Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Google Assistent] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• versc049
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20-02 21:36
Ben al een tijdje op zoek naar een antwoord op het volgende. Wellicht dat iemand hier er een antwoord op heeft.

Als ik op mijn Galaxy S8 de Google assistent aanroep met 'OK Google' (na het indrukken van de home-button) werkt dat in eerste instantie prima. Maar na een vraag of 2 stopt Google assistent met luisteren. 'Ok Google' (en alles wat daar op lijkt) wordt niet meer herkend en ik kan alleen nog maar tekst vragen stellen.
(ik heb de meest recente versie van de benodigde apps).

In augustus zag ik o.a. op Androidplanet dat er meer mensen zijn bij wie 'Ok Google' niet meer werkt en dat Google aan het werk is het probleem te verhelpen. Ik ging er vanuit dat het probleem vervolgens met een update wel werd opgelost, maar nu we inmiddels bijna 2 maanden verder zijn is er eigenlijk nog niets veranderd.

Daarom twee vragen:
- is deze functie op een telefoon nu wel (officieel) of niet beschikbaar in Nederland?
- als deze functie beschikbaar is in Nederland, Iemand enig idee hoe ik het probleem kan verhelpen?

Dank alvast!

versc049 wijzigde deze reactie 15-09-2018 10:54 (3%)
Reden: Wat grammaticale foutjes opgelost....

• Kastermaster
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 12-02 18:26
versc049 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 18:18:
Ben al een tijdje op zoek naar een antwoord op het volgende. Wellicht dat iemand hier er een antwoord op heeft.

Als ik op mijn Galaxy S8 de Google assistent 'OK Google' zeg (na het indrukken van de home-button) werkt dat in eerste instantie prima. Maar na een vraag of 2 stopt Google assistent met luisteren. 'Ok Google' (en alles wat daar op lijkt) wordt niet meer herkend en ik kan alleen nog maar tekst vragen stellen.
(ik heb de meest recente versie van de benodigde apps)

In augustus zag ik o.a. op Androidplanet dat er meer mensen zijn bij wie 'Ok Google' niet meer werkt en dat Google aan het probleem aan het werk is het probleem te verhelpen. Ik ging er vanuit dat het probleem vervolgens met een update wel werd opgelost, inmiddels bijna 2 maanden verder en eigenlijk is er nog niets veranderd.

Twee vragen:
- is deze functie op een telefoon nu wel of niet beschikbaar in Nederland?
- als deze functie beschikbaar is in Nederland, Iemand enig idee hoe ik het probleem kan verhelpen?

Dank alvast!
Ik heb exact hetzelfde probleem. Talen al meerdere malen gewijzigd, Assistent al opnieuw geïnstalleerd enz. Niets biedt soelaas.

• BraX
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 18-02 08:56
Kastermaster schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 08:41:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem. Talen al meerdere malen gewijzigd, Assistent al opnieuw geïnstalleerd enz. Niets biedt soelaas.
Ik heb ook dezelfde klachten. 'Oke google' trigger werkt erg slecht in combinatie met Nederlands / Engels.
Als iemand oplossing heeft hoor ik het graag.

• kaasaanfiets
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik ben de hele dag aan het schreeuwen 'ok Google maar er gebeurd niks...
Als ik iets handmatig zeg krijg ik alleen tekst resultaten terug. Geen stem.

Wat doe ik verkeerd.

• LNDN
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 10:24
De workaround voor Philips Hue (instellen in Engels daarna naar NL veranderen) werkt niet meer helaas. Ik kon voorheen in het Nederlands vragen de lampen aan en uit te doen. Dit kan nu niet meer. Ik vind het jammer dat alle GA 'recepten' handmatig gesupport moeten worden en niet bepaalde actions en connecties met behulp van AI kan worden gedaan.

• _Nick__
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 09:45
LNDN schreef op zondag 16 september 2018 @ 17:55:
De workaround voor Philips Hue (instellen in Engels daarna naar NL veranderen) werkt niet meer helaas. Ik kon voorheen in het Nederlands vragen de lampen aan en uit te doen. Dit kan nu niet meer. Ik vind het jammer dat alle GA 'recepten' handmatig gesupport moeten worden en niet bepaalde actions en connecties met behulp van AI kan worden gedaan.
Bij mij werkt "lampen aan" en "lampen uit" (en dan alleen alles tegelijk)..

Als ik woonkamer of keuken zeg gebeurt er niets..

• HellBeast
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 10:09

HellBeast

Oh My GoT!

Ik krijg onderhand een stevige aversie tegen Google Assistent. Vandaag werkt iets prima, morgen niet meer. Dingen die niet werkten schijnen al een tijd weer te werken. Heel onbetrouwbaar en irritant. Voelt alsof ze het een jaar te vroeg in produktie hebben genomen.

Beauty is in the eye of the beerholder

• Kastermaster
  • Laatst online: 12-02 18:26
Wat ik overigens ook vaak heb is 'false positives'. Mijn 'Ok Google' detectie werkt maar zelden goed, maar als ik de tv of radio aan heb staan komt het regelmatig voor dat mijn telefoon denkt dat ik 'Ok Google' zeg... Totaal onbetrouwbaar dus..

• deechtewber
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 21-01 21:22
Van false positives heb ik ook veel last. Gebeurt heel vaak, en gegarandeerd wanneer Waze op mijn telefoon een navigatie-instructie met Schiphol uitspreekt. De laatste lettergreep van SchipHOL lijkt op die van Google.

