot de Google Assistent. Je kunt de Assistent ook nog steeds starten door de startknop van je telefoon ingedrukt te houden of door 'Oké Google' te zeggen.
Helaas heb ik het nog niet kunnen testen omdat Google op zich laat wachten...
Er is nog een optie die helaas alleen in de engelse versie werkt:
Onthou waar ik mijn auto heb geparkeerd.
Dit moet je nu nog handmatig doen in maps.
[ Voor 54% gewijzigd door Artwido op 02-08-2018 22:17 ]
Ik heb nu de Assistent zowel op mijn oude LG G2 en mijn Samsung A3 2017. Waar ik nu tegen aan loop is dat als ik zeg ok Google dit wel werkt op mijn LG maar niet op mijn Samsung. Op mijn Samsung krijg ik hem alleen als ik de thuisknop ingedrukt hou. Ik heb bij de supportpagina gekeken maar daar verwijzen ze naar een lichtblauw knopje in de app. Maar bij Google assistent is dit zowel op LG als Samsung grijs en gebeurt er niets als ik hier op tik. Doe ik wat verkeerd of zoek ik het in de verkeerde richting? Ik wil graag op mijn Samsung ook de assistent als ik "ok Google" zeg. Wie kan me verder helpen?
Weet iemand hoe dit komt ik dacht dat het inmiddels bij iedereen was uitgerold?
Het lijkt er op dat je nog geen assistent hebt maar nog Ok Google.
Als je assistent hebt dan staat het hier ingeschakeld :
Bij google op die drie streepjes klikken
Dan instellingen-->google assistent-->telefoon
Als die pagina nog grijs is dan heb je nog geen assistent.
Heb je wel assistent dan staat Assistent op aan en kun je meer instellingen aan of uit zetten.
Onder instellingen staat op 1 telefoon wel google assistant met daaronder dat het nog niet beschikbaar is in nederland? En de andere heeft nog geen google assistantArtwido schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 22:59:
@jd15
Het lijkt er op dat je nog geen assistent hebt maar nog Ok Google.
Als je assistent hebt dan staat het hier ingeschakeld :
Bij google op die drie streepjes klikken
Dan instellingen-->google assistent-->telefoon
Als die pagina nog grijs is dan heb je nog geen assistent.
Heb je wel assistent dan staat Assistent op aan en kun je meer instellingen aan of uit zetten.
Dan moet je nog geduld hebben.sgouman schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 23:03:
[...]
Onder instellingen staat op 1 telefoon wel google assistant met daaronder dat het nog niet beschikbaar is in nederland? En de andere heeft nog geen google assistant
Het word nog steeds uitgerold.
De Samsung reageert niet als ik ok google zeg ,de LG G2 wel.
De Samsung geeft hem alleen als ik de homeknop lang indruk.
De support pagina heeft het over een blauw icoontje rechtboven maar dat heb ik niet in het scherm van de assistent. In het scherm van de assistent 4 icoontjes; toetsenbord, google lens, en dan twee rechtsboven.
De linkse van de twee rechtboven lijkt af te sluiten en de rechtse van de twee een zwart bolletje met wit figuurtje erin doet niks.
Snap niet waarom het op LG wel werkt en op Samsung niet. Heb op beide telefoons instellingen vergeleken en zie geen verschil.
Verwijderd
Ik kan hem downloaden in de Nederlandse Apple store. Zoek dan wel naar :"De Google Assistent". En daar lijkt hij te werken.
Android nog niet.
Maar het komt ooit goed met een week of wat. Dus nog even geduld....
Spullen op de AH lijst zetten werkt wel fijn.
Jammer dat Hue nog niet werkt. Staat wel bij de instellingen dat ie nog steeds gekoppeld is. Zodra dat werkt blijft hij op Nederlands staan.
