Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Real_MaRsMaN schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 09:36:
Ik heb er een avondje mee gespeeld, maar zie niet echt de toegevoegde waarde. Ik mis eigenlijk vooral de nieuwsfeed die je voorheen kon oproepen met een longpress op de homeknop. Het uitschakelen van de assistant brengt dat ook niet terug. Verbazingwekkend genoeg krijg je in plaats daarvan de vraag of je de assistant weer aan wilt zetten. Niet echt logisch natuurlijk als ik 'm zojuist bewust heb uitgezet. Anyways, voor mij voorlopig geen Google Assistant; ik heb mijn systeemtaal in gesteld op "Nederlands (België) waardoor alles nu weer bij het oude is.
https://github.com/amirzaidi/launcher3/releases

Met de pixel launcher kun je vanaf je homescreen naar rechts swipen en dan krijg je de nieuwsfeed ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:41
streamnl schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 09:33:
[...]

Zet mij maar als mede auteur. Dit onderwerp trekt mij wel

Maandag heb ik pas echt tijd om een opzetje te maken voor de startpost.
Done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real_MaRsMaN
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04-2023
barrymossel schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 09:38:
[...]

https://github.com/amirzaidi/launcher3/releases

Met de pixel launcher kun je vanaf je homescreen naar rechts swipen en dan krijg je de nieuwsfeed ook.
Ik gebruik nu Nova launcher tot grote tevredenheid, maar ik zal je tip onthouden voor het moment dat ook België overgaat naar de Assistant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:12

DON PAPA

Tweaker-fan

jaydenjarno schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 06:51:Dat de voice match niet werkt is kut. Da's de enige functie die ik zou gebruiken juist dat ik m'n telefoon niet in m'n hand hoef te pakken. Nu dus maar wachten tot die functie komt.
Helemaal mee eens, zolang deze functie ook niet werkt blijft hij bij mij zeker nog op Engels staan. Vind het veel te fijn om s'morgens wakker te worden en alleen maar "Ok Google good morning" te hoeven zeggen en alle info (weersverwachting, verkeersinformatie, afspraken & nieuws) voor die dag te horen krijgen, zonder mijn telefoon te hoeven aanraken. Moet ook eerlijk zeggen dat ik maar heel slecht kan wennen aan de Nederlandse stem. Ik hoop dat ze die in de toekomst nog wel gaan verbeteren....

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 04-08-2018 10:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:31
Real_MaRsMaN schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 09:41:
[...]

Ik gebruik nu Nova launcher tot grote tevredenheid, maar ik zal je tip onthouden voor het moment dat ook België overgaat naar de Assistant.
Kan ook met Nova Launcher. Alleen even Google Companion installeren.
https://help.teslacoilapps.com/nowcompanion

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:26
RvD86 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 07:45:
Pfff volgende morgen, Doet het nog steeds niet!

Heeft iemand enig idee hoe ik Assistent werkend krijg.
Hij blijft maar hangen op: Een ogenblik geduld, Dit kan een paar minuten duren.
Maar die paar minuten is nu inmiddels al meer dan 2uur (gisteravond en vanmorgen)

Heb de cache al geleegd
Uitgeschakeld, ingeschakeld en geupdate
Assistent app geïnstalleerd
Hier ook cache geleegd.
Telefoon opnieuw opgestart
Enz enz

En dit in allerlei verschillende combinaties.
Ik had precies hetzelfde, ik heb het kunnen oplossen door de Google app uit te schakelen, assistent te verwijderen, telefoon herstarten. Vervolgens de Google app inschakelen (zonder updaten), en toen de assistent te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Hallo allemaal,

Na het activeren van GA probeer ik mijn hue lampen via GA aan te zetten. Ik zit nog steeds in het donker. Wordt dit nog niet ondersteund?

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:26:
[...]

Vertrouwde stem is niet in te stellen. De optie is greyed out
Vreemd, het kon eerst wel
Ik zag het inderdaad later. Zal binnenkort wel geïmplementeerd worden bij de NL versie ga ik van uit.
Bernard0343 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 10:08:
Hallo allemaal,

Na het activeren van GA probeer ik mijn hue lampen via GA aan te zetten. Ik zit nog steeds in het donker. Wordt dit nog niet ondersteund?
Of je leest eerst wat reacties door naar boven te scrollen. :/
streamnl in "[Google Assistent] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2018 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real_MaRsMaN
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04-2023
Hmtsjmftsch schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 09:56:
[...]

Nice! Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bootycall
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22-04 13:41
RvD86 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 07:45:
Pfff volgende morgen, Doet het nog steeds niet!

Heeft iemand enig idee hoe ik Assistent werkend krijg.
Hij blijft maar hangen op: Een ogenblik geduld, Dit kan een paar minuten duren.
Maar die paar minuten is nu inmiddels al meer dan 2uur (gisteravond en vanmorgen)

Heb de cache al geleegd
Uitgeschakeld, ingeschakeld en geupdate
Assistent app geïnstalleerd
Hier ook cache geleegd.
Telefoon opnieuw opgestart
Enz enz

En dit in allerlei verschillende combinaties.
Techprice schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 08:39:
[...]

Net hetzelfde hier, de laadbalk doet ook iets vreemd bij mij, alsof hij iedere keer opnieuw start.
Mijn telefoon draait op 7.0.

edit: Na mijn telefoon eens te herstarten en dan Google Assistant te proberen openen, krijg ik het bericht:
"Controleer je verbinding." Dan kan ik kiezen uit: "probeer opnieuw" of "annuleren".
Werkt nu helemaal niet meer dus. Mijn wifi verbinding is heel goed, en heb ook goed bereik.

edit 2: Zitten jullie toevallig misschien ook in de Bèta? Ik zit namelijk in het bètaprogramma voor de Google app, misschien dat het daaraan ligt?
Hier idd hetzelfde. Ik zit idd ook in het betaprogramma. Genoemde oplossing uitschakelen, opnieuw opstarten, inschakel zonder update, heeft bij mij niet gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kastermaster
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-08 12:04
EJSEJS schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 09:51:
[...]

Helemaal mee eens, zolang deze functie ook niet werkt blijft hij bij mij zeker nog op Engels staan. Vind het veel te fijn om s'morgens wakker te worden en alleen maar "Ok Google good morning" te hoeven zeggen en alle info (weersverwachting, verkeersinformatie, afspraken & nieuws) voor die dag te horen krijgen, zonder mijn telefoon te hoeven aanraken. Moet ook eerlijk zeggen dat ik maar heel slecht kan wennen aan de Nederlandse stem. Ik hoop dat ze die in de toekomst nog wel gaan verbeteren....
Juist! Zonder Voice Match ook tamelijk onhandig voor gebruik op de fiets (waarvoor ik de Engelse versie wel gebruikte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:54
Wat ik raar vind is dat er (los van de home knop) niet een shortcut knop is warmee je in een keer een spraakopdracht kunt geven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Roost schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 10:30:
Wat ik raar vind is dat er (los van de home knop) niet een shortcut knop is warmee je in een keer een spraakopdracht kunt geven...
Is dat niet de Google Assistent app in de Play Store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-09 22:09
Hmtsjmftsch schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 09:56:
[...]

top dit zocht ik ook, ik kan het alleen niet vinden in de nova instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Gisteravond had ik de assistent gewoon en nu krijg ik weer de melding dat hij momenteel niet beschikbaar is in het Nederlands.

Zijn er meer die daar last van hebben? achja we wachten wel af wanneer hij weer terug komt.

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
_Nick__ schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 10:45:
[...]

Is dat niet de Google Assistent app in de Play Store?
Klopt. Wanneer je die download uit de Play store krijg je een snelkoppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de laatste versie van de Pixel Launcher voor Oreo, wordt de assistente gestart door een druk op het microfoon icoontje.
Pixel_Launcher_Q-4753642, te vinden op apk mirror.
wesk schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 10:46:
[...]

In de instellingen van Nova even uitzetten dat de home screens mogen "loopen" (geen idee hoe het precies heet). Als je daarna naar links swiped komt de news feed tevoorschijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2018 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:31
wesk schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 10:46:
[...]

Misschien even opnieuw opstarten? Hij staat onder integrations. Last resort: even inschrijven als bèta tester van Nova Launcher, maar volgens mij is dit niet nodig.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Kastermaster schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 10:26:
[...]

Juist! Zonder Voice Match ook tamelijk onhandig voor gebruik op de fiets (waarvoor ik de Engelse versie wel gebruikte).
Maar dan moet je toch alsnog je scherm aan hebben staan? Dus telefoon fysiek bedienen? Blijft mijn inziens te onhandig (op een fiets, maar ook gewoon thuis).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Wel vaag dat de OK Google functionaliteit niet meer werkt. Niet met spraak te activeren spraakassistent. Best bijzonder.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HellBeast schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:17:
Wel vaag dat de OK Google functionaliteit niet meer werkt. Niet met spraak te activeren spraakassistent. Best bijzonder.
Werkt hier prima, alleen nog niet met gelockte phone. (Smart Lock)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moons
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 21:54
Sorry voor iedereen die juist fan is van de nieuwe Assistant.. Ik vind de (oude) Google Now veel fijner. Heeft iemand zijn telefoon al zover dat als je op Home drukt gewoon Now opstart, en niet Assistant? Helemaal verwijderen is ook uiteraard ook prima.
Heb al even gevogeld en gegoogeld, maar zonder resultaat. Draai trouwens een Xperia X Compact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flippel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:05
Sinds gisteren heb ik de beschikking over Google Assistant op mijn telefoon. Ik lees overal dat het ook werkt met Appie van Albert Heijn, maar hoe kan ik deze aan elkaar koppelen? Als ik nu vraag: "wat is er in de bonus?", dan krijg ik de resultaten van Google te zien, niet info uit Appie. Ook kan ik net mijn stem geen boodschappen toevoegen aan Appie, deze komen dan op mijn Google boodschappenlijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Bij Smart (Un)Lock is Vertrouwd Gezicht bij mij (Pixel 2) de beste optie..

Toestel deblokkeert voordat (/waardoor) de vraag wordt beantwoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_v
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 16:03
Flippel schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:43:
Sinds gisteren heb ik de beschikking over Google Assistant op mijn telefoon. Ik lees overal dat het ook werkt met Appie van Albert Heijn, maar hoe kan ik deze aan elkaar koppelen? Als ik nu vraag: "wat is er in de bonus?", dan krijg ik de resultaten van Google te zien, niet info uit Appie. Ook kan ik net mijn stem geen boodschappen toevoegen aan Appie, deze komen dan op mijn Google boodschappenlijst.
Je moet eerst zeggen dat je die app wil gebruiken door te zeggen "praat met Albert Heijn" of bijvoorbeeld "praat met Buienradar"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Moet zeggen, de Nederlandse assistant is wel een hele achteruitgang als je komt vanaf de Engelse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:05
Ik ben niet de enige als ik het zo lees, maar Google Assistent is absoluut nog niet stabiel beschikbaar, op het ene moment doet die het en een kwartier later meld mijn telefoon dan die niet beschikbaar is, Google is hier een behoorlijke flater aan het slaan.

Google zal toch beter moeten gaan acteren met dit soort producten anders gaat ook niemand dit gebruiken en kan die in het lijstje van Google+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-09 07:46
Werkend op een Nokia 7 +

"Hoe lang is een chinees?"

"Dat klopt...en daarnaast is hij echt een hele toffe gozer"

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John J.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 20:22
SnoopBok schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 10:06:
[...]
Google beta afmelden. Google uninstall. Opnieuw opstarten. Even wachten en Google updaten. Suc6.

Ik had precies hetzelfde, ik heb het kunnen oplossen door de Google app uit te schakelen, assistent te verwijderen, telefoon herstarten. Vervolgens de Google app inschakelen (zonder updaten), en toen de assistent te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hawkery
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-03 09:55
Ik heb de Assistent sinds gisteren, maar ik het lukt me niet om 'Oké Google' te gebruiken. Niet op het vergrendel scherm (wat logisch is, want dit wordt nog niet ondersteund), maar ook niet op het thuis scherm en zelfs niet in de Assistent zelf...
Nog iemand dit probleem?

Edit: nvm, ik kreeg net (eindelijk) een notificatie om de voicematch te trainen. Nu werkt die dus wel.
Wel geen idee hoe ik die notificatie heb ontvangen...

[ Voor 22% gewijzigd door Hawkery op 04-08-2018 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-bone88
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 31-08 09:46
Hawkery schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:05:
Ik heb de Assistent sinds gisteren, maar ik het lukt me niet om 'Oké Google' te gebruiken. Niet op het vergrendel scherm (wat logisch is, want dit wordt nog niet ondersteund), maar ook niet op het thuis scherm en zelfs niet in de Assistent zelf...
Nog iemand dit probleem?
Heb precies het zelfde probleem. Weet niet of dit een bug is of dat het gewoon niet ondersteund word. Maar het is wel heel onhandig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bootycall
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22-04 13:41
[...]

Net hetzelfde hier, de laadbalk doet ook iets vreemd bij mij, alsof hij iedere keer opnieuw start.

edit: Na mijn telefoon eens te herstarten en dan Google Assistant te proberen openen, krijg ik het bericht:
"Controleer je verbinding." Dan kan ik kiezen uit: "probeer opnieuw" of "annuleren".
Werkt nu helemaal niet meer dus. Mijn wifi verbinding is heel goed, en heb ook goed bereik.

edit 2: Zitten jullie toevallig misschien ook in de Bèta? Ik zit namelijk in het bètaprogramma voor de Google app, misschien dat het daaraan ligt?
Door het betaprogramma te verlaten, de app uit te schakelen en weer in te schakelen doet ie het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:24

DarkSide

theres no place like ::1

Het is iig erg irritant.

ik heb hem gewoon weer op Engels staan.
Dan kan je wel OK google zeggen. Ook door lockscreen.
Daarna kan je gewoon nederlands lullen.

Voor Hue kan ik hem niet gebruiken.
En voor Nest ook al niet.

Voor mij blijft mijn telefoon dus op Engels staan. Dan heb ik goede controle over mijn home automation.
Routines e.d. En ook reageert android auto beter zo lijkt het.

tot nu toe dus echt wel teleurgesteld.
liever nog een half jaar gewacht zodat dit meteen netjes werkte

(ps geen idee hoe introductie in frankrijk en italie zijn geweest. ook zo half?.
Weet wel dat ENG-US meer biedt dan ENG-UK. Dus er is sowieso nog wel werk aan de winkel voor Google)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Artwido
Keulen en Aken zijn ook niet in één dag gebouwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user549890
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11-06-2024
Iemand die het voor elkaar krijgt om te zeggen: "speel xxx liedje af op chromecast audio?"

Ik krijg dan antwoord dat het enkel video's kan afspelen op Chromecast, terwijl het volgens Engelse forums wel lukt...

PS: ik woon in Belgie en het werkt hier ook sinds gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlion
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2024
Sinds vanmorgen staat de Google Assistent ook op mijn telefoon, Note 4.

Vraag me alleen af hoe je bij een whatsapp bericht smileys kunt laten toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:41
Heeft er iemand al gevraagd of ze Siri kent 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:11
Wil het ook op de gsm van mijn vrouw installeren. Samsung S6 met Android 7 maar zie het helemaal niet terug in de store. Iemand een idee hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-08 18:53
trion75 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 10:48:
Gisteravond had ik de assistent gewoon en nu krijg ik weer de melding dat hij momenteel niet beschikbaar is in het Nederlands.

Zijn er meer die daar last van hebben? achja we wachten wel af wanneer hij weer terug komt.
Hier ook, gisteravond rond 21:00 was hij actief en nu ineens niet meer beschikbaar.
Dan maar weer terug naar Engels, ben daar toch al aan gewend ivm de home mini's die hier in huis staan.

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 22:48

flexje

got-father

Sinds vanochtend is GA geactiveerd op mn samsung s8 plus.

Opmerkingen tot nu toe:
- als ik alle achtergrond / geopende apps sluit, dus ook GA. Werkt "OK Google" niet meer.
- voice match niet te activeren in NL
- als telefoon locked is, is het dan mogelijk om straks met voice match wel GA te activeren?

PS: wqt een pruts robot stem. Maarja komt wel goed

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Ik kreeg hem denk ik ook gister rond 21:00 maar ik kreeg steeds het scherm "Even geduld" "Dit kan enkele minuten duren" en daar bleef hij dan op hangen, vandaag heb ik vanuit de play store de google play services app en de google app verwijderd en opnieuw geinstalleerd en nu doet hij het ook bij mij :) Gevraagd of ze siri kent:

Ik: "Ken je siri?"

Google: "Ken je siri :X "
Google: "Wat is de wereld toch klein"
Google: "Ik hoop dat het goed met haar gaat :D "

Ook een leuke vraag om te stellen: Heb jij een scheet gelaten?

Alleen Ok google werkt dus totaal niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Kalder op 04-08-2018 13:29 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flippel
maarten_v schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:51:
[...]

Je moet eerst zeggen dat je die app wil gebruiken door te zeggen "praat met Albert Heijn" of bijvoorbeeld "praat met Buienradar"
Dat werkt, dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smooth
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-12-2021
Werkt bij iemand het "kompas icoon" rechtsboven in? Als het goed is kom je dan uit bij verkennen, waar je o.a. data zou kunnen wissen die je hebt gedeeld met een service zoals de AH. Via de Google App, Instellingen, Google Assistent, Verkennen kom ik er ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-09 21:40

Koenvh

Hier tekenen: ______

@Smooth Als je je Google app terugzet naar de fabrieksversie, en 'm dan weer updatet, werkt het als het goed is wel.

🠕 This side up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

SuperKneus schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:37:
Heeft er iemand al gevraagd of ze Siri kent 😊
Ken je Siri :o
Wat is de wereld toch klein
Ik hoop dat het goed met haar gaat.
Kalder schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 13:17:

Ook een leuke vraag om te stellen: Heb jij een scheet gelaten?
Whaha, lol....

Maar je kan ook vragen: Laat een scheet!

[ Voor 32% gewijzigd door AW_Bos op 04-08-2018 13:50 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

AW_Bos schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 13:48:
Maar je kan ook vragen: Laat een scheet!
Op dat commando had ik op z'n minst een leuke instant sample verwacht, niet een link naar een video

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-09 13:11
[...]

Ja dat is het!!
Ik heb mij verwijderd uit de beta en de gewone geïnstalleerd.
Nu werkt het _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:37
Ik lees hier dat als je de assistant in het Nederlands hebt dat je er nog steeds in het Engels kunt tegen praten... Kan het dan ook lukken met de Google home, de home in het Engels laten staan, maar er Nederlands tegen praten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

NoFate schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 14:23:
Ik lees hier dat als je de assistant in het Nederlands hebt dat je er nog steeds in het Engels kunt tegen praten... Kan het dan ook lukken met de Google home, de home in het Engels laten staan, maar er Nederlands tegen praten?
Nee dat werkt niet.
Als ik Nederlands praat dan weet ze niet wat ik bedoel.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 11:52
Ik heb de assistent en Google Home app. Ik krijg alleen mijn slimme lampen niet in Google Home. Ik had verwacht dat dit samen met de assistent zou komen. Want als ik me telefoon op Engels zet lukt het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
DarkSide schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 14:30:
[...]

Nee dat werkt niet.
Als ik Nederlands praat dan weet ze niet wat ik bedoel.
Met assistent op de telefoon kan ik zowel engels als nederlands praten. De commandos worden in beide talen begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Artwido schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 14:40:
[...]

Met assistent op de telefoon kan ik zowel engels als nederlands praten. De commandos worden in beide talen begrepen.
Hij heeft het over de Google Home geloof ik... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smooth
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-12-2021
Koenvh schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 13:43:
@Smooth Als je je Google app terugzet naar de fabrieksversie, en 'm dan weer updatet, werkt het als het goed is wel.
Bedankt, dat was de truc.
Als je de informatie van een service bekijkt, dan kan je daar ook snelkoppelingen maken. Die optie zie ik nog niet ergens anders in het menu staan en de voorbeelden zijn in het Engels. Binnenkort maar eens testen.

Ik moet zeggen dat Now beter mijn stem kan verstaan. Bij de Assistent moet ik veel duidelijker articuleren. Dat zal nog wel beter worden neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Artwido schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 14:40:
[...]

klopt. Maar het ging om de Home.
En die verstaat alleen Engels.

De homes worden later dit jaar "vrijgegeven" en dan hoop ik dat Nest, Hue, Routines etc ook gewoon in het NL werken.
Voor nu is het nog een WiP zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Als ik vraag wat word het weer geeft ze netjes het weer per uur, maar als ik vraag wat word het weer de komende dagen, geeft ze nog steeds het weer per uur... edit: ah je moet dus vragen wat word het weer de komende week, dan krijg je 3 dagen voorspelling :/

[ Voor 24% gewijzigd door Kalder op 04-08-2018 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-09 10:32
Klopt het dat Google deze ongevraagd zo maar op je smartphone installeert? Ik had opeens een extra app (blijkbaar onder een steen geleefd de afgelopen dagen). Had deze verwijderd; kwam echter net zo hard weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

be3a18 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 14:55:
Klopt het dat Google deze ongevraagd zo maar op je smartphone installeert? Ik had opeens een extra app (blijkbaar onder een steen geleefd de afgelopen dagen). Had deze verwijderd; kwam echter net zo hard weer terug.
Ja dat klopt, je kunt wel de assistent uitschakellen in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

be3a18 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 14:55:
Ja en nee.
Google Now is er al jaren. En wordt nu langzaam vervangen door de assistent.

Je had dus al een soort van assistent in Google Now.
En dus automatisch zonder vragen dé assistent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:05
Zoek me suf, maar ik zoek de optie op mijn OnePlus 6 om "ok google" opnieuw te configureren want hij reageert daar totaal niet op .

Lees hierboven ook wat mensen met issues, inmiddels al iets verder?

Daarnaast lukt het me ook niet om de assistent aan mijn tradfri hub te koppelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Richard89 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 15:43:
Zoek me suf, maar ik zoek de optie op mijn OnePlus 6 om "ok google" opnieuw te configureren want hij reageert daar totaal niet op .

Lees hierboven ook wat mensen met issues, inmiddels al iets verder?

Daarnaast lukt het me ook niet om de assistent aan mijn tradfri hub te koppelen..
Hoe bedoel je?
Ok google zeggen: en dat je dan een opdracht kan sturen?
Werkt niet in nederlands.

Nederlands heeft geen stem herkenning en dus ook geen OK google hotword

oplossing: Zet je telefoon op engels en het Hotword OK Google werkt.
Daarna kan je wel nederlands lullen.

Heb zelf geen tradfri. Maar met nederlandse commandos's als: "Doe de lichten in de woonkamer aan" met hue werkt iig.
Dus die moet je nog steeds in het engels bedienen.

Ook: OK google: Welterusten. En dat ze dan vraagt om een alarm te zetten werkt niet.
Het als ik een wekker wil zetten, dan wordt ook timely gezet. En niet een van de homes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkSide schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:00:
[...]

Hoe bedoel je?
Ok google zeggen: en dat je dan een opdracht kan sturen?
Werkt niet in nederlands.

Nederlands heeft geen stem herkenning en dus ook geen OK google hotword
Wel hoor, alleen nog niet werkbaar vanaf het lockscreen. Als de phone unlocked is werkt het prima met de systeemtaal op NL.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2018 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Verwijderd schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:04:
[...]

Wel hoor, alleen nog niet werkbaar vanaf het lockscreen. Als de phone unlocked is werkt het prima met de systeemtaal op NL.
hmmm.
Vanochtend hier nog geprobeerd. Maar niets.
Zal dan wel even een glitch hier geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techprice
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 24-05 15:46
RvD86 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 14:15:
[...]

Ja dat is het!!
Ik heb mij verwijderd uit de beta en de gewone geïnstalleerd.
Nu werkt het _/-\o_
Ja, werkt bij mij nu ook. Heb wel het probleem dat mijn Google Feed zelf nu niet meer werkt. Enkel de assistent werkt. Kan geen nieuws meer zien, hij blijft maar laden en laden als ik naar rechts swipe. :/

Edit: had blijkbaar te maken met de launcher. Ik gebruik een pre-release versie van launcher3/pixel launcher, waardoor mijn feed niet meer werkte. Launcher verwijderen en herrinstalleren heeft het opgelost.

[ Voor 19% gewijzigd door Techprice op 04-08-2018 16:12 ]

Measuring programming progress by lines of code is like measuring aircraft building progress by weight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkSide schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:06:
[...]

hmmm.
Wellicht ook nog verschillend of je een custom launcher en/of een schil (Samsung/Huawei) hebt draaien.
Hier op mijn Nokia 6.1 met Android One en standaard (soort van Pixel) launcher, werkt het dus prima vanaf het begin gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Hier een OP6 met nova.
Verder geen issue meer voor mij. aangezien ik weer engels als hoofdtaal heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millennium1980
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 17:10
Heeft iemand hem hier werkend gekregen op een oneplus 6 met de laatste Android P preview 4?