• marcelloeffen
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 11-12-2018

Als ik op mijn Galaxy S8 de Google assistent aanroep met 'OK Google' (na het indrukken van de home-button) werkt dat in eerste instantie prima. Maar na een vraag of 2 stopt Google assistent met luisteren. 'Ok Google' (en alles wat daar op lijkt) wordt niet meer herkend en ik kan alleen nog maar tekst vragen stellen.

In augustus zag ik o.a. op Androidplanet dat er meer mensen zijn bij wie 'Ok Google' niet meer werkt en dat Google aan het werk is het probleem te verhelpen. Ik ging er vanuit dat het probleem vervolgens met een update wel werd opgelost, maar nu we inmiddels bijna 2 maanden verder zijn is er eigenlijk nog niets veranderd.

Daarom twee vragen:
- is deze functie op een telefoon nu wel (officieel) of niet beschikbaar in Nederland?

Dank alvast!
Ook last van op mijn S8. Werkelijk alles geprobeerd.

• H143
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 07:09
De afgelopen dagen ben ik bezig geweest om home assistant draaiend te kringen op mijn rpi in de veronderatelling dat deze ook in het nederlands werkt maar kring hem alleen in het engels. Kan het zijn dat het op de rpi nog niet in het nederlands werkt?

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 20-02 20:07
alexswart schreef op donderdag 27 september 2018 @ 08:36:
De afgelopen dagen ben ik bezig geweest om home assistant draaiend te kringen op mijn rpi in de veronderatelling dat deze ook in het nederlands werkt maar kring hem alleen in het engels. Kan het zijn dat het op de rpi nog niet in het nederlands werkt?
Op de Google Home werkt het ook niet in het Nederlands, dus ik denk dat je inderdaad nog even moet wachten. De verwachting is dat het vóór de feestdagen (welke feestdagen?) gaat werken, omdat rond die tijd waarschijnlijk ook de Google Home's in Nederland verkocht gaan worden.

Oneplus One Review & Specificaties

• Zapato
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 09:18
Sinds gisteren kan ik ook de kamertemperatuur van mijn Nest thermostaat in het Nederlands opvragen (en ook in het Engels en Frans). Ik krijg netjes antwoord in het Nederlands, Engels of Frans.

• versc049
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20-02 21:36
Weer bijna een maandje verder....maar nog steeds geen echte verbetering.
Zal dat na 9 oktober a.s. (Google evenement met, naar verwacht, de officiële introductie van de Google Home) beter gaan worden...?

• NoFate
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 06:48
Als je google home binnenkort in het NL instelt, kan je er dan nog steeds Engelse commando's mee kunnen geven? Ik heb er heel wat gemaakt in IFTTT , maar ik verwacht nog niet dadelijk NL ondersteuning , bij ifttt loopt dat altijd wat achter...

Of eventueel routines in talen combineren?

• Pap3rclip
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 19-02 16:40
Werk de continued conversation optie bij jullie eigenlijk? De talen van mijn S7 en Google assistant staan beiden op English (US) maar helaas moet ik voor elk command een "Hey Google" gebruiken. Functie is ingeschakeld maar helaas...

Voor de rest werkt hij wel prima.

• DrBreakalot
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 18-02 15:33
Continued conversation werkt alleen op de drie Home-apparaten met Engels (US). Telefoons en andere taken hebben nog geen ondersteuning.
Werkt naar behoren op mijn Home.

• NoFate
Routines is blijkbaar niet beschikbaar in het NL , je moet dan even je telefoon in het ENG zetten, dan een routine aanmaken, en dan terug in NL
maar goed werkt het toch niet in NL
is dat omdat het nog neit officieel beschikbaar is in NL?

2de vraag, kan je met routines ook talen combineren ?
zoals bv "Radio AAN" => "Radio ON"
ik heb heel wat IFTTT commandos, maar alleen nog maar in het ENG beschikbaar, dus vraag me af of ik routines in het NL kan instellen die dan op zijn beurt ENG commandos uitvoeren... wellicht zal het nog even wachten zijn vooraleer IFTTT ook in het NL beschikbaar komt

• PnD
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 11:32

PnD

like in Pinda ^_^

nieuws: Google levert Home-speaker op 24 oktober voor 149 euro in Nederland

Dat is toch al snel...ben benieuwd of het dan ook beter gaat werken

Al mijn oude & nieuwe systemen

• p.d.akkerman
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 07:16
Ik hoop dat we dan per 24 oktober ook een volwaardige assistant app krijgen.

• Hertog_Martin
  • Laatst online: 11-02 21:44

Daarom twee vragen:

Dank alvast!
Ik ben een van de velen zo te zien met problemen op de s8.

Heb out of the box de assistant beschikbaar als ik home knop lang indruk, al lijkt deze via de Google app te lopen ipv aparte assistant app.

Eerste keer oké Google werkte, daarna kon ik het honderd keer zeggen zonder dat het iets deed.

Na telefoon reboot deed het het weer en kreeg ik het weerbericht enzo en doorvragen werkte ook, maar als ik dan bv navigatie opende dan stopte het met luisteren, alsof het alleen werkt als de app zelf openstaat.

Switch naar Engels leek het wel te werken tijdens andere applicaties

Maar ik wil Nederlands

Bizar zoveel problemen met software van Google. Dikke min voor Google

• RensJ
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 28-01 15:17
Hertog_Martin schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:14:
[...]

Ik ben een van de velen zo te zien met problemen op de s8.

