Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Google Assistent] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• EJSEJS
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 09:56

EJSEJS

Tweaker-fan

Daejji schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:11:
[...]Bij instellingen van Nova Launcher > Gebaren & Invoer
Dan klein stukje naar beneden scrollen en bij dubbel tik heb ik assistent gekozen.
Vind het heerlijk werken.. veel beter dan met je stem de assistent oproepen.
Gevonden, ik had alleen gehoopt dat dit vanuit elk scherm had gewerkt maar dat is helaas niet zo. Dus kan ik beter de snel koppeling die ik op mijn startscherm heb gemaakt naar GA gebruiken,dat scheelt één keer tikken en geeft hetzelfde resultaat, even goed bedankt voor de uitleg ;)

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Nu online
GroeneThee schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:08:
[...]

Met alle respect maar dat is serieus money well spent!
Klopt, maar lastig zoeken naar gesture opties als iemand de free versie heeft. ;)

Misery and hate will kill us all.

• GroeneThee
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 13-02 08:33
Gero71 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:03:
[...]

Klopt, maar lastig zoeken naar gesture opties als iemand de free versie heeft. ;)
Dat is dan ook weer waar ;)

• Kastermaster
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 12-02 18:26
Google is weer flink aan het kloten dit weekend. Voice Match werkt nu zelfs in het Engels niet meer. Ook werkt de gespreksmodus niet meer. Niet enthousiast over de Assistent.

• EJSEJS
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 09:56

EJSEJS

Tweaker-fan

Lees net dat Google stopt met ‘Voice Match’ om te ontgrendelen: https://www.androidplanet...e-match-ontgrendelen/amp/

• deechtewber
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 21-01 21:22
Ik hoef er persoonlijk ook niet mee te ontgrendelen. Als het ontgrendeld maar eens zou werken. Man man.
"Overigens verdwijnt ‘Voice Match’ voor andere features niet; je kunt dus nog steeds de Google Assistent gebruiken om op elk moment met ‘OK Google’ vragen te stellen of apps te openen. Die functie werkt vooralsnog alleen in het Engels. Op moment van schrijven is onbekend of en wanneer deze optie naar Nederland komt."

• basa
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 20-02 19:48
Sinds kort ook maar even de Google assistent aan het uittesten. Nu krijg ik het maar niet voor elkaar om die assistent iets meer te laten doen dan een zoekopdracht. Ik heb mijn Hue lampen kunnen koppelen en kan deze ook aan of uit zetten in de Home app. Lichten bedienen via stem resulteert steeds in een zoekopdracht over een film over lichten...zowel in het Engels als Nederlands!
Iemand een idee hoe dit komt? Ik heb wel een Hue bridge versie 1...ligt het daar aan?
Alleen een app opstarten lukt wel met de assistent of bv. Google maps instellen lukt ook.
De volgende stap is ifttt, maar als Hue al niet lukt 😂

• Supertroeper
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 30-01 14:09
Nieuwsbronnen worden niet meer afgespeeld sinds laatste update. Kan iemand dit bevestigen?

• GroeneThee
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 13-02 08:33
Supertroeper schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:14:
Nieuwsbronnen worden niet meer afgespeeld sinds laatste update. Kan iemand dit bevestigen?
Net geprobeerd... "Ok, Google, wat is het nieuws?... "Hier volgt het laatste nieuws" en dan speelt in mijn geval als eerste het NOS nieuws af.

• kruila
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 08:51
Supertroeper schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:14:
Had ik ook, dacht ik tenminste, maar het bleek dat het nieuws op mijn chromecast audio, die aan mijn receiver hangt, werd afgespeeld. Heb toen, in de home app ingesteld het op de google home mini moest gebeuren:

- Home app
- Account (symbool rechtsonder)
- Lokale apparaten
- Naam die je de google home (mini) hebt gegeven
- Instellingen (tandwiel)
- Standaard muziekspeler: Google home (mini)

Toen ik bij standaard muziekspeler mijn Google home mini had gekozen (in plaats van de chromecast audio) werd daarna het nieuws gewoon op mijn google home mini voorgelezen.

kruila wijzigde deze reactie 30-10-2018 11:59 (32%)

Samsung Galaxy S9+ Black

• 1voud
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 06:55
basa schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 06:44:
Sinds kort ook maar even de Google assistent aan het uittesten. Nu krijg ik het maar niet voor elkaar om die assistent iets meer te laten doen dan een zoekopdracht. Ik heb mijn Hue lampen kunnen koppelen en kan deze ook aan of uit zetten in de Home app. Lichten bedienen via stem resulteert steeds in een zoekopdracht over een film over lichten...zowel in het Engels als Nederlands!
Iemand een idee hoe dit komt? Ik heb wel een Hue bridge versie 1...ligt het daar aan?
Alleen een app opstarten lukt wel met de assistent of bv. Google maps instellen lukt ook.
Heb je je lichten al geprobeerd een "bijnaam" te geven? En dan een simpele naam nemen om te testen bv. test 1. Geen woord "licht" in de naam nemen. Daar doet hij hier soms ook moeilijk over.

• xray79
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 10:07
Hier op de S8 hoort GA mij vaker niet dan wel. Vaak snapt GA de opdracht niet maar nog vaker hoort GA mij niet zie wel de balkjes bewegen maar dan wordt het een microfoonna aantal seconden en als ik op de microfoon tik bewegen de balkjes weer maar niks, geen reacrtie op mijn stem. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Nu gebruik ik GA niet veel maar dat komt vooral door de problemen met de herkenning.

• Dutchredgaming
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 08:26

Dutchredgaming

ICT Beheerder

xray79 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 09:33:
Hier op de S8 hoort GA mij vaker niet dan wel. Vaak snapt GA de opdracht niet maar nog vaker hoort GA mij niet zie wel de balkjes bewegen maar dan wordt het een microfoonna aantal seconden en als ik op de microfoon tik bewegen de balkjes weer maar niks, geen reacrtie op mijn stem. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Nu gebruik ik GA niet veel maar dat komt vooral door de problemen met de herkenning.
Bij mij hetzelfde probleem.