Bij mij blijft hij hangen op
" Een ogenblik alstublieft"

Is dit een bug in de assistent of in de laatste Android P preview?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:24
Bij mij werkt het 'OK Google' commando helemaal niet meer sinds het instellen van Google Assistent. Voice Match aanzetten in de Google app werkt ook niet, dat is geblokkeerd voor Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zubidingasir
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-05 12:55
DarkSide schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:20:
Het is iig erg irritant.

ik heb hem gewoon weer op Engels staan.
Dan kan je wel OK google zeggen. Ook door lockscreen.
Daarna kan je gewoon nederlands lullen.

Voor Hue kan ik hem niet gebruiken.
En voor Nest ook al niet.

Voor mij blijft mijn telefoon dus op Engels staan. Dan heb ik goede controle over mijn home automation.
Routines e.d. En ook reageert android auto beter zo lijkt het.

tot nu toe dus echt wel teleurgesteld.
liever nog een half jaar gewacht zodat dit meteen netjes werkte

(ps geen idee hoe introductie in frankrijk en italie zijn geweest. ook zo half?.
Weet wel dat ENG-US meer biedt dan ENG-UK. Dus er is sowieso nog wel werk aan de winkel voor Google)
Krijg de assistent nog steeds in het Engels als ik de primaire taal op Nederlands zet in google

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techprice
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 24-05 15:46
millennium1980 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:31:
Heeft iemand hem hier werkend gekregen op een oneplus 6 met de laatste Android P preview 4?

Bij mij blijft hij hangen op
" Een ogenblik alstublieft"

Is dit een bug in de assistent of in de laatste Android P preview?
Waarschijnlijk zit je in het bètaprogramma van Google app. Even voor uitschrijven en dan herinstalleren.

Measuring programming progress by lines of code is like measuring aircraft building progress by weight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

zubidingasir schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:38:
[...]

Krijg de assistent nog steeds in het Engels als ik de primaire taal op Nederlands zet in google
Hoe bedoel je?

Kan je engels praten als de taal op Nederlands staat. of Krijg je alleen de engelse assistent en helemaal geen nederlands?

Dat laatste is raar. En zou je misschien nog moeten rebooten of updaten.

De eerste weet ik. Maar dan werkt mijn hotword niet. En dat vind ik niet fijn.
Ik heb mijn telefoon dus ingesteld met engels als primaire taal. Dan kan ik het hotword wel gebruiken zoals ik wil. En werken routines met de home ook beter.
Ik kan dan nog wel steeds vragen: "Wat is het weer". voor mij is dit nu de beste instelling.

Zal waarschijnlijk pas "echt" over gaan zodra de homes goed ondersteund worden.
Dan heeft de assistent ook al weer wat maanden leertijd gehad. En zijn de grootste blockers opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-bone88
DarkSide schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:06:
[...]

hmmm.
Bij mij werkt het ook niet hoor. Ook niet als me Lockscreen is ontgrendeld. Kan oké Google zeggen wat ik wil. Maar gebeurt helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millennium1980
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 17:10
Techprice schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:38:
[...]

Waarschijnlijk zit je in het bètaprogramma van Google app. Even voor uitschrijven en dan herinstalleren.
Bedankt het was inderdaad de beta die zorgde voor de bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stronger
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-09 13:52
Werkt hier prima Nokia 6
Alleen als iemand anders hier in huis zegt oke Google tja dan werkt het ook.
Dus hier niet stem afhankelijk jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zubidingasir
DarkSide schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:43:
[...]

Hoe bedoel je?

Kan je engels praten als de taal op Nederlands staat. of Krijg je alleen de engelse assistent en helemaal geen nederlands?

Dat laatste is raar. En zou je misschien nog moeten rebooten of updaten.

De eerste weet ik. Maar dan werkt mijn hotword niet. En dat vind ik niet fijn.
Ik heb mijn telefoon dus ingesteld met engels als primaire taal. Dan kan ik het hotword wel gebruiken zoals ik wil. En werken routines met de home ook beter.
Ik kan dan nog wel steeds vragen: "Wat is het weer". voor mij is dit nu de beste instelling.

Zal waarschijnlijk pas "echt" over gaan zodra de homes goed ondersteund worden.
Dan heeft de assistent ook al weer wat maanden leertijd gehad. En zijn de grootste blockers opgelost
Het tweede inderdaad. De taal van mijn telefoon staat ingesteld op Engels. Assistent begrijpt geen Nederlands als ik dan vraag, hoe laat is het.

Welke taal staat bij de Google app als primaire taal bij jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:04:
[...]

Bij jou misschien wel, bij anderen en mij ook helemaal niet.
Je hebt blijkbaar geluk, of je hebt iets bijzonders ingesteld

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

zubidingasir schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 17:02:
[...]

Het tweede inderdaad. De taal van mijn telefoon staat ingesteld op Engels. Assistent begrijpt geen Nederlands als ik dan vraag, hoe laat is het.

Welke taal staat bij de Google app als primaire taal bij jou
Google app volgt de telefoon (toch)
iig bij mij wel

telefoon heeft 2 talen. Engels US als eerste.
En nederlands als 2e. Voor de spellingscontrole zeg maar.

Alle menus zijn verder gewoon engels. En de assistent is ook gewoon engels.
Maar ik kan dus wel vragen"Hoe laat is het".

Als je alleen nederlands instelt. Heb je dan wel een nederlandse assistent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zubidingasir
DarkSide schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 17:15:
[...]

iig bij mij wel

Ja als ik Nederlands instel op mijn toestel wel, maar dan vind ik hem te beperkt. Als ik Engels laat dan krijg ik alleen Engelse assistent, ondanks dat de assistent op Nederlands staat ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Kalder schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 14:04:
[...]

Op dat commando had ik op z'n minst een leuke instant sample verwacht, niet een link naar een video
Gelukkig maar, laat Google Assistent het maar professioneel houden voor op de werkvloer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 17:10:
[...]

Zoals ik later ook aangaf, ligt het volgens mij ook aan de gebruikte launcher en/of Android schil (Samsung/Huawei) of "oké Google" werkt vanaf het homescreen.
@stronger geeft aan dat het bij hem ook werkt, Nokia 6, en nog wel wat meer mensen in dit topic.
Hier een Nokia 6.1 met Android One en soort van Pixel launcher. (Standaard Nokia launcher)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-bone88
Verwijderd schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 18:22:
[...]

Zoals ik later ook aangaf, ligt het volgens mij ook aan de gebruikte launcher en/of Android schil (Samsung/Huawei) of "oké Google" werkt vanaf het homescreen.
@stronger geeft aan dat het bij hem ook werkt, Nokia 6, en nog wel wat meer mensen in dit topic.
Hier een Nokia 6.1 met Android One en soort van Pixel launcher. (Standaard Nokia launcher)
Ik heb een pixel 2 XL . En daar werken OK Google het niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02:16
DarkSide schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 17:15:
[...]

iig bij mij wel

Exact hoe het bij mij ingesteld staat en werkt. Gewoon zeggen: stuur een Whatsapp naar 'naam' en ze vraagt in het NL welk bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

zubidingasir schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 17:33:
[...]

Ja als ik Nederlands instel op mijn toestel wel, maar dan vind ik hem te beperkt. Als ik Engels laat dan krijg ik alleen Engelse assistent, ondanks dat de assistent op Nederlands staat ingesteld.
Zie zo snel geen taal in de assistent.
Maar alle opties zijn Engels.
Maar hij reageert dus wel op Nederlandse verzoeken.

Gebruik een OP6 icm nova.
Geen idee of dit nog uitmaakt. Maar het lijkt er op dat verschillende toestellen met verschillende launchers anders reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 17:10:
[...] the

T-bone88 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 18:49:
[...]

Ik heb een pixel 2 XL . En daar werken OK Google het niet op.
Heb even gekeken en enige wat ik kan vinden is dat in de instellingen van de Google app, bij "spraakinstellingen" Engels als primair staat en Nederlands als tweede.
Wellicht is dat de truuk die het hem doet.

Systeemtaal van de telefoon zelfs is enkel Nederlands ingesteld.

Screenshot Google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:35
Verwijderd schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 19:17:
[...]

[...]

Heb even gekeken en enige wat ik kan vinden is dat in de instellingen van de Google app, bij "spraakinstellingen" Engels als primair staat en Nederlands als tweede.

[afbeelding]
Draai je toevallig de Google beta app? Want ik heb niet niet dit letterlijke scherm. Deze instellingen bevinden zich gesplitst over Google App => Instellingen => (Apparaten:) Telefoon => Onder het kopje "Stem en spraak" en onder het submenu "Andere spraakinstellingen". Het aanpassen van de taal is ook niet mogelijk, dan moet je de Android taal aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ik zie ook die opties niet.
Bij mij staat er nu alleen engels. En als ik dat wil aanpassen krijg ik een melding dat ik de taal van mijn telefoon moet aanpassen.

maar ik kan dus wel nederlandse vragen stellen.
Ik draai geen beta oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Yep, dan doet hij het bij mij ook. Maar dan krijg ik mijn newsfeed weer in het Engels :'(

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertMe schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 19:31:
[...]

Draai je toevallig de Google beta app? Want ik heb niet niet dit letterlijke scherm. Deze instellingen bevinden zich gesplitst over Google App => Instellingen => (Apparaten:) Telefoon => Onder het kopje "Stem en spraak" en onder het submenu "Andere spraakinstellingen". Het aanpassen van de taal is ook niet mogelijk, dan moet je de Android taal aanpassen.
Nee geen beta.
Google app hier is versie 8.13.15.21

De instellingen die jij noemt vind ik hier in de instellingen van de assistent zelf. De eerder genoemde "spraakinstellingen" zitten 1 stapje hoger bij mij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tJYYuv5MsU5On9EHpwP8oWnb/full.png
Ortep schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 19:36:
[...]

Yep, dan doet hij het bij mij ook. Maar dan krijg ik mijn newsfeed weer in het Engels :'(
Dat is apart. Pas als ik de systeemtaal op Engels zet wordt de feed ook Engels. Alles is bij in het Nederlands, telefoon interface, Google feed, etc.

Raar dat als je spraakinstellingen aanpast ook de weergave taal wordt aangepast.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2018 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:35
Verwijderd schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 19:39:
[...]

Nee geen beta.
Google app hier is versie 8.13.15.21

De instellingen die jij noemt vind ik hier in de instellingen van de assistent zelf. De eerder genoemde "spraakinstellingen" zitten 1 stapje hoger bij mij.

[afbeelding]
Ah inderdaad. En als ik daar Engels US inschakel komt er zelfs de melding dat wordt aangeraden om Engels als standaard in te stellen omdat Oke Google dan zal werken 'op elk scherm'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zubidingasir
DarkSide schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 18:54:
[...]

Zie zo snel geen taal in de assistent.
Maar alle opties zijn Engels.
Maar hij reageert dus wel op Nederlandse verzoeken.

Gebruik een OP6 icm nova.
Geen idee of dit nog uitmaakt. Maar het lijkt er op dat verschillende toestellen met verschillende launchers anders reageren.
Heb ook een op6 mr standaard. Nu even nova installeren en kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-bone88
[...]

[...]

[afbeelding]
Dan doet hij het inderdaad. Maar alleen op het home scherm. Niet als er een andere app geopend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-07 05:56
Ok Google werkt idd enkel in de Google app, niet op mijn startscherm of andere apps. Daarnaast vandaag gemerkt dat wat ik ook zeg tegen de spraakknop in Android Auto, geen enkele zin wordt waargenomen. Ik krijg enkel het balkje dat mijn spraak wordt geregistreerd, maar er gebeurt niks. 'Navigeer naar werk' werkt dus niet meer of 'Bel naar persoon x' werkt ook niet meer. Eerder een achteruitgang dan vooruitgang wat mij betreft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:12
Verwijderd schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 18:22:
[...]

Op mijn HTC 10 kan ik nu altijd GA oproepen als deze unlocked is. Werkte vanmorgen volgens mij nog niet. Geen instellingen veranderd.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chriskuijpers
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-07-2024
Op mijn oneplus 3t blijft de Google assistent hangen op het scherm met de melding Een ogenblik geduld.. Ik heb al de Google app gedeïnstalleerd en opnieuw geüpdate. En zelfs fabrieksinstellingen teruggezet. Maar blijft hangen op dat scherm. Op mijn tablet werkt het wel (met zelfde Google account).

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Momenteel ben ik bezig met het ontdekken van de Dialogflow API om een chatbot in elkaar te zetten, maar heeft iemand een idee hoelang de 'submission' zal duren? En stelt Google ook eisen daaraan?

[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 04-08-2018 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zubidingasir
Ik heb echt van alles geprobeerd, het lijkt erop dat de voice functie geleidelijk wordt uitgebracht. Ik krijg het niet voor elkaar om ok google in het Nederlands werkend te krijgen, ook niet als de systeemtaal op Engels staat en Nederlands als tweede taal. Vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
chriskuijpers schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 20:32:
Op mijn oneplus 3t blijft de Google assistent hangen op het scherm met de melding Een ogenblik geduld.. Ik heb al de Google app gedeïnstalleerd en opnieuw geüpdate. En zelfs fabrieksinstellingen teruggezet. Maar blijft hangen op dat scherm. Op mijn tablet werkt het wel (met zelfde Google account).

Iemand een idee?
Precies hetzelfde hier op een OP5.
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-09 18:33
Ik heb google assistant. Ik heb 1x per buienradar kunnen praten.

Wat ik nu ook probeer te zeggen en ik geloof dat je moet zeggen praat met buienradar.

Zoekt die het gewoon op op google

Ook ok google werkte 1x

Als ik voice match doe komt er alleen te staan apparaten in wifinetwerk ontdekken

[ Voor 22% gewijzigd door sgouman op 04-08-2018 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

@sgouman Praat je niet tegen Google Now met behulp van de microfoonknop?
Ik krijg gewoon Buitenradar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flippel
Bij mij stopt de Assistant telkens na een tijdje met "luisteren". Eerst kan ik alles zeggen, maar dan ineens wordt mijn audio input niet meer geregistreerd. Het enige wat dan lijkt te helpen is mijn telefoon herstarten. Hebben meer mensen hier last van en weet iemand hoe dit op te lossen zonder te herstarten?
Ik heb een Galaxy S8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:12

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik hoop dat er met de tijd ook een optie komt dat je systeem taal op de telefoon bijvoorbeeld gewoon op Nederlands kan blijven staan en dat je zelf kan kiezen in welke taal de Google Assistent antwoord geeft. En nog mooier zou het zijn als je dan verschil kan kiezen tussen de getypte & gesproken antwoorden. want dan zou ik meteen kiezen voor getypte antwoorden in het Nederlands en gesproken antwoorden in het Engels. Ik vind die Engelse stem namelijk zoveel beter/natuurlijker klinken dan de Nederlandse. Ik ben benieuwd of ze dit ooit ook gaan bereiken met de Nederlandse stem...

[ Voor 62% gewijzigd door DON PAPA op 05-08-2018 09:11 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 20 Laatste