Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:34

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

App verwijderen en opnieuw installeren?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

dutchdragon81 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:18:
[...]

Haha inderdaad, vraag net: kun je een stukje voor me rappen..

Kuch heb net een koekje met pindakaas gegeten, kuch kuch
Die developers hebben echt grote lol daar _O-

Ik ken die video wel, maar ik snap de aanleiding niet helemaal. Iemand die wat meer kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:44
AW_Bos schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:28:
[...]

Die developers hebben echt grote lol daar _O-

Ik ken die video wel, maar ik snap de aanleiding niet helemaal. Iemand die wat meer kan vertellen?
Het is een wannabe rapper die bekend is geworden omdat hij zelf denkt dat hij geweldig is maar hij word uitgelachen. Het is een jongen met een laag iq. Eigenlijk een beetje triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Skadrow schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:20:
Mijn google home assistant heeft nog geen mogelijkheid voor de nederlandse taal alhoewel het op mijn telefoon wel al een tijdje werkt, ik heb de google home een factory reset gegeven en nogsteeds niet, iemand een tip?
Je bedoelt de speaker? Die kan nog geen Nederlands. De Assistent op de telefoon en de speaker zijn niet gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Artwido schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:45:
[...]

Het is een wannabe rapper die bekend is geworden omdat hij zelf denkt dat hij geweldig is maar hij word uitgelachen. Het is een jongen met een laag iq. Eigenlijk een beetje triest.
Maar vanwaar die 'pindakaas' quote van hem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skadrow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-12-2022
bartbh schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:03:
[...]
Je bedoelt de speaker? Die kan nog geen Nederlands. De Assistent op de telefoon en de speaker zijn niet gelijk.
Ah oké, dankjewel. ik dacht deze word ook meteen beschikbaar waneer het op de telefoons werkt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
AW_Bos schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:43:
[...]

Maar vanwaar die 'pindakaas' quote van hem dan?
Was een soort excuus dat hij even niet kon rappen. Soort verlegenheid of onwennig.
Ondertussen denkt hij door al die belangstelling dat hij echt wat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-08 21:46
Nu kan mijn Engelse assistent niet meer zingen maar de Nederlandse ineens wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:36

flexje

got-father

Ik heb dus echt helemaal niks aan Google assistant op mijn s8 plus. Wat heb ik eraan als het niet werkt zonder mn tel te unlocken en ook nog eens eerst de app te openen

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik ben de Google assistent nog niet echt gewend. Met de vorige functie met de home knop, kreeg ik geloof ik Google now on tap. Daar zat een functie ik dat ik tekst kon kopiëren vanuit bv een app of screenshot. Dit lijkt niet meer mogelijk in Google assistent? Zie wel de optie om te laten zien wat op de scherm wordt weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:29
xileS schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 00:24:
Ik ben de Google assistent nog niet echt gewend. Met de vorige functie met de home knop, kreeg ik geloof ik Google now on tap. Daar zat een functie ik dat ik tekst kon kopiëren vanuit bv een app of screenshot. Dit lijkt niet meer mogelijk in Google assistent? Zie wel de optie om te laten zien wat op de scherm wordt weergeven.
Vervolgens kun je screenshot delen als één van de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Zapato schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 07:04:
[...]

Vervolgens kun je screenshot delen als één van de mogelijkheden.
Die heb ik gezien ja, maar je kan niet tekst uit de screenshot kopiëren a la OCR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Rechts onderin staat het knopje voor Google lens. Daar gaat het mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9jbt8P9THyUER2w3KZOkqJ3z/full.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Artwido op 18-08-2018 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Artwido schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 12:25:
Rechts onderin staat het knopje voor Google lens. Daar gaat het mee.

[afbeelding]
Dat had ik idd gezien, maar daarmee gaat de camera aan en moet je een foto maken. Wat vast ook wel handig kan zijn.

Maar ik bedoelde deze functie die er eerst was:
Afbeeldingslocatie: https://s33.postimg.cc/q8cwqxlwf/Screenshot_20180818-124106_01.jpg

Maakt als het ware eerst een screenshot van je scherm en kan je dus een specifieke gedeelte selecteren om te kopiëren of te zoeken/delen.

Dit lijkt niet meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
@xileS
Je hebt gelijk.
Bixby op de Galaxy's kan dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
@Artwido hmm had liever ongelijk, vond het wel een handige functie. Hopen dat het terug komt dan maar. Of dat er een keuze is. Vond Google now on tap namelijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 17:12
Ik heb nu overal de taal op Nederlands staan, maar regelmatig schakelt de GA naar Engels. Hoe kan ik dat nou toch voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walace78
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-02 06:38
Bij mij stopt Google Assistent soms na een aantal vragen. Dan reageert hij niet meer op Ok Google. Dit gebeurt op willekeurige momenten..meer mensen die deze storing ervaren en hier tips voor hebben? Ben al uit de beta en heb alles opnieuw geinstalleerd.

Ik zou dit graag horen hoe/wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:35

Koenvh

Hier tekenen: ______

@Walace78 Ik heb hier wel op twee telefoons gemerkt dat de Nederlandse assistent soms blijft "denken" (drie puntjes die blijven lopen zonder dat er iets gebeurt).

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walace78
Koenvh schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 15:53:
@Walace78 Ik heb hier wel op twee telefoons gemerkt dat de Nederlandse assistent soms blijft "denken" (drie puntjes die blijven lopen zonder dat er iets gebeurt).
Hey Koen..neeh bij mij reageert GA helemaal niet meer op "Ok Google" na enige tijd wanneer ik continu de Assistent open heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belloooh
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-06-2024
Bij mij is de Assistent ineens verdwenen, samen met Google Lens in Foto's. Wel als ik de Moto G5 Plus weer op Engels (Amerikaans) zet is alles weer terug. In deze versie werkt voicematch-gedeelte ook, in de Nederlandse niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turrican
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 18:30
Dat dus. Ik krijg nu weer "Nederlands wordt nog niet ondersteund door de Google Assistent" bij de instellingen van Google Now. Tot voor kort werkte het microfoontje in mijn launcher nog wel maar nu ook niet meer. Dit is op een stock Galaxy S6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Turrican schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 17:22:
Dat dus. Ik krijg nu weer "Nederlands wordt nog niet ondersteund door de Google Assistent"
Ik heb nog niet anders gezien dat het een paar keer per dag wel/niet beschikbaar is. Op een Oneplus 5. Alles staat op Nederlands. De assistent is volkomen onbruikbaar op deze manier. Ik heb geen idee of en wanneer het werkt. En Oké Google had ik eerder wel. Maar zolang dat nog niet op orde is probeer ik het niet eens meer.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Hier geen enkel probleem, werkt prima. Ok Google werkt ook. Edit: Nokia 6.1

[ Voor 11% gewijzigd door Zapato op 20-08-2018 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde hier op een Nokia 6.1, vanaf begin/beschikbaar van de GA, is ze niet meer weg geweest en werkt "oké Google" elke keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belloooh
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-06-2024
Als je er geen apparaten mee kunt bedienen die ervoor geschikt zijn heb je aan de Assistent overigens weinig. Je kunt hem niet eens 4G laten inschakelen als dat uit staat, welk commando je ook geeft. Dan kan ie niets uit Spotify draaien of hij geeft internetpagina's op. De beschrijvingen, ook op Android Planeten, zijn veel te rooskleurig. Het meest vervelende is dat je je telefoon eerst moet ontgrendelen: dan heb je hem toch al in de hand en gaan veel dingen handmatig net zo snel of sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-09 17:29
Leuk ding om te proberen als je het woord 'test' uitspreekt. Doet ie een modem na lol.

Edit: doet ie blijkbaar willekeurig

[ Voor 18% gewijzigd door Converted007 op 20-08-2018 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vitabissj
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-10 10:04
weet er iemand een manier om met Google Assistant NL je Logitech Harmony te bedienen?
Want dit lijkt alleen nog maar te gaan in het Engels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
Via een google home kan het alleen nog maar in het Engels, op de telefoon zou het moeten lukken in het Nederlands maar ik ben er inmiddels wel achter dat niet iedereen het zelfde kan met de Nederlandse versie en dat we rustig moeten wachten tot het officieel ook op de home te krijgen is. Ik heb ook het idee dat je alles in het Nederlands moet hebben staan dus ook niet Engels als tweede taal, alleen dan komen alle Nederlands functies vrij volgens mij.

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:56
Bij het zetten van een wekker via GA gaat ook de trilfunctie bij mijn wekkers aan. Aangezien ik wel graag wakker wordt maar niet de rest van het huis wil wakker maken zoek ik hiervoor een oplossing. Iemand tips hoe ik de wekker aanzet zonder trilfunctie?

[ Voor 3% gewijzigd door Bo0bz op 23-08-2018 11:26 ]

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 22:32
Bo0bz schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:25:
Bij het zetten van een wekker via GA gaat ook de trilfunctie bij mijn wekkers aan. Aangezien ik wel graag wakker wordt maar niet de rest van het huis wil wakker maken zoek ik hiervoor een oplossing. Iemand tips hoe ik de wekker aanzet zonder trilfunctie?
Andere wekker-app gebruiken? Bijvoorbeeld Timely?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 16:30
Laat maar, niet goed gezocht...