Eerste indruk is oké... Engels is nu nog beter. Dus daar gaat ie op terug
En hoewel ik graag Nederlands tegen dat apparaat wil praten ben ik bang dat hij bij mij ook redelijk lang op Engels blijft staan...streamnl schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:23:
Bijna te gek voor woorden dat iOS gebruikers nog eerder toegang hebben tot de Nederlandse Google Assistent dan de Android gebruikers. Elke dag check ik de app, maar tot zover nog geen gelukProsperot schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:18:
Bij android wordt ie nog steeds uitgerold. Ze gebruiken een andere methodiek waardoor het veel langer duurt dan bij iOS.
Maar het komt ooit goed met een week of wat. Dus nog even geduld....
Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii
Dat is niet nodig. Je krijgt een melding op je gsm wanneer je hem kan updaten.Diigii schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:18:
[...]
Bijna te gek voor woorden dat iOS gebruikers nog eerder toegang hebben tot de Nederlandse Google Assistent dan de Android gebruikers. Elke dag check ik de app, maar tot zover nog geen geluk
Geloof me, Engels is nu nog veel beter.
Als je vraagt: "speel een spelletje" dan verwijst de assistent je naar een internetsite.
In het Engels kan je ook daadwerkelijk een spelletje spelen met google.
Ik geloof je, maar je geeft nu nou niet echt het beste voorbeeld...streamnl schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:30:
[...]
Geloof me, Engels is nu nog veel beter.
Als je vraagt: "speel een spelletje" dan verwijst de assistent je naar een internetsite.
In het Engels kan je ook daadwerkelijk een spelletje spelen met google.
Ik vind google now toch soms vreemde dingen doen "Speel editors" waarop ze zegt "er wordt gevraagd muziek van Editors te spelen" en vervolgens opent ze spotify zonder resultaten.kontroll schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 20:43:
Wat zijn de ervaringen met de Assistent in samenwerking met Android Auto?
De huidige samenwerking met Google Now loopt goed, wat mij betreft (sms-jes en WhatsApp-jes voorlezen en zelf dicteren, Spotify-nummers opvragen, bestemmingen opgeven,...)
Ik las hier van één medetweaker dat de functionaliteit van de NL Assistent precies wat minder is bij Android Auto.
Andere ervaringen?
Ook hoop ik dat de assistent wat slimmer is in het opmaken van zinnen. Omdat de AA versie van waze geen ETA kan sturen stuur ik nu vaak een bericht naar vrienden met die ETA. Zo stuurde ik laatst "ik ben om tien na vijf daar". Waarvan goole now maakt "Ik ben Tina, vijf daar.'
/offtopicstijn014 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:02:
[...]
Ik vind google now toch soms vreemde dingen doen "Speel editors" waarop ze zegt "er wordt gevraagd muziek van Editors te spelen" en vervolgens opent ze spotify zonder resultaten.
Ook hoop ik dat de assistent wat slimmer is in het opmaken van zinnen. Omdat de AA versie van waze geen ETA kan sturen stuur ik nu vaak een bericht naar vrienden met die ETA. Zo stuurde ik laatst "ik ben om tien na vijf daar". Waarvan goole now maakt "Ik ben Tina, vijf daar.'
Kan je voor die ETA niet beter de whatsapp locatie delen gebruiken? Geen idee of je dat makkelijk via voice kan delen maar mijn vrouw en ik gebruiken het iig wel vaak zodat we van elkaar weten wanneer we thuis zijn van het werk.
Het is ook tien over vijf. 😉stijn014 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:02:
[...]
Ik vind google now toch soms vreemde dingen doen "Speel editors" waarop ze zegt "er wordt gevraagd muziek van Editors te spelen" en vervolgens opent ze spotify zonder resultaten.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.
Ik kom uit de omgeving van Haarlem en zeg bijvoorbeeld: " het is tien voor half drie.
