Toon posts:

Tolbadge Frankrijk de moeite waard?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-05 20:44
Ik ga binnenkort op vakantie naar Zuid-Frankrijk en zat daarom te kijken naar een tolbadge. De kosten daarvoor bedragen voor mij €17,95 eenmalig plus twee keer €2,50.

Het voordeel volgens de ANWB:
De tolbadge Frankrijk/Spanje/Portugal/Italië is voor mensen die regelmatig naar Frankrijk, Spanje, Portugal en/of Italië reizen (gemiddeld 1 keer per 2 jaar.). Dit aangezien er een contract afgesloten moet worden. Wanneer je slechts eenmalig naar Frankrijk, Spanje, Portugal en/of Italië reist is de tolbadge niet geschikt. Je kunt dan beter betalen met contant geld of creditcard.
Nu snap ik niet helemaal waar die '1 keer per 2 jaar' op gebaseerd is, want je hebt immers geen (financieel) voordeel van de badge, dus het 'break-even-point' is er niet. Als je regelmatig naar Frankrijk rijdt en zo goedkoop mogelijk wil rijden maak je een andere keuze dan als je eenmalig naar Frankrijk rijdt maar optimaal comfort wilt hebben.

De vraag is dus of het de moeite waard is. Dit hangt van verschillende zaken af. Hoe groot is het probleem van wachtrijen bij tolpoorten (eind juli/begin augustus)? En hoe zit het bijv. met de transactiekosten (koersopslag) van de creditcard versus de kosten van de betaling via de badge? je krijgt die €23,95 er ongetwijfeld niet uit, maar is daar sprake van een (klein) financieel voordeel?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Drukkert
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-05 17:46
Beeeeetje laat om te reageren, maar gezien de tijd van het jaar best wel weer actueel.

Wij reizen inmiddels al een paar jaar met de tolbadge door Frankrijk in de zomervakantie.
Financieel voordeel is er bij mijn weten niet. Wat wel een heel groot voordeel is, zijn de wachttijden bij de tolpleinen. Hierin ondervinden wij het gemak en voordeel wat niet uit te drukken is in geld. Waar menig (Frans) automobilist rustig een half uur gaat staan wachten tot ze de poort kunnen passeren, rijden wij met 1 a 2 minuten weer door. Heerlijk is dat! Ook al zou ik er eenmailig gebruik van maken, dan zou ik er nog voor kiezen.

Maar misschien zijn er nog anderen die een andere ervaring hebben?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-05 21:59
Ik gebruik hem ook al 3 jaar en ik ben er erg blij mee, niet meer klooien met creditcard en kaartjes. Wel ieder jaar weer spannend de eerste keer of hij het nog doet, de batterij is niet te testen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:37
He bah is de batterij niet te testen ? Maakte ik me een beetje zorgen over namelijk.

Ervaring met het ding is zoals Drukkert zegt :een verademing ! Sommige poortjes zijn een beetje traag, maar er zijn er ook bij waarbij je met een gangetje van 20 doorheen kan. (Ik reis buiten de schoolvakanties).

Als ik idd de wachtrijen zie soms dan heb je denk ik veel tijdswinst. in juli/aug.

(Wel opletten op mensen die ineens achteruitrijden bij zo'n badge-poort, er staan regelmatig mensen die dus geen badge hebben voor zo'n ding, en dan in paniek snel achteruit willen rijden.)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik ga al jaren richting Normandië, en daar is het niet echt superdruk bij de tolpoorten dus voor mij niet echt een groot voordeel, die 18 euro ga ik er daarom er niet aan uitgeven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:53

DvE

ORA-00000

Rijden ieder jaar zo'n twee keer door Frankrijk. Misschien niet altijd op de drukste tijden, maar ik zou echt geen behoefte hebben aan extra te betalen voor de 30 seconden die ik misschien moet wachten voor een creditcard handeling.
Nogmaals ik heb dan altijd maar max. twee auto's voor me gehad in een rij. Meestal zelfs dat niet eens.
Dus misschien alleen echt voordelig in drukke tijden als je daar die 2,50 plus aanschafkosten voor over hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Drukkert
D.deJong schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 19:52:Wel ieder jaar weer spannend de eerste keer of hij het nog doet, de batterij is niet te testen.
Haha, herkenbaar! De eerste maal is inderdaad even spannend, maar tot nu toe nog geen problemen gehad. Dit jaar een andere aangeschaft ivm andere bestemming (Italie o.a.). Dus niet spannend of de batterij het doet, maar wel spannend of de nieuwe het uberhaupt doet...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:56
Laatste keer dat ik naar Parijs ben geweest met de auto kom je op de heenweg 2 en op de terugweg 2 tolpoorten tegen, bij het oprijden van de snelweg en bij het verlaten van de snelweg.

En ik was iedere keer de enige bij de tolpoorten, was in september ofzo, weet niet hoe dat is als heel Nederland met de sleurhut naar het zuiden trekt maar voor mij geen reden om zo'n tolbadge aan te schaffen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nl0jdb
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 19:09
Wij gebruiken hèm al een jaar of 5 (oude versie alleen Frankrijk). En hij doet het nog steeds. Gewoon stukje reiscomfort hup op links en door de 30km poortjes heen echt wel tijdwinst in het toeristen seizoen die klungelen bij verkeerde poortjes staan enz.

Ik zeg doen!

Ps hij is niet kenteken geboden dus ik leen hem wel eens uit aan ouders/vrienden alleen achteraf ff met ze afrekenen.

[Voor 18% gewijzigd door nl0jdb op 05-07-2019 21:38]

• Drukkert
nl0jdb schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 21:36:
Ps hij is niet kenteken geboden dus ik leen hem wel eens uit aan ouders/vrienden alleen achteraf ff met ze afrekenen.
Dat is de nieuwe dus wel, dus wanneer je wilt uitlenen zul je het kenteken moeten veranderen in je account.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:33

Yucon

*broem*

Ik baseer me nu even op de situatie in italie, maar wat je daar ziet is dat er wel een groot verschil in snelheid tussen contant en creditcard ziet. Als je dan zo'n kastje met contant gaat vergelijken zou ik het wel weten, maar is dat wel helemaal eerlijk? Tegenover een creditcard biedt het namelijk nauwelijks voordelen.

Is de situatie in frankrijk zo anders?

• Locke_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-05 20:06

Locke_

Never fear....

Wij rijden om het jaar naar Spanje in het hoogseizoen. Ik zou niet meer zonder willen.

Het feit dat je van de badge poortjes en de bijbehorende gescheiden oprijlanen gebruik kan maken bespaart je flink wat tijd welke je anders stil staat in de hitte.

“Please let me know if there’s some other way we can screw up tonight.”

Acties:
  • +1Henk 'm!

Anoniem: 310408

D.deJong schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 19:52:
Ik gebruik hem ook al 3 jaar en ik ben er erg blij mee, niet meer klooien met creditcard en kaartjes. Wel ieder jaar weer spannend de eerste keer of hij het nog doet, de batterij is niet te testen.
In de nieuwe (sinds 5 jaar?) modellen zit geen batterij maar een spoel die door de zender 'opgeladen' word.

Acties:
  • +1Henk 'm!

Anoniem: 310408

Yucon schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 08:24:
Ik baseer me nu even op de situatie in italie, maar wat je daar ziet is dat er wel een groot verschil in snelheid tussen contant en creditcard ziet. Als je dan zo'n kastje met contant gaat vergelijken zou ik het wel weten, maar is dat wel helemaal eerlijk? Tegenover een creditcard biedt het namelijk nauwelijks voordelen.

Grootste verschil zijn de 30 kmh poortjes waar je dus niet stil hoeft te staan. Daardoor zijn de rijen daarvoor bij grote drukte altijd kort. Een dergelijk poortje kan 40 keer meer auto's per uur verwerken.

Wel het kastje goed ophangen want de laatste keer had ik dat fout en dan moet je echt behoorlijk hard remmen, lol.

• sham27
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:16
Anoniem: 310408 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 09:16:
[...]

Grootste verschil zijn de 30 kmh poortjes waar je dus niet stil hoeft te staan. Daardoor zijn de rijen daarvoor bij grote drukte altijd kort. Een dergelijk poortje kan 40 keer meer auto's per uur verwerken.

Wel het kastje goed ophangen want de laatste keer had ik dat fout en dan moet je echt behoorlijk hard remmen, lol.
Het is met name de drukte waarbij het echt voordeel oplevert inderdaad. Ik rij elke maand wel keer door Frankrijk, maar als het niet druk is het verschil met credit card echt minimaal. Voor het hoogseizoen zou ik het dan ook zeker aanschaffen (of als je vaak met eigen auto door Frankrijk rijdt).

Het viel me gister trouwens voor het eerst op dat ze op bepaald punt vanwege extra drukte ook een extra poortje hadden geopend voor de tolbadge (of het is permanent en gewoon gewijzigd sinds afgelopen maand).

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Alleen al het voordeel van een slapend kind in de auto hebben die niet wakker word omdat je stil gaat staan is het geld al meer dan waard :+

En, ik heb hem ook een aantal keren uitgeleend, met het type wat ik heb werkt dat prima :)

• RichardKim06
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05 19:55
Tja wat is 22,95 op een hele vakantie (en misschien wel meerdere vakanties). Het is een comfortdingetje. Ik ga (nog) niet in het hoogseizoen op vakantie, ben net terug uit Frankrijk en ik heb maximaal 1 auto voor me gehad bij de poortjes dus voor mij nog niet zo'n kastje.

De tolport bij Antwerpen-West aan de andere kant daar had ik graag zoiets voor gehad. Wat een drama, drie poortjes open met bediening (duurt echt te lang). Maar dat terzijde.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:00
StephanVierkant schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:13:
En hoe zit het bijv. met de transactiekosten (koersopslag) van de creditcard versus de kosten van de betaling via de badge?
Je vraag is al bijna een jaar oud, maar op dit deel van je vraag had nog niemand gereageerd.
Koersopslag gaat over wisselkoers bij het omrekenen van valuta (dollar naar euro ofzo). Daar heb je in Frankrijk niets mee te maken dus is dat een niet bestaande kostenpost!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pjottum
  • Laatst online: 18:03

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Vergeet je crit’air sticker niet
https://www.certificat-air.gouv.fr/en/

Kost 4 euro en een beetje.

Die had ik dus niet met als gevolg dat je niet meer alle steden in mag. En dat worden er steeds meer, de boete voor geen sticker is best te hoog om het risico te lopen. (En je blaaskitje, hesjes, etc....)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D.deJong
Yucon schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 08:24:

Kaartje in de automaat, creditcard in de automaat, wachten op de lange rij voor jou of met 30km per uur doorrijden en dat op zwarte zaterdag. Flink verschil.

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:46
D.deJong schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 16:36:
[...]

Kaartje in de automaat, creditcard in de automaat, wachten op de lange rij voor jou of met 30km per uur doorrijden en dat op zwarte zaterdag. Flink verschil.
Bij ons stond vorig jaar op zwarte zaterdag de file al kilometers voor de tolpoortjes, dan heb je dus ook niks aan zo'n badge.

• D.deJong
boers706 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 17:40:
[...]

Bij ons stond vorig jaar op zwarte zaterdag de file al kilometers voor de tolpoortjes, dan heb je dus ook niks aan zo'n badge.
Alle beetjes helpen, alle beetjes. Zwarte zaterdag is niet tegenaan te knokken.
Wij gaan al jaren op zondag en rijden dan 1000km in 10 uur, ideaal.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• F.Sinatra
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20-02-2021
Trollen doe je maar onder een brug in een bos, niet hier!

[Voor 90% gewijzigd door deepbass909 op 07-07-2019 18:02]

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:50
pjottum schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 12:39:
Vergeet je crit’air sticker niet
https://www.certificat-air.gouv.fr/en/

Kost 4 euro en een beetje.

Die had ik dus niet met als gevolg dat je niet meer alle steden in mag. En dat worden er steeds meer, de boete voor geen sticker is best te hoog om het risico te lopen. (En je blaaskitje, hesjes, etc....)
Zo'n blaasset is wel onzin. Je krijgt al meer dan 5 jaar geen boete als je een controlle hebt en je kan deze niet tonen.
Die sticker kost niet veel dus kan je nemen. Ik zelf heb hem niet opgeplakt. Bij steden schuif ik hem tussen het raam en de stijl. Geen problemen mee gehad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pjottum
  • Laatst online: 18:03

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

mathy_ schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 19:04:
[...]

Zo'n blaasset is wel onzin. Je krijgt al meer dan 5 jaar geen boete als je een controlle hebt en je kan deze niet tonen.
Die sticker kost niet veel dus kan je nemen. Ik zelf heb hem niet opgeplakt. Bij steden schuif ik hem tussen het raam en de stijl. Geen problemen mee gehad.
Kitje stond ook tussen haakjes.... afijn, die sticker, die moet je dus hebben en hoe maakt niet direct uit, maar koop hem wel op de site die ik noemde want dan betaal je de normale prijs.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14:01
F.Sinatra schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 18:43:
[...]

Dat is toch tering langzaam :D.
1000 kilometer doe ik ik ook in Frankrijk in 4,5/5 uurtjes.

Soms beetje slalommen en vluchtstrookje pakken, maar normaal prima te doen.
Super gaaf!

Wil je een sticker?

• F.Sinatra
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20-02-2021
Drardollan schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 19:28:
[...]

Super gaaf!

Wil je een sticker?
Jij mag even afkoelen

[Voor 8% gewijzigd door Microkid op 06-07-2019 19:41]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
D.deJong schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 17:55:
[...]

Alle beetjes helpen, alle beetjes. Zwarte zaterdag is niet tegenaan te knokken.
Wij gaan al jaren op zondag en rijden dan 1000km in 10 uur, ideaal.
Dan staan er dus geen files, en is er dan echt een significante wachttijd bij de poortjes? Ik heb alleen ervaring buiten hoogseizoen, en tja, of je dan met 30km/u door een poortje kan gaan, of dat je CC erin duwt en er weer uit haalt, dat maakt nou niet het verschil

Acties:
  • +11Henk 'm!

• D.deJong
[...]

Ik ben op vakantie niet op de vlucht.

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-05 11:34
'k Ben 3 keer door Frankrijk heen geweest. 1x contant en de twee keer daarna met de badge. 'k Vind het met de badge fijner. Vaak sneller, maar voornamelijk handiger. Geen cashgeld gepriegel of een CC ergens insteken en niet het bonnetje kunnen verliezen :P. Ja, ik wil niet meer zonder, ook al is het wat duurder, het gemak heeft mijn voorkeur.

Door fouten te maken, verdien je geld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:42

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

De badge is op meer fronten handig, er zijn ook parkeergarages waar je met de badge in en uit kunt. Hoezo nou eerst met je eerder getrokken kaartje naar een automaat, daar gaan betalen en met je kaartje er weer uit?

Gewoon "biep!" en de boel gaat open :)

Specs https://www.gatheringofkoks.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

Anoniem: 1131947

In Frankrijk wordt er op gestudeerd om de tolpleinen in de toekomst helemaal op te heffen.
https://theworldnews.net/...st-une-premiere-en-france

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-05 14:42
Zoals vaker in dit topic bevestigd is de tolbadge absoluut niet goedkoper, eerder iets duurder maar wel erg prettig m.b.t. wachttijden en gedoe met creditcards, of losgeld. Met name voor bestuurders die altijd nét voor jouw auto staan en pas bij de betaalautomaat van de slagboom ontdekken dat ze moeten betalen en dan dubbeltje voor dubbeltje uit 3 soorten portemonnees moeten schrapen die dan ook net even onvindbaar zijn.

