Péage - Liber-t badge ervaringen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-07 10:59

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Topicstarter
Zaterdag vertrek ik naar het zuiden van Frankrijk en ik heb bij de ANWB een Liber-t tolbadge aangeschaft om zonder veel gedoe (en hopelijk wat tijdwinst) door de tolpoorten te rijden. Met de badge hoef je niet meer contant of met creditcard af te rekenen. Daarnaast kun je door gereserveerde tolpoorten, zodat je niet hoeft te wachten op andere bestuurders die wél contant of met creditcard af moeten rekenen.

De badge kost €11 (iets minder voor ANWB-leden) en €2,50 per maand dat je de badge gebruikt. Dus als je in bijvoorbeeld september geen gebruik maakt van de tolwegen, dan wordt er ook geen €2,50 afgeschreven. Als je de badge een jaar niet gebruikt wordt er €10 afgeschreven bij wijze van abonnementsgelden. Uiteraard komt daar de tol nog overheen van het traject dat je hebt gereden.

De badge plaats je achter de binnenspiegel in het athermisch gedeelte van je voorruit. En als het goed is gaan alle poorten automatisch voor je open als je er op af rijdt. Al schijnt de badge ook wel te werken op andere gedeelten van je voorruit als je geen warmtewerend glas hebt.

Iemand ervaring met deze of soortgelijke badge? In sommige landen is een soortgelijk systeem.

Afbeeldingslocatie: http://i1279.photobucket.com/albums/y536/kitster101/F31%20Car/Libre-t_zps4fa1570d.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.saneftolling.co.uk/support/support-Faq.List/liber-t-class1?format=png

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:01
Werkt prima, eerste keer even spannend of hij hem pakt, maar werkte vorig jaar altijd.
En inderdaad nu al 10 maanden niks afgeschreven.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 19:52
Ik heb dit systeem meerdere keren gebruikt in Frankrijk en Spanje. Afhenkelijk van wanneer je rijd kan het zeker tijd schelen bij de tolpoortjes. Ik vond het in ieder geval altijd het geld waard. Deze stuur je terug na je vakantie.

Ik had ze hiervandaan: http://www.tolltickets.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:58
Eigenlijk zouden ze het systeem uit Scandinavië moeten overnemen. Je kenteken wordt gescand en je krijgt drie maanden later een factuurtje thuis zonder extra kosten. Ideaal, geen enkel abonnement nodig (sterker nog, als je een abonnement afsluit betaal je 1 euro + borg).

Voor langere periodes heb ik de daar gebruikte badge gebruikt (AutoPASS) en dat werkt super, inderdaad niet wachten voor mensen die dat niet hebben en dus handmatig betalen. Toedeloe, wachttijd (voor zover je moet wachten in Scandinavië :+)

[ Voor 31% gewijzigd door maarud op 14-07-2015 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
Ik heb trouwens helemaal geen athermisch gedeelte (zwart gestippeld gedeelte) bij m'n binnenspiegel. Zal ik 'm dan gewoon op het heldere gedeelte plakken? Voor zover is het geen warmtewerend glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:58
Als je geen gestippeld gedeelte hebt plak je hem gewoon alsnog 3-7cm vanaf de rand van je voorruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Het is dat je hem al hebt gekocht, maar als niet-reguliere rijder zie ik amper een voordeel boven de creditcard poortjes eigenlijk.

Daar staat zelden een rij en het kost je op een rit naar het zuiden in totaal een keer 2 minuten extra.

Leuk als je echt vaak die kant op moet, maar anders mis ik echt het voordeel.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

In combinatie met PeaGo (óf gewoon op voorhand zelf even uitzoeken welke tolwegen je neemt én welke poorten je beter kunt vermijden) kun je jezelf ook nog eens een hoop geld besparen.

Op de rit naar Val Thorens (1150Km / 9½ uur reistijd) welke ik in de winter regelmatig maak scheelt het me bijna €20,- aan tol / enkele reis :P

P.S. Ik gebruik die App overigens niet. Truukje ken ik al jaren maar die App werd hier laatst in de krant aangehaald en als het ding doet wat het beloofd te doen dan is die €4,- zo terug verdiend.

[ Voor 26% gewijzigd door Will_M op 14-07-2015 15:35 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
Hooglander1 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:10:
Het is dat je hem al hebt gekocht, maar als niet-reguliere rijder zie ik amper een voordeel boven de creditcard poortjes eigenlijk.

Daar staat zelden een rij en het kost je op een rit naar het zuiden in totaal een keer 2 minuten extra.

Ik wil dat juist even uittesten. Ik las ergens anders dat het van noord naar zuid een uur had opgeleverd. Daar betaal ik graag 13,50 extra voor :) . Maar we zullen zien!
wimmel_1 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:23:
In combinatie met PeaGo (óf gewoon op voorhand zelf even uitzoeken welke tolwegen je neemt én welke poorten je beter kunt vermijden) kun je jezelf ook nog eens een hoop geld besparen.

Op de rit naar Val Thorens (1150Km / 9½ uur reistijd) welke ik in de winter regelmatig maak scheelt het me bijna €20,- aan tol / enkele reis :P

P.S. Ik gebruik die App overigens niet. Truukje ken ik al jaren maar die App werd hier laatst in de krant aangehaald en als het ding doet wat het beloofd te doen dan is die €4,- zo terug verdiend.
Klinkt interessant! Ik ben er echter alles aan gelegen om zo snel mogelijk door te rijden naar het zuiden en dit lijkt me te kunnen zorgen voor onnodig oponthoud. Ga je er 2 keer af, kun je vervolgens weer 2 keer in de file staan. Dat voorkom ik graag ;)

Ik rij dus zaterdag a.s. Volgens Bison Fute is het een drukke zaterdag, maar niet zoals vorig weekend of het weekend van 1 augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Tjebakka schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:14:
[...]

Ik wil dat juist even uittesten. Ik las ergens anders dat het van noord naar zuid een uur had opgeleverd. Daar betaal ik graag 13,50 extra voor :) . Maar we zullen zien!
Je moet ook niet tussen de Hollanders gaan staan die contant afrekenen natuurlijk ;)

Het beste is de meeste linkse poortje met de telepeage badge, maar waar je ook met kaarten kan afrekenen. Heb je wel een pissige Fransman met een badge achter je meestal, maar dan kun je wel snel door. De meeste toeristen mijden dat logo namelijk enorm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
Hooglander1 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:20:
[...]