Ik woon nu in Limburg en daar zeggen ze: "het is twintig op twee"
Ja terwijl er hier in het nieuws bericht van Tweakers staat dat volgens Google de Android-gebruikers de Nerderlandse Assisent eerder kunnen verwachten dan mensen met een iOS-apparaat. Het word misschien toch eens tijd dat Tweakers tekst en uitleg gaat vragen bij Google naar de info die ze een week geleden kregen van Google...Diigii schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:18:
[...]Bijna te gek voor woorden dat iOS gebruikers nog eerder toegang hebben tot de Nederlandse Google Assistent dan de Android gebruikers.
Wederom blijkt er toch behoefte om te praten over dat hij niet beschikbaar is.
Pas maar op!
[ Voor 10% gewijzigd door DON PAPA op 03-08-2018 12:05 ]
Het lijkt mij volstrekt normaal om het op Tweakers te hebben over waarom nog bijna niemand de assistent heeft, ondanks de belofte vsn google 8 dagen geleden dat de assistent voor iedereen binnen een week beschikbaar zou zijn. Wellicht is Google tegen technische problemen aangelopen? Sowieso vind ik de communicatie strategie van Google rond dit onderwerp bijzonder, zou niet weten waarom we het daar niet over zouden mogen hebbenT-bone88 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:51:
Dit topic is geen lang leven meer gegund.
Wederom blijkt er toch behoefte om te praten over dat hij niet beschikbaar is.
Pas maar op!
Haha, nee niet het beste voorbeeld. Mijn beste voorbeeld is denk ik toch Hue. Als ik hem op NL zet, mag ik weer de afstandsbediening gaan zoeken om de lampen weer uit en aan te zetten.barrymossel schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:44:
[...]
Ik geloof je, maar je geeft nu nou niet echt het beste voorbeeld...
(Via gsm vind ik het te veel werk
, de manier waarop die uitrol gepland stond, eventuele problemen en waarom
IPhone nu sneller gaat
, wat gaat tweakers er mee doen bv headlines opvragen
en wat gaat de toekomst in Nederland brengen, genoeg dingen. Om er eens dieper op in te gaan,
hoe kwam Nederlandse versie tot stand, moeilijkheden mbt bv accenten van mensen uit regio en slimme toepassingen voor de non tweakers zodat het echt massaal wordt
En n hoe leert de assistent bij, de ai erachter et.c.kan je wel. Mooi artikel wat tweakers waardig is.
Niet nodig hoor. Assistent reageert prima (en in het Nederlands) op Engelstalige opdrachten als de instelling Nederlands is. Inclusief Hue.streamnl schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:23:
Jammer dat Hue nog niet werkt. Staat wel bij de instellingen dat ie nog steeds gekoppeld is. Zodra dat werkt blijft hij op Nederlands staan.
Jaaaaa, daar is-ie! 😃
De Nederlandse Google Assistent voor iOS is beschikbaar in de App Store: https://itunes.apple.com/...le-assistant/id1220976145 …
Android-gebruikers krijgen de Nederlandse Google Assistent aan het eind van de dag.
[ Voor 55% gewijzigd door EagleTitan op 03-08-2018 11:36 . Reden: Tweet inline geplaatst ]
Ik hoop het, duurt lang :0EagleTitan schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:34:
Blijkbaar zou uitrol einde van de dag afgerond moeten zijn:
[...]
23:59 uur?EagleTitan schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:34:
Blijkbaar zou uitrol einde van de dag afgerond moeten zijn:
[...]
Werkt dit andersom ook?OgreNL schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:31:
[...]
Niet nodig hoor. Assistent reageert prima (en in het Nederlands) op Engelstalige opdrachten als de instelling Nederlands is. Inclusief Hue.
[afbeelding]
Dus telefoon op Engels met tweede taal op Nederlands?
Ik wil graag de interface op Engels maar straks wel Nederlands praten tegen de Assistant
Thanks!OgreNL schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:31:
[...]
Niet nodig hoor. Assistent reageert prima (en in het Nederlands) op Engelstalige opdrachten als de instelling Nederlands is. Inclusief Hue.