De eerste 3 vragen doet het prima met animaties van puntjes naar streepjes en weer puntjes (in Jip en Janneke taal :) ) en daarna bij de 4e gaat de puntjes naar alleen streepjes en GA doet helemaal niks (alleen meer batterij verbruiken).

Ik twijfel weer Engelse Bixby weer te gebruiken

Review Samsung C27H800 Monitor

• Mirage010
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 23-01 15:41
Dutchredgaming schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 20:08:
[...]

Bij mij hetzelfde probleem.

De eerste 3 vragen doet het prima met animaties van puntjes naar streepjes en weer puntjes (in Jip en Janneke taal :) ) en daarna bij de 4e gaat de puntjes naar alleen streepjes en GA doet helemaal niks (alleen meer batterij verbruiken).

Ik twijfel weer Engelse Bixby weer te gebruiken
Ja hier hetzelfde. Op Galaxy S8. Als ik het forum zo doorlees, zie ik dit vaker voorkomen en het lijkt alleen van toepassing op S8 en S8Plus.

Na een vraag of 4 stopt de assistent gewoon met luisteren. Hopelijk wordt dit snel gefixed. S8 is toch niet het minst verkochte model...

• stijnec1
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 11:16
Heb het ook op mijn Note8

• Boy
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10:48

Boy

Android developer

Boy schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:09:

...

Als ik zeg 'speel spotify op keuken' kan dat niet.
Als ik zeg 'speel biffy clyro op keuken' gaat dat goed.
als ik vervolgens dan zeg 'speel radio 3fm' zegt ie 'wil je dat op keuken doen?' 8)7
Deze laatste stap werkt nu dus ook niet meer. Kan dus niet de radio aanzetten op die speaker via Google Assistent. Super irritant dat je wisselende resultaten krijgt...

• timo381
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 29-11-2018
Werkt bij jullie de handsfree ondersteuning met voice match wel? Het kopje: Toegang via voice match, en spraak model blijven bij mij grijs. Er staat: deze functie is momenteel niet beschikbaar voor deze taal. Ik heb echter Engels (US) en Nederlands ingesteld. Ik heb een oneplus 6 en alle updates gedaan. Dit kan het ook niet zijn lijkt mij.

Ook heb ik alle cache gegevens en opslag gewist van de Google app (volgens een aantal video's op YouTube zou dit het probleem moeten oplossen) maar helaas...

Iemand nog ideeën?

• mac1987
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20-02 22:43
Hier hetzelfde probleem bij zowel een 3T als 6T... 'OK Google' is op geen enkele manier stabiel te activeren.

• ATCO
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
Zelfde probleem op lg G6. Heeft een tijdje goed gewerkt maar sinds een maand niet meer, ook niet na factory reset

• RensJ
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 28-01 15:17
timo381 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 19:25:
Werkt bij jullie de handsfree ondersteuning met voice match wel? Het kopje: Toegang via voice match, en spraak model blijven bij mij grijs. Er staat: deze functie is momenteel niet beschikbaar voor deze taal. Ik heb echter Engels (US) en Nederlands ingesteld. Ik heb een oneplus 6 en alle updates gedaan. Dit kan het ook niet zijn lijkt mij.

Ook heb ik alle cache gegevens en opslag gewist van de Google app (volgens een aantal video's op YouTube zou dit het probleem moeten oplossen) maar helaas...

Iemand nog ideeën?
zelfde met OP6. Nieuwste update geeft wel de mogelijkheid om assistent op de roepen door 0.5 seconden de aan-knop in te houden. (instellingen - knoppen gebaren)

wel waardeloos dat het niet gewoon met OK Google werkt, gebruikte dat erg veel in de auto.

• djfryslan
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 17-02 09:50
Op zowel de Oneplus6 als de pocophone f1 is de Voice Match niet beschikbaar voor deze taal (Nederlands)

Stel ik bij Instellingen - Voorkeuren - Talen voor de assistent op Engels UK in en ook de telefoon op Engels UK in, dan kan ik Voice Match wel instellen.

Iemand een oplossing?
Of is het gewoonweg nog niet mogelijk voor deze telefoons?

Bvd.

• LAPJENL70
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 11:41
Mirage010 schreef op zondag 4 november 2018 @ 11:04:
[...]

Ja hier hetzelfde. Op Galaxy S8. Als ik het forum zo doorlees, zie ik dit vaker voorkomen en het lijkt alleen van toepassing op S8 en S8Plus.

Na een vraag of 4 stopt de assistent gewoon met luisteren. Hopelijk wordt dit snel gefixed. S8 is toch niet het minst verkochte model...
Volgens mij gaat het met name fout als je een externe app wilt aansturen. Dus bijvoorbeeld Essent, Nest of Spotify. Als ik die gebruik dan loopt het binnen no time vast.

Maar ik moet zeggen dat zo'n assistant leuk is om een keer te proberen maar voor de rest zal ik het totaal niet missen. Zeker als het allemaal maar halfbakken werkt.

• Boy
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10:48

Boy

Android developer

Ik heb nu Engels en NL ingesteld staan en kan het allebei door elkaar gebruiken.

Aangezien shortcuts nog niet werken in het Nederlands, dacht ik 'dan doe ik het voor nu nog in het Engels'. Maar m'n engelse shortcuts (ik kan ze nu ook gewoon inzien) doen het niet!

Nog meer mensen die hier last van hebben? Het zal vast werken als ik het alleen op Engels zet, maar dat wil ik eigenlijk niet...

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

dippert

Ik kan wel gewoon snelkoppelingen in het Nederlands maken. Niet dat ze werken maar dat ligt vast aan mij. :+
basa schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 06:44:
Ben ik sinds kort aan het spelen maar gebruik de term lampen in plaats van lichten, anders zoekt hij steeds naar dimlichten. :')

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• Cyleo
  • Laatst online: 19-02 22:37
djfryslan schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:44:
Op zowel de Oneplus6 als de pocophone f1 is de Voice Match niet beschikbaar voor deze taal (Nederlands)

Stel ik bij Instellingen - Voorkeuren - Talen voor de assistent op Engels UK in en ook de telefoon op Engels UK in, dan kan ik Voice Match wel instellen.

