Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:40
lasharor schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:47:
[...]

Dat heeft nooit gewerkt bij mij. Wisselen van nummer etc wel maar vanzelf beginnen met afspelen werkt niet.
Met wisselen van nummer bedoel je dan vorig/volgend nummer, en met beginnen met afspelen dus (ook) andere afspeellijst/artiest?

Vorig/volgende nummer heb ik nog niet geprobeerd dus kan ik wel nog eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RobertMe inderdaad heel wisselend de ervaringen hier in het topic.
Als ik zeg "speel {afspeellijst}" begint Spotify wel gewoon te spelen, bij jou dus niet begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Verwijderd schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 12:38:
@RobertMe inderdaad heel wisselend de ervaringen hier in het topic.
Als ik zeg "speel {afspeellijst}" begint Spotify wel gewoon te spelen, bij jou dus niet begrijp ik.
Klopt, ook dan begint hij niet met spelen. In ieder geval bij artiest (afspeellijst weet ik niet zeker) wordt wel die artiest "geopend", maar hij begint dus niet met afspelen. Terwijl dit bv bij collega's die dit vanmorgen probeerden wel gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-bone88
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 31-08 09:46
is het iemand gelukt om Eneco te koppelen?
als ik dat probeer dan kan ik wel inloggen op de website. dan krijg ik daarna in de GA weer de melding :

"Er is helaas iets misgegaan, waardoor ik je niet heb kunnen inloggen. Maar je kunt het later opnieuw proberen."

Maar deze melding heb ik al sinds zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 14:10
LNDN schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 07:11:
Twee dingen:

Als je assistent wil instellen, raad ik aan om zowel de cache als de anders gegevens van de Google app te wissen en alle bèta te uninstallen.
Voor Samsung s8 moet je denk even kijken of je de "hey google"-update al binnenhebt.
Voice match werkt voorlopig niet en er is ook geen workaround helaas zoals bij Google now wel het geval is.

Ik vind het jammer dat je geen acties uit de Engelse Google Assistent kan botchen naar het Nederlands. Ik vind vooral dat de launch best had mogen worden uitgesteld. Dit om bijv. Philips hue en andere domotica te incorporeren.
Ik had 2 accounts, waren allebei als beta aangemeld op mijn telefoon |:( . Nu de 2de ook aangepast en hij werkt.

Wel raar, alsof ze vergeten zijn de beta ook te updaten..

(Edit; Mijn S7 Edge heeft ook een update nu. Wat doet de 'Hey google' update dan?)

[ Voor 4% gewijzigd door Barryvdh op 06-08-2018 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

T-bone88 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 12:59:
als ik dat probeer dan kan ik wel inloggen op de website. dan krijg ik daarna in de GA weer de melding :

"Er is helaas iets misgegaan, waardoor ik je niet heb kunnen inloggen. Maar je kunt het later opnieuw proberen."

Ik heb hem wel gekoppeld. Leg de bal eens bij Eneco anders.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 14:38

PnD

like in Pinda ^_^

DarkSide schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:06:
De GA levert nogal wat discussies op. Wat bij de een werkt, werkt bij de andere niet.

Hier mijn Settings op een OP6 icm Nova:

Taal Settings Telefoon
[afbeelding]

Nova Settings
[afbeelding]

OK Google Settings
[afbeelding]

Phone Settings GA
[afbeelding]

melding bij taal wisselen
[afbeelding]
Ik kan hier geen meerdere of primaire taal selecteren.

Met deze settings kan ik:
  1. Engels Praten tegen de Assistent: Assistent antwoord Engels
  2. Nederlands Praten tegen de Assisten: Assistent antwoord Nederlands
  3. OK Google gebruiken: Zowel op Home screen, andere schermen, in andere apps als door Lockscreen heen
  4. Mijn Nest en Hue bedienen
  5. Routines gebruiken
  6. Eigenlijk alle US GA opties zijn beschikbaar
  7. De Nederlandse GA zijn beschikbaar: al werkte bij testen in het begin niet het commando Goedemorgen (niet meer getest omdat ik de telefoon nu zo heb staan en ik mijn Homes gebruik voor deze funcites)
Voor mij is dit nu echt de beste Setting.
Ik kan alles doen wat ik voorheen ook kon. Én ik kan af en toe nederlands gebruiken en kijken of die beter en beter wordt.

Verwacht trouwens dat de Nederlandse GA de komende maanden wel een boost krijgt.
En als de Home producten officieel in Nederland beschikbaar komen dat er ook wel meer functies bij komen

PS: ook bij de homes geldt: Eng ≠ Eng
ENG-US biedt meer opties dan ENG-UK bv. Dus NL-NL straks zal ook wel gelimiteerd zijn.
Super dit! Hoop dat iemand dit ook voor de Samsung S8 kan doen, want ik snap het echt niet meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:53
PnD schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:56:
[...]

Super dit! Hoop dat iemand dit ook voor de Samsung S8 kan doen, want ik snap het echt niet meer 8)7
Is dat niet voor iedere telefoon hetzelfde dan?
Ik heb nog een "oude" Samsung S5 en wilde dit vanavond ook op mijn mobiel zo instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 11-09 13:34
DarkSide schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:00:
[...]
Maar met nederlandse commandos's als: "Doe de lichten in de woonkamer aan" met hue werkt iig.
Dus die moet je nog steeds in het engels bedienen.
Werkt het nu wel of niet in het Nederlands?

En is dat device/app afhankelijk? Of is het aanzetten van lichten/apparaten iets dat bij Google zelf geregeld is qua spraak/taal?
Zelf heb ik Home Assistant (HASSIO) gekoppeld om mijn lichten te kunnen bedienen. Dit werkt prima in het Engels, maar niet in het Nederlands. De vraag is dus of dit door gebrek aan ondersteuning bij Google of bij Home Assistant komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Kikkert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-08 19:57
Als fanatieke Assistant gebruiker ben in gretig naar het Nederlands overgeschakeld, nu heb ik een probleem: Voice Match is uitgegrijst, zoals je kunt zien. Als ik terugschakel naar het Engels, kan ik hem weer aanzetten.

Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Spraakmodel verwijderd (in het Engels, anders kan ik ook dat niet doen)
- Cache verwijderd
- Google App uitgeschakeld en teruggezet naar fabriekswaarde
-Updates opnieuw geïnstalleerd

Als iemand anders hetzelfde probleem heeft (gehad) en weet hoe je het kan oplossen en bereid is om te helpen, zou echt een lifesaver zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNDN
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-08 13:42
Barryvdh schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:01:
(Edit; Mijn S7 Edge heeft ook een update nu. Wat doet de 'Hey google' update dan?)
Onder andere zorgen dat je de nieuwe hotword kan gebruiken: "Hey Google", naast het gangbare "ok Google". Waarschijnlijk zorgt het ook er voor dat alles beter loopt op de tel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 08:39
ondertussen is hij weer weg en krijg ik weer Nederlands wordt nog niet ondersteund.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Vincent Kikkert schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:18:
Als fanatieke Assistant gebruiker ben in gretig naar het Nederlands overgeschakeld, nu heb ik een probleem: Voice Match is uitgegrijst, zoals je kunt zien. Als ik terugschakel naar het Engels, kan ik hem weer aanzetten.

Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Spraakmodel verwijderd (in het Engels, anders kan ik ook dat niet doen)
- Cache verwijderd
- Google App uitgeschakeld en teruggezet naar fabriekswaarde
-Updates opnieuw geïnstalleerd

Als iemand anders hetzelfde probleem heeft (gehad) en weet hoe je het kan oplossen en bereid is om te helpen, zou echt een lifesaver zijn.
Je zou de rest van dit topic even kunnen doorlezen (wat sowieso wel handig is voordat je lukraak je vraag neer gooit) of (nog handiger) de search gebruiken op "voice match" in dit topic.
[Google Assistent] Ervaringen & Discussie

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2018 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

stijn014 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:36:
ondertussen is hij weer weg en krijg ik weer Nederlands wordt nog niet ondersteund.
Dat doet hij bij mij om de paar uur

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:17

DarkSide

theres no place like ::1

barrymossel schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 15:52:
[...]

Werkt het nu wel of niet in het Nederlands?

En is dat device/app afhankelijk? Of is het aanzetten van lichten/apparaten iets dat bij Google zelf geregeld is qua spraak/taal?
Zelf heb ik Home Assistant (HASSIO) gekoppeld om mijn lichten te kunnen bedienen. Dit werkt prima in het Engels, maar niet in het Nederlands. De vraag is dus of dit door gebrek aan ondersteuning bij Google of bij Home Assistant komt.
In het Nederlands werkt het niet.
Hue moet ik in het Engels bedienen. Net als de nest.

Op zich geen ramp. Deze zaken bedien ik meestal met de.homes. En die ondersteunen helemaal nog geen Nederlands

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 20:54
T-bone88 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 12:59:

Lukt bij mij ook al dagen niet...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OutSide1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 31-08 13:23
Ik heb de assistent nu al een tijdje. Ik vond hem eerlijk gezegd in het Engels véél beter klinken.

Wat niemand hier tot nu toe heeft vermeld trouwens (vreemd!) is dat Google een technologie gebruikt genaamd Wavenet. Dit is een TTS methode gebaseerd op machine learning / neural network waardoor het super realistisch klinkt. Denk hierbij aan meer menselijke tonen, pauzes en klemtonen etc.

https://deepmind.com/blog...nerative-model-raw-audio/

Voorbeeld van hoe realistisch het klinkt:
YouTube: Google I/O 2018 Google's Duplex Demo Stole the Show

Ik denk dat de Nederlandse assistent gewoon de oude methode gebruikt waardoor het klinkt net als toen je tekst vertaalde in Google translate in 2012 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

bruce the boss schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 15:05:
[...]

Is dat niet voor iedere telefoon hetzelfde dan?
Ik heb nog een "oude" Samsung S5 en wilde dit vanavond ook op mijn mobiel zo instellen.
Nee, ik kan niet Engels en Nederlands tegen de GA praten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gene1971
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-07 13:19
Met Nederlandse instellingen werkte het op mijn tablet (tab A10 2016). Nadat ik Engels had ingesteld om te testen om altijd OK Google te gebruiken, kan mijn assistent geen Nederlands meer verstaan (nu staan alle instellingen op NL-zelfs geen Engels toegevoegd). Via de Google app geeft hij aan: 'binnenkort niet meer beschikbaar'. In eerste instantie is de assistent in NL, maar begrijpt het niet. Dit is nu al de tweede dag zo. Alle trucs zoals Google app verwijderen en installeren en cache verwijderen hebben geen zin.

Het vreemde is dat het 2 dagen geleden wel goed gewerkt heeft.
Op mijn telefoon gaat het wel goed, maar daar durf ik niets te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:23
Ik heb assistent toch maar op engels US gezet.
Nu zou ik bij preferences moeten kunnen kiezen uit 6 verschillende stemmen maar die zie ik niet?
Iemand idee dat ik nog een instelling gemist heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gene1971
Instellingen-tekst naar spraak-Google tekst naar spraak - instellingen tekst naar spraak-spraakgegevens installeren en engels selecteren. Bij US div soorten stemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:23
gene1971 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 22:50:
Instellingen-tekst naar spraak-Google tekst naar spraak - instellingen tekst naar spraak-spraakgegevens installeren en engels selecteren. Bij US div soorten stemmen
Tnx! Gelukt

[ Voor 33% gewijzigd door Artwido op 07-08-2018 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:27
Irritant heb mijn hue geconfigureerd dus Engels gezet, en ingesteld. Nu weer terug naar Nederlands, maar zegt die dat Google assistent niet beschikbaar is in het Nederlands....

Hoe kan ik dit oplossen ook al opnieuw opgestart...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19
https://www.androidpolice...ently-broken-many-phones/

Google is op de hoogte van het probleem !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Als iemand een S8 werkend krijgt met zowel Eng als NL te kunnen praten lees ik het graag hier. Ik krijg unlocken overal werkend in Eng, maar NL praten werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-bone88
Dat is nog eens goed nieuws! het is dus niet dat het niet voor Nederland beschikbaar is, maar dat het een bug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton56
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08:13
Plotseling geen weergave van de afspraken die in mijn agenda staan meer op het overzicht ' ontdek wat er op je planning staat'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 08:39
Hebben jullie soms ook dat hij bij je planning de temperatuur in Fahrenheit geeft? Bij mij wisselt dat nogal eens tussen Celsius en Fahrenheit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 20:54
Ik heb ongeveer alle combinaties geprobeerd, maar het lukt mij niet om uitsluitend sprekend een afspraak in mijn agenda te maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-09 20:37
Ik heb sinds een dag of 3 ook nu ook automatisch de op mijn s7 en ik moet zeggen....
Het werkt voor geen meter :P
Vooral de manier waarop die zoekresultaten laat zien is gewoon veel minder dan met de standaard app. Bovendien ga ik niet in het openbaar met me stem dingen aansturen.

Ik gebruikte de functie van homeknop indrukken en dan 'standaard' google erg veel.
Weet iemand of het een mogelijkheid is om de assistent uit te schakelen en de standaard google app weer onder de homeknop te plaatsen.

Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009

DON PAPA

Tweaker-fan

Als ik eerlijk ben, dan had ik van Tweakers toch wel iets meer nieuws op de website over dit onderwerp verwacht, er zijn toch genoeg vragen over dit onderwerp lijkt mij als ik het topic en de rest van het internet zo lees. Of houd Google ook de deur pot dicht voor Tweakers, zodat zij ook niet weten waarom er bijvoorbeeld problemen zijn met de 'Ok, Google' functie. Als dit zo is zou ik dat eigenlijk ook wel graag weten, want het komt nu over dat Tweakers dit onderwerp totaal niet belangrijk vind (terwijl dit misschien niet zo is)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Het is een opeenstapeling van hoge verwachtingen en teleurstellingen. Eerst met veel bombarie de feature aankondigen. Daarna een gefaseerde uitrol en voor de meeste devices later dan aangegeven beschikbaar maken. Dan heb je hem eindelijk en dan werken een groot deel van de features niet. Daarna geen response van Google.

Lijkt mij ook een nieuwsitem waard. Misschien wil Tweakers Google niet tegen het zere been schoppen?

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@EJSEJS de redactie speurt het forum helaas niet 24/7 af. Wanneer je interessante dingen / bugs / problemen te melden hebt. Kan je het beste dat even melden via Tip de redactie op de frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

@rens-br Dat begrijp ik dat de redactie het forum niet constant afzoekt, maar de redactie zal toch ook niet liggen te slapen en wel weten dat dit onderwerp bij heel veel mensen op dit moment de aandacht heeft ? Ik had gewoon wel wat meer nieuws verwacht op Tweakers na het aankondigen van de NL Google Assistent...

[ Voor 30% gewijzigd door DON PAPA op 07-08-2018 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
EJSEJS schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:17:
@rens-br Dat begrijp ik dat de redactie het forum niet constant afzoekt, maar de redactie zal toch ook niet liggen te slapen en wel weten dat dit onderwerp bij heel veel mensen op dit moment de aandacht heeft ? Ik had gewoon wel wat meer nieuws verwacht op Tweakers na het aankondigen van de Nederlandse Google Assistent...
offtopic:
Geen idee, maar is ook wel offtopic hier. Zoals ik al zei, Tip de redactie eventjes of vraag in 'Geachte Redactie' of er nog iets komt met betrekking tot GA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 08:32

3raser

⚜️ Premium member

Ik begrijp niet waarom de gespreksmodus niet werkt in het Nederlands. Ik kan de optie wel aan zetten maar het doet niets. En echt taal afhankelijk is de optie toch niet? Het gaat er gewoon om dat de microfoon even open blijft staan na de laatste opdracht zodat je niet constant "Ok Google" hoeft te roepen.

En hoe schakel je het keyword "Hey Google" in? Bij mij werkt dat niet. Ik vind dat namelijk iets normaler klinken dan "Ok Google".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vincent Kikkert
Verwijderd schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:39:
[...]

Je zou de rest van dit topic even kunnen doorlezen (wat sowieso wel handig is voordat je lukraak je vraag neer gooit) of (nog handiger) de search gebruiken op "voice match" in dit topic.
Mijn welgemeende excuses, ben nogal nieuw op het forum, had al een tijdje lopen zoeken naar de search knop op de mobilesite, alleen had hem niet kunnen vinden. (Ja, ik weet dat je kunt zoeken binnen een pagina, wat ik op dat moment compleet vergeten was 8)7 .)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Kikkert
stijn014 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:22:
Hebben jullie soms ook dat hij bij je planning de temperatuur in Fahrenheit geeft? Bij mij wisselt dat nogal eens tussen Celsius en Fahrenheit.
Weet je zeker dat je assistent op Celsius staat?
Instellingen > Google Assistent instellingen > Voorkeuren > Weer

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Meerdere posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 07-08-2018 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
EJSEJS schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:17:
@rens-br Dat begrijp ik dat de redactie het forum niet constant afzoekt, maar de redactie zal toch ook niet liggen te slapen en wel weten dat dit onderwerp bij heel veel mensen op dit moment de aandacht heeft ? Ik had gewoon wel wat meer nieuws verwacht op Tweakers na het aankondigen van de NL Google Assistent...
Vooral omdat Nu.nl het wel vermeld.
https://www.nu.nl/mobiel/...-veel-telefoons-niet.html

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Het lijkt erop dat voor een groot deel van de Assistent gebruikers inmiddels alles (dus inclusief het spraakmodel) weer werkt. Met uitzondering van gebruikers met de Nederlandse taal ingesteld. Google Assistent werkt, alleen is 'Voice Match' en 'Spraakmodel' niet beschikbaar. 'Ok Google' werkt dan ook niet (constant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleijpie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-09 20:54

sleijpie

Fail fast, learn fast, improve

Het is een bekend probleem wat wereldwijd sommige toestellen / accounts aantast.
Ik weet dat het DEV team er mee bezig is om het op te lossen.

Al moet ik zeggen sinds ik vandaag om ben naar Android Pie 9.0 dat de assistent weer werkt echter Voice Match nog niet.

Chris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-bone88
Volgens mij heeft de Nederlandse GA geen last van die bug. Maar is het gewoon niet beschikbaar voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
Dat is dus inderdaad de vraag. Is het toevallig zo dat er een wereldwijde bug is en is het in het NLD niet beschikbaar of is het een wereldwijde bug die voor de meeste talen is opgelost maar nog niet in het NLD.

Het laatste lijkt mij eerlijk gezegd niet te kloppen. Voorheen kon ik 'Ok Google' gewoon gebruiken, in ieder geval als ik de app open had staan. Dit resulteerde dan weliswaar niet in een reactie van Google Assistent maar wel in een zoekopdracht. Sinds de update waarin Google Assistent in het Nederlands beschikbaar is geworden kan ik 'Ok Google' echter niet meer gebruiken, noch in de Google App noch op welk ander scherm dan ook. Zo gebruikte ik 'Ok Google' geregeld via Google Maps om een navigatieadres in te stellen en dat functioneert niet meer.

Het zou wel kunnen zijn dat bepaalde functionaliteiten van Google Assistent nog niet beschikbaar zijn, zoals integratie met Google Home. Dit zou toch niet moeten veroorzaken dat Google Assistent niet volledig functioneel (dus inclusief 'Ok Google' op ieder scherm) is op Androidtelefoons?

[ Voor 5% gewijzigd door bazzemans op 07-08-2018 16:01 . Reden: Google Maps-gebruik toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curieuze
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-01 09:59
Dit is het antwoord van Rachid op Twitter:
https://mobile.twitter.co...tatus/1025666255263617024
Voicematch is dus nog niet beschikbaar in het Nederlands.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
Dat is een bericht van 4 augustus, een vrij oud bericht. Daarin geeft Rachid ook aan dat 'Ok Google' zou moeten werken, mits je telefoon is ontgrendeld. Alléén Voice Match functioneert niet. Op dit moment functioneert echter 'Ok Google' helemaal niet, ergo dat is niet hetzelfde.

Edit: Google rolt op dit moment een update uit die het probleem (voor de meeste gebruikers) zou moeten oplossen. Bij mij echter nog niet succesvol.

[ Voor 21% gewijzigd door bazzemans op 07-08-2018 16:23 . Reden: Google rolt update uit. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Iemand tips voor het linken van Harmony in de US GA? Heb tijdzone aangepast in de Harmony app. Locatie service uit, maar hij blijft de melding geven dat de regio niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:44
Bij mij werkt Oké Google op dit moment, maar alleen vanaf het home scherm. Zodra er een andere app open staat, of vanuit het lock scherm, werkt het niet.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:55
Hier op mijn S8 kon ik nu wel Google assistent installeren lukte vorige week nog niet. Vanavond/morgen eens kijken of het werkt want Bixby vond ik niet fijn en staat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
TheFes schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:21:
Bij mij werkt Oké Google op dit moment, maar alleen vanaf het home scherm. Zodra er een andere app open staat, of vanuit het lock scherm, werkt het niet.
Bij mij werkt het nu alleen vanuit de Google App of als ik het Google Assistent activeer door de homeknop vast te houden.

Edit: 'Ok Google' functioneert niet in bijvoorbeeld Google Maps, zoals dat in het verleden wel het geval was. Dit betreft m.i. nog steeds een bug, aangezien bij de instellingen van Google Maps nog altijd de 'Ok Google'-functionaliteit wordt weergegeven en er staat dat het zou moeten werken in de app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gU7jys3nSffisevQMsheQl4a/thumb.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door bazzemans op 07-08-2018 16:57 . Reden: Google Maps toevoeging. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:20
Op mijn P20 Pro werkt ie sinds vrijdag. Wel een leuke toevoeging en koppeling met diverse apps. Nog wel zoekende wat er wel en niet begrepen wordt door de assistent en qua response is ie ook niet altijd even snel.

Iemand ervaringen met Smart Home koppelingen zoals HUE, Sonos etc?

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
Schizo007nl schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:43:
Op mijn P20 Pro werkt ie sinds vrijdag. Wel een leuke toevoeging en koppeling met diverse apps. Nog wel zoekende wat er wel en niet begrepen wordt door de assistent en qua response is ie ook niet altijd even snel.

Voor zover ik begrepen heb, en ook zelf heb getest, werken smart home koppelingen nog niet. Dat komt over een paar maanden als de Google Home ook beschikbaar wordt in NL.

Ik heb al een aantal koppelingen met smart home voor mijn Google Home. Als ik nu tegen mijn telefoon "zet de balcony lights aan" zeg (of typ, vanwege de NL/EN combinatie) gaat Assistant dat proberen af te spelen op Spotify.
Bij "zet de lichten uit" krijg ik zoekresultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Laatst online: 11-09 17:20
TheFes schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:54:
[...]

Voor zover ik begrepen heb, en ook zelf heb getest, werken smart home koppelingen nog niet. Dat komt over een paar maanden als de Google Home ook beschikbaar wordt in NL.

Ik heb al een aantal koppelingen met smart home voor mijn Google Home. Als ik nu tegen mijn telefoon "zet de balcony lights aan" zeg (of typ, vanwege de NL/EN combinatie) gaat Assistant dat proberen af te spelen op Spotify.
Bij "zet de lichten uit" krijg ik zoekresultaten.
Daar was ik al bang voor. Apple heeft dat met de HomeKit integratie dus toch al verder voor elkaar icm Siri.

De Google HOME Mini die ik heb gehad kon het inderdaad wel. Eventjes afwachten dus nog.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schizo007nl schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:43:
Vast wel.. buiten de TS om (dus even naar beneden scrollen) ongeveer 25 ervaringen in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgreNL
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 30-01-2023
3raser schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:46:
Ik begrijp niet waarom de gespreksmodus niet werkt in het Nederlands. Ik kan de optie wel aan zetten maar het doet niets. En echt taal afhankelijk is de optie toch niet? Het gaat er gewoon om dat de microfoon even open blijft staan na de laatste opdracht zodat je niet constant "Ok Google" hoeft te roepen.
Wat er vervolgens nog gehoord wordt zal geïnterpreteerd moeten worden. Is het een vervolgopdracht ? Of gewoon willekeurige conversatie die weggegooid kan worden ? Lijkt me dus wel degelijk taal afhankelijk. Heel erg zelfs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Hmmm, de mijne staat dus weer op Nederlands. Een paar dagen geleden ook al, maar toen kon ik ook gewoon Nederlands praten tegen de Assistant. Nu helaas niet meer. Heel jammer.

---edit---
En als ik mijn telefoon op Nederlands zet is Google Assistent (ook na een reboot) "niet beschikbaar in het Nederlands".

Gaat lekker daar...

[ Voor 31% gewijzigd door barrymossel op 07-08-2018 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Even vloeken in de kerk ;)

Gisteren kreeg ik een melding op mijn Iphone dat Siri voortaan een whatsap bericht kan versturen. En dat werkt best wel goed.
Ik geloof niet dat De Assistant dat straks ook kan op de Iphone (zit Iphone te dicht voor, denk ik...)
Maar ik hoop wel dat het snel ook mogelijk is op mijn Sony Z5.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:45
Dat kon al langer op Android, maar dan in het Engels. Overigens op de telefoons van mijn ouders ook gewoon in het Nederlands.

[ Voor 4% gewijzigd door Hmmbob op 07-08-2018 19:58 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
streamnl schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:42:
Even vloeken in de kerk ;)

Gisteren kreeg ik een melding op mijn Iphone dat Siri voortaan een whatsap bericht kan versturen. En dat werkt best wel goed.
Ik geloof niet dat De Assistant dat straks ook kan op de Iphone (zit Iphone te dicht voor, denk ik...)
Maar ik hoop wel dat het snel ook mogelijk is op mijn Sony Z5.
WhatsAppen via Assistant?
Stuur een appje naar <ontvanger>: <bericht>
Appje is iets wat speciaal voor het Nederlands erin zit, officieel zal het wel "WhatsApp berichtje" zijn. Daarnaast kun je ook splitsten "stuur een appje" => "<ontvanger>" => "<bericht>".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:09:
[...]

[...]

Appje is iets wat speciaal voor het Nederlands erin zit, officieel zal het wel "WhatsApp berichtje" zijn. Daarnaast kun je ook splitsten "stuur een appje" => "<ontvanger>" => "<bericht>".
Ja, op de Iphone kan ik via Siri een whatsappje sturen. En dat werkt erg goed.

De Assistent (van Google) kan dat (nog) niet.
Misschien op een Android later wel, maar ik zie dit niet gebeuren op IOS

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
streamnl schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:11:
[...]

Ja, op de Iphone kan ik via Siri een whatsappje sturen. En dat werkt erg goed.

De Assistent (van Google) kan dat (nog) niet.
Misschien op een Android later wel, maar ik zie dit niet gebeuren op IOS
Dat zeg ik, op Android werkt het al, en heb ik het ook daadwerkelijk gebruikt. Via "commando" zoals ik aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
RobertMe schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:09:
[...]

[...]

Bij mijn ouders: "Stuur Whatsapp naar 'Jan/Piet/Klaas' met de tekst 'ik hou van je'".

Bij mijzelf: "Send Whatsapp to my wife saying "I love you""

Easypeasy. Ook vanuit Android Auto trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Zojuist kreeg ik een lading updates gepusht en daarna heb ik de Nederlandse assistent nog een geprobeerd.

Het lijkt mij dat de stem (nu al) veranderd is? Hij/zij klinkt minder computerstem dan afgelopen dagen. Of ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
bartbh schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:08:
Zojuist kreeg ik een lading updates gepusht en daarna heb ik de Nederlandse assistent nog een geprobeerd.

Het lijkt mij dat de stem (nu al) veranderd is? Hij/zij klinkt minder computerstem dan afgelopen dagen. Of ben ik de enige?
geef es wat meer info:

Wat voor updates, welk toestel etc...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curieuze
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-01 09:59
Weet iemand of je ergens aan kunt geven welke app de GA standaard moet gebruiken? Als ik nu zeg dat ik een alarm wil instellen krijg ik de melding: "Tik om een app in de lijst te selecteren". Vervolgens zie ik de systeem klok en de agenda die ik gekocht heb in de playstore. Zou jammer zijn als ik die betaalde agenda moet verwijderen om een alarm te kunnen instellen...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-09 21:40

Koenvh

Hier tekenen: ______

Mijn eerste Nederlandse actie voor de Google Assistent, Koenvh Flitsmelder, is goedgekeurd door Google, en is nu beschikbaar. :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lp4dkaAl.png

Met Koenvh Flitsmelder kun je vragen of er mobiele flitscontroles staan op je route in Nederland en België.
https://assistant.google.com/services/a/uid/00000091a3aff3fa

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
@RobertMe en @Hmmbob

Wist ik niet. Had het namelijk nog geprobeerd toen ik de NL versie had en ik meen dat hij toen niet werkte.

@Koenvh
Proficiat, netjes gedaan.

Mag ik je vragen waarom je er voor gekozen hebt om 'koen vh' ervoor moet zeggen en niet alleen 'flitsmelder'?
Ik snap dat het jouw naam is maar alleen 'flitsmelder' bekt nét wat lekkerder.

Voor de rest werkt het wel lekker op de Assistent. Misschien een idee na het melden of er een flitser staat op snelweg X vragen of de gebruiker nog een snelweg wil weten. Nu stopt hij na 1 melding.

Nogmaals, netjes gedaan!

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvH99
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-02 04:37
Werkt "ok Google" bij jullie wanneer de telefoon vergrendeld is? Zo ja hoe activeer je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:32
WvH99 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 07:28:
Werkt "ok Google" bij jullie wanneer de telefoon vergrendeld is? Zo ja hoe activeer je dat?
Heb je het topic wel even doorzocht?
Nee. Kan nog niet.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

streamnl schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 06:53:
@Koenvh Mag ik je vragen waarom je er voor gekozen hebt om 'koen vh' ervoor moet zeggen en niet alleen 'flitsmelder'? Ik snap dat het jouw naam is maar alleen 'flitsmelder' bekt nét wat lekkerder.
Helemaal met je eens, dit is voor mij zelfs een rede om het niet te gaan gebruiken. Niet omdat ik het niet zou willen zeggen, maar gewoon omdat ik het niet ga onthouden. Zou het inderdaad zijn: Vraag Flitsmelder of er flitsers zijn op de A? dan word het een stuk makkelijker om te onthouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:17

DarkSide

theres no place like ::1

hansvk schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 07:31:
[...]

Heb je het topic wel even doorzocht?
Nee. Kan nog niet.
Kan wel. Maar.......
Telefoon moet op Engels staan. Én je telefoon moet het ondersteunen.
Op de OP6 werkt dit wel. Op de Op3 en 5 werkt dit niet bijvoorbeeld. Er zullen dus meerdere telefoons zijn waarbij het niet werkt.
WvH99 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 07:28:
Zoals vermeld even zoeken in het topic.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Voor de mensen met voice match problemen ((bijna?) iedereen dus)
Hi everyone,

As an update, we have identified the cause of this issue and pushed out a fix to most users, which should finish rolling out in the next few hours.

For those who are still experiencing this problem with certain languages, we hope to also have a fix in place shortly. I'll continue to update here on progress.

Thanks again for your patience!
Andy | Assistant Community Manager

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:32
Sinds gisteren kan ik op mijn HTC 10 niet meer vanuit elk scherk de GA opstarten. Werkte daarvoor wel.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Imnoa schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:12:
Voor de mensen met voice match problemen ((bijna?) iedereen dus)

[...]
Klinkt alsof het voor Engels gefixt wordt, maar voor Nederlands en andere talen nog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-bone88
Nogmaals, voor het Nederlands hoeft er niks gefixt te worden, want het is gewoon niet beschikbaar in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 12:55
Die voice match bedoelen ze daarmee dat je gewoon "hey google" kan roepen en dat dan google assistant automatisch start?

Zeer irritant dat dit nog niet werkt.
Nu moet je nog telkens een manuele actie doen ermee te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:00
frye schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:31:
Die voice match bedoelen ze daarmee dat je gewoon "hey google" kan roepen en dat dan google assistant automatisch start?

Hey Google werkt niet in het Nederlands, alleen Oké Google (wel jammer want ik zeg liever hey dan oké). Oké Google start bij mij wel de Google Assistent op overigens, maar wel alleen van een unlocked startscherm en van het Google Assistent scherm (Nokia 6.1 met standaard launcher).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:39

J-P

Syntax erro....

T-bone88 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:18:
Nogmaals, voor het Nederlands hoeft er niks gefixt te worden, want het is gewoon niet beschikbaar in het Nederlands.
Dat zegt Rachid Finge wel op twitter.
Maar het heeft (bij mij) vroeger wel gewerkt om Google Now te starten.

Ik denk dat daar ook de verwarring vandaan komt bij eindgebruikers.
Bovendien vind ik het raar dat je Google Now wel met 'OK Google' kon starten, maar dat het nu opeens onmogelijk is om hetzelfde te doen met de opvolger.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-09 07:52
frye schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:31:

Op het moment ben ik al blij dat je er mee kan chatten via tekst, zorgt ook dat je het sneller gaat gebruiken omdat je soms twijfelt over het praten ermee. Ik merkte vooral dat ik het sneller gebruik buitenshuis in dit geval. :)

Helaas gaan de reminders niet zonder tweede bevestiging (Pakt het onderwerp nauwelijks of niet) maar gelukkig is dat geen struikelpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Laatst online: 15:02
EJSEJS schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 08:55:
[...]

Helemaal met je eens, dit is voor mij zelfs een rede om hem niet te gaan gebruiken. Niet omdat ik het niet zou willen zeggen, maar gewoon omdat ik het niet ga onthouden. Zou het inderdaad zijn: Vraag Flitsmelder of er flitsers zijn op de A? dan word het een stuk makkelijker om te onthouden...
Dit. Flitsmelder had veel logischer geweest. Hoe spreek je het überhaupt uit? Koenvh? Koen-V-H?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
T-bone88 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:18:
Dat geldt voor de Voice Match inderdaad. Voordat Google Assistent beschikbaar werd in het Nederlands kon je 'Ok Google' echter gewoon gebruiken in ieder scherm (mits je telefoon niet is gelockt). Dat kan nu niet meer en lijkt wel degelijk op een bug. Zie ook mijn post hierover hieronder, waarbij ik het illustreer a.d.h.v. Google Maps. Daar werkt voice-activatie middels 'Ok Google' niet meer, ondanks dat dit wel een feature is die zou moeten werken. Zie: Gesproken zoekopdrachten en navigatieopdrachten gebruiken op een Android-apparaat. Het lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk dat Google dit bewust heeft uitgeschakeld, aangezien het namelijk de veiligheid van het gebruik van Google Maps verlaagd.
bazzemans schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:30:
[...]

Bij mij werkt het nu alleen vanuit de Google App of als ik het Google Assistent activeer door de homeknop vast te houden.

Edit: 'Ok Google' functioneert niet in bijvoorbeeld Google Maps, zoals dat in het verleden wel het geval was. Dit betreft m.i. nog steeds een bug, aangezien bij de instellingen van Google Maps nog altijd de 'Ok Google'-functionaliteit wordt weergegeven en er staat dat het zou moeten werken in de app.

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:00
Als je goedemorgen zegt dan krijg je een soort dag overzicht. Dit wordt bij afgesloten met de woorden "Natuurlijk Thuis" of "Thuis alsjeblieft". Heeft iemand een idee wat de GA bedoelt? Ik ben niet thuis, maar op mijn werk en mijn thuis en werk locaties zijn juist ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Zapato schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 12:56:
Als je goedemorgen zegt dan krijg je een soort dag overzicht. Dit wordt bij afgesloten met de woorden "Natuurlijk Thuis" of "Thuis alsjeblieft". Heeft iemand een idee wat de GA bedoelt?
Bij mij sluit het dagoverzicht af met de woorden: prettige dag

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

@streamnl @EJSEJS @Ryan_ De reden is dat ik die naam ook hanteer bij de e-mails en Telegram-berichten, omdat ik enkel "Flitsmelder" een te generieke term vond, vandaar dat ik het wel logisch vond om die naam ook hier te gebruiken. Ik zal nog wel overwegen om 'm te hernoemen naar Flitsmelder :)
Overigens kun je 'm in het Engels aanroepen met Radar Notifier (aangezien Koenvh niet zo gemakkelijk in het Engels uit te spreken is)

Overigens kun je wel vragen om meerdere wegen in een keer te controleren (bijv. controleer de A1, A2 en A5)

EDIT: Ik weet niet eens of alleen "Flitsmelder" wel zou mogen volgens de naamrichtlijnen van Google: https://developers.google...olicies#name_requirements

[ Voor 14% gewijzigd door Koenvh op 08-08-2018 13:55 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundwave070
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2021
Koenvh schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 13:45:
@streamnl @EJSEJS @Ryan_ De reden is dat ik die naam ook hanteer bij de e-mails en Telegram-berichten, omdat ik enkel "Flitsmelder" een te generieke term vond, vandaar dat ik het wel logisch vond om die naam ook hier te gebruiken. Ik zal nog wel overwegen om 'm te hernoemen naar Flitsmelder :)
Overigens kun je 'm in het Engels aanroepen met Radar Notifier (aangezien Koenvh niet zo gemakkelijk in het Engels uit te spreken is)

Overigens kun je wel vragen om meerdere wegen in een keer te controleren (bijv. controleer de A1, A2 en A5)

EDIT: Ik weet niet eens of alleen "Flitsmelder" wel zou mogen volgens de naamrichtlijnen van Google: https://developers.google...olicies#name_requirements
Ik sluit mij bij de anderen aan, dat ik ook wel interesse zou hebben om het te gebruiken, als de trigger een andere naam heeft. Leuk gedaan trouwens. Ben zelf ook e.e.a. experimenteren met Dialogflow. Dit zijn (als voicematch tenminste werkt) eindelijk dingen die daadwerkelijk iets toevoegen. De auto is toch de enige plek waar ik nu voice als input gebruik.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Oké, de boodschap is duidelijk, ik zal de naam veranderen naar Flitsmelder (duurt wel een paar dagen voordat Google het accepteert) :)

Ik ben ook bezig met een aantal andere verbeteringen (zoals dat je niet opnieuw de bestemming op hoeft te geven bij het controleren van een route zonder vertrekpunt). Meer feedback behalve de naam is uiteraard ook welkom. :P

Ik kan ook maximaal 20 "alfa"-testers toevoegen, dus mocht je de voorbeeldversie alvast willen proberen, stuur me dan een DM

[ Voor 23% gewijzigd door Koenvh op 08-08-2018 17:11 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyEGNL
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 29-07 15:26
Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe telefoon gekocht (P20 lite). En alles werkt perfect, behalve de google assistent, want ik kom niet verder dan "een ogenblik geduld... Dit kan een paar minuten duren".

Wat ik heb geprobeerd:
1. Alle gegevens van de google app verwijderd;
2. De cache van de Google Play Services verwijderd;
3. Telefoon opnieuw opgestart;
4. De google assistent app gedownload.

Maar helaas heeft niets geholpen.
Kan iemand me hiermee helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
JordyEGNL schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 18:12:
Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe telefoon gekocht (P20 lite). En alles werkt perfect, behalve de google assistent, want ik kom niet verder dan "een ogenblik geduld... Dit kan een paar minuten duren".

Wat ik heb geprobeerd:
1. Alle gegevens van de google app verwijderd;
2. De cache van de Google Play Services verwijderd;
3. Telefoon opnieuw opgestart;
4. De google assistent app gedownload.

Maar helaas heeft niets geholpen.
Kan iemand me hiermee helpen?
Al gezocht in deze thread? :P Als je de beta van de Google app hebt is dit het gevolg. Eerst uitschrijven voor de beta, dan opnieuw installeren, caches legen en dacht dat het dan moet werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
RobertMe schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 18:31:
[...]

Al gezocht in deze thread? :P Als je de beta van de Google app hebt is dit het gevolg. Eerst uitschrijven voor de beta, dan opnieuw installeren, caches legen en dacht dat het dan moet werken.
Dat roepen nu al veel mensen, maar ik draai al jaren de beta en heb de Assistent gewoon in het Nederlands gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
barrymossel schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 18:44:
[...]

Dat roepen nu al veel mensen, maar ik draai al jaren de beta en heb de Assistent gewoon in het Nederlands gehad.
Een zwaluw maakt nog geen zomer, toch? Uit deze thread maak ik op dat in 99% van de gevallen dat Assistant blijft hangen op de setup dat het komt door het draaien van de beta van de Google app. Maar dat betekent uiteraard niet dat het niet werkt bij iedereen die de beta app gebruikt (alleen dat als het niet werkt, het hoogstwaarschijnlijk komt door het gebruik van de beta app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos95
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-09-2024
Ik krijg het niet aan de praat op mijn Samsung tablet met Android 7.0.
Zodra ik de assistent open, staat er in het Nederlands "hallo, hoe kan ik je helpen?"
Als ik begin te praten dan probeert hij engels te verstaan, en antwoord hij ook in het engels.
Nederlands typen tegen de assitant begrijpt hij wel, maar hij antwoord dan alsnog in het engels.
En soms antwoord hij in het engels maar leest hij het met de nederlandse stem voor, wat heel raar klinkt.

Heb al geprobeerd de google app te verwijderen, de cache en gegevens te wissen, maar niets helpt.
Ook staat de taal bij spraakinstellingen in de google app, en de taal van het apparaat beide op nederlands.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gene1971
@ Josmejeur. Ik had hetzelfde op mijn Samsung tab A (2016). Bij mij is het na enkele dagen, zonder iets te doen weer goed gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 08:32

3raser

⚜️ Premium member

OgreNL schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:14:
[...]

Wat er vervolgens nog gehoord wordt zal geïnterpreteerd moeten worden. Is het een vervolgopdracht ? Of gewoon willekeurige conversatie die weggegooid kan worden ? Lijkt me dus wel degelijk taal afhankelijk. Heel erg zelfs...
Dat klinkt echt als onzin want de tekst die ik uitspreek na "ok google" zal ook geïnterpreteerd moeten worden. Dus als Google na het uitvoeren van het commando de microfoon weer open zet met in het achterhoofd dat "ok google" al is uitgesproken dan werkt dat toch gewoon? Als er daarna geen commando wordt ingesproken dan reageert de assistent gewoon niet, net zoals dat ook al zo is als je nu je keyword inspreekt en vervolgens geen opdracht geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 06:56
Ik wil Google assistent uitzetten vind het persoonlijk niet prettig werken, hoe kan je dit doen zodat je Google kaarten weer krijgt zoals voorheen.

[ Voor 16% gewijzigd door dutchnltweaker op 09-08-2018 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
dutchnltweaker schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 08:27:
Ik wil Google assistent uitzetten vind het persoonlijk niet prettig werken, hoe kan je dit doen zodat je Google kaarten weer krijgt zoals voorheen.
https://www.gottabemobile...-and-get-google-now-back/

De oplossing die hier aangedragen wordt komt er op neer om je telefoon op Nederlands (België) te zetten :)

[ Voor 13% gewijzigd door TheFes op 09-08-2018 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barryvdh
soundwave070 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 13:59:
[...]

Ik sluit mij bij de anderen aan, dat ik ook wel interesse zou hebben om het te gebruiken, als de trigger een andere naam heeft. Leuk gedaan trouwens. Ben zelf ook e.e.a. experimenteren met Dialogflow. Dit zijn (als voicematch tenminste werkt) eindelijk dingen die daadwerkelijk iets toevoegen. De auto is toch de enige plek waar ik nu voice als input gebruik.
Voor de mensen die PHP schrijven en het leuk vinden er mee te experimenteren, ik heb (de basis) opgezet voor Botman.io integratie met Google Assistant, zodat je makkelijk met PHP je reacties kan geven:
https://github.com/botman/driver-google-assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyEGNL
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 29-07 15:26
RobertMe schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 18:31:
[...]

Bedankt! Het is gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos95
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-09-2024
gene1971 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 05:53:
@ Josmejeur. Ik had hetzelfde op mijn Samsung tab A (2016). Bij mij is het na enkele dagen, zonder iets te doen weer goed gekomen.
Inderdaad, heb de tab even een uurtje laten liggen en ineens zomaar goed. Vaag.
En zoals anderen al vermelden, met de beta app krijg ik hem helemaal niet aan de praat (even geduld aub scherm verdwijnt niet). Werkt nu :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 18:14

iVibes

We Were Meant to Fly

Wat mij eerder deze week niet lukte in de Nederlandse versie lijkt nu wel te werken...

Het opstarten en direct afspelen van een eigen playlist op Spotify... In het Engels lukte dit wel maar in de NL versie niet. Dit lijkt nu te zijn opgelost.

Oke google..
Speel mijn [naam playlist] afspeellijst...

Het werkt wel beter als je afspeellijst een vrij unieke naam heeft. Met de naam Rock Songs heeft ie iets meer moeite dan met de naam Perzik, maar het werkt wel als je duidelijk praat....

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Met welke settings krijgen jullie nu voor elkaar dat ie Engels en Nederlands verstaat? Ik heb nu Eng US als primary staan en NL als secundary, maar NL verstaat GA niet. Ook niet als ik typ.

Heb een S8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Same (:+). Ben benieuwd.

Pagina: 1 ... 8 ... 20 Laatste