Wij gebruiken de tolbadge al 5 jaar met plezier omdat we in de zomer vaak tot halverwege de oostkust van Spanje rijden dus heel de Route Soleil afgaan. Met de nieuwe tolbadge welke ook in Spanje werkt is het daardoor alleen maar prettiger geworden.
Bij elke Peage uiterst links aanhouden, dat is vaak de exclusieve doorgang voor tolbadge houders welke ondanks het gemak hiervan toch door minder automobilisten wordt gebruikt. Meestal een bijna lege tot lege doorgang, afremmen tot ca. 30km/u, poort door, slagboom gelijk open en gassen maar weer.
Wij hebben het echt meermaals meegemaakt dat het één grote en langdurige opstopping bij een Peage was maar wij zonder oponthoud door de linker poort konden. Een heerlijk gevoel die de paar tientjes extra meer dan waard maken. Al heb je misschien geen haast op vakantie, in de hitte aansluiten in een lange en traag doorlopende rij dampende auto’s vind echt niemand fijn.

De paar tientjes extra is t.o.v. contact geld of creditcard. Omdat je voor elke maand waarin je de tolbadge gebruikt ca. €10,00 abonnement betaald. Ga je bijvoorbeeld de maand juli op vakantie en ook weer terug dan betaal je dat jaar eenmalig €10,00 voor het gebruik in de maand juli. Reis je in de maand juli naar de bestemming en in augustus weer terug dan betaal je voor 2 maanden dus 2x €10,00. Plus natuurlijk de kosten voor de tol zelf maar die is net zo duur als contant of creditcard. De €10,00 abonnementskosten zijn inmiddels iets duurder geworden als ik het goed heb.

En een tolbadge bij de ANWB aanschaffen is een eenmalige prijs waarbij je de tolbadge op kenteken in bruikleen hebt. Stap je over op een ander/nieuwe type tolbadge, of je stopt er mee, dan moet je deze weer bij de ANWB inleveren waarna je als abonnementhouder uit het systeem wordt gehaald.

[Voor 7% gewijzigd door Theo74 op 07-07-2019 10:34]

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Ik ga over 7 weken (begin september) naar Italië, en ga dan ook zo'n Telepass-badge aanschaffen (bruikbaar in Frankrijk, Portugal, Spanje en Italië). Lijkt me ideaal, geen wachtrijen etc.

Zal hem binnenkort eens bij de ANWB gaan halen.

In april ben ik naar Kroatië geweest, via Oostenrijk. Daar hebben ze dan niet zo'n badge-achtig iets, maar wel Video-Maut, waar je kenteken gescanned wordt en je dus ook niet hoeft te stoppen (meest linkse baan moet je daarvoor hebben, met het groene wegdek). Vond ik toen ook al ideaal. Heb zo zeker een halfuur bespaart bij de tunnels (in totaal).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-05 14:42
wildhagen schreef op zondag 7 juli 2019 @ 10:32:
Ik ga over 7 weken (begin september) naar Italië, en ga dan ook zo'n Telepass-badge aanschaffen (bruikbaar in Frankrijk, Portugal, Spanje en Italië). Lijkt me ideaal, geen wachtrijen etc.

Zal hem binnenkort eens bij de ANWB gaan halen.

In april ben ik naar Kroatië geweest, via Oostenrijk. Daar hebben ze dan niet zo'n badge-achtig iets, maar wel Video-Maut, waar je kenteken gescanned wordt en je dus ook niet hoeft te stoppen (meest linkse baan moet je daarvoor hebben, met het groene wegdek). Vond ik toen ook al ideaal. Heb zo zeker een halfuur bespaart bij de tunnels (in totaal).
Ben het geheel met je eens. Het eerste jaar dat wij de tolbadge op het raam hadden zitten gingen wij met een glimlach door de Peages heen, heerlijk! Zeker als je gewend was aan lange hete wachtrijen met medebestuurders die zich van baan naar baan proberen te persen om 10 seconden eerder bij een poort te komen. Al die frustraties, trage portemonneetrekkers en bestuurders die hun kaartje kwijt zijn en de wachtrij in rap tempo doen laten groeien. De linker doorgang in, even zwaaien naar de zuchtende niet-tolbadge houders en weer volgas door.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:48
[...]

Volgens mij is de boete tegenwoordig 1500 euro voor meer dan 50 km/h te hard. Maar je kunt ook mazzel hebben: Ik ben jaren geleden eens 's nachts richting de wintersport een keer staande gehouden, bleek de "wegwerkploeg" langs de peage dus een radarploeg te zijn. Ik reed 210. Meegenomen naar een bureau langs de kant van de weg in een kamertje met oom agent. Ik doen alsof ik geen woord frans sprak. Na 10 minuten schrijft ie een bedrag op, wat ik moest betalen. Dat was 450 euro. Ik gebaren dat ik geen geld had. Moest ik achter ze aanrijden naar een pinautomaat. Op het moment dat we naar de auto teruglopen komt er een andere melding over de portofoon. Ineens krijgt de agent haast. Vraagt ie hoeveel geld ik in mijn portemonnee heb. Ik antwoord 50 euro (naar waarheid). Zegt ie: "Ow je spreekt dus wel frans, nou geef die 50 euro dan maar". Steekt het in zijn borstzakje, verscheurt de bon en gebaart dat ik weg moet wezen.

Later die ochtend kom ik bij het hotel aan, super druk, wordt mij een invalideparkeerplek aangewezen door een verkeersregelaar van het hotel. Ik zeg: "Volgens mij mag dat niet". Zegt die kerel: "Alleen om ff je koffers weg te brengen." Enfin, koffers weggebracht, kom ik terug, staat een agent een bon uit te schrijven. 50 euro. Blijkt het politiebureau ONDER het hotel te zitten en is het gewoon een vooropgezet plan. Er werden alleen maar buitenlanders op die plek gezet, en die agent maar schrijven.

Tot zover mijn ervaringen met de betrouwbare franse gendarmerie ;-)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Gines
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 03-04 06:30
Theo74 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 10:28:
Zoals vaker in dit topic bevestigd is de tolbadge absoluut niet goedkoper, eerder iets duurder maar wel erg prettig m.b.t. wachttijden en gedoe met creditcards, of losgeld. Met name voor bestuurders die altijd nét voor jouw auto staan en pas bij de betaalautomaat van de slagboom ontdekken dat ze moeten betalen en dan dubbeltje voor dubbeltje uit 3 soorten portemonnees moeten schrapen die dan ook net even onvindbaar zijn.

Wij gebruiken de tolbadge al 5 jaar met plezier omdat we in de zomer vaak tot halverwege de oostkust van Spanje rijden dus heel de Route Soleil afgaan. Met de nieuwe tolbadge welke ook in Spanje werkt is het daardoor alleen maar prettiger geworden.
Bij elke Peage uiterst links aanhouden, dat is vaak de exclusieve doorgang voor tolbadge houders welke ondanks het gemak hiervan toch door minder automobilisten wordt gebruikt. Meestal een bijna lege tot lege doorgang, afremmen tot ca. 30km/u, poort door, slagboom gelijk open en gassen maar weer.
Wij hebben het echt meermaals meegemaakt dat het één grote en langdurige opstopping bij een Peage was maar wij zonder oponthoud door de linker poort konden. Een heerlijk gevoel die de paar tientjes extra meer dan waard maken. Al heb je misschien geen haast op vakantie, in de hitte aansluiten in een lange en traag doorlopende rij dampende auto’s vind echt niemand fijn.

De paar tientjes extra is t.o.v. contact geld of creditcard. Omdat je voor elke maand waarin je de tolbadge gebruikt ca. €10,00 abonnement betaald. Ga je bijvoorbeeld de maand juli op vakantie en ook weer terug dan betaal je dat jaar eenmalig €10,00 voor het gebruik in de maand juli. Reis je in de maand juli naar de bestemming en in augustus weer terug dan betaal je voor 2 maanden dus 2x €10,00. Plus natuurlijk de kosten voor de tol zelf maar die is net zo duur als contant of creditcard. De €10,00 abonnementskosten zijn inmiddels iets duurder geworden als ik het goed heb.

En een tolbadge bij de ANWB aanschaffen is een eenmalige prijs waarbij je de tolbadge op kenteken in bruikleen hebt. Stap je over op een ander/nieuwe type tolbadge, of je stopt er mee, dan moet je deze weer bij de ANWB inleveren waarna je als abonnementhouder uit het systeem wordt gehaald.
Hoe kom jij aan €10 kosten elke maand je de badge gebruikt? Het is €1,70 extra per maand als je door Frankrijk rijdt en €2,50 door Spanje. Reis je dus heen en terug in juli, dan betaal je eenmalig €4,20 die maand. Indien alleen Frankrijk, is het €1,70 die maand heen en terug. Je betaalt enkel €10 kosten als je het meer dan een jaar niet hebt gebruikt bij Bip and go en bij AREA is het pas na 2 jaar.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Oa naar aanleiding van de topic ook maar een tolbadge gehaald. Over paar weken op vakantie via Frankrijk naar Italië, dus middenin hoogseizoen. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat ik er blij mee zal zijn ;)
offtopic:
Tenzij je een gegijzelde in de kofferbak hebt denk ik dat je wisselgeld bedoelt :P

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
Theo74 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 10:28:
Met name voor bestuurders die altijd nét voor jouw auto staan en pas bij de betaalautomaat van de slagboom ontdekken dat ze moeten betalen en dan dubbeltje voor dubbeltje uit 3 soorten portemonnees moeten schrapen die dan ook net even onvindbaar zijn.
Dat is wel dé manier om gratis door te mogen rijden. Ik stond bij een tolpoortje in midden-Frankrijk te kloten met geld, pinpas kon niet alleen creditcard en het kleinste geld dat ik had was briefjes van 50 want dat was het enige dat uit de pinautomaat kwam maar dat werd niet geslikt door de tol automaat. En muntgeld had ik niet voldoende.

Afijn, blijkbaar hangen daar camera's en na 5 minuten van alles proberen heeft er ergens een hoofdschuddende Fransoos op een knop gedrukt en ging de slagboom open :D

[Voor 11% gewijzigd door FastFred op 18-07-2019 09:44]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

anandus schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:05:
Oa naar aanleiding van de topic ook maar een tolbadge gehaald. Over paar weken op vakantie via Frankrijk naar Italië, dus middenin hoogseizoen. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat ik er blij mee zal zijn ;)
Heb hem zelf net ook opgehaald bij de ANWB Winkel voor € 21,95 (incl € 2 euro ledenvoordeel), kon hem meteen meenemen en hij is meteen actief :)

Begin september naar Italie (Toscane, via Duitsland/Zwitserland), dus binnenkort krijgt hij zijn vuurproef. Eerste keer, dus zal ff spannend worden of hij het doet :P

Volgend jaar maart staat een auto-vakantie naar Andalusië gepland, dus dan gaat hij ook in Frankrijk en Spanje gebruikt worden. In Portugal zal ik denk ik niet snel komen :P

Alleen, ik zie dat de bevestiging gaat middels een plakstrip aan de achterkant van het kastje. Dan maar hopen dat die niet uitdroogt en blijft zitten.... ziet er niet heel erg degelijk uit qua ophanging....

Virussen? Scan ze hier!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik kreeg overigens als tip mee om hem wel uit de auto te halen als ik ergens parkeer, menig ruitje schijnt ervoor ingetikt te worden.
Mevrouw van ANWB zei dat dat, na bevestiging, best makkelijk gaat.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Hmm, dat zei de meneer van de ANWB dan weer niet tegen mij. Maar toch wel een goed idee idd, heb geen zin iin een ingebroken auto....

Maar droogt die plakstip dan niet uit, als je herm eraf haalt?

Virussen? Scan ze hier!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:51
Mijne heeft een houdertje waar je hem in schuift. Area. Vraagje; is het ergens te zien waar de T poortjes zich bevinden? Afgezien van als je er voor staat. Vorig jaar waren ze vaak links, maar ook wel eens rechts. Dat is wat irritant soms. Voor de rest super handig.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Wat ik begreep is dat de dedicated Tolbadge-poortjes meestal links zitten. In het midden zitten vaak poortjes waar je zowel met badge, creditcard als contant kan betalen, en rechts zijn de poortjes voor credticard en contant only. Plus natuurlijk de poortjes voor vrachtwagens.

Zo is het mij iig uitgelegd.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Even een kick, want ik heb nu praktijkervaring met deze tolbadge, omdat ik net terug kom uit Italë, waar ik hem dus gebruikt heb.

En ik zeg: DOEN!

Is gewoon ideaal die badge, werkt echt top. Ik vind het gemak de prijs wel waard. Zeker bij Milaan-Zuid (een gi-gan-tisch tolstaton) heb ik hier aardig wat tijd kunnen besparen.

Specifiek voor Italië nog wat extra info, wellicht hebben mensen er in de toekomst nog iets aan.

Je hebt ze sowieso alleen nodig op de snelwegen (A-nummers net als in NL). Op de SS-wegen (Superstrada, soort van kruising tussen autoweg en onze provinciale wegen) wordt geen tol geheven., en op de SP-wegen (provinciale wegen) en SR-wegen (regionale wegen) al helemaal niet.

In tegenstelling tot hierboven, en als antwoord op @Inspired, zitten de Telepass-poortjes voor die badge NIET altijd links. Wel vaak, maar soms zitten ze ook rechts. Wel wordt dit altijd van tevoren duidelijk vermeld met de gele borden, en op de wetg staan ook gele pijlen naar de Telepass-poortjes.

Wel heeft elk tolstation dat ik gezien heb minimaal één dedicated Telepass-poortje. De grotere tolstations hebben er wel meer.

Werking is heel simpel: aan komen rijden met max 30 km/h, en minimaal een meter of 5 afstand ten opzichte van je voorganger. Bij het inrijden van het poortje hoort je een PIEP! van je badge, de poort gaat open en jij kan doorrijden. Bij het uitrijden van het poortje hoor je en 2e PIEP, zodat je weet dat het goed is.

Ik was ff zenuwachtig of hij zou werken, is de eerste keer dat ik hem gebruikte, maar wekte feilloos. Heb er niet één keer een probleem mee gehad.

Volgend jaar ga ik naar Andalusië, dus dan gebruik ik de tolbadge ook in zowel Frankrijk als Spanje (waar deze ook werkt, net als in Portugal).

Virussen? Scan ze hier!

• its_me_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:44
Zelf heb ik al jaren een badge van Bip and Go. Deze kost €1,70 voor elke maand dat je hem gebruikt + de gebruikelijke tolkosten. Is dus erg goedkoop.
Zelf heb ik deze in Frankrijk op een parkeerplaats aangeschaft waardoor verzendkosten niet nodig waren. Als iemand er een wilt bestellen heb ik eventueel een kortingscode van 4 euro.

• peedebee
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-05 00:15
Ik mis één groot voordeel van zo'n badge die hier nog niet is genoemd; het is met een caravan (die van ons is ook nog eens extra breed) bijna niet te doen om een kaartje, pasje of cash in de automaat te stoppen zonder uit te moeten stappen. Je kunt namelijk niet dicht genoeg bij de automaat stoppen ivm de brede caravan.
Komende zomer ga ik voor het eerst met de caravan op pad naar Frankrijk en op basis van ervaringen van mijn zwager met gekloot met helemaal uit het raam hangen, deur open of uitstappen schaf ik zéker zo'n pas aan!

[Voor 3% gewijzigd door peedebee op 27-12-2019 12:19. Reden: verduidelijkt]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:57
peedebee schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 12:18:
..op basis van ervaringen van mijn zwager met gekloot met helemaal uit het raam hangen, deur open of uitstappen schaf ik zéker zo'n pas aan!
Je kunt ook zo'n ding gebruiken :P

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:53
its_me_ schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 11:51:
Zelf heb ik al jaren een badge van Bip and Go. Deze kost €1,70 voor elke maand dat je hem gebruikt + de gebruikelijke tolkosten. Is dus erg goedkoop.
Zelf heb ik deze in Frankrijk op een parkeerplaats aangeschaft waardoor verzendkosten niet nodig waren. Als iemand er een wilt bestellen heb ik eventueel een kortingscode van 4 euro.
Heb je die code nog?? :D

• its_me_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:44
Zeker, als je je mailadres en je voor- en achternaam naar mij stuurt via een pb zal ik je via de site van bip and go uitnodigen. Het is wel in het Frans, maar Google translate is je beste vriend! :)

• Jellyvdk
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 27-12-2021
Inmiddels is het alweer bijna 2 jaar terug sinds het laatste bericht in dit forum, maar misschien dat één van jullie mij alsnog verder kan helpen.

Over een paar dagen zal ik voor het eerst gebruikmaken van de tolbadge in Frankrijk. Aangezien ik een tijdelijke auto heb en deze over een paar weken alweer zal inleveren, vind ik het zonde om de badge op de ruit te plakken en vervolgens straks het houdertje zelf weer te moeten laten zitten...
Wordt de tolbadge ook gedetecteerd als deze gewoon op het dashboard ligt, of als je bij aankomst bij een tolpoort bijvoorbeeld de badge even tegen de voorruit houdt? Dat scheelt weer plakken en een nieuw houdertje bestellen voor die ene keer :)

Alvast bedankt!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:14
Jellyvdk schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:38:
Inmiddels is het alweer bijna 2 jaar terug sinds het laatste bericht in dit forum, maar misschien dat één van jullie mij alsnog verder kan helpen.

Over een paar dagen zal ik voor het eerst gebruikmaken van de tolbadge in Frankrijk. Aangezien ik een tijdelijke auto heb en deze over een paar weken alweer zal inleveren, vind ik het zonde om de badge op de ruit te plakken en vervolgens straks het houdertje zelf weer te moeten laten zitten...
Wordt de tolbadge ook gedetecteerd als deze gewoon op het dashboard ligt, of als je bij aankomst bij een tolpoort bijvoorbeeld de badge even tegen de voorruit houdt? Dat scheelt weer plakken en een nieuw houdertje bestellen voor die ene keer :)

Alvast bedankt!
Veel Fransen houden hem even uit het raam ivm verwarmde voorruit waardoor de detectie fout.
Even bij het raam houden of buiten de auto is voldoende (y)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | iRacing | PVoutput

• marcel29
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-04 23:39
Ik heb hem net aangeschaft.
Door al het gezeik van dat vliegen, wachtrijen enzo een auto vakantie gepland naar Zuid frankrijk.

Denk dat het wel druk wordt met de auto, en met de mooie Groupon deal!
https://www.groupon.nl/de...ortugal-italie-bip-and-go

We zullen het meemaken in Augustus. ;)

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

Heb mijn badge reeds binnen via de actie. Ben benieuwd volgende maand.

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• marcel29
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-04 23:39
Rivanov schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:26:
Heb mijn badge reeds binnen via de actie. Ben benieuwd volgende maand.
Hoelang duurde de verzending? Na 5 werkdagen nog niks binnen helaas...

• Korvaag
  • Laatst online: 18:00
raymondw schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:42:
[...]

Veel Fransen houden hem even uit het raam ivm verwarmde voorruit waardoor de detectie fout.
Even bij het raam houden of buiten de auto is voldoende (y)
Daar snap ik weinig van, want ongeveer elke auto die ik ken heeft om de binnenspiegel een onverwarmd stuk zitten en in de instructies staat dan ook dat je daar je badge moet plaatsen. Houdertje daar monteren en de zender eraf halen als je hem niet gebruikt en geen centje pijn.

UNOX: The worst operating system

• Rivanov
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

marcel29 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:28:
[...]

Hoelang duurde de verzending? Na 5 werkdagen nog niks binnen helaas...
Zondag 29 mei besteld. Dinsdag 7 juni ontvangen.

[Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 17-06-2022 11:33]

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• martwoutnl
  • Laatst online: 15:57
Korvaag schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:32:
[...]

Daar snap ik weinig van, want ongeveer elke auto die ik ken heeft om de binnenspiegel een onverwarmd stuk zitten en in de instructies staat dan ook dat je daar je badge moet plaatsen. Houdertje daar monteren en de zender eraf halen als je hem niet gebruikt en geen centje pijn.
Idem hier. Hier zit hij in een Tucson net links van de binnenspiegel. Vaak is dat gebied zwart gestreept. En detectie gaat prima. We gebruiken hem al vele jaren. Ooit een zomer gehad waarin we 2x 30 minuten in de rij stonden bij gewoon simpele exits. Alleen hadden we toen mensen voor ons die met los geld betaalden c.q. niet opschoten. Meteen toen een badge aangeschaft en sindsdien verslaafd. Afgelopen 2 weken via Frankrijk naar Zwitserland gegaan en vooral terugweg al piepend zo door de poorten heen. Een andere Nederlander was bij 1 poort nog bezig. En wij waren waren zo erlangs.

We hebben hem toen via de ANWB genomen en betalen alleen bij gebruik. Facturen kunnen we via inlog bij APRR zien.

[Voor 5% gewijzigd door martwoutnl op 30-06-2022 11:52]

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
De tolbadge van Mango Mobilité is momenteel ook (nog) in de aanbieding, als ik deze link mag geloven.

https://www.mango-mobilit...espagne-portugal-italie-0

Geen opstartkosten, geen verzendkosten buitenland en de eerste 12 maanden ook niet de beheerkosten bij gebruik.

Zelf vorige maand ook een badge besteld, toen waren er nog wel verzendkosten naar het buitenland (€ 10), de rest was toen ook al een aanbieding. Heel gauw binnen, in ieder geval binnen een week.

Ik heb hem primair voor mijzelf gekocht maar momenteel maken mijn ouders er gebruik van. In Frankrijk zijn de tolpoorten niet kenteken-gebonden, maar in Italië bijvoorbeeld wel. In de portaal van Mango Mobilité (website is wel deels Frans) kun je het kenteken wijzigen op moment dat je een account aan hebt gemaakt aan de hand van je badgenummer.

Mijn ouders zijn er door Frankrijk mee gereden en rijden er nu mee rond in Italië. Als ik de berichten mag geloven, werkt het perfect. Hangt rechts naast de binnenspiegel en detectie is prima.

Je kreeg meerdere houders bij de badge, waardoor je hem dus ook eenvoudig van de ene auto naar de andere kunt verplaatsen.

Mijn ouders zijn er in ieder geval erg blij mee. Ik ga het in augustus meemaken... :)

Via de ANWB in de fysieke winkel worden ze ook verkocht, maar die lijken duurder? Ik zie de toegevoegde waarde niet zo, als je het ook rechtstreeks uit Frankrijk vanuit je luie stoel kan regelen.

Voor mijzelf ook nog wel een voordeel, de factuur krijg je gewoon op de mail met een maandelijkse incasso. Is wat makkelijker in de boekhouding verwerken, met de zakelijke auto's.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

JanHenk schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 12:27:
De tolbadge van Mango Mobilité is momenteel ook (nog) in de aanbieding, als ik deze link mag geloven.

https://www.mango-mobilit...espagne-portugal-italie-0

Geen opstartkosten, geen verzendkosten buitenland en de eerste 12 maanden ook niet de beheerkosten bij gebruik.

Zelf vorige maand ook een badge besteld, toen waren er nog wel verzendkosten naar het buitenland (€ 10), de rest was toen ook al een aanbieding. Heel gauw binnen, in ieder geval binnen een week.

Ik heb hem primair voor mijzelf gekocht maar momenteel maken mijn ouders er gebruik van. In Frankrijk zijn de tolpoorten niet kenteken-gebonden, maar in Italië bijvoorbeeld wel. In de portaal van Mango Mobilité (website is wel deels Frans) kun je het kenteken wijzigen op moment dat je een account aan hebt gemaakt aan de hand van je badgenummer.

Mijn ouders zijn er door Frankrijk mee gereden en rijden er nu mee rond in Italië. Als ik de berichten mag geloven, werkt het perfect. Hangt rechts naast de binnenspiegel en detectie is prima.

Je kreeg meerdere houders bij de badge, waardoor je hem dus ook eenvoudig van de ene auto naar de andere kunt verplaatsen.

Mijn ouders zijn er in ieder geval erg blij mee. Ik ga het in augustus meemaken... :)

Via de ANWB in de fysieke winkel worden ze ook verkocht, maar die lijken duurder? Ik zie de toegevoegde waarde niet zo, als je het ook rechtstreeks uit Frankrijk vanuit je luie stoel kan regelen.

Voor mijzelf ook nog wel een voordeel, de factuur krijg je gewoon op de mail met een maandelijkse incasso. Is wat makkelijker in de boekhouding verwerken, met de zakelijke auto's.
Goede tip. Ik heb nog een badge uit 2018 van AREA, maar ik heb geen idee of die nog werkt. En eerlijk gezegd heb ik geen zin om dat te proberen met 10 Fransozen achter mij :+
Ik ga dus een nieuwe bestellen. Verzendkosten zijn idd gratis!
Edit:
Hoe snel was die verzending? Als ik het aanvraag, krijg ik nu dat ze op 10 augustus bezorgen. Wij gaan alleen op 9 augustus weg... Gaat het over het algemeen sneller?

[Voor 4% gewijzigd door -tom-562 op 27-07-2022 11:44]

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
@-tom-562 Wij hebben er ook nog een van AREA, uit 2015, deed het begin dit jaar nog prima dus ik vermoed dat die van jou uit 2018 ook nog wel even mee kan ;)

Dit jaar gaan wij, via Frankrijk, naar Italie, en we komen ook wel eens in Spanje dus wellicht is zo'n uitbreiding ook niet onhandig. Die van ons kan alleen Frankrijk.

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:23
-tom-562 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:40:
[...]

Goede tip. Ik heb nog een badge uit 2018 van AREA, maar ik heb geen idee of die nog werkt. En eerlijk gezegd heb ik geen zin om dat te proberen met 10 Fransozen achter mij :+
Ik ga dus een nieuwe bestellen. Verzendkosten zijn idd gratis!
Edit:
Hoe snel was die verzending? Als ik het aanvraag, krijg ik nu dat ze op 10 augustus bezorgen. Wij gaan alleen op 9 augustus weg... Gaat het over het algemeen sneller?
Voor wat ik heb begrepen alleen maar langzamer eigenlijk. Mijn zus rijdt nu in portugal maar de badge is nog onderweg. Zelf heb ik deze badge gehaald bij de anwb en dat was het geld absoluut waard wat mij betreft (zelf ook naar Portugal gereden)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Inspired
Op mijn badge staat gewoon een expiration date. Geen idee of hij daarna ook (meteen) niet meer werkt maar tot die tijd sowieso wel lijkt me. Heb hem in 08/2018 gekregen. Expiration date is bij mij 8/2025.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Inspired schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:09:
Op mijn badge staat gewoon een expiration date. Geen idee of hij daarna ook niet meer werkt maar tot die tijd sowieso wel lijkt me. Heb hem in 08/2018 gekregen. Expiration date is bij mij 8/2025.
Staat op die van mij ook (ik heb hem ook in 2018 bij de ANWB gehaald).
Nouja, dan waag ik het er op :P
MisterEagle schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:06:
[...]

Voor wat ik heb begrepen alleen maar langzamer eigenlijk. Mijn zus rijdt nu in portugal maar de badge is nog onderweg. Zelf heb ik deze badge gehaald bij de anwb en dat was het geld absoluut waard wat mij betreft (zelf ook naar Portugal gereden)
Ah, dat schiet niet op dan. Dan ga ik mijn oude badge gebruiken

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Inspired
-tom-562 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:15:
[...]

Staat op die van mij ook (ik heb hem ook in 2018 bij de ANWB gehaald).
Nouja, dan waag ik het er op :P

[...]

Ah, dat schiet niet op dan. Dan ga ik mijn oude badge gebruiken
Ik ga hem volgende week weer gebruiken en verwacht gewoon dat hij het doet. Dacht ergens gelezen te hebben dat hij het sowieso 10 jaar doet. Zal volgend jaar eens kijken of ik hem omwisselen kan. Maar dat is allemaal wat omslachtig volgens mij.

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dit jaar in Frankrijk nog niet aan gedacht.
Misschien is het op de zwarte zaterdagen anders, maar daarbuiten hooguit 2 auto's moeten wachten en alle automaten zijn nu ook contactloos waardoor het met creditcard nog sneller gaat. De winst is zo echt marginaal en ik vind heel even stoppen eigenlijk ook wel een fijn kort rust moment.

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
Ik denk ook dat die 'oude' nog wel werkt.

@-tom-562 Ik las ook dat ze, zelfs voor deze tolbadges, last hebben van het chiptekort. Aldus nu.nl

https://www.nu.nl/tech/62...ocht-door-chiptekort.html

Een maat van mij ontving zijne exact één dag voor vertrek (vorige week). Hij heeft er precies twee weken op moeten wachten. Ik denk dus niet dat het sneller gaat.

• Slowmotion
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:29
Inspired schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:18:
[...]

Ik ga hem volgende week weer gebruiken en verwacht gewoon dat hij het doet. Dacht ergens gelezen te hebben dat hij het sowieso 10 jaar doet. Zal volgend jaar eens kijken of ik hem omwisselen kan. Maar dat is allemaal wat omslachtig volgens mij.
Je kan de badge laten testen bij de ANWB winkel, had ik niet gedaan begin dit jaar richting Imola,
En bij de eerste de beste tolpoort bleek de batterij leeg. vier weken geleden mijn badge bij de ANWB laten ruilen, en in 2 weken tijd had ik mijn nieuwe. Ze nemen de oude in, en dan krijg je de nieuwe thuisgestuurd.

• MisterEagle
sambalbaj schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:28:
Dit jaar in Frankrijk nog niet aan gedacht.
Misschien is het op de zwarte zaterdagen anders, maar daarbuiten hooguit 2 auto's moeten wachten en alle automaten zijn nu ook contactloos waardoor het met creditcard nog sneller gaat. De winst is zo echt marginaal en ik vind heel even stoppen eigenlijk ook wel een fijn kort rust moment.
Ligt er maar net aan waar je helemaal heen gaat natuurlijk.
Zelf heb ik net 2000km enkele reis zonder overnachting gedaan en dan is stapvoets tot 100km/h door de tolpoortjes kunnen (afhankelijk van t land) wel erg fijn hoor. Zeker met de kleine die dan niet wakker wordt.
Bv in Portugal, als je geen badge hebt moet je vrij snel na de grens stoppen om je creditcard en kenteken te koppelen. Kost toch allemaal weer tijd en hoewel geen uren, telt het in totaal (18 poortjes gehad) wel op.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:33
marcel29 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:20:
Ik heb hem net aangeschaft.
Door al het gezeik van dat vliegen, wachtrijen enzo een auto vakantie gepland naar Zuid frankrijk.