Iemand een oplossing?
Of is het gewoonweg nog niet mogelijk voor deze telefoons?

Bvd.
Dit is nog niet beschikbaar in het Nederlands, ik heb zelf een pixel 2. Voor nu gewoon in Engels en Nederlands zetten.

Ik vind het wel erg jammer dat de hue lampen in het Nederlands nog niet werken. Dat is nu in het Engels een van mijn meest gebruikte toepassingen, en ook nog eentje die fijner in je eigen taal werkt.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

dippert

Wat werkt er niet in het Nederlands dan? Ik kan mijn Hue gewoon bedienen. :?

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Ik wil google mini gebruiken als wekker. Kan ik mijn wekkers van klok app (samsung) synchroniseren of opnieuw toevoegen?

• deechtewber
  • Laatst online: 21-01 21:22
Gonadan schreef op donderdag 15 november 2018 @ 19:41:
Wat werkt er niet in het Nederlands dan? Ik kan mijn Hue gewoon bedienen. :?
Voice match werkt niet in het NL. Dat je dus vanuit elk scherm de Google assistent kunt aanroepen met ok Google.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

dippert

deechtewber schreef op zondag 18 november 2018 @ 09:41:
[...]

Voice match werkt niet in het NL. Dat je dus vanuit elk scherm de Google assistent kunt aanroepen met ok Google.
Dat weet ik, maar @Cyleo had het over Hue. Dat werkt bij mijn weten gewoon wel.

• cbrandts
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20-01 00:08

cbrandts

Ben wel gek, maar niet dom...

Mijn home mini doet alles prima in het Engels . De NL dame ‘snapt’ maar niet wat ik bedoel als hue wil bedienen. Alles geprobeerd : andere namen, opnieuw koppelen . Niks lijkt te helpen . In het Engels werkt het uitstekend 😟

xMouse

• Goldwing1973
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 18-02 14:17
Ik heb vandaag m’n Google Home mini binnen gekregen maar wat een teleurstelling.
Philips Hue - werkt niet
Nest - werkt niet
Harmony - werkt niet

Ik kan ze wel toevoegen maar een spraakcommando geven ho maar, iedere keer dat standaard antwoord dat ik het in de Home app moet instellen.
Zelfs een standaard opdracht “zet muziek aan” vertikt ie.
Ik kan wel vragen voor het weer of de tijd maar ik wou ‘m gebruiken voor m’n “smart” apparatuur

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09:21
Goldwing1973 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:11:
Ik heb vandaag m’n Google Home mini binnen gekregen maar wat een teleurstelling.
Philips Hue - werkt niet
Nest - werkt niet
Harmony - werkt niet

Ik kan ze wel toevoegen maar een spraakcommando geven ho maar, iedere keer dat standaard antwoord dat ik het in de Home app moet instellen.
Zelfs een standaard opdracht “zet muziek aan” vertikt ie.
Ik kan wel vragen voor het weer of de tijd maar ik wou ‘m gebruiken voor m’n “smart” apparatuur
Gekke vraag he, maar heb je het al in de Home app ingesteld?

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Goldwing1973
Hmmbob schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:40:
[...]

Gekke vraag he, maar heb je het al in de Home app ingesteld?
Ik heb de Hue toegeveogd en zie alle lampen staan ik kan ze ook via "aan/uit" handmatig aanzetten.
Zelfde geld voor de Nest, ik kan 'm vanuit de Home app wel bedienen, maar via een spraakcommando niet.

• Hmmbob
"OK Google - sync my devices" (of in het nederlands - "synchroniseer mijn apparaten" denk ik)

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• kstja0
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 16-02 23:10
Sinds vandaag zijn de routines verdwenen (snelkoppeling) uit de home app. Gisteren zag ik ze toch echt staan, nu niet meer te vinden.

• DvD77
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 20-02 11:11
kstja0 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 17:16:
Sinds vandaag zijn de routines verdwenen (snelkoppeling) uit de home app. Gisteren zag ik ze toch echt staan, nu niet meer te vinden.
Ik sinds vandaag een google home mini (kom van de dot) en krijg met geen mogelijkheid de routines zichtbaar....

• Goldwing1973
Google home volledig gereset, alles verwijderd uit de App, App verwijderd.
App opnieuw geinstalleerd, Google Home geinstalleerd.
Nest weer toegevoegd, "OK Google - sync my devices" of in het nederlands - "synchroniseer mijn apparaten" geprobeerd.
Engelse taal toegevoegd als invoertaal, nog een keer "OK Google - sync my devices" geprobeerd. - Foutmelding te horen gekregen.
"Hé Google, zet de temperatuur op 20 graden" - weer foutmelding.

Stekker eruit, ding terug in doos, AH gebeld en komen 'm morgen weer ophalen, wat een TROEP zeg.

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Goldwing1973 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:25:
Google home volledig gereset, alles verwijderd uit de App, App verwijderd.
App opnieuw geinstalleerd, Google Home geinstalleerd.
Nest weer toegevoegd, "OK Google - sync my devices" of in het nederlands - "synchroniseer mijn apparaten" geprobeerd.
Engelse taal toegevoegd als invoertaal, nog een keer "OK Google - sync my devices" geprobeerd. - Foutmelding te horen gekregen.
"Hé Google, zet de temperatuur op 20 graden" - weer foutmelding.

Stekker eruit, ding terug in doos, AH gebeld en komen 'm morgen weer ophalen, wat een TROEP zeg.
Heb je je telefoon herstart?

• Goldwing1973
iPad, nee dat nog niet

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Ik kon mijn Google Home Mini niet vinden na geforceerd de app uitzetten (ook via app info).
Na herstarten zie ik mijn Mini weer :D

• Goldwing1973
Dutchredgaming schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:39:
[...]