[afbeelding]
Wel Alapart, dat deed hij vanochtend niet. Tenminste, niet bij mij.
Vanavond nog eens proberen.
Ja hier hetzelfde. Heb je al een oplossing?Artbij schreef op zondag 29 juli 2018 @ 23:24:
Ik krijg de Google assistent niet aan de praat op mijn s9. Meer mensen die hier last van hebben? Ik krijg de melding dat mijn apparaat niet geschikt zou zijn als ik de app start.
Ik zie ook Assistant niet staan bij de google instellingen.
PSN: Shiver23
FCG
Op dit moment wordt er van alles geupdate, google, youtube, gmail enz enz. Toch beweging?
Google Assistent spreekt Nederlands. In het ABN is twintig op twee geen normale tijdsaanduiding, dat is Limburgs dialect. Ik vind het wel begrijpelijk dat hij dit niet doet. Als je wilt dat hij je begrijpt kun je ook prima in het Nederlands spreken.Artwido schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:26:
Tijdsaanduiding is ook een streekgebonden ding![]()
Ik kom uit de omgeving van Haarlem en zeg bijvoorbeeld: " het is tien voor half drie.
Ik woon nu in Limburg en daar zeggen ze: "het is twintig op twee"
Vraag hem maar eens of hij ook Gronings spreektJensFC schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:04:
[...]
Google Assistent spreekt Nederlands. In het ABN is twintig op twee geen normale tijdsaanduiding, dat is Limburgs dialect. Ik vind het wel begrijpelijk dat hij dit niet doet. Als je wilt dat hij je begrijpt kun je ook prima in het Nederlands spreken.
Try SCE to Aux
Eigenlijk wil ik dat niet maar om te testen toch geprobeerd.Imnoa schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:07:
[...]
Vraag hem maar eens of hij ook Gronings spreekt
Ik "vertaal hallo in het Gronings"
Antwoord:
"Ik ben het nog aan het leren"
"Maar Ik kan voor jou vertalen als je wilt"
[ Voor 16% gewijzigd door streamnl op 03-08-2018 13:14 ]
"Spreek jij gronings?"streamnl schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:13:
[...]
"Ik ben het nog aan het leren"
"Maar Ik kan voor jou vertalen als je wilt"
Eigenlijk wil ik dat niet maar om te testen toch geprobeerd.
Ik "vertaal hallo in het Gronings"
Antwoord:
"Ik ben het nog aan het leren...."
[ Voor 9% gewijzigd door ImNotnoa op 03-08-2018 13:14 ]
Try SCE to Aux
zou dit afhankelijk zijn van ifttt of google?
misschien dat ifttt de talen oproept via een api, dan is het aan google om de taal beschikbaar te maken voor 3th party
Vroegâh, in mijn diensttijd, vond ik mijn uitspraak na een aantal pilsjes hetzelfde als mijn maatje uit Groningen
Heb je een bron of zegt tante truus dat op facebook ?LAPJENL70 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:17:
Aan het einde van deze dag heeft iedereen de assistent volgens Google
Edit:
Nederlandstalige Google Assistant voor het eind van de dag beschikbaar voor iedereen
[ Voor 33% gewijzigd door ImNotnoa op 03-08-2018 13:20 ]
Try SCE to Aux
https://twitter.com/rachidfinge/status/1025311812848418816Imnoa schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:18:
[...]
Heb je een bron of zegt tante truus dat op facebook ?
[ Voor 18% gewijzigd door JBS op 03-08-2018 13:20 ]
Meeeeen je!!??!!??!!!LAPJENL70 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:17:
Aan het einde van deze dag heeft iedereen de assistent volgens Google
Zegt de communications manager van Google op Twitter.Imnoa schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:18:
[...]
Edit:
http://www.gsmhelpdesk.nl...beschikbaar-voor-iedereen
Hij komt niet via een update op je apparaatBrandts schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:22:
Gisteren ontving ik een update van Google in de Play Store. Eindelijk dacht ik. Maar na het installeren van de update zie ik de assistant nog steeds niet bij de instellingen staan
Try SCE to Aux
Ow, en ik maar steeds in de Play Store kijken voor een updateImnoa schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:23:
[...]
Hij komt niet via een update op je apparaatGoogle zet een schakelaar om op hun servers waardoor assistant beschikbaar wordt voor je toestel
Je kunt deze wel vast installerenBrandts schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:24:
[...]
Ow, en ik maar steeds in de Play Store kijken voor een update
Try SCE to Aux
die moet je niet installeren, assistant zit in de google app
Imnoa schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:18:
[...]
Ja. Was maar een geintje van mij.
Edit:
Nederlandstalige Google Assistant voor het eind van de dag beschikbaar voor iedereen
Deze app doet ook niet veel anders dan het direct aanroepen van de Assistant functiesNoFate schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:27:
[...]
die moet je niet installeren, assistant zit in de google app
Try SCE to Aux
Klopt is gewoon een snelkoppeling.Imnoa schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:28:
[...]
Deze app doet ook niet veel anders dan het direct aanroepen van de Assistant functies
Dezelfde die eerst zei dat het was, toen dat het "een paar dagen" zou duren..... lekker betrouwbaar dus, maar we zullen zien....barrymossel schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:20:
[...]
Meeeeen je!!??!!??!!!
[...]
Zegt de communications manager van Google op Twitter.
"Een paar dagen" is nog op meerdere manieren te interpreteren. "Einde dag" niet echt.Prosperot schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:55:
[...]
Dezelfde die eerst zei dat het was, toen dat het "een paar dagen" zou duren..... lekker betrouwbaar dus, maar we zullen zien....
Welke melding krijg je al je de google assistent app downloadt ? Als er iets staat met de strekking "je apparaat is niet geschikt voor google assistant" kun je op XDA zoeken naar de Assistant EnablerDonRoger schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:10:
Ik lees dat mensen de Google assistent in het grijs staat aangegeven bij de Google app (instellingen), maar bij mij staat daar überhaupt geen Google assistent tussen.
Try SCE to Aux
In de Assistent app staat: De Google assistent is niet beschikbaar op dit apparaat.Imnoa schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:11:
[...]
Welke melding krijg je al je de google assistent app downloadt ? Als er iets staat met de strekking "je apparaat is niet geschikt voor google assistant" kun je op XDA zoeken naar de Assistant Enabler
Dit is wel normaal toch?
Bij mij staat er: De google assistent is momenteel niet beschikbaar in het nederlands.DonRoger schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:23:
[...]
In de Assistent app staat: De Google assistent is niet beschikbaar op dit apparaat.
Dit is wel normaal toch?
Heb je een custom rom ?
Try SCE to Aux
Dat zal het probleem denk ik niet zijn.
Ik heb deze moeten flashen op mijn LOS 15.1 om assistant te kunnen gebruiken (v6.0_7)
Try SCE to Aux
Nee ik heb gewoon stock rom, heel vreemd dit.Imnoa schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:24:
[...]
Bij mij staat er: De google assistent is momenteel niet beschikbaar in het nederlands.
Heb je een custom rom ?
Als je de taal van Android naar Engels wisselt (/Engels primair), krijg je dan wel assistant? En als je dan terug wisselt krijg je dan "Niet beschikbaar in het Nederlands" of "Niet beschikbaar op dit apparaat"? Ikzelf (met een OnePlus 3) krijg dan wel de "Niet beschikbaar in het Nederlands" en put mijn hoop eruit dat het dan wel goed komtDonRoger schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:31:
[...]
Nee ik heb gewoon stock rom, heel vreemd dit.
Verwijderd
Ik heb een S7 en een S9+ met de nieuwste stock firmware.DonRoger schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:31:
[...]
Nee ik heb gewoon stock rom, heel vreemd dit.
Bij mijn S7 staat in de instellingen van de Google app een apart kopje Google Assistent
en onder dat kopje staat dat hij nog niet in het NL beschikbaar is. Maar bij mijn S9+ staat (ook) helemaal geen kopje Google Assistent in de instellingen van de Google app. Volgens mij is dat dus op meerdere toestellen het geval (het ontbreken van het kopje Google Assistent in de instellingen). Die Assistent app/snelkoppeling installeren helpt niet. Sterker nog: Bij mijn S7 staat als je die app download en opent dat hij nog niet beschikbaar is in het NL, en bij mijn S9+ dat de telefoon niet geschikt is (of iets van gelijke strekking)... Haha
Ik ben verder niet zo ervaren met custom dingen flashen dus daar voel ik niet zoveel voor.
Edit: Systeemtaal Naar Engels zetten geeft ook niet het kopje Google Assistant in de instellingen van de Google App.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2018 14:40 ]
Ik denk dat vanaf dat moment voor andere toestellen de Assistent App (niet de Go!) in de Google Play store staat, waarmee de Assistent één geheel wordt met de Google app.
Ik denk dat het niet uit moet maken welke ROM je hebt. Als je maar de nieuwste Google app hebt, en minimaal Android 6 en genoeg geheugen vrij.
[ Voor 16% gewijzigd door AW_Bos op 03-08-2018 14:45 ]
Verwijderd
Zou goed kunnen. Mijn reactie was (met het hele verhaal) vooral bedoeld om aan te geven dat ik op verschillende telefoons ook verschillen zie in de instellingen en dat het dus kennelijk normaal is dat er verschillen zijn tussen apparaten.AW_Bos schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:43:
@Verwijderd Ik raad aan om even af te wachten tot het op de S7 werkt. Volgens Rachid Finge van Google communicatie moet aan het eind van de dag de nieuwe Assistent voor iedereen werken.
Ik denk dat vanaf dat moment voor andere toestellen de Assistent App (niet de Go!) in de Google Play store staat, waarmee de Assistent één geheel wordt met de Google app.
Zou ik niet doen, Assistant wordt niet ondersteund op Android 4.0
[ Voor 16% gewijzigd door ImNotnoa op 03-08-2018 14:52 ]
Try SCE to Aux
Imnoa schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:52:
[...]
Zou ik niet doen, Assistant wordt niet ondersteund op Android 4.0
Dan koop ik wel een zak marshmallows of wat nougat's.
Nee nog steeds hetzelfde, zelfs in het Engels. Ben benieuwd of het vanavond is opgelost met de uitrol.RobertMe schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:34:
[...]
Als je de taal van Android naar Engels wisselt (/Engels primair), krijg je dan wel assistant? En als je dan terug wisselt krijg je dan "Niet beschikbaar in het Nederlands" of "Niet beschikbaar op dit apparaat"? Ikzelf (met een OnePlus 3) krijg dan wel de "Niet beschikbaar in het Nederlands" en put mijn hoop eruit dat het dan wel goed komt
Ik kan het volgende bedienen
Spotify
YouTube
Netflix
En wat hierboven staat, werkt icm met Chromecast.
En idd Hue werkt ook. (In het Engels)
Uitspraak vind ik wat minder dan de Engelse.
Ik laat hem toch in het Nederlands staan. NOS heeft me overgehaald.
Bij mij ook niet op mijn eigen account, als ik switch naar gezamenlijk account dan wel en kan ik hem gebruiken. Staat los van custom rom etc, tenminste bij mij. Twee accounts, 1 wel en andere nietDonRoger schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:10:
Ik lees dat mensen de Google assistent in het grijs staat aangegeven bij de Google app (instellingen), maar bij mij staat daar überhaupt geen Google assistent tussen.
Verwijderd
Dat is interessant. Maar voor de volledigheid vul ik dan wel wat betreft mijn situatie aan: Bij mijn S7 (wel Engelstalige assistent) en mijn S9+ (geen Engelstalige assistent) ben ik gewoon ingelogd met hetzelfde account...klaasvd79 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:38:
[...]
Bij mij ook niet op mijn eigen account, als ik switch naar gezamenlijk account dan wel en kan ik hem gebruiken. Staat los van custom rom etc, tenminste bij mij. Twee accounts, 1 wel en andere niet
Ik ben ook de mogelijkheden aan het uitproberen.
De optie: "mijn foto's strand" toont de strandfoto's die in mijn Google Foto's staan. Fijne optie.
Ik ga "Mijn foto's naakt" eens proberen als ik een keer achter een mooie vrouw met een android telefoon sta denk ikArtwido schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:46:
@Sa.Tan
Ik ben ook de mogelijkheden aan het uitproberen.
De optie: "mijn foto's strand" toont de strandfoto's die in mijn Google Foto's staan. Fijne optie.
Try SCE to Aux
Lol. Moet ze wel toevallig asistent aan hebben staan.Imnoa schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:48:
[...]
Ik ga "Mijn foto's naakt" eens proberen als ik een keer achter een mooie vrouw met een android telefoon sta denk ik
Flikte ze dat vroeger ook niet bij lan-party's met Xbox. Dan riep iemand heel hard "close xbox" of zo iets en dan gingen al die xboxen in de zaal uit. Zaal vol boze gamers.
daarom komt er dus voice match.Imnoa schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:48:
[...]
Ik ga "Mijn foto's naakt" eens proberen als ik een keer achter een mooie vrouw met een android telefoon sta denk ik
Dat zijn nu leuke weetjes waar ik straks wat aan heb, nu krijg ik enig inzicht over toepassingen en kan daar mooi op voortborduren. Had geen flauw benul wat te verwachten van assistent.
Hoe meer 'ie gebruikt door mensen in het Nederlands, hoe beter hij wordt. (Heb ik ergens gelezen). Dus na loopt van tijd wordt de stem wel wat aangenamer.barrymossel schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:10:
Zojuist even getest op de iPhone van mijn vrouw en serieus wat een slechte stem. Niet om aan te horen. Bij mij blijft hij voorlopig op Engels staan als ze dat niet snel verbeteren.
https://www.tado.com/nl/t...ogle-assistant-is-nu-livedeejaylethal schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:50:
Weet iemand of Tado ook al ondersteund wordt?
Arme mensen, zeker met dit warme weer!
Verwijderd
Werkdag is pas begonnen daar.Scheeringa schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 18:08:
Einde(werk)dag bij Google gaat wel lang door hoor.
Arme mensen, zeker met dit warme weer!
https://time.is/California
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Jeetje, beetje last van de hitte op je zolderkamer?flexje schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 18:37:
Het leuke is dat het een gratis dienst is. Dus zeur niet en wacht het lekker af...
Eigenlijk zit ik op een terrasje te relaxen. Vamdaar dat ik het jullie ook gun hahahaScheeringa schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 18:41:
[...]
Jeetje, beetje last van de hitte op je zolderkamer?
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Nee, maar hij heeft wel respect voor de Modbreaks die er al 2 geweest zijn...Scheeringa schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 18:41:
[...]
Jeetje, beetje last van de hitte op je zolderkamer?
Straks is dit topic closed door "jullie"... (en alleen maar door dat geneuzel of je wel/niet hebt! Dan hoor je jou ook niet!)
Inderdaad: lezen wat de Mod's zeggen kunnen ze ook al niet...flexje schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 18:37:
Het leuke is dat het een gratis dienst is. Dus zeur niet en wacht het lekker af...
[ Voor 28% gewijzigd door henklbr op 03-08-2018 18:58 ]
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Ja, dat is het nieuwsbericht van een jaar geleden. Maar ik kan deze als Nederlander dua nog niet gebruiken. Ik hoopte dat de komst van NL Assistant daar verandering in zou brengen. Iemand dat al draaiende?