Je moet ook niet tussen de Hollanders gaan staan die contant afrekenen natuurlijk ;)

Het beste is de meeste linkse poortje met de telepeage badge, maar waar je ook met kaarten kan afrekenen. Heb je wel een pissige Fransman met een badge achter je meestal, maar dan kun je wel snel door. De meeste toeristen mijden dat logo namelijk enorm :P
Kan me de frustratie bij Fransen wel voorstellen hoor. M'n pa hing vroeger ook eens uit het raampje om de bestuurder voor ons even duidelijk een gladiool te noemen. Vent probeert eerst contant af te rekenen, lukt niet. Vervolgens met credit card, laat ie het pasje vallen. Om tot slot maar formulieren in te vullen waarmee het van z'n rekening kon worden afgeschreven oid 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Laatst online: 13:52

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik heb vorig jaar ook zo'n badge aangeschaft en daar de hele vakantie in Frankrijk plezier van gehad. Geen gedoe bij de poortjes, lekker doorrijden onder de oranje T.

Achteraf betalen via Europese incasso en een overzichtelijke factuur online. Dus al met al een prima oplossing als je veel over de Péage wil rijden zonder steeds binnenweggetjes te hoeven zoeken.

En het geeft inderdaad vermakelijke taferelen als er achter je een mede Hollander (zonder badge) ook wel door dat poortje denkt te kunnen rijden ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:53
Dit systeem hebben ze in Brazilie ook, gewoon met 40 km/uur door een tol poortje rijden.

En het word niet alleen voor tol gebruikt, dezelfde chip gebruik je bijvoorbeeld ook bij het betalen in parkeergarages en bij het tankstation.

Werkt super.

[ Voor 42% gewijzigd door maxoss op 15-07-2015 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hooglander1 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:10:

Ik deel je mening, dus ik zou zelf niet snel die badge kopen, maar...

Toevallig had mijn schoonvader wel een dergelijke badge gekocht die ik dan bij wijze van test een keer ga gebruiken. Het is puurt het gemak, maar de creditcard poorten zijn meer dan prima.

De meeste mensen gaan gewoon in de kudde staan, terwijl als je even naar de bordjes kijkt je vrijwel altijd bij een bijna leeg poortje aan kunt sluiten. Uiteraard maakt het wel veel uit de periode waarin je rijdt, kijk maar eens naar dit filmpje:

YouTube: Met gemak door de tolpoorten van de peage met een Liber-T badge. Passage en voie télépéage

Je zit dan toch (zeker het eerste poortje), hoeveel tijd je kunt winnen. Ben alleen wel benieuwd, dat ding is vorig jaar gekocht maar nog nooit gebruikt. Toch even een spannend momentje om door de eerste poort te rijden :), verder altijd wel de CC bij om het op te lossen.
Aan de andere kant gewoon lekker een Franse houding aannemen, die lijken zich immers ook nooit druk te maken. Doe ik dat ook niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:48

Rannasha

Does not compute.

Ik heb eigenlijk nooit last van drukte bij de péage-poortjes. Omdat ik in omgeving Geneve woon, rij ik meerdere keren per jaar door het oosten van Frankrijk tussen huis en NL. Ik heb daar eigenlijk nog nooit langer dan een minuut of 0-5 hoeven wachten. Meestal zijn er niet meer dan een paar auto's voor me. Ik zie dus niet echt het nut in van zo'n badge.

Maar goed, het hangt natuurlijk sterk af van waar je de tolwegen wil nemen en wanneer. Als je op zwarte zaterdag de route du soleil wil nemen, dan kun je er wel flink voordeel uit halen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-07 18:18
Ik woon in Frankrijk en sinds twee jaar heb ik zo'n ding. Wil niet meer zonder. Niks lekkerder dan met 30km door zo'n poortje sjeezen ipv aansluiten in de rij met toeristen en/of fransen die altijd hun kaartje kwijt zijn, dan gaan grabbelen naar hun kleingeld.

Ik heb er 1 van Vinci, kun je ook de Vinci parkings mee betalen.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
Zaterdag dus getest en met 30 per uur door een Réservé-laan getuft, wat een genot :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Saab schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:06:
Ik heb er 1 van Vinci, kun je ook de Vinci parkings mee betalen.
Kan ook met dat ding van de ANWB, dus ik gok dat met allemaal kan :)

Afgelopen weekend eentje voor mijn ouders gekocht, die hebben een tweede huis in Frankrijk en rijden met grote regelmaat heen en weer.

Ben benieuwd hoe ze het gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:41

Vos

AFCA

Vorige week op en neer geweest via route du soleil. Nou dat kostte me geen uur hoor bij de tolpoorten ;). Denk max 10 minuten.

In de echte vakantiedrukte zal je vast meer voordeel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Vos schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 19:52:
Vorige week op en neer geweest via route du soleil. Nou dat kostte me geen uur hoor bij de tolpoorten ;). Denk max 10 minuten.

In de echte vakantiedrukte zal je vast meer voordeel hebben.
Het is dan ook vooral handig als je vaker naar Frankrijk reist en/of er een vakantie houdt. Bovendien is de badge 4 jaar geldig en alleen actief (= betalen) als je er ook gebruik van maakt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb in mei ook zo'n tolbadge gebruikt. Het is niet dat je er uren mee wint, maar wij rijden meestal in 1 keer van Noord-Nederland naar Zuid-Frankrijk (en idem op de terugweg). Dan is het relaxed dat je gewoon door kunt rijden en niet in een rijtje stil moet staan, wachten op degene voor je die zn creditcard op de grond laat vallen of bij het verkeerde poortje staat en weer achteruit moet etc. Dat soort kleine ergernissen heb je er op zo'n lange rit liever niet bij ;)

Overigens duurt de betaling nog wel een maand of 2. Dacht eerst even dat ze hem vergeten waren, maar nee ;) Je kunt op de site ook netjes een overzicht krijgen. Wel handig, want ik kan een deel van de tolkosten declareren bij mijn werkgever (vanwege leaseauto). Twijfelde even of ik daarvoor per se creditcardbonnetjes moest hebben, maar dit werd ook geaccepteerd.