Ik kon mijn Google Home Mini niet vinden na geforceerd de app uitzetten (ook via app info).
Na herstarten zie ik mijn Mini weer :D
Hij ziet 'm wel, alleen snapt dat ding gewoon geen één commando om b.v. m'n nest of Philips hue te bedienen.

iPad herstart, "Hé Google, zet de verlichting aanrecht uit" - "Ik weet niet hoe ik je hiermee kan helpen maar ik ben nog aan het leren"

Goldwing1973 wijzigde deze reactie 21-11-2018 20:43 (15%)

• Hmmbob
Goldwing1973 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:40:
[...]

Hij ziet 'm wel, alleen snapt dat ding gewoon geen één commando om b.v. m'n nest of Philips hue te bedienen.

iPad herstart, "Hé Google, zet de verlichting aanrecht uit" - "Ik weet niet hoe ik je hiermee kan helpen maar ik ben nog aan het leren"
Dit bedoel ik echt niet verkeerd; maar ik denk echt dat het een installatieprobleem aan jouw kant is... Al die integraties die je wil gebruiken werken gewoon...

Krijg je steeds diezelfde foutmelding?
Heb je misschien een Android device ipv je iPad om een en ander te configureren? Dan sluit je uit dat het aan de iPad ligt.
Heb je de Home Mini al eens opnieuw opgestart? (Stekker er uit, 10sec wachten, stekker erin)
Heb je de Home App op je iPad al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?

Gaan de lampen wel uit als je de algemene term gebruikt? "Hey Google, doe het licht uit"

Edit1: Heb je kamers aangemaakt in de app, en heb je de Google Home in een andere (virtuele) kamer gezet dan de andere devices? Dan zou je nog kunnen overwegen om even het aanmaken van kamers over te slaan en alles "op 1 hoop" te gooien om zo problemen daarmee uit te sluiten

Edit2: misschien kun je nog overwegen om de Google Assistant App op je iPad te laden - wellicht dat dat iets los trekt: https://itunes.apple.com/...1220976145#?platform=ipad. Het hele Assistent / Home ecosysteem grijpt zo op elkaar in...

Hmmbob wijzigde deze reactie 21-11-2018 20:54 (53%)

• Goldwing1973
Hmmbob schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:48:
[...]

Dit bedoel ik echt niet verkeerd; maar ik denk echt dat het een installatieprobleem aan jouw kant is... Al die integraties die je wil gebruiken werken gewoon...

Krijg je steeds diezelfde foutmelding?
Ja
Heb je misschien een Android device ipv je iPad om een en ander te configureren? Dan sluit je uit dat het aan de iPad ligt.
Nee, alleen iOS devices hier
Heb je de Home Mini al eens opnieuw opgestart? (Stekker er uit, 10sec wachten, stekker erin)
Ja
Heb je de Home App op je iPad al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?
Ja
Gaan de lampen wel uit als je de algemene term gebruikt? "Hey Google, doe het licht uit"
Nee
Edit1: Heb je kamers aangemaakt in de app, en heb je de Google Home in een andere (virtuele) kamer gezet dan de andere devices? Dan zou je nog kunnen overwegen om even het aanmaken van kamers over te slaan en alles "op 1 hoop" te gooien om zo problemen daarmee uit te sluiten
Ik heb alles in "Woonkamer". gezet
Edit2: misschien kun je nog overwegen om de Google Assistant App op je iPad te laden - wellicht dat dat iets los trekt: https://itunes.apple.com/...1220976145#?platform=ipad. Het hele Assistent / Home ecosysteem grijpt zo op elkaar in...
Nu aan het proberen

Edit: Dit is het begin scherm.

Ik heb ook Spotify gekoppeld, geprobeerd "Hé Google, zet de Beatles op" (zoals er als in een voorbeeld staat)
Weer die foutmelding.
"Hé Google, zet muziek aan", en weer die fout.

Goldwing1973 wijzigde deze reactie 21-11-2018 21:20 (9%)

• Hmmbob
Goldwing1973 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:02:
Edit: Dit is het begin scherm.
[Afbeelding]

Ik heb ook Spotify gekoppeld, geprobeerd "Hé Google, zet de Beatles op" (zoals er als in een voorbeeld staat)
Weer die foutmelding.
"Hé Google, zet muziek aan", en weer die fout.
Hmm, getuige dat er thermostaat staat en je lampen icoontjes geeft, lijkt die koppeling ok. Ik zie hier je Google Home niet in de lijst staan, staat die er lager wel tussen?

• Goldwing1973
Hmmbob schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:33:
[...]

Hmm, getuige dat er thermostaat staat en je lampen icoontjes geeft, lijkt die koppeling ok. Ik zie hier je Google Home niet in de lijst staan, staat die er lager wel tussen?

Yup

• Hmmbob
Hmmkay - gek probleem dan. Je kan nog op het icoontje van je Mini klikken en dan het tandwieltje kiezen, en daar alle instellingen nakijken. Kijk voornamelijk ook even of je dezelfde Google accounts gelinkt hebt.

Flinke set slimme lampen in je huis trouwens B)

Edit: In de instellingen van je Home Mini kan je ook nog "remove device / unlink" (of hoe het ook maar in het Nederlands mag heten, mijn tel staat in ENG) kiezen, zodat je de Home Mini opnieuw kan instellen. Weet niet of je dat al geprobeerd hebt....

Gek probleem hoor, wij hebben hier een Home en een Home Mini die gewoon zonder problemen werken....

Hmmbob wijzigde deze reactie 21-11-2018 21:41 (40%)

• Xrypta
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 09:40
Probeer met de thermostaat; hè Google, zet thermostaat op xx graden? Hier werken de voorbeelden die je noemt vleiloos, ook met iOS 8)7

• Goldwing1973
Xrypta schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:42:
Probeer met de thermostaat; hè Google, zet thermostaat op xx graden? Hier werken de voorbeelden die je noemt vleiloos, ook met iOS 8)7
"Ik weet niet hoe ik je hierbij kan helpen"

• Hmmbob
Kijk hier eens of je Home Mini je wel goed verstaat: https://myactivity.google.com/myactivity

• Xrypta
Goldwing1973 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:45:
[...]