Denk dat het wel druk wordt met de auto, en met de mooie Groupon deal!
https://www.groupon.nl/de...ortugal-italie-bip-and-go

We zullen het meemaken in Augustus. ;)
En? Ben je achteraf blij met de badge? Of zonde geld geweest?

Wij willen half juli ook twee weken op vakantie naar Zuid Frankrijk, dus zijn even aan het rondspelen of het zinvol is of niet... Wil oo de heenweg sowieso in de nacht rijden, de terugweg is de nacht voor zwarte zaterdag op 29 juli

[Voor 7% gewijzigd door President op 29-01-2023 19:53]

• MisterEagle
President schreef op zondag 29 januari 2023 @ 19:49:
[...]

Wij willen half juli ook twee weken op vakantie naar Zuid Frankrijk, dus zijn even aan het rondspelen of het zinvol is of niet... Wil oo de heenweg sowieso in de nacht rijden, de terugweg is de nacht voor zwarte zaterdag op 29 juli
Heb je dan slapende passagiers aan boord? Alleen al om niet te hoeven stoppen, raam open etc, zou ik het al doen. Ik vind het echt een fantastisch apparaatje, maar toegegeven, ik rij er wel mee door tot in Portugal en kom dus flink meer poortjes tegen dan alleen in frankrijk

• Inspired
Voor die paar EUR vind ik het een top ding. Paar jaar al veel plezier van gehad. Voor iets van 15 EUR heb je hem thuis en je betaald een klein bedrag per maand als je hem gebruikt.

• peedebee
[...]

Wij gaan dit jaar voor de derde zomer op rij naar Frankrijk met de tolbadge van Bip&Go. Ik wil serieus niet meer zonder. Nu is het voor mij extra handig omdat ik met de caravan niet vlak langs de tolpoortjes kan stoppen, maar ook zonder caravan zou ik het voor die paar extra euro's niet laten. Het levert zoveel gemak, minder stress en vaak ook tijdwinst op. Bij grote, drukke tolstations hebben wij nog nooit in een lange rij gestaan maar reden we zo iedereen voorbij door één van de speciaal voor tolbadge gereserveerde rijen.
Volgens mij kan ik vanuit mijn Bip&Go account een kortingscode van € 4,- sturen. Stuur me maar een bericht mocht je interesse hebben.

• President
peedebee schreef op zondag 29 januari 2023 @ 23:43:
[...]

Wij gaan dit jaar voor de derde zomer op rij naar Frankrijk met de tolbadge van Bip&Go. Ik wil serieus niet meer zonder. Nu is het voor mij extra handig omdat ik met de caravan niet vlak langs de tolpoortjes kan stoppen, maar ook zonder caravan zou ik het voor die paar extra euro's niet laten. Het levert zoveel gemak, minder stress en vaak ook tijdwinst op. Bij grote, drukke tolstations hebben wij nog nooit in een lange rij gestaan maar reden we zo iedereen voorbij door één van de speciaal voor tolbadge gereserveerde rijen.
Volgens mij kan ik vanuit mijn Bip&Go account een kortingscode van € 4,- sturen. Stuur me maar een bericht mocht je interesse hebben.
Dat is dus weer een andere dan die van de anwb?

• hellfire_ultd
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-04 08:03

hellfire_ultd

Effe checke!

Waarschijnlijk exact hetzelfde kastje, maar dan rechtstreeks bij de aanbieder gekocht, in plaats van via de ANWB.

• S4usage
  • Registratie: November 2022
  • Niet online
Hier ook al een aantal jaar tevreden met de Bip&Go

• xmen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-05 21:00
Voor mij ook een aanrader.
Ik gebruik het zowel in Frankrijk als in Italie.
Die paar euro per maand die het kost, zijn het gebruiksgemak en tijdsgewin meer dan waard.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:53
[...]

Het is sowieso altijd handiger dan stoppen. Dus dan is het de vraag of het opweegt qua kosten. Maar zo duur is het ook weer niet. Wij vonden het heel handig. Zeker als je vaker gaat.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Mijn ervaringen met de tolbadge zijn best OK, alleen had hij 2x bij hetzelfde tolpoortje (heen en terug) de vouwwagen als Classe 2 aangezien, heb wel het een en ander teruggehad maar ik had toch gehoopt dat het wat foutlozer zou zijn.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:47
[...]

Ik heb nu twee jaar zo'n ding. Destijds gratis besteld via Mango Mobilites, daarbij waren de gebruikskosten (uiteraard niet de tol :P) het eerste jaar ook gratis. Daarna betaal je alleen voor de maanden dat je hem gebruikt, is een paar euro.

Is het nodig voor die paar vakantieritten? Nee, natuurlijk niet.
Is het handig cq leuk? Zeker
Levert het tijdswinst op? Ja wel iets, maar verwaarloosbaar op een vakantierit natuurlijk.

De paar euro die het kost vallen op een vakantie ook wel mee.

Volgens mij is er elk jaar tegen de vakantieperiode wel eenzelfde aanbieding, dus ik zou rustig afwachten. Mijn badge is volgens mij geldig in Frankrijk, Italië, Spanje en ik dacht ook Portugal. Daarnaast schijn je hem ook in bepaalde parkeergarage te kunnen gebruiken om automatisch parkeergeld te betalen, heb ik nog nooit geprobeerd.

• Korvaag
Wat ook een voordeel kan zijn voor zakelijke rijders: tolkosten zijn, mits de werkgever daar in de voorwaarden een clausule voor heeft opgenomen, aftrekbaar van de bijtelling. Dat kan natuurlijk ook met losse bonnetjes van de tolpoorten, maar nu dien ik gewoon de verzamelfactuur over een maand in die je krijgt na gebruik van de badge. Geen gedoe met bonnetjes bewaren, gewoon in 1 keer klaar :)

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 30-05 15:18
B-Real schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:05:
[...]

Daarnaast schijn je hem ook in bepaalde parkeergarage te kunnen gebruiken om automatisch parkeergeld te betalen, heb ik nog nooit geprobeerd.
Check. Bij parkeergarages met de oranje T bij de ingang kan je hem gebruiken. Kaartje pakken bij inrijden, kaartje weer insteken bij uitrijden en de parkeerkosten worden verrekend via de tolbadge.

Althans, zo zou het moeten werken. Intussen 7 jaar in het bezit van een badge maar 'eerst betalen dan auto halen' zit zo in het systeem dat ik alsnog aansluit bij de rij voor de betaalautomaat. Gelukkig zit er een goede check op en blijft de tolbadge stil.

Eerste jaren nog enkel een badge voor Frankrijk gehad, toen ik daarna in Italië weer tolkaartjes moest trekken maar een FEPI (Frankrijk, Spanje, Portugal, Italië) besteld. Heerlijk, gewoon overal moeiteloos doorheen. Intussen de badge ook al diverse keren uitgeleend, louter positieve reacties.

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:04
Scheelt een hoop stress. Mijn partner is niet zo groot en moest altijd half uit het raam klimmen om bij de automaat te komen. Gevolg ik moest altijd rijden als we ook maar in de buurt van het einde van de tolroute kwamen. Mijn velgen vinden het ook leuker.

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De ANWB kan de batterij testen van de badge, het blijft spannend als het kastje een jaar 'ongebruikt' in de auto heeft gelegen.
Ideaal, piiiieeeeep, en je kunt doorrijden.

Het is ook een groot verschil, zeg; een rij van 30 auto's voor een tolpoort?
per auto betalen of kaartje aanpakken kost best wel wat tijd
per auto niet hoeven stoppen zorgt ervoor dat de rij met 30 auto's erdoor heen vliegt.

Wij gaan altijd uiterst links, pieeep, en door!

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-05 15:33

tilburgs82

carpe florem

[...]

Vorig jaar gekocht en geen spijt van gehad. Rijen zijn veel korter en zelfs als de niet badge rijen klein zijn, kan het betalen soms best lang duren. 1x meegemaakt dat iemand bijna 10 min bezig was met betalen.

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

• President
tilburgs82 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:57:
[...]

Vorig jaar gekocht en geen spijt van gehad. Rijen zijn veel korter en zelfs als de niet badge rijen klein zijn, kan het betalen soms best lang duren. 1x meegemaakt dat iemand bijna 10 min bezig was met betalen.
En welke badge heb je? Die via de anwb? Of bio&go?

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-05 15:33

tilburgs82

carpe florem

President schreef op maandag 30 januari 2023 @ 12:07:
[...]

En welke badge heb je? Die via de anwb? Of bio&go?
Anwb.

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

• Control85
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-05 14:30
Volgens mij kan je de batterij van de badge gratis laten testen in een ANWB winkel.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:40
Ik heb toevallig net een apparaat bij de ANWB opgehaald, maar daar werd duidelijk aangegeven:
Batterij kan niet worden vervangen, het apparaat moet dan vervangen worden. Testen kan inderdaad op ANWB locaties

[Voor 10% gewijzigd door lolgast op 30-01-2023 14:40]

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:58
Ik ben ook al 4 jaar tevreden gebruiker. Heb nu wel een nieuwe aangevraagd want ik wilde Italie er bij maar ook bang dat de batterij niet nog een jaar zou mee gaan. De eerste via de ANWB besteld maar voor de tweede gekeken waar die badge vandaan kwam en ik kwam er achter dat ie in de maand tarieven goedkoper is dan de ANWB. Dus de nieuwe via https://www.fulli.com/nl besteld en dat ging prima. Zo binnen.
Scheelt misschien al wel dat ik daar al een account had vanuit de eerst die ik via de ANWB had aangevraagd.

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:24
Zojuist ook weer eens op en neer naar Zuid Frankrijk gereden en zo (ver) buiten het hoogseizoen denk ik niet dat de tolpoortjes alles bij elkaar, inclusief diverse ritten los van de heen- terugreis, meer dan 10 minuten oponthoud hebben gekost. Echt minder dan een minuut per poortje. Dus in dat opzicht voor mij niet echt de moeite en kosten van een badge halen waard, hoe weinig dat ook is.

Maar... het viel me wel op dat de meeste parkeergarages waar we geweest zijn ook zo'n T van Télépéage bij de poort hebben staan. Als zo'n badge daar ook werkt en je dus ook zonder kaartje de parkeergarages in en uit kan rijden, dan wordt het mogelijk een ander verhaal.

Gek genoeg vind ik het voor Oostenrijk juist andersom een no-brainer. Daar heb je geen badge nodig, maar alleen een account waar je je kenteken en credit card koppelt. Daarmee regel je in een keer je tolvignet en de tol voor de tunnels en zo. En dan is het inderdaad wel heel lekker als je gewoon met 50 km/u door kan rijden door het speciale poortje terwijl bij de andere poortjes een rij staat.

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-05 19:37
Hier word in m’n vriendenkring m’n badge anders vaak gebruikt. Ik “leen” mijn badge uit en aangezien je gratis kenteken kan veranderen, en tot heden iedereen braaf z’n eigen rekening betaald top ding. Nooit stilstaan bij de tol, parkeren in buitenland geen apps opzoeken. Gewoon rijden en parkeren; ontzorgt mij als bestuurder en dan heb ik aandacht om het buitenlandse verkeer te ontwijken :-D waren een tijdje slecht leverbaar gedurende COVID-19 begreep ik via-via maar dat is hetzelfde met de dakkoffers in de vriendengroep, die gaan ook zo rond.

Eerste keer “vol” gas door zo’n poortje rijden is wel “eng” - YouTube staat er vol mee. Voor het eerste gebruik zou ik dat wel doen.
Overigens was van de ANWB 30 km/u het advies.. let wel op de plaats waar je dat ding hangt (bij twijfel check de garage van je merk, niet de hoek van de straat) geen signaal doorlatendheid = noodstopje doen.

• Korvaag
30km/uur staat ook gewoon aangegeven bij de Franse poortjes. Het is geen advies, het is een verplichte maximum snelheid. Trager kan natuurlijk. Sneller wordt je badge mogelijk niet gedetecteerd en/of gaat de slagboom niet op tijd open. Als het er niet bij staat is het gewoon een poortje waarbij je stil moet staan voor de slagboom waarbij de badge op dat moment wordt gedetecteerd.

[Voor 24% gewijzigd door Korvaag op 30-01-2023 21:40]

• peedebee
President schreef op maandag 30 januari 2023 @ 03:00:
[...]

Dat is dus weer een andere dan die van de anwb?
Ja, dit is rechtstreeks bij de Fransen. Maar het werkt hetzelfde hoor. Weet niet wat het bij de ANWB kost maar dit is éénmalig € 10,- en verzendkosten. Daarna € 1,70 per maand dat je hem gebruikt en de tol zelf uiteraard. Wij gaan komende zomer in juli en augustus, dan kost het 'abonnement' zelf ons dit jaar dus maar € 3,40. Zoals ik dus zei; voor het geld zou ik het zeker niet laten.
De eerste keer was ik wat huiverig. Wat nou als het niet werkt? Sta ik daar in de drukte vast met mijn caravan. Maar de vrees was ongegrond, het werkt prachtig. Je rijdt naar de slagboom, kastje in de auto zegt PIEP en de slagboom gaat omhoog. Er zijn zelfs rijbanen waar je niet eens hoeft te stoppen maar waar je met 15-20 km/u doorheen kan! Vooral met een zware caravan ideaal!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Mooi om te lezen dat iedereen dezelfde ervaring heeft!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:46
Voor wie snel is, op de huidige groupon actie kan je nog een extra voordeel ontvangen waardoor je de BIP&GO kan aanschaffen voor 8.99. De te gebruiken code is DOUBLE bij groupon zelf.

• President
consolefreak schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:36:
Voor wie snel is, op de huidige groupon actie kan je nog een extra voordeel ontvangen waardoor je de BIP&GO kan aanschaffen voor 8.99. De te gebruiken code is DOUBLE bij groupon zelf.
Ik heb deze uiteindelijk besteld, hij zou vandaag binnen moeten komen. Bedenk mij nu alleen dat ik geen houder ofzo heb bijbesteld, maar kijken wat er vandaag komt.

Ook is de milieusticker inmiddels binnen. Die moet ik dan maar naast de Duitsland sticker plakken.

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-05 22:11
Control85 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 14:27:
Volgens mij kan je de batterij van de badge gratis laten testen in een ANWB winkel.
Gister nav deze tip laten doen.

Maar je krijgt alleen te horen of de batterij 'OK' is.
Geen percentage

Ze zouden +- 7 jaar meegaan. Er staat een datum op

• latje21
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:56
Is er ook iemand die ervaring heeft met een tolbadge i.c.m. een dakkoffer die vrij ver boven de voorruit hangt? Pikt de tolpoort het signaal dan nog steeds naar behoren?
Voorbeeld (niet mijn auto overigens :+ ):
Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee