Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 20:24
Zapato schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:58:
[...]

Hey Google werkt niet in het Nederlands, alleen Oké Google (wel jammer want ik zeg liever hey dan oké). Oké Google start bij mij wel de Google Assistent op overigens, maar wel alleen van een unlocked startscherm en van het Google Assistent scherm (Nokia 6.1 met standaard launcher).
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen dan? Bij mij (Galaxy S9) werk niets. Wat ik ook voor Google roep en in welk scherm dan ook, Google Assistent opent niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrafeX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-08 13:58

TrafeX

Tuned for life!

Kan iemand inmiddels al de Nederlandse nieuwsbronnen selecteren bij Mijn Dag? Ik hoor daar weinig over, maar bij mij kan dat nog niet.

TrafeX.nl - Clipboard.ninja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:55

Koenvh

Hier tekenen: ______

@TrafeX Ik op Android nog niet. Je kunt wel de NOS naar het laatste nieuws vragen, maar ik hoop dat Nederlandse nieuwsbronnen ook snel beschikbaar komen.

🠕 This side up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 07:49
Wat ik graag zou zien, is dat ik 'variabelen' in mijn routines kan verwerken. Omdat ik mijn muziek graag over mijn versterker afspeel, moet ik op dit moment het volgende zeggen om een liedje te spelen:
  • Hey Google, zet spotify aan (dit is een routine die mijn Logitech hub mijn versterker, televisie en Nvidia shield aan zet).
  • Hey google, speel X af
Soms gaat dit goed, maar soms moet ik in plaats van de laatste regel zeggen "Hey google, speel X af op Shield".

Ik zou graag het volgende doen in mijn routine: "Hey google, zet spotify aan en speel X af". Dit zou een routine kunnen zijn die inderdaad eerst mijn Harmony de opdracht geeft en daarna de juiste muziek op Spotify afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PnD schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 22:17:
Met welke settings krijgen jullie nu voor elkaar dat ie Engels en Nederlands verstaat? Ik heb nu Eng US als primary staan en NL als secundary, maar NL verstaat GA niet. Ook niet als ik typ.

Heb een S8
Met de systeemtaal op ENG wordt het lastig, als je de systeemtaal op NL zet werkt het prima, 2 talig. Geen idee of dan zaken als Home/HUE/etc werken, die heb ik niet.
Verwijderd schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:12:

<edit>

Huidige instellingen bij mij, met systeemtaal op NL-ENG en spraakinstellingen in Google op ENG-NL, kan ik NL en ENG spreken en krijg ik NL reactie terug.
Met systeemtaal op ENG-NL snapt de GA alleen maar ENG inderdaad.

Conclusie, Nederlandse vrouwen kunnen wel Engels maar Engelse vrouwen geen Nederlands. Beetje zo als in de "echte wereld". :+
Persoonlijk vind ik systeemtaal op ENG niet prettig, maar tegen GA zeggen "play my [naam playlist] playlist", bekt net wat lekkerder dan "speel mijn [naam playlist] afspeellijst". En dat doet ze dan ook netjes met NL reactie erbij. d:)b

GA eng-nl

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2018 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 14:38

PnD

like in Pinda ^_^

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:16:
[...]

Met de systeemtaal op ENG wordt het lastig, als je de systeemtaal op NL zet werkt het prima, 2 talig. Geen idee of dan zaken als Home/HUE/etc werken, die heb ik niet.

[...]

Persoonlijk vind ik systeemtaal op ENG niet prettig, maar tegen GA zeggen "play my [naam playlist] playlist", bekt net wat lekkerder dan "speel mijn [naam playlist] afspeellijst". En dat doet ze dan ook netjes met NL reactie erbij. d:)b

[afbeelding]
Dan werkt toegang via Voice Match weer niet. En kan ik alleen Ok google zeggen vanaf mijn home scherm. Daarnaast werken commando's naar Nest, Harmony weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:55
AlxRoelofs schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 22:25:
[...]

Hoe heb je dit voor elkaar gekregen dan? Bij mij (Galaxy S9) werk niets. Wat ik ook voor Google roep en in welk scherm dan ook, Google Assistent opent niet.
Hier heb ik eerst de taal van het toestel op English US gezet. Toen de assistent aangezet en Google Voice match etc. ook op English US gezet. Als mijn toestel gelocked is dan opent hij eerst de unlock via pin/irisscan en gaat dan de opdracht uitvoeren. Verder doet de assistent het hier wel in alle schermen maar alleen in het Engels. Nederlands alleen als ik type en sommige woorden begrijpt ze niet.
PnD schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 22:17:
Met welke settings krijgen jullie nu voor elkaar dat ie Engels en Nederlands verstaat? Ik heb nu Eng US als primary staan en NL als secundary, maar NL verstaat GA niet. Ook niet als ik typ.

Heb een S8
Nederlandse taal geeft de assistent aan dat die nog niet beschikbaar is bij mij maar typen in het Nederlands gaat wel. Praten niet probeert ze Engels van te maken en soms werkt dat soms ook niet....Vervelende bij routines is dat de playlists of Hue lampen niet herkend worden omdat binnen of buiten in het Engels uitgesproken moeten worden.....
heb ook een S8 met custom ROM en VDF updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PnD schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:26:
[...]

Dan werkt toegang via Voice Match weer niet. En kan ik alleen Ok google zeggen vanaf mijn home scherm. Daarnaast werken commando's naar Nest, Harmony weer niet.
Klopt, helaas is het voor de Nederlandse gebruikers nog even kiezen tussen 2 werelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

xray79 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:30:
[...]

Hier heb ik eerst de taal van het toestel op English US gezet. Toen de assistent aangezet en Google Voice match etc. ook op English US gezet. Als mijn toestel gelocked is dan opent hij eerst de unlock via pin/irisscan en gaat dan de opdracht uitvoeren. Verder doet de assistent het hier wel in alle schermen maar alleen in het Engels. Nederlands alleen als ik type en sommige woorden begrijpt ze niet.

[...]

Nederlandse taal geeft de assistent aan dat die nog niet beschikbaar is bij mij maar typen in het Nederlands gaat wel. Praten niet probeert ze Engels van te maken en soms werkt dat soms ook niet....Vervelende bij routines is dat de playlists of Hue lampen niet herkend worden omdat binnen of buiten in het Engels uitgesproken moeten worden.....
Ik begrijp dat jij ENG als default hebt en NL als secundary? Kan jij met typen dan wel Nederlandse diensten als Appie gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
PnD schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:41:
[...]

Ik begrijp dat jij ENG als default hebt en NL als secundary? Kan jij met typen dan wel Nederlandse diensten als Appie gebruiken?
klopt heb ENG als default en NL als secundary in mijn S8 als talen staan.
Als ik vraag met voice waar is appie dan maakt ie er iets engels van.
Type ik waar is de appie dan krijg ik in het Engels i found a few places within 5 km met de AH in de buurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

xray79 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:26:
[...]

klopt heb ENG als default en NL als secundary in mijn S8 als talen staan.
Als ik vraag met voice waar is appie dan maakt ie er iets engels van.
Type ik waar is de appie dan krijg ik in het Engels i found a few places within 5 km met de AH in de buurt.
Ok, dan hebben we hetzelfde. Ik wil juist via "Praat met Appie" de diensten kunnen gebruiken, maar dat kan niet met ENG :( Het is helaas nog kiezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvH99
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-02 04:37
Misschien een tipje: met enigzins gepruts krijg ik "ok Google" werkend op de home pagina in Nova launcher

[ Voor 8% gewijzigd door WvH99 op 10-08-2018 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:24
AlxRoelofs schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 22:25:
[...]

Eigenlijk niets. Het werkt vanaf het begin. Heeft het wellicht met de Samsung Launcher te maken? Je zou het eens met Google Now Launcher kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:49

Boy

www.byoscoop.nl

sorted.bits schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 07:05:
Wat ik graag zou zien, is dat ik 'variabelen' in mijn routines kan verwerken. Omdat ik mijn muziek graag over mijn versterker afspeel, moet ik op dit moment het volgende zeggen om een liedje te spelen:
  • Hey Google, zet spotify aan (dit is een routine die mijn Logitech hub mijn versterker, televisie en Nvidia shield aan zet).
  • Hey google, speel X af
Soms gaat dit goed, maar soms moet ik in plaats van de laatste regel zeggen "Hey google, speel X af op Shield".

Ik zou graag het volgende doen in mijn routine: "Hey google, zet spotify aan en speel X af". Dit zou een routine kunnen zijn die inderdaad eerst mijn Harmony de opdracht geeft en daarna de juiste muziek op Spotify afspeelt.
dat "af op Shield" uberhaupt werkt, en ook 'hey google'.

Ik krijg m'n chromecasts audio (een google home mini en JBL Playlist met chromecast built-in) niet werkend in NL.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvH99
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-02 04:37
Zapato schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:53:
[...]

Eigenlijk niets. Het werkt vanaf het begin. Heeft het wellicht met de Samsung Launcher te maken? Je zou het eens met Google Now Launcher kunnen proberen.
Welke telefoon gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:24
WvH99 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:06:
[...]

Welke telefoon gebruik je?
Nokia 6.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Koenvh schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 01:22:
@TrafeX Ik op Android nog niet. Je kunt wel de NOS naar het laatste nieuws vragen, maar ik hoop dat Nederlandse nieuwsbronnen ook snel beschikbaar komen.
Het vreemde is dat de Nederlandse nieuwsbronnen er wel tussen staan als je nog niet met de instellingen hebt lopen 'kloten'.

Bij mijn vriendin stonden ANP/NOS etc. er netjes tussen, maar toen ik er 1x een Engelse bij klikte was de lijst leeg en ook met geen mogelijkheid de Nederlandse meer terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ook niet als je de cache e.d. een keer wist?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:51
Zo te lezen ben ik gelukkig niet de enige met problemen met de Assistent. Ik wil dmv Controlicz mijn Domoticz met voice besturen. Normaal gesproken kan dat ook, maar ik kan met geen mogelijkheid Controlicz toevoegen aan de assistent. Ik heb het op 4 Android en 1 iOS device geprobeerd, bij geen een lukt het. De assistent vind Controlicz wel, maar toevoegen ho maar :(

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Furiousz schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:46:
Zo te lezen ben ik gelukkig niet de enige met problemen met de Assistent. Ik wil dmv Controlicz mijn Domoticz met voice besturen. Normaal gesproken kan dat ook, maar ik kan met geen mogelijkheid Controlicz toevoegen aan de assistent. Ik heb het op 4 Android en 1 iOS device geprobeerd, bij geen een lukt het. De assistent vind Controlicz wel, maar toevoegen ho maar :(
Misschien dat Controlicz nog geen NL ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 14:26

weebl

YARR!

Nog meer mensen met dit probleem?

https://1drv.ms/u/s!Ag8S148TVyHVhMxry4UJPMwRBFDJ3A

Mijn stem wordt blijkbaar goed herkend, maar de verwerking van de opdracht gaat niet helemaal lekker geloof ik. Met "brood" en "kaas" werkt het ook niet.

Wat wel werkt is: "Voeg halfvolle melk toe aan de boodschappenlijst". Maar dan moet ik voor elk item die hele zin uitspreken, terwijl ik gewoon een aantal items achter elkaar op wil noemen.

Lijkt op een bug, eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:27
Lizard schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:14:
[...]

NL Assistant ondersteunt nog geen Home Control, dus je kunt nog helemaal niets in je huis aansturen met de NL Assistant.
weebl schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:05:
Nog meer mensen met dit probleem?

https://1drv.ms/u/s!Ag8S148TVyHVhMxry4UJPMwRBFDJ3A

Mijn stem wordt blijkbaar goed herkend, maar de verwerking van de opdracht gaat niet helemaal lekker geloof ik. Met "brood" en "kaas" werkt het ook niet.

Wat wel werkt is: "Voeg halfvolle melk toe aan de boodschappenlijst". Maar dan moet ik voor elk item die hele zin uitspreken, terwijl ik gewoon een aantal items achter elkaar op wil noemen.

Lijkt op een bug, eens?
Ik heb het even getest, en heb het ook.
Ik was begonnen met "voeg toe aan de boodschappenlijst" en heb daarna een product geprobeerd "ham".
Leuke is, dat er bij mij op een gegeven moment ook die opmerking over ruis kwam, terwijl ik alles getypt heb. Lijkt me inderdaad een bugje.

Ik heb door middel van het duimpje omlaag feedback gegeven.

[ Voor 61% gewijzigd door TheFes op 10-08-2018 14:24 ]

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
Lizard schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:14:
[...]

Zekers wel, zie ook deze tweakblog:

Mijn Smart Home: 'Hello home!': Praten met je Smart huis

Ik heb ook al contact gehad met de Controlicz developer en volgens hem moet het gewoon werken in het Nederlands.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kastermaster
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-08 12:04
xray79 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:30:
[...]

[...]

Het mooie is dat kort na de switch terug naar Nederlands het regelmatig wel werkt met je toestel in het Nederlands, vanaf de lockscreen. Gaat 1 of 2x goed, voordat de servers van Google 'doorhebben' dat je toestel weer op Nederlands staat en dan soft crasht de Google app. Bij het heropenen is 'Voice Match' weer grijs geworden.. Lijkt dus inderdaad meer op een bug dan op bewust uitschakelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:20

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik heb dit ook, met het opnoemen van Nerderlandse producten, maar als ik bijvoorbeeld half fat milk zeg, dan zet ze het wel gewoon op mijn boodschappenlijst als "Oke, ik heb half fat milk aan je boodschappenlijst toegevoegd" dus ze antwoord in het Nederlands maar zet er alleen Engels gesproken producten op.

[ Voor 44% gewijzigd door DON PAPA op 10-08-2018 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

Net nog even in het Engels geprobeerd.

"Add to shopping list"
--> "Wat wil je toevoegen?"
"Melk"
--> "Sorry, wat wil je toevoegen?"

Jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

weebl schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:04:
Net nog even in het Engels geprobeerd.

"Add to shopping list"
--> "Wat wil je toevoegen?"
"Melk"
--> "Sorry, wat wil je toevoegen?"

Jammer...
Melk is ook geen Milk ;)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

En je kunt gewoon zeggen "voeg toe aan mijn boodschappenlijst" als je de producten maar in het Engels opnoemt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/z20E7oO2aqaAcF4SOG7pbrrG/full.jpg

Er is blijkbaar nog genoeg werk te doen door Google, om de Nederlandse GA goed te laten werken. Snap echt niet dat een bedrijf als Google zo'n half werkend systeem online heeft gezet...

[ Voor 46% gewijzigd door DON PAPA op 10-08-2018 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Net even met de boodschappenlijst gespeeld, maar Bier kent zij niet :/ :/
Da's een dikke bummer op deze vrijdagmiddag :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
Toch weer wat aan het spelen geweest met de taal instellingen, hij staat nu in het Engels. Ik kan nu wel dingen toevoegen zoals mijn Yeelights :+ . Controlicz geeft helaas nog een foutmelding....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
Furiousz schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:18:
[...]

Zekers wel, zie ook deze tweakblog:

Mijn Smart Home: 'Hello home!': Praten met je Smart huis

Ik heb ook al contact gehad met de Controlicz developer en volgens hem moet het gewoon werken in het Nederlands.
Bij mij werkt nog helemaal niets qua lichten in het Nederlands.
Als ik de lichten uit of aan wil zetten, dan komen er zoekopdrachten of Spotify nummers, maar met de lichten gebeurt niets.
Ik heb Controlicz draaien, en met mijn Google Home in het Engels werkt dat dan ook prima.
Ik zie dat je naar je een blog verwijst, maar ook daar heb je het over wordt verwezen naar een Google Home, dus ik ga er vanuit dat je daar ook Engels mee gepraat wordt.

Voor zover ik weet, werkt Smart Home aansturing dus nog niet in het Nederlands

(sorry voor de crappy kwaliteit van het plaatje, maar Imgur was even het makkelijkst, en de standaard weergave is te groot volgens tweakers. Voor fatsoenlijke kwaliteit, klik hier)

Zie verder nu pas dat ik blijkbaar "zet de het licht" als commando gegeven had, maar ook met "zet het licht uit" krijg ik alleen zoekresultaten.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SrQ16xAl.png

[ Voor 19% gewijzigd door TheFes op 10-08-2018 20:43 . Reden: Blogpost was niet van de persoon waar ik op reageerde ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
Ok thanx! Ik was echt in de veronderstelling dat het kon, niet dus. Het is overigens niet mijn blog hoor ;) ! Ik ben al lang blij dat ik nu in elk geval de verlichting kan bedienen. Hopelijk binnenkort de rest ook via Controlicz.

Vraagje aan jou als Controlicz gebruiker: is het ook mogelijk om GA de meterstanden bijvoorbeeld op te laten noemen? Of de PV opbrengst van vandaag?

[ Voor 8% gewijzigd door Furiousz op 10-08-2018 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 08:35
EJSEJS schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:13:
[...]

En je kunt gewoon zeggen "voeg toe aan mijn boodschappenlijst" als je de producten maar in het Engels opnoemt.

[afbeelding]

Er is blijkbaar nog genoeg werk te doen door Google, om de Nederlandse GA goed te laten werken. Snap echt niet dat een bedrijf als Google zo'n half werkend systeem online heeft gezet...
Halfvolle melk in het Engels is wel semi-skimmed milk :P

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

ikbenben schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:52:
[...]Halfvolle melk in het Engels is wel semi-skimmed milk :P
Offtopic

Ach zolang Google het maar begrijpt ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lqraQjhq1ydukaPBcNj0HTDW/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen T.
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-08 01:53
Hallo,

Bij mij komt Google assistent niet verder dan dit scherm: https://m.imgur.com/a/L6zIRsC

Er staat dat het een paar minuten kan duren, maar het duurt al minstens een half uur, zonder dat ik kan zien of hij voortgang maakt (het blauwe laadbalkje werkt niet eens goed, die begint telkens opnieuw, dus ik denk dat er iets mis is)
Is er iets dat ik kan/moet doen of moet ik echt gewoon meer geduld hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:02
Koen T. schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:55:
Hallo,

Bij mij komt Google assistent niet verder dan dit scherm: https://m.imgur.com/a/L6zIRsC

Er staat dat het een paar minuten kan duren, maar het duurt al minstens een half uur, zonder dat ik kan zien of hij voortgang maakt (het blauwe laadbalkje werkt niet eens goed, die begint telkens opnieuw, dus ik denk dat er iets mis is)
Is er iets dat ik kan/moet doen of moet ik echt gewoon meer geduld hebben?
Draai je nu de Beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen T.
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-08 01:53
Ja net wel. Ik heb me afgemeld voor het bètaprogramma en nu werkt het wel 🎉

Dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Hier gaat het nog steeds 2 tot 3 keer per dag heen en weer tussen de assistent en de mededeling dat het niet beschikbaar is in het Nederlands

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 01:05
Erg jammer dat bepaalde functies (nog) niet werken in het Nederlands. in deze staat is het voor mij nog niet bruikbaar en loopt Siri nog ver voor..