"Ik weet niet hoe ik je hierbij kan helpen"
Heel apart, indien je vraagt wie je bent, antwoord ie daar wel op? Wellicht de voicematch welke je niet accepteert en hierdoor niet autoriseert?
Hier momenteel 3 mini’s in gebruik, gekoppeld aan nest, tradfri en hassio ( niet via de betaalde wijze ).
Zou toch zeggen dat ‘t iets simpels moet zijn...?

• Goldwing1973
Gezegd Hoe laat is het
Details • com.google.OPA
Gezegd zet de verlichting aanrechtblad uit
Details • com.google.OPA

Dus, ja hij verstaat me wel en als ik op afspelen druk hoor ik ook echt mezelf.

• Goldwing1973
Xrypta schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:51:
[...]

Heel apart, indien je vraagt wie je bent, antwoord ie daar wel op? Wellicht de voicematch welke je niet accepteert en hierdoor niet autoriseert?
Hier momenteel 3 mini’s in gebruik, gekoppeld aan nest, tradfri en hassio ( niet via de betaalde wijze ).
Zou toch zeggen dat ‘t iets simpels moet zijn...?
"Als je daar hulp bij wil moet je me meer informatie geven, dat kan je doen in de Google Home App"

• Hmmbob
Goldwing1973 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:55:
[...]

"Als je daar hulp bij wil moet je me meer informatie geven, dat kan je doen in de Google Home App"
Kijk kijk kijk, het lijkt er sterk op dat hij dus niet juist gekoppeld is aan je account of dat je de Voice Match nog niet ingesteld hebt. In dat geval gedraagt hij zich enkel als speaker waarheen gecast kan worden - dat verklaart waarom hij wel in je Home overzicht komt maar je hem niet kan gebruiken voor het bedienen van je smart home.

Simpel gezegd herkent de Mini jou (/jouw stem) nu nog niet, en weet dus niet dat hij jouw huis moet bedienen.

Je integratie is wel goed verlopen, immers zie je alle lampen en de thermostaat in de Home app. Je hoeft je Hue/Nest dus niet opnieuw te koppelen, je moet je Mini leren wie jij bent ;-) Dat kan o.a. via de Assistent app (Devices -> Voice Match heet dat bij mij)

Hmmbob wijzigde deze reactie 21-11-2018 22:00 (44%)

• Goldwing1973
Hmmbob schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:57:
[...]

Kijk kijk kijk, het lijkt er sterk op dat hij dus niet juist gekoppeld is aan je account of dat je de Voice Match nog niet ingesteld hebt. In dat geval gedraagt hij zich enkel als speaker waarheen gecast kan worden - dat verklaart waarom hij wel in je Home overzicht komt maar je hem niet kan gebruiken voor het bedienen van je smart home.

Simpel gezegd herkent de Mini jou (/jouw stem) nu nog niet, en weet dus niet dat hij jouw huis moet bedienen.

Je integratie is wel goed verlopen, immers zie je alle lampen en de thermostaat in de Home app. Je hoeft je Hue/Nest dus niet opnieuw te koppelen, je moet je Mini leren wie jij bent ;-) Dat kan o.a. via de Assistent app (Devices -> Voice Match heet dat bij mij)
Gedaan, na "Hey Google". antwoord ie "Hi, What can i do for you"
Voicematch klaar.
"He Google zet de temperatuur op 20 graden" - Als je daar hulp bij wilt dan.....
"He Google, set the temperature to 20 degrees" - Something went wrong, try again in a few seconds

• Hmmbob
Zeker weten dat je Voice Match hebt gedaan via de instellingen, of baseer je dat op het antwoord "hi what can I do for you"

Hmmbob wijzigde deze reactie 21-11-2018 22:07 (8%)

• Goldwing1973
Hmmbob schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:07:
Zeker weten dat je Voice Match hebt gedaan via de instellingen, of baseer je dat op het antwoord "hi what can I do for you"

• Xrypta
Correct zou zijn als ie iets roept in de trend van; je naam is xxx, hoe zou ik dat kunnen vergeten.

Ik vermoed dat daar ergens de oorzaak ligt!

• Hmmbob
Eens met Krypta, hij moet je naam gewoon herkennen... Daar zit het probleem, dat hij je niet herkend

• Goldwing1973
He Google, Wat is mijn naam? - Ik weet niet hoe ik je hierbij kan helpen.

Ik ga het maar opgeven, ding is meer een irritatiefactor dan plezier.
Heb 'm nu al 3x geinstalleerd van scratch en hij vertikt het gewoon.

Laatste keer dat ik een Google Home koop, retour winkel ermee.

Wel heel erg bedankt voor alle hulp en pogingen daartoe.

Goldwing1973 wijzigde deze reactie 21-11-2018 22:19 (9%)

• Xrypta
Zonde, maar begrijpelijk...!

Je kan wellicht nog even onder instellingen kijken bij bijnaam, en onder assistent:

https://imgur.com/a/oodrmWN

Edit: zag in gh topic nog een interessante opmerking:
Iedereen bedankt voor de hulp! Voicematch ingesteld, maar als ik dan vraag, hoe heet ik, zegt die: het is x graden in mijn woonplaats. Mijn naam staat wel ingesteld, en mijn woonplaats herkent die wel.

Daarna ben ik naar mijn activiteit gegaan, en hier zie ik een probleem. Ik heb geen toegang tot deze service. Login to you admin console to enable this service. Ik gok dat hier iets misgaat...

Als admin ingelogd, en daar stonden de services voor google voice en Web en app activiteit uit. Deze aangezet, en nu herkent de mini mijn naam!

Xrypta wijzigde deze reactie 21-11-2018 22:27 (66%)

• Goldwing1973
Xrypta schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:22:
Zonde, maar begrijpelijk...!