[ Voor 28% gewijzigd door Palomar op 22-07-2015 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:35

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Palomar schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:22:
[...]
Overigens duurt de betaling nog wel een maand of 2. Dacht eerst even dat ze hem vergeten waren, maar nee ;) Je kunt op de site ook netjes een overzicht krijgen. Wel handig, want ik kan een deel van de tolkosten declareren bij mijn werkgever (vanwege leaseauto). Twijfelde even of ik daarvoor per se creditcardbonnetjes moest hebben, maar dit werd ook geaccepteerd.
Dat is een vrolijke noot waard, declaratie betaald krijgen voordat je de rekening krijgt ;)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:52
Voor diegenen die het de eerste keer eng vinden: Ga bij de eerste keer dat je bij een Péagepunt komt in een rij staan waar je ook gewoon een kaartje kan trekken. Als je geen kaartje mag trekken weet je dat hij werkt :)

Ik heb er ook een paar jaar eentje, van de APPR. Die kost me 1,60 per maand dat ik m gebruik, en geen jaarlijkse administratiekosten.

Voor Frankrijk is het zeker op drukke dagen ook ideaal om Waze of Google Maps te gebruiken i.v.m. file ontwijking. Ik heb in Frankrijk altijd een TomTom met HD Traffic, de Télépéage Badge en een telefoon met onbeperkt 3G incl een kabeltje naar de autoradio voor Spotify en 3FM/Q-Music. Dat laatste geeft vooral leuke blikken van Nederlanders die je tegen komt op de stopplaatsen terwijl jouw radio nog speelt.

On a sidenote: Als je een CC geregistreerd hebt voor betaling, zorg dan voordat je vertrekt dat deze nog actueel is. Anders wordt je dus niet binnengelaten bij de slagboom. Been there, done that... ;)

De Télépéage Sans Arret 30km/h poortjes zijn trouwens écht ideaal als het druk is :)

[ Voor 4% gewijzigd door RadioAir op 22-07-2015 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
ik heb er vorig jaar 1 gekocht en gebruikt.
Zou de batterij dit jaar nog vol zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
RadioAir schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:59:
Voor diegenen die het de eerste keer eng vinden: Ga bij de eerste keer dat je bij een Péagepunt komt in een rij staan waar je ook gewoon een kaartje kan trekken. Als je geen kaartje mag trekken weet je dat hij werkt :)
Ik zat nog te denken om de gok gewoon te nemen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Driek schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:03:
De batterij gaat 5 jaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-07 12:18
Werkte afgelopen week top, was erg druk, maar als je de poort met T en 30km neemt, scheelt het wel iets qua tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:50
Ik blijf voorlopig maar bij het ter plekke betalen, heb je tenminste nog wat invloed op de prijs

:o :X

Al komt het volgens de comments omdat hij in een busje rijdt en die als vrachtwagen o.i.d. wordt gezien i.p.v. personenauto. Maar het proberen waard natuurlijk >:)

[ Voor 48% gewijzigd door ThinkPad op 23-07-2015 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:18
ThinkPadd schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:11:
Ik blijf voorlopig maar bij het ter plekke betalen, heb je tenminste nog wat invloed op de prijs

In de comments van Facebook hebben zijn vrienden het er over dat hij een camper heeft. Waarschijnlijk wordt zijn camper automagisch geclassificeerd als vrachtwagen. Als hij dan aanbelt dan corrigeren ze dat direct, aangezien ze kunnen zien dat hij toch geen vrachtwagen heeft. :)

Stemmingmakerij door GS/Dumpert dus. Zal morgen wel weer op de voorkant van de Telegraaf staan. 8)7

EDIT: Ah, die ninja edit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
ThinkPadd schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:11:

Al komt het volgens de comments omdat hij in een busje rijdt en die als vrachtwagen o.i.d. wordt gezien i.p.v. personenauto. Maar het proberen waard natuurlijk >:)
Niemand die even goed op de schermen kijkt? Hij gaat inderdaad van Classe 3 naar Classe 2 iedere keer, oftewel van bestelbus terug naar personenvervoer. Komt door zijn hoogte/breedte. Als je een télépéage badge hebt met een normale auto (zelfs een Espace met dakkoffer door de vrachtwagenpoortjes, want hoger dan 2 meter) rekent hij altijd Classe deux. Meen zelfs dat vrachtvervoer nog eens Classe Quatre is.

[ Voor 3% gewijzigd door RadioAir op 23-07-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
RadioAir schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:26:
[...]

Niemand die even goed op de schermen kijkt? Hij gaat inderdaad van Classe 3 naar Classe 2 iedere keer, oftewel van bestelbus terug naar personenvervoer. Komt door zijn hoogte/breedte. Als je een télépéage badge hebt met een normale auto (zelfs een Espace met dakkoffer door de vrachtwagenpoortjes, want hoger dan 2 meter) rekent hij altijd Classe deux. Meen zelfs dat vrachtvervoer nog eens Classe Quatre is.
Bedankt, zoiets vermoedde ik al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:23

paQ

is bipandgo niet gewoon hetzelfde?
https://www.bipandgo.com/nl/nos-offres/a-la-carte
Je betaalt zover ik kan lezen niets voor de badge zelf, en maar 1,60 voor elke maand dat je de badge ook daadwerkelijk gebruikt.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:14
paQ schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:29:
is bipandgo niet gewoon hetzelfde?
https://www.bipandgo.com/nl/nos-offres/a-la-carte
Je betaalt zover ik kan lezen niets voor de badge zelf, en maar 1,60 voor elke maand dat je de badge ook daadwerkelijk gebruikt.
Heb even het proces doorgeklikt, 10 euro activeringskosten en 10 euro verzendkosten.
Daarna inderdaad niks meer behalve 1,60 in de maand dat je hem gebruikt.

