Ik ga binnenkort op vakantie naar Zuid-Frankrijk en zat daarom te kijken naar een tolbadge. De kosten daarvoor bedragen voor mij €17,95 eenmalig plus twee keer €2,50.
Het voordeel volgens de ANWB:
De vraag is dus of het de moeite waard is. Dit hangt van verschillende zaken af. Hoe groot is het probleem van wachtrijen bij tolpoorten (eind juli/begin augustus)? En hoe zit het bijv. met de transactiekosten (koersopslag) van de creditcard versus de kosten van de betaling via de badge? je krijgt die €23,95 er ongetwijfeld niet uit, maar is daar sprake van een (klein) financieel voordeel?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Het voordeel volgens de ANWB:
Nu snap ik niet helemaal waar die '1 keer per 2 jaar' op gebaseerd is, want je hebt immers geen (financieel) voordeel van de badge, dus het 'break-even-point' is er niet. Als je regelmatig naar Frankrijk rijdt en zo goedkoop mogelijk wil rijden maak je een andere keuze dan als je eenmalig naar Frankrijk rijdt maar optimaal comfort wilt hebben.De tolbadge Frankrijk/Spanje/Portugal/Italië is voor mensen die regelmatig naar Frankrijk, Spanje, Portugal en/of Italië reizen (gemiddeld 1 keer per 2 jaar.). Dit aangezien er een contract afgesloten moet worden. Wanneer je slechts eenmalig naar Frankrijk, Spanje, Portugal en/of Italië reist is de tolbadge niet geschikt. Je kunt dan beter betalen met contant geld of creditcard.
De vraag is dus of het de moeite waard is. Dit hangt van verschillende zaken af. Hoe groot is het probleem van wachtrijen bij tolpoorten (eind juli/begin augustus)? En hoe zit het bijv. met de transactiekosten (koersopslag) van de creditcard versus de kosten van de betaling via de badge? je krijgt die €23,95 er ongetwijfeld niet uit, maar is daar sprake van een (klein) financieel voordeel?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!