Je kan wellicht nog even onder instellingen kijken bij bijnaam, en onder assistent:

[Afbeelding]

Edit: zag in gh topic nog een interessante opmerking:

[...]
Jij hebt boven "assistant". [test] home mike.
Bij mij is de bovenste "assistant"

K
Hmmbob schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:37:
Dat klopt, die vermelding van [test] is zijn Home Assistant / Hass.io integratie, dat is niet voor jou van toepassing .

Het zit hem ergens in de instellingen, want ikzelf, mijn vrouw en mijn oudste worden alle drie feilloos herkend en kunnen onze eigen dingen bedienen. Jammer dat het jou niet lukt.
Kan dit een probleem zijn?

Goldwing1973 wijzigde deze reactie 21-11-2018 22:39 (33%)

• Hmmbob
Dat klopt, die vermelding van [test] is zijn Home Assistant / Hass.io integratie, dat is niet voor jou van toepassing .

Het zit hem ergens in de instellingen, want ikzelf, mijn vrouw en mijn oudste worden alle drie feilloos herkend en kunnen onze eigen dingen bedienen. Jammer dat het jou niet lukt.

• Xrypta
Wellicht toch iets in het Google account, maar kan me goed voorstellen als je er inmiddels flauw van bent. Misschien ooit op een rustig moment keer met een tijdelijk nieuw Google account opnieuw proberen. Het moet echt ergens in de instellingen zitten, even los van de beperkte functies binnen de Nederlandse taal-setting.

Edit: is het een managed bedrijfsaccount? Dan zeker eens testen met een nieuw Google account!

Xrypta wijzigde deze reactie 21-11-2018 22:44 (13%)

• Goldwing1973
Xrypta schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:42:
Wellicht toch iets in het Google account, maar kan me goed voorstellen als je er inmiddels flauw van bent. Misschien ooit op een rustig moment keer met een tijdelijk nieuw Google account opnieuw proberen. Het moet echt ergens in de instellingen zitten, even los van de beperkte functies binnen de Nederlandse taal-setting.

Edit: is het een managed bedrijfsaccount? Dan zeker eens testen met een nieuw Google account!
Ik heb in het G-Suite control panel "Web- en app-activiteit Ingeschakeld voor iedereen" gezet, hij stond op "Uitgeschakeld"

• Goldwing1973
Nu vroeg ik "He Google, Wie ben ik"

"je zei eerder dat je Mark heet"

Whooooo!!

Edit: te vroeg blij geworden,

Thermostaat pakt ie niet, verlichting ook niet

Goldwing1973 wijzigde deze reactie 21-11-2018 22:49 (33%)

• Xrypta
We hebben vooruitgang! _/-\o_
Goldwing1973 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:48:
Nu vroeg ik "He Google, Wie ben ik"

"je zei eerder dat je Mark heet"

Whooooo!!

Edit: te vroeg blij geworden,

Thermostaat pakt ie niet, verlichting ook niet
Hier zal waarschijnlijk een vergelijkbaar iets aan de hand zijn! Vandaar de tip om het eens te proberen met een tijdelijk nieuw Google account om dit soort zaken uit te sluiten, kan je vanuit daar backtracen.

Edit2: topper! Dan zal t de naamgeving of commando zijn. Hier was t ook even zoeken, en vooral apparaten een duidelijk(ere) naam geven.

Xrypta wijzigde deze reactie 21-11-2018 22:52 (100%)

• Goldwing1973
In het engels kan ik wel de thermostaat bedienen

In het Nederlands kan ik nog steeds niks doen.
Spotify werkt nu wel (in het engels)

Ik heb nu "Aanrecht" hernoemt naar "Kitchen" en ik kan nu ook die lampen bedienen in het engels.
Om een of andere reden vertikt hij Nederlands

Goldwing1973 wijzigde deze reactie 21-11-2018 23:00 (82%)

• Xrypta
Goldwing1973 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:50:
In het engels kan ik wel de thermostaat bedienen

In het Nederlands kan ik nog steeds niks doen.
Spotify werkt nu wel (in het engels)
Wat ik zo kan bedenken:
- assistent taal (staat hier op nl/us)
- naamgeving (apparaten krijgen een naam, ook vanuit bv. Nest zelf, deze aanpassen naar iets duidelijkers)
- commando (Nederlandse commando’s zijn niet altijd even duidelijk ivm. de Engelse varianten)

• Goldwing1973

Stond hier precies omgedraaid, us/nl, nu anders gezet en ik kan de keukenlampen bedienen

M'n Nest had als naam Thermostaat, werkte niet.
Nu heb ik 'm de naam Temperatuur gegeven, en hij werkt ook.

Begin toch weer een beetje blij te worden...

Nu m'n Logitech hubs koppelen......

Goldwing1973 wijzigde deze reactie 21-11-2018 23:59 (44%)

• Hmmbob
Hey, dat is leuk wakker worden! Goed bezig!

• Goldwing1973
Hmmbob schreef op donderdag 22 november 2018 @ 05:36:
Hey, dat is leuk wakker worden! Goed bezig!
Logitech Harmony werkt ook, alleen alleen in het Engels maar ik vermoed dat dat meer met de taalondersteuning van Harmony te maken heeft.

• Hmmbob
Kijk ook even in het Google Home topic, daar is het daar al vaker over gegaan: Google Home

• Cyleo
  • Laatst online: 19-02 22:37
Goldwing1973 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 23:04:

Stond hier precies omgedraaid, us/nl, nu anders gezet en ik kan de keukenlampen bedienen

M'n Nest had als naam Thermostaat, werkte niet.
Nu heb ik 'm de naam Temperatuur gegeven, en hij werkt ook.

Begin toch weer een beetje blij te worden...

Nu m'n Logitech hubs koppelen......
Haha, ik heb de afgelopen dagen met exact hetzelfde lopen pielen. Dit is dus ook een oplossing, ik heb alles Nederlandse bijnamen gegeven en dat werkte ook. Dat hele tweetalig gebeuren is nog niet feilloos.

• Goldwing1973
Cyleo schreef op donderdag 22 november 2018 @ 19:19:
[...]

Haha, ik heb de afgelopen dagen met exact hetzelfde lopen pielen. Dit is dus ook een oplossing, ik heb alles Nederlandse bijnamen gegeven en dat werkte ook. Dat hele tweetalig gebeuren is nog niet feilloos.
Heb het meeste nu goed aan het werk, zelfs m'n vrouw is voorzichtig enthousiast.
Ook m'n kleine van 2 loopt al GoooGooo te roepen (schitterend om te zien)
Dus, toch maar nog even mis/ge-bruik maken van de aanbieding en er nog 2 besteld bij de Appie Heijn.
Één voor de slaapkamer en één voor de kantoor kamer

Bij bol.com hebben ze nu ook de Chromecast v3 in de aanbieding, €29,00

Goldwing1973 wijzigde deze reactie 22-11-2018 19:49 (5%)

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Goldwing1973 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:50:
Ik heb nu "Aanrecht" hernoemt naar "Kitchen" en ik kan nu ook die lampen bedienen in het engels.
Om een of andere reden vertikt hij Nederlands
Hoe bedien jij de lampen? Ik kan ze aan en uit doen, maar echt scenes inschakelen snapt het nog steeds niet. Siri daarentegen begrijpt alles netjes.

 MacBook 12"  Apple Watch Series 3  iPhone XS  Apple TV4  AirPods  AirPort Express

• p.d.akkerman
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 07:16
Laat eens weten of dat is gelukt.
Heb sinds gister ook de hub. Maar het lukt mij niet. Blijft zeuren dat de regio niet wordt ondersteund

• Goldwing1973
THE_BASE schreef op donderdag 22 november 2018 @ 20:09:
[...]

Hoe bedien jij de lampen? Ik kan ze aan en uit doen, maar echt scenes inschakelen snapt het nog steeds niet. Siri daarentegen begrijpt alles netjes.
"Hé Google, zet de verlichting in de keuken op 20 procent"
Scenes heb ik om eerlijk te zijn nog niet geprobeerd

Goldwing1973 wijzigde deze reactie 22-11-2018 20:13 (7%)

• Xrypta
Goldwing1973 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 19:33:
[...]

Heb het meeste nu goed aan het werk, zelfs m'n vrouw is voorzichtig enthousiast.
Ook m'n kleine van 2 loopt al GoooGooo te roepen (schitterend om te zien)
Dus, toch maar nog even mis/ge-bruik maken van de aanbieding en er nog 2 besteld bij de Appie Heijn.
Één voor de slaapkamer en één voor de kantoor kamer

Bij bol.com hebben ze nu ook de Chromecast v3 in de aanbieding, €29,00
Gaaf, goed om te horen dat alles nu werkt! :9

• DvD77
@Goldwing1973 Heb jij nu wel de beschikking over routines ? Ik krijg het met geen mogelijkheid zichtbaar. Vandaag nog uitgebreid met google gechat maar helaas zonder resultaat.

• Goldwing1973
DvD77 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 01:10:
@Goldwing1973 Heb jij nu wel de beschikking over routines ? Ik krijg het met geen mogelijkheid zichtbaar. Vandaag nog uitgebreid met google gechat maar helaas zonder resultaat.
Waar vind ik die? (of zou ik die moeten vinden)

• DvD77
Goldwing1973 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 08:31:
[...]

Waar vind ik die? (of zou ik die moeten vinden)
Open Google home -> settings -> more settings -> assistant
Hier zou routines moeten staan of My Day

• Goldwing1973
DvD77 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:03:
[...]

Open Google home -> settings -> more settings -> assistant
Hier zou routines moeten staan of My Day
Deze? (Mijn Mini App staat in het Nederlands)

Als ik op "Persoonlijke resultaten beheren". druk kom ik in een nieuw scherm en kan daar niks doen, zit geen knop ofzo

Goldwing1973 wijzigde deze reactie 23-11-2018 09:24 (14%)

• Hmmbob
Wellicht weer te maken met je Gsuite instellingen?

• DvD77
Ook geen routines dus, ziet er naar uit dat ik ( we) moeten wachten totdat het uitgerold is in NL....
crap zooi...

Gsuite instellingen zijn bij mij uitgesloten, heb t getest met 'legacy' gsuite account als met een normaal gmail account. Geen van beide geeft routines.

Heb echt alle opties al geprobeerd....
ik zou nog kunnen testen door te faken dat ik in de US zit met mn iPhone... heb ik ook eens moeten doen voor mn drone.

DvD77 wijzigde deze reactie 23-11-2018 11:00 (58%)

• Hmmbob
Lees even terug, want volgens mij zijn er wel opties voor routines (al heten die in het Nederlands anders). Daar is het de laatste weken vaak over gegaan in dit topic.

• Goldwing1973
Hmmbob schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:48:
Wellicht weer te maken met je Gsuite instellingen?
Lijkt me sterk, ik heb ook een “gewoon” Gmail adres en als ik dat account in de Google Home app gebruik is het ook leeg.

• Hmmbob
Hmmmmm bummer. Ik heb de taal in het Engels op mijn telefoon en daar werkt het wel....

• DvD77
Hmmbob schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:48:
Lees even terug, want volgens mij zijn er wel opties voor routines (al heten die in het Nederlands anders). Daar is het de laatste weken vaak over gegaan in dit topic.
allemaal al geprobeerd, met geen mogelijkheid dat routines verschijnt

• Goldwing1973
DvD77 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 17:59:
[...]

allemaal al geprobeerd, met geen mogelijkheid dat routines verschijnt
Net m'n telefoon op Engels gezet (niet Engels VK!!) en *plop* daar zijn ze

• DvD77
Goldwing1973 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 20:16:
[...]

Net m'n telefoon op Engels gezet (niet Engels VK!!) en *plop* daar zijn ze

[Afbeelding]
nee dat zijn ze niet....
dat is my day ( die heb ik ook) en niet routines

In routines kan je custom routines aanmaken

• Goldwing1973
DvD77 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 20:35:
[...]

nee dat zijn ze niet....
dat is my day ( die heb ik ook) en niet routines

In routines kan je custom routines aanmaken
Zojuist met een Google medewerker in de chat gezeten voor de missende routines.
Eind van het verhaal, ik moest maar een "gewoon" gmail adres gebruiken, toen ik zei dat ik die had, en 'm aan het instellen was kreeg ik een beetje het idee dat hij er geen zin meer in had en het gesprek probeerde af te kappen.
Dit heb ik niet laten gebeuren en, ook met een gewoon gmail adres geen routines.
Toen was het verhaal opeens dat -omdat ik in Nederland zat- routines niet werken en wij alleen "Mijn dag" hebben en dat Routines alleen in .UK, .US en .CA beschikbaar zijn.
beetje vaag verhaal....

• Blakapim
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 14-02 08:20
Dit wilde ik ook precies weten. Leuk dat ik mijn lichten aan kan zetten en Netflix kan pauzeren, maar het leek me echt tof om me wat verder te gaan verdiepen in het daadwerkelijk automatiseren en aan elkaar koppelen van verschillende services. Ik heb een collega gehoord over Homey en hij was vrij enthousiast. Net bezig geweest met IFTTT maar daar ben ik nog niet echt enthousiast over. Hebben jullie ideeen wanneer de routines ook in NL beschikbaar zijn/?

• DvD77
Goldwing1973 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 23:53:
[...]

Zojuist met een Google medewerker in de chat gezeten voor de missende routines.
Eind van het verhaal, ik moest maar een "gewoon" gmail adres gebruiken, toen ik zei dat ik die had, en 'm aan het instellen was kreeg ik een beetje het idee dat hij er geen zin meer in had en het gesprek probeerde af te kappen.
Dit heb ik niet laten gebeuren en, ook met een gewoon gmail adres geen routines.
Toen was het verhaal opeens dat -omdat ik in Nederland zat- routines niet werken en wij alleen "Mijn dag" hebben en dat Routines alleen in .UK, .US en .CA beschikbaar zijn.
beetje vaag verhaal....
Dan heb ik gisteren een behulpzamer persoon gehad. Die nam de tijd en probeerde van alles als het gaat om taal en regio selectie in zowel telefoon/app/assistant etc.

idd is er momenteel geen support in NL voor routines, ik baal daar echt van, alexa is weer naar beneden gehaald voor nu...
de google medewerken zou een verzoek inschieten richting development en vroeg mij dit ook te doen, door feedback te geven in de google home app. Hij kon verder ook niks meer doen.

Geen idee dus wanneer dit in NL beschikbaar komt, ik hoop snel want anders gaat de google home weer de deur uit hier.

• Goldwing1973
DvD77 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 00:27:
[...]
de google medewerken zou een verzoek inschieten richting development en vroeg mij dit ook te doen, door feedback te geven in de google home app. Hij kon verder ook niks meer doen.
Dat vroeg hij mij ook, en heb ik ook gedaan.

Ik heb nog een Google Home gesealed in de verpakking.
Ik heb ook nog een oude iPhone 6, (deze is te koop) ik zal binnenkort de iPhone 6 én de google home instellen op een apart netwerk, een gmail account aanmaken en doen alsof ik in de USA zit, kijken of ik dan wel de routines heb.
Zal wel even duren, want de Google home die nog gesealed is, is een Sinterklaas cadeau voor mij,

• MatMich
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15-02 02:14
Kan ik de assistent starten zonder mijn homeknop in te drukken of uberhaupt mijn telefoon aan te zetten.
Dus alleen maar hey Google te zeggen.
Dat zou erg handig zijn als ik bv mijn
lampen (hue) aan of uit wil zetten.

• Hmmbob
MatMich schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 04:05:
Kan ik de assistent starten zonder mijn homeknop in te drukken of uberhaupt mijn telefoon aan te zetten.
Dus alleen maar hey Google te zeggen.
Dat zou erg handig zijn als ik bv mijn
lampen (hue) aan of uit wil zetten.
http://lmgtfy.com/?q=google+assistant+lock+screen

En voor je lampen is het errug handig om met alle Black Friday deals een home mini (29 euro dacht ik) te scoren. Makkelijker dan vanaf je telefoonscherm....

Hmmbob wijzigde deze reactie 24-11-2018 08:28 (17%)

• AllSeeyinEye
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 09:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Die home mini was 29 bij MediaMarkt. Ik denk dat ze er twee hadden en die waren dinsdag al weg....

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• MeO
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 15-02 19:50
Wil jij ook graag nederlands voor IFTTT? Hier kan je een nieuwe service aanvragen bij IFTTT. Misschien helpt het als we hier allemaal een aanvraag doen. Het is wel geen service.

https://ifttt.com/my_serv...ion&utm_term=&utm_content=

Ik heb ingevuld:

support for Dutch with Google Assistant

Not a service.

• MatMich
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15-02 02:14
Hmmbob schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 08:27:
[...]

http://lmgtfy.com/?q=google+assistant+lock+screen

En voor je lampen is het errug handig om met alle Black Friday deals een home mini (29 euro dacht ik) te scoren. Makkelijker dan vanaf je telefoonscherm....
Ok thx, het werkt dus niet in het nederlands zie ik, jammer.
Maar wel dus met zo een speakertje (home mini)
Maar dat is dus alleen thuis.
Is bekend of het in het Nederlands gaat komen?

• Hmmbob
MatMich schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 11:46:
[...]

Ok thx, het werkt dus niet in het nederlands zie ik, jammer.
Maar wel dus met zo een speakertje (home mini)
Maar dat is dus alleen thuis.
Is bekend of het in het Nederlands gaat komen?
Je lampen wil je in principe toch alleen maar met Voice aan en uitzetten als je thuis bent :?

Bij mij komt Google Assistant trouwens ook omhoog als ik de homeknop lang inhoud.

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True