Tradfri (ikea smartlampen) koppelen is nog niet mogelijk (helemaal nog geen mogelijkheid om smart systemen te koppelen met de NL versie) en het oproepen van de assistent zonder je handen te hoeven gebruiken is ook júist een van de dingen waar een assistent handig voor is.

Zo dien je in de auto bijv. alsnog eerst handmatig je telefoon te ontgrendelen, dit wil je juist niet.

Van mij hadden ze dan beter kunnen wachten met een NL ondersteuning tot het compleet is en alles werkt zoals wanneer je de assistent in het Engels gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byob
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-08 07:41
(jarig!)
Richard89 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 15:05:
Erg jammer dat bepaalde functies (nog) niet werken in het Nederlands. in deze staat is het voor mij nog niet bruikbaar en loopt Siri nog ver voor..

Tradfri (ikea smartlampen) koppelen is nog niet mogelijk (helemaal nog geen mogelijkheid om smart systemen te koppelen met de NL versie) en het oproepen van de assistent zonder je handen te hoeven gebruiken is ook júist een van de dingen waar een assistent handig voor is.

Zo dien je in de auto bijv. alsnog eerst handmatig je telefoon te ontgrendelen, dit wil je juist niet.

Van mij hadden ze dan beter kunnen wachten met een NL ondersteuning tot het compleet is en alles werkt zoals wanneer je de assistent in het Engels gebruikt.
Wat bij mij wel werkte is het via de iPad koppelen van mijn hue verlichting, vreemd genoeg is er binnen Apple wel die optie, en kreeg ik het op mijn Android telefoon niet in beeld, ook niet bij een switch naar Engels.

Als ik nu tegen de assistent op mijn Android toestel zeg turn lights on dan schakelen de lichten aan.

In de instellingen op mijn telefoon is niets van deze koppeling terug te vinden...

Ikea staat volgens mij ook wel tussen de producten op mijn iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenniferdebeek
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14-08 21:22
Ik ben er net mee begonnen en heb o.a. dezelfde problemen met dat ie Nederlands niet herkent... Gewoon Engels blijven praten dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

jenniferdebeek schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 16:16:
Ik ben er net mee begonnen en heb o.a. dezelfde problemen met dat ie Nederlands niet herkent... Gewoon Engels blijven praten dus?
Als je telefoon op Engels ingesteld staat, dan verstaat die alleen Engels. (Mijn horloge begrijpt al wel Nederlands en Engels door elkaar, dus dat zal ook nog wel naar de telefoon komen)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 09:47
Voor het hele smarthome gebeuren zou ik ook graag de assistent in het engels laten staan voorlopig. Het enige probleem is dat navigeren met android auto dan niet goed meer werkt. Adressen uitspreken in het Nederlands lukt blijkbaar niet in maps en waze op android auto, ook niet als ik nederlands als tweede taal heb ingesteld. Iemand meer succes op dit gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Heb je je telefoon geroot? Als je dan ook xposed erop zet kan je met de module app settings bijvoorbeeld alleen de google app in het Engels zetten, je heb dan de Engelse assistent, maar maps is nog Nederlands.

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
trion75 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 20:09:
Heb je je telefoon geroot? Als je dan ook xposed erop zet kan je met de module app settings bijvoorbeeld alleen de google app in het Engels zetten, je heb dan de Engelse assistent, maar maps is nog Nederlands.
Nee heb een note 8, rooten begin ik niet meer aan. Anders weer miserie met knox...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
GA werkt echt leuk in combinatie met Pixel Buds..

Na meer dan een week toch checken of alles echt in de agenda staat, ben ik nu gewend aan het inspreken van alle agenda-afspraken en reminders.. wel zo makkelijk..

Onderweg is GA echt een aanwinst.. is een "..." in de buurt heb ik al heel vaak gebruikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZlM01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-08 11:42
Ik heb hier nog altijd geen assistent op mijn OnePlus 6 :(
Heb de app al uitgeschakeld en vervolgens ingeschakeld en geüpdated.
Blijft telkens zeggen"Nederlands (België) wordt nog nte ondersteun door de Google Assistent.

Wel vreemd, want mijn spraakinstellingen staat op standaardtaal: Nederlands (Nederland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qbic
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10-09 11:55
ZlM01 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 11:12:
Blijft telkens zeggen"Nederlands (België) wordt nog nte ondersteun door de Google Assistent.

Wel vreemd, want mijn spraakinstellingen staat op standaardtaal: Nederlands (Nederland)
Verwijder eventueel de optie Nederlands (België) en dit werkte bij mij. (wel op de Nokia 7+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZlM01 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 11:12:

De systeemtaal moet op NL staan i.p.v. NL-Bel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 23:26

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Heeft iemand het voor elkaar gekregen leestekens of emoji te gebruiken bij het inspreken van een WhatsApp bericht? Dit lukte mij met de Engelse variant vaak wel, maar in Nederlands komt er gewoon "komma" of "punt" te staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 20:49
Beekforel schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 21:52:
Heeft iemand het voor elkaar gekregen leestekens of emoji te gebruiken bij het inspreken van een WhatsApp bericht? Dit lukte mij met de Engelse variant vaak wel, maar in Nederlands komt er gewoon "komma" of "punt" te staan...
Edit: MY BAD! Vanuit de Assistent doet ie dat niet, via de 'normale' weg wel.

Heb dit net even geprobeerd, maar tot mijn verbazing doet ie dat bij mij wel. In het verleden deed ie dat inderdaad niet. Wat bij mij in ieder geval werkt is:

- punt
- komma
- puntkomma
- uitroepteken
- enter (nieuwe regel)

Het is (volgens mij) wel de bedoeling dat je een korte pauze na het uitgesproken leesteken aanhoudt, want anders pakt ie hem niet in mijn ervaring.

[ Voor 17% gewijzigd door kwon op 13-08-2018 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Beekforel schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 21:52:
Heeft iemand het voor elkaar gekregen leestekens of emoji te gebruiken bij het inspreken van een WhatsApp bericht?
offtopic:
Hoe spreek je een emoji dan uit? "I feel sick barfing smiley" ofzo? :?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

offtopic:
@anandus Dat komt vast nog, dan kun je gekke bekken voor de camera trekken, en dan maakt de assistent er een emoji van :P

[ Voor 9% gewijzigd door Koenvh op 13-08-2018 22:33 ]

🠕 This side up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 23:26

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

kwon schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 22:06:
[...]

Edit: MY BAD! Vanuit de Assistent doet ie dat niet, via de 'normale' weg wel.

Heb dit net even geprobeerd, maar tot mijn verbazing doet ie dat bij mij wel. In het verleden deed ie dat inderdaad niet. Wat bij mij in ieder geval werkt is:

- punt
- komma
- puntkomma
- uitroepteken
- enter (nieuwe regel)

Het is (volgens mij) wel de bedoeling dat je een korte pauze na het uitgesproken leesteken aanhoudt, want anders pakt ie hem niet in mijn ervaring.
Wat is volgens jou de normale wijze?
anandus schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 22:23:
[...]
offtopic:
Hoe spreek je een emoji dan uit? "I feel sick barfing smiley" ofzo? :?
Bijvoorbeeld "Heart emoji" werkt!

[ Voor 57% gewijzigd door Beekforel op 13-08-2018 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 20:49
Beekforel schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 22:32:
Wat is volgens jou de normale wijze?
Rechtstreeks vanuit WhatsApp. Het werkt (voor zover ik kan zien) bij elk tekstinvoerveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-08 21:46
Furiousz schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:22:
Ok thanx! Ik was echt in de veronderstelling dat het kon, niet dus. Het is overigens niet mijn blog hoor ;) ! Ik ben al lang blij dat ik nu in elk geval de verlichting kan bedienen. Hopelijk binnenkort de rest ook via Controlicz.

Vraagje aan jou als Controlicz gebruiker: is het ook mogelijk om GA de meterstanden bijvoorbeeld op te laten noemen? Of de PV opbrengst van vandaag?
De Nederlands versie kan idd nog geen lampen aan zetten maar als ik het vraag in het Engels dan antwoord ze met oké ik zet 3 lampen uit. Dus kan ze er wel iets mee. Ik heb op mij telefoon Ook Engels US staan en kan gelukkig nog wel de Engelse commando's gebruiken. verder doet de Ned. versie bij mij heel veel nog niet, als ze iets niet begrijpt en dat is nog veel dan zegt ze dat niet zoals mijn home het doet maar blijft het gewoon stil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 15:57
Ik heb een OnePlus 6 en kan (nog steeds) niet de Google assistent activeren in het Nederlands.

Ik heb van diverse Google apps de cache etc. al eens gewist maar dit helpt niet. Iemand een tip?

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5b72c98fe756d/5b72c98fde815-kutzooi.thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
Heb je al geprobeerd om de losse Google assistent uit de playstore te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 15:57
edtims schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:29:
Heb je al geprobeerd om de losse Google assistent uit de playstore te downloaden?
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5b72ccdf9c65e/5b72ccdf8e234-kutzooi2.thumb.jpg

Zelfde melding helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
MMM raar. Als je nu eens alle google producten verwijdert, google home, google app en google assistent. Dan telefoon opnieuw opstarten en de google producten opnieuw dowloaden. voordat je ze gebruikt nog een keer je tel. opnieuw opstarten.
Als ik de taal wijzig op mijn telefoon moet hij ook steeds opnieuw gestart worden voordat het dan goed werkt.

[ Voor 35% gewijzigd door edtims op 14-08-2018 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Step-han schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:23:
Ik heb een OnePlus 6 en kan (nog steeds) niet de Google assistent activeren in het Nederlands.
Ik heb een oneplus 5. Bij mij stuitert hij heen en weer. Meestal krijg ik de melding dat de assistent niet beschikbaar is in het Nederlands. Maar soms doet hij het gewoon. Een paar uur soms. En dan ineens zegt hij weer dat het niet beschikbaar is.

Ik geloof het verder wel. Ik kijk over een paar maanden wel weer als Google zijn zaken op orde heeft.

De assistent is toch min of meer zinloos als oké google bijna nergens werkt

[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 14-08-2018 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:24
Ortep schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:52:
[...]

Ik heb een oneplus 5. Bij mij stuitert hij heen en weer. Meestal krijg ik de melding dat de assistent niet beschikbaar is in het Nederlands. Maar soms doet hij het gewoon. Een paar uur soms. En dan ineens zegt hij weer dat het niet beschikbaar is.

Ik geloof het verder wel. Ik kijk over een paar maanden wel weer als Google zijn zaken op orde heeft.

Het is toch min of meer zinloos als oké google bijna nergens werkt
Op mijn Oneplus 5 geen last van tot op heden.
nog geen problemen ondervonden.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Clavat schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:56:
[...]

Op mijn Oneplus 5 geen last van tot op heden.
nog geen problemen ondervonden.
Ik test het net... Hij doet het nu niet

Voor ik reageerde op Step-han deed hij het wel

Iets dat zo instabiel is, is volkomen zinloos voor me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
Het zit allemaal nog vol bugs, bij werkt het wel maar antwoord nog op heel veel vragen niet, ook niet met het antwoord "ik begrijp je niet" Nu moet ik zeggen dat in het engels alles werkt op mijn telefoon zoals het werkt op de home mini en vraag ik me nu eigenlijk af waarom ik een home mini heb gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LNDN
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-08 13:42
Voor de lui die graag ook Engels actions willen gebruiken:
Assistant op Engels instellen, routines en bediening instellen, daarna terug in het Nederlands instellen, wachten tot je weer Assistent hebt en daarna Engelse commands gebruiken voor dingen die in het Nederlands nog niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekVogel
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-08 13:57
NoFate schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:15:
iemand enig idee wanneer Nederlands ook beschikbaar komt in IFTTT als taal?
zou dit afhankelijk zijn van ifttt of google?
misschien dat ifttt de talen oproept via een api, dan is het aan google om de taal beschikbaar te maken voor 3th party
Daar zit ik dus ook op te wachten, want op zich werkt het prima. Ik heb IFTTT al gevraagd via Twitter, maar nog geen respons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Hum, er zit wel een heel creatieve bug in de Assistent

Als ik vraag:
Welke dag was het 12054 dagen geleden?
> Woensdag 14 augustus 1985
En dan:
Welke dag was het 12056 dagen geleden?
> Maandag 12 augustus 1985
Niks mis, maar dan komen we bij mijn geboortedatum 13 augustus 1985 :P
Welke dag was het 12055 dagen geleden?
> Alsjeblieft
> **Google linkjes**
En ik krijg een linkje naar wat kalender-sites op Google 8)7

Blijkbaar mist er hier een actie die laat weten dat dit je geboortedatum is. ;)

Maar het kan nog gekker:
"Wanneer ben ik geboren?"
> Ik weet de datum niet :$
> Maar ik weet wel dat het een belangrijke dag voor de wereld was 🌍
> Want vanaf toe was jij er :)
Eh... dus als hij niet weet hoeveel dagen geleden mijn verjaardag was, maar wel van de dagen daarvoor en na, dan moet dat toch wel duidelijk zijn dat hij dat moet weten. Sterker zelfs, hij wist eergisteren dat ik jarig was toen ik de dag met een Goedemorgen begon:
> Hallo A-rie-en
> ...
> Je bent vandaag jarig **feesttoeter**
Dus het kan wel 8)7

[ Voor 48% gewijzigd door AW_Bos op 15-08-2018 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
De google home haalt mijn info via mijn google account en weet exact wanneer ik jarig ben. vraag ik het de google assistent op mijn telefoon , die in het Ned. taal staat , heeft ze geen idee. De Ned. versie loopt nog niet lekker, als ik mijn home iets vraag en die snapt het niet dan zegt hij het ook maar de Ned. versie houd zich gewoon heel vaak stil. Ook is mijn begrip van het engels prima maar spreek ik het beroerd, toch verstaat de engelse versie mij goed. De Nederlandse versie snapt mij vaker niet. Ik probeer bv te zeggen "lichten uit" en daar maakt ze heel vaak van "lichte uit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
Veranderingen komen wel snel, kan nu opeens wel mijn lichten bedienen in de Nederlandse versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Ik kan ook opeens zeggen 'luisteren naar Biffy Clyro in keuken' en an speelt hij het af op m'n Chromecast in de keuken!

Maar 'luisteren naar 3fm in keuken' werkt dan weer niet (zonder "in keuken" wel, dan doet hij gewoon TuneIn starten op m'n telefoon, het is echt specifiek de Chromecast oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
Ik weet niet of dat ervoor ook was, maar als ik bij de instellingen van de assistent kijk zie ik onder smarthome apparaten een hele lijst van apparaten die ik kan linken als ik op + klik.
Assistent staat gewoon in het nederlands
Edit: ik heb mijn tado verwarming kunnen linken, maar ik krijg hem niet aan de praat met stemcommandos. Krijg enkel zoekresultaat

[ Voor 22% gewijzigd door glenner op 15-08-2018 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
Als ik in de GA kijk bij "Apparaatbediening in huis" dan staan daar wel alle Controlicz devices in die ik in de Engelse GA heb toegevoegd. Bedienen lukt echter helaas nog niet in het Nederlands.

De Yeelights kan ik wel toevoegen in de NL GA echter deze zijn niet te bedienen in het Nederlands

[ Voor 82% gewijzigd door Furiousz op 15-08-2018 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchdragon81
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik heb m maar weer op Engels gezet, dat kon ik voice match wel activeren en google assistent vanuit elk scherm gebruiken..

Ook reageert ie op "hey google", tijdens het instellen vroeg voice match 2x om ok google en 2x om hey Google, daarna werkte het goed.

Omdat ik Engels als primaire taal heb ingesteld, staat wel alles op mijn Tel in het Engels, maar omdat ik Nederlands als secundaire taal hebt, doet assistent het goed in het Nederlands...

Zojuist een "gesprek" gehad met appie en een recept gezocht, het eerste recept wees ik af en toen kwam appie met een tweede, toen ik dese accepteerde vroeg appie of "hij" de ingrediënten aan een boodschappenlijstje moest toevoegen. Na bevestiging, deed hij dit netjes..

Werkt best goed in het Nederlands (met engels als primair)

"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"

• bartbh
  • Niet online
De herkenning voor opdrachten van het schakelen van verlichting gaat nog niet echt soepel. Onderstaande zinnen zijn in het Nederlands gesproken en worden in het Nederlands beantwoord.

Zet alle lampen uit
> Klopt, ik zet 7 lampen uit

Schakel alle lampen uit
> Goed, ik zet lamp achter uit

Zet alle lampen aan
> Prima, hier is 'Alle lampen' op Spotify

Zet alle lichten aan
> Prima, hier ‘Als Alle Lichten Zijn Gedoofd – Live 2006 Symphonica’ op Spotify

Zet alle lampen aan
> Oké, ‘Alle Lampen’ op Spotify afspelen

Schakel alle lampen aan
> [Google zoekresultaat]

Schakel alle lampen in
> Klopt, ik zet 7 lampen aan

Afbeeldingslocatie: https://fvh0ba.db.files.1drv.com/y4mIEMAzc03rfinyIx2G6NFX3Dm5ulAoV_SAr9Pz_2oVwQPxcQ1vgLjuI-ZJMlrF44vGN4g9F8TwjrAtWbnL9WCTf5ucbT9yKY1Rs6ZEV_L8iTKfyTm3QrFkWg9yPnCXc88kAyjspj7hM607wHoe_QL4j398U7i9c-gOT8OIhINB8gtPOejqqdbfCu5iaGmlJQbv-4ftVY_QismpItrROutyQ?width=371&height=660&cropmode=none

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Ik doe het korter: "Lichten aan" en "Lichten uit". Dat werkt bij mijn Yeelight lampen prima.

Beauty is in the eye of the beerholder

• xray79
Weet iemand of dit momenteel met Hue ook zo werkt? Met Engels werkte het bij mij maar half half. Waarschijnlijk omdat buiten/woonkamer etc niet herkent wordt.

• bartbh
  • Niet online
HellBeast schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 08:36:
Ik doe het korter: "Lichten aan" en "Lichten uit". Dat werkt bij mijn Yeelight lampen prima.
Hahaha, hoe simpel kan het zijn.

Is er bij iemand waarbij de Assistent wel goed kan zoeken naar "Welk nummer is dit?".

Als ik de assistent open terwijl er muziek speelt, krijg ik vanzelf de suggestie om "Welk nummer is dit?" te klikken. Echter krijg ik altijd als reactie "Dat kan ik voor je opzoeken" in plaats van het betreffende nummer.

Dit terwijl ik bij de Engelse versie wel netjes het betreffende nummer als resultaat krijg.

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 11:52
bartbh schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 08:31:
De herkenning voor opdrachten van het schakelen van verlichting gaat nog niet echt soepel. Onderstaande zinnen zijn in het Nederlands gesproken en worden in het Nederlands beantwoord.

Zet alle lampen uit
> Klopt, ik zet 7 lampen uit

Schakel alle lampen uit
> Goed, ik zet lamp achter uit

Zet alle lampen aan
> Prima, hier is 'Alle lampen' op Spotify

Zet alle lichten aan
> Prima, hier ‘Als Alle Lichten Zijn Gedoofd – Live 2006 Symphonica’ op Spotify

Zet alle lampen aan
> Oké, ‘Alle Lampen’ op Spotify afspelen

Schakel alle lampen aan
> [Google zoekresultaat]

Schakel alle lampen in
> Klopt, ik zet 7 lampen aan

[afbeelding]
Te grappig!

Maar even wat anders. Is de Home Control al in het Nederlands in te stellen?
Of moet me telefoon dan echt op het Engels staan? Ik heb ze een tijdje geleden wel gekoppeld in het engels en dat werkte goed. Maar heb me telefoon toch liever op het nederlands

• bartbh
  • Niet online
Ik heb tijd terug de koppeling gelegd met Controlicz toen ik m'n telefoon tijdelijk op Engels had gezet. Sinds ~2 weken staat m'n telefoon weer alleen op Nederlands en ik heb nog steeds de optie "Apparaatbediening in huis".

Verwijderd

bartbh schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:29:
[...]

Is er bij iemand waarbij de Assistent wel goed kan zoeken naar "Welk nummer is dit?".

Als ik de assistent open terwijl er muziek speelt, krijg ik vanzelf de suggestie om "Welk nummer is dit?" te klikken. Echter krijg ik altijd als reactie "Dat kan ik voor je opzoeken" in plaats van het betreffende nummer.

Dit terwijl ik bij de Engelse versie wel netjes het betreffende nummer als resultaat krijg.
Als ik op "welk nummer is dit?" klik krijg ik suggesties voor net-landnummers (+31, +248, etc). Maar als ik vraag "welk nummer is dit" krijg ik wel netjes het juiste resultaat.

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:08
dutchdragon81 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 19:39:
Ik heb m maar weer op Engels gezet, dat kon ik voice match wel activeren en google assistent vanuit elk scherm gebruiken..

Ook reageert ie op "hey google", tijdens het instellen vroeg voice match 2x om ok google en 2x om hey Google, daarna werkte het goed.

Omdat ik Engels als primaire taal heb ingesteld, staat wel alles op mijn Tel in het Engels, maar omdat ik Nederlands als secundaire taal hebt, doet assistent het goed in het Nederlands...

Zojuist een "gesprek" gehad met appie en een recept gezocht, het eerste recept wees ik af en toen kwam appie met een tweede, toen ik dese accepteerde vroeg appie of "hij" de ingrediënten aan een boodschappenlijstje moest toevoegen. Na bevestiging, deed hij dit netjes..

Werkt best goed in het Nederlands (met engels als primair)
Hoe werkt dit precies? Praat je in het Nederlands of in het Engels tegen je Assistent?

Ik heb het namelijk net geprobeerd. Primaire taal in het Engels, secundaire taal Nederlands. Als ik Nederlands tegen de Assistent praat, herkend deze mijn tekst niet en maakt er Engelse woorden van. Die Engelse worden maken samen geen zin waar de Assistent iets mee kan.

• Furiousz
bartbh schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:38:
Ik heb tijd terug de koppeling gelegd met Controlicz toen ik m'n telefoon tijdelijk op Engels had gezet. Sinds ~2 weken staat m'n telefoon weer alleen op Nederlands en ik heb nog steeds de optie "Apparaatbediening in huis".
Dat heb ik nu ook, alleen de bediening in het Nederlands werkt niet helaas. Althans...bij mij.

Met de GA in het Engels en als secundaire taal Nederlands verstaat hij bij helaas geen Nederlandse woorden. Hij maakt er dan iets van in het Engels.

[ Voor 14% gewijzigd door Furiousz op 16-08-2018 13:20 ]

• bartbh
  • Niet online
Ik heb Nederlandse taal primair en Engels secundair. Daarbij kan ik nu dus zowel via Engelse als Nederlandse commando's het licht bedienen.

Temperatuur opvragen werkt nog niet.
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:45:
[...]

Als ik op "welk nummer is dit?" klik krijg ik suggesties voor net-landnummers (+31, +248, etc). Maar als ik vraag "welk nummer is dit" krijg ik wel netjes het juiste resultaat.
Vreemd, dat krijg ik nu ook. Gaat dus nog niet helemaal lekker.

[ Voor 50% gewijzigd door bartbh op 16-08-2018 14:11 ]

• xray79
bartbh schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:38:
die had ik niet meer en geen routines meer was myday geworden. Nu heb ik net Assistent eraf gegooid telefoon herstart en in Engels primair Nl secundair gezet toen assistent geïnstalleerd met Engels primair en telefoon weer naar NL primair en EN (US) secundair) gezet en nu Zie ik als ik op assistent icoon druk settings en myday staan, maar alles in settings is in het NL in menu bovenin staat ook instellingen ipv settings, en ik heb routines en apparaat bediening in huis terug.....
Ben benieuwd of dit zo blijft of dat er een controle van Google komt en alles weer terug zet......

• dutchdragon81
bazzemans schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 12:02:
[...]

Hoe werkt dit precies? Praat je in het Nederlands of in het Engels tegen je Assistent?

Ik heb het namelijk net geprobeerd. Primaire taal in het Engels, secundaire taal Nederlands. Als ik Nederlands tegen de Assistent praat, herkend deze mijn tekst niet en maakt er Engelse woorden van. Die Engelse worden maken samen geen zin waar de Assistent iets mee kan.
Ik praat gewoon nederlands tegen assistent en het werkt gewoon.. en "ze" reageert gewoon in het nederlands terug

Ook kan ik engels ertegen praten .. dan reageert ze in het engels terug

"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:08
dutchdragon81 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 17:12:
[...]

Ik praat gewoon nederlands tegen assistent en het werkt gewoon.. en "ze" reageert gewoon in het nederlands terug

Vreemd. Bij mij werkt dat niet. Zijn er anderen bij wie dat net als bij @dutchdragon81 wel werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchdragon81
bazzemans schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 19:07:
[...]

Vreemd. Bij mij werkt dat niet. Zijn er anderen bij wie dat net als bij @dutchdragon81 wel werkt?
Blijkbaar niet 😉, hieronder een paar screenshots van mijn conversatie zojuist
(Als het goed is staan ze in volgorde)

Gewoon simpele vragen maar wel met switch nederlands engels enzo.

Afbeeldingslocatie: https://flic.kr/p/LpN56F
Afbeeldingslocatie: https://flic.kr/p/N3hDF7
Afbeeldingslocatie: https://flic.kr/p/N3hD7S
Afbeeldingslocatie: https://flic.kr/p/28MEKAg

Edit, link naar screens

https://www.flickr.com/photos/155883232@N02/shares/3V032X

[ Voor 7% gewijzigd door dutchdragon81 op 17-08-2018 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
xray79 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:20:
[...]

die had ik niet meer en geen routines meer was myday geworden. Nu heb ik net Assistent eraf gegooid telefoon herstart en in Engels primair Nl secundair gezet toen assistent geïnstalleerd met Engels primair en telefoon weer naar NL primair en EN (US) secundair) gezet en nu Zie ik als ik op assistent icoon druk settings en myday staan, maar alles in settings is in het NL in menu bovenin staat ook instellingen ipv settings, en ik heb routines en apparaat bediening in huis terug.....
Ben benieuwd of dit zo blijft of dat er een controle van Google komt en alles weer terug zet......
Nou paar uur later was alles weer weg in in het NL. Alleen de term settings en myday staan er nog de rest gaat in het NL. Routines is weg en ook de thuis apparaten zijn weg uit het menu instellingen. Wacht wel af tot ze alles in het NL werkend hebben. En als het niet goed werkt dan maar blijven typen en gewoon apps openen zonder voice ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
Het blijft allemaal raar werken. Ik heb voorlopig alles op Engels staan, op mijn telefoon en op de home. maar als ik vraag wat er op mijn kalender staat dan geeft hij antwoord in het Engels maar de afspraak zelf word in het Nederland gegeven. waar haalt Home dat Nederlands vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Laatst online: 11-09 22:20

Barbas

Gallego!

bazzemans schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 19:07:
[...]

Bij mij werkt het ook gewoon in het Nederlands, Motorola Z play met Android 8.0 erop

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

dutchdragon81 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:00:
[...]

Blijkbaar niet 😉, hieronder een paar screenshots van mijn conversatie zojuist
(Als het goed is staan ze in volgorde)

Gewoon simpele vragen maar wel met switch nederlands engels enzo.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Edit, link naar screens

https://www.flickr.com/photos/155883232@N02/shares/3V032X
Ik zie wel dat je op Android Pie zit, mss dat het daarom beter werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
dutchdragon81 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 17:12:
[...]

Bij mij werkt het weer anders..

Telefoon: Pixel 2, met Android Pie

Met EN als primaire taal en NL als secundaire taal verstaat GA alleen Engels, als ik Nederlands praat snapt ze er niets van en probeert ze er iets Engels van te maken.

Met NL als primaire taal, en EN als secundaire taal verstaat GA beide talen, maar antwoord ze altijd in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchdragon81
Boy schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:47:
[...]

Ik zie wel dat je op Android Pie zit, mss dat het daarom beter werkt...
Ik zit niet op pie, zit op Android 8.1
TheFes schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:09:
[...]

Bij mij werkt het weer anders..

Telefoon: Pixel 2, met Android Pie

Met EN als primaire taal en NL als secundaire taal verstaat GA alleen Engels, als ik Nederlands praat snapt ze er niets van en probeert ze er iets Engels van te maken.

Met NL als primaire taal, en EN als secundaire taal verstaat GA beide talen, maar antwoord ze altijd in het Nederlands.
Raar..

Weet ook niet waarom bij mij wel dual language werkt ☹️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
dutchdragon81 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:46:
[...]

Ik zit niet op pie, zit op Android 8.1
Oh, ik zou ook zeggen dat je op Pie zit, aangezien je tijd in de linkerbovenhoek staat, wat bij Pie geïntroduceerd is.
Niet dat ik niet geloof dat je op 8.1 zit, maar Pie zou wel mijn eerste gok zijn :)

[ Voor 12% gewijzigd door TheFes op 17-08-2018 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Op mijn horloge werkt het nog leuker:
Met Engels als primaire taal en Nederlands als secundaire taal kan ik in zowel het Engels als Nederlands tegen m'n assistent praten, en antwoord 'ie in de taal van de vraag. Andersom werkt het noch in het Engels, noch in het Nederlands. :/

🠕 This side up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchdragon81
TheFes schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:50:
[...]

Oh, ik zou ook zeggen dat je op Pie zit, aangezien je tijd in de linkerbovenhoek staat, wat bij Pie geïntroduceerd is.
Niet dat ik niet geloof dat je op 8.1 zit, maar Pie zou wel mijn eerste gok zijn :)
OnePlus 6 .. 😎

Loopt voor 😁

Maar ff serieus.. met sommige dingen loopt OnePlus echt voor en neemt google ervan dingen over..

Hier op de produktpagina zie je ook gewoon een afbeelding van de OnePlus met de tijd links bovenin

https://www.oneplus.com/nl/6

[ Voor 23% gewijzigd door dutchdragon81 op 17-08-2018 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:02
Lol 🤣

Vroeg aan Ga: "rap"
Krijg ik als antwoord :

"ik heb net een koekje met pindakaas" gegeten 🍪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchdragon81
Artwido schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:07:
Lol 🤣

Vroeg aan Ga: "rap"
Krijg ik als antwoord :

"ik heb net een koekje met pindakaas" gegeten 🍪
Haha inderdaad, vraag net: kun je een stukje voor me rappen..

Kuch heb net een koekje met pindakaas gegeten, kuch kuch

En daarna dit :.

Afbeeldingslocatie: https://flic.kr/p/N43XkN

https://flic.kr/p/N43XkN

😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skadrow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-12-2022
Mijn google home assistant heeft nog geen mogelijkheid voor de nederlandse taal alhoewel het op mijn telefoon wel al een tijdje werkt, ik heb de google home een factory reset gegeven en nogsteeds niet, iemand een tip?
Pagina: 1 ... 9 ... 20 Laatste