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:23

paQ

Ik zag het inderdaad... typisch, compleet 0,0 over te vinden op de website, totdat je wilt bestellen, komt er zo even 20 euro bij 8)7
20 euro, om dus iets sneller door die poortjes te kunnen.... Non, merci

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauperesk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-06 14:58
Heb er toch maar voor gekozen om er ook ééntje te bestellen. Zag een actie dat je de 10 euro voor het kastje niet hoeft te betalen ( https://www.area-enligne....Balade/?promo=1209BELGES# ). Je kan als Nederlander (en niet lid van touring) hier ook gewoon gebruik van maken. Dan is het in totaal maar E 5,70.

Ik ga grotendeels 's nachts rijden maar het gemak van (bijna) niet meer stoppen spreekt mij wel aan. Misschien win ik er maar minuten mee, maar het is aangenamer rijden. Dat is ook wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Handig, en op deze manier niet eens duur. Wij gaan het ook maar eens een jaartje proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
Eerste factuur binnen, aanschafprijs van de badge is in mindering gebracht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:35

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Tjebakka schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:38:
Dat is een vrolijke noot waard.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Tjebakka schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:38:
Klopt, hebben ze bij mij ook gedaan :) :) (als Hollander vind ik dat natuurlijk dikke prima :D )

Dit jaar voor het eerst ook gebruik van gemaakt. Het heeft ons (in combinatie met de caravan) behoorlijk gescheeld qua tijd. Geen vreemde prijs berekeningen gehad (ergo; ik was niet duurder uit dan vorig jaar met de CC).

Vind het gemak, die 11,- (of 10,- wat is 't) per jaar wel waard.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
Bij mij is de kaart nog niet binnen, hoe lang heeft bij jullie moeten duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauperesk
Markprinsen schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 09:08:
Bij mij is de kaart nog niet binnen, hoe lang heeft bij jullie moeten duren?
Ik heb hem gisteren binnen gekregen (met de twee mee bestelde voetjes). Vorige week woensdag de bestelling gedaan. Het heeft dus iets langer geduurd dan de 48 uur waar ze het over hebben, maar op maandag wordt er geen post bezorgd dus dat helpt ook niet mee. Hij komt gewoon in een envelop met de post, je hoeft geen rekening te houden met een pakketje.

Heb jij het ook via touring geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
Pauperesk schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 09:25:
[...]

Ik heb hem gisteren binnen gekregen (met de twee mee bestelde voetjes). Vorige week woensdag de bestelling gedaan. Het heeft dus iets langer geduurd dan de 48 uur waar ze het over hebben, maar op maandag wordt er geen post bezorgd dus dat helpt ook niet mee. Hij komt gewoon in een envelop met de post, je hoeft geen rekening te houden met een pakketje.

Heb jij het ook via touring geregeld?
Via je link besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauperesk
Ja dus, dan zal je hem vandaag of morgen wel ontvangen. Bij mij was de bestelling 5/8 levering 11/8.

Wel mooi trouwens, de begeleidende brief is in het Engels. De taal van de omgeving waarin je de facturen etc. kunt raadplegen kan je ook in (slecht) Nederlands zetten. Ze zijn dus al redelijk ingesteld op alle buitenlanders die er gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuzenJaap
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:23
Driek schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:03:
~
Volgens mij zit er geen batterij in, power via de zender die bij de tolpoort staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauperesk
MuzenJaap schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:00:
[...]

~
Volgens mij zit er geen batterij in, power via de zender die bij de tolpoort staat.
Volgens mij is dit niet juist. Er zit een batterij in die circa 5 jaar mee zou moeten gaan:

Quelle est la durée de vie d’un badge ?

La pile placée dans votre badge a une durée de vie d’environ 5 ans.

Attention ! Vous ne pouvez pas changer la pile vous-même.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuzenJaap
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:23
Op de ANWB website is daar helemaal niets over te vinden !
Misschien toch maar een keer open maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
MuzenJaap schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:10:
Het bericht boven je door Google Translate:
Wat is de levensduur van een badge?

De batterij geplaatst in uw badge heeft een levensduur van ongeveer 5 jaar.

Waarschuwing! U kunt de batterij niet zelf wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauperesk
MuzenJaap schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:10:
Lijkt mij geen goed idee... Zie ook Thinkpad's opmerking. Je kunt bovendien gewoon een nieuwe aanvragen. Weet niet hoe dat via de ANWB verloopt. Ik heb hem direct uit Frankrijk (is in alles goedkoper), meer dan de verzendkosten (4 euro) rekenen ze daar niet voor. Dat is schappelijk, nog geen euro per jaar...

Wel typisch ANWB trouwens, er tussen gaan zitten. Beetje marge pakken (2.50 p/m i.p.v. 1.70) en voor alle ondersteuning doorverwijzen naar de Fransen. Wel makkelijk zo makkelijk (en klantvriendelijk) :X

Edit: het staat overigens wel gewoon op de ANWB website hoor:

14. Kan de batterij van de badge leeg raken?
Antwoord: Dat is mogelijk. Wanneer de tolbadge op de juiste manier wordt gebruikt, gaat deze ongeveer 5 jaar mee. Er wordt gewerkt aan een speciaal waarschuwingssysteem om de klant te informeren over de status van zijn of haar tolbadge.

[ Voor 37% gewijzigd door Pauperesk op 12-08-2015 15:21 ]

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06-2024
Net 2 dagen terug uit Frankrijk, en meerdere tolwegen gereden.
Toegegeven dat was niet op zwarte zaterdag ofzo of op hele drukke route`s.
Maar even de creditcard erin werkt voor mij net zo goed voor die paar keer jaar met vakantie, het is niet dat ik nu elke dag voor mijn werk over die tolwegen hoef ofzo.

• RadioAir
Totdat je net op het verkeerde tijdstip bij Peage Paris-Sud aan komt en jij in een kilometer lange rij moet staan ;)

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06-2024
Tja, daar moet je je route en tijdstip ook een beetje op afstemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
En dat kan niet altijd of het is zo dat het ineens druk is zonder aanwijsbare reden.