[ Voor 81% gewijzigd door Gugger op 23-08-2018 13:50 ]

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• AW_Bos

AW_Bos

Dat ding kan ook telefoonnummers opzoeken van bedrijven ("Wat is het nummer van Vitens"), en vertellen in welke provincie {$plaatsnaam} ligt. ("In welke provincie ligt Den Bommel?")

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 11:32
Ik kan nogsteeds geen Nederlandse nieuwsbronnen selecteren, mis ik iets, of is dit nog niet beschikbaar?

• edtims
Nog niet beschikbaar.
Sahi_NL schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 16:56:
Ik kan nogsteeds geen Nederlandse nieuwsbronnen selecteren, mis ik iets, of is dit nog niet beschikbaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:36

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Als ik zeg "praat met NOS" dan speelt hij gewoon het laatste nieuws af, dus het kan wel. Zou ik wel prettig vinden als dat ook automatisch aan de Goodmorning Google routine kan worden toegevoegd.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertroeper
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-09 23:37
Nu kan je ook je verlichting in het Nederlands bedienen.

Ik heb eerst taal op Engels gezet en toen routines ingesteld, mijn Lifx lampen toegevoegd en taal weer terug naar NL.

Eerst kon je alleen in het Engels vragen om je lampen uit of aan te doen, maar nu werkt het ook in het Nederlands.

Bijvoorbeeld: "ok google, lampen aan". En " dim lampen" enz.

De xiaomi mi robot kan je nu ook in het Nederlands starten. "Start stofzuiger", en stop en dock stofzuiger werkt nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 16:01
Matszs schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 16:24:
Is het iemand hier gelukt om een koppeling te maken met PostNL? Als ik dit vanuit Google Assistent doe kom ik op de inlogpagina van PostNL, log ik in, kom ik terug en krijg ik de melding "Er is helaas iets misgegaan, waardoor ik je niet heb kunnen inloggen"

[afbeelding]
Is dit inmiddels al gelukt?
Zowel bij PostNL als Rabobank krijg ik deze foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
LoeWn schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:22:
[...]

Is mij wel gelukt. Geen gekke dingen voor moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs
  • Laatst online: 02-10 21:28

Matszs

><>

LoeWn schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:22:
[...]

Ja, een week later werkte het opeens wel, stuk of 10 keer geprobeerd. Zelf niks aan veranderd dus geen idee wat het veroorzaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-10 13:44

HellBeast

Oh My GoT!

Ik vind het heel jammer dat in de auto (bedraad gekoppeld met Android auto) de meeste functies het niet meer doen. Juist in de auto wil ik bijvoorbeeld kunnen zeggen: Speel "Artiest" op Spotify. Of Praat met NOS. Alleen de simpele opdrachten die niet gerelateerd zijn aan een dienst van derden kunnen nog worden uitgevoerd.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het een geweldige funktie jammer dat als ik zeg speel fit af en ik wil het op spotify laten afsprlen dat het niet werkt en soms zeg ik zet netflix op chromecast dan werkt dat ook niet andere functies werken wel meestal goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Sinds gisteren werkt wat staat er op mijn boodschappen lijst niet meer. Artikelen toevoegen gaat wel. Het openen van de lijst gaat nu enkel via het menu instellingen. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walace78
Genoeg bugs nog blijkbaar!! :-( ze zullen daar nog het nodige moeten doen om dit op alle toestellen goed te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-10 23:00
HellBeast schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 10:35:
Ik vind het heel jammer dat in de auto (bedraad gekoppeld met Android auto) de meeste functies het niet meer doen. Juist in de auto wil ik bijvoorbeeld kunnen zeggen: Speel "Artiest" op Spotify. Of Praat met NOS. Alleen de simpele opdrachten die niet gerelateerd zijn aan een dienst van derden kunnen nog worden uitgevoerd.
Dit.

Tot midden vorige week werkte perfect dezelfde opstelling bij mij nog wel.
Van het een op het andere moment echter niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap81
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-09 15:19
kontroll schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 08:33:
[...]

Dit.

Ik heb ook de indruk dat sommige dingen ineens niet meer werken. Op dag 1 maakte de assistent keurig gebruik van mijn exchange agenda maar nu werkt ineens alleen nog de google agenda waar eigenlijk niets in staat. De exchange agenda is wel gewoon zichtbaar in de agenda-app van google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
Je agenda kun je instellen in de instellingen van de assistent. Heb je daar de juiste agenda(s) geselecteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap81
Sahi_NL schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:12:
Je agenda kun je instellen in de instellingen van de assistent. Heb je daar de juiste agenda(s) geselecteerd?
Waar dan precies? Als ik wat screenshots bekijk zie ik dat je die optie inderdaad hebt in de Engelse versie van de assistent. In het nederlands vind ik deze niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
Je hebt gelijk inderdaad.. Blijkbaar heb ik dat in de Engelse versie ingesteld..

Even omschakelen naar US Engels, daar instellen en dan terug naar NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap81
Nope, dat werkt helaas ook niet. Ze zingt wel in het engels nu :P Ook na een reboot geen optie om de calendar te selecteren.

Het gekke is dat het op dag 1 gewerkt heeft. Ik weet dat zeker omdat google now nooit iets kon met de agenda en daarom liet ik die altijd links liggen. Het was dus zo'n beetje het eerste wat ik heb getest toen de assistent in het nederlands uit kwam.

Even afwachten dan maar, zal op termijn vast wel opgelost worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
Volgens mij zit het allemaal nog in de testfase, bij zijn er ook functie verdwenen en soms zijn ze weer terug. Ik neem aan dat de dag dat Nederlands ook op de google home uitkomt, de testfase voorbij is.
Jaap81 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:42:
Nope, dat werkt helaas ook niet. Ze zingt wel in het engels nu :P Ook na een reboot geen optie om de calendar te selecteren.

Het gekke is dat het op dag 1 gewerkt heeft. Ik weet dat zeker omdat google now nooit iets kon met de agenda en daarom liet ik die altijd links liggen. Het was dus zo'n beetje het eerste wat ik heb getest toen de assistent in het nederlands uit kwam.

Even afwachten dan maar, zal op termijn vast wel opgelost worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:01
Iemand enig idee wanneer ifttt nu ook in het Nederlands gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:51
edtims schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 18:21:
Volgens mij zit het allemaal nog in de testfase, bij zijn er ook functie verdwenen en soms zijn ze weer terug. Ik neem aan dat de dag dat Nederlands ook op de google home uitkomt, de testfase voorbij is.
[...]
Dat hoop ik wel ja. Ze kunnen zo geen Google Homes in Nederland verkopen. De NL'se versie van de Assistent heeft in deze vorm totaal geen nut wat mij betreft op een Google Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ik vraag mij af, wie gebruikt GA echt regelmatig?
In het begin vond ik het een leuk nieuwigheidje maar in praktijk vind ik het geen meerwaarde hebben.
Ik ga niet in ruimtes waar anderen zijn, tegen mijn telefoon praten. Niet omdat het soms gênant is, maar wanneer Ik bijvoorbeeld in de woonkamer tegen GA praat de gezinsleden vragen wat ik zei.
Het is handiger om gewoon te typen.
En sowieso zijn er nog bijna geen "internet of things " toepassingen.
De enige situatie dat ik GA handig vind is in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik krijg het maar niet voor elkaar om GA tweetalig te laten functioneren. Mijn telefoon staat (en blijft!!) op Engels (VS) ingesteld. Ik heb in mijn telefoon (een S8+) een tweede voorkeurstaal ingesteld staan, namelijk Nederlands. In GA settings (Google app, settings, GA settings) staat de assistant language op English (US), als ik daar op klik ga ik naar mijn telefoon settings waar als tweede taal Nederlands staat.

Maar als ik spreek, dan herkent GA simpelweg het Nederlands niet. Alles in het Engels gaat prima (near flawless zelfs).

Iemand de gouden tip?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:41
Artwido schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:56:
In het begin vond ik het een leuk nieuwigheidje maar in praktijk vind ik het geen meerwaarde hebben.
Ik ga niet in ruimtes waar anderen zijn, tegen mijn telefoon praten. Niet omdat het soms gênant is, maar wanneer Ik bijvoorbeeld in de woonkamer tegen GA praat de gezinsleden vragen wat ik zei.
Ik gebruik het soms om dingen op de gedeelde boodschappenlijst te zetten. Meestal doe ik dat via de Google Home, maar als ik niet thuis ben, of het graag in het Nederlands wil toevoegen dan gebruik ik GA op mijn telefoon.

Verder gebruik ik GA soms in de auto als ik moet bellen of iemand moet appen. Dat kan dan mooi hands free.

Daarnaast gebruik ik het ook voor herinneringen, en om snel de navigatie naar huis op te starten.

Internet of Things toepassingen zullen snel volgen als ook de Google Home beschikbaar wordt in Nederland.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
TheFes schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:07:
[...]

Ik gebruik het soms om dingen op de gedeelde boodschappenlijst te zetten. Meestal doe ik dat via de Google Home, maar als ik niet thuis ben, of het graag in het Nederlands wil toevoegen dan gebruik ik GA op mijn telefoon.
Voor boodschappen gebruiken wij de app Out of Milk. Kun je ook inspreken en synchroniseerd ook.
Misschien wanneer de home speaker uitkomt dat ik dan meer gebruik van Ga ga maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
In het Engels dus en met een Google Home. Ik vind het tegen de telefoon praten toch een grotere drempel dan tegen de Google Home. Sowieso omdat je de telefoon sowieso vast moet pakken om het scherm aan te zetten.
Maar ik zie wel een verschil in toepassingen. Wanneer er andere mensen in huis zijn ga ik geen vragen stellen aan Google Assistent en daar dus mensen mee lastig vallen. Een lamp aanzetten vind ik dan nog wel kunnen.
AllSeeyinEye schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:04:
Ik krijg het maar niet voor elkaar om GA tweetalig te laten functioneren. Mijn telefoon staat (en blijft!!) op Engels (VS) ingesteld. Ik heb in mijn telefoon (een S8+) een tweede voorkeurstaal ingesteld staan, namelijk Nederlands. In GA settings (Google app, settings, GA settings) staat de assistant language op English (US), als ik daar op klik ga ik naar mijn telefoon settings waar als tweede taal Nederlands staat.

Maar als ik spreek, dan herkent GA simpelweg het Nederlands niet. Alles in het Engels gaat prima (near flawless zelfs).

Iemand de gouden tip?
Ik heb het even gehad en daarna was het weer weg. Heeft denk ik een uurtje geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHeremans
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-08 21:20
Iemand die de google assistant gebruikt met openhab of andere service om apparaten aan te sturen ?

Het werkt wel in het nederlands, maar ik vind het antwoord vrij raar/

=> Ik : Keuken lichten uit
=> antwoord : Klopt, ik schakel twee lichten uit

Is dit rare antwoord door een verkeerde / missende vertaling in openhab of is het bij andere services ook zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 04-10 14:32
Bij HomeAssistant ook. Die heb ik gekoppeld aan mijn Google Home. Als er 1 lamp aan staat en ik vraag "turn off the lights", dan krijg ik altijd respons "ok, turning off 2 lights", ongeacht of er dus zoveel aanstaan. Evenzo, ook als er geen lampen aan staan komt dit antwoord ;-)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHeremans
Dat heb ik dus ook. of er nu een of meerdere lichten aan staan, hij zegt altijd het totale aantal. Maar wat met de nederlandse vertaling, is die ook zo raar ?

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/iNOi59/assistant.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
BHeremans schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:07:
Dat heb ik dus ook. of er nu een of meerdere lichten aan staan, hij zegt altijd het totale aantal. Maar wat met de nederlandse vertaling, is die ook zo raar ?

[afbeelding]
Dat heeft ongetwijfeld met de NL'se versie van Google Assistent te maken en niet OpenHab op HASS. Google Assistent ziet het volgens mij gewoon als zijnde lichten en geeft daar zijn reactie op (nadat zij een opdracht heeft gegeven aan je domotica systeem). Gewoon nog knullige spraak van Google Assistent dus lijkt me.

Dat ze het over het totaal aantal lampen heeft is niet vreemd. Ik denk niet dat Google Assistent feedback krijgt van je domotica systeem hoeveel en welke lampen aan staan.

---edit---
Overigens klinkt "schakel ... aan" ook vreemd. Is het niet inschakelen of aanzetten?

[ Voor 5% gewijzigd door barrymossel op 29-08-2018 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-10 13:44

HellBeast

Oh My GoT!

Sterker nog, omdat GA opdrachten in de regel "hit or miss" zijn, kun je jezelf ook nog voor lul zetten. Ik liet laatst ook aan een vriend zien dat ik mijn lichten thuis aan- en uit kon zetten via een stemcommando. Dus ik zeg: "lichten aan". En Google antwoord : Ik heb dit op internet gevonden met zoekopdracht "ligt eraan".

Als ze dat niet naar een 90% succes percentage kunnen krijgen, dan is het niet interessant. (En nee, ik heb geen spraakgebrek ;) )

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
BHeremans schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:07:

[afbeelding]
Wij gebruiken Engels (want Google Home doet nog geen Nederlands)
barrymossel schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:11:
Dat ze het over het totaal aantal lampen heeft is niet vreemd. Ik denk niet dat Google Assistent feedback krijgt van je domotica systeem hoeveel en welke lampen aan staan.
Maar als ik vraag "which lights are on?" of "is the table lamp on?" krijg ik correct antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHeremans
---edit---
Overigens klinkt "schakel ... aan" ook vreemd. Is het niet inschakelen of aanzetten?
Is gewoon een synoniem voor aanzetten hoor

https://nl.wiktionary.org/wiki/aanschakelen

ik zal normaal ook zeggen zet de lichten aan maar ..

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/nsADNp/assistant.png

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik gebruik het wel zo nu en dan, maar alleen bij vrienden. Niet op straat ofzo. Of ik ga ik een hoekje staan :P
Het blijft iets wat we toch eens moeten respecteren, als dat ooit eens gebeurt.

Het werkt gewoon snel, en je hoeft niet meer met je vingers een hele vraag in te voeren. De Assistent blijft mij verbazen. Je kan zelfs telefoonnummers van bedrijven opvragen, of "welk liedje is dit".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Hmmbob schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:40:
[...]
Maar als ik vraag "which lights are on?" of "is the table lamp on?" krijg ik correct antwoord.
Ah, dan zou hij het dus in theorie gewoon moeten kunnen. Komt dan wellicht nog in de toekomst!
BHeremans schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:43:
[...]

Is gewoon een synoniem voor aanzetten hoor

https://nl.wiktionary.org/wiki/aanschakelen

ik zal normaal ook zeggen zet de lichten aan maar ..

[afbeelding]

8)7
Ja, dat blijft irritant. Zulke dingen gebeuren in het Engels ook nog. Maar ook dingen zoals turn off tv light, dan gaat (soms) de TV uit. Assistant heeft nog veel te leren...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

@streamnl @EJSEJS @Ryan_ @soundwave070

Oké, het heeft even geduurd, maar het is gelukt om Koenvh Flitsmelder naar Flitsmelder te hernoemen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hHCDbFfl.png

Daarnaast kun je nu vragen of er geflitst wordt tussen twee plaatsen of in de richting van een plaats:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2aYlaOMl.png

De actiepagina is hier te vinden: https://assistant.google....id/00000091a3aff3fa?hl=nl, of gewoon naar Flitsmelder vragen :)
Ook beschikbaar in het Engels onder de naam Radar Notifier

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:41
Koenvh schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:50:
@streamnl @EJSEJS @Ryan_ @soundwave070

Oké, het heeft even geduurd, maar het is gelukt om Koenvh Flitsmelder naar Flitsmelder te hernoemen:

[afbeelding]

Daarnaast kun je nu vragen of er geflitst wordt tussen twee plaatsen of in de richting van een plaats:
[afbeelding]

De actiepagina is hier te vinden: https://assistant.google....id/00000091a3aff3fa?hl=nl, of gewoon naar Flitsmelder vragen :)
Ook beschikbaar in het Engels onder de naam Radar Notifier
Goed bezig!
Is het ook mogelijk om naar flitsers op je huidige route te vragen, en dat ie dan je route die actief is in Google maps (of Waze) pakt?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

@TheFes Helaas niet; acties hebben geen toegang tot je telefoon (mede omdat je ze niet eerst hoeft te installeren). Ik kan alleen toegang vragen tot je naam en locatie.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Erg leuk dat bedrijven en liefhebbers zelf ook eigen chatbots kunnen maken. Maar met die moeilijke namen wordt het 'm niet.

Waaronder Prappers media.

> "Praat met Prappers media"
< "Praat met rappers media"

En dus krijg je weer wat Google linkjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

@AW_Bos Probleem is dat elke naam bestaande uit één woord vooraf goedgekeurd moet worden door Google (dat wil zeggen, je moet een verzoek indienen met argumentatie waarom jouw naam uniek genoeg is). Da's een van de redenen dat er zo veel lange namen zijn. Bij Flitsmelder heeft dat ook even geduurd voordat dat allemaal geregeld was.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

@Koenvh Maar zijn ze streng met het toelaten van agents? Of valt het wel mee?
En leveren ze nog steeds shirts en presentjes uit aan de ontwikkelaars? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

@AW_Bos Ja, vrij streng. De feedback die je krijgt is wel redelijk uitgebreid, maar het kan dus wel even duren.
En ja, de cadeaus zijn er nog steeds :P https://developers.google.com/actions/community/overview
(En daar heb ik uiteraard helemaal niks op tegen :+)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Koenvh schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:48:
@AW_Bos Ja, vrij streng. De feedback die je krijgt is wel redelijk uitgebreid, maar het kan dus wel even duren.
En ja, de cadeaus zijn er nog steeds :P https://developers.google.com/actions/community/overview
(En daar heb ik uiteraard helemaal niks op tegen :+)
Zijn er dan ook eisen te vinden waar een app aan moet voldoen? Het is eigenlijk een kwestie om wat Intents en webhooks te gebruiken om wat tofs te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

@AW_Bos Een paar: https://developers.google.com/actions/discovery/checklist en https://developers.google...policies/general-policies

Een simpele chatbot zal niet snel voor problemen zorgen, maar als je API bijvoorbeeld niet altijd reageert (omdat het te lang duurt of iets dergelijks) tijdens de controle, dan zal die worden afgekeurd (en dat gebeurt ook echt).

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
Het water komt hier met bakken uit de hemel. He Google do i need a umbrella?-No it isn't raining"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-10 23:00
HellBeast schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 10:35:
kontroll schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 08:33:
Dit.
en hoppa

Sinds vanochtend in de auto klinkt de stem van GA plots anders (wat mij betreft: natuurlijker)
En vooral: ik kan wel terug Spotify aansturen via stemcommando's.
Het is duidelijk nog een work in progress

• Jaap81
edtims schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 17:24:
Het water komt hier met bakken uit de hemel. He Google do i need a umbrella?-No it isn't raining"
Haha, maar dat is is natuurlijk gebaseerd op het weer van accuweather, daar kan de assistent niet zoveel aan doen.

In ander nieuws, GA geeft als 'tip' dat je kan vragen 'Welk nummer is dit?' met een muzieknootje erbij. als je dit dan vervolgens vraagt krijg je een overzicht van alle landcodes.. erg handig 8)7

• Zapato
kontroll schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 08:28:
en hoppa

Sinds vanochtend in de auto klinkt de stem van GA plots anders (wat mij betreft: natuurlijker)
En vooral: ik kan wel terug Spotify aansturen via stemcommando's.
Het is duidelijk nog een work in progress
En mijn boodschappenlijstje doet het weer :)

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:07

Boy

www.byoscoop.nl

Ik kan nu "speel radio 3fm attic speaker" zeggen (attic speaker is m'n Google Home op zolder) en dan gaat ie via TuneIn spelen.

maar als ik "speel radio 3fm keuken" gaat ie Googlen ("keuken" is m'n JBL PlayList met Chromecast Built-in).

Als ik probeer "speel radio 3fm op attic speaker" of "speel radio 3fm op keuken" zegt ie "ik kan alleen video's afspelen op apparaten met chromecast of op tv's met castfunctionaliteit" :\

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
nieuws: Google maakt Assistent tweetalig

Maar nog niet in combinatie met Nederlands, al volgt dat nog wel.

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 23:38
Hmmbob schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 20:14:
nieuws: Google maakt Assistent tweetalig

Maar nog niet in combinatie met Nederlands, al volgt dat nog wel.
Hopelijk komt dat snel.

Ik heb alles in het Engels, maar soms wil ik interactie in het Nederlands hebben, en dat lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
Jaap81 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:59:
[...]

Waar dan precies? Als ik wat screenshots bekijk zie ik dat je die optie inderdaad hebt in de Engelse versie van de assistent. In het nederlands vind ik deze niet?
En tadaa: In het Nederlands (Wel in de Home app):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xukt82Y.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/88huiQ6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton56
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17:00
Bij mij heel wat minder instellings-mogelijkheden te zien :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Volgens mij is de truc om een keer naar het Engels te gaan, daar bijvoorbeeld home control in te stellen en vervolgens weer naar NL. Ik heb net zoals @Sahi_NL ook die opties.

Bij het wisselen van NL<>Engels verandert mijn dag in routines bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton56
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17:00
Idd nu een paar opties meer te zien, nog geen agenda -opties die ik juist zocht omdat juist het weergeven van de agenda bij mij nog niet lekker loopt.

Edit: na terugzetten op Nederlands en een nachtje slapen toch weer de oude situatie zonder de meer uitgebreide opties terug ...

[ Voor 30% gewijzigd door Anton56 op 02-09-2018 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 16:30
Ik krijg nu soms ineens de melding dat ik vanaf nu kan ontgrendelen met m'n stem door 'Ok Google' te zeggen. Als ik erop tap kan ik het command een aantal keer inspreken (zoals ik ook ooit had gedaan toen ik alles nog op Engels had staan). Hij loopt dan echter vast bij de laatste keer en de melding is dan verdwenen en de optie is vervolgens weer greyed out.

Meer mensen dit?

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walace78
Ja, heb ik ook..met de systeemtaal in het Engels kan je hem wel afmaken..ga je terug naar het Nederlands daarna dan werkt het voor een minuut (ok google in elk scherm) maar dit wordt vervolgens weer geforceerd teruggezet naar de greyed out optie. Belachelijk eigenlijk dat dit nu al een maand zo speelt. Baal er goed van omdat in de auto dan na verloop van tijd met de assistent opent de spraakopdracht ok google niet meer werkt (samsung s8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walace78
Goedenacht..wat ik nu heb gedaan is de system language op Engels gezet en de tweede taal (tussen haakjes) Nederlands en dan kan je wel unlocken via Ok Google. De assistent opent nu in elk scherm met als kantekening dat de systeemtaal wel Engels is en je hem dus altijd kan openen zonder dat het geforceerd terug wordt gezet. Wat ik heb gedaan: instellingen, taal, Engels (Nederlands), schuifje in Google app bij settings voice aanklikken, even trainen van de stem en die eronder daarna ook aanklikken..voilla!

Het enige nadeel is nu dat de telefoontaal in het Engels is..GA kan nu echter ook NL praten wanneer ik in het Nederlands de GA vragen stel. Overigens ik heb hier wel een beta versie dus durf niet te zeggen of dat veel uitmaakt met deze workarround :-)

[ Voor 20% gewijzigd door Walace78 op 08-09-2018 08:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Walace78
Helaas..het is alweer uitgezet op de 1 of andere manier.

Waardeloos.

[ Voor 11% gewijzigd door Walace78 op 08-09-2018 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey allemaal weet niet of mijn vraag in juiste deel van forum terecht komt maar na zoeken vond ik geen relevant topic.

ik ben zelf enorme fan van de assistent al gebruik ik wel de engelse variant wegens google home mini's
door een koppeling (voxior) met mijn loxone smarthome werken deze heel leuk samen.
nu is mijn vraag:

graag zou ik aan de assistent het commando geven
GOODNIGHT
waarop de assistent de vraag steld DO YOU HAVE TO WORK TOMORROW
YES of NO moet dan alsvolgd een commando sturen naar loxone voor zetten van de correcte wekker.

iemand die zo iets heeft kunnen verwezelijken of mij in de juiste richting kan duwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-10 10:16
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:21:
hey allemaal weet niet of mijn vraag in juiste deel van forum terecht komt maar na zoeken vond ik geen relevant topic.

ik ben zelf enorme fan van de assistent al gebruik ik wel de engelse variant wegens google home mini's
door een koppeling (voxior) met mijn loxone smarthome werken deze heel leuk samen.
nu is mijn vraag:

graag zou ik aan de assistent het commando geven
GOODNIGHT
waarop de assistent de vraag steld DO YOU HAVE TO WORK TOMORROW
YES of NO moet dan alsvolgd een commando sturen naar loxone voor zetten van de correcte wekker.

iemand die zo iets heeft kunnen verwezelijken of mij in de juiste richting kan duwen?
Eerste wat bij mij op kwam is... IFTTT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
GroeneThee schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:50:
[...]

Eerste wat bij mij op kwam is... IFTTT
of twee routines aanmaken?

Goodnight Work / Goodnight Joohoo ;-))

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:01
vraagje over routines....
ik werk met IFTTT en heb heel wat applets gemaakt, voor google home/assistant, welliswaar in het engels
IFTTT loopt altijd wel achter met talen, dus als eens google home in december in NL beschikbaar komt, dan zla het nog een poos duren vooraleer je deze taal in het NL kan toeassen in IFTTT

nu dacht ik aan routines

kan je deze met een taal mixen?

ik maak dus een routine:
kerstboomlampjes aan doen => actie => turn on christmas lightning (ifttt)

zou dit werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Ik zie dat het nu ook (eindelijk!) mogelijk is om Nederlandse nieuwsbronnen zelf toe te voegen aan de nieuwsroutine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan.B
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-10 09:28
Ik krijg nog steeds de melding "Nederlands (België) wordt nog niet ondersteund door de Google Assistent".

Zijn er nog mensen die aan het wachten zijn op de update, of moet ik me zorgen beginnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown90
  • Laatst online: 18-09 13:57
Nevermind :)

[ Voor 97% gewijzigd door Unknown90 op 14-09-2018 13:56 . Reden: Probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Johan.B schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:48:
Ik krijg nog steeds de melding "Nederlands (België) wordt nog niet ondersteund door de Google Assistent".

Zijn er nog mensen die aan het wachten zijn op de update, of moet ik me zorgen beginnen maken?
Even zoeken had je het teleurstellende feit opgeleverd dat (voorlopig) alleen Nederlands-Nederland werkt en niet Nederlands-België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan.B
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-10 09:28
bartbh schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 15:20:
[...]
Even zoeken had je het teleurstellende feit opgeleverd dat (voorlopig) alleen Nederlands-Nederland werkt en niet Nederlands-België.
Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste