Waarom kun je die niet gebruiken? Als je je Assistant op Engels zet werkt het dan ook niet?deejaylethal schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 19:17:
[...]
Ja, dat is het nieuwsbericht van een jaar geleden. Maar ik kan deze als Nederlander dua nog niet gebruiken. Ik hoopte dat de komst van NL Assistant daar verandering in zou brengen. Iemand dat al draaiende?
Zal wel niet. Een woordvoerder gaat niet zomaar iets melden/plaatsen.Imnoa schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 19:57:
Iets zegt me dat twitter-google-communicatie meneer voor zijn beurt gesproken heeft
Tweet was zeer stellig. 23.59 ga ik JUICHEN als Louis...Imnoa schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 19:57:
Iets zegt me dat twitter-google-communicatie meneer voor zijn beurt gesproken heeft
Hij was ook stellig dat het vorige week donderdag zou komen....
En dat het een paar dagen zou duren... duh
Rachid Finge werkt als communicatie/pers bij bij Google Nederland. Dus het lijkt mij sterk dat hij de Amerikaanse tijd bedoelt.Verwijderd schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 18:16:
[...]
Werkdag is pas begonnen daar.![]()
https://time.is/California
Ik ben benieuwd hoe die notificatie eruitziet zodat ik weet dat ik hem heb.
[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 03-08-2018 20:52 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Bij mij staat ie er nu op.....eens even instellen en spelen.
Yup, dit werkte ook voor mij...?FireFly3k schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 20:59:
Ik heb de data van de Google app verwijderd en de app opnieuw gestart en heb nu de Google Assistent. Hoop dat het bij jullie ook werkt! :-)
Werkt zo idd! Even de app 'deïnstalleren' en dan weer 'updaten' in de play store.FireFly3k schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 20:59:
Ik heb de data van de Google app verwijderd en de app opnieuw gestart en heb nu de Google Assistent. Hoop dat het bij jullie ook werkt! :-)
El positivoProsperot schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 20:46:
Hij was ook stellig dat het vorige week donderdag zou komen....
Zo hé, wat een bagger als je het vergelijkt met de Engelse versie. Spotify gaat aan als ik lampen wil bedienen. TV wil niet aan.
Sowieso werkt het niet met de Google Home, dus hier gaat alles terug naar Engels.
Sowieso werkt het niet met de Google Home, dus hier gaat alles terug naar Engels.
Hier idem!Joramk schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 21:05:
[...]
Werkt zo idd! Even de app 'deïnstalleren' en dan weer 'updaten' in de play store.
Hoe starten jullie de assistent?? Is me een keer gelukt, maar nu krijg ik de hele tijd alleen maar de standaard OK Google.
Nee hoor, nog altíjd niks... alhoewel ik daar hier niet over mag praten...
Ah, doet het nu wel goed....gaaf. Even boodschappen lijstje van de appie vullen
.
Kunnen jullie vanuit elk scherm ok Google zeggen? Bij mij werkt dit alleen als ik op het microfoontje druk
Heb hem ook maar 'OK Google' werkt alleen als je al in de app zit, niet vanuit ieder scherm zeg maar?
Hij doet het hier nu ook, maar het Voice Match deel is disabled. "Niet beschikbaar in deze taal." Kan dus geen OK/Hey Google meer gebruiken. Meer mensen daar last van?
Heb ik ook niet.. alleen voor VS Engels toch?Joop schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 21:26:
Hij doet het hier nu ook, maar het Voice Match deel is disabled. "Niet beschikbaar in deze taal." Kan dus geen OK/Hey Google meer gebruiken. Meer mensen daar last van?
3 tegelijk
wordt waarschijnlijk later pas ingeschakeld
Hier heb ik m werkend..
De functie handsfree ondersteuning met Voicematch blijft grijs, is niet beschikbaar in NL?
De functie handsfree ondersteuning met Voicematch blijft grijs, is niet beschikbaar in NL?
Pfff, alles in Nederlands maar alleen dit niet? Als dat bewust zo is vind ik dat wel een blunder hoor! Die herkenning is niet eens taal specifiek.
Google app uitgeschakelt en weer ingeschakeld, toen deed hij het op mijn s9.
Met gestrekt been.
Overigens heb ik (nog) geen mogelijkheid om Nederlandse nieuwsbronnen te selecteren? Iemand anders wel?
Hoelang duurt het laden/installeren bij jullie? Na 10 minuten nog niks.
Nederlandse nieuwsbronnen zijn inderdaad nog niet beschikbaar.
En Ok Google is niet hetzelfde als Assistent.
Heb Assistent nu ook op de Xperia van mijn zoon. Die kan door zijn handicap niet lezen en schrijven dus die is er heel blij mee.