Andere reden dat het voor ons prettig is: mijn vriendin krijgt de kaartjes er nooit uit door haar kromme vingers en ik heb al een paar keer die slagboom op m'n hoofd gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390335

Ik hoor hier niemand over het voordeel dat je hebt als je met een caravan rijdt. Door de breedte van de caravan kun je met je auto niet gemakkelijk dichtbij de betaalautomaat komen, je moet dan soms je deur opendoen of zelfs uitstappen om bij de betaalautomaat te komen.
Dit probleem is verleden tijd. De afgelopen 5 jaar rijd ik zonder problemen met de tolbadge door de poortjes heen, en dit jaar door de 30-km-poortjes. Let er wel op dat het geen poortje met een hoogtebegrenzing van 2 mtr is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Anoniem: 390335 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:17:
Ik hoor hier niemand over het voordeel dat je hebt als je met een caravan rijdt. Door de breedte van de caravan kun je met je auto niet gemakkelijk dichtbij de betaalautomaat komen, je moet dan soms je deur opendoen of zelfs uitstappen om bij de betaalautomaat te komen.
Dit probleem is verleden tijd. De afgelopen 5 jaar rijd ik zonder problemen met de tolbadge door de poortjes heen, en dit jaar door de 30-km-poortjes. Let er wel op dat het geen poortje met een hoogtebegrenzing van 2 mtr is!
Dit was inderdaad ideaal, bij de Liefkenshoektunnel werkte mijn badge niet (er zijn badges die daar ook werken) en mocht ik inderdaad uitstappen (op de terugweg). Helaas moet ik wel zeggen dat bij de eerste poort de badge het niet deed en er gewoon een ticket uit de automaat kwam. Vervolgens het ticket en de badge gewoon aan de dame bij de "betaalpoort" gegeven en die heeft de badge en het ticket gescand.

Vervolgens werkte het prima. Ik heb alleen bij 1 poort gehad (bij de betaalpoort) dat de poort de badge niet zag en ik via de hulplijn ook niet veel verder kwam (en ja, dat was mijn eigen schuld dat ik slecht Frans spreek). Dus ik was al uitgestapt en was voor mijn gevoel even verloren. Eenmaal weer in de auto zat ik met die badge te bewegen voor het raam en plots werd de badge toch gescand. Ik had waarschijnlijk net een meter verder door moeten rijden.

Ideaal is om door de poorten heen te rijden waar je 30 mag, helaas zitten die niet overal. Daarnaast zitten ze ook niet altijd links, of soms zitten ze nog linkser dan de poortjes met een hoogte beperking. Met de caravan (afhankelijk van de drukte) ben je dan ook niet altijd even flexibel en zo hebben we 1x verkeerd gekozen (en onnodig 5 minuten in de rij gestaan ;)). Verder heb je bij de betaalpoorten dat je echt tot de slagboom moet rijden (en dat is vaak net iets verder dan waar je stopt om te betalen met je pas).

Bij sommige stukken hadden we wel weer een entree waar je met 30 doorheen kon rijden, maar bij het betalen was er geen 30 poort beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-07 21:40
kan je de badge ook bevestigen met zuignap of kan je deze op je dashboard gewoon leggen?
Ik rij met leasewagen en vind het toch "eng" om die zelfklevende sticker te bevestigen op de voorruit, ivm het goedje er terug af te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:41

ScSi

Belg.

TheCeet schreef op maandag 20 juni 2016 @ 19:46:
kan je de badge ook bevestigen met zuignap of kan je deze op je dashboard gewoon leggen?
Ik rij met leasewagen en vind het toch "eng" om die zelfklevende sticker te bevestigen op de voorruit, ivm het goedje er terug af te krijgen.
Gewoon visdraad achter de sticker halen, is er zo af. Rij zelf ook met een leasewagen, maar plakt gewoon onder de achteruitkijkspiegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
TheCeet schreef op maandag 20 juni 2016 @ 19:46:
Gaat er zo af hoor, misschien nog wat nagellakremover gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Je doet het er wel het beste aan om het ding zo dicht mogelijk bij/achter je binnenspiegel te plaatsen. Bij mijn weten scannen die poortjes daarop (of proberen dat als eerste) en niet op je dashboard.

En daarnaast, iedere toekomstige bestuurder van die auto heeft er waarschijnlijk alleen maar profijt van dat die er zit, geen last ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-07 12:57

Geckoo

Good news, everyone!

Hebben die geen last van vooruit verwarming?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
bvk schreef op maandag 20 juni 2016 @ 22:10:

En daarnaast, iedere toekomstige bestuurder van die auto heeft er waarschijnlijk alleen maar profijt van dat die er zit, geen last ;)
Het is geen Duitse milieusticker wat weer scheelt als ie er al op zit.

Deze dingen zijn accountgebonden en je betaalinfo moet je zien te ontkoppelen als hij op de auto van een ander zit binnen de geldigheidsduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

sambalbaj schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 00:23:
[...]

Het is geen Duitse milieusticker wat weer scheelt als ie er al op zit.

Deze dingen zijn accountgebonden en je betaalinfo moet je zien te ontkoppelen als hij op de auto van een ander zit binnen de geldigheidsduur.
Misschien zijn er verschillende versies, maar ik doelde op de variant die je bij de ANWB kunt halen. Hier zitten naast het apparaat 2 losse houders bij, de badge kun je er dus zo afhalen en de houder laten zitten.

Geen idee (gebruikt in de zomer) of de voorruitverwarming een probleem gaat zijn, maar dat lijkt me niet.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:51
Geckoo schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 23:57:
Hebben die geen last van vooruit verwarming?
Met een Ford Focus in ieder geval niet.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brombeer21
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:06
Weet iemand toevallig of het ding ook nog werkt nadat je hem meer dan 1 jaar niet gebruikt heeft? Ik ben bekend met de 10 euro transactiekosten die je moet betalen bij geen gebruik binnen 12 maanden. Maar vraag me af of je de badge dan nog moet reactiveren of dat hij gewoon blijft werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
Vorig jaar werkte hij bij mij gewoon een jaar na de vorige zomer.

Maar sinds wanneer moet je een tientje betalen bij jaar niet gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Nooit van gehoord.
En hoezo transactiekosten? Er heeft toch juist geen transactie plaats gevonden? Dat zou wel erg tegenstrijdig zijn.