Heb out of the box de assistant beschikbaar als ik home knop lang indruk, al lijkt deze via de Google app te lopen ipv aparte assistant app.

Eerste keer oké Google werkte, daarna kon ik het honderd keer zeggen zonder dat het iets deed.

Na telefoon reboot deed het het weer en kreeg ik het weerbericht enzo en doorvragen werkte ook, maar als ik dan bv navigatie opende dan stopte het met luisteren, alsof het alleen werkt als de app zelf openstaat.

Switch naar Engels leek het wel te werken tijdens andere applicaties

Maar ik wil Nederlands

Bizar zoveel problemen met software van Google. Dikke min voor Google
dat is toch bij iedereen zo? Ok, google werkt nog niet in het Nederlands (alleen in Google Maps). Home knop ingedrukt houden activeert assistent, dan luistert die een tijdje en daarna moet je weer op dat microfoontje drukken.

Als je volwaardige assistent wil, dan moet je telefoon voorlopig op Engels laten staan.

• edtims
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 19-02 19:48
Sinds afgelopen week doet de consersation mode het bij ineens wel.
Pap3rclip schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 22:22:
Werk de continued conversation optie bij jullie eigenlijk? De talen van mijn S7 en Google assistant staan beiden op English (US) maar helaas moet ik voor elk command een "Hey Google" gebruiken. Functie is ingeschakeld maar helaas...

Voor de rest werkt hij wel prima.

• edtims
Nee hoor op de telefoon werkt het wel in het Ned. ik kan dan ook lampen bedienen en zo. bijna alles werkt behalve zo ver ik kan zien de gespreksmode
RensJ schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:01:
[...]

dat is toch bij iedereen zo? Ok, google werkt nog niet in het Nederlands (alleen in Google Maps). Home knop ingedrukt houden activeert assistent, dan luistert die een tijdje en daarna moet je weer op dat microfoontje drukken.

Als je volwaardige assistent wil, dan moet je telefoon voorlopig op Engels laten staan.

• RensJ
edtims schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:12:
Nee hoor op de telefoon werkt het wel in het Ned. ik kan dan ook lampen bedienen en zo. bijna alles werkt behalve zo ver ik kan zien de gespreksmode
[...]
Ik bedoel alleen dat "OK Google" niet werkt vanaf alle schermen. Maar jij kunt dus zonder de home knop vanaf je start scherm etc via OK google je assistent oproepen?

En als scherm uit staan?

• deechtewber
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 21-01 21:22

• mregeling
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 09:53

• Brummetje
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

mregeling schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 10:21:
[...]

Die van mij spreekt Nederlands nu.
Nog iets moeten instellen en zo ja, waar/hoe?

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 11:47
Grappig. Net nog mijn Google home opnieuw ingesteld maar kon niet in het Nederlands. Er is ook geen update beschikbaar voor mijn app.

Wel enorm veel zin mocht het snel komen!

Nintendo Switch | Xbox One S | Surface Pro 2 | Oneplus 6 64 GB | Sony KDL-40WE5 | Sony DAV-DZ340 | OnePlus Bullets Wireless | Audio-Technica ATH-M50X

• sretlow
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 07-02 22:05
Mijn telefoon (Huawei P20 pro) werkt helemaal nog niet met oké Google. Inmiddels ben ik er achter dat Nova Launcher de boel blokkeert en nu komt zoekfunctie wel naar boven als ik oké Google zeg. Maar daarna registreert de microfoon niets meer. Als ik hetzelfde doe in de standaard Launcher dan gaat het wel goed. Raar....

• Paul01
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20-02 15:56

Paul01

Gek word ik er van!

Werkt bij iemand al het aan en uitzetten van de Philips Hue lampen via de telefoon (assistant)? Ik heb de Home app bijgewerkt en alles in het Nederlands. De Assistent werkt alleen als ik zeg "zet de lampen aan/uit" maar zet dan alle lampen aan of uit. Als ik vraag zet de Woonkamerlamp aan dan gaat ze die op Spotify zoeken. Moet ik ergens nog iets bijwerken kwa benamingen?

Paul01 wijzigde deze reactie 11-10-2018 15:32 (38%)

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20

• mregeling
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 09:53
Brummetje schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:26:
[...]

Nog iets moeten instellen en zo ja, waar/hoe?
Op mijn Android telefoon kan ik NL niet kiezen, maar op de iPad kan ik de taal wel selecteren in de Google Home app.

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Nu online
Is het mogelijk om google now weer in te stellen dat vroeger de standaard was. Persoonlijk vind ik google assistent niks, een gimmick op dit moment. Heb het dus ook uit staan maar wil als ik op de home knop druk naar google now.

• NoFate
dutchnltweaker schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 19:08:
Is het mogelijk om google now weer in te stellen dat vroeger de standaard was. Persoonlijk vind ik google assistent niks, een gimmick op dit moment. Heb het dus ook uit staan maar wil als ik op de home knop druk naar google now.
google app openen, instellingen - "je telefoon" google assistant => uitzetten
is dat niet genoeg?

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Nu online
NoFate schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 19:49:
[...]

google app openen, instellingen - "je telefoon" google assistant => uitzetten
is dat niet genoeg?
Dat had ik al gedaan, maar wil weer google now gebruiken.

• Boy
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

Boy

Android developer

mregeling schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:18:
[...]