@Joramk
Het is geen installeren. Google zet de optie bij je aan.
En Ok Google is niet hetzelfde als Assistent.
Heb Assistent nu ook op de Xperia van mijn zoon. Die kan door zijn handicap niet lezen en schrijven dus die is er heel blij mee.
@Joramk
Het is geen installeren. Google zet de optie bij je aan.
[ Voor 13% gewijzigd door Artwido op 03-08-2018 21:49 ]
ik heb een Oneplus 6 en heb de assistant nu wel, maar bij de configuratie blijft er staan: Een ogenblik geduld... dit kan een paar minuten duren.
Hier ook...maar dan met een Nokia 7 plusMicroburst schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 21:49:
ik heb een Oneplus 6 heb de assistant nu wel, maar bij de configuratie blijft er staan: Een ogenblik geduld... dit kan een paar minuten duren.
[ Voor 5% gewijzigd door RvD86 op 03-08-2018 21:52 ]
Hier OP6 en netjes binnen maar best wel een teleurstelling.Microburst schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 21:49:
ik heb een Oneplus 6 heb de assistant nu wel, maar bij de configuratie blijft er staan: Een ogenblik geduld... dit kan een paar minuten duren.
Dus bij jou doet die het wel?Scheeringa schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 21:52:
[...]
Hier OP6 en netjes binnen maar best wel een teleurstelling.
Het staat zelfs in de melding wat je moet doen: Meer Informatie aanklikkenEgbert Jan schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 21:55:
Het werk bij nog steeds niet op mijn s9 plus
[afbeelding]
Ik krijg nog steeds deze melding. Is hier wat aan te doen?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Heb het nu wel, maar reageert niet op voice commands en als ik home button lang inhoud dan kom ik in de google now. Hij heeft het even gedaan, weet neit waar het fout gaat. Kan wel alles instellen, behalve voice match, of uberhaupt hoe je hem met stem moet acitveren. Ook verkennen geeft geen reactie meer, helaas
Het werkt nu ook bij mij moest telefoon opnieuw opstarten. Is het ook mogelijk om Whatsapp berichten te laten voor lezen? versturen is me al wel gelukt.
Egbert Jan schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 21:55:
[afbeelding]
[ Voor 10% gewijzigd door Egbert Jan op 03-08-2018 22:04 ]
Verwijderd
Ik vind het wel een fail die direct laat zien wat er mis is met Android...
Eerst is de iOS app die eerder beschikbaar is dan op Android.
Vervolgens is bij de iOS app ook nog eens de mogelijkheid om Nederlandse nieuwsbronnen te selecteren, maar op Android nog niet.
Prioriteiten...
Eerst is de iOS app die eerder beschikbaar is dan op Android.
Vervolgens is bij de iOS app ook nog eens de mogelijkheid om Nederlandse nieuwsbronnen te selecteren, maar op Android nog niet.
Prioriteiten...
Verwijderd
Bij mij werkte het na bij de assistant app, de Google app en de home app het volgende te doen: geforceerd stoppen, en vervolgens cache verwijderen.Egbert Jan schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 21:55:
[afbeelding]
Met taalinstelling op Engels kan ik m'n lichten, ventilatie, tv enz bedienen met voice-commands via openhab en de koppeling naar google assistant. Daarnet de nederlandstalige variant geprobeerd, en hier is bij home control enkel chromecast integratie aanwezig en eneco. Blijkbaar zou de openhab integratie ook werken op de franse en duitse assistant, iemand een idee hoe dit werkend te krijgen op de nederlandse? Terug switchen naar Engels en werkt weer wel...
Nog geen assistent?
Google-app stoppen, en als je dat doet en gelijk weer start en via de play store laat updaten, dan krijg je de assistent gelijk meegeleverd
Google-app stoppen, en als je dat doet en gelijk weer start en via de play store laat updaten, dan krijg je de assistent gelijk meegeleverd
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Hij doet het, na wat kutten met de Google app uiteindelijk gekregen. Hij gebruikt m'n naam veel meer dan de Engelse versie, best leuk. Het is nog niet zó goed, maar dat komt wel. Even geduld hebben.
Ik heb de assistent alleen benaderen via voice match (zodat ik vanuit elk scherm en vergrendeld toegang heb) is niet beschikbaar in het Nederlands, voor de rest werkt het goed vanuit de google app alleen dan
Al binnen 5 minuten spelen een leuke "easter egg" gevonden. Ik kreeg in ieder geval geen antwoord op mijn vraag hoe lang een Chinees is
Verwijderen en opnieuw installeren werkte bij mij. Alleen ok Google zeggen via elke app werkt niet, iemand enig idee waarom
Staat nu al meer als een half uur te draaien op even geduld dit kan een paar minuten duren.
Telefoon al opnieuw opgestart, maakt allemaal niks.
Begint nu wel beetje vervelend te worden...zeker omdat het op de Ipad al wel werkt.
Telefoon al opnieuw opgestart, maakt allemaal niks.
Begint nu wel beetje vervelend te worden...zeker omdat het op de Ipad al wel werkt.
Dit werkte bij mij zojuist ook.Verwijderd schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 22:09:
[...]
Bij mij werkte het na bij de assistant app, de Google app en de home app het volgende te doen: geforceerd stoppen, en vervolgens cache verwijderen.
Eerste indrukken zijn best positief, heb hiervoor een tijd de Engelse variant gebruikt en de Nederlandse werkt al hek behoorlijk.
Ik vind het wel erg irritant dat je je telefoon Nederlands ingesteld moet hebben om de Assistent in het Nederlands te kunnen gebruiken. Heb liever gewoon m'n hele telefoon UI in het Engels en een Assistent die Nederlands spreekt.
Hmm raar, ik heb hem nog niet op mijn s8+. Iemand tips?
Ik zei net : praat met NOS, vervolgens werd het 22.00uur nieuws voorgelezen.
Toen ik het niet verder wilde luisteren, werd mijn commando niet opgevolgd maar dicteerde de microfoon gewoon het nieuws wat voorgelezen werd, dat is nog wel een aandachtspuntje
Toen ik het niet verder wilde luisteren, werd mijn commando niet opgevolgd maar dicteerde de microfoon gewoon het nieuws wat voorgelezen werd, dat is nog wel een aandachtspuntje
In het kader van verkeersveiligheid niet handig dat je geen voice kunt gebruiken maar eerst een knop moet indrukken. Best wel slecht eigenlijk.
Ik heb hem ook. Ik heb wel even de Assistent app opnieuw moeten installeren, en voor de zekerheid heb ik de cache van de Google app geleegd. Leuk spul hoor, en ook best vermakelijk.
Ook als je in bed voorgelezen wilt worden op een moderne manier kan dat:

Verder werkt het wel leuk, maar helaas wordt toch veel verwezen naar Google, en interpreteert hij niet alle vragen even goed op de manier hoe je de vraag stelt. Wel grappig is dat ik bij mijn zus op visite wou demonstreren dat ik met mijn stem het alarm in kon stellen op 11 uur 's ochtends. Alleen was het nadeel dat de telefoon mijn zus ook meteen meeluisterde, en hetzelfde alarm instelde
Ook heb ik mijn Eneco-accont gekoppeld aan Assistent, maar hij blijft zeggen dat mijn huidige temperatuur in huis 12 graden is, terwijl dat volgens mij juist de temperatuur is van de 'ik ben weg'-stand...
Beetje matig.
Ook kost het wat moeite om de AH-chat te verlaten. 'Stoppen', 'terug naar Google' worden beantwoord met een bericht waarin hij je opdracht niet begrijpt. Verder is de stem van Daan van PostNL best irritant, maar morgen ga ik eens kijken wat PostNL kan doen met mijn Google Assistent.
Genoeg om uit te proberen.
Mijn 11-jarige neefje heeft het dankzij mij al vanmiddag ontdekt op zijn iPad. Hij heeft volgens mij de komende dagen een nieuwe hobby erbij. Zal me niks verbazen dat hij Siri en Google Assistent met elkaar zal proberen te laten leuteren
**pling**
Werkt gewoon, je moet overigens niet je telefoon gelockt hebben of het scherm uit.
Ook als je in bed voorgelezen wilt worden op een moderne manier kan dat:

Verder werkt het wel leuk, maar helaas wordt toch veel verwezen naar Google, en interpreteert hij niet alle vragen even goed op de manier hoe je de vraag stelt. Wel grappig is dat ik bij mijn zus op visite wou demonstreren dat ik met mijn stem het alarm in kon stellen op 11 uur 's ochtends. Alleen was het nadeel dat de telefoon mijn zus ook meteen meeluisterde, en hetzelfde alarm instelde
Ook heb ik mijn Eneco-accont gekoppeld aan Assistent, maar hij blijft zeggen dat mijn huidige temperatuur in huis 12 graden is, terwijl dat volgens mij juist de temperatuur is van de 'ik ben weg'-stand...
Beetje matig.
Ook kost het wat moeite om de AH-chat te verlaten. 'Stoppen', 'terug naar Google' worden beantwoord met een bericht waarin hij je opdracht niet begrijpt. Verder is de stem van Daan van PostNL best irritant, maar morgen ga ik eens kijken wat PostNL kan doen met mijn Google Assistent.
Genoeg om uit te proberen.
Mijn 11-jarige neefje heeft het dankzij mij al vanmiddag ontdekt op zijn iPad. Hij heeft volgens mij de komende dagen een nieuwe hobby erbij. Zal me niks verbazen dat hij Siri en Google Assistent met elkaar zal proberen te laten leuteren
Oké Google...LAPJENL70 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:08:
In het kader van verkeersveiligheid niet handig dat je geen voice kunt gebruiken maar eerst een knop moet indrukken. Best wel slecht eigenlijk.
**pling**
Werkt gewoon, je moet overigens niet je telefoon gelockt hebben of het scherm uit.
[ Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 03-08-2018 23:10 ]
Precies hetzelfde hier, wordt dat later nog ingeschakeld?Joop schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 21:26:
Is het nog niet mogelijk om via "hey Google" iets te vragen als je telefoon op tafel ligt? Dus moet die altijd scherm ik en ontgrendeld zijn? Want dan heb ik er weinig aan helaas...
Stiekem hoop ik dat dat niet standaard aanstaat.jaydenjarno schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:10:
Is het nog niet mogelijk om via "hey Google" iets te vragen als je telefoon op tafel ligt? Dus moet die altijd scherm ik en ontgrendeld zijn? Want dan heb ik er weinig aan helaas...
Leuk op verjaardagsfeestjes als je slachtoffer naar de toilet is, en zijn telefoon op tafel laat liggen.
Hey Google. Stel de wekker in om 3 uur 's nachts.
Oké

Werkt hier niet. Unlockt met scherm aan. Oké Google...ijzige stilte en geen reactieAW_Bos schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:09:
Oké Google...
**pling**
Het werkt alleen na een long press op Home
Android? En heb je in dat geval de app al verwijderd en opnieuw geinstalleerd?Ortep schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:14:
[...]
Werkt hier niet. Unlockt met scherm aan. Oké Google...ijzige stilte en geen reactie
Het werkt alleen na een long press op Home
Dat is dus voice match zodat niet iedereen met je feun kan kloten. Voice recognition.AW_Bos schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:12:
[...]
Stiekem hoop ik dat dat niet standaard aanstaat.
Leuk op verjaardagsfeestjes als je slachtoffer naar de toilet is, en zijn telefoon op tafel laat liggen.
Hey Google. Stel de wekker in om 3 uur 's nachts.
Oké
![]()
Waarom zoekt hij WiFi apparaten in mijn netwerk,en wat voor soort als ik dat instel?LAPJENL70 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:21:
[...]
Dat is dus voice match zodat niet iedereen met je feun kan kloten. Voice recognition.
Dat is voor Google Home apparaten bijvoorbeeld die thuis staan waar meerdere mensen wonen. Dan herkent hij wie het is door het geluid van de stem.
Ja en ja. Maakt niets uit.AW_Bos schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:21:
[...]
Android? En heb je in dat geval de app al verwijderd en opnieuw geinstalleerd?
En zoals je lezen kan: Bij de meeste mensen werkt het niet. Jij bent een van de weinigen waarbij het werkt
.
[ Voor 99% gewijzigd door Ortep op 03-08-2018 23:24 ]
Verwijderd
Via "smart lock" een vertrouwde stem instellen, dan ontgrendeld de phone en start de assistente als je "oké Google" roept.jaydenjarno schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:10:
En voor de grapjassen op feestjes, dit werkt alleen met een vertrouwde stem.
Vertrouwde stem is niet in te stellen. De optie is greyed outVerwijderd schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:24:
[...]
Via "smart lock" een vertrouwde stem instellen, dan ontgrendeld de phone en start de assistente als je "oké Google" roept.
En voor de grapjassen op feestjes, dit werkt alleen met een vertrouwde stem.
Vreemd, het kon eerst wel
Op een pixel 2 xl met Android p beta doet de voice wel, overal ok google werkend. Op mijn op6 met geen beta doet die het niet
Ik ook.niet.op mijn s8. Assistent verwijderen, reboot enz helpt nietWvH99 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 22:42:
Hmm raar, ik heb hem nog niet op mijn s8+. Iemand tips?
Op mijn oneplus 6 en Google pixel 2 XL werkt ie naar behoren.zubidingasir schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:28:
Op een pixel 2 xl met Android p beta doet de voice wel, overal ok google werkend. Op mijn op6 met geen beta doet die het niet
Toch jammer, werkt nu weer niet, eerst wel. En voor zover ik het kon gebruiken was het meer een upgrade tov google now. Vocie commands iets uitgebreid, maar ook niet dusdanig om echt voor "wow" factor te gaan nu. Is het moglijk om whatsapp voor te laten lezen op commando?
Probeer ff de cache van de Google app te wissen bij mij werkte het.PnD schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:32:
[...]
Ik ook.niet.op mijn s8. Assistent verwijderen, reboot enz helpt niet
Op Twitter:PnD schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:32:
[...]
Ik ook.niet.op mijn s8. Assistent verwijderen, reboot enz helpt niet
Rachid Finge: We zijn er inderdaad heel druk mee! 😃 We zien op Twitter het aantal mensen met toegang rap toenemen. Sorry als het voor sommigen effectief morgenochtend wordt, maar dat maakt het weekend wel extra zonnig! ☀️
Mmm...morgenvroeg maar weer proberen dan.
Is bij jullie de ronde "home" knop ook veranderd?
Was eerst een enkel rondje is nu een dubbele geworden.
Als k m indruk zie ik rondjes in de Google kleuren eruit komen...
Is bij jullie de ronde "home" knop ook veranderd?
Was eerst een enkel rondje is nu een dubbele geworden.
Als k m indruk zie ik rondjes in de Google kleuren eruit komen...
Verwijderd
Hebben we 'm eindelijk, is de feature (Voice match) die een assistent nou juist handig maakt niet aan te zetten (wat met Google Now in het Nederlands al wel gewoon kon). Je verzint het niet 
Aanvulling:
Als je de NL assistent hebt gekregen en je wilt liever terug naar Google now met voice match in het NL totdat de NL assistent ook voice match heeft (waar ik persoonlijk de voorkeur aan geef) dan kan dat, ben ik achtergekomen:
1. Open je Google app
2. Ga naar instellingen (linksonderin)
3. Selecteer instellingen onder het kopje Google Assistent
4. Selecteer vervolgens "telefoon" en zet daar de hele assistent uit.
5. Nu terug naar het instelling menu van de Google app.
6. Klik op spraakinstellingen
7. Zorg dat je primaire taal daar ingesteld staat op Engels en je secundaire taal op NL
8.Tik (onder spraakinstellingen) op voice-match, leer opnieuw door 4x Ok Google te zeggen én;
Je kunt nu weer Google now opstarten (ook als je telefoon gelocked is) en afwachten tot Google de NL assistent goed implementeert
Ik dacht dat je Google now nog kon gebruiken met voice match, nadat je de update voor assistent had gekregen. Maar hij blijkt dan toch te conflicteren (hij dwingt je bijna om alsnog assistent te activeren door het geven van meldingen wanneer je met voice match Google now activeert). Het werkt dus niet goed, afwachten dan maar totdat voice match geïmplementeerd wordt in de NL assistent.
Aanvulling:
Als je de NL assistent hebt gekregen en je wilt liever terug naar Google now met voice match in het NL totdat de NL assistent ook voice match heeft (waar ik persoonlijk de voorkeur aan geef) dan kan dat, ben ik achtergekomen:
1. Open je Google app
2. Ga naar instellingen (linksonderin)
3. Selecteer instellingen onder het kopje Google Assistent
4. Selecteer vervolgens "telefoon" en zet daar de hele assistent uit.
5. Nu terug naar het instelling menu van de Google app.
6. Klik op spraakinstellingen
7. Zorg dat je primaire taal daar ingesteld staat op Engels en je secundaire taal op NL
8.Tik (onder spraakinstellingen) op voice-match, leer opnieuw door 4x Ok Google te zeggen én;
Je kunt nu weer Google now opstarten (ook als je telefoon gelocked is) en afwachten tot Google de NL assistent goed implementeert
Ik dacht dat je Google now nog kon gebruiken met voice match, nadat je de update voor assistent had gekregen. Maar hij blijkt dan toch te conflicteren (hij dwingt je bijna om alsnog assistent te activeren door het geven van meldingen wanneer je met voice match Google now activeert). Het werkt dus niet goed, afwachten dan maar totdat voice match geïmplementeerd wordt in de NL assistent.
[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2018 01:31 ]
Ja, hier ook precies om 21 uur. Ik was toevallig aan het kijken en ineens zag ik m'n homeknop veranderen naar de dubbele cirkel. Toen had ik hem.Jordan schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 21:03:
Heb hem net om 21 uur binnen gekregen. Volgens mij klokslag negen uur...hebben meerdere dit ook?
Kan je de settings page van de voice laten zien?Sakerhetz schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:33:
[...]
Op mijn oneplus 6 en Google pixel 2 XL werkt ie naar behoren.
Ben al bezig, maar de documentatie is vrij slecht, vooral als je geen NodeJS gebruikt, dus bereid je alvast voor op wat gevloek en gescheld.AW_Bos schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 00:02:
Voor de Tweakers onder ons:
https://dialogflow.com/docs/getting-started
Op gegeven moment begin je het echter wel een beetje door te krijgen, en dan werkt het eigenlijk best leuk.
Hier is het voorbeeld waar ik mee bezig ben, een Google Assistant-versie van Flitsmelder (hopelijk ergens volgende week beschikbaar):

Oh, en je krijgt van Google een T-shirt en een jaar lang $200/maand aan Google Cloud services bij het publiceren van je eerste app, en wie wil er nou geen gratis shirt?

Ik ben trouwens verbaasd over hoe goed Nederlands en Engels door elkaar werken, dat had ik niet verwacht
[ Voor 5% gewijzigd door Koenvh op 04-08-2018 02:00 ]
🠕 This side up
Dat de voice match niet werkt is kut. Da's de enige functie die ik zou gebruiken juist dat ik m'n telefoon niet in m'n hand hoef te pakken. Nu dus maar wachten tot die functie komt.
Op mijn Huawei Mate 10 Pro werkt het inmiddels (gisteravond al). Mijn zoontje van 4,5 vindt het nu al geweldig omdat Google (dat is al een begrip voor hem, omdat we het in de auto ook gebruiken) hem van alles kan vertellen. Hij moet nog iets duidelijker leren praten, maar hij heeft Google al gevraagd wat voor een werk ze doet: "Ik ben hier voor gemaakt"
De stem mag in ieder geval nog wat opgeknapt worden, maar dit is de eerste stap van Google Assistant. Hopelijk worden er snel nieuwsbronnen e.d. aan toegevoegd, jammer ook dat hij qua agenda wel veel beperkingen heeft. Ik heb mijn werkagenda via Exchange lopen en zou het heel fijn vinden als hij me daar bijv. in de auto al meer over kan vertellen, maar dat kan nu niet omdat het geen Google agenda is.
De stem mag in ieder geval nog wat opgeknapt worden, maar dit is de eerste stap van Google Assistant. Hopelijk worden er snel nieuwsbronnen e.d. aan toegevoegd, jammer ook dat hij qua agenda wel veel beperkingen heeft. Ik heb mijn werkagenda via Exchange lopen en zou het heel fijn vinden als hij me daar bijv. in de auto al meer over kan vertellen, maar dat kan nu niet omdat het geen Google agenda is.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Waarschijnlijk is het te vroeg en kijk ik er over heen...
Maar waar kan ik mijn "routines" veranderen? Ik had er een aantal, maar die werken niet meer.
En, ik kan de functie niet terug vinden in de app.
Maar waar kan ik mijn "routines" veranderen? Ik had er een aantal, maar die werken niet meer.
En, ik kan de functie niet terug vinden in de app.
Google app - via hamburger menu naar settings - onder kopje Google Assistant naar settings - dan in het 3e blokje items.
Mijn tel staat in het Engels, dus zelf even vertalen waar nodig
Overigens kan ik daarmee de assistent ook niet op Nederlands instellen, omdat hij de device taal volgt. Die heb ik graag in het Engels staan, maar een Nederlands- of tweetalige assistent zou tof zijn.
Mijn tel staat in het Engels, dus zelf even vertalen waar nodig
[ Voor 34% gewijzigd door Hmmbob op 04-08-2018 07:41 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Pfff volgende morgen, Doet het nog steeds niet!
Heeft iemand enig idee hoe ik Assistent werkend krijg.
Hij blijft maar hangen op: Een ogenblik geduld, Dit kan een paar minuten duren.
Maar die paar minuten is nu inmiddels al meer dan 2uur (gisteravond en vanmorgen)
Heb de cache al geleegd
Uitgeschakeld, ingeschakeld en geupdate
Assistent app geïnstalleerd
Hier ook cache geleegd.
Telefoon opnieuw opgestart
Enz enz
En dit in allerlei verschillende combinaties.
Maar die paar minuten is nu inmiddels al meer dan 2uur (gisteravond en vanmorgen)
Heb de cache al geleegd
Hier ook cache geleegd.
Enz enz
Ik heb het (weer) gevonden... Thanks. Moest idd mijn taal weer op Engels zeggen. (had ik eigenlijk zelf ook wel kunnen bedenken, het is vroegHmmbob schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 07:39:
Google app - via hamburger menu naar settings - onder kopje Google Assistant naar settings - dan in het 3e blokje items.
Mijn tel staat in het Engels, dus zelf even vertalen waar nodigOverigens kan ik daarmee de assistent ook niet op Nederlands instellen, omdat hij de device taal volgt. Die heb ik graag in het Engels staan, maar een Nederlands- of tweetalige assistent zou tof zijn.
In het Nederlands doet hij dit niet. Ook niet als ik "time for bed" zeg.
Tju.. NOS is wel fijn maar routines is fijner. Toch maar weer naar het Engels
[ Voor 45% gewijzigd door streamnl op 04-08-2018 07:45 ]
Zelfde verhaal hier... Blijft maar laden.RvD86 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 07:45:
Heb de cache al geleegd
Hier ook cache geleegd.
Enz enz
Als ik mijn SE (NL) en mijn Z5 (Engels) naast elkaar leg, zie ik een aantal verschillen in het menu
Onder Account:
Voice match (engels wel, NL niet)
Devices
Apparaten toevoegen (NL wel, Engels niet)
Service
Reminders (Engels wel, NL niet)
Shortcuts (Engels wel, NL niet)
Vooral de shortcuts mis ik in het NL.
Normaal als ik "time for bed" zeg, gaat mijn TV uit, de woonkamer lamp aan op 50% en mijn keukenlamp aan op 50%.
En dat dat gebeurde gisterenavond niet. Ik heb de lampen met de schakelaar aan gezet (schakelaar uit en weer aan)
(achteraf had ik ook in het engels de lampen eerst aan en daarna uit kunnen zetten. Maar ja, daar dacht ik toen niet aan...)
Onder Account:
Voice match (engels wel, NL niet)
Devices
Apparaten toevoegen (NL wel, Engels niet)
Service
Reminders (Engels wel, NL niet)
Shortcuts (Engels wel, NL niet)
Vooral de shortcuts mis ik in het NL.
Normaal als ik "time for bed" zeg, gaat mijn TV uit, de woonkamer lamp aan op 50% en mijn keukenlamp aan op 50%.
En dat dat gebeurde gisterenavond niet. Ik heb de lampen met de schakelaar aan gezet (schakelaar uit en weer aan)

(achteraf had ik ook in het engels de lampen eerst aan en daarna uit kunnen zetten. Maar ja, daar dacht ik toen niet aan...)
Hier werkt het inmiddels! Maar snap niet zo goed waarom de "OK Google" functie niet werkt. Dat is toch wel een hele belangrijke functie wat mij betreft.
Idd en is gewoon copy-paste werk uit het Engels lijkt mij?T-bone88 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 08:04:
Hier werkt het inmiddels! Maar snap niet zo goed waarom de "OK Google" functie niet werkt. Dat is toch wel een hele belangrijke functie wat mij betreft.
Ik zou graag mijn Philips Hue toe willen voegen, maar ik zie nergens een optie voor het toevoegen van apparaten?
Het is een omweg, maar het kan wel.byob schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 08:17:
Ik zou graag mijn Philips Hue toe willen voegen, maar ik zie nergens een optie voor het toevoegen van apparaten?
Je moet eerst je taal in het Engels zetten. Dan kan je Hue wel toevoegen.
En als je daarna de assistant toch in het NL wil hebben staan, moet je in het Engels zeggen dat je lamp X uit wil zetten.
@Artwido
Is het een idee om de startpost aan te passen?
- tips
- verschillen Engels/NL
- Eastereggs
- etc?
[ Voor 11% gewijzigd door streamnl op 04-08-2018 08:26 ]
Hier werkt het inmiddels helemaal niet meer. De assistent meldt dat Nederlands niet ondersteund wordt
Net hetzelfde hier, de laadbalk doet ook iets vreemd bij mij, alsof hij iedere keer opnieuw start.RvD86 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 07:45:
Heb de cache al geleegd
Hier ook cache geleegd.
Enz enz
Mijn telefoon draait op 7.0.
edit: Na mijn telefoon eens te herstarten en dan Google Assistant te proberen openen, krijg ik het bericht:
"Controleer je verbinding." Dan kan ik kiezen uit: "probeer opnieuw" of "annuleren".
Werkt nu helemaal niet meer dus. Mijn wifi verbinding is heel goed, en heb ook goed bereik.
edit 2: Zitten jullie toevallig misschien ook in de Bèta? Ik zit namelijk in het bètaprogramma voor de Google app, misschien dat het daaraan ligt?
[ Voor 22% gewijzigd door Techprice op 04-08-2018 08:47 ]
Measuring programming progress by lines of code is like measuring aircraft building progress by weight.
Ik heb sinds gisteren Google Assistent. Hij zit bij mijn Sony Xperia aan de home knop vast, blijkbaar zou dit soepel moeten werken als je hem langer vast houd ofzo, maar dat ding is gisteren al 13 keer gestart terwijl ik naar home wil. Dit is echt super irritant. Iemand enig idee of je hem kan loskoppelen en gewoon kan gebruiken.
Google Assistent uitzetten zorgt ervoor dat ie steeds vraagt of ik deze wil inschakelen als ik mijn home button aanraak.
Google Assistent uitzetten zorgt ervoor dat ie steeds vraagt of ik deze wil inschakelen als ik mijn home button aanraak.
Hmm moet nog even kijken
Heb een op6 icm nova en als de taal op Engels staat dan kan ik ook met locked screen commandos geven.
in het NL werkt dit niet. En hij wil ook niet reageren op OK/Hey google als het scherm unlocked is.
Kreeg wel de eerste x een melding voor voicematch.
Bedienen van hue lampen werkt ook niet.
Misschien "hangt" er nog iets vast. Door mix van Engelse en Nederlandse taal?
Maar telefoon al paar keer gereboot.
Tot nu toe wel een teleurstelling.
"gelukkig" Doet de home het ook nog niet. Als die eindelijk nederlands gaat praten maar nog een keer kijken.
Voor nu weer terug naar Engels. En af en toe kijken of NL beter werkt.
Heb een op6 icm nova en als de taal op Engels staat dan kan ik ook met locked screen commandos geven.
in het NL werkt dit niet. En hij wil ook niet reageren op OK/Hey google als het scherm unlocked is.
Kreeg wel de eerste x een melding voor voicematch.
Bedienen van hue lampen werkt ook niet.
Misschien "hangt" er nog iets vast. Door mix van Engelse en Nederlandse taal?
Maar telefoon al paar keer gereboot.
Tot nu toe wel een teleurstelling.
"gelukkig" Doet de home het ook nog niet. Als die eindelijk nederlands gaat praten maar nog een keer kijken.
Voor nu weer terug naar Engels. En af en toe kijken of NL beter werkt.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ligt het aan mij of is het niks slimmer dan Google Now? Nagenoeg elke vraag geeft als antwoord een zoekopdracht op Google.
@Artwido
- tips
- verschillen Engels/NL
- Eastereggs
- etc?
@streamnl
Hoewel het lijkt alsof ik de topicstarter ben, was ik dit niet. Dat komt omdat een moderator mijn vraag heeft verplaatst naar dit topic.
Wanneer iemand zich geroepen voelt een mooie startpost te maken geef het dan door, dan maak ik diegene mede auteur.
- tips
- verschillen Engels/NL
- Eastereggs
- etc?
@streamnl
Hoewel het lijkt alsof ik de topicstarter ben, was ik dit niet. Dat komt omdat een moderator mijn vraag heeft verplaatst naar dit topic.
Wanneer iemand zich geroepen voelt een mooie startpost te maken geef het dan door, dan maak ik diegene mede auteur.
Je kunt in de playstore assistent downloaden. Dan krijg je een snelkoppeling die je op iedere plek kunt neerzetten die jij wilt.A-Jay schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 08:51:
Ik heb sinds gisteren Google Assistent. Hij zit bij mijn Sony Xperia aan de home knop vast, blijkbaar zou dit soepel moeten werken als je hem langer vast houd ofzo, maar dat ding is gisteren al 13 keer gestart terwijl ik naar home wil. Dit is echt super irritant. Iemand enig idee of je hem kan loskoppelen en gewoon kan gebruiken.
Ik heb basiservaring met node.js gelukkig. Ik ga mij er eens in verdiepen. En heb al mooie plannen. Nu even alvast uitzoeken in welke structuur en opmaak ik mijn data moet afleveren aan de Assistent.Koenvh schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 01:59:
[...]
Ben al bezig, maar de documentatie is vrij slecht, vooral als je geen NodeJS gebruikt, dus bereid je alvast voor op wat gevloek en gescheld.
Op gegeven moment begin je het echter wel een beetje door te krijgen, en dan werkt het eigenlijk best leuk.
Hier is het voorbeeld waar ik mee bezig ben, een Google Assistant-versie van Flitsmelder (hopelijk ergens volgende week beschikbaar):
[afbeelding]
Oh, en je krijgt van Google een T-shirt en een jaar lang $200/maand aan Google Cloud services bij het publiceren van je eerste app, en wie wil er nou geen gratis shirt?
Ik ben trouwens verbaasd over hoe goed Nederlands en Engels door elkaar werken, dat had ik niet verwacht
Zet mij maar als mede auteur. Dit onderwerp trekt mij welArtwido schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 09:14:
@Artwido
- tips
- verschillen Engels/NL
- Eastereggs
- etc?
@streamnl
Maandag heb ik pas echt tijd om een opzetje te maken voor de startpost.
Ik heb er een avondje mee gespeeld, maar zie niet echt de toegevoegde waarde. Ik mis eigenlijk vooral de nieuwsfeed die je voorheen kon oproepen met een longpress op de homeknop. Het uitschakelen van de assistant brengt dat ook niet terug. Verbazingwekkend genoeg krijg je in plaats daarvan de vraag of je de assistant weer aan wilt zetten. Niet echt logisch natuurlijk als ik 'm zojuist bewust heb uitgezet. Anyways, voor mij voorlopig geen Google Assistant; ik heb mijn systeemtaal ingesteld op "Nederlands (België)" waardoor alles nu weer bij het oude is.