Ja aangezien ok google detectid niet werktAW_Bos schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 21:03:
@sgouman Praat je niet tegen Google Now met behulp van de microfoonknop?
Ik krijg gewoon Buitenradar
De nederlandse stem zal ongetwijfeld ook nog wel beter worden.
Ik denk ook dat het voornamelijk wennen is.
We hebben ook pas sinds kort de mogelijkheid om meerdere Engelse stemmen te kiezen.
Dit zal ook wel voor andere talen komen schat ik in.
Ik denk ook dat het voornamelijk wennen is.
We hebben ook pas sinds kort de mogelijkheid om meerdere Engelse stemmen te kiezen.
Dit zal ook wel voor andere talen komen schat ik in.
Dan even de assistant downloaden en die gebruiken om de conversatie te starten???sgouman schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 21:05:
[...]
Ja aangezien ok google detectid niet werkt
[ Voor 33% gewijzigd door DarkSide op 04-08-2018 21:07 ]
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Da's vreemd.Gines schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 20:24:
Daarnaast vandaag gemerkt dat wat ik ook zeg tegen de spraakknop in Android Auto, geen enkele zin wordt waargenomen. Ik krijg enkel het balkje dat mijn spraak wordt geregistreerd, maar er gebeurt niks. 'Navigeer naar werk' werkt dus niet meer of 'Bel naar persoon x' werkt ook niet meer. Eerder een achteruitgang dan vooruitgang wat mij betreft..
Hier ook een fervent AA gebruiker, en mijn ervaringen vandaag zijn dat wat werkte, nog steeds werkt. En nu kan ik ernaast nog wat lekker kletsen met de assistent (kinderen vinden het fantastisch)
Okeeeeee
Ik ben de hele assistent kwijt.
Ik krijg de boodschap dat Nederlands niet ondersteund wordt
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Iemand een idee hoe je "Unlock with Voice Match" kan activeren? Deze optie is uitgegrijsd op m'n S6 met engelse assistant, "Ok google" werkt dus enkel als het toestel unlocked is. S-voice is uitgeschakeld.
Als ik bijvoorbeeld zeg, stuur een Whatsapp naar piet, zegt assistent, ik kan dit niet doen terwijl het apparaat is vergrendeld. Soms werkt het wel, maar vaak niet. Iemand een idee? Ik dacht dat ik alle toestemmingen goed had staan
Gevonden staat een filmpje op YouTube
.. Assistent bij miui... Over locked
Gevonden staat een filmpje op YouTube
.. Assistent bij miui... Over locked
[ Voor 14% gewijzigd door fvandenreek op 04-08-2018 23:09 ]
Money isn't rellevant..... who you are is.....
Ik wilde via assistent een notitie aan Microsoft to-do toevoegen. Ik had gelezen dat je "take note" kon gebruiken. En dat je dan de vraag zou krijgen welke notitie-app je hiervoor wil gebruiken. Ik krijg echter de melding dat er geen notitie-app is geïnstalleerd. Iemand een idee hoe dit goed te krijgen??
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op
Voice match is niet beschikbaar in het Nederlands en komt voorlopig ook niettweak_master schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 21:50:
Iemand een idee hoe je "Unlock with Voice Match" kan activeren? Deze optie is uitgegrijsd op m'n S6 met engelse assistant, "Ok google" werkt dus enkel als het toestel unlocked is. S-voice is uitgeschakeld.
Hier hetzelfde probleemFlippel schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 21:04:
Bij mij stopt de Assistant telkens na een tijdje met "luisteren". Eerst kan ik alles zeggen, maar dan ineens wordt mijn audio input niet meer geregistreerd. Het enige wat dan lijkt te helpen is mijn telefoon herstarten. Hebben meer mensen hier last van en weet iemand hoe dit op te lossen zonder te herstarten?
Ik heb een Galaxy S8
Vind het niet bepaald een fijne start zo.. ik had voordat het in het Nederlands was een paar keer het ok Google leermodus scherm gehad maar nu niet meer. Kan ook roepen wat ik wil maar ook unlocked krijg ik het niet aan de praat. Dat is juist het handige dat je je handen niet hoeft te gebruiken (zoals bij Siri)
Lol, de Google Assistent kan ook "lang zal je leven" zingen als je "Zing eens Lang zal ze leven" zegt.

Bron??Jos95 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 22:36:
[...]
Voice match is niet beschikbaar in het Nederlands en komt voorlopig ook niet
[ Voor 46% gewijzigd door AW_Bos op 04-08-2018 23:21 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Het is jammer dat Voice match nog niet beschikbaar is maar voor zover ik ergens gelezen heb zou dat in het najaar beschikbaar komen wanneer Google hun home en home speakers in Nederland officieel op de markt brengen. Voor België schat ik de toekomst minder rooskleurig in. Het is wel zo dat wanneer je België gerelateerde informatie vraagt assistent je vragen absoluut correct beantwoord.
Ik heb dit ook. Gisteren werkte het en nu ineens niet meer. Ik heb terug Google nowOrtep schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 21:42:
Okeeeeee
schumi2004 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 20:50:
[...]
Precies hetzelfde hier op een OP5.
Iemand een oplossing?
Waarschijnlijk zijn jullie beta testers van de Google app.chriskuijpers schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 20:32:
Op mijn oneplus 3t blijft de Google assistent hangen op het scherm met de melding Een ogenblik geduld.. Ik heb al de Google app gedeïnstalleerd en opnieuw geüpdate. En zelfs fabrieksinstellingen teruggezet. Maar blijft hangen op dat scherm. Op mijn tablet werkt het wel (met zelfde Google account).
Iemand een idee?
Even hiervoor afmelden.
App updaten
En voilla de Assistent werkt.
Althans...bij mij wel
Nee hier ook niet. Het vreemde is dat toen ik voor het eerst naar de instellingen voor nieuwsbronnen ging er wel Nederlandse bronnen aangevinkt stonden. Toen ik ze echter wilden wijzigen/toevoegen, verdwenen ze allemaal en nu kan ik geen Nederlandse bronnen meer toevoegen.bartbh schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 21:31:
Overigens heb ik (nog) geen mogelijkheid om Nederlandse nieuwsbronnen te selecteren? Iemand anders wel?
Over de "Ok Google" detectie: deze werkte bij mij eerst ook niet. Maar nadat ik de taal eerst op Engels had gezet, voice training gedaan en toen weer terug naar Nederlands, werkte het wel.
Dan werkt die wel, maar na een tijdje niet meer, is dit bij jou ook het geval?Mr Magic schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 00:38:
[...]
Nee hier ook niet. Het vreemde is dat toen ik voor het eerst naar de instellingen voor nieuwsbronnen ging er wel Nederlandse bronnen aangevinkt stonden. Toen ik ze echter wilden wijzigen/toevoegen, verdwenen ze allemaal en nu kan ik geen Nederlandse bronnen meer toevoegen.
Over de "Ok Google" detectie: deze werkte bij mij eerst ook niet. Maar nadat ik de taal eerst op Engels had gezet, voice training gedaan en toen weer terug naar Nederlands, werkte het wel.
Heb ik ook last van. Ook een S8...Flippel schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 21:04:
Bij mij stopt de Assistant telkens na een tijdje met "luisteren". Eerst kan ik alles zeggen, maar dan ineens wordt mijn audio input niet meer geregistreerd. Het enige wat dan lijkt te helpen is mijn telefoon herstarten. Hebben meer mensen hier last van en weet iemand hoe dit op te lossen zonder te herstarten?
Ik heb een Galaxy S8
Hier ook gisteravond, nu werkt het weer.Ortep schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 21:42:
Okeeeeee
Alleen zag ik gisteravond nog wel bij de instellingen dat je apparaten kon toevoegen, zoals de hue verlichting. Toen helaas niet direct gedaan want die optie is nu weer verdwenen.
Het wijzigen van de taal naar Engels help bij mij ook niet om die optie weer te krijgen.
Goedemorgen, ik heb een vraag nav dit topic..ik ga ervanuit dat de microfoon bij voicematch (wanneer dit ook werkt) continu draait. Hoe gaat zo'n proces in zijn werk en waar gaat die data heen? Werkt dit zoals een babyfoon bijv. Hebben jullie er juist geen moeite mee als alles wordt geregistreerd? Is deze totale luisterdata beschikbaar of wordt dit gewist na een tijd? Hoe zit dit met de AVG bijv.? Veel vragen waar wellicht meningen of antwoorden op zijn.
Zo lang het activeren van de assistent niet werkt met het spraakcommando 'ok Google' met de Nederlandse instellingen:
Zet de widget van de zoekbalk van de Google app op je beginscherm.
Bij mij (Galaxy S7) kan ik nu bij een ontgrendeld toestel op het beginscherm het commando 'ok Google' gebruiken.
Ik hoop dat jullie er ook wat aan hebben.
Bij mij (Galaxy S7) kan ik nu bij een ontgrendeld toestel op het beginscherm het commando 'ok Google' gebruiken.
Verwijderd
We zegt jou dat alles wordt opgeslagen/verstuurd als je telefoon vergrendeld is?Walace78 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 07:49:
Goedemorgen, ik heb een vraag nav dit topic..ik ga ervanuit dat de microfoon bij voicematch (wanneer dit ook werkt) continu draait. Hoe gaat zo'n proces in zijn werk en waar gaat die data heen? Werkt dit zoals een babyfoon bijv. Hebben jullie er juist geen moeite mee als alles wordt geregistreerd? Is deze totale luisterdata beschikbaar of wordt dit gewist na een tijd? Hoe zit dit met de AVG bijv.? Veel vragen waar wellicht meningen of antwoorden op zijn.
Zag van de week een nieuws item, waar een vrouw de assistent zelf ook maar privacy gevoelig vond. Omdat alles wat je vraagt/zegt opgeslagen kan worden etc.
Waarop de journalist vraagt, hoe zoekt u nu bijvoorbeeld een restaurant/menukaart/reviews als u wilt uit eten gaan. "Ja, gewoon op Google"
Als je wilt weten wat google allemaal weet even hier naar toe gaan.Walace78 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 07:49:
En niet alles wordt geregistreerd. De microfoon staat idd standby wachtend op het hotwoord.
Daarna wordt je verzoek pas verwerkt door Google.
Hier staan Assistent niet bij. Volgens mij wordt alleen je data verstuurd naar Google om verwerkt te worden en geanalyseerd voor verbetering en daarna verwijderd.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Verwijderd
Maar de assistent acties worden wel opgeslagen in je activiteiten.DarkSide schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 09:11:
[...]
Als je wilt weten wat google allemaal weet even hier naar toe gaan.
Hier staan Assistent niet bij.
https://myactivity.google...tm_campaign=my-acct-promo
Die zocht ik nog.Verwijderd schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 09:21:
[...]
Maar de assistent acties worden wel opgeslagen in je activiteiten.
https://myactivity.google...tm_campaign=my-acct-promo
Klopt idd dat ze daar wel opgeslagen worden. Maar ze staan niet bij de takeout (of kijk er over heen).
Zelf maak ik me er niet zo druk om.
Ik vind de Google services echt super handig. Laat ze maar weten wat ik allemaal roep en doe en welke vakantie ik boek.
Verwijderd
Niet rechtstreeks inderdaad, zal wel ergens onder vallen "mijn activiteit" ofzo. Die staat ook bij de takeout, terwijl de meeste andere die daar staan (maps, gmail, etc) daar ook onder vallen.DarkSide schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 09:25:
[...]
Die zocht ik nog.
Klopt idd dat ze daar wel opgeslagen worden. Maar ze staan niet bij de takeout (of kijk er over heen).
Inderdaad.DarkSide schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 09:25:
[...]
Zelf maak ik me er niet zo druk om.
Ik vind de Google services echt super handig. Laat ze maar weten wat ik allemaal roep en doe en welke vakantie ik boek.
Hoho begrijp mij niet verkeerd..het zal mij min of meer ook een worst wezen, maar ben simpelweg benieuwd hoe het proces / de opname van een "hotword" ook verloopt..ik was benieuwd of dit continu draait bijv. in de huiskamer waar Google ook je kind kan horen..of dat de tel op tafel ligt en gesprekken worden zomaar opgenomen van anderen..ik vraag mij ook af en nogmaals het intereseert mij niet al te veel hoe makkelijk de overheid of een andere instantie met de "open mic" kan luisteren..pure interesse namelijk..en nu vooral nu dit dan "massaal" op telefoons wordt gezet omdat ze het waarschijnlijk zo al al kunnen..zonder de assistent..
Ik ben puur geinteresseerd naar het proces achter de techniek luisteren naar een hotword..als iemand daar info over heeft graag.
Ik ben puur geinteresseerd naar het proces achter de techniek luisteren naar een hotword..als iemand daar info over heeft graag.
[ Voor 9% gewijzigd door Walace78 op 05-08-2018 09:47 ]
Klopt het dat je met de Nederlandse versie niet je telefoon kunt unlocken door 'ok Google' te roepen? Dat is echt wel een vereiste voor nuttig gebruik namelijk...
Dat werkte bij mij maar even. Nu moet ik weer eerst de home knop indrukken..gene1971 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 08:53:
Zo lang het activeren van de assistent niet werkt met het spraakcommando 'ok Google' met de Nederlandse instellingen:

Dit klopt inderdaad..je moet de taal van het systeem op Engels zetten en de 2e taal nl..dan werkt het wel. Je GA blijft gewoon nl tegen je praten.
Het hotword wordt sowieso lokaal herkent en dus niet verstuurd en geen mogelijkheden tot 'meeluisteren'. Alles na het hotword zal wel verstuurd worden naar Google en kan dus worden 'meegeluisterd'. Dus alleen een false possitive van het hotword kan willekeurige gesprekken naar Google versturen.Walace78 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 09:43:
Hoho begrijp mij niet verkeerd..het zal mij min of meer ook een worst wezen, maar ben simpelweg benieuwd hoe het proces / de opname van een "hotword" ook verloopt..ik was benieuwd of dit continu draait bijv. in de huiskamer waar Google ook je kind kan horen..of dat de tel op tafel ligt en gesprekken worden zomaar opgenomen van anderen..ik vraag mij ook af en nogmaals het intereseert mij niet al te veel hoe makkelijk de overheid of een andere instantie met de "open mic" kan luisteren..pure interesse namelijk..en nu vooral nu dit dan "massaal" op telefoons wordt gezet omdat ze het waarschijnlijk zo al al kunnen..zonder de assistent..
Goedemorgen, hartelijk dan voor de uitleg..dit is erg duidelijk zo..is dit zoiets als het babyfoon idee of is dat weer net iets anders..?RobertMe schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 09:51:
[...]
Het hotword wordt sowieso lokaal herkent en dus niet verstuurd en geen mogelijkheden tot 'meeluisteren'. Alles na het hotword zal wel verstuurd worden naar Google en kan dus worden 'meegeluisterd'. Dus alleen een false possitive van het hotword kan willekeurige gesprekken naar Google versturen.
Een babyfoon gaat bijv. aan wanneer de baby huilt en dan krijgt de ontvanger dit te horen..ruis van een ventilator filtert hij bijv. uit en zal dus niet relevant zijn om aan te slaan.
Heb je, mocht je zin hebben om het op te zoeken misschien, een bron van deze techniek? Wanneer is de "hotword techniek" ontstaan en bestond deze al voor de spraakassistenten..babyfoon misschien 1 voorbeeld, maar misschien ook nog andere voorbeelden en eerder. Ik ben uiterst geinteresseerd in deze techniek namelijk.
Kan iemand ook nog wat aardigs melden over "Continued conversation" met de GA? Ik heb dit zelf met Voice Recon nog niet kunnen gebruiken namelijk en nog geen vb. gehad waar GA op een 2e vraag wacht terwijl ik de 1ste heb gesteld.
Ik heb daar ook last van, heb ook een S8.
Bij mij springt elke keer dat dat gebeurt terwijl ik op Wi-Fi zit (en mijn stem niet meer geregistreerd wordt) het 4g icoontje aan - alsof de verbinding kwijt is - terwijl Wi-Fi verder prima werkt.
Wat me ook opvalt is dat de toetsenbordinvoer wel werkt, het is puur het verwerken van de steminvoer die stopt met werken.
Opnieuw opstarten lost het inderdaad tijdelijk op; wat het ook tijdelijk oplost is de Google app terug naar fabrieksversie zetten, uitschakelen, weer inschakelen, updaten vanuit de store. De assistent activeert dan opnieuw en dan werkt het ook weer een paar vragen.
Het is op deze manier onbruikbaar, maar zie wel potentie als ze dat oplossen.
Ik weet niet wat ik nu heb gedaan, maar merk net dat terwijl ik nu alles op Nederlands heb ingesteld heb staan (telefoon, Google app & Google assistent). Dat als ik nu tegen de Google Assistent zeg "goedemorgen" dan krijg ik in het Nederlands mijn dagoverzicht voorgelezen en zeg ik "good morning" dan krijg ik het in het Engels. Terwijl ik dus echt nergens als taal (ook niet als tweede taal) Engels heb ingesteld staan in mijn instellingen op dit moment...
[ Voor 9% gewijzigd door DON PAPA op 05-08-2018 10:34 ]
Het lijkt erop dat de Google App na een tijdje in suspend mode gaat, waarna "Ok Google" niet meer werkt inderdaad.zubidingasir schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 05:21:
[...]
Dan werkt die wel, maar na een tijdje niet meer, is dit bij jou ook het geval?
Ik gebruik Nova Launcher met de companion app en als ik de Google App oproep door even naar rechts te swipen, werkt het weer wel, zonder dat ik verder iets hoef te doen.
Kan misschien ook wel aan m'n OP6 liggen. Ik zal de Google App eens toevoegen aan de lijst van niet-geoptimaliseerde apps.
Edit: Dat gaat dus niet. De Google App komt niet voor in de lijst van apps waarvoor je optimalisatie uit kunt zetten. Zal wel komen doordat het een system app is

[ Voor 12% gewijzigd door Mr Magic op 05-08-2018 11:05 ]
als dat kunnen, wat is dan het nut van locken? Beveiliging is dan 0,0!deejaylethal schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 09:44:
Klopt het dat je met de Nederlandse versie niet je telefoon kunt unlocken door 'ok Google' te roepen? Dat is echt wel een vereiste voor nuttig gebruik namelijk...
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Verwijderd
Nee, alleen de gebruiker kan dan unlocked door (persoonlijke) stemherkenning. Daarom noemen ze het ook voice-match.kruila schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 11:02:
[...]
als dat kunnen, wat is dan het nut van locken? Beveiliging is dan 0,0!
Als er toch helemaal geen beveiliging opstaat zoals Iris Scan, Fingerprint en code is het volgens mij niet zo dat je Google kan gebruiken om je telefoon te unlocken..dan zou er een extra update moeten komen voor het systeem met stemherkenning om de telefoon te ontgrendelen en toch nog een vorm van beveiliging te hebben. Als je nu alle beveiliging eraf haalt kan iemand in principe en voor zover ik weet gewoon met de powerknop de telefoon ontgrendelen wanneer je hem bv. op het bureau van je werk hebt liggen.Verwijderd schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 11:06:
[...]
Nee, alleen de gebruiker kan dan unlocked door (persoonlijke) stemherkenning. Daarom noemen ze het ook voice-match.
Verwijderd
Ik bedoel als je wel Iris Scan, Fingerprint en code ingesteld hebt staan, kan je met voice-match ook (aanvullend) je telefoon unlocked via het aanroepen van de assistent. Althans als de voice-match straks werkt in de NL versie, wat bij mij en velen nu nog niet zo is.Walace78 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 11:11:
[...]
Als er toch helemaal geen beveiliging opstaat zoals Iris Scan, Fingerprint en code is het volgens mij niet zo dat je Google kan gebruiken om je telefoon te unlocken..dan zou er een extra update moeten komen voor het systeem met stemherkenning om de telefoon te ontgrendelen en toch nog een vorm van beveiliging te hebben. Als je nu alle beveiliging eraf haalt kan iemand in principe en voor zover ik weet gewoon met de powerknop de telefoon ontgrendelen wanneer je hem bv. op het bureau van je werk hebt liggen.
Juist!Verwijderd schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 11:22:
[...]
Ik bedoel als je wel Iris Scan, Fingerprint en code ingesteld hebt staan, kan je met voice-match ook (aanvullend) je telefoon unlocked via het aanroepen van de assistent. Althans als de voice-match straks werkt in de NL versie, wat bij mij en velen nu nog niet zo is.
En het grootste nut voor mij is dat wanneer ik Spotify aan heb staan en naar een volgend nummer wil terwijl ik in een andere kamer sta, ik kan schreeuwen naar mijn telefoon. In het Engels werkt dat prima, dus dat blijf ik maar gebruiken.
Ok wanneer ik de taal in het Engels zet moet ik namelijk nog steeds inloggen met 1 van die drie. Is er een instelling om dat dus over te slaan zeg jij? Waar vind ik die instelling?Verwijderd schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 11:22:
[...]
Ik bedoel als je wel Iris Scan, Fingerprint en code ingesteld hebt staan, kan je met voice-match ook (aanvullend) je telefoon unlocked via het aanroepen van de assistent. Althans als de voice-match straks werkt in de NL versie, wat bij mij en velen nu nog niet zo is.
TopperRvD86 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 00:22:
[...]
[...]
Waarschijnlijk zijn jullie beta testers van de Google app.
Even hiervoor afmelden.
App updaten
Althans...bij mij wel
Uit de beta stappen was idd de oplossing.
Verwijderd
Nou voordat de assistent uitkwam werkte dat (unlocken met voice-match) al een tijdje met de voorloper van de assistent (Google now) op mijn S9+ (terwijl het toen niet werkte op mijn S7).Walace78 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 11:35:
[...]
Ok wanneer ik de taal in het Engels zet moet ik namelijk nog steeds inloggen met 1 van die drie. Is er een instelling om dat dus over te slaan zeg jij? Waar vind ik die instelling?
Assistent oproepen kan nu nog niet als je telefoon gelocked is (althans op mijn S9+ en bij vele andere zoals je in dit draadje kunt lezen), want in de instellingen staat onder "telefoon" voice-match greyed out (kun je dus niet aanzetten).
Als je je telefoon unlocked hebt werkt de assistent oproepen soms wel en soms niet.
Conclusie: Voice-match bij scherm uit werkt nog bij niemand met assistent op NL (wel als je hem op Engels instelt) en waarschijnlijk is er ook verschil tussen wat wel en niet werkt tussen verschillende telefoons/androidschillen.
Verwijderd
ALS het bij jou werkt:Walace78 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 11:35:
[...]
Ok wanneer ik de taal in het Engels zet moet ik namelijk nog steeds inloggen met 1 van die drie. Is er een instelling om dat dus over te slaan zeg jij? Waar vind ik die instelling?
1. Open assistent
2. Ga naar het instellingen menu
3. Klik op telefoon
4. Voice-match
En de rest wijst voor zichzelf..
Dit is afhankelijk van de telefoon.Walace78 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 11:35:
[...]
Ik heb een OP6 en kan prima Voicematch gebruiken om opdrachten te geven door het lockscreen heen.
Gebruik wel nova.
Vriend heeft OP5 ook met nova. En daar werkt het niet.
Als het goed is hadden we dezelfde instellingen.
citaat: Volgens Google is stemherkenning wel een minder veilige inlogmethode dan het gebruik van een wachtwoord of pincode, omdat stemmen soms te veel op elkaar kunnen lijken.Verwijderd schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 11:06:
[...]
Nee, alleen de gebruiker kan dan unlocked door (persoonlijke) stemherkenning. Daarom noemen ze het ook voice-match.
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Ok bedankt dan ga ik dat testen! Super. Thx!!
Verwijderd
Tja, je kon eerst via de ING app een overboeking goedkeuren met stemherkenning (hun versie van voice-match dus) en die optie hebben ze er onlangs uitgehaald. Vermoedelijk geeft Google hierbij een belangrijk reden dat ze het bij ING uitgeschakeld hebben.kruila schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 11:56:
[...]
citaat: Volgens Google is stemherkenning wel een minder veilige inlogmethode dan het gebruik van een wachtwoord of pincode, omdat stemmen soms te veel op elkaar kunnen lijken.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2018 12:02 ]
Als ik mijn primaire taak op Engels zet en secundaire taal op NL kan ik gewoon gebruik maken van unlock via voice match.
Krijg zelf de Nederlandse nieuws bronnen te horen als ik goedenmorgen tegen de assistent zeg.
Krijg zelf de Nederlandse nieuws bronnen te horen als ik goedenmorgen tegen de assistent zeg.

| USG 4.5.3 | Firmware 0.11.9 | Controller 5.9.22 | US 60W 3.9.48 | UAP AC LITE 3.9.48 | T-Mobile Glasvezel 750/750 |
Hi vraagje, de assistent werkt bij mij prima... een paar keer dan. Daarna werkt het microfoontje wel (ze lijkt te luisteren naar me) maar ze hoort niets meer. Na een aantal seconden veranderd het icoontje weer in een microfoontje en is er geen vraag gesteld. Pas als ik mijn telefoon weer opnieuw opstart hoort ze me weer.
Enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Grtz Annelies
Grtz Annelies
Verwijderd
Bij Google Now kreeg ik het op dezelfde manier voor elkaar om voice-match aan de praat te krijgen om in te loggen.R3MC02010 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 12:03:
Als ik mijn primaire taak op Engels zet en secundaire taal op NL kan ik gewoon gebruik maken van unlock via voice match.
[afbeelding]
Als ik echter op de S9+ de taal aanpas, kan dat niet meer in het Google menu, maar verwijst de app mij door naar het taal instellingen menu van mijn telefoon. Daar kan ik wel Engels als eerste en Nederlands als tweede taal invoeren.
Maar terug in de Google assistent app zelf werkt het dan toch niet goed allemaal. Ik denk dat dit een voorbeeld is dat iets (voorlopig) op de ene telefoon wel werkt en de andere niet.
Edit: autocorrect rechtgezet.
Heb jij toevallig ook een Samsung Galaxy S8?Annelies44 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 12:05:
Hi vraagje, de assistent werkt bij mij prima... een paar keer dan. Daarna werkt het microfoontje wel (ze lijkt te luisteren naar me) maar ze hoort niets meer. Na een aantal seconden veranderd het icoontje weer in een microfoontje en is er geen vraag gesteld. Pas als ik mijn telefoon weer opnieuw opstart hoort ze me weer.
Grtz Annelies
Ik en een aantal anderen in dit topic lijken namelijk datzelfde probleem te hebben, ik vraag me af of het aan het toestel ligt..
Ja dat klopt, ik heb een s8.pascalmuller schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 12:10:
[...]
Heb jij toevallig ook een Samsung Galaxy S8?
Ik en een aantal anderen in dit topic lijken namelijk datzelfde probleem te hebben, ik vraag me af of het aan het toestel ligt..
Ik heb alle updates van google nu verwijderd en ben het opnieuw aan het instellen (deels want veel instellingen zijn gebleven). Kijken of dat helpt.
Toch apart. Ik heb de s8+ maar dit probleem nog niet gehad. Of gaat het echt om de s8 ?
Ik heb ook een s8. Maar heb die problemen niet.
Op mijn P20 pro werkt het nog steeds niet en blijft maar op "ogenblik geduld alstublieft" staan, staat al een dag zo.
Ik heb al de app en keer verwijderd en me Google account opnieuw ingelogd maar niks helpt
Ik heb al de app en keer verwijderd en me Google account opnieuw ingelogd maar niks helpt
Ik heb in elk geval een gewone S8, geen S8+.Artwido schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 12:34:
Toch apart. Ik heb de s8+ maar dit probleem nog niet gehad. Of gaat het echt om de s8 ?
Dat werkt bij mij ook, maar slechts tijdelijk.Annelies44 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 12:19:
[...]
Ja dat klopt, ik heb een s8.
Ik heb alle updates van google nu verwijderd en ben het opnieuw aan het instellen (deels want veel instellingen zijn gebleven). Kijken of dat helpt.
Techprice schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:38:
[...]
Waarschijnlijk zit je in het bètaprogramma van Google app. Even voor uitschrijven en dan herinstalleren.
Apart, hier werkt de Assistant zowel in het Engels als Nederlands terwijl ik gewoon nog steeds de beta draai van Google app...RvD86 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 00:22:
[...]
[...]
Even hiervoor afmelden.
App updaten
Althans...bij mij wel
Momenteel kan ik Google Assistent nog niet oproepen via "OK Google" of "Hey Google" en Voice Match is bij mij ook nog grijs. Hebben meer mensen hier last van of kan dat ingesteld worden. Heb enige posts op dit topic doorzocht maar nog niets gevonden, dus excuses als het antwoord hier eventueel al gegeven is, dan heb ik het gemist.
Heb gezien dat meerdere mensen er last van hebben en schijnbaar Voice Match nog niet beschikbaar is in het Nederlands.
Heb gezien dat meerdere mensen er last van hebben en schijnbaar Voice Match nog niet beschikbaar is in het Nederlands.
[ Voor 16% gewijzigd door rayfano op 05-08-2018 14:39 . Reden: Antwoord gevonden ]
ik heb ook een google home, ik weet dat die nog niet nederlands kan, maar wel werkt mn chromecast ultra nu met de telefoon als ik zeg kijk netflix op (naam van device).
alleen Lampen uit/aan werkt nog niet? of doe ik iets verkeerd.
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Hoe hebben jullie Assistent in het Nederlands werkend gekregen? Bij mij werkt hij nog altijd niet..
Ik heb een pixel 2 XL met Oreo zonder Google beta. Ik heb de systeemtaal veranderd naar NL en dan doet de hele Assitant het niet meer. Ideeën?
Ik heb een pixel 2 XL met Oreo zonder Google beta. Ik heb de systeemtaal veranderd naar NL en dan doet de hele Assitant het niet meer. Ideeën?
Zojuist is de beschikbaarheid van de google assistent komen te vervallen. Ik heb er enkele dagen gebruik van gemaakt (tot nu toe is gewoon opzoeken makkelijker) maar krijg nu overal weer de melding dat het niet in het Nederlands beschikbaar is.
Vanmorgen werkte alles prima hier met de GA en zonder iets te hebben veranderd heb ik nu dat als ik iets aan de GA vraag er netjes antwoord komt, maar daarna gaat meteen de microfoon dicht. Dus voor een vervolg vraag moet ik eerst weer op het microfoon icoon klikken. Maar als ik via de GA iets aan postnl vraag en postnl geeft antwoord dan blijft daarna wel de microfoon een paar seconde open staan voor een vervolg vraag.
Blijkbaar is er nog heel wat werk te doen voor Google om alle kinderziektes eruit te krijgen...
Blijkbaar is er nog heel wat werk te doen voor Google om alle kinderziektes eruit te krijgen...
Verwijderd
Dag iedereen, ik heb ook de assistent op mijn Oneplus 6, alleen een probleem. Ik kan namelijk geen 'Oke Google' instellen. Heb het stappenplan van Google al gevolgd en andere dingen geprobeerd maar tevergeefs. Wie heeft hetzelfde probleem of weet de oplossing?
/Verwijderd schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:52:
Dag iedereen, ik heb ook de assistent op mijn Oneplus 6, alleen een probleem. Ik kan namelijk geen 'Oke Google' instellen. Heb het stappenplan van Google al gevolgd en andere dingen geprobeerd maar tevergeefs. Wie heeft hetzelfde probleem of weet de oplossing?
Heb je het topic al doorzocht?
voice reconition werkt nog niet.
OK google werkt per toestel anders (op6 lijkt het in het NL niet te werken)
Je kunt het oplossen door Engels in te stellen.
Zelf ook een OP6 (met nova)
Staat in engels. En ok google werkt gewoon goed. ook door lockscreen.
En kan gewoon ook nederlands lullen.
je kan Nova launcher proberen, zo heb ik het ook aan de praat gekregen. Staat bij Nova Launcher on het kopje Gebaren & invoerVerwijderd schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:52:
Wat een frustratie, ik bleef maar het probleem hebben dat hij aangaf een ogenblik geduld. Account verwijderd etc etc.
Tot ik ergens hierboven las over de Google bèta versie... Deelname verlaten en opnieuw geïnstalleerd, e voila. Werkt.. thanks voor de tip.
Tot ik ergens hierboven las over de Google bèta versie... Deelname verlaten en opnieuw geïnstalleerd, e voila. Werkt.. thanks voor de tip.
"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
Helaas hier met Op6 en nova niet werkend op die manierDarkSide schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:59:
[...]
/
Heb je het topic al doorzocht?
voice reconition werkt nog niet.
OK google werkt per toestel anders (op6 lijkt het in het NL niet te werken)
Je kunt het oplossen door Engels in te stellen.
Zelf ook een OP6 (met nova)
Staat in engels. En ok google werkt gewoon goed. ook door lockscreen.
En kan gewoon ook nederlands lullen.
In nova wel "OK google" aangezet?zubidingasir schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 17:51:
[...]
Helaas hier met Op6 en nova niet werkend op die manier
En je draait gewoon OOS 5.19? Geen beta (werkte btw al vanaf release van OP6 bij mij,)
Ik heb hetzelfde. De lampen heb ik ingesteld door de telefoon op Engels te zetten. Dan werkt het wel. Als ik hem op Nederlands zet doet hij het nog niet!Tiduz schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 14:49:
ik heb ook een google home, ik weet dat die nog niet nederlands kan, maar wel werkt mn chromecast ultra nu met de telefoon als ik zeg kijk netflix op (naam van device).
Misschien in het waarschuwingscherm van de quick reply wat algemene tips zetten, zoals mensen die Nova gebruiken om daar ook de OK Google - hotword binnen gestures & inputs aan te zetten? Dat voorkomt veel dezelfde vragen en tips etc.
Ik vind de assistent weinig toegevoegde waarde hebben. Serieuze dingen werken slecht en 'kun je beat boxen' kan me gestolen worden net zoals dat Hoelang de Chinees een toffe gozer is.
Yep, dat hielp!RvD86 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 00:22:
[...]
[...]
Even hiervoor afmelden.
App updaten
Althans...bij mij wel
Maar niet alle tips helpen bij iedereen. Nova gebruiken heeft bij mij bijvoorbeeld geen zin. Daar door werkt OK Google nog steeds niet.GroeneThee schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 18:09:
Misschien in het waarschuwingscherm van de quick reply wat algemene tips zetten, zoals mensen die Nova gebruiken om daar ook de OK Google - hotword binnen gestures & inputs aan te zetten? Dat voorkomt veel dezelfde vragen en tips etc.
Ja nu wel, maar alleen via de homescreen. Niet via andere schermenDarkSide schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 17:55:
[...]
In nova wel "OK google" aangezet?
En je draait gewoon OOS 5.19? Geen beta (werkte btw al vanaf release van OP6 bij mij,)
Bij mij ook alleen home scherm. Zodra er een app open staat reageert het niet meer.zubidingasir schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 20:32:
[...]
Ja nu wel, maar alleen via de homescreen. Niet via andere schermen
En op welke taal staat je toestel.zubidingasir schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 20:32:
[...]
Ja nu wel, maar alleen via de homescreen. Niet via andere schermen
OK google altijd en overal werkt bij mij alleen in het Engels.
In nederlands werkte het niet (al schijnt dit later wel weer te werken volgens mensen).
Maar ik vind de nederlandse GA nog te weinig kunnen.
Ik draai dus mijn toestel weer op Engels. En kan dan alsnog in het nederlands tegen mijn telefoon praten.
En in het engels voor zaken als nest, en hue etc.
Op een s8+ niet. Dan is Engels alleen Engels, al staat de zoektaak op Nederlands.DarkSide schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 20:54:
[...]
En op welke taal staat je toestel.
In nederlands werkte het niet (al schijnt dit later wel weer te werken volgens mensen).
Ik draai dus mijn toestel weer op Engels. En kan dan alsnog in het nederlands tegen mijn telefoon praten.
Elke Nederlandse zin probeert het te verstaan als Engels.
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Wat een ontzettend gerommel. Ik had gisterochtend de assistent. Gisteravond verdween hij en kreeg ik de melding dat Nederlands niet ondersteund werd. Vanmiddag deed hij het weer. En nu krijg ik weer te zien dat Nederlands niet ondersteund wordt. In die tijd hebt ik niets aan mijn toestel veranderd
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Krijg dit nog steeds niet voor elkaar. Ook op6 en nova. Engels primaire taal en nl als 2e keuze. Babbelt alleen in Engels en snapt geen Nederlands. ApartDarkSide schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 20:54:
[...]
En op welke taal staat je toestel.
Bij mij werkt het prima op de OP6 met nova. Alles in het NL.
Check je settings op het volgende:
Nova instellingen > gebaren & invoer > "Ok google"-detectie
En zorg dat je de google zoekbalk als widget op je homescreen hebt staan?
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Twee dingen:
Als je assistent wil instellen, raad ik aan om zowel de cache als de anders gegevens van de Google app te wissen en alle bèta te uninstallen.
Voor Samsung s8 moet je denk even kijken of je de "hey google"-update al binnenhebt.
Voice match werkt voorlopig niet en er is ook geen workaround helaas zoals bij Google now wel het geval is.
Ik vind het jammer dat je geen acties uit de Engelse Google Assistent kan botchen naar het Nederlands. Ik vind vooral dat de launch best had mogen worden uitgesteld. Dit om bijv. Philips hue en andere domotica te incorporeren.
Als je assistent wil instellen, raad ik aan om zowel de cache als de anders gegevens van de Google app te wissen en alle bèta te uninstallen.
Voor Samsung s8 moet je denk even kijken of je de "hey google"-update al binnenhebt.
Voice match werkt voorlopig niet en er is ook geen workaround helaas zoals bij Google now wel het geval is.
Ik vind het jammer dat je geen acties uit de Engelse Google Assistent kan botchen naar het Nederlands. Ik vind vooral dat de launch best had mogen worden uitgesteld. Dit om bijv. Philips hue en andere domotica te incorporeren.
Even een crosspost uit het Pixel 2 topic.
Bij mij loopt Google Assistent vast als ik hem probeer te open op mijn Pixel 2 met Android P DP5 als OS. Hebben hier meer mensen last van?
Bij mij loopt Google Assistent vast als ik hem probeer te open op mijn Pixel 2 met Android P DP5 als OS. Hebben hier meer mensen last van?
Sinds afgelopen vrijdagavond kan ik ook gebruik maken van de Google Assistant.
Alleen krijg ik deze niet werkend op mijn Ticwatch E (Wear OS), wordt deze nog niet ondersteund?
Via de Wear OS app kan ik wel Google Assistant instellingen wijzigen maar daar staat de taal NL niet bij.
Google Now werkt wel naar behoren waar ik het e.e.a. mee kan maar wil ook graag gebruik maken van functies in Google Assistant.
Iemand het al aan de praat gekregen op zijn/haar smartwatch?
Alleen krijg ik deze niet werkend op mijn Ticwatch E (Wear OS), wordt deze nog niet ondersteund?
Via de Wear OS app kan ik wel Google Assistant instellingen wijzigen maar daar staat de taal NL niet bij.
Google Now werkt wel naar behoren waar ik het e.e.a. mee kan maar wil ook graag gebruik maken van functies in Google Assistant.
Op de homescreen lukt dit wel, maar niet op andere schermen. Heb de taal in het Engels en als ik Nederlands praat, praat die terug in het Engels nog steeds en snapt geen Nederlands. Bij Darkside lukt het wel op deze manierMaardiweb schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 04:31:
Bij mij werkt het prima op de OP6 met nova. Alles in het NL.
De GA levert nogal wat discussies op. Wat bij de een werkt, werkt bij de andere niet.
Hier mijn Settings op een OP6 icm Nova:
Taal Settings Telefoon

Nova Settings

OK Google Settings

Phone Settings GA

melding bij taal wisselen

Ik kan hier geen meerdere of primaire taal selecteren.
Met deze settings kan ik:
Ik kan alles doen wat ik voorheen ook kon. Én ik kan af en toe nederlands gebruiken en kijken of die beter en beter wordt.
Verwacht trouwens dat de Nederlandse GA de komende maanden wel een boost krijgt.
En als de Home producten officieel in Nederland beschikbaar komen dat er ook wel meer functies bij komen
PS: ook bij de homes geldt: Eng ≠ Eng
ENG-US biedt meer opties dan ENG-UK bv. Dus NL-NL straks zal ook wel gelimiteerd zijn.
Hier mijn Settings op een OP6 icm Nova:
Taal Settings Telefoon

Nova Settings

OK Google Settings

Phone Settings GA

melding bij taal wisselen

Ik kan hier geen meerdere of primaire taal selecteren.
Met deze settings kan ik:
- Engels Praten tegen de Assistent: Assistent antwoord Engels
- Nederlands Praten tegen de Assisten: Assistent antwoord Nederlands
- OK Google gebruiken: Zowel op Home screen, andere schermen, in andere apps als door Lockscreen heen
- Mijn Nest en Hue bedienen
- Routines gebruiken
- Eigenlijk alle US GA opties zijn beschikbaar
- De Nederlandse GA zijn beschikbaar: al werkte bij testen in het begin niet het commando Goedemorgen (niet meer getest omdat ik de telefoon nu zo heb staan en ik mijn Homes gebruik voor deze funcites)
Ik kan alles doen wat ik voorheen ook kon. Én ik kan af en toe nederlands gebruiken en kijken of die beter en beter wordt.
Verwacht trouwens dat de Nederlandse GA de komende maanden wel een boost krijgt.
En als de Home producten officieel in Nederland beschikbaar komen dat er ook wel meer functies bij komen
PS: ook bij de homes geldt: Eng ≠ Eng
ENG-US biedt meer opties dan ENG-UK bv. Dus NL-NL straks zal ook wel gelimiteerd zijn.
Verwijderd
reyals schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 21:48:
[...]
Op een s8+ niet. Dan is Engels alleen Engels, al staat de zoektaak op Nederlands.
Elke Nederlandse zin probeert het te verstaan als Engels.
Jullie zouden nog even kunnen kijken bij de spraakinstellingen van de Google App zelf, of daar NL als 2de taal is toegevoegd en of ze dan wel Nederlands begrijpt.zubidingasir schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 23:27:
[...]
Krijg dit nog steeds niet voor elkaar. Ook op6 en nova. Engels primaire taal en nl als 2e keuze. Babbelt alleen in Engels en snapt geen Nederlands. Apart

<edit>
Zo te zien werkt dat ook niet goed.
Huidige instellingen bij mij, met systeemtaal op NL-ENG en spraakinstellingen in Google op ENG-NL, kan ik NL en ENG spreken en krijg ik NL reactie terug.
Met systeemtaal op ENG-NL snapt de GA alleen maar ENG inderdaad.
Conclusie, Nederlandse vrouwen kunnen wel Engels maar Engelse vrouwen geen Nederlands. Beetje zo als in de "echte wereld".
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2018 10:31 ]
Hoe kun je google assistent uitzetten?
Onder de homeknop is nu vanzelf google assistent gaan zitten maar dit wil ik niet.
Normaal ging ik via de homeknop (lang ingedrukt) direct naar de camera maar nu kom ik dus in google assistent.
Via instellingen - google assistent kan ik het niet vinden en ook niet onder een bepaalde app.
Iemand een idee?
Heb een Xperia XZ1 compact, android 8.0.0
Onder de homeknop is nu vanzelf google assistent gaan zitten maar dit wil ik niet.
Normaal ging ik via de homeknop (lang ingedrukt) direct naar de camera maar nu kom ik dus in google assistent.
Via instellingen - google assistent kan ik het niet vinden en ook niet onder een bepaalde app.
Iemand een idee?
Verwijderd
Voorheen was de standaard actie van langer indrukken homeknop, Google Now openen. Als dat bij jou de camera was, lijkt het dat je dat eerder aangepast hebt via de phone instellingen of met een app, wellicht in de camera instellingen.Sony2go schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:25:
Hoe kun je google assistent uitzetten?
Iemand een idee?
Ik heb hetzelfde horloge, en bij mij werkt Assistant gewoon op mijn Ticwatch, zonder dat ik daarvoor een instelling heb hoeven te veranderen.yaro13 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 08:34:
Sinds afgelopen vrijdagavond kan ik ook gebruik maken van de Google Assistant.
Als telefoon heb ik een Pixel 2, die dus in het Nederlands staat, met Nederlandse Assistant.
De Ticwatch neemt de taalinstelling van de telefoon over, en staat nu dus ook in het Nederlands, met de NL Assistant.
Ja je hebt gelijk, ik ben in de war met het lang ingedrukt houden van de camera knop.Verwijderd schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:34:
[...]
Voorheen was de standaard actie van langer indrukken homeknop, Google Now openen. Als dat bij jou de camera was, lijkt het dat je dat eerder aangepast hebt via de phone instellingen of met een app, wellicht in de camera instellingen.
Via de homeknop kwam ik in de google zoekmachine.
Maar assistent krijg ik nog niet uigeschakeld
Ik heb PostNL de koppeling laten maken met mijn Google Account en er is momenteel een pakket onderweg. Als ik echter vraag wanneer komt mijn pakket dan geeft "Daan" aan dat hij niets heeft kunnen vinden. Meer mensen hier last van?
Waar maak je die koppeling dan met je Google account?Robbie T schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:41:
Ik heb PostNL de koppeling laten maken met mijn Google Account en er is momenteel een pakket onderweg. Als ik echter vraag wanneer komt mijn pakket dan geeft "Daan" aan dat hij niets heeft kunnen vinden. Meer mensen hier last van?
Moet je dan de PostNl app geïnstalleerd hebben?
In de assistant zelf.bruce the boss schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:46:
[...]
Waar maak je die koppeling dan met je Google account?
Moet je dan de PostNl app geïnstalleerd hebben?
Nee, app hoeft niet.
Je zegt "Praat met postnl" en vraagt vervolgens of er nog pakketten onderweg zijn. Hij vraagt dan vanzelf in te loggen op je postnl account
Try SCE to Aux
Ik sluit mij aan in de lange rij mensen die vooral graag voice match, om Ok Google vanuit alle schermen (en als ontgrendeling) te kunnen gebruiken, bij de lancering had willen zien. Wat ze nu hebben gelanceerd voegt weinig toe t.o.v. Google Now en haalt ook functionaliteit weg. Teleurstellende lancering.
Sterker nog: Hij negeert de app helemaal.Imnoa schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:03:
[...]
In de assistant zelf.
Nee, app hoeft niet.
Je zegt "Praat met postnl" en vraagt vervolgens of er nog pakketten onderweg zijn. Hij vraagt dan vanzelf in te loggen op je postnl account
Dus als je de app hebt, en bent ingelogd, dan stuurt Google je naar de website om daar alsnog in te loggen

"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Klopt,anandus schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:32:
[...]
Sterker nog: Hij negeert de app helemaal.
Dus als je de app hebt, en bent ingelogd, dan stuurt Google je naar de website om daar alsnog in te loggen
Niet heel handig maar ook niet onoverkomelijk toch
Try SCE to Aux
Wat zijn de ervaringen met Spotify?
Als ikzelf ga voor:
Hetzelfde heb ik ook als ik bv een artiest benoem, ook dan begint Spotify niet met spelen, terwijl het bij anderen wel werkt.
Als ikzelf ga voor:
Krijg ik als reactie:Speel <afspeellijst> op Spotify
Ga ik voor:Kan '<afspeellijst> op Spotify' niet afspelen op Spotify.
Dan krijg ik wel de verwachte reactie:Speel <afspeellijst>
Maar vervolgens gebeurd er niks. Hoogstens dat Spotify wordt geactiveerd en van afspeellijst wisselt, maar hij speelt niet. Zowel als Spotify op pauze stond begint deze niet te spelen, als als Spotify al speelde. Waarbij in het laatste geval het starten van Assistant Spotify uiteraard op pauze zet, na de bevestiging gaat de muziek die werd afgespeeld wel weer verder, maar een fractie later stopt deze.Ik zal <afspeellijst> afspelen op Spotify
Hetzelfde heb ik ook als ik bv een artiest benoem, ook dan begint Spotify niet met spelen, terwijl het bij anderen wel werkt.
Klopt, dit is ook gebeurd en de koppeling is gemaakt..maar vervolgens wordt er aangegven dat er niks gevonden kan worden.Imnoa schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:03:
[...]
In de assistant zelf.
Nee, app hoeft niet.
Dat heeft nooit gewerkt bij mij. Wisselen van nummer etc wel maar vanzelf beginnen met afspelen werkt niet.RobertMe schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:37:
Wat zijn de ervaringen met Spotify?
Als ikzelf ga voor:
[...]
Krijg ik als reactie:
[...]
Ga ik voor:
[...]
Dan krijg ik wel de verwachte reactie:
[...]
Maar vervolgens gebeurd er niks. Hoogstens dat Spotify wordt geactiveerd en van afspeellijst wisselt, maar hij speelt niet. Zowel als Spotify op pauze stond begint deze niet te spelen, als als Spotify al speelde. Waarbij in het laatste geval het starten van Assistant Spotify uiteraard op pauze zet, na de bevestiging gaat de muziek die werd afgespeeld wel weer verder, maar een fractie later stopt deze.