[ Voor 77% gewijzigd door EWK op 08-07-2016 12:40 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
brombeer21 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:31:
Weet iemand toevallig of het ding ook nog werkt nadat je hem meer dan 1 jaar niet gebruikt heeft? Ik ben bekend met de 10 euro transactiekosten die je moet betalen bij geen gebruik binnen 12 maanden. Maar vraag me af of je de badge dan nog moet reactiveren of dat hij gewoon blijft werken?
Die €10 moet je zien als een soort van vaste abonnementskosten per jaar. Dus dat klopt. Daarnaast betaal je ook een bedrag voor iedere maand dat je 'm hebt gebruikt.

M'n zus en haar man zijn nu met mijne op pad. Benieuwd wat ze er van vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:13

-tom-562

Oliesjeik

Huh, hoe komen jullie bij die 10 euro per jaar?
Als ik op de site van de ANWB kijk, zie ik 9,5/11 euro eenmalige aanschaf (afhankelijk van of je lid bent) plus 2,50 euro per maand dat je de badge gebruikt.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:54
-tom-562 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:22:
Huh, hoe komen jullie bij die 10 euro per jaar?
Als ik op de site van de ANWB kijk, zie ik 9,5/11 euro eenmalige aanschaf (afhankelijk van of je lid bent) plus 2,50 euro per maand dat je de badge gebruikt.
http://www.anwb.nl/vakant...e-frankrijk/hoe-werkt-het
De kosten
• € 2,50 per maand (alleen in de maanden dat de badge wordt gebruikt)*
• Eenmalige aanschaf tolbadge: ANWB leden € 9,50. Niet- leden: € 11,-
• En uiteraard de geldende toltarieven

* De tolbadge Frankrijk is voor mensen die regelmatig naar Frankrijk reizen (gemiddeld 1 x per jaar). Dit aangezien er een contract afgesloten moet worden. Wanneer je slechts eenmalig naar Frankrijk reist is de tolbadge niet geschikt. Je kunt dan beter betalen met contant geld of credit card.

* Wanneer de badge langer dan een jaar niet wordt gebruikt, worden er wel administratiekosten berekend van € 10,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Dat zal wel nieuw zijn, ik heb het ding nu twee jaar en geen rekening gezien.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:53
Begin vd week een besteld.
Hopelijk op tijd binnen voor de vakantie.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik had er vrijdag 1 juli een besteld, maar is nog steeds niet binnen. Op maandag meestal geen post, dus in mijn geval minimaal 11 dagen levertijd van bestelling tot bezorging. Ik heb de link in dit topic gebruikt met de Belgische kortingscode. Wie haast heeft kan hem dus beter bij de ANWB afhalen. Kost wel 80 cent extra per maand dat je hem gebruikt (2,50 ipv 1,70), maar dat zijn ook de kosten niet.

[ Voor 4% gewijzigd door wian op 09-07-2016 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Lekker dan.... Ga over 8 dagen al.
Een paar schoenen uit elk Europees land heb ik normaal gesproken binnen 3 dagen.

Waar heb je deze besteld?

Maandag wel een mail gehad dat de badge klaar is voor verzenden, daarna stilte.... Hopelijk deze week

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Volgens de klantenservice is de mijne maandag 4 juli verzonden (dezelfde dag dat ie klaar was voor verzenden). Geen idee waarom het zo lang duurt, want je krijgt geen track & trace code.

Als je nog 8 dagen hebt moet het wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anoniem: 390335 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:17:
Je kunt toch gewoon de auto licht schuin aansturen richting de stoep en daarna weer wegsturen. Zo deed ik t altijd als ik met de caravan weg ging. Werkt probleemloos. Maarja dat was in 1995, toen had je deze kaart denk ik nog niet. Wel CC. Dus nam altijd de CC poort, ook weer net wat sneller dan de cash poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
wian schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 14:32:
Volgens de klantenservice is de mijne maandag 4 juli verzonden (dezelfde dag dat ie klaar was voor verzenden). Geen idee waarom het zo lang duurt, want je krijgt geen track & trace code.

Als je nog 8 dagen hebt moet het wel lukken.
Al binnen?

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-07 18:18
Ik heb de tolbadge via de ANWB gekocht. Wie weet hoeveel het uitmaakt waar je dat ding plakt?
Ik heb geen warmtewerende ruit dus ik zou hem overal moeten kunnen plakken volgens mij.
Wel is er een soort van zonwerend gedeelte helemaal bovenaan, dus daar heb ik hem maar onder geplakt (zie foto)

Afbeeldingslocatie: http://www.familieflippo.nl/kladbl3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Green.car6808 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 15:42:
Ik heb de tolbadge via de ANWB gekocht. Wie weet hoeveel het uitmaakt waar je dat ding plakt?
Ik heb geen warmtewerende ruit dus ik zou hem overal moeten kunnen plakken volgens mij.
Wel is er een soort van zonwerend gedeelte helemaal bovenaan, dus daar heb ik hem maar onder geplakt (zie foto)

[afbeelding]
Volgens mij zorgt de warmtewering ervoor dat het plaksel niet warm wordt en het dus loslaat....
Ligt het aan mij, of kijk je vanuit het stuur er recht tegenaan? Kan ook optisch bedrog zijn.

Die van mij is binnengekomen. Net op tijd voor de vakantie :)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Green.car6808 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 15:42:

[afbeelding]
Je had hem ook prima aan de rechterkant van je binnenspiegel kunnen plaatsen en ook nog wel iets hoger. Dan is die in ieder geval uit je bestuurders zicht en wordt er toch een prima detectie gedaan.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

bvk schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 21:54:
[...]

Je had hem ook prima aan de rechterkant van je binnenspiegel kunnen plaatsen en ook nog wel iets hoger. Dan is die in ieder geval uit je bestuurders zicht en wordt er toch een prima detectie gedaan.
Dit. Uit het zicht dat ding.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
OK bedankt voor de reacties :-)
Ik kijk er niet recht tegenaan, maar het had meer uit zicht gekund inderdaad.
Verder... Je kunt de badge er in klikken als je de tolpoort nadert en hem daarna weer uit halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoaHong
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-12-2024
Vier dagen voor vertrek eindelijk de Liber-t badge van Bip & Go voor Frankrijk en Spanje binnen.
Vorige week donderdag besteld en dinsdag binnen, best snelle levering!
Voor 4,- euro korting kan je de volgende code gebruiken:en gebruik daarna random personeelsnr in.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
Green.car6808 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:14:
OK bedankt voor de reacties :-)
Ik kijk er niet recht tegenaan, maar het had meer uit zicht gekund inderdaad.
Verder... Je kunt de badge er in klikken als je de tolpoort nadert en hem daarna weer uit halen...
Het schijnt roversgoed te zijn, dus alleen daarom al: achter het zwarte vlak bij je binnenspiegel en als je je auto parkeert in het dashboardkastje stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoaHong
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-12-2024
Tjebakka schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:04:
[...]

Het schijnt roversgoed te zijn, dus alleen daarom al: achter het zwarte vlak bij je binnenspiegel en als je je auto parkeert in het dashboardkastje stoppen.
Misschien nog handiger om een car mount te gebruiken ipv de meegeleverde houder?
Die klik je zo erin en haal je zo weg.
Afbeeldingslocatie: https://usercontent2.hubstatic.com/10182571_f520.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 17:51
Heb er dit jaar gebruik van gemaakt via de ANWB. Ik betaal EUR 2,50 per maand dat ik de badge gebruik. En €10 per 12 maanden dat het niet gebruikt wordt. Dus als ik binnen elke 12 maanden de badge gebruik, betaal ik die €10 niet.

Ideaal apparaat. Ik vond het wel even spannend of het poortje wel open zou gaan, maar dat ging zonder problemen. Elk poortje ging open. Factuur kwam in twee delen omdat ik aan het einde van de maand ging rijden en de opvolgende maand weer terug reed.

Eenmalig een SEPA-machtiging afgeven, ging ook zonder problemen. Levertijd was bij mij 3 werkdagen.

Als je wil kan je 24 uur na ontvangst van de badge een account aanmaken en koppelen aan de badge, zodat je de reisgegevens kan inzien en facturen kan bekijken.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mindwalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 10:12

Mindwalker

zappen is zinloos

Dit jaar gebruik ik ook voor het eerst de tolbadge, aangeschaft via ANWB. De plek waar deze badge geplakt wordt is mij inmiddels wel duidelijk, maar ik twijfelde aanvankelijk ook.

Deze dame van "ilovekamperen" plakt hem onder het gedeelte met zwarte stippeltjes. Dat doe je dus NIET :)
Afbeeldingslocatie: http://ilovekamperen.nl/wp-content/uploads/2015/08/Tolbadge-Frankrijk-03.jpg

Je plakt de badge zoveel mogelijk in het midden van de ruit, in het gedeelte met de stippels. Ik dacht eerst dat dit deel juist ontzien moest worden, maar dit is er blijkbaar juist voor gemaakt. Dit deel van de ruit heeft geen thermische film die het signaal kan verstoren.

Hier plak je de badge dus wel:
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQfZA_XrCZ29zhBWb3qbePkACF0o_oAjBndDpizRPaNtPeUzJKUeQ

Bijkomend voordeel van deze plek is dat je badge voor stelend schorriemorrie minder goed zichtbaar is. Daarbij: de badge kun je verwijderen van de houder - dus laat hem überhaupt niet zitten als je hem niet gebruikt. Stop hem dan in het zilveren zakje (ESD-zakje).

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
In sommige auto's heb je een geheel zwart vlak: daar kun je 'm ook prima achter bevestigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Opzeggen schijnt ook niet erg makkelijk te zijn:

Opzeggen AREA badge ANWB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Kom net terug uit (zuid) Frankrijk. Erg veel plezier gehad van de de badge ! Heerlijk om al die andere mensen in de rij te zien staan :-) Soms piept hij niet als je door een poortje gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
wian schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 13:32:
Ik had er vrijdag 1 juli een besteld, maar is nog steeds niet binnen. Op maandag meestal geen post, dus in mijn geval minimaal 11 dagen levertijd van bestelling tot bezorging. Ik heb de link in dit topic gebruikt met de Belgische kortingscode. Wie haast heeft kan hem dus beter bij de ANWB afhalen. Kost wel 80 cent extra per maand dat je hem gebruikt (2,50 ipv 1,70), maar dat zijn ook de kosten niet.
Update; de badge die ik direct bij AREA had besteld is bij mij nooit aangekomen. Dus iedereen die nog op vakantie moet en een badge overweegt; haal de badge bij de ANWB en betaal die 80 cent extra per maand (dat je hem gebruikt).

Opzeggen is niet moeilijk, alleen kostbaar. Je moet de badge + opzegformulier aangetekend versturen naar AREA in Frankrijk. Kost EUR 14,65.

Al met al ben ik blij dat ik er een genomen heb. Als je aan de schoolvakanties vast zit en de drukte niet kunt ontlopen is het toch heerlijk om met 30km/uur langs de wachtrijen bij de peages te "scheuren" (zo voelt het in ieder geval :) )

[ Voor 13% gewijzigd door wian op 07-08-2016 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 10:12

Mindwalker

zappen is zinloos

De afgelopen twee weken heb ik met de badge rondgereden in Frankrijk. Ervaringen:

- De badge werkte elke keer feilloos. Soms gaat een poortje pas open als je bijna met je voorbumper tegen de slagboom rijdt, dus die 30 km/u is wel aan te bevelen. Een enkele keer piept de badge niet als hij is uitgelezen.
- Bij de meeste tolwegen leverde de badge enkele minuten winst op, omdat er bij de bemande poorten rijen stonden van gemiddeld tien auto's. Bij de télépéage hooguit één rijdende voorganger.
- Op 'zwarte zaterdag' hadden we een reisdag, ook daar levert de badge vóór de poort bij de drukke Péage de Lançon (Provence) aanzienlijke winst op. Maar na de slagboom ontstond een flinke file aangezien men van ongeveer 25 tolpoorten terug gaat naar drie rijstroken. Gevoelsmatig heb je dan na een half uur geen enkel voordeel meer, hoewel je voor de poort natuurlijk niet óók flink hebt moeten wachten.
- Een keer vergaten we de badge te plaatsen en bleef de slagboom natuurlijk dicht. Maar zodra we de badge pakten en bij de voorruit hielden reageerde de tolpoort alsnog.
- In het parkeren met de badge had ik me vantevoren niet verdiept. Bij een parkeergarage in Nîmes waar ook gebruik gemaakt kon worden van de badge ging de toegangspoort niet vanzelf open. Er hing wel een hele toelichting op een knullig A4-tje bij de inrit, maar aangezien dit alleen in het Frans beschikbaar was en er achter ons verhitte Fransen stonden te toeteren hebben we maar een kaartje getrokken. Bij de betaalautomaat was de mogelijkheid om bij het afrekenen een badge of pasje tegen de automaat te houden, maar ook daar reageerde de automaat niet op. Dus de betaling hebben we maar zonder badge afgehandeld. Bij het uitrijden de badge niet geplaatst, voor het geval het ding alsnog zou reageren en je dubbel afrekent. Inmiddels weet ik dat je gewoon een kaartje trekt, achteraf niet naar de betaalautomaat gaat en gewoon je kaartje bij het uitrijden aanbiedt terwijl de badge op je ruit geplaatst is. Maar goed, ik had ter plekke geen zin om ermee te gaan experimenteren :)

Aangezien ik de badge zeker een jaar niet ga gebruiken wil ik het ding nu terugsturen. Jammer dat dit opzeggen relatief veel geld kost. Houd dit topic maar in de gaten om te zien wat nu de beste/goedkoopste manier is om op te zeggen: Opzeggen AREA badge ANWB

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Mindwalker schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:40:
Aangezien ik de badge zeker een jaar niet ga gebruiken wil ik het ding nu terugsturen. Jammer dat dit opzeggen relatief veel geld kost. Houd dit topic maar in de gaten om te zien wat nu de beste/goedkoopste manier is om op te zeggen: Opzeggen AREA badge ANWB
Waarom terugsturen? Je betaalt toch geen abonnementsgeld in de maanden dat je hem niet gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
EWK schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 22:05:
Dit. Uit het zicht dat ding.
Zo lang hij voor de bestuurder boven de horizon zit, mis je toch nooit wat!?
Timmert schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:13:
[...]

Waarom terugsturen? Je betaalt toch geen abonnementsgeld in de maanden dat je hem niet gebruikt?
Bij de ANWB betaal je dat 10 euro per jaar blijkbaar.

Maar hier zie ik dat nergens terug:
https://www.area-enligne.com/Area/Commande/Balade/nl

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 877235

Ik kwam laatst de website www.tolservice.nl tegen, waar je voor korte termijn een Telepeage badge kunt huren (dus zonder abonnementskosten). Heeft iemand daar ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 878977

Zijn er immiddels ervaringen mbt de batterijduur?

Ik heb dat ding al vanaf dag 1 dus drie jaar bijna
volgens zeggen zou die batt. 5 jaar moeten meegaan...

maar wat dan?

klem in een 30 doorgang...

is die batterij zelf verwisselbaar eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Laatst online: 12:59
Ik heb sins vorig jaar een badge van Bip & Go, werkte prima! Deze zou dit jaar dus gewoon zonder problemen ook weer moeten werken? Heeft het hele jaar op de voorruit gezeten (achter de spiegel dus ik zie er niks van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ding doet het gemiddeld genomen zo'n 5 jaar!

@Hierboven: Gewoon door een liber-t poortje rijden zonder Sans-arret 30kmh. Als hij dan open gaat is het goed en kan je de rest van de reis de Liber-T Sans-Arret poortjes gebruiken :)

[ Voor 68% gewijzigd door RadioAir op 01-07-2017 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Laatst online: 12:59
Mooi, dan zou het allemaal goed moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Ik ben onlangs een lang weekend naar Frankrijk geweest (24 uur van Le Mans) en heb de badge nu ook voor de eerste keer gebruikt om te parkeren.

Ging prima, behalve dat je verwacht dat de poort van de garage ook open gaat bij het binnenrijden, maar je moet alsnog eerst een kaartje trekken. Pas bij het uitrijden en nadat je het kaartje ingevoerd hebt krijg je ineens de "piep" en gaat de slagboom open.

Niet duurder of goedkoper dan bij de automaat betalen, maar uiteraard wel gemakkelijker ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 878977

Ja oke allemaal, ik ben in Mei nog in Frankrijk geweest en het ding doet 't gewoon prima maar de vraag WAT ALS het geval ermee ophoudt blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:35

Tomatoman

Fulltime prutser

Ik zie dat de on-board unit (OBU) van Bip & Go in Frankrijk en Spanje bruikbaar is, maar ik kwam bij het rondklikken in dit topic ook een kastje tegen dat ook nog in Italië bruikbaar is. Handig! Ik weet alleen niet meer welke aanbieder dat was. Is er ergens een overzichtje waarin de verschillende aanbieders zijn opgesomd?

Als zijsprongetje dat wellicht interessant is in de context van dit topic:
Er is op dit moment nog steeds sprake van een tolplein op de linkeroever van de Oosterweelverbinding, het wegenproject om met een aantal tunnels de Antwerpse ring te sluiten. Hoewel het project politiek zeer beladen is en het nog niet duidelijk is welke ontwerpwijzigingen eraan komen, is het tolplein nog steeds in het ontwerp opgenomen (welkom in 2017 beste politici, don't ask :X). Ik werk voor het studiebureau (ingenieursbureau) dat het ontwerp maakt voor de Oosterweelverbinding en ben onder meer verantwoordelijk voor het ontwerp en het programa van eisen van alle tolinstallaties. Daarin heb ik onder meer opgenomen dat het tolsysteem in alle tollanen met alle gangbare on-board units moet functioneren die voldoen aan de nieuwe NEN-normen voor universele OBU's. Dus niet alleen de OBU's van het Belgische teletolsysteem. Dat is het maximale wat ik voor jullie heb kunnen betekenen om te voorkomen dat je straks een auto vol tolkastjes krijgt :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

Pagina: 1 2 Laatste