Op mijn Android telefoon kan ik NL niet kiezen, maar op de iPad kan ik de taal wel selecteren in de Google Home app.
Ik heb het ook op m'n iPad geprobeerd, maar helaas, ik heb NL er nog niet bij staan.

• GroeneThee
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 13-02 08:33
dutchnltweaker schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 20:56:
[...]

Is volgens mij niet meer mogelijk.

Je zou kunnen proberen om een oude apk op te zoeken?

• Bose321
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 20-02 14:32
Iemand ervaring met Google Assistent met Home (app)? Ik heb een koppeling gemaakt met mijn lampen en switches en alles wat er te bedienen valt in huis, so far so good. Nieuwe interface is grappig, erg brak en simpel en kan niet eens RGB ofzo instellen, maargoed.

Maar het besturen van de devices via stem met Google Asisstent is echt kut met peren. Ik heb in een kwartier tijd het voor elkaar gekregen om welgeteld 1 lamp uit te krijgen. Wil ik hem aanzetten, dan krijg ik doodleuk een of ander random nummer die toevallig lijkt op de naam van de lamp. Bij andere lampen zegt ze weer vrolijk dat dat apparaat niet bestaat.

Gek word ik er van, werkt voor geen meter. Het is perfect qua naam, want ze verstaat me wel, en ook als ik de opdracht intik dan doet ze het zelfde.

• barrymossel
Bose321 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:05:
Iemand ervaring met Google Assistent met Home (app)? Ik heb een koppeling gemaakt met mijn lampen en switches en alles wat er te bedienen valt in huis, so far so good. Nieuwe interface is grappig, erg brak en simpel en kan niet eens RGB ofzo instellen, maargoed.

Maar het besturen van de devices via stem met Google Asisstent is echt kut met peren. Ik heb in een kwartier tijd het voor elkaar gekregen om welgeteld 1 lamp uit te krijgen. Wil ik hem aanzetten, dan krijg ik doodleuk een of ander random nummer die toevallig lijkt op de naam van de lamp. Bij andere lampen zegt ze weer vrolijk dat dat apparaat niet bestaat.

Gek word ik er van, werkt voor geen meter. Het is perfect qua naam, want ze verstaat me wel, en ook als ik de opdracht intik dan doet ze het zelfde.
Hier werkt het vrij goed. Mijn lampen hebben allemaal een Engelse naam en bevatten allemaal lamp of light. Wellicht dat je dat kunt proberen?

• Sahi_NL
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14-02 14:24

Sahi_NL

Pasop: Prikkelbaar

dutchnltweaker schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 20:56:
[...]

Met Nova launcher en Deze tip kom je een heel eind!

https://androidworld.nl/t...cher-tip-google-discover/

How can I change the world, if I can't even change myself? { Faithless - Salva Mea }

• .GoO
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 11-02 07:44
barrymossel schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:09:
[...]

Hier werkt het vrij goed. Mijn lampen hebben allemaal een Engelse naam en bevatten allemaal lamp of light. Wellicht dat je dat kunt proberen?
Hier ook. Room light, Kitchen light, etc. Werkt uitstekend.

• reemprive
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 17-01 15:09
Wanneer wordt het spraakmodel in Nederland actief? Iemand hier iets over vernomen? Ik kan nog steeds niet Assistant trainen wat het tamelijk nutteloos maakt.

Origin: Distinctiv3 YT

• MAkS1
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 19-02 18:31
Zojuist Nederlands kunnen instellen voor m'n home mini via de google home app.

Edit: het werkt prima! Heb de android app.

MAkS1 wijzigde deze reactie 13-10-2018 12:51 (23%)

• marcelloeffen
Goedemiddag, Nederlands staat er nu bij de voorkeuren idd tussen, echter Voice Match is nog steeds "Greyed out".

• MAkS1
marcelloeffen schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 15:21:
Goedemiddag, Nederlands staat er nu bij de voorkeuren idd tussen, echter Voice Match is nog steeds "Greyed out".
Voice match even geprobeerd (opnieuw trainen), werkt bij mij wel gewoon in de google home app..

• marcelloeffen
Helaas niet op mijn S8

• MAkS1
Kan nooit lang meer duren aangezien het bij mij gisteren ook niet kon.

Ben wel blij dat mijn Google Home mini eindelijk Nederlands verstaat en praat!

• marcelloeffen
Ik denk dat het bij jou werkt omdat je een Google Mini hebt..ik kan wel scannen in mijn wifi netwerk bij voice match, maar dan vindt hij niks.

• edtims
De update net binnen en maar even uitvogelen wat ze kan en als het net zo werkt als in het Engels. Misschien een tip. toen ik Engels verwijderde en Nederlands als taal koos , bleef het stil. Na een reset door de kabel te verwijderen, is mijn home mini nu in het Nederlands. Gespreksmodus werkt vooralsnog alleen in het Engels helaas. En de optie voicematch is wel te benaderen nu maar loopt vast, we zullen waarschijnlijk weer een hoop kinderziektes meemaken. ook nog geen enkele verbetering in de bluetooth verbinding met mijn bose speakers, de bediening is erg traag.En de heleboel loopt af en toe vast en heeft de assistent haar eerst scheldwoorden al om de oren gekregen.

edtims wijzigde deze reactie 13-10-2018 16:59 (43%)

• SoulTaker_79
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 09-02 19:54
Heb mijn assistent (Home mini) op Nederlands gezet.

Als test mijn hue lampen een Nederlandse naam gegeven, maar uk kan ze niet goed bedienen.

Ook commando's voor smartthings hub-v3 gaan niet lekker

Wachten of het vanaf 24ste beter gaat

• dooiedodo
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 18-02 21:36
ja ik ook net.. maar een lamp aan of uit zetten in nederlands lukt voor geen meter . Enige response is 'ik begrijp het niet' in een zeer robotachtige stem...... het weer opvragen in nl gaat wel goed, maar verder zijn al mijn apparaten die met engels werkten niet te gebruiken.
Ook stem instellen levert alleen maar fouten op. Zover geeft het mij geen volwassen indruk qua features.. toch maar engels blijven gebruiken .

• MAkS1
Bij mij werkt het Nederlands soms ook brak. Als je Engels als 2e taal instelt, kun je altijd in het Engels de zaken regelen die (nog) niet in het Nederlands willen lukken!

• edtims
Weet iemand de routines te vinden in de nieuwe app of hebben ze die functie er voorlopig uitgesloopt.?

• Zapato
Die is er niet uitgesloopt. Hij zit er nog niet in.

• Matszs
  • Laatst online: 11:41
De routines zijn terug te vinden door, mijn taal staat wel op US:

Klik door naar het laatste icoontje, je account. Daar kan je dan onder 'General settings' kiezen voor 'Settings'. Dan onder het tabblad 'Assistant' staat bij mij Routines.

• edtims
Raar die optie stond er echt niet meer tussen. Alles weer in het Engels gezet en de Google home app verwijdert en weer opnieuw geïnstalleerd. Nu zijn er wel tabbladen met meer functies. Vervolgens de taal weer in het Nederlands en de opties blijven. Toch de app weer opnieuw geïnstalleerd en alles is weer weg. De Nederlands versie is nog volledig uitgekleed.Nu alles weer in het Engels gezet dus ook de tel.en daarna weer opnieuw de app geïnstalleerd. Vervolgens alles terug in het Nederlands en de functies lijken nu te blijven maar werken niet in het Nederlands. . Deze maand nog maar even afwachten het Engels gebruiken, het is weer lekker beta allemaal zoals gewoonlijk bij Google.

• RensJ
Iemand een idee hoe je een specifieke lamp van Hue aan kan zetten?

Lamp heet keukenlamp hij ziet hem in home app, maar als ik vraag hem aan te zetten gaat assistent zoeken op internet.

• Paul01

Paul01

Gek word ik er van!

Bij mij werkt dit ook nog niet. Soms werkt het commando 'alle lampen aan wel'. Ik denk dat de ondersteuning voor Hue nog uitgerold moet worden, aangezien je wel bij de categorien andere merken kunt kiezen voor de bediening van verlichting.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20

• Wekko306
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 07:08
RensJ schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 16:47:
Iemand een idee hoe je een specifieke lamp van Hue aan kan zetten?

Lamp heet keukenlamp hij ziet hem in home app, maar als ik vraag hem aan te zetten gaat assistent zoeken op internet.
Werkt inderdaad nog niet helaas. Bij mij werkt het commando 'Hey Google, lampen aan' wel om via mijn Google Home de 2 lampen in dezelfde kamer aan te zetten. Maar als ik een specifieke lamp bij naam noem snapt hij het niet inderdaad

• Casperski
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 15-01 11:42
Ik heb continu het volgende probleem: Google assistent werkt prima, maar na ongeveer 5 min doet hij helemaal niks meer. Hij registreert vol geluid alsof ik sta te schreeuwen, maar hij doet niks meer.

Iemand enig idee hoe dit kan?
Op samsung Galaxy s8+

• marcelloeffen
Hoi, heb je toevallig een beta? Misschien had je dit al eens geprobeert, maar je zou de taal van je tel op Engels kunnen zetten en GA in het Nederlands. Je kan ook Google Home eens helemaal verwijderen en opnieuw instaleren. Voice Control werkt nu wel met mijn systeemtaal op Engels van de s8 en GA in het Nederlands.

marcelloeffen wijzigde deze reactie 15-10-2018 15:19 (35%)

• Paul01

Paul01

Gek word ik er van!

Bij mij is Hue in assistent beschikbaar en het werkt! Staat onder Verkennen, alle categorieën, bediening voor in huis, verlichting regelen.

• marcelloeffen
Voor de liefhebbers onder ons: De Google Home Mini is ook te koppelen met je smartphone via een hotspot. Ik heb nu een magneet op de achterkant van de Google Home Mini en deze gaat vandaag voor het eerst mee in mijn auto. Hoe koppel je de mini (zonder een heel Wifi Netwerk) nu met je smartphone? Hiervoor volg je de volgende stappen. Uiteraard moet je op het eind wel een voedingsbron hebben. Dit kan met de USB ingang van je autoradio (of misschien ook wel een Poweradapter).

1. Pak een andere telefoon (wellicht van een vriend of je vriendin ;) ) en zet hiermee een Wifi Hotspot op met een door jou gekozen naam en uiteraard wachtwoord.
2. Je maakt verbinding via Google Home op de jouw telefoon met de Hotspot op de andere telefoon.
3. Vervolgens volg je alle stappen van de Google Home App on je Google Home (mini) te verbinden.
4. Wanneer je klaar bent verbreek je de verbinding met de Hotspot van de telefoon van je vriend en open je een Wifi Hotspot op je eigen telefoon (het is uiterst belangrijk dat deze dezelfde Netwerknaam en Wachtwoord hebben als op de eerdere telefoon).
5. Daarna werkt de Google Home Mini via jouw persoonlijke hotspot en kan je deze bijv. op een andere locatie bedienen en je telefoon (bijv.) opladen of ergens anders neerleggen.

Mijn volgende stap is dat ik de Google Home Mini via USB ga verbinden met mijn autoradio. De stap die erna komt en ik denk dat die gaat werken is dat ik de Google Home Mini met de Bluetooth van mijn autoradio ga verbinden en deze als hoofdspeaker instel. Mijn telefoon gebruik ik als display voor bijv. Google Maps en ik wil proberen of ik ook via deze weg wellicht kan bellen met de Google Home mini. Wie zal het zeggen?

Misschien hebben mensen hier iets aan. Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik die wel.

• Hmmbob
  • Laatst online: 09:21
Ha, grappige use case. Er zijn ook auto’s uitgerust met een eigen WiFi spot, daar zou het ook mee kunnen. Al zijn die auto’s vaak ook al voorzien van Android Auto waarin de assistent zit, dus dan vervalt de noodzaak weer een beetje :)

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Sahi_NL

Sahi_NL

@marcelloeffen Dat vind ik wel ene hele grote omweg voor dingen die je ook met Android Auto (APK te krijgen via APKmirror) kunt doen..

Daarnaast, je Assistent op je telefoon kan toch net zo veel (of meer) dan de GHm?

How can I change the world, if I can't even change myself? { Faithless - Salva Mea }

• Boy
  • Nu online

Boy

Android developer

Ik heb m'n Home Mini eindelijk op NL kunnen zetten, maar nu brandt het lampje dat ik een herinnering heb en ik krijg 'm niet afgespeeld... "wat is mijn herinnering" en "wat is er aan de hand" vertellen t me niet...

• edtims
Het is gewoon weer als een half product uit gebracht. De stem klinkt voor geen meter en loopt regelmatig vast. dan weer herkent hij mijn lampen en dan weer niet. Doe alle lampen uit, oke zegt ze ik zet 2 lampen uit (ik heb er drie) doe alle lampen aan en ze zegt oke ik zet er 3 aan? Ga zo maar door. vele functie zitten nog niet in de Nederlandse app en ik ga maar weer over naar het Engels totdat het allemaal wel werkt.

• barrymossel
Boy schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:25:
Ik heb m'n Home Mini eindelijk op NL kunnen zetten, maar nu brandt het lampje dat ik een herinnering heb en ik krijg 'm niet afgespeeld... "wat is mijn herinnering" en "wat is er aan de hand" vertellen t me niet...
Kun je hem niet verwijderen via de calendar app op je telefoon?

• marcelloeffen
Sahi_NL schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:27:
@marcelloeffen Dat vind ik wel ene hele grote omweg voor dingen die je ook met Android Auto (APK te krijgen via APKmirror) kunt doen..

Daarnaast, je Assistent op je telefoon kan toch net zo veel (of meer) dan de GHm?
Nee, is geen omweg omdat als je nadenkt kan je je Google Home Mini dan overal mee naar toe nemen mocht je dit willen..to the beach my friend ;-)

Overigens de GA op mijn S8 is zo brak als t maar zijn kan.

marcelloeffen wijzigde deze reactie 19-10-2018 20:25 (6%)

• marcelloeffen
Hmmbob schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 08:20:
Ha, grappige use case. Er zijn ook auto’s uitgerust met een eigen WiFi spot, daar zou het ook mee kunnen. Al zijn die auto’s vaak ook al voorzien van Android Auto waarin de assistent zit, dus dan vervalt de noodzaak weer een beetje :)
Helaas ik kreeg hem niet gekoppeld met mijn Alpine BT-72 autoradio..deze wil de GA niet connecten..een probleem dat ik sinds kort heb bijv. met GA op mijn tel. is dat tijdens de pauzes die hij op Spotify opzet ik de stem van de GA niet mee hoor. En daarbij komt je kan er ook niet mee bellen / appen(met de mini).

• Sahi_NL

Sahi_NL

marcelloeffen schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 20:24:
[...]

Nee, is geen omweg omdat als je nadenkt kan je je Google Home Mini dan overal mee naar toe nemen mocht je dit willen..to the beach my friend ;-)

Overigens de GA op mijn S8 is zo brak als t maar zijn kan.
Ik zie het nut nog steeds niet.. Waarom zou ik de GHm overal mee naartoe willen nemen? Er zit een Google Assistant in mijn telefoon...

• Boy
  • Nu online

Boy

Android developer

barrymossel schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:22:
[...]

Kun je hem niet verwijderen via de calendar app op je telefoon?
Dan is het hele doel weg :)

• marcelloeffen
Sahi_NL schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 10:38:
[...]

Ik zie het nut nog steeds niet.. Waarom zou ik de GHm overal mee naartoe willen nemen? Er zit een Google Assistant in mijn telefoon...
Het nut zou kunnen zijn dat er beter geluid uit zou kunnen komen dan je mobiel. Het nut zou kunnen zijn dat hij momenteel stabieler en beter werkt dan GA op mijn S8 (en die van anderen met problemen ook blijkbaar). Het nut zou kunnen zijn dat je ipv tegen je mobiel te lopen praten liever een GHm in de buurt zet om mee te praten..er zijn veel dingen waarvoor het nuttig zou kunnen zijn. Mijn voordeel hoeft overigens niet jouw voordeel of nut te zijn..dat terzijde. :)

• Dutchredgaming
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 08:26

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Ik kan niet meer "open Whatsapp" met doen of met andere apps. Voor de update keert uiterlijk deed het best wel goed

Review Samsung C27H800 Monitor

• MAkS1
Vandaag de koppeling Philips hue verwijderd uit de Google Home app en opnieuw toegevoegd: bediening werkt nu goed via de Home mini in het Nederlands. Wel eerst alle kamers en lampen een Nederlandse naam geven! Nog steeds de tip om de 2e taal Engels aan te houden voor andere (niet hue) functies die niet in het Nederlands werken. Het wordt voor mij met de dag beter!

• Hertog_Martin
  • Laatst online: 11-02 21:44
RensJ schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:01:
[...]

Daar gaat het niet om. Ik weet dat Nederlands nog minder ondersteund is, maar het luistert gewoon op een gegeven moment helemaal niet meer, ook met knop ingedrukt en afbeelding dat het zogenaamd luistert. Dus als ik Google assistant handmatig open en zeg dim de lichten in woonkamer, werkt dat en daarna druk ik knop weer in en zeg doe de lichten uit in woonkamer dan registreert ie het geeneens meer. Het loopt zeg maar vast.

Lees dus dat veel mensen met een s8 dit hebben, mag wel eens gefixed worden

• Roost
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 11:17
Ben benieuwd of morgen bij de start levering Google Home ook voice match van de assistent op de telefoon werkt....

• MarfDoli
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 19-01 21:00
Ik vind het een beetje een rommeltje bij Google. 'Ok google' werkt niet en dit speelt al een lange tijd, maar google houdt z'n kaken op elkaar.
Notificaties zijn ook maanden een rommeltje op android en ook hier doet google niks aan.

• Zapato
MarfDoli schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:06:
Ik vind het een beetje een rommeltje bij Google. 'Ok google' werkt niet en dit speelt al een lange tijd, maar google houdt z'n kaken op elkaar.
Notificaties zijn ook maanden een rommeltje op android en ook hier doet google niks aan.
Werkt hier gewoon hoor, zowel Oké Google als Notificaties, in het Nederlands (Nokia 6.1).

• hansvk
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20-02 19:40
MarfDoli schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:06:
Je hebt toevallig een Samsung smartphone? Ik lees dit soort problemen vooral bij Samsunggebruikers.

• MarfDoli
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 19-01 21:00
Nee heb een oneplus 6. Werkt Ok Google met scherm uit en vergrendeld bij jullie dan?

MarfDoli wijzigde deze reactie 24-10-2018 10:46 (60%)

• Zapato
Nee alleen vanaf het startscherm. Maar dat is nooit anders geweest.

• 1voud
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 06:55
MarfDoli schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:45:
Nee heb een oneplus 6. Werkt Ok Google met scherm uit en vergrendeld bij jullie dan?
Bij mijn oneplus 6 werkt het wel gewoon hoor.
Voice match ingesteld?

• Erwin_83
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 11:19

Erwin_83

Gasloos sinds 01-12-2017

Ik heb zojuist de Google assistent app op mijn telefoon gezet en zit er wat mee te spelen. (Binnenkort de ICS1000 voor de ICS2000 wisselen en dan wordt het echt leuk)

Ik heb een Samsung A5, kan ik het geluids kanaal van Google assistent wijzigen? Die staat nu op media, maar die heb ik liever op systeem of meldingen staan. Dan kan het media volume uit of laag, ivm automatisch afspelen van Facebook filmpjes. In de instellingen heb ik het nog niet kunnen vinden.

• dickybakker
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 16-02 21:01
1voud schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 22:04:
[...]

Voice match ingesteld?
Hallo, ik zit al een tijdje te kloten maar bij mij blijft voice match gewoon outgraded staan met de melding niet in uw taal beschikbaar. Het is allemaal niet zo,n ramp dat ik op de homeknop moet tikken maar het irriteerd me gewoon. Heb alles al geprobeerd. Heb dus ook een Oneplus 6. Hoe heb jij het gedaan?

• Dennischo
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
1voud schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 22:04:
[...]

Voice match ingesteld?
Voice Match blijft hier grijs.. :'(

• Ortep
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

dickybakker schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:44:
[...]
Heb alles al geprobeerd. Heb dus ook een Oneplus 6. Hoe heb jij het gedaan?
Ik heb een Oneplus 5 en ook daar blijft het grijs

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Zapato
Hier ook grijs, maar oké Google werkt wel vanaf startscherm.

• Sanchaz12
  • Laatst online: 11-02 18:48
Hebben meer mensen last van dat Philips Hue gerelateerde commando's niet meer herkend worden? Tot vandaag kon ik in de assistent op Android zeggen "Zet verlichting slaapkamer aan op 50%" waarna de verlichting ook op 50% werd ingeschakeld. Wanneer ik dat nu probeer krijg ik afbeeldingen van lampen in een slaapkamer te zien. Ik heb al verschillende apps opnieuw geïnstalleerd waaronder de assistent, Google-app en Google Home. In de Google Home app heb ik ook verschillende keren de link opnieuw gemaakt met Hue, dat heeft helaas niet geholpen. Wel apart is dat de knoppen om de verlichting aan en uit te zetten in de Google Home app wel naar behoren werken.
Wanneer ik het wel aan de praat krijg is wanneer ik mijn telefoon op Engels (US) in stel. Dan werken de stemcommando's ineens weer, tot ik weer terug naar Nederlands ga.

EDIT
Net op een andere telefoon geprobeerd, het heeft één keer gewerkt in het Nederlands, na het sluiten en heropenen van de assistent stopt het met werken. Nu werkt enkel het commando "verlichting uit" op die telefoon. Op de andere werkt dat zelfde commando weer niet 8)7 ...

Sanchaz12 wijzigde deze reactie 25-10-2018 19:51 (15%)

• Hmmbob
Sanchaz12 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:34:
Hebben meer mensen last van dat Philips Hue gerelateerde commando's niet meer herkend worden? Tot vandaag kon ik in de assistent op Android zeggen "Zet verlichting slaapkamer aan op 50%" waarna de verlichting ook op 50% werd ingeschakeld. Wanneer ik dat nu probeer krijg ik afbeeldingen van lampen in een slaapkamer te zien. Ik heb al verschillende apps opnieuw geïnstalleerd waaronder de assistent, Google-app en Google Home. In de Google Home app heb ik ook verschillende keren de link opnieuw gemaakt met Hue, dat heeft helaas niet geholpen. Wel apart is dat de knoppen om de verlichting aan en uit te zetten in de Google Home app wel naar behoren werken.
Wanneer ik het wel aan de praat krijg is wanneer ik mijn telefoon op Engels (US) in stel. Dan werken de stemcommando's ineens weer, tot ik weer terug naar Nederlands ga.

EDIT
Net op een andere telefoon geprobeerd, het heeft één keer gewerkt in het Nederlands, na het sluiten en heropenen van de assistent stopt het met werken. Nu werkt enkel het commando "verlichting uit" op die telefoon. Op de andere werkt dat zelfde commando weer niet 8)7 ...
uit het Google Home topic:
rachidfinge schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 20:07:
De fix wordt nu uitgerold, dus grote kans dat smart home control weer werkt, anders zeker in de komende uren. :)

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Sanchaz12
  • Laatst online: 11-02 18:48
Bedankt, daar had ik nog niet gekeken. Het lijkt inderdaad alsof het nu weer begint te werken!

• KlaasjeNL
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 19-02 23:07
Ik krijg een punthoofd van assistent via mijn telefoon. Ik wil gewoon Netflix openen op mijn Sony Bravia android tv, dus zeg "open Netflix op mijn woonkamer-tv" of "open de Neflix-app op mijn woonkamer-tv" of "Ik wil Netflix kijken op tv". Maar wat ik ookk probeer, hij start steeds een filmpje over Netflix op Youtube. Ik krijg dus steeds de reactie "Oke, netflix kijken op youtube op woonkamer-tv".

Wat doe ik verkeerd? En werkt de home speaker beter? Overweeg hem te kopen, maar als dat net zo'n bron van frustratie is...

• Hmmbob
Nog maar eens iets uit het Home topic dan:
Hmmbob schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 07:12:
Mocht je je Home ecosysteem uit willen breiden: dit weekend is de Chromecast in de aanbieding bij Mediamarkt (€33).

• Daejji
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18-02 16:40
Zolang Google assistent nog niet op te roepen is met mijn stem, heb ik het in Nova Launcher zo ingesteld dat ik met 2 tikken op mijn scherm Google Assistent krijg.

Bevalt me eigenlijk ook beter omdat ik dan gelijk de opdracht kan geven en niet eerst hakkelig: Ok Google hoef te zeggen.

• EJSEJS
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 09:56

EJSEJS

Tweaker-fan

Daejji schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:49:
Zolang Google assistent nog niet op te roepen is met mijn stem, heb ik het in Nova Launcher zo ingesteld dat ik met 2 tikken op mijn scherm Google Assistent krijg.
Mag ik vragen hoe je dat hebt gedaan, want kan deze optie nergens vinden in Nova ?

• _Nick__
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 09:45
Het loont zich nu om in de laatste versie van de Google Assistent helemaal opnieuw alles aan te melden..

Alle commando's werken..

• Boy
  • Nu online

Boy

Android developer

Jammer joh :(

Als ik zeg 'speel spotify op keuken' kan dat niet.
Als ik zeg 'speel biffy clyro op keuken' gaat dat goed.
als ik vervolgens dan zeg 'speel radio 3fm' zegt ie 'wil je dat op keuken doen?' 8)7

Boy wijzigde deze reactie 26-10-2018 13:09 (7%)

• Daejji
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18-02 16:40
EJSEJS schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:22:
[...]

Mag ik vragen hoe je dat hebt gedaan, wamt kan deze optie nergens vinden in Nova ?
Bij instellingen van Nova Launcher > Gebaren & Invoer
Dan klein stukje naar beneden scrollen en bij dubbel tik heb ik assistent gekozen.
Vind het heerlijk werken.. veel beter dan met je stem de assistent oproepen.

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Nu online
Daejji schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:11:
[...]

Bij instellingen van Nova Launcher > Gebaren & Invoer
Dan klein stukje naar beneden scrollen en bij dubbel tik heb ik assistent gekozen.
Vind het heerlijk werken.. veel beter dan met je stem de assistent oproepen.
@EJSEJS wel met de kanttekening dat je daar de betaalde versie van Nova voor moet hebben.

Misery and hate will kill us all.

• GroeneThee
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 13-02 08:33
Gero71 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:54:
[...]

@EJSEJS wel met de kanttekening dat je daar de betaalde versie van Nova voor moet hebben.
Met alle respect maar dat is serieus money well